abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 25 januari 2025 @ 07:02:01 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_216421539
De roep om een ban op sociale media voor jonge pubers wordt alsmaar luider. Een meerderheid van de Nederlanders (57 procent) is nu voorstander van een verbod voor kinderen onder de 16 jaar, blijkt uit het grootste trendonderzoek in Nederland naar gebruik van sociale media.

In bijna alle leeftijdsgroepen is een meerderheid te zien voor ophoging van de minimumleeftijd van de huidige 13 jaar, zo komt naar voren uit het representatieve ‘Nationaal Social Media Onderzoek 2025'. Alleen generatie Z (15-28 jaar) vormt daarop een uitzondering. Tegenstanders van een ban vinden dat sociale media jonge kinderen ook positieve vaardigheden kunnen leren. En een verbod zou jonge pubers de mogelijkheid ontnemen om op een veilige manier te leren omgaan met sociale media, wat onverstandig in een gedigitaliseerde wereld.

De voorstanders vinden een hogere leeftijdsgrens juist uitermate verstandig, omdat kinderen op deze leeftijd nog niet goed kunnen omgaan met schadelijke effecten van sociale media. Ook vermindert een ban de druk op kinderen om online te zijn en het beschermt deze kwetsbare groep tegen blootstelling aan ongepaste of schadelijke inhoud, is de gedachte. Verder is het beter voor hun schoolprestaties. Daarom is de telefoon voor middelbare scholieren ook al verbannen uit het klaslokaal sinds begin vorig jaar.

Ongelukkiger als je lang op sociale media zit
Directeur Neil van der Veer van Onderzoeksbureau Newcom, verantwoordelijk voor het jaarlijkse ‘Nationaal Social Media Onderzoek 2025', constateert een ‘fundamentele’ verandering van het denken over het gebruik van sociale media onder de zestien. ,,Nederlanders zien dat jonge pubers helemaal niet bestand zijn tegen de schadelijke gevolgen van al dat scrollen. Dat is niet alleen een gevoel, maar ook een feit. Want wij zien aantoonbaar in onze data dat mensen steeds ongelukkiger worden naarmate ze meer op sociale media zitten.”

Negatieve gevoelens groeien
Dat veelvuldig appen op je telefoon ongelukkig maakt, is al eerder aangetoond in onderzoeken. Maar de negatieve gevoelens groeien, blijkt uit het nieuwste Newcom-onderzoek. Inmiddels menen 6,9 miljoen Nederlanders (2024: 6,3 miljoen) dat sociale media een gevaar vormen voor het mentaal welzijn. En 2,4 miljoen mensen (2024: 2,2 miljoen) zeggen zich door het gebruik minder gelukkig te voelen. Ongeveer 5,2 miljoen Nederlanders van vijftien jaar en ouder proberen daarom minder op apps te zitten.

Onderzoeker Van der Veer spreekt over ‘een ongelooflijke maatschappelijke uitdaging’. ,,Sociale media zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Maar hoe we er precies mee om moeten gaan, is nog onduidelijk. De onschuld is er wel af: vijftien jaar geleden waren er nog de banaantjes en de smileys op Hyves. Dat was leuk om mee te experimenteren voor pubers, maar die tijd is voorbij. Inmiddels zien we dat het gebruik van sociale media zo ingebed is in het gedrag van vooral jongeren, dat juist generatie Z en de Millennials nu aangeven: ‘Ik word hier minder gelukkig van.’ En dan hebben we dus met zijn allen een groot probleem om aan te pakken.”

Nederlanders kritischer
Per saldo blijft het gebruik van sociale media hoog, ondanks de negatieve effecten. Nederlanders worden wel kritischer over welke platforms ze gebruiken. Belangrijkste verliezer: X. Het voormalige Twitter groeide een jaar geleden nog, ondanks de overname door de excentrieke en conservatieve Elon Musk in 2022. Maar inmiddels neemt een aanzienlijk deel van de gebruikers afscheid van het platform, mede door de negatieve sfeer en ongecontroleerde berichtgeving erop.

X heeft gedurende 2024 in Nederland een daling van 14 procent doorgemaakt, wat neerkomt op een verlies van 450.000 gebruikers. Een deel stapte over naar concurrent Threads (+270.000). De neergaande trend is sterker dan in de rest van de wereld (ruim 5 procent). De afgelopen twee jaar verloor X wereldwijd 33 miljoen gebruikers.

Ook opmerkelijk: BeReal, een app die gebruikers eens per dag vraagt een ongefilterde foto van zichzelf te posten, is het momentum onder tieners en twintigers definitief verloren. Leverde dit platform een jaar geleden al flink in bij dit onderzoek, daar kwam gedurende 2024 nog eens een daling van 600.000 gebruikers bovenop.

Uiteindelijk neemt het dagelijks gebruik bij alle grote platforms toe. Bij de kleinere platforms groeien Telegram (alternatief voor Whatsapp) en Threads het meest in dagelijks gebruik. Het blijkt toch moeilijk voor gebruikers om hun wens, minder op sociale media zitten, in de praktijk te brengen. Van der Veer besluit: ,,Sommige ontwikkelingen zijn niet te stoppen. Leer er dus maar mee om te gaan, dat is beter dan het tegen te houden.”

https://www.ad.nl/tech/ve(...)derlanders~a460f6dc/

Ik mag niks zeggen met m'n bijna 800.000 posts, maar........Uit eigen ervaring spreken. Door omstandigheden heb ik hulp in de huishouding. Mijn vaste hulp is al een tijdje ziek. Vervangster is 17. Ik was niet echt tevreden, maar ach, ze is jong en het is tijdelijk. Als ze een half uur in de badkamer bezig was geweest en ik ging daarna pissen (grote hobby van me) leek het net alsof ze alleen de vloer had nat gemaakt. Er waren meer van dit soort dingen. Vorige week wilde ik haar iets op m'n mobieltje (heet dat nog zo?) laten zien en liep de slaapkamer in. Ze schrok zich kapot. Ze zat (na een half uur) op het randje van het bed druk te typen. Er was nog niks gedaan behalve een sloop er af getrokken. Ik zal geen grap maken over ook zuigen onder de dekens. Dit lijkt me geen uitzondering. Ik zie op straat alleen maar jongelui met dat ding in de hand, meestal actief. Dit is geen opa spreekt. Van mij mogen ze. Maar toch........

p.s. Hoe kan ik ooit de boze buurman worden die een bal lek steekt ? :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_216421643
Alles verbieden!
pi_216421690
Maar wie controleert dat. Dan moet je met ID controle werken.(DigiD app) En denk niet dat tiktok en facebook ierom staan te springen.

Een neefje van me was 11 en loog dat hij 13 was en zat op tiktok.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 08:02:58 #4
418613 Loverboii
God's will be done.
pi_216421691
Werkgevers mogen er wel strenger op zijn m.i.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 08:09:44 #5
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216421715
Het gebruik van social media tegengaan voor de jeugd is een uitstekend idee. Of een verbod te handhaven valt, valt echter te bezien.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_216421721
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 08:09 schreef Scorpie het volgende:
Het gebruik van social media tegengaan voor de jeugd is een uitstekend idee. Of een verbod te handhaven valt, valt echter te bezien.
Alleen al controlleren uit welk land iemand komt is onmogelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216421949
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 08:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar wie controleert dat. Dan moet je met ID controle werken.(DigiD app) En denk niet dat tiktok en facebook ierom staan te springen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 08:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Alleen al controlleren uit welk land iemand komt is onmogelijk.
De 'oplossing' van de EU:

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 25 januari 2025 @ 08:50:18 #8
30919 mitt
Michael Corleone
pi_216421973
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 08:02 schreef capuchon_jongen het volgende:

Zoveel manieren om het te omzeilen.

Zijn nog wel jaren sci-fi digitalisering weg voordat dit soort dingen kunnen worden gereguleerd.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 25 januari 2025 @ 08:54:33 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_216422004
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 08:02 schreef Loverboii het volgende:
Werkgevers mogen er wel strenger op zijn m.i.
In welk opzicht, precies?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_216422031
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 08:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

[ x ]
Ik weet vrij veel van Authenticatie systemen af (ben verantwoordelijk voor meerdere authenticatie systemen bij een groot bank), en ik denk dat dit wel eens heel snel doorgevoerd kan worden. Wat we destijds met de Corona App zagen was al een voorproefje dat het systeem al klaar staat om in gebruik te worden genomen, echter er zijn op dit moment nog te veel wetten die dat verbieden. Echter de trein dendert langzaam voort, om nog een voorbeeld te geven is deze: https://www.tudelft.nl/st(...)-circulaire-economie

Kortom als je dat combineert met je digitale paspoort, dan is het volgende zetje om de burgers te beboeten als ze te veel footprint veroorzaken.

En uiteraard wordt deze regelgeving gepresenteerd onder het mom: De burger moet inzicht hebben in het product wat ze kopen, dikke lul drie bier ja.
pi_216422041
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 08:50 schreef mitt het volgende:

[..]
Zoveel manieren om het te omzeilen.

Zijn nog wel jaren sci-fi digitalisering weg voordat dit soort dingen kunnen worden gereguleerd.
Ze hebben die sci-fi digitalisering niet nodig omdat ze het bij de wortel aanpakken, namelijk bij de techbedrijven zelf, dit heeft men al succesvol gedaan bij de Crypto en Gokbedrijven. Ja technisch gezien kan je veel omzeilen, maar voor 95% van de mensen is dit veel te veel gedoe.
pi_216422043
Het houden van kinderen zouden ze moeten verbieden, scheelt een hoop problemen.
pindazakje
pi_216422067
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 08:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Veel van die ouders kunnen hun kinderen ook niet verzorgen en stoppen ze overdag in een kinderasiel waar ze dan ook nog eens de hoofdprijs moeten betalen.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 09:01:41 #14
418613 Loverboii
God's will be done.
pi_216422071
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 08:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
In welk opzicht, precies?
Dat ze met hun hoofd meer met hun telefoon bezig zijn dan met hun werk. Lijkt me niet bevorderlijk voor beide partijen.
pi_216422085
quote:
Word aan gewerkt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216422086
Ze zijn bang dat de jonge generatie een alternatief medium hebben waar ze een andere invalshoek te zien krijgen op zaken dan wordt gepresenteerd via de mainstream gereguleerde kanalen. Zoals Jonathan Grernblatt va de ADL zei, parafrasseer: als Israel de support van de jonge generatie verliest kan Israel het schudden.

Jongeren zijn namelijk de toekomst.

tiktok
  zaterdag 25 januari 2025 @ 09:05:47 #17
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216422105
Maak er dan meteen 18 van, dan kunnen er tenminste tieten gepost worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_216422115
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:03 schreef Jeo_Boden het volgende:
Ze zijn bang dat de jonge generatie een alternatief medium hebben waar ze een andere invalshoek te zien krijgen op zaken dan wordt gepresenteerd via de mainstream gereguleerde kanalen. Zoals Jonathan Grernblatt va de ADL zei, parafrasseer: als Israel de support van de jonge generatie verliest kan Israel het schudden.

Jongeren zijn namelijk de toekomst.

[ tiktok ]
Ga jij nu voor persvrijheid pleiten :') :') :') :') :')
pi_216422116
Het AD maakt weer promotie voor de verdere uitrol van de totalitaire infrastructuur en plaatst de staat maar wat graag in de rol van de ouders.

Gebrek aan regelgeving en handhaving creeert een probleem wat dan weer door de EU opgelost moet worden met meer controle over de burger.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 09:07:50 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216422124
Alles verbieden waar ik geen last van heb/denk te hebben. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_216422125
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Het AD maakt weer promotie voor de verdere uitrol van de totalitaire infrastructuur en plaatst de staat maar wat graag in de rol van de ouders.

Gebrek aan regelgeving en handhaving creeert een probleem wat dan weer door de EU opgelost moet worden met meer controle over de burger.
DPG Media is dan ook het favoriete schoothondje van de EU.
pi_216422131
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:05 schreef MichaelScott het volgende:
Maak er dan meteen 18 van, dan kunnen er tenminste tieten gepost worden.
Hear hear.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216422138
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:07 schreef Hyperdude het volgende:
Alles verbieden waar ik geen last van heb/denk te hebben. ^O^
Dat denken zit hem het gevaar in, zouden de Joden het erg gevonden hebben in 1932 toen de Amsterdamse boekhouding keurig op de kaart intekende waar de Joodse gezinnen woonden?
pi_216422151
Alle ‘sociale’ media verbieden, ik herhaal: verbieden.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 09:12:23 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216422166
foutje :@

[ Bericht 51% gewijzigd door Hyperdude op 25-01-2025 09:20:53 ]
pi_216422329
Leuk bedacht, maar ligt dit niet ook bij de ouders? Wat heb je aan zo'n leeftijdsgrens, en wie moet dat dan gaan handhaven?
  zaterdag 25 januari 2025 @ 09:31:15 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216422357
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:27 schreef Morri2 het volgende:
Leuk bedacht, maar ligt dit niet ook bij de ouders? Wat heb je aan zo'n leeftijdsgrens, en wie moet dat dan gaan handhaven?
De Nederlandse Sociale Media Bond (DMB) :)
pi_216422366
quote:
en wie moet dat dan gaan handhaven?
De EU met hun verplichte digitale ID om op het internet te mogen.
pi_216422393
quote:
't is de EU niet enkelt om de kinderen te doen natuurlijk. Want iedereen zal een ID moeten tonen om te bewijzen dat ze oud genoeg zijn. Maar dit zal weer als BNW complot geneuzel aangemerkt worden denk ik.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 09:40:50 #30
30919 mitt
Michael Corleone
pi_216422434
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 08:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ze hebben die sci-fi digitalisering niet nodig omdat ze het bij de wortel aanpakken, namelijk bij de techbedrijven zelf, dit heeft men al succesvol gedaan bij de Crypto en Gokbedrijven. Ja technisch gezien kan je veel omzeilen, maar voor 95% van de mensen is dit veel te veel gedoe.
Is dit niet anders? Sociale media zit zoveel meer verwoven in de maatschappij dan crypto en gokken.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_216422477
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:40 schreef mitt het volgende:

[..]
Is dit niet anders? Sociale media zit zoveel meer verwoven in de maatschappij dan crypto en gokken.
Ik doelde er meer op dat het veel makkelijker is om de 5 grote social media verplichten om dit af te dwingen, dan dat ze allemaal lastige dingen moeten toepassen aan de gebruikers kant.
pi_216422533
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik doelde er meer op dat het veel makkelijker is om de 5 grote social media verplichten om dit af te dwingen, dan dat ze allemaal lastige dingen moeten toepassen aan de gebruikers kant.
Buiten dat verdwijnt een belangrijk deel van het netwerk effect. Het is niet zo aantrekkelijk je te begeven op, zeg, facebook als je vriendjes er niet zijn.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216422553
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Buiten dat verdwijnt een belangrijk deel van het netwerk effect. Het is niet zo aantrekkelijk je te begeven op, zeg, facebook als je vriendjes er niet zijn.
Klopt, daarom is het ook niet zo moeilijk. Bovendien wat privacy betreft zijn Nederlanders beste makke schaapjes.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 25 januari 2025 @ 10:02:40 #34
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_216422636
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:01 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Dat ze met hun hoofd meer met hun telefoon bezig zijn dan met hun werk. Lijkt me niet bevorderlijk voor beide partijen.
Tja, dat is aan de werkgever of die daar problemen mee heeft, hebben wij toch verder weinig van te vinden? :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_216422640
Als je Nederlandse TV kijkt mag je niets zeggen over social media.

Kinderen horen niet op het internet
Heel veel sambal
pi_216422699
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 10:03 schreef Nyamuk het volgende:
Als je Nederlandse TV kijkt mag je niets zeggen over social media.

Kinderen horen niet op het internet
Wat doe je hier dan?
pi_216422823
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 10:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat doe je hier dan?
Alsof jij oud genoeg bent daar wat van te mogen vinden :X
Heel veel sambal
  zaterdag 25 januari 2025 @ 12:58:09 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216424460
Ik haat dingen verbieden
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216424488
Vroeger in de bieb ging ik als kind kijken bij de boeken voor volwassenen en dan op zoek naar spannende dingen. Dat hoort bij je ontwikkeling.
Waarom zou dat nu anders zijn bij kids?
  zaterdag 25 januari 2025 @ 13:18:27 #40
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_216424587
quote:
Wie betaalt dan jouw pensioen? Wie verzorgt/helpt jou wanneer je ouder bent? Wie werkt er in de supermarkt, werkt op het land, onderhoudt de wegen, etc.? Jouw medebejaarden?

Ik snap dat je waarschijnlijk niet serieus bent, maar het heeft wel veel raakvlakken met de populaire gedachte in individualistische samenlevingen, dat mensen met kinderen de maatschappij vooral tot last zijn. En dat is natuurlijk te kortzichtig voor woorden.
Krekker is de bom!
pi_216424618
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 13:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wie betaalt dan jouw pensioen? Wie verzorgt/helpt jou wanneer je ouder bent? Wie werkt er in de supermarkt, werkt op het land, onderhoudt de wegen, etc.? Jouw medebejaarden?

Ik snap dat je waarschijnlijk niet serieus bent, maar het heeft wel veel raakvlakken met de populaire gedachte in individualistische samenlevingen, dat mensen met kinderen de maatschappij vooral tot last zijn. En dat is natuurlijk te kortzichtig voor woorden.
Dat betaal je zelf tegenwoordig met je persoonlijke potje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216424637
quote:

[..]
[..]

[ x ]
We hebben 1 klein probleempje, laat we het oplossen door iedereen en zn moeder onder staatscontrole te plaatsen.

Het standaard narratief van dat gore wef.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 25 januari 2025 @ 13:31:30 #43
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216424671
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:36 schreef Jeo_Boden het volgende:

[..]
't is de EU niet enkelt om de kinderen te doen natuurlijk. Want iedereen zal een ID moeten tonen om te bewijzen dat ze oud genoeg zijn. Maar dit zal weer als BNW complot geneuzel aangemerkt worden denk ik.
:G
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216424739
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 12:58 schreef -XOR- het volgende:
Ik haat dingen verbieden
Wat nou als ze dingen verbieden gaan verbieden?
pi_216424779
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:36 schreef Jeo_Boden het volgende:

[..]
Volgens mij is de planning dat dat dit jaar ingevoerd gaat worden ja.
Ik ben geen complotdenker maar als het eenmaal ingevoerd is, is de stap van "Alleen ter controle van leeftijd" naar "Laten we meteen ook kijken waar men op zit" Natuurlijk vrij klein, met name onder het mom van kinderporno en terrorisme.

Edit: en voeg dat samen met de chatcontrole wet die men er steeds door probeert door te duwen in de EU en dan weten ze straks alles wat jij doet, typt, zoekt, bekijkt.
pi_216424867
quote:

[..]
[..]

[ x ]
EUSR.

Ben op zich er wel voor dat de jeugd minder tijd doorbrengt op social media, maar dit soort EUSR maatregelen ben ik uiteraard niet voor.
pi_216424871
quote:
In bijna alle leeftijdsgroepen is een meerderheid te zien voor ophoging van de minimumleeftijd van de huidige 13 jaar, zo komt naar voren uit het representatieve ‘Nationaal Social Media Onderzoek 2025'.
De generatie die vroeger Twilight CD's zat te verhandelen op het schoolplein en copyparty's afstruinde... :')

En nu wijsneuzerig doen dat eea maar verboden moet worden... Donder toch een eind op met je verbodsfetisjisme.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 14:00:46 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216424912
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 13:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat nou als ze dingen verbieden gaan verbieden?
Zoals ik al schreef haat ik verboden en zou ik ook dat verbod verbieden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216424925
quote:
Dit ligt vooral bij de ouders ja. En zoals bij alles moet je als kind mazzel hebben dat je bij de juiste ouders geboren wordt.

De tech-mensen die al die apps ontwikkelen zijn daar ironisch genoeg veel voorzichtiger mee dan de meeste mensen.
pi_216424928
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 13:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
De generatie die vroeger Twilight CD's zat te verhandelen op het schoolplein en copyparty's afstruinde... :')

En nu wijsneuzerig doen dat eea maar verboden moet worden... Donder toch een eind op met je verbodsfetisjisme.
Ook niet te handhaven. Men denkt alles maar met verboden op te lossen. Bevalt mij iets niet dan graag een verbod zolang mijn eigenaardigen maar niet verboden worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')