Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 9 maart 2025 22:20 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Heeft Claude een achtergrond in dansen? In de videoclip zie je dat hij een goed ritmegevoel heeft.
Dit is puur gebaseerd op de televote resultaten van vorig jaar want het nummer is duidelijk een balkan ballad met weinig emotionele inhoud.... Alles is 'so on the nose' bij deze inzending dat ik echt zoiets heb van: why even bother...quote:Op maandag 10 maart 2025 07:18 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Plekkie omlaag, Israël heeft ingehaald🤫
Natuurlijk stijgt hij boven haar uit. Die odds van Israël komen ook niet door het nummer. Wat je wel krijgt is dat de jury’s straks een potentiële winnaar volgens de bookmakers een flinke duw gaan geven om maar te zorgen dat Israël niet wint. Zo heeft Nemo gewonnen, en zo kan Zweden of Oostenrijk ook gaan winnen. En wordt de uitslag dus weer deels bepaald door de bookmakers…quote:Op maandag 10 maart 2025 20:42 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Dit is puur gebaseerd op de televote resultaten van vorig jaar want het nummer is duidelijk een balkan ballad met weinig emotionele inhoud.... Alles is 'so on the nose' bij deze inzending dat ik echt zoiets heb van: why even bother...
Maar goed, we gaan het zien.. Ik vind nog steeds dat Claude mijlenver boven haar uitstijgt...
En de EBU die zogenaamd zo graag niet politiek wil zijn, maar door dit land in deze tijd te laten meedoen, alles juist ontzettend politiek maakt.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
En wordt de uitslag dus weer deels bepaald door de bookmakers…
Maar als zoals vorig jaar de realiteit zich richting de bookmakers beweegt, omdat de EBU dat zo regisseert, kun je de uitslag eigenlijk bij voorbaat al invullen. En er is qua Israël niet veel veranderd sinds vorig jaar dus zal het waarschijnlijk weer hetzelfde gaan verlopen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:31 schreef Cee het volgende:
Soms kunnen ze er ook heel erg naast zitten tot een week of twee voor de finale, vanwege verrassende (Cyprus ‘18, Nederland ‘14) of juist tegenvallende (weet effe geen voorbeeld, help me, ze zijn er wel!) staging en live performance, of puur vanwege het geld dat de delegatie in het wedden op eigen land heeft gestoken (ik verdenk een Malta 2021).
Francesco Gabbani met z'n plastic gorilla en backings in truien van de markt, terwijl in de weken vooraf volgens mij iedereen en z'n moeder én de bookies al wisten dat hij zou gaan winnen. He did not.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:31 schreef Cee het volgende:
Soms kunnen ze er ook heel erg naast zitten tot een week of twee voor de finale, vanwege verrassende (Cyprus ‘18, Nederland ‘14) of juist tegenvallende (weet effe geen voorbeeld, help me, ze zijn er wel!) staging en live performance, of puur vanwege het geld dat de delegatie in het wedden op eigen land heeft gestoken (ik verdenk een Malta 2021).
Dit is inderdaad eeuwig zonde. De EBU heeft hun eigen festival qua uitslag de das om gedaan door Israël te laten meedoen waardoor er allerlei 'kunstmatige' noodgrepen in gang komen waardoor de uitslag heel anders kan worden dan wanneer het meer natuurlijk ging. Jammer. Er waren weleens wat burenpuntjes hier en daar vóór dit hele gedoe natuurlijk, maar nooit invloed op zo'n grote schaal met zo'n grote eventuele uitkomstverschil als in deze situatie die de EBU zelf gecreëerd heeft.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:50 schreef blackswangreen het volgende:
Wat je wel krijgt is dat de jury’s straks een potentiële winnaar volgens de bookmakers een flinke duw gaan geven om maar te zorgen dat Israël niet wint. Zo heeft Nemo gewonnen, en zo kan Zweden of Oostenrijk ook gaan winnen. En wordt de uitslag dus weer deels bepaald door de bookmakers…
België vorig jaar. Werd toen niet als winnaar aangeduid maar was wel een potentiële top 10 kandidaat en vooraf een favoriet voor de jury. En ik meende dat San Marino 2021 vooraf ook in de top 10 stond.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:31 schreef Cee het volgende:
Maar laten we dat echte probleem dan ook gewoon zo benoemen. Het is niet dat Israël zonder bookmakers geen favoriet was geweest na de televotingscore van vorig jaar. Bij het JESF zijn er immers ook gewoon favorieten.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 08:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit is inderdaad eeuwig zonde. De EBU heeft hun eigen festival qua uitslag de das om gedaan door Israël te laten meedoen waardoor er allerlei 'kunstmatige' noodgrepen in gang komen waardoor de uitslag heel anders kan worden dan wanneer het meer natuurlijk ging. Jammer. Er waren weleens wat burenpuntjes hier en daar vóór dit hele gedoe natuurlijk, maar nooit invloed op zo'n grote schaal met zo'n grote eventuele uitkomstverschil als in deze situatie die de EBU zelf gecreëerd heeft.
Ik wil de bookmakers zelf ook niet verbieden, die stelling hier had ik zelfs overheen gelezen. Het probleem is zoals genoemd de EBU die Israël laat meedoen, waarna juryleden als noodsprong dan maar even naar de bookies kijken. Als die bookies er niet waren keken ze idd wel naar een ander favorietentabelletje van Wiwi of de Scoreboard App ofzo.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar laten we dat echte probleem dan ook gewoon zo benoemen. Het is niet dat Israël zonder bookmakers geen favoriet was geweest na de televotingscore van vorig jaar. Bij het JESF zijn er immers ook gewoon favorieten.
Dat proberen te verbieden is als de verkeersinformatie afschaffen om de files op te lossen. En dat zou dan eerder averechts werken omdat iedereen onwetend de file inrijdt. En op een ESF waar Israël niet benoemd zou mogen worden als favoriet, zou het eerder een normale juryscore krijgen, waardoor de kans juist groter wordt dat ze winnen.
Jij denkt ook dat Slovenië het gewoon gaat redden dit jaarquote:Op dinsdag 11 maart 2025 10:04 schreef Fred_B het volgende:
Het voornaamste probleem is wel dat je na de kansloze editie van vorig jaar nu al wel weer ongeveer de startvolgorde van de finale kan invullen.
1. België
2. Israël
3. Estland
4. Oekraïne
5. Australië
…
16. Oostenrijk
…
21. Frankrijk
22. Armenië
23. Zweden
24. Slovenië
25. Nederland
26. Finland
Het haalt de lol uit zo'n muziekcompetitie. Dat is uiteraard niet het belangrijkste aan wat er nu in Israël aan de hand is, maar als je hele wedstrijd zo moet worden geregisseerd dat één bepaald land niet kan winnen, maar dat land moet hoe dan ook meedoen en mag hoe dan ook niet worden uitgesloten, dan heeft het echt helemaal niks meer met muziek te maken.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 08:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit is inderdaad eeuwig zonde. De EBU heeft hun eigen festival qua uitslag de das om gedaan door Israël te laten meedoen waardoor er allerlei 'kunstmatige' noodgrepen in gang komen waardoor de uitslag heel anders kan worden dan wanneer het meer natuurlijk ging. Jammer. Er waren weleens wat burenpuntjes hier en daar vóór dit hele gedoe natuurlijk, maar nooit invloed op zo'n grote schaal met zo'n grote eventuele uitkomstverschil als in deze situatie die de EBU zelf gecreëerd heeft.
weer naar Malmo of Stockholm?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het haalt de lol uit zo'n muziekcompetitie. Dat is uiteraard niet het belangrijkste aan wat er nu in Israël aan de hand is, maar als je hele wedstrijd zo moet worden geregisseerd dat één bepaald land niet kan winnen, maar dat land moet hoe dan ook meedoen en mag hoe dan ook niet worden uitgesloten, dan heeft het echt helemaal niks meer met muziek te maken.
Zonder dit verhaal zou Claude (om het on topic te houden) nog wel een kansje hebben op de overwinning, maar nu natuurlijk totaal niet. Zoals het nu is werkt het in het voordeel van de gedoodverfde favoriet, in dit geval Zweden.
Nee, Göteborg deze keer en geen Joost want die wil niet meer.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:34 schreef Giggio het volgende:
[..]
weer naar Malmo of Stockholm?
oké sturen wij Joost nog een keer!
Het is uiteraard niet de eerste die ik opschrijf, maar dat lijkt me typisch iets wat er onverwacht doorheen glipt.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:22 schreef Cee het volgende:
[..]
Jij denkt ook dat Slovenië het gewoon gaat redden dit jaar![]()
(so do I)
Helemaal eens.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het haalt de lol uit zo'n muziekcompetitie. Dat is uiteraard niet het belangrijkste aan wat er nu in Israël aan de hand is, maar als je hele wedstrijd zo moet worden geregisseerd dat één bepaald land niet kan winnen, maar dat land moet hoe dan ook meedoen en mag hoe dan ook niet worden uitgesloten, dan heeft het echt helemaal niks meer met muziek te maken.
Zonder dit verhaal zou Claude (om het on topic te houden) nog wel een kansje hebben op de overwinning, maar nu natuurlijk totaal niet. Zoals het nu is werkt het in het voordeel van de gedoodverfde favoriet, in dit geval Zweden.
Het nare is ook dat dit de komende jaren nog wel zo blijft gok ik. Het was vorig jaar al vervelend, zeker omdat Nederland er indirect bij betrokken werd met bijv. die rare startpositie, maar het vooruitzicht dat dit ieder jaar een ding gaat zijn is echt ruk.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Laten we maar hopen op een wondertje dat het alsnog niet al te voorspelbaar gaat worden. Maar het is echt zo dat de EBU met dit gekloot eigenhandig hun hele wedstrijd onderuit haalt. Eeuwig zonde. Maar ja, kennelijk vinden ze dat zelf maar een bijzaak.
Wat je nu merkt, is dat die door de producer bepaalde startvolgorde de sportiviteit nogal aantast. Toen het werd ingevoerd werden de klachten dat dit fraudegevoelig zou zijn weggewuifd, omdat het meteen zou opvallen. Nu zijn de kikkers ruim tien jaar verder gekookt, en hoor je er eigenlijk niemand meer over dat dit een buitengewoon oneerlijk systeem is, waar overduidelijk misbruik van gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Laten we maar hopen op een wondertje dat het alsnog niet al te voorspelbaar gaat worden. Maar het is echt zo dat de EBU met dit gekloot eigenhandig hun hele wedstrijd onderuit haalt. Eeuwig zonde. Maar ja, kennelijk vinden ze dat zelf maar een bijzaak.
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:29 schreef d_elise het volgende:
[..]
Het nare is ook dat dit de komende jaren nog wel zo blijft gok ik. Het was vorig jaar al vervelend, zeker omdat Nederland er indirect bij betrokken werd met bijv. die rare startpositie, maar het vooruitzicht dat dit ieder jaar een ding gaat zijn is echt ruk.
Ja de EBU en al hun beslissingen maken het er allemaal niet leuker en sportiever op. Maar kennelijk is het welzijn van deelnemers én sportiviteit/eerlijk verloop én de mening van de fans gewoon ondergeschikt aan andere (commerciële) belangen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:29 schreef d_elise het volgende:
[..]
Het nare is ook dat dit de komende jaren nog wel zo blijft gok ik. Het was vorig jaar al vervelend, zeker omdat Nederland er indirect bij betrokken werd met bijv. die rare startpositie, maar het vooruitzicht dat dit ieder jaar een ding gaat zijn is echt ruk.
Schijnt dat Erika Vikman initiatief neemt en alle artiesten al een bericht stuurt. Ik zie Emmie en Adonxs ook op veel posts reageren.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 14:21 schreef NailQueen het volgende:
Zou Claude nog dikke vriendjes worden met de andere artiesten dit jaar? Met wie denken jullie? Aan zijn persoonlijkheid zal het zeker niet liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |