abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216513014
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 21:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daarom moeten we toenadering zoeken tot Rusland.
Met hun grondstoffen en onze kennis hebben we de USA niet meer nodig.
We moeten gewoon onze eigen boontjes doppen en niet in zee gaan met corrupte wereldleiders.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216513215
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 21:28 schreef Hallojo het volgende:

[..]
We moeten gewoon onze eigen boontjes doppen en niet in zee gaan met corrupte wereldleiders.
Kan niet, we hebben geen
grondstoffen.
En corruptie is ook behoorlijk hoog in het EU systeem.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 21:36:56 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216513218
Als we al afhankelijk moeten zijn van een partij, dan maar de VS, onder elke andere kandidaat, Rusland, China, het midden oosten is het helemaal afgelopen met een apart land zijn, dan ga je gewoon de Unie in :').

Om maar even mee te doen met het fantaseren en speculeren :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_216514575
Canada heeft het al over een 100% invoertarief voor Tesla's.

Zullen de aandeelhouders fijn vinden, dat kan zo'n ~50.000 auto's per jaar schelen.
pi_216515148

pi_216515257
quote:
Dat wordt een duur leven voor de Amerikaan. Lekker de inflatie ook aanjagen.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 23:28:01 #107
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216515294
Ook nog significante olie-invoer:
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216515325
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 23:28 schreef Perrin het volgende:
Ook nog significante olie-invoer:
[ x ]
Dat is ongeveer 4% van de dagelijkse wereldconsumptie, best fors nog.

Trump zou daar dan 10% ipv 25% aan tariffs aan hangen, als ik het goed gehoord heb.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 23:35:35 #109
38496 Perrin
pi_216515359
En Canada kan altijd het gebruik van het Canadese luchtruim hoog gaan belasten voor de Amerikaanse luchtvaartindustrie.
pi_216515438
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 23:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is ongeveer 4% van de dagelijkse wereldconsumptie, best fors nog.

Trump zou daar dan 10% ipv 25% aan tariffs aan hangen, als ik het goed gehoord heb.
Klopt, en hij zei ook dat de importheffingen geen negatieve invloed hebben op inflatie.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216515583
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 23:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, en hij zei ook dat de importheffingen geen negatieve invloed hebben op inflatie.
Magische tariffs dus.
pi_216515599
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 00:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Magische tariffs dus.
Ja, kennelijk. Hij zegt dat de heffingen tijdens zijn vorige termijn ook niet voor prijsstijgingen hebben gezorgd.
Geen idee of dat klopt.
  zondag 2 februari 2025 @ 00:06:17 #113
38496 Perrin
pi_216515631
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 00:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, kennelijk. Hij zegt dat de heffingen tijdens zijn vorige termijn ook niet voor prijsstijgingen hebben gezorgd.
Geen idee of dat klopt.
Hij liegt. Zoals altijd.

quote:
Trump administration farmer bailouts

Trump administration farmer bailouts are a series of United States bailout programs introduced during the first presidency of Donald Trump as a consequence of his "America First" economic policy to help US farmers suffering due to the US-China trade war and trade disputes with European Union, Japan, Canada, Mexico, and others. China and respectively European reconcilable tariffs imposed on peanut butter, soybeans, orange juice, and other agriculture products had hit hard, especially swing states, such as Iowa, Ohio, and Wisconsin.[1]
quote:
U.S. Consumer impact

Analysis by Goldman Sachs in May 2019 found that the consumer price index for nine categories of tariffed goods had increased dramatically, compared to a declining CPI for all other core goods.[273]
pi_216515641
Inflatievrees gaat de beurs wel beïnvloeden. De FED zal dan de rente niet verlagen, aandelen zullen dalen.

Denk dat ik maandagochtend m'n ETF's er maar uitgooi.
  zondag 2 februari 2025 @ 00:32:44 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216515740
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 19:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Of hij ons economisch op de knieën krijgt moet nog blijken.
Deze importheffingen worden zo breed uitgezet, dat in de VS bijna alles veel duurder gaat worden.
Tel daarbij op de terugval in de Amerikaanse productie omdat migranten niet naar hun werk durven te gaan.
Dat alle maakt dat de VS een zware tijd tegemoet gaat.

De EU heeft net een handelsovereenkomst met Zuid Amerika gesloten.
Laat ze die zo snel mogelijk rectificeren, zodat we minder afhankelijk zijn van Export naar de VS.
Ratificeren bedoel je :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 2 februari 2025 @ 00:45:05 #116
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216515774
Alle lof en voorspoed voor Trump.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216515841
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ratificeren bedoel je :P
Autocorrect :(
pi_216516182
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 09:33 schreef schommelstoel het volgende:
Één van de redenen dat ik hier ben uitgelogd is precies het gedrag van de wel bekende linkse club users die hier boven mij posten.

Ik ben zelf geen voorstander van Trump.
Ik heb wel het vermogen om te begrijpen waarom Amerika met 78 miljoen van de stemmen voor Trump heeft gekozen.

Maar dat terzijde.
Het is de laatste maanden en weken echt verschrikkelijk met die activistische linkse club users die alles en iedereen belachelijk maken met hun zolderkamer tekstjes richting alles dat anders denkt dan hen.

Het verkankert echt het forum.
Het zelf verheven gedrag en het neppe morele compas van een aantal zijn echt om te lachen.

En al helemaal als je elke keer leest dat ze anderen uitmaken voor schuimbekkers en schreeuwers.

Dat ligt puur en alleen bij de gene die het lezen, oftewel je eigen insteek is al om er van uit te gaan dat anderen schreeuwen, oftewel je interpretatie is negatief.

Het is wel duidelijk wie de echte schuimbekkers en schreeuwers zijn.

Juist, de gene die het bij gebrek zelf elke keer in de mond nemen om een gesprek kapot te slaan.
En dat komt voor in alle topics met verschillende onderwerpen.
Niet alleen in de Trump topics.

Verder na deze post boeit het geen ene flikker wat je hier op terug te zeggen hebt vanuit je veilige omgeving achter je schermpje.

Ik hoop dat jij jezelf eens op je hoofd zal krabben en zal beginnen na te denken dat jij zelf geen haar beter bent dan het geen waar je zo op tegen bent.

FOK! is al jaren stervende, maar de schuimbek roepende users doen daar nog even een schepje bovenop

Het waren ooit leuke tijden, maar ik log weer uit.

Dikke doei.
pi_216516988
https://reportersonline.n(...)kers-nemen-opm-over/

Trump is heel hard bezig om een echte dictatuur neer te zetten. Ik ben bang dat hij zijn woorden dat er nooit meer verkiezingen nodig zijn als hij zou worden verkozen, over vier jaar ook gaat proberen waar te maken. Naar voorbeeld van Poetin voor de rest van zijn leven president.

- Tegenstanders worden op een zijspoor gezet
- Wat Trump niet bevalt wordt gecensureerd
- Onwelgevallige wetenschap wordt monddood gemaakt
- Rechterlijke uitspraken worden genegeerd
- Musk heeft opgeroepen tot wetswijzigingen om rechters die niet in de pas lopen te kunnen ontslaan
- Mensen worden omgekocht
- Propaganda en leugens worden ongegeneerd de wereld ingeslingerd

Wie dit blijft steunen of verdedigen is in mijn ogen niet goed wijs of kwaadaardig. Of allebei.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste dissidenten uit ramen vallen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2025 09:09:23 ]
pi_216517308
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 18:39 schreef theunderdog het volgende:
Trump laat zien hoe onwerkelijk machtig de VS is. Tarieven op Canada, Mexico en nu ook de EU (25%!!). En wij kunnen niets doen. Hij krijgt ons gewoon economisch op de knieeen. We gaan bijzondere tijden tegemoet.
Behalve zijn eigen stemmers gaat hij niemand op de knieën krijgen. De vorige keer heeft hij die handel oorlogen ook verloren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216517340
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 08:58 schreef recursief het volgende:
https://reportersonline.n(...)kers-nemen-opm-over/

Trump is heel hard bezig om een echte dictatuur neer te zetten. Ik ben bang dat hij zijn woorden dat er nooit meer verkiezingen nodig zijn als hij zou worden verkozen, over vier jaar ook gaat proberen waar te maken. Naar voorbeeld van Poetin voor de rest van zijn leven president.

- Tegenstanders worden op een zijspoor gezet
- Wat Trump niet bevalt wordt gecensureerd
- Onwelgevallige wetenschap wordt monddood gemaakt
- Rechterlijke uitspraken worden genegeerd
- Musk heeft opgeroepen tot wetswijzigingen om rechters die niet in de pas lopen te kunnen ontslaan
- Mensen worden omgekocht
- Propaganda en leugens worden ongegeneerd de wereld ingeslingerd

Wie dit blijft steunen of verdedigen is in mijn ogen niet goed wijs of kwaadaardig. Of allebei.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste dissidenten uit ramen vallen.
En de Republikeinen laten het allemaal gewoon gebeuren...
pi_216517655
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 18:39 schreef theunderdog het volgende:
Trump laat zien hoe onwerkelijk machtig de VS is. Tarieven op Canada, Mexico en nu ook de EU (25%!!). En wij kunnen niets doen. Hij krijgt ons gewoon economisch op de knieeen. We gaan bijzondere tijden tegemoet.
Met deze debiele acties veroorzaakt hij een wereldwijde recessie die zijn eigen land ook zeer hard zal raken.
pi_216517708
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 21:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nah. En als dat zo is, zal Amerika gewoon ons allemaal militair dwingen toe te geven.
Dan ontstaat er een burgeroorlog in de VS.
pi_216518030
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 10:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dan ontstaat er een burgeroorlog in de VS.
Die militaire macht dankt de VS bovendien aan bondgenoten. De talloze operaties die de Amerikanen uitvoeren in het Midden-Oosten, de invasies van Irak en Afghanistan: die waren (en zijn) alleen mogelijk door het gebruik van de infrastructuur van bondgenoten.

En als de VS zich gaat gedragen als een hyperagressieve supermacht, dan is het snel afgelopen met die logistieke steun.

Het is lastig Europa aanvallen als je vliegtuigen op moeten stijgen vanaf een vliegveld in New York.

De VS kan dreigen met nukes, maar als dat gebeurt zijn we werkelijk verloren met z'n allen. Ik ga er vooralsnog niet vanuit dat de VS zich ontpopt als een of andere superschurk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 2 februari 2025 @ 10:45:17 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216518069
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Die militaire macht dankt de VS bovendien aan bondgenoten. De talloze operaties die de Amerikanen uitvoeren in het Midden-Oosten, de invasies van Irak en Afghanistan: die waren (en zijn) alleen mogelijk door het gebruik van de infrastructuur van bondgenoten.

En als de VS zich gaat gedragen als een hyperagressieve supermacht, dan is het snel afgelopen met die logistieke steun.

Het is lastig Europa aanvallen als je vliegtuigen op moeten stijgen vanaf een vliegveld in New York.

De VS kan dreigen met nukes, maar als dat gebeurt zijn we werkelijk verloren met z'n allen. Ik ga er vooralsnog niet vanuit dat de VS zich ontpopt als een of andere superschurk.
De VS heeft 11 carrier groups. Het is het enige land dat militaire slagkracht overal ter wereld kan projecteren. De meeste landen zijn niet opgewassen tegen één groep
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')