Een van de vervelendste dingen van filerijden (en sowieso in colonne rijden) is de harmonicabeweging die het verkeer maakt. Als iemand dat tempert door een wat grotere ruimte te laten, dan is dat prima voor de doorstroming.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:23 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Klacht van de dag: bij filerijden het gat niet dichten. Kwam vanaf de Bijlmer ArenA-kant, de N522 richting Amstelveen. A2 over, het is druk (goh, spitsuur en regen), maar een of andere mallerd in een VW Polo had bedacht dat zij liever met 0,5 kmh zou doorrollen, waardoor er een flink gat ontstond tussen deze auto en de voorganger. Rustig 10 autolengtes, zeg maar. Kijk, ik snap dat je niet hard gas geeft en op de bumper van de voorganger moet plakken, maar dit was het andere extreme
Toch niet 10 autolengtes, zoals @Opzoeknaarvrienden noemde?quote:Op woensdag 16 april 2025 05:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Een van de vervelendste dingen van filerijden (en sowieso in colonne rijden) is de harmonicabeweging die het verkeer maakt. Als iemand dat tempert door een wat grotere ruimte te laten, dan is dat prima voor de doorstroming.
Waarom niet? Als je daarna met constante snelheid kan blijven rollen...quote:Op woensdag 16 april 2025 08:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Toch niet 10 autolengtes, zoals @:opzoeknaarvrienden noemde?
Omdat mijn ervaring is dat zelfs met 2 autolengtes je daar maar heel kort van kan genieten omdat een of andere klaphark het dan nodig vindt om hem er tussen te gooien.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je daarna met constante snelheid kan blijven rollen...
Ik begrijp dat zo'n ruimte wat raar aanvoelt, maar het is een file, dus het is niet alsof je zoveel later op je bestemming aankomt.
Die harmonica-beweging is kut irritant. Als ik op een N-weg achterin de colonne achter een vrachtwagen beland, zet ik daadwerkelijk de auto op een parkeerplaats en wacht een paar minuten tot ze uit zicht zijn zodat ik daarna gewoon op de cruise-control kan rijden in plaats van 50, 100, 50, 100, 50, 100, etc..
Onzinnig om files nog langer te maken door mensen die een achterlijke hoeveelheid afstand gaan houden. Alsof het niet druk genoeg is. Moeten er mensen invoegen, wordt het vaak zelfs onmogelijk of gevaarlijk.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik begrijp dat zo'n ruimte wat raar aanvoelt, maar het is een file, dus het is niet alsof je zoveel later op je bestemming aankomt.
Die harmonica-beweging is kut irritant. Als ik op een N-weg achterin de colonne achter een vrachtwagen beland, zet ik daadwerkelijk de auto op een parkeerplaats en wacht een paar minuten tot ze uit zicht zijn zodat ik daarna gewoon op de cruise-control kan rijden in plaats van 50, 100, 50, 100, 50, 100, etc..
Inderdaad, het gejojo met de snelheid werkt verder naar achteren in de file nog sterker door omdat mensen voor zich met regelmaat remlichten op zien flitsen en dan ook weer in de remmen gaan.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als de afstand maar groot genoeg tussen je voorligger dan is het uiteindelijk geen file meerquote:Op woensdag 16 april 2025 08:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Onzinnig om files nog langer te maken door mensen die een achterlijke hoeveelheid afstand gaan houden. Alsof het niet druk genoeg is. Moeten er mensen invoegen, wordt het vaak zelfs onmogelijk of gevaarlijk.
Dan blijft het juist rijden.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Onzinnig om files nog langer te maken door mensen die een achterlijke hoeveelheid afstand gaan houden. Alsof het niet druk genoeg is. Moeten er mensen invoegen, wordt het vaak zelfs onmogelijk of gevaarlijk.
De meerderheid wil gewoon aansluiten.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als de afstand maar groot genoeg tussen je voorligger dan is het uiteindelijk geen file meer
Maar on topic: de file lengte wordt mss groter de duur van de file niet. Ik denk zelfs dat iets meer ruimte de doorstroming bevordert.
Goed punt over de afritten idd.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De meerderheid wil gewoon aansluiten.
Sta je ineens te wachten omdat iemand voor je stil gaat staan, terwijl je zonder die enorme ruimte je afrit al had kunnen pakken.
Op sommige punten maakt het niet uit, maar op genoeg plekken wel.
Gisteren nog over gehad toen we in de file stonden. Over een lengte van 7km alle 100m gas/stop/gas/stop... Waarom niet gewoon iedereen wat meer afstand houdt en laat rollen ipv hard gassen, hard remmen, hard gassen, weer remmen.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De meerderheid wil gewoon aansluiten.
Sta je ineens te wachten omdat iemand voor je stil gaat staan, terwijl je zonder die enorme ruimte je afrit al had kunnen pakken.
Op sommige punten maakt het niet uit, maar op genoeg plekken wel.
Jep dit is een "ziekte" die heel heel veel automobilisten hebben, overal. Niet alleen in files zie je dit gedrag, ook op de gewone doorgaande weg als het wat drukker is.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:57 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Gisteren nog over gehad toen we in de file stonden. Over een lengte van 7km alle 100m gas/stop/gas/stop... Waarom niet gewoon iedereen wat meer afstand houdt en laat rollen ipv hard gassen, hard remmen, hard gassen, weer remmen.
Ik denk dat z’n vrouw die sticker erop heeft geplakt.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:04 schreef Vincent_student het volgende:
Ik woon in een wijk waar je niet harder mag dan 30. In een weg verderop staan er elke week kliko's langs de weg met 30-stickers erop. Heel begrijpelijk, veel kinderrijke gezinnen. Dus ik houd me daar ook netjes aan. Daarnet zat er in die weg een Audi achter me te bumperkleven toen ik 30 op de teller had staan. Hij had blijkbaar haast en ik kon aan die kop zien dattie geïrriteerd was, zo'n yup in de 30. Even later was ik hem kwijt, hij sloeg een oprijlaan in van zijn villa..... Met een kliko aan de straat.... met een 30-sticker erop, zijn eigen opgeplakte sticker....
Mijn ACC remt ook vaker dan me lief is (om vervolgens weer in te lopen).quote:Op donderdag 17 april 2025 17:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jep dit is een "ziekte" die heel heel veel automobilisten hebben, overal. Niet alleen in files zie je dit gedrag, ook op de gewone doorgaande weg als het wat drukker is.
Lui die allemaal neurotisch als de tyfus op elkaars bumper gaan rijden en dan letterlijk om de paar seconden zie je die remlichtjes aan gaan hoorDat ik echt denk van WHY!? Wat schiet je hier nou mee op man... Vervolgens houd ik gewoon wél degelijk afstand en kan ik keer op keer, door gewoon gas los te laten, het oplossen. Terwijl neuroot voor me om de 5 seconden aan het remmen is.
Herkenbaar, sommige mensen hebben last van een soort Jekyll and Hyde syndroom als ze een auto besturen.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:04 schreef Vincent_student het volgende:
Ik woon in een wijk waar je niet harder mag dan 30. In een weg verderop staan er elke week kliko's langs de weg met 30-stickers erop. Heel begrijpelijk, veel kinderrijke gezinnen. Dus ik houd me daar ook netjes aan. Daarnet zat er in die weg een Audi achter me te bumperkleven toen ik 30 op de teller had staan. Hij had blijkbaar haast en ik kon aan die kop zien dattie geïrriteerd was, zo'n yup in de 30. Even later was ik hem kwijt, hij sloeg een oprijlaan in van zijn villa..... Met een kliko aan de straat.... met een 30-sticker erop, zijn eigen opgeplakte sticker....
Die Elon toch.quote:Op vrijdag 18 april 2025 14:58 schreef alpeko het volgende:
Pikken Tesla's nu ook al onze woningen in?
quote:Op donderdag 17 april 2025 17:04 schreef Vincent_student het volgende:
Dit zijn altijd de pareltjes in het weekend.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:34 schreef Zorro het volgende:
Iemand rijdt voor je richting een stoplicht en je denkt: groen, prima.
Maar dan gaat dat wicht zo van "Stoplicht! Stoppen!". Bij groen. Volledig tot stilstand. Ook niet van "oh groen, gauw doorrijden". Nee, helemaal wachten tot oranje, dan aan willen rijden en het toch maar niet doen.
Het is dat ik oplet en voor me kijk en wat afstand laat, maar alsnog moest ik harder remmen dan leuk is. Ik probeer van alles te verwachten, maar dit was wel heel speciaal.
Dat is een wel heel "blond" moment. Gelukkig lette je goed op.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:34 schreef Zorro het volgende:
Iemand rijdt voor je richting een stoplicht en je denkt: groen, prima.
Maar dan gaat dat wicht zo van "Stoplicht! Stoppen!". Bij groen. Volledig tot stilstand. Ook niet van "oh groen, gauw doorrijden". Nee, helemaal wachten tot oranje, dan aan willen rijden en het toch maar niet doen.
Het is dat ik oplet en voor me kijk en wat afstand laat, maar alsnog moest ik harder remmen dan leuk is. Ik probeer van alles te verwachten, maar dit was wel heel speciaal.
Ze nam het woord 'stoplicht' een beetje al te letterlijkquote:Op zaterdag 19 april 2025 22:00 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Dat is een wel heel "blond" moment. Gelukkig lette je goed op.
Daarom gebruikte ik bewust ook dat woordquote:Op zaterdag 19 april 2025 23:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Ze nam het woord 'stoplicht' een beetje al te letterlijk
Dat is veilig en valt (vooralsnog) niet met een apparaatje te meten. Jouw irritatie wordt dus niet breed gedragen.quote:Op zondag 20 april 2025 12:04 schreef Bargehassus het volgende:
Ik heb nu in vrij korte tijd al tweemaal meegemaakt dat degene voor mij bij het naderen van een verkeerslicht - dat op groen staat - afremt en tot stilstand komt.
Dan denk ik echt HOE DAN? Waar ben je in hemelsnaam mee bezig???
quote:Op zondag 20 april 2025 15:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is veilig en valt (vooralsnog) niet met een apparaatje te meten. Jouw irritatie wordt dus niet breed gedragen.
Ik snap dat je het er niet mee eens bent en het voelt inderdaad onrechtvaardig, maar je hebt er mee te doen.quote:
Stoppen/stil blijven staan voor groen is volgens mij nog een overtreding ook.quote:Op zondag 20 april 2025 12:04 schreef Bargehassus het volgende:
Ik heb nu in vrij korte tijd al tweemaal meegemaakt dat degene voor mij bij het naderen van een verkeerslicht - dat op groen staat - afremt en tot stilstand komt.
Dan denk ik echt HOE DAN? Waar ben je in hemelsnaam mee bezig???
Klopt, ik zat er net naar te zoeken. Maar je kunt er inderdaad een bekeuring voor krijgen.quote:Op zondag 20 april 2025 17:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Stoppen/stil blijven staan voor groen is volgens mij nog een overtreding ook.
190 euro toch?quote:Op zondag 20 april 2025 17:59 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Klopt, ik zat er net naar te zoeken. Maar je kunt er inderdaad een bekeuring voor krijgen.
Zou best kunnen. Die bedragen heb ik niet in mijn hoofd en wijzigen nogal.quote:
Terechte irritatie. Xenon kan kut zijn, LED vaak nog erger.quote:Op maandag 21 april 2025 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
Klacht: hoge boomer-auto's met van die xenon (of hoe noem je het) koplampen.
Ja ik noem het boomer autos want 9 out of 10 zit er een 65 plusser in zo'n ding "want hoge instap".
Als zo'n geval dan, ofwel achter je rijdt, ofwel je tegemoet rijdt in het donker en je zit zoals ik in een wat lagere gewone personenauto, dan is het echt blinding as fuckZeker als ze dan ook nog eens niet lekker afgesteld staan.
Pfff, ik reed afgelopen zaterdag wat later op de avond terug naar huis en meermaals dat ik echt to-taal verblind werd door dat soort gevallen.
En ja, ik weet dat je er langs moet kijken uiteraard, maar dan nog... het is gewoon haast niet te doen. Sommige van die auto's geven voor mijn gevoel 6X meer licht dan nodig is, tis echt link soms
Invoegen is voor de meeste Nederlanders toch iets waar ze héél véél moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:58 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Vandaag kunnen genieten op de snelweg van invoegers die geen snelheid maken. Heerlijk, op de ring A10, met 60 kilometer per uur invoegen, en dan weigeren om veel sneller te rijden. Gelukkig al een beetje op geanticipeerd dus een baan overgeschoven, maar toch. Ik kon in de rechterspiegel genieten hoe het achter mij bijna tot een ongeluk leidde.
Kleine rode auto, type Suzuki truttenschudder. Bestuurder waarschijnlijk >70 jaar oud.
Ach welnee, dat zou niet best zijn, de meeste invoegingen gaan gladjes, de "king of the roads" (bouwvakkersbusjes en gladde vertegenwoordigers in hun A4 of A6 Avant) uitgezonderd.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:31 schreef XSbig het volgende:
[..]
Invoegen is voor de meeste Nederlanders toch iets waar ze héél véél moeite mee hebben.
Vergeleken met Duitsers zijn Nederlanders echt enorm goed in invoegen.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:31 schreef XSbig het volgende:
[..]
Invoegen is voor de meeste Nederlanders toch iets waar ze héél véél moeite mee hebben.
Dat vind ik wel een irritatie. Dat " jullie" op brommers/scooters 45 moeten rijden. Als jullie gedwongen worden op de rijbaan te rijden, is het toch veiliger dat het dan met 50 km gaat? Ik doe mijn meeste woon/werk verkeer op de motor en heb er niet zo een last van. Indien nodig, zwaai ik er makkelijk omheen. Maar zie vaak ongeduldige automobilisten rare dingen uithalen om een brommer onnodig vlak voor een kruising e.d. in te halen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:45 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Vanochtend was het wel wat frisjes, en hier en daar glad. Nu reed ik op de scooter en op bepaalde delen moest ik op de gewone weg (fietspad alleen voor fietsen). En ondanks dat ik "maar" 45 ga, en auto's sneller kunnen (en mogen), hielden ze voor de verandering gewoon fijn afstand.
Toevallig was ik vandaag bij het tuincentrum, was vergeten om snelbinders mee te nemen dus mijn lieftallige kwam op de scooter om ze te brengenquote:Op vrijdag 25 april 2025 16:17 schreef Duracell het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een irritatie. Dat " jullie" op brommers/scooters 45 moeten rijden. Als jullie gedwongen worden op de rijbaan te rijden, is het toch veiliger dat het dan met 50 km gaat? Ik doe mijn meeste woon/werk verkeer op de motor en heb er niet zo een last van. Indien nodig, zwaai ik er makkelijk omheen. Maar zie vaak ongeduldige automobilisten rare dingen uithalen om een brommer onnodig vlak voor een kruising e.d. in te halen.
Zie je in het VK heel veel, en inderdaad heel irritant!quote:Op maandag 21 april 2025 14:11 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Subklacht, want die van @:dick_laurent is geheel terecht: automobilisten met een uitgebrande lamp aan 1 kant. Controleer regelmatig je verlichting, als het je al niet direct opvalt, en vervang je lampje zelf, of ga naar de garage en laat het doen.
Scooters mag je gewoon inhalen bij een inhaalverbod. Dus in plaats van dat jij dacht hen tuc te hebben, stond je mooi zelf even voor paal.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Toevallig was ik vandaag bij het tuincentrum, was vergeten om snelbinders mee te nemen dus mijn lieftallige kwam op de scooter om ze te brengendus we reden tegelijk weg, en zij moest dus op de scooter met (iets minder dan) 45 kmh, ik erachter met de auto (met genoeg afstand, omdat ik weet hoe naar het is als een auto in je nek hijgt), maar achter mij kreeg ik dus (weer) bumperklevers, terwijl ik echt niet sneller kan (dan rij ik haar aan) en er ook niet voorbij mag (inhaalverbod op de hele weg). Jammer, je wacht maar even
Dus ja, scooters zouden wat mij betreft ook 50 moeten kunnen & mogen. Als je ze op de weg wil verplichten.
Ook dit zie je in het VK heel veel, pas snelheid maken als je ingevoegd bent. Vanochtend nog. Zat achter een golfje, lange weg naar de invoegstrook, invoegen op een weg waar het 70mph is. En gewoon geen gas geven, van 40 mph naar max 50 bij het invoegen. Maar zodra hij ingevoegd was, ineens doortrekken naar 80 mphquote:Op dinsdag 22 april 2025 18:58 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Vandaag kunnen genieten op de snelweg van invoegers die geen snelheid maken. Heerlijk, op de ring A10, met 60 kilometer per uur invoegen, en dan weigeren om veel sneller te rijden. Gelukkig al een beetje op geanticipeerd dus een baan overgeschoven, maar toch. Ik kon in de rechterspiegel genieten hoe het achter mij bijna tot een ongeluk leidde.
Kleine rode auto, type Suzuki truttenschudder. Bestuurder waarschijnlijk >70 jaar oud.
quote:Op woensdag 23 april 2025 14:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach welnee, dat zou niet best zijn, de meeste invoegingen gaan gladjes, de "king of the roads" (bouwvakkersbusjes en gladde vertegenwoordigers in hun A4 of A6 Avant) uitgezonderd.
Even opgezocht, je hebt helemaal gelijkquote:Op vrijdag 25 april 2025 16:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
Scooters mag je gewoon inhalen bij een inhaalverbod. Dus in plaats van dat jij dacht hen tuc te hebben, stond je mooi zelf even voor paal.
Die busjes en mooie lease auto’s zijn nou net de mensen die 'm er gewoon tussen gooien, plek of niet, en als het even kan schromen ze ook niet 'm zo door te steken naar de linkerbaan, plek of niet. Dat een ander dan vol in de ankers moet, boeit ze niet.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]Die busjes en mooie lease auto’s zijn nou net de mensen die niet met 70 invoegen. Die maken altijd perfecte vaart en blenden prima in.
Tante Corrie van 60 die bang op de snelweg is helaas niet.
Bij het invoegen heb ik nooit last van ze. Ze voegen snel genoeg in.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Die busjes en mooie lease auto’s zijn nou net de mensen die 'm er gewoon tussen gooien, plek of niet, en als het even kan schromen ze ook niet 'm zo door te steken naar de linkerbaan, plek of niet. Dat een ander dan vol in de ankers moet, boeit ze niet.
Samen met tante Corrie van 60 dus een gevaar op de weg.
Houden we over de doorsnee automobilist die evengoed perfect vaart maakt maar geen plek afdwingt. Die krijgt van mij ook gewoon de ruimte.
Wat?quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:32 schreef SuperNeger het volgende:
De hoeveelheid mensen die niet naar rechts gaan of alleen zo'n regel voor zichzelf hebben van ik ga naar rechts als maar je moet gewoon naar rechts gaan en met het verkeer mee gaan in je spiegels blijven kijken niet pas als ik je rechts wil ga inhalen omdat je sloom bent wel opeens gelijk je knipper aandoen en al opschuiven nee pannenkoek dat had je eerder moeten doen.
Hij vindt het niet leuk dat mensen wel oplettend genoeg zijn om naar rechts te gaan als de poster ze rechts in wil halen, maar niet om naar rechts te gaan als er vrije ruimte is en ze op die manier de doorstroming en verkeersveiligheid bevorderen.quote:
Ja dat zei je al. Ben blij voor je.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:40 schreef Pisces29 het volgende:
Bij het invoegen heb ik nooit last van ze. Ze voegen snel genoeg in.
Ja, dat de poster dit bedoelde was mij na een aantal keren lezen ook wel duidelijk, denk ik dan.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hij vindt het niet leuk dat mensen wel oplettend genoeg zijn om naar rechts te gaan als de poster ze rechts in wil halen, maar niet om naar rechts te gaan als er vrije ruimte is en ze op die manier de doorstroming en verkeersveiligheid bevorderen.
Spreek die wens dan direct wat duidelijker uit!quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:46 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ja, dat de poster dit bedoelde was mij na een aantal keren lezen ook wel duidelijk, denk ik dan.
Maar mijn wens zou zijn deze poster zijn mening iets duidelijker zou communiceren.
Het ging me dan ook niet zo zeer om de inhoud, maar om de vorm. Maar ik denk dat jij dat ook wel snapt.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Spreek die wens dan direct wat duidelijker uit!
Het vermoeden bestond wel ja, dat zal ik niet ontkennen. Maar het is fijn dat we nu alle neuzen dezelfde kant op hebben.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:59 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Het ging me dan ook niet zo zeer om de inhoud, maar om de vorm. Maar ik denk dat jij dat ook wel snapt.
quote:Op vrijdag 25 april 2025 21:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het vermoeden bestond wel ja, dat zal ik niet ontkennen. Maar het is fijn dat we nu alle neuzen dezelfde kant op hebben.
Same, alhoewel ik merk dat ik ook wel door de mensen om me heen beïnvloed wordt. Afgelopen zondag ook weer; in de stop & go file laat ik hem in z'n 1 rollen (mss 10 km/h). Dus valt er vóór me dan af en toe een gat. Dan zie ik dat diegene achter me echt loopt te kleven óf mensen van de andere baan schuiven dan op om dat gat te vullen. Ook zo onnodig, want ze worden dan later weer ingehaald door de rijbaan waar ze eerst op reden.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jep dit is een "ziekte" die heel heel veel automobilisten hebben, overal. Niet alleen in files zie je dit gedrag, ook op de gewone doorgaande weg als het wat drukker is.
Lui die allemaal neurotisch als de tyfus op elkaars bumper gaan rijden en dan letterlijk om de paar seconden zie je die remlichtjes aan gaan hoorDat ik echt denk van WHY!? Wat schiet je hier nou mee op man... Vervolgens houd ik gewoon wél degelijk afstand en kan ik keer op keer, door gewoon gas los te laten, het oplossen. Terwijl neuroot voor me om de 5 seconden aan het remmen is.
Dat hebben we in Nederland ook wel, maar zet dan gewoon geen verkeerslichten neer.quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Doe dan zoals in België dat je tegelijkertijd groen krijgt en je voorrang moet verlenen aan tegemoetkomend rechtdoorgaand verkeer als je links afslaat. Veel efficiënter en sneller.
Dan werkt de VRI niet goed.quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Er zijn twee enkelbaans wegen langs een kanaal. Een brug ertussen en aan beide zijden kruisende wegen. De hoofdweg was dicht dus ik heb beide kanten op minstens een kwartier staan wachten voor dat stoplicht. Het duurt eeuwig voordat je groen krijgt en tegelijkertijd mogen er dan maar 2 auto's door, staat maar een seconde op groen. De helft van de tijd rijdt er niemand op het kruispunt
Nah. Vergelijkbare situatie hier vlakbij. Nadeel is dat als er twee auto's achter elkaar linksaf willen, je er rechts niet meer voorbij kunt en dus voor de kat z'n viool staat te wachten als derde en volgende.quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Doe dan zoals in België dat je tegelijkertijd groen krijgt en je voorrang moet verlenen aan tegemoetkomend rechtdoorgaand verkeer als je links afslaat. Veel efficiënter en sneller.
Gewoon tegenaan zetten.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:51 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Heerlijk, op de rotonde (ik heb voorrang) afgesneden worden door een Audi, fout figuurtje voorin met raam open, muziek hard, zonnebril op... moest best hard in de ankers om hem niet te raken. En getoeterd om te waarschuwen.
Eikel
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:51 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Heerlijk, op de rotonde (ik heb voorrang) afgesneden worden door een Audi, fout figuurtje voorin met raam open, muziek hard, zonnebril op... moest best hard in de ankers om hem niet te raken. En getoeterd om te waarschuwen.
Eikel
Die rijden nog wel een keer tegen de verkeerde aan, no worries.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:51 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Eikel
Ik ben van mening dat twee mensen een fout maken bij een ongeluk.quote:Op woensdag 30 april 2025 07:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik rijd zo dat ik altijd ongelukken voorkom ook al zou de aanrijding niet mijn schuld zijn.
Ik denk dat dit weliswaar voor een deel klopt, maar in voorkomende gevallen toch niet. Stel, ik sta stil bij een verkeerslicht, netjes op afstand van mijn voorganger, en achter mij komt iemand die gewoon niet oplet. Achterin geschoven - wat had ik kunnen doen?quote:Op woensdag 30 april 2025 10:40 schreef ludovico het volgende:
Ik ben van mening dat twee mensen een fout maken bij een ongeluk.
Nummer 1 voor het maken van de fout.
Nummer 2 voor het niet oplossen van de fout.
Toeteren!quote:Op woensdag 30 april 2025 13:48 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Stel, ik sta stil bij een verkeerslicht, netjes op afstand van mijn voorganger, en achter mij komt iemand die gewoon niet oplet. Achterin geschoven - wat had ik kunnen doen?
Fair enough. Maar toch, ik reken het mensen wel aan als ze fouten niet corrigeren waar ze dat inzicht hadden moeten hebben.....quote:Op woensdag 30 april 2025 13:48 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Ik denk dat dit weliswaar voor een deel klopt, maar in voorkomende gevallen toch niet. Stel, ik sta stil bij een verkeerslicht, netjes op afstand van mijn voorganger, en achter mij komt iemand die gewoon niet oplet. Achterin geschoven - wat had ik kunnen doen?
Maar goed, "mijn" situatie was inderdaad eentje uit de eerste categorie: ik kon het ongeluk voorkomen door (hard) te remmen.
Gevraagd of retorisch boos toegeschreeuwd?quote:Op woensdag 30 april 2025 15:52 schreef Toine51 het volgende:
Echt, die figuren die alles uit hun auto flikkeren...
Net zo'n tyfusdebiel die zijn sigaret uit het raam flikkert, ook nog met deze droogte, maar die sigaret komt op mijn auto.
Bij stoplicht raam geopend en gevraagd of ie wel lekker is om zijn sigaret op mijn auto te gooien. Gelukkig was ik niet met de cabrio.
Smerig vettig volk..
Dat 2de..quote:Op woensdag 30 april 2025 16:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gevraagd of retorisch boos toegeschreeuwd?
Volgende keer een rot ei op zijn auto gooien.
Mijn vrouw vindt ook dat ik ermee moet kappen.quote:Op woensdag 30 april 2025 16:59 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat 2de..
Vrouw pissed off dat ik dat doe..
Iedereen ergert zich aan zulk gedrag maar niet veel spreken zulke lui aan. Nou, ik wel dus...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als wij, chauffeurs, op een file afrijden en aan het remmen zijn, is het bijzonder irritant dat er een automobilist nog ff naar rechts komt en zich zo tussen mij en het voertuig (meestal vrachtwagen) voor me manoeuvreert. Vaak omdat meneer meent dat de rechterstrook 50 meter verder pas stilstaat en dat dus tijdswinst oplevert.
In mijn interpretatie "halveert" dan ineens mijn remweg, ook omdat een personenauto veel sneller stil zou kunnen staan, ik hou juist die ruimte aan voor het geval er iets onverwachts gebeurt.Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
Kan ik me voorstellen.quote:Op woensdag 30 april 2025 22:46 schreef Filosoofert het volgende:
Ik ben altijd rustig achter het stuur maar in zo'n situatie scheld ik iemand helemaal de tering in. Zeker als ik vervolgens hard bij moet remmen.
Gelukkig hebben die grote kranen weinig te zoeken in de grote steden (op een rioolklus na) dus ik blijf mooi tussen de weilandenquote:Op woensdag 30 april 2025 22:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen.
Wat een lengte om mee te rijden. Knap hoor.Lijkt me in de Randstad niet altijd een feestje.
quote:Op woensdag 30 april 2025 22:45 schreef Filosoofert het volgende:
Ik rijd wel eens met de vrachtwagen (dieplader inclusief rupskraan)
Voor de beeldvorming:Is dat je eigen boodschappenkarretje of een willekeurige foto van het net geplukt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Vanwege herkenbaarheid van het net maar wgaf dit is m,quote:Op donderdag 1 mei 2025 00:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Is dat je eigen boodschappenkarretje of een willekeurige foto van het net geplukt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
De Randstad is geen feestjequote:Op woensdag 30 april 2025 22:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen.
Wat een lengte om mee te rijden. Knap hoor.Lijkt me in de Randstad niet altijd een feestje.
quote:Op donderdag 1 mei 2025 06:29 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Vanwege herkenbaarheid van het net maar wgaf dit is m,Da's niet misselijk, zo'n combi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met de vrachtauto heb je sowieso minder marge, maar daar houden automobilisten geen rekening mee. Vaak zijn het de manoeuvres van een chauffeur die niet begrepen worden, maar geloof me, een chauffeur heeft vaak veel meer dingen in de gaten dan dat ene vrije plekje dat een automobilist voor de vrachtauto ziet. Je weet wel, die remweg die de chauffeur nodig heeft voor de veiligheid...Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Ik zie bijna dagelijks (vaak buitenlandse) vrachtwagens die nog net even een afslag willen nemen, 5 sec voor de mogelijkheid eindigt, terwijl de navigatie dit toch al 3 minuten van te voren heeft laten weten? Dan heb ik ook wel eens vraagtekens hoe veilig ze dachten dat dat was.quote:Op donderdag 1 mei 2025 07:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Da's niet misselijk, zo'n combi.
Met de vrachtauto heb je sowieso minder marge, maar daar houden automobilisten geen rekening mee. Vaak zijn het de manoeuvres van een chauffeur die niet begrepen worden, maar geloof me, een chauffeur heeft vaak veel meer dingen in de gaten dan dat ene vrije plekje dat een automobilist voor de vrachtauto ziet. Je weet wel, die remweg die de chauffeur nodig heeft voor de veiligheid...
Jaren geleden heb ik ooit eens een ‘halve les’ op een vrachtwagen gehad. Dat zouden ze moeten verplichten bij het halen van het rijbewijs, je krijgt er een stuk meer begrip voor chauffeurs van.quote:Op donderdag 1 mei 2025 07:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Da's niet misselijk, zo'n combi.
Met de vrachtauto heb je sowieso minder marge, maar daar houden automobilisten geen rekening mee. Vaak zijn het de manoeuvres van een chauffeur die niet begrepen worden, maar geloof me, een chauffeur heeft vaak veel meer dingen in de gaten dan dat ene vrije plekje dat een automobilist voor de vrachtauto ziet. Je weet wel, die remweg die de chauffeur nodig heeft voor de veiligheid...
Goed idee. (En volgens mij ook erg leuk).quote:Op donderdag 1 mei 2025 10:06 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Jaren geleden heb ik ooit eens een ‘halve les’ op een vrachtwagen gehad. Dat zouden ze moeten verplichten bij het halen van het rijbewijs, je krijgt er een stuk meer begrip voor chauffeurs van.
quote:Op donderdag 1 mei 2025 06:29 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Vanwege herkenbaarheid van het net maar wgaf dit is m,WOWSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Gaaf ding man
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |