Omdat de overheid de wet kan overtreden zonder nare gevolgen voor de betrokkenen. Voor burgers en bedrijven ligt dat anders.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het idee is dat de overheid de wet serieus neemt en dus voldoet aan de inspanningsverplichting om de stikstofuitstoot zo omlaag te brengen dat er in elk geval wordt geprobeerd om aan de wet te voldoen. Dat had gekund met het programma dat de provincies hadden liggen, als ze die niet aan de kant hadden gegooid dan had de staat deze rechtszaak gewonnen waarschijnlijk. Tenminste, dat lees ik van alle kenners en juristen.
De boete zelf moet het dwangmiddel niet zijn, de overheid hoort toch wel een intrinsieke motivatie te hebben om de wet belangrijk te vinden? Als de overheid de wet al niet serieus neemt, waarom zouden burgers en bedrijven dat dan wel doen?
Tja, sorry. Misschien deug ik wel en is dat het probleem.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat de overheid de wet kan overtreden zonder nare gevolgen voor de betrokkenen. Voor burgers en bedrijven ligt dat anders.
Het goede voorbeeld geven is woke, dat doet niemand meer tegenwoordig.![]()
Laatste der Mohikanen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, sorry. Misschien deug ik wel en is dat het probleem.
Aangepast.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat de overheid de wet kan overtreden zonder nare gevolgen voor de betrokkenen. Voor burgers en MKB bedrijven ligt dat anders.
Het goede voorbeeld geven is woke, dat doet niemand meer tegenwoordig.![]()
Ja er is weinig trollerigs aan, ik heb mijn argumenten gegeven en hou er een andere mening op na.quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Meest vermoeiende is gewoon dat deze users, net als Caroline, het echt wel horen, het echt wel lezen, het echt wel begrijpen maar het gewoon niet willen toegeven.
Volgende week komt deze user weer met zelfde riedeltje. Net als michaelmoore en consorten. Gewoon weer van alles bij elkaar halen wat in hun hoofd blijkbaar erg logisch is. Of je noemt het trollen, kan ook.
En daar doe je dus iets raars. Je zet 'vinden dat stikstof een papieren probleem is' als een mening weg die je kunt hebben. Is vinden dat sneeuw koud is ook een mening die je kunt hebben, maar beweren dat het warmer is dan vloeibaar water mag natuurlijk ook?quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja er is weinig trollerigs aan, ik heb mijn argumenten gegeven en hou er een andere mening op na.
Dat jij mijn argumenten nonsens vindt mag ook, dat jij vindt dat we de intensieve vee industrie moeten stoppen om de natuur te redden mag ook.
Zo zijn er waarschijnlijk ook weer anderen die vinden dat stikstof een papieren probleem is etc etc.
Zoveel mensen zoveel meningen, had zou wat zijn als iedereen hetzelfde dacht over elk onderwerp.
Als ik zeg dat je met een normale dobbelsteen 7 kan gooien, is dat dan ook een mening?quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja er is weinig trollerigs aan, ik heb mijn argumenten gegeven en hou er een andere mening op na.
Dat jij mijn argumenten nonsens vindt mag ook, dat jij vindt dat we de intensieve vee industrie moeten stoppen om de natuur te redden mag ook.
Zo zijn er waarschijnlijk ook weer anderen die vinden dat stikstof een papieren probleem is etc etc.
Zoveel mensen zoveel meningen, had zou wat zijn als iedereen hetzelfde dacht over elk onderwerp.
Dat heeft de agrolobby er goed in weten te stappen bij de mensen. Ik vind het altijd ongelooflijk dat dit verhaal er juist bij al die lui die zo ontzettend ontvankelijk zijn voor allerlei complottheorieën er wel als zoete koek in gaat.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:59 schreef Hexagon het volgende:
Je begint te roepen dat als we de veestapel verminderen, we niet genoeg vlees meer voor ons land hebben.
Op een of andere manier zien ze boeren als medestrijders tegen de hoge heren in Den Haag.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dat heeft de agrolobby er goed in weten te stappen bij de mensen. Ik vind het altijd ongelooflijk dat dit verhaal er juist bij al die lui die zo ontzettend ontvankelijk zijn voor allerlei complottheorieën er wel als zoete koek in gaat.
Ja, vragen beantwoorden lukt @Kickinalfa niet echt, waarom de grootte van de veestapel nou zo heilig is dat je alles er voor op wil offeren en het Nederland zelfs miljarden mag kosten ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ik zeg dat je met een normale dobbelsteen 7 kan gooien, is dat dan ook een mening?
Je "argumenten" zijn simpelweg drogargumenten.
Je begint te roepen dat als we de veestapel verminderen, we niet genoeg vlees meer voor ons land hebben. Dat is simpelweg niet waar. En dus ook gewoon geen mening. Evenals dat niemand er voor is dat we in een autarkie gaan leven.
Je bent blijkbaar van mening dat natuur en leefmilieu wel allemaal kapot mag om maar niets te hoeven doen aan de veestapel. Waarom is het zo belangrijk dat we zoveel beesten hier houden, dat dat de prijs moet zijn? Dat antwoord blijft uit.
Of ze waaien mee met alle varianten van propaganda die ze tegenkomen en vervolgens gretig oplikken.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op een of andere manier zien ze boeren als medestrijders tegen de hoge heren in Den Haag.
Of is natuur en milieu maar links en dus stom.
Wat vind jij daar zelf van?quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-van-trump~bb7d5a15/
Is het wel wenselijk dat mensen met zoveel kapitaal zich bemoeien met NGO's en politiek? Moet hun macht niet drastisch ingeperkt worden?
Heel weinig.quote:
Wanneer je zou stellen dat je geen waarde hecht aan specifieke feiten, dat is één ding ..quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het werd als voorbeeld genoemd in een rijtje en ja misschien is het niet het beste voorbeeld.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:49 schreef Hanca het volgende:
En daar doe je dus iets raars. Je zet 'vinden dat stikstof een papieren probleem is' als een mening weg die je kunt hebben. Is vinden dat sneeuw koud is ook een mening die je kunt hebben, maar beweren dat het warmer is dan vloeibaar water mag natuurlijk ook?
Je kunt feiten niet wegzetten als een mening. Dat stikstof geen papieren probleem is, maar een probleem dat werkelijk de natuur vernietigt is een feit, dat erkent zelfs de BBB. Dat onze waterkwaliteit achteruit holt is een feit, niet te ontkennen. Dat je sneller ziek wordt in de buurt van een megastal ook.
Ja dat hebben we gezien de afgelopen dagen en je verklapt ook niets met je avatar.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel weinig.
Wat mij betreft gaan alle rijken die toegang hebben of kunnen verkrijgen tot rechtspraak, beeldvorming, informatie voorziening ALLEMAAL een toontje lager zingen.
Let op het woord ALLEMAAL. Ik hoef geen nieuwe aristrocatie perse onder Musk en zijn kornuiten, maar het sponseren van van alles en nog wat door Gates, Soros en meer van die trawanten moet dan ook aan banden worden gelegd.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Komt er nog een antwoord op de vraag waarom de grootte van de veestapel volgens jou zo essentieel is dat daarvoor alles in Nederland moet wijken?quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het werd als voorbeeld genoemd in een rijtje en ja misschien is het niet het beste voorbeeld.
Ik ontken ook helemaal niet dat de uitstoot van stikstof gevolgen heeft voor het milieu.
quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:10 schreef Hanca het volgende:
Waarom vind jij het zo essentieel dat Nederland verreweg de meeste veedieren per hectare in de wereld heeft? Wat is daar nu het specifieke nut van, naast dat het er voor zorgt dat we oppervlaktewater niet meer als drinkwater kunnen gebruiken, de lucht ziekmakend wordt en de natuur afsterft?
Vreemd dat je zo van leer trekt wanneer het beesten betreft, maar het allemaal heel moeilijk wordt wanneer je tegen vliegvakanties ageert.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op een of andere manier zien ze boeren als medestrijders tegen de hoge heren in Den Haag.
Of is natuur en milieu maar links en dus stom.
Ik ben niet van mening dat we geen vlees overhouden voor onszelf, ik ben van mening dat wij als land nu eenmaal producten maken voor andere landen net zoals andere landen dat ook voor ons doen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ik zeg dat je met een normale dobbelsteen 7 kan gooien, is dat dan ook een mening?
Je "argumenten" zijn simpelweg drogargumenten.
Je begint te roepen dat als we de veestapel verminderen, we niet genoeg vlees meer voor ons land hebben. Dat is simpelweg niet waar. En dus ook gewoon geen mening. Evenals dat niemand er voor is dat we in een autarkie gaan leven.
Je bent blijkbaar van mening dat natuur en leefmilieu wel allemaal kapot mag om maar niets te hoeven doen aan de veestapel. Waarom is het zo belangrijk dat we zoveel beesten hier houden, dat dat de prijs moet zijn? Dat antwoord blijft uit.
Dus die paar boeren wonen op 54% van Nederland en de rest woont op 13% van Nederland. Het is niet gek dat er straks geprobeerd wordt om die 54% een stukje lager te maken, zodat die 13% weer iets omhoog kan.quote:Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein, en 13 procent (0,5 miljoen hectare) als bebouwingnoot1
Whataboutism is ook een bekend drogargument.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd dat je zo van leer trekt wanneer het beesten betreft, maar het allemaal heel moeilijk wordt wanneer je tegen vliegvakanties ageert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |