"Het was of dat of hogere belastingen"quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:09 schreef fjs het volgende:
[..]
Ik zal het onthouden dat we ons niet konden beschermen als de tanks binnen rijden ivm de regeltjes.

Dat geldt altijd al en voor nog veel grotere kostenposten dan defensie.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij wil de bevolking passeren bij zulke enorme beslissingen? Wat betekent democratie dan nog?

Mensen zullen waarschijnlijk bij alles tegenstemmen wat hun zelf meer geld gaat kosten eventueel. Vraag je moet x goedkoper worden dan stemmen ze voor. Moet voor alles een referendum zijn? Wat is de NATO dan waard als alle bevolkingen eerst naar de stembus moeten gaan als een ander wordt binnengevallen. Oh Estland wordt helemaal kapot gebombardeerd. We gaan over 3 maanden een referendum houden en daarna gaan we nog 2 maanden debatteren over de uitkomst!quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij wil de bevolking passeren bij zulke enorme beslissingen? Wat betekent democratie dan nog?

Zoeken Trump en co. niet gewoon een reden om bij het vertrek uit Oekrane, Oekrane en de EU de schuld te kunnen geven?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar Oekrane zegt nee, en Europese landen steunen Oekrane. Dus geen vrede en enorme diplomatieke nederlaag voor de VS van minstens Suez-crisis proporties.

Ik twijfel nog steeds of Trump dit niet allemaal doet om gewoon meer geld naar defensie te krijgen. Als de Europese landen zeggen 'we kopen voor 100 miljard bij jullie in' dan zie ik hem zo nog overstag gaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In het Kremlin kunnen ze hun geluk niet op. Net nu alles vast begint te lopen biedt nota bene de VS ze een off ramp waarmee ze als winnaar uit de bus kunnen komen.

Dat kan prima maar dan moet je simpelweg keuzes maken. Initieel kun je het fonds opplussen bij defensie en kun je direct aan de bak met zaken zoals infrastructuur, materiaal etc. Dat zijn over het algemeen hoge eenmalige uitgaven. Vervolgens ga je aan de slag met de toekomstige begrotingen.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik gok dat je ironisch bent hier, maar laat ik het nog maar eens uitleggen.
Voor structurele uitgaven moet het begrotingstekort onder de 3% blijven, momenteel is daar geen ruimte.
Voor eenmalige investeringen moet de staatsschuld onder de 60% blijven, daar is nog 180 miljard ruimte.
Eenmalig is het uitkopen van boeren of een energietransitie, zaken die je eenmalig doet. Ook het opzetten van wapenindustrie kan daar onder vallen.
Het ophogen van budget voor zorg, uitkeringen of defensie is structureel, dat is niet zomaar te doen.

Ze zien liever niet dat hun voorbeeld Poetin verliest. Dat is slechte PR.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zoeken Trump en co. niet gewoon een reden om bij het vertrek uit Oekrane, Oekrane en de EU de schuld te kunnen geven?

Gelukkig zijn onze binnensteden allemaal dieselvrije zones, daar mogen de tanks toch niet inrijden.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:09 schreef fjs het volgende:
[..]
Ik zal het onthouden dat we ons niet konden beschermen als de tanks binnen rijden ivm de regeltjes.

Hey, dat zei Adolf ook.quote:

Welke gulp precies?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niemand durft tegen de koning te zeggen dat hij de rits van zijn gulp moet sluiten.
[ afbeelding ]

Bij de aankoop gaat om extra vliegtuigen, helikopters, tanks en IFV's. Dat zijn eenmalige kosten. En we hebben ze al, het zijn geen nieuwe programma's. Dus de terugkerende kosten zijn voornamelijk wat extra onderhoud en opslag en personeel.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat kan prima maar dan moet je simpelweg keuzes maken. Initieel kun je het fonds opplussen bij defensie en kun je direct aan de bak met zaken zoals infrastructuur, materiaal etc. Dat zijn over het algemeen hoge eenmalige uitgaven. Vervolgens ga je aan de slag met de toekomstige begrotingen.

Typische dictator-praatjes.quote:

Multifuel.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gelukkig zijn onze binnensteden allemaal dieselvrije zones, daar mogen de tanks toch niet inrijden.

Niks mis mee, mijn oude tankoverall (uit mijn PRTL/Cheetah tijd) had ook zo'n dubbele rits, ideaal.quote:

Wat dacht je van die Callas?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:
En dan begint nu zo’n Von der Leyen ook nog eens te gillen, OEK nu bij EU !
Spoort dat mens wel helemaal?

Dat is geen antwoord op de vraag natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
De afgelopen 30 jaar werd defensie continu gepasseerd ondanks alle verkiezingsprogramma's en beloftes. Toen hoorde ik ook niemand klagen, nee dat was allemaal prima...

De vraag is of je de beslissing bij de bevolking laat. De rest wat je schrijft is emotie. En dat is irrelevant.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen zullen waarschijnlijk bij alles tegenstemmen wat hun zelf meer geld gaat kosten eventueel. Vraag je moet x goedkoper worden dan stemmen ze voor. Moet voor alles een referendum zijn? Wat is de NATO dan waard als alle bevolkingen eerst naar de stembus moeten gaan als een ander wordt binnengevallen. Oh Estland wordt helemaal kapot gebombardeerd. We gaan over 3 maanden een referendum houden en daarna gaan we nog 2 maanden debatteren over de uitkomst!

Zodra we hier zeggen genoeg is genoeg dan ga je zwaaien met democratie. Als jou vriendje Putin alle regels aan zijn laars lapt is het prima. Dit heet van binnenuit lopen te rotzooien (domestic enemy). Schermen met democratie als het je niet uitkomt en er gretig gebruik van maken om Rusland te promoten.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De vraag is of je de beslissing bij de bevolking laat. De rest wat je schrijft is emotie. En dat is irrelevant.

Dat vind jij over mij, ik ben het niet niet eens met jouw lezing.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:42 schreef fjs het volgende:
[..]
Zodra we hier zeggen genoeg is genoeg dan ga je zwaaien met democratie. Als jou vriendje Putin alle regels aan zijn laars lapt is het prima. Dit heet van binnenuit lopen te rotzooien (domestic enemy). Schermen met democratie als het je niet uitkomt en er gretig gebruik van maken om Rusland te promoten.

Vwb het opstellen van de rijksbegroting heeft de beslissing nog nooit bij de bevolking gelegen. Dus ik begrijp niet waarom je dat voor defensie dit nu plotseling wel zou willen.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:31 schreef phpmystyle het volgende:
De vraag is of je de beslissing bij de bevolking laat. De rest wat je schrijft is emotie. En dat is irrelevant.

Da's jou mening over mij waar ik me niet in conformeer. Heb jij dan geen geweten als je ziet wat Putin en zijn trawanten uitvoeren in Oekrane? En ben jij niet van mening dat tijdens oorlogsdreiging (en zover wil ik nu wel gaan) sommige regels veranderen in het belang van het volk.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat vind jij over mij, ik ben het niet niet eens met jouw lezing.
Maar wat vind jij nou zelf? Wil je de beschikking aan de bevolking overlaten of wil je dat niet? De vraag is simpel hoor.
Wat je nu doet is aangeven dat je niet voor democratie bent, omdat jij mij ervan verdenkt dat ik selectief omga met wanneer wel of wanneer niet democratie van toepassing is. Je hebt toch zelf wel een moreel kompas?

De bevolking kiest de parlementaire vertegenwoordiging o.b.v. verkiezingsprogramma's waarin voorstellen staan mbt budgetten.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vwb het opstellen van de rijksbegroting heeft de beslissing nog nooit bij de bevolking gelegen. Dus ik begrijp niet waarom je dat voor defensie dit nu plotseling wel zou willen.

En de tijd dat ze zichzelf wel even uit konden nodigen bij dit soort overleggen ligt ook achter ons.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is uit. De VS heeft een nieuwe liefde. Ergens is het ook wel grappig hoe dat werkt. De VS heeft bijvoorbeeld geen plek aan deze tafel:
[..]

En knal vuurwerk en wapens zijn verboden.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gelukkig zijn onze binnensteden allemaal dieselvrije zones, daar mogen de tanks toch niet inrijden.

Goede redenen om geen afd te stemmen dus.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:54 schreef polderturk het volgende:
Zowel Rusland als de Trump regering steunen AFD.
[ x ]

Sturen er gelijk wat boa’s op af, dat zal ze leren.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En knal vuurwerk en wapens zijn verboden.

Maak jij het zeer geerde Groenlinks beleid belachelijk? Ik heb er er een note bij geplaatst. Zoiets is banwaardig.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sturen er gelijk wat boa’s op af, dat zal ze leren.
Of ze komen in de verkeerde buurt en de rupsbanden worden gejat door onze mocro vrienden.

Niks wat een goede bak thee met een stevig gesprek niet kan oplossen.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maak jij het zeer geerde Groenlinks beleid belachelijk? Ik heb er er een note bij geplaatst. Zoiets is banwaardig.

Dat is tegenwoordig juist de Amerikaanse manier.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niks wat een goede bak thee met een stevig gesprek niet kan oplossen.

Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig juist de Amerikaanse manier.

En dat doen ze allebei niet omdat ze graag een sterk, verenigd Europa zien. Of uberhaupt het beste met ons voorhebben.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:54 schreef polderturk het volgende:
Zowel Rusland als de Trump regering steunen AFD.
[ x ]

quote:In totaal heeft Europa in drie jaar 62 miljard euro aan militaire hulp gegeven, en 70 miljard euro aan financile en humanitaire hulp. De VS gaven 64 miljard euro aan militaire hulp en 50 miljard euro aan financile en humanitaire hulp. Met toezeggingen die zijn gedaan loopt Europa ver uit op de VS: dan gaat het om bedragen van 115 miljard van Europa tegenover 5 miljard van de VS.

Been there, done that.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die film is ruk, ga liever dit boek lezen:
[ afbeelding ]

Ik ben oprecht benieuwd waar we over een jaar staan. Trump en Poetin, een fucking nachtmerrie.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat doen ze allebei niet omdat ze graag een sterk, verenigd Europa zien. Of uberhaupt het beste met ons voorhebben.

Er zou ook iets goeds van kunnen komen (Europa die zijn zaakjes beter op orde krijgt), maar minstens ook een heleboel ellende.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:01 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ben oprecht benieuwd waar we over een jaar staan. Trump en Poetin, een fucking nachtmerrie.
Laten we vooral niet denken dat hier iets goeds van zal komen.

Ik help het je hopen. Trump ploegt als het hem past Europa net zo gemakkelijk om als de 100 jaar oude rozentuin bij het Witte Huis.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zou ook iets goed van kunnen komen (Europa die zijn zaakjes beter op orde krijgt), maar minstens ook een heleboel ellende.

De VS ziet ons idd niet meer staan. Die zijn drukker met China.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:07 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Trump ploegt als het hem past Europa net zo gemakkelijk om als de 100 jaar oude rozentuin bij het Witte Huis.

Het wordt hoe dan ook een groot feest.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
En de VS ziet ons ook niet meer staan. Die zijn drukker met China.
We zullen echt onze eigen boontjes moeten leren doppen.
Of inderdaad Russisch leren en geregeerd worden door allerlei Orbannetjes, Fico's en Loekasjenko's die braaf doen wat Poetin zegt

Yes, interessante tijden.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het wordt hoe dan ook een groot feest.

Tuurlijk...quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:54 schreef phpmystyle het volgende:
De bevolking kiest de parlementaire vertegenwoordiging o.b.v. verkiezingsprogramma's waarin voorstellen staan mbt budgetten.
Het is onjuist (of feitelijk juist) dat de bevolking niet zou kiezen hoe de rijksbegroting er uit ziet.

Voor de Amerikanen zijn wij Europeanen nutteloze losers omdat we geen grondstoffen hebben om deals over te kunnen sluiten. De aandacht gaat verlegd worden naar Azi en of Europa afglijdt naar derdewereldniveau of dat er in de EU allerlei dictaturen door de Russen genstalleerd worden zal de Amerikanen dan ook verder een rotzorg zijn.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:13 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik twijfel nog steeds of Trump dit niet allemaal doet om gewoon meer geld naar defensie te krijgen. Als de Europese landen zeggen 'we kopen voor 100 miljard bij jullie in' dan zie ik hem zo nog overstag gaan.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |