abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:29:20 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216595552
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 13:44 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik zou er geen problemen mee hebben als wat zaken uit het verleden worden hersteld.
De privatisering van zorg, openbaar vervoer en energievoorziening mag van mij worden teruggedraaid. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Allemaal onderdelen van de sociaal-democratie die tijdens Paars door Wim Kok c.s. zijn verkwanseld en weggegeven.
Daarmee klink ik ongetwijfeld als een zure oude man, maar dat beschouw ik in dit geval dan maar als een geuzennaam.
Nouja het is prima om te vinden dat die privatiseringen niet gebracht hebben wat men hoopte. En dat we wellicht weer meer greep van de staat nodig hebben op bepaalde voorzieningen.

Maar dat hangen in het verleden en eeuwig blijven afgeven op wat de PvdA tijdens Kok ooit een goed idee leek, dat is ook volstrekt niet constructief. Die dingen zouden niet zijn geprivatiseerd, als ze toen zo geweldig functioneerden.

Beter bedenken we met wat we geleerd hebben een nieuw plan voor betere zorg en energie.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:31:02 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216595575
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Elitair is onzin. PVV en BBB trekken meer elitaire mensen aan GL?

Lol.
De BBB is vooral een partij van landbouwgrootverdieners inderdaad.
pi_216595623
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Elitair is onzin, de elite bestaat momenteel uit VVD, PVV, BBB en NSC.

En Dick Schoof, behoort ook tot de nieuwe regenten
pi_216595898
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar dat hangen in het verleden en eeuwig blijven afgeven op wat de PvdA tijdens Kok ooit een goed idee leek, dat is ook volstrekt niet constructief. Die dingen zouden niet zijn geprivatiseerd, als ze toen zo geweldig functioneerden.
[...]
Perfectie bestaat niet, maar ze functioneerden prima.
Met publiek geld. Waar het publiek zelf voordeel van had.
Daarna, dankzij VVD, PvdA en D'66, werd de deconstructie ingezet, die voortduurt tot nu.
Het uitkleden van de (rol van de) overheid, en daarna de overheid beschuldigen van gepruts, en dan weer 'optreden' door de overheid nog meer uit te kleden.

Terugdraaien kortom.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:19:57 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216596001
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Perfectie bestaat niet, maar ze functioneerden prima.
Met publiek geld. Waar het publiek zelf voordeel van had.
Daarna, dankzij VVD, PvdA en D'66, werd de deconstructie ingezet, die voortduurt tot nu.
Het uitkleden van de (rol van de) overheid, en daarna de overheid beschuldigen van gepruts, en dan weer 'optreden' door de overheid nog meer uit te kleden.

Terugdraaien kortom.

Beter gewoon wat nieuws bedenken. Dus plannen maken voor een betere zorg en energievoorziening, in plaats van iets uit een voorbije tijd weer proberen te reconstrueren.

Dat eeuwige doorgaan over de PvdA van 30 jaar geleden is sowieso zinloos. Een beetje zoals lui die nog altijd zeuren over kabinet Den Uyl als brons van al hun ellende.

Men dacht in de jaren 80-90-00 dat marktwerking het alles verbeteren, blijkbaar pakte het anders uit. Maar het is tijd om door te gaan en wat nieuws te proberen.
pi_216596046
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Beter gewoon wat nieuws bedenken. Dus plannen maken voor een betere zorg en energievoorziening, in plaats van iets uit een voorbije tijd weer proberen te reconstrueren.

Dat eeuwige doorgaan over de PvdA van 30 jaar geleden is sowieso zinloos. Een beetje zoals lui die nog altijd zeuren over kabinet Den Uyl als brons van al hun ellende.

Men dacht in de jaren 80-90-00 dat marktwerking het alles verbeteren, blijkbaar pakte het anders uit. Maar het is tijd om door te gaan en wat nieuws te proberen.
Er is ook niets mis met fouten erkennen en dingen die vroeger goed gingen in ere herstellen.
Je kunt blijven volhouden dat het de critici alleen maar gaat om de PvdA van 30 jaar geleden, maar er is in die 30 jaar weinig veranderd. De problemen blijven zich opstapelen tot vandaag de dag. En dat komt mede doordat vanaf eind jaren 90 de PvdA zijn ruggengraat is kwijtgeraakt.

Vage uitlatingen als "laten we nieuwe plannen maken voor de toekomst" bieden inhoudelijk ook weinig soelaas.
Als iets in het verleden goed was geregeld, is de tekst "zeg eens, je moet niet in het verleden blijven hangen" niet echt een overtuigend argument om iets niet te willen terugdraaien.

Er zijn nog steeds landen waar de beginselen van de sociaal-democratie vrij redelijk functioneren, zelfs onder wat meer rechtse regeringen. Dat zijn die landen die jaarlijks hoog scoren als het gaat om de percentages tevreden inwoners.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:28:52 #132
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216596048
quote:

Het probleem van de VVD marktwerking is , dat is dat het geen marktwerking is , maar juist marktbeinvloeding

wat is er nu markt aan volkshuisvesting >???
al de huurwoningen van de woningbouwverenigingen die worden verpatst door de zogenaamde corporaties die met hun maseratie lopen te pronken ???

misschien toch volkshuisvesting weer terug halen en gewoon woningen gaan bouwen in het weiland naast het dorp , dan maar geen markt , maar dan wordt er wel gebouwd

of wat voor marktwerking in de gezondheidszorg ?/

Of die ZZP ers met lease autos die mijn broer in zijn bed halen en na het bed verschoond te hebben de voordeur achter zich dicht knallen , wegscheuren met de leaseauto en thuis een dikke factuur schrijven ??

Misschien toch de gezellige bejaardenhuizen maar weer terug halen ??

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 08-02-2025 20:05:02 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216596199
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het probleem van de VVD marktwerking is , dat is dat het geen marktwerking is , maar juist marktbeinvloeding

wat is er nu markt aan de volkshuisvesting >???
al de huurwoningen van de woningbouwverenigingen worden verpatst door de zogenaamde corporatiemarkt die met hun maseratie lopen te pronken

Moeten we dat tenenkrommende filmpje van Stef Blok in Abu Dhabi weer van stal halen nu? ;(
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216596217
quote:

[..]

Je ziet dan ook niet voor niks dat D66 daar aardig van is teruggekomen. Je standpunten herzien vanwege voortschrijdend inzicht vind ik juist sterk aan een partij. Heel wat anders dan dat GLPvdA de standpunten van de winnaars moet gaan overnemen omdat het anders verliezers zijn :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:57:54 #135
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216596225
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Moeten we dat tenenkrommende filmpje van Stef Blok in Abu Dhabi weer van stal halen nu? ;(
Stef Blok die hoor je niet meer , nooit meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216596307
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Stef Blok die hoor je niet meer , nooit meer
Ja ho eens, jullie zitten toch allemaal nostalgische luchtkastelen van de PvdA uit 1970 op te rakelen :')

Dan mag ik toch zeker wel referen aan Blok van zeven jaar geleden.
  Moderator zaterdag 8 februari 2025 @ 16:20:52 #137
375570 crew  Cyan9
pi_216596382
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja ho eens, jullie zitten toch allemaal nostalgische luchtkastelen van de PvdA uit 1970 op te rakelen :')

Dan mag ik toch zeker wel referen aan Blok van zeven jaar geleden.
Is niet lang genoeg geleden. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:47:46 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216598877
https://www.nu.nl/politie(...)or-te-veel-woke.html

Stop daar toch mee Ad Melkert, het is geen 1990 meer.

Overigens bijzonder dat Job Cohen daar opduikt. Die was eerder juist erg voor fusie.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:49:40 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216598903
Overigens kan de SP beter apart blijven. Die kunnen beter de strategische outlet voor "tegen de elite" van links worden.
pi_216599286
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Er is ook niets mis met fouten erkennen en dingen die vroeger goed gingen in ere herstellen.
Tja, de zorg werkte in overheidshanden toch ook niet geweldig. Nu heb je zorgmijders, toen had je ellenlange wachtlijsten. En een verschil met mensen die zich bij konden verzekeren omdat het voor de overheid anders onbetaalbaar werd. Beide niet ideaal, maar ik zou dus niet per sé terugverlangen naar het oude. In Engeland zie je het oude nog, slechtere gezondheidszorg kun je nauwelijks vinden.

quote:
Er zijn nog steeds landen waar de beginselen van de sociaal-democratie vrij redelijk functioneren, zelfs onder wat meer rechtse regeringen. Dat zijn die landen die jaarlijks hoog scoren als het gaat om de percentages tevreden inwoners.
Na Scandinavië en Israël (wat wel te denken geeft over het onderzoek) is dat nog altijd Nederland op een 6e plek: https://www.vrt.be/vrtnws(...)index-finland-heeft/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:12:40 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216599291
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:47 schreef Hexagon het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)or-te-veel-woke.html

Stop daar toch mee Ad Melkert, het is geen 1990 meer.

Overigens bijzonder dat Job Cohen daar opduikt. Die was eerder juist erg voor fusie.
Cohen zag GL altijd als ideologisch geestverwanten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:14:34 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216599318
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, de zorg werkte in overheidshanden toch ook niet geweldig. Nu heb je zorgmijders, toen had je ellenlange wachtlijsten. Beide niet ideaal, maar ik zou dus niet per sé terugverlangen naar het oude.
[..]
Na Scandinavië en Israël (wat wel te denken geeft over het onderzoek) is dat nog altijd Nederland op een 6e plek: https://www.vrt.be/vrtnws(...)index-finland-heeft/
Die 'gelukkigste landen-ranking' is natuurlijk de grootst mogelijke onzin als die wordt aangevoerd door Finland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216599339
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die 'gelukkigste landen-ranking' is natuurlijk de grootst mogelijke onzin als die wordt aangevoerd door Finland.
Eens, maar ik zou niet weten waar je anders zijn bewering over gelukkigste mensen op moet baseren. Nederlanders zijn, zo blijkt eigenlijk uit elk onderzoek, nog steeds erg gelukkig met hun buurt, hun directe omgeving, met de gezondheidszorg en andere voorzieningen. Alles krijgt echt zeer ruime voldoendes, altijd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216599444
Wat trouwens niet maakt dat de sociaal democratie niet mag pleiten voor iets nieuws. Ik ben erg tevreden met waar de CU de vorige keer voor pleitte: afschaffen eigen risico, zorgpremie naar 50 euro en de rest via de werkgevers en werknemerspremies. Dan stop je de zorgmijders en stop je ook het feit dat de zorgverzekeringen tegenwoordig oorzaak 1 van schuldsaneringen zijn.

Bij PvdA GL lees ik iets vergelijkbaars en dat past volgens mij perfect binnen de sociaaldemocratie: https://groenlinkspvda.nl/standpunten/zorg/
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:53:22 #145
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_216600185
zolang het maar niet woke is, in Amerika zijn de Democraten nog altijd woke, het is lastig om er vandaan te blijven.
pi_216600191
de website van PvdA Zeeland lijkt niet meer te worden bijgehouden trouwens, al sinds 2023 niet https://zeeland.pvda.nl/
op de site van GroenLinks Zeeland gebeurt het allemaal
https://zeeland.groenlinks.nl/home
  zaterdag 8 februari 2025 @ 21:07:43 #147
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216600476
De echte Pvda’ers hebben helemaal niks met die klimaat gebeuren maar juist veel meer voor de gewone arbeider. De echte Pvda’ers willen helemaal niks met GL te maken hebben.

Probleem is de ziekte van de Pvda dat er opeens meer GLers erin zitten dan Pvda’ers
graag op anoniem
pi_216600519
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:07 schreef KingRoland het volgende:
De echte Pvda’ers hebben helemaal niks met die klimaat gebeuren maar juist veel meer voor de gewone arbeider. De echte Pvda’ers willen helemaal niks met GL te maken hebben.

Probleem is de ziekte van de Pvda dat er opeens meer GLers erin zitten dan Pvda’ers
De plaat hangt vast ;)
  zaterdag 8 februari 2025 @ 21:10:16 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216600528
quote:

Als ze niks met Groenlinks te maken willen hebben, waarom werken ze dan zo vaak samen?
pi_216600595
quote:

87,9% van de PvdA leden is eigenlijk geen PvdA'er, maar een GL'er?

https://www.pvda.nl/ledenreferendum-linkse-samenwerking/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')