Vlakbij Drachten toch ? Dan zal het hier ook zo'n 15 cm zijnquote:Op woensdag 12 februari 2025 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dik 15cm sneeuw inmiddels en er valt nog steeds wat.
Dat is lag geleden, zo'n pak.
Ja, iets boven Drachten.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:53 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Vlakbij Drachten toch ? Dan zal het hier ook zo'n 15 cm zijn
quote:De A7 tussen Groningen en Heerenveen is volledig onbegaanbaar door hevige sneeuwval. Automobilisten glijden massaal van de weg en raken vast in de sneeuw. Ook het busverkeer in Noord-Nederland is volledig stilgelegd door Qbuzz.
Ondanks de extreme situatie heeft het KNMI nog geen code oranje afgekondigd, wat voor verbazing zorgt bij weggebruikers. Code geel is nog steeds van kracht, maar de omstandigheden op de wegen lijken ernstiger dan verwacht.
Verkeersdiensten roepen reizigers op om niet de weg op te gaan als dat niet noodzakelijk is. Rijkswaterstaat en hulpdiensten zijn bezig met het vrijmaken van gestrande voertuigen, maar de situatie blijft zeer gevaarlijk.
Voor dit soort dagen heb je een Volvo nodigquote:Op woensdag 12 februari 2025 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
De a7 momenteel:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kansloze mensen (99.9%) op de weg weer.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
De a7 momenteel:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ftfyquote:Op woensdag 12 februari 2025 11:57 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Voor dit soort dagen heb je een Volvo verstand nodig
En de NOS blijft maar bij zijn 1 a 3 cmquote:Op woensdag 12 februari 2025 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
De a7 momenteel:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Code oranje was wel op zn plaats geweest. Rondom Drachten zijn de hoofdwegen te doen, als je richting Leek gaat krijg je dit.quote:
Ja code oranje lijkt me op z'n plaats daar. Ook ben benieuwd in hoeverre dat vannacht gaat aanvriezen want zit er dik in dat het een ijsdag gaat worden in het noorden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:59 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
En de NOS blijft maar bij zijn 1 a 3 cm
Zeker, toen heb ik 1,5 - 2 uur gedaan van Nijmegen naar Oss per treinquote:Op woensdag 12 februari 2025 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Haha, ja, 5 maart 2005 idd.
Maar dat was wel iets grootschaliger volgens mij.
Ja klopt toen in ieder geval over alle noordelijke provincies. Hachelijke momenten meegemaakt om op t werk te komen toen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Haha, ja, 5 maart 2005 idd.
Maar dat was wel iets grootschaliger volgens mij.
Ik had die dag vrij, ben nog vanuit het Noord-Oosten van Friesland over Leeuwarden naar Harlingen gereden omdat ik een vriendin beloofd had haar weg te brengen. Nu zou ik dat niet meer doen, verzet de afspraak maarquote:Op woensdag 12 februari 2025 12:06 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ja klopt toen in ieder geval over alle noordelijke provincies. Hachelijke momenten meegemaakt om op t werk te komen toen.
Kan mij de sneeuwduinen nog wel herinneren, kon er amper door heen komen met de fiets, onderweg naar school.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zwaarste sneeuwval die ik me bewust herinner zal ergens in 1996 (?) geweest zijn, was met flinke wind erbij dus Kollumerpomp (waar ik toen woonde) was compleet niet toegankelijk tot eind van de middag.
Probeer de datum te achterhalen maar valt niet mee.
Weet nog dat ik uit de trein stapte in Buitenpost, op de fiets sprong en toen ik uitstapte begon het ook ongeveer te sneeuwen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:17 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Kan mij de sneeuwduinen nog wel herinneren, kon er amper door heen komen met de fiets, onderweg naar school.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |