SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Ja, dat klopt. Dat het nog vaak genoeg koud kan zijn, maar ook dat ik positief benquote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind je vrij positief al, het kan best tot mid-eind april duren voordat je echt lente weer krijgt. Hebben we al vaker gezien de laatste jaren
quote:
Zou leuk zijn om toch nog een klein beetje winter mee te pakken, maar het zal wel bij niks blijvenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:37 schreef hemarookworst het volgende:
Misschien nog wat vriesdagen
https://www.weer.nl/nieuw(...)richting-lage-landen
Maar eerst nog even de zon erbijquote:
Puttoquote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:37 schreef hemarookworst het volgende:
Misschien nog wat vriesdagen
https://www.weer.nl/nieuw(...)richting-lage-landen
Een sensatiezoeker. Op het moment dat al zijn voorspelde (lees gedroomde) wintervoorspellingen niet of maar slechts deels uitkomen, hoor je hem niet meer.quote:
Zijn volledige naam staat eronder hoorquote:Op zondag 9 februari 2025 14:04 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Een sensatiezoeker. Op het moment dat al zijn voorspelde (lees gedroomde) wintervoorspellingen niet of maar slechts deels uitkomen, hoor je hem niet meer.
Het is des te opvallender dat bij dit soort berichten ook alleen maar Putto als auteur staat. Het zal nooit een ander zijn.
UV index 3 alweer vandaag hier.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Flets zonnetje. Die gaat niet volledig doorbreken vrees ik.
Ja hopelijk krijgen we een pracht voorjaar en zomer. Altijd afwachten die seizoenen hierquote:Op zondag 9 februari 2025 17:40 schreef PzKpfw het volgende:
Het lijkt tegen eind Februari nog serieus kouder te gaan worden. Op zich is dit wel lekker winterweer, in ieder geval niet die grauwigheid en smerige regen van de afgelopen maanden. Gelukkig komt het voorjaar steeds dichterbij dus dat is een mooi vooruitzicht.
Afgelopen 2 jaar viel de lente tegen.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja hopelijk krijgen we een pracht voorjaar en zomer. Altijd afwachten die seizoenen hier
Ja en in 2022 een prachtige lente, in 2021 een vrij normale en in 2020 een uitzonderlijk mooie.quote:Op maandag 10 februari 2025 07:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Afgelopen 2 jaar viel de lente tegen.
Zoals 2020 mag altijd wel. Overvloed aan zonquote:Op maandag 10 februari 2025 08:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja en in 2022 een prachtige lente, in 2021 een vrij normale en in 2020 een uitzonderlijk mooie.
Precies wat @:MissHobje zegt dus: altijd afwachten.
Het is toch vooral weer net niet weer, vind ik. Echt winter wil het namelijk maar niet worden. Suffe 1-4 graden overdag en in de nachten lichte tot matige vorst. Maar de vraag of de zon zoveel te zien zal zijn. Met zon heb je een aardige winterdag, maar 2 graden en grijs is kansloos, dan nog beter 12 gradenquote:Op maandag 10 februari 2025 08:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oef wat een kou eind deze week en volgende week! Als dit zo doorzet kunnen we serieus nog wel op het ijs gaan schaatsen
Het is lang niet zo nat deze periode ben allang blij, herfst winter 2023/2024 die was echt vreselijk.quote:Op maandag 10 februari 2025 08:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het is toch vooral weer net niet weer, vind ik. Echt winter wil het namelijk maar niet worden. Suffe 1-4 graden overdag en in de nachten lichte tot matige vorst. Maar de vraag of de zon zoveel te zien zal zijn. Met zon heb je een aardige winterdag, maar 2 graden en grijs is kansloos, dan nog beter 12 graden
Ala het uitkomtquote:Op maandag 10 februari 2025 08:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oef wat een kou eind deze week en volgende week! Als dit zo doorzet kunnen we serieus nog wel op het ijs gaan schaatsen
Kun je rekenen?quote:Op maandag 10 februari 2025 08:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
dat dit kan in Nederlandquote:Op maandag 10 februari 2025 08:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
2020 was bi-zar goed. Dat was zo'n beetje het gemiddelde van wat de lente hier doet qua zonuren, dus jaquote:Op maandag 10 februari 2025 08:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zoals 2020 mag altijd wel. Overvloed aan zon
Scheelt toch een jasquote:Op maandag 10 februari 2025 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
<brag post>
Gisteren van -12 in Korea naar +35 gegaan in Cambodja
Wel ff wennen
Zo! dat kun je wel zo stellen ja.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
<brag post>
Wel ff wennen
Noord of Zuid? @KingRolandquote:Op maandag 10 februari 2025 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
<brag post>
Wel ff wennen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
quote:Op maandag 10 februari 2025 09:13 schreef Frutsel het volgende:
bij "oef wat een kou " ga ik er dan ook nu vanuit dat er minstens -10 op ons af komt ?
Indien sneeuwdek en opklarend + weinig wind, dan ja dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.quote:
Geen idee waar jij die kou ziet. Of bedoel je in een ander land? Ik zie 'snachts 1 graad vorst en overdag 3 en 4 boven nul....quote:Op maandag 10 februari 2025 08:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tja kan wel zeggen het wordt -10 maar dan maak ik je met een dooie mus blijquote:
Niet iedereen woont in het noorden hequote:Op maandag 10 februari 2025 14:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen idee waar jij die kou ziet. Of bedoel je in een ander land? Ik zie 'snachts 1 graad vorst en overdag 3 en 4 boven nul....
Komt vast door het @Jaaroverzichtquote:Op maandag 10 februari 2025 15:01 schreef dick_laurent het volgende:
@:stateofmind is weer aardig actief op FOK! trouwens he....
Alleen niet meer in deze reeks....Blijkbaar haat hij ons.
@:bloodymary1
quote:Op maandag 10 februari 2025 15:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Komt vast door het @:Jaaroverzicht
Ze geven daar 6 cm op voor morgenquote:Op maandag 10 februari 2025 15:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Niet iedereen woont in het noorden he
Asteblieft! Ik wil niet klagen want het is immers droog en de zon schijnt geregeld, begrijp me daardoor echt niet verkeerd maar het mag zo rap mogelijk naar de 15-20 graden. Kurkdroog het liefst natuurlijk!quote:Op maandag 10 februari 2025 14:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Eind van de maand dubbele cijfers, daar heb ik ook wel weer zin in! Zeker als het zo mee blijft vallen met de nattigheid als tot nu toe.
Hier regent het ondertussen alweer heel de dag. Minus de ochtend dan. Net op tijd terug van m'n fietstocht.quote:Op maandag 10 februari 2025 15:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Asteblieft! Ik wil niet klagen want het is immers droog en de zon schijnt geregeld, begrijp me daardoor echt niet verkeerd maar het mag zo rap mogelijk naar de 15-20 graden. Kurkdroog het liefst natuurlijk!
Gecondoleerd...ik hoop dat het hier nog ff uitblijft.quote:Op maandag 10 februari 2025 15:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hier regent het ondertussen alweer heel de dag. Minus de ochtend dan. Net op tijd terug van m'n fietstocht.
Sowieso zin in dubbele cijfersquote:Op maandag 10 februari 2025 14:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Eind van de maand dubbele cijfers, daar heb ik ook wel weer zin in! Zeker als het zo mee blijft vallen met de nattigheid als tot nu toe.
Klinkt als niet gaaf.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Precies hetzelfde pis weer als altijd, alleen is het nu ook nog eens waterkoud
Gewoon weer het standaard pis weer. Koud, grijs en winderigquote:
Hier net ook. Poes moest per se naar buiten maar was binnen 4 tellen weer binnen voor de verwarmingquote:Op maandag 10 februari 2025 20:21 schreef Starhopper het volgende:
Op de webcam van Scheveningen SNIL![]()
![]()
![]()
Bekijk deze YouTube-video
Haha arme poesquote:Op maandag 10 februari 2025 20:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hier net ook. Poes moest per se naar buiten maar was binnen 4 tellen weer binnen voor de verwarming
Ja tuurlijk. Gewoon een paar graden boven nul, grijs en regen..quote:
Wat een grap, vooralsnog regen hier en eerder vandaag 1 sneeuwbuiquote:
Nu ook weer. 2 graden met regen of soms sneeuw. Kansloos koud k*t weerquote:Op maandag 10 februari 2025 18:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Precies hetzelfde pis weer als altijd, alleen is het nu ook nog eens waterkoud
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 06:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nu ook weer. 2 graden met regen of soms sneeuw. Kansloos koud k*t weer
Beter dan de grauwe meuk hier.quote:
In de auto kacheltje op 22, dus lekker warmquote:
Is het flinke pak? Ik dacht dat je zou zeggen 'flink pak' ... maar ja ik ben nu officieel een buitenlander, dus mijn taal misschien niet zo goed meer zijn is.quote:
Flinke pak, je weet tog.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 08:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is het flinke pak? Ik dacht dat je zou zeggen 'flink pak' ... maar ja ik ben nu officieel een buitenlander, dus mijn taal misschien niet zo goed meer zijn is.
Waarom kijk ik hier naar en denk: Wie schrijft dit?quote:
Vergeet niet dat de generatie stagiairs van nu nog amper een echt pak sneeuw heeft gekend! Iedere vlok is veel!quote:
Ja dat laagje SNIL wat hier lag is nu weg door de regenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:38 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Alleen maar regen hier![]()
In Menaam wel lekker laagje SNIL
Lief toch dat enthousiasmequote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:15 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de generatie stagiairs van nu nog amper een echt pak sneeuw heeft gekend! Iedere vlok is veel!
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:41 schreef Zwoerd het volgende:
De voorspellingen van mooi zonnig winterweer zijn ook echt helemaal ingekakt. Weer grijze treurnis.
Dit ziet er matig uit, alsof het al eind maart ofzo is.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
Langere termijn ziet er hoopvol uit
[ x ]
Meh, te heet.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
jaaa dubbele cijfersquote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Ik hoop het. Ben wel toe aan wat warmte en zon.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Dat lijkt me wel een zekerheid, niet?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit ziet er matig uit, alsof het al eind maart ofzo is.
Blij dat ik eind volgende week drie weken naar Trondheim ga, misschien daar nog een beetje winter meepakken.
En je krijgt 12 graden met regen en wind. Nee, doe mij maar ijs en sneeuwquote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ben wel toe aan wat warmte en zon.
Gezien het WK langlaufen daar dan is mag ik hopen van wel inderdaadquote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een zekerheid, niet?
Niets ziet er hoopvol uit ongeacht of je nu zo graag warm of koud weer wil. Alle modellen zijn iedere run aan het omslaan.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Niet echt nee.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een zekerheid, niet?
Dat is niet in de stad zelf. Daar ligt vermoedelijk minder sneeuw dan op sommige pleken in Belgiė en Nederland nuquote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gezien het WK langlaufen daar dan is mag ik hopen van wel inderdaad
Dubbele cijfers! Korte beens an!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Ik zie toch echt een kans op een evolutie waaruit een situatie kan ontstaan op een goede synoptische setting.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Niets ziet er hoopvol uit ongeacht of je nu zo graag warm of koud weer wil. Alle modellen zijn iedere run aan het omslaan.
Ja maar volgens Putto komt er echt nog een hOrR0rWiNt3r hoor...quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Wat voor hallucinante zooi heeft ie nu weer geschreven?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:46 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ja maar volgens Putto komt er echt nog een hOrR0rWiNt3r hoor...
Het is een horrorwinter voor alle winterliefhebbers.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat voor hallucinante zooi heeft ie nu weer geschreven?
Alleen een paar dagen toch zei iequote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:46 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ja maar volgens Putto komt er echt nog een hOrR0rWiNt3r hoor...
?quote:
Strenge vorst, -10 tot -15quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat voor hallucinante zooi heeft ie nu weer geschreven?
Kut weer dusquote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf donderdag echt weer zeer koud voor het gevoel met een aantrekkende NO wind. Gevoelstemperatuur vaak -5 of lager.
quote:
Echt vermoeiend en dat afgeven op andere mensen is helemaal bloedje irritant.quote:
Niet echtquote:
Ja als je zo stellig bent krijg je dat ook weer terug. Zat andere (amateur) meteorologen die wel op een leuke of interessante manier kunnen duiden en vertellen. Dan doet het weertype er echt niet toe.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt vermoeiend en dat afgeven op andere mensen is helemaal bloedje irritant.
Het viel me voor zijn doen inderdaad nog mee.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:15 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Alleen een paar dagen toch zei ie
Dit is tenminste winterquote:Op woensdag 12 februari 2025 08:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wakker worden met sneeuwvan, op het werk bij daglicht op de camera dit zien: lang geleden zeg!
[ afbeelding ]
Wat zijn jullie aan het bouwen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 08:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wakker worden met sneeuwvan, op het werk bij daglicht op de camera dit zien: lang geleden zeg!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 februari 2025 08:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 februari 2025 08:31 schreef Pino112 het volgende:
Om 5.30 begon het licht te sneeuwen en er ligt nu al een mooi laagje
quote:
2025quote:
Het sneeuwt hier a; aardig (Leeuwarden)quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vanaf nu tot morgen avond gewoon sneeuw in het noorden? Al is die intensiteit niet heel hoog maar toch kan vooral op gras / auto's toch wel blijven liggen en dan kan er 2/3cm vallen![]()
Ben benieuwd hoe het verder zal ontwikkelen, mogelijk zelfs ijsdag voor het noorden
Ja, goed opgemerkt. Het is 2025.quote:
Afspraak bij gynaecologie?quote:Op woensdag 12 februari 2025 09:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het sneeuwt hier a; aardig (Leeuwarden)
Dan moet ik straks eruit richting het ziekenhuis. Hopelijk rijden de bussen.
Keuken/badkamer renovatie vanuit de woningbouw. Later nog dak isolatie, schoorsteen gaat eraf. En ergens april nog kunstof kozijnen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 08:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat zijn jullie aan het bouwen?
Ja ik dacht dat het mee viel maar dit lijkt net beetje maart 2005 toen er 30cm viel in een na ht tijd door stilstaand sneeuwgebied die later naar het zuiden trok.quote:Op woensdag 12 februari 2025 09:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het sneeuwt hier a; aardig (Leeuwarden)
Dan moet ik straks eruit richting het ziekenhuis. Hopelijk rijden de bussen.
Dan heb je geluk, de rest van het land is grijs en grauw.quote:
heerlijke dag was datquote:Op woensdag 12 februari 2025 09:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Keuken/badkamer renovatie vanuit de woningbouw. Later nog dak isolatie, schoorsteen gaat eraf. En ergens april nog kunstof kozijnen.
[..]
Ja ik dacht dat het mee viel maar dit lijkt net beetje maart 2005 toen er 30cm viel in een na ht tijd door stilstaand sneeuwgebied die later naar het zuiden trok.
Mooie herinneringen 😍
Ben je hier serieus nog verbaasd over?quote:Op woensdag 12 februari 2025 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je geluk, de rest van het land is grijs en grauw.
Ik zie het jaquote:Op woensdag 12 februari 2025 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je geluk, de rest van het land is grijs en grauw.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben je hier serieus nog verbaasd over?
Zelfs de zuidkust van Spanje is een grijze, miezerige donkere plek vergeleken met jouw woonplaats.quote:Op woensdag 12 februari 2025 09:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Live beelden van de strakblauwe lucht boven Limbabwe
Dit is toch niet strakblauw? Ow, dus zo tel jij dat je zon hebt. Net iets lichter dan hierquote:Op woensdag 12 februari 2025 09:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Live beelden van de strakblauwe lucht boven Limbabwe
Godverdomme.quote:
Uh jawel? Het wit links is de lichtinval van de zonneschijn.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is toch niet strakblauw? Ow, dus zo tel jij dat je zon hebt. Net iets lichter dan hier. Wazig wel
1 da sneeuwvrij gehad van schoolquote:Op woensdag 12 februari 2025 09:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Keuken/badkamer renovatie vanuit de woningbouw. Later nog dak isolatie, schoorsteen gaat eraf. En ergens april nog kunstof kozijnen.
[..]
Ja ik dacht dat het mee viel maar dit lijkt net beetje maart 2005 toen er 30cm viel in een na ht tijd door stilstaand sneeuwgebied die later naar het zuiden trok.
Mooie herinneringen 😍
Ja mooi hequote:Op woensdag 12 februari 2025 11:35 schreef ondeugend het volgende:
Oke, ik ben helemaal tevreden.
Toch wel 10 cm sneeuw in Assen en mijn hond heeft zijn eerste echte sneeuw gezien en gevoeld en schiet steeds in de zoomies van plezier!
Vlakbij Drachten toch ? Dan zal het hier ook zo'n 15 cm zijnquote:Op woensdag 12 februari 2025 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dik 15cm sneeuw inmiddels en er valt nog steeds wat.
Dat is lag geleden, zo'n pak.
Ja, iets boven Drachten.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:53 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Vlakbij Drachten toch ? Dan zal het hier ook zo'n 15 cm zijn
quote:De A7 tussen Groningen en Heerenveen is volledig onbegaanbaar door hevige sneeuwval. Automobilisten glijden massaal van de weg en raken vast in de sneeuw. Ook het busverkeer in Noord-Nederland is volledig stilgelegd door Qbuzz.
Ondanks de extreme situatie heeft het KNMI nog geen code oranje afgekondigd, wat voor verbazing zorgt bij weggebruikers. Code geel is nog steeds van kracht, maar de omstandigheden op de wegen lijken ernstiger dan verwacht.
Verkeersdiensten roepen reizigers op om niet de weg op te gaan als dat niet noodzakelijk is. Rijkswaterstaat en hulpdiensten zijn bezig met het vrijmaken van gestrande voertuigen, maar de situatie blijft zeer gevaarlijk.
Voor dit soort dagen heb je een Volvo nodigquote:Op woensdag 12 februari 2025 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
De a7 momenteel:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kansloze mensen (99.9%) op de weg weer.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
De a7 momenteel:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ftfyquote:Op woensdag 12 februari 2025 11:57 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Voor dit soort dagen heb je een Volvo verstand nodig
En de NOS blijft maar bij zijn 1 a 3 cmquote:Op woensdag 12 februari 2025 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
De a7 momenteel:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Code oranje was wel op zn plaats geweest. Rondom Drachten zijn de hoofdwegen te doen, als je richting Leek gaat krijg je dit.quote:
Ja code oranje lijkt me op z'n plaats daar. Ook ben benieuwd in hoeverre dat vannacht gaat aanvriezen want zit er dik in dat het een ijsdag gaat worden in het noorden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:59 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
En de NOS blijft maar bij zijn 1 a 3 cm
Zeker, toen heb ik 1,5 - 2 uur gedaan van Nijmegen naar Oss per treinquote:Op woensdag 12 februari 2025 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Haha, ja, 5 maart 2005 idd.
Maar dat was wel iets grootschaliger volgens mij.
Ja klopt toen in ieder geval over alle noordelijke provincies. Hachelijke momenten meegemaakt om op t werk te komen toen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Haha, ja, 5 maart 2005 idd.
Maar dat was wel iets grootschaliger volgens mij.
Ik had die dag vrij, ben nog vanuit het Noord-Oosten van Friesland over Leeuwarden naar Harlingen gereden omdat ik een vriendin beloofd had haar weg te brengen. Nu zou ik dat niet meer doen, verzet de afspraak maarquote:Op woensdag 12 februari 2025 12:06 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ja klopt toen in ieder geval over alle noordelijke provincies. Hachelijke momenten meegemaakt om op t werk te komen toen.
Kan mij de sneeuwduinen nog wel herinneren, kon er amper door heen komen met de fiets, onderweg naar school.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zwaarste sneeuwval die ik me bewust herinner zal ergens in 1996 (?) geweest zijn, was met flinke wind erbij dus Kollumerpomp (waar ik toen woonde) was compleet niet toegankelijk tot eind van de middag.
Probeer de datum te achterhalen maar valt niet mee.
Weet nog dat ik uit de trein stapte in Buitenpost, op de fiets sprong en toen ik uitstapte begon het ook ongeveer te sneeuwen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:17 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Kan mij de sneeuwduinen nog wel herinneren, kon er amper door heen komen met de fiets, onderweg naar school.
Blijft weinig over zo, daarstraks werd alles ten westen van Amersfoort ook al afgezonken in de zee.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Unieke kans om voorgoed afscheid te nemen van Friesland en Groningen.![]()
![]()
Gelukkig zijn ze er nog, de mensen die het snappenquote:Op woensdag 12 februari 2025 12:48 schreef ondeugend het volgende:
Ik doe bewust de stoep niet vegen. Het is woensdagmiddag en kan mij voorstellen dat kinderen willen sleėen. Ik herinner me dat een schone stoep de pret bedierf.
Het kan wel weer jaren duren voor er weer sleebare sneeuw valt.
Ik snap het überhaupt niet zo. Waarom in godsnaam zou je de stoep vegen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:48 schreef ondeugend het volgende:
Ik doe bewust de stoep niet vegen. Het is woensdagmiddag en kan mij voorstellen dat kinderen willen sleėen. Ik herinner me dat een schone stoep de pret bedierf.
Het kan wel weer jaren duren voor er weer sleebare sneeuw valt.
Vroegah had je nog een Sneeuwruimverplichting dat was achterhaald tot dat Balkenende iedereen opriep om de stoep te gaan vegenquote:Op woensdag 12 februari 2025 13:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap het überhaupt niet zo. Waarom in godsnaam zou je de stoep vegen?
Belgen, ach.quote:Op woensdag 12 februari 2025 13:49 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Vroegah had je nog een Sneeuwruimverplichting dat was achterhaald tot dat Balkenende iedereen opriep om de stoep te gaan vegenin Belgie krijg je nog steeds een boete als je je de stoep niet veegt.
Jeuzes, wat een snilquote:
Ook wel jaloers op ja, zou graag weer eens 20-30cm sneeuw hebben en het gehele land ontwricht zienquote:
2 jaar geleden hier op de Veluwequote:Op woensdag 12 februari 2025 15:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig, de laatste jaren is het al een paar keer geweest dat alleen hier sneeuw lag en in de rest van NL nergens. En nu is het net andersom.
Je bent ook een magneet voor dat weer lijkt hetquote:Op woensdag 12 februari 2025 13:42 schreef INViCTuS het volgende:
10-15 sneeuw is wel de moeite waard.
Hier de hele dag weer intens grijze treurnis ohne ende.
Vet zonde
Hier ligt ook niks hoor.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig, de laatste jaren is het al een paar keer geweest dat alleen hier sneeuw lag en in de rest van NL nergens. En nu is het net andersom.
Misschien het eens iets anders proberen te beschrijven dan als "grijze treurnis ohne ende". Dat is gewoon een tovervloek.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je bent ook een magneet voor dat weer lijkt het
Heb mijn vorige vakantie in Seoul zo'n beetje 13 van de 14 dagen zon gehadquote:Op woensdag 12 februari 2025 18:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je bent ook een magneet voor dat weer lijkt het
Je vergeet de korte rokjesquote:Op woensdag 12 februari 2025 21:56 schreef Twieki het volgende:
GTFO met je sneeuw allemaal. Het langjarige gemiddelde is 7 graden in deze tijd van het jaar. Gezeik met winter en sneeuw elke keer, rot op. Lente, dat moeten we hebben. Want dan worden we weer blij van de groene blaadjes aan de bomen en de struiken en de huppelende lammetjes en kalfjes.
Het is al half februari. C'mon, laat de lente ontluiken in plaats van die winterzooi.
We kunnen maart nog wel een sneeuwstorm krijgen, vaker gebeurd.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:56 schreef Twieki het volgende:
GTFO met je sneeuw allemaal. Het langjarige gemiddelde is 7 graden in deze tijd van het jaar. Gezeik met winter en sneeuw elke keer, rot op. Lente, dat moeten we hebben. Want dan worden we weer blij van de groene blaadjes aan de bomen en de struiken en de huppelende lammetjes en kalfjes.
Het is al half februari. C'mon, laat de lente ontluiken in plaats van die winterzooi.
Nee, gewoon nee. Lente nu.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We kunnen maart nog wel een sneeuwstorm krijgen, vaker gebeurd.
Maar eerst nog ff vries temperaturenquote:Op donderdag 13 februari 2025 08:02 schreef GarlandBriggs het volgende:
Opbokken met die grauwe knakenkou!
Gelukkig dreigen er dubbele cijfers na volgende week
Net de kinderen naar school gelopen...ik vind kou niet erg en ik ben al blij met de droogte. Maar de grauwheid icm de luchtvochtigheid en de oostenwind doet mij bibberen tot in de botten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Maar eerst nog ff vries temperaturen![]()
Die spreiding vanaf dinsdagquote:Op donderdag 13 februari 2025 08:56 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
Lente in de pluim Zuid-Oost
Januari was bovengemiddeld zonnig hoor.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zie al twee maanden als ik bij volgende week kijk alleen maar zonnetjes staan en als het dan volgende week is, is het weer gewoon grauw. Hopelijk komt het nu wel een keer uit.
Haha I feel yaquote:Op donderdag 13 februari 2025 08:33 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Net de kinderen naar school gelopen...ik vind kou niet erg en ik ben al blij met de droogte. Maar de grauwheid icm de luchtvochtigheid en de oostenwind doet mij bibberen tot in de botten.
Ik ben heel erg toe aan warmere temperaturen zodat ik in de tuin kan werken en het niet de hele dag koud heb
Hier niet. Of het gemiddelde moet heeeeeel laag zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Januari was bovengemiddeld zonnig hoor.
Dat is werkelijk elk jaar in deze periode dat iig buienradar dit doet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zie al twee maanden als ik bij volgende week kijk alleen maar zonnetjes staan en als het dan volgende week is, is het weer gewoon grauw. Hopelijk komt het nu wel een keer uit.
Niet liegen hoor..quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Januari was bovengemiddeld zonnig hoor.
https://www.knmi.nl/neder(...)zichten/2025/januariquote:Meeste zon in de eerste maandhelft
Januari was aan de sombere kant met gemiddeld 62 zonuren tegen 68 zonuren normaal. De eerste week was aan de somber, maar de tweede week was de zon vaak te zien. De perioden van 15 t/m 22 januari verliep op veel plaatsen zonloos. De laatste negen dagen was er op enkele dagen flink wat zon. De zon scheen het minst in het oosten en zuiden, met op het KNMI-weerstation Twenthe 47 zonuren. Het zonnigst was aan de westkust met in De Kooy 72 zonuren.
Je hebt gelijk, ik heb verkeerd gekeken en januari 2024 ingetikt op Googlequote:Op donderdag 13 februari 2025 10:42 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Niet liegen hoor..
[..]
https://www.knmi.nl/neder(...)zichten/2025/januari
quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik heb verkeerd gekeken en januari 2024 ingetikt op Google
T/m dinsdag komt de gevoelstemperatuur eigenlijk nauwelijks nog boven 0 uit.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:05 schreef INViCTuS het volgende:
Denk vandaag een ijsdag hier. Zowaar al de 3e dit jaar. Momenteel -2 en voelt aan als -7
Ondanks de sneeuw wil een ijsdag hier niet lukken zie ik wel.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:05 schreef INViCTuS het volgende:
Denk vandaag een ijsdag hier. Zowaar al de 3e dit jaar. Momenteel -2 en voelt aan als -7
Moet het nog zien..quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:52 schreef PzKpfw het volgende:
Bijzonder die best wel grote weersomslag zo vanaf komende donderdag zonder dat er uitgebreide neerslag mee gepaard gaat. Van 5 graden overdag/-5 's Nachts naar 16 en 6 graden!
Windkracht 2-3 in het hele land..quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vriest nog een dikke graad blijkbaar. Voelt helemaal niet zo koud aan. Maar het waait dan ook niet.
Blaadjes bewegen hier vrijwel niet hoor. Ja soms voel je iets, maar om dat nou echt 'wind' te noemen. Een airco op stand 1 blaast nog harder.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Windkracht 2-3 in het hele land..
Grijs winderig en waterkoud inderdaad.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Gevoelig koud hoor in het hele land, in het oosten zelfs tot -8.
Gevoelstemperatuur boven 0 dus? Anders ijskoudquote:Op donderdag 13 februari 2025 14:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Grijs winderig en waterkoud inderdaad.
Geen idee eigenlijk, al die grijze dagen smelten een beetje samen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gevoelstemperatuur boven 0 dus? Anders ijskoud
Eens wel.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:58 schreef PzKpfw het volgende:
En nu weer sneeuw hier... oprotten met die kou, Koning Winter heeft zijn kans gehad. Op naar het voorjaar.
Het waait inderdaad niet hier. Ben net ook 3 uur buiten geweest en met het paard het bos in. Wel mijn allerdikste pak aan, soort skipak voor ruiters. Had het niet koud, alleen een bevroren gezicht. Door de grauwigheid en vochtige lucht voelt het wel erg koud aan ondanks dat er geen wind is.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Blaadjes bewegen hier vrijwel niet hoor. Ja soms voel je iets, maar om dat nou echt 'wind' te noemen. Een airco op stand 1 blaast nog harder.
Maar had het idee dat het een graad of 4 was, maar niet dus
Welke blaadjes?quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Blaadjes bewegen hier vrijwel niet hoor. Ja soms voel je iets, maar om dat nou echt 'wind' te noemen. Een airco op stand 1 blaast nog harder.
Je loopt nog steeds in t-shirt en korte broek neem ik aan?quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, en tussen de blaadjes, dus vraag me af in welk land dat isquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je loopt nog steeds in t-shirt en korte broek neem ik aan?
In Maart kan de winter natuurlijk altijd nog terugkomen. Maar de vooruitzichten zijn voorlopig goed.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:11 schreef Maver24 het volgende:
Volgend weekend dubbele cijfers. Weg met die kou. Lente here we come
Ja, waarom niet? Zo koud is het niet voor mijquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je loopt nog steeds in t-shirt en korte broek neem ik aan?
Hier zie je vooral laurier en taxus. Die bewegen sowieso nooit veelquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geen wintergroene planten hebben![]()
Denk dat de helft van mijn tuin wel groen is 's winters.
Afgekeurdquote:
Och zal het 10 a 12 worden is ook lekker..als dat pokken vocht maar wegblijft!quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:52 schreef PzKpfw het volgende:
Bijzonder die best wel grote weersomslag zo vanaf komende donderdag zonder dat er uitgebreide neerslag mee gepaard gaat. Van 5 graden overdag/-5 's Nachts naar 16 en 6 graden!
Het is toch grijs winderig en miezerig. Dan liever met 12 graden..quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Och zal het 10 a 12 worden is ook lekker..als dat pokken vocht maar wegblijft!
Ik hoop oprecht dat we volop zon krijgenquote:Op donderdag 13 februari 2025 21:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is toch grijs winderig en miezerig. Dan liever met 12 graden..
Kou is niet erg, wel als het met dit weer gepaard gaat. Liever 1 of 2 graden met zon dan dit weer en 12 graden. Maar op een of andere manier mag het allemaal niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:41 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat we volop zon krijgen![]()
Eerst nog ff deze kou, vond het vandaag wel pittig, was iets van 1.5 a 2 graden maar leek wel -10![]()
Dat grijs en nat zo klaar mee..
Ja bizar he, sta er net zo in.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kou is niet erg, wel als het met dit weer gepaard gaat. Liever 1 of 2 graden met zon dan dit weer en 12 graden. Maar op een of andere manier mag het allemaal niet.
Zou wat zijn als het een paar dagen is en dan weer vorstquote:Op donderdag 13 februari 2025 21:57 schreef pietkanarie het volgende:
Het lukt weer moeiteloos… lente in februari. Ik zit er nog niet op te wachten maar lijkt vrij duidelijk dat het deze kant op gaat helaas.
Zou leuk zijn, lekker alle kanten op. Maar denk het niet inderdaad!quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zou wat zijn als het een paar dagen is en dan weer vorstmaar dat zal niet.
10-12 graden is nog geen lente, hoor.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:57 schreef pietkanarie het volgende:
Het lukt weer moeiteloos… lente in februari. Ik zit er nog niet op te wachten maar lijkt vrij duidelijk dat het deze kant op gaat helaas.
Leve de republiek.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zou wat zijn als het een paar dagen is en dan weer vorstmaar dat zal niet.
Nee, maar zie het clustertje met 15 graden ook wel uitkomen… maar wie weet wordt het ook weer niet zo zacht. Het duurt nog even dus nog moeilijk te voorspellenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
10-12 graden is nog geen lente, hoor.
Zeker wel, normale temperatuur voor de vroege lentequote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor sommigen is dit al woestijnhitte!quote:Op vrijdag 14 februari 2025 07:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zie het al: t-shirt kan uit volgende week.
Krijgen we dit weerquote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |