Dat kan niet, dat is een paradox. Zoiets als: Bevat een lege verzameling die lege verzamelingen bevat ook zichzelf?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef haat ik verboden en zou ik ook dat verbod verbieden.
Er is wel een aantoonbaar probleem met social media en kinderen/pubers natuurlijk. Dat is echt onvergelijkbaar met Twilight CD’s.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
De generatie die vroeger Twilight CD's zat te verhandelen op het schoolplein en copyparty's afstruinde...
En nu wijsneuzerig doen dat eea maar verboden moet worden... Donder toch een eind op met je verbodsfetisjisme.
Altijd als er wat nieuws is dan vindt een bepaalde club dat het maar verboden moet worden voor de jeugd want slechte invloed, blablabla.... Dit soort geneuzel hoor je elke keer weer, of het nou om stripboeken, TV, radio of wat dan ook gaat. Altijd staan er wel een stel wannabe dominees op die alles maar verderfelijk vinden voor de jeugd...quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:05 schreef Lichtloper het volgende:
Er is wel een aantoonbaar probleem met social media en kinderen/pubers natuurlijk. Dat is echt onvergelijkbaar met Twilight CD’s.
Een verbod lijkt me niet de beste oplossing, maar er moet wel íets gebeuren.
Mij is niks gevraagd? Jou wel?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar als een meerderheid van de Nederlanders dit wil, is die “Kabinet” het dan niet aan zichzelf verplicht dit ook uit te voeren? Dit “Kabinet” was er toch om de wil van het volk uit te voeren?
Het gaat ook om de signalerende werking. Veel van die apps zijn erger dan crack. Het is niet gek dat je kinderen daar tegen wilt beschermen. Nog even los van het feit dat er allerhande privacy risico's zijn waar opmerkelijk weinig mensen zich zorgen over maken.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:05 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Er is wel een aantoonbaar probleem met social media en kinderen/pubers natuurlijk. Dat is echt onvergelijkbaar met Twilight CD’s.
Een verbod lijkt me niet de beste oplossing, maar er moet wel íets gebeuren.
Allemaal inloggen met de EUid app voor het gebruik van internet.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar wie controleert dat. Dan moet je met ID controle werken.(DigiD app) En denk niet dat tiktok en facebook ierom staan te springen.
Een neefje van me was 11 en loog dat hij 13 was en zat op tiktok.
Crack nog wel...quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:15 schreef AgLarrr het volgende:
Het gaat ook om de signalerende werking. Veel van die apps zijn erger dan crack. Het is niet gek dat je kinderen daar tegen wilt beschermen. Nog even los van het feit dat er allerhande privacy risico's zijn waar opmerkelijk weinig mensen zich zorgen over maken.
Het sluit iig lekker aan bij de beweging smarphone vrij opgroeien, waar ik volmondig achter sta.
Probeer maar eens een telefoon van een 2 jarige af te pakken.quote:
Als de meerderheid het niet wil zoals massaimmigratie dan kan het niet want wet a, verdrag b, convenant c, enzovoorts.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar als een meerderheid van de Nederlanders dit wil, is dit “Kabinet” het dan niet aan zichzelf verplicht dit ook uit te voeren? Dit “Kabinet” was er toch om de wil van het volk uit te voeren?
Het is inmiddels glashelder dat die apps zo ontworpen worden dat ze zo vaak mogelijk die gebieden in je hersenen triggeren waar dopamine wordt aangemaakt en loskomt om ervoor te zorgen dat je blijft scrollen, klikken, kijken. Kinderen, zeker hele jonge, hebben hier geen enkele weerstand tegen.quote:
Er is geen massa-immigratie, dat is jaren geleden al aangetoond. En er zijn geen verdragen etc m.b.t sociale media die dit zouden kunnen blokkeren. Ik kan me nog wel voorstellen dat art. 1 van de Grondwet een probleem kan vormen. Een sluwe advocaat zou kunnen betogen: ‘waarom ik van 15 niet en mijn neefje van 16 wel?’ De RVS zou bij controle van een eventuele wet ook dit als argument kunnen gebruiken om (terecht) negatief te adviseren.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Als de meerderheid het niet wil zoals massaimmigratie dan kan het niet want wet a, verdrag b, convenant c, enzovoorts.
Mij wordt nooit wat gevraagdquote:
Ben je als ouder zelf bij, daar heb ik geen overheidsregulatie voor nodig gehad.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:24 schreef AgLarrr het volgende:
Het is inmiddels glashelder dat die apps zo ontworpen worden dat ze zo vaak mogelijk die gebieden in je hersenen triggeren waar dopamine wordt aangemaakt en loskomt. Kinderen, zeker hele jonge, hebben hier geen enkele weerstand tegen.
Want tegenwoordig is het godsonmogelijk om je kinderen naar buiten te sturen zonder telefoon? Of doen de ouders dat ook zelf aangezien Sterre en Mees wel strak in de gaten gehouden moeten worden middels trackers...quote:Los van de verslaving op zichzelf, die de rest van een leven kan duren, gaat de bestede tijd op social media ten koste van tijd die besteed wordt aan dingen die kinderen wel moeten leren om zich staande te kunnen houden in de wereld. Zoals sociale vaardigheden ontwikkelen.
Hoe weet je nu zonder trackers op hun telefoon waar je kinderen zijn?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:31 schreef AchJa het volgende:
Want tegenwoordig is het godsonmogelijk om je kinderen naar buiten te sturen zonder telefoon? Of doen de ouders dat ook zelf aangezien Sterre en Mees wel strak in de gaten gehouden moeten worden middels trackers...
Dat weet je niet en dat was vroeger ook geen probleem. Dus is het ook geen probleem om ze naar buiten te sturen zonder telefoon toch?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hoe weet je nu zonder trackers op hun telefoon waar je kinderen zijn?
Als informaticus is me dat uiteraard bekend.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat kan niet, dat is een paradox. Zoiets als: Bevat een lege verzameling die lege verzamelingen bevat ook zichzelf?
Grappig dat je denkt dat dit een grap is, het krijgen van meer kinderen om een probleem op te lossen voor de ouderen is nou precies een perfect voorbeeld van een Ponzi scheme.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wie betaalt dan jouw pensioen? Wie verzorgt/helpt jou wanneer je ouder bent? Wie werkt er in de supermarkt, werkt op het land, onderhoudt de wegen, etc.? Jouw medebejaarden?
Ik snap dat je waarschijnlijk niet serieus bent, maar het heeft wel veel raakvlakken met de populaire gedachte in individualistische samenlevingen, dat mensen met kinderen de maatschappij vooral tot last zijn. En dat is natuurlijk te kortzichtig voor woorden.
Hoe anders heeft de mensheid kunnen overleven? We hebben kinderen nodig om als soort te kunnen blijven voortbestaan, das gewoon een feit.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Grappig dat je denkt dat dit een grap is, het krijgen van meer kinderen om een probleem op te lossen voor de ouderen is nou precies een perfect voorbeeld van een Ponzi scheme.
Ik mag toch hopen dat we over 30 jaar wel fatsoenlijke robots hebben.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe anders heeft de mensheid kunnen overleven? We hebben kinderen nodig om als soort te kunnen blijven voortbestaan, das gewoon een feit.
En juist het gegeven dat we collectief onze kinderen klaarstomen voor de toekomst (scholing/collectieve kennisoverdracht) heeft ons geholpen ons verder te ontwikkelen.
Wat stel jij dan voor? Dat we kinderen krijgen gaan ontmoedigen en het als last voor de maatschappij gaan betitelen?
Ik stel ook een verbod op forums voor, of dat je maar maximaal 5 keer dag mag posten!quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:12 schreef Chandler het volgende:
1001% mee eens! Als ik kijk wat het onze jeugd (zeker op school) oplevert is het weinig tot niets en vaak ook nog meer gezeur dan plezier.. Woorden via chat, maar IRL durven ze niet... en als het er dan op aan komt zijn kinderen opeens dagenlang ziek thuis en komen pas weer op school na een gesprek...
Nee nee, direct een verbod zou ik omarmen!
Een forum is toch wel een compleet ander iets!quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik stel ook een verbod op forums voor, of dat je maar maximaal 5 keer dag mag posten!
@:tong80
Dan ben ik voor vandaag en gisteren behoorlijk slecht bezig.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik stel ook een verbod op forums voor, of dat je maar maximaal 5 keer dag mag posten!
Het vuurwerkverbod werkte erg goed, in Amsterdam 3 boetes.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:47 schreef Hexagon het volgende:
Er doet zich een probleem voor
VERBIEDEN!!
Probleem opgelost!
Dat is helaas een beetje een populaire denkwijze geworden
Misschien is dat ook wel het probleem, dat je informatie gebruikt van jaren geleden. De bevolking groeit namelijk, terwijl de natuurlijke aanwas al 15 jaar daalt, al jaren sneller dan voorspeld. Zo snel dat de prognose voor 2030 het rapport van de staatscommissie, aangevraagd in 2018, al voor het uitbrengen van het rapport al werd bereikt.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is geen massa-immigratie, dat is jaren geleden al aangetoond.
Niet zo'n heel gek idee! In China moet je ook bij de meeste apps je paspoort scannen en een selfie maken.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
De 'oplossing' van de EU:
[ x ]
Je wilt met de EU de kant op van Rusland en China?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Niet zo'n heel gek idee! In China moet je ook bij de meeste apps je paspoort scannen en een selfie maken.
Het internet in het westen is het wilde westen geworden en een broedplek voor criminaliteit en pestgedrag.
Die kant gaan we al op. D66 heeft immers bij het kruisje getekend voor het EU digitale ID.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je wilt met de EU de kant op van Rusland en China?
Ik weet het. Vreselijk is het.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Die kant gaan we al op. D66 heeft immers bij het kruisje getekend voor het EU digitale ID.
Och ja China dat moeten we willen. Ouders zijn er voor een opvoeding met enige steun van een overheid. En met die steun zou ik bedoelen, onderwijs, zwemlessen etc, en advies om straks op eigen benen te kunnen staan. Een advies om niet te roken is bijvoorbeeld prima. En met vallen en opstaan komen de meeste prima terecht.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Niet zo'n heel gek idee! In China moet je ook bij de meeste apps je paspoort scannen en een selfie maken.
Het internet in het westen is het wilde westen geworden en een broedplek voor criminaliteit en pestgedrag.
Dat mag. Dan sta ik mijlen ver op de eerste plaats que (kwaliteits) topics.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jongen, jij krijgt na 2 uur afkick verschijnselen!quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat mag. Dan sta ik mijlen ver op de eerste plaats que (kwaliteits) topics.
Dan pasquote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jongen, jij krijgt na 2 uur afkick verschijnselen!
Ik denk dat een groot probleem is dat opvoeding is veranderd, ouders zien hun kinderen veel minder, zijn veel te druk, vervolgens verwachten we dat de school het moet oplossen waar ook al geen ruimte/budget is voor alles buiten het lesgeven. Wellicht moeten we gewoon weer terug naar de kostscholen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Waarom zou de overheid dat moeten regelen? Ze kunnen wel een wet maken die het verbiedt, maar het is niet te handhaven. Scholen kunnen mobieltjes op school verbieden, dat kan prima. Ouders kunnen hun kinderen geen mobiel geven, waardoor ze ook veel minder toegang tot social media hebben.
Op zich zou het goed zijn dat men tot een jaar of 16 geen social media gebruikt, maar dat is gewoon niet te bereiken met een verbod.
Een goed boek over dit onderwerp, wat ook kijkt naar de toename van 'safetyism' in de echte wereld (meer en meer restricties voor kinderen, en minder en minder tijd zonder toezicht van ouderen, en meer en meer bezorgdheid over veiligheid van kinderen sinds de jaren 80/90) is 'The Anxious Generation, van Jonathan Haidt. Met website: https://www.anxiousgeneration.com/
Het rare is dus, ouders nu brengen veel MEER tijd door met hun kinderen dan in de jaren 80/90. In de jaren 80/90 speelden kinderen veel meer buiten (zonder toezicht volwassene, dus ook niet de ouders), of bij vriendjes thuis (dus ook zonder ouders). Kinderen gingen ook op jongere leeftijd alleen naar school, en naar sportclubs bijv. Nu zijn er veel vaker ouders bij. Dat is deels dat 'safetyism', wat flink toegenomen is, ondanks dat de wereld eigenlijk een stuk veiliger is geworden.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot probleem is dat opvoeding is veranderd, ouders zien hun kinderen veel minder, zijn veel te druk, vervolgens verwachten we dat de school het moet oplossen waar ook al geen ruimte/budget is voor alles buiten het lesgeven. Wellicht moeten we gewoon weer terug naar de kostscholen.
Ja daar heb je wel een punt, maar ik denk dat het ook niet om het totale aantal uren gaat maar om de echte kwaliteit. Ik weet niet hoe oud je zelf bent, maar ik ben een kind van de jaren 80, de enige dag dat ik naar school ben gebracht was de eerste dag, en ik kan me ook niet herinneren dat mijn ouders (of die van anderen) bezorgt om ons waren. Het leven was simpel en mooi.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het rare is dus, ouders nu brengen veel MEER tijd door met hun kinderen dan in de jaren 80/90. In de jaren 80/90 speelden kinderen veel meer buiten (zonder toezicht volwassene, dus ook niet de ouders), of bij vriendjes thuis (dus ook zonder ouders). Kinderen gingen ook op jongere leeftijd alleen naar school, en naar sportclubs bijv. Nu zijn er veel vaker ouders bij. Dat is deels dat 'safetyism', wat flink toegenomen is, ondanks dat de wereld eigenlijk een stuk veiliger is geworden.
Beste idee dat ik in jaren van een politicus heb gehoord. Niemand meer anoniem op internet.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
De 'oplossing' van de EU:
[ x ]
Same, opgegroeit in de jaren 80. Mijn ouders waren er lang niet altijd bij de voetbal of tenniswedstrijden, en inderdaad, volgens mij vanaf groep 3 of 4 alleen op de fiets naar school. Je ziet, heb ik het idee, nu ook dat ouders veel meer met hun kinderen iets doen, ipv dat ze hun kinderen alleen iets laten doen.quote:Op zondag 26 januari 2025 04:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel een punt, maar ik denk dat het ook niet om het totale aantal uren gaat maar om de echte kwaliteit. Ik weet niet hoe oud je zelf bent, maar ik ben een kind van de jaren 80, de enige dag dat ik naar school ben gebracht was de eerste dag, en ik kan me ook niet herinneren dat mijn ouders (of die van anderen) bezorgt om ons waren. Het leven was simpel en mooi.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |