Dit klinkt ook niet ideaal voor haar. Alsof zij alles doet en jou moet smeken om hulp als het teveel wordt. De schoonmaakster 3x in de week regelt zij omdat jij niet wil meehelpen? Want ik zit er ook aan te denken omdat we hier kennelijk ook niet een eerlijke taakverdeling kunnen hebben. Wat doe jij precies in huis? Kan niet zo zijn dat er elke dag of elke week wat gerepareerd moet worden.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 23:58 schreef Marsenal het volgende:
Mijn vrouw doet al het logistieke werk van mijn huishouden, zij runt het, zeg maar. Ik til alleen de zware dingen en fiks alles waar gereedschap en enige handvaardigheid voor nodig is. Ook doe ik alles wat zij vergeet of overslaat zonder dat ik haar daar mee lastig val. De schoonmaakster komt 3 keer per week tegenwoordig, die ruimt achter onze reet aan de meuk op. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Als het fysiek vermoeiend is, doe ik het. Als het met geld, post of andere verantwoordelijkheden te maken heeft, doet zij het. Als zij echt ergens geen zin in heeft, komt ze bij me bedelen of ik het niet voor haar wil doen, en dan doe ik dat, ik bedel nooit om een gunst bij haar.
In feite is de verdeling zo:
Zij fikst alles, totdat ze geen zin meer heeft, daarna neem ik het over. Verder zorg ik met loze beloften en minimale inspanning dat dit delicate systeem niet elkaar dondert en dat de wasmachine gerepareerd is.
Je moet niet zoeken naar een eerlijke taakverdeling als die er niet van nature is. Je moet op zoek gaan naar een vorm waarin je de eindstreep haalt en om tien uur achter je xbox kan.
En zijn eten opscheppen en dan zijn bord voor zijn neus zetten? Wtf.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:40 schreef DJKoster het volgende:
Gedrag veroorzaakt door zijn jeugd gaat niet zomaar veranderen in de loop van de tijd! Punt.
Daar moet hij aan gaan werken, en snel!
Neem ondertussen zelf gas terug, kijk wat echt belangrijk is (in het huishouden) en ga hem toch voorzichtig 'dwingen' om zelf wat te doen.
Gooi die was van hem bijvoorbeeld gewoon in een mand en zet het naast zijn (kant van het) bed met de mededeling "hee, ik had geen energie om alle was netjes op te ruimen en heb jouw deel in de wasmand naast je bed gezet"
Zijn keus om dan alles netjes op te ruimen of 'uit de wasmand te leven'
Ons heeft het ook best wel een tijd gekost om op dit punt te komen, want we hebben bijvoorbeeld beiden ADHD en zijn allebei regelmatig overprikkeld. Dus dat de één een week wat minder doet komt voor, maar dat is geen punt als je weet dat je gewoon beiden je best doet en de volgende keer is het andersom. En voor bijvoorbeeld de weekboodschappen voor het avondeten hebben we ondertussen een systeempje.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:28 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dat is voor mij de droom. Was het maar zo een feest dat alles vanzelf ging. Mijn man is uitgeput na een werkdag. Hij is vrij twee dagen in de week, en dan zit hij bijna de gehele dag youtube filmpjes te kijken van de nieuwste auto’s en games en nieuws te lezen. In de avond gaat hij dan weer een beetje werken of even tussendoor maar hij is wel de hele dag moe en gaat van bank naar kantoorruimte thuis. Dit zie ik iig als ik thuiswerk op die dagen. Dus het is niet van ik ben vrij laat ik ff schoonmaken. Ik heb laatst de badkamer schoongemaakt en alle schimmel verwijderd. Ik ben ook veel sneller en actiever van hup ff gedaan. Maar dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Hij wordt al moe als hij er aan denkt. Maakt het aanrecht een keer schoon met een doekje en een diepe zucht en heeft voor zijn gevoel al genoeg gedaan die dag zegmaar. Hij regelt wel al onze financien. Ik betaal hem mijn salaris door zodat hij vakanties regelt en de hypotheek en andere facturen betaalt. Verder koop ik alle spullen in huis.
Qua kinderwens laat hij het aan mij over zei hij. Wat ik ga doen is een minder uitdagende baan zoeken met normale werktijden en een seksuoloog bezoeken. Ik wil weer zin hebben in seks en heb dat gevoel al heel lang niet meer. Mijn man voelt zich wel heel erg aangetrokken seksueel tot mij en ik vind hem vooral heel schattig en lief en wil hem volkussen. Ik was vroeger seksueel heel actief en dat is gewoon helemaal weg ineens!
Leuk huwelijk hebben jullie.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:56 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik snap dat sommige mensen veel dingen makkelijk kunnen bespreken met hun partner en dat dit logisch klinkt, maar zo makkelijk gaat dat niet bij ons helaas. Wij zijn namelijk erg gevoelig: mijn man zeer gevoelig voor kritiek en ik zeer gevoelig voor een slechte sfeer.
Ik wil je een voorbeeld geven van wat er gebeurt als ik iets bespreekbaar wil maken. Ik doe de was in het weekend, mijn man doet de was nooit (zijn moeder deed dat altijd voor hem, en vouwde alles als pakketjes en gaf het zo terug zodat hij het in zijn kast kon zetten, dit is hij gewend van vroeger tm hij trouwde met mij). Voor mij is de was niet veel moeite, maar op een dag was ik al bezig met koken/deeg en de wasmachine begon te piepen. Ik vroeg mijn man of hij de natte was in de droger kon doen. Zo gezegd zo letterlijk gedaan. Uren later denk ik aan de droger waarom die niet piept en ik loop ernaartoe en zie de natte kleren erin. Ik zeg tegen mijn man waarom heb je de droger niet aangezet? Hij: Dat heb je niet gevraagd. Ik: Dat is toch logisch dat je die dan aanzet? Die natte kleren gaan anders stinken hier. Hij: ppfff uughh (boos/ zwaar geirriteerd/ loopt weg/ zeer slechte sfeer) en sneer naar mij toe: dan had je dat moeten communiceren, onze communicatie gaat niet goed! Ik: zodra je bent afgekoeld kom ik hierover praten met jou en in de tussentijd doe ik de was en schoonmaak en ligt hij op de bank boos. Uurtje later kom ik praten met hem: hebben we het erover, ik geef aan hoe ik me voel erover, zelf gevoelig ben voor slechte sfeer en zijn reactie heftig vind en afkeur en het jammer vind dat ergens over praten zo moeizaam gaat, hij geeft aan dat ik alles moet communiceren dus ik had dus moeten zeggen erbij dat je ook op de knop moest drukken. Eind goed al goed, kus en knuffel en weer door. Hele zondagmiddag was zeer klote door zoiets kleins alleen al. Om deze reden heb ik er totaal geen zin in om alles bespreekbaar te maken.
Zelf voor gekozen ookquote:Op woensdag 5 februari 2025 13:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Leuk huwelijk hebben jullie.
Nou vooruit, ik zal niet flauw zijn, toen ik mijn post schreef zat ik lekker mn pijp te roken en was wat baldadig. Ik zorg voornamelijk dat na het eten de kinderen (3 stuks) gewassen en gepoetst en met allen hun eigen ritueeltje en boekjes op bed liggen. Dan ruim ik de benedenverdieping op, waaronder de keuken en eetkamer schoonmaken, mijn vrouw mag de ruimte graag goed gebruiken als ze kookt, dat is altijd nog wel een goed klusje. Als mijn vrouw wilt slapen, rond negen uur, ben ik altijd nog wel een uurtje zoet met opruim en schoonmaakdingetjes, broodtrommels maken en kleren van de kinderen klaarleggen. Ik doe dus heus wel wat in huis. Maar zij is uiteindelijk de drijvende kracht, het is niet alsof ik ooit kaarsen heb gekocht en de ruimtes gezellig heb gemaakt voordat we gaan eten.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:40 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dit klinkt ook niet ideaal voor haar. Alsof zij alles doet en jou moet smeken om hulp als het teveel wordt. De schoonmaakster 3x in de week regelt zij omdat jij niet wil meehelpen? Want ik zit er ook aan te denken omdat we hier kennelijk ook niet een eerlijke taakverdeling kunnen hebben. Wat doe jij precies in huis? Kan niet zo zijn dat er elke dag of elke week wat gerepareerd moet worden.
Als jouw man 85% van het huishouden doet, snap jij dan wel dat jij daarmee akkoord gaat?quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:03 schreef Bloem75 het volgende:
Ik, vrouw, werk 40 uur en mijn man 36 uur over vier dagen verdeelt.
Ik doe de was, geef de katten eten, regel de financiën, vakanties, gezinsagenda en coördineer eigenlijk alles.
Man kookt, doet de boodschappen, stofzuigt, stoft af, maakt de wc schoon etc. Eigenlijk doet hij 85% van de huishouding.
Dit bevalt mij prima en snap echt niet dat vrouwen akkoord gaan met een man die niks doet.
Beide sporten ook nog 3 a 4x per week en hebben twee kinderen (een tiener en student)
Kortom, ga in gesprek met je man. Zet alle taken op papier en verdeel het. We leven niet meer in 1960.
Dit is toch geen relatie? Een relatie is iets wat je samen hebt en waarbij je zaken samen oplost.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:56 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik snap dat sommige mensen veel dingen makkelijk kunnen bespreken met hun partner en dat dit logisch klinkt, maar zo makkelijk gaat dat niet bij ons helaas. Wij zijn namelijk erg gevoelig: mijn man zeer gevoelig voor kritiek en ik zeer gevoelig voor een slechte sfeer.
Ik wil je een voorbeeld geven van wat er gebeurt als ik iets bespreekbaar wil maken. Ik doe de was in het weekend, mijn man doet de was nooit (zijn moeder deed dat altijd voor hem, en vouwde alles als pakketjes en gaf het zo terug zodat hij het in zijn kast kon zetten, dit is hij gewend van vroeger tm hij trouwde met mij). Voor mij is de was niet veel moeite, maar op een dag was ik al bezig met koken/deeg en de wasmachine begon te piepen. Ik vroeg mijn man of hij de natte was in de droger kon doen. Zo gezegd zo letterlijk gedaan. Uren later denk ik aan de droger waarom die niet piept en ik loop ernaartoe en zie de natte kleren erin. Ik zeg tegen mijn man waarom heb je de droger niet aangezet? Hij: Dat heb je niet gevraagd. Ik: Dat is toch logisch dat je die dan aanzet? Die natte kleren gaan anders stinken hier. Hij: ppfff uughh (boos/ zwaar geirriteerd/ loopt weg/ zeer slechte sfeer) en sneer naar mij toe: dan had je dat moeten communiceren, onze communicatie gaat niet goed! Ik: zodra je bent afgekoeld kom ik hierover praten met jou en in de tussentijd doe ik de was en schoonmaak en ligt hij op de bank boos. Uurtje later kom ik praten met hem: hebben we het erover, ik geef aan hoe ik me voel erover, zelf gevoelig ben voor slechte sfeer en zijn reactie heftig vind en afkeur en het jammer vind dat ergens over praten zo moeizaam gaat, hij geeft aan dat ik alles moet communiceren dus ik had dus moeten zeggen erbij dat je ook op de knop moest drukken. Eind goed al goed, kus en knuffel en weer door. Hele zondagmiddag was zeer klote door zoiets kleins alleen al. Om deze reden heb ik er totaal geen zin in om alles bespreekbaar te maken.
Met deze man kun je ook beter geen kinderen krijgen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:34 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Het is voor mij heel relevant hoe andere stellen het doen om mijn man andere perspectieven te bieden. Toevallig zijn de mannen van mijn vriendinnen erg actief in huis en hij ziet dat wanneer we langsgaan. In de auto maakt hij nog een opmerking van joh ik had dat echt niet getrokken als man X, wat een engelengeduld heeft hij. Als we thuis zijn word ik enorm gewaardeerd. Mijn man doet ook veel dingen die ik niet zie bij andere mannen. Hij toont veel affectie, knuffels, kusjes, zegt elke dag hoeveel hij van mij houdt en dat ik de mooiste vrouw ben. Hij is heel loyaal en respectvol. Als ik uit eten wil gaan we uit eten. Als ik niet wil koken dan hoeft dat niet, gaan we uit eten of bestellen we wat. Als ik ergens heen wil op vakantie dan gaan we daarheen. Ik bepaal veel zegmaar. En heel veel gaat goed, pas tot het monent dat hij iets “verkeerd” doet. Dan moet ik heel goed nadenken hoe ik dat moet brengen. Zo positief en lief mogelijk zonder hem “te beschuldigen”. Hij is van zichzelf niet actief, inderdaad lui, zwakker dan de gemiddelde man. Hij overdenkt alles, constant aan het denken, altijd een plan A B en C klaar en dat maakt hem ook moe denk ik. Huishouden doen is niet leuk nee, maar het moet gebeuren en hoort erbij. Alles wat hij doet gebeurt met een diepe zucht en dat weet hij ook. Dat gaat misschien met de jaren minderen.
Op zich is dit voor mij vol te houden. De planten heb ik weggegooid, het huis heb ik minimalistisch ingericht en zo dat het makkelijk is schoon te maken (binnenkort koop ik een robot stofzuiger) en ik weiger groter te wonen dan hoe we nu wonen. De afspraak is dat mijn man alle stofzuigers dan schoonmaakt en filters enzo.
Het is alleen dat met mijn baan en zijn baan geen plek is voor kinderen. Hij wil graag kinderen en ik niet. Heb letterlijk gezegd dat ik dan met de vloer gelijk ben en een burn-out krijg als ik er nu nog een taak bij krijg. Hij zei: als je het niet wil, dan is dat ook goed. Vervolgens krijgen we nog vaak de vraag: willen jullie geen kinderen? En kijkt hij mij lacherig aan, maar dat geeft mij wel een schuldgevoel. Ik heb nooit een kinderwens gehad en het wordt alleen maar erger naarmate ik ouder word.
Ik neuk, mijn vrouw wordt geneukt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:36 schreef TheInnocent het volgende:
Ik hoor van mannelijke collega’s dat ze naast hun drukke baan veel in huis doen en van mijn vriendinnen dat hun man ook erg actief is in het huis. Van koken tot huishoudelijke klusjes en het verzorgen van kinderen/dieren/planten. De vrouwen koken net zo vaak of minder vaak dan de mannen. Ook als ik met mijn man op bezoek ben, staat de man in de keuken en heeft de man gekookt. Ik ben er nu extra alert op, omdat mijn man nooit kookt en alles wat hij thuis doet met moeite gebeurt en met een pff of uughhh alsof er levensenergie verdwijnt uit zijn lichaam en dat irriteert me eigenlijk heel erg maar ik zeg niets zodat we geen onnodige discussie hebben. Ik hou de sfeer graag goed.
Verder ben ik ook iemand die fulltime werkt, een uitdagende baan heeft, elke dag kookt in huis en de boel schoonhoudt. Mijn man is gelukkig netjes en helpt soms mee en zet altijd het vuilnis buiten. Maar het valt in het niet met wat ik allemaal doe. Ben uitgeput van alles, de was, koken, zijn bord vullen en voor zijn neus zetten, afruimen, stofzuigen, keukenkasten en deuren schoonmaken, zijn kleren opvouwen en alles netjes in de kast.. het is alsof ik een giga manbaby verzorg soms en dat is totaal niet sexy. Ik voel me meer moeder dan partner en al die momenten zijn enorme moodkillers. Heb ook totaal geen zin meer in seks, wil slaap, knuffels en rust.
Voor de rest sport hij niet en is hij een beetje aangekomen terwijl ik 3-4x in de week sport en heel verzorgd ben en er graag goed uitzie voor mezelf en voor hem. Ik sta ook gelijk op als ik wakker ben en blijf niet nog 2 uur in bed liggen youtube kijken. Die dingen werken ook niet mee… onze energielevels lijken enorm te verschillen.
Ik vraag me af of dit herkenbaar is bij mensen of dat ik in een uitzonderingssituatie zit. Ik hou ontzettend veel van mijn man en doe deze dingen met liefde. Alleen.. af en toe ben ik het zat als ik uitgeput ben. Graag serieuze reacties.
Grote kans dat hij zijn buks ergens anders in leeg drukt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:23 schreef VEM2012 het volgende:
Hoe meer ik van je lees TS, hoe meer ik denk: of dit is verzonnen, of dit kan echt niet…
Jullie hebben geen liefdesrelatie (meer). Dat is over en uit. Je bent een surrogaat moeder voor hem. En dat vindt hij kennelijk best.
Maanden al geen seks meer en geen zin van jouw kant. Nou ja, met je moeder heb je ook geen seks (al is er een Fokker die daar genuanceerd over denkt).
Dit werkt niet, heeft nooit gewerkt. At best zijn jullie verslaafd aan elkaar. Hij aan dat jij voor hem zorgt en jij aan de bevestiging die hij jou geeft (denk ik obv wat je schrijft).
Doe jullie zelf een plezier en zoek iemand die bij jullie past. Want op deze manier maken jullie elkaar doodongelukkig.
Geen idee. Vind ik eigenlijk niet relevant meer. Ik zie namelijk 0,0 aanknopingspunten om dit nog op de rails te krijgen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:28 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Grote kans dat hij zijn buks ergens anders in leeg drukt.
ik zal later de tijd nemen om op de serieuze berichtjes adviezen en hulp van anders users te reageren, maar ik wil 1 ding kwijt over “masculine” userreacties zoals van jou: ik werk liever fulltime, doe alle huishouden koken etc en neem alle zorgen over van een man dan dat ik niks doe en met een overspelige man of man met overspelige gedachten moet leven. Die zet ik zonder pardon van de ene dag op de andere dag buiten de deur en hoef ik dan nooit meer te zien of te spreken. Mijn man is ontzettend respectvol, doet niets stiekem achter mijn rug (en dat is wederzijds) en ik ben zijn eerste vriendin/ vrouw. Omgekeerd is hij mijn eerste vriend/man. Dus ook hij moet ergens beginnen en leren samenleven met iemand. Wij gaan aan onszelf werken to make it work.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:28 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Grote kans dat hij zijn buks ergens anders in leeg drukt.
Als de dingen die jij hier verteld voor zelfs maar een deel waar zijn is dat álles behalve 'respectvol'.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:41 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
ik zal later de tijd nemen om op de serieuze berichtjes adviezen en hulp van anders users te reageren, maar ik wil 1 ding kwijt over “masculine” userreacties zoals van jou: ik werk liever fulltime, doe alle huishouden koken etc en neem alle zorgen over van een man dan dat ik niks doe en met een overspelige man of man met overspelige gedachten moet leven. Die zet ik zonder pardon van de ene dag op de andere dag buiten de deur en hoef ik dan nooit meer te zien of te spreken. Mijn man is ontzettend respectvol, doet niets stiekem achter mijn rug (en dat is wederzijds) en ik ben zijn eerste vriendin/ vrouw. Omgekeerd is hij mijn eerste vriend/man. Dus ook hij moet ergens beginnen en leren samenleven met iemand. Wij gaan aan onszelf werken to make it work.
Wat hij dus kennelijk niet ‘ziet’, is dat jij je nog uitslooft in het huishouden, terwijl hij aan het luieren is op de bank. Het dringt kennelijk niet tot hem door met hoeveel tegenzin jij dat doet en dat het de energie verbruikt die je liever aan een potje seks zou besteden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:41 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
ik zal later de tijd nemen om op de serieuze berichtjes adviezen en hulp van anders users te reageren, maar ik wil 1 ding kwijt over “masculine” userreacties zoals van jou: ik werk liever fulltime, doe alle huishouden koken etc en neem alle zorgen over van een man dan dat ik niks doe en met een overspelige man of man met overspelige gedachten moet leven. Die zet ik zonder pardon van de ene dag op de andere dag buiten de deur en hoef ik dan nooit meer te zien of te spreken. Mijn man is ontzettend respectvol, doet niets stiekem achter mijn rug (en dat is wederzijds) en ik ben zijn eerste vriendin/ vrouw. Omgekeerd is hij mijn eerste vriend/man. Dus ook hij moet ergens beginnen en leren samenleven met iemand. Wij gaan aan onszelf werken to make it work.
Het zegt net zo goed wat over TSquote:Op woensdag 5 februari 2025 14:36 schreef Kanaroe het volgende:
Lees je eens in over een 'Emotioneel Onvolwassen' partner
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |