abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216929694

Nederland w/
Omroep: AVROTROS
Selectiemethode: interne selectie
Deelnemer: Claude Kiambe
Leeftijd: 21 jaar
Social media: Instagram TikTok YouTube
Titel inzending: C'est La Vie
Taal inzending: Frans en Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Léon Palmen, Joren van der Voort, and Arno Krabman
Schrijvers tekst: Léon Palmen, Joren van der Voort, and Arno Krabman
Loting: Eerste semi, tweede helft

quote:
Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.

In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.

De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.

In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.

Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.

Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.

Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.

Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.

In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Wikipedia

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 2% gewijzigd door Momo op 15-03-2025 21:20:17 ]
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 00:02:21 #2
163650 Greys
pi_216929733
Drie w/ *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter woensdag 5 maart 2025 @ 00:03:29 #3
87554 Cee
Welluk?
pi_216929743
Eerste van alle bekende nummers. w/ :P
pi_216929874
Indien iemand zin en tijd heeft om naar onderstaande podcast te luisteren, zou je dan een samenvatting willen geven mbt de kansen van NL volgens deze Betters? Ik heb zelf geen Spotify namelijk en ben vast niet de enige :P . Alvast bedankt!

twitter

Linkje naar de podcast op Spotify:
Talk About Things ESC · Episode

[ Bericht 3% gewijzigd door grazz op 05-03-2025 00:39:20 ]
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_216929901
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 00:33 schreef grazz het volgende:
Indien iemand zin en tijd heeft om naar onderstaande podcast te luisteren, zou je dan een samenvatting willen geven mbt de kansen van NL volgens deze Betters? Ik heb zelf geen Spotify namelijk. Alvast bedankt!

[ x ]

Linkje naar de podcast op Spotify:
Talk About Things ESC · Episode
Nederland komt op 11.50-22.00 en aan het einde vanaf 38.20 in het stuk over Zweden aan bod.

Spoiler-alert: Nederland gaat beter scoren dan Zweden bij zowel jury als televoting. De voornaamste reden is dat de positieve sfeer die Claude en zijn lied oproepen precies zijn wat Europa in deze donkere tijden nodig heeft. In tegenstelling tot een gedateerd deuntje met een donkere act, waarin wordt opgeroepen voor een onduidelijke revolutie.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 5 maart 2025 @ 00:53:44 #6
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_216929918
Oh ik heb even niet opgelet en opeens zijn we een favoriet? :o
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_216930265
Interview Cornald over het lied en Claude
pi_216930512
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 00:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nederland komt op 11.50-22.00 en aan het einde vanaf 38.20 in het stuk over Zweden aan bod.

Spoiler-alert: Nederland gaat beter scoren dan Zweden bij zowel jury als televoting. De voornaamste reden is dat de positieve sfeer die Claude en zijn lied oproepen precies zijn wat Europa in deze donkere tijden nodig heeft. In tegenstelling tot een gedateerd deuntje met een donkere act, waarin wordt opgeroepen voor een onduidelijke revolutie.
We moeten bijna gaan hopen dat Måns wint in Zweden, want eigenlijk is dat gunstiger voor ons dan dat KAJ wint. Die vissen meer in dezelfde feelgood-vijver en gaan in de televote (veel) beter scoren dan Måns, en voor de jury’s is het volgens mij ook nog wel te behappen.
pi_216930576
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 00:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Denk vooral dat dat laatste Claude nu heel erg in de hand speelt, hoe cru ook. Daarnaast ben ik het met die podcastmensen eens dat C'est la vie authentiek voelt, al is het een simpele radiohit, terwijl bij Mans die authenticiteit mist.
pi_216930632
Toch wel bijzonder dat we nu voor de 3e keer in 6 jaar zo hoog staan bij de bookies. Ik kan me nog steeds niet helemaal voorstellen dat dit een winnend liedje is maar zoals anderen ook al zeiden: wie dan wel :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_216930934
Er is inmiddels ook een procentje bij, 8%

Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  ESF Reporter woensdag 5 maart 2025 @ 09:13:38 #12
87554 Cee
Welluk?
pi_216931077
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
We moeten bijna gaan hopen dat Måns wint in Zweden, want eigenlijk is dat gunstiger voor ons dan dat KAJ wint. Die vissen meer in dezelfde feelgood-vijver en gaan in de televote (veel) beter scoren dan Måns, en voor de jury’s is het volgens mij ook nog wel te behappen.
Ik zat zelf meer te denken dat als Måns wint, hij jurypunten evenredig verdeelt met Claude (zie mij even vooruitlopen op de zaken, maar soît) waardoor televoting weer meer mee gaat tellen. Alhoewel dit jaar de televoting ook vrij versplinterd zal zijn. Maar hoe minder jurynummers hoe beter, want des te groter is de taartstuk voor ‘ons’.
Haha zie mij alles even jinxen nu. ;(
pi_216931113
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:23 schreef TheVulture het volgende:
Toch wel bijzonder dat we nu voor de 3e keer in 6 jaar zo hoog staan bij de bookies. Ik kan me nog steeds niet helemaal voorstellen dat dit een winnend liedje is maar zoals anderen ook al zeiden: wie dan wel :D
Het heeft iets, dit liedje. Je wordt er gewoon blij van, en het roept ook een bepaalde melancholie op. Vergelijkbaar met De Diepte, heel simpel liedje op het eerste gehoor maar het doet wel iets (niet toevallig ook van Arno Krabman).

De Diepte ging alleen verloren in het songfestival-geweld, dat kan hiermee ook gebeuren. Maar puur als lied, inderdaad, wie is er nou echt beter dit jaar?
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 09:18:48 #14
446930 crew  ESF1Gamer
pi_216931121
quote:
Rotterdam 2026: Here we come *O*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_216931147
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:13 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik zat zelf meer te denken dat als Måns wint, hij jurypunten evenredig verdeelt met Claude (zie mij even vooruitlopen op de zaken, maar soît) waardoor televoting weer meer mee gaat tellen. Alhoewel dit jaar de televoting ook vrij versplinterd zal zijn. Maar hoe minder jurynummers hoe beter, want des te groter is de taartstuk voor ‘ons’.
Er komen nog een paar potentiële juryknallers aan he... Frankrijk, Oostenrijk, Tsjechië, Zwitserland (volgens Cornald wordt dat een Franstalige ballad). Al die intern gekozen nummers zijn bijna per definitie meer jurymateriaal.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 09:22:43 #16
163650 Greys
pi_216931156
Claude heeft live echt een enorme uitstraling en energie en warmte. Charisma van heb ik jou daar.

Dus als de staging ook maar een beetje fatsoenlijk is en er genoeg close ups komen op zijn gezicht gaat dit lied - zo vermoed ik echt - nog véél beter overkomen qua gevoel als in de clip, waarin het dus al goed overkomt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216931176
*Aansluiten in polonaise doet
pi_216931839
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:13 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik zie KAJ ook wel de nodige jurypunten binnenharken, het is van alle "gekkige" liedjes wel de meest geschikte voor jury's :P
  ESF Reporter woensdag 5 maart 2025 @ 10:45:34 #19
87554 Cee
Welluk?
pi_216931943
Dit jaar is zo verrekte open. :o

(And in the end… Måns wins |:) )

Overigens ben ik zo na al die jaren wel afgestapt van de ijdele “ja maar als de staging straks ook zo’n impact heeft dan maken we echt enorme kans” hoop, de staging zal vast prima zijn hoor, maar gewoon. Prima. Geen kunst en vliegwerk.
pi_216932002
Ik blijf nog even in de waan dat Claude flink wat jurypunten kan afsnoepen van Zweden :s)
pi_216932093
quote:
Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog altijd niet echt een winnaar vind. Het zou dan meer een Only Teardrops-achtige winnaar zijn, bij gebrek aan een alternatief. Maar goed, laten we eens afwachten op wat er verder nog komt de komende dagen.
pi_216932123
quote:
Een jaar geleden zeiden we dit ook over The Code :P
pi_216936167
Toch wel mooi om al die groene bolletjes te zien....wat worden we toch weer verwend als escfans😃😃
  ESF Reporter woensdag 5 maart 2025 @ 16:06:34 #24
87554 Cee
Welluk?
pi_216936219
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:00 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Een jaar geleden zeiden we dit ook over The Code :P
Zelfs over Zitti e buoni!
pi_216936274
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:06 schreef Cee het volgende:

[..]
Zelfs over Zitti e buoni!
Wat je bij Zitti e buoni wel had, was hype. Dat heb je nu echt helemaal niet, heb ik het gevoel... zelfs binnen Nederland niet. Er was veel te doen om het lek, maar toch niet over het liedje op zich.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 16:24:34 #26
163650 Greys
pi_216936378
Misschien omdat iedereen er gewoon heel tevreden over is en er dus bijzonder weinig te zeiken valt (behalve door Ronald Molendijk natuurlijk met z'n verwoede ophef pogingen), dus het enige dat je er nu elke dag over kunt zeggen is dat we weer eens gestegen zijn bij de bookies en dat een draaimolen het speelt en de reactievideo's zo leuk zijn enzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 16:37:28 #27
163650 Greys
pi_216936470
Ik zie trouwens weer overal groene vakjes bij de bookies. Op naar de nummer 2.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216936753
Ik hoop dat hij het binnenkort ook ergens live gaat doen. Ben heel benieuwd hoe dat overkomt en of het dan hetzelfde effect heeft als de video.
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:33:42 #29
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_216937880
Alleen met piano werkt ook heel goed.

Van de YouTube comments:

quote:
Claude will represent the Netherlands at the Eurovision Song Contest 2025 in Basel, Switzerland, with the song 'C'est La Vie'. This single will also be released on yellow 7" vinyl from March 28th. The B-side of the single contains an instrumental version of the song. So we are also curious about the piano playing on the instrumental.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  woensdag 5 maart 2025 @ 19:30:45 #30
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_216938748
weer een % erbij ^O^

(toch?)
... en huiver mee
pi_216938909
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:30 schreef Giggio het volgende:
weer een % erbij ^O^

(toch?)
Yes. 9%

Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_216938979
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:12 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Wat je bij Zitti e buoni wel had, was hype. Dat heb je nu echt helemaal niet, heb ik het gevoel... zelfs binnen Nederland niet. Er was veel te doen om het lek, maar toch niet over het liedje op zich.
Wel over de staging straks :P |:)

[ Bericht 0% gewijzigd door GeorgeM op 05-03-2025 20:01:15 ]
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 19:56:56 #33
163650 Greys
pi_216939363
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:30 schreef Giggio het volgende:
weer een % erbij ^O^

(toch?)
Heb even gekeken en op 27 februari stond NL nog op 3 procent (nu 9) en Zweden op 21 (nu 18). *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 maart 2025 @ 20:00:04 #34
862 Arcee
Look closer
pi_216939439
WTF? Top 3 in de odds. ^O^
Als jij wou dan verfde jij de wolken blauw.
pi_216939466
Ik kan dit echt niet geloven eigenlijk :D *O*
Zeker omdat de hype ontbreekt, ja. Maar goed, Nederland/Europa heeft nu ook wel iets anders aan het hoofd dan veel met het songfestival bezig zijn. Dit is een fijne afleiding O+
pi_216939664
Geen hype maar wel 3e bij de Odds.
Dus gewoon een liedje wat mensen raakt en verder geen ophef nodig heeft. :)

Maar ja straks de staging, dat wordt nog wel spannend, dus misschien dan wel reuring en ophef.

Heeft iemand Boulevard nog gezien? Ik was met mijn hoofd bij het haakwerk en heb niet alles meegekregen. Maar William, Mans en Kaj gaven hun mening?
pi_216939872
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:10 schreef summer52 het volgende:
Geen hype maar wel 3e bij de Odds.
Dus gewoon een liedje wat mensen raakt en verder geen ophef nodig heeft. :)

Maar ja straks de staging, dat wordt nog wel spannend, dus misschien dan wel reuring en ophef.

Heeft iemand Boulevard nog gezien? Ik was met mijn hoofd bij het haakwerk en heb niet alles meegekregen. Maar William, Mans en Kaj gaven hun mening?
William zei dat het een kanshebber was. En anderen waren ook positief.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_216939914
Ben ik heel naïef als ik denk dat zodra je een prima clip maakt je ook vast wel een goeie staging maakt? :@ Ja, hè? Maar toch hou ik het gevoel vast. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_216939986
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:21 schreef Pisces29 het volgende:
Ben ik heel naïef als ik denk dat zodra je een prima clip maakt je ook vast wel een goeie staging maakt? :@ Ja, hè? Maar toch hou ik het gevoel vast. :D
En gisteren zag ik een filmpje waarin hij danst, met daaronder: oefenen, heel veel oefenen. Ik ga er vanuit dat er gedanst wordt in mei:

https://vm.tiktok.com/ZNdeLMF2J/
Ben hier voor het songfestivalforum.
  ESF Reporter woensdag 5 maart 2025 @ 21:07:51 #40
87554 Cee
Welluk?
pi_216940740
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:21 schreef Pisces29 het volgende:
Birth of a new age
Burning Daylight
Europapa

Nee, ik ben er niet van overtuigd dat een mooie, goed doordachte en goed uitgevoerde videoclip een staging garandeert dat ook net zo’n indruk maakt. :@
  woensdag 5 maart 2025 @ 21:13:59 #41
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_216940803
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:07 schreef Cee het volgende:

[..]
Birth of a new age
Burning Daylight
Europapa

Nee, ik ben er niet van overtuigd dat een mooie, goed doordachte en goed uitgevoerde videoclip een staging garandeert dat ook net zo’n indruk maakt. :@
Mia en Dion op die draaiende schijf, ocherm ;(

Ik ben echt verbaasd dat Claude het zo goed doet bij de boekies. Ik vind het nog steeds een generiek, inwisselbaar nummer. Neemt niet weg dat ik hem (en ons :P ) het beste gun hoor :)
Fuck the EBU
  roze woensdag 5 maart 2025 @ 21:35:45 #42
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216941099
Ik gun het Claude echt hoor maar als Mans weer voor Zweden gaat meedoen zie ik het nog moeilijk worden tbh.
Your beauty never ever scared me.
pi_216941192
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:07 schreef Cee het volgende:

[..]
Birth of a new age
Burning Daylight
Europapa

Maar nu hebben we Pim van de lasers bij S10! *O* Heb daar wel vertrouwen in en anders weet ik het ook niet meer :')
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 21:46:20 #44
163650 Greys
pi_216941216
Ja nu hebben we Die Ene waarvan toen iedereen dacht dat hij het veel beter zou kunnen dus hatsekideeeee!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216941276
quote:
17s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:46 schreef Greys het volgende:
Ja nu hebben we Die Ene waarvan toen iedereen dacht dat hij het veel beter zou kunnen dus hatsekideeeee!
We hadden ook hoge verwachtingen van die kerel bij S10 :P
pi_216941303
quote:
10s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:13 schreef Arizona het volgende:

[..]
Mia en Dion op die draaiende schijf, ocherm ;(

Ja, maar Claude is een stralende jongen w/ , heel anders.

Tot nu toe klopt alles. Charisma, lief, clip, lied. Alléén nog even die staging. *O*

(Gaan we niet winnen, maar hebben we wel een leuke inzending!)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2025 @ 21:58:44 #47
163650 Greys
pi_216941361
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:50 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja maar toch, dat was níet Die Ene!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216941453
Was er een hype rond Arcade? 2019 was een zeer zwak jaar maar daar duurde het ook nog wel even voordat we op 1 stonden. Maar goed, Duncan was dan ook on the right place at the right time. Alles viel op z'n plek.
pi_216941527
In Pim Brassien we trust O+
George Michael
pi_216941698
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:50 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Maar dat was wel heel goed uitgelicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: