We moeten gewoon onze eigen boontjes doppen en niet in zee gaan met corrupte wereldleiders.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daarom moeten we toenadering zoeken tot Rusland.
Met hun grondstoffen en onze kennis hebben we de USA niet meer nodig.
Kan niet, we hebben geenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:28 schreef Hallojo het volgende:
[..]
We moeten gewoon onze eigen boontjes doppen en niet in zee gaan met corrupte wereldleiders.
Dat wordt een duur leven voor de Amerikaan. Lekker de inflatie ook aanjagen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is ongeveer 4% van de dagelijkse wereldconsumptie, best fors nog.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:28 schreef Perrin het volgende:
Ook nog significante olie-invoer:
[ x ]
Klopt, en hij zei ook dat de importheffingen geen negatieve invloed hebben op inflatie.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is ongeveer 4% van de dagelijkse wereldconsumptie, best fors nog.
Trump zou daar dan 10% ipv 25% aan tariffs aan hangen, als ik het goed gehoord heb.
Magische tariffs dus.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en hij zei ook dat de importheffingen geen negatieve invloed hebben op inflatie.
Ja, kennelijk. Hij zegt dat de heffingen tijdens zijn vorige termijn ook niet voor prijsstijgingen hebben gezorgd.quote:
Hij liegt. Zoals altijd.quote:Op zondag 2 februari 2025 00:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, kennelijk. Hij zegt dat de heffingen tijdens zijn vorige termijn ook niet voor prijsstijgingen hebben gezorgd.
Geen idee of dat klopt.
quote:Trump administration farmer bailouts
Trump administration farmer bailouts are a series of United States bailout programs introduced during the first presidency of Donald Trump as a consequence of his "America First" economic policy to help US farmers suffering due to the US-China trade war and trade disputes with European Union, Japan, Canada, Mexico, and others. China and respectively European reconcilable tariffs imposed on peanut butter, soybeans, orange juice, and other agriculture products had hit hard, especially swing states, such as Iowa, Ohio, and Wisconsin.[1]
quote:U.S. Consumer impact
Analysis by Goldman Sachs in May 2019 found that the consumer price index for nine categories of tariffed goods had increased dramatically, compared to a declining CPI for all other core goods.[273]
Ratificeren bedoel jequote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of hij ons economisch op de knieën krijgt moet nog blijken.
Deze importheffingen worden zo breed uitgezet, dat in de VS bijna alles veel duurder gaat worden.
Tel daarbij op de terugval in de Amerikaanse productie omdat migranten niet naar hun werk durven te gaan.
Dat alle maakt dat de VS een zware tijd tegemoet gaat.
De EU heeft net een handelsovereenkomst met Zuid Amerika gesloten.
Laat ze die zo snel mogelijk rectificeren, zodat we minder afhankelijk zijn van Export naar de VS.
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:33 schreef schommelstoel het volgende:
Één van de redenen dat ik hier ben uitgelogd is precies het gedrag van de wel bekende linkse club users die hier boven mij posten.
Ik ben zelf geen voorstander van Trump.
Ik heb wel het vermogen om te begrijpen waarom Amerika met 78 miljoen van de stemmen voor Trump heeft gekozen.
Maar dat terzijde.
Het is de laatste maanden en weken echt verschrikkelijk met die activistische linkse club users die alles en iedereen belachelijk maken met hun zolderkamer tekstjes richting alles dat anders denkt dan hen.
Het verkankert echt het forum.
Het zelf verheven gedrag en het neppe morele compas van een aantal zijn echt om te lachen.
En al helemaal als je elke keer leest dat ze anderen uitmaken voor schuimbekkers en schreeuwers.
Dat ligt puur en alleen bij de gene die het lezen, oftewel je eigen insteek is al om er van uit te gaan dat anderen schreeuwen, oftewel je interpretatie is negatief.
Het is wel duidelijk wie de echte schuimbekkers en schreeuwers zijn.
Juist, de gene die het bij gebrek zelf elke keer in de mond nemen om een gesprek kapot te slaan.
En dat komt voor in alle topics met verschillende onderwerpen.
Niet alleen in de Trump topics.
Verder na deze post boeit het geen ene flikker wat je hier op terug te zeggen hebt vanuit je veilige omgeving achter je schermpje.
Ik hoop dat jij jezelf eens op je hoofd zal krabben en zal beginnen na te denken dat jij zelf geen haar beter bent dan het geen waar je zo op tegen bent.
FOK! is al jaren stervende, maar de schuimbek roepende users doen daar nog even een schepje bovenop
Het waren ooit leuke tijden, maar ik log weer uit.
Dikke doei.
Behalve zijn eigen stemmers gaat hij niemand op de knieën krijgen. De vorige keer heeft hij die handel oorlogen ook verloren.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:39 schreef theunderdog het volgende:
Trump laat zien hoe onwerkelijk machtig de VS is. Tarieven op Canada, Mexico en nu ook de EU (25%!!). En wij kunnen niets doen. Hij krijgt ons gewoon economisch op de knieeen. We gaan bijzondere tijden tegemoet.
En de Republikeinen laten het allemaal gewoon gebeuren...quote:Op zondag 2 februari 2025 08:58 schreef recursief het volgende:
https://reportersonline.n(...)kers-nemen-opm-over/
Trump is heel hard bezig om een echte dictatuur neer te zetten. Ik ben bang dat hij zijn woorden dat er nooit meer verkiezingen nodig zijn als hij zou worden verkozen, over vier jaar ook gaat proberen waar te maken. Naar voorbeeld van Poetin voor de rest van zijn leven president.
- Tegenstanders worden op een zijspoor gezet
- Wat Trump niet bevalt wordt gecensureerd
- Onwelgevallige wetenschap wordt monddood gemaakt
- Rechterlijke uitspraken worden genegeerd
- Musk heeft opgeroepen tot wetswijzigingen om rechters die niet in de pas lopen te kunnen ontslaan
- Mensen worden omgekocht
- Propaganda en leugens worden ongegeneerd de wereld ingeslingerd
Wie dit blijft steunen of verdedigen is in mijn ogen niet goed wijs of kwaadaardig. Of allebei.
Ik ben benieuwd wanneer de eerste dissidenten uit ramen vallen.
Met deze debiele acties veroorzaakt hij een wereldwijde recessie die zijn eigen land ook zeer hard zal raken.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:39 schreef theunderdog het volgende:
Trump laat zien hoe onwerkelijk machtig de VS is. Tarieven op Canada, Mexico en nu ook de EU (25%!!). En wij kunnen niets doen. Hij krijgt ons gewoon economisch op de knieeen. We gaan bijzondere tijden tegemoet.
Dan ontstaat er een burgeroorlog in de VS.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nah. En als dat zo is, zal Amerika gewoon ons allemaal militair dwingen toe te geven.
Die militaire macht dankt de VS bovendien aan bondgenoten. De talloze operaties die de Amerikanen uitvoeren in het Midden-Oosten, de invasies van Irak en Afghanistan: die waren (en zijn) alleen mogelijk door het gebruik van de infrastructuur van bondgenoten.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan ontstaat er een burgeroorlog in de VS.
De VS heeft 11 carrier groups. Het is het enige land dat militaire slagkracht overal ter wereld kan projecteren. De meeste landen zijn niet opgewassen tegen één groepquote:Op zondag 2 februari 2025 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die militaire macht dankt de VS bovendien aan bondgenoten. De talloze operaties die de Amerikanen uitvoeren in het Midden-Oosten, de invasies van Irak en Afghanistan: die waren (en zijn) alleen mogelijk door het gebruik van de infrastructuur van bondgenoten.
En als de VS zich gaat gedragen als een hyperagressieve supermacht, dan is het snel afgelopen met die logistieke steun.
Het is lastig Europa aanvallen als je vliegtuigen op moeten stijgen vanaf een vliegveld in New York.
De VS kan dreigen met nukes, maar als dat gebeurt zijn we werkelijk verloren met z'n allen. Ik ga er vooralsnog niet vanuit dat de VS zich ontpopt als een of andere superschurk.
Om een paar dingen uit dit lijstje te pikken:quote:Op zondag 2 februari 2025 08:58 schreef recursief het volgende:
Trump is heel hard bezig om een echte dictatuur neer te zetten. Ik ben bang dat hij zijn woorden dat er nooit meer verkiezingen nodig zijn als hij zou worden verkozen, over vier jaar ook gaat proberen waar te maken. Naar voorbeeld van Poetin voor de rest van zijn leven president.
- Musk heeft opgeroepen tot wetswijzigingen om rechters die niet in de pas lopen te kunnen ontslaan
Wie dit blijft steunen of verdedigen is in mijn ogen niet goed wijs of kwaadaardig. Of allebei.
Individuele landen waarschijnlijk niet.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
De VS heeft 11 carrier groups. Het is het enige land dat militaire slagkracht overal ter wereld kan projecteren. De meeste landen zijn niet opgewassen tegen één groep
Hij wil (denk ik) het handelstekort aanpakken en hiermee stimuleert hij amerika wel om meer zelfvoorzienend te worden. Daar gaat wel heel wat jaren overheen en voor de VS zou dat wel goede ontwikkeling zijn. Globalisering heeft veel gebracht maar maakt je ook afhankelijkquote:Op zondag 2 februari 2025 10:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met deze debiele acties veroorzaakt hij een wereldwijde recessie die zijn eigen land ook zeer hard zal raken.
Hebben ze al goede counter tactieken tegen zeedrones? Anders zinkt straks een van die dure vliegdekschepen naar de bodem van de zee.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
De VS heeft 11 carrier groups. Het is het enige land dat militaire slagkracht overal ter wereld kan projecteren. De meeste landen zijn niet opgewassen tegen één groep
Gast, serieus?quote:Op zondag 2 februari 2025 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Om een paar dingen uit dit lijstje te pikken:
Hoe worden er precies tegenstanders op een zijspoor gezet, welke wetenschap wordt monddood gemaakt, welke rechterlijke uitspraken worden er genegeerd en welke propaganda en leugens worden er de wereld ingeslingerd? Dit is uit het artikel dat je deelt ook niet op te maken namelijk. Er worden vooral punten aangehaald waar de schrijfster het zelf niet mee eens lijkt te zijn.
Ik zie alleen niet in hoe de VS zelfvoorzienend gaat worden. Ze hebben daar niet genoeg werknemers voor en meer arbeidsmigranten naar de VS halen ligt zeer gevoelig bij de achterban.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij wil (denk ik) het handelstekort aanpakken en hiermee stimuleert hij amerika wel om meer zelfvoorzienend te worden. Daar gaat wel heel wat jaren overheen en voor de VS zou dat wel goede ontwikkeling zijn. Globalisering heeft veel gebracht maar maakt je ook afhankelijk
Het handelstekort had hij net zoals zijn voorgangers ook op een andere manier kunnen aanpakken, maar dat zou niet met een grote knal zijn.
Ik ben benieuwd of deze oorlog die hij start tot veel inflatie gaat leiden. Dat zal na een paar jaar stabiliseren alleen als de opvolger van Trump die tarieven gedeeltelijk terugdraait dan komt er de desastreuze deflatie
Ik ben inderdaad serieus. Ik zie namelijk weinig tot geen concrete voorbeelden van de claims die er worden gemaakt.quote:
Zelfvoorzienend zijn op energiegebied valt toe te juichen. Maar dat werkt niet met alle producten.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij wil (denk ik) het handelstekort aanpakken en hiermee stimuleert hij amerika wel om meer zelfvoorzienend te worden. Daar gaat wel heel wat jaren overheen en voor de VS zou dat wel goede ontwikkeling zijn. Globalisering heeft veel gebracht maar maakt je ook afhankelijk
Het handelstekort had hij net zoals zijn voorgangers ook op een andere manier kunnen aanpakken, maar dat zou niet met een grote knal zijn.
Ik ben benieuwd of deze oorlog die hij start tot veel inflatie gaat leiden. Dat zal na een paar jaar stabiliseren alleen als de opvolger van Trump die tarieven gedeeltelijk terugdraait dan komt er de desastreuze deflatie
Zijn achterban heeft problemen met illegalen, niet met expatsquote:Op zondag 2 februari 2025 11:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik zie alleen niet in hoe de VS zelfvoorzienend gaat worden. Ze hebben daar niet genoeg werknemers voor en meer arbeidsmigranten naar de VS halen ligt zeer gevoelig bij de achterban.
Je geeft geen enkel voorbeeld.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad serieus. Ik zie namelijk weinig tot geen concrete voorbeelden van de claims die er worden gemaakt.
Het Amerikaanse politieke systeem bestaat nog altijd uit twee partijen (in theorie zelfs meer) en er is een openlijke oppositie, dat er dus tegenstanders op een zijspoor worden gezet klopt gewoon niet. En zou zijn er meer voorbeelden te geven die het tegenovergestelde van de gegeven claims laten zien.
Heb je de 'burgeroorlog' binnnen het Trump kamp over H1B visa's gemist? Een groot deel heeft zeker wel moeite met expats.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn achterban heeft problemen met illegalen, niet met expats
Jij hebt duidelijk de ophef over H-1B visums gemist. Google daar vooral op, eventueel in combinatie met Vivek en Musk.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn achterban heeft problemen met illegalen, niet met expats
Beter even de beurzen afwachten, ik zie het vooral dat beide kanten verliezen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:39 schreef theunderdog het volgende:
Informatie over anticonceptie, HIV-preventie en voorlichting over vaccinatiecampagnes zijn van de website van het CDC gehaald. En nog veel meer wetenschappelijke informatie is weggepoetst van overheidswebsites. De lijst is eindeloos.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe worden er precies tegenstanders op een zijspoor gezet, welke wetenschap wordt monddood gemaakt,
O.a. uitspraken van federale rechters over de beslissing van Trump om bepaalde federale steun te bevriezen.quote:welke rechterlijke uitspraken worden er genegeerd
Trump roept nog steeds dat hij twee dammen heeft opengezet in Californie en dat dat eindelijk de branden zal blussen. Dat is gelukkig door mensen met hersens tegengehouden omdat dat op allerlei manieren een rampzalig idee was. Bovendien zou dat water helemaal niet richting de brandhaarden stromen. Ook hier geldt weer: er zijn schier oneindig veel voorbeelden.quote:welke propaganda en leugens worden er de wereld ingeslingerd? Dit is uit het artikel dat je deelt ook niet op te maken namelijk.
Klopt, want het willen opsluiten van 30.000 migranten in een strafkamp buiten de VS is op geen enkele wijze te vergelijken met een concentratiekampquote:Op zondag 2 februari 2025 11:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is inderdaad bijzonder om de bereidheid tot leugens en complete verzinsels te zien in progressief liberale en (radicaal) progressief linkse kringen. Inmiddels is het uitzetten van illegale (!) migranten al meermaals vergeleken met de Holocaust.
Dit benadrukt waar het probleem zit en dat is niet bij Trump en diens regering.
quote:Op zondag 2 februari 2025 11:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, want het willen opsluiten van 30.000 migranten in een strafkamp buiten de VS is op geen enkele wijze te vergelijken met een concentratiekamp![]()
Maar informatie was een belediging voor homo's.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Informatie over anticonceptie, HIV-preventie en voorlichting over vaccinatiecampagnes zijn van de website van het CDC gehaald. En nog veel meer wetenschappelijke informatie is weggepoetst van overheidswebsites. De lijst is eindeloos.
[..]
O.a. uitspraken van federale rechters over de beslissing van Trump om bepaalde federale steun te bevriezen.
[..]
Trump roept nog steeds dat hij twee dammen heeft opengezet in Californie en dat dat eindelijk de branden zal blussen. Dat is gelukkig door mensen met hersens tegengehouden omdat dat op allerlei manieren een rampzalig idee was. Bovendien zou dat water helemaal niet richting de brandhaarden stromen. Ook hier geldt weer: er zijn schier oneindig veel voorbeelden.
Ook als je conservatief bent dan zou je je zorgen moeten maken. Hoe kan het dat de rijkste en meest machtige privepersoon ter wereld de salarisadministratie van de Amerikaanse overheid in handen krijgt?
Als je bij roept dat het allemaal kinderverkrachters en moordenaars zijn slikt je goedgelovige achterban dat gewoon.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, want het willen opsluiten van 30.000 migranten in een strafkamp buiten de VS is op geen enkele wijze te vergelijken met een concentratiekamp![]()
Ach kom op. Dit kan je niet menen. Trump ontslaat alle aanklagers die zich met de 6 januari-opstand bezighielden, laat daarbij betrokken white-supremacists vrij, trekt de persoonsbeveiliging in van politieke tegenstanders als Fauci en geeft opdracht om Democraten te onderzoeken. CNN, Wapo, etc worden verbannen het het Witte Huis. Hij sloopt de tegenmacht door wetenschappers, onderwijs, media en het justitiele apparaat kapot of monddood te maken en hij regeert per decreet. Amerika is in hoog tempo een dictatuur aan het worden. En dan niet bij wijze van spreken, maar een hele echte dictatuur. Iedereen met een beetje historisch besef zou zich hier zorgen over moeten maken. Of je nou progressief, liberaal of conservatief bent maakt dan niet uit.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad serieus. Ik zie namelijk weinig tot geen concrete voorbeelden van de claims die er worden gemaakt.
Het Amerikaanse politieke systeem bestaat nog altijd uit twee partijen (in theorie zelfs meer) en er is een openlijke oppositie, dat er dus tegenstanders op een zijspoor worden gezet klopt gewoon niet. En zou zijn er meer voorbeelden te geven die het tegenovergestelde van de gegeven claims laten zien.
Dit heeft niets te maken met monddood maken van de wetenschap.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Informatie over anticonceptie, HIV-preventie en voorlichting over vaccinatiecampagnes zijn van de website van het CDC gehaald. En nog veel meer wetenschappelijke informatie is weggepoetst van overheidswebsites. De lijst is eindeloos.
Als dit daadwerkelijk een schending van de Amerikaanse grondwet is, zal het moeten worden teruggedraaid. Dit gebeurde ook met bepaalde wetgeving van de regering-Biden. Maar een president en diens regering mogen die grens opzoeken.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:15 schreef recursief het volgende:
[..]
O.a. uitspraken van federale rechters over de beslissing van Trump om bepaalde federale steun te bevriezen.
Dit is een verschil van visie, je kunt het oneens zijn met beslissingen of oplossingen. Dit maakt het geen leugen of propaganda.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Trump roept nog steeds dat hij twee dammen heeft opengezet in Californie en dat dat eindelijk de branden zal blussen. Dat is gelukkig door mensen met hersens tegengehouden omdat dat op allerlei manieren een rampzalig idee was. Bovendien zou dat water helemaal niet richting de brandhaarden stromen. Ook hier geldt weer: er zijn schier oneindig veel voorbeelden.
Ik maakt mij daar geen zorgen om, waarom zou ik. In de Amerikaanse politiek is het al langer het geval van geld veel invloed heeft. Kijk eens naar de financiering van campagnes alleen al. Zelfs juridische posities zoals die van aanklagers worden vaak gespekt door of conservatieve of progressieve donors.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:15 schreef recursief het volgende:
Ook als je conservatief bent dan zou je je zorgen moeten maken. Hoe kan het dat de rijkste en meest machtige privepersoon ter wereld de salarisadministratie van de Amerikaanse overheid in handen krijgt?
En welke kleur sokken heeft men daarbij aan, en welke breakfast cereal werd ervóór gegeten?quote:Op zondag 2 februari 2025 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe worden er precies tegenstanders op een zijspoor gezet, welke wetenschap wordt monddood gemaakt, welke rechterlijke uitspraken worden er genegeerd en welke propaganda en leugens worden er de wereld ingeslingerd? Dit is uit het artikel dat je deelt ook niet op te maken namelijk. Er worden vooral punten aangehaald waar de schrijfster het zelf niet mee eens lijkt te zijn.
Trump laat inderdaad de daders van de opstand van 6 januari vrij, kun je het mee oneens zijn. Ik vind dit ook niet bepaald netjes. Dat dit allemaal 'white supremacists' zouden zijn is jouw eigen verwoording.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:26 schreef recursief het volgende:
[..]
Ach kom op. Dit kan je niet menen. Trump ontslaat alle aanklagers die zich met de 6 januari-opstand bezighielden, laat daarbij betrokken white-supremacists vrij, trekt de persoonsbeveiliging in van politieke tegenstanders als Fauci en geeft opdracht om Democraten te onderzoeken. CNN, Wapo, etc worden verbannen het het Witte Huis. Hij sloopt de tegenmacht door wetenschappers, onderwijs, media en het justitiele apparaat kapot of monddood te maken en hij regeert per decreet. Amerika is in hoog tempo een dictatuur aan het worden. En dan niet bij wijze van spreken, maar een hele echte dictatuur. Iedereen met een beetje historisch besef zou zich hier zorgen over moeten maken. Of je nou progressief, liberaal of conservatief bent maakt dan niet uit.
Kwaliteitskrantjesquote:Op zondag 2 februari 2025 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..
En waarom is het erg dat CNN en de The Washington Post geen kantoorruimte meer hebben in het Pentagon? Daar komen andere media voor terug zoals de New York Post en de HuffPost.
Nee, dat is de draai die jij er aangeeft.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Trump laat inderdaad de daders van de opstand van 6 januari vrij, kun je het mee oneens zijn. Ik vind dit ook niet bepaald netjes. Dat dit allemaal 'white supremacists' zouden zijn is jouw eigen verwoording.
Dat de Democraten worden onderzocht heb ik niet meegekregen. Als hier reden voor is kan men dit doen. Trump heeft zelf ook talloze rechtszaken aan zijn broek gekregen waarbij er een duidelijk politiek motief was. Dat begon al meteen in 2016.
En waarom is het erg dat CNN en de The Washington Post geen kantoorruimte meer hebben in het Pentagon? Daar komen andere media voor terug zoals de New York Post en de HuffPost.
Kortom, je claimt hier veel dingen maar de meeste hiervan zijn niet waar. Het valt ook op dat alle duimpjes op jouw post, allemaal users met een bepaalde politieke signatuur zijn waardoor het duidelijk wordt dat er achter de nogal bizarre aantijgingen en claims vooral frustratie zit over het feit dat er nu een uitgesproken rechtse en conservatieve regering is.
Zeker wel. Allerlei funding van Trump niet welgevallige wetenschap wordt bevroren. Dat hangt hier mee samen.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit heeft niets te maken met monddood maken van de wetenschap.
Onzin. Dit gaat over volksgezondheid. Daar wordt nu deels conservatief-christelijke onzin voor misbruikt om fact-based wetenschap verdacht te maken.quote:Er wordt hier gekozen welke informatie wel en welke informatie niet op de site van de overheid staat. Daar kun je het mee oneens zijn, maar er wordt hier niets of niemand monddood gemaakt.
Los van genderdiscussie gaat het ook over anticonceptie, aids-preventie en informatie over vaccinatiecampagnes.quote:En de genderideologie heeft verder ook weinig te maken met de wetenschap. De realiteit is dat het menselijk geslacht dichotoom is je gaat de meeste mensen niet gaat wijsmaken dat dit eigenlijk een subjectieve beleving is.
Maar de uitspraken van federale rechters negeren, dat mag dan weer niet.quote:Als dit daadwerkelijk een schending van de Amerikaanse grondwet is, zal het moeten worden teruggedraaid. Dit gebeurde ook met bepaalde wetgeving van de regering-Biden. Maar een president en diens regering mogen die grens opzoeken.
Leugens zijn geen visie.quote:Dit is een verschil van visie, je kunt het oneens zijn met beslissingen of oplossingen. Dit maakt het geen leugen of propaganda.
De concentratie van zoveel macht bij 1 privepersoon is ongekend. Dat is onvergelijkbaar met lobbyclubs. Een privepersoon met onmetelijke rijkdom toegang geven tot de privegegevens van alle federale ambtenaren is echt iets anders dan een donatie aan een politieke partij.quote:Ik maakt mij daar geen zorgen om, waarom zou ik. In de Amerikaanse politiek is het al langer het geval van geld veel invloed heeft. Kijk eens naar de financiering van campagnes alleen al. Zelfs juridische posities zoals die van aanklagers worden vaak gespekt door of conservatieve of progressieve donors.
Maar dat is nooit gebeurd en gaat ook nooit gebeuren.quote:En waar je met Musk een nu rechtse miljardair van invloed hebt, heb je met Gates iemand die progressief is zich met veel politieke kwesties bemoeid. Als die een positie zou krijgen in een Democratische-regering, had je daar niermand over gehoord.
Yup, UK ben benieuwd of Howard een kritisch artikel over Trump kan laten zien bij die kranten .quote:
Hij wil zelfs dat de FBI de namen vrijgeeft van agenten die bij de acties tegen de 6 januari staatsgreep betrokken waren. Tot zover heeft de directeur dat geweigerd.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is de draai die jij er aangeeft.
Anyway, we zijn nog geen maandje verder en van de respectabele burgers die op 6 januari zijn vrijgelaten is eentje doodgeschoten door de politie wegens verzet bij aanhouding, meerdere zijn opgepakt wegens bezit van kinderporno, en nu is er eentje aangehouden omdat die dronken een oudere vrouw heeft doodgereden
Trump heeft ze blind gratie gegeven, en jaagt op iedereen die betrokken was bij de opsporing en veroordeling van de Capitool bestormers
Maar het is niet zo dat Trump tegenstanders op een zijspoor zet
Nee dat is niet wat ik zeg.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat dit allemaal 'white supremacists' zouden zijn is jouw eigen verwoording.
Dat heb ik eerder al geopperd, maar dat werd weggewuifd met als argument dat China niets meer te bieden heeft dan Alie Express.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Goed draadje van deze senator.
Je kunt natuurlijk voorstander zijn van een isolationistische koers, van mening zijn dat ontwikkelingshulp zonde is van het geld en roepen dat de rest van het wereld het maat moet uitzoeken.
Maar daar speel je vooral China mee in de kaart. Voor veel grondstoffen en mineralen is en blijft de VS afhankelijk van het buitenland. China breidt driftig zijn invloed uit en krijgt zo grip op en controle over deze materialen.
Het moge duidelijk zijn dat dit niet in het voordeel is van de VS en het westen.
Dit is ook een pareltjequote:Op zondag 2 februari 2025 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Trump laat inderdaad de daders van de opstand van 6 januari vrij, kun je het mee oneens zijn. Ik vind dit ook niet bepaald netjes. Dat dit allemaal 'white supremacists' zouden zijn is jouw eigen verwoording.
Dat de Democraten worden onderzocht heb ik niet meegekregen. Als hier reden voor is kan men dit doen. Trump heeft zelf ook talloze rechtszaken aan zijn broek gekregen waarbij er een duidelijk politiek motief was. Dat begon al meteen in 2016.
Kortom, je claimt hier veel dingen maar de meeste hiervan zijn niet waar. Het valt ook op dat alle duimpjes op jouw post, allemaal users met een bepaalde politieke signatuur zijn waardoor het duidelijk wordt dat er achter de nogal bizarre aantijgingen en claims vooral frustratie zit over het feit dat er nu een uitgesproken rechtse en conservatieve regering is.
Welke wetenschap?quote:Op zondag 2 februari 2025 11:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Zeker wel. Allerlei funding van Trump niet welgevallige wetenschap wordt bevroren. Dat hangt hier mee samen.
[..]
Nee, dat doet het niet. De genderideologie heeft niets met de volksgezondheid te maken.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Onzin. Dit gaat over volksgezondheid. Daar wordt nu deels conservatief-christelijke onzin voor misbruikt om fact-based wetenschap verdacht te maken.
Dat klopt. Dit stond samen met informatie over gender op deze website van de overheid. Ik ben benieuwd of de informatie over anticonceptie en HIV nog teruggaan komen. Je kunt ook goed het argument maken dat dit meer een taak is voor huisartsen en instanties als het COC. Als ik informatie wil over een SOA, ga ik namelijk naar een website als Thuisarts, niet naar de website van de Rijksoverheid.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Los van genderdiscussie gaat het ook over anticonceptie, aids-preventie en informatie over vaccinatiecampagnes.
Maar van leugens is dus geen sprake, wél van een verschil van visie.quote:
De invloed van rijke individuen en organisaties is al veel langer een probleem, maar mensen maken zich er nu bij Musk druk om vanwege zijn politieke standpunten. Als Musk een progressief en links wereldbeeld had gehad, dan was het voor al die mensen die moord en brand gillen geen probleem en voor zijn grootste fans en voorstanders wel.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:43 schreef recursief het volgende:
[..]
De concentratie van zoveel macht bij 1 privepersoon is ongekend. Dat is onvergelijkbaar met lobbyclubs. Een privepersoon met onmetelijke rijkdom toegang geven tot de privegegevens van alle federale ambtenaren is echt iets anders dan een donatie aan een politieke partij.
Er waren zelfs geruchten dat hij voor het presidentschap zou gaan maar hij heeft zelf aangegeven dit niet te willen en liever werk te doen met zijn eigen organisatie. Maar zijn invloed is desalniettemin enorm. Hij geeft miljoenen aan bepaalde politieke kandidaten. De realiteit is dat als Gates zich wél in de politiek zou gaan mengen, degenen die nu Musk bekritiseren dit prima zouden vinden omdat het gedachtegoed van Gates aansluit bij hun eigen politieke voorkeuren.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Maar dat is nooit gebeurd en gaat ook nooit gebeuren.
Tsja, dat kunnen ze denken, maar dat doet er ook niet toe.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat heb ik eerder al geopperd, maar dat werd weggewuifd met als argument dat China niets meer te bieden heeft dan Alie Express.
Je ziet als rode draad in de discussie dat alles wat Trump doet wordt gebagatelliseerd.
Daarom poept iedereen ook in zijn broek en wordt er in kranten en media bijna over niks anders meer gesproken dan elke zet die Trump en consorten doen op het geopolitiek niveau.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De koers die Trump voorstaat werkte misschien in de 19e eeuw, maar de wereld is veranderd.
Iedereen 'poept in z'n broek' omdat niemand belang heeft bij hogere importheffingen en een handelsoorlog. Dat raakt ons allemaal.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarom poept iedereen ook in zijn broek en wordt er in kranten en media bijna over niks anders meer gesproken dan elke zet die Trump en consorten doen op het geopolitiek niveau.
We hebben te maken met de meest invloedrijke politicus uit de 21e eeuw die schaakt op het allerhoogste niveau. Probeer zijn proleterige goudkleurige voorkeur los te zien van de persoon Trump als politicus.
Ik vraag me af onder welke steen jij leeft.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarom poept iedereen ook in zijn broek en wordt er in kranten en media bijna over niks anders meer gesproken dan elke zet die Trump en consorten doen op het geopolitiek niveau.
We hebben te maken met de meest invloedrijke politicus uit de 21e eeuw die schaakt op het allerhoogste niveau. Probeer zijn proleterige goudkleurige voorkeur los te zien van de persoon Trump als politicus.
Trump met het IQ van een doperwt die schaakt? Lol.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onder de trolsteen.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vraag me af onder welke steen jij leeft.
Ach, op zich is de adoratie voor zowel Poetin als Trump wel te begrijpenquote:Op zondag 2 februari 2025 12:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Trump met het IQ van een doperwt die schaakt? Lol.
Ik moet nog maar zien hoe al die tarieven gaan uitpakken voor de gemiddelde burger, eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels. Misschien zijn de bedenkingen die ik heb allang ontkracht maar heb ik het gemist. Maar ik vraag mij af wat de federale overheid gaat doen met al die heffingen die zij gaan innen (terug naar de taxpayer?). Indien nee dan zal het de inflatie en cost of living verder aanjagen. Voor sommige goederen zullen substituten zijn in USA waarmee de doelstelling ten dele wordt behaald, maar voor veel goederen zal dat niet gelden.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iedereen 'poept in z'n broek' omdat niemand belang heeft bij een hogere importheffingen en een handelsoorlog. Dat raakt ons allemaal.
Dat doet echter niets af aan hetgeen ik hierboven betoog.
Maar begrijp dat jij voorstander bent van tariffs opleggen aan bondgenoten en buurlanden?
Wonderlijk standpunt voor iemand die zichzelf beschouwt als economisch rechts.
Dat bedoel ik overdrachtelijk.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De goederen waarvan er alternatieven zijn die geproduceerd worden in de VS zullen ook in prijs omhoog gaan. Door de en de toegenomen vraag en omdat zij het zich kunnen veroorloven om net onder de 10% prijsstijgingen van buitenlandse alternatieven te zitten.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik moet nog maar zien hoe al die tarieven gaan uitpakken voor de gemiddelde burger, eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels. Misschien zijn de bedenkingen die ik heb allang ontkracht maar heb ik het gemist. Maar ik vraag mij af wat de federale overheid gaat doen met al die heffingen die zij gaan innen (terug naar de taxpayer?). Indien nee dan zal het de inflatie en cost of living verder aanjagen. Voor sommige goederen zullen substituten zijn in USA waarmee de doelstelling ten dele wordt behaald, maar voor veel goederen zal dat niet gelden.
Overigens als iedereen zijn heffingen (dus wij ook) met 10% verhoogt, en je wendt die extra inkomsten aan om elders lasten te verlichten dan zal het resultaat per saldo weer 0 zijn in termen van reële koopkracht van burgers.
Voorts is in USA de arbeidsmarkt behoorlijk overspannen, dus ook zomaar nieuwe productielocaties openen zal niet makkelijk zijn, en als het wel lukt moet je werknemers gaan werven tegen hoge salarissen. Kun je totaal niet mee concurreren met Chinese producten. Tel daarbij op dat Amerikanen al lange werkweken maken, dus als je meer zelf gaat doen moet je nog meer werken.
Anyway, we zullen gaandeweg zien hoe Trump om zal gaan met bovenstaande. Maar ik ga niet mee in het eu-frame dat hij geborneerd en dom is. Tot hiertoe blijkt dat nagenoeg wij er altijd naast hebben gezeten.
Hetzelfde met Poetin, ik hoor al 3 jaar dat de soldaten niks anders te eten krijgen als hondenvoer, ze elke dag verliezen. Maar de oorloog gaat nog steeds door.
Je geeft zelf toe dat de importheffingen leven in de VS duurder maakt, terwijl Trump het tegenovergestelde heeft beloofd.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik moet nog maar zien hoe al die tarieven gaan uitpakken voor de gemiddelde burger, eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels. Misschien zijn de bedenkingen die ik heb allang ontkracht maar heb ik het gemist. Maar ik vraag mij af wat de federale overheid gaat doen met al die heffingen die zij gaan innen (terug naar de taxpayer?). Indien nee dan zal het de inflatie en cost of living verder aanjagen. Voor sommige goederen zullen substituten zijn in USA waarmee de doelstelling ten dele wordt behaald, maar voor veel goederen zal dat niet gelden.
Overigens als iedereen zijn heffingen (dus wij ook) met 10% verhoogt, en je wendt die extra inkomsten aan om elders lasten te verlichten dan zal het resultaat per saldo weer 0 zijn in termen van reële koopkracht van burgers.
Voorts is in USA de arbeidsmarkt behoorlijk overspannen, dus ook zomaar nieuwe productielocaties openen zal niet makkelijk zijn, en als het wel lukt moet je werknemers gaan werven tegen hoge salarissen. Kun je totaal niet mee concurreren met Chinese producten. Tel daarbij op dat Amerikanen al lange werkweken maken, dus als je meer zelf gaat doen moet je nog meer werken.
Anyway, we zullen gaandeweg zien hoe Trump om zal gaan met bovenstaande. Maar ik ga niet mee in het eu-frame dat hij geborneerd en dom is. Tot hiertoe blijkt dat nagenoeg wij er altijd naast hebben gezeten.
Hetzelfde met Poetin, ik hoor al 3 jaar dat de soldaten niks anders te eten krijgen als hondenvoer, ze elke dag verliezen. Maar de oorloog gaat nog steeds door.
Het kost Poetin niets.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo ingewikkeld is Trumps denken niet. Hij is daar open en eerlijk over:quote:Op zondag 2 februari 2025 12:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe zou dat de Amerikaanse softpower om zee moeten helpen? Het lijkt er meer op dat Trump vooral hardpower inzet om dingen gedaan te krijgen.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo ingewikkeld is Trumps denken niet. Hij is daar open en eerlijk over:
Trump ziet tarieven als een belasting die andere landen betalen (klopt niet, importeurs krijgen de rekening) en hij zegt dat zijn uiteindelijke doel is om de inkomstenbelasting geheel af te schaffen en die te vervangen door de inkomsten uit 'tariffs'.
Ondertussen hebben Amerikaanse importeurs en exporteurs er veel last van (want andere landen verhogen ook hun importheffingen als reactie op Trumps besluiten) en help je Amerikaanse soft power om zeep.
Ik ga er geen Oek topic van maken. Wordt al genoeg over gesproken.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het kost Poetin niets.
Zijn leven gaat wel door, hij heeft alle luxe die hij wenst en eet er geen biefstukje minder om.
Een mensenleven heeft voor hem geen waarde.
Ik noem helemaal niemand dom of achterlijk, ik analyseer en geef mijn kijk op zaken.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe zou dat de Amerikaanse softpower om zee moeten helpen? Het lijkt er meer op dat Trump vooral hardpower inzet om dingen gedaan te krijgen.
Hoe het ook zij: we noemen in het Westen te snel andere leiders dom en achterlijk en anti-democratisch omdat wij hen niet mogen, maar vaktechnisch kunnen het prima gasten zijn. Iedereen kent toch ook wel collega's die je het liefst op hun bek zou slaan, maar wat er vaak achter zit is dat de collega het soms gewoon slimmer, sneller, en gevatter is dan jezelf.
Volgende week een nieuwe directeur bij de FBI die het niet weigert?quote:Op zondag 2 februari 2025 11:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij wil zelfs dat de FBI de namen vrijgeeft van agenten die bij de acties tegen de 6 januari staatsgreep betrokken waren. Tot zover heeft de directeur dat geweigerd.
Het verschil is dat ik de waarden van Poetin achterlijk vindt en jij kennelijk niet.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe zou dat de Amerikaanse softpower om zee moeten helpen? Het lijkt er meer op dat Trump vooral hardpower inzet om dingen gedaan te krijgen.
Hoe het ook zij: we noemen in het Westen te snel andere leiders dom en achterlijk en anti-democratisch omdat wij hen niet mogen, maar vaktechnisch kunnen het prima gasten zijn. Iedereen kent toch ook wel collega's die je het liefst op hun bek zou slaan, maar wat er vaak achter zit is dat de collega het soms gewoon slimmer, sneller, en gevatter is dan jezelf.
[..]
Ik ga er geen Oek topic van maken. Wordt al genoeg over gesproken.
Waar het om gaat is dat wij beleid niet op voorhand hoeven te kwalificeren als achterlijk omdat de man of vrouw daarachter ander waarden als wij hanteren.
Maar Trump ruimt toch geen tegenstanders uit de weg?quote:Op zondag 2 februari 2025 12:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Volgende week een nieuwe directeur bij de FBI die het niet weigert?
Ik dacht even dat je softpower bedoelde in relatie tot economische oorlogsvoering.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik noem helemaal niemand dom of achterlijk, ik analyseer en geef mijn kijk op zaken.
Soft power vergaar je door allianties te smeden en samenwerking te zoeken. Dat is de MO van China, dat in de tweede en derde wereld infrastructuur aanlegt en leningen verstrekt. In ruil voor deze steun mogen Chinese bedrijven grondstoffen delven, mijnbouw plegen en havens beheren.
Zo deed de VS het ook altijd. Relaties aangaan met de hele wereld en daar ook van profiteren. Daarom hebben de Amerikanen bijvoorbeeld militaire bases in alle windstreken.
Maar met handelsoorlogen en dreigementen vervreemdt de VS het buitenland van zich en drijft zij andere landen in de armen van China.
Kash Patel? Die heeft zojuist alvast een heleboel aandelen in "Trump Media & Technology" kado gekregen van Trump. In andere landen heet zoiets smeergeld.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Volgende week een nieuwe directeur bij de FBI die het niet weigert?
Die technologische AI-revolutie wordt een stuk ingewikkelder als je niet over de benodigde materialen beschikt. En die zitten niet allemaal in de Amerikaanse grond.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je softpower bedoelde in relatie tot economische oorlogsvoering.
Wat je schrijft klopt. Maar die softpower is al jaren zo niet decennia tanende. Zuid-Afrika zit China, diverse anderen Afrikaanse landen Chinezen. Wij EU geven véél meer uit aan NGO en support, maar wij hebben (zover ik weet) b ijna nergens een basement waar wij kunnen delven of infrastructuur kunnen aanleggen.
Ik denk dat je (toekomstige) softpower vooral moet zoeken in AI en social-media om die zodanig te bewerken dat burgers een andere manier van denken krijgen voor politiek gewin. Daarom is de EU de laatste maanden zich ineens kapot geschrokken dat zij zover achterloopt. USA heeft X en meta, China tiktok, de Russen Telegram. Allemaal platformen waar EU burgers op zitten.
De enige innovatie die wij hebben is een flesje waar het dopje niet meer van af kan.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dat Amerika niet ergens een plan heeft om "wingewesten" aan te boren. Dat gaat ze wel lukken. Dat kan goedschiks of kwaadschiks. Kwaadschiks hebben we de afgelopen decennia gezien in het M-O. Goedschiks hebben wij zelf gemerkt met zaken zoals de Marshall hulp.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die technologische AI-revolutie wordt een stuk ingewikkelder als je niet over de benodigde materialen beschikt. En die zitten niet allemaal in de Amerikaanse grond.
China snapt dit. Daarom probeert Peking overal en nergens de toestroom van cruciale materialen veilig te stellen. En dat lukt aardig.
In plaats van die trend te keren doet Trump z'n best om het buitenland verder van de VS te vervreemden.
Groenland is niet van de EU, en het is niet zo dat de hele niet westerse wereld zich tegen de EU keert.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dat Amerika niet ergens een plan heeft om "wingewesten" aan te boren. Dat gaat ze wel lukken. Dat kan goedschiks of kwaadschiks. Kwaadschiks hebben we de afgelopen decennia gezien in het M-O. Goedschiks hebben wij zelf gemerkt met zaken zoals de Marshall hulp.
Maar grondstoffen wordt wel een ding voor de EU. Als we én een deel van Oek verliezen, én misschien een deel van groenland omdat er concessies gedaan moeten worden, én de hele niet Westerse wereld heeft ons de rug toegkeerd. Dan hebben we wel een probleem.
Je moet ook niet alles als absoluut zien. Zuid-Amerika probeert in veel zaken neutraal te blijven, hoewel ook zij onderdeel zijn van de brics. En die zijn niet perse pro EU.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Groenland is niet van de EU, en het is niet zo dat de hele niet westerse wereld zich tegen de EU keert.
De EU heeft bijvoorbeeld net een handelsovereenkomst met Zuid Amerika afgerond.
'Het komt wel goed'. Dat is je argument? Jij ziet blijkbaar niet in dat de wereld verandert, en daarmee ook de globale machtsbalans. Jouw manier van denken gaat uit van de VS als enige supermacht, die bovenaan de piramide staat.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dat Amerika niet ergens een plan heeft om "wingewesten" aan te boren. Dat gaat ze wel lukken. Dat kan goedschiks of kwaadschiks. Kwaadschiks hebben we de afgelopen decennia gezien in het M-O. Goedschiks hebben wij zelf gemerkt met zaken zoals de Marshall hulp.
Maar grondstoffen wordt wel een ding voor de EU. Als we én een deel van Oek verliezen, én misschien een deel van groenland omdat er concessies gedaan moeten worden, én de hele niet Westerse wereld heeft ons de rug toegkeerd. Dan hebben we wel een probleem.
Ik zie nog niet zo direct hoe hij het voor elkaar kan krijgen dat er geen verkiezingen meer nodig zijn, maar ik ben de laatste tijd vaker verrastquote:Op zondag 2 februari 2025 08:58 schreef recursief het volgende:
Boter, kaas, zonder eieren. Verder komt ie niet.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij wilde na zijn vorige termijn al niet opstappen. Ik denk dat dat deze keer niet anders zal zijn, behalve dat ie nu 4 jaar de tijd heeft om zijn aanhangers te mobiliseren.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:42 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ik zie nog niet zo direct hoe hij het voor elkaar kan krijgen dat er geen verkiezingen meer nodig zijn, maar ik ben de laatste tijd vaker verrast
Post gerust nieuws over de capriolen van Trump buiten dit topic, dit topic is niet bedoeld als een algemeen Trump-topicquote:Op zondag 2 februari 2025 14:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Volgens mij is het tijd voor een handelsoorlog topic. Begun the trade wars have.
In principe zolang je salaris blijft krijgen kun je gewoon door maar word je alleen enorm gehinderd in je werkzaamheden, maar kan me voorstellen dat dit in de VS net iets anders werkt met contractenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dus de ambtenaren kunen niet meer inloggen op de boekhouding en de betalingen,dat is de kortste weg om ze weg te krijgen
Musk is in staat om de salarisknop om te draaien, daar zie ik hem voor aan, als dat wettelijk mogelijk is en met Trump is de wet zeer flexibelquote:Op zondag 2 februari 2025 14:23 schreef NLGooner het volgende:
[..]
In principe zolang je salaris blijft krijgen kun je gewoon door maar word je alleen enorm gehinderd in je werkzaamheden, maar kan me voorstellen dat dit in de VS net iets anders werkt met contracten
USA onder Trump is tegen oorlog??quote:Op zondag 2 februari 2025 14:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Amerika had zo'n grote bek kunnen hebben in 45, maar die tijden zijn voorbij. De dominantie van de VS is niet meer. Trump gaat ergens een stapje vooruit kunnen zetten en het groots vieren, maar aan de andere kant gaat het de VS heel veel kosten. En dat is volgens mij precies de bedoeling. Je zag het bij Poetin: andere landen aanvallen en je toch als het slachtoffer gedragen. Trump gaat hetzelfde doen. Mensen beginnen te janken bij het F woord, maar de geschiedenis is zich aan het herhalen.
Ik schrijf dat nergens.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
USA onder Trump is tegen oorlog??
, nou ik denk dat dat er hele grote oorlogen aan gaan komen
Wat je gaat zien is dat landen verder gaan kijken dan de VS.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je moet ook niet alles als absoluut zien. Zuid-Amerika probeert in veel zaken neutraal te blijven, hoewel ook zij onderdeel zijn van de brics. En die zijn niet perse pro EU.
Maar Z-A is inderdaad een uitzondering. Maar het is vooral transactioneel, en geen culturele verbondenheid. Laat staan politieke verbinding.
Eens. Dan heeft hij ook nog eens een Messias-complex en meent Amerika en eventueel andere landen te moeten verlossen, gesterkt door zijn wonderlijke ontsnapping aan de dood, ziet overal vijanden. En deze man zit de komende 4 jaar aan de knoppen v van veruit het machtigste land ter wereld. Europa is verdeeld en gejat door de eigen bevolking, Rusland is vrij onmachtig. Alleen China zou tegenwicht kunnen bieden, maar die wordt ook het vijand hoekje ingeduwdquote:Op zondag 2 februari 2025 11:26 schreef recursief het volgende:
[..]
Ach kom op. Dit kan je niet menen. Trump ontslaat alle aanklagers die zich met de 6 januari-opstand bezighielden, laat daarbij betrokken white-supremacists vrij, trekt de persoonsbeveiliging in van politieke tegenstanders als Fauci en geeft opdracht om Democraten te onderzoeken. CNN, Wapo, etc worden verbannen het het Witte Huis. Hij sloopt de tegenmacht door wetenschappers, onderwijs, media en het justitiele apparaat kapot of monddood te maken en hij regeert per decreet. Amerika is in hoog tempo een dictatuur aan het worden. En dan niet bij wijze van spreken, maar een hele echte dictatuur. Iedereen met een beetje historisch besef zou zich hier zorgen over moeten maken. Of je nou progressief, liberaal of conservatief bent maakt dan niet uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |