We moeten gewoon onze eigen boontjes doppen en niet in zee gaan met corrupte wereldleiders.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daarom moeten we toenadering zoeken tot Rusland.
Met hun grondstoffen en onze kennis hebben we de USA niet meer nodig.
Kan niet, we hebben geenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:28 schreef Hallojo het volgende:
[..]
We moeten gewoon onze eigen boontjes doppen en niet in zee gaan met corrupte wereldleiders.
Dat wordt een duur leven voor de Amerikaan. Lekker de inflatie ook aanjagen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is ongeveer 4% van de dagelijkse wereldconsumptie, best fors nog.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:28 schreef Perrin het volgende:
Ook nog significante olie-invoer:
[ x ]
Klopt, en hij zei ook dat de importheffingen geen negatieve invloed hebben op inflatie.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is ongeveer 4% van de dagelijkse wereldconsumptie, best fors nog.
Trump zou daar dan 10% ipv 25% aan tariffs aan hangen, als ik het goed gehoord heb.
Magische tariffs dus.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en hij zei ook dat de importheffingen geen negatieve invloed hebben op inflatie.
Ja, kennelijk. Hij zegt dat de heffingen tijdens zijn vorige termijn ook niet voor prijsstijgingen hebben gezorgd.quote:
Hij liegt. Zoals altijd.quote:Op zondag 2 februari 2025 00:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, kennelijk. Hij zegt dat de heffingen tijdens zijn vorige termijn ook niet voor prijsstijgingen hebben gezorgd.
Geen idee of dat klopt.
quote:Trump administration farmer bailouts
Trump administration farmer bailouts are a series of United States bailout programs introduced during the first presidency of Donald Trump as a consequence of his "America First" economic policy to help US farmers suffering due to the US-China trade war and trade disputes with European Union, Japan, Canada, Mexico, and others. China and respectively European reconcilable tariffs imposed on peanut butter, soybeans, orange juice, and other agriculture products had hit hard, especially swing states, such as Iowa, Ohio, and Wisconsin.[1]
quote:U.S. Consumer impact
Analysis by Goldman Sachs in May 2019 found that the consumer price index for nine categories of tariffed goods had increased dramatically, compared to a declining CPI for all other core goods.[273]
Ratificeren bedoel jequote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of hij ons economisch op de knieën krijgt moet nog blijken.
Deze importheffingen worden zo breed uitgezet, dat in de VS bijna alles veel duurder gaat worden.
Tel daarbij op de terugval in de Amerikaanse productie omdat migranten niet naar hun werk durven te gaan.
Dat alle maakt dat de VS een zware tijd tegemoet gaat.
De EU heeft net een handelsovereenkomst met Zuid Amerika gesloten.
Laat ze die zo snel mogelijk rectificeren, zodat we minder afhankelijk zijn van Export naar de VS.
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:33 schreef schommelstoel het volgende:
Één van de redenen dat ik hier ben uitgelogd is precies het gedrag van de wel bekende linkse club users die hier boven mij posten.
Ik ben zelf geen voorstander van Trump.
Ik heb wel het vermogen om te begrijpen waarom Amerika met 78 miljoen van de stemmen voor Trump heeft gekozen.
Maar dat terzijde.
Het is de laatste maanden en weken echt verschrikkelijk met die activistische linkse club users die alles en iedereen belachelijk maken met hun zolderkamer tekstjes richting alles dat anders denkt dan hen.
Het verkankert echt het forum.
Het zelf verheven gedrag en het neppe morele compas van een aantal zijn echt om te lachen.
En al helemaal als je elke keer leest dat ze anderen uitmaken voor schuimbekkers en schreeuwers.
Dat ligt puur en alleen bij de gene die het lezen, oftewel je eigen insteek is al om er van uit te gaan dat anderen schreeuwen, oftewel je interpretatie is negatief.
Het is wel duidelijk wie de echte schuimbekkers en schreeuwers zijn.
Juist, de gene die het bij gebrek zelf elke keer in de mond nemen om een gesprek kapot te slaan.
En dat komt voor in alle topics met verschillende onderwerpen.
Niet alleen in de Trump topics.
Verder na deze post boeit het geen ene flikker wat je hier op terug te zeggen hebt vanuit je veilige omgeving achter je schermpje.
Ik hoop dat jij jezelf eens op je hoofd zal krabben en zal beginnen na te denken dat jij zelf geen haar beter bent dan het geen waar je zo op tegen bent.
FOK! is al jaren stervende, maar de schuimbek roepende users doen daar nog even een schepje bovenop
Het waren ooit leuke tijden, maar ik log weer uit.
Dikke doei.
Behalve zijn eigen stemmers gaat hij niemand op de knieën krijgen. De vorige keer heeft hij die handel oorlogen ook verloren.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:39 schreef theunderdog het volgende:
Trump laat zien hoe onwerkelijk machtig de VS is. Tarieven op Canada, Mexico en nu ook de EU (25%!!). En wij kunnen niets doen. Hij krijgt ons gewoon economisch op de knieeen. We gaan bijzondere tijden tegemoet.
En de Republikeinen laten het allemaal gewoon gebeuren...quote:Op zondag 2 februari 2025 08:58 schreef recursief het volgende:
https://reportersonline.n(...)kers-nemen-opm-over/
Trump is heel hard bezig om een echte dictatuur neer te zetten. Ik ben bang dat hij zijn woorden dat er nooit meer verkiezingen nodig zijn als hij zou worden verkozen, over vier jaar ook gaat proberen waar te maken. Naar voorbeeld van Poetin voor de rest van zijn leven president.
- Tegenstanders worden op een zijspoor gezet
- Wat Trump niet bevalt wordt gecensureerd
- Onwelgevallige wetenschap wordt monddood gemaakt
- Rechterlijke uitspraken worden genegeerd
- Musk heeft opgeroepen tot wetswijzigingen om rechters die niet in de pas lopen te kunnen ontslaan
- Mensen worden omgekocht
- Propaganda en leugens worden ongegeneerd de wereld ingeslingerd
Wie dit blijft steunen of verdedigen is in mijn ogen niet goed wijs of kwaadaardig. Of allebei.
Ik ben benieuwd wanneer de eerste dissidenten uit ramen vallen.
Met deze debiele acties veroorzaakt hij een wereldwijde recessie die zijn eigen land ook zeer hard zal raken.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:39 schreef theunderdog het volgende:
Trump laat zien hoe onwerkelijk machtig de VS is. Tarieven op Canada, Mexico en nu ook de EU (25%!!). En wij kunnen niets doen. Hij krijgt ons gewoon economisch op de knieeen. We gaan bijzondere tijden tegemoet.
Dan ontstaat er een burgeroorlog in de VS.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nah. En als dat zo is, zal Amerika gewoon ons allemaal militair dwingen toe te geven.
Die militaire macht dankt de VS bovendien aan bondgenoten. De talloze operaties die de Amerikanen uitvoeren in het Midden-Oosten, de invasies van Irak en Afghanistan: die waren (en zijn) alleen mogelijk door het gebruik van de infrastructuur van bondgenoten.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan ontstaat er een burgeroorlog in de VS.
De VS heeft 11 carrier groups. Het is het enige land dat militaire slagkracht overal ter wereld kan projecteren. De meeste landen zijn niet opgewassen tegen één groepquote:Op zondag 2 februari 2025 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die militaire macht dankt de VS bovendien aan bondgenoten. De talloze operaties die de Amerikanen uitvoeren in het Midden-Oosten, de invasies van Irak en Afghanistan: die waren (en zijn) alleen mogelijk door het gebruik van de infrastructuur van bondgenoten.
En als de VS zich gaat gedragen als een hyperagressieve supermacht, dan is het snel afgelopen met die logistieke steun.
Het is lastig Europa aanvallen als je vliegtuigen op moeten stijgen vanaf een vliegveld in New York.
De VS kan dreigen met nukes, maar als dat gebeurt zijn we werkelijk verloren met z'n allen. Ik ga er vooralsnog niet vanuit dat de VS zich ontpopt als een of andere superschurk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |