abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216401598
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat er milieu schade ontstaat ontken ik ook helemaal niet, maar ik accepteer het danwel kun je het op andere manieren beperken/oplossen.
Hoe kun je het dan anders beperken of oplossen? Het WUR weet het niet, namelijk. Maar wellicht heb jij een geniaal plan, terwijl je vanmorgen nog aan ChatGTP moest vragen hoe stikstofdepositie nou daadwerkelijk werkt...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216401608
quote:
17s.gif Op donderdag 23 januari 2025 09:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Laatste der Marokkanen.
Ik ben er ook nog.
pi_216401725
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik ben niet van mening dat we geen vlees overhouden voor onszelf, ik ben van mening dat wij als land nu eenmaal producten maken voor andere landen net zoals andere landen dat ook voor ons doen.

Hierbij ondervindt het producerende land milieuschade. Dus eenzijdig zeggen dat een land maar moet stoppen met export is naar mijn mening nogal beperkt. Want als alle landen dat gaan doen dan heb je niks meer.

Dat er milieu schade ontstaat ontken ik ook helemaal niet, maar ik accepteer het danwel kun je het op andere manieren beperken/oplossen.
Het is toch geen wetmatigheid dat vlees en zuivel zo efficiënt en goedkoop mogelijk geproduceerd en gedistribueerd moet worden?
Als dat wat extensiever en lokaler zou gebeuren, dan is de impact al stukken beperkter.

Maar goed, dan wordt een stukje vlees wellicht wel iets duurder.
pi_216401749
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is toch geen wetmatigheid dat vlees en zuivel zo efficiënt en goedkoop mogelijk geproduceerd en gedistribueerd moet worden?
Als dat wat extensiever en lokaler zou gebeuren, dan is de impact al stukken beperkter.

Maar goed, dan wordt een stukje vlees wellicht wel iets duurder.l
Er zijn heel veel mensen die vinden dat ze recht hebben op vlees dat dusdanig goedkoop is dat ze iedere dag een flinke hoeveelheid kunnen eten. Dus ietsje duurder is geen optie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216401767
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn heel veel mensen die vinden dat ze recht hebben op vlees dat dusdanig goedkoop is dat ze iedere dag een flinke hoeveelheid kunnen eten. Dus ietsje duurder is geen optie.
Dat snap ik ook wel. Maar goed, de wal is druk bezig het schip te keren. Dit model is domweg onhoudbaar.

En dan nog kan men zich vast via goedkoop geïmporteerd industrieel vlees vol blijven proppen als dat de wens is.
pi_216401801
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat snap ik ook wel. Maar goed, de wal is druk bezig het schip te keren. Dit model is domweg onhoudbaar.

En dan nog kan men zich vast via goedkoop geïmporteerd industrieel vlees vol blijven proppen als dat de wens is.
Er zitten ook gezondheidsvoordelen aan een dieet dat uit wat meer plantaardige producten bestaat. Maar er zullen vast mensen blijven die blij worden van kiloknallers.
  donderdag 23 januari 2025 @ 13:18:40 #157
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216401802
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus die paar boeren wonen op 54% van Nederland en de rest woont op 13% van Nederland. Het is niet gek dat er straks geprobeerd wordt om die 54% een stukje lager te maken, zodat die 13% weer iets omhoog kan.
Is "bebouwing" alleen huizen, of zijn dat ook kantoren, winkelpanden, etc?
pi_216401818
twitter
  Moderator donderdag 23 januari 2025 @ 13:27:59 #159
375570 crew  Cyan9
pi_216401873
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:21 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Zo ingewikkeld is het niet.

twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 23 januari 2025 @ 13:28:07 #160
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216401875
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Is "bebouwing" alleen huizen, of zijn dat ook kantoren, winkelpanden, etc?
Ook inderdaad.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216402126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:27 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Zo ingewikkeld is het niet.

[ x ]
Tja, die hersendooie tweetdumper kwam hier niet voor een oprechte, inhoudelijke discussie natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 23 januari 2025 @ 14:09:13 #162
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216402263
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ook inderdaad.
Dus dat handjevol boeren woont op 54% van de grond en de rest van Nederland mag het doen met een deel van de 13% die bebouwd is.

En dan nog zijn er mensen die gaan steigeren als er wordt voorgesteld om wat boerenbedrijven te sluiten :')
pi_216402554
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 14:09 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dus dat handjevol boeren woont op 54% van de grond en de rest van Nederland mag het doen met een deel van de 13% die bebouwd is.

En dan nog zijn er mensen die gaan steigeren als er wordt voorgesteld om wat boerenbedrijven te sluiten :')
Ik ga niet op boerengrond wonen ergens in the middle of nowhere bij een Natura-2000 gebied.
graag op anoniem
pi_216402619
quote:

[..]

Het gaat me nog niet eens om de grond, ik vind het prima als (zo goed als) alle landbouwgrond voor boeren beschikbaar blijft. Alleen dan niet intensief, minder vee (vee alleen grondgebonden) en het liefst zo veel mogelijk tot alles biologisch, weg met gifstoffen.

Een paar natuurgebieden hebben wel wat uitbreiding of een buffer nodig, dat zou een paar hectare kunnen zijn. En misschien hier en daar een woonwijk tegen de bebouwde kom aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 23 januari 2025 @ 15:05:06 #165
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216402699
quote:
De Raad van State, de belangrijkste adviseur van het kabinet en de Tweede Kamer, moet advies geven over de gevolgen van een ingrijpend voorstel van NSC over de nieuwe pensioenwet. Dat heeft de Kamer, inclusief de fractie van NSC zelf, in een bijzondere vergadering besloten.
Van de ene kant fijn dat ze in elk geval éérst een advies inwinnen alvorens een besluit te nemen. Van de andere kant is dit ook een gigantisch zwaktebod, want moet de meerderheid ook gewoon 'nee' kunnen zeggen zonder zich te hoeven verschuilen achter het advies van de RvS.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 23 januari 2025 @ 15:26:28 #166
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216402867
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 15:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Van de ene kant fijn dat ze in elk geval éérst een advies inwinnen alvorens een besluit te nemen. Van de andere kant is dit ook een gigantisch zwaktebod, want moet de meerderheid ook gewoon 'nee' kunnen zeggen zonder zich te hoeven verschuilen achter het advies van de RvS.
Gewoon jammer ook dat NSC nu opeens over pensioenstelsel wil praten terwijl er grotere problemen zijn. De coalitiepartijen blinken niet uit in daadkracht.

https://nos.nl/artikel/25(...)60-miljoen-euro-meer
quote:
Nieuwe asielwet kost IND jaarlijks 25 tot 60 miljoen euro meer
Dit is ook schitterend. Het moet sneller en beter maar het kost wel meer. Geld wat niet ingeboekt is.

quote:
Het nieuwe stelsel vraagt in elk geval om meer personeel bij de IND. Faber schat dat er 120 tot 279 formatieplaatsen bij moeten komen, wat jaarlijks dus al met al zeker 25 miljoen euro gaat kosten. De minister denkt dat er naast deze structurele kosten ook incidentele kosten zullen zijn, bijvoorbeeld voor aanpassing van de interne systemen.
Er moet dus meer personeel bij; terwijl Faber in elke debat roept dat het niet nodig is en de oppositie haar telkens op wijst. Als je sneller wil moet je meer mensen bij halen...
pi_216403001
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 15:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Gewoon jammer ook dat NSC nu opeens over pensioenstelsel wil praten terwijl er grotere problemen zijn. De coalitiepartijen blinken niet uit in daadkracht.

https://nos.nl/artikel/25(...)60-miljoen-euro-meer
[..]
Dit is ook schitterend. Het moet sneller en beter maar het kost wel meer. Geld wat niet ingeboekt is.
[..]
Er moet dus meer personeel bij; terwijl Faber in elke debat roept dat het niet nodig is en de oppositie haar telkens op wijst. Als je sneller wil moet je meer mensen bij halen...
En dan zijn de extra beroepszaken bij de rechter nog niet een meegenomen.
pi_216403158
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 15:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dan zijn de extra beroepszaken bij de rechter nog niet een meegenomen.
Het is dan toch ook de bedoeling dat het allemaal veel geld kost, zodat er nog harder geklaagd kan worden over asielzoekers?
pi_216403213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 15:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als je sneller wil moet je meer mensen bij halen...
Zo'n verkeerde gedachte dit. Echt de standaard reactie van managers/bestuurders die de makkelijke uitweg zoeken en hun verantwoordelijkheid willen afschuiven.
  donderdag 23 januari 2025 @ 16:13:46 #170
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216403249
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 16:10 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zo'n verkeerde gedachte dit. Echt de standaard reactie van managers/bestuurders die de makkelijke uitweg zoeken en hun verantwoordelijkheid willen afschuiven.
Ik snap wat je bedoelt maar waar zie jij dan mogelijkheden om met zelfde mensen sneller te werken?
  donderdag 23 januari 2025 @ 16:21:11 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216403335
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 15:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik hoop dat de RsV gewoon een papiertje van een blocnote scheurt en daarop schrijf "dom kutplan, niet doen" en dat opstuurt.
pi_216403437
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 16:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik hoop dat de RsV gewoon een papiertje van een blocnote scheurt en daarop schrijf "dom kutplan, niet doen" en dat opstuurt.
Laat de RvS maar rustig de tijd nemen. Allereerst meer kans dat de coalitie valt en het controversieel wordt verklaard en daarnaast is het zo dat hoe meer tijd er verstrijkt, hoe minder pensioenfondsen er nog terug kunnen. De eerste zijn al over. Dus neem maar een jaartje, zou ik zeggen.
  donderdag 23 januari 2025 @ 16:59:57 #173
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216403662
quote:

[..]

Hier kun je het zien. Komt van het CBS, al is het wel over 2021.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216403813
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 16:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoelt maar waar zie jij dan mogelijkheden om met zelfde mensen sneller te werken?
Het komt altijd neer op regelgeving en processen. De werkelijke handeling zelf wordt daardoor 10 seconden of 10 maanden. Je zal dus iets in je proces en regelgeving moeten aanpassen wil je sneller gaan werken. Ik werk niet bij de IND dus weet niet precies hoe het daar er uit ziet maar je kan om maar een simpele te noemen, genoegen nemen met minder bewijs om iemand goed/af te keuren.

Beste zou zijn om heel de IND opnieuw op te richten en het semi-overheid of iets dergelijks te maken. Van een overheidsinstantie zelf kan je moeilijk snelheid verwachten.
  donderdag 23 januari 2025 @ 17:28:32 #175
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216403949
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 16:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De RSV is al een aantal jaren failliet. Is zelfs nog een parlementaire enquête over geweest.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')