Goed punt over de afritten idd.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De meerderheid wil gewoon aansluiten.
Sta je ineens te wachten omdat iemand voor je stil gaat staan, terwijl je zonder die enorme ruimte je afrit al had kunnen pakken.
Op sommige punten maakt het niet uit, maar op genoeg plekken wel.
Gisteren nog over gehad toen we in de file stonden. Over een lengte van 7km alle 100m gas/stop/gas/stop... Waarom niet gewoon iedereen wat meer afstand houdt en laat rollen ipv hard gassen, hard remmen, hard gassen, weer remmen.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De meerderheid wil gewoon aansluiten.
Sta je ineens te wachten omdat iemand voor je stil gaat staan, terwijl je zonder die enorme ruimte je afrit al had kunnen pakken.
Op sommige punten maakt het niet uit, maar op genoeg plekken wel.
Jep dit is een "ziekte" die heel heel veel automobilisten hebben, overal. Niet alleen in files zie je dit gedrag, ook op de gewone doorgaande weg als het wat drukker is.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:57 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Gisteren nog over gehad toen we in de file stonden. Over een lengte van 7km alle 100m gas/stop/gas/stop... Waarom niet gewoon iedereen wat meer afstand houdt en laat rollen ipv hard gassen, hard remmen, hard gassen, weer remmen.
Ik denk dat z’n vrouw die sticker erop heeft geplakt.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:04 schreef Vincent_student het volgende:
Ik woon in een wijk waar je niet harder mag dan 30. In een weg verderop staan er elke week kliko's langs de weg met 30-stickers erop. Heel begrijpelijk, veel kinderrijke gezinnen. Dus ik houd me daar ook netjes aan. Daarnet zat er in die weg een Audi achter me te bumperkleven toen ik 30 op de teller had staan. Hij had blijkbaar haast en ik kon aan die kop zien dattie geïrriteerd was, zo'n yup in de 30. Even later was ik hem kwijt, hij sloeg een oprijlaan in van zijn villa..... Met een kliko aan de straat.... met een 30-sticker erop, zijn eigen opgeplakte sticker....
Mijn ACC remt ook vaker dan me lief is (om vervolgens weer in te lopen).quote:Op donderdag 17 april 2025 17:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jep dit is een "ziekte" die heel heel veel automobilisten hebben, overal. Niet alleen in files zie je dit gedrag, ook op de gewone doorgaande weg als het wat drukker is.
Lui die allemaal neurotisch als de tyfus op elkaars bumper gaan rijden en dan letterlijk om de paar seconden zie je die remlichtjes aan gaan hoorDat ik echt denk van WHY!? Wat schiet je hier nou mee op man... Vervolgens houd ik gewoon wél degelijk afstand en kan ik keer op keer, door gewoon gas los te laten, het oplossen. Terwijl neuroot voor me om de 5 seconden aan het remmen is.
Herkenbaar, sommige mensen hebben last van een soort Jekyll and Hyde syndroom als ze een auto besturen.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:04 schreef Vincent_student het volgende:
Ik woon in een wijk waar je niet harder mag dan 30. In een weg verderop staan er elke week kliko's langs de weg met 30-stickers erop. Heel begrijpelijk, veel kinderrijke gezinnen. Dus ik houd me daar ook netjes aan. Daarnet zat er in die weg een Audi achter me te bumperkleven toen ik 30 op de teller had staan. Hij had blijkbaar haast en ik kon aan die kop zien dattie geïrriteerd was, zo'n yup in de 30. Even later was ik hem kwijt, hij sloeg een oprijlaan in van zijn villa..... Met een kliko aan de straat.... met een 30-sticker erop, zijn eigen opgeplakte sticker....
Die Elon toch.quote:Op vrijdag 18 april 2025 14:58 schreef alpeko het volgende:
Pikken Tesla's nu ook al onze woningen in?
quote:Op donderdag 17 april 2025 17:04 schreef Vincent_student het volgende:
Dit zijn altijd de pareltjes in het weekend.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:34 schreef Zorro het volgende:
Iemand rijdt voor je richting een stoplicht en je denkt: groen, prima.
Maar dan gaat dat wicht zo van "Stoplicht! Stoppen!". Bij groen. Volledig tot stilstand. Ook niet van "oh groen, gauw doorrijden". Nee, helemaal wachten tot oranje, dan aan willen rijden en het toch maar niet doen.
Het is dat ik oplet en voor me kijk en wat afstand laat, maar alsnog moest ik harder remmen dan leuk is. Ik probeer van alles te verwachten, maar dit was wel heel speciaal.
Dat is een wel heel "blond" moment. Gelukkig lette je goed op.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:34 schreef Zorro het volgende:
Iemand rijdt voor je richting een stoplicht en je denkt: groen, prima.
Maar dan gaat dat wicht zo van "Stoplicht! Stoppen!". Bij groen. Volledig tot stilstand. Ook niet van "oh groen, gauw doorrijden". Nee, helemaal wachten tot oranje, dan aan willen rijden en het toch maar niet doen.
Het is dat ik oplet en voor me kijk en wat afstand laat, maar alsnog moest ik harder remmen dan leuk is. Ik probeer van alles te verwachten, maar dit was wel heel speciaal.
Ze nam het woord 'stoplicht' een beetje al te letterlijkquote:Op zaterdag 19 april 2025 22:00 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Dat is een wel heel "blond" moment. Gelukkig lette je goed op.
Daarom gebruikte ik bewust ook dat woordquote:Op zaterdag 19 april 2025 23:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Ze nam het woord 'stoplicht' een beetje al te letterlijk
Dat is veilig en valt (vooralsnog) niet met een apparaatje te meten. Jouw irritatie wordt dus niet breed gedragen.quote:Op zondag 20 april 2025 12:04 schreef Bargehassus het volgende:
Ik heb nu in vrij korte tijd al tweemaal meegemaakt dat degene voor mij bij het naderen van een verkeerslicht - dat op groen staat - afremt en tot stilstand komt.
Dan denk ik echt HOE DAN? Waar ben je in hemelsnaam mee bezig???
quote:Op zondag 20 april 2025 15:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is veilig en valt (vooralsnog) niet met een apparaatje te meten. Jouw irritatie wordt dus niet breed gedragen.
Ik snap dat je het er niet mee eens bent en het voelt inderdaad onrechtvaardig, maar je hebt er mee te doen.quote:
Stoppen/stil blijven staan voor groen is volgens mij nog een overtreding ook.quote:Op zondag 20 april 2025 12:04 schreef Bargehassus het volgende:
Ik heb nu in vrij korte tijd al tweemaal meegemaakt dat degene voor mij bij het naderen van een verkeerslicht - dat op groen staat - afremt en tot stilstand komt.
Dan denk ik echt HOE DAN? Waar ben je in hemelsnaam mee bezig???
Klopt, ik zat er net naar te zoeken. Maar je kunt er inderdaad een bekeuring voor krijgen.quote:Op zondag 20 april 2025 17:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Stoppen/stil blijven staan voor groen is volgens mij nog een overtreding ook.
190 euro toch?quote:Op zondag 20 april 2025 17:59 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Klopt, ik zat er net naar te zoeken. Maar je kunt er inderdaad een bekeuring voor krijgen.
Zou best kunnen. Die bedragen heb ik niet in mijn hoofd en wijzigen nogal.quote:
Terechte irritatie. Xenon kan kut zijn, LED vaak nog erger.quote:Op maandag 21 april 2025 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
Klacht: hoge boomer-auto's met van die xenon (of hoe noem je het) koplampen.
Ja ik noem het boomer autos want 9 out of 10 zit er een 65 plusser in zo'n ding "want hoge instap".
Als zo'n geval dan, ofwel achter je rijdt, ofwel je tegemoet rijdt in het donker en je zit zoals ik in een wat lagere gewone personenauto, dan is het echt blinding as fuckZeker als ze dan ook nog eens niet lekker afgesteld staan.
Pfff, ik reed afgelopen zaterdag wat later op de avond terug naar huis en meermaals dat ik echt to-taal verblind werd door dat soort gevallen.
En ja, ik weet dat je er langs moet kijken uiteraard, maar dan nog... het is gewoon haast niet te doen. Sommige van die auto's geven voor mijn gevoel 6X meer licht dan nodig is, tis echt link soms
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |