quote:Trump beëdigd als president
Donald Trump is voor de tweede keer beëdigd als president van de Verenigde Staten. Hij werd direct daarna gefeliciteerd door nu oud-president Biden. Buiten het Capitol klonken saluutschoten om de machtswisseling te markeren.
Trump gebruikte twee bijbels voor de ceremonie: het exemplaar dat zijn voorganger Lincoln in 1861 bij zich had voor zijn inhuldiging en een die hij van zijn moeder cadeau had gekregen.
Het is pas de tweede keer dat een oud-president weet terug te keren naar het Witte Huis: de eerste keer dat dat gebeurde was in 1893 toen Grover Cleveland terugkeerde in het ambt.
Samenvatting van de decreten: Meer info vind je hierquote:Wereldleiders reageren op inauguratie Trump
De eerste wereldleiders hebben gereageerd op de beëdiging van Trump.
"Het vrede-door-kracht-beleid dat Trump heeft aangekondigd biedt een kans om het Amerikaanse leiderschap te versterken en een rechtvaardige vrede op de langere termijn te bereiken", schrijft de Oekraïense president Zelensky op X.
De Duitse bondskanselier Scholz feliciteert Trump met zijn tweede ambtstermijn en benadrukt dat de VS een onmisbare bondgenoot is voor Duitsland. "Zoals altijd streven we naar een goede trans-Atlantische relatie. De Europese Unie is met 27 lidstaten en ruim 400 miljoen inwoners een sterke Unie", aldus Scholz.
De Israëlische premier Netanyahu zegt naar de samenwerking met Trump uit te kijken. "Zodat we de resterende gijzelaars terug naar huis kunnen brengen en de militaire capaciteiten van Hamas vernietigen. Dan kan Gaza nooit meer een bedreiging voor Israël vormen", zegt Netanyahu.
Ook NAVO-baas Rutte heeft van zich laten horen. "Veel succes, president Trump. De NAVO kijkt ernaar uit om nauw met u samen te werken en de mondiale aandachtspunten aan te pakken
Och, maakt niet uit, zolang DEI maar de schuld kan krijgen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)ashington.html#nujij
Las vanochtend al op Twitter dat die luchtverkeersleiding daar vele ervaren krachten had ontslagen om plaats te maken voor diversiteitsmensen.
Of dat waar was? Lijkt me niet, hoop ik voor ze, geen idee eigenlijk.
Niet te diep in de Elon meuk duiken. En DIE hoeft ook niet te betekenen dat de mensen minder capabel zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Las vanochtend al op Twitter dat die luchtverkeersleiding daar vele ervaren krachten had ontslagen om plaats te maken voor diversiteitsmensen.
Ja, ik denk ook dat de luchtverkeersleiding denkt 'laten we gewoon wat soepeler omgaan met de veiligheid van vliegtuigen en ervaren mensen ontslaan zodat we een gehandicapte kunnen aannemen die dit werk niet goed kan'.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik las vanochtend al weer op fok dat er mensen zijn die Twitter nonsens blijven geloven zolang het deze opgejutte niet zelf denkende mensen maar boos blijft maken..quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Je las het op het goedgekeurde Republikeinse propagandakanaal. Dat zou al genoeg moeten zeggen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Daar was Trump over aan het speculeren. Dus wat denk je nou zelf.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Weer een grote mond.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar was Trump over aan het speculeren. Dus wat denk je nou zelf.
Schuimbekkende rechtsen wat een genot toch weer als ze door de mand vallen en gaan dreigen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weer een grote mond.
Ik zei al dat het bullshit was ja toch.
Weet niet wie je denkt dat je bent dat je tegen alles en iedereen een grote mond kunt opzetten?
Ik zou maar even wat dimmen mevrouwtje.
Maar waar heb je nou zelf eigenlijk last van? Trek die lange tenen eens in joh.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weer een grote mond.
Ik zei al dat het bullshit was ja toch.
Weet niet wie je denkt dat je bent dat je tegen alles en iedereen een grote mond kunt opzetten?
Ik zou maar even wat dimmen mevrouwtje.
Zoals de Eagles ooit al zongen:quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:33 schreef schommelstoel het volgende:
Één van de redenen dat ik hier ben uitgelogd is precies het gedrag van de wel bekende linkse club users die hier boven mij posten.
Ik ben zelf geen voorstander van Trump.
Ik heb wel het vermogen om te begrijpen waarom Amerika met 78 miljoen van de stemmen voor Trump heeft gekozen.
Maar dat terzijde.
Het is de laatste maanden en weken echt verschrikkelijk met die activistische linkse club users die alles en iedereen belachelijk maken met hun zolderkamer tekstjes richting alles dat anders denkt dan hen.
Het verkankert echt het forum.
Het zelf verheven gedrag en het neppe morele compas van een aantal zijn echt om te lachen.
En al helemaal als je elke keer leest dat ze anderen uitmaken voor schuimbekkers en schreeuwers.
Dat ligt puur en alleen bij de gene die het lezen, oftewel je eigen insteek is al om er van uit te gaan dat anderen schreeuwen, oftewel je interpretatie is negatief.
Het is wel duidelijk wie de echte schuimbekkers en schreeuwers zijn.
Juist, de gene die het bij gebrek zelf elke keer in de mond nemen om een gesprek kapot te slaan.
En dat komt voor in alle topics met verschillende onderwerpen.
Niet alleen in de Trump topics.
Verder na deze post boeit het geen ene flikker wat je hier op terug te zeggen hebt vanuit je veilige omgeving achter je schermpje.
Ik hoop dat jij jezelf eens op je hoofd zal krabben en zal beginnen na te denken dat jij zelf geen haar beter bent dan het geen waar je zo op tegen bent.
FOK! is al jaren stervende, maar de schuimbek roepende users doen daar nog even een schepje bovenop
Het waren ooit leuke tijden, maar ik log weer uit.
Dikke doei.
Tot morgen dus.quote:You can check out any time you like, but you can never leave
Doeiquote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:33 schreef schommelstoel het volgende:
Één van de redenen dat ik hier ben uitgelogd is precies het gedrag van de wel bekende linkse club users die hier boven mij posten.
Ik heb wel het vermogen om te begrijpen waarom Amerika met 78 miljoen van de stemmen voor Trump heeft gekozen.
Maar dat terzijde.
Het is de laatste maanden en weken echt verschrikkelijk met die activistische linkse club users die alles en iedereen belachelijk maken met hun zolderkamer tekstjes richting alles dat anders denkt dan hen.
Het zelf verheven gedrag en het neppe morele compas van een aantal zijn echt om te lachen.
En al helemaal als je elke keer leest dat ze anderen uitmaken voor schuimbekkers en schreeuwers.
Dat ligt puur en alleen bij de gene die het lezen, oftewel je eigen insteek is al om er van uit te gaan dat anderen schreeuwen, oftewel je interpretatie is negatief.
Juist, de gene die het bij gebrek zelf elke keer in de mond nemen om een gesprek kapot te slaan.
Verder na deze post boeit het geen ene flikker wat je hier op terug te zeggen hebt vanuit je veilige omgeving achter je schermpje.
Ik hoop dat jij jezelf eens op je hoofd zal krabben en zal beginnen na te denken dat jij zelf geen haar beter bent dan het geen waar je zo op tegen bent.
FOK! is al jaren stervende, maar de schuimbek roepende users doen daar nog even een schepje bovenop
Dikke doei.
Geef eens voorbeelden van schuimbekkende users dan?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:33 schreef schommelstoel het volgende:
Maar dat terzijde.
Dikke doei.
Ik las juist dat ze een personeelstekort hadden en dat 1 persoon het werk voor 2 aan het doen was. Oh en de hoogste FAA ambtenaar had ontslag genomen op de dag dat Trump president werd, omdat hij een doelwit van Elon Musk was geworden na het handhaven van veiligheidseisen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb dat ook ergens gelezen. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen naar deze crash.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik las juist dat ze een personeelstekort hadden en dat 1 persoon het werk voor 2 aan het doen was. Oh en de hoogste FAA ambtenaar had ontslag genomen op de dag dat Trump president werd, omdat hij een doelwit van Elon Musk was geworden na het handhaven van veiligheidseisen.
karma van het allerhoogste niveau is wanneer je als moeder een kind baart dat je in een vorig leven vermoord hebtquote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:57 schreef Fok-it het volgende:
Dit is karma van het allerhoogste niveau.
Meest bijzondere vond ik nog wel het wedstrijdje verplassen over welke hoogbejaarde wel of niet dement was. Zowel Trump als Biden zijn hoogbejaard en overduidelijk achteruit gegaan de afgelopen 4 jaar.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:56 schreef Kreator het volgende:
Snap niet zo goed wat al die rants van bepaalde mensen over de meningen hier met links en rechtse politiek te maken heeft.
Je kunt ook tegen Trump zijn als je in Nederland rechts zou stemmen. Je kunt ook tegen een seniele Biden zijn als je niet extreem rechts bent.
Dat zwart witte denken van je bent of het een of het ander maakt dit soort topics altijd wel een beetje kansloos.
De hele politiek in met name de vs is gewoon helemaal stuk. Democratische partij is oud en ouderwets, rep. zijn extreme idioten met debiele ideëen.
Laten we nu hier niet doen of dat ook maar iets te maken heeft met Wilders stemmend rechts of op de a10 zittend links.
Wat lees ik hierquote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:05 schreef Loverboii het volgende:
[..]
karma van het allerhoogste niveau is wanneer je als moeder een kind baart dat je in een vorig leven vermoord hebt
Er is nogal een verschil tussen Biden en een compleet gestoorde gek als Trump.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:56 schreef Kreator het volgende:
Snap niet zo goed wat al die rants van bepaalde mensen over de meningen hier met links en rechtse politiek te maken heeft.
Je kunt ook tegen Trump zijn als je in Nederland rechts zou stemmen. Je kunt ook tegen een seniele Biden zijn als je niet extreem rechts bent.
Dat zwart witte denken van je bent of het een of het ander maakt dit soort topics altijd wel een beetje kansloos.
De hele politiek in met name de vs is gewoon helemaal stuk. Democratische partij is oud en ouderwets, rep. zijn extreme idioten met debiele ideëen.
Laten we nu hier niet doen of dat ook maar iets te maken heeft met Wilders stemmend rechts of op de a10 zittend links.
DEI kan ook zomaar een oplossing van het probleem zijn. Bij tekorten aan blanke mannen die bepaald werk willen doen kan het zomaar heel nuttig zijn om ook te werven in het merendeel van de samenleving dat geen blanke man is zonder de standaarden te verlagen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb dat ook ergens gelezen. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen naar deze crash.
Als dit allemaal meespeelt is het natuurlijk super onverantwoord hierop te bezuinigen.
Er zijn bijna geen linkse users op FOK! dus snap niet waarover je jankt.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:33 schreef schommelstoel het volgende:
Maar dat terzijde.
Dikke doei.
Ah een vorm van het gewenste narratief omdat de normale gebruikelijke informele definitie je niet uitkomt.quote:
Misschien moet je eens buiten je bubbel gaan kijken. En zien dat 100 mensen 100 verschillende meningen kunnen hebben.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:33 schreef schommelstoel het volgende:
Maar dat terzijde.
Dikke doei.
Kijk hier ook zoiets. Je denkt echt dat men mensen gaat laten werken daar die niets snappen van luchtverkeer? Dat gaat helemaal niet en laat zien dat je niet wil nadenken. Het is lariekoek. Het gaat daar al jaren bijna fout, het was wachten op een ongeluk, aangezien ze erg vaak met een helikopter op die route vliegen en vliegtuigen gewoon gebruik maken van die landingsbaan.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Op die eerste foto lijkt het alsof Jeroen van Merwijk en Willem Engels de rollen spelen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:09 schreef Wantie het volgende:
SNL is weer hilarisch met Trump![]()
![]()
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Het zou natuurlijk prima kunnen. Niet iedereen die bij de luchtverkeersleiding werkt hoeft zich bezig te houden met luchtverkeersleiding, je zal ook een hoeveelheid ondersteunend personeel nodig hebben die zich met hele andere zaken bezighoudt.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk hier ook zoiets. Je denkt echt dat men mensen gaat laten werken daar die niets snappen van luchtverkeer? Dat gaat helemaal niet en laat zien dat je niet wil nadenken. Het is lariekoek. Het gaat daar al jaren bijna fout, het was wachten op een ongeluk, aangezien ze erg vaak met een helikopter op die route vliegen en vliegtuigen gewoon gebruik maken van die landingsbaan.
Nee, dit is gewoon weer een zo'n dom ding net als bij het leger. Dat die mensen gewoon een goede training hebben gehad en geschikt genoeg bleken doet er niet toe, want 'diversiteit' is op geen enkele manier 'ongeschikt personeel aannemen'.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk prima kunnen. Niet iedereen die bij de luchtverkeersleiding werkt hoeft zich bezig te houden met luchtverkeersleiding, je zal ook een hoeveelheid ondersteunend personeel nodig hebben die zich met hele andere zaken bezighoudt.
Daar gaat het al fout natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, dit is gewoon weer een zo'n dom ding net als bij het leger. Dat die mensen gewoon een goede training hebben gehad en geschikt genoeg bleken doet er niet toe, want 'diversiteit' is op geen enkele manier 'ongeschikt personeel aannemen'.
Het lijkt er dan meer op dat er niet genoeg personeel aanwezig is, maar als je de experts erover hoort is het een mirakel dat het niet eerder was gebeurd. Ja, de mensen in de toren hadden lange shifts en weinig vrije dagen en daar stond een hoge druk op. Het is uiteindelijk een kwestie van in elkaars baan vliegen. meerdere keren per training. Binnen 13 seconden totaal anders gaan vliegen, terwijl je in de nacht erg moeilijk kunt inschatten waar het vliegtuig precies gaat uitkomen. Die gaat nogal snel en dat maakt het lastig om 'erachter te gaan vliegen', terwjil het vliegtuig van links kwam met nogal wat snelheid.
In de nacht komt het vaker voor dat mensen daar meerdere taken hebben, omdat het 's nachts vele malen rustiger is.
Heb het idee dat het de laatste tijd meer en meer wordt. Er komt zo'n domheid en naïeviteit van af dat ik eerst dacht dat het getroll was, maar ze menen het echt. Dan is het niet eens de vijandigheid tegen Trump, dat is vrij normaal, maar alles wat betreft globalisatie, klimaat, 'mensenrechten', asielzoekers. Misschien is het een georganiseerd plan om online meer aanwezig te zijn. Dat zag je eerder bij (extreem) rechts ook al.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:08 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Er zijn bijna geen linkse users op FOK! dus snap niet waarover je jankt.
Nee dat denk ik niet, ik schreef wat ik las.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk hier ook zoiets. Je denkt echt dat men mensen gaat laten werken daar die niets snappen van luchtverkeer? Dat gaat helemaal niet en laat zien dat je niet wil nadenken. Het is lariekoek. Het gaat daar al jaren bijna fout, het was wachten op een ongeluk, aangezien ze erg vaak met een helikopter op die route vliegen en vliegtuigen gewoon gebruik maken van die landingsbaan.
Mensenrechten zijn linkse hobby's, duidelijk.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Heb het idee dat het de laatste tijd meer en meer wordt. Er komt zo'n domheid en naïeviteit van af dat ik eerst dacht dat het getroll was, maar ze menen het echt. Dan is het niet eens de vijandigheid tegen Trump, dat is vrij normaal, maar alles wat betreft globalisatie, klimaat, 'mensenrechten', asielzoekers. Misschien is het een georganiseerd plan om online meer aanwezig te zijn. Dat zag je eerder bij (extreem) rechts ook al.
Nee, tussen contact en impact zat 13 seconden. Het idee was 'om achter het vliegtuig' te gaan vliegen. Je kunt in die 13 seconden niet goed inschatten waar het vliegtuig precies gaat komen, zeker niet in de nacht met alles stadlichten om je heen. Er is geen weg in de lucht oid. En zelfmoordactie? Nee, je moet eens weten hoe lastig het is om zo'n snel vliegend vliegtuig met een helikopter van de zijkant te raken.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet, ik schreef wat ik las.
Zag vanochtend wel even een oud luchtverkeersleider die gedetailleerd de info volgt en die komt tot de conclusie dat er geen fouten zijn gemaakt bij LVL of de passagierjet maar dat de helikopterpiloot de orders niet opvolgde en te hoog vloog, of onwel geworden of een soort van zelfmoordactie. Dat klonk meer in de juiste richting i.i.g.
En dat terwijl boeken lezen ook een linkse hobby is. Ik snap het niet meer hoorquote:
Hoeveel procent van de mensen denk je dat in Nederland op Trump zou stemmen?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Heb het idee dat het de laatste tijd meer en meer wordt. Er komt zo'n domheid en naïeviteit van af dat ik eerst dacht dat het getroll was, maar ze menen het echt. Dan is het niet eens de vijandigheid tegen Trump, dat is vrij normaal, maar alles wat betreft globalisatie, klimaat, 'mensenrechten', asielzoekers. Misschien is het een georganiseerd plan om online meer aanwezig te zijn. Dat zag je eerder bij (extreem) rechts ook al.
5%quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de mensen denk je dat in Nederland op Trump zou stemmen?
Denk wel stukken meer, als je bedenkt dat dat de Trump fans vooral uit de hoek komt die op de PVV en FvD stemmen.quote:
StormfrontX lijkt me een geschikte plek voor je om verder te posten.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:33 schreef schommelstoel het volgende:
Maar dat terzijde.
Dikke doei.
De gecreëerde drang naar een 'romantische' autocratie is echt en als we niet uitkijken krijgt men hun zin en doen we precies waar die rijke tech CEO's van dromen. Kleinere landen, kleinere samenwerkingen, kleinere tegenstand.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Denk wel stukken meer, als je bedenkt dat dat de Trump fans vooral uit de hoek komt die op de PVV en FvD stemmen.
Kijk maar naar de usual suspects hier op Fok.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |