Volgende week een nieuwe directeur bij de FBI die het niet weigert?quote:Op zondag 2 februari 2025 11:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij wil zelfs dat de FBI de namen vrijgeeft van agenten die bij de acties tegen de 6 januari staatsgreep betrokken waren. Tot zover heeft de directeur dat geweigerd.
Het verschil is dat ik de waarden van Poetin achterlijk vindt en jij kennelijk niet.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe zou dat de Amerikaanse softpower om zee moeten helpen? Het lijkt er meer op dat Trump vooral hardpower inzet om dingen gedaan te krijgen.
Hoe het ook zij: we noemen in het Westen te snel andere leiders dom en achterlijk en anti-democratisch omdat wij hen niet mogen, maar vaktechnisch kunnen het prima gasten zijn. Iedereen kent toch ook wel collega's die je het liefst op hun bek zou slaan, maar wat er vaak achter zit is dat de collega het soms gewoon slimmer, sneller, en gevatter is dan jezelf.
[..]
Ik ga er geen Oek topic van maken. Wordt al genoeg over gesproken.
Waar het om gaat is dat wij beleid niet op voorhand hoeven te kwalificeren als achterlijk omdat de man of vrouw daarachter ander waarden als wij hanteren.
Maar Trump ruimt toch geen tegenstanders uit de weg?quote:Op zondag 2 februari 2025 12:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Volgende week een nieuwe directeur bij de FBI die het niet weigert?
Ik dacht even dat je softpower bedoelde in relatie tot economische oorlogsvoering.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik noem helemaal niemand dom of achterlijk, ik analyseer en geef mijn kijk op zaken.
Soft power vergaar je door allianties te smeden en samenwerking te zoeken. Dat is de MO van China, dat in de tweede en derde wereld infrastructuur aanlegt en leningen verstrekt. In ruil voor deze steun mogen Chinese bedrijven grondstoffen delven, mijnbouw plegen en havens beheren.
Zo deed de VS het ook altijd. Relaties aangaan met de hele wereld en daar ook van profiteren. Daarom hebben de Amerikanen bijvoorbeeld militaire bases in alle windstreken.
Maar met handelsoorlogen en dreigementen vervreemdt de VS het buitenland van zich en drijft zij andere landen in de armen van China.
Kash Patel? Die heeft zojuist alvast een heleboel aandelen in "Trump Media & Technology" kado gekregen van Trump. In andere landen heet zoiets smeergeld.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Volgende week een nieuwe directeur bij de FBI die het niet weigert?
Die technologische AI-revolutie wordt een stuk ingewikkelder als je niet over de benodigde materialen beschikt. En die zitten niet allemaal in de Amerikaanse grond.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je softpower bedoelde in relatie tot economische oorlogsvoering.
Wat je schrijft klopt. Maar die softpower is al jaren zo niet decennia tanende. Zuid-Afrika zit China, diverse anderen Afrikaanse landen Chinezen. Wij EU geven véél meer uit aan NGO en support, maar wij hebben (zover ik weet) b ijna nergens een basement waar wij kunnen delven of infrastructuur kunnen aanleggen.
Ik denk dat je (toekomstige) softpower vooral moet zoeken in AI en social-media om die zodanig te bewerken dat burgers een andere manier van denken krijgen voor politiek gewin. Daarom is de EU de laatste maanden zich ineens kapot geschrokken dat zij zover achterloopt. USA heeft X en meta, China tiktok, de Russen Telegram. Allemaal platformen waar EU burgers op zitten.
De enige innovatie die wij hebben is een flesje waar het dopje niet meer van af kan.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dat Amerika niet ergens een plan heeft om "wingewesten" aan te boren. Dat gaat ze wel lukken. Dat kan goedschiks of kwaadschiks. Kwaadschiks hebben we de afgelopen decennia gezien in het M-O. Goedschiks hebben wij zelf gemerkt met zaken zoals de Marshall hulp.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die technologische AI-revolutie wordt een stuk ingewikkelder als je niet over de benodigde materialen beschikt. En die zitten niet allemaal in de Amerikaanse grond.
China snapt dit. Daarom probeert Peking overal en nergens de toestroom van cruciale materialen veilig te stellen. En dat lukt aardig.
In plaats van die trend te keren doet Trump z'n best om het buitenland verder van de VS te vervreemden.
Groenland is niet van de EU, en het is niet zo dat de hele niet westerse wereld zich tegen de EU keert.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dat Amerika niet ergens een plan heeft om "wingewesten" aan te boren. Dat gaat ze wel lukken. Dat kan goedschiks of kwaadschiks. Kwaadschiks hebben we de afgelopen decennia gezien in het M-O. Goedschiks hebben wij zelf gemerkt met zaken zoals de Marshall hulp.
Maar grondstoffen wordt wel een ding voor de EU. Als we én een deel van Oek verliezen, én misschien een deel van groenland omdat er concessies gedaan moeten worden, én de hele niet Westerse wereld heeft ons de rug toegkeerd. Dan hebben we wel een probleem.
Je moet ook niet alles als absoluut zien. Zuid-Amerika probeert in veel zaken neutraal te blijven, hoewel ook zij onderdeel zijn van de brics. En die zijn niet perse pro EU.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Groenland is niet van de EU, en het is niet zo dat de hele niet westerse wereld zich tegen de EU keert.
De EU heeft bijvoorbeeld net een handelsovereenkomst met Zuid Amerika afgerond.
'Het komt wel goed'. Dat is je argument? Jij ziet blijkbaar niet in dat de wereld verandert, en daarmee ook de globale machtsbalans. Jouw manier van denken gaat uit van de VS als enige supermacht, die bovenaan de piramide staat.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dat Amerika niet ergens een plan heeft om "wingewesten" aan te boren. Dat gaat ze wel lukken. Dat kan goedschiks of kwaadschiks. Kwaadschiks hebben we de afgelopen decennia gezien in het M-O. Goedschiks hebben wij zelf gemerkt met zaken zoals de Marshall hulp.
Maar grondstoffen wordt wel een ding voor de EU. Als we én een deel van Oek verliezen, én misschien een deel van groenland omdat er concessies gedaan moeten worden, én de hele niet Westerse wereld heeft ons de rug toegkeerd. Dan hebben we wel een probleem.
Ik zie nog niet zo direct hoe hij het voor elkaar kan krijgen dat er geen verkiezingen meer nodig zijn, maar ik ben de laatste tijd vaker verrastquote:Op zondag 2 februari 2025 08:58 schreef recursief het volgende:
https://reportersonline.n(...)kers-nemen-opm-over/
Trump is heel hard bezig om een echte dictatuur neer te zetten. Ik ben bang dat hij zijn woorden dat er nooit meer verkiezingen nodig zijn als hij zou worden verkozen, over vier jaar ook gaat proberen waar te maken. Naar voorbeeld van Poetin voor de rest van zijn leven president.
- Tegenstanders worden op een zijspoor gezet
- Wat Trump niet bevalt wordt gecensureerd
- Onwelgevallige wetenschap wordt monddood gemaakt
- Rechterlijke uitspraken worden genegeerd
- Musk heeft opgeroepen tot wetswijzigingen om rechters die niet in de pas lopen te kunnen ontslaan
- Mensen worden omgekocht
- Propaganda en leugens worden ongegeneerd de wereld ingeslingerd
Wie dit blijft steunen of verdedigen is in mijn ogen niet goed wijs of kwaadaardig. Of allebei.
Ik ben benieuwd wanneer de eerste dissidenten uit ramen vallen.
Boter, kaas, zonder eieren. Verder komt ie niet.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Trump met het IQ van een doperwt die schaakt? Lol.
Hij wilde na zijn vorige termijn al niet opstappen. Ik denk dat dat deze keer niet anders zal zijn, behalve dat ie nu 4 jaar de tijd heeft om zijn aanhangers te mobiliseren.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:42 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ik zie nog niet zo direct hoe hij het voor elkaar kan krijgen dat er geen verkiezingen meer nodig zijn, maar ik ben de laatste tijd vaker verrast
Post gerust nieuws over de capriolen van Trump buiten dit topic, dit topic is niet bedoeld als een algemeen Trump-topicquote:Op zondag 2 februari 2025 14:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Volgens mij is het tijd voor een handelsoorlog topic. Begun the trade wars have.
In principe zolang je salaris blijft krijgen kun je gewoon door maar word je alleen enorm gehinderd in je werkzaamheden, maar kan me voorstellen dat dit in de VS net iets anders werkt met contractenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dus de ambtenaren kunen niet meer inloggen op de boekhouding en de betalingen,dat is de kortste weg om ze weg te krijgen
Musk is in staat om de salarisknop om te draaien, daar zie ik hem voor aan, als dat wettelijk mogelijk is en met Trump is de wet zeer flexibelquote:Op zondag 2 februari 2025 14:23 schreef NLGooner het volgende:
[..]
In principe zolang je salaris blijft krijgen kun je gewoon door maar word je alleen enorm gehinderd in je werkzaamheden, maar kan me voorstellen dat dit in de VS net iets anders werkt met contracten
USA onder Trump is tegen oorlog??quote:Op zondag 2 februari 2025 14:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Amerika had zo'n grote bek kunnen hebben in 45, maar die tijden zijn voorbij. De dominantie van de VS is niet meer. Trump gaat ergens een stapje vooruit kunnen zetten en het groots vieren, maar aan de andere kant gaat het de VS heel veel kosten. En dat is volgens mij precies de bedoeling. Je zag het bij Poetin: andere landen aanvallen en je toch als het slachtoffer gedragen. Trump gaat hetzelfde doen. Mensen beginnen te janken bij het F woord, maar de geschiedenis is zich aan het herhalen.
Ik schrijf dat nergens.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
USA onder Trump is tegen oorlog??
, nou ik denk dat dat er hele grote oorlogen aan gaan komen
Wat je gaat zien is dat landen verder gaan kijken dan de VS.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je moet ook niet alles als absoluut zien. Zuid-Amerika probeert in veel zaken neutraal te blijven, hoewel ook zij onderdeel zijn van de brics. En die zijn niet perse pro EU.
Maar Z-A is inderdaad een uitzondering. Maar het is vooral transactioneel, en geen culturele verbondenheid. Laat staan politieke verbinding.
Eens. Dan heeft hij ook nog eens een Messias-complex en meent Amerika en eventueel andere landen te moeten verlossen, gesterkt door zijn wonderlijke ontsnapping aan de dood, ziet overal vijanden. En deze man zit de komende 4 jaar aan de knoppen v van veruit het machtigste land ter wereld. Europa is verdeeld en gejat door de eigen bevolking, Rusland is vrij onmachtig. Alleen China zou tegenwicht kunnen bieden, maar die wordt ook het vijand hoekje ingeduwdquote:Op zondag 2 februari 2025 11:26 schreef recursief het volgende:
[..]
Ach kom op. Dit kan je niet menen. Trump ontslaat alle aanklagers die zich met de 6 januari-opstand bezighielden, laat daarbij betrokken white-supremacists vrij, trekt de persoonsbeveiliging in van politieke tegenstanders als Fauci en geeft opdracht om Democraten te onderzoeken. CNN, Wapo, etc worden verbannen het het Witte Huis. Hij sloopt de tegenmacht door wetenschappers, onderwijs, media en het justitiele apparaat kapot of monddood te maken en hij regeert per decreet. Amerika is in hoog tempo een dictatuur aan het worden. En dan niet bij wijze van spreken, maar een hele echte dictatuur. Iedereen met een beetje historisch besef zou zich hier zorgen over moeten maken. Of je nou progressief, liberaal of conservatief bent maakt dan niet uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |