abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216517340
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 08:58 schreef recursief het volgende:
https://reportersonline.n(...)kers-nemen-opm-over/

Trump is heel hard bezig om een echte dictatuur neer te zetten. Ik ben bang dat hij zijn woorden dat er nooit meer verkiezingen nodig zijn als hij zou worden verkozen, over vier jaar ook gaat proberen waar te maken. Naar voorbeeld van Poetin voor de rest van zijn leven president.

- Tegenstanders worden op een zijspoor gezet
- Wat Trump niet bevalt wordt gecensureerd
- Onwelgevallige wetenschap wordt monddood gemaakt
- Rechterlijke uitspraken worden genegeerd
- Musk heeft opgeroepen tot wetswijzigingen om rechters die niet in de pas lopen te kunnen ontslaan
- Mensen worden omgekocht
- Propaganda en leugens worden ongegeneerd de wereld ingeslingerd

Wie dit blijft steunen of verdedigen is in mijn ogen niet goed wijs of kwaadaardig. Of allebei.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste dissidenten uit ramen vallen.
En de Republikeinen laten het allemaal gewoon gebeuren...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216517655
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 18:39 schreef theunderdog het volgende:
Trump laat zien hoe onwerkelijk machtig de VS is. Tarieven op Canada, Mexico en nu ook de EU (25%!!). En wij kunnen niets doen. Hij krijgt ons gewoon economisch op de knieeen. We gaan bijzondere tijden tegemoet.
Met deze debiele acties veroorzaakt hij een wereldwijde recessie die zijn eigen land ook zeer hard zal raken.
pi_216517708
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 21:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nah. En als dat zo is, zal Amerika gewoon ons allemaal militair dwingen toe te geven.
Dan ontstaat er een burgeroorlog in de VS.
pi_216518030
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 10:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dan ontstaat er een burgeroorlog in de VS.
Die militaire macht dankt de VS bovendien aan bondgenoten. De talloze operaties die de Amerikanen uitvoeren in het Midden-Oosten, de invasies van Irak en Afghanistan: die waren (en zijn) alleen mogelijk door het gebruik van de infrastructuur van bondgenoten.

En als de VS zich gaat gedragen als een hyperagressieve supermacht, dan is het snel afgelopen met die logistieke steun.

Het is lastig Europa aanvallen als je vliegtuigen op moeten stijgen vanaf een vliegveld in New York.

De VS kan dreigen met nukes, maar als dat gebeurt zijn we werkelijk verloren met z'n allen. Ik ga er vooralsnog niet vanuit dat de VS zich ontpopt als een of andere superschurk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 2 februari 2025 @ 10:45:17 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216518069
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Die militaire macht dankt de VS bovendien aan bondgenoten. De talloze operaties die de Amerikanen uitvoeren in het Midden-Oosten, de invasies van Irak en Afghanistan: die waren (en zijn) alleen mogelijk door het gebruik van de infrastructuur van bondgenoten.

En als de VS zich gaat gedragen als een hyperagressieve supermacht, dan is het snel afgelopen met die logistieke steun.

Het is lastig Europa aanvallen als je vliegtuigen op moeten stijgen vanaf een vliegveld in New York.

De VS kan dreigen met nukes, maar als dat gebeurt zijn we werkelijk verloren met z'n allen. Ik ga er vooralsnog niet vanuit dat de VS zich ontpopt als een of andere superschurk.
De VS heeft 11 carrier groups. Het is het enige land dat militaire slagkracht overal ter wereld kan projecteren. De meeste landen zijn niet opgewassen tegen één groep
The End Times are wild
  zondag 2 februari 2025 @ 10:47:46 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216518101
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 08:58 schreef recursief het volgende:
https://reportersonline.n(...)kers-nemen-opm-over/

Trump is heel hard bezig om een echte dictatuur neer te zetten. Ik ben bang dat hij zijn woorden dat er nooit meer verkiezingen nodig zijn als hij zou worden verkozen, over vier jaar ook gaat proberen waar te maken. Naar voorbeeld van Poetin voor de rest van zijn leven president.

- Tegenstanders worden op een zijspoor gezet
- Wat Trump niet bevalt wordt gecensureerd
- Onwelgevallige wetenschap wordt monddood gemaakt
- Rechterlijke uitspraken worden genegeerd
- Musk heeft opgeroepen tot wetswijzigingen om rechters die niet in de pas lopen te kunnen ontslaan
- Mensen worden omgekocht
- Propaganda en leugens worden ongegeneerd de wereld ingeslingerd

Wie dit blijft steunen of verdedigen is in mijn ogen niet goed wijs of kwaadaardig. Of allebei.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste dissidenten uit ramen vallen.
Om een paar dingen uit dit lijstje te pikken:

Hoe worden er precies tegenstanders op een zijspoor gezet, welke wetenschap wordt monddood gemaakt, welke rechterlijke uitspraken worden er genegeerd en welke propaganda en leugens worden er de wereld ingeslingerd? Dit is uit het artikel dat je deelt ook niet op te maken namelijk. Er worden vooral punten aangehaald waar de schrijfster het zelf niet mee eens lijkt te zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216518249
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 10:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
De VS heeft 11 carrier groups. Het is het enige land dat militaire slagkracht overal ter wereld kan projecteren. De meeste landen zijn niet opgewassen tegen één groep
Individuele landen waarschijnlijk niet.

Maar het lijkt mij niet dat de VS zo'n carrier group voor de kust van Frankrijk kunnen parkeren en daarmee heel Europa tot submissie kunnen dwingen.

Hetzelfde geldt voor de andere kant van de wereld. De Amerikanen krijgen de Chinezen niet op hun knieën door een paar van die carrier groups bij Taiwan voor anker te leggen.
pi_216518296
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 10:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Met deze debiele acties veroorzaakt hij een wereldwijde recessie die zijn eigen land ook zeer hard zal raken.
Hij wil (denk ik) het handelstekort aanpakken en hiermee stimuleert hij amerika wel om meer zelfvoorzienend te worden. Daar gaat wel heel wat jaren overheen en voor de VS zou dat wel goede ontwikkeling zijn. Globalisering heeft veel gebracht maar maakt je ook afhankelijk

Het handelstekort had hij net zoals zijn voorgangers ook op een andere manier kunnen aanpakken, maar dat zou niet met een grote knal zijn.

Ik ben benieuwd of deze oorlog die hij start tot veel inflatie gaat leiden. Dat zal na een paar jaar stabiliseren alleen als de opvolger van Trump die tarieven gedeeltelijk terugdraait dan komt er de desastreuze deflatie
pi_216518297
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 10:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hebben ze al goede counter tactieken tegen zeedrones? Anders zinkt straks een van die dure vliegdekschepen naar de bodem van de zee.
pi_216518305
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2025 10:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Hoe worden er precies tegenstanders op een zijspoor gezet, welke wetenschap wordt monddood gemaakt, welke rechterlijke uitspraken worden er genegeerd en welke propaganda en leugens worden er de wereld ingeslingerd? Dit is uit het artikel dat je deelt ook niet op te maken namelijk. Er worden vooral punten aangehaald waar de schrijfster het zelf niet mee eens lijkt te zijn.
Gast, serieus? :')
pi_216518358
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hij wil (denk ik) het handelstekort aanpakken en hiermee stimuleert hij amerika wel om meer zelfvoorzienend te worden. Daar gaat wel heel wat jaren overheen en voor de VS zou dat wel goede ontwikkeling zijn. Globalisering heeft veel gebracht maar maakt je ook afhankelijk

Het handelstekort had hij net zoals zijn voorgangers ook op een andere manier kunnen aanpakken, maar dat zou niet met een grote knal zijn.

Ik ben benieuwd of deze oorlog die hij start tot veel inflatie gaat leiden. Dat zal na een paar jaar stabiliseren alleen als de opvolger van Trump die tarieven gedeeltelijk terugdraait dan komt er de desastreuze deflatie
Ik zie alleen niet in hoe de VS zelfvoorzienend gaat worden. Ze hebben daar niet genoeg werknemers voor en meer arbeidsmigranten naar de VS halen ligt zeer gevoelig bij de achterban.
  zondag 2 februari 2025 @ 11:04:33 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216518384
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Gast, serieus? :')
Ik ben inderdaad serieus. Ik zie namelijk weinig tot geen concrete voorbeelden van de claims die er worden gemaakt.

Het Amerikaanse politieke systeem bestaat nog altijd uit twee partijen (in theorie zelfs meer) en er is een openlijke oppositie, dat er dus tegenstanders op een zijspoor worden gezet klopt gewoon niet. En zou zijn er meer voorbeelden te geven die het tegenovergestelde van de gegeven claims laten zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216518466
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zelfvoorzienend zijn op energiegebied valt toe te juichen. Maar dat werkt niet met alle producten.

Veel grondstoffen zijn simpelweg niet voorhanden in de VS, die moeten uit het buitenland worden gehaald. Of je moet als land simpelweg stoppen met die grondstoffen, maar gezien de digitale revolutie en alle benodigdheden die daarbij komen kijken is dat ijdele hoop.

China voert dan ook een compleet tegengestelde koers. Peking keert niet naar binnen, maar smeedt samenwerkingen in alle hoeken van de wereld, zodat het land verzekerd is van alle grondstoffen die het nodig heeft.

De koers die Trump voorstaat werkte misschien in de 19e eeuw, maar de wereld is veranderd.
pi_216518480
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik zie alleen niet in hoe de VS zelfvoorzienend gaat worden. Ze hebben daar niet genoeg werknemers voor en meer arbeidsmigranten naar de VS halen ligt zeer gevoelig bij de achterban.
Zijn achterban heeft problemen met illegalen, niet met expats
pi_216518486
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben inderdaad serieus. Ik zie namelijk weinig tot geen concrete voorbeelden van de claims die er worden gemaakt.

Het Amerikaanse politieke systeem bestaat nog altijd uit twee partijen (in theorie zelfs meer) en er is een openlijke oppositie, dat er dus tegenstanders op een zijspoor worden gezet klopt gewoon niet. En zou zijn er meer voorbeelden te geven die het tegenovergestelde van de gegeven claims laten zien.
Je geeft geen enkel voorbeeld.
pi_216518539
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Heb je de 'burgeroorlog' binnnen het Trump kamp over H1B visa's gemist? Een groot deel heeft zeker wel moeite met expats.
pi_216518561
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij hebt duidelijk de ophef over H-1B visums gemist. Google daar vooral op, eventueel in combinatie met Vivek en Musk.
pi_216518579
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 18:39 schreef theunderdog het volgende:
Trump laat zien hoe onwerkelijk machtig de VS is. Tarieven op Canada, Mexico en nu ook de EU (25%!!). En wij kunnen niets doen. Hij krijgt ons gewoon economisch op de knieeen. We gaan bijzondere tijden tegemoet.
Beter even de beurzen afwachten, ik zie het vooral dat beide kanten verliezen.
pi_216518602
quote:

[..]

Hoe worden er precies tegenstanders op een zijspoor gezet, welke wetenschap wordt monddood gemaakt,
Informatie over anticonceptie, HIV-preventie en voorlichting over vaccinatiecampagnes zijn van de website van het CDC gehaald. En nog veel meer wetenschappelijke informatie is weggepoetst van overheidswebsites. De lijst is eindeloos.

quote:
welke rechterlijke uitspraken worden er genegeerd
O.a. uitspraken van federale rechters over de beslissing van Trump om bepaalde federale steun te bevriezen.

quote:
welke propaganda en leugens worden er de wereld ingeslingerd? Dit is uit het artikel dat je deelt ook niet op te maken namelijk.
Trump roept nog steeds dat hij twee dammen heeft opengezet in Californie en dat dat eindelijk de branden zal blussen. Dat is gelukkig door mensen met hersens tegengehouden omdat dat op allerlei manieren een rampzalig idee was. Bovendien zou dat water helemaal niet richting de brandhaarden stromen. Ook hier geldt weer: er zijn schier oneindig veel voorbeelden.

Ook als je conservatief bent dan zou je je zorgen moeten maken. Hoe kan het dat de rijkste en meest machtige privepersoon ter wereld de salarisadministratie van de Amerikaanse overheid in handen krijgt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2025 11:16:28 ]
pi_216518613
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is inderdaad bijzonder om de bereidheid tot leugens en complete verzinsels te zien in progressief liberale en (radicaal) progressief linkse kringen. Inmiddels is het uitzetten van illegale (!) migranten al meermaals vergeleken met de Holocaust.

Dit benadrukt waar het probleem zit en dat is niet bij Trump en diens regering.
Klopt, want het willen opsluiten van 30.000 migranten in een strafkamp buiten de VS is op geen enkele wijze te vergelijken met een concentratiekamp :{w :')
pi_216518624
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, want het willen opsluiten van 30.000 migranten in een strafkamp buiten de VS is op geen enkele wijze te vergelijken met een concentratiekamp :{w :')
_O-
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_216518633
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:15 schreef recursief het volgende:

[..]
Informatie over anticonceptie, HIV-preventie en voorlichting over vaccinatiecampagnes zijn van de website van het CDC gehaald. En nog veel meer wetenschappelijke informatie is weggepoetst van overheidswebsites. De lijst is eindeloos.
[..]
O.a. uitspraken van federale rechters over de beslissing van Trump om bepaalde federale steun te bevriezen.
[..]
Trump roept nog steeds dat hij twee dammen heeft opengezet in Californie en dat dat eindelijk de branden zal blussen. Dat is gelukkig door mensen met hersens tegengehouden omdat dat op allerlei manieren een rampzalig idee was. Bovendien zou dat water helemaal niet richting de brandhaarden stromen. Ook hier geldt weer: er zijn schier oneindig veel voorbeelden.

Ook als je conservatief bent dan zou je je zorgen moeten maken. Hoe kan het dat de rijkste en meest machtige privepersoon ter wereld de salarisadministratie van de Amerikaanse overheid in handen krijgt?
Maar informatie was een belediging voor homo's.
pi_216518640
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je bij roept dat het allemaal kinderverkrachters en moordenaars zijn slikt je goedgelovige achterban dat gewoon.
pi_216518663
2 weken, ben benieuwd over 2 maanden :').
pi_216518777
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ach kom op. Dit kan je niet menen. Trump ontslaat alle aanklagers die zich met de 6 januari-opstand bezighielden, laat daarbij betrokken white-supremacists vrij, trekt de persoonsbeveiliging in van politieke tegenstanders als Fauci en geeft opdracht om Democraten te onderzoeken. CNN, Wapo, etc worden verbannen het het Witte Huis. Hij sloopt de tegenmacht door wetenschappers, onderwijs, media en het justitiele apparaat kapot of monddood te maken en hij regeert per decreet. Amerika is in hoog tempo een dictatuur aan het worden. En dan niet bij wijze van spreken, maar een hele echte dictatuur. Iedereen met een beetje historisch besef zou zich hier zorgen over moeten maken. Of je nou progressief, liberaal of conservatief bent maakt dan niet uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2025 11:26:48 ]
  zondag 2 februari 2025 @ 11:30:35 #146
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216518832
quote:

[..]
Dit heeft niets te maken met monddood maken van de wetenschap.

Er wordt hier gekozen welke informatie wel en welke informatie niet op de site van de overheid staat. Daar kun je het mee oneens zijn, maar er wordt hier niets of niemand monddood gemaakt. En de genderideologie heeft verder ook weinig te maken met de wetenschap. De realiteit is dat het menselijk geslacht dichotoom is je gaat de meeste mensen niet gaat wijsmaken dat dit eigenlijk een subjectieve beleving is.
quote:
[..]
Als dit daadwerkelijk een schending van de Amerikaanse grondwet is, zal het moeten worden teruggedraaid. Dit gebeurde ook met bepaalde wetgeving van de regering-Biden. Maar een president en diens regering mogen die grens opzoeken.
quote:
[..]
Dit is een verschil van visie, je kunt het oneens zijn met beslissingen of oplossingen. Dit maakt het geen leugen of propaganda.
quote:
Ik maakt mij daar geen zorgen om, waarom zou ik. In de Amerikaanse politiek is het al langer het geval van geld veel invloed heeft. Kijk eens naar de financiering van campagnes alleen al. Zelfs juridische posities zoals die van aanklagers worden vaak gespekt door of conservatieve of progressieve donors.

En waar je met Musk een nu rechtse miljardair van invloed hebt, heb je met Gates iemand die progressief is zich met veel politieke kwesties bemoeid. Als die een positie zou krijgen in een Democratische-regering, had je daar niermand over gehoord.
  zondag 2 februari 2025 @ 11:33:12 #147
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216518864
quote:

[..]

En welke kleur sokken heeft men daarbij aan, en welke breakfast cereal werd ervóór gegeten?
Want pas als we dat weten kan Howard hetgeen al geruime tijd voor iedere ziekelijke couveusebaby zeer scherp waarneembaar is als gegeven meenemen in de discussie.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zondag 2 februari 2025 @ 11:37:17 #148
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216518931
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:26 schreef recursief het volgende:

[..]
Ach kom op. Dit kan je niet menen. Trump ontslaat alle aanklagers die zich met de 6 januari-opstand bezighielden, laat daarbij betrokken white-supremacists vrij, trekt de persoonsbeveiliging in van politieke tegenstanders als Fauci en geeft opdracht om Democraten te onderzoeken. CNN, Wapo, etc worden verbannen het het Witte Huis. Hij sloopt de tegenmacht door wetenschappers, onderwijs, media en het justitiele apparaat kapot of monddood te maken en hij regeert per decreet. Amerika is in hoog tempo een dictatuur aan het worden. En dan niet bij wijze van spreken, maar een hele echte dictatuur. Iedereen met een beetje historisch besef zou zich hier zorgen over moeten maken. Of je nou progressief, liberaal of conservatief bent maakt dan niet uit.
Trump laat inderdaad de daders van de opstand van 6 januari vrij, kun je het mee oneens zijn. Ik vind dit ook niet bepaald netjes. Dat dit allemaal 'white supremacists' zouden zijn is jouw eigen verwoording.

Dat de Democraten worden onderzocht heb ik niet meegekregen. Als hier reden voor is kan men dit doen. Trump heeft zelf ook talloze rechtszaken aan zijn broek gekregen waarbij er een duidelijk politiek motief was. Dat begon al meteen in 2016.

En waarom is het erg dat CNN en de The Washington Post geen kantoorruimte meer hebben in het Pentagon? Daar komen andere media voor terug zoals de New York Post en de HuffPost.

Kortom, je claimt hier veel dingen maar de meeste hiervan zijn niet waar. Het valt ook op dat alle duimpjes op jouw post, allemaal users met een bepaalde politieke signatuur zijn waardoor het duidelijk wordt dat er achter de nogal bizarre aantijgingen en claims vooral frustratie zit over het feit dat er nu een uitgesproken rechtse en conservatieve regering is.
pi_216518990
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..

En waarom is het erg dat CNN en de The Washington Post geen kantoorruimte meer hebben in het Pentagon? Daar komen andere media voor terug zoals de New York Post en de HuffPost.

Kwaliteitskrantjes :')
pi_216519018
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Trump laat inderdaad de daders van de opstand van 6 januari vrij, kun je het mee oneens zijn. Ik vind dit ook niet bepaald netjes. Dat dit allemaal 'white supremacists' zouden zijn is jouw eigen verwoording.

Dat de Democraten worden onderzocht heb ik niet meegekregen. Als hier reden voor is kan men dit doen. Trump heeft zelf ook talloze rechtszaken aan zijn broek gekregen waarbij er een duidelijk politiek motief was. Dat begon al meteen in 2016.

Kortom, je claimt hier veel dingen maar de meeste hiervan zijn niet waar. Het valt ook op dat alle duimpjes op jouw post, allemaal users met een bepaalde politieke signatuur zijn waardoor het duidelijk wordt dat er achter de nogal bizarre aantijgingen en claims vooral frustratie zit over het feit dat er nu een uitgesproken rechtse en conservatieve regering is.
Nee, dat is de draai die jij er aangeeft.

Anyway, we zijn nog geen maandje verder en van de respectabele burgers die op 6 januari zijn vrijgelaten is eentje doodgeschoten door de politie wegens verzet bij aanhouding, meerdere zijn opgepakt wegens bezit van kinderporno, en nu is er eentje aangehouden omdat die dronken een oudere vrouw heeft doodgereden

Trump heeft ze blind gratie gegeven, en jaagt op iedereen die betrokken was bij de opsporing en veroordeling van de Capitool bestormers

Maar het is niet zo dat Trump tegenstanders op een zijspoor zet ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')