quote:Trump bedigd als president
Donald Trump is voor de tweede keer bedigd als president van de Verenigde Staten. Hij werd direct daarna gefeliciteerd door nu oud-president Biden. Buiten het Capitol klonken saluutschoten om de machtswisseling te markeren.
Trump gebruikte twee bijbels voor de ceremonie: het exemplaar dat zijn voorganger Lincoln in 1861 bij zich had voor zijn inhuldiging en een die hij van zijn moeder cadeau had gekregen.
Het is pas de tweede keer dat een oud-president weet terug te keren naar het Witte Huis: de eerste keer dat dat gebeurde was in 1893 toen Grover Cleveland terugkeerde in het ambt.
Samenvatting van de decreten: Meer info vind je hierquote:Wereldleiders reageren op inauguratie Trump
De eerste wereldleiders hebben gereageerd op de bediging van Trump.
"Het vrede-door-kracht-beleid dat Trump heeft aangekondigd biedt een kans om het Amerikaanse leiderschap te versterken en een rechtvaardige vrede op de langere termijn te bereiken", schrijft de Oekraense president Zelensky op X.
De Duitse bondskanselier Scholz feliciteert Trump met zijn tweede ambtstermijn en benadrukt dat de VS een onmisbare bondgenoot is voor Duitsland. "Zoals altijd streven we naar een goede trans-Atlantische relatie. De Europese Unie is met 27 lidstaten en ruim 400 miljoen inwoners een sterke Unie", aldus Scholz.
De Isralische premier Netanyahu zegt naar de samenwerking met Trump uit te kijken. "Zodat we de resterende gijzelaars terug naar huis kunnen brengen en de militaire capaciteiten van Hamas vernietigen. Dan kan Gaza nooit meer een bedreiging voor Isral vormen", zegt Netanyahu.
Ook NAVO-baas Rutte heeft van zich laten horen. "Veel succes, president Trump. De NAVO kijkt ernaar uit om nauw met u samen te werken en de mondiale aandachtspunten aan te pakken
Beetje hetzelfde dus met mensen die een Hiter groet zien in die weird movequote:Op woensdag 22 januari 2025 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee, dat is een bril. Kan er ook niks aan doen dat mannen er altijd een bh in zien.
Nee hoor.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde dus met mensen die een Hiter groet zien in die weird move
Bewegend beeld graag, dit zegt niks.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:19 schreef phpmystyle het volgende:
Hier nog een:
https://pbs.twimg.com/media/Gh4zp32XYAAZEiZ?format=jpg&name=large
Dit is de MO al jaren. Zou je niets moeten verbazen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:27 schreef Wantie het volgende:
De hoeveelheid gaslighting van Maga is onnavolgbaar.
Niemand die toegeeft dat het handgebaar van Musk op zijn zachtst gezegd niet echt handig was.
Maar zo schaamteloos als dat hier op Fok gebeurt...quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:28 schreef Friggles het volgende:
[..]
Dit is de MO al jaren. Zou je niets moeten verbazen.
Het is dan ook gewoon duidelijk een bh.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee, dat is een bril. Kan er ook niks aan doen dat mannen er altijd een bh in zien.
Dat iemand daar berhaupt nog wil zijn op die platforms.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu weer rare dingen op insta volgens het AD:
Volg jij ineens Trump op Instagram? Niet gek, zegt Meta, maar gebruikers merken meer rare dingen
Verbazing alom op Instagram. Veel gebruikers, onder wie talloze Nederlanders, merken plotseling dat ze zonder toestemming de officile accounts van de nieuwe Amerikaanse president Donald Trump en vicepresident J.D. Vance volgen. Hoe kan dit gebeuren? Volgens Meta, het moederbedrijf van Instagram, is er niets vreemds aan de hand. Het zou gaan om oudere overheidsaccounts die nu aan Trump en Vance zijn gekoppeld. Toch blijft het onderwerp voer voor discussie.
Ik zou zeggen, maak al die gebaren eens voor een Duitse politie agent, en sluit af met het gebaar van Musk.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
https://x.com/DirtyHarry_tv/status/1881730389473198184
Treffende post
Heb ze allemaal verwijderd. Of gedeactiveerd zeg maar. Van insta en Facebook wil ik de gegevens wel bewaren.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:41 schreef Vostok het volgende:
[..]
Dat iemand daar berhaupt nog wil zijn op die platforms.
Ja wel echt zonde van die Chinese spyware natuurlijk. Op naar de volgende.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb ze allemaal verwijderd. Of gedeactiveerd zeg maar. Van insta en Facebook wil ik de gegevens wel bewaren.
Ben benieuwd of TikTok ook niet gaat worden overgenomen. Die hou ik dus nog even maar gaat het in Amerikaanse handen ben ik weg.
USA bad. China good.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:46 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Ja wel echt zonde van die Chinese spyware natuurlijk. Op naar de volgende.
Dat heeft geen invloed op Europa.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:49 schreef Mr.Crow het volgende:
Dit vervalt echt tot omgekeerd wappie-topic ofzo. Waarbij men maandenlang doodleuk Chinese spyware gebruikt, maar oh jeetje, Trump is president en wilt TikTok in Amerikaanse handen hebben. Snel, boycotten die boel!
De haat zit echt diep hoor.
Haat? Ik maak nog altijd mijn eigen keuzes. Waarom kan het jou en Heatwave zoveel schelen wat ik doe of niet?quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:49 schreef Mr.Crow het volgende:
Dit vervalt echt tot omgekeerd wappie-topic ofzo. Waarbij men maandenlang doodleuk Chinese spyware gebruikt, maar oh jeetje, Trump is president en wilt TikTok in Amerikaanse handen hebben. Snel, boycotten die boel!
De haat zit echt diep hoor.
Je hebt uiteraard de vrijheid de meest twijfelachtige keuzes te maken, maak je geen zorgen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Haat? Ik maak nog altijd mijn eigen keuzes. Waarom kan het jou en Heatwave zoveel schelen wat ik doe of niet?![]()
![]()
![]()
![]()
Ga je dat eens afvragen.
Dezelfde grap dat mensen van Tesla afscheid nemen omdat Musk gezien wordt als de founding father, maar met brede glimlach in een Volkwagen stappenquote:Op woensdag 22 januari 2025 16:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
USA bad. China good.
De infantiliteit.
Voornamelijk omdat je het post, waarom anders?quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Haat? Ik maak nog altijd mijn eigen keuzes. Waarom kan het jou en Heatwave zoveel schelen wat ik doe of niet?![]()
![]()
![]()
![]()
Ga je dat eens afvragen.
Het is een grote eer dat een van de vreemdste en vervelendste users hier me apart vind overkomen. Het zou pas vreemd zijn als jij het zou begrijpen, dan is er echt iets mis.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat je het post, waarom anders?.
Je komt alleen nogal apart over als je 0 problemen hebt met Chinese staatsbemoeienis maar wel fel tekeer gaat tegen de VS.
Mag hoor, maar dan krijg je reacties, sorry dat het jou moet overkomen op een discussieforum.
Het is inderdaad heel erg heftig allemaal.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:53 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Je hebt uiteraard de vrijheid de meest twijfelachtige keuzes te maken, maak je geen zorgen.
Wat een eerquote:Op woensdag 22 januari 2025 16:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is een grote eer dat een van de vreemdste en vervelendste users hier me apart vind overkomen. Het zou pas vreemd zijn als jij het zou begrijpen, dan is er echt iets mis.
RedNote al geinstalleerd neem ik aan?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel erg heftig allemaal.
Volkswagen tachtig jaar naar dato nog steeds haar geschiedenis verwijtenquote:Op woensdag 22 januari 2025 16:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dezelfde grap dat mensen van Tesla afscheid nemen omdat Musk gezien wordt als de founding father, maar met brede glimlach in een Volkwagen stappen
De wereld is zo bijzonder![]()
Een Telegraaf lezen...quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volkswagen tachtig jaar naar dato nog steeds haar geschiedenis verwijten![]()
Dus nooit meer Volkswagen, Krupp, Hugo Boss, Deutsche Bank, Bayern, Audi en BMW.
En geen NS, Philips, (Amsterdamse) politie of Stork.
Wel als ik die wokies en jankies moet volgen. Musk wordt verweten een vermeende hitler salut te maken. Hij was natuurliijk aan het provoceren.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volkswagen tachtig jaar naar dato nog steeds haar geschiedenis verwijten![]()
Dus nooit meer Volkswagen, Krupp, Hugo Boss, Deutsche Bank, Bayern, Audi en BMW.
En geen NS, Philips, (Amsterdamse) politie of Stork.
Geen idee waar je het over hebt.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat een eer.
Hoe is het met je social credit score?
Dat snap ik, dat is bij alle issues het geval lijkt hetquote:Op woensdag 22 januari 2025 17:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt.
Dan is het niet 'vermeend', he. Dan maakt hij er een met als doel provoceren.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel als ik die wokies en jankies moet volgen. Musk wordt verweten een vermeende hitler salut te maken. Hij was natuurliijk aan het provoceren.
Ohhh maar waar zeg ik dat China beter is?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat snap ik, dat is bij alle issues het geval lijkt het.
China is niet beter dan de VS, dat is het punt. Dat jij pas weg zou gaan als Tiktok niet meer onder Chinees staatstoezicht staat zegt genoeg.
En de lefties trappen er als een ezel in een banaan in.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:22 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan is het niet 'vermeend', he. Dan maakt hij er een met als doel provoceren.
Dus we mogen wel zeggen dat Musk een nazi-groet bracht, neem ik aan. Je bent het eens dat hij dat deed.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En de lefties trappen er als een ezel in een banaan in.
Omdat je nu op Tik Tok zit ook al is het een verlengstuk van de Chinese overheid en je weg zou gaan als het onder Amerikaans bewind zou vallen. Dus dan is de conclusie dat je China beter vindt nogal logisch he?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ohhh maar waar zeg ik dat China beter is?
Waarom denk je dat? Waarom maak je daar zo’n drama van?
Weirdo
Het omgekeerde is eerder waar. Elke scheet wordt uitvergroot en onder een vergrootglas gelegd. Ja. We weten het wel. Either put up or shut up of kom met concrete dingen om de invloed van figuren als Musk in te perken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:27 schreef Wantie het volgende:
De hoeveelheid gaslighting van Maga is onnavolgbaar.
Niemand die toegeeft dat het handgebaar van Musk op zijn zachtst gezegd niet echt handig was.
We zullen het nooit zeker weten. Alles wijst erop van niet.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus we mogen wel zeggen dat Musk een nazi-groet bracht, neem ik aan. Je bent het eens dat hij dat deed.
Nee. Ik heb een probleem met de monopolie positie van Meta en hoe ze met persoonsgegevens omgaan en de bekende gang van zaken op X.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat je nu op Tik Tok zit ook al is het een verlengstuk van de Chinese overheid en je weg zou gaan als het onder Amerikaans bewind zou vallen. Dus dan is de conclusie dat je China beter vindt nogal logisch he?
En ik maak geen drama, ik post op FOK!, net als jij.
Phpmystyle en ik zijn het eens dat het een nazi-groet was.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We zullen het nooit zeker weten. Alles wijst erop van niet.
Precies.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:38 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Het is dan ook gewoon duidelijk een bh.
Ja, je moet ook wel blind zijn om dat te ontkennen. Alsnog bizar om zoveel gehersenspoelden te zien die ontkennen wat ze met hun eigen ogen kunnen waarnemen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Phpmystyle en ik zijn het eens dat het een nazi-groet was.
Je mag hopen dat ze aan het trollen zijnquote:Op woensdag 22 januari 2025 17:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, je moet ook wel blind zijn om dat te ontkennen. Alsnog bizar om zoveel gehersenspoelden te zien die ontkennen wat ze met hun eigen ogen kunnen waarnemen.
Man iedereen die ooit de hand opgestoken heeft wordt in dit topic aangehaald om dit te downplayen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het omgekeerde is eerder waar. Elke scheet wordt uitvergroot en onder een vergrootglas gelegd. Ja. We weten het wel. Either put up or shut up of kom met concrete dingen om de invloed van figuren als Musk in te perken.
Waarom heb je een avatar van iemand die de hitlergroet doet?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb een BMW oldtimer. Ik mag blijkbaar niet reageren op je post of op Musk en zijn testing watersquote:Op woensdag 22 januari 2025 17:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel als ik die wokies en jankies moet volgen. Musk wordt verweten een vermeende hitler salut te maken. Hij was natuurliijk aan het provoceren.
Maar als hij sympathien zou hebben voor het sociaal-darwinisme of Hitler dan zou hij dat wel beter verbergen.
It was just a jokequote:Op woensdag 22 januari 2025 17:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blanken hebben wat gemaakt van zuid-afrika. Jammer genoeg kan dat volk dit weer niet waarderen. Nu maken ze er n grote betonnen ghetto van.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:12 schreef mcmlxiv het volgende:
Ach Elon heeft gewoon heimwee naar het Zuid-Afrika van zijn opa.
Hij wist donders goed dat die salude als zodanig geframed zou worden.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus we mogen wel zeggen dat Musk een nazi-groet bracht, neem ik aan. Je bent het eens dat hij dat deed.
En jij plaatst het hier als uiquote:Op woensdag 22 januari 2025 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij wist donders goed dat die salude als zodanig geframed zou worden.
Dus nee. Maar hij deed het met opzet.
Dus.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:31 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En jij plaatst het hier als ui
Rechtse trol
Je bent gewoon erg triest, meer kan ik er niet van makenquote:Op woensdag 22 januari 2025 18:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus.
Een ui is gewoon een ludieke afbeelding.
Mooi.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je bent gewoon erg triest, meer kan ik er niet van maken
Dus Musk weet dat als hij een Hitlergroet doet, dit geframed zal worden als een Hitlergroet, en daarom bracht hij met opzet een Hitlergroet uit.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij wist donders goed dat die salude als zodanig geframed zou worden.
Dus nee. Maar hij deed het met opzet.
Inderdaad, moet gewoon kunnen. Niets mis mee.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus.
Een ui is gewoon een ludieke afbeelding.
Trump wilt nu dat ze excuses aanbiedt, omdat ze hem beledigd heeft..quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:23 schreef egayalS het volgende:
Dus een Sieg Heil als UI is tegenwoordig prima op fok.![]()
![]()
![]()
Speaking truth to power:
[ x ]
Is ook schokkend voor zo'n Judas als Trump als iemand je uitlegt waar het christendom echt voor staat.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Trump wilt nu dat ze excuses aanbiedt, omdat ze hem beledigd heeft..![]()
Ik zag hetquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
En als ze dat niet doet? Dan moet ze de cel in vanwege Fhrerbeleidigung?quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nu lach je daar nog om.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En als ze dat niet doet? Dan moet ze de cel in vanwege Fhrerbeleidigung?
Mooie speech van die Budde.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:23 schreef egayalS het volgende:
Dus een Sieg Heil als UI is tegenwoordig prima op fok.![]()
![]()
![]()
Speaking truth to power:
[ x ]
Nee. Ik kan er niet om lachen. En ik bedoelde het niet grappig maar serieus. Ik zie hem er echt voor aan om haar de cel in te gooien. Trump is een gevaarlijke gek.quote:
Bernie Sandersquote:
Iets te veel ketamine.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:03 schreef Jed1Gam het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DFDsPjbv4vT/
Wie zegt dat 'we' dat doen?quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:12 schreef Oud_student het volgende:
Wat fijn dat de tegenstanders van Trump zich vrijwel alleen op de Hitlergroet concentreren, zo kan Trump tenminste zijn 100den plannen ongestoord uitvoeren
Want Fok heeft daar invloed op?quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:12 schreef Oud_student het volgende:
Wat fijn dat de tegenstanders van Trump zich vrijwel alleen op de Hitlergroet concentreren, zo kan Trump tenminste zijn 100den plannen ongestoord uitvoeren
Uncle mustache!quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hitler is weer helemaal terug blijkbaar.
Hypes van vroeger komen vaker helemaal terug.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Fascinerend inderdaad.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het argument dat hij ' my heart goes out to you' wilde uitbeelden is natuurlijk ook lachwekkend. Door musk zelf ontkracht.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:08 schreef Kreator het volgende:
Maar eh, @:danny
Oprechte interesse. Waaruit maak jij op dat er geen Hitlergroet was en dat dat tienduizenden keren is debunked.
Op sites als Reddit zie je nogal een ander beeld.
Wat is dan wel een Hitlergroet? In Duitsland (en Nederland?) zou deze beweging bestraft worden.
Ja en dan zeg je na alle ophef ff sorry, was niet zo bedoeld. Lijkt me.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:33 schreef kipknots het volgende:
[..]
Het argument dat hij ' my heart goes out to you' wilde uitbeelden is natuurlijk ook lachwekkend. Door musk zelf ontkracht.
https://tenor.com/jQpcaxuFzbv.gif
We hebben nog 4 jaar, genoeg tijd voor al die plannetjes en nazi groetjes.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:12 schreef Oud_student het volgende:
Maar je snapt toch hopelijk wel hoe hilarisch dat is als je tot nu toe vrolijk gewoon TikTok gebruikte? Of denk je dat ze in China netjes met je data omgaan?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee. Ik heb een probleem met de monopolie positie van Meta en hoe ze met persoonsgegevens omgaan en de bekende gang van zaken op X.
Als TikTok daar ook nog bij gaat horen ben ik weg.
Ik zit ook op Bluesky, is ook Amerikaans.
Dus hou je foute conclusies maar lekker voor je.
Was ook gewoon een Hitler groet. Als je beetje goed kijkt kun je dat moeilijk ontkennen. Dat hij op X vaak ook extreem rechts (re)tweet helpt ook niet echt. Maargoed, hij leek al verward dus niet zo boeiend verder.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:33 schreef kipknots het volgende:
[..]
Het argument dat hij ' my heart goes out to you' wilde uitbeelden is natuurlijk ook lachwekkend. Door musk zelf ontkracht.
https://tenor.com/jQpcaxuFzbv.gif
En over een jaar gaat het over de milities geleid door de vrjjgelaten 6 januari strijders die daar door de straten marcheren.quote:Op donderdag 23 januari 2025 06:25 schreef NoXia het volgende:
Het gaat hier nu al 10 topics over die zogenaamde "Hitler groet"![]()
Op zich is het wel nieuwswaardig dat de rijkste man ter wereld op het inauguratiefeestje van de machtigste man ter wereld even een hitlergroet erin gooit, maar inderdaad, laten we het er gewoon niet over hebben want wat kan er nou eigenlijk precies misgaan.quote:Op donderdag 23 januari 2025 06:25 schreef NoXia het volgende:
Het gaat hier nu al 10 topics over die zogenaamde "Hitler groet".Fucking triest.
Het was geen Hitler groet. Klaar nu.quote:Op donderdag 23 januari 2025 06:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Op zich is het wel nieuwswaardig dat de rijkste man ter wereld op het inauguratiefeestje van de machtigste man ter wereld even een hitlergroet erin gooit, maar inderdaad, laten we het er gewoon niet over hebben want wat kan er nou eigenlijk precies misgaan.
Het was een erg duidelijke Hitlergroet, als er mensen dat blijven ontkennen zal het nooit klaar zijn in dit topic.quote:Op donderdag 23 januari 2025 06:31 schreef NoXia het volgende:
[..]
Het was geen Hitler groet. Klaar nu.
Een rare reactie die goed weergeeft hoe conservatief rechts graag wilt dat iedereen in de pas moet lopen en de duidelijk zichtbare Hitlergroet maar als verzinsel moet negeren.quote:Op donderdag 23 januari 2025 06:55 schreef MisterFox het volgende:
Schuimbekkend links weet van gekkigheid niet wat ze moeten verzinnen. Wat zou het volgende zijn?
X to doubt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 06:31 schreef NoXia het volgende:
[..]
Het was geen Hitler groet. Klaar nu.
De Hitlergroet van Elon Musk staat los van links en rechts in Nederland, lijkt me. Waarom zou je die link willen leggen, zeker op zo'n kinderlijke manier?quote:Op donderdag 23 januari 2025 06:55 schreef MisterFox het volgende:
Schuimbekkend links weet van gekkigheid niet wat ze moeten verzinnen. Wat zou het volgende zijn?
quote:Op donderdag 23 januari 2025 07:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nazi-Duitsland openlijk steunenVele users inclusief Danny vallen hard door de mand.
Oh, zo zijn er nog meer redenen. Zoals het veranderde moderatie beleid op FB, de haat en zuurheid die er steeds meer te lezen is net als op X.quote:Op woensdag 22 januari 2025 23:56 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Maar je snapt toch hopelijk wel hoe hilarisch dat is als je tot nu toe vrolijk gewoon TikTok gebruikte? Of denk je dat ze in China netjes met je data omgaan?
Want tot voor kort was TikTok, ook ik Amerika, in Chinese handen. Ik herhaal het maar even want ik weet niet zeker of je het allemaal nog kunt volgen.
Dat zie je zo!quote:Op donderdag 23 januari 2025 07:58 schreef opgebaarde het volgende:
[ afbeelding ]
Doe niet zo mal. Allebei zijn geen hitler groet
Idd Elon had een zwarte handschoen nog erbij moeten aan hebben dan was het pas een echte echte..quote:
Tja, de nieuwe realiteit is dat iedereen die niet voor het zonder aanziens des persoon deporteren, opsluiten of laten verzuipen van asielzoekers of illegale migranten is een linkse deuger. Dan is een Hitlergroet of het knuffelen van een Duitse extreem-rechtse partij natuurlijk helemaal geen vreemde actie.quote:Op donderdag 23 januari 2025 07:39 schreef Zwansen het volgende:
Altijd als iemand zijn mening geeft over Trump-gerelateerde dingen dat niet in het straatje past van sommige users dan wordt het meteen ‘schuimbekkend links’ genoemd.
De inauguratie is al voorbij, lieverd.quote:
Ah ook al voor censuur willen gaan omdat de woke linkse schuimbekkend mensen maar niet ophouden om te vertellen dat iets wat op een eend lijkt kwakt als een eend toch echt een eend is.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:23 schreef NoXia het volgende:
Nog nieuws? Inauguratie is geweest, misschien beter om dit topic te sluiten.
Hij deed het twee keer achter elkaar, flapdrol.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:42 schreef MisterFox het volgende:
Ja hoor jongens, helemaal prima. Je pakt precies het juiste frame waarop het lijkt dat iemand een Hitler-groet maakt en iemand maakt een Hitler-groet.
Prima toch. Je kan zo gewoon zien welke fokkers zo zwakzinnig zijn dat ze die lachwekkende frame geloven. Prima lakmoesproef.quote:Op donderdag 23 januari 2025 06:25 schreef NoXia het volgende:
Het gaat hier nu al 10 topics over die zogenaamde "Hitler groet".Fucking triest.
Ik heb het filmpje gezien. je zou het kunnen associren met een Hitler-groet omdat het er op lijkt. Maar dat wil niet zeggen dat hij een Hitler-groet maakt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hij deed het twee keer achter elkaar, flapdrol.
Dat.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:46 schreef MisterFox het volgende:
[ afbeelding ]
Het is in elk geval wel duidelijk met wat voor soort mensen we hier te maken hebben.
Allemaal nazi's!![]()
Het lijkt hier wel een kippenhok waar iedereen elkaar gek zit te maken en maar niet uit raakt gekakeld.
Er is een forse groep die zichzelf ziet als lid van de Trump-stam en die bereid is om alles en iedereen die kritisch op de stam is te verketteren en tot vijand te verklaren. Zelfs op een Nederlands forum. Zie de kracht van tribalisme en propaganda.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:02 schreef xpompompomx het volgende:
Wel mooi om al die Republikeinse "christenen" te zien schuimbekken om het christelijke verhaal van die pastor. Ook zo'n Mike Jonhnson is weer helemaal woest.
Je kunt toch niet ontkennen wat je letterlijk met je ogen hebt gezien?quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Prima toch. Je kan zo gewoon zien welke fokkers zo zwakzinnig zijn dat ze die lachwekkende frame geloven. Prima lakmoesproef.
Eens kijken hoe lang je nog vol houdt dat Kamala Harris een Nazi groet doet zoals Elon Muskquote:Op donderdag 23 januari 2025 09:46 schreef MisterFox het volgende:
[ afbeelding ]
Het is in elk geval wel duidelijk met wat voor soort mensen we hier te maken hebben.
Allemaal nazi's!![]()
Het lijkt hier wel een kippenhok waar iedereen elkaar gek zit te maken en maar niet uit raakt gekakeld.
ok, mr Fox, groet jij dan maar de andere ouders aan de schoolpoort als je de kinderen gaat ophalen met exact dezelfde groet. Eens kijken hoe 'normaal' we dat allemaal maar moeten vinden.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:15 schreef MisterFox het volgende:
Het probleem met dit soort discussies is dat je het gelijk of ongelijk toch nooit kunt bewijzen. Dus zal de discussie toch nooit stoppen.
Hoe dan ook, dat mensen zo ver doorgeschoten zijn zegt toch ook wat over het niveau hier.
Hij was gewoon enthousiast aan het zwaaien. Hij stond strak van de adrenaline.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:20 schreef kl1172 het volgende:
[..]
ok, mr Fox, groet jij dan maar de andere ouders aan de schoolpoort als je de kinderen gaat ophalen met exact dezelfde groet. Eens kijken hoe 'normaal' we dat allemaal maar moeten vinden.
Omfg je hebt helemaal gelijk. Nazi-groet gespot!quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:19 schreef cynicus het volgende:
[..]
Eens kijken hoe lang je nog vol houdt dat Kamala Harris een Nazi groet doet zoals Elon Musk
De bewuste houding op 5:20 in onderstaande filmpje.
https://www.c-span.org/pr(...)kamala-harris/528784
quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:21 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Hij was gewoon enthousiast aan het zwaaien. Hij stond strak van de adrenaline.
Die zijn er al geweest in wat delen terug. Waarbij het natuurlijk doorzichtig is om een stilstaand beeld te gebruiken tov de hele beweging die Musk 2 keer achter elkaar maakt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:15 schreef cynicus het volgende:
Straks komen er nog users met een foto waarop Taylor Swift zogenaamd een Nazi groet doet om Musk te verdedigen
Daar zit het verschil idd.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die zijn er al geweest in wat delen terug. Waarbij het natuurlijk doorzichtig is om een stilstaand beeld te gebruiken tov de hele beweging die Musk 2 keer achter elkaar maakt.
Weet niet zeker of het strak staan door adrenaline kwamquote:Op donderdag 23 januari 2025 10:21 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Hij was gewoon enthousiast aan het zwaaien. Hij stond strak van de adrenaline.
Die man gebruikt drugs om zijn 80-urige werkweken door te komen, dus ik snap 't wel.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Weet niet zeker of het strak staan door adrenaline kwam
De verbeten, uitdagende, trotse blik erbij. En niet 1x maar 2x.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:36 schreef Canopus het volgende:
[..]
Daar zit het verschil idd.
Dan kan je van iedereen wel een dergelijke foto vinden.
Het is de beweging die de man maakt, waardoor het duidelijk een Hitlergroet is.
Adrenaline en ketamine klinken misschien hetzelfde maar daar houdt het dan ook op.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Weet niet zeker of het strak staan door adrenaline kwam
Jij weet het beter dan de ADL?quote:Op donderdag 23 januari 2025 06:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het was een erg duidelijke Hitlergroet, als er mensen dat blijven ontkennen zal het nooit klaar zijn in dit topic.
De uitleg zet erbij. My heart goes out to you… De ADL (die toch kenners zijn) komt tot de duidelijke conclusie dat het geen hitlergroet is. Die start ook niet op de borst. Totaal niet. Kijk eens wat filmpjes uit die tijd terug zou ik zeggen…quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je kunt toch niet ontkennen wat je letterlijk met je ogen hebt gezien?Waarom verdedig je de rijkste man ter wereld, die aan macht is dankzij de machtigste man ter wereld. Ze hebben je hulp niet nodig.
Beetje merkwaardig vind ik dat. Alsof die man niet weet wat hij deed. En waarom dan geen uitleg?. man man man.
Het was geen Hitlergroet, klaar. Het probleem ligt dan ook niet bij mensen die dit in de juiste context zien, helemaal gezien wat Musk ook op het moment van het gebaar zei, maar bij degenen die dit meteen aangrijpen omdat men het als een kans zien om de politieke tegenstander als nazistisch af te schilderen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:13 schreef koemleit het volgende:
al die lui die die hitlergroet ontkennen.
dat zijn die lui die vanaf dag 1 geroepen hebben.
Musk is geen nazi!!! Musk is fantastisch!!! hij bedoelt het niet zo.
Die kunnen nu 2 dingen doen.
Of toegeven dat ze het fout hebben gezien.
Of ontkennen dat het een hitlergroet was.
Helaas is terugkommen op een eerder gedane uitspraak bij die groep niet mogelijk, dus zullen ze Musk (en Trump) tot het einde blijven steunen. (toegeven dat ze ernaast zaten zit er niet in).
Dus dan maar blijven volhouden dat het geen Hitlergroet was. (ze weten zelf echt wel beter)
Alles wordt er met de haren bijgesleept om 'hun' Musk te verdedigen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:55 schreef Basp1 het volgende:
Selectief shoppen bij ADL omdat dit de enige instantie is die in deze 2 maal herhaalde beweging van Musk geen poging tot een Hitlergroet ziet.
Ga je wel enigszins raar van doen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Adrenaline en ketamine klinken misschien hetzelfde maar daar houdt het dan ook op.
My heart goes out to you was na die dubbele hitlergroet en met de hand op het hart.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De uitleg zet erbij. My heart goes out to you… De ADL (die toch kenners zijn) komt tot de duidelijke conclusie dat het geen hitlergroet is. Die start ook niet op de borst. Totaal niet. Kijk eens wat filmpjes uit die tijd terug zou ik zeggen…
Echt, iedereen die hier een hitlergroet in ziet is mentaal van de leg geraakt.
Misschien, als het wel een Hitlergroet was, had ie wel op de gang moeten staan van de juffrouw, als die 6 zou zijn.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alles wordt er met de haren bijgesleept om 'hun' Musk te verdedigen.
Hoe durf je daar een hitlergroet in te zien! Schandalig.
Hmm.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
My heart goes out to you was na die dubbele hitlergroet en met de hand op het hart.
Dat de ADL het niet zo erg vond is niet maatgevend als men het in Duitsland en Isral wel als hitlergroet classificeert.
Men grijpt dit simpelweg aan om Musk te kunnen demoniseren de handen in onschuld te wassen nadat men zelf 1,5 jaar met een keffiyeh om heeft staan demonstreren voor intifada's (geweld tegen Joden) en de vernietiging van Isral.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:01 schreef phpmystyle het volgende:
De lefties zien ze letterlijk vliegen.
Alles aangrijpen in de hoop dat mensen zo schrikken dat ze ineens massaal de volgende keer op een Clinton look-a-like zal stemmen, of nooit meer rechts van het CDA stemmen.
De wereld is aan het veranderen. De tijden van Rousseau zijn voorbij gelukkig.
De ADL schrijft over de branden in cali dit.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Kun je dit ook verder onderbouwen? Ik heb namelijk hele andere dingen gelezen.
Graag het bewijs dat Duitsland en Isral het officieel als zodanig hebben geclassificeerd.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
My heart goes out to you was na die dubbele hitlergroet en met de hand op het hart.
Dat de ADL het niet zo erg vond is niet maatgevend als men het in Duitsland en Isral wel als hitlergroet classificeert.
Op welke manier is dit relevant voor de situatie met Musk?quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De ADL schrijft over de branden in cali dit.
FALSE NARRATIVE #1: Fires were caused by prioritizing diversity, equity and inclusion
Terwijl jij ergens beweerde dat het juist daardoor kwam.
Niet.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op welke manier is dit relevant voor de situatie met Musk?
Bijvoorbeeld het Wiesenthal center, en dat is gewoon in de VS.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Kun je dit ook verder onderbouwen? Ik heb namelijk hele andere dingen gelezen.
Men, niet "de landen".quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Graag het bewijs dat Duitsland en Isral het officieel als zodanig hebben geclassificeerd.
Ja alleen de "lefties" zien er een hitlergroet in...quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:01 schreef phpmystyle het volgende:
De lefties zien ze letterlijk vliegen.
Alles aangrijpen in de hoop dat mensen zo schrikken dat ze ineens massaal de volgende keer op een Clinton look-a-like zal stemmen, of nooit meer rechts van het CDA stemmen.
De wereld is aan het veranderen. De tijden van Rousseau zijn voorbij gelukkig.
Ach. Hitler was een socialist, en dus ontzettend links.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:16 schreef Perrin het volgende:
Dappere poging, maar Muskofielen kunnen net zo min kritisch zijn op hun Musk als IS-lui kritisch kunnen zijn op hun Profeet.
Ze had de kans om miljoenen mensen te bereiken met een boodschap.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:02 schreef xpompompomx het volgende:
Wel mooi om al die Republikeinse "christenen" te zien schuimbekken om het christelijke verhaal van die pastor. Ook zo'n Mike Jonhnson is weer helemaal woest.
O, er zijn in die landen net als in Nederland mensen die zo dom zijn om hier een hitlergroet in te willen zien? Sterk argument wel…quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Men, niet "de landen".
Maar we weten allebei dat hij dezelfde beweging niet in Duitsland of Israel kan maken zonder in de problemen te komen.
En jij kunt hem ook niet voor je werkgever maken zonder commentaar te krijgen.
Ze bereikte miljoenen mensen alleen 1 man die de geestelijke capaciteiten van een woeste kleuter heeft voelde zich persoonlijk aangesproken..quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Ze had de kans om miljoenen mensen te bereiken met een boodschap.
Ze sprak 1 man aan.
Heb je wel gelezen dat ze hier geen definitieve conclusie trekken, maar zeggen dat hij het uit dient te leggen of zijn excuses te maken?quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld het Wiesenthal center, en dat is gewoon in de VS.
https://www.wiesenthal.co(...)rom-the-simon-4.html
Whataboutism. Ga in op het onderwerp ipv als een kind te wijzen naar anderen. Hunnie doen het ook! Dan is het ok?quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:19 schreef cynicus het volgende:
[..]
Eens kijken hoe lang je nog vol houdt dat Kamala Harris een Nazi groet doet zoals Elon Musk
De bewuste houding op 5:20 in onderstaande filmpje.
https://www.c-span.org/pr(...)kamala-harris/528784
Het was misschien een zesje, maar was toch duidelijk een Hitlergroet.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, er zijn in die landen net als in Nederland mensen die zo dom zijn om hier een hitlergroet in te willen zien? Sterk argument wel…
Ik heb geen werkgever, dus je hebt gelijk dat ik dit niet voor mijn werkgever kan doen.
Een hitlergroet start met de arm naast je lichaam (Musk: op het hart). Vervolgens strek je je arm recht voor je uit (Musk: naar rechts). Dan hou je je arm langere tijd in die positie (Musk: zeer kortstondig).
Kortom: lijkt er niet op.
Daarnaast is er geen enkele nazi context in dezen, sterker nog: Musk is pro-Isral, waar degenen die hem van antisemitisme willen beschuldigen pro-Hamas zijn… u weet wel, die mensen die het ideaal van Hitler (alle Joden vermoorden) maar wat graag af willen maken.
Daar heb ik de ADL niet voor nodig om te bedenken. Ik heb namelijk wel gezond verstand.
Meneer Hitler deed hem soms op quasi exact dezelfde manier.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, er zijn in die landen net als in Nederland mensen die zo dom zijn om hier een hitlergroet in te willen zien? Sterk argument wel…
Ik heb geen werkgever, dus je hebt gelijk dat ik dit niet voor mijn werkgever kan doen.
Een hitlergroet start met de arm naast je lichaam (Musk: op het hart). Vervolgens strek je je arm recht voor je uit (Musk: naar rechts). Dan hou je je arm langere tijd in die positie (Musk: zeer kortstondig).
Daarnaast is er geen enkele nazi context in dezen, sterker nog: Musk is pro-Isral, waar degenen die hem van antisemitisme willen beschuldigen pro-Hamas zijn… u weet wel, die mensen die het ideaal van Hitler (alle Joden vermoorden) maar wat graag af willen maken.
Daar heb ik de ADL niet voor nodig om te bedenken. Ik heb namelijk wel gezond verstand.
quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nationaal socialisme is geen socialisme.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach. Hitler was een socialist, en dus ontzettend links.
Jawel. Het is een variant op het socialisme. Hier was een socialist. Stalin was een Communist. Mao was ook een Communist.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nationaal socialisme is geen socialisme.
Je gelooft dit echt he? Nationaal socialisme is anti communistisch.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel. Het is een variant op het socialisme. Hier was een socialist. Stalin was een Communist. Mao was ook een Communist.
Allemaal links.
Waarom is extreem rechts dan zo'n fan van Adolf?quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel. Het is een variant op het socialisme. Hier was een socialist. Stalin was een Communist. Mao was ook een Communist.
Allemaal links.
Ze zitten toch echt rechts. Extreem rechts zelfs.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Allemaal links.
het is waar dat nationaal socialisme en communisme tegenpolen zijn politiek gezien.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je gelooft dit echt he? Nationaal socialisme is anti communistisch.
Allemaal leuk.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zitten toch echt rechts. Extreem rechts zelfs.![]()
[ link | afbeelding ]
Extreem-rechts gaat over incrowd vs outcrowd of zeg maar de culturele as. Komt uit de tijd van het eendimensionale links-rechts model, waar je tegenwoordig vaker een 2dimensionaal model ziet (of nog veel meer).quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
het is waar dat nationaal socialisme en communisme tegenpolen zijn politiek gezien.
Maar beide ideologien zijn gewoon te kenmerken als links.
De nazi's stonden geen liberale economie en maatschappij voor. Dat weet je toch?
We zijn het er allemaal over eens dat we dit nooit meer moeten willen. En ook nooit meer fascisme.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Allemaal leuk.
Maar ik weerspreek hier het weerzinwekkende simplisme dat Hitler een politiek voorstond die we in het hedendaagse discours rechts zouden noemen.
De partij was ideologisch nationaal-socialistisch. De man zelf was vooral een darwinistisch denker en grabbelde diverse andere denkbeelden van grote westerse filosofen bij elkaar.
Het is het gebruikelijke frame joh, volgens de AfD was Hitler zelfs communistisch.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Extreem-rechts is een benaming voor die kaal-koppies met tatoeages en racistisch zijn. Hun standpunten hebben niks met "rechts" te maken in de zin van wat we noemen een conservatief-liberale benadering van samenleving en economie. Het huidige conservatief liberalisme lijkt veel op bijvoorbeeld Alexis de Tocqueville.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:50 schreef zuco het volgende:
[..]
Waarom is extreem rechts dan zo'n fan van Adolf?
Zit je nu hier je onzin te verkopenquote:Op donderdag 23 januari 2025 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Allemaal links.
Standback and standby... de film Civil War wordt gewoon werkelijkheid straks.quote:
Tijdens de Tweede Wereldoorlog was extreemrechts vooral vertegenwoordigd door fascistische en nazistische bewegingen. De meest prominente extreemrechtse ideologie was het nationaal-socialisme, dat werd geleid door Adolf Hitler en de Nazi-partij in Duitsland. Enkele kenmerken van extreemrechts in deze periode zijn:quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Extreem-rechts is een benaming voor die kaal-koppies met tatoeages en racistisch zijn. Hun standpunten hebben niks met "rechts" te maken in de zin van wat we noemen een conservatief-liberale benadering van samenleving en economie. Het huidige conservatief liberalisme lijkt veel op bijvoorbeeld Alexis de Tocqueville.
Yup, interessante tijden waar we in leven.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Standback and standby... de film Civil War wordt gewoon werkelijkheid straks.
En hoe heeft deze strijd anno 2025 uitgepakt volgens jou?quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:57 schreef Perrin het volgende:
Offtopic, maar sommigen mensen hebben niet zo goed opgelet bij geschiedenisles of zijn bewust een gefalsificeerde versie van de geschiedenis aan het verkopen.
Er is de afgelopen eeuw behoorlijk wat bloed vergoten, veel daarvan was fascisten versus socialisten/communisten.
Fascisten aan de kant van het kapitaal om de macht van de heersende elite te behouden, socialisten aan de kant van het gewone volk die de buik vol had van de kleine club rijke machthebbers.
Het (Amerikaanse, tot voor kort niet erg fascistische) kapitaal heeft uiteindelijk een totale, verpletterende overwinning gescoord.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En hoe heeft deze strijd anno 2025 uitgepakt volgens jou?
Hoi chagpt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:05 schreef zuco het volgende:
[..]
Tijdens de Tweede Wereldoorlog was extreemrechts vooral vertegenwoordigd door fascistische en nazistische bewegingen. De meest prominente extreemrechtse ideologie was het nationaal-socialisme, dat werd geleid door Adolf Hitler en de Nazi-partij in Duitsland. Enkele kenmerken van extreemrechts in deze periode zijn:
Totalitarisme: De nazi's streefden naar een totalitaire staat waarin de overheid volledige controle had over alle aspecten van het leven, inclusief politiek, economie, en cultuur.
Racisme en Antisemitisme: De nazi-ideologie was sterk gebaseerd op racistische opvattingen, met een focus op de superioriteit van het "Arische ras". Dit leidde tot systematische vervolging en genocide van Joden, Roma, en andere minderheidsgroepen, wat bekend staat als de Holocaust.
Nationalisme: Er was een sterke nadruk op nationalisme en de idee van een "Duitsland voor de Duitsers". Dit leidde tot expansionistische ambities, zoals de annexatie van Oostenrijk en de invasie van andere Europese landen.
Militarisme: Extreemrechts in deze periode omarmde militarisme en de glorificatie van oorlog als een middel om nationale doelen te bereiken.
Anticommunisme: Er was een sterke vijandigheid tegenover communisme en socialisme, wat leidde tot de onderdrukking van politieke tegenstanders en dissidenten.
In andere landen, zoals Itali onder Benito Mussolini, waren er ook fascistische regimes die vergelijkbare extreemrechtse kenmerken vertoonden. De ideologien en praktijken van deze regimes hadden verwoestende gevolgen en leidden tot enorme menselijke tragedies en de vernietiging van landen tijdens de oorlog.
En de Democratische Volksrepubliek Korea is een democratie. Het zit tenslotte in de naam.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel. Het is een variant op het socialisme.
Ik heb geen gpt nodig, gewoon een beetje historisch besef.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoi chagpt.
Wat wil je nu zeggen?
Hoiquote:Op donderdag 23 januari 2025 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoi chagpt.
Wat wil je nu zeggen?
1500 Capitoolbestormers krijgen gratie schijnbaar. Ben benieuwd of hier nog rare dingen gaan gebeuren...quote:
Benieuwd of we iets gaan zien waarvoor de capitoolbestorming slechts de generale repetitie was.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:20 schreef Momo het volgende:
[..]
1500 Capitoolbestormers krijgen gratie schijnbaar. Ben benieuwd of hier nog rare dingen gaan gebeuren...
Met veel succes trouwens. Straks gelooft bijna iedereen dit gewoon.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:20 schreef zuco het volgende:
[..]
Dat riedeltje van rechts elke keer over een linkse Adolf
En de DDR was ook hartstikke democratisch.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:18 schreef n0sferat2 het volgende:
[..]
En de Democratische Volksrepubliek Korea is een democratie. Het zit tenslotte in de naam.
Net zoals de DDR?quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:18 schreef n0sferat2 het volgende:
[..]
En de Democratische Volksrepubliek Korea is een democratie. Het zit tenslotte in de naam.
Die indian buffalo viking gun ik het nog wel. Puur voor de hilarische interviews.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:20 schreef Momo het volgende:
[..]
1500 Capitoolbestormers krijgen gratie schijnbaar. Ben benieuwd of hier nog rare dingen gaan gebeuren...
Ja zo werken die dingen. Als je een leugen maar vaak genoeg herhaalt..quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Met veel succes trouwens. Straks gelooft bijna iedereen dit gewoon.
Het NS was van origine van een paar post-WW1 politici die vakkundig door Hitler buiten zijn gemikt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Net zoals de DDR?
Het nationaal socialisme is gewoon een ideologogie. Een variant van het socialisme. Net zoals je ook eco-socialisme hebt, of anarcho socialisme.
Je verwart socialisme met communisme.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb geen gpt nodig, gewoon een beetje historisch besef.
Hitler was niet links en niet socialistisch; het grootkapitaal bleef gewoon lekker zitten waar het zat tijdens zijn bewind.
QAnon Shaman Shares His Pardon Celebration Plans: Guns and Weedquote:Op donderdag 23 januari 2025 12:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die indian buffalo viking gun ik het nog wel. Puur voor de hilarische interviews.
Iedere man een auto, iedere man betaalbaar voedsel, infrastructuur voor het volk.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja zo werken die dingen. Als je een leugen maar vaak genoeg herhaalt..
Ja ja. Het heet nationaal-socalisme, maar het zou helemaal niks met socialisme te maken hebben.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het NS was van origine van een paar post-WW1 politici die vakkundig door Hitler buiten zijn gemikt.
De hele kruistocht tegen het bolsjewisme en marxisme zou al wat bellen moeten doen rinkelen.
De tsaar at ook fazant terwijl het volk ondervertegenwoordigd brood mocht verdelen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je verwart socialisme met communisme.
Overigens heeft elke kaste gewoon een elite. Je dacht dat de bovenkant in de USSR liep met kapotte broeken en met rantsoenbonnen hun natje en droogje bij elkaar scharrelden in de supermarkt?
Je moet die lui wat kruimels toewerpen, anders blijf je nooit aan de macht h. Daarom werkt het kapitalisme ook zo goed.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Iedere man een auto, iedere man betaalbaar voedsel, infrastructuur voor het volk.
Zomaar wat linkse standpunten van Hitler.
Klopt, zoals de DDR ook niks met democratie van doen had.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ja. Het heet nationaal-socalisme, maar het zou helemaal niks met socialisme te maken hebben.
Maak je punt eens. Niemand snapt je.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ja. Het heet nationaal-socalisme, maar het zou helemaal niks met socialisme te maken hebben.
Gek genoeg sprak het aan in een tijd dat je met een kruiwagen vol geld brood mocht halen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je moet die lui wat kruimels toewerpen, anders blijf je nooit aan de macht h.
Dat.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De tsaar at ook fazant terwijl het volk ondervertegenwoordigd brood mocht verdelen.
Ah klopt, QAnon Shaman was zijn naam.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:25 schreef Momo het volgende:
[..]
QAnon Shaman Shares His Pardon Celebration Plans: Guns and Weed
Hij gaat wapens kopen, kan niet misgaan
Van geschiedenis weten ze niets joh, dolkstootlegende bijvoorbeeld zou al genoeg moeten zijn.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het NS was van origine van een paar post-WW1 politici die vakkundig door Hitler buiten zijn gemikt.
De hele kruistocht tegen het bolsjewisme en marxisme zou al wat bellen moeten doen rinkelen.
Die goddamn jeugd van tegenwoordig.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Yup. Wanhopige mensen zijn makkelijk te beinvloeden.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gek genoeg sprak het aan in een tijd dat je met een kruiwagen vol geld brood mocht halen.
Dat is correct ja. Staar je niet blind op de 'naam'.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:29 schreef Momo het volgende:
Wat betreft Elon die lijkt een beetje op Baudet toen die ineens een switch maakte van dure woorden rechts naar wappierechts. Dat ineens joden verantwoordelijk waren voor covid, dat we bestuurd worden door reptielen. Weet niet of drugsgebruik of grootheidswaanzin ermee te maken hebben.
Nee.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat.
Maar de simplisten alhier denken dat binnen het socialisme werkelijk iedereen gelijk is en alles genationaliseerd en dan kijken naar het Duitsland van toen en zien dan er daar enorme verschillen waren in inkomen en sommige bedrijven gewoon nog privaat waren en daarom concluderen dat Hitler helemaal niks met het socialisme te maken zou hebben
De volgende zet is dat ze gaan zeggen dat Lenin, Marx, en Stalin niet communistisch waren.
Op basis van wat dan, aangezien het niet op een hitlergroet lijkt, anders dan als je een foto op het verkeerde moment maakt en dan heeft de halve democratische partij ook hitlergroeten gemaakt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:38 schreef zuco het volgende:
[..]
Het was misschien een zesje, maar was toch duidelijk een Hitlergroet.
Hij moet nog wat beter oefenen, dan komt dat wel goed
Je verwart dingen met elkaar die elkaar welhaast uitsluiten. Hitler was zelf een sociaal-darwinist.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Je wil met man en macht Hitler associren met links en socialisme, niet omdat hij daar iets mee van doen heeft gehad, maar omdat hij de holocaust heeft ontketend, alsmede de meest vernietigende oorlog in de geschiedenis. Dat kun je vervolgens tegenover al die geweldige conservatieven zetten, en presto: de verzorgingsstaat, progressieve belastingen en al die andere daadwerkelijke mensverheffende zaken die zeker Europa welvaart gelijkheid en vrede heeft gebracht, kun je alsnog in het hokje 'ja maar Hitler' parkeren.
Niet iedere beweging die Hitler maakte was een hitlergroet. Hitler zelf had altijd een slappe halve versie ervan vanuit de elleboog.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:43 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Meneer Hitler deed hem soms op quasi exact dezelfde manier.
https://www.reddit.com/r/(...)_hitler_nazi_salute/
Het was geen verzorgingsstaat.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je verwart dingen met elkaar die elkaar welhaast uitsluiten. Hitler was zelf een sociaal-darwinist.
Het ideologisch systeem tuigde (goed dat je het noemt) in ijltempo een verzorgingsstaat op, creerde snel werkgelegenheid, had vakbonden, en de staat had een grote rol in de (oorlogs) economie. Leuk dat je dat allemaal rechts noemt, maar dat is gewoon dom en simpel.
Nu weet ik dat ik geen enkel woord van jou nog serieus hoef te nemen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet iedere beweging die Hitler maakte was een hitlergroet. Hitler zelf had altijd een slappe halve versie ervan vanuit de elleboog.
En klaar nu.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het was geen verzorgingsstaat.
Dat de meest kwetsbaren als eersten in de gaskamers verdwenen - gehandicapten en psychische patinten - zou je moeten zeggen hoe 'verzorgend' die staat daadwerkelijk was.
Dat was een verschrikkelijke uitvoering van het sociaal darwinistische en fascistische denken.quote:Dat de meest kwetsbaren als eersten in de gaskamers verdwenen - gehandicapten en psychische patinten - zou je moeten zeggen hoe 'verzorgend' die staat daadwerkelijk was.
Het gaat dan ook om de bewegende beelden.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op basis van wat dan, aangezien het niet op een hitlergroet lijkt, anders dan als je een foto op het verkeerde moment maakt en dan heeft de halve democratische partij ook hitlergroeten gemaakt.
Offtopic discussie, maar: een neppe vakbond die geheel aan de kant van de machthebbers stond. Je bent of dom of bewust bullshit aan het verkopen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je verwart dingen met elkaar die elkaar welhaast uitsluiten. Hitler was zelf een sociaal-darwinist.
Het ideologisch systeem tuigde (goed dat je het noemt) in ijltempo een verzorgingsstaat op, creerde snel werkgelegenheid, had vakbonden, en de staat had een grote rol in de (oorlogs) economie. Leuk dat je dat allemaal rechts noemt, maar dat is gewoon dom en simpel.
Nee hoor.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En klaar nu.
De enorme herwaardering van infrastructuur en de publieke sector was een van de grootste bewegingen. het nationaal socialisme zag een grote rol voor de overheid voor zichzelf weggelegd in de economie.
[..]
Dat was een verschrikkelijke uitvoering van het sociaal darwinistische en fascistische denken.
quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:32 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Onzin. En ik ben wel klaar met de discussie.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor.
Die campagne om het land van 'onwaardig leven' te zuiveren werd gewoon en plein public gekoppeld aan de kosten. De centen. De doekoe.
Je weet wel: als je niet werkt, zul je niet eten. Als je niet rendeert, ben je niets waard. Als je niets oplevert, heb je hier niets te zoeken.
Mooi he, dat die vakbond bolstond van socialisten, katholieken, Joden, half-Arirs...quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Offtopic discussie, maar: een neppe vakbond die geheel aan de kant van de machthebbers stond. Je bent of dom of bewust bullshit aan het verkopen.
En de rest weet dat je kennelijk nog nooit hitler een hitlergroet hebt zien maken.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:39 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Nu weet ik dat ik geen enkel woord van jou nog serieus hoef te nemen.
Joh, daar waren gewoon posters voor gemaakt, plaatjes in schoolboeken, films zelfs...quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onzin. En ik ben wel klaar met de discussie.
Als laatste: zoeken even op waar de letters NSDAP voor stonden
Aangezien ik niet geloof dat je dom bent, ga ik maar uit van kwaadwillendheid.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ja, die zag ik ook net,quote:
Hij wilde inderdaad gewoon een vogelthe aanwijzen...quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op basis van wat dan, aangezien het niet op een hitlergroet lijkt, anders dan als je een foto op het verkeerde moment maakt en dan heeft de halve democratische partij ook hitlergroeten gemaakt.
En dat is duidelijk geen hitlergroet, zie mijn eerdere toelichting daarop.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:40 schreef zuco het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om de bewegende beelden.
[ afbeelding ]
Je moet niet naar letters kijken, maar naar daden/uitvoering.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nu de woordjes deportatie en AFD erbij en kijk dan nog eens naar het plaatje...quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En de rest weet dat je kennelijk nog nooit hitler een hitlergroet hebt zien maken.
Ik heb inhoudelijk onderbouwd waarom het een totaal andere beweging is. En laten we wel zijn: als Harris het had gedaan hadden de idioten die hier nu een hitlergroet in gezien hadden direct geroepen dat het geen hitlergroet is (en helaas velen aan de rechterzijde de idioot uitgehangen door haar dat wel in de mik te willen schuiven).
At best kun je zeggen dat het een beetje ervan weg heeft en dan nog verdient eenieder, gelet op de ernst van de beschuldiging, het voordeel van de twijfel, tenzij die persoon overduidelijk het nazisme een warm hart toedraagt.
Heb je hem de minuten daarvoor zien stuiteren als een kleuter die net te horen heeft gekregen dat Sinterklaas kadootjes heeft gebracht?quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hij wilde inderdaad gewoon een vogelthe aanwijzen...
Kom op, Hitlergroet of niet.. het lijkt er weldegelijk op. Van een man van zijn statuur mag je toch wel iets meer hersenen verwachten.
Ik denk dat jij degene bent die zichzelf voor lul zet.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dat is duidelijk geen hitlergroet, zie mijn eerdere toelichting daarop.
Maar als mensen hierover door willen drammen, mij best. Je zet jezelf ongelofelijk voor lul. Maar dat mag.
Je wilt eigenlijk zeggen dat Elon zo ongecontroleerd is en zo'n gebrek aan kennis, ontwikkeling en fatsoen heeft dat hij per ongeluk 2 keer een beweging maakt die zou kunnen worden uitgelegd als hitlergroet?quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je hem de minuten daarvoor zien stuiteren als een kleuter die net te horen heeft gekregen dat Sinterklaas kadootjes heeft gebracht?
Het is een rare kwast af en toe.
Maar het is overduidelijk op essentile punten anders dan de hitlergroet, zoals ik al netjes heb uitgelegd.
I know. Maar het lijkt er wel op. Niet goed uitgevoerd, misschien ook niet zo bedoelt. Maar ontkennen dat het er in de basis op lijkt, slaat nergens op.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je hem de minuten daarvoor zien stuiteren als een kleuter die net te horen heeft gekregen dat Sinterklaas kadootjes heeft gebracht?
Maar het is overduidelijk op essentile punten anders dan de hitlergroet, zoals ik al netjes heb uitgelegd.
En hij is tegelijkertijd een briljant zakenman. In sommige mensen hun brein gaan dat soort dingen samen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je wilt eigenlijk zeggen dat Elon zo ongecontroleerd is en zo'n gebrek aan kennis, ontwikkeling en fatsoen heeft dat hij per ongeluk 2 keer een beweging maakt die zou kunnen worden uitgelegd als hitlergroet?
Er hat es nicht gewut?
Op essentile punten maakt hitler precies dezelfde beweging en zien we ook wat rechts radicalen in Amerika die beweging maken. Maar nee wij moeten geloven dat elon als rare kwast er echt iets anders mee bedoelde.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vooral veel mensen die zich 'kritische Nederlander' noemen zijn daar gevoelig voor.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Met veel succes trouwens. Straks gelooft bijna iedereen dit gewoon.
De plannen van Trump tav deportatie gaat om het uitzetten van illegalen die misdrijven gepleegd hebben. Faber gaf afgelopen week aan hetzelfde in Nederland te willen en daar gingen de handen (terecht!) voor op elkaar.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:47 schreef zuco het volgende:
[..]
Nu de woordjes deportatie en AFD erbij en kijk dan nog eens naar het plaatje...
Ik ken zijn slappe handjes, maar heb jij dat gifje bekeken. Quasi een 1 op 1 kopie van hoe Musk het deed, alsof Musk zich gebaseerd heeft op dit filmpje. Dit gifje was niet zo n van die slappe handjes, dat is toch duidelijk. Goed geprobeerd om het te deflecteren,quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En de rest weet dat je kennelijk nog nooit hitler een hitlergroet hebt zien maken.
Ik heb inhoudelijk onderbouwd waarom het een totaal andere beweging is. En laten we wel zijn: als Harris het had gedaan hadden de idioten die hier nu een hitlergroet in gezien hadden direct geroepen dat het geen hitlergroet is (en helaas velen aan de rechterzijde de idioot uitgehangen door haar dat wel in de mik te willen schuiven).
At best kun je zeggen dat het een beetje ervan weg heeft en dan nog verdient eenieder, gelet op de ernst van de beschuldiging, het voordeel van de twijfel, tenzij die persoon overduidelijk het nazisme een warm hart toedraagt.
Ik kan tenminste mijn standpunt onderbouwen. Tot op heden hoor ik van de andersdenkenden niets anders dan ‘nietus’.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:50 schreef zuco het volgende:
[..]
Ik denk dat jij degene bent die zichzelf voor lul zet.
Maar dat geeft niks
Je kan zeggen dat gelet op de kwaadwillendheid bij de Democraten en hun neiging om overal over te liegen hij het had moeten zien aankomen, maar uiteindelijk is dat een kort rokje argument…quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je wilt eigenlijk zeggen dat Elon zo ongecontroleerd is en zo'n gebrek aan kennis, ontwikkeling en fatsoen heeft dat hij per ongeluk 2 keer een beweging maakt die zou kunnen worden uitgelegd als hitlergroet?
Er hat es nicht gewut?
Die andere meuk wordt ook prima gezien hoor. De Muskofielen zorgen hier gewoon voor wat entertainment.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
Een semi Hitlergroet blijkt wel een perfecte afleiding van allerlei andere meuk die beide heren momenteel teweeg brengen.
Nee, niet 90%. 90% van de mensen die hem toch al haat, dat wel.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
I know. Maar het lijkt er wel op. Niet goed uitgevoerd, misschien ook niet zo bedoelt. Maar ontkennen dat het er in de basis op lijkt, slaat nergens op.
90%+ van de mensen zouden als eerste denken aan de Hitlergroet. Dan ben je dus op z'n zachtst gezegd 'wat lomp' met je beweging.
Verder is Musk natuurlijk een doorgesnoven idioot, maar dat doet er verder niet zoveel toe.
Je mag je niet als spook verkleden?quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:56 schreef kl1172 het volgende:
Ik moet ook niet met een witte capuchon en KKK op de borst in de spotlight gaan staan als ik niet als Klu Klux Klan adept neergezet wil worden.
Zal best. Maar je geeft ze een discussie die ze graag willen omdat ze er kunnen schermen met valide punten. Kan men ook mooi andere discussies naar toebuigen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die andere meuk wordt ook prima gezien hoor. De Muskofielen zorgen hier gewoon voor wat entertainment.
Hitler wapperde ook veel met zijn vingertje. Conclusie: mensen die met hun vinger wapperen (met name heel populair in progressieve kringen…) zijn stiekem nazi.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Op essentile punten maakt hitler precies dezelfde beweging en zien we ook wat rechts radicalen in Amerika die beweging maken. Maar nee wij moeten geloven dat elon als rare kwast er echt iets anders mee bedoelde.
Man man man, gooi jezelf weg.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hitler wapperde ook veel met zijn vingertje. Conclusie: mensen die met hun vinger wapperen (met name heel populair in progressieve kringen…) zijn stiekem nazi.
Wat jij mist is dat de beweging in het filmpje helemaal geen hitlergroet is. Wellicht met de tekst erbij dat die beweging duidelijker wordt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:56 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik ken zijn slappe handjes, maar heb jij dat gifje bekeken. Quasi een 1 op 1 kopie van hoe Musk het deed, alsof Musk zich gebaseerd heeft op dit filmpje. Dit gifje was niet zo n van die slappe handjes, dat is toch duidelijk. Goed geprobeerd om het te deflecteren,
Als Musk niet beschuldigd wil worden van nazisme, dan moet ie niet gaan rommelen bij de rechtse partijen in Duitsland en zeker niet een nazi groet op een podium brengen. Kunnen we het daar over eens zijn? Jij probeert echt te zeggen dat dit niet op een nazi groet lijkt of wat? Ben jij blind of heb je onlangs een beroerte gehad of zo?
Ik moet ook niet met een witte capuchon en KKK op de borst in de spotlight gaan staan als ik niet als Klu Klux Klan adept neergezet wil worden. Ook al doe ik voor de rest niks met de KKK. Dat is gewoon om problemen vragen en iedereen met 2 hersencellen begrijpt dat. Zeker op zo'n podium is een beetje fatsoen niet te veel gevraagd zou ik zeggen.
Bewijs die 90% maar eens.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kom op.. 90%+ van de mensen zou in eerste instantie denken, WTF doet die gast nou de Hitlergroet? Dan LIJKT het er dus wel degelijk op. Of het dan in details afwijkt of niet, het oordeel is dan al snel gevormd. En dat is op z'n zachtst gezegd 'een beetje lomp' van Elon en volledig aan zichzelf te wijten (en datgene wat hij heeft gesnoven/geslikt).
Er valt niets te onderbouwen aan de beelden van Musk die tweemaal de hitlergroet maakt. Er zijn beelden. Het was geen getekende versie ofzo. Gewoon live op tv.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan tenminste mijn standpunt onderbouwen. Tot op heden hoor ik van de andersdenkenden niets anders dan ‘nietus’.
Ja laat ook maar, je bent niet serieus te nemen. Ik steek hier geen moeite in. Het LIJKT erop voor het overgrote deel van de wereld. Fact. Dat jij dat anders ziet, prima. Scherp dat je in een oogwenk zag dat het er TOTAAL niet op leek. Kudo's voor je inzichtquote:
hebben jullie het nou nog over die ja/nee hitlergroetquote:Op donderdag 23 januari 2025 13:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Er valt niets te onderbouwen aan de beelden van Musk die tweemaal de hitlergroet maakt. Er zijn beelden. Het was geen getekende versie ofzo. Gewoon live op tv.
quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
Hij heeft geen historie van het aanhangen van het nazisme,
Of ie extreem-rechts is of zulke ideen constant verkondigt is eigenlijk niet eens het punt. Hij doet het voor de clicks, de ophef, de spotlight. Paar weken geleden had hij z'n X-avatar veranderd in Pepe the Frog, een bekend extreem rechts signaal op 4chan voorheen. En een dag of 2 later was het weer weg. Voor de clicks, de nieuwsberichten, etc.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hitler wapperde ook veel met zijn vingertje. Conclusie: mensen die met hun vinger wapperen (met name heel populair in progressieve kringen…) zijn stiekem nazi.
Ja, ga lekker zo door zou ik zeggen.
Musk zou ook wel gek zijn om een hitlergroet te brengen, want ook Biden heeft ontdekt dat er veel Joden in Amerika zijn met heel veel macht. Die wil je niet tegen je het harnas in jagen.
Hij heeft geen historie van het aanhangen van het nazisme, de context ontbrak, hij heeft niets te winnen met het maken van een hitlergroet…
Het is bizar vergezocht, maar kennelijk is dit twijgje de beste stok om mee te slaan.
Eigenlijk dus niet uitspreken als Musk, maar een Moesk!quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Musk is geboren op 28 juni 1971 in Pretoria, Zuid-Afrika, zoon van een Canadees model en een Zuid-Afrikaans elektromechanisch ingenieur, piloot, zeeman, consultant, project-ontwikkelaar, en voor de helft eigenaar van een Zambiaanse smaragd-mijn nabij het Tanganyikameer.[9][10] Zijn grootmoeder van vaderskant was Brits en hij heeft ook Pennsylvania-Duitse wortels. Na de scheiding van zijn ouders in 1980 woonde Musk vooral bij zijn vader.
Daar zit toch wel wat negerhaat in de roots, jochie.
Reageer dan gewoon normaal op mijn onderbouwing.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Er valt niets te onderbouwen aan de beelden van Musk die tweemaal de hitlergroet maakt. Er zijn beelden. Het was geen getekende versie ofzo. Gewoon live op tv.
Jij roept zonder onderbouwing 90%. Als ik je vraag dat te onderbouwen heb je niets anders dan de bekende duim.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja laat ook maar, je bent niet serieus te nemen. Ik steek hier geen moeite in. Het LIJKT erop voor het overgrote deel van de wereld. Fact. Dat jij dat anders ziet, prima. Scherp dat je in een oogwenk zag dat het er TOTAAL niet op leek. Kudo's voor je inzicht![]()
Nee, dat is geen antwoord op je vraag. Die ga ik je ook niet geven, ieder weldenkend mens weet dat het zo is.
Ik laat buiten beschouwing of het er ook daadwerkelijk een was. Dat boeit me niet eens zoveel. Het is gewoon oliedom van Musk.
Dit is een racistische opmerking van je.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Musk is geboren op 28 juni 1971 in Pretoria, Zuid-Afrika, zoon van een Canadees model en een Zuid-Afrikaans elektromechanisch ingenieur, piloot, zeeman, consultant, project-ontwikkelaar, en voor de helft eigenaar van een Zambiaanse smaragd-mijn nabij het Tanganyikameer.[9][10] Zijn grootmoeder van vaderskant was Brits en hij heeft ook Pennsylvania-Duitse wortels. Na de scheiding van zijn ouders in 1980 woonde Musk vooral bij zijn vader.
Daar zit toch wel wat negerhaat in de roots, jochie.
Nou, waarom geef je hem die dan?quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Of ie extreem-rechts is of zulke ideen constant verkondigt is eigenlijk niet eens het punt. Hij doet het voor de clicks, de ophef, de spotlight. Paar weken geleden had hij z'n X-avatar veranderd in Pepe the Frog, een bekend extreem rechts signaal op 4chan voorheen. En een dag of 2 later was het weer weg. Voor de clicks, de nieuwsberichten, etc.
Of waarom denk je dat hij dat hij zulke acties onderneemt? Onrust zaaien in de Engels en Duitse politiek. De zogenaamde pedo-duiker tweet was ook zo'n geval, hij moet en zal altijd de meeste aandacht hebben.
Jou onderbouwingen zijn wel heel lekker ja. Bewijs maar eens dat het er in een oogwenk voor het merendeel er NIET op lijkt. Zo kan ik ook wat vragen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij roept zonder onderbouwing 90%. Als ik je vraag dat te onderbouwen heb je niets anders dan de bekende duim.
Een Ashkenazi iddquote:
Zwaktebod.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:17 schreef loveli het volgende:
De hele deugmeute hakt VEM2012 even de kop af. Iemand die een doordacht een andere mening heeft dan het gewenste narratief, dat kunnen we niet hebben.
Ah! Nu moet ik het tegendeel bewijzen… Wie stelt, bewijst.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jou onderbouwingen zijn wel heel lekker ja. Bewijs maar eens dat het er in een oogwenk voor het merendeel er NIET op lijkt. Zo kan ik ook wat vragen.
Je kunt de letterlijke feiten niet anders zien dan ze zijn. Er waren beelden. Je kunt dit niet subjectief even wegredeneren.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:17 schreef loveli het volgende:
De hele deugmeute hakt VEM2012 even de kop af. Iemand die een doordacht een andere mening heeft dan het gewenste narratief, dat kunnen we niet hebben.
Doordacht zelfsquote:Op donderdag 23 januari 2025 13:17 schreef loveli het volgende:
Nouja, jij stelt dat het er niet op lijkt. Ik heb daar nog geen goede onderbouwing van gezien.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah! Nu moet ik het tegendeel bewijzen… Wie stelt, bewijst.
En het is jouw met een -w in dezen.
Jij verwart meningen met feiten.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je kunt de letterlijke feiten niet anders zien dan ze zijn. Er waren beelden. Je kunt dit niet subjectief even wegredeneren.
De zon komt op, de zon gaat onder, water is nat en Musk deed een hitlergroet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |