abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216553867
Ik hoor van mannelijke collega’s dat ze naast hun drukke baan veel in huis doen en van mijn vriendinnen dat hun man ook erg actief is in het huis. Van koken tot huishoudelijke klusjes en het verzorgen van kinderen/dieren/planten. De vrouwen koken net zo vaak of minder vaak dan de mannen. Ook als ik met mijn man op bezoek ben, staat de man in de keuken en heeft de man gekookt. Ik ben er nu extra alert op, omdat mijn man nooit kookt en alles wat hij thuis doet met moeite gebeurt en met een pff of uughhh alsof er levensenergie verdwijnt uit zijn lichaam en dat irriteert me eigenlijk heel erg maar ik zeg niets zodat we geen onnodige discussie hebben. Ik hou de sfeer graag goed.

Verder ben ik ook iemand die fulltime werkt, een uitdagende baan heeft, elke dag kookt in huis en de boel schoonhoudt. Mijn man is gelukkig netjes en helpt soms mee en zet altijd het vuilnis buiten. Maar het valt in het niet met wat ik allemaal doe. Ben uitgeput van alles, de was, koken, zijn bord vullen en voor zijn neus zetten, afruimen, stofzuigen, keukenkasten en deuren schoonmaken, zijn kleren opvouwen en alles netjes in de kast.. het is alsof ik een giga manbaby verzorg soms en dat is totaal niet sexy. Ik voel me meer moeder dan partner en al die momenten zijn enorme moodkillers. Heb ook totaal geen zin meer in seks, wil slaap, knuffels en rust.

Voor de rest sport hij niet en is hij een beetje aangekomen terwijl ik 3-4x in de week sport en heel verzorgd ben en er graag goed uitzie voor mezelf en voor hem. Ik sta ook gelijk op als ik wakker ben en blijf niet nog 2 uur in bed liggen youtube kijken. Die dingen werken ook niet mee… onze energielevels lijken enorm te verschillen.

Ik vraag me af of dit herkenbaar is bij mensen of dat ik in een uitzonderingssituatie zit. Ik hou ontzettend veel van mijn man en doe deze dingen met liefde. Alleen.. af en toe ben ik het zat als ik uitgeput ben. Graag serieuze reacties.
pi_216553920
Zoveelste huiltopic van je. Succes voor je man met jou.
pi_216553994
Ik werk niet, mijn vrouw doet bijna alles in huis en zorgt voor onze kinderen als ze niet op de opvang zijn.

In ruil daarvoor ben ik gewoon heel goed in bed.

Is een vrij normale verdeling hoor :Y
-XOXO-
pi_216554043
En daar kwam je pas achter na het huwelijk?
  Moderator dinsdag 4 februari 2025 @ 22:55:57 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216554116
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:41 schreef mascara-klodder het volgende:
Zoveelste huiltopic van je. Succes voor je man met jou.
Ja dit.

Daarnaast, ik doe net zo veel of zelfs meer dan mijn vrouw in huis, terwijl ik 40uur werk en mijn vrouw 24. Maar mijn vrouw doet de dochter hoofdzakelijk en koken en de boodschappen dus het zal ongeveer gelijk zijn.

Maar ik zeik niet en mijn vrouw ook niet, al helemaal niet gebaseerd op wat we wel of niet bij anderen zien want dat zijn wij niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216554158
Als ik je topic lees heb ik al zin om naar bed te gaan dus dat van die energielevels verbaasd me niks.
  Moderator dinsdag 4 februari 2025 @ 23:02:21 #7
16180 crew  CoolGuy
pi_216554206
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:58 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Als ik je topic lees heb ik al zin om naar bed te gaan dus dat van die energielevels verbaasd me niks.
Ja dat heb ik ook als ik sommige topics van andere users lees maar wat nou als je gewoon inhoudelijk reageert?
pi_216554280
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja dat heb ik ook als ik sommige topics van andere users lees maar wat nou als je gewoon inhoudelijk reageert?
Oké, laten we dan eens beginnen met de vraag waarom TS het niet bespreekbaar maakt met haar partner in plaats van het gelijk op een forum te dumpen? Van zogenaamd "de sfeer goed houden" word ie zo te lezen echt niet beter.
pi_216554384
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja dit.

Daarnaast, ik doe net zo veel of zelfs meer dan mijn vrouw in huis, terwijl ik 40uur werk en mijn vrouw 24. Maar mijn vrouw doet de dochter hoofdzakelijk en koken en de boodschappen dus het zal ongeveer gelijk zijn.

Maar ik zeik niet en mijn vrouw ook niet, al helemaal niet gebaseerd op wat we wel of niet bij anderen zien want dat zijn wij niet.
Als je naast die 40u ook zou koken en de was doen, zou je denk ik wel anders klinken. Misschien zou je dan wel “zeiken”, want dat is menselijk. En ik zeik liever anoniem hier dan elders. :)
  Moderator dinsdag 4 februari 2025 @ 23:22:17 #10
16180 crew  CoolGuy
pi_216554468
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:15 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Als je naast die 40u ook zou koken en de was doen, zou je denk ik wel anders klinken. Misschien zou je dan wel “zeiken”, want dat is menselijk. En ik zeik liever anoniem hier dan elders. :)
Ik doe de was. En ik kook ook als het moet maar mijn vrouw doet het over het algemeen. Dus nee ik denk zomaar dat ik helemaal niet anders zou klinken.
pi_216554479
Je man is een lakse luilak en jij houdt dit in stand. Wat wil je nog meer weten?
pi_216554495
Het is helemaal niet relevant hoe andere stellen het doen.

Jij bent ontevreden met hoe het nu gaat en op zich snap ik dat wel, want zoals je het omschrijft is jouw kerel een luiwammes die ook nog eens slecht voor zichzelf zorgt.

Als ik het goed begrijp hebben jullie nog geen kinderen. Nou, dan lijkt het mij een mooi moment om hem aan te geven dat je dit niet meer trekt en dat hij ofwel verandert (ik acht de kans overigens nihil), ofwel dat jullie uit elkaar gaan.

Dat je van hem houdt is leuk en aardig, maar als het niet werkt tussen jullie (en het werkt duidelijk totaal niet tussen jullie, je kan alleen maar de lieve vrede bewaren door te zwijgen over jouw ergernissen), dan moet je er een punt achter zetten. Houden van is niet voldoende om samen een leven te kunnen opbouwen.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 23:31:14 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216554536
Deed zijn moeder ook alles voor hem?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 23:35:32 #14
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_216554571
Mijn man doet het meest in huis maar ik kook omdat ik dat beter kan.

Jouw man doet niet zoveel in huis omdat jij dat wel doet. Gewoon aangeven dat je het amper kunt volhouden. En zeggen dat als hij je meer helpt dat je dan meer energie hebt om te sexen. Mijn man zou nog kookles nemen als ik zoiets zou zeggen.
To BG or not to BG!
pi_216554592
Eigen bedrijf, werk bijna 40 uur in de week en vaak in de avonden nog wat, doe bijna altijd eten koken, keuken afruimen en de kids naar bed ‘s avonds. Breng ze 3x in de week s’ochtends naar school en 2x per week in de avond trainen.

Verder stofzuig ik en ruim op, doe huishoudelijke klusjes al naar nodig (we hebben een schoonmaakster).

Ik doe eigenlijk nooit de was, das het enige. De rest is gewoon verdeeld al naar gelang wie er tijd en mogelijkheid heeft.
pi_216554595
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:35 schreef oppiedoppie het volgende:
Mijn man doet het meest in huis maar ik kook omdat ik dat beter kan.

Jouw man doet niet zoveel in huis omdat jij dat wel doet. Gewoon aangeven dat je het amper kunt volhouden. En zeggen dat als hij je meer helpt dat je dan meer energie hebt om te sexen. Mijn man zou nog kookles nemen als ik zoiets zou zeggen.
Oppiedoppie :D _O_
pi_216554608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:38 schreef Scorpie het volgende:
Eigen bedrijf, werk bijna 40 uur in de week en vaak in de avonden nog wat, doe bijna altijd eten koken, keuken afruimen en de kids naar bed ‘s avonds. Breng ze 3x in de week s’ochtends naar school en 2x per week in de avond trainen.

Verder stofzuig ik en ruim op, doe huishoudelijke klusjes al naar nodig (we hebben een schoonmaakster).

Ik doe eigenlijk nooit de was, das het enige. De rest is gewoon verdeeld al naar gelang wie er tijd en mogelijkheid heeft.
Ja daar maak je toch gewoon afspraken over? Zo moeilijk is dat niet.

Of eigenlijk gaat dat gewoon vanzelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2025 04:47:57 ]
pi_216554623
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:23 schreef Cockwhale het volgende:
Je man is een lakse luilak en jij houdt dit in stand. Wat wil je nog meer weten?
Doe nou niet, dat is precies wat TS wil horen
pi_216554631
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:40 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ja daar maar je toch gewoon afspraken over? Zo moeilijk is dat niet.

Of eigenlijk gaat dat gewoon vanzelf.
Gaat gewoon vanzelf.
pi_216554639
Wij werken allebei 32 uur en denk dat we qua inspanningen in het huishouden wel 50/50 zijn. Ik kook eigenlijk wel altijd omdat ik dat leuk vind. M’n vriendin vindt er niks aan en is er ook minder goed in. Geeft ze zelf wel toe. Boodschappen doe ik meestal ff tussendoor omdat ik meer thuiswerk.

Qua schoonmaken doet zij wel meer. Ik ben van de lange halen snel thuis en zij ziet details veel beter. Verder doen we klussen/timmeren enzo vooral samen, hoewel zij wel meer van het tuinieren is. We mopperen eigenlijk nooit op elkaar, dus de verdeling zal wel goed zijn.
pi_216554711
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gaat gewoon vanzelf.
Zoals het hoort ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2025 23:54:38 ]
pi_216554750
Mijn vrouw doet al het logistieke werk van mijn huishouden, zij runt het, zeg maar. Ik til alleen de zware dingen en fiks alles waar gereedschap en enige handvaardigheid voor nodig is. Ook doe ik alles wat zij vergeet of overslaat zonder dat ik haar daar mee lastig val. De schoonmaakster komt 3 keer per week tegenwoordig, die ruimt achter onze reet aan de meuk op. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Als het fysiek vermoeiend is, doe ik het. Als het met geld, post of andere verantwoordelijkheden te maken heeft, doet zij het. Als zij echt ergens geen zin in heeft, komt ze bij me bedelen of ik het niet voor haar wil doen, en dan doe ik dat, ik bedel nooit om een gunst bij haar.

In feite is de verdeling zo:
Zij fikst alles, totdat ze geen zin meer heeft, daarna neem ik het over. Verder zorg ik met loze beloften en minimale inspanning dat dit delicate systeem niet elkaar dondert en dat de wasmachine gerepareerd is.

Je moet niet zoeken naar een eerlijke taakverdeling als die er niet van nature is. Je moet op zoek gaan naar een vorm waarin je de eindstreep haalt en om tien uur achter je xbox kan.
-nee-
  woensdag 5 februari 2025 @ 01:02:21 #23
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216554997
Ik doe alles zelf.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_216555361
Zoals het was vrouw met 3 kinderen werkte 12 uur en deed het huishouden. Ik werkte 50 uur en deed het kluswerk en buiten alles.
Heeft altijd goed gewerkt zo.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 5 februari 2025 @ 07:58:09 #25
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216555601
Ik doe alles en mijn kat doet NIKS!
pi_216556027
Ik, vrouw, werk 40 uur en mijn man 36 uur over vier dagen verdeelt.
Ik doe de was, geef de katten eten, regel de financiën, vakanties, gezinsagenda en coördineer eigenlijk alles.
Man kookt, doet de boodschappen, stofzuigt, stoft af, maakt de wc schoon etc. Eigenlijk doet hij 85% van de huishouding.

Dit bevalt mij prima en snap echt niet dat vrouwen akkoord gaan met een man die niks doet.
Beide sporten ook nog 3 a 4x per week en hebben twee kinderen (een tiener en student)

Kortom, ga in gesprek met je man. Zet alle taken op papier en verdeel het. We leven niet meer in 1960.
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:09:40 #27
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_216556079
Ik doe alles, de katten doen niets.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:36:26 #28
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_216556347
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:09 schreef mvdejong het volgende:
Ik doe alles, de katten doen niets.
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:41:59 #29
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_216556398
Ik kan mij herinneren dat er al zo'n topic als dit was.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_216556442
Ik breng de poen binnen en de vrouw doet het huishouden en zit op haar knietjes zodra ik dat verwacht.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:01:13 #31
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216556595
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:46 schreef fokexpert het volgende:
Ik breng de poen binnen en de vrouw doet het huishouden en zit op haar knietjes zodra ik dat verwacht.
Zoals het hoort ^O^
Je bent een waardeloze agent.
pi_216556680
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:01 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Zoals het hoort ^O^
Inderdaad! Ik snap niet waarom mensen altijd zo moeilijk denken!
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:15:15 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216556733
Ik kook merendeel van de dagen (tenzij ik op kantoor werk, dat is 2 dagen in de week) en doe altijd de afwas. En doe het vuil wegbrengen.

Vriendin doet alle was en maakt net iets meer schoon dan ik.
pi_216557175
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Oké, laten we dan eens beginnen met de vraag waarom TS het niet bespreekbaar maakt met haar partner in plaats van het gelijk op een forum te dumpen? Van zogenaamd "de sfeer goed houden" word ie zo te lezen echt niet beter.
Ik snap dat sommige mensen veel dingen makkelijk kunnen bespreken met hun partner en dat dit logisch klinkt, maar zo makkelijk gaat dat niet bij ons helaas. Wij zijn namelijk erg gevoelig: mijn man zeer gevoelig voor kritiek en ik zeer gevoelig voor een slechte sfeer.

Ik wil je een voorbeeld geven van wat er gebeurt als ik iets bespreekbaar wil maken. Ik doe de was in het weekend, mijn man doet de was nooit (zijn moeder deed dat altijd voor hem, en vouwde alles als pakketjes en gaf het zo terug zodat hij het in zijn kast kon zetten, dit is hij gewend van vroeger tm hij trouwde met mij). Voor mij is de was niet veel moeite, maar op een dag was ik al bezig met koken/deeg en de wasmachine begon te piepen. Ik vroeg mijn man of hij de natte was in de droger kon doen. Zo gezegd zo letterlijk gedaan. Uren later denk ik aan de droger waarom die niet piept en ik loop ernaartoe en zie de natte kleren erin. Ik zeg tegen mijn man waarom heb je de droger niet aangezet? Hij: Dat heb je niet gevraagd. Ik: Dat is toch logisch dat je die dan aanzet? Die natte kleren gaan anders stinken hier. Hij: ppfff uughh (boos/ zwaar geirriteerd/ loopt weg/ zeer slechte sfeer) en sneer naar mij toe: dan had je dat moeten communiceren, onze communicatie gaat niet goed! Ik: zodra je bent afgekoeld kom ik hierover praten met jou en in de tussentijd doe ik de was en schoonmaak en ligt hij op de bank boos. Uurtje later kom ik praten met hem: hebben we het erover, ik geef aan hoe ik me voel erover, zelf gevoelig ben voor slechte sfeer en zijn reactie heftig vind en afkeur en het jammer vind dat ergens over praten zo moeizaam gaat, hij geeft aan dat ik alles moet communiceren dus ik had dus moeten zeggen erbij dat je ook op de knop moest drukken. Eind goed al goed, kus en knuffel en weer door. Hele zondagmiddag was zeer klote door zoiets kleins alleen al. Om deze reden heb ik er totaal geen zin in om alles bespreekbaar te maken.
pi_216557281
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:31 schreef Lienekien het volgende:
Deed zijn moeder ook alles voor hem?
Absoluut en ik weet dat het ook hierdoor komt dat ik hem veel moet leren. Daar komt ook bij dat zijn moeder hem nooit kritiek gaf, dat vind ik nog het ergste denk ik.

Zijn moeder staat nog steeds op de dag van vandaag om 5u op in de ochtend om te koken voor iedereen, 3 gangen en bijgerechtjes, het huis spik en span, alles schoon, werkt erbij, doet letterlijk alles! Ze rent heen en weer en kan niet stilzitten, vrouw in de 60! Ook toen hij op zichzelf woonde werden zijn kleren gewassen, kreeg hij 3x in de week eten van moeders in tupperware (3 gangen) waardoor hij zelden zijn eigen eten hoefde te regelen. Sinds hij getrouwd is gaat hij nauwelijks langs bij moeders.
pi_216557335
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:56 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Ik snap dat sommige mensen veel dingen makkelijk kunnen bespreken met hun partner en dat dit logisch klinkt, maar zo makkelijk gaat dat niet bij ons helaas. Wij zijn namelijk erg gevoelig: mijn man zeer gevoelig voor kritiek en ik zeer gevoelig voor een slechte sfeer.

Ik wil je een voorbeeld geven van wat er gebeurt als ik iets bespreekbaar wil maken. Ik doe de was in het weekend, mijn man doet de was nooit (zijn moeder deed dat altijd voor hem, en vouwde alles als pakketjes en gaf het zo terug zodat hij het in zijn kast kon zetten, dit is hij gewend van vroeger tm hij trouwde met mij). Voor mij is de was niet veel moeite, maar op een dag was ik al bezig met koken/deeg en de wasmachine begon te piepen. Ik vroeg mijn man of hij de natte was in de droger kon doen. Zo gezegd zo letterlijk gedaan. Uren later denk ik aan de droger waarom die niet piept en ik loop ernaartoe en zie de natte kleren erin. Ik zeg tegen mijn man waarom heb je de droger niet aangezet? Hij: Dat heb je niet gevraagd. Ik: Dat is toch logisch dat je die dan aanzet? Die natte kleren gaan anders stinken hier. Hij: ppfff uughh (boos/ zwaar geirriteerd/ loopt weg/ zeer slechte sfeer) en sneer naar mij toe: dan had je dat moeten communiceren, onze communicatie gaat niet goed! Ik: zodra je bent afgekoeld kom ik hierover praten met jou en in de tussentijd doe ik de was en schoonmaak en ligt hij op de bank boos. Uurtje later kom ik praten met hem: hebben we het erover, ik geef aan hoe ik me voel erover, zelf gevoelig ben voor slechte sfeer en zijn reactie heftig vind en afkeur en het jammer vind dat ergens over praten zo moeizaam gaat, hij geeft aan dat ik alles moet communiceren dus ik had dus moeten zeggen erbij dat je ook op de knop moest drukken. Eind goed al goed, kus en knuffel en weer door. Hele zondagmiddag was zeer klote door zoiets kleins alleen al. Om deze reden heb ik er totaal geen zin in om alles bespreekbaar te maken.
Jeetje, dit lijkt meer op gaslichting dan op een communicatiefout vanuit jouw kant.
Hier zou ik een flinke ruzie voor over hebben. Er is namelijk geen enkele sprake van een goede sfeer. Enkel als jij alles doet en hem op zijn wenken bediend en alles uit zijn handen neemt, is blijkbaar de sfeer goed. Voor hem dan, want jij loopt alle gaten dicht en loopt op je tandvlees. Ik lees enkel een egoïstische, luie man die aangestuurd moet worden als een 12 jarige.

Kortom, tijd voor een takenpakket op papier en anders lever je hem weer af bij zijn moeder tot hij "af" is. Dus even doorpakken en laat de boel maar escaleren dan.
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:26:43 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216557502
“Wij zijn namelijk erg gevoelig.”

Jullie hebben nog niet geleerd dat je elkaar in een goede relatie vertrouwt en dat je dan van elkaar weet dat de ander je niet opzettelijk zal kwetsen.

Ik las je voorbeeld over de was: mijn man had in dat geval gezegd: “Oh, natuurlijk. Stom van me. Sorry.”

Bloem75 zegt het goed. Ik vind het erg spijtig voor je, maar je man klinkt inderdaad als een kind waarvan je nog maar moet afwachten of hij zich ooit volwassen gaat gedragen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:27:23 #38
335476 oppiedoppie
pi_216557508
quote:

[..]

Dit meen je niet :D

Maar goed, je komt hier dus alleen om even te klagen en niet om tips te krijgen om hier iets aan te veranderen.

Moest er niet aan denken om een man te hebben waar je op deze manier mee om moet gaan om de lieve vrede te bewaren. Schop in de kont moet die hebben. En jij ook! Kom op zeg......
To BG or not to BG!
pi_216557584
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:25 schreef VEM2012 het volgende:
Het is helemaal niet relevant hoe andere stellen het doen.

Jij bent ontevreden met hoe het nu gaat en op zich snap ik dat wel, want zoals je het omschrijft is jouw kerel een luiwammes die ook nog eens slecht voor zichzelf zorgt.

Als ik het goed begrijp hebben jullie nog geen kinderen. Nou, dan lijkt het mij een mooi moment om hem aan te geven dat je dit niet meer trekt en dat hij ofwel verandert (ik acht de kans overigens nihil), ofwel dat jullie uit elkaar gaan.

Dat je van hem houdt is leuk en aardig, maar als het niet werkt tussen jullie (en het werkt duidelijk totaal niet tussen jullie, je kan alleen maar de lieve vrede bewaren door te zwijgen over jouw ergernissen), dan moet je er een punt achter zetten. Houden van is niet voldoende om samen een leven te kunnen opbouwen.
Het is voor mij heel relevant hoe andere stellen het doen om mijn man andere perspectieven te bieden. Toevallig zijn de mannen van mijn vriendinnen erg actief in huis en hij ziet dat wanneer we langsgaan. In de auto maakt hij nog een opmerking van joh ik had dat echt niet getrokken als man X, wat een engelengeduld heeft hij. Als we thuis zijn word ik enorm gewaardeerd. Mijn man doet ook veel dingen die ik niet zie bij andere mannen. Hij toont veel affectie, knuffels, kusjes, zegt elke dag hoeveel hij van mij houdt en dat ik de mooiste vrouw ben. Hij is heel loyaal en respectvol. Als ik uit eten wil gaan we uit eten. Als ik niet wil koken dan hoeft dat niet, gaan we uit eten of bestellen we wat. Als ik ergens heen wil op vakantie dan gaan we daarheen. Ik bepaal veel zegmaar. En heel veel gaat goed, pas tot het monent dat hij iets “verkeerd” doet. Dan moet ik heel goed nadenken hoe ik dat moet brengen. Zo positief en lief mogelijk zonder hem “te beschuldigen”. Hij is van zichzelf niet actief, inderdaad lui, zwakker dan de gemiddelde man. Hij overdenkt alles, constant aan het denken, altijd een plan A B en C klaar en dat maakt hem ook moe denk ik. Huishouden doen is niet leuk nee, maar het moet gebeuren en hoort erbij. Alles wat hij doet gebeurt met een diepe zucht en dat weet hij ook. Dat gaat misschien met de jaren minderen.

Op zich is dit voor mij vol te houden. De planten heb ik weggegooid, het huis heb ik minimalistisch ingericht en zo dat het makkelijk is schoon te maken (binnenkort koop ik een robot stofzuiger) en ik weiger groter te wonen dan hoe we nu wonen. De afspraak is dat mijn man alle stofzuigers dan schoonmaakt en filters enzo.

Het is alleen dat met mijn baan en zijn baan geen plek is voor kinderen. Hij wil graag kinderen en ik niet. Heb letterlijk gezegd dat ik dan met de vloer gelijk ben en een burn-out krijg als ik er nu nog een taak bij krijg. Hij zei: als je het niet wil, dan is dat ook goed. Vervolgens krijgen we nog vaak de vraag: willen jullie geen kinderen? En kijkt hij mij lacherig aan, maar dat geeft mij wel een schuldgevoel. Ik heb nooit een kinderwens gehad en het wordt alleen maar erger naarmate ik ouder word.
pi_216557617
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:27 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dit meen je niet :D

Maar goed, je komt hier dus alleen om even te klagen en niet om tips te krijgen om hier iets aan te veranderen.

Moest er niet aan denken om een man te hebben waar je op deze manier mee om moet gaan om de lieve vrede te bewaren. Schop in de kont moet die hebben. En jij ook! Kom op zeg......
Ik vind het fijn om ergens mijn ei kwijt te kunnen zonder dat iemand ons kent. Ik wil mijn vriendinnen en ouders nergens mee lastigvallen en ik vind dit soort zaken ook best prive. Tips en advies zijn altijd welkom hoor :) ik lees sowieso alles en dan beslis ik zelf of ik er wat mee wil doen. Een schop onder de kont is nodig, maar hoe? Hoe doe je dat zonder drama?
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:40:54 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216557636
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:38 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Ik vind het fijn om ergens mijn ei kwijt te kunnen zonder dat iemand ons kent. Ik wil mijn vriendinnen en ouders nergens mee lastigvallen en ik vind dit soort zaken ook best prive. Tips en advies zijn altijd welkom hoor :) ik lees sowieso alles en dan beslis ik zelf of ik er wat mee wil doen. Een schop onder de kont is nodig, maar hoe? Hoe doe je dat zonder drama?
Dat die situaties voor drama zorgen, is al een verbeterpunt op zich.

Wat ik zei over vertrouwen: als jij hem ergens op wijst of iets van hem vraagt/verwacht, dan kan hij ook leren om daar normaal op te reageren.
pi_216557642
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:15 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Toevallig doe ik dat. Wel afwisselend, want één kookt en één doet de was en vaatwasser. Mijn vrouw en ik werken beiden fulltime, maar bij mijn werkgever is dat 36 u en bij die van haar 40 u. Dus op vrijdag (voor mij een halve dag) doe ik vaak ook alvast even de badkamer schoonmaken of iets dergelijks.

De sleutel is dat wij ons beiden verantwoordelijk voelen voor het runnen van het huishouden en geen van ons gewapend incompetent is (google maar eens op 'weaponized incompetence') zoals die kindman van jou. In jouw geval zou ik ook gewoon stoppen met zijn was doen.

Dat jullie qua kinderwens geen match zijn vind ik trouwens nog veel problematischer, want dat is geen thema waarvan je moet willen dat er een compromis wordt gesloten.
pi_216557682
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:26 schreef Lienekien het volgende:
“Wij zijn namelijk erg gevoelig.”

Jullie hebben nog niet geleerd dat je elkaar in een goede relatie vertrouwt en dat je dan van elkaar weet dat de ander je niet opzettelijk zal kwetsen.

Ik las je voorbeeld over de was: mijn man had in dat geval gezegd: “Oh, natuurlijk. Stom van me. Sorry.”

Bloem75 zegt het goed. Ik vind het erg spijtig voor je, maar je man klinkt inderdaad als een kind waarvan je nog maar moet afwachten of hij zich ooit volwassen gaat gedragen.
Ik had ook zo een reactie verwacht van oh inderdaad, wat stom. Dan zou ik zeggen: joh, kan gebeuren wassen we nog een keer. In plaats daarvan was het een heftig gesprek geworden met inderdaad de uitleg dat ik hem niet wil kwetsen en dat kritiek geven normaal moet zijn in een relatie. We moeten kunnen aangeven wat we niet goed doen zodat we kunnen verbeteren en elkaar het leven makkelijker en leuker maken. Mijn man is geen kritiek gewend (ook niet van ouders) en kan daar heel slecht tegen, ook op werk, hij wil alles gelijk goed doen. Ik denk dat dit met de jaren gaat veranderen met het volwassen worden en dat het mij energie gaat kosten. Daarbij is het grootste probleem dat ik mezelf meer moeder voel dan partner en geen zin meer heb in seks (al maanden). Dus dat laatste gebeurt ook niet.
pi_216557717
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:45 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Ik had ook zo een reactie verwacht van oh inderdaad, wat stom. Dan zou ik zeggen: joh, kan gebeuren wassen we nog een keer. In plaats daarvan was het een heftig gesprek geworden met inderdaad de uitleg dat ik hem niet wil kwetsen en dat kritiek geven normaal moet zijn in een relatie. We moeten kunnen aangeven wat we niet goed doen zodat we kunnen verbeteren en elkaar het leven makkelijker en leuker maken. Mijn man is geen kritiek gewend (ook niet van ouders) en kan daar heel slecht tegen, ook op werk, hij wil alles gelijk goed doen. Ik denk dat dit met de jaren gaat veranderen met het volwassen worden en dat het mij energie gaat kosten. Daarbij is het grootste probleem dat ik mezelf meer moeder voel dan partner en geen zin meer heb in seks (al maanden). Dus dat laatste gebeurt ook niet.
Denk jij dat hij kan veranderen en in kan gaan zien dat het op zo'n manier niet voor jou gaat zoals het gaat?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:52:00 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216557746
Volgens mij is therapie over communicatie wel een goed idee voor jullie.
pi_216557809
Je geeft heel veel, je mag zeker ook dingen eisen en hij mag zijn gedrag ook aanpassen omdat jullie samen in die relatie zitten. Geven en nemen.

En als jij ergens mee zit, je legt hem uit dat het teveel voor is dan kan hij leren dat hij jou serieus moet nemen. In de zin van minder weerstand en samen tot een betere oplossing komen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Borrelnootje00 op 05-02-2025 12:09:06 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:19:37 #47
335476 oppiedoppie
pi_216557944
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:38 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Geen id hoe je zoiets aankaart zonder drama bij zo iemand als jij beschrijft, lijkt me onmogelijk.

Misschien kun je eens gewoon het huishouden laten versloffen, wel zorgen dat je zelf schone kleren houdt, en dan wat klagen (dat kun jij!) over dat je het niet meer trekt. Dat je zin hebt in sex maar er de energie niet voor hebt. En dan moet hij een oplossing verzinnen, want dat doen mannen graag als een vrouw een 'probleem' aankaart. Kunnen paar dingen zijn, hij gaat meer helpen in huis of een hulp in huis nemen, of jij dag minder werken oid.

Mijn moeder heeft zoiets ook gehad met mijn vader, die zat de eerste keer aan tafel te wachten tot mijn moeder het eten voor hem ging opscheppen. Mijn ma heeft haar eten op gegeten en toen de pan gepakt en voor zijn neus alles in de vuilnisemmer gegooit. Mijn ma heeft trouwens vaker sancies in het huishouden gebruikt als 'middel'. Dan 'staakte' ze en deed pas weer wat tot mijn pa toegaf. Dan kregen we geen eten of schone kleren. Ik had daar altijd de grootste lol om. Ma staakt weer. Dan zat ze heerlijk te schilderen oid als ik uit school kwam. Pa probeerde het ook zolang mogelijk vol te houden, tot hij wel toe moest geven. Koken en wassen deed hij hoe dan ook niet, ma was 100% huisvrouw dat was toen normaal, zij kreeg ontslag toen ze zijn getrouwd.
Zo zou het ook niet moeten natuurlijk maar het werkte wel.
To BG or not to BG!
pi_216558000
quote:

[..]
Dat wat jij beschrijft over je seksuele behoefte in relatie tot een ongelijk verdeeld huishouden komt regelmatig voor. Dit artikel beschrijft de onderzoeksresultaten: https://www.libelle.nl/li(...)huishouden~bae6f7d8/
Dit is het betreffende onderzoek:https://www.tandfonline.c(...)0224499.2022.2079111
pi_216558008
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:41 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Toevallig doe ik dat. Wel afwisselend, want één kookt en één doet de was en vaatwasser. Mijn vrouw en ik werken beiden fulltime, maar bij mijn werkgever is dat 36 u en bij die van haar 40 u. Dus op vrijdag (voor mij een halve dag) doe ik vaak ook alvast even de badkamer schoonmaken of iets dergelijks.

De sleutel is dat wij ons beiden verantwoordelijk voelen voor het runnen van het huishouden en geen van ons gewapend incompetent is (google maar eens op 'weaponized incompetence') zoals die kindman van jou. In jouw geval zou ik ook gewoon stoppen met zijn was doen.

Dat jullie qua kinderwens geen match zijn vind ik trouwens nog veel problematischer, want dat is geen thema waarvan je moet willen dat er een compromis wordt gesloten.
Dat is voor mij de droom. Was het maar zo een feest dat alles vanzelf ging. Mijn man is uitgeput na een werkdag. Hij is vrij twee dagen in de week, en dan zit hij bijna de gehele dag youtube filmpjes te kijken van de nieuwste auto’s en games en nieuws te lezen. In de avond gaat hij dan weer een beetje werken of even tussendoor maar hij is wel de hele dag moe en gaat van bank naar kantoorruimte thuis. Dit zie ik iig als ik thuiswerk op die dagen. Dus het is niet van ik ben vrij laat ik ff schoonmaken. Ik heb laatst de badkamer schoongemaakt en alle schimmel verwijderd. Ik ben ook veel sneller en actiever van hup ff gedaan. Maar dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Hij wordt al moe als hij er aan denkt. Maakt het aanrecht een keer schoon met een doekje en een diepe zucht en heeft voor zijn gevoel al genoeg gedaan die dag zegmaar. Hij regelt wel al onze financien. Ik betaal hem mijn salaris door zodat hij vakanties regelt en de hypotheek en andere facturen betaalt. Verder koop ik alle spullen in huis.

Qua kinderwens laat hij het aan mij over zei hij. Wat ik ga doen is een minder uitdagende baan zoeken met normale werktijden en een seksuoloog bezoeken. Ik wil weer zin hebben in seks en heb dat gevoel al heel lang niet meer. Mijn man voelt zich wel heel erg aangetrokken seksueel tot mij en ik vind hem vooral heel schattig en lief en wil hem volkussen. Ik was vroeger seksueel heel actief en dat is gewoon helemaal weg ineens!
  Spellchecker woensdag 5 februari 2025 @ 12:28:53 #50
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216558010
quote:

[..]
:')

Hoe oud zijn jullie?
En hoe lang bij elkaar?
pi_216558098
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:58 schreef Marsenal het volgende:
Mijn vrouw doet al het logistieke werk van mijn huishouden, zij runt het, zeg maar. Ik til alleen de zware dingen en fiks alles waar gereedschap en enige handvaardigheid voor nodig is. Ook doe ik alles wat zij vergeet of overslaat zonder dat ik haar daar mee lastig val. De schoonmaakster komt 3 keer per week tegenwoordig, die ruimt achter onze reet aan de meuk op. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Als het fysiek vermoeiend is, doe ik het. Als het met geld, post of andere verantwoordelijkheden te maken heeft, doet zij het. Als zij echt ergens geen zin in heeft, komt ze bij me bedelen of ik het niet voor haar wil doen, en dan doe ik dat, ik bedel nooit om een gunst bij haar.

In feite is de verdeling zo:
Zij fikst alles, totdat ze geen zin meer heeft, daarna neem ik het over. Verder zorg ik met loze beloften en minimale inspanning dat dit delicate systeem niet elkaar dondert en dat de wasmachine gerepareerd is.

Je moet niet zoeken naar een eerlijke taakverdeling als die er niet van nature is. Je moet op zoek gaan naar een vorm waarin je de eindstreep haalt en om tien uur achter je xbox kan.
Dit klinkt ook niet ideaal voor haar. Alsof zij alles doet en jou moet smeken om hulp als het teveel wordt. De schoonmaakster 3x in de week regelt zij omdat jij niet wil meehelpen? Want ik zit er ook aan te denken omdat we hier kennelijk ook niet een eerlijke taakverdeling kunnen hebben. Wat doe jij precies in huis? Kan niet zo zijn dat er elke dag of elke week wat gerepareerd moet worden. :)
pi_216558100
Gedrag veroorzaakt door zijn jeugd gaat niet zomaar veranderen in de loop van de tijd! Punt.
Daar moet hij aan gaan werken, en snel!

Neem ondertussen zelf gas terug, kijk wat echt belangrijk is (in het huishouden) en ga hem toch voorzichtig 'dwingen' om zelf wat te doen.
Gooi die was van hem bijvoorbeeld gewoon in een mand en zet het naast zijn (kant van het) bed met de mededeling "hee, ik had geen energie om alle was netjes op te ruimen en heb jouw deel in de wasmand naast je bed gezet"
Zijn keus om dan alles netjes op te ruimen of 'uit de wasmand te leven'
  Spellchecker woensdag 5 februari 2025 @ 12:46:00 #53
197773 crew  maily
pi_216558156
quote:
4s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:40 schreef DJKoster het volgende:
Gedrag veroorzaakt door zijn jeugd gaat niet zomaar veranderen in de loop van de tijd! Punt.
Daar moet hij aan gaan werken, en snel!

Neem ondertussen zelf gas terug, kijk wat echt belangrijk is (in het huishouden) en ga hem toch voorzichtig 'dwingen' om zelf wat te doen.
Gooi die was van hem bijvoorbeeld gewoon in een mand en zet het naast zijn (kant van het) bed met de mededeling "hee, ik had geen energie om alle was netjes op te ruimen en heb jouw deel in de wasmand naast je bed gezet"
Zijn keus om dan alles netjes op te ruimen of 'uit de wasmand te leven'
En zijn eten opscheppen en dan zijn bord voor zijn neus zetten? Wtf.

Pannen op tafel en ieder voor zichzelf opscheppen.
pi_216558272
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:28 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Dat is voor mij de droom. Was het maar zo een feest dat alles vanzelf ging. Mijn man is uitgeput na een werkdag. Hij is vrij twee dagen in de week, en dan zit hij bijna de gehele dag youtube filmpjes te kijken van de nieuwste auto’s en games en nieuws te lezen. In de avond gaat hij dan weer een beetje werken of even tussendoor maar hij is wel de hele dag moe en gaat van bank naar kantoorruimte thuis. Dit zie ik iig als ik thuiswerk op die dagen. Dus het is niet van ik ben vrij laat ik ff schoonmaken. Ik heb laatst de badkamer schoongemaakt en alle schimmel verwijderd. Ik ben ook veel sneller en actiever van hup ff gedaan. Maar dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Hij wordt al moe als hij er aan denkt. Maakt het aanrecht een keer schoon met een doekje en een diepe zucht en heeft voor zijn gevoel al genoeg gedaan die dag zegmaar. Hij regelt wel al onze financien. Ik betaal hem mijn salaris door zodat hij vakanties regelt en de hypotheek en andere facturen betaalt. Verder koop ik alle spullen in huis.

Qua kinderwens laat hij het aan mij over zei hij. Wat ik ga doen is een minder uitdagende baan zoeken met normale werktijden en een seksuoloog bezoeken. Ik wil weer zin hebben in seks en heb dat gevoel al heel lang niet meer. Mijn man voelt zich wel heel erg aangetrokken seksueel tot mij en ik vind hem vooral heel schattig en lief en wil hem volkussen. Ik was vroeger seksueel heel actief en dat is gewoon helemaal weg ineens!
Ons heeft het ook best wel een tijd gekost om op dit punt te komen, want we hebben bijvoorbeeld beiden ADHD en zijn allebei regelmatig overprikkeld. Dus dat de één een week wat minder doet komt voor, maar dat is geen punt als je weet dat je gewoon beiden je best doet en de volgende keer is het andersom. En voor bijvoorbeeld de weekboodschappen voor het avondeten hebben we ondertussen een systeempje.

En moeite doen, tja ik denk dat het niet helpt dat als hij het niet doet jij het toch wel doet en daar niet zo mee zit. Wij ruimen beiden bijvoorbeeld ondanks moeheid wel redelijk consequent de vaatwasser snel uit, omdat het alleen maar meer werk wordt als er vuile vaat opstapelt op het aanrecht. Maar als dat opstapelen je koud laat, omdat je dat niet ervaart als jouw verantwoordelijkheid en het je niet boeit dat de ander extra veel moet doen dan is het heel makkelijk om de kracht er niet voor te hebben.
pi_216558339
Ik denk dat je niet zo postmodern moet denken TS. Het is gewoon de taak van de vrouw om het huishouden te doen dat jij er dan voor kiest om er daarnaast nog fulltime te gaan werken dat is je eigen keuze :{w
-XOXO-
pi_216558575
quote:

[..]

Leuk huwelijk hebben jullie.
pi_216558628
Dus kort samengevat: hij werkt 24 uur, jij werkt 40 uur. Je doet daarnaast het hele huishouden en hij doet bijna niks, behalve vuilnis weggooien? Op zijn 2 vrije dagen is hij aan het gamen, filmpjes kijken en op de bank zitten? Daarnaast geef je je hele salaris aan hem en verzorgt hij als enige de financiën? Vervolgens weet je niet hoe je bespreekbaar kunt maken dat hij meer moet doen, omdat hij niet tegen ‘kritiek’ kan?

Dit klinkt mogelijk hard. Maar mocht dit serieus zo zijn, dan zou ik je aanraden om naar een huisarts te gaan en vanuit daar psychische hulp in te schakelen voor jezelf. Zodat je jezelf gaat leren waarderen, van jezelf leert houden en niet genoegen neemt met zo iemand.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:36:28 #58
335476 oppiedoppie
pi_216558760
Waarom werkt hij eigenlijk maar 24 uur?

Als hij lichamelijk niks mankeert zou ik als ik jou was onmiddelijk stoppen met het huishouden zodat je beide in je vrije tijd samen leuke dingen kunt doen waar je dan ook nog energie voor hebt, zoals sexen.

Dat je hier ooit bent ingetrapt zegt ook wel wat over jou eerlijk gezegt en dat is niet alleen voor 'de goede sfeer'. Je bent samen verantwoordelijk voor het huishouden. Misschien moet hij een keer voor het blok komen te staan. Want wat gebeurt er als jij het niet kunt? Hij zou dat toch gewoon ook moeten kunnen. Met zn zuchten en steunen.

Geen wonder dat je geen zin hebt in sex met zo iemand. Das vrij logisch lijkt me.
To BG or not to BG!
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:37:25 #59
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_216558768
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Leuk huwelijk hebben jullie.
Zelf voor gekozen ook :')
Echt ziek wel :{
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_216558830
30-70 verdeling hier, maar ik kan wel goed zware dingen tillen.
pi_216558890
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:40 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Dit klinkt ook niet ideaal voor haar. Alsof zij alles doet en jou moet smeken om hulp als het teveel wordt. De schoonmaakster 3x in de week regelt zij omdat jij niet wil meehelpen? Want ik zit er ook aan te denken omdat we hier kennelijk ook niet een eerlijke taakverdeling kunnen hebben. Wat doe jij precies in huis? Kan niet zo zijn dat er elke dag of elke week wat gerepareerd moet worden. :)
Nou vooruit, ik zal niet flauw zijn, toen ik mijn post schreef zat ik lekker mn pijp te roken en was wat baldadig. Ik zorg voornamelijk dat na het eten de kinderen (3 stuks) gewassen en gepoetst en met allen hun eigen ritueeltje en boekjes op bed liggen. Dan ruim ik de benedenverdieping op, waaronder de keuken en eetkamer schoonmaken, mijn vrouw mag de ruimte graag goed gebruiken als ze kookt, dat is altijd nog wel een goed klusje. Als mijn vrouw wilt slapen, rond negen uur, ben ik altijd nog wel een uurtje zoet met opruim en schoonmaakdingetjes, broodtrommels maken en kleren van de kinderen klaarleggen. Ik doe dus heus wel wat in huis. Maar zij is uiteindelijk de drijvende kracht, het is niet alsof ik ooit kaarsen heb gekocht en de ruimtes gezellig heb gemaakt voordat we gaan eten.

Ik werk 40 uur, mijn vrouw tussen de 30 en 60, en ik volg ook een studie, dus daarom hebben we een schoonmaakster, anders redden we het niet.

De verdeling is bij ons niet helemaal eerlijk verdeeld, maar het is wel een vorm waar we beiden tevreden mee zijn. En dat is ook waar je naar op zoek moet. Niet zozeer een eerlijke verdeling, maar een verdeling die werkt en waar je beiden oke mee bent. En je mag niet lui zijn. Luiheid, dat is killing. Je best doen. Ik ga nooit chillen voordat alles geregeld is en iedereen slaapt. Mijn vrouw kan nog wel eens een middagdutje doen.
-nee-
pi_216558908
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:03 schreef Bloem75 het volgende:
Ik, vrouw, werk 40 uur en mijn man 36 uur over vier dagen verdeelt.
Ik doe de was, geef de katten eten, regel de financiën, vakanties, gezinsagenda en coördineer eigenlijk alles.
Man kookt, doet de boodschappen, stofzuigt, stoft af, maakt de wc schoon etc. Eigenlijk doet hij 85% van de huishouding.

Dit bevalt mij prima en snap echt niet dat vrouwen akkoord gaan met een man die niks doet.
Beide sporten ook nog 3 a 4x per week en hebben twee kinderen (een tiener en student)

Kortom, ga in gesprek met je man. Zet alle taken op papier en verdeel het. We leven niet meer in 1960.
Als jouw man 85% van het huishouden doet, snap jij dan wel dat jij daarmee akkoord gaat? ;)
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 13:49:49 #63
18653 crew  D.
pi_216558930
Dit is zo’n slecht verhaal, dit moet verzonnen zijn _O-
pi_216558989
quote:

[..]

Dit is toch geen relatie? Een relatie is iets wat je samen hebt en waarbij je zaken samen oplost.

Je kan relatietherapie proberen als jullie daar beiden voor open staan (incl veranderen). Maar zo doorgaan… niet doen.

Er zijn heel veel mannen die veel leuker zijn. En slimmer… want; hallo!!! Natuurlijk moet die droger ook aan!
pi_216559124
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:34 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Het is voor mij heel relevant hoe andere stellen het doen om mijn man andere perspectieven te bieden. Toevallig zijn de mannen van mijn vriendinnen erg actief in huis en hij ziet dat wanneer we langsgaan. In de auto maakt hij nog een opmerking van joh ik had dat echt niet getrokken als man X, wat een engelengeduld heeft hij. Als we thuis zijn word ik enorm gewaardeerd. Mijn man doet ook veel dingen die ik niet zie bij andere mannen. Hij toont veel affectie, knuffels, kusjes, zegt elke dag hoeveel hij van mij houdt en dat ik de mooiste vrouw ben. Hij is heel loyaal en respectvol. Als ik uit eten wil gaan we uit eten. Als ik niet wil koken dan hoeft dat niet, gaan we uit eten of bestellen we wat. Als ik ergens heen wil op vakantie dan gaan we daarheen. Ik bepaal veel zegmaar. En heel veel gaat goed, pas tot het monent dat hij iets “verkeerd” doet. Dan moet ik heel goed nadenken hoe ik dat moet brengen. Zo positief en lief mogelijk zonder hem “te beschuldigen”. Hij is van zichzelf niet actief, inderdaad lui, zwakker dan de gemiddelde man. Hij overdenkt alles, constant aan het denken, altijd een plan A B en C klaar en dat maakt hem ook moe denk ik. Huishouden doen is niet leuk nee, maar het moet gebeuren en hoort erbij. Alles wat hij doet gebeurt met een diepe zucht en dat weet hij ook. Dat gaat misschien met de jaren minderen.

Op zich is dit voor mij vol te houden. De planten heb ik weggegooid, het huis heb ik minimalistisch ingericht en zo dat het makkelijk is schoon te maken (binnenkort koop ik een robot stofzuiger) en ik weiger groter te wonen dan hoe we nu wonen. De afspraak is dat mijn man alle stofzuigers dan schoonmaakt en filters enzo.

Het is alleen dat met mijn baan en zijn baan geen plek is voor kinderen. Hij wil graag kinderen en ik niet. Heb letterlijk gezegd dat ik dan met de vloer gelijk ben en een burn-out krijg als ik er nu nog een taak bij krijg. Hij zei: als je het niet wil, dan is dat ook goed. Vervolgens krijgen we nog vaak de vraag: willen jullie geen kinderen? En kijkt hij mij lacherig aan, maar dat geeft mij wel een schuldgevoel. Ik heb nooit een kinderwens gehad en het wordt alleen maar erger naarmate ik ouder word.
Met deze man kun je ook beter geen kinderen krijgen.

Je legt de lat laag. Hij moet willen veranderen voor jou. Als jij hem aangeeft dat je dit niet trekt, dan is er maar een liefdevolle reactie en dat is dat hij ook zijn handjes laat wapperen. En op Google kan hij vinden hoe het moet.

Zeggen dat je van iemand houdt is simpel. Niets mis mee, maar actions speak louder than words.

Zoals jij het omschrijft houdt hij vooral van het feit dat jij alles voor hem doet en is hij allesbehalve liefdevol.
pi_216559214
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:36 schreef TheInnocent het volgende:
Ik hoor van mannelijke collega’s dat ze naast hun drukke baan veel in huis doen en van mijn vriendinnen dat hun man ook erg actief is in het huis. Van koken tot huishoudelijke klusjes en het verzorgen van kinderen/dieren/planten. De vrouwen koken net zo vaak of minder vaak dan de mannen. Ook als ik met mijn man op bezoek ben, staat de man in de keuken en heeft de man gekookt. Ik ben er nu extra alert op, omdat mijn man nooit kookt en alles wat hij thuis doet met moeite gebeurt en met een pff of uughhh alsof er levensenergie verdwijnt uit zijn lichaam en dat irriteert me eigenlijk heel erg maar ik zeg niets zodat we geen onnodige discussie hebben. Ik hou de sfeer graag goed.

Verder ben ik ook iemand die fulltime werkt, een uitdagende baan heeft, elke dag kookt in huis en de boel schoonhoudt. Mijn man is gelukkig netjes en helpt soms mee en zet altijd het vuilnis buiten. Maar het valt in het niet met wat ik allemaal doe. Ben uitgeput van alles, de was, koken, zijn bord vullen en voor zijn neus zetten, afruimen, stofzuigen, keukenkasten en deuren schoonmaken, zijn kleren opvouwen en alles netjes in de kast.. het is alsof ik een giga manbaby verzorg soms en dat is totaal niet sexy. Ik voel me meer moeder dan partner en al die momenten zijn enorme moodkillers. Heb ook totaal geen zin meer in seks, wil slaap, knuffels en rust.

Voor de rest sport hij niet en is hij een beetje aangekomen terwijl ik 3-4x in de week sport en heel verzorgd ben en er graag goed uitzie voor mezelf en voor hem. Ik sta ook gelijk op als ik wakker ben en blijf niet nog 2 uur in bed liggen youtube kijken. Die dingen werken ook niet mee… onze energielevels lijken enorm te verschillen.

Ik vraag me af of dit herkenbaar is bij mensen of dat ik in een uitzonderingssituatie zit. Ik hou ontzettend veel van mijn man en doe deze dingen met liefde. Alleen.. af en toe ben ik het zat als ik uitgeput ben. Graag serieuze reacties.
Ik neuk, mijn vrouw wordt geneukt.
Verder nog vragen?
pi_216559304
Hoe meer ik van je lees TS, hoe meer ik denk: of dit is verzonnen, of dit kan echt niet…

Jullie hebben geen liefdesrelatie (meer). Dat is over en uit. Je bent een surrogaat moeder voor hem. En dat vindt hij kennelijk best.

Maanden al geen seks meer en geen zin van jouw kant. Nou ja, met je moeder heb je ook geen seks (al is er een Fokker die daar genuanceerd over denkt).

Dit werkt niet, heeft nooit gewerkt. At best zijn jullie verslaafd aan elkaar. Hij aan dat jij voor hem zorgt en jij aan de bevestiging die hij jou geeft (denk ik obv wat je schrijft).

Doe jullie zelf een plezier en zoek iemand die bij jullie past. Want op deze manier maken jullie elkaar doodongelukkig.
pi_216559344
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:23 schreef VEM2012 het volgende:
Hoe meer ik van je lees TS, hoe meer ik denk: of dit is verzonnen, of dit kan echt niet…

Jullie hebben geen liefdesrelatie (meer). Dat is over en uit. Je bent een surrogaat moeder voor hem. En dat vindt hij kennelijk best.

Maanden al geen seks meer en geen zin van jouw kant. Nou ja, met je moeder heb je ook geen seks (al is er een Fokker die daar genuanceerd over denkt).

Dit werkt niet, heeft nooit gewerkt. At best zijn jullie verslaafd aan elkaar. Hij aan dat jij voor hem zorgt en jij aan de bevestiging die hij jou geeft (denk ik obv wat je schrijft).

Doe jullie zelf een plezier en zoek iemand die bij jullie past. Want op deze manier maken jullie elkaar doodongelukkig.
Grote kans dat hij zijn buks ergens anders in leeg drukt.
pi_216559465
Lees je eens in over een 'Emotioneel Onvolwassen' partner :!
pi_216559467
Meh…
pi_216559490
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:28 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Geen idee. Vind ik eigenlijk niet relevant meer. Ik zie namelijk 0,0 aanknopingspunten om dit nog op de rails te krijgen.

Vreemdgaan zou onderaan de lijst van grootste problemen komen te staan.
pi_216559511
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:28 schreef CarbonC het volgende:

[..]
ik zal later de tijd nemen om op de serieuze berichtjes adviezen en hulp van anders users te reageren, maar ik wil 1 ding kwijt over “masculine” userreacties zoals van jou: ik werk liever fulltime, doe alle huishouden koken etc en neem alle zorgen over van een man dan dat ik niks doe en met een overspelige man of man met overspelige gedachten moet leven. Die zet ik zonder pardon van de ene dag op de andere dag buiten de deur en hoef ik dan nooit meer te zien of te spreken. Mijn man is ontzettend respectvol, doet niets stiekem achter mijn rug (en dat is wederzijds) en ik ben zijn eerste vriendin/ vrouw. Omgekeerd is hij mijn eerste vriend/man. Dus ook hij moet ergens beginnen en leren samenleven met iemand. Wij gaan aan onszelf werken to make it work.
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 14:49:01 #73
16180 crew  CoolGuy
pi_216559624
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:41 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
ik zal later de tijd nemen om op de serieuze berichtjes adviezen en hulp van anders users te reageren, maar ik wil 1 ding kwijt over “masculine” userreacties zoals van jou: ik werk liever fulltime, doe alle huishouden koken etc en neem alle zorgen over van een man dan dat ik niks doe en met een overspelige man of man met overspelige gedachten moet leven. Die zet ik zonder pardon van de ene dag op de andere dag buiten de deur en hoef ik dan nooit meer te zien of te spreken. Mijn man is ontzettend respectvol, doet niets stiekem achter mijn rug (en dat is wederzijds) en ik ben zijn eerste vriendin/ vrouw. Omgekeerd is hij mijn eerste vriend/man. Dus ook hij moet ergens beginnen en leren samenleven met iemand. Wij gaan aan onszelf werken to make it work.
Als de dingen die jij hier verteld voor zelfs maar een deel waar zijn is dat álles behalve 'respectvol'.
  woensdag 5 februari 2025 @ 15:18:59 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216560020
quote:

[..]
Wat hij dus kennelijk niet ‘ziet’, is dat jij je nog uitslooft in het huishouden, terwijl hij aan het luieren is op de bank. Het dringt kennelijk niet tot hem door met hoeveel tegenzin jij dat doet en dat het de energie verbruikt die je liever aan een potje seks zou besteden.

Jouw belang is ook zijn belang. Vele handen maken licht werk. Als jullie even samen wat klussen aanpakken, kunnen jullie daarna samen luieren op de bank of samen iets anders doen. Prima als hij dan zegt: zeg maar wat je wilt dat ik doe. Of als hij zelf initiatief neemt en zegt: wat wil je dat ik doe?

Veel genegenheid tonen met kussen en lieve woorden is fijn, maar het zou nog waardevoller voor jou zijn als hij jou niet de vervelende klusjes in je eentje zou laten opknappen. Ergens moet dat een keertje klikken bij hem.
  woensdag 5 februari 2025 @ 15:31:33 #75
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_216560203
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:36 schreef Kanaroe het volgende:
Lees je eens in over een 'Emotioneel Onvolwassen' partner :!
Het zegt net zo goed wat over TS
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 5 februari 2025 @ 17:35:49 #76
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_216561906
Nauw, dat is bij ons heel goed geregeld:

- mijn vriendin kookt, doet de was en de boodschappen
- mijn moeder het strijkwerk en poetswerk
- mijn broer Tinus mest de stallen (swingend) uit
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_216562064
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:49 schreef D. het volgende:
Dit is zo’n slecht verhaal, dit moet verzonnen zijn _O-
Hoezo? Het Viva forum staat vol met vergelijkbare verhalen.

Er zijn gewoon veel mannen die er geen probleem mee hebben huishouden en zorgtaken op de vrouw af te schuiven. Al dan niet door middel van gewapende incompetentie.
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 18:12:44 #78
18653 crew  D.
pi_216562333
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:48 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Hoezo? Het Viva forum staat vol met vergelijkbare verhalen.

Er zijn gewoon veel mannen die er geen probleem mee hebben huishouden en zorgtaken op de vrouw af te schuiven. Al dan niet door middel van gewapende incompetentie.
Ja, maar een vrouw die haar 'man' daar mee weg laat komen moet de schuld bij zichzelf zoeken :Y

Want hij is zo gevoelig :D _O-
  woensdag 5 februari 2025 @ 18:32:22 #79
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216562562
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:58 schreef datismijnmening het volgende:
Ik denk dat je niet zo postmodern moet denken TS. Het is gewoon de taak van de vrouw om het huishouden te doen dat jij er dan voor kiest om er daarnaast nog fulltime te gaan werken dat is je eigen keuze :{w
Ja precies, wij mannen gaan al eeuwen lang met de pest in ons lijf naar werk om thuis te komen bij een wijf dat zeikt. Vrouwen moeten sinds de emancipatie nog wat meer vertrouwd raken met dit stramien, went vanzelf hoor
Le Diable
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:01:48 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216563009
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:12 schreef D. het volgende:

[..]
Ja, maar een vrouw die haar 'man' daar mee weg laat komen moet de schuld bij zichzelf zoeken :Y

Want hij is zo gevoelig :D _O-
Als hij inderdaad steeds stennis schopt als zij kritiek op hem heeft, kan ik me wel voorstellen dat ze kiest voor ‘de lieve vrede’. Daar is ze niet uniek in.
pi_216563109
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:31 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Het zegt net zo goed wat over TS
Waarschijnlijk ook wel inderdaad
Maar zoals ik het lees heeft deze man zich emotioneel niet tot volwassenene ontwikkeld
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:17:07 #82
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_216563159
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:11 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Waarschijnlijk ook wel inderdaad
Maar zoals ik het lees heeft deze man zich emotioneel niet tot volwassenene ontwikkeld

Ik heb diezelfde vraagtekens ook bij deze TS maar goed.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_216563177
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:17 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik heb diezelfde vraagtekens ook bij deze TS maar goed.
Och, dit is mijn eerste kennismaking met deze TS
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:20:13 #84
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_216563186
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:19 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Och, dit is mijn eerste kennismaking met deze TS
PoHi's geven vaak een mooie inkijk :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_216563217
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:20 schreef Puzzie het volgende:

[..]
PoHi's geven vaak een mooie inkijk :P
Dank voor de tip O-)
Ik ben daar nu te lui voor geweest, maar uit de commentaren maakte ik al zoiets op
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:04:00 #86
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216564041
quote:

[..]
doet niets stiekem achter mijn rug (en dat is wederzijds)
Wie zonder zonde is
Le Diable
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:04:56 #87
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216564063
Ik doe niets en mijn mentale wederhelft ook niet. Prima verdeling als je het mij vraagt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216568666
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:49 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Denk jij dat hij kan veranderen en in kan gaan zien dat het op zo'n manier niet voor jou gaat zoals het gaat?
Ik zie wel baby-steps. Hij maakte voor het eerst weer de keuken schoon uit zichzelf. Ik merk wel dat hij dat vanzelf doet als ik de avond ervoor me heb uitgesloofd en de volgende ochtend niets doe. Dus er is wel een besef van mijn vrouw heeft hard gewerkt en nu is het mijn beurt. Daar was ik heel blij om! Dat laat ik dan ook merken van ooh dankjewel ik zie dat je de keuken hebt schoongemaakt, zo fijn, wat goed! Vroeger vroeg ik steeds of hij de prullenbak wilde legen en dat gaat nu ook allemaal vanzelf. Dus er zijn zeker verbeterpunten! Het is alleen dat dingen niet vanzelf gaan, de verbeteringen voer ik door door steeds te vragen, soms komt er drama zoals met de wasmachine maar sindsdien heeft hij ook geen natte kleren meer achtergelaten in de droger (dus hij weet nu dat de droger aangezet moet worden :! ). Ik zag ook een reactie als oh zoek dan een intelligente man, maar dit is gewenning en zelfstandigheid. Hij deed die dingen namelijk nooit thuis. Komt ook voor bij hoogopgeleide mannen. ;)
pi_216568907
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:19 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Geen id hoe je zoiets aankaart zonder drama bij zo iemand als jij beschrijft, lijkt me onmogelijk.

Misschien kun je eens gewoon het huishouden laten versloffen, wel zorgen dat je zelf schone kleren houdt, en dan wat klagen (dat kun jij!) over dat je het niet meer trekt. Dat je zin hebt in sex maar er de energie niet voor hebt. En dan moet hij een oplossing verzinnen, want dat doen mannen graag als een vrouw een 'probleem' aankaart. Kunnen paar dingen zijn, hij gaat meer helpen in huis of een hulp in huis nemen, of jij dag minder werken oid.

Mijn moeder heeft zoiets ook gehad met mijn vader, die zat de eerste keer aan tafel te wachten tot mijn moeder het eten voor hem ging opscheppen. Mijn ma heeft haar eten op gegeten en toen de pan gepakt en voor zijn neus alles in de vuilnisemmer gegooit. Mijn ma heeft trouwens vaker sancies in het huishouden gebruikt als 'middel'. Dan 'staakte' ze en deed pas weer wat tot mijn pa toegaf. Dan kregen we geen eten of schone kleren. Ik had daar altijd de grootste lol om. Ma staakt weer. Dan zat ze heerlijk te schilderen oid als ik uit school kwam. Pa probeerde het ook zolang mogelijk vol te houden, tot hij wel toe moest geven. Koken en wassen deed hij hoe dan ook niet, ma was 100% huisvrouw dat was toen normaal, zij kreeg ontslag toen ze zijn getrouwd.
Zo zou het ook niet moeten natuurlijk maar het werkte wel.
Je ma was er zo te zien helemaal klaar mee haha. Mijn vader kan ook niet koken en wacht ook tot mijn moeder iets maakt en voor zijn neus zet. Mijn ouders werken nog allebei en zijn bijna met pensioen. Mijn vader helpt wel veel in huis en kan heel goed met kritiek omgaan. Als hij bij ons thuis dineert, geeft hij ook altijd aan dat mijn man het goed heeft met al dat lekkere eten en verwennerij. Dan denk ik ja, hij heeft het inderdaad goed. :) Ik denk dat ik niet in staat ben om het huishouden te laten versloffen, al helemaal niet in de vorm van jouw deel - mijn deel. Dat gaat hij heel erg vinden en waarschijnlijk ook op mij toepassen: oh maar dit is jouw vuilnis, ik heb mijn vuilnis al opgeruimd. Ik wil die kant niet op.

Mijn oplossing is dat ik moet blijven vragen om hulp en de zucht en pffs en uughhs van hem moet negeren. Hij helpt namelijk wel als ik iets vraag, maar het kost hem (en daarmee mij) overduidelijk levensenergie. Omdat ik zo gevoelig ben voor sfeer vermijd ik die reacties. Voor mij voelt het als die piepende wasmachine die ik zo snel mogelijk uit wil zetten. Ik moet blijven vragen om hulp ondanks alles totdat het volautomatisch gaat, ook al duurt het jaren zoals bij mijn ouders en enkele vriendinnen die ook met een Turkse man zijn getrouwd.
pi_216568991
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:46 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nou vooruit, ik zal niet flauw zijn, toen ik mijn post schreef zat ik lekker mn pijp te roken en was wat baldadig. Ik zorg voornamelijk dat na het eten de kinderen (3 stuks) gewassen en gepoetst en met allen hun eigen ritueeltje en boekjes op bed liggen. Dan ruim ik de benedenverdieping op, waaronder de keuken en eetkamer schoonmaken, mijn vrouw mag de ruimte graag goed gebruiken als ze kookt, dat is altijd nog wel een goed klusje. Als mijn vrouw wilt slapen, rond negen uur, ben ik altijd nog wel een uurtje zoet met opruim en schoonmaakdingetjes, broodtrommels maken en kleren van de kinderen klaarleggen. Ik doe dus heus wel wat in huis. Maar zij is uiteindelijk de drijvende kracht, het is niet alsof ik ooit kaarsen heb gekocht en de ruimtes gezellig heb gemaakt voordat we gaan eten.

Ik werk 40 uur, mijn vrouw tussen de 30 en 60, en ik volg ook een studie, dus daarom hebben we een schoonmaakster, anders redden we het niet.

De verdeling is bij ons niet helemaal eerlijk verdeeld, maar het is wel een vorm waar we beiden tevreden mee zijn. En dat is ook waar je naar op zoek moet. Niet zozeer een eerlijke verdeling, maar een verdeling die werkt en waar je beiden oke mee bent. En je mag niet lui zijn. Luiheid, dat is killing. Je best doen. Ik ga nooit chillen voordat alles geregeld is en iedereen slaapt. Mijn vrouw kan nog wel eens een middagdutje doen.
Zo te zien dragen jullie beide jullie steentje bij aan de relatie. Je deed eerst voorkomen alsof je bijna niets deed in huis. :) Jullie hebben 3 kinderen en hebben de boel goed geregeld zo te zien. Was de taakverdeling ook eerlijk voordat jullie kinderen kregen? Was je als man bijv wat luier en had je een schop onder de kont nodig om zo te worden zoals je nu bent?
pi_216569068
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Als hij inderdaad steeds stennis schopt als zij kritiek op hem heeft, kan ik me wel voorstellen dat ze kiest voor ‘de lieve vrede’. Daar is ze niet uniek in.
Dit inderdaad. Vooral na een lange werkdag of werkweek is dit het laatste waar je zin in hebt.

Gisteravond heb ik voor het eerst na lange tijd helemaal niets gekookt. Er waren restjes over van gisteren en heb een fruitshake gemaakt omdat de mango op moest (heerlijk met die alpro barista kokosmelk, ijsblokjes en honing trouwens). We zijn letterlijk zonder eten en zonder gezeur naar bed gegaan. Mijn man is ook zo’n persoon die dan niet zelf gaat koken maar een wrap met kaas eet. Koken zit er echt niet in, dus dat heb ik opgegeven. De lieve vrede bewaren is de beste keuze na lange werkdagen.
pi_216569185
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:36 schreef oppiedoppie het volgende:
Waarom werkt hij eigenlijk maar 24 uur?

Als hij lichamelijk niks mankeert zou ik als ik jou was onmiddelijk stoppen met het huishouden zodat je beide in je vrije tijd samen leuke dingen kunt doen waar je dan ook nog energie voor hebt, zoals sexen.

Dat je hier ooit bent ingetrapt zegt ook wel wat over jou eerlijk gezegt en dat is niet alleen voor 'de goede sfeer'. Je bent samen verantwoordelijk voor het huishouden. Misschien moet hij een keer voor het blok komen te staan. Want wat gebeurt er als jij het niet kunt? Hij zou dat toch gewoon ook moeten kunnen. Met zn zuchten en steunen.

Geen wonder dat je geen zin hebt in sex met zo iemand. Das vrij logisch lijkt me.
Hij heeft een eigen bedrijf en bepaalt zelf zijn werkdagen. Gemiddeld 24 uur soms meer, sowieso wel veel geregel en papierwerk dat komt er ook bij en is hoofdpijnwerk. We hebben allebei een drukke baan. Als het mij niet lukt, bijv. als ik plat lig door een virus, zie ik wel dat hij het oppakt. Er wordt dan een AH verspakket in huis gehaald (heeft hij van mij geleerd dat koken ook makkelijk kan zijn) of er gaat een pizza in de oven. Dan krijg ik ook mijn bord voor mijn neus geschoteld. Als ik verder gezond ben, dan wordt het hands off the kitchen (ook al kook ik niet, dan eten we wrap met kaas). Dat koken is echt een dingetje, hij vindt het vreselijk.

Ik moet hem meer vragen om te helpen in de keuken met al zijn zuchten en ugghs en andere ademgeluiden, ik moet dat negeren. Ik zet gewoon een muziekje op de volgende keer! Hij helpt wel altijd als ik hem wat vraag. Dan maar een half uur wachten op de gesneden ui.
  donderdag 6 februari 2025 @ 10:39:59 #93
335476 oppiedoppie
pi_216569234
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:11 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Je ma was er zo te zien helemaal klaar mee haha. Mijn vader kan ook niet koken en wacht ook tot mijn moeder iets maakt en voor zijn neus zet. Mijn ouders werken nog allebei en zijn bijna met pensioen. Mijn vader helpt wel veel in huis en kan heel goed met kritiek omgaan. Als hij bij ons thuis dineert, geeft hij ook altijd aan dat mijn man het goed heeft met al dat lekkere eten en verwennerij. Dan denk ik ja, hij heeft het inderdaad goed. :) Ik denk dat ik niet in staat ben om het huishouden te laten versloffen, al helemaal niet in de vorm van jouw deel - mijn deel. Dat gaat hij heel erg vinden en waarschijnlijk ook op mij toepassen: oh maar dit is jouw vuilnis, ik heb mijn vuilnis al opgeruimd. Ik wil die kant niet op.

Mijn oplossing is dat ik moet blijven vragen om hulp en de zucht en pffs en uughhs van hem moet negeren. Hij helpt namelijk wel als ik iets vraag, maar het kost hem (en daarmee mij) overduidelijk levensenergie. Omdat ik zo gevoelig ben voor sfeer vermijd ik die reacties. Voor mij voelt het als die piepende wasmachine die ik zo snel mogelijk uit wil zetten. Ik moet blijven vragen om hulp ondanks alles totdat het volautomatisch gaat, ook al duurt het jaren zoals bij mijn ouders en enkele vriendinnen die ook met een Turkse man zijn getrouwd.
Toen mijn man meer thuis bleef dan ik is hij 'hoofdverantwoordelijke' geworden van ons huishouden. En hij doet dat op zijn eigen manier. In het begin had ik best veel commentaar maar ik kreeg altijd als antwoord 'doe het dan zelf'.
Dus nu leef ik in een huishouden van Jan Steen zeg maar. Maar ik heb het helemaal losgelaten.

Ik denk dat dat ook best een ding is. Dat vrouwen zich op een of andere manier meer verantwoordelijk voelen voor het huishouden dan mannen die dat vervolgens uiteraard prima vinden.

Mijn eerste vriend waar ik mee samenwoonde deed soms ook wat. De vaatwasser leeghalen bijvoorbeeld en dat deed hij voor mij en hij vond dat ik niet genoeg dankbaarheid toonde daarvoor terwijl ik meer uren werkte dan hem en vond dat hij meer mocht doen. Knallende ruzies en 10 maand samengewoond nog ook ermee want ik ga niet de rol van moeders overnemen zoals jij hebt gedaan.

Maar goed, je zegt dat er kleine stapjes verbetering is maar ik vermoed dat het huishouden jouw verantwoordelijkheid gaat blijven en je niet meer gaat krijgen dan dat hij af en toe jou helpt. Hoogst haalbare. Zou er zelf niet mee akkoord gaan maar goed.
To BG or not to BG!
pi_216569265
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:23 schreef VEM2012 het volgende:

Het is absoluut wel een liefdesrelatie. Mijn man toont dagelijks veel genegenheid en affectie, is heel liefdevol naar mij toe met hele lieve woorden, vele kusjes en knuffels en verliefde blikken. Als ik ergens tot laat ben, haalt hij me altijd op met de auto (want veilig). Hij brengt me soms naar werk met de auto, haalt me vaak op. Hij geeft veel om mij, is er altijd voor mij en altijd op mijn events aanwezig en mijn grootste steun. Ik voel me ontzettend geliefd en vrouwelijk. Dat ik geen zin heb in seks, maakt niet dat we geen liefdesrelatie meer hebben. We moeten aan deze relatie werken zodat ik minder een moederrol heb en daarvoor moet ik meer hulp vragen totdat het automatisch gaat.
pi_216569607
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:43 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Het is absoluut wel een liefdesrelatie. Mijn man toont dagelijks veel genegenheid en affectie, is heel liefdevol naar mij toe met hele lieve woorden, vele kusjes en knuffels en verliefde blikken. Als ik ergens tot laat ben, haalt hij me altijd op met de auto (want veilig). Hij brengt me soms naar werk met de auto, haalt me vaak op. Hij geeft veel om mij, is er altijd voor mij en altijd op mijn events aanwezig en mijn grootste steun. Ik voel me ontzettend geliefd en vrouwelijk. Dat ik geen zin heb in seks, maakt niet dat we geen liefdesrelatie meer hebben. We moeten aan deze relatie werken zodat ik minder een moederrol heb en daarvoor moet ik meer hulp vragen totdat het automatisch gaat.
Hij is poeslief als jij goed voor hem zorgt… Hij is vast ook lief voor zijn moeder.

Geen seks hebben toont dat jullie echt een serieus probleem hebben. Maanden duurt het al en er is nog geen begin van een plan om het probleem op te lossen. Onbestaanbaar. Als mijn vrouw een week geen zin heeft in seks met mij, dan is dat voor mij een signaal dat er iets speelt en wil ik weten wat. En er voor haar zijn. Niet eens omdat ik weer seks wil, maar een probleem van mijn vrouw is ook mijn probleem omdat we partners zijn.

Bij jullie kan het maanden duren en er is nog niet eens goed besproken wat het probleem is. Say what???

Het is ook heel naïef om te denken dat de oplossing gaat zijn dan jij gaat vragen en hij dan wellicht doen. Nee, jullie hebben een groot communicatie probleem. En jouw kerel is een luie sodemieter die gelet op dat hij minder werkt dan jij, anders dan dat hij ziek is, uit zichzelf meer thuis moet doen dan jij.

Als jij alles moet blijven aansturen is het nog steeds jouw verantwoordelijkheid.

Ik begrijp dat als het je eerste relatie is je kan denken dat dit normaal is, maar wat jullie hebben zit extreem scheef en jij bent de enige die het op je neemt om het op te lossen.
  donderdag 6 februari 2025 @ 11:12:22 #96
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216569618
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:43 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Het is absoluut wel een liefdesrelatie. Mijn man toont dagelijks veel genegenheid en affectie, is heel liefdevol naar mij toe met hele lieve woorden, vele kusjes en knuffels en verliefde blikken. Als ik ergens tot laat ben, haalt hij me altijd op met de auto (want veilig). Hij brengt me soms naar werk met de auto, haalt me vaak op. Hij geeft veel om mij, is er altijd voor mij en altijd op mijn events aanwezig en mijn grootste steun. Ik voel me ontzettend geliefd en vrouwelijk.
Wat loop je dan te klagen?
Le Diable
pi_216569656
Overigens, nog een toevoeging: het komt bij ons niet eens tot een week voordat ik door heb dat mijn vrouw zich kut voelt oid. Dat merk je van elkaar. Vrij direct.
pi_216570131
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:39 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Toen mijn man meer thuis bleef dan ik is hij 'hoofdverantwoordelijke' geworden van ons huishouden. En hij doet dat op zijn eigen manier. In het begin had ik best veel commentaar maar ik kreeg altijd als antwoord 'doe het dan zelf'.
Dus nu leef ik in een huishouden van Jan Steen zeg maar. Maar ik heb het helemaal losgelaten.

Ik denk dat dat ook best een ding is. Dat vrouwen zich op een of andere manier meer verantwoordelijk voelen voor het huishouden dan mannen die dat vervolgens uiteraard prima vinden.

Mijn eerste vriend waar ik mee samenwoonde deed soms ook wat. De vaatwasser leeghalen bijvoorbeeld en dat deed hij voor mij en hij vond dat ik niet genoeg dankbaarheid toonde daarvoor terwijl ik meer uren werkte dan hem en vond dat hij meer mocht doen. Knallende ruzies en 10 maand samengewoond nog ook ermee want ik ga niet de rol van moeders overnemen zoals jij hebt gedaan.

Maar goed, je zegt dat er kleine stapjes verbetering is maar ik vermoed dat het huishouden jouw verantwoordelijkheid gaat blijven en je niet meer gaat krijgen dan dat hij af en toe jou helpt. Hoogst haalbare. Zou er zelf niet mee akkoord gaan maar goed.
Denk dat je hier gelijk hebt. Hij zal mij hooguit helpen en daar heb ik op zich vrede mee zolang ik klein woon en hij de zware taken uitvoert. De reden dat ik veel dingen accepteer is omdat hij me zoveel liefde geeft in de vorm van verliefde blikken, de liefste woorden, zoveel knuffels, kussen, mij elke dag missen na werk en hij valt moeilijk in slaap zonder mij en dat maakt mij zo warm van binnen en het gevoel van zo geliefd zijn maakt me gelukkiger dan alleen zijn. We zijn verslaafd aan elkaar en het gaat zo al 3-4 jaar. Het probleem is dat ik geen zin meer heb in seks en dat is zo plots gebeurd van de ene op de andere dag en al maaanden zo gebleven. Natuurlijk viel het mijn man ook op, maar ik denk dat het door mijn nieuwe baan en veel stress komt en alles wat erbij komt kijken. Hij zet er gelukkig geen druk op. We zijn wel intiem, maar ik moet echt niet aan penetratie denken want ik voel me niet geil meer. Misschien dat ik nog langs een seksuoloog ga of middelen ga gebruiken om te ontspannen. Ik weet het niet meer. Ik mis het om seks te willen hebben.
pi_216570179
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 11:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hij is poeslief als jij goed voor hem zorgt… Hij is vast ook lief voor zijn moeder.

Geen seks hebben toont dat jullie echt een serieus probleem hebben. Maanden duurt het al en er is nog geen begin van een plan om het probleem op te lossen. Onbestaanbaar. Als mijn vrouw een week geen zin heeft in seks met mij, dan is dat voor mij een signaal dat er iets speelt en wil ik weten wat. En er voor haar zijn. Niet eens omdat ik weer seks wil, maar een probleem van mijn vrouw is ook mijn probleem omdat we partners zijn.

Bij jullie kan het maanden duren en er is nog niet eens goed besproken wat het probleem is. Say what???

Het is ook heel naïef om te denken dat de oplossing gaat zijn dan jij gaat vragen en hij dan wellicht doen. Nee, jullie hebben een groot communicatie probleem. En jouw kerel is een luie sodemieter die gelet op dat hij minder werkt dan jij, anders dan dat hij ziek is, uit zichzelf meer thuis moet doen dan jij.

Als jij alles moet blijven aansturen is het nog steeds jouw verantwoordelijkheid.

Ik begrijp dat als het je eerste relatie is je kan denken dat dit normaal is, maar wat jullie hebben zit extreem scheef en jij bent de enige die het op je neemt om het op te lossen.
Wij weten niet goed wat ons probleem is en hoe we het moeten oplossen. Ik voel me schuldig dat ik geen seks wil en compenseer de boel denk ik met van alles. Ik weet het niet meer. Ik wil zo graag weer zin hebben in hem op een seksuele manier en niet de schattige knuffel manier. Binnenkort vakantie, misschien dat ik dan een beetje loskom.
  donderdag 6 februari 2025 @ 12:14:57 #100
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216570310
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 11:17 schreef VEM2012 het volgende:
Overigens, nog een toevoeging: het komt bij ons niet eens tot een week voordat ik door heb dat mijn vrouw zich kut voelt oid. Dat merk je van elkaar. Vrij direct.
Ik krijg bij jou altijd het idee dat je in een soort perfecte wolk leeft waarin alles wat afwijkt van de norm 'apart' wordt gevonden
Le Diable
  donderdag 6 februari 2025 @ 12:17:00 #101
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_216570329
Lekker een andere kerel zoeken die dit allemaal wel doet :W
"Hoka Hey!"
pi_216570463
Wij hebben een schoonmaakster. Voor de rest doen we alleen de was en koken. Ik kook drie avonden, zij kookt drie avonden. De zevende avond zondigen we met vette hap. Zij wast en hangt op, ik vouw en ruim op. Ik breng de kleine 5 á 6 dagen naar bed en doe haar vrijwel altijd in bad. Voor de rest zou ik niet zo weten wat we hebben verdeeld.
pi_216570474
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 11:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nog een vraag aan jou: zou jij je vrouw verlaten omdat ze geen seks zou willen met jou maandenlang? Je klinkt gefrustreerd als ze een week geen zin zou hebben. Ik zou me als vrouw echt enorm onder druk gezet voelen en dat zou de boel erger maken.
pi_216570499
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 12:17 schreef matspontius het volgende:
Lekker een andere kerel zoeken die dit allemaal wel doet :W
Zo werkt dat niet in mijn systeem. In een huwelijk ben je er voor elkaar in goede en minder goede tijden. Niemand is perfect, dus we gaan werken aan wat we moeten doen en verbeteren.
  donderdag 6 februari 2025 @ 12:42:35 #105
287741 matspontius
pi_216570581
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 12:35 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet in mijn systeem. In een huwelijk ben je er voor elkaar in goede en minder goede tijden. Niemand is perfect, dus we gaan werken aan wat we moeten doen en verbeteren.
Succes ermee _O- _O-
"Hoka Hey!"
pi_216570931
Ik ben gewoon niet meer de oude seksuele vrije persoon meer die regelmatig aan seks dacht, masturbeerde en mijn man opzocht vanwege de aantrekkingskracht. Ik denk dat ik vaginisme heb gekregen als ik zo bepaalde podcasts beluister.

De seksuele aantrekking vanuit mijn kant is helemaal omgeslagen in schattig-knuffel-energie. Mijn man wil natuurlijk ook wel seks maar legt er geen druk op, omdat ik het met van alles compenseer denk ik. Een voor hem mooie lieve verzorgde vrouw die veel van hem houdt, goed kan koken, het huishouden doet en het huis gezellig maakt en ook nog wat moois in de geldpot stopt en hem graag verwent.
  Spellchecker donderdag 6 februari 2025 @ 13:13:15 #107
197773 crew  maily
pi_216570966
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 13:11 schreef TheInnocent het volgende:
Ik ben gewoon niet meer de oude seksuele vrije persoon meer die regelmatig aan seks dacht, masturbeerde en mijn man opzocht vanwege de aantrekkingskracht. Ik denk dat ik vaginisme heb gekregen als ik zo bepaalde podcasts beluister.

De seksuele aantrekking vanuit mijn kant is helemaal omgeslagen in schattig-knuffel-energie. Mijn man wil natuurlijk ook wel seks maar legt er geen druk op, omdat ik het met van alles compenseer denk ik. Een voor hem mooie lieve verzorgde vrouw die veel van hem houdt, goed kan koken, het huishouden doet en het huis gezellig maakt en ook nog wat moois in de geldpot stopt en hem graag verwent.
Je bent zijn mama niet .....
  donderdag 6 februari 2025 @ 13:37:51 #108
287741 matspontius
pi_216571202
Inmiddels krijg ik sterk het vermoeden dat deze user de boel gigantisch in de zeik ligt te nemen ^p^
"Hoka Hey!"
pi_216571545
Op de dagen dat ik werk doe ik eigenlijk niets. Dan houdt hij de boel bij (werkt vanuit huis grotendeels) en maakt een lekkere lunch voor me voordat ik aan het werk moet.

Op dagen dat ik vrij ben kook ik graag uitgebreid. Maar doe ik ook vaak de was en maken we samen echt goed schoon. Iig een van de twee dagen dat ik vrij ben, de ander besteden we liever aan elkaar en/of wat leuks doen.

Ik doe denk ik effectief wat minder dan hij. Koken reken ik eigenlijk niet mee voor mezelf omdat ik dat gewoon leuk vind om te doen.
Maar we vinden het prima zoals het gaat.
pi_216571663
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:16 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Zo te zien dragen jullie beide jullie steentje bij aan de relatie. Je deed eerst voorkomen alsof je bijna niets deed in huis. :) Jullie hebben 3 kinderen en hebben de boel goed geregeld zo te zien. Was de taakverdeling ook eerlijk voordat jullie kinderen kregen? Was je als man bijv wat luier en had je een schop onder de kont nodig om zo te worden zoals je nu bent?
Mijn vrouw en ik woonden al 10 jaar met 4 andere vrienden in een studentenhuis, waar we ook een schoonmaakster hadden voor de gezamenlijke ruimtes, en iedereen hield natuurlijk z'n eigen kamer netjes. We trouwden vanuit dat huis, en gingen daar weg omdat zij toen ook zwanger bleek. Ik heb dus nooit samengewoond zonder kinderen erbij. Maar ik denk dat ik dan wel wat makkelijker zou zijn geweest ja.
-nee-
pi_216572168
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:04 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Zijn moeder staat nog steeds op de dag van vandaag om 5u op in de ochtend om te koken voor iedereen, 3 gangen en bijgerechtjes, het huis spik en span, alles schoon, werkt erbij, doet letterlijk alles! Ze rent heen en weer en kan niet stilzitten, vrouw in de 60!
Random misschien, maar wie is 'iedereen'? Wonen er 30+ kinderen nog thuis bij haar? Klinkt heftig wat je beschrijft.
pi_216577279
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 12:14 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ik krijg bij jou altijd het idee dat je in een soort perfecte wolk leeft waarin alles wat afwijkt van de norm 'apart' wordt gevonden
Gekke gedachte, aangezien hier achter steekt dat wij ook best tegen dingen aanlopen, maar daar gewoon over communiceren.

Ik heb wel een hele leuke vrouw, dat helpt.

Maar het is ook mijn tweede vrouw… Om maar te zwijgen over andere relaties die geklapt zijn.
pi_216577378
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 12:33 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Nog een vraag aan jou: zou jij je vrouw verlaten omdat ze geen seks zou willen met jou maandenlang? Je klinkt gefrustreerd als ze een week geen zin zou hebben. Ik zou me als vrouw echt enorm onder druk gezet voelen en dat zou de boel erger maken.
Maandenlang geen seks zonder dat er duidelijk is waarom en zonder dat er iets aan gedaan wordt? Dan ben ik wel weg denk ik zo…

Het gaat niet erom dat je seks moet hebben. Het gaat erom dat er kennelijk een groot probleem is, maar daar niets mee gedaan wordt.

Overigens nooit aan de hand gehad.
pi_216578978
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maandenlang geen seks zonder dat er duidelijk is waarom en zonder dat er iets aan gedaan wordt? Dan ben ik wel weg denk ik zo…

Het gaat niet erom dat je seks moet hebben. Het gaat erom dat er kennelijk een groot probleem is, maar daar niets mee gedaan wordt.

Overigens nooit aan de hand gehad.
En als het wel duidelijk zou zijn waarom, of vermoeid of vaginisme of wat dan ook, zou je dan alsnog vertrekken? Kan zomaar nog best lang duren dat je geen seks hebt totdat “het probleem” is opgelost.
pi_216579005
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 15:03 schreef Drxx het volgende:

[..]
Random misschien, maar wie is 'iedereen'? Wonen er 30+ kinderen nog thuis bij haar? Klinkt heftig wat je beschrijft.
iedereen = andere familieleden (dochter + gezin en kids, zusje + gezin en kids, gehandicapte zoon) en andere gehandicapte kinderen op de opvang van zoon + voor zichzelf en haar man natuurlijk en soms ook de buren

ik denk wel voor ongeveer 15 mensen gemiddeld.
pi_216580922
Mijn denkbeeldige vriendin voert thuis niks uit. ;(
pi_217101915
Ik ben ook zo’n luie man. Maar sport wel verder
Vakman pur sang
pi_217106293
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 23:39 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
En als het wel duidelijk zou zijn waarom, of vermoeid of vaginisme of wat dan ook, zou je dan alsnog vertrekken? Kan zomaar nog best lang duren dat je geen seks hebt totdat “het probleem” is opgelost.
Vraag gemist: als de ander er aan werkt om het probleem op te lossen en bij meer permanente problemen ook gesproken kan worden over alternatieven, dan is dat een heel ander verhaal.
pi_217381092
De ene taak doe ik en de andere taak die :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door marretak op 16-04-2025 00:31:28 ]
pi_217416160
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vraag gemist: als de ander er aan werkt om het probleem op te lossen en bij meer permanente problemen ook gesproken kan worden over alternatieven, dan is dat een heel ander verhaal.
Ik denk dat het best vaak voorkomt dat mensen, voornamelijk vrouwen, na x aantal jaren hun partner niet zo aantrekkelijk meer vinden. Bij mij persoonlijk werken dingen ook visueel. Ik werk aan mezelf, mijn lichaam/ uiterlijk en ik vind een buikje of lovehandles bij een man gewoon niet aantrekkelijk. Schattig ja, houden van ja, maar niet sexueel zeg maar.
pi_217422477
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 23:31 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Ik denk dat het best vaak voorkomt dat mensen, voornamelijk vrouwen, na x aantal jaren hun partner niet zo aantrekkelijk meer vinden. Bij mij persoonlijk werken dingen ook visueel. Ik werk aan mezelf, mijn lichaam/ uiterlijk en ik vind een buikje of lovehandles bij een man gewoon niet aantrekkelijk. Schattig ja, houden van ja, maar niet sexueel zeg maar.
Dat is bij mannen niet anders…

Maar terecht: beide partners doen er verstandig aan om goed voor zichzelf te zorgen.
  zondag 20 april 2025 @ 19:12:30 #122
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217424063
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 23:31 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Ja ok, maar dat kun je uiteraard ook omdraaien. Als je wijf verslonst en geen enkele moeite meer doet om zich aantrekkelijk te maken dan kun je nog zoveel van haar houden maar je hebt geen zin meer om er op te kruipen en zodoende wordt de buurvrouw die drie keer per week hard loopt plots wel heel interessant
Le Diable
  zondag 20 april 2025 @ 19:16:07 #123
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217424139
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 19:12 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja ok, maar dat kun je uiteraard ook omdraaien. Als je wijf verslonst en geen enkele moeite meer doet om zich aantrekkelijk te maken dan kun je nog zoveel van haar houden maar je hebt geen zin meer om er op te kruipen en zodoende wordt de buurvrouw die drie keer per week hard loopt plots wel heel interessant
Misschien wil die buurvrouw wel een drankje komen doen en een beetje spice aanbrengen in de verstandhouding. Dingen kunnen vlot gaan.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217424211
Bij mij thuis doe ik alles en ligt de hond lekker te relaxen op de bank, tussen het lopen spelen en knuffelen na.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 20 april 2025 @ 19:59:18 #125
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217424764
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 19:16 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Misschien wil die buurvrouw wel een drankje komen doen en een beetje spice aanbrengen in de verstandhouding. Dingen kunnen vlot gaan.
"Een luisterend oor bieden"
Le Diable
pi_217425562
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 19:59 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
"Een luisterend oor bieden"
"Maar papa, wat zit het oor van de buurvrouw op een rare plaats 😱"
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 20 april 2025 @ 21:00:21 #127
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217425603
Robbie doet het stofzuigen, ik doe de rest.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zondag 20 april 2025 @ 21:27:47 #128
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217425945
quote:
6s.gif Op zondag 20 april 2025 20:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
"Maar papa, wat zit het oor van de buurvrouw op een rare plaats 😱"
:D
Le Diable
pi_217437006
Ik woon sindskort met mijn nieuwe vriendin.

Ze werkt fulltime. Daarnaast doet ze de was en kookt ze zo'n 3 keer in de week. Ik kook gemiddeld 1 keer in de 2 weken en verder gaan we doorgaans uit eten of halen we af. Ze regelt verder ook de schoonmaak. Ik heb al gezegd dat als ik het moet doen, ik wel liever een schoonmaakster betaal, maar ze wil het liever zelf doen omdat ze een schoonmaakster geldverspilling vindt, zelfs als het mijn geld zou zijn. Ze houdt ook de tuin en de kamerplanten bij. Mijn vriendin geeft me ook ongeveer 6 dagen in de week een volledige massage voor het slapengaan en soms ook een pijpbeurt maar daar heb ik niet elke dag zin in.

Ik werk parttime. Ik doe klusjes in huis, hoewel ik soms ook een klusjesman laat komen daarvoor. Verder maak ik doorgaans wel het ontbijt en de koffie 's ochtends. Daarnaast neuk ik haar 3 à 4 keer per week stevig zodat ze de energie heeft om al die dingen voor me te doen die ze doet.
Mja
  dinsdag 22 april 2025 @ 16:50:16 #130
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217439938
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:19 schreef TAmaru het volgende:
Ik woon sindskort met mijn nieuwe vriendin.

Ze werkt fulltime. Daarnaast doet ze de was en kookt ze zo'n 3 keer in de week. Ik kook gemiddeld 1 keer in de 2 weken en verder gaan we doorgaans uit eten of halen we af. Ze regelt verder ook de schoonmaak. Ik heb al gezegd dat als ik het moet doen, ik wel liever een schoonmaakster betaal, maar ze wil het liever zelf doen omdat ze een schoonmaakster geldverspilling vindt, zelfs als het mijn geld zou zijn. Ze houdt ook de tuin en de kamerplanten bij. Mijn vriendin geeft me ook ongeveer 6 dagen in de week een volledige massage voor het slapengaan en soms ook een pijpbeurt maar daar heb ik niet elke dag zin in.

Ik werk parttime. Ik doe klusjes in huis, hoewel ik soms ook een klusjesman laat komen daarvoor. Verder maak ik doorgaans wel het ontbijt en de koffie 's ochtends. Daarnaast neuk ik haar 3 à 4 keer per week stevig zodat ze de energie heeft om al die dingen voor me te doen die ze doet.
Heb je haar in Thailand opgepikt?

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:56 schreef TAmaru het volgende:
Ik ben een aantal maanden terug op vakantie geweest naar Thailand en daar heb ik in twee weken seks met 17 vrouwen gehad, waarvan 5 via een datingapp en 12 betaald.
pindazakje
pi_217441551
Verschrikkelijk, zo'n luie kerel!

Hij weet vast dat de huishoudelijke taken niet eerlijk verdeeld zijn en laat het gewoon toe. Dat zegt ook genoeg over hoeveel moeite hij doet in jullie relatie...

Als één partner alles moet doen, bovenop een baan, voelt dat snel als uitbuiting en gebrek aan respect!
Het gaat niet alleen om schoonmaken of koken, maar om wederzijds steun, betrokkenheid en waardering. Een partner die alles aan de ander overlaat, zegt eigenlijk (bewust of onbewust): “Jouw tijd en energie zijn minder belangrijk dan de mijne.” En dat vreet aan de balans en liefde in een relatie.
pi_217442399
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2025 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Heb je haar in Thailand opgepikt?
[..]

Nee, een paar weken daarvoor, in Nederland :)
Mja
pi_217550440
Klinkt wel een beetje als een lamzak.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 17:45:31 #134
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217559243
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')