abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216553867
Ik hoor van mannelijke collega’s dat ze naast hun drukke baan veel in huis doen en van mijn vriendinnen dat hun man ook erg actief is in het huis. Van koken tot huishoudelijke klusjes en het verzorgen van kinderen/dieren/planten. De vrouwen koken net zo vaak of minder vaak dan de mannen. Ook als ik met mijn man op bezoek ben, staat de man in de keuken en heeft de man gekookt. Ik ben er nu extra alert op, omdat mijn man nooit kookt en alles wat hij thuis doet met moeite gebeurt en met een pff of uughhh alsof er levensenergie verdwijnt uit zijn lichaam en dat irriteert me eigenlijk heel erg maar ik zeg niets zodat we geen onnodige discussie hebben. Ik hou de sfeer graag goed.

Verder ben ik ook iemand die fulltime werkt, een uitdagende baan heeft, elke dag kookt in huis en de boel schoonhoudt. Mijn man is gelukkig netjes en helpt soms mee en zet altijd het vuilnis buiten. Maar het valt in het niet met wat ik allemaal doe. Ben uitgeput van alles, de was, koken, zijn bord vullen en voor zijn neus zetten, afruimen, stofzuigen, keukenkasten en deuren schoonmaken, zijn kleren opvouwen en alles netjes in de kast.. het is alsof ik een giga manbaby verzorg soms en dat is totaal niet sexy. Ik voel me meer moeder dan partner en al die momenten zijn enorme moodkillers. Heb ook totaal geen zin meer in seks, wil slaap, knuffels en rust.

Voor de rest sport hij niet en is hij een beetje aangekomen terwijl ik 3-4x in de week sport en heel verzorgd ben en er graag goed uitzie voor mezelf en voor hem. Ik sta ook gelijk op als ik wakker ben en blijf niet nog 2 uur in bed liggen youtube kijken. Die dingen werken ook niet mee… onze energielevels lijken enorm te verschillen.

Ik vraag me af of dit herkenbaar is bij mensen of dat ik in een uitzonderingssituatie zit. Ik hou ontzettend veel van mijn man en doe deze dingen met liefde. Alleen.. af en toe ben ik het zat als ik uitgeput ben. Graag serieuze reacties.
pi_216553920
Zoveelste huiltopic van je. Succes voor je man met jou.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_216553994
Ik werk niet, mijn vrouw doet bijna alles in huis en zorgt voor onze kinderen als ze niet op de opvang zijn.

In ruil daarvoor ben ik gewoon heel goed in bed.

Is een vrij normale verdeling hoor :Y
-XOXO-
pi_216554043
En daar kwam je pas achter na het huwelijk?
  Moderator dinsdag 4 februari 2025 @ 22:55:57 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216554116
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:41 schreef mascara-klodder het volgende:
Zoveelste huiltopic van je. Succes voor je man met jou.
Ja dit.

Daarnaast, ik doe net zo veel of zelfs meer dan mijn vrouw in huis, terwijl ik 40uur werk en mijn vrouw 24. Maar mijn vrouw doet de dochter hoofdzakelijk en koken en de boodschappen dus het zal ongeveer gelijk zijn.

Maar ik zeik niet en mijn vrouw ook niet, al helemaal niet gebaseerd op wat we wel of niet bij anderen zien want dat zijn wij niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216554158
Als ik je topic lees heb ik al zin om naar bed te gaan dus dat van die energielevels verbaasd me niks.
  Moderator dinsdag 4 februari 2025 @ 23:02:21 #7
16180 crew  CoolGuy
pi_216554206
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:58 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Als ik je topic lees heb ik al zin om naar bed te gaan dus dat van die energielevels verbaasd me niks.
Ja dat heb ik ook als ik sommige topics van andere users lees maar wat nou als je gewoon inhoudelijk reageert?
pi_216554280
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja dat heb ik ook als ik sommige topics van andere users lees maar wat nou als je gewoon inhoudelijk reageert?
Oké, laten we dan eens beginnen met de vraag waarom TS het niet bespreekbaar maakt met haar partner in plaats van het gelijk op een forum te dumpen? Van zogenaamd "de sfeer goed houden" word ie zo te lezen echt niet beter.
pi_216554384
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja dit.

Daarnaast, ik doe net zo veel of zelfs meer dan mijn vrouw in huis, terwijl ik 40uur werk en mijn vrouw 24. Maar mijn vrouw doet de dochter hoofdzakelijk en koken en de boodschappen dus het zal ongeveer gelijk zijn.

Maar ik zeik niet en mijn vrouw ook niet, al helemaal niet gebaseerd op wat we wel of niet bij anderen zien want dat zijn wij niet.
Als je naast die 40u ook zou koken en de was doen, zou je denk ik wel anders klinken. Misschien zou je dan wel “zeiken”, want dat is menselijk. En ik zeik liever anoniem hier dan elders. :)
  Moderator dinsdag 4 februari 2025 @ 23:22:17 #10
16180 crew  CoolGuy
pi_216554468
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:15 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Als je naast die 40u ook zou koken en de was doen, zou je denk ik wel anders klinken. Misschien zou je dan wel “zeiken”, want dat is menselijk. En ik zeik liever anoniem hier dan elders. :)
Ik doe de was. En ik kook ook als het moet maar mijn vrouw doet het over het algemeen. Dus nee ik denk zomaar dat ik helemaal niet anders zou klinken.
pi_216554479
Je man is een lakse luilak en jij houdt dit in stand. Wat wil je nog meer weten?
pi_216554495
Het is helemaal niet relevant hoe andere stellen het doen.

Jij bent ontevreden met hoe het nu gaat en op zich snap ik dat wel, want zoals je het omschrijft is jouw kerel een luiwammes die ook nog eens slecht voor zichzelf zorgt.

Als ik het goed begrijp hebben jullie nog geen kinderen. Nou, dan lijkt het mij een mooi moment om hem aan te geven dat je dit niet meer trekt en dat hij ofwel verandert (ik acht de kans overigens nihil), ofwel dat jullie uit elkaar gaan.

Dat je van hem houdt is leuk en aardig, maar als het niet werkt tussen jullie (en het werkt duidelijk totaal niet tussen jullie, je kan alleen maar de lieve vrede bewaren door te zwijgen over jouw ergernissen), dan moet je er een punt achter zetten. Houden van is niet voldoende om samen een leven te kunnen opbouwen.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 23:31:14 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216554536
Deed zijn moeder ook alles voor hem?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 23:35:32 #14
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_216554571
Mijn man doet het meest in huis maar ik kook omdat ik dat beter kan.

Jouw man doet niet zoveel in huis omdat jij dat wel doet. Gewoon aangeven dat je het amper kunt volhouden. En zeggen dat als hij je meer helpt dat je dan meer energie hebt om te sexen. Mijn man zou nog kookles nemen als ik zoiets zou zeggen.
To BG or not to BG!
  dinsdag 4 februari 2025 @ 23:38:39 #15
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216554592
Eigen bedrijf, werk bijna 40 uur in de week en vaak in de avonden nog wat, doe bijna altijd eten koken, keuken afruimen en de kids naar bed ‘s avonds. Breng ze 3x in de week s’ochtends naar school en 2x per week in de avond trainen.

Verder stofzuig ik en ruim op, doe huishoudelijke klusjes al naar nodig (we hebben een schoonmaakster).

Ik doe eigenlijk nooit de was, das het enige. De rest is gewoon verdeeld al naar gelang wie er tijd en mogelijkheid heeft.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_216554595
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:35 schreef oppiedoppie het volgende:
Mijn man doet het meest in huis maar ik kook omdat ik dat beter kan.

Jouw man doet niet zoveel in huis omdat jij dat wel doet. Gewoon aangeven dat je het amper kunt volhouden. En zeggen dat als hij je meer helpt dat je dan meer energie hebt om te sexen. Mijn man zou nog kookles nemen als ik zoiets zou zeggen.
Oppiedoppie :D _O_
pi_216554608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:38 schreef Scorpie het volgende:
Eigen bedrijf, werk bijna 40 uur in de week en vaak in de avonden nog wat, doe bijna altijd eten koken, keuken afruimen en de kids naar bed ‘s avonds. Breng ze 3x in de week s’ochtends naar school en 2x per week in de avond trainen.

Verder stofzuig ik en ruim op, doe huishoudelijke klusjes al naar nodig (we hebben een schoonmaakster).

Ik doe eigenlijk nooit de was, das het enige. De rest is gewoon verdeeld al naar gelang wie er tijd en mogelijkheid heeft.
Ja daar maak je toch gewoon afspraken over? Zo moeilijk is dat niet.

Of eigenlijk gaat dat gewoon vanzelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door mascara-klodder op 05-02-2025 04:47:57 ]
pi_216554623
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:23 schreef Cockwhale het volgende:
Je man is een lakse luilak en jij houdt dit in stand. Wat wil je nog meer weten?
Doe nou niet, dat is precies wat TS wil horen
  dinsdag 4 februari 2025 @ 23:43:41 #19
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216554631
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:40 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ja daar maar je toch gewoon afspraken over? Zo moeilijk is dat niet.

Of eigenlijk gaat dat gewoon vanzelf.
Gaat gewoon vanzelf.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_216554639
Wij werken allebei 32 uur en denk dat we qua inspanningen in het huishouden wel 50/50 zijn. Ik kook eigenlijk wel altijd omdat ik dat leuk vind. M’n vriendin vindt er niks aan en is er ook minder goed in. Geeft ze zelf wel toe. Boodschappen doe ik meestal ff tussendoor omdat ik meer thuiswerk.

Qua schoonmaken doet zij wel meer. Ik ben van de lange halen snel thuis en zij ziet details veel beter. Verder doen we klussen/timmeren enzo vooral samen, hoewel zij wel meer van het tuinieren is. We mopperen eigenlijk nooit op elkaar, dus de verdeling zal wel goed zijn.
pi_216554711
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gaat gewoon vanzelf.
Zoals het hoort ook.
pi_216554750
Mijn vrouw doet al het logistieke werk van mijn huishouden, zij runt het, zeg maar. Ik til alleen de zware dingen en fiks alles waar gereedschap en enige handvaardigheid voor nodig is. Ook doe ik alles wat zij vergeet of overslaat zonder dat ik haar daar mee lastig val. De schoonmaakster komt 3 keer per week tegenwoordig, die ruimt achter onze reet aan de meuk op. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Als het fysiek vermoeiend is, doe ik het. Als het met geld, post of andere verantwoordelijkheden te maken heeft, doet zij het. Als zij echt ergens geen zin in heeft, komt ze bij me bedelen of ik het niet voor haar wil doen, en dan doe ik dat, ik bedel nooit om een gunst bij haar.

In feite is de verdeling zo:
Zij fikst alles, totdat ze geen zin meer heeft, daarna neem ik het over. Verder zorg ik met loze beloften en minimale inspanning dat dit delicate systeem niet elkaar dondert en dat de wasmachine gerepareerd is.

Je moet niet zoeken naar een eerlijke taakverdeling als die er niet van nature is. Je moet op zoek gaan naar een vorm waarin je de eindstreep haalt en om tien uur achter je xbox kan.
-nee-
  woensdag 5 februari 2025 @ 01:02:21 #23
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216554997
Ik doe alles zelf.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_216555361
Zoals het was vrouw met 3 kinderen werkte 12 uur en deed het huishouden. Ik werkte 50 uur en deed het kluswerk en buiten alles.
Heeft altijd goed gewerkt zo.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 5 februari 2025 @ 07:58:09 #25
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216555601
Ik doe alles en mijn kat doet NIKS!
pi_216556027
Ik, vrouw, werk 40 uur en mijn man 36 uur over vier dagen verdeelt.
Ik doe de was, geef de katten eten, regel de financiën, vakanties, gezinsagenda en coördineer eigenlijk alles.
Man kookt, doet de boodschappen, stofzuigt, stoft af, maakt de wc schoon etc. Eigenlijk doet hij 85% van de huishouding.

Dit bevalt mij prima en snap echt niet dat vrouwen akkoord gaan met een man die niks doet.
Beide sporten ook nog 3 a 4x per week en hebben twee kinderen (een tiener en student)

Kortom, ga in gesprek met je man. Zet alle taken op papier en verdeel het. We leven niet meer in 1960.
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:09:40 #27
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_216556079
Ik doe alles, de katten doen niets.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:36:26 #28
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_216556347
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:09 schreef mvdejong het volgende:
Ik doe alles, de katten doen niets.
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:41:59 #29
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_216556398
Ik kan mij herinneren dat er al zo'n topic als dit was.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_216556442
Ik breng de poen binnen en de vrouw doet het huishouden en zit op haar knietjes zodra ik dat verwacht.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:01:13 #31
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216556595
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:46 schreef fokexpert het volgende:
Ik breng de poen binnen en de vrouw doet het huishouden en zit op haar knietjes zodra ik dat verwacht.
Zoals het hoort ^O^
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_216556680
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:01 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Zoals het hoort ^O^
Inderdaad! Ik snap niet waarom mensen altijd zo moeilijk denken!
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:15:15 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216556733
Ik kook merendeel van de dagen (tenzij ik op kantoor werk, dat is 2 dagen in de week) en doe altijd de afwas. En doe het vuil wegbrengen.

Vriendin doet alle was en maakt net iets meer schoon dan ik.
pi_216557175
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Oké, laten we dan eens beginnen met de vraag waarom TS het niet bespreekbaar maakt met haar partner in plaats van het gelijk op een forum te dumpen? Van zogenaamd "de sfeer goed houden" word ie zo te lezen echt niet beter.
Ik snap dat sommige mensen veel dingen makkelijk kunnen bespreken met hun partner en dat dit logisch klinkt, maar zo makkelijk gaat dat niet bij ons helaas. Wij zijn namelijk erg gevoelig: mijn man zeer gevoelig voor kritiek en ik zeer gevoelig voor een slechte sfeer.

Ik wil je een voorbeeld geven van wat er gebeurt als ik iets bespreekbaar wil maken. Ik doe de was in het weekend, mijn man doet de was nooit (zijn moeder deed dat altijd voor hem, en vouwde alles als pakketjes en gaf het zo terug zodat hij het in zijn kast kon zetten, dit is hij gewend van vroeger tm hij trouwde met mij). Voor mij is de was niet veel moeite, maar op een dag was ik al bezig met koken/deeg en de wasmachine begon te piepen. Ik vroeg mijn man of hij de natte was in de droger kon doen. Zo gezegd zo letterlijk gedaan. Uren later denk ik aan de droger waarom die niet piept en ik loop ernaartoe en zie de natte kleren erin. Ik zeg tegen mijn man waarom heb je de droger niet aangezet? Hij: Dat heb je niet gevraagd. Ik: Dat is toch logisch dat je die dan aanzet? Die natte kleren gaan anders stinken hier. Hij: ppfff uughh (boos/ zwaar geirriteerd/ loopt weg/ zeer slechte sfeer) en sneer naar mij toe: dan had je dat moeten communiceren, onze communicatie gaat niet goed! Ik: zodra je bent afgekoeld kom ik hierover praten met jou en in de tussentijd doe ik de was en schoonmaak en ligt hij op de bank boos. Uurtje later kom ik praten met hem: hebben we het erover, ik geef aan hoe ik me voel erover, zelf gevoelig ben voor slechte sfeer en zijn reactie heftig vind en afkeur en het jammer vind dat ergens over praten zo moeizaam gaat, hij geeft aan dat ik alles moet communiceren dus ik had dus moeten zeggen erbij dat je ook op de knop moest drukken. Eind goed al goed, kus en knuffel en weer door. Hele zondagmiddag was zeer klote door zoiets kleins alleen al. Om deze reden heb ik er totaal geen zin in om alles bespreekbaar te maken.
pi_216557281
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:31 schreef Lienekien het volgende:
Deed zijn moeder ook alles voor hem?
Absoluut en ik weet dat het ook hierdoor komt dat ik hem veel moet leren. Daar komt ook bij dat zijn moeder hem nooit kritiek gaf, dat vind ik nog het ergste denk ik.

Zijn moeder staat nog steeds op de dag van vandaag om 5u op in de ochtend om te koken voor iedereen, 3 gangen en bijgerechtjes, het huis spik en span, alles schoon, werkt erbij, doet letterlijk alles! Ze rent heen en weer en kan niet stilzitten, vrouw in de 60! Ook toen hij op zichzelf woonde werden zijn kleren gewassen, kreeg hij 3x in de week eten van moeders in tupperware (3 gangen) waardoor hij zelden zijn eigen eten hoefde te regelen. Sinds hij getrouwd is gaat hij nauwelijks langs bij moeders.
pi_216557335
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:56 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Ik snap dat sommige mensen veel dingen makkelijk kunnen bespreken met hun partner en dat dit logisch klinkt, maar zo makkelijk gaat dat niet bij ons helaas. Wij zijn namelijk erg gevoelig: mijn man zeer gevoelig voor kritiek en ik zeer gevoelig voor een slechte sfeer.

Ik wil je een voorbeeld geven van wat er gebeurt als ik iets bespreekbaar wil maken. Ik doe de was in het weekend, mijn man doet de was nooit (zijn moeder deed dat altijd voor hem, en vouwde alles als pakketjes en gaf het zo terug zodat hij het in zijn kast kon zetten, dit is hij gewend van vroeger tm hij trouwde met mij). Voor mij is de was niet veel moeite, maar op een dag was ik al bezig met koken/deeg en de wasmachine begon te piepen. Ik vroeg mijn man of hij de natte was in de droger kon doen. Zo gezegd zo letterlijk gedaan. Uren later denk ik aan de droger waarom die niet piept en ik loop ernaartoe en zie de natte kleren erin. Ik zeg tegen mijn man waarom heb je de droger niet aangezet? Hij: Dat heb je niet gevraagd. Ik: Dat is toch logisch dat je die dan aanzet? Die natte kleren gaan anders stinken hier. Hij: ppfff uughh (boos/ zwaar geirriteerd/ loopt weg/ zeer slechte sfeer) en sneer naar mij toe: dan had je dat moeten communiceren, onze communicatie gaat niet goed! Ik: zodra je bent afgekoeld kom ik hierover praten met jou en in de tussentijd doe ik de was en schoonmaak en ligt hij op de bank boos. Uurtje later kom ik praten met hem: hebben we het erover, ik geef aan hoe ik me voel erover, zelf gevoelig ben voor slechte sfeer en zijn reactie heftig vind en afkeur en het jammer vind dat ergens over praten zo moeizaam gaat, hij geeft aan dat ik alles moet communiceren dus ik had dus moeten zeggen erbij dat je ook op de knop moest drukken. Eind goed al goed, kus en knuffel en weer door. Hele zondagmiddag was zeer klote door zoiets kleins alleen al. Om deze reden heb ik er totaal geen zin in om alles bespreekbaar te maken.
Jeetje, dit lijkt meer op gaslichting dan op een communicatiefout vanuit jouw kant.
Hier zou ik een flinke ruzie voor over hebben. Er is namelijk geen enkele sprake van een goede sfeer. Enkel als jij alles doet en hem op zijn wenken bediend en alles uit zijn handen neemt, is blijkbaar de sfeer goed. Voor hem dan, want jij loopt alle gaten dicht en loopt op je tandvlees. Ik lees enkel een egoïstische, luie man die aangestuurd moet worden als een 12 jarige.

Kortom, tijd voor een takenpakket op papier en anders lever je hem weer af bij zijn moeder tot hij "af" is. Dus even doorpakken en laat de boel maar escaleren dan.
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:26:43 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216557502
“Wij zijn namelijk erg gevoelig.”

Jullie hebben nog niet geleerd dat je elkaar in een goede relatie vertrouwt en dat je dan van elkaar weet dat de ander je niet opzettelijk zal kwetsen.

Ik las je voorbeeld over de was: mijn man had in dat geval gezegd: “Oh, natuurlijk. Stom van me. Sorry.”

Bloem75 zegt het goed. Ik vind het erg spijtig voor je, maar je man klinkt inderdaad als een kind waarvan je nog maar moet afwachten of hij zich ooit volwassen gaat gedragen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:27:23 #38
335476 oppiedoppie
pi_216557508
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:56 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Dit meen je niet :D

Maar goed, je komt hier dus alleen om even te klagen en niet om tips te krijgen om hier iets aan te veranderen.

Moest er niet aan denken om een man te hebben waar je op deze manier mee om moet gaan om de lieve vrede te bewaren. Schop in de kont moet die hebben. En jij ook! Kom op zeg......
To BG or not to BG!
pi_216557584
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:25 schreef VEM2012 het volgende:
Het is helemaal niet relevant hoe andere stellen het doen.

Jij bent ontevreden met hoe het nu gaat en op zich snap ik dat wel, want zoals je het omschrijft is jouw kerel een luiwammes die ook nog eens slecht voor zichzelf zorgt.

Als ik het goed begrijp hebben jullie nog geen kinderen. Nou, dan lijkt het mij een mooi moment om hem aan te geven dat je dit niet meer trekt en dat hij ofwel verandert (ik acht de kans overigens nihil), ofwel dat jullie uit elkaar gaan.

Dat je van hem houdt is leuk en aardig, maar als het niet werkt tussen jullie (en het werkt duidelijk totaal niet tussen jullie, je kan alleen maar de lieve vrede bewaren door te zwijgen over jouw ergernissen), dan moet je er een punt achter zetten. Houden van is niet voldoende om samen een leven te kunnen opbouwen.
Het is voor mij heel relevant hoe andere stellen het doen om mijn man andere perspectieven te bieden. Toevallig zijn de mannen van mijn vriendinnen erg actief in huis en hij ziet dat wanneer we langsgaan. In de auto maakt hij nog een opmerking van joh ik had dat echt niet getrokken als man X, wat een engelengeduld heeft hij. Als we thuis zijn word ik enorm gewaardeerd. Mijn man doet ook veel dingen die ik niet zie bij andere mannen. Hij toont veel affectie, knuffels, kusjes, zegt elke dag hoeveel hij van mij houdt en dat ik de mooiste vrouw ben. Hij is heel loyaal en respectvol. Als ik uit eten wil gaan we uit eten. Als ik niet wil koken dan hoeft dat niet, gaan we uit eten of bestellen we wat. Als ik ergens heen wil op vakantie dan gaan we daarheen. Ik bepaal veel zegmaar. En heel veel gaat goed, pas tot het monent dat hij iets “verkeerd” doet. Dan moet ik heel goed nadenken hoe ik dat moet brengen. Zo positief en lief mogelijk zonder hem “te beschuldigen”. Hij is van zichzelf niet actief, inderdaad lui, zwakker dan de gemiddelde man. Hij overdenkt alles, constant aan het denken, altijd een plan A B en C klaar en dat maakt hem ook moe denk ik. Huishouden doen is niet leuk nee, maar het moet gebeuren en hoort erbij. Alles wat hij doet gebeurt met een diepe zucht en dat weet hij ook. Dat gaat misschien met de jaren minderen.

Op zich is dit voor mij vol te houden. De planten heb ik weggegooid, het huis heb ik minimalistisch ingericht en zo dat het makkelijk is schoon te maken (binnenkort koop ik een robot stofzuiger) en ik weiger groter te wonen dan hoe we nu wonen. De afspraak is dat mijn man alle stofzuigers dan schoonmaakt en filters enzo.

Het is alleen dat met mijn baan en zijn baan geen plek is voor kinderen. Hij wil graag kinderen en ik niet. Heb letterlijk gezegd dat ik dan met de vloer gelijk ben en een burn-out krijg als ik er nu nog een taak bij krijg. Hij zei: als je het niet wil, dan is dat ook goed. Vervolgens krijgen we nog vaak de vraag: willen jullie geen kinderen? En kijkt hij mij lacherig aan, maar dat geeft mij wel een schuldgevoel. Ik heb nooit een kinderwens gehad en het wordt alleen maar erger naarmate ik ouder word.
pi_216557617
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:27 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dit meen je niet :D

Maar goed, je komt hier dus alleen om even te klagen en niet om tips te krijgen om hier iets aan te veranderen.

Moest er niet aan denken om een man te hebben waar je op deze manier mee om moet gaan om de lieve vrede te bewaren. Schop in de kont moet die hebben. En jij ook! Kom op zeg......
Ik vind het fijn om ergens mijn ei kwijt te kunnen zonder dat iemand ons kent. Ik wil mijn vriendinnen en ouders nergens mee lastigvallen en ik vind dit soort zaken ook best prive. Tips en advies zijn altijd welkom hoor :) ik lees sowieso alles en dan beslis ik zelf of ik er wat mee wil doen. Een schop onder de kont is nodig, maar hoe? Hoe doe je dat zonder drama?
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:40:54 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216557636
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:38 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Ik vind het fijn om ergens mijn ei kwijt te kunnen zonder dat iemand ons kent. Ik wil mijn vriendinnen en ouders nergens mee lastigvallen en ik vind dit soort zaken ook best prive. Tips en advies zijn altijd welkom hoor :) ik lees sowieso alles en dan beslis ik zelf of ik er wat mee wil doen. Een schop onder de kont is nodig, maar hoe? Hoe doe je dat zonder drama?
Dat die situaties voor drama zorgen, is al een verbeterpunt op zich.

Wat ik zei over vertrouwen: als jij hem ergens op wijst of iets van hem vraagt/verwacht, dan kan hij ook leren om daar normaal op te reageren.
pi_216557642
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:15 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Toevallig doe ik dat. Wel afwisselend, want één kookt en één doet de was en vaatwasser. Mijn vrouw en ik werken beiden fulltime, maar bij mijn werkgever is dat 36 u en bij die van haar 40 u. Dus op vrijdag (voor mij een halve dag) doe ik vaak ook alvast even de badkamer schoonmaken of iets dergelijks.

De sleutel is dat wij ons beiden verantwoordelijk voelen voor het runnen van het huishouden en geen van ons gewapend incompetent is (google maar eens op 'weaponized incompetence') zoals die kindman van jou. In jouw geval zou ik ook gewoon stoppen met zijn was doen.

Dat jullie qua kinderwens geen match zijn vind ik trouwens nog veel problematischer, want dat is geen thema waarvan je moet willen dat er een compromis wordt gesloten.
pi_216557682
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:26 schreef Lienekien het volgende:
“Wij zijn namelijk erg gevoelig.”

Jullie hebben nog niet geleerd dat je elkaar in een goede relatie vertrouwt en dat je dan van elkaar weet dat de ander je niet opzettelijk zal kwetsen.

Ik las je voorbeeld over de was: mijn man had in dat geval gezegd: “Oh, natuurlijk. Stom van me. Sorry.”

Bloem75 zegt het goed. Ik vind het erg spijtig voor je, maar je man klinkt inderdaad als een kind waarvan je nog maar moet afwachten of hij zich ooit volwassen gaat gedragen.
Ik had ook zo een reactie verwacht van oh inderdaad, wat stom. Dan zou ik zeggen: joh, kan gebeuren wassen we nog een keer. In plaats daarvan was het een heftig gesprek geworden met inderdaad de uitleg dat ik hem niet wil kwetsen en dat kritiek geven normaal moet zijn in een relatie. We moeten kunnen aangeven wat we niet goed doen zodat we kunnen verbeteren en elkaar het leven makkelijker en leuker maken. Mijn man is geen kritiek gewend (ook niet van ouders) en kan daar heel slecht tegen, ook op werk, hij wil alles gelijk goed doen. Ik denk dat dit met de jaren gaat veranderen met het volwassen worden en dat het mij energie gaat kosten. Daarbij is het grootste probleem dat ik mezelf meer moeder voel dan partner en geen zin meer heb in seks (al maanden). Dus dat laatste gebeurt ook niet.
pi_216557717
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:45 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Ik had ook zo een reactie verwacht van oh inderdaad, wat stom. Dan zou ik zeggen: joh, kan gebeuren wassen we nog een keer. In plaats daarvan was het een heftig gesprek geworden met inderdaad de uitleg dat ik hem niet wil kwetsen en dat kritiek geven normaal moet zijn in een relatie. We moeten kunnen aangeven wat we niet goed doen zodat we kunnen verbeteren en elkaar het leven makkelijker en leuker maken. Mijn man is geen kritiek gewend (ook niet van ouders) en kan daar heel slecht tegen, ook op werk, hij wil alles gelijk goed doen. Ik denk dat dit met de jaren gaat veranderen met het volwassen worden en dat het mij energie gaat kosten. Daarbij is het grootste probleem dat ik mezelf meer moeder voel dan partner en geen zin meer heb in seks (al maanden). Dus dat laatste gebeurt ook niet.
Denk jij dat hij kan veranderen en in kan gaan zien dat het op zo'n manier niet voor jou gaat zoals het gaat?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:52:00 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216557746
Volgens mij is therapie over communicatie wel een goed idee voor jullie.
pi_216557809
Je geeft heel veel, je mag zeker ook dingen eisen en hij mag zijn gedrag ook aanpassen omdat jullie samen in die relatie zitten. Geven en nemen.

En als jij ergens mee zit, je legt hem uit dat het teveel voor is dan kan hij leren dat hij jou serieus moet nemen. In de zin van minder weerstand en samen tot een betere oplossing komen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Borrelnootje00 op 05-02-2025 12:09:06 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:19:37 #47
335476 oppiedoppie
pi_216557944
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:38 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Geen id hoe je zoiets aankaart zonder drama bij zo iemand als jij beschrijft, lijkt me onmogelijk.

Misschien kun je eens gewoon het huishouden laten versloffen, wel zorgen dat je zelf schone kleren houdt, en dan wat klagen (dat kun jij!) over dat je het niet meer trekt. Dat je zin hebt in sex maar er de energie niet voor hebt. En dan moet hij een oplossing verzinnen, want dat doen mannen graag als een vrouw een 'probleem' aankaart. Kunnen paar dingen zijn, hij gaat meer helpen in huis of een hulp in huis nemen, of jij dag minder werken oid.

Mijn moeder heeft zoiets ook gehad met mijn vader, die zat de eerste keer aan tafel te wachten tot mijn moeder het eten voor hem ging opscheppen. Mijn ma heeft haar eten op gegeten en toen de pan gepakt en voor zijn neus alles in de vuilnisemmer gegooit. Mijn ma heeft trouwens vaker sancies in het huishouden gebruikt als 'middel'. Dan 'staakte' ze en deed pas weer wat tot mijn pa toegaf. Dan kregen we geen eten of schone kleren. Ik had daar altijd de grootste lol om. Ma staakt weer. Dan zat ze heerlijk te schilderen oid als ik uit school kwam. Pa probeerde het ook zolang mogelijk vol te houden, tot hij wel toe moest geven. Koken en wassen deed hij hoe dan ook niet, ma was 100% huisvrouw dat was toen normaal, zij kreeg ontslag toen ze zijn getrouwd.
Zo zou het ook niet moeten natuurlijk maar het werkte wel.
To BG or not to BG!
pi_216558000
quote:

[..]
Dat wat jij beschrijft over je seksuele behoefte in relatie tot een ongelijk verdeeld huishouden komt regelmatig voor. Dit artikel beschrijft de onderzoeksresultaten: https://www.libelle.nl/li(...)huishouden~bae6f7d8/
Dit is het betreffende onderzoek:https://www.tandfonline.c(...)0224499.2022.2079111
pi_216558008
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:41 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Toevallig doe ik dat. Wel afwisselend, want één kookt en één doet de was en vaatwasser. Mijn vrouw en ik werken beiden fulltime, maar bij mijn werkgever is dat 36 u en bij die van haar 40 u. Dus op vrijdag (voor mij een halve dag) doe ik vaak ook alvast even de badkamer schoonmaken of iets dergelijks.

De sleutel is dat wij ons beiden verantwoordelijk voelen voor het runnen van het huishouden en geen van ons gewapend incompetent is (google maar eens op 'weaponized incompetence') zoals die kindman van jou. In jouw geval zou ik ook gewoon stoppen met zijn was doen.

Dat jullie qua kinderwens geen match zijn vind ik trouwens nog veel problematischer, want dat is geen thema waarvan je moet willen dat er een compromis wordt gesloten.
Dat is voor mij de droom. Was het maar zo een feest dat alles vanzelf ging. Mijn man is uitgeput na een werkdag. Hij is vrij twee dagen in de week, en dan zit hij bijna de gehele dag youtube filmpjes te kijken van de nieuwste auto’s en games en nieuws te lezen. In de avond gaat hij dan weer een beetje werken of even tussendoor maar hij is wel de hele dag moe en gaat van bank naar kantoorruimte thuis. Dit zie ik iig als ik thuiswerk op die dagen. Dus het is niet van ik ben vrij laat ik ff schoonmaken. Ik heb laatst de badkamer schoongemaakt en alle schimmel verwijderd. Ik ben ook veel sneller en actiever van hup ff gedaan. Maar dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Hij wordt al moe als hij er aan denkt. Maakt het aanrecht een keer schoon met een doekje en een diepe zucht en heeft voor zijn gevoel al genoeg gedaan die dag zegmaar. Hij regelt wel al onze financien. Ik betaal hem mijn salaris door zodat hij vakanties regelt en de hypotheek en andere facturen betaalt. Verder koop ik alle spullen in huis.

Qua kinderwens laat hij het aan mij over zei hij. Wat ik ga doen is een minder uitdagende baan zoeken met normale werktijden en een seksuoloog bezoeken. Ik wil weer zin hebben in seks en heb dat gevoel al heel lang niet meer. Mijn man voelt zich wel heel erg aangetrokken seksueel tot mij en ik vind hem vooral heel schattig en lief en wil hem volkussen. Ik was vroeger seksueel heel actief en dat is gewoon helemaal weg ineens!
  Spellchecker woensdag 5 februari 2025 @ 12:28:53 #50
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216558010
quote:

[..]
:')

Hoe oud zijn jullie?
En hoe lang bij elkaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')