Scooters mag je gewoon inhalen bij een inhaalverbod. Dus in plaats van dat jij dacht hen tuc te hebben, stond je mooi zelf even voor paal.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Toevallig was ik vandaag bij het tuincentrum, was vergeten om snelbinders mee te nemen dus mijn lieftallige kwam op de scooter om ze te brengendus we reden tegelijk weg, en zij moest dus op de scooter met (iets minder dan) 45 kmh, ik erachter met de auto (met genoeg afstand, omdat ik weet hoe naar het is als een auto in je nek hijgt), maar achter mij kreeg ik dus (weer) bumperklevers, terwijl ik echt niet sneller kan (dan rij ik haar aan) en er ook niet voorbij mag (inhaalverbod op de hele weg). Jammer, je wacht maar even
Dus ja, scooters zouden wat mij betreft ook 50 moeten kunnen & mogen. Als je ze op de weg wil verplichten.
Ook dit zie je in het VK heel veel, pas snelheid maken als je ingevoegd bent. Vanochtend nog. Zat achter een golfje, lange weg naar de invoegstrook, invoegen op een weg waar het 70mph is. En gewoon geen gas geven, van 40 mph naar max 50 bij het invoegen. Maar zodra hij ingevoegd was, ineens doortrekken naar 80 mphquote:Op dinsdag 22 april 2025 18:58 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Vandaag kunnen genieten op de snelweg van invoegers die geen snelheid maken. Heerlijk, op de ring A10, met 60 kilometer per uur invoegen, en dan weigeren om veel sneller te rijden. Gelukkig al een beetje op geanticipeerd dus een baan overgeschoven, maar toch. Ik kon in de rechterspiegel genieten hoe het achter mij bijna tot een ongeluk leidde.
Kleine rode auto, type Suzuki truttenschudder. Bestuurder waarschijnlijk >70 jaar oud.
quote:Op woensdag 23 april 2025 14:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach welnee, dat zou niet best zijn, de meeste invoegingen gaan gladjes, de "king of the roads" (bouwvakkersbusjes en gladde vertegenwoordigers in hun A4 of A6 Avant) uitgezonderd.
Even opgezocht, je hebt helemaal gelijkquote:Op vrijdag 25 april 2025 16:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
Scooters mag je gewoon inhalen bij een inhaalverbod. Dus in plaats van dat jij dacht hen tuc te hebben, stond je mooi zelf even voor paal.
Die busjes en mooie lease auto’s zijn nou net de mensen die 'm er gewoon tussen gooien, plek of niet, en als het even kan schromen ze ook niet 'm zo door te steken naar de linkerbaan, plek of niet. Dat een ander dan vol in de ankers moet, boeit ze niet.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]Die busjes en mooie lease auto’s zijn nou net de mensen die niet met 70 invoegen. Die maken altijd perfecte vaart en blenden prima in.
Tante Corrie van 60 die bang op de snelweg is helaas niet.
Bij het invoegen heb ik nooit last van ze. Ze voegen snel genoeg in.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Die busjes en mooie lease auto’s zijn nou net de mensen die 'm er gewoon tussen gooien, plek of niet, en als het even kan schromen ze ook niet 'm zo door te steken naar de linkerbaan, plek of niet. Dat een ander dan vol in de ankers moet, boeit ze niet.
Samen met tante Corrie van 60 dus een gevaar op de weg.
Houden we over de doorsnee automobilist die evengoed perfect vaart maakt maar geen plek afdwingt. Die krijgt van mij ook gewoon de ruimte.
Wat?quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:32 schreef SuperNeger het volgende:
De hoeveelheid mensen die niet naar rechts gaan of alleen zo'n regel voor zichzelf hebben van ik ga naar rechts als maar je moet gewoon naar rechts gaan en met het verkeer mee gaan in je spiegels blijven kijken niet pas als ik je rechts wil ga inhalen omdat je sloom bent wel opeens gelijk je knipper aandoen en al opschuiven nee pannenkoek dat had je eerder moeten doen.
Hij vindt het niet leuk dat mensen wel oplettend genoeg zijn om naar rechts te gaan als de poster ze rechts in wil halen, maar niet om naar rechts te gaan als er vrije ruimte is en ze op die manier de doorstroming en verkeersveiligheid bevorderen.quote:
Ja dat zei je al. Ben blij voor je.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:40 schreef Pisces29 het volgende:
Bij het invoegen heb ik nooit last van ze. Ze voegen snel genoeg in.
Ja, dat de poster dit bedoelde was mij na een aantal keren lezen ook wel duidelijk, denk ik dan.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hij vindt het niet leuk dat mensen wel oplettend genoeg zijn om naar rechts te gaan als de poster ze rechts in wil halen, maar niet om naar rechts te gaan als er vrije ruimte is en ze op die manier de doorstroming en verkeersveiligheid bevorderen.
Spreek die wens dan direct wat duidelijker uit!quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:46 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ja, dat de poster dit bedoelde was mij na een aantal keren lezen ook wel duidelijk, denk ik dan.
Maar mijn wens zou zijn deze poster zijn mening iets duidelijker zou communiceren.
Het ging me dan ook niet zo zeer om de inhoud, maar om de vorm. Maar ik denk dat jij dat ook wel snapt.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Spreek die wens dan direct wat duidelijker uit!
Het vermoeden bestond wel ja, dat zal ik niet ontkennen. Maar het is fijn dat we nu alle neuzen dezelfde kant op hebben.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:59 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Het ging me dan ook niet zo zeer om de inhoud, maar om de vorm. Maar ik denk dat jij dat ook wel snapt.
quote:Op vrijdag 25 april 2025 21:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het vermoeden bestond wel ja, dat zal ik niet ontkennen. Maar het is fijn dat we nu alle neuzen dezelfde kant op hebben.
Same, alhoewel ik merk dat ik ook wel door de mensen om me heen beïnvloed wordt. Afgelopen zondag ook weer; in de stop & go file laat ik hem in z'n 1 rollen (mss 10 km/h). Dus valt er vóór me dan af en toe een gat. Dan zie ik dat diegene achter me echt loopt te kleven óf mensen van de andere baan schuiven dan op om dat gat te vullen. Ook zo onnodig, want ze worden dan later weer ingehaald door de rijbaan waar ze eerst op reden.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jep dit is een "ziekte" die heel heel veel automobilisten hebben, overal. Niet alleen in files zie je dit gedrag, ook op de gewone doorgaande weg als het wat drukker is.
Lui die allemaal neurotisch als de tyfus op elkaars bumper gaan rijden en dan letterlijk om de paar seconden zie je die remlichtjes aan gaan hoorDat ik echt denk van WHY!? Wat schiet je hier nou mee op man... Vervolgens houd ik gewoon wél degelijk afstand en kan ik keer op keer, door gewoon gas los te laten, het oplossen. Terwijl neuroot voor me om de 5 seconden aan het remmen is.
Dat hebben we in Nederland ook wel, maar zet dan gewoon geen verkeerslichten neer.quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Doe dan zoals in België dat je tegelijkertijd groen krijgt en je voorrang moet verlenen aan tegemoetkomend rechtdoorgaand verkeer als je links afslaat. Veel efficiënter en sneller.
Dan werkt de VRI niet goed.quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Er zijn twee enkelbaans wegen langs een kanaal. Een brug ertussen en aan beide zijden kruisende wegen. De hoofdweg was dicht dus ik heb beide kanten op minstens een kwartier staan wachten voor dat stoplicht. Het duurt eeuwig voordat je groen krijgt en tegelijkertijd mogen er dan maar 2 auto's door, staat maar een seconde op groen. De helft van de tijd rijdt er niemand op het kruispunt
Nah. Vergelijkbare situatie hier vlakbij. Nadeel is dat als er twee auto's achter elkaar linksaf willen, je er rechts niet meer voorbij kunt en dus voor de kat z'n viool staat te wachten als derde en volgende.quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Doe dan zoals in België dat je tegelijkertijd groen krijgt en je voorrang moet verlenen aan tegemoetkomend rechtdoorgaand verkeer als je links afslaat. Veel efficiënter en sneller.
Gewoon tegenaan zetten.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:51 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Heerlijk, op de rotonde (ik heb voorrang) afgesneden worden door een Audi, fout figuurtje voorin met raam open, muziek hard, zonnebril op... moest best hard in de ankers om hem niet te raken. En getoeterd om te waarschuwen.
Eikel
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:51 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Heerlijk, op de rotonde (ik heb voorrang) afgesneden worden door een Audi, fout figuurtje voorin met raam open, muziek hard, zonnebril op... moest best hard in de ankers om hem niet te raken. En getoeterd om te waarschuwen.
Eikel
Die rijden nog wel een keer tegen de verkeerde aan, no worries.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:51 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Eikel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |