quote:Trump beëdigd als president
Donald Trump is voor de tweede keer beëdigd als president van de Verenigde Staten. Hij werd direct daarna gefeliciteerd door nu oud-president Biden. Buiten het Capitol klonken saluutschoten om de machtswisseling te markeren.
Trump gebruikte twee bijbels voor de ceremonie: het exemplaar dat zijn voorganger Lincoln in 1861 bij zich had voor zijn inhuldiging en een die hij van zijn moeder cadeau had gekregen.
Het is pas de tweede keer dat een oud-president weet terug te keren naar het Witte Huis: de eerste keer dat dat gebeurde was in 1893 toen Grover Cleveland terugkeerde in het ambt.
Samenvatting van de decreten: Meer info vind je hierquote:Wereldleiders reageren op inauguratie Trump
De eerste wereldleiders hebben gereageerd op de beëdiging van Trump.
"Het vrede-door-kracht-beleid dat Trump heeft aangekondigd biedt een kans om het Amerikaanse leiderschap te versterken en een rechtvaardige vrede op de langere termijn te bereiken", schrijft de Oekraïense president Zelensky op X.
De Duitse bondskanselier Scholz feliciteert Trump met zijn tweede ambtstermijn en benadrukt dat de VS een onmisbare bondgenoot is voor Duitsland. "Zoals altijd streven we naar een goede trans-Atlantische relatie. De Europese Unie is met 27 lidstaten en ruim 400 miljoen inwoners een sterke Unie", aldus Scholz.
De Israëlische premier Netanyahu zegt naar de samenwerking met Trump uit te kijken. "Zodat we de resterende gijzelaars terug naar huis kunnen brengen en de militaire capaciteiten van Hamas vernietigen. Dan kan Gaza nooit meer een bedreiging voor Israël vormen", zegt Netanyahu.
Ook NAVO-baas Rutte heeft van zich laten horen. "Veel succes, president Trump. De NAVO kijkt ernaar uit om nauw met u samen te werken en de mondiale aandachtspunten aan te pakken
Och, maakt niet uit, zolang DEI maar de schuld kan krijgen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)ashington.html#nujij
Las vanochtend al op Twitter dat die luchtverkeersleiding daar vele ervaren krachten had ontslagen om plaats te maken voor diversiteitsmensen.
Of dat waar was? Lijkt me niet, hoop ik voor ze, geen idee eigenlijk.
Niet te diep in de Elon meuk duiken. En DIE hoeft ook niet te betekenen dat de mensen minder capabel zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Las vanochtend al op Twitter dat die luchtverkeersleiding daar vele ervaren krachten had ontslagen om plaats te maken voor diversiteitsmensen.
Ja, ik denk ook dat de luchtverkeersleiding denkt 'laten we gewoon wat soepeler omgaan met de veiligheid van vliegtuigen en ervaren mensen ontslaan zodat we een gehandicapte kunnen aannemen die dit werk niet goed kan'.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik las vanochtend al weer op fok dat er mensen zijn die Twitter nonsens blijven geloven zolang het deze opgejutte niet zelf denkende mensen maar boos blijft maken..quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Je las het op het goedgekeurde Republikeinse propagandakanaal. Dat zou al genoeg moeten zeggen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Daar was Trump over aan het speculeren. Dus wat denk je nou zelf.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Weer een grote mond.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar was Trump over aan het speculeren. Dus wat denk je nou zelf.
Schuimbekkende rechtsen wat een genot toch weer als ze door de mand vallen en gaan dreigen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weer een grote mond.
Ik zei al dat het bullshit was ja toch.
Weet niet wie je denkt dat je bent dat je tegen alles en iedereen een grote mond kunt opzetten?
Ik zou maar even wat dimmen mevrouwtje.
Maar waar heb je nou zelf eigenlijk last van? Trek die lange tenen eens in joh.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weer een grote mond.
Ik zei al dat het bullshit was ja toch.
Weet niet wie je denkt dat je bent dat je tegen alles en iedereen een grote mond kunt opzetten?
Ik zou maar even wat dimmen mevrouwtje.
Zoals de Eagles ooit al zongen:quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:33 schreef schommelstoel het volgende:
Één van de redenen dat ik hier ben uitgelogd is precies het gedrag van de wel bekende linkse club users die hier boven mij posten.
Ik ben zelf geen voorstander van Trump.
Ik heb wel het vermogen om te begrijpen waarom Amerika met 78 miljoen van de stemmen voor Trump heeft gekozen.
Maar dat terzijde.
Het is de laatste maanden en weken echt verschrikkelijk met die activistische linkse club users die alles en iedereen belachelijk maken met hun zolderkamer tekstjes richting alles dat anders denkt dan hen.
Het verkankert echt het forum.
Het zelf verheven gedrag en het neppe morele compas van een aantal zijn echt om te lachen.
En al helemaal als je elke keer leest dat ze anderen uitmaken voor schuimbekkers en schreeuwers.
Dat ligt puur en alleen bij de gene die het lezen, oftewel je eigen insteek is al om er van uit te gaan dat anderen schreeuwen, oftewel je interpretatie is negatief.
Het is wel duidelijk wie de echte schuimbekkers en schreeuwers zijn.
Juist, de gene die het bij gebrek zelf elke keer in de mond nemen om een gesprek kapot te slaan.
En dat komt voor in alle topics met verschillende onderwerpen.
Niet alleen in de Trump topics.
Verder na deze post boeit het geen ene flikker wat je hier op terug te zeggen hebt vanuit je veilige omgeving achter je schermpje.
Ik hoop dat jij jezelf eens op je hoofd zal krabben en zal beginnen na te denken dat jij zelf geen haar beter bent dan het geen waar je zo op tegen bent.
FOK! is al jaren stervende, maar de schuimbek roepende users doen daar nog even een schepje bovenop
Het waren ooit leuke tijden, maar ik log weer uit.
Dikke doei.
Tot morgen dus.quote:You can check out any time you like, but you can never leave
Doeiquote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:33 schreef schommelstoel het volgende:
Één van de redenen dat ik hier ben uitgelogd is precies het gedrag van de wel bekende linkse club users die hier boven mij posten.
Ik heb wel het vermogen om te begrijpen waarom Amerika met 78 miljoen van de stemmen voor Trump heeft gekozen.
Maar dat terzijde.
Het is de laatste maanden en weken echt verschrikkelijk met die activistische linkse club users die alles en iedereen belachelijk maken met hun zolderkamer tekstjes richting alles dat anders denkt dan hen.
Het zelf verheven gedrag en het neppe morele compas van een aantal zijn echt om te lachen.
En al helemaal als je elke keer leest dat ze anderen uitmaken voor schuimbekkers en schreeuwers.
Dat ligt puur en alleen bij de gene die het lezen, oftewel je eigen insteek is al om er van uit te gaan dat anderen schreeuwen, oftewel je interpretatie is negatief.
Juist, de gene die het bij gebrek zelf elke keer in de mond nemen om een gesprek kapot te slaan.
Verder na deze post boeit het geen ene flikker wat je hier op terug te zeggen hebt vanuit je veilige omgeving achter je schermpje.
Ik hoop dat jij jezelf eens op je hoofd zal krabben en zal beginnen na te denken dat jij zelf geen haar beter bent dan het geen waar je zo op tegen bent.
FOK! is al jaren stervende, maar de schuimbek roepende users doen daar nog even een schepje bovenop
Dikke doei.
Geef eens voorbeelden van schuimbekkende users dan?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:33 schreef schommelstoel het volgende:
Maar dat terzijde.
Dikke doei.
Ik las juist dat ze een personeelstekort hadden en dat 1 persoon het werk voor 2 aan het doen was. Oh en de hoogste FAA ambtenaar had ontslag genomen op de dag dat Trump president werd, omdat hij een doelwit van Elon Musk was geworden na het handhaven van veiligheidseisen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb dat ook ergens gelezen. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen naar deze crash.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik las juist dat ze een personeelstekort hadden en dat 1 persoon het werk voor 2 aan het doen was. Oh en de hoogste FAA ambtenaar had ontslag genomen op de dag dat Trump president werd, omdat hij een doelwit van Elon Musk was geworden na het handhaven van veiligheidseisen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |