Dit zijn altijd de pareltjes in het weekend.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:34 schreef Zorro het volgende:
Iemand rijdt voor je richting een stoplicht en je denkt: groen, prima.
Maar dan gaat dat wicht zo van "Stoplicht! Stoppen!". Bij groen. Volledig tot stilstand. Ook niet van "oh groen, gauw doorrijden". Nee, helemaal wachten tot oranje, dan aan willen rijden en het toch maar niet doen.
Het is dat ik oplet en voor me kijk en wat afstand laat, maar alsnog moest ik harder remmen dan leuk is. Ik probeer van alles te verwachten, maar dit was wel heel speciaal.
Dat is een wel heel "blond" moment. Gelukkig lette je goed op.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:34 schreef Zorro het volgende:
Iemand rijdt voor je richting een stoplicht en je denkt: groen, prima.
Maar dan gaat dat wicht zo van "Stoplicht! Stoppen!". Bij groen. Volledig tot stilstand. Ook niet van "oh groen, gauw doorrijden". Nee, helemaal wachten tot oranje, dan aan willen rijden en het toch maar niet doen.
Het is dat ik oplet en voor me kijk en wat afstand laat, maar alsnog moest ik harder remmen dan leuk is. Ik probeer van alles te verwachten, maar dit was wel heel speciaal.
Ze nam het woord 'stoplicht' een beetje al te letterlijkquote:Op zaterdag 19 april 2025 22:00 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Dat is een wel heel "blond" moment. Gelukkig lette je goed op.
Daarom gebruikte ik bewust ook dat woordquote:Op zaterdag 19 april 2025 23:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Ze nam het woord 'stoplicht' een beetje al te letterlijk
Dat is veilig en valt (vooralsnog) niet met een apparaatje te meten. Jouw irritatie wordt dus niet breed gedragen.quote:Op zondag 20 april 2025 12:04 schreef Bargehassus het volgende:
Ik heb nu in vrij korte tijd al tweemaal meegemaakt dat degene voor mij bij het naderen van een verkeerslicht - dat op groen staat - afremt en tot stilstand komt.
Dan denk ik echt HOE DAN? Waar ben je in hemelsnaam mee bezig???
quote:Op zondag 20 april 2025 15:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is veilig en valt (vooralsnog) niet met een apparaatje te meten. Jouw irritatie wordt dus niet breed gedragen.
Ik snap dat je het er niet mee eens bent en het voelt inderdaad onrechtvaardig, maar je hebt er mee te doen.quote:
Stoppen/stil blijven staan voor groen is volgens mij nog een overtreding ook.quote:Op zondag 20 april 2025 12:04 schreef Bargehassus het volgende:
Ik heb nu in vrij korte tijd al tweemaal meegemaakt dat degene voor mij bij het naderen van een verkeerslicht - dat op groen staat - afremt en tot stilstand komt.
Dan denk ik echt HOE DAN? Waar ben je in hemelsnaam mee bezig???
Klopt, ik zat er net naar te zoeken. Maar je kunt er inderdaad een bekeuring voor krijgen.quote:Op zondag 20 april 2025 17:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Stoppen/stil blijven staan voor groen is volgens mij nog een overtreding ook.
190 euro toch?quote:Op zondag 20 april 2025 17:59 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Klopt, ik zat er net naar te zoeken. Maar je kunt er inderdaad een bekeuring voor krijgen.
Zou best kunnen. Die bedragen heb ik niet in mijn hoofd en wijzigen nogal.quote:
Terechte irritatie. Xenon kan kut zijn, LED vaak nog erger.quote:Op maandag 21 april 2025 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
Klacht: hoge boomer-auto's met van die xenon (of hoe noem je het) koplampen.
Ja ik noem het boomer autos want 9 out of 10 zit er een 65 plusser in zo'n ding "want hoge instap".
Als zo'n geval dan, ofwel achter je rijdt, ofwel je tegemoet rijdt in het donker en je zit zoals ik in een wat lagere gewone personenauto, dan is het echt blinding as fuckZeker als ze dan ook nog eens niet lekker afgesteld staan.
Pfff, ik reed afgelopen zaterdag wat later op de avond terug naar huis en meermaals dat ik echt to-taal verblind werd door dat soort gevallen.
En ja, ik weet dat je er langs moet kijken uiteraard, maar dan nog... het is gewoon haast niet te doen. Sommige van die auto's geven voor mijn gevoel 6X meer licht dan nodig is, tis echt link soms
Invoegen is voor de meeste Nederlanders toch iets waar ze héél véél moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:58 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Vandaag kunnen genieten op de snelweg van invoegers die geen snelheid maken. Heerlijk, op de ring A10, met 60 kilometer per uur invoegen, en dan weigeren om veel sneller te rijden. Gelukkig al een beetje op geanticipeerd dus een baan overgeschoven, maar toch. Ik kon in de rechterspiegel genieten hoe het achter mij bijna tot een ongeluk leidde.
Kleine rode auto, type Suzuki truttenschudder. Bestuurder waarschijnlijk >70 jaar oud.
Ach welnee, dat zou niet best zijn, de meeste invoegingen gaan gladjes, de "king of the roads" (bouwvakkersbusjes en gladde vertegenwoordigers in hun A4 of A6 Avant) uitgezonderd.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:31 schreef XSbig het volgende:
[..]
Invoegen is voor de meeste Nederlanders toch iets waar ze héél véél moeite mee hebben.
Vergeleken met Duitsers zijn Nederlanders echt enorm goed in invoegen.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:31 schreef XSbig het volgende:
[..]
Invoegen is voor de meeste Nederlanders toch iets waar ze héél véél moeite mee hebben.
Dat vind ik wel een irritatie. Dat " jullie" op brommers/scooters 45 moeten rijden. Als jullie gedwongen worden op de rijbaan te rijden, is het toch veiliger dat het dan met 50 km gaat? Ik doe mijn meeste woon/werk verkeer op de motor en heb er niet zo een last van. Indien nodig, zwaai ik er makkelijk omheen. Maar zie vaak ongeduldige automobilisten rare dingen uithalen om een brommer onnodig vlak voor een kruising e.d. in te halen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:45 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Vanochtend was het wel wat frisjes, en hier en daar glad. Nu reed ik op de scooter en op bepaalde delen moest ik op de gewone weg (fietspad alleen voor fietsen). En ondanks dat ik "maar" 45 ga, en auto's sneller kunnen (en mogen), hielden ze voor de verandering gewoon fijn afstand.
Toevallig was ik vandaag bij het tuincentrum, was vergeten om snelbinders mee te nemen dus mijn lieftallige kwam op de scooter om ze te brengenquote:Op vrijdag 25 april 2025 16:17 schreef Duracell het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een irritatie. Dat " jullie" op brommers/scooters 45 moeten rijden. Als jullie gedwongen worden op de rijbaan te rijden, is het toch veiliger dat het dan met 50 km gaat? Ik doe mijn meeste woon/werk verkeer op de motor en heb er niet zo een last van. Indien nodig, zwaai ik er makkelijk omheen. Maar zie vaak ongeduldige automobilisten rare dingen uithalen om een brommer onnodig vlak voor een kruising e.d. in te halen.
Zie je in het VK heel veel, en inderdaad heel irritant!quote:Op maandag 21 april 2025 14:11 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Subklacht, want die van @:dick_laurent is geheel terecht: automobilisten met een uitgebrande lamp aan 1 kant. Controleer regelmatig je verlichting, als het je al niet direct opvalt, en vervang je lampje zelf, of ga naar de garage en laat het doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |