Dat is niet zoveel hoor, alleen eiwitrijk soja, nog geen 3%quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:53 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Als dat het was ging het nog enigszins.
Maar wat wij doen is daarnaast nog extra veevoer importeren zodat we met een extra strontoverschot blijven zitten.
We kunnen niet genoeg stront hebben hierquote:Op woensdag 22 januari 2025 22:53 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Als dat het was ging het nog enigszins.
Maar wat wij doen is daarnaast nog extra veevoer importeren zodat we met een extra strontoverschot blijven zitten.
Nederland importeert 4x de oppervlakte van Noord-Holland aan soja voor veevoer: https://www.greenpeace.or(...)or-nederlandse-soja/quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is niet zoveel hoor, alleen eiwitrijk soja, nog geen 3%
Nou nee, en niet alleen soja maar alle gewassen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is niet zoveel hoor, alleen eiwitrijk soja, nog geen 3%
maar cacao is geen veevoer, palmolie ook nietquote:Op woensdag 22 januari 2025 23:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nederland importeert 4x de oppervlakte van Noord-Holland aan soja voor veevoer: https://www.greenpeace.or(...)or-nederlandse-soja/
Nederland grootste importeur soja van de EU: https://www.demolenaar.nl(...)cao-van-de-eu/51100/
Nederlandse boer verslaafd aan Braziliaanse soja: https://www.volkskrant.nl(...)iliaanse-amazone-op/
Meer dan 4 miljard kilo soja-import: https://www.nieuweoogst.n(...)20de%20Statistiek%20(CBS).&text=Brazili%C3%AB%20is%20met%202%2C4,leverancier%20van%20sojabonen%20voor%20Nederland.
Maar inderdaad, alleen Braziliaanse soja is niet genoeg, we importeren ook nog miljarden kilo's uit Europa: https://www.pigbusiness.n(...)fkomstig-uit-europa/
50% van de diervoeding wordt geïmporteerd: https://corazon.nu/stikst(...)et-in-nederland-uit/
Wanneer ga jij eens leren om even te kijken of wat je typt wel waar is? Je bent de grootste fakenieuws verspreider van dit forum.
https://www.demolenaar.nl(...)cao-van-de-eu/51100/quote:Voor koeien kan er gekozen worden uit verschillende soorten krachtvoer, waaronder aardappelrestant, CCM en maisvoermeel.
Aardappelrestant is een bijproduct van de aardappelverwerkende industrie en is een smakelijk, zetmeelrijk product met een hoge energiewaarde.
quote:De sojaboon is een peulvrucht die meestal wordt gedroogd, gepeld en daarna industrieel verwerkt tot sojaolie en -meel. Een klein deel betreft schillen en productieverlies.
De sojaolie wordt vooral gebruikt voor voeding voor mensen, in bijvoorbeeld margarine, koekjes, soepen en sauzen. Het eiwitrijke sojameel wordt vooral ingezet als voer voor kippen, varkens en koeien.
Mwah.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:53 schreef michaelmoore het volgende:
TATA staal was er nog niet eens toen
quote:Hoogovens IJmuiden. Onderdeel van, Tata Steel IJmuiden en Tata Steel Nederland. Onderdeel sinds, 2007. Oprichting, 1918. Hoofdkantoor, IJmuiden.
Helemaal eens.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon dikke onzin. We produceren hier grotendeels voor het buitenland. Laat het buitenland dat maar zelf doen.
Jij ziet geen verschil in normale economische activiteiten of één van de meest milieubelastende en luchtvervuilende zaken in een vrij dichtbevolkt gebied dat door zijn unieke ligging ook nog eens essentieel is voor een hoop diersoorten?quote:Op donderdag 23 januari 2025 06:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Laat duitsland maar stoppen met bouwen van autos voor het buitenland, of Brazilië met het produceren van koffie, of Frankrijk stoppen met wijn, of China met elektronica.
Voortaan alleen nog maar made in holland artikelen gebruiken of consumeren.
la je ene drogargument onderuit wordt geschoffeld beginnen we maar met het volgende. De activiteiten die je noemt zijn niet zo belastend voor de leefomgeving. Laat boeren dat maar produceren.quote:Op donderdag 23 januari 2025 06:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Laat duitsland maar stoppen met bouwen van autos voor het buitenland, of Brazilië met het produceren van koffie, of Frankrijk stoppen met wijn, of China met elektronica.
Er zijn behoorlijk wat onderwerpen links geworden de afgelopen tijd. En dan te bedenken dat zo'n "nieuw links onderwerp" als bestaanszekerheid gegarandeerd zou zijn bij de PVV en we de wind door de kieren horen blazen in stilte mbt wat er allemaal al op dat gebied is gedaan.quote:Op donderdag 23 januari 2025 07:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
la je ene drogargument onderuit wordt geschoffeld beginnen we maar met het volgende. De activiteiten die je noemt zijn niet zo belastend voor de leefomgeving. Laat boeren dat maar produceren.
Maar nee boeren zijn zielig en een schoon leefmilieu is maar linkse onzin. Poepwater zullen wij drinken.
Ik zie wel het verschil en ik zeg ook niet dat we iets aan het klimaat moeten doen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 06:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij ziet geen verschil in normale economische activiteiten of één van de meest milieubelastende en luchtvervuilende zaken in een vrij dichtbevolkt gebied dat door zijn unieke ligging ook nog eens essentieel is voor een hoop diersoorten?
Daarbij kunnen we prima een belangrijke graanschuur voor de wereld worden, of één van de belangrijkste aardappelproducenten. Kan geheel biologisch, want na een tiental jaar is de opbrengst tussen intensief of biologisch hetzelfde. Dus produceren voor de export kan best. Dat kan goed in de buurt van natura 2000 gebieden.
Verder mogen er ook gewoon weilanden met koeien blijven, maar wel minder per hectare omdat het grondgebonden moet zijn. 3,5 volwassen melkkoeien per hectare, dat hoort de norm te zijn zo is uitgerekend. Geven we de boeren ook geld voor natuurbeheer, zodat er bloemrijke randen en heel belangrijk ook weer houtwallen kunnen komen.
Niemand pleit voor minder boeren. Men pleit alleen voor een normale verhouding vee per hectare. Met daarbij juist een beter verdienmodel voor de boeren (daarom is het zo idioot dat een stel grote schreeuwers met megastallen het landbouwakkoord weggooide, LTO heeft daar ook al spijt van, de boeren gingen er op vooruit met minder werk).
Mooi, zijn we het eens. Niemand wil namelijk boeren wegjagen. De linkerkant van de Kamer wil zelfs meer boeren. Daarbij is 'enorme inflatie' nogal een drogreden, dit speelt al minstens sinds 1997 en zoals het RD zei eigenlijk al 60 jaar.quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alleen in tijden van enorme inflatie boeren wegjagen, die voorzien in primaire levensbehoeften, ben ik tegen.
https://www.wur.nl/nl/sho(...)r-waterkwaliteit.htmquote:De waterkwaliteit in Nederland is de slechtste van alle EU-lidstaten; maar één procent van onze wateren verdient het predicaat ‘goed’. De kans is dan ook klein dat we tijdig voldoen aan de Europese Kaderrichtlijn Water. “We zullen in dit waterland zowel boeren, burgers als industrie minder vrijblijvend tegemoet moeten treden.”
https://www.milieucentraa(...)bestrijdingsmiddelen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 07:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
la je ene drogargument onderuit wordt geschoffeld beginnen we maar met het volgende. De activiteiten die je noemt zijn niet zo belastend voor de leefomgeving. Laat boeren dat maar produceren.
Maar nee boeren zijn zielig en een schoon leefmilieu is maar linkse onzin. Poepwater zullen wij drinken.
Daarom drink ik deze koffie: https://www.moyeecoffee.com/our-environmental-impact/quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.milieucentraa(...)bestrijdingsmiddelen.
Nou prima als ze in die landen maatregelen nemen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.milieucentraa(...)bestrijdingsmiddelen.
Levert het die landen, naast ernstige schade aan de natuur, ook betrekkelijk weinig gewin op? Dan denk ik dat het een goed idee is, toch?quote:Op donderdag 23 januari 2025 06:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Alles blijft altijd hetzelfde. Slotje.quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Levert het die landen, naast ernstige schade aan de natuur, ook betrekkelijk weinig gewin op? Dan denk ik dat het een goed idee is, toch?
Als dit geen reden is om een status quo te doorbreken, welke reden is dan wel goed genoeg? Moeten we niet gewoon ophouden met politiek als je niets wil omdat er een paar mensen last van hebben?
Meest vermoeiende is gewoon dat deze users, net als Caroline, het echt wel horen, het echt wel lezen, het echt wel begrijpen maar het gewoon niet willen toegeven.quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:48 schreef Hanca het volgende:
Dit is trouwens wel een demonstratie van hoe kamerdebatten over landbouw steeds meer gaan. Van der Plas en de minister worden hier perfect uitgebeeld door @:Kickinalfa. Vingers in de oren voor alle argumenten, alleen opkomen voor het grootbedrijf van de boeren en doen alsof de voedselzekerheid in geding is. Terwijl de rest van de Kamer bijna voltallig wetenschappelijk rapport na wetenschappelijk rapport op tafel legt om de onzin van hun stellingen en de noodzaak van maatregelen te bewijzen. Maar Van der Plas en de minister hebben vingers in hun oren, die horen dus niks.
Het heeft niks met rationaliteit te maken iig.quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Meest vermoeiende is gewoon dat deze users, net als Caroline, het echt wel horen, het echt wel lezen, het echt wel begrijpen maar het gewoon niet willen toegeven.
Volgende week komt deze user weer met zelfde riedeltje. Net als michaelmoore en consorten. Gewoon weer van alles bij elkaar halen wat in hun hoofd blijkbaar erg logisch is. Of je noemt het trollen, kan ook.
Ah, een vrijwilliger voor het werken in de kolenmijnen heeft zich gemeld.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kool is energie, energie is een eerste levensbehoefte. We hadden de kolenmijnen dus nooit moeten sluiten. Daarom hebben we nu alle problemen die we hebben.
Het idee is dat de overheid de wet serieus neemt en dus voldoet aan de inspanningsverplichting om de stikstofuitstoot zo omlaag te brengen dat er in elk geval wordt geprobeerd om aan de wet te voldoen. Dat had gekund met het programma dat de provincies hadden liggen, als ze die niet aan de kant hadden gegooid dan had de staat deze rechtszaak gewonnen waarschijnlijk. Tenminste, dat lees ik van alle kenners en juristen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wat is nu het idee? bepaalde boete als de doelstelling en uitvoering niet goed genoeg zijn?
Omdat de overheid de wet kan overtreden zonder nare gevolgen voor de betrokkenen. Voor burgers en bedrijven ligt dat anders.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het idee is dat de overheid de wet serieus neemt en dus voldoet aan de inspanningsverplichting om de stikstofuitstoot zo omlaag te brengen dat er in elk geval wordt geprobeerd om aan de wet te voldoen. Dat had gekund met het programma dat de provincies hadden liggen, als ze die niet aan de kant hadden gegooid dan had de staat deze rechtszaak gewonnen waarschijnlijk. Tenminste, dat lees ik van alle kenners en juristen.
De boete zelf moet het dwangmiddel niet zijn, de overheid hoort toch wel een intrinsieke motivatie te hebben om de wet belangrijk te vinden? Als de overheid de wet al niet serieus neemt, waarom zouden burgers en bedrijven dat dan wel doen?
Tja, sorry. Misschien deug ik wel en is dat het probleem.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat de overheid de wet kan overtreden zonder nare gevolgen voor de betrokkenen. Voor burgers en bedrijven ligt dat anders.
Het goede voorbeeld geven is woke, dat doet niemand meer tegenwoordig.![]()
Laatste der Mohikanen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, sorry. Misschien deug ik wel en is dat het probleem.
Aangepast.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat de overheid de wet kan overtreden zonder nare gevolgen voor de betrokkenen. Voor burgers en MKB bedrijven ligt dat anders.
Het goede voorbeeld geven is woke, dat doet niemand meer tegenwoordig.![]()
Ja er is weinig trollerigs aan, ik heb mijn argumenten gegeven en hou er een andere mening op na.quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Meest vermoeiende is gewoon dat deze users, net als Caroline, het echt wel horen, het echt wel lezen, het echt wel begrijpen maar het gewoon niet willen toegeven.
Volgende week komt deze user weer met zelfde riedeltje. Net als michaelmoore en consorten. Gewoon weer van alles bij elkaar halen wat in hun hoofd blijkbaar erg logisch is. Of je noemt het trollen, kan ook.
En daar doe je dus iets raars. Je zet 'vinden dat stikstof een papieren probleem is' als een mening weg die je kunt hebben. Is vinden dat sneeuw koud is ook een mening die je kunt hebben, maar beweren dat het warmer is dan vloeibaar water mag natuurlijk ook?quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja er is weinig trollerigs aan, ik heb mijn argumenten gegeven en hou er een andere mening op na.
Dat jij mijn argumenten nonsens vindt mag ook, dat jij vindt dat we de intensieve vee industrie moeten stoppen om de natuur te redden mag ook.
Zo zijn er waarschijnlijk ook weer anderen die vinden dat stikstof een papieren probleem is etc etc.
Zoveel mensen zoveel meningen, had zou wat zijn als iedereen hetzelfde dacht over elk onderwerp.
Als ik zeg dat je met een normale dobbelsteen 7 kan gooien, is dat dan ook een mening?quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja er is weinig trollerigs aan, ik heb mijn argumenten gegeven en hou er een andere mening op na.
Dat jij mijn argumenten nonsens vindt mag ook, dat jij vindt dat we de intensieve vee industrie moeten stoppen om de natuur te redden mag ook.
Zo zijn er waarschijnlijk ook weer anderen die vinden dat stikstof een papieren probleem is etc etc.
Zoveel mensen zoveel meningen, had zou wat zijn als iedereen hetzelfde dacht over elk onderwerp.
Dat heeft de agrolobby er goed in weten te stappen bij de mensen. Ik vind het altijd ongelooflijk dat dit verhaal er juist bij al die lui die zo ontzettend ontvankelijk zijn voor allerlei complottheorieën er wel als zoete koek in gaat.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:59 schreef Hexagon het volgende:
Je begint te roepen dat als we de veestapel verminderen, we niet genoeg vlees meer voor ons land hebben.
Op een of andere manier zien ze boeren als medestrijders tegen de hoge heren in Den Haag.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dat heeft de agrolobby er goed in weten te stappen bij de mensen. Ik vind het altijd ongelooflijk dat dit verhaal er juist bij al die lui die zo ontzettend ontvankelijk zijn voor allerlei complottheorieën er wel als zoete koek in gaat.
Ja, vragen beantwoorden lukt @Kickinalfa niet echt, waarom de grootte van de veestapel nou zo heilig is dat je alles er voor op wil offeren en het Nederland zelfs miljarden mag kosten ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ik zeg dat je met een normale dobbelsteen 7 kan gooien, is dat dan ook een mening?
Je "argumenten" zijn simpelweg drogargumenten.
Je begint te roepen dat als we de veestapel verminderen, we niet genoeg vlees meer voor ons land hebben. Dat is simpelweg niet waar. En dus ook gewoon geen mening. Evenals dat niemand er voor is dat we in een autarkie gaan leven.
Je bent blijkbaar van mening dat natuur en leefmilieu wel allemaal kapot mag om maar niets te hoeven doen aan de veestapel. Waarom is het zo belangrijk dat we zoveel beesten hier houden, dat dat de prijs moet zijn? Dat antwoord blijft uit.
Of ze waaien mee met alle varianten van propaganda die ze tegenkomen en vervolgens gretig oplikken.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op een of andere manier zien ze boeren als medestrijders tegen de hoge heren in Den Haag.
Of is natuur en milieu maar links en dus stom.
Wat vind jij daar zelf van?quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-van-trump~bb7d5a15/
Is het wel wenselijk dat mensen met zoveel kapitaal zich bemoeien met NGO's en politiek? Moet hun macht niet drastisch ingeperkt worden?
Heel weinig.quote:
Wanneer je zou stellen dat je geen waarde hecht aan specifieke feiten, dat is één ding ..quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het werd als voorbeeld genoemd in een rijtje en ja misschien is het niet het beste voorbeeld.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:49 schreef Hanca het volgende:
En daar doe je dus iets raars. Je zet 'vinden dat stikstof een papieren probleem is' als een mening weg die je kunt hebben. Is vinden dat sneeuw koud is ook een mening die je kunt hebben, maar beweren dat het warmer is dan vloeibaar water mag natuurlijk ook?
Je kunt feiten niet wegzetten als een mening. Dat stikstof geen papieren probleem is, maar een probleem dat werkelijk de natuur vernietigt is een feit, dat erkent zelfs de BBB. Dat onze waterkwaliteit achteruit holt is een feit, niet te ontkennen. Dat je sneller ziek wordt in de buurt van een megastal ook.
Ja dat hebben we gezien de afgelopen dagen en je verklapt ook niets met je avatar.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel weinig.
Wat mij betreft gaan alle rijken die toegang hebben of kunnen verkrijgen tot rechtspraak, beeldvorming, informatie voorziening ALLEMAAL een toontje lager zingen.
Let op het woord ALLEMAAL. Ik hoef geen nieuwe aristrocatie perse onder Musk en zijn kornuiten, maar het sponseren van van alles en nog wat door Gates, Soros en meer van die trawanten moet dan ook aan banden worden gelegd.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Komt er nog een antwoord op de vraag waarom de grootte van de veestapel volgens jou zo essentieel is dat daarvoor alles in Nederland moet wijken?quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het werd als voorbeeld genoemd in een rijtje en ja misschien is het niet het beste voorbeeld.
Ik ontken ook helemaal niet dat de uitstoot van stikstof gevolgen heeft voor het milieu.
quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:10 schreef Hanca het volgende:
Waarom vind jij het zo essentieel dat Nederland verreweg de meeste veedieren per hectare in de wereld heeft? Wat is daar nu het specifieke nut van, naast dat het er voor zorgt dat we oppervlaktewater niet meer als drinkwater kunnen gebruiken, de lucht ziekmakend wordt en de natuur afsterft?
Vreemd dat je zo van leer trekt wanneer het beesten betreft, maar het allemaal heel moeilijk wordt wanneer je tegen vliegvakanties ageert.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op een of andere manier zien ze boeren als medestrijders tegen de hoge heren in Den Haag.
Of is natuur en milieu maar links en dus stom.
Ik ben niet van mening dat we geen vlees overhouden voor onszelf, ik ben van mening dat wij als land nu eenmaal producten maken voor andere landen net zoals andere landen dat ook voor ons doen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ik zeg dat je met een normale dobbelsteen 7 kan gooien, is dat dan ook een mening?
Je "argumenten" zijn simpelweg drogargumenten.
Je begint te roepen dat als we de veestapel verminderen, we niet genoeg vlees meer voor ons land hebben. Dat is simpelweg niet waar. En dus ook gewoon geen mening. Evenals dat niemand er voor is dat we in een autarkie gaan leven.
Je bent blijkbaar van mening dat natuur en leefmilieu wel allemaal kapot mag om maar niets te hoeven doen aan de veestapel. Waarom is het zo belangrijk dat we zoveel beesten hier houden, dat dat de prijs moet zijn? Dat antwoord blijft uit.
Dus die paar boeren wonen op 54% van Nederland en de rest woont op 13% van Nederland. Het is niet gek dat er straks geprobeerd wordt om die 54% een stukje lager te maken, zodat die 13% weer iets omhoog kan.quote:Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein, en 13 procent (0,5 miljoen hectare) als bebouwingnoot1
Whataboutism is ook een bekend drogargument.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd dat je zo van leer trekt wanneer het beesten betreft, maar het allemaal heel moeilijk wordt wanneer je tegen vliegvakanties ageert.
Hoe kun je het dan anders beperken of oplossen? Het WUR weet het niet, namelijk. Maar wellicht heb jij een geniaal plan, terwijl je vanmorgen nog aan ChatGTP moest vragen hoe stikstofdepositie nou daadwerkelijk werkt...quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat er milieu schade ontstaat ontken ik ook helemaal niet, maar ik accepteer het danwel kun je het op andere manieren beperken/oplossen.
Het is toch geen wetmatigheid dat vlees en zuivel zo efficiënt en goedkoop mogelijk geproduceerd en gedistribueerd moet worden?quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ben niet van mening dat we geen vlees overhouden voor onszelf, ik ben van mening dat wij als land nu eenmaal producten maken voor andere landen net zoals andere landen dat ook voor ons doen.
Hierbij ondervindt het producerende land milieuschade. Dus eenzijdig zeggen dat een land maar moet stoppen met export is naar mijn mening nogal beperkt. Want als alle landen dat gaan doen dan heb je niks meer.
Dat er milieu schade ontstaat ontken ik ook helemaal niet, maar ik accepteer het danwel kun je het op andere manieren beperken/oplossen.
Er zijn heel veel mensen die vinden dat ze recht hebben op vlees dat dusdanig goedkoop is dat ze iedere dag een flinke hoeveelheid kunnen eten. Dus ietsje duurder is geen optie.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is toch geen wetmatigheid dat vlees en zuivel zo efficiënt en goedkoop mogelijk geproduceerd en gedistribueerd moet worden?
Als dat wat extensiever en lokaler zou gebeuren, dan is de impact al stukken beperkter.
Maar goed, dan wordt een stukje vlees wellicht wel iets duurder.l
Dat snap ik ook wel. Maar goed, de wal is druk bezig het schip te keren. Dit model is domweg onhoudbaar.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die vinden dat ze recht hebben op vlees dat dusdanig goedkoop is dat ze iedere dag een flinke hoeveelheid kunnen eten. Dus ietsje duurder is geen optie.
Er zitten ook gezondheidsvoordelen aan een dieet dat uit wat meer plantaardige producten bestaat. Maar er zullen vast mensen blijven die blij worden van kiloknallers.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Maar goed, de wal is druk bezig het schip te keren. Dit model is domweg onhoudbaar.
En dan nog kan men zich vast via goedkoop geïmporteerd industrieel vlees vol blijven proppen als dat de wens is.
Is "bebouwing" alleen huizen, of zijn dat ook kantoren, winkelpanden, etc?quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus die paar boeren wonen op 54% van Nederland en de rest woont op 13% van Nederland. Het is niet gek dat er straks geprobeerd wordt om die 54% een stukje lager te maken, zodat die 13% weer iets omhoog kan.
Ook inderdaad.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is "bebouwing" alleen huizen, of zijn dat ook kantoren, winkelpanden, etc?
Tja, die hersendooie tweetdumper kwam hier niet voor een oprechte, inhoudelijke discussie natuurlijk.quote:
Dus dat handjevol boeren woont op 54% van de grond en de rest van Nederland mag het doen met een deel van de 13% die bebouwd is.quote:
Ik ga niet op boerengrond wonen ergens in the middle of nowhere bij een Natura-2000 gebied.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus dat handjevol boeren woont op 54% van de grond en de rest van Nederland mag het doen met een deel van de 13% die bebouwd is.
En dan nog zijn er mensen die gaan steigeren als er wordt voorgesteld om wat boerenbedrijven te sluiten
Het gaat me nog niet eens om de grond, ik vind het prima als (zo goed als) alle landbouwgrond voor boeren beschikbaar blijft. Alleen dan niet intensief, minder vee (vee alleen grondgebonden) en het liefst zo veel mogelijk tot alles biologisch, weg met gifstoffen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus dat handjevol boeren woont op 54% van de grond en de rest van Nederland mag het doen met een deel van de 13% die bebouwd is.
En dan nog zijn er mensen die gaan steigeren als er wordt voorgesteld om wat boerenbedrijven te sluiten
Van de ene kant fijn dat ze in elk geval éérst een advies inwinnen alvorens een besluit te nemen. Van de andere kant is dit ook een gigantisch zwaktebod, want moet de meerderheid ook gewoon 'nee' kunnen zeggen zonder zich te hoeven verschuilen achter het advies van de RvS.quote:De Raad van State, de belangrijkste adviseur van het kabinet en de Tweede Kamer, moet advies geven over de gevolgen van een ingrijpend voorstel van NSC over de nieuwe pensioenwet. Dat heeft de Kamer, inclusief de fractie van NSC zelf, in een bijzondere vergadering besloten.
Gewoon jammer ook dat NSC nu opeens over pensioenstelsel wil praten terwijl er grotere problemen zijn. De coalitiepartijen blinken niet uit in daadkracht.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van de ene kant fijn dat ze in elk geval éérst een advies inwinnen alvorens een besluit te nemen. Van de andere kant is dit ook een gigantisch zwaktebod, want moet de meerderheid ook gewoon 'nee' kunnen zeggen zonder zich te hoeven verschuilen achter het advies van de RvS.
Dit is ook schitterend. Het moet sneller en beter maar het kost wel meer. Geld wat niet ingeboekt is.quote:Nieuwe asielwet kost IND jaarlijks 25 tot 60 miljoen euro meer
Er moet dus meer personeel bij; terwijl Faber in elke debat roept dat het niet nodig is en de oppositie haar telkens op wijst. Als je sneller wil moet je meer mensen bij halen...quote:Het nieuwe stelsel vraagt in elk geval om meer personeel bij de IND. Faber schat dat er 120 tot 279 formatieplaatsen bij moeten komen, wat jaarlijks dus al met al zeker 25 miljoen euro gaat kosten. De minister denkt dat er naast deze structurele kosten ook incidentele kosten zullen zijn, bijvoorbeeld voor aanpassing van de interne systemen.
En dan zijn de extra beroepszaken bij de rechter nog niet een meegenomen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gewoon jammer ook dat NSC nu opeens over pensioenstelsel wil praten terwijl er grotere problemen zijn. De coalitiepartijen blinken niet uit in daadkracht.
https://nos.nl/artikel/25(...)60-miljoen-euro-meer
[..]
Dit is ook schitterend. Het moet sneller en beter maar het kost wel meer. Geld wat niet ingeboekt is.
[..]
Er moet dus meer personeel bij; terwijl Faber in elke debat roept dat het niet nodig is en de oppositie haar telkens op wijst. Als je sneller wil moet je meer mensen bij halen...
Het is dan toch ook de bedoeling dat het allemaal veel geld kost, zodat er nog harder geklaagd kan worden over asielzoekers?quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dan zijn de extra beroepszaken bij de rechter nog niet een meegenomen.
Zo'n verkeerde gedachte dit. Echt de standaard reactie van managers/bestuurders die de makkelijke uitweg zoeken en hun verantwoordelijkheid willen afschuiven.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als je sneller wil moet je meer mensen bij halen...
Ik snap wat je bedoelt maar waar zie jij dan mogelijkheden om met zelfde mensen sneller te werken?quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:10 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zo'n verkeerde gedachte dit. Echt de standaard reactie van managers/bestuurders die de makkelijke uitweg zoeken en hun verantwoordelijkheid willen afschuiven.
Ik hoop dat de RsV gewoon een papiertje van een blocnote scheurt en daarop schrijf "dom kutplan, niet doen" en dat opstuurt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van de ene kant fijn dat ze in elk geval éérst een advies inwinnen alvorens een besluit te nemen. Van de andere kant is dit ook een gigantisch zwaktebod, want moet de meerderheid ook gewoon 'nee' kunnen zeggen zonder zich te hoeven verschuilen achter het advies van de RvS.
Laat de RvS maar rustig de tijd nemen. Allereerst meer kans dat de coalitie valt en het controversieel wordt verklaard en daarnaast is het zo dat hoe meer tijd er verstrijkt, hoe minder pensioenfondsen er nog terug kunnen. De eerste zijn al over. Dus neem maar een jaartje, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik hoop dat de RsV gewoon een papiertje van een blocnote scheurt en daarop schrijf "dom kutplan, niet doen" en dat opstuurt.
Hier kun je het zien. Komt van het CBS, al is het wel over 2021.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het komt altijd neer op regelgeving en processen. De werkelijke handeling zelf wordt daardoor 10 seconden of 10 maanden. Je zal dus iets in je proces en regelgeving moeten aanpassen wil je sneller gaan werken. Ik werk niet bij de IND dus weet niet precies hoe het daar er uit ziet maar je kan om maar een simpele te noemen, genoegen nemen met minder bewijs om iemand goed/af te keuren.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar waar zie jij dan mogelijkheden om met zelfde mensen sneller te werken?
De RSV is al een aantal jaren failliet. Is zelfs nog een parlementaire enquête over geweest.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik hoop dat de RsV gewoon een papiertje van een blocnote scheurt en daarop schrijf "dom kutplan, niet doen" en dat opstuurt.
Waar gaat dit over? Semi-overheid is juist super traag en duur. De overheid moet gewoon genoeg expertise hebben om de taken zelf te doen. Niet alles uitbesteden en het duurder en slechter maken.quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:10 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het komt altijd neer op regelgeving en processen. De werkelijke handeling zelf wordt daardoor 10 seconden of 10 maanden. Je zal dus iets in je proces en regelgeving moeten aanpassen wil je sneller gaan werken. Ik werk niet bij de IND dus weet niet precies hoe het daar er uit ziet maar je kan om maar een simpele te noemen, genoegen nemen met minder bewijs om iemand goed/af te keuren.
Beste zou zijn om heel de IND opnieuw op te richten en het semi-overheid of iets dergelijks te maken. Van een overheidsinstantie zelf kan je moeilijk snelheid verwachten.
Ja, want dan repareert de natuur zichzelf plotseling, als je een wet aan neemt?quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Net als met stikstof weer zelf veroorzaakt. Tijd om de wetgeving aan te passen.
Ach, het zijn toch maar "moslims" die gedood werden door onze wapens, dus 40% van de kamerleden zal het toejuichen en zeker 40% zal het niet interessant vinden. Je vraagt je af waarom ze überhaupt dacht dat het nodig was om erover te liegen. Rutte had het zelfs mooi op zijn CV voor de NAVO kunnen zetten, ware het niet dat hij deed alsof ie het vergeten was. Maar o wee als er eens ergens een bom afgaat die niet door de onzen is afgevuurd, dan is het terreur dat met alle middelen waaronder genocide bestreden moet worden.quote:Voormalig minister Hennis van Defensie heeft de Tweede Kamer meermaals te laat en onjuist geïnformeerd over het bombardement van Nederlandse F-16's op de Iraakse plaats Hawija in 2015. Dat concludeert de commissie Sorgdrager na vier jaar onderzoek in een rapport, melden Haagse bronnen aan RTL Nieuws. Het rapport wordt maandag gepresenteerd en overhandigd aan minister Brekelmans van Defensie.
Volgens wie moet de natuur hersteld worden?quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, want dan repareert de natuur zichzelf plotseling, als je een wet aan neemt?
Volgens iedereen die er een beetje verstand van heeft.quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Volgens wie moet de natuur hersteld worden?
Niemand dus.quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Volgens iedereen die er een beetje verstand van heeft.
Met zo'n take ga ik m'n energie niet aan jou besteden, de groeten.quote:
Nou nee.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Whataboutism is ook een bekend drogargument.
Kom jij nu echt nooit in een intersectioneel dilemma terecht?quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:32 schreef VoMy het volgende:
'Oud-minister Hennis informeerde Kamer onjuist over burgerdoden Hawija'
[..]
Ach, het zijn toch maar "moslims" die gedood werden door onze wapens, dus 40% van de kamerleden zal het toejuichen en zeker 40% zal het niet interessant vinden. Je vraagt je af waarom ze überhaupt dacht dat het nodig was om erover te liegen. Rutte had het zelfs mooi op zijn CV voor de NAVO kunnen zetten, ware het niet dat hij deed alsof ie het vergeten was. Maar o wee als er eens ergens een bom afgaat die niet door de onzen is afgevuurd, dan is het terreur dat met alle middelen waaronder genocide bestreden moet worden.
Je hebt een hekel aan de natuur?quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Net als met stikstof weer zelf veroorzaakt. Tijd om de wetgeving aan te passen.
Alsof dit bewust gericht was tegen moslimsquote:Op donderdag 23 januari 2025 18:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ach, het zijn toch maar "moslims" die gedood werden door onze wapens, dus 40% van de kamerleden zal het toejuichen en zeker 40% zal het niet interessant vinden. Je vraagt je af waarom ze überhaupt dacht dat het nodig was om erover te liegen. Rutte had het zelfs mooi op zijn CV voor de NAVO kunnen zetten, ware het niet dat hij deed alsof ie het vergeten was. Maar o wee als er eens ergens een bom afgaat die niet door de onzen is afgevuurd, dan is het terreur dat met alle middelen waaronder genocide bestreden moet worden.
Nee een hekel aan beleid van een vorig kabinet voortzetten.quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je hebt een hekel aan de natuur?
Als je iets om natuur geeft, dan zou het beleid zelfs een stuk steviger moeten zijn…quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee een hekel aan beleid van een vorig kabinet voortzetten.
Poetin is een nare vent, die valt ongeoorloofd en onder valse voorwendselen landen binnen en bombardeert onschuldige mensen de moeder...quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat extra geld voor Groningen komt uit die pot die er al was klaargezet, Nij begun. Dat was al bekend.quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:24 schreef tizitl2 het volgende:
Wordt wel een duur weekje voor het kabinet he?
- stikstof wat nu toch echt geld gaat kosten. Zeker aangezien de BBB nauwelijks hard kan saneren.
- het rapport toeslagen waar nu een rapport ligt het toch volgens de duurdere methode Laurentien te doen en waar NSC eigenlijk niet omheen kan.
- asiel valt zoals verwacht duurder uit.
- extra geld voor Groningen vandaag.
Dat die methode-Laurentien nu wordt doorgedrukt is belachelijk. Er wordt zonder fatsoenlijke controles miljoenen aan belastinggeld weggesmeten aan mensen die nooit gedupeerd zijn maar nu gratis geld komen ophalen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:24 schreef tizitl2 het volgende:
Wordt wel een duur weekje voor het kabinet he?
- stikstof wat nu toch echt geld gaat kosten. Zeker aangezien de BBB nauwelijks hard kan saneren.
- het rapport toeslagen waar nu een rapport ligt het toch volgens de duurdere methode Laurentien te doen en waar NSC eigenlijk niet omheen kan.
- asiel valt zoals verwacht duurder uit.
- extra geld voor Groningen vandaag.
Als iedereen nou eens zou beginnen met de offers te brengen die voor hen acceptabel zijn, dan schieten we al aardig op. En dan hoeft niet iedereen veganistisch te worden én te stoppen met vliegen én geen brandstofauto meer te rijden én duurzamere kleding te kopen. Laat mensen eerst dat laten schieten waar ze zelf voor kiezen omdat ze dat het beste kunnen missen. Dat is een mooie eerste stap.quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee.
Het geeft aan hoe hypocriet mensen kunnen zijn.
Uiteraard, de veestapel reduceren, dat raakt jou noch je bankrekening.
Maar kom alsjeblieft niet aan mijn recreatie, mijn vliegreizen. Oprecht: ik ben super pro-klimaat en milieu, zo lang anderen daarvoor offers moeten brengen.
Was getekend,
Rob 'Argentina' Jetten.
Het is inderdaad helaas kiezen tussen 2 kwaden. De echte slachtoffers met wantrouwen benaderen en jaren laten wachten is niets, gewoon geld geven is ook niets. Met al die verschillende herstelprogramma's hebben de opeenvolgende regeringen zichzelf klemgezet. Het had gewoon bij standaardbedragen (zoals die 30k, maar voor ernstig gedupeerden moest er wel een hogere optie zijn) moeten blijven.quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat die methode-Laurentien nu wordt doorgedrukt is belachelijk. Er wordt zonder fatsoenlijke controles miljoenen aan belastinggeld weggesmeten aan mensen die nooit gedupeerd zijn maar nu gratis geld komen ophalen.
Tja Rob Jetten heeft in zijn plannen nooit gezegd dat we niet meer mogen vliegen. Dus je kan het iedere keer herhalen. Het is iedere keer nonsens.quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee.
Het geeft aan hoe hypocriet mensen kunnen zijn.
Uiteraard, de veestapel reduceren, dat raakt jou noch je bankrekening.
Maar kom alsjeblieft niet aan mijn recreatie, mijn vliegreizen. Oprecht: ik ben super pro-klimaat en milieu, zo lang anderen daarvoor offers moeten brengen.
Was getekend,
Rob 'Argentina' Jetten.
Het huidige proces, en de alternatieven die er op tafel liggen, komen er vooral op neer dat er van iedere 10 euro 9 terechtkomen bij de uitvoeringsinstanties, en 1 bij de daadwerkelijke slachtoffers. Het is ronduit bizar dat ze niet in staat zijn om dit een beetje normaal op te lossen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat die methode-Laurentien nu wordt doorgedrukt is belachelijk. Er wordt zonder fatsoenlijke controles miljoenen aan belastinggeld weggesmeten aan mensen die nooit gedupeerd zijn maar nu gratis geld komen ophalen.
Waarvan akte?quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Poetin is een nare vent, die valt ongeoorloofd en onder valse voorwendselen landen binnen en bombardeert onschuldige mensen de moeder...
Natuurlijk heeft guru Jetten het niet genoemd. Dat betreft z'n eigen hobby's...quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja Rob Jetten heeft in zijn plannen nooit gezegd dat we niet meer mogen vliegen. Dus je kan het iedere keer herhalen. Het is iedere keer nonsens.
Bovendien staat het ook los van die stikstofdiscussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |