abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216929694

Nederland w/
Omroep: AVROTROS
Selectiemethode: interne selectie
Deelnemer: Claude Kiambe
Leeftijd: 21 jaar
Social media: Instagram TikTok YouTube
Titel inzending: C'est La Vie
Taal inzending: Frans en Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Léon Palmen, Joren van der Voort, and Arno Krabman
Schrijvers tekst: Léon Palmen, Joren van der Voort, and Arno Krabman
Loting: Eerste semi, tweede helft

quote:
Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.

In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.

De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.

In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.

Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.

Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.

Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.

Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.

In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Wikipedia

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 2% gewijzigd door Momo op 15-03-2025 21:20:17 ]
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 00:02:21 #2
163650 Greys
pi_216929733
Drie w/ *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter woensdag 5 maart 2025 @ 00:03:29 #3
87554 Cee
Welluk?
pi_216929743
Eerste van alle bekende nummers. w/ :P
pi_216929874
Indien iemand zin en tijd heeft om naar onderstaande podcast te luisteren, zou je dan een samenvatting willen geven mbt de kansen van NL volgens deze Betters? Ik heb zelf geen Spotify namelijk en ben vast niet de enige :P . Alvast bedankt!

twitter

Linkje naar de podcast op Spotify:
Talk About Things ESC · Episode

[ Bericht 3% gewijzigd door grazz op 05-03-2025 00:39:20 ]
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_216929901
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 00:33 schreef grazz het volgende:
Indien iemand zin en tijd heeft om naar onderstaande podcast te luisteren, zou je dan een samenvatting willen geven mbt de kansen van NL volgens deze Betters? Ik heb zelf geen Spotify namelijk. Alvast bedankt!

[ x ]

Linkje naar de podcast op Spotify:
Talk About Things ESC · Episode
Nederland komt op 11.50-22.00 en aan het einde vanaf 38.20 in het stuk over Zweden aan bod.

Spoiler-alert: Nederland gaat beter scoren dan Zweden bij zowel jury als televoting. De voornaamste reden is dat de positieve sfeer die Claude en zijn lied oproepen precies zijn wat Europa in deze donkere tijden nodig heeft. In tegenstelling tot een gedateerd deuntje met een donkere act, waarin wordt opgeroepen voor een onduidelijke revolutie.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 5 maart 2025 @ 00:53:44 #6
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_216929918
Oh ik heb even niet opgelet en opeens zijn we een favoriet? :o
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_216930265
Interview Cornald over het lied en Claude
pi_216930512
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 00:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nederland komt op 11.50-22.00 en aan het einde vanaf 38.20 in het stuk over Zweden aan bod.

Spoiler-alert: Nederland gaat beter scoren dan Zweden bij zowel jury als televoting. De voornaamste reden is dat de positieve sfeer die Claude en zijn lied oproepen precies zijn wat Europa in deze donkere tijden nodig heeft. In tegenstelling tot een gedateerd deuntje met een donkere act, waarin wordt opgeroepen voor een onduidelijke revolutie.
We moeten bijna gaan hopen dat Måns wint in Zweden, want eigenlijk is dat gunstiger voor ons dan dat KAJ wint. Die vissen meer in dezelfde feelgood-vijver en gaan in de televote (veel) beter scoren dan Måns, en voor de jury’s is het volgens mij ook nog wel te behappen.
pi_216930576
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 00:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Denk vooral dat dat laatste Claude nu heel erg in de hand speelt, hoe cru ook. Daarnaast ben ik het met die podcastmensen eens dat C'est la vie authentiek voelt, al is het een simpele radiohit, terwijl bij Mans die authenticiteit mist.
pi_216930632
Toch wel bijzonder dat we nu voor de 3e keer in 6 jaar zo hoog staan bij de bookies. Ik kan me nog steeds niet helemaal voorstellen dat dit een winnend liedje is maar zoals anderen ook al zeiden: wie dan wel :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_216930934
Er is inmiddels ook een procentje bij, 8%

Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  ESF Reporter woensdag 5 maart 2025 @ 09:13:38 #12
87554 Cee
Welluk?
pi_216931077
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
We moeten bijna gaan hopen dat Måns wint in Zweden, want eigenlijk is dat gunstiger voor ons dan dat KAJ wint. Die vissen meer in dezelfde feelgood-vijver en gaan in de televote (veel) beter scoren dan Måns, en voor de jury’s is het volgens mij ook nog wel te behappen.
Ik zat zelf meer te denken dat als Måns wint, hij jurypunten evenredig verdeelt met Claude (zie mij even vooruitlopen op de zaken, maar soît) waardoor televoting weer meer mee gaat tellen. Alhoewel dit jaar de televoting ook vrij versplinterd zal zijn. Maar hoe minder jurynummers hoe beter, want des te groter is de taartstuk voor ‘ons’.
Haha zie mij alles even jinxen nu. ;(
pi_216931113
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:23 schreef TheVulture het volgende:
Toch wel bijzonder dat we nu voor de 3e keer in 6 jaar zo hoog staan bij de bookies. Ik kan me nog steeds niet helemaal voorstellen dat dit een winnend liedje is maar zoals anderen ook al zeiden: wie dan wel :D
Het heeft iets, dit liedje. Je wordt er gewoon blij van, en het roept ook een bepaalde melancholie op. Vergelijkbaar met De Diepte, heel simpel liedje op het eerste gehoor maar het doet wel iets (niet toevallig ook van Arno Krabman).

De Diepte ging alleen verloren in het songfestival-geweld, dat kan hiermee ook gebeuren. Maar puur als lied, inderdaad, wie is er nou echt beter dit jaar?
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 09:18:48 #14
446930 crew  ESF1Gamer
pi_216931121
quote:
Rotterdam 2026: Here we come *O*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_216931147
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:13 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik zat zelf meer te denken dat als Måns wint, hij jurypunten evenredig verdeelt met Claude (zie mij even vooruitlopen op de zaken, maar soît) waardoor televoting weer meer mee gaat tellen. Alhoewel dit jaar de televoting ook vrij versplinterd zal zijn. Maar hoe minder jurynummers hoe beter, want des te groter is de taartstuk voor ‘ons’.
Er komen nog een paar potentiële juryknallers aan he... Frankrijk, Oostenrijk, Tsjechië, Zwitserland (volgens Cornald wordt dat een Franstalige ballad). Al die intern gekozen nummers zijn bijna per definitie meer jurymateriaal.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 09:22:43 #16
163650 Greys
pi_216931156
Claude heeft live echt een enorme uitstraling en energie en warmte. Charisma van heb ik jou daar.

Dus als de staging ook maar een beetje fatsoenlijk is en er genoeg close ups komen op zijn gezicht gaat dit lied - zo vermoed ik echt - nog véél beter overkomen qua gevoel als in de clip, waarin het dus al goed overkomt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216931176
*Aansluiten in polonaise doet
pi_216931839
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:13 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik zie KAJ ook wel de nodige jurypunten binnenharken, het is van alle "gekkige" liedjes wel de meest geschikte voor jury's :P
  ESF Reporter woensdag 5 maart 2025 @ 10:45:34 #19
87554 Cee
Welluk?
pi_216931943
Dit jaar is zo verrekte open. :o

(And in the end… Måns wins |:) )

Overigens ben ik zo na al die jaren wel afgestapt van de ijdele “ja maar als de staging straks ook zo’n impact heeft dan maken we echt enorme kans” hoop, de staging zal vast prima zijn hoor, maar gewoon. Prima. Geen kunst en vliegwerk.
pi_216932002
Ik blijf nog even in de waan dat Claude flink wat jurypunten kan afsnoepen van Zweden :s)
pi_216932093
quote:
Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog altijd niet echt een winnaar vind. Het zou dan meer een Only Teardrops-achtige winnaar zijn, bij gebrek aan een alternatief. Maar goed, laten we eens afwachten op wat er verder nog komt de komende dagen.
pi_216932123
quote:
Een jaar geleden zeiden we dit ook over The Code :P
pi_216936167
Toch wel mooi om al die groene bolletjes te zien....wat worden we toch weer verwend als escfans😃😃
  ESF Reporter woensdag 5 maart 2025 @ 16:06:34 #24
87554 Cee
Welluk?
pi_216936219
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:00 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Een jaar geleden zeiden we dit ook over The Code :P
Zelfs over Zitti e buoni!
pi_216936274
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:06 schreef Cee het volgende:

[..]
Zelfs over Zitti e buoni!
Wat je bij Zitti e buoni wel had, was hype. Dat heb je nu echt helemaal niet, heb ik het gevoel... zelfs binnen Nederland niet. Er was veel te doen om het lek, maar toch niet over het liedje op zich.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 16:24:34 #26
163650 Greys
pi_216936378
Misschien omdat iedereen er gewoon heel tevreden over is en er dus bijzonder weinig te zeiken valt (behalve door Ronald Molendijk natuurlijk met z'n verwoede ophef pogingen), dus het enige dat je er nu elke dag over kunt zeggen is dat we weer eens gestegen zijn bij de bookies en dat een draaimolen het speelt en de reactievideo's zo leuk zijn enzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 16:37:28 #27
163650 Greys
pi_216936470
Ik zie trouwens weer overal groene vakjes bij de bookies. Op naar de nummer 2.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216936753
Ik hoop dat hij het binnenkort ook ergens live gaat doen. Ben heel benieuwd hoe dat overkomt en of het dan hetzelfde effect heeft als de video.
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:33:42 #29
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_216937880
Alleen met piano werkt ook heel goed.

Van de YouTube comments:

quote:
Claude will represent the Netherlands at the Eurovision Song Contest 2025 in Basel, Switzerland, with the song 'C'est La Vie'. This single will also be released on yellow 7" vinyl from March 28th. The B-side of the single contains an instrumental version of the song. So we are also curious about the piano playing on the instrumental.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  woensdag 5 maart 2025 @ 19:30:45 #30
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_216938748
weer een % erbij ^O^

(toch?)
... en huiver mee
pi_216938909
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:30 schreef Giggio het volgende:
weer een % erbij ^O^

(toch?)
Yes. 9%

Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_216938979
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:12 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Wat je bij Zitti e buoni wel had, was hype. Dat heb je nu echt helemaal niet, heb ik het gevoel... zelfs binnen Nederland niet. Er was veel te doen om het lek, maar toch niet over het liedje op zich.
Wel over de staging straks :P |:)

[ Bericht 0% gewijzigd door GeorgeM op 05-03-2025 20:01:15 ]
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 19:56:56 #33
163650 Greys
pi_216939363
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:30 schreef Giggio het volgende:
weer een % erbij ^O^

(toch?)
Heb even gekeken en op 27 februari stond NL nog op 3 procent (nu 9) en Zweden op 21 (nu 18). *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 maart 2025 @ 20:00:04 #34
862 Arcee
Look closer
pi_216939439
WTF? Top 3 in de odds. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_216939466
Ik kan dit echt niet geloven eigenlijk :D *O*
Zeker omdat de hype ontbreekt, ja. Maar goed, Nederland/Europa heeft nu ook wel iets anders aan het hoofd dan veel met het songfestival bezig zijn. Dit is een fijne afleiding O+
pi_216939664
Geen hype maar wel 3e bij de Odds.
Dus gewoon een liedje wat mensen raakt en verder geen ophef nodig heeft. :)

Maar ja straks de staging, dat wordt nog wel spannend, dus misschien dan wel reuring en ophef.

Heeft iemand Boulevard nog gezien? Ik was met mijn hoofd bij het haakwerk en heb niet alles meegekregen. Maar William, Mans en Kaj gaven hun mening?
pi_216939872
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:10 schreef summer52 het volgende:
Geen hype maar wel 3e bij de Odds.
Dus gewoon een liedje wat mensen raakt en verder geen ophef nodig heeft. :)

Maar ja straks de staging, dat wordt nog wel spannend, dus misschien dan wel reuring en ophef.

Heeft iemand Boulevard nog gezien? Ik was met mijn hoofd bij het haakwerk en heb niet alles meegekregen. Maar William, Mans en Kaj gaven hun mening?
William zei dat het een kanshebber was. En anderen waren ook positief.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_216939914
Ben ik heel naïef als ik denk dat zodra je een prima clip maakt je ook vast wel een goeie staging maakt? :@ Ja, hè? Maar toch hou ik het gevoel vast. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_216939986
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:21 schreef Pisces29 het volgende:
Ben ik heel naïef als ik denk dat zodra je een prima clip maakt je ook vast wel een goeie staging maakt? :@ Ja, hè? Maar toch hou ik het gevoel vast. :D
En gisteren zag ik een filmpje waarin hij danst, met daaronder: oefenen, heel veel oefenen. Ik ga er vanuit dat er gedanst wordt in mei:

https://vm.tiktok.com/ZNdeLMF2J/
  ESF Reporter woensdag 5 maart 2025 @ 21:07:51 #40
87554 Cee
Welluk?
pi_216940740
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:21 schreef Pisces29 het volgende:
Birth of a new age
Burning Daylight
Europapa

Nee, ik ben er niet van overtuigd dat een mooie, goed doordachte en goed uitgevoerde videoclip een staging garandeert dat ook net zo’n indruk maakt. :@
  woensdag 5 maart 2025 @ 21:13:59 #41
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_216940803
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:07 schreef Cee het volgende:

[..]
Birth of a new age
Burning Daylight
Europapa

Nee, ik ben er niet van overtuigd dat een mooie, goed doordachte en goed uitgevoerde videoclip een staging garandeert dat ook net zo’n indruk maakt. :@
Mia en Dion op die draaiende schijf, ocherm ;(

Ik ben echt verbaasd dat Claude het zo goed doet bij de boekies. Ik vind het nog steeds een generiek, inwisselbaar nummer. Neemt niet weg dat ik hem (en ons :P ) het beste gun hoor :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  roze woensdag 5 maart 2025 @ 21:35:45 #42
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216941099
Ik gun het Claude echt hoor maar als Mans weer voor Zweden gaat meedoen zie ik het nog moeilijk worden tbh.
Your beauty never ever scared me.
pi_216941192
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:07 schreef Cee het volgende:

[..]
Birth of a new age
Burning Daylight
Europapa

Maar nu hebben we Pim van de lasers bij S10! *O* Heb daar wel vertrouwen in en anders weet ik het ook niet meer :')
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 21:46:20 #44
163650 Greys
pi_216941216
Ja nu hebben we Die Ene waarvan toen iedereen dacht dat hij het veel beter zou kunnen dus hatsekideeeee!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216941276
quote:
17s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:46 schreef Greys het volgende:
Ja nu hebben we Die Ene waarvan toen iedereen dacht dat hij het veel beter zou kunnen dus hatsekideeeee!
We hadden ook hoge verwachtingen van die kerel bij S10 :P
pi_216941303
quote:
10s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:13 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ja, maar Claude is een stralende jongen w/ , heel anders.

Tot nu toe klopt alles. Charisma, lief, clip, lied. Alléén nog even die staging. *O*

(Gaan we niet winnen, maar hebben we wel een leuke inzending!)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 21:58:44 #47
163650 Greys
pi_216941361
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:50 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja maar toch, dat was níet Die Ene!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216941453
Was er een hype rond Arcade? 2019 was een zeer zwak jaar maar daar duurde het ook nog wel even voordat we op 1 stonden. Maar goed, Duncan was dan ook on the right place at the right time. Alles viel op z'n plek.
pi_216941527
In Pim Brassien we trust O+
George Michael
pi_216941698
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:50 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Maar dat was wel heel goed uitgelicht!
pi_216941713
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 22:06 schreef NailQueen het volgende:
Was er een hype rond Arcade? 2019 was een zeer zwak jaar maar daar duurde het ook nog wel even voordat we op 1 stonden. Maar goed, Duncan was dan ook on the right place at the right time. Alles viel op z'n plek.
Arcade stond vrij snel na lancering bovenaan volgens mij, om daar ziek ver uit te lopen _O-
  ESF Reporter woensdag 5 maart 2025 @ 22:49:57 #52
87554 Cee
Welluk?
pi_216941911
Ja, het was nog even spannend wat Rusland ging uitbrengen maar zodra Scream uitkwam gingen de procenten nog verder omhoog.

Een hype was er niet echt rondom Arcade, maar eerlijk gezegd was er de afgelopen jaren nooit echt een hype om een frontrunner rond deze tijd (begin maart). Geen organische in elk geval, dat door fans maar ook ‘casuals’ massaal werd opgepikt. In 2023 werd je vrij snel met Tattoo om de oren geslagen maar dat kwam door de media.
pi_216941941
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 22:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Arcade stond vrij snel na lancering bovenaan volgens mij, om daar ziek ver uit te lopen _O-
Om te eindigen met één van de krapste overwinningen sinds we het nieuwe systeem hebben :P
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 maart 2025 @ 23:06:07 #54
862 Arcee
Look closer
pi_216942064
Terug naar 8%. :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 maart 2025 @ 23:06:48 #55
862 Arcee
Look closer
pi_216942074
Dit wordt weer 2 maanden lang fanatiek de odds F5'en.
pi_216942186
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 23:06 schreef Arcee het volgende:
Terug naar 8%. :{
Nu weer 9% :D
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 23:22:43 #57
163650 Greys
pi_216942210
Er was idd ook nul hype vooraf met het lied van Nemo. En met veel meer winnaars.
Europapa was een aardige hype, vooral ook door Joost z'n eigen zeer goed gecreëerde hype op de socials, met de Duolingo uil etc. Is niet zo gek dat dat niet elk jaar gebeurt, hij was de uitzondering daarin want Mister Marketing.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216943812
Nederland kruipt dichter bij Frankrijk w/
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 maart 2025 @ 09:28:12 #59
163650 Greys
pi_216944514
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:29 schreef TLC het volgende:
Nederland kruipt dichter bij Frankrijk w/
Maar Oostenrijk komt voor onze plek nu het lied bekend is zo te zien. :P (onterecht wmb)

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 06-03-2025 09:50:06 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 maart 2025 @ 09:57:20 #60
163650 Greys
pi_216944846
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216944920
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:28 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar Oostenrijk komt voor onze plek nu het lied bekend is zo te zien. :P (onterecht wmb)
Bij Betfair nu gelijk met Oostenrijk, 8.6.
George Michael
pi_216945092
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 22:06 schreef NailQueen het volgende:
Behalve die bol.
Weten we nog die bol? :+
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 maart 2025 @ 10:23:34 #63
163650 Greys
pi_216945138
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:20 schreef vencodark het volgende:

[..]
Behalve die bol.
Weten we nog die bol? :+
De hele staging stelde eigenlijk niet zo héél veel voor. Het lied had het ook niet nodig gelukkig. De sfeer met het licht op de goede momenten en de achtergrond was genoeg.

En ja die bol met die stukke stukjes erin. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216945233
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:23 schreef Greys het volgende:

[..]
De hele staging stelde eigenlijk niet zo héél veel voor. Het lied had het ook niet nodig gelukkig. De sfeer met het licht op de goede momenten en de achtergrond was genoeg.

Het was simpel maar dat is soms genoeg. O+

Vinden jullie het begin, qua zang, van Claude ook lijken op Grow van Jeangu?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 maart 2025 @ 10:37:22 #65
163650 Greys
pi_216945281
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:32 schreef vencodark het volgende:

[..]
Het was simpel maar dat is soms genoeg. O+

Vinden jullie het begin, qua zang, van Claude ook lijken op Grow van Jeangu?
Jeangu keek dia's aan het begin in z'n video, naar zijn jongere zelf. En ook daar zat in het begin een badkamerspiegel waar hij in keek. En dat mooie zachte laag van de stem aan het begin. Kippenvel. Net als bij Claude.

Meteen daarna wordt het sowieso een volledig ander lied maar qua sfeer kijken de video's in het begin zeker op elkaar. Allebei prachtig. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  roze donderdag 6 maart 2025 @ 10:37:42 #66
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216945286
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Lol whut? :D
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 maart 2025 @ 10:38:09 #67
163650 Greys
pi_216945289
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:37 schreef Ama het volgende:

[..]
Lol whut? :D
Sommige ledjes op de bol waren stuk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  roze donderdag 6 maart 2025 @ 10:40:20 #68
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216945310
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:38 schreef Greys het volgende:

[..]
Dit is mij echt nooit opgevallen. _O-
pi_216945335
quote:

[..]
Dit was in de grand final gefixed toch? 't Viel in ieder geval niet meer zo op.
C’est Davie :o)
  roze donderdag 6 maart 2025 @ 10:43:36 #70
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216945349
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:42 schreef Dave het volgende:

[..]
Dit was in de grand final gefixed toch? 't Viel in ieder geval niet meer zo op.
Dat zou verklaren waarom het me niet zo is opgevallen.
pi_216945384

Camerastandpunt was anders, bal bleef hoger hangen en stond feller.

Ach ja, c'est la vie! (om toch maar on topic te blijven).
pi_216945681
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:28 schreef Greys het volgende:
Maar Oostenrijk komt voor onze plek nu het lied bekend is zo te zien. (onterecht wmb)
2014 all over again?
pi_216945750
quote:

[..]
Ikea kwaliteit.
George Michael
pi_216946329
Such is li-li-li-li-fe klinkt toch een stuk minder dan C'est la-la-la-la-la vie.
pi_216946502
quote:
6s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:01 schreef Dave het volgende:
Such is li-li-li-li-fe klinkt toch een stuk minder dan C'est la-la-la-la-la vie.
ouch
pi_216946625
quote:
10s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:13 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik ben echt verbaasd dat Claude het zo goed doet bij de boekies. Ik vind het nog steeds een generiek, inwisselbaar nummer. Neemt niet weg dat ik hem (en ons :P ) het beste gun hoor :)
Hier ben ik het mee eens. Ik vind Claude als persoon ontzettend sympathiek en enthousiast overkomen, maar vind het lied zelf niks aan. Het refrein ligt wel lekker in het gehoor, maar het lied an sich vind ik rommelig. Het gaat van de hak op de tak. Niet mijn ding, maar voor tijdverdrijf vind ik het wel leuk om te volgen.
Desondanks wens ik hem wel een goede tijd in Bazel :)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 maart 2025 @ 13:08:13 #77
163650 Greys
pi_216947369
Claude in het Concertgebouw was direct uitverkocht vanmorgen. Heel knap! Nu komt er een tweede show.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 maart 2025 @ 14:36:52 #78
163650 Greys
pi_216948424
Oostenrijk nu voorbij NL bij de bookies. Ik snap het zelf niet zo maar c'est la vie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216948582
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:36 schreef Greys het volgende:
Oostenrijk nu voorbij NL bij de bookies. Ik snap het zelf niet zo maar c'est la vie.
C'est en haut, et en bas.

Ik denk dat de bookies ook geen idee hebben wie er nou kans heeft op de winst :) Claude stond waarschijnlijk deels zo hoog omdat hij zowat het enige nummer had dat ook de jury's wel zou aanspreken... dat is nu niet meer zo.
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:59:35 #80
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_216948637
voor mij hoeft oostenrijkse gegil niet - pien aan mijn oren

hup Claude *O* *O*
... en huiver mee
pi_216948692
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:59 schreef Giggio het volgende:
voor mij hoeft oostenrijkse gegil niet - pien aan mijn oren

hup Claude *O* *O*
Ja, Claude voelt/klinkt als een warm bad na Oostenrijk.
pi_216948724
Ik zie Claude een hogere televote halen dan Oostenrijk. Maar denk dat de jury daar anders over denkt (en dan hebben ze zeer waarschijnlijk Mans ook nog).
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 maart 2025 @ 15:12:56 #83
163650 Greys
pi_216948764
In de categorie radiovriendelijk en eventuele hitpotentie gaat Oostenrijk iig niet hoger scoren dan NL bij de juryleden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216948826
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:12 schreef Greys het volgende:
In de categorie radiovriendelijk en eventuele hitpotentie gaat Oostenrijk iig niet hoger scoren dan NL bij de juryleden.
Dat is ook weer zo. En ook al lijken de nummers niet op elkaar, Oostenrijk zou wel hetzelfde type winnaar zijn als vorig jaar. Weet niet of jury's daar mee bezig zijn, maar ik zie de vergelijking wel overal langskomen.
pi_216948834
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:08 schreef d_elise het volgende:
Ik zie Claude een hogere televote halen dan Oostenrijk. Maar denk dat de jury daar anders over denkt (en dan hebben ze zeer waarschijnlijk Mans ook nog).
Hoe Nederland gaat eindigen weet ik niet. Maar als we eindigen met een splitscreen met Claude en JJ, dan maak ik me er geen zorgen over of dat goed gaat.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 maart 2025 @ 15:29:27 #86
163650 Greys
pi_216948949
Het lied van Claude maakt je blij en gelukkig.
Het lied van JJ stort je in een depressie.

TAKE YOUR PICK BITCHESSSS
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216949184
"Gewoon een fijn popliedje" kan ook wel een unique selling point worden tussen al die mannen die proberen indruk te maken met hun falsetstemmen in nummers met rare beats (België, Tsjechië, Oostenrijk). Dan is het ineens wel leuk om een beetje voorspelbaar liedje te horen dat lekker in het gehoor ligt.
  donderdag 6 maart 2025 @ 17:32:17 #88
130755 Kinga
versier hier
pi_216950331
Nvm. Spuit 11.
pi_216950879
Ik vermoed dat Oostenrijk nu even een 'kijk nieuw liedje en het klinkt okay en zingt goed' bump krijgt n the Odds en dat het daarna wel weer uitlevelt. Maar we gaan het zien...
  Redactie Sport donderdag 6 maart 2025 @ 19:08:15 #90
109131 crew  sportfreak
pi_216951676
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:51 schreef blackswangreen het volgende:
"Gewoon een fijn popliedje" kan ook wel een unique selling point worden tussen al die mannen die proberen indruk te maken met hun falsetstemmen in nummers met rare beats (België, Tsjechië, Oostenrijk). Dan is het ineens wel leuk om een beetje voorspelbaar liedje te horen dat lekker in het gehoor ligt.
Een beetje als in 2000 toen de Olsen Brothers als enige normaal deden?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 maart 2025 @ 20:57:20 #91
163650 Greys
pi_216953434
Hier ook even.
MÅNS IS FAN VAN C'EST LA VIE! O+
(En nee ze zijn niet over alles zo enthousiast...)

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216953951
De stem van John Lundvik past perfect bij dit nummer.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 maart 2025 @ 21:58:28 #93
163650 Greys
pi_216954665
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:23 schreef blackswangreen het volgende:
De stem van John Lundvik past perfect bij dit nummer.
Hahaha ja! Dat zal hij misschien stiekem zelf ook gedacht hebben: 'Verdømme had ik dit lied maar'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216954702
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:57 schreef Greys het volgende:
Hier ook even.
MÅNS IS FAN VAN C'EST LA VIE! O+
(En nee ze zijn niet over alles zo enthousiast...)

[ x ]
Durven ze nog wel in Zweden? Na die flauwe grap laatst met nep Joost en na vorig jaar?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 maart 2025 @ 22:37:39 #95
163650 Greys
pi_216955477
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:00 schreef HenkjeNL2 het volgende:

[..]
Durven ze nog wel in Zweden? Na die flauwe grap laatst met nep Joost en na vorig jaar?
Wat hebben de finalisten daar nou mee te maken? Die geven alleen hun mening omdat het ze gevraagd wordt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216955799
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:37 schreef Greys het volgende:

[..]
Wat hebben de finalisten daar nou mee te maken? Die geven alleen hun mening omdat het ze gevraagd wordt.
Nou is Mans wel heel erg dik met de uitermate vervelende Edward Af Sillen, maar dat zullen we 'm maar vergeven :P
pi_216955854
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:54 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou is Mans wel heel erg dik met de uitermate vervelende Edward Af Sillen, maar dat zullen we 'm maar vergeven :P
Hij noemt Nederland na afloop niet bij z'n favorieten, dat vergeven we hem niet ;)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 maart 2025 @ 23:08:50 #98
862 Arcee
Look closer
pi_216956016
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:06 schreef nik4ever het volgende:
Ik vermoed dat Oostenrijk nu even een 'kijk nieuw liedje en het klinkt okay en zingt goed' bump krijgt n the Odds en dat het daarna wel weer uitlevelt. Maar we gaan het zien...
10% nu voor Oostenrijk.
pi_216956387
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:08 schreef Arcee het volgende:

[..]
10% nu voor Oostenrijk.
11% inmiddels. Vraag me niet hoe het kan.
pi_216956454
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:47 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
11% inmiddels. Vraag me niet hoe het kan.
Het is carbon copy van vorig jaar, dus dat is safe volgens de bookies....
  vrijdag 7 maart 2025 @ 08:38:20 #101
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_216957619
Procentje eraf

[ Bericht 45% gewijzigd door GeorgeM op 07-03-2025 10:49:09 ]
George Michael
pi_216957793
Hij doet het na een week nog heel aardig in de Nederlandse Spotify-chart, 3e. Morgen zal het hele album van Roxy Dekker wel boven hem staan, dus dan zakt hij uit de top-10 :) Maar dit betekent wel dat mensen het niet alleen uit nieuwsgierigheid een keer luisteren, ze vinden het ook een leuk liedje.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 maart 2025 @ 09:10:17 #103
163650 Greys
pi_216957834
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:02 schreef blackswangreen het volgende:
Hij doet het na een week nog heel aardig in de Nederlandse Spotify-chart, 3e. Morgen zal het hele album van Roxy Dekker wel boven hem staan, dus dan zakt hij uit de top-10 :) Maar dit betekent wel dat mensen het niet alleen uit nieuwsgierigheid een keer luisteren, ze vinden het ook een leuk liedje.
Mijn zus heeft echt geen reet met het Songfestival en dit jaar is de eerste keer in jaaaaren dat ze zelf zei 'Zelfs ik ga het Songfestival kijken dit jaar denk ik, want wat een súperleuk liedje'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216958403
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:10 schreef Greys het volgende:

[..]
Mijn zus heeft echt geen reet met het Songfestival en dit jaar is de eerste keer in jaaaaren dat ze zelf zei 'Zelfs ik ga het Songfestival kijken dit jaar denk ik, want wat een súperleuk liedje'.
Ja, in mijn omgeving ook alleen maar positieve reacties. Dit is typisch zo’n liedje voor de casual kijker.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 maart 2025 @ 10:04:09 #105
163650 Greys
pi_216958578
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:53 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ja, in mijn omgeving ook alleen maar positieve reacties. Dit is typisch zo’n liedje voor de casual kijker.
Het fijne is dat er daar best nogal véél van zijn. Als ze nou ook nog even de moeite nemen om te stemmen straks... :P
Nee maar het is inderdaad gewoon dat radiovriendelijke en vrolijke en meezingbare dat aanspreekt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 7 maart 2025 @ 16:52:26 #106
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216963089
twitter
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 maart 2025 @ 17:04:19 #107
163650 Greys
pi_216963222
Leuk! Hopelijk met wat dansers enzo om het een beetje op te leuken qua vibe, net als in de clip.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216963329
Yes, hier hoopte ik al op! Heel benieuwd en hopelijk geeft dat ook alles weer een boost *O*
  vrijdag 7 maart 2025 @ 17:42:02 #109
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_216963519
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik zie KAJ ook wel de nodige jurypunten binnenharken, het is van alle "gekkige" liedjes wel de meest geschikte voor jury's :P
Mijn smaak komt meestal behoorlijk overeen met de jury en ik ga erg goed op bara bada bastu :P

Ik denk echt dat KAJ de gevaarlijke concurrent is (erg marketable ) en niet Måns.
pi_216963526
Claude komt nieuw binnen op 3 in de top 40.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 18:42:40 #111
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_216964076
En een nieuwe cover. Goed gedaan, de melodie blijft centraal staan.

vrijdag 7 maart 2025 @ 18:46:53 #112
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_216964112
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 17:43 schreef NailQueen het volgende:
Claude komt nieuw binnen op 3 in de top 40.
en op 2 in de Top100 ^O^
... en huiver mee
pi_216964399
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 18:46 schreef Giggio het volgende:

[..]
en op 2 in de Top100 ^O^
De eerste plaats lijkt er helaas voor Claude niet meteen in te zitten. Maar liever 2e dan 92e uiteraard. :P
pi_216964405
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:52 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik kijk al uit naar die “verrassende gasten” in de show!
pi_216964635
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 19:14 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik kijk al uit naar die “verrassende gasten” in de show!
Suus en Freek?
pi_216964683
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 17:04 schreef Greys het volgende:
Leuk! Hopelijk met wat dansers enzo om het een beetje op te leuken qua vibe, net als in de clip.
Kan me dit in de studio van Eva niet echt voorstellen, die "stage" is niet zo diep, maar misschien verbouwen ze de boel.

Wel goed dat het bij Avrotros zelf is, en hoewel live gezongen, zal de uitzending wel niet live zijn, maar opgenomen worden na een reguliere uitzending, donderdag of zo, dus houden ze een beetje controle over de kwaliteit.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 maart 2025 @ 19:43:21 #117
163650 Greys
pi_216964739
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 19:37 schreef Dave het volgende:

[..]
Kan me dit in de studio van Eva niet echt voorstellen, die "stage" is niet zo diep, maar misschien verbouwen ze de boel.

Wel goed dat het bij Avrotros zelf is, en hoewel live gezongen, zal de uitzending wel niet live zijn, maar opgenomen worden na een reguliere uitzending, donderdag of zo, dus houden ze een beetje controle over de kwaliteit.
Ja omdat het een special is zal er hopelijk een en ander aan de ruimte veranderd kunnen worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216964919
Is het wel om 19.00 uur? Ik zie in de tv gids op tv dat er op 15 maart om 20.30 uur bij Eva een speciale uitzending met Claude is.
pi_216965132
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 19:34 schreef Dave het volgende:

[..]
Suus en Freek?
Dat zou op zich nog wel enigszins verrassend zijn.

Maar een keer geen Songfestivalexperts zou wel een leuk begin zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 maart 2025 @ 20:26:53 #120
163650 Greys
pi_216965260
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 19:58 schreef summer52 het volgende:
Is het wel om 19.00 uur? Ik zie in de tv gids op tv dat er op 15 maart om 20.30 uur bij Eva een speciale uitzending met Claude is.
Ik zag in het nieuwsbericht ook geen tijd staan dus ik heb in onze tweet idd ook niet die 19 uur overgenomen. Geen idee waar die vandaan komt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216965785
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 20:26 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik zag in het nieuwsbericht ook geen tijd staan dus ik heb in onze tweet idd ook niet die 19 uur overgenomen. Geen idee waar die vandaan komt.
Heeft Songfestivalweblog waarschijnlijk gedacht dat het om 19.00 uur zou zijn omdat Eva altijd om 19.00 uur begint.
pi_216966331
Ik zie het ook om 20.35 staan, zou goed kunnen, finale uitzending van WIDM is morgen, dus dat tijdslot klinkt logischer dan Ivo Niehe z’n plek afnemen.
pi_216978033
De Finale van Wie Is De Mol is vanavond in een grote studio in De Hallen in Amsterdam. Misschien zit Eva daar volgende week ook wel met Claude in plaats van de kleinere studio daar waar ze normaal zit. Of misschien doet Claude zijn optreden daar, want die studios zitten naast elkaar. En dan kan er best een mooie live staging komen, waar we vertrouwen uit kunnen putten voor Basel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aadrianus op 08-03-2025 23:01:14 ]
pi_216979915
Ik vind dat Claude Oostenrijk wel moet kunnen hebben. :7

Ze zullen er volgende week live vast wat moois van maken *O* zoals dat bij Matthijs gaat door ook gebeurde.
pi_216980008
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:46 schreef Em31 het volgende:

Ze zullen er volgende week live vast wat moois van maken *O* zoals dat bij Matthijs gaat door ook gebeurde.
Oostenrijk wel, maar Zweden niet ;)

Nu heb je Pim Brassien die in die studio een staging kan bedenken die beter is dan z'n eigen staging voor Basel. Pimception.
pi_216980032
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Oostenrijk wel, maar Zweden niet ;)

Nu heb je Pim Brassien die in die studio een staging kan bedenken die beter is dan z'n eigen staging voor Basel. Pimception.
Ja daar vrees ik ook weer een beetje voor _O-
pi_216980132
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:46 schreef Em31 het volgende:

Ik hoop, en ga er vanuit dat ze goed hebben nagedacht over dit eerste live optreden. Want de fans en de mensen die wedden gaan hier sowieso weer iets van vinden en dan zou het mooi zijn als het even wat meer is dan alleen een optreden met live band.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_216980228
Ze hebben er vast niet voor niets voor gekozen om het eerste live optreden zo groots aan te pakken in een speciale uitzending en zo. Komt vast iets moois uit!
pi_216980292
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:54 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja daar vrees ik ook weer een beetje voor _O-
De regisseur van de videoclip heeft het concept verzonnen na het liedje 2x gehoord te hebben via Zoom. Volgens mij werkt dat het beste, het eerste spontane idee toepassen. Niet zoals Joost of S10 maanden bezig zijn met zo'n concept en dan eindigen met een nikszeggende soep.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 maart 2025 @ 23:17:38 #130
163650 Greys
pi_216980367
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:06 schreef d_elise het volgende:
Ze hebben er vast niet voor niets voor gekozen om het eerste live optreden zo groots aan te pakken in een speciale uitzending en zo. Komt vast iets moois uit!
En dat alle shine dan gestolen gaat worden door Frankrijk die op diezelfde avond (toch?) hun lied groots bekendmaakt live in een stadion. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216980394
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:17 schreef Greys het volgende:

[..]
En dat alle shine dan gestolen gaat worden door Frankrijk die op diezelfde avond (toch?) hun lied groots bekendmaakt live in een stadion. 😅
OF:

En dat alle shine dan gestolen gaat worden door van Frankrijk die op diezelfde avond (toch?) hun lied groots bekendmaakt live in een stadion.

😊
pi_216980412
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:19 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
OF:

En dat alle shine dan gestolen gaat worden door van Frankrijk die op diezelfde avond (toch?) hun lied groots bekendmaakt live in een stadion.

😊
Dat gebeurt sowieso niet, Louane staat daar in een soort halftime show voor miljoenen kijkers in meerdere Europese landen.
pi_216980463
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:17 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja, qua timing is dit wel ietwat ongelukkig.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 maart 2025 @ 23:26:53 #134
163650 Greys
pi_216980464
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:19 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
OF:

😊
Tuurlijk wil ik dat maar haar song is nog niet bekend én ze heeft echt veel meer kijkers in die show dan bij EVA. 😅 Maar dan kijken ze daarna het optreden maar even terug. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 maart 2025 @ 23:34:46 #135
163650 Greys
pi_216980553
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 09:32:46 #136
163650 Greys
pi_216982527
Als potentiële jurywinnaars op het ESF zijn zowel Måns als Portugal afgevallen gisteren. Portugal koos niet voor één van de twee favorieten daar en het is echt wel een fijn liedje alsnog maar ik zie het amper door de semi komen.

Dus als Kaj nou de televotewinnaar wordt en Oostenrijk de jurywinnaar (al geloof ik er geen reet van dat ze het écht allemaal mooi vinden, ze willen niet voor lul staan dus stemmen ze erop) kan Claude (die bij beide 2e of 3e werd) er met de winst vandoor. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216984330
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 09:32 schreef Greys het volgende:
Als potentiële jurywinnaars op het ESF zijn zowel Måns als Portugal afgevallen gisteren. Portugal koos niet voor één van de twee favorieten daar en het is echt wel een fijn liedje alsnog maar ik zie het amper door de semi komen.

Dus als Kaj nou de televotewinnaar wordt en Oostenrijk de jurywinnaar (al geloof ik er geen reet van dat ze het écht allemaal mooi vinden, ze willen niet voor lul staan dus stemmen ze erop) kan Claude (die bij beide 2e of 3e werd) er met de winst vandoor. :+
Top-3 bij de televote en bij de jury's... dat zijn Duncan Laurence-achtige cijfers. Dat gaat niet gebeuren. Dan moet het nummer wel heel erg gelift worden door de live performance.

Ik denk dat je realistisch gezien op dit moment een top-5 bij de jury's en een top-10 bij de televote kunt verwachten... en dat is toch prima, dan word je 4e of 5e of zoiets.
pi_216984590
Ik denk sowieso dat het nu nog echt te vroeg is om een echte favoriet aan te wijzen. Zweden is grappig en ze doen het leuk, maar gaat het echt die televote-kanon worden wat velen zich al voorstellen? Oostenrijk is letterlijk een kopie van de winnaar van vorig jaar en laten we eerlijk zijn: die eindigen meestal in de top 10, maar zelden op plek 1. En hoewel ze het live waarschijnlijk goed zullen doen, hangt er veel af van de staging en charisma. En vooral op dat laatste ben ik nog niet overtuigd als ik zijn live optredens bekijk. Frankrijk is nog steeds een "who the f*ck knows"-situatie, dus daar kan ook weinig over gezegd worden. En Nederland heeft een goed gemaakt, radio-vriendelijk mooi liedje dat blijkbaar bij de fans hoog in het vaandel staat als zowel televote- als jurykanshebber, maar we hebben de act nog niet gezien. En laten we eerlijk zijn, daar hebben we niet de meest geweldige reputatie op.

En dan kan het ook zomaar zijn dat een van de landen die er onderaan staan in de odds plotseling fantastisch live blijken te zijn qua zang, act en charisma en naar boven schieten.

Tot nu toe zit er tussen alle songs niet echt een enorme uitschieter en is het vooral een typisch Eurovisiejaar, en dat kan nu nog alle kanten op.
pi_216984754
Ik zie Oostenrijk als een grote favoriet die straks het hardst onderuit gaat. Net als Mustti vorig jaar.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:37:13 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216984994
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:23 schreef NailQueen het volgende:
Ik zie Oostenrijk als een grote favoriet die straks het hardst onderuit gaat. Net als Mustti vorig jaar.
Voelt wel een beetje hard als wensdenken, vocaal zit het goed en de videoclip laat zien dat ze wel na hebben gedacht over de staging daar.
pi_216985178
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Voelt wel een beetje hard als wensdenken, vocaal zit het goed en de videoclip laat zien dat ze wel na hebben gedacht over de staging daar.
Maar je hebt ook nog te maken met de uitstraling van de artiest, ik snap @NailQueen wel want dat is inderdaad een beetje Mustii-achtig. Hij loopt niet over van het charisma. Het is geen Conchita Wurst, zeg maar.
pi_216985193
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar hij mist charisma. Je moet het wel verkopen. Als dat niet lukt ga je keihard onderuit.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:54:46 #143
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216985253
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar je hebt ook nog te maken met de uitstraling van de artiest, ik snap @:NailQueen wel want dat is inderdaad een beetje Mustii-achtig. Hij loopt niet over van het charisma. Het is geen Conchita Wurst, zeg maar.
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:48 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Maar hij mist charisma. Je moet het wel verkopen. Als dat niet lukt ga je keihard onderuit.
We moeten nog zien hoe hij op het podium gaat staan tijdens de act. Hij heeft wel veel podium ervaring qua opera etc. Ik zou hem niet afschrijven vanwege charisma. Het is geen Princ op het podium, maar het is ook niet iemand zonder podium ervaring.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:59:34 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216985290
Als mensen de rest van onze tegenstanders willen zien:

ESF / [2025] Deelnemers en informatie Eurovisie songfestival 2025 A-Z

We hoeven nog maar een paar nummers
pi_216985331
Ik kan helemaal niks met Oostenrijk. Hoe Claude vanaf de eerste seconde als een warm bad voelt, zo voelt Johannes als een ijsbad. Ik vind het kil en schel en geforceerd. Het kost me echt moeite om het hele nummer uit te luisteren. En dat zeg ik niet omdat het Nederland van de derde plek bij de bookmakers heeft verdrongen. Ik kan me echt niet voorstellen dat hier een groot publiek voor te vinden is. Het geeft me kippenvel, maar niet op de goede manier.
pi_216985334
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:54 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
We moeten nog zien hoe hij op het podium gaat staan tijdens de act. Hij heeft wel veel podium ervaring qua opera etc. Ik zou hem niet afschrijven vanwege charisma. Het is geen Princ op het podium, maar het is ook niet iemand zonder podium ervaring.
Kijk die oude Voice-filmpjes dan terug. Hij is inmiddels wel een paar jaar verder, maar either you have it or you don't. Dat hij kan zingen staat buiten kijf, los van of je het ook echt mooi vindt. Er zijn genoeg countertenoren die in opera's wereldwijd zingen maar de gemiddelde kijker niet zouden aanspreken.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 13:19:12 #147
163650 Greys
pi_216985447
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:58 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Top-3 bij de televote en bij de jury's... dat zijn Duncan Laurence-achtige cijfers. Dat gaat niet gebeuren. Dan moet het nummer wel heel erg gelift worden door de live performance.
Kan toch? Een mens mag dromen. O+
Het is niet uitgesloten en zolang dat niet zo is klamp ik me daaraan vast in deze negatieve tijden. *gebaart weids*

(Het realistische komt vanzelf tegen die tijd bij me. Beloofd. Maar nu nog even niet.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216985498
Ik ben al blij met een top 8 na vorig jaar en alles daarboven is heel mooi meegenomen. Ik hoop dat het vooral weer wat songfestivalplezier teruggeeft. In eerste plaats aan Claude natuurlijk, maar ook aan AvroTros en alle Nederlandse fans. Het is fijn dat we een goede inzending hebben waar we ons achter scharen ipv dat we de wraak-route op zijn gegaan (vind ik dan).
pi_216985508
Frankrijk kan zaterdag groots uitpakken in dat stadion vol met testosteron. :7 Maar als het een gevoelige ballad is dan kan het ook helemaal misgaan en niet overkomen.

Nee ik heb veel vertrouwen in Claude zijn eerste live optreden.
En de staging in Basel? Daar wordt nu al schamper over gedaan, maar laten we dat ook maar eens afwachten. #Teamkomtgoed. *O* *O* *O*
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 14:18:20 #150
163650 Greys
pi_216986131
Deze foto is zo leuk en stralend.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 9 maart 2025 @ 14:20:56 #151
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_216986169
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2025 14:18 schreef Greys het volgende:
Deze foto is zo leuk en stralend.

[ afbeelding ]
Zo’n heerlijk ontwapenend en open joch O+
George Michael
pi_216986491
Wat een geweldig nummer! Ik kan niet meer stoppen met luisteren en de reacties erop te zien op youtube. Ben nu zo’n 60 jaar een eurovision fan en dit vind ik verreweg het beste nummer dat Nederland heeft ingezonden. *O* Alles klopt. Nu maar hopen dat ze het niet gaan verkloten met de act. :{
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zondag 9 maart 2025 @ 18:36:42 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216989077
twitter
pi_216989593
Ze bespraken het net bij Boulevard weer en er werd ook een filmpje getoond waarin Claude aan het dansen was. Dit gaat zo leuk worden. Hup Claude! Revanche voor Joost }) .

Edit: ze toonden dit filmpje https://vm.tiktok.com/ZNdemoKWY/
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2025 @ 19:27:28 #155
862 Arcee
Look closer
pi_216989775
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:06 schreef nik4ever het volgende:
Geldt dat ook nog voor de 16% en 2e plek die Oostenrijk nu heeft?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 19:28:10 #156
163650 Greys
pi_216989788
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 19:13 schreef Zigsky het volgende:
Ze bespraken het net bij Boulevard weer en er werd ook een filmpje getoond waarin Claude aan het dansen was. Dit gaat zo leuk worden. Hup Claude! Revanche voor Joost }) .

Leuk, even tweetje van gemaakt. Voor degenen zonder tiktok.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 19:31:00 #157
163650 Greys
pi_216989820
We staan nu op 8% winkans bij de bookies. Weet je wie er vandaag een jaar geleden ook op 8% stond? Degene die uiteindelijk won. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216989952
quote:
11s.gif Op zondag 9 maart 2025 19:27 schreef Arcee het volgende:

[..]
Geldt dat ook nog voor de 16% en 2e plek die Oostenrijk nu heeft?
Zoek anders even de odds in maart van de afgelopen jaren op. Zegt doorgaans weinig tot niks over de uiteindelijke uitslag.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2025 @ 19:45:36 #159
862 Arcee
Look closer
pi_216989970
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 19:31 schreef Greys het volgende:
We staan nu op 8% winkans bij de bookies. Weet je wie er vandaag een jaar geleden ook op 8% stond? Degene die uiteindelijk won. :+
That's the spirit, Greys!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 20:06:22 #160
163650 Greys
pi_216990207
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2025 19:45 schreef Arcee het volgende:

[..]
That's the spirit, Greys!
Vooral in deze chaos *gebaart weids naar Alles* (speciaal voor @Pisces29 ) kan echt alles nog gebeuren! *O* w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216990279
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2025 20:06 schreef Greys het volgende:

[..]
Vooral in deze chaos *gebaart weids naar Alles* (speciaal voor @:Pisces29 ) kan echt alles nog gebeuren! *O* w/
Jaaaaaaa *O* :D
pi_216991241
Nederland staat in ieder geval knalrood in de odds. Het effect rond de bekendmaking van het nummer lijkt wel weg te ebben nu.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 21:29:07 #163
163650 Greys
pi_216991370
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:21 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Nederland staat in ieder geval knalrood in de odds. Het effect rond de bekendmaking van het nummer lijkt wel weg te ebben nu.
Oostenrijk, Frankrijk, Finland, bijna iedereen is rood nu zie ik. Zegt echt nog zo weinig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216991466
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:21 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Vind je het zelf een goed nummer? Ipv alleen maar bezig te zijn met hoe verschrikkelijk het allemaal is en hoe kansloos.
pi_216992216
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 19:13 schreef Zigsky het volgende:

Heeft Claude een achtergrond in dansen? In de videoclip zie je dat hij een goed ritmegevoel heeft.
pi_216992217
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:34 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Vind je het zelf een goed nummer? Ipv alleen maar bezig te zijn met hoe verschrikkelijk het allemaal is en hoe kansloos.
Ik vind het ja hoe zal ik het omschrijven een degelijk middle of the road nummer. Niet slecht, maar heel veilig. Ik had liever Joost nog een jaar gezien dat is garantie voor hype en lol dat mis ik nu wel. Alsnog hoop ik altijd dat het hoog eindigt omdat het onze eigen inzending is.
  zondag 9 maart 2025 @ 22:54:37 #167
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216992619
In onze semi zit trouwens maar 1 vrouw: Justyna uit Polen, de rest zijn allemaal mannen, opvallend.
pi_216992662
Had Cornald nog wat interessants te melden?
  zondag 9 maart 2025 @ 23:07:22 #169
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_216992725
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:59 schreef Em31 het volgende:
Had Cornald nog wat interessants te melden?
Vooral dat de Israëlische deelname toch wel weer heel politiek is.

Dat er 1 vrouw in onze halve finale zingt.
Dat het vooral energieke nummers zijn.

Dat er 20 liedjes niet in het Engels, maar wel in eigen taal worden gezongen..
En dat hij blij is dat Zweden niet weer zo'n overgeproduceerd liedje stuurt..

Kortom niets wat we nog niet wisten
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 23:09:47 #170
163650 Greys
pi_216992735
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 23:07 schreef PinkLow het volgende:

[..]

Maar wél leuk dat ome Cornald het met ons eens is qua Zweden. Veel tv kijkers die het niet zo op de voet volgen wisten een aantal dingen vast nog niet moeten we maar denken.

(En dat er maar 1 vrouw in onze semi zit had ik tot vanavond niet eens door. :D )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216992766
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:54 schreef Momo het volgende:
In onze semi zit trouwens maar 1 vrouw: Justyna uit Polen, de rest zijn allemaal mannen, opvallend.
Hij vergeet Albanië. Dat is een man/vrouw duo.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2025 @ 23:28:24 #172
862 Arcee
Look closer
pi_216992833
7%
pi_216992890
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 23:07 schreef PinkLow het volgende:

[..]

pi_216993747
Plekkie omlaag, Israël heeft ingehaald🤫
pi_216994038
Zucht...ik doe dit niet graag, maar ja C'est La Vie.
  maandag 10 maart 2025 @ 08:28:58 #176
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_216994136
Was wel leuk om te kijken hoor.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_216999246
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:20 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Heeft Claude een achtergrond in dansen? In de videoclip zie je dat hij een goed ritmegevoel heeft.

"Emma heeft me alles bijgeleerd om minder stroef te ogen. Ja, ik vind mezelf hartstikke stroef, maar ik heb het al een paar keer gekeken, en 't ziet er heel tof uit. <knip> En het is voor het eerst dat ik zo heb gedanst überhaupt, niet alleen in de videoclip, maar überhaupt."
pi_217002294
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 07:18 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Plekkie omlaag, Israël heeft ingehaald🤫
Dit is puur gebaseerd op de televote resultaten van vorig jaar want het nummer is duidelijk een balkan ballad met weinig emotionele inhoud.... Alles is 'so on the nose' bij deze inzending dat ik echt zoiets heb van: why even bother...
Maar goed, we gaan het zien.. Ik vind nog steeds dat Claude mijlenver boven haar uitstijgt...
pi_217002430
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:42 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Dit is puur gebaseerd op de televote resultaten van vorig jaar want het nummer is duidelijk een balkan ballad met weinig emotionele inhoud.... Alles is 'so on the nose' bij deze inzending dat ik echt zoiets heb van: why even bother...
Maar goed, we gaan het zien.. Ik vind nog steeds dat Claude mijlenver boven haar uitstijgt...
Natuurlijk stijgt hij boven haar uit. Die odds van Israël komen ook niet door het nummer. Wat je wel krijgt is dat de jury’s straks een potentiële winnaar volgens de bookmakers een flinke duw gaan geven om maar te zorgen dat Israël niet wint. Zo heeft Nemo gewonnen, en zo kan Zweden of Oostenrijk ook gaan winnen. En wordt de uitslag dus weer deels bepaald door de bookmakers…
pi_217002510
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:50 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
En wordt de uitslag dus weer deels bepaald door de bookmakers…
En de EBU die zogenaamd zo graag niet politiek wil zijn, maar door dit land in deze tijd te laten meedoen, alles juist ontzettend politiek maakt.
pi_217004023
Ze zouden gewoon die bookmakers moeten verbieden. Het beïnvloed namelijk hoe je het ook went of keert de uitslag.
  ESF Reporter dinsdag 11 maart 2025 @ 07:31:46 #182
87554 Cee
Welluk?
pi_217004891
Soms kunnen ze er ook heel erg naast zitten tot een week of twee voor de finale, vanwege verrassende (Cyprus ‘18, Nederland ‘14) of juist tegenvallende (weet effe geen voorbeeld, help me, ze zijn er wel!) staging en live performance, of puur vanwege het geld dat de delegatie in het wedden op eigen land heeft gestoken (ik verdenk een Malta 2021 :P ).
pi_217005084
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 07:31 schreef Cee het volgende:
Soms kunnen ze er ook heel erg naast zitten tot een week of twee voor de finale, vanwege verrassende (Cyprus ‘18, Nederland ‘14) of juist tegenvallende (weet effe geen voorbeeld, help me, ze zijn er wel!) staging en live performance, of puur vanwege het geld dat de delegatie in het wedden op eigen land heeft gestoken (ik verdenk een Malta 2021 :P ).
Maar als zoals vorig jaar de realiteit zich richting de bookmakers beweegt, omdat de EBU dat zo regisseert, kun je de uitslag eigenlijk bij voorbaat al invullen. En er is qua Israël niet veel veranderd sinds vorig jaar dus zal het waarschijnlijk weer hetzelfde gaan verlopen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2025 @ 08:14:21 #184
163650 Greys
pi_217005111
quote:
Francesco Gabbani met z'n plastic gorilla en backings in truien van de markt, terwijl in de weken vooraf volgens mij iedereen en z'n moeder én de bookies al wisten dat hij zou gaan winnen. He did not.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 11-03-2025 08:49:32 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2025 @ 08:49:23 #185
163650 Greys
pi_217005358
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:50 schreef blackswangreen het volgende:

Wat je wel krijgt is dat de jury’s straks een potentiële winnaar volgens de bookmakers een flinke duw gaan geven om maar te zorgen dat Israël niet wint. Zo heeft Nemo gewonnen, en zo kan Zweden of Oostenrijk ook gaan winnen. En wordt de uitslag dus weer deels bepaald door de bookmakers…
Dit is inderdaad eeuwig zonde. De EBU heeft hun eigen festival qua uitslag de das om gedaan door Israël te laten meedoen waardoor er allerlei 'kunstmatige' noodgrepen in gang komen waardoor de uitslag heel anders kan worden dan wanneer het meer natuurlijk ging. Jammer. Er waren weleens wat burenpuntjes hier en daar vóór dit hele gedoe natuurlijk, maar nooit invloed op zo'n grote schaal met zo'n grote eventuele uitkomstverschil als in deze situatie die de EBU zelf gecreëerd heeft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217005416
quote:
België vorig jaar. Werd toen niet als winnaar aangeduid maar was wel een potentiële top 10 kandidaat en vooraf een favoriet voor de jury. En ik meende dat San Marino 2021 vooraf ook in de top 10 stond.
pi_217005892
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 08:49 schreef Greys het volgende:

[..]
Dit is inderdaad eeuwig zonde. De EBU heeft hun eigen festival qua uitslag de das om gedaan door Israël te laten meedoen waardoor er allerlei 'kunstmatige' noodgrepen in gang komen waardoor de uitslag heel anders kan worden dan wanneer het meer natuurlijk ging. Jammer. Er waren weleens wat burenpuntjes hier en daar vóór dit hele gedoe natuurlijk, maar nooit invloed op zo'n grote schaal met zo'n grote eventuele uitkomstverschil als in deze situatie die de EBU zelf gecreëerd heeft.
Maar laten we dat echte probleem dan ook gewoon zo benoemen. Het is niet dat Israël zonder bookmakers geen favoriet was geweest na de televotingscore van vorig jaar. Bij het JESF zijn er immers ook gewoon favorieten.

Dat proberen te verbieden is als de verkeersinformatie afschaffen om de files op te lossen. En dat zou dan eerder averechts werken omdat iedereen onwetend de file inrijdt. En op een ESF waar Israël niet benoemd zou mogen worden als favoriet, zou het eerder een normale juryscore krijgen, waardoor de kans juist groter wordt dat ze winnen.
pi_217005931
Het voornaamste probleem is wel dat je na de kansloze editie van vorig jaar nu al wel weer ongeveer de startvolgorde van de finale kan invullen.

1. België
2. Israël
3. Estland
4. Oekraïne
5. Australië

16. Oostenrijk

21. Frankrijk
22. Armenië
23. Zweden
24. Slovenië
25. Nederland
26. Finland
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2025 @ 10:05:18 #189
163650 Greys
pi_217005944
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 09:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Maar laten we dat echte probleem dan ook gewoon zo benoemen. Het is niet dat Israël zonder bookmakers geen favoriet was geweest na de televotingscore van vorig jaar. Bij het JESF zijn er immers ook gewoon favorieten.

Dat proberen te verbieden is als de verkeersinformatie afschaffen om de files op te lossen. En dat zou dan eerder averechts werken omdat iedereen onwetend de file inrijdt. En op een ESF waar Israël niet benoemd zou mogen worden als favoriet, zou het eerder een normale juryscore krijgen, waardoor de kans juist groter wordt dat ze winnen.
Ik wil de bookmakers zelf ook niet verbieden, die stelling hier had ik zelfs overheen gelezen. Het probleem is zoals genoemd de EBU die Israël laat meedoen, waarna juryleden als noodsprong dan maar even naar de bookies kijken. Als die bookies er niet waren keken ze idd wel naar een ander favorietentabelletje van Wiwi of de Scoreboard App ofzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 11 maart 2025 @ 11:22:40 #190
87554 Cee
Welluk?
pi_217006630
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 10:04 schreef Fred_B het volgende:
Het voornaamste probleem is wel dat je na de kansloze editie van vorig jaar nu al wel weer ongeveer de startvolgorde van de finale kan invullen.

1. België
2. Israël
3. Estland
4. Oekraïne
5. Australië

16. Oostenrijk

21. Frankrijk
22. Armenië
23. Zweden
24. Slovenië
25. Nederland
26. Finland
Jij denkt ook dat Slovenië het gewoon gaat redden dit jaar :D
(so do I :@ )
pi_217006677
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 08:49 schreef Greys het volgende:

[..]
Het haalt de lol uit zo'n muziekcompetitie. Dat is uiteraard niet het belangrijkste aan wat er nu in Israël aan de hand is, maar als je hele wedstrijd zo moet worden geregisseerd dat één bepaald land niet kan winnen, maar dat land moet hoe dan ook meedoen en mag hoe dan ook niet worden uitgesloten, dan heeft het echt helemaal niks meer met muziek te maken.

Zonder dit verhaal zou Claude (om het on topic te houden :)) nog wel een kansje hebben op de overwinning, maar nu natuurlijk totaal niet. Zoals het nu is werkt het in het voordeel van de gedoodverfde favoriet, in dit geval Zweden.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 11:34:47 #192
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_217006704
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:31 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het haalt de lol uit zo'n muziekcompetitie. Dat is uiteraard niet het belangrijkste aan wat er nu in Israël aan de hand is, maar als je hele wedstrijd zo moet worden geregisseerd dat één bepaald land niet kan winnen, maar dat land moet hoe dan ook meedoen en mag hoe dan ook niet worden uitgesloten, dan heeft het echt helemaal niks meer met muziek te maken.

Zonder dit verhaal zou Claude (om het on topic te houden :)) nog wel een kansje hebben op de overwinning, maar nu natuurlijk totaal niet. Zoals het nu is werkt het in het voordeel van de gedoodverfde favoriet, in dit geval Zweden.
weer naar Malmo of Stockholm?
oké sturen wij Joost nog een keer!
... en huiver mee
pi_217006719
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:34 schreef Giggio het volgende:

[..]
weer naar Malmo of Stockholm?
oké sturen wij Joost nog een keer!
Nee, Göteborg deze keer en geen Joost want die wil niet meer.

That said, ik ben benieuwd naar de live-uitvoering van Claude zaterdag. Hopelijk tilt het e.a.a. iets op, want tot nu toe vind ik er echt gewoon geen klap aan.
pi_217006833
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:22 schreef Cee het volgende:

[..]
Jij denkt ook dat Slovenië het gewoon gaat redden dit jaar :D
(so do I :@ )
Het is uiteraard niet de eerste die ik opschrijf, maar dat lijkt me typisch iets wat er onverwacht doorheen glipt.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2025 @ 12:09:54 #195
163650 Greys
pi_217006939
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:31 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Helemaal eens.
Laten we maar hopen op een wondertje dat het alsnog niet al te voorspelbaar gaat worden. Maar het is echt zo dat de EBU met dit gekloot eigenhandig hun hele wedstrijd onderuit haalt. Eeuwig zonde. Maar ja, kennelijk vinden ze dat zelf maar een bijzaak.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217007050
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:09 schreef Greys het volgende:

[..]
Helemaal eens.
Laten we maar hopen op een wondertje dat het alsnog niet al te voorspelbaar gaat worden. Maar het is echt zo dat de EBU met dit gekloot eigenhandig hun hele wedstrijd onderuit haalt. Eeuwig zonde. Maar ja, kennelijk vinden ze dat zelf maar een bijzaak.
Het nare is ook dat dit de komende jaren nog wel zo blijft gok ik. Het was vorig jaar al vervelend, zeker omdat Nederland er indirect bij betrokken werd met bijv. die rare startpositie, maar het vooruitzicht dat dit ieder jaar een ding gaat zijn is echt ruk.
pi_217007075
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:09 schreef Greys het volgende:

[..]
Helemaal eens.
Wat je nu merkt, is dat die door de producer bepaalde startvolgorde de sportiviteit nogal aantast. Toen het werd ingevoerd werden de klachten dat dit fraudegevoelig zou zijn weggewuifd, omdat het meteen zou opvallen. Nu zijn de kikkers ruim tien jaar verder gekookt, en hoor je er eigenlijk niemand meer over dat dit een buitengewoon oneerlijk systeem is, waar overduidelijk misbruik van gemaakt wordt.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2025 @ 12:50:56 #198
163650 Greys
pi_217007157
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:29 schreef d_elise het volgende:

[..]
Het nare is ook dat dit de komende jaren nog wel zo blijft gok ik. Het was vorig jaar al vervelend, zeker omdat Nederland er indirect bij betrokken werd met bijv. die rare startpositie, maar het vooruitzicht dat dit ieder jaar een ding gaat zijn is echt ruk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:29 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ja de EBU en al hun beslissingen maken het er allemaal niet leuker en sportiever op. Maar kennelijk is het welzijn van deelnemers én sportiviteit/eerlijk verloop én de mening van de fans gewoon ondergeschikt aan andere (commerciële) belangen.

De EBU houdt helemaal niet van het Songfestival, ze houden vooral van geld en zichzelf.

Dus het enige dat we maar moeten hopen is dat Claude een hele fijne tijd gaat hebben. w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217007764
Zou Claude nog dikke vriendjes worden met de andere artiesten dit jaar? Met wie denken jullie? Aan zijn persoonlijkheid zal het zeker niet liggen.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 14:22:44 #200
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217007780
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:21 schreef NailQueen het volgende:
Zou Claude nog dikke vriendjes worden met de andere artiesten dit jaar? Met wie denken jullie? Aan zijn persoonlijkheid zal het zeker niet liggen.
Schijnt dat Erika Vikman initiatief neemt en alle artiesten al een bericht stuurt. Ik zie Emmie en Adonxs ook op veel posts reageren.
  ESF Reporter dinsdag 11 maart 2025 @ 15:06:10 #201
87554 Cee
Welluk?
pi_217008120
Ik zie Kyle uit Noorwegen wel buddies met hem worden, zodra een artiest bekend is gaat hij ze volgen en hij stuitert ook zo vrolijk in de comments en in leeftijd en energie zitten ze nog vrij dicht bij elkaar.

Voor zover ik weet volgt Claude alleen nog Erika op insta maar dit hoeft natuurlijk niks te betekenen over in hoeverre de artiesten nu al contact met elkaar hebben, of gaan hebben. Kan ook via andere wegen.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 19:43:57 #202
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217011350
Dit is weer een hele andere cover versie. Erg goed gedaan.

pi_217011910
https://www.theguardian.c(...)ion-scandal-europapa

Ik heb 'm al in het Joost-topic geplaatst, maar ook maar even hier omdat het vandaag nog over de Israëldiscussie ging. Joost heeft een interview gegeven aan The Guardian over o.a. de Israëlische delegatie (of althans: hij geeft een duidelijke hint) en de sfeer backstage. Ook vertelt hij iets meer over het moment tijdens de persconferentie en de diskwalificatie.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 20:32:57 #204
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217012217
Ondertussen met Cyprus die net is uitgekomen zijn alle nummers bekend in onze halve finale

Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2025 @ 10:49:19 #205
163650 Greys
pi_217018020
Edit: hij doet het weer.
Zie onder voor Mama Claude.

[ Bericht 89% gewijzigd door Greys op 12-03-2025 11:13:29 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2025 @ 11:02:14 #206
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217018209
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:32 schreef Momo het volgende:
Ondertussen met Cyprus die net is uitgekomen zijn alle nummers bekend in onze halve finale

Nou, finaleplek moeten we echt makkelijk kunnen halen :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_217018214
Uit de Mediacourant:

quote:
Gijs Staverman voorspelt: ‘Claude eindigt als eerste of tweede’

“Toen het nummer net uit was stond hij op nummer 12 of 13 en is toen langzaam in de ranking gestegen en ging toen naar 5 en toen naar 3. Als je ziet wat er tegenover staat… Zweden staat op nummer één.”

Zweden komt met een of ander kermisliedje over een saunabezoek. “Als je dit vergelijkt met Claude, dan is Claude wel echt iets beter.”
Als we al geen kermisliedjes over sauna’s meer kunnen verslaan, kunnen we wel inpakken. :(
  woensdag 12 maart 2025 @ 11:07:00 #208
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217018246
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:02 schreef Fred_B het volgende:
Uit de Mediacourant:
[..]
Als we al geen kermisliedjes over sauna’s meer kunnen verslaan, kunnen we wel inpakken. :(
Volgend jaar sturen we Sau-na vie!
Rotterdam 2027.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2025 @ 11:12:51 #209
163650 Greys
pi_217018333
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217018374
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:02 schreef Fred_B het volgende:
Uit de Mediacourant:
[..]
_O-

Ik vind jouw opmerkingen altijd zo grappig en droog.
pi_217018554
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:17 schreef silverevlis het volgende:

[..]
_O-

Ik vind jouw opmerkingen altijd zo grappig en droog.
Cornald zoekt nog een co-commentator, toch? :D
pi_217023474
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:02 schreef Arizona het volgende:

[..]
Nou, finaleplek moeten we echt makkelijk kunnen halen :)
“Dit kan niet meer mis gaan!” B-)
pi_217024247
Eva bevestigt net de Songfestival aflevering van zaterdag om 20.30 op NPO1
pi_217024482
https://www.ad.nl/songfes(...)-van-jinek~acb96858/

quote:
Claudes inzending is een persoonlijk nummer en een eerbetoon aan zijn moeder. Zij vertelt in de uitzending over hun bijzondere relatie. Ook Suzan en Freek zijn te gast. Met hen bouwde hij de afgelopen jaren een hechte vriendschap op. Songfestivalkenner Carolien Borgers en liefhebber Rob Kemps bespreken wat Claude te wachten staat tijdens het grootste muziekspektakel van Europa.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2025 @ 20:28:42 #215
163650 Greys
pi_217024913
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 19:34 schreef Dave het volgende:

[..]
Suus en Freek?
Ja dus _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217025387
quote:
"liefhebber Rob Kemps"

Nu hij geen Chansons meer kan bespreken gaat hij maar schnabbelen in het esf-wereldje?
pi_217025509
Er wordt ook wel veel over het songfestival geluld op de Nederlandse tv, ze weten niet meer wie ze moeten uitnodigen die er nog niks over heeft gezegd.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2025 @ 21:14:40 #218
163650 Greys
pi_217025548
Ik geloof dat ik dan toch liever Rob Kemps hoor die het lied met bepaalde chansons gaat vergelijken dan voor de zestiende keer Maurice Wijnen inderdaad.

Maar de topgast is wel Mama Claude natuurlijk en ik hoop dat ze in het roze komt. *O* O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217025674
Dit nummer blijft inmiddels lekker hangen in mijn hoofd. En waar ik eerst niet zo fan was van het einde vind ik het inmiddels erg lekker klinken (en is dit mijn favoriete stuk nu).

Ook benieuwd naar de live versie zaterdag, heb hem al wel eerder live gezien en dat klonk fantastisch dus alle vertrouwen in. Hup Claude *O*

Aangezien bijna alle nummers uit zijn ga ik de komende dagen ook voor het eerst naar de andere nummers (/competitie) luisteren :)
pi_217025970
Maar natuurlijk Suzan en Freek :')
Heel leuk dat de moeder van Claude aanschuift, wat ik van haar gezien heb is het een lieve vrolijke vrouw, Claude heeft het niet van een vreemde O+

Kan het zaterdag niet live zien helaas, maar ik hoop dat het van het beeld af spat *O*
  donderdag 13 maart 2025 @ 12:19:01 #221
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217030326
twitter
pi_217030525
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 12:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Euh... Uitzwaaien op 24 april? Op 26 april staat ie nog in Den Bosch voor 538.
pi_217038722
C'est La Vie houdt na 2 weken nog redelijk stand in de Spotify top-10.

Staat nu op 8, en als je Roxy Dekker niet meerekent staat hij op 3 :) Voor een niet-Nederlandstalig nummer is dat al heel wat.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 11:04:38 #224
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_217044343
Gisteravond schijnt Claude het al live te hebben gedaan en dat wordt dan vanavond uitgezonden.

Misschien is dat gedaan omdat ze een dikke staging wilden doen?
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 maart 2025 @ 11:18:15 #225
163650 Greys
pi_217044523
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:04 schreef GeorgeM het volgende:
Gisteravond schijnt Claude het al live te hebben gedaan en dat wordt dan vanavond uitgezonden.

Kan goed hoor. Verstandig om het niet live-live te doen.
Waar las je dat?

Edit: vanavond uitgezonden?
Morgenavond toch. :@

[ Bericht 11% gewijzigd door Greys op 14-03-2025 12:29:39 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217045236
quote:

Op zich logisch, de reguliere uitzending van Eva ging gisteren niet door vanwege het schaatsen dat op tv was.
pi_217045723
quote:

Ik denk vooral omdat het nu mooi zo uitkwam aangezien de reguliere uitzending van Jinek niet doorging. En nu kun je mooi nog wat dingen rechttrekken, mocht het niet zo'n geweldig optreden zijn geweest. Zoals ze bij bv. Beste Zangers ook doen, daar zingt nooit iemand één nootje vals.
pi_217046462
Heerlijk herkenbaar, begrijpelijk Engels, begrijpelijk Frans, meezinger, oorwurm. Goede staging, perfecte live vocalen (als Claude het kan brengen) en we eindigen in de top 5!!
  vrijdag 14 maart 2025 @ 14:23:31 #229
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_217046550
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:18 schreef Greys het volgende:

[..]
Kan goed hoor. Verstandig om het niet live-live te doen.
Waar las je dat?

Edit: vanavond uitgezonden?
Morgenavond toch. :@
Werd gisteren gezegd in Shownieuws.

Ach ja, morgenavond :@
George Michael
pi_217047754
Ik gok er op dat ze geen staging gaan doen, om een S10-laser-teleurstelling te voorkomen. Anyway, we'll see!
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:22:23 #231
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_217047844
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:15 schreef Dave het volgende:
Ik gok er op dat ze geen staging gaan doen, om een S10-laser-teleurstelling te voorkomen. Anyway, we'll see!
Ik gok juist van wel.
George Michael
pi_217048075
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:22 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik gok juist van wel.
Ik ga er ook wel vanuit dat het optreden van morgenavond het beste van het seizoen wordt. En dan in Basel één of andere vage Afrikaanse dans ofzo, die de commentatoren moeten uitleggen en niet overkomt bij de kijkers thuis.
pi_217048127
Ik gok erop dat ze naburige grote studio in De Hallen voor een dagje hebben gehuurd waar Claude voor een aantal fans in een ruime setting met dansers een optreden geeft, om een mooie registratie te hebben waarin zijn live vocals gehoord kunnen worden en een staging concept dat anders is dan straks in Basel, maar wel iets laat zien van wat er in het verschiet ligt. En dat de interviews met Claude en de anderen gewoon in de EVA studio plaatsvinden. En dat e.e.a. gisteravond is opgenomen. Dat eventuele hick-ups nog verholpen zijn, zodat Claude naast de prima video-clip nu ook een mooie live presentatie online heeft. En dat de balletjes bij de bookmakers daarna weer allemaal groen worden. Dat het al meteen zo goed van start is gegaan, zal AvroTros hoopvol gestemd hebben (na vorig jaar) en ze zullen dat momentum nog even willen onderstrepen, gok ik.

(Wensdenken misschien, maar ik gun het Claude en ons)
pi_217048295
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:15 schreef Dave het volgende:
Het leuke is dat de staging nu wordt gedaan door die gozer die toen de lasers bij S10 had bedacht. En die werkt ook wel eens voor Eva Jinek. Nu kan hij dus zelf de staging bedenken waarvan iedereen vindt dat die het had moeten zijn, ipv de staging in Basel die hij ook heeft bedacht :)
pi_217048884
Zie net aankondiging voor morgen. Hij doet gewoon optreden in de EVA studio. Dus geen voorproefje voor staging. Wel idee over zijn live vocals.
pi_217048891
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:39 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik ga er ook wel vanuit dat het optreden van morgenavond het beste van het seizoen wordt. En dan in Basel één of andere vage Afrikaanse dans ofzo, die de commentatoren moeten uitleggen en niet overkomt bij de kijkers thuis.
Crumping 2.0 :'(
pi_217049694
C'est La Vie stijgt naar #2 in de top-40.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 maart 2025 @ 12:02:19 #238
163650 Greys
pi_217058416
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217063562
Ben benieuwd! Hoop wel dat het optreden snel is, niet pas tegen het einde haha
pi_217063623
Jostiband versie van de tune als intro jawel.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 20:33:51 #241
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217063673
Wel leuk een uitzending met de artiest met een goed interview erbij, wel een tip voor komende jaren.
pi_217063703
Prima geïntegreerde familie met die bitterballen
pi_217063770
Het optreden was toch al opgenomen?
Waarom heeft hij dan oortjes?
George Michael
pi_217063786
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:44 schreef GeorgeM het volgende:
De rest is ook opgenomen.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 20:46:47 #245
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217063792
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:44 schreef GeorgeM het volgende:
De hele uitzending is toch al donderdag opgenomen ?
pi_217063808
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:46 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De rest is ook opgenomen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:46 schreef usagi414 het volgende:

[..]
De hele uitzending is toch al donderdag opgenomen ?
Ah, ik dacht dat dit live was en het optreden opgenomen |:)
George Michael
pi_217063836
NNNNEEEEEEEEEEEEEEEEE
  zaterdag 15 maart 2025 @ 20:54:24 #248
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217063842
Conchita heeft zelf hier een snabbel :D
pi_217063843
Konsjieta.
George Michael
  zaterdag 15 maart 2025 @ 20:54:34 #250
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217063846
Wel lief van Suzanne en Freek dat ze zich een beetje over Claude hebben ontfermt
pi_217063850
Oke dit is wel random
pi_217063852
Komen Emmelie, Sandra, Johnny en Getty ook nog? :')
pi_217063857
Die baardmans stond daar toch al hele tijd. Hoezo zo nep verrast doen?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_217063862
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:54 schreef Fred_B het volgende:
Komen Emmelie, Sandra, Johnny en Getty ook nog? :')
Ja. En Mäns |:)
George Michael
pi_217063884
Ik weet niet of het hier al ten sprake is geweest maar het nummer heeft grote gelijkenissen met een versie van Emmersen Lake and Palmer
pi_217063891
Het verschil in visagie bij Conchita en Eva.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 20:59:29 #257
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217063903
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:57 schreef Cupfighter het volgende:
Ik weet niet of het hier al ten sprake is geweest maar het nummer heeft grote gelijkenissen met een versie van Emmersen Lake and Palmer
Dat hebben we hier nog niet besproken.
pi_217063920
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:59 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Dan vraag ik me af of daar toestemming voor is en of dat mag op een ESF
  zaterdag 15 maart 2025 @ 21:03:42 #259
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217063928
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:01 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dan vraag ik me af of daar toestemming voor is en of dat mag op een ESF

Bedoel je deze? Het heeft dezelfde titel, maar qua sound hoor ik dat niet.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 21:04:08 #260
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217063933
En Bart Arens was zogenaamd afwezig met rugklachten op de radio. Hij was gewoon bezig met deze compilatie
pi_217063950
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:03 schreef Momo het volgende:

[..]

Bedoel je deze? Het heeft dezelfde titel, maar qua sound hoor ik dat niet.
Ja deze bedoel ik, ik hoor wel gelijkenissen, maar misschien heb ik het mis
pi_217063957
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:59 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Jawel, 3 weken geleden of zo.
pi_217063971
Het Frans de afgelopen jaren.

Zoals 1965
pi_217063990
Nieuwschierig in de ondertiteling :')
pi_217064016
Mon dieu schiet eens op met dat optreden. _O-
pi_217064017
Zijn deze 2 toondoof?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_217064026
Het is wel echt een npo feest
  zaterdag 15 maart 2025 @ 21:12:18 #269
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217064031
Ilse & Waylon hebben zoveel chemie samen in vergelijking met deze broers
  zaterdag 15 maart 2025 @ 21:14:01 #270
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217064053
Hij gaat dansen
pi_217064078
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:14 schreef Momo het volgende:
Hij gaat dansen
Wij ook, na de puntentelling
pi_217064080
In de regen? :D
pi_217064081
Over de act: hij gaat dansen! Emoties gaan goed tot hun recht komen. Dansen in de regen?
George Michael
  zaterdag 15 maart 2025 @ 21:15:16 #274
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217064090
Regen mag idd niet op ESF podium Tenzij een fontein zoals bij Jedward
pi_217064101
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:15 schreef Momo het volgende:
Regen mag idd niet op ESF podium Tenzij een fontein zoals bij Jedward
Misschien hebben ze in Basel nog wat confetti over.
pi_217064115
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:15 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Misschien hebben ze in Basel nog wat confetti over.
_O-
pi_217064128
Regen!
George Michael
pi_217064140
Dat was goeeeeeeed, de extra emotie in de stem live was erg mooi
  zaterdag 15 maart 2025 @ 21:18:40 #279
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_217064154
Ik lees dat de schnabbelkoningin van dit seizoen er ook weer is?
pi_217064157
Prima optreden. De uitstraling van Claude draagt elke staging ook eigenlijk wel.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 21:22:09 #282
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217064204
Dit was sterk live. Claude heeft echt zo`n goede uitstaling
pi_217064211
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:18 schreef NailQueen het volgende:
Ik heb Mans niet gezien?
pi_217064238
Zoo blij dat het live qua stem goed zit dit jaar :D, zeker als je naar de afgelopen twee jaren kijkt. Toch wel kippenvel gekregen, door z'n stem maar ook door de strijkinstrumenten in het lied.
pi_217064240
Dat Claude het live kan doen had ik geen twijfels over. Ik ga er wel van uit dat hij in Basel wat losser en dansend op het podium staat.
pi_217064260
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:08 schreef Fred_B het volgende:
Nieuwschierig in de ondertiteling :')
Chanant!
pi_217064265
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:54 schreef Fred_B het volgende:
NNNNEEEEEEEEEEEEEEEEE
Zonder de reacties eronder te lezen wist ik al over wie dit ging _O- _O-
pi_217064275
Erg mooi en leuk gedaan!
George Michael
pi_217064278
Wat is het toch een leuke jongen met charisma. _O_

Het liedje vond ik wel ineens erg karig. (En hoe dit gefilmd werd ook.)
Hopelijk is het op een groot podium straks wel uitpakken. Aan Claude zelf ligt het zeker niet. O+
pi_217064300
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:18 schreef NailQueen het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Conchita erg leuk vind :D
George Michael
pi_217064398
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:26 schreef Pisces29 het volgende:

Hopelijk is het op een groot podium straks wel uitpakken. Aan Claude zelf ligt het zeker niet. O+
De uiteindelijke staging zal in elk geval geen magazijn met regen worden. En normaliter ook geen achtergronddansers die met een kledingbudget van 50 euro de Primark in gestuurd zijn.
pi_217064410
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:26 schreef Pisces29 het volgende:

Ik denk dat je verwachtingen een beetje te hoog lagen. Veel meer hadden ze niet kunnen doen vanuit deze studio.

Het was een prima optreden, prima gezongen, mooie choreografie eromheen. Niks mis mee. Ik denk dat we in Basel qua dansmoves van Claude in elk geval niet veel meer hoeven te verwachten, aangezien hij het anders waarschijnlijk niet kan zingen.
pi_217064435
Mooie uitvoering en blij dat ze "uitgepakt" hebben en over act hebben nagedacht.
pi_217064485
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:33 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat je verwachtingen een beetje te hoog lagen. Veel meer hadden ze niet kunnen doen vanuit deze studio.

Het was een prima optreden, prima gezongen, mooie choreografie eromheen. Niks mis mee. Ik denk dat we in Basel qua dansmoves van Claude in elk geval niet veel meer hoeven te verwachten, aangezien hij het anders waarschijnlijk niet kan zingen.
De helft van de tijd liep hij in een donkere ruimte (zag je hem amper) van kamer naar kamer, eindigend met 10 seconden regen. Het zag er echt niet wat simpel uit.

Ik had geen verwachtingen. Dacht gewoon een doorsnee optreden zoals de anderen deden vanavond. :) Had ik prima gevonden.

Ik denk dat het optreden in Basel me prima zal bevallen. Daar ga ik nog steeds voor. :Y
pi_217064539
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:37 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
De helft van de tijd liep hij in een donkere ruimte (zag je hem amper) van kamer naar kamer, eindigend met 10 seconden regen. Het zag er echt niet wat simpel uit.

Ik had geen verwachtingen. Dacht gewoon een doorsnee optreden zoals de anderen deden vanavond. :) Had ik prima gevonden.

Ik denk dat het optreden in Basel me prima zal bevallen. Daar ga ik nog steeds voor. :Y
In het begin was het even wat slecht uitgelicht inderdaad. Maar om dan heel het optreden daarop af te kraken...
pi_217064601
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:37 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik had geen verwachtingen. Dacht gewoon een doorsnee optreden zoals de anderen deden vanavond. Had ik prima gevonden.

Ik denk dat je dat misschien nog simpeler had gevonden. :)
pi_217064635
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:40 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
In het begin was het even wat slecht uitgelicht inderdaad. Maar om dan heel het optreden daarop af te kraken...
Ik denk dat ik op een forum nog steeds m’n mening mag geven. :D
pi_217064649
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:46 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik ook. :D

Oh je quotte my niet sorry, maar my point still stands. *O*
pi_217064662
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:44 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Ik denk dat je dat misschien nog simpeler had gevonden. :)
Dan was het een standaard tv optreden geweest waar niks mis mee was. Net als de anderen vanavond.
pi_217064683
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:46 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ja. En daarover kan dan worden gediscussieerd. Maar volgens mij hebben we zo'n soort gesprek al eens eerder gehad, maar dan over Joost, dus wij zitten niet helemaal op dezelfde golflengte :)
pi_217065022
We zijn weer fakking groehoeeen w/
George Michael
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')