abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216586954
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze kunnen toch gewoon fuseren?
Dat is het in essentie toch ook gewoon? :')

Al kan ik me voorstellen dat je statuten, administratie en dergelijken gewoon vanaf de grond opnieuw wilt opbouwen zodat je niet met legacy problemen zit en statuten die elkaar tegenspreken. Maar da's puur vanuit organisatorisch standpunt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:44:28 #102
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216587167

[ Bericht 56% gewijzigd door -XOR- op 07-02-2025 21:07:29 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216587601
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
GL zit gewoon als een blok aan het been van de PvdA zoals The Squad bij de Democraten in Amerika. Je zit gebonden aan die achterban, waardoor je ook die standpunten dient te verdedigen.
Wat goed uitkomt, want het is hoognodig dat de vergroening waar GL voor staat ook voor de typische PvdA arbeidersklasse binnen bereik komt.

Als die mensen niet mee kunnen komen met verduurzaming dan lopen ze straks nog meer achter.

De standpunten vullen elkaar aan. Dat zou zomaar ook eens de reden kunnen zijn dat grofweg 90% van de ledenbasis achter de lijstverbinding stond.

Wederom: dat GL en PvdA te ver van elkaar af zouden staan is rechts wensdenken :Y veel te confronterend zo'n grote linkse partij. Helaas liegen de cijfers er niet om, er is een grote groep mensen die hier achter staat. Groter in ieder geval dan bij VVD of NSC.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216587685
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Wat goed uitkomt, want het is hoognodig dat de vergroening waar GL voor staat ook voor de typische PvdA arbeidersklasse binnen bereik komt.

Als die mensen niet mee kunnen komen met verduurzaming dan lopen ze straks nog meer achter.

De standpunten vullen elkaar aan. Dat zou zomaar ook eens de reden kunnen zijn dat grofweg 90% van de ledenbasis achter de lijstverbinding stond.

Wederom: dat GL en PvdA te ver van elkaar af zouden staan is rechts wensdenken :Y veel te confronterend zo'n grote linkse partij. Helaas liegen de cijfers er niet om, er is een grote groep mensen die hier achter staat. Groter in ieder geval dan bij VVD of NSC.
Je gaat nooit raden waar ik een voormalige stemmer van ben :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:35:00 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216587934
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Jamai?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 7 februari 2025 @ 22:30:54 #106
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216589462
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
CPN
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216591867
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
GL zit gewoon als een blok aan het been van de PvdA zoals The Squad bij de Democraten in Amerika. Je zit gebonden aan die achterban, waardoor je ook die standpunten dient te verdedigen.
GL is niet alleen een probleem voor de sympathieke PvdA maar voor het hele land. Klaver is behalve wijsneuzerig irritant ook nog eens een ideologisch dwaallicht. Met zo'n irrationele drammer valt niet mee samen te werken. VVD zal nooit maar dan ook nooit samenwerken met GL.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 02:38:12 #108
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216591876
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 02:29 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
GL is niet alleen een probleem voor de sympathieke PvdA maar voor het hele land. Klaver is behalve wijsneuzerig irritant ook nog eens een ideologisch dwaallicht. Met zo'n irrationele drammer valt niet mee samen te werken. VVD zal nooit maar dan ook nooit samenwerken met GL.
groen links wil niks, alleen maar wolven en windmolens, maar vanuit hun elitaire ivoren toren kan je makkelijk wat onzin verkopen ,
hun grootste ambitie is regeren en dan hun dictatoriale groene wil op kunnen leggen aan de rest van nederland, overal natuur maken en ieder dorp 6 windmolens en een hotel met zielige asielzoekers die niet mogen werken

Zelf wonen ze in een grachtenpand in Amsterdam , de hele dag met de bakfiets rijden

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 08-02-2025 05:24:34 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216591882
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 02:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
groen links wil niks, alleen maar wolven en brandnetels, maar vanuuit hun elitaire ivoren toren kan je makkelijk wat onzin verkopen
GroenLinks bedient de progressieve intellectueel die vervreemd is van Nederland, de Nederlandse cultuur en de gewone man. Ze willen alle boeren het land uitjagen en zoveel mogelijk asielmigranten hier naar toe halen. Het liefst met het vliegtuig want zó belangrijk vinden ze het klimaat ook weer niet. ;)

Nogmaals, zo lang de PvdA met GL samenwerkt zal VVD niet met hen in een kabinet stappen. Dat zou anders politieke zelfmoord betekenen. Samenwerken met de PVV is niet erg, wel met GL.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bassie48 op 08-02-2025 03:12:27 ]
  zaterdag 8 februari 2025 @ 08:30:25 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216592230
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 02:45 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
GroenLinks bedient de progressieve intellectueel die vervreemd is van Nederland, de Nederlandse cultuur en de gewone man. Ze willen alle boeren het land uitjagen en zoveel mogelijk asielmigranten hier naar toe halen. Het liefst met het vliegtuig want zó belangrijk vinden ze het klimaat ook weer niet. ;)

Nogmaals, zo lang de PvdA met GL samenwerkt zal VVD niet met hen in een kabinet stappen. Dat zou anders politieke zelfmoord betekenen. Samenwerken met de PVV is niet erg, wel met GL.
Vanuit VVD oogpunt kan ik dat overigens wel begrijpen. Die partij heeft gewoon veel meer gemeen met PVV en SGP dan met PvdA/GL en D66.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216592234
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 08:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vanuit VVD oogpunt kan ik dat overigens wel begrijpen. Die partij heeft gewoon veel meer gemeen met PVV en SGP dan met PvdA/GL en D66.
Klopt maar dat SGP is twijfelachtig.
pi_216593634
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:38 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Dat is een onverstandige strategie want dan marginaliseer je tot een clubje malloten die meewarig worden aangekeken omdat ze de tijdsgeest niet volgen.
Persoonlijk heb ik schijt aan de hedendaagse tijdsgeest.
Puur egocentrisme en doen of de toekomst niet bestaat.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 12:35:16 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216594514
Dit topic begint onderhand een hangplek voor vervelende, zure, oude mannen te worden die nostalgisch zijn naar een PvdA die nooit bestaan heeft en een arbeidersklasse waar vrijwel niemand zich meer mee associeert. En die verder een beetje onnozel en proleterig om zich heen slaan met een karikaturaal beeld van Groenlinks.

Jullie zijn gewoon het verleden, en daarmee moet ene progressieve partij absoluut niet mee bezig zijn. Die moet bezig zijn met de maatschappij zoals ze die graag zien, en daarvan leuke, constructieve mensen overtuigen om mee te doen.

Als jullie zo graag op een rechtse conservatieve PvdA willen, dan stem je lekker op het CDA of de VVD. Dan heb je precies wat je wilt.
pi_216594703
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:35 schreef Hexagon het volgende:
Dit topic begint onderhand een hangplek voor vervelende, zure, oude mannen te worden die nostalgisch zijn naar een PvdA die nooit bestaan heeft en een arbeidersklasse waar vrijwel niemand zich meer mee associeert. En die verder een beetje onnozel en proleterig om zich heen slaan met een karikaturaal beeld van Groenlinks.

Jullie zijn gewoon het verleden, en daarmee moet ene progressieve partij absoluut niet mee bezig zijn. Die moet bezig zijn met de maatschappij zoals ze die graag zien, en daarvan leuke, constructieve mensen overtuigen om mee te doen.

Als jullie zo graag op een rechtse conservatieve PvdA willen, dan stem je lekker op het CDA of de VVD. Dan heb je precies wat je wilt.
Een nieuwe progressieve partij met dezelfde mensen... daar is niets nieuws aan.
De gedachte dat het verleden geen plaats zou kunnen hebben in heden en toekomst is trouwens naïef. Op dit moment hebben partijen en politici die de klok (ver) willen terugdraaien juist erg veel succes.

Verder zou mijn advies zijn aan mensen die de fusie PvdA/GL te elitair vinden: stem SP.
  Moderator zaterdag 8 februari 2025 @ 13:15:05 #115
375570 crew  Cyan9
pi_216594880
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
De gedachte dat het verleden geen plaats zou kunnen hebben in heden en toekomst is trouwens naïef. Op dit moment hebben partijen en politici die de klok (ver) willen terugdraaien juist erg veel succes.

Verder zou mijn advies zijn aan mensen die de fusie PvdA/GL te elitair vinden: stem SP.
Dat is het punt, de meest felle kritiek (in dit topic) komt van mensen die sowieso al niet links en/of progressief stemmen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 13:15:46 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216594885
quote:

[..]
Nee, maar er ontstaan ook niet ineens nieuwe mensen uit het niets als je een nieuwe partij opricht. Uiteindelijk is er een basis van links progressieve mensen, en een minder vaste groep die je er van zou kunnen overtuigen om daar aan mee te doen.

Zure oude mannen, die enkel met hun eigen belang of wrok bezig zijn, maken daar helemaal geen deel van uit. Die kosten alleen maar energie en zijn toch nooit tevreden.

quote:
Dat kan zo wezen maar dat is geen reden om er aan mee te gaan doen. Die succesvolle partijen proberem vooral iets te reconstrueren dat nooit bestaan heeft, dus dat loopt vanzelf uit op een fiasco. Dat zien we met het huidige kabinet al gebeuren.

Bovendien hebben we al genoeg conservatieve partijen voor wie dat graag wil.
pi_216594887
quote:

[..]

Dat is dus ook niet de bedoeling. GL was na de fusie niet nieuw, CDA was na de fusie niet nieuw, CU was na de fusie niet nieuw. Het is juist de bedoeling dat leden van beide partijen zich thuis voelen bij de nieuwe partij, dat er dus inderdaad op exact dezelfde mensen wordt gebouwd.

Ze willen geen partij naast de fusiepartij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216594991
quote:

[..]

Of Partij voor de Dieren, die zijn vrijwel net zo links eurosceptisch
pi_216595149
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 13:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, maar er ontstaan ook niet ineens nieuwe mensen uit het niets als je een nieuwe partij opricht. Uiteindelijk is er een basis van links progressieve mensen, en een minder vaste groep die je er van zou kunnen overtuigen om daar aan mee te doen.

Zure oude mannen, die enkel met hun eigen belang of wrok bezig zijn, maken daar helemaal geen deel van uit. Die kosten alleen maar energie en zijn toch nooit tevreden.
[..]
Dat kan zo wezen maar dat is geen reden om er aan mee te gaan doen. Die succesvolle partijen proberem vooral iets te reconstrueren dat nooit bestaan heeft, dus dat loopt vanzelf uit op een fiasco. Dat zien we met het huidige kabinet al gebeuren.

Bovendien hebben we al genoeg conservatieve partijen voor wie dat graag wil.
Ik zou er geen problemen mee hebben als wat zaken uit het verleden worden hersteld.
De privatisering van zorg, openbaar vervoer en energievoorziening mag van mij worden teruggedraaid. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Allemaal onderdelen van de sociaal-democratie die tijdens Paars door Wim Kok c.s. zijn verkwanseld en weggegeven.
Daarmee klink ik ongetwijfeld als een zure oude man, maar dat beschouw ik in dit geval dan maar als een geuzennaam.
pi_216595229
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 02:29 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Kijk deze post eens bol staan van de inhoudelijke argumentatie _O-
  zaterdag 8 februari 2025 @ 13:58:09 #121
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216595252
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 13:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat is het punt, de meest felle kritiek (in dit topic) komt van mensen die sowieso al niet links en/of progressief stemmen.
Groen Links is progressief ?/

of gewoon elitair
pi_216595269
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 13:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Groen Links is progressief ?/

of gewoon elitair
Elitair is onzin, de elite bestaat momenteel uit VVD, PVV, BBB en NSC.

Ze zijn inderdaad wel progressief, net zoals de PvdA dat altijd is geweest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:14:21 #123
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216595372
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze zijn inderdaad wel progressief, net zoals de PvdA dat altijd is geweest.
Elitair is onzin. PVV en BBB trekken meer elitaire mensen aan GL?

Lol.
pi_216595423
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Lol.
De elite = de mensen die de macht hebben. Die zitten nu landelijk bij de 4 partijen die ik noemde.

Elitair is een onzinnig containerbegrip.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:21:55 #125
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216595462
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
De elite = de mensen die de macht hebben. Die zitten nu landelijk bij de 4 partijen die ik noemde.

Elitair is een onzinnig containerbegrip.
Je bent nu je eigen definities aan het verzinnen.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:29:20 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216595552
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 13:44 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik zou er geen problemen mee hebben als wat zaken uit het verleden worden hersteld.
De privatisering van zorg, openbaar vervoer en energievoorziening mag van mij worden teruggedraaid. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Allemaal onderdelen van de sociaal-democratie die tijdens Paars door Wim Kok c.s. zijn verkwanseld en weggegeven.
Daarmee klink ik ongetwijfeld als een zure oude man, maar dat beschouw ik in dit geval dan maar als een geuzennaam.
Nouja het is prima om te vinden dat die privatiseringen niet gebracht hebben wat men hoopte. En dat we wellicht weer meer greep van de staat nodig hebben op bepaalde voorzieningen.

Maar dat hangen in het verleden en eeuwig blijven afgeven op wat de PvdA tijdens Kok ooit een goed idee leek, dat is ook volstrekt niet constructief. Die dingen zouden niet zijn geprivatiseerd, als ze toen zo geweldig functioneerden.

Beter bedenken we met wat we geleerd hebben een nieuw plan voor betere zorg en energie.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:31:02 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216595575
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Lol.
De BBB is vooral een partij van landbouwgrootverdieners inderdaad.
pi_216595623
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

En Dick Schoof, behoort ook tot de nieuwe regenten
pi_216595898
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar dat hangen in het verleden en eeuwig blijven afgeven op wat de PvdA tijdens Kok ooit een goed idee leek, dat is ook volstrekt niet constructief. Die dingen zouden niet zijn geprivatiseerd, als ze toen zo geweldig functioneerden.
[...]
Perfectie bestaat niet, maar ze functioneerden prima.
Met publiek geld. Waar het publiek zelf voordeel van had.
Daarna, dankzij VVD, PvdA en D'66, werd de deconstructie ingezet, die voortduurt tot nu.
Het uitkleden van de (rol van de) overheid, en daarna de overheid beschuldigen van gepruts, en dan weer 'optreden' door de overheid nog meer uit te kleden.

Terugdraaien kortom.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:19:57 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216596001
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Perfectie bestaat niet, maar ze functioneerden prima.
Met publiek geld. Waar het publiek zelf voordeel van had.
Daarna, dankzij VVD, PvdA en D'66, werd de deconstructie ingezet, die voortduurt tot nu.
Het uitkleden van de (rol van de) overheid, en daarna de overheid beschuldigen van gepruts, en dan weer 'optreden' door de overheid nog meer uit te kleden.

Terugdraaien kortom.

Beter gewoon wat nieuws bedenken. Dus plannen maken voor een betere zorg en energievoorziening, in plaats van iets uit een voorbije tijd weer proberen te reconstrueren.

Dat eeuwige doorgaan over de PvdA van 30 jaar geleden is sowieso zinloos. Een beetje zoals lui die nog altijd zeuren over kabinet Den Uyl als brons van al hun ellende.

Men dacht in de jaren 80-90-00 dat marktwerking het alles verbeteren, blijkbaar pakte het anders uit. Maar het is tijd om door te gaan en wat nieuws te proberen.
pi_216596046
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Beter gewoon wat nieuws bedenken. Dus plannen maken voor een betere zorg en energievoorziening, in plaats van iets uit een voorbije tijd weer proberen te reconstrueren.

Dat eeuwige doorgaan over de PvdA van 30 jaar geleden is sowieso zinloos. Een beetje zoals lui die nog altijd zeuren over kabinet Den Uyl als brons van al hun ellende.

Men dacht in de jaren 80-90-00 dat marktwerking het alles verbeteren, blijkbaar pakte het anders uit. Maar het is tijd om door te gaan en wat nieuws te proberen.
Er is ook niets mis met fouten erkennen en dingen die vroeger goed gingen in ere herstellen.
Je kunt blijven volhouden dat het de critici alleen maar gaat om de PvdA van 30 jaar geleden, maar er is in die 30 jaar weinig veranderd. De problemen blijven zich opstapelen tot vandaag de dag. En dat komt mede doordat vanaf eind jaren 90 de PvdA zijn ruggengraat is kwijtgeraakt.

Vage uitlatingen als "laten we nieuwe plannen maken voor de toekomst" bieden inhoudelijk ook weinig soelaas.
Als iets in het verleden goed was geregeld, is de tekst "zeg eens, je moet niet in het verleden blijven hangen" niet echt een overtuigend argument om iets niet te willen terugdraaien.

Er zijn nog steeds landen waar de beginselen van de sociaal-democratie vrij redelijk functioneren, zelfs onder wat meer rechtse regeringen. Dat zijn die landen die jaarlijks hoog scoren als het gaat om de percentages tevreden inwoners.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:28:52 #132
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216596048
quote:

Het probleem van de VVD marktwerking is , dat is dat het geen marktwerking is , maar juist marktbeinvloeding

wat is er nu markt aan volkshuisvesting >???
al de huurwoningen van de woningbouwverenigingen die worden verpatst door de zogenaamde corporaties die met hun maseratie lopen te pronken ???

misschien toch volkshuisvesting weer terug halen en gewoon woningen gaan bouwen in het weiland naast het dorp , dan maar geen markt , maar dan wordt er wel gebouwd

of wat voor marktwerking in de gezondheidszorg ?/

Of die ZZP ers met lease autos die mijn broer in zijn bed halen en na het bed verschoond te hebben de voordeur achter zich dicht knallen , wegscheuren met de leaseauto en thuis een dikke factuur schrijven ??

Misschien toch de gezellige bejaardenhuizen maar weer terug halen ??

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 08-02-2025 20:05:02 ]
pi_216596199
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het probleem van de VVD marktwerking is , dat is dat het geen marktwerking is , maar juist marktbeinvloeding

wat is er nu markt aan de volkshuisvesting >???
al de huurwoningen van de woningbouwverenigingen worden verpatst door de zogenaamde corporatiemarkt die met hun maseratie lopen te pronken

Moeten we dat tenenkrommende filmpje van Stef Blok in Abu Dhabi weer van stal halen nu? ;(
pi_216596217
quote:

[..]

Je ziet dan ook niet voor niks dat D66 daar aardig van is teruggekomen. Je standpunten herzien vanwege voortschrijdend inzicht vind ik juist sterk aan een partij. Heel wat anders dan dat GLPvdA de standpunten van de winnaars moet gaan overnemen omdat het anders verliezers zijn :')
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:57:54 #135
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216596225
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Moeten we dat tenenkrommende filmpje van Stef Blok in Abu Dhabi weer van stal halen nu? ;(
Stef Blok die hoor je niet meer , nooit meer
pi_216596307
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Stef Blok die hoor je niet meer , nooit meer
Ja ho eens, jullie zitten toch allemaal nostalgische luchtkastelen van de PvdA uit 1970 op te rakelen :')

Dan mag ik toch zeker wel referen aan Blok van zeven jaar geleden.
  Moderator zaterdag 8 februari 2025 @ 16:20:52 #137
375570 crew  Cyan9
pi_216596382
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja ho eens, jullie zitten toch allemaal nostalgische luchtkastelen van de PvdA uit 1970 op te rakelen :')

Dan mag ik toch zeker wel referen aan Blok van zeven jaar geleden.
Is niet lang genoeg geleden. :P
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:47:46 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216598877
https://www.nu.nl/politie(...)or-te-veel-woke.html

Stop daar toch mee Ad Melkert, het is geen 1990 meer.

Overigens bijzonder dat Job Cohen daar opduikt. Die was eerder juist erg voor fusie.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:49:40 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216598903
Overigens kan de SP beter apart blijven. Die kunnen beter de strategische outlet voor "tegen de elite" van links worden.
pi_216599286
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Er is ook niets mis met fouten erkennen en dingen die vroeger goed gingen in ere herstellen.
Tja, de zorg werkte in overheidshanden toch ook niet geweldig. Nu heb je zorgmijders, toen had je ellenlange wachtlijsten. En een verschil met mensen die zich bij konden verzekeren omdat het voor de overheid anders onbetaalbaar werd. Beide niet ideaal, maar ik zou dus niet per sé terugverlangen naar het oude. In Engeland zie je het oude nog, slechtere gezondheidszorg kun je nauwelijks vinden.

quote:
Er zijn nog steeds landen waar de beginselen van de sociaal-democratie vrij redelijk functioneren, zelfs onder wat meer rechtse regeringen. Dat zijn die landen die jaarlijks hoog scoren als het gaat om de percentages tevreden inwoners.
Na Scandinavië en Israël (wat wel te denken geeft over het onderzoek) is dat nog altijd Nederland op een 6e plek: https://www.vrt.be/vrtnws(...)index-finland-heeft/
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:12:40 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216599291
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:47 schreef Hexagon het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)or-te-veel-woke.html

Stop daar toch mee Ad Melkert, het is geen 1990 meer.

Overigens bijzonder dat Job Cohen daar opduikt. Die was eerder juist erg voor fusie.
Cohen zag GL altijd als ideologisch geestverwanten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:14:34 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216599318
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, de zorg werkte in overheidshanden toch ook niet geweldig. Nu heb je zorgmijders, toen had je ellenlange wachtlijsten. Beide niet ideaal, maar ik zou dus niet per sé terugverlangen naar het oude.
[..]
Na Scandinavië en Israël (wat wel te denken geeft over het onderzoek) is dat nog altijd Nederland op een 6e plek: https://www.vrt.be/vrtnws(...)index-finland-heeft/
Die 'gelukkigste landen-ranking' is natuurlijk de grootst mogelijke onzin als die wordt aangevoerd door Finland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216599339
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die 'gelukkigste landen-ranking' is natuurlijk de grootst mogelijke onzin als die wordt aangevoerd door Finland.
Eens, maar ik zou niet weten waar je anders zijn bewering over gelukkigste mensen op moet baseren. Nederlanders zijn, zo blijkt eigenlijk uit elk onderzoek, nog steeds erg gelukkig met hun buurt, hun directe omgeving, met de gezondheidszorg en andere voorzieningen. Alles krijgt echt zeer ruime voldoendes, altijd.
pi_216599444
Wat trouwens niet maakt dat de sociaal democratie niet mag pleiten voor iets nieuws. Ik ben erg tevreden met waar de CU de vorige keer voor pleitte: afschaffen eigen risico, zorgpremie naar 50 euro en de rest via de werkgevers en werknemerspremies. Dan stop je de zorgmijders en stop je ook het feit dat de zorgverzekeringen tegenwoordig oorzaak 1 van schuldsaneringen zijn.

Bij PvdA GL lees ik iets vergelijkbaars en dat past volgens mij perfect binnen de sociaaldemocratie: https://groenlinkspvda.nl/standpunten/zorg/
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:53:22 #145
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_216600185
zolang het maar niet woke is, in Amerika zijn de Democraten nog altijd woke, het is lastig om er vandaan te blijven.
pi_216600191
de website van PvdA Zeeland lijkt niet meer te worden bijgehouden trouwens, al sinds 2023 niet https://zeeland.pvda.nl/
op de site van GroenLinks Zeeland gebeurt het allemaal
https://zeeland.groenlinks.nl/home
  zaterdag 8 februari 2025 @ 21:07:43 #147
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216600476
De echte Pvda’ers hebben helemaal niks met die klimaat gebeuren maar juist veel meer voor de gewone arbeider. De echte Pvda’ers willen helemaal niks met GL te maken hebben.

Probleem is de ziekte van de Pvda dat er opeens meer GLers erin zitten dan Pvda’ers
graag op anoniem
pi_216600519
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:07 schreef KingRoland het volgende:
De echte Pvda’ers hebben helemaal niks met die klimaat gebeuren maar juist veel meer voor de gewone arbeider. De echte Pvda’ers willen helemaal niks met GL te maken hebben.

Probleem is de ziekte van de Pvda dat er opeens meer GLers erin zitten dan Pvda’ers
De plaat hangt vast ;)
  zaterdag 8 februari 2025 @ 21:10:16 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216600528
quote:

Als ze niks met Groenlinks te maken willen hebben, waarom werken ze dan zo vaak samen?
pi_216600595
quote:

87,9% van de PvdA leden is eigenlijk geen PvdA'er, maar een GL'er?

https://www.pvda.nl/ledenreferendum-linkse-samenwerking/
pi_216600640
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:53 schreef zakjapannertje het volgende:
de website van PvdA Zeeland lijkt niet meer te worden bijgehouden trouwens, al sinds 2023 niet https://zeeland.pvda.nl/
op de site van GroenLinks Zeeland gebeurt het allemaal
https://zeeland.groenlinks.nl/home
Of PvdA zeeland heeft een vacature voor een vrijwilliger die dat wil en kan doen? Lokale partijpagina's zijn wel vaker een jaar of langer niet up to date.
pi_216600687
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of PvdA zeeland heeft een vacature voor een vrijwilliger die dat wil en kan doen? Lokale partijpagina's zijn wel vaker een jaar of langer niet up to date.
lijkt me niet, dit is provinciaal. We hebben het niet over Zeeland in Noord-Brabant :P
pi_216600699
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:18 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
lijkt me niet, dit is provinciaal. We hebben het niet over Zeeland in Noord-Brabant :P
Jij denkt dat provinciale fracties over lopen van de vrijwilligers? Mijn ervaring binnen de CU is dat die het moeilijker hebben om volledige lijsten en vrijwilligers zoals steunfracties/fractiemedewerkers e.d. te vinden. Lokaal heeft men een band mee en is het vergaderen om de hoek, provinciaal is een stuk moeilijker.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 21:22:46 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216600731
De provincie is zelf binnen politieke partijen vaak een obscuur hoekje.
pi_216601059
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij denkt dat provinciale fracties over lopen van de vrijwilligers? Mijn ervaring binnen de CU is dat die het moeilijker hebben om volledige lijsten en vrijwilligers zoals steunfracties/fractiemedewerkers e.d. te vinden. Lokaal heeft men een band mee en is het vergaderen om de hoek, provinciaal is een stuk moeilijker.
GroenLinksPvdA vormt in de Provinciale Staten van Zeeland 1 fractie. ik denk dat in Zeeland ze daarom alle activiteiten nu 1 site zetten, die van GroenLinks Zeeland blijkbaar, ook al is de Westerscheldetunnel tolvrij geworden voor personenvervoer
  zaterdag 8 februari 2025 @ 21:45:18 #156
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216601110
nu weet ik het verschil tussen een sociaal democraat en een klimaat activist

Rood Vooruit

rood gaat nooit verloren, de pvda is niet woke
  zaterdag 8 februari 2025 @ 21:49:04 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216601161
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:45 schreef michaelmoore het volgende:
nu weet ik het verschil tussen en sociaal democraat en een klimaat activist

Rood Vooruit

rood gaat nooit verloren, de pvda is niet woke
Stem lekker op het CDA oude man.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 21:49:34 #158
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216601169
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Stem lekker op het CDA oude man.
CDA is voor Gristenen , oude man
De Pvda is voor de kiezer die echt werkt
  zaterdag 8 februari 2025 @ 21:55:51 #159
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216601258
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
87,9% van de PvdA leden is eigenlijk geen PvdA'er, maar een GL'er?

https://www.pvda.nl/ledenreferendum-linkse-samenwerking/
Ja dat is dus natuurlijk nu een minderheid, dat jij niet de slimste bent dat blijkt
graag op anoniem
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:00:02 #160
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216601295
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als ze niks met Groenlinks te maken willen hebben, waarom werken ze dan zo vaak samen?
Zijn natuurlijk allemaal GL lovers inmiddels kunnen niet anders
graag op anoniem
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:00:53 #161
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216601315
Feit is dat pvda klimaat/duurzaamheid nooit op 1 had. Als pvda stemmer stemde je daar niet voor en stond het niet eens in de top 3
graag op anoniem
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:01:41 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216601335
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:00 schreef KingRoland het volgende:
Feit is dat pvda klimaat/duurzaamheid nooit op 1 had
Dat was altijd een belangrijk punt van ze. Dat ontkennen is gewoon lachwekkend.
pi_216601374
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
CDA is voor Gristenen , oude man
De Pvda is voor de kiezer die echt werkt
dan ging jouw stem ook wel eens naar een zetel voor GroenLinks. de PvdA had namelijk in het verleden, toen het nog mocht, regelmatig lijstverbindingen met GroenLinks, de SP, en in het verre verleden D66 :P
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:04:55 #164
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216601427
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
omdat Frans dacht dat ie Minister President zou worden, en algemeen werd dat opgepikt als een slim plan, met de PVDA als baas, en GL als bijwagen.
een fusie was NOOIT het plan

Nu hebben we te maken met een andere realiteit
Dat de Pvda gered moet worden !!!!
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:05:42 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216601453
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
omdat Frans dacht dat ie Minister President zou worden, en algemeen werd dat opgepikt als goed idee, een fusie was NOOIT het plan, een lijstverbinding wel

Nu hebben we te maken met een andere realiteit
Dat de Pvda gered moet worden !!!!
Ben jij uberhaupt lid van de PvdA?
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:07:03 #166
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216601499
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ben jij uberhaupt lid van de PvdA?
Ik ben ook geen lid van een vakbond , nooit geweest

mijn familie stemde altijd Pvda, altijd , Joop de Uyll is de nationale held
Pvda is niet woke met stikstof en wolven en brandnetels
quote:
Oud-PvdA-leider Ad Melkert tegen fusie met GroenLinks: 'Klimaatthema is te geradicaliseerd geworden'
De Pvda gaat niet op de snelweg zitten
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 08-02-2025 22:20:27 ]
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:08:21 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216601528
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik ben ook geen lid van een vakbond , nooit geweest
Nou als je je zo druk maakt om de PvdA moet je maar snel lid worden een een opstand organiseren. Niet altijd maar anderen jouw problemen laten oplossen.
pi_216601572
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:00 schreef KingRoland het volgende:
Feit is dat pvda klimaat/duurzaamheid nooit op 1 had. Als pvda stemmer stemde je daar niet voor en stond het niet eens in de top 3
Den Uyl was geen PvdA'er?

Die had consuminderen als standpunt nummer 1, nog voor het officiële rapport van Rome er lag.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:18:20 #169
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216601674
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou als je je zo druk maakt om de PvdA moet je maar snel lid worden een een opstand organiseren. Niet altijd maar anderen jouw problemen laten oplossen.
De pvda wordt er bij gesleept om al die windmolens er door te krijgen overal, pvda moet zich niet laten gebruiken door dat elitaire stelletje wolven en stikstof mensen
pi_216601715
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:07 schreef michaelmoore het volgende:
Pvda is niet woke met stikstof en wolven en brandnetels
Is natuurbescherming ook al woke ja? Wat is niet woke? Ik zag iemand op sociale media een nieuwe rolstolhelling "linkse woke shit" noemen :D
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:23:22 #171
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216601776
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:20 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Is natuurbescherming ook al woke ja? Wat is niet woke? Ik zag iemand op sociale media een nieuwe rolstolhelling "linkse woke shit" noemen :D
Alles wat Groen Links loopt te blaten op de snelweg zitten enzo is woke,

dat heeft niets , niets , niets met Pvda te maken

En Frans Timmermans loopt nog steeds te hopen dat ie MP kan worden samen met GL , die heeft niet door dat men hem wil laten struikelen en er met mijn stem vandoor wil gaan
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:26:47 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216601821
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De pvda wordt er bij gesleept om al die windmolens er door te krijgen overal, pvda moet zich niet laten gebruiken door dat elitaire stelletje wolven en stikstof mensen
Dat bepalen de leden van de PvdA. Dus ga aan de slag.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:27:32 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216601834
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:20 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Alles dat niet direct in je eigen korte termijn belang is, dat is woke.
pi_216601842
Het grappige is dat in 1963 al dezelfde discussie speelde:

"De bedreiging van het welzijn door de welvaart, de noodzaak van inperking van ongeremde economische groei terwille van de leefbaarheid, de noodzaak ook van de doelbewuste opvoering van de belastingdruk en afremming van de particuliere consumptie is het eerst door de pvda onderkend. Het verkiezingsprogram voor de kamerverkiezingen in 1963 werd het land ingestuurd onder de titel Om de kwaliteit van het bestaan. Het was geen populaire leus, velen weten de verkiezingsnederlaag die erop volgde aan het hatelijke gedram voor opvoering van milieubeschermende overheidsuitgaven en belastingdruk." Uit Inzicht en Uitzicht van Joop den Uyl

Was PvdA in 1963 al niet de echte PvdA? Ze zijn al 60 jaar een nep PvdA? Wanneer waren ze dan wel echt?
pi_216601878
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
onder het kabinet Rutte-Asscher was de PvdA juist de grote aanjager van windenergie
pi_216601906
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:30 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
onder het kabinet Rutte-Asscher was de PvdA juist de grote aanjager van windenergie
Terecht ook, ze hadden toen ook een partijleider die er verstand van had. Samsom had nooit na 1 periode gedumpt moeten worden.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:34:08 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216601936
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:30 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Pvda is geen klimaat partij ,
Pvda zit niet op de snelweg
Pvda is voor woningbouw in weilanden
Pvda is er voor werkende mens die netto meer moet overhouden door de eerste 25 000 Euro belastingvrij te maken
Dan krijg je minder ZZP ers, minder zwartwerkers , minder toeslagen en meer tevreden arbeiders
pi_216601968
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Pvda is geen klimaat partij

Lees nou eens wat Den Uyl zegt over het programma uit 1963 en denk daar dan nog eens over na.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:36:23 #179
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216601974
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lees nou eens wat Den Uyl zegt over het programma uit 1963 en denk daar dan nog eens over na.
De Pvda is geen klimaat partij, toen niet , nu niet
Pvda is er voor de werkende mens met een laag tot middeninkomen die netto meer moet overhouden
pi_216602037
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De Pvda is geen klimaat partij, toen niet , nu niet
Ik heb het tegengestelde bewezen, maar jij vindt Den Uyl en de mensen die het verkiezingsprogramma in 1963 schreven blijkbaar geen PvdA'ers.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:41:53 #181
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216602048
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb het tegengestelde bewezen, maar jij vindt Den Uyl en de mensen die het verkiezingsprogramma in 1963 schreven blijkbaar geen PvdA'ers.
nou ik ben zelf wel voor het sluiten van TATA staal als dat je belangrijk vind
pi_216602055
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Pvda is er voor de werkende mens met een laag tot middeninkomen die netto meer moet overhouden
Dat is het GL programma: https://groenlinks.nl/kangewoon/allerrijksten

Gek he, die partijen blijken erg veel, tot wel 100%, op elkaar te lijken. PvdA was vroeger groener dan GL nu is en GL is net zo sociaal als de PvdA.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:48:58 #183
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216602152
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is het GL programma: https://groenlinks.nl/kangewoon/allerrijksten

Gek he, die partijen blijken erg veel, tot wel 100%, op elkaar te lijken. PvdA was vroeger groener dan GL nu is en GL is net zo sociaal als de PvdA.
Men ziet Groen Links als de elitaire partij die zelf mooi wonen en de steden vol wil proppen met hokjes en de bouw van windmolen wil doordrukken , het vakantie vliegen naar Spanje wil verbieden en alle veehouders wil ontmannen

En maar door blijft blaten over stikstof

Pvda is er voor werkende mens die netto meer moet overhouden door de eerste 25 000 Euro belastingvrij te maken
Dan krijg je minder ZZP ers, minder zwartwerkers , minder toeslagen en meer tevreden arbeiders
pi_216602173
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Men ziet Groen Links als de elitaire partij die zelf mooi wonen en de steden vol wil proppen met hokjes en de bouw van windmolen wil doordrukken , het vakantie vliegen naar Spanje wil verbieden en alle veehouders wil ontmannen

En maar door blijft blaten over stikstof
Ja, dat ziet 'men' dus totaal verkeerd en is dus ook gewoon onzin.

PvdA was de eerste partij die het had over 'afremming van de particuliere consumptie' voor het belang van het milieu (Den Uyl), dan moet je dus bij hen wezen als je dat niks vindt.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:52:54 #185
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216602194
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:51 schreef Hanca het volgende:

'afremming van de particuliere consumptie'
daar kan de pvda wel mee weg , iets behoudend, maar niet voor het milieu, beslist niet
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:54:19 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216602208
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
daar kan de pvda wel mee weg , iets behoudend, maar niet voor het milieu, beslist niet
Waarom haat je het milieu zo?
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:56:27 #187
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216602237
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom haat je het milieu zo?
omdat het veel en veel te ver gaat, de kant van de drammende waanzin op

zeker wat stikstof betreft

ga maar eens een paar maand naar Afrika,
men zou daar bidden voor de overvloed aan stikstof mest die wij hier mogen hebben

wij willen hier kost wat kost heide landschap zien , terwijl nederland van nature helemaal geen heide land is en daarvoor moet ALLES wijken , net als met die waanzinnige konikpaarden , de nieuwe wildernis,

allemaal waanideen van de elitaire wandel elite

Daar heeft de arbeiderspartij helemaal niets mee

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 08-02-2025 23:02:51 ]
pi_216602248
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de PvdA wilde de banden met Poetin bevriezen, de VVD was toen nog niet zo ver, die wilde juist met Russisch gas van Nederland de Europese gasrotonde maken
quote:
Als er minder gas uit de grond komt bij in Groningen, ontkomt Nederland er de komende jaren niet aan om meer gas uit het buitenland te importeren. Volgens minister van Economische Zaken Henk Kamp is Russische gas dan een optie.

Het is niet voor niets dat minister Kamp Russisch gas als optie noemt. Nederlandse politici hebben de afgelopen tientallen jaren veel tijd en moeite gestopt om de toekomst van de Nederlandse gassector te verbinden met die van Gazprom, dus Rusland. Maar Nederland zit nu in een spagaat, want is een innige relatie met Rusland wenselijk?

Krachtig opstellen
Minister van Buitenlandse Zaken Bert Koenders stelde afgelopen week dat de internationale gemeenschap zich eensgezind en krachtig moet blijven opstellen tegenover Rusland. Er is een vertrouwensbreuk door de Russische annexatie van de Krim en de betrokkenheid in de strijd in Oost-Oekraïne en dat vertrouwen zal volgens Koenders hersteld moeten worden.

Voor de gasrelatie geldt dat niet, vindt minister Kamp: “Rusland is al tientallen jaren leverancier van gas voor verschillende Europese landen. Ze waren ook een betrouwbare leverancier in tijden dat er spanningen waren tussen Rusland en andere landen. Leveranties zijn altijd door gegaan.”

Politiek wapen
Volgens oud-secretaris-generaal van de NAVO Jaap de Hoop Scheffer is dat onverstandig gedacht. “In de Koude oorlog is er inderdaad energie blijven stromen, maar het is onjuist dat er geen enkel risico bestaat dat energie wordt ingezet als buitenlands politiek wapen. Poetin heeft het al eens gedaan in zijn ruzie met Oekraïne met alle consequenties van dien. En hij kan het weer doen.”
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)op-handel-met-russen
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:59:31 #189
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216602268
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:57 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
de PvdA wilde de banden met Poetin bevriezen, de VVD was toen nog niet zo ver, die wilde juist met Russisch gas van Nederland de Europese gasrotonde maken
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)op-handel-met-russen
russisch gas was ook een optie , dat was voordat poetin knettergek werd

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 09-02-2025 00:11:03 ]
pi_216602296
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
russisch gas was ook een optie , dat was voor poetin knettergek werd
lekker dan
pi_216602304
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
omdat het veel en veel te ver gaat de kant van de waanzin op
zeker wat stikstof betreft

ga maar eens een paar maand naar Afrika,
men zou daar bidden voor de overvloed aan stikstof mest die wij hier mogen hebben

wij willen hier kost wat kost heide landschap zien , terwijl nederland van nature helemaal geen heide land is en daarvoor moet ALLES wijken , net als met die waanzinnige konikpaarden , de nieuwe wildernis,

allemaal waanideen van de elitaire wandel elite

Daar heeft de arbeiderspartij helemaal niets mee
Je bent echt compleet van het padje af als je denkt dat het gezond is dat de grond zuurder is dan cola. Echt, dan ben je een figuur die vindt dat ALLES moet wijken voor zijn eigen consumptiegedrag. Dan hoor je niet bij de PvdA, maar eerder bij een BBB.
pi_216602312
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
En dat was dus wel voor het milieu. Het rapport van Rome was de hoofdlijn van Den Uyl.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 23:19:31 #193
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216602458
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bent echt compleet van het padje af als je denkt dat het gezond is dat de grond zuurder is dan cola.
cola is zoet
en een braam is een stikstof minnende plant, de natuur regelt alles zelf
De droogte van 2018 die heeft veel schade gedaan in de bossen , vooral in Duitsland , verder gaat het prima

Rob Oudkerk die zegt precies, precies wat ik bedoel
Groen Links vervreemd zich van de realitieit en de pvda mag / wil daar niet in mee gaan ,
Men heeft alleen de pvda stemmen nodig voor de eigen windmolen agenda, de rest mag in de prullebak
Groen Links is een paard met oogkleppen, heel dogmatisch nog steeds tegen kernenergie en tegen woningbouw in weilanden
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 09-02-2025 00:13:49 ]
  Moderator zondag 9 februari 2025 @ 01:22:16 #194
375570 crew  Cyan9
pi_216603454
Leven in het verleden is een keuze zullen we maar zeggen.
  zondag 9 februari 2025 @ 02:44:29 #195
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216603671
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat ziet 'men' dus totaal verkeerd en is dus ook gewoon onzin.

PvdA was de eerste partij die het had over 'afremming van de particuliere consumptie' voor het belang van het milieu (Den Uyl), dan moet je dus bij hen wezen als je dat niks vindt.
Naja Den Uyl stond vooral bekend als de man van “De spreiding van kennis, macht en inkomen.” niet echt duurzaamheid of milieu. Bij GL profileert zichzelf als de partij voor het milieu. Zijn 2 aparte dingen van elkaar. Den Uyl zou eerder de prio geven aan werkgelegenheid en ervoor zorgen dat de energieprijzen laag blijven en als dit ten koste zou gaan van het milieu so be it. Investeringen in schone energie (wat in die tijd een onderwerp was vanwege oliecrisis 1973) werden juist vertraagd door de focus op economische herstelmaatregelen.

Was wel betrokken met het ministerie van VROM en Wet bodembescherming.

[ Bericht 2% gewijzigd door KingRoland op 09-02-2025 03:01:20 ]
graag op anoniem
pi_216603840
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 01:22 schreef Cyan9 het volgende:
Leven in het verleden is een keuze zullen we maar zeggen.
Is het een goede keuze om een fatsoenlijke sociaaldemocratische partij die opkomt voor de verworpenen der aarde te transformeren naar een activistische wokepartij die vooral opkomt voor de belangen van hoogopgeleide doch wereldvreemde grachtengordelextremisten?
  zondag 9 februari 2025 @ 08:39:35 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216604313
Ach niets houdt Ad Melkert, Rob Oudkerk en Ronald Plasterk tegen om na de fusie gewoon een PvdA 2.0 op te richten.

Als ik de berichten zo lees moet zo'n oude mannen partij een enorm succes worden.
pi_216604465
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2025 02:44 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Naja Den Uyl stond vooral bekend als de man van “De spreiding van kennis, macht en inkomen.” niet echt duurzaamheid of milieu. Bij GL profileert zichzelf als de partij voor het milieu. Zijn 2 aparte dingen van elkaar. Den Uyl zou eerder de prio geven aan werkgelegenheid en ervoor zorgen dat de energieprijzen laag blijven en als dit ten koste zou gaan van het milieu so be it. Investeringen in schone energie (wat in die tijd een onderwerp was vanwege oliecrisis 1973) werden juist vertraagd door de focus op economische herstelmaatregelen.

Was wel betrokken met het ministerie van VROM en Wet bodembescherming.
Ik heb in dit topic al omstandig met bronnen bewezen dat Den Uyl enorm bezig was met maatregelen ivm de club van Rome. Hij was echt wel de man van duurzaamheid en milieu.

Maar ook voor Den Uyl (hij was toen kamerlid) was de PvdA in 1963 al de partij van de duurzaamheid.

Echt, mensen die doen alsof klimaat en milieu geen PvdA onderwerpen zijn, die hebben bij de PvdA een soort SP beeld. Gewoon een compleet verzonnen projectie waar de PvdA aan zou moeten voldoen. De PvdA is de eerste partij in Nederland die het had over duurzaamheid, consuminderen, klimaat. Zij zijn de uitvinders, niet GL.
pi_216604474
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 08:39 schreef Hexagon het volgende:
Ach niets houdt Ad Melkert, Rob Oudkerk en Ronald Plasterk tegen om na de fusie gewoon een PvdA 2.0 op te richten.

Als ik de berichten zo lees moet zo'n oude mannen partij een enorm succes worden.
Enorm succes. Er gaan allemaal mensen goedkeurend knikken en vervolgens rechts stemmen. Geweldig.
pi_216604554
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 08:39 schreef Hexagon het volgende:

Het wordt een enorm succes. Ik zie geen enkele PVV'er na die idiote GL-bende gaan maar een nieuwe sociaaldemocratische partij die óók de asielmigratie fors wil verminderen wordt een eclatant succes, een politieke aardverschuiving. Zelfs voor mij zou zo'n partij een optie zijn. En dat wil wat zeggen, nietwaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')