abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216391310
quote:
Trump bedigd als president
Donald Trump is voor de tweede keer bedigd als president van de Verenigde Staten. Hij werd direct daarna gefeliciteerd door nu oud-president Biden. Buiten het Capitol klonken saluutschoten om de machtswisseling te markeren.

Trump gebruikte twee bijbels voor de ceremonie: het exemplaar dat zijn voorganger Lincoln in 1861 bij zich had voor zijn inhuldiging en een die hij van zijn moeder cadeau had gekregen.

Het is pas de tweede keer dat een oud-president weet terug te keren naar het Witte Huis: de eerste keer dat dat gebeurde was in 1893 toen Grover Cleveland terugkeerde in het ambt.
quote:
Wereldleiders reageren op inauguratie Trump
De eerste wereldleiders hebben gereageerd op de bediging van Trump.

"Het vrede-door-kracht-beleid dat Trump heeft aangekondigd biedt een kans om het Amerikaanse leiderschap te versterken en een rechtvaardige vrede op de langere termijn te bereiken", schrijft de Oekraense president Zelensky op X.

De Duitse bondskanselier Scholz feliciteert Trump met zijn tweede ambtstermijn en benadrukt dat de VS een onmisbare bondgenoot is voor Duitsland. "Zoals altijd streven we naar een goede trans-Atlantische relatie. De Europese Unie is met 27 lidstaten en ruim 400 miljoen inwoners een sterke Unie", aldus Scholz.

De Isralische premier Netanyahu zegt naar de samenwerking met Trump uit te kijken. "Zodat we de resterende gijzelaars terug naar huis kunnen brengen en de militaire capaciteiten van Hamas vernietigen. Dan kan Gaza nooit meer een bedreiging voor Isral vormen", zegt Netanyahu.

Ook NAVO-baas Rutte heeft van zich laten horen. "Veel succes, president Trump. De NAVO kijkt ernaar uit om nauw met u samen te werken en de mondiale aandachtspunten aan te pakken
Samenvatting van de decreten: Meer info vind je hier

Immigratie
-Trump heeft een nationale noodtoestand uitgeroepen als het gaat om illegale immigratie. Door dat te doen, kan hij Amerikaanse troepen naar de grens tussen de Verenigde Staten en Mexico sturen.

-In zijn inauguratiespeech zei Trump ook dat hij zou proberen om alle pogingen van illegale immigranten om binnen te komen zou stoppen. En dat alle migranten die worden betrapt op een illegale oversteek, gearresteerd zouden worden.

-Trump heeft Mexicaanse criminele bendes laten aanmerken als terreurorganisaties.
Ook ontstaat daardoor de mogelijkheid voor het Amerikaanse leger om militaire operaties uit te voeren op Mexicaanse bodem. Onder andere het Sinaloakartel en het Jaliscokartel zijn genoemd als mogelijke doelwitten.

Transgenderrechten en diversiteitsprogramma's
-Het decreet dat Trump maandag in de Oval Office tekende, staat dat in de VS alleen nog mannen en vrouwen worden erkend. Kiezen voor een neutrale optie voor geslacht, zoals een X, bij bijvoorbeeld een paspoortaanvraag wordt onmogelijk.

-De president wil ook het diversiteitsbeleid van de overheid afschaffen. Hij kondigde aan een samenleving te smeden die "kleurenblind is en gebaseerd op verdienste" en wil een eind maken aan het "woke" gedachtengoed.

Energie, gezondheid en klimaat
-Net als op het gebied van immigratie, riep Trump ook een noodtoestand uit op het gebied van energie. Hij ondertekende een decreet dat Amerikaanse energieproductie moet stimuleren, hoewel die productie volgens NBC News al op recordhoogte ligt.

-De energienoodtoestand moet ervoor zorgen dat er weer meer geboord kan worden naar olie en gas.

-De VS gaat zich ook terugtrekken uit het Klimaatakkoord van Parijs
-Trump gaat een overheidsregel zou intrekken die het producenten van elektrische auto's verplicht de uitstoot terug te dringen.
-de VS vertrekt uit de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).

Gratie voor betogers Capitool en vaker doodstraffen
-Trump verleende, zoals hij al had aangekondigd, gratie aan ongeveer vijftienhonderd bestormers van het Capitool.
-Trump heeft een decreet getekend dat er volgens Amerikaanse media voor moet zorgen dat de doodstraf vaker uitgevoerd kan worden. The Washington Post schrijft dat het ministerie van Justitie de opdracht krijgt om de doodstraf te vragen voor zeer ernstige misdrijven waarbij een overheidsbeambte om het leven is gebracht of de verdachte een persoon is die illegaal in de VS verblijft.

Naamswijzigingen en Panamakanaal
-Trump heeft in zijn eerste uren als president van de VS een decreet getekend dat de Golf van Mexico omdoopt tot Golf van Amerika. Ook de berg Denali in Alaska gaat weer Mount McKinley heten. De naam was in 2015 veranderd toen de Democraat Barack Obama in het Witte Huis zat.

De autoriteiten in de Amerikaanse staat Florida lijken de naam Golf van Amerika in een persbericht over het weer al te hebben omarmd.

Het is niet geheel duidelijk of de Amerikaanse president het recht heeft om internationale wateren te hernoemen.

-Panamakanaal: Trump deed in de inauguratiespeech de belofte om het Panamakanaal in te nemen.
Trump zei dat Panama zich niet houdt aan de afspraken over het kanaal dat de VS aanlegde door het Midden-Amerikaanse land. "We gaan het terugnemen", beloofde hij. Hoe hij dat precies wil doen, met economische druk of militair ingrijpen, zei hij niet.

Importheffingen
De importheffingen van 25 procent die Trump overweegt voor producten uit Mexico en Canada kunnen ingaan op 1 februari. Dat heeft Trump bekendgemaakt na zijn inauguratie maandag.

Overheidsmaatregelen
-Trump flink gaan snijden in het ambtenarenapparaat van de federale regering. Voor die taak wordt Elon Musk verantwoordelijk, die een eigen 'ministerie' (DOGE) krijgt om de overheid efficinter te maken. In werkelijkheid zal het geen echt ministerie, maar eerder een soort taskforce zijn.

-Op Trumps agenda staat verder het plan om het makkelijker te maken om overheidsmedewerkers die niet partijgebonden zijn te ontslaan. Dat heeft mogelijk gevolgen voor duizenden medewerkers. En Trump wil thuiswerken ontmoedigen.[/q]

Bekijk deze YouTube-video

vanaf 0:54 tot 1:08 MET context
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 0% gewijzigd door Vostok op 22-01-2025 16:11:36 ]
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:06:45 #2
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216391321
Nee, dat is een bril. Kan er ook niks aan doen dat mannen er altijd een bh in zien. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:07:22 #3
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216391331
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee, dat is een bril. Kan er ook niks aan doen dat mannen er altijd een bh in zien. :')
Beetje hetzelfde dus met mensen die een Hiter groet zien in die weird move :P
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:08:04 #4
438527 MissButterflyy
pi_216391338
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Beetje hetzelfde dus met mensen die een Hiter groet zien in die weird move :P
Nee hoor.
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:08:38 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216391343
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee hoor.
Ik zie er een bh in :6 :6
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:19:33 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216391420
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:26:37 #7
438527 MissButterflyy
pi_216391510
quote:
Bewegend beeld graag, dit zegt niks.
pi_216391513
De hoeveelheid gaslighting van Maga is onnavolgbaar.

Niemand die toegeeft dat het handgebaar van Musk op zijn zachtst gezegd niet echt handig was.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216391527
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:27 schreef Wantie het volgende:

Niemand die toegeeft dat het handgebaar van Musk op zijn zachtst gezegd niet echt handig was.
Dit is de MO al jaren. Zou je niets moeten verbazen.
pi_216391566
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:28 schreef Friggles het volgende:

[..]
Dit is de MO al jaren. Zou je niets moeten verbazen.
Maar zo schaamteloos als dat hier op Fok gebeurt...
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:37:04 #11
438527 MissButterflyy
pi_216391593
Nu weer rare dingen op insta volgens het AD:

Volg jij ineens Trump op Instagram? Niet gek, zegt Meta, maar gebruikers merken meer rare dingen
Verbazing alom op Instagram. Veel gebruikers, onder wie talloze Nederlanders, merken plotseling dat ze zonder toestemming de officile accounts van de nieuwe Amerikaanse president Donald Trump en vicepresident J.D. Vance volgen. Hoe kan dit gebeuren? Volgens Meta, het moederbedrijf van Instagram, is er niets vreemds aan de hand. Het zou gaan om oudere overheidsaccounts die nu aan Trump en Vance zijn gekoppeld. Toch blijft het onderwerp voer voor discussie.
pi_216391602
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is dan ook gewoon duidelijk een bh.
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:39:39 #13
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216391609
pi_216391617
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu weer rare dingen op insta volgens het AD:

Volg jij ineens Trump op Instagram? Niet gek, zegt Meta, maar gebruikers merken meer rare dingen
Verbazing alom op Instagram. Veel gebruikers, onder wie talloze Nederlanders, merken plotseling dat ze zonder toestemming de officile accounts van de nieuwe Amerikaanse president Donald Trump en vicepresident J.D. Vance volgen. Hoe kan dit gebeuren? Volgens Meta, het moederbedrijf van Instagram, is er niets vreemds aan de hand. Het zou gaan om oudere overheidsaccounts die nu aan Trump en Vance zijn gekoppeld. Toch blijft het onderwerp voer voor discussie.
Dat iemand daar berhaupt nog wil zijn op die platforms.
pi_216391624
quote:
Ik zou zeggen, maak al die gebaren eens voor een Duitse politie agent, en sluit af met het gebaar van Musk.

Kijken wat er gebeurt...
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:43:19 #16
438527 MissButterflyy
pi_216391632
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:41 schreef Vostok het volgende:

[..]
Dat iemand daar berhaupt nog wil zijn op die platforms.
Heb ze allemaal verwijderd. Of gedeactiveerd zeg maar. Van insta en Facebook wil ik de gegevens wel bewaren.
Ben benieuwd of TikTok ook niet gaat worden overgenomen. Die hou ik dus nog even maar gaat het in Amerikaanse handen ben ik weg.
pi_216391652
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb ze allemaal verwijderd. Of gedeactiveerd zeg maar. Van insta en Facebook wil ik de gegevens wel bewaren.
Ben benieuwd of TikTok ook niet gaat worden overgenomen. Die hou ik dus nog even maar gaat het in Amerikaanse handen ben ik weg.
Ja wel echt zonde van die Chinese spyware natuurlijk. Op naar de volgende. *O*
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:48:38 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216391670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:46 schreef Mr.Crow het volgende:

[..]
Ja wel echt zonde van die Chinese spyware natuurlijk. Op naar de volgende. *O*
USA bad. China good.

De infantiliteit :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_216391676
Dit vervalt echt tot omgekeerd wappie-topic ofzo. Waarbij men maandenlang doodleuk Chinese spyware gebruikt, maar oh jeetje, Trump is president en wilt TikTok in Amerikaanse handen hebben. Snel, boycotten die boel!

De haat zit echt diep hoor.
pi_216391699
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:49 schreef Mr.Crow het volgende:
Dit vervalt echt tot omgekeerd wappie-topic ofzo. Waarbij men maandenlang doodleuk Chinese spyware gebruikt, maar oh jeetje, Trump is president en wilt TikTok in Amerikaanse handen hebben. Snel, boycotten die boel!

Dat heeft geen invloed op Europa.
Het gaat om de Amerikaanse tak van TikTok.
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:51:41 #21
438527 MissButterflyy
pi_216391701
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:49 schreef Mr.Crow het volgende:

Haat? Ik maak nog altijd mijn eigen keuzes. Waarom kan het jou en Heatwave zoveel schelen wat ik doe of niet? :') :') :') :')

Ga je dat eens afvragen.
pi_216391720
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Haat? Ik maak nog altijd mijn eigen keuzes. Waarom kan het jou en Heatwave zoveel schelen wat ik doe of niet? :') :') :') :')

Ga je dat eens afvragen.
Je hebt uiteraard de vrijheid de meest twijfelachtige keuzes te maken, maak je geen zorgen.
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:54:11 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216391727
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
USA bad. China good.

De infantiliteit :').
Dezelfde grap dat mensen van Tesla afscheid nemen omdat Musk gezien wordt als de founding father, maar met brede glimlach in een Volkwagen stappen :')

De wereld is zo bijzonder O+ O+
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:54:26 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216391731
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ga je dat eens afvragen.
Voornamelijk omdat je het post, waarom anders? :').

Je komt alleen nogal apart over als je 0 problemen hebt met Chinese staatsbemoeienis maar wel fel tekeer gaat tegen de VS.

Mag hoor, maar dan krijg je reacties, sorry dat het jou moet overkomen op een discussieforum :*.
Get woke, go broke!
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:59:16 #25
438527 MissButterflyy
pi_216391800
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Voornamelijk omdat je het post, waarom anders? :').

Je komt alleen nogal apart over als je 0 problemen hebt met Chinese staatsbemoeienis maar wel fel tekeer gaat tegen de VS.

Mag hoor, maar dan krijg je reacties, sorry dat het jou moet overkomen op een discussieforum :*.
Het is een grote eer dat een van de vreemdste en vervelendste users hier me apart vind overkomen. Het zou pas vreemd zijn als jij het zou begrijpen, dan is er echt iets mis. :Y
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:00:16 #26
438527 MissButterflyy
pi_216391813
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:53 schreef Mr.Crow het volgende:

[..]
Je hebt uiteraard de vrijheid de meest twijfelachtige keuzes te maken, maak je geen zorgen.
Het is inderdaad heel erg heftig allemaal.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:00:34 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216391818
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is een grote eer dat een van de vreemdste en vervelendste users hier me apart vind overkomen. Het zou pas vreemd zijn als jij het zou begrijpen, dan is er echt iets mis. :Y
Wat een eer O+.

Hoe is het met je social credit score?
Get woke, go broke!
pi_216391827
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is inderdaad heel erg heftig allemaal.
RedNote al geinstalleerd neem ik aan?
pi_216391869
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dezelfde grap dat mensen van Tesla afscheid nemen omdat Musk gezien wordt als de founding father, maar met brede glimlach in een Volkwagen stappen :')

De wereld is zo bijzonder O+ O+
Volkswagen tachtig jaar naar dato nog steeds haar geschiedenis verwijten :')
Dus nooit meer Volkswagen, Krupp, Hugo Boss, Deutsche Bank, Bayern, Audi en BMW.

En geen NS, Philips, (Amsterdamse) politie of Stork.
pi_216391906
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dus nooit meer Volkswagen, Krupp, Hugo Boss, Deutsche Bank, Bayern, Audi en BMW.

Een Telegraaf lezen... :N
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:10:06 #31
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216391918
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wel als ik die wokies en jankies moet volgen. Musk wordt verweten een vermeende hitler salut te maken. Hij was natuurliijk aan het provoceren.

Maar als hij sympathien zou hebben voor het sociaal-darwinisme of Hitler dan zou hij dat wel beter verbergen.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:18:40 #32
438527 MissButterflyy
pi_216391985
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wat een eer O+.

Hoe is het met je social credit score?
Geen idee waar je het over hebt.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:21:18 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216392008
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Geen idee waar je het over hebt.
Dat snap ik, dat is bij alle issues het geval lijkt het :').

China is niet beter dan de VS, dat is het punt. Dat jij pas weg zou gaan als Tiktok niet meer onder Chinees staatstoezicht staat zegt genoeg.
Get woke, go broke!
pi_216392022
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wel als ik die wokies en jankies moet volgen. Musk wordt verweten een vermeende hitler salut te maken. Hij was natuurliijk aan het provoceren.
Dan is het niet 'vermeend', he. Dan maakt hij er een met als doel provoceren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:23:39 #35
438527 MissButterflyy
pi_216392037
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat snap ik, dat is bij alle issues het geval lijkt het :').

China is niet beter dan de VS, dat is het punt. Dat jij pas weg zou gaan als Tiktok niet meer onder Chinees staatstoezicht staat zegt genoeg.
Ohhh maar waar zeg ik dat China beter is?
Waarom denk je dat? Waarom maak je daar zo’n drama van?
Weirdo
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:26:11 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216392061
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dan is het niet 'vermeend', he. Dan maakt hij er een met als doel provoceren.
En de lefties trappen er als een ezel in een banaan in.
pi_216392068
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dus we mogen wel zeggen dat Musk een nazi-groet bracht, neem ik aan. Je bent het eens dat hij dat deed.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:28:09 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216392084
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ohhh maar waar zeg ik dat China beter is?
Waarom denk je dat? Waarom maak je daar zo’n drama van?
Weirdo
Omdat je nu op Tik Tok zit ook al is het een verlengstuk van de Chinese overheid en je weg zou gaan als het onder Amerikaans bewind zou vallen. Dus dan is de conclusie dat je China beter vindt nogal logisch he?

En ik maak geen drama, ik post op FOK!, net als jij.
Get woke, go broke!
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:30:38 #39
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216392110
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:27 schreef Wantie het volgende:

Het omgekeerde is eerder waar. Elke scheet wordt uitvergroot en onder een vergrootglas gelegd. Ja. We weten het wel. Either put up or shut up of kom met concrete dingen om de invloed van figuren als Musk in te perken.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:31:45 #40
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216392117
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dus we mogen wel zeggen dat Musk een nazi-groet bracht, neem ik aan. Je bent het eens dat hij dat deed.
We zullen het nooit zeker weten. Alles wijst erop van niet.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:32:45 #41
438527 MissButterflyy
pi_216392127
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Omdat je nu op Tik Tok zit ook al is het een verlengstuk van de Chinese overheid en je weg zou gaan als het onder Amerikaans bewind zou vallen. Dus dan is de conclusie dat je China beter vindt nogal logisch he?

En ik maak geen drama, ik post op FOK!, net als jij.
Nee. Ik heb een probleem met de monopolie positie van Meta en hoe ze met persoonsgegevens omgaan en de bekende gang van zaken op X.

Als TikTok daar ook nog bij gaat horen ben ik weg.
Ik zit ook op Bluesky, is ook Amerikaans.

Dus hou je foute conclusies maar lekker voor je.
pi_216392141
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
We zullen het nooit zeker weten. Alles wijst erop van niet.
Phpmystyle en ik zijn het eens dat het een nazi-groet was.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:35:00 #43
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_216392150
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:38 schreef Mr.Crow het volgende:

[..]
Het is dan ook gewoon duidelijk een bh.
Precies.
Die butterfly reageerde net als Musk die ontkende dat het een nazigroet was.
pi_216392186
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Phpmystyle en ik zijn het eens dat het een nazi-groet was.
Ja, je moet ook wel blind zijn om dat te ontkennen. Alsnog bizar om zoveel gehersenspoelden te zien die ontkennen wat ze met hun eigen ogen kunnen waarnemen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216392196
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, je moet ook wel blind zijn om dat te ontkennen. Alsnog bizar om zoveel gehersenspoelden te zien die ontkennen wat ze met hun eigen ogen kunnen waarnemen.
Je mag hopen dat ze aan het trollen zijn :X
pi_216392240
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het omgekeerde is eerder waar. Elke scheet wordt uitvergroot en onder een vergrootglas gelegd. Ja. We weten het wel. Either put up or shut up of kom met concrete dingen om de invloed van figuren als Musk in te perken.
Man iedereen die ooit de hand opgestoken heeft wordt in dit topic aangehaald om dit te downplayen.

Het is gewoon kolderiek.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:54:44 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216392342
quote:

[..]
Waarom heb je een avatar van iemand die de hitlergroet doet?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216392361
Het effect dat opruiende leugens over vermeende nazis en fascisten heeft op zwakzinnigen binnen de maatschappij:

twitter
pi_216392518
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar als hij sympathien zou hebben voor het sociaal-darwinisme of Hitler dan zou hij dat wel beter verbergen.
Ik heb een BMW oldtimer. Ik mag blijkbaar niet reageren op je post of op Musk en zijn testing waters

Over paar jaar lachen we er om en zijn we verbaasd dat we 'dat toen abnormaal vonden'.
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:12:04 #50
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216392527
Ach Elon heeft gewoon heimwee naar het Zuid-Afrika van zijn opa.
pi_216392542
quote:

[..]
It was just a joke :'(
pi_216392565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:12 schreef mcmlxiv het volgende:
Ach Elon heeft gewoon heimwee naar het Zuid-Afrika van zijn opa.
Blanken hebben wat gemaakt van zuid-afrika. Jammer genoeg kan dat volk dit weer niet waarderen. Nu maken ze er n grote betonnen ghetto van.
pi_216392612
Ik maak mij wel een beetje zorgen om Trump's steun voor Israel en de zionisten. Maar we zullen wel zien wat Trump allemaal gaat doen.
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:22:49 #54
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216392655
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Hij wist donders goed dat die salude als zodanig geframed zou worden.
Dus nee. Maar hij deed het met opzet.
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:24:47 #55
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216392688
En van wie ben jij een kloon @baanmelkert ?
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:26:58 #56
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216392741
Iemand is zijn pilletjes vergeten in te nemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:27:40 #57
438527 MissButterflyy
pi_216392756
TR gemaakt.
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:29:08 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216392769
Probleem opgelost

woensdag 22 januari 2025 @ 18:29:08 #59
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_216392770
Even een kijkje nemen in dit topic dacht. Snel weer weg hier.
AZ
ALKMAAR
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:29:26 #60
6941 APK
Factual, I think.
pi_216392775
CTRL-V blijft plakken.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_216392801
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En jij plaatst het hier als ui
Rechtse trol
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:32:32 #62
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216392813
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:31 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En jij plaatst het hier als ui
Rechtse trol
Dus.
Een ui is gewoon een ludieke afbeelding.
pi_216392821
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dus.
Je bent gewoon erg triest, meer kan ik er niet van maken
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:34:45 #64
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216392838
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:33 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je bent gewoon erg triest, meer kan ik er niet van maken
Mooi.
Kunnen we weer door.
pi_216393009
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dus Musk weet dat als hij een Hitlergroet doet, dit geframed zal worden als een Hitlergroet, en daarom bracht hij met opzet een Hitlergroet uit.
2 x.

En ondertussen retweet hij berichten van de extreemrechtse AFP...

Maar het ligt aan degenen die hier een Hitlergroet in zien.

En ondertussen probeer jij zijn handgebaar te gaslighten met foto's van onder andere Timmermans...
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:09:58 #66
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216393207
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dus.
Inderdaad, moet gewoon kunnen. Niets mis mee. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216393324
Dus een Sieg Heil als UI is tegenwoordig prima op fok. :r :r :r

Speaking truth to power:

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216393330
Ik wist niet dat Nazi avatars worden toegestaan op Fok.
pi_216393346
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:23 schreef egayalS het volgende:

Speaking truth to power:

[ x ]
Trump wilt nu dat ze excuses aanbiedt, omdat ze hem beledigd heeft.. :') |:(
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:26:30 #71
38496 Perrin
pi_216393365
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Is ook schokkend voor zo'n Judas als Trump als iemand je uitlegt waar het christendom echt voor staat.
pi_216393368
quote:

[..]
Ik zag het :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:56:18 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216393926
quote:

[..]
Ja, de gotspe.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:58:21 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216393965
quote:

[..]
En als ze dat niet doet? Dan moet ze de cel in vanwege Fhrerbeleidigung?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 22 januari 2025 @ 20:00:30 #75
38496 Perrin
pi_216394004
quote:
16s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En als ze dat niet doet? Dan moet ze de cel in vanwege Fhrerbeleidigung?
Nu lach je daar nog om.
  woensdag 22 januari 2025 @ 20:01:20 #76
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216394022
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:23 schreef egayalS het volgende:

Speaking truth to power:

[ x ]
Mooie speech van die Budde.
  woensdag 22 januari 2025 @ 20:03:13 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216394064
quote:
18s.gif Op woensdag 22 januari 2025 20:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nu lach je daar nog om.
Nee. Ik kan er niet om lachen. En ik bedoelde het niet grappig maar serieus. Ik zie hem er echt voor aan om haar de cel in te gooien. Trump is een gevaarlijke gek.
  woensdag 22 januari 2025 @ 20:03:33 #79
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216394072
quote:
Bernie Sanders _O_
  woensdag 22 januari 2025 @ 20:07:52 #80
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216394161
quote:
Iets te veel ketamine.
  Official ESF Kreviewer woensdag 22 januari 2025 @ 20:08:38 #81
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216394176
Maar eh, @Danny

Oprechte interesse. Waaruit maak jij op dat er geen Hitlergroet was en dat dat tienduizenden keren is debunked.

Op sites als Reddit zie je nogal een ander beeld.

Wat is dan wel een Hitlergroet? In Duitsland (en Nederland?) zou deze beweging bestraft worden.
pi_216394268
Wat fijn dat de tegenstanders van Trump zich vrijwel alleen op de Hitlergroet concentreren, zo kan Trump tenminste zijn 100den plannen ongestoord uitvoeren *O*
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_216394272
Hitler is weer helemaal terug blijkbaar.
  Official ESF Kreviewer woensdag 22 januari 2025 @ 20:14:43 #84
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216394304
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 20:12 schreef Oud_student het volgende:
Wat fijn dat de tegenstanders van Trump zich vrijwel alleen op de Hitlergroet concentreren, zo kan Trump tenminste zijn 100den plannen ongestoord uitvoeren *O*
Wie zegt dat 'we' dat doen?
pi_216394585
quote:
Want Fok heeft daar invloed op?
pi_216394641
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 20:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uncle mustache! ;)
pi_216394662
quote:
Hypes van vroeger komen vaker helemaal terug.
Zie ook de jojo’s.
Vakman pur sang
pi_216394817
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 20:14 schreef Kreator het volgende:

[..]
Wie zegt dat 'we' dat doen?
Alsof wij invloed hebben. :D
  woensdag 22 januari 2025 @ 20:54:47 #89
38496 Perrin
pi_216394857
quote:
Fascinerend inderdaad.
pi_216395211
in de avatars hier wel.. en dat zal Musk ook verwacht hebben, als influencer/eigenaar van een van de grootste social media kanalen wereldwijd. of hij persoonlijk nazi wil zijn of niet, de impact ervan zou hij vooraf moeten kunnen inschatten.
pi_216395443
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 20:08 schreef Kreator het volgende:
Maar eh, @:danny

Oprechte interesse. Waaruit maak jij op dat er geen Hitlergroet was en dat dat tienduizenden keren is debunked.

Op sites als Reddit zie je nogal een ander beeld.

Wat is dan wel een Hitlergroet? In Duitsland (en Nederland?) zou deze beweging bestraft worden.
Het argument dat hij ' my heart goes out to you' wilde uitbeelden is natuurlijk ook lachwekkend. Door musk zelf ontkracht.

https://tenor.com/jQpcaxuFzbv.gif
  Official ESF Kreviewer woensdag 22 januari 2025 @ 21:38:04 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216395528
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 21:33 schreef kipknots het volgende:

[..]
Het argument dat hij ' my heart goes out to you' wilde uitbeelden is natuurlijk ook lachwekkend. Door musk zelf ontkracht.

Ja en dan zeg je na alle ophef ff sorry, was niet zo bedoeld. Lijkt me.
pi_216395595
quote:
We hebben nog 4 jaar, genoeg tijd voor al die plannetjes en nazi groetjes.
pi_216395686
Something something islamisering ;(

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216397719
Trump denkt echt dat ie God is. Hoe zou hij in het leven staan als zijn gezondheid een keer hard achteruit gaat (die man is 78 inmiddels, dus je weet maar nooit)? Als Trump al niet de gedachte heeft dat hij onsterftelijk is.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_216397763
pi_216397781
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee. Ik heb een probleem met de monopolie positie van Meta en hoe ze met persoonsgegevens omgaan en de bekende gang van zaken op X.

Als TikTok daar ook nog bij gaat horen ben ik weg.
Ik zit ook op Bluesky, is ook Amerikaans.

Dus hou je foute conclusies maar lekker voor je.
Maar je snapt toch hopelijk wel hoe hilarisch dat is als je tot nu toe vrolijk gewoon TikTok gebruikte? Of denk je dat ze in China netjes met je data omgaan?

Want tot voor kort was TikTok, ook ik Amerika, in Chinese handen. Ik herhaal het maar even want ik weet niet zeker of je het allemaal nog kunt volgen.
pi_216397799
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 21:33 schreef kipknots het volgende:

[..]

Was ook gewoon een Hitler groet. Als je beetje goed kijkt kun je dat moeilijk ontkennen. Dat hij op X vaak ook extreem rechts (re)tweet helpt ook niet echt. Maargoed, hij leek al verward dus niet zo boeiend verder.
  donderdag 23 januari 2025 @ 00:03:03 #99
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216397808
Het is de muskgroet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Official ESF Kreviewer donderdag 23 januari 2025 @ 06:18:32 #100
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  donderdag 23 januari 2025 @ 06:25:36 #101
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_216398465
Het gaat hier nu al 10 topics over die zogenaamde "Hitler groet". :') Fucking triest.
pi_216398469
quote:
9s.gif Op donderdag 23 januari 2025 06:25 schreef NoXia het volgende:
Het gaat hier nu al 10 topics over die zogenaamde "Hitler groet"

:') :')
En over een jaar gaat het over de milities geleid door de vrjjgelaten 6 januari strijders die daar door de straten marcheren. :')
pi_216398475
quote:
Het gaat hier nu al 10 topics over die zogenaamde "Hitler groet". :') Fucking triest.
Op zich is het wel nieuwswaardig dat de rijkste man ter wereld op het inauguratiefeestje van de machtigste man ter wereld even een hitlergroet erin gooit, maar inderdaad, laten we het er gewoon niet over hebben want wat kan er nou eigenlijk precies misgaan.
  donderdag 23 januari 2025 @ 06:31:54 #104
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_216398480
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 06:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Op zich is het wel nieuwswaardig dat de rijkste man ter wereld op het inauguratiefeestje van de machtigste man ter wereld even een hitlergroet erin gooit, maar inderdaad, laten we het er gewoon niet over hebben want wat kan er nou eigenlijk precies misgaan.
Het was geen Hitler groet. Klaar nu.
pi_216398526
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 06:31 schreef NoXia het volgende:

[..]
Het was een erg duidelijke Hitlergroet, als er mensen dat blijven ontkennen zal het nooit klaar zijn in dit topic. :D
  donderdag 23 januari 2025 @ 06:55:43 #106
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216398544
Schuimbekkend links weet van gekkigheid niet wat ze moeten verzinnen. Wat zou het volgende zijn? :')
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_216398553
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2025 06:55 schreef MisterFox het volgende:
Schuimbekkend links weet van gekkigheid niet wat ze moeten verzinnen. Wat zou het volgende zijn? :')
Een rare reactie die goed weergeeft hoe conservatief rechts graag wilt dat iedereen in de pas moet lopen en de duidelijk zichtbare Hitlergroet maar als verzinsel moet negeren.
pi_216398558
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 06:31 schreef NoXia het volgende:

[..]
X to doubt.
  donderdag 23 januari 2025 @ 07:06:20 #109
403588 mcmlxiv
pi_216398569
Wij schuimbekken niet hoor. We verbazen ons zelfs niet dat dom-rechts het meer dan bedenkelijke gedachtegoed van obergruppenfuhrer Musk goedpraat. Dat hadden we wel verwacht. Zeker na 6 januari 2020.
  Official ESF Kreviewer donderdag 23 januari 2025 @ 07:37:01 #110
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216398671
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2025 06:55 schreef MisterFox het volgende:
De Hitlergroet van Elon Musk staat los van links en rechts in Nederland, lijkt me. Waarom zou je die link willen leggen, zeker op zo'n kinderlijke manier?
  donderdag 23 januari 2025 @ 07:39:37 #111
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_216398681
Altijd als iemand zijn mening geeft over Trump-gerelateerde dingen dat niet in het straatje past van sommige users dan wordt het meteen ‘schuimbekkend links’ genoemd. _O-
pi_216398708
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
  donderdag 23 januari 2025 @ 07:44:53 #113
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_216398711
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 07:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nazi-Duitsland openlijk steunen :') Vele users inclusief Danny vallen hard door de mand.
  donderdag 23 januari 2025 @ 07:45:37 #114
438527 MissButterflyy
pi_216398713
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 23:56 schreef Mr.Crow het volgende:

[..]
Maar je snapt toch hopelijk wel hoe hilarisch dat is als je tot nu toe vrolijk gewoon TikTok gebruikte? Of denk je dat ze in China netjes met je data omgaan?

Want tot voor kort was TikTok, ook ik Amerika, in Chinese handen. Ik herhaal het maar even want ik weet niet zeker of je het allemaal nog kunt volgen.
Oh, zo zijn er nog meer redenen. Zoals het veranderde moderatie beleid op FB, de haat en zuurheid die er steeds meer te lezen is net als op X.
Ik hoef jou toch niet uit te leggen waarom ik een bepaalde app wel of niet gebruik? :')

Sommige mensen reageren echt alsof ze zelf werkzaam zijn bij X, Facebook of insta.
Het is een persoonlijke keuze en die hoef je niet af te kraken. En doe vooral alsof TikTok levensgevaarlijk is.
pi_216398776

Doe niet zo mal. Allebei zijn geen hitler groet
pi_216398783
Zijn de eieren nou al goedkoper?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 23 januari 2025 @ 08:00:48 #117
38496 Perrin
pi_216398786
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 07:58 schreef opgebaarde het volgende:
[ afbeelding ]

Doe niet zo mal. Allebei zijn geen hitler groet
Dat zie je zo!
pi_216398967
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 08:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat zie je zo!
Idd Elon had een zwarte handschoen nog erbij moeten aan hebben dan was het pas een echte echte.. :+
  donderdag 23 januari 2025 @ 08:44:57 #119
403588 mcmlxiv
pi_216399017
quote:
81s.gif Op donderdag 23 januari 2025 07:39 schreef Zwansen het volgende:
Altijd als iemand zijn mening geeft over Trump-gerelateerde dingen dat niet in het straatje past van sommige users dan wordt het meteen ‘schuimbekkend links’ genoemd. _O-
Tja, de nieuwe realiteit is dat iedereen die niet voor het zonder aanziens des persoon deporteren, opsluiten of laten verzuipen van asielzoekers of illegale migranten is een linkse deuger. Dan is een Hitlergroet of het knuffelen van een Duitse extreem-rechtse partij natuurlijk helemaal geen vreemde actie.
  Official ESF Kreviewer donderdag 23 januari 2025 @ 09:20:59 #120
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216399276
Het was gewoon een hart naar je fans gooien. niemand snapt dat verschil, heel gek.

donderdag 23 januari 2025 @ 09:23:37 #121
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_216399296
Nog nieuws? Inauguratie is geweest, misschien beter om dit topic te sluiten.
  donderdag 23 januari 2025 @ 09:24:35 #122
38496 Perrin
pi_216399311
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2025 09:23 schreef NoXia het volgende:
Nog nieuws?
De inauguratie is al voorbij, lieverd.
  donderdag 23 januari 2025 @ 09:42:09 #123
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216399447
Ja hoor jongens, helemaal prima. Je pakt precies het juiste frame waarop het lijkt dat iemand een Hitler-groet maakt en iemand maakt een Hitler-groet.

Wordt toch eens volwassen, stelletje kleuters...

* MisterFox gaat aan het werk en gaat door met zijn dag
pi_216399452
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2025 09:23 schreef NoXia het volgende:
Nog nieuws? Inauguratie is geweest, misschien beter om dit topic te sluiten.
Ah ook al voor censuur willen gaan omdat de woke linkse schuimbekkend mensen maar niet ophouden om te vertellen dat iets wat op een eend lijkt kwakt als een eend toch echt een eend is. :D
  donderdag 23 januari 2025 @ 09:46:21 #125
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216399472

Het is in elk geval wel duidelijk met wat voor soort mensen we hier te maken hebben.

Allemaal nazi's! :D :')

Het lijkt hier wel een kippenhok waar iedereen elkaar gek zit te maken en maar niet uit raakt gekakeld.
  Official ESF Kreviewer donderdag 23 januari 2025 @ 09:46:32 #126
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216399474
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 09:42 schreef MisterFox het volgende:
Ja hoor jongens, helemaal prima. Je pakt precies het juiste frame waarop het lijkt dat iemand een Hitler-groet maakt en iemand maakt een Hitler-groet.
Hij deed het twee keer achter elkaar, flapdrol.
pi_216399482
quote:
Prima toch. Je kan zo gewoon zien welke fokkers zo zwakzinnig zijn dat ze die lachwekkende frame geloven. Prima lakmoesproef.
  donderdag 23 januari 2025 @ 09:48:10 #128
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216399485
quote:
9s.gif Op donderdag 23 januari 2025 09:46 schreef Kreator het volgende:

[..]
Hij deed het twee keer achter elkaar, flapdrol.
Ik heb het filmpje gezien. je zou het kunnen associren met een Hitler-groet omdat het er op lijkt. Maar dat wil niet zeggen dat hij een Hitler-groet maakt.

Ik ben het er niet mee eens. Hij gaat bij mij toch echt door mijn strenge Nazi-filter heen...
pi_216399486
quote:
84s.gif Op donderdag 23 januari 2025 09:46 schreef MisterFox het volgende:
[ afbeelding ]

Het is in elk geval wel duidelijk met wat voor soort mensen we hier te maken hebben.

Het lijkt hier wel een kippenhok waar iedereen elkaar gek zit te maken en maar niet uit raakt gekakeld.
Dat.

Of we hebben allemaal het bewegende beeld gezien en zijn enigszins op de hoogte van de persoonlijke standpunten van onze vriend Elon Musk

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 23-01-2025 16:34:52 ]
pi_216399607
Wel mooi om al die Republikeinse "christenen" te zien schuimbekken om het christelijke verhaal van die pastor. Ook zo'n Mike Jonhnson is weer helemaal woest. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:04:40 #131
38496 Perrin
pi_216399626
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:02 schreef xpompompomx het volgende:
Wel mooi om al die Republikeinse "christenen" te zien schuimbekken om het christelijke verhaal van die pastor. Ook zo'n Mike Jonhnson is weer helemaal woest. _O-
Er is een forse groep die zichzelf ziet als lid van de Trump-stam en die bereid is om alles en iedereen die kritisch op de stam is te verketteren en tot vijand te verklaren. Zelfs op een Nederlands forum. Zie de kracht van tribalisme en propaganda.
  Official ESF Kreviewer donderdag 23 januari 2025 @ 10:11:24 #132
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216399698
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 09:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Prima toch. Je kan zo gewoon zien welke fokkers zo zwakzinnig zijn dat ze die lachwekkende frame geloven. Prima lakmoesproef.
Je kunt toch niet ontkennen wat je letterlijk met je ogen hebt gezien? :') Waarom verdedig je de rijkste man ter wereld, die aan macht is dankzij de machtigste man ter wereld. Ze hebben je hulp niet nodig.

Beetje merkwaardig vind ik dat. Alsof die man niet weet wat hij deed. En waarom dan geen uitleg? :'). man man man.
pi_216399712
quote:
Mike Jonhnson
Jonhnson :')
pi_216399722
al die lui die die hitlergroet ontkennen :').

dat zijn die lui die vanaf dag 1 geroepen hebben.
Musk is geen nazi!!! Musk is fantastisch!!! hij bedoelt het niet zo.

Die kunnen nu 2 dingen doen.
Of toegeven dat ze het fout hebben gezien.
Of ontkennen dat het een hitlergroet was.

Helaas is terugkommen op een eerder gedane uitspraak bij die groep niet mogelijk, dus zullen ze Musk (en Trump) tot het einde blijven steunen. (toegeven dat ze ernaast zaten zit er niet in).

Dus dan maar blijven volhouden dat het geen Hitlergroet was. (ze weten zelf echt wel beter)
pi_216399741
Straks komen er nog users met een foto waarop Taylor Swift zogenaamd een Nazi groet doet om Musk te verdedigen :X
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:15:26 #136
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216399742
Het probleem met dit soort discussies is dat je het gelijk of ongelijk toch nooit kunt bewijzen. Dus zal de discussie toch nooit stoppen. _O-

Hoe dan ook, dat mensen zo ver doorgeschoten zijn zegt toch ook wat over het niveau hier.
pi_216399809
quote:
84s.gif Op donderdag 23 januari 2025 09:46 schreef MisterFox het volgende:
[ afbeelding ]

Eens kijken hoe lang je nog vol houdt dat Kamala Harris een Nazi groet doet zoals Elon Musk

De bewuste houding op 5:20 in onderstaande filmpje.
https://www.c-span.org/pr(...)kamala-harris/528784
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:20:27 #138
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_216399823
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:15 schreef MisterFox het volgende:
Het probleem met dit soort discussies is dat je het gelijk of ongelijk toch nooit kunt bewijzen. Dus zal de discussie toch nooit stoppen. _O-

Hoe dan ook, dat mensen zo ver doorgeschoten zijn zegt toch ook wat over het niveau hier.
ok, mr Fox, groet jij dan maar de andere ouders aan de schoolpoort als je de kinderen gaat ophalen met exact dezelfde groet. Eens kijken hoe 'normaal' we dat allemaal maar moeten vinden.
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:21:42 #139
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216399838
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:20 schreef kl1172 het volgende:

[..]
ok, mr Fox, groet jij dan maar de andere ouders aan de schoolpoort als je de kinderen gaat ophalen met exact dezelfde groet. Eens kijken hoe 'normaal' we dat allemaal maar moeten vinden.
Hij was gewoon enthousiast aan het zwaaien. Hij stond strak van de adrenaline.
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:22:20 #140
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216399846
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:19 schreef cynicus het volgende:

[..]
Eens kijken hoe lang je nog vol houdt dat Kamala Harris een Nazi groet doet zoals Elon Musk

Omfg je hebt helemaal gelijk. Nazi-groet gespot!
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:22:38 #141
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_216399850
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:21 schreef MisterFox het volgende:

[..]
:')
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:27:27 #142
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216399911
Als dit geen trollen is, dan weet ik het echt niet meer. :D
pi_216399958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:15 schreef cynicus het volgende:
Straks komen er nog users met een foto waarop Taylor Swift zogenaamd een Nazi groet doet om Musk te verdedigen :X
Die zijn er al geweest in wat delen terug. Waarbij het natuurlijk doorzichtig is om een stilstaand beeld te gebruiken tov de hele beweging die Musk 2 keer achter elkaar maakt.
pi_216400008
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die zijn er al geweest in wat delen terug. Waarbij het natuurlijk doorzichtig is om een stilstaand beeld te gebruiken tov de hele beweging die Musk 2 keer achter elkaar maakt.
Daar zit het verschil idd.
Dan kan je van iedereen wel een dergelijke foto vinden.
Het is de beweging die de man maakt, waardoor het duidelijk een Hitlergroet is.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:42:05 #145
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216400062
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:21 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Weet niet zeker of het strak staan door adrenaline kwam :P
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:43:28 #146
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216400077
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:42 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die man gebruikt drugs om zijn 80-urige werkweken door te komen, dus ik snap 't wel.
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:44:01 #147
38496 Perrin
pi_216400088
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:36 schreef Canopus het volgende:

[..]
Daar zit het verschil idd.
Dan kan je van iedereen wel een dergelijke foto vinden.
Het is de beweging die de man maakt, waardoor het duidelijk een Hitlergroet is.
De verbeten, uitdagende, trotse blik erbij. En niet 1x maar 2x.

twitter

twitter
pi_216400123
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:42 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Adrenaline en ketamine klinken misschien hetzelfde maar daar houdt het dan ook op.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_216400145
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 06:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het was een erg duidelijke Hitlergroet, als er mensen dat blijven ontkennen zal het nooit klaar zijn in dit topic. :D
Jij weet het beter dan de ADL?
pi_216400192
quote:
5s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:11 schreef Kreator het volgende:

[..]
Je kunt toch niet ontkennen wat je letterlijk met je ogen hebt gezien? :') Waarom verdedig je de rijkste man ter wereld, die aan macht is dankzij de machtigste man ter wereld. Ze hebben je hulp niet nodig.

Beetje merkwaardig vind ik dat. Alsof die man niet weet wat hij deed. En waarom dan geen uitleg? :'). man man man.
De uitleg zet erbij. My heart goes out to you… De ADL (die toch kenners zijn) komt tot de duidelijke conclusie dat het geen hitlergroet is. Die start ook niet op de borst. Totaal niet. Kijk eens wat filmpjes uit die tijd terug zou ik zeggen…

Echt, iedereen die hier een hitlergroet in ziet is mentaal van de leg geraakt.
pi_216400225
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:13 schreef koemleit het volgende:
al die lui die die hitlergroet ontkennen :').

dat zijn die lui die vanaf dag 1 geroepen hebben.
Musk is geen nazi!!! Musk is fantastisch!!! hij bedoelt het niet zo.

Die kunnen nu 2 dingen doen.
Of toegeven dat ze het fout hebben gezien.
Of ontkennen dat het een hitlergroet was.

Helaas is terugkommen op een eerder gedane uitspraak bij die groep niet mogelijk, dus zullen ze Musk (en Trump) tot het einde blijven steunen. (toegeven dat ze ernaast zaten zit er niet in).

Dus dan maar blijven volhouden dat het geen Hitlergroet was. (ze weten zelf echt wel beter)
Het was geen Hitlergroet, klaar. Het probleem ligt dan ook niet bij mensen die dit in de juiste context zien, helemaal gezien wat Musk ook op het moment van het gebaar zei, maar bij degenen die dit meteen aangrijpen omdat men het als een kans zien om de politieke tegenstander als nazistisch af te schilderen.

Maar men gaat niemand gaslighten of deze situatie. Het meest bijzondere is ook nog wel dat de grootste fophef afkomstig uit de kringen waar velen inmiddels al 1,5 jaar antisemitische terreurgroeperingen hebben zitten steunen en bagatelliseren.

Musk is geen nazi, wel een autist die vaak nogal rare dingen doet in enthousiasme. Zelfs de linksgeorinteerde ADL stelt dit.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216400235
Selectief shoppen bij ADL omdat dit de enige instantie is die in deze 2 maal herhaalde beweging van Musk geen poging tot een Hitlergroet ziet. :D
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:56:49 #153
38496 Perrin
pi_216400244
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:55 schreef Basp1 het volgende:
Selectief shoppen bij ADL omdat dit de enige instantie is die in deze 2 maal herhaalde beweging van Musk geen poging tot een Hitlergroet ziet. :D
Alles wordt er met de haren bijgesleept om 'hun' Musk te verdedigen.

Hoe durf je daar een hitlergroet in te zien! Schandalig.
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:58:17 #154
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216400263
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:47 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Adrenaline en ketamine klinken misschien hetzelfde maar daar houdt het dan ook op.
Ga je wel enigszins raar van doen.
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:58:23 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216400265
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De uitleg zet erbij. My heart goes out to you… De ADL (die toch kenners zijn) komt tot de duidelijke conclusie dat het geen hitlergroet is. Die start ook niet op de borst. Totaal niet. Kijk eens wat filmpjes uit die tijd terug zou ik zeggen…

Echt, iedereen die hier een hitlergroet in ziet is mentaal van de leg geraakt.
My heart goes out to you was na die dubbele hitlergroet en met de hand op het hart.
Dat de ADL het niet zo erg vond is niet maatgevend als men het in Duitsland en Isral wel als hitlergroet classificeert.
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:59:26 #156
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216400274
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Alles wordt er met de haren bijgesleept om 'hun' Musk te verdedigen.

Hoe durf je daar een hitlergroet in te zien! Schandalig.
Misschien, als het wel een Hitlergroet was, had ie wel op de gang moeten staan van de juffrouw, als die 6 zou zijn.
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:01:31 #157
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216400289
De lefties zien ze letterlijk vliegen.
Alles aangrijpen in de hoop dat mensen zo schrikken dat ze ineens massaal de volgende keer op een Clinton look-a-like zal stemmen, of nooit meer rechts van het CDA stemmen.

De wereld is aan het veranderen. De tijden van Rousseau zijn voorbij gelukkig.
pi_216400309
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
My heart goes out to you was na die dubbele hitlergroet en met de hand op het hart.
Dat de ADL het niet zo erg vond is niet maatgevend als men het in Duitsland en Isral wel als hitlergroet classificeert.
Hmm.

Kun je dit ook verder onderbouwen? Ik heb namelijk hele andere dingen gelezen.
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:01 schreef phpmystyle het volgende:
Alles aangrijpen in de hoop dat mensen zo schrikken dat ze ineens massaal de volgende keer op een Clinton look-a-like zal stemmen, of nooit meer rechts van het CDA stemmen.

Men grijpt dit simpelweg aan om Musk te kunnen demoniseren de handen in onschuld te wassen nadat men zelf 1,5 jaar met een keffiyeh om heeft staan demonstreren voor intifada's (geweld tegen Joden) en de vernietiging van Isral.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216400348
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

De ADL schrijft over de branden in cali dit.
FALSE NARRATIVE #1: Fires were caused by prioritizing diversity, equity and inclusion

Terwijl jij ergens beweerde dat het juist daardoor kwam. _O-
pi_216400350
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Graag het bewijs dat Duitsland en Isral het officieel als zodanig hebben geclassificeerd.
pi_216400369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De ADL schrijft over de branden in cali dit.
FALSE NARRATIVE #1: Fires were caused by prioritizing diversity, equity and inclusion

Terwijl jij ergens beweerde dat het juist daardoor kwam. _O-
Op welke manier is dit relevant voor de situatie met Musk?
pi_216400395
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op welke manier is dit relevant voor de situatie met Musk?
Niet.

Nog afgezien van het feit dat het natuurlijk niet de oorzaak van de brand is geweest. Dat het waarschijnlijk een negatieve rol heeft gespeeld aangaande de effectiviteit van de bestrijding is vers 2.
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:12:24 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216400407
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Bijvoorbeeld het Wiesenthal center, en dat is gewoon in de VS.
https://www.wiesenthal.co(...)rom-the-simon-4.html

Maar hier je Jeruzalem post:
https://m.jpost.com/international/article-838444

En Duitsland:
https://www.theguardian.c(...)apparent-nazi-salute
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:14:25 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216400440
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Graag het bewijs dat Duitsland en Isral het officieel als zodanig hebben geclassificeerd.
Men, niet "de landen".

Maar we weten allebei dat hij dezelfde beweging niet in Duitsland of Israel kan maken zonder in de problemen te komen.
En jij kunt hem ook niet voor je werkgever maken zonder commentaar te krijgen.
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:16:06 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216400465
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:01 schreef phpmystyle het volgende:

Ja alleen de "lefties" zien er een hitlergroet in...
https://www.france24.com/(...)by-extremists-online
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:16:11 #166
38496 Perrin
pi_216400467
Dappere poging, maar Muskofielen kunnen net zo min kritisch zijn op hun Musk als IS-lui kritisch kunnen zijn op hun Profeet.
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:19:57 #167
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216400511
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:16 schreef Perrin het volgende:
Dappere poging, maar Muskofielen kunnen net zo min kritisch zijn op hun Musk als IS-lui kritisch kunnen zijn op hun Profeet.
Ach. Hitler was een socialist, en dus ontzettend links.

De conservatief (liberale) opmars die we all-over zien en waar Musk een belichaming van is heeft niks te maken met het gedachtegoed van de Nazi's.

En weer verder.
  Vis een optie? donderdag 23 januari 2025 @ 11:23:14 #168
70532 loveli
N
pi_216400566
quote:
Ze had de kans om miljoenen mensen te bereiken met een boodschap.

Ze sprak 1 man aan.
crap in = crap out
pi_216400591
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Men, niet "de landen".

Maar we weten allebei dat hij dezelfde beweging niet in Duitsland of Israel kan maken zonder in de problemen te komen.
En jij kunt hem ook niet voor je werkgever maken zonder commentaar te krijgen.
O, er zijn in die landen net als in Nederland mensen die zo dom zijn om hier een hitlergroet in te willen zien? Sterk argument wel…

Ik heb geen werkgever, dus je hebt gelijk dat ik dit niet voor mijn werkgever kan doen.

Een hitlergroet start met de arm naast je lichaam (Musk: op het hart). Vervolgens strek je je arm recht voor je uit (Musk: naar rechts). Dan hou je je arm langere tijd in die positie (Musk: zeer kortstondig).

Kortom: lijkt er niet op.

Daarnaast is er geen enkele nazi context in dezen, sterker nog: Musk is pro-Isral, waar degenen die hem van antisemitisme willen beschuldigen pro-Hamas zijn… u weet wel, die mensen die het ideaal van Hitler (alle Joden vermoorden) maar wat graag af willen maken.

Daar heb ik de ADL niet voor nodig om te bedenken. Ik heb namelijk wel gezond verstand.
pi_216400592
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:23 schreef loveli het volgende:

[..]
Ze had de kans om miljoenen mensen te bereiken met een boodschap.

Ze sprak 1 man aan.
Ze bereikte miljoenen mensen alleen 1 man die de geestelijke capaciteiten van een woeste kleuter heeft voelde zich persoonlijk aangesproken.. :D
pi_216400611
Ow dus pro Isral dan kun je geen nazi zijn dat de nieuwe Joden in de VS de immigranten zijn dat kan natuurlijk niet.
pi_216400627
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld het Wiesenthal center, en dat is gewoon in de VS.
https://www.wiesenthal.co(...)rom-the-simon-4.html

Heb je wel gelezen dat ze hier geen definitieve conclusie trekken, maar zeggen dat hij het uit dient te leggen of zijn excuses te maken?

Het is maar al te duidelijk dat dit simpelweg een nare, valse beschuldiging is voor politiek gewin.

Echt, bizar hoeveel mensen erin meegaan. Ook al blijft het vooral een kleine schreeuwende minderheid.
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:29:27 #173
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_216400630
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:19 schreef cynicus het volgende:

[..]

Whataboutism. Ga in op het onderwerp ipv als een kind te wijzen naar anderen. Hunnie doen het ook! Dan is het ok?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_216400747
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O, er zijn in die landen net als in Nederland mensen die zo dom zijn om hier een hitlergroet in te willen zien? Sterk argument wel…

Ik heb geen werkgever, dus je hebt gelijk dat ik dit niet voor mijn werkgever kan doen.

Een hitlergroet start met de arm naast je lichaam (Musk: op het hart). Vervolgens strek je je arm recht voor je uit (Musk: naar rechts). Dan hou je je arm langere tijd in die positie (Musk: zeer kortstondig).

Daarnaast is er geen enkele nazi context in dezen, sterker nog: Musk is pro-Isral, waar degenen die hem van antisemitisme willen beschuldigen pro-Hamas zijn… u weet wel, die mensen die het ideaal van Hitler (alle Joden vermoorden) maar wat graag af willen maken.

Daar heb ik de ADL niet voor nodig om te bedenken. Ik heb namelijk wel gezond verstand.
Het was misschien een zesje, maar was toch duidelijk een Hitlergroet.
Hij moet nog wat beter oefenen, dan komt dat wel goed :+
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:43:15 #175
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_216400813
quote:

[..]

Meneer Hitler deed hem soms op quasi exact dezelfde manier.

https://www.reddit.com/r/(...)_hitler_nazi_salute/
pi_216400833
quote:

[..]

twitter

Elon Musk is pas na deze post en de rel die het veroorzaakte pro-israel.

Zo postte hij ook
twitter

Als hij zo begaan is met Isral dan ga je AfD of Tony Robinson niet promoten lijkt me
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:47:30 #177
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216400867
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ach. Hitler was een socialist, en dus ontzettend links.
Nationaal socialisme is geen socialisme.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:48:19 #178
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216400876
quote:
13s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Nationaal socialisme is geen socialisme.
Jawel. Het is een variant op het socialisme. Hier was een socialist. Stalin was een Communist. Mao was ook een Communist.
Allemaal links.
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:48:59 #179
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216400881
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jawel. Het is een variant op het socialisme. Hier was een socialist. Stalin was een Communist. Mao was ook een Communist.
Allemaal links.
Je gelooft dit echt he? Nationaal socialisme is anti communistisch.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216400892
quote:

[..]
Allemaal links.
Waarom is extreem rechts dan zo'n fan van Adolf?
pi_216400917
quote:

[..]
Allemaal links.
Ze zitten toch echt rechts. Extreem rechts zelfs. :P

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:56:14 #182
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216400952
quote:
80s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:48 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
het is waar dat nationaal socialisme en communisme tegenpolen zijn politiek gezien.
Maar beide ideologien zijn gewoon te kenmerken als links.

De nazi's stonden geen liberale economie en maatschappij voor. Dat weet je toch?
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:57:35 #183
38496 Perrin
pi_216400962
Offtopic, maar sommigen mensen hebben niet zo goed opgelet bij geschiedenisles of zijn bewust een gefalsificeerde versie van de geschiedenis aan het verkopen.

Er is de afgelopen eeuw behoorlijk wat bloed vergoten, veel daarvan was fascisten versus socialisten/communisten.

Fascisten aan de kant van het kapitaal om de macht van de heersende elite te behouden, socialisten aan de kant van het gewone volk die de buik vol had van de kleine club rijke machthebbers.
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:57:42 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216400963
Het is natuurlijk een hoefijzer, extreemlinks en extreemrechts kunnen elkaar op best wat vlakken vinden. Van extremisten moet je altijd wegblijven.
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:58:41 #185
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216400974
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze zitten toch echt rechts. Extreem rechts zelfs. :P

[ link | afbeelding ]
Allemaal leuk.
Maar ik weerspreek hier het weerzinwekkende simplisme dat Hitler een politiek voorstond die we in het hedendaagse discours rechts zouden noemen.

De partij was ideologisch nationaal-socialistisch. De man zelf was vooral een darwinistisch denker en grabbelde diverse andere denkbeelden van grote westerse filosofen bij elkaar.
pi_216400985
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
het is waar dat nationaal socialisme en communisme tegenpolen zijn politiek gezien.
Maar beide ideologien zijn gewoon te kenmerken als links.

De nazi's stonden geen liberale economie en maatschappij voor. Dat weet je toch?
Extreem-rechts gaat over incrowd vs outcrowd of zeg maar de culturele as. Komt uit de tijd van het eendimensionale links-rechts model, waar je tegenwoordig vaker een 2dimensionaal model ziet (of nog veel meer).

Bijvoorbeeld, de Argentijnse Milei is niet extreem-rechts, hoewel hij economisch superrechts en voor vrijhandel is, waar je Trump wel als extreem-rechts kunt zien, ook al is voor allemaal protectionisme.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:59:51 #187
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216400988
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Allemaal leuk.
Maar ik weerspreek hier het weerzinwekkende simplisme dat Hitler een politiek voorstond die we in het hedendaagse discours rechts zouden noemen.

De partij was ideologisch nationaal-socialistisch. De man zelf was vooral een darwinistisch denker en grabbelde diverse andere denkbeelden van grote westerse filosofen bij elkaar.
We zijn het er allemaal over eens dat we dit nooit meer moeten willen. En ook nooit meer fascisme.
pi_216401005
quote:

[..]
Het is het gebruikelijke frame joh, volgens de AfD was Hitler zelfs communistisch. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:02:29 #189
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216401015
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:50 schreef zuco het volgende:

[..]
Waarom is extreem rechts dan zo'n fan van Adolf?
Extreem-rechts is een benaming voor die kaal-koppies met tatoeages en racistisch zijn. Hun standpunten hebben niks met "rechts" te maken in de zin van wat we noemen een conservatief-liberale benadering van samenleving en economie. Het huidige conservatief liberalisme lijkt veel op bijvoorbeeld Alexis de Tocqueville.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:02:31 #190
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216401017
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:04:00 #191
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216401034
quote:

[..]
Allemaal links.
Zit je nu hier je onzin te verkopen :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:05:03 #192
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216401045
quote:
Standback and standby... de film Civil War wordt gewoon werkelijkheid straks.
pi_216401049
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Extreem-rechts is een benaming voor die kaal-koppies met tatoeages en racistisch zijn. Hun standpunten hebben niks met "rechts" te maken in de zin van wat we noemen een conservatief-liberale benadering van samenleving en economie. Het huidige conservatief liberalisme lijkt veel op bijvoorbeeld Alexis de Tocqueville.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog was extreemrechts vooral vertegenwoordigd door fascistische en nazistische bewegingen. De meest prominente extreemrechtse ideologie was het nationaal-socialisme, dat werd geleid door Adolf Hitler en de Nazi-partij in Duitsland. Enkele kenmerken van extreemrechts in deze periode zijn:

Totalitarisme: De nazi's streefden naar een totalitaire staat waarin de overheid volledige controle had over alle aspecten van het leven, inclusief politiek, economie, en cultuur.
Racisme en Antisemitisme: De nazi-ideologie was sterk gebaseerd op racistische opvattingen, met een focus op de superioriteit van het "Arische ras". Dit leidde tot systematische vervolging en genocide van Joden, Roma, en andere minderheidsgroepen, wat bekend staat als de Holocaust.
Nationalisme: Er was een sterke nadruk op nationalisme en de idee van een "Duitsland voor de Duitsers". Dit leidde tot expansionistische ambities, zoals de annexatie van Oostenrijk en de invasie van andere Europese landen.
Militarisme: Extreemrechts in deze periode omarmde militarisme en de glorificatie van oorlog als een middel om nationale doelen te bereiken.
Anticommunisme: Er was een sterke vijandigheid tegenover communisme en socialisme, wat leidde tot de onderdrukking van politieke tegenstanders en dissidenten.
In andere landen, zoals Itali onder Benito Mussolini, waren er ook fascistische regimes die vergelijkbare extreemrechtse kenmerken vertoonden. De ideologien en praktijken van deze regimes hadden verwoestende gevolgen en leidden tot enorme menselijke tragedies en de vernietiging van landen tijdens de oorlog.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:07:18 #194
38496 Perrin
pi_216401058
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Standback and standby... de film Civil War wordt gewoon werkelijkheid straks.
Yup, interessante tijden waar we in leven.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:07:34 #195
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216401062
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:57 schreef Perrin het volgende:
Offtopic, maar sommigen mensen hebben niet zo goed opgelet bij geschiedenisles of zijn bewust een gefalsificeerde versie van de geschiedenis aan het verkopen.

Er is de afgelopen eeuw behoorlijk wat bloed vergoten, veel daarvan was fascisten versus socialisten/communisten.

Fascisten aan de kant van het kapitaal om de macht van de heersende elite te behouden, socialisten aan de kant van het gewone volk die de buik vol had van de kleine club rijke machthebbers.
En hoe heeft deze strijd anno 2025 uitgepakt volgens jou?
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:11:18 #196
38496 Perrin
pi_216401088
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En hoe heeft deze strijd anno 2025 uitgepakt volgens jou?
Het (Amerikaanse, tot voor kort niet erg fascistische) kapitaal heeft uiteindelijk een totale, verpletterende overwinning gescoord.

Hun macht kalft de laatste jaren echter in rap tempo af en fascisten raken inmiddels weer in de mode, dus het volgende seizoen van deze RL serie wordt een spannende.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:13:26 #197
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216401101
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:05 schreef zuco het volgende:

[..]
Tijdens de Tweede Wereldoorlog was extreemrechts vooral vertegenwoordigd door fascistische en nazistische bewegingen. De meest prominente extreemrechtse ideologie was het nationaal-socialisme, dat werd geleid door Adolf Hitler en de Nazi-partij in Duitsland. Enkele kenmerken van extreemrechts in deze periode zijn:

Totalitarisme: De nazi's streefden naar een totalitaire staat waarin de overheid volledige controle had over alle aspecten van het leven, inclusief politiek, economie, en cultuur.
Racisme en Antisemitisme: De nazi-ideologie was sterk gebaseerd op racistische opvattingen, met een focus op de superioriteit van het "Arische ras". Dit leidde tot systematische vervolging en genocide van Joden, Roma, en andere minderheidsgroepen, wat bekend staat als de Holocaust.
Nationalisme: Er was een sterke nadruk op nationalisme en de idee van een "Duitsland voor de Duitsers". Dit leidde tot expansionistische ambities, zoals de annexatie van Oostenrijk en de invasie van andere Europese landen.
Militarisme: Extreemrechts in deze periode omarmde militarisme en de glorificatie van oorlog als een middel om nationale doelen te bereiken.
Anticommunisme: Er was een sterke vijandigheid tegenover communisme en socialisme, wat leidde tot de onderdrukking van politieke tegenstanders en dissidenten.
In andere landen, zoals Itali onder Benito Mussolini, waren er ook fascistische regimes die vergelijkbare extreemrechtse kenmerken vertoonden. De ideologien en praktijken van deze regimes hadden verwoestende gevolgen en leidden tot enorme menselijke tragedies en de vernietiging van landen tijdens de oorlog.
Hoi chagpt.
Wat wil je nu zeggen?
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:18:28 #198
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_216401148
quote:

[..]
Jawel. Het is een variant op het socialisme.
En de Democratische Volksrepubliek Korea is een democratie. Het zit tenslotte in de naam. :')
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:19:59 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216401160
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoi chagpt.
Wat wil je nu zeggen?
Ik heb geen gpt nodig, gewoon een beetje historisch besef.

Hitler was niet links en niet socialistisch; het grootkapitaal bleef gewoon lekker zitten waar het zat tijdens zijn bewind.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216401166
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoi chagpt.
Wat wil je nu zeggen?
Hoi Dat Adolf zo rechts was als rechts kan zijn.
Dat riedeltje van rechts elke keer over een linkse Adolf :')
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:20:59 #201
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216401168
quote:
1500 Capitoolbestormers krijgen gratie schijnbaar. Ben benieuwd of hier nog rare dingen gaan gebeuren...
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:22:10 #202
38496 Perrin
pi_216401182
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:20 schreef Momo het volgende:

[..]
1500 Capitoolbestormers krijgen gratie schijnbaar. Ben benieuwd of hier nog rare dingen gaan gebeuren...
Benieuwd of we iets gaan zien waarvoor de capitoolbestorming slechts de generale repetitie was.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:22:25 #203
403588 mcmlxiv
pi_216401185
Alleen al de opwinding van onze dom-rechtse vriendjes maakt het leuk om de overduidelijke hitlergroet van onze sudafrikaner te blijven benadrukken.

Ultiem blijven er maar twee mogelijkheden over.
- Elon is een rechts-extremistische fundamentalist
- Elon is een ongelofelijk domme, achterlijke sukkel

Je zal er maar fan van zijn. Past wel bij die andere sukkel, dat dan weer wel.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:22:35 #204
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216401187
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:20 schreef zuco het volgende:

[..]
Dat riedeltje van rechts elke keer over een linkse Adolf :')
Met veel succes trouwens. Straks gelooft bijna iedereen dit gewoon.
pi_216401190
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:18 schreef n0sferat2 het volgende:

[..]
En de Democratische Volksrepubliek Korea is een democratie. Het zit tenslotte in de naam. :')
En de DDR was ook hartstikke democratisch. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:23:05 #206
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216401191
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:18 schreef n0sferat2 het volgende:

[..]
Net zoals de DDR?
Het nationaal socialisme is gewoon een ideologogie. Een variant van het socialisme. Net zoals je ook eco-socialisme hebt, of anarcho socialisme.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:23:44 #207
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216401203
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Die indian buffalo viking gun ik het nog wel. Puur voor de hilarische interviews.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:23:59 #208
38496 Perrin
pi_216401204
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja zo werken die dingen. Als je een leugen maar vaak genoeg herhaalt..
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:24:53 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216401215
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Net zoals de DDR?
Het nationaal socialisme is gewoon een ideologogie. Een variant van het socialisme. Net zoals je ook eco-socialisme hebt, of anarcho socialisme.
Het NS was van origine van een paar post-WW1 politici die vakkundig door Hitler buiten zijn gemikt.

De hele kruistocht tegen het bolsjewisme en marxisme zou al wat bellen moeten doen rinkelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:25:33 #210
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216401223
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb geen gpt nodig, gewoon een beetje historisch besef.

Hitler was niet links en niet socialistisch; het grootkapitaal bleef gewoon lekker zitten waar het zat tijdens zijn bewind.
Je verwart socialisme met communisme.
Overigens heeft elke kaste gewoon een elite. Je dacht dat de bovenkant in de USSR liep met kapotte broeken en met rantsoenbonnen hun natje en droogje bij elkaar scharrelden in de supermarkt?
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:25:51 #211
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216401227
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die indian buffalo viking gun ik het nog wel. Puur voor de hilarische interviews.
QAnon Shaman Shares His Pardon Celebration Plans: Guns and Weed

Hij gaat wapens kopen, kan niet misgaan
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:26:00 #212
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216401229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja zo werken die dingen. Als je een leugen maar vaak genoeg herhaalt..
Iedere man een auto, iedere man betaalbaar voedsel, infrastructuur voor het volk.

Zomaar wat linkse standpunten van Hitler.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:26:48 #213
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216401239
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het NS was van origine van een paar post-WW1 politici die vakkundig door Hitler buiten zijn gemikt.

De hele kruistocht tegen het bolsjewisme en marxisme zou al wat bellen moeten doen rinkelen.
Ja ja. Het heet nationaal-socalisme, maar het zou helemaal niks met socialisme te maken hebben.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:26:53 #214
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216401243
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je verwart socialisme met communisme.
Overigens heeft elke kaste gewoon een elite. Je dacht dat de bovenkant in de USSR liep met kapotte broeken en met rantsoenbonnen hun natje en droogje bij elkaar scharrelden in de supermarkt?
De tsaar at ook fazant terwijl het volk ondervertegenwoordigd brood mocht verdelen.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:27:11 #215
38496 Perrin
pi_216401244
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Iedere man een auto, iedere man betaalbaar voedsel, infrastructuur voor het volk.

Zomaar wat linkse standpunten van Hitler.
Je moet die lui wat kruimels toewerpen, anders blijf je nooit aan de macht h. Daarom werkt het kapitalisme ook zo goed.

Zolang het volk blij is, kun je als kapitaal de touwtjes stevig in handen hebben.

Volk niet meer blij, dan wordt het tijd voor minder gezellige praktijken.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:27:32 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216401251
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja ja. Het heet nationaal-socalisme, maar het zou helemaal niks met socialisme te maken hebben.
Klopt, zoals de DDR ook niks met democratie van doen had.

Is je al eens verteld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216401257
quote:

[..]
Maak je punt eens. Niemand snapt je.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:28:23 #218
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216401261
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je moet die lui wat kruimels toewerpen, anders blijf je nooit aan de macht h.
Gek genoeg sprak het aan in een tijd dat je met een kruiwagen vol geld brood mocht halen.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:28:39 #219
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216401265
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De tsaar at ook fazant terwijl het volk ondervertegenwoordigd brood mocht verdelen.
Dat.
Maar de simplisten alhier denken dat binnen het socialisme werkelijk iedereen gelijk is en alles genationaliseerd en dan kijken naar het Duitsland van toen en zien dan er daar enorme verschillen waren in inkomen en sommige bedrijven gewoon nog privaat waren en daarom concluderen dat Hitler helemaal niks met het socialisme te maken zou hebben :')

De volgende zet is dat ze gaan zeggen dat Lenin, Marx, en Stalin niet communistisch waren.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:29:25 #220
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216401272
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:25 schreef Momo het volgende:

[..]
QAnon Shaman Shares His Pardon Celebration Plans: Guns and Weed

Hij gaat wapens kopen, kan niet misgaan
Ah klopt, QAnon Shaman was zijn naam. >:O
Vooral wapens combineren met wiet is erg veilig. Past goed in het plaatje van de stereotype Trump fan.
pi_216401275
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:29:58 #222
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216401282
Wat betreft Elon die lijkt een beetje op Baudet toen die ineens een switch maakte van dure woorden rechts naar wappierechts. Dat ineens joden verantwoordelijk waren voor covid, dat we bestuurd worden door reptielen. Weet niet of drugsgebruik of grootheidswaanzin ermee te maken hebben.
pi_216401284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Van geschiedenis weten ze niets joh, dolkstootlegende bijvoorbeeld zou al genoeg moeten zijn.
  Official ESF Kreviewer donderdag 23 januari 2025 @ 12:31:12 #224
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216401294
quote:

[..]
Die goddamn jeugd van tegenwoordig.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:31:25 #225
38496 Perrin
pi_216401297
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Gek genoeg sprak het aan in een tijd dat je met een kruiwagen vol geld brood mocht halen.
Yup. Wanhopige mensen zijn makkelijk te beinvloeden.
pi_216401299
quote:

[..]
Dat is correct ja. Staar je niet blind op de 'naam'.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:32:30 #227
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_216401310
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:29 schreef Momo het volgende:
Wat betreft Elon die lijkt een beetje op Baudet toen die ineens een switch maakte van dure woorden rechts naar wappierechts. Dat ineens joden verantwoordelijk waren voor covid, dat we bestuurd worden door reptielen. Weet niet of drugsgebruik of grootheidswaanzin ermee te maken hebben.
Het een sluit het ander niet uit.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:32:42 #228
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216401316
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat.
Maar de simplisten alhier denken dat binnen het socialisme werkelijk iedereen gelijk is en alles genationaliseerd en dan kijken naar het Duitsland van toen en zien dan er daar enorme verschillen waren in inkomen en sommige bedrijven gewoon nog privaat waren en daarom concluderen dat Hitler helemaal niks met het socialisme te maken zou hebben :')

De volgende zet is dat ze gaan zeggen dat Lenin, Marx, en Stalin niet communistisch waren.
Nee.

Je wil met man en macht Hitler associren met links en socialisme, niet omdat hij daar iets mee van doen heeft gehad, maar omdat hij de holocaust heeft ontketend, alsmede de meest vernietigende oorlog in de geschiedenis. Dat kun je vervolgens tegenover al die geweldige conservatieven zetten, en presto: de verzorgingsstaat, progressieve belastingen en al die andere daadwerkelijke mensverheffende zaken die zeker Europa welvaart gelijkheid en vrede heeft gebracht, kun je alsnog in het hokje 'ja maar Hitler' parkeren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216401339
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:38 schreef zuco het volgende:

[..]
Het was misschien een zesje, maar was toch duidelijk een Hitlergroet.
Hij moet nog wat beter oefenen, dan komt dat wel goed :+
Op basis van wat dan, aangezien het niet op een hitlergroet lijkt, anders dan als je een foto op het verkeerde moment maakt en dan heeft de halve democratische partij ook hitlergroeten gemaakt.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:35:37 #230
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216401347
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee.

Je wil met man en macht Hitler associren met links en socialisme, niet omdat hij daar iets mee van doen heeft gehad, maar omdat hij de holocaust heeft ontketend, alsmede de meest vernietigende oorlog in de geschiedenis. Dat kun je vervolgens tegenover al die geweldige conservatieven zetten, en presto: de verzorgingsstaat, progressieve belastingen en al die andere daadwerkelijke mensverheffende zaken die zeker Europa welvaart gelijkheid en vrede heeft gebracht, kun je alsnog in het hokje 'ja maar Hitler' parkeren.
Je verwart dingen met elkaar die elkaar welhaast uitsluiten. Hitler was zelf een sociaal-darwinist.
Het ideologisch systeem tuigde (goed dat je het noemt) in ijltempo een verzorgingsstaat op, creerde snel werkgelegenheid, had vakbonden, en de staat had een grote rol in de (oorlogs) economie. Leuk dat je dat allemaal rechts noemt, maar dat is gewoon dom en simpel.
pi_216401353
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:43 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Meneer Hitler deed hem soms op quasi exact dezelfde manier.

https://www.reddit.com/r/(...)_hitler_nazi_salute/
Niet iedere beweging die Hitler maakte was een hitlergroet. Hitler zelf had altijd een slappe halve versie ervan vanuit de elleboog.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:37:23 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216401366
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je verwart dingen met elkaar die elkaar welhaast uitsluiten. Hitler was zelf een sociaal-darwinist.
Het ideologisch systeem tuigde (goed dat je het noemt) in ijltempo een verzorgingsstaat op, creerde snel werkgelegenheid, had vakbonden, en de staat had een grote rol in de (oorlogs) economie. Leuk dat je dat allemaal rechts noemt, maar dat is gewoon dom en simpel.
Het was geen verzorgingsstaat.

Dat de meest kwetsbaren als eersten in de gaskamers verdwenen - gehandicapten en psychische patinten - zou je moeten zeggen hoe 'verzorgend' die staat daadwerkelijk was.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216401388
De NSDAP had overigens wel een wat linkse/socialistische vleugel. Onder leiding van o.a. Gregor Strasser waren er ideen om een socialistische revolutie te starten. Hitler voelde er uiteraard niks voor, wilde ook het grootkapidaal niet tegen zich in het harnas werken. Hij zette juist meer in op nationalisme.

Gregor Strasser werd dan in 1934 ook vakkundig uit de weg geruimd in de 'Nacht van de Lange Messen'.

Tot zo ver Hitlers steun aan het socialisme.

Overigens heeft iedere 'rechtse' dictatuur ook 'linkse' elementen en vice versa.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geschiedkundige op 23-01-2025 12:49:06 ]
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:39:29 #234
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_216401389
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet iedere beweging die Hitler maakte was een hitlergroet. Hitler zelf had altijd een slappe halve versie ervan vanuit de elleboog.
Nu weet ik dat ik geen enkel woord van jou nog serieus hoef te nemen.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:40:27 #235
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216401399
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het was geen verzorgingsstaat.

Dat de meest kwetsbaren als eersten in de gaskamers verdwenen - gehandicapten en psychische patinten - zou je moeten zeggen hoe 'verzorgend' die staat daadwerkelijk was.
En klaar nu.
De enorme herwaardering van infrastructuur en de publieke sector was een van de grootste bewegingen. het nationaal socialisme zag een grote rol voor de overheid weggelegd in de economie.

quote:
Dat was een verschrikkelijke uitvoering van het sociaal darwinistische en fascistische denken.
pi_216401401
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op basis van wat dan, aangezien het niet op een hitlergroet lijkt, anders dan als je een foto op het verkeerde moment maakt en dan heeft de halve democratische partij ook hitlergroeten gemaakt.
Het gaat dan ook om de bewegende beelden.

donderdag 23 januari 2025 @ 12:41:12 #237
38496 Perrin
pi_216401404
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Offtopic discussie, maar: een neppe vakbond die geheel aan de kant van de machthebbers stond. Je bent of dom of bewust bullshit aan het verkopen.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:42:13 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216401419
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En klaar nu.
De enorme herwaardering van infrastructuur en de publieke sector was een van de grootste bewegingen. het nationaal socialisme zag een grote rol voor de overheid voor zichzelf weggelegd in de economie.
[..]
Dat was een verschrikkelijke uitvoering van het sociaal darwinistische en fascistische denken.
Nee hoor.

Die campagne om het land van 'onwaardig leven' te zuiveren werd gewoon en plein public gekoppeld aan de kosten. De centen. De doekoe.

Je weet wel: als je niet werkt, zul je niet eten. Als je niet rendeert, ben je niets waard. Als je niets oplevert, heb je hier niets te zoeken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:43:11 #239
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216401428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:32 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Het een sluit het ander niet uit.
twitter

Wat dat betreft is er wel veel veranderd in de tussentijd. En nu is Elon Musk fantastisch.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:43:13 #240
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216401429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor.

Die campagne om het land van 'onwaardig leven' te zuiveren werd gewoon en plein public gekoppeld aan de kosten. De centen. De doekoe.

Je weet wel: als je niet werkt, zul je niet eten. Als je niet rendeert, ben je niets waard. Als je niets oplevert, heb je hier niets te zoeken.
Onzin. En ik ben wel klaar met de discussie.
Als laatste: zoeken even op waar de letters NSDAP voor stonden :P
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:43:15 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216401430
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Offtopic discussie, maar: een neppe vakbond die geheel aan de kant van de machthebbers stond. Je bent of dom of bewust bullshit aan het verkopen.
Mooi he, dat die vakbond bolstond van socialisten, katholieken, Joden, half-Arirs...

Oh wacht. Die zaten in de concentratiekampen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216401435
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:39 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Nu weet ik dat ik geen enkel woord van jou nog serieus hoef te nemen.
En de rest weet dat je kennelijk nog nooit hitler een hitlergroet hebt zien maken.

Ik heb inhoudelijk onderbouwd waarom het een totaal andere beweging is. En laten we wel zijn: als Harris het had gedaan hadden de idioten die hier nu een hitlergroet in gezien hadden direct geroepen dat het geen hitlergroet is (en helaas velen aan de rechterzijde de idioot uitgehangen door haar dat wel in de mik te willen schuiven).

At best kun je zeggen dat het een beetje ervan weg heeft en dan nog verdient eenieder, gelet op de ernst van de beschuldiging, het voordeel van de twijfel, tenzij die persoon overduidelijk het nazisme een warm hart toedraagt.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:44:06 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216401439
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Joh, daar waren gewoon posters voor gemaakt, plaatjes in schoolboeken, films zelfs...

Das ist auch dein Geld!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:44:07 #244
38496 Perrin
pi_216401440
quote:

[..]
Aangezien ik niet geloof dat je dom bent, ga ik maar uit van kwaadwillendheid.
pi_216401448
quote:
ja, die zag ik ook net,
twitter

Hitler was nogal anti-woke (homo's etc werden opgepakt, kregen een roze driehoek op hun gevangenpak), anti-communisme (de eerste gevangenen van Dachau etc), anti-migranten (blauwe driehoek), anti-zigeuners (bruine driehoek), anti-bijstand/werkweigeraars (zwarte driehoek), anti-Jehova's ed (paarse driehoek), rasbevuilers (geel met zwarte driehoek; samen een ster), en meer. Kortom nazisme en nazigroeten zijn met veel meer te associeren dan alleen met de bekendste (en in aantal het grootst) slachtoffers Joden.
Er is meer dan tegen antisemitisme zijn nodig om echt anders te zijn dan de nazi's waren.
pi_216401449
quote:

[..]
Hij wilde inderdaad gewoon een vogelthe aanwijzen...

Kom op, Hitlergroet of niet.. het lijkt er weldegelijk op. Van een man van zijn statuur mag je toch wel iets meer hersenen verwachten.
pi_216401455
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:40 schreef zuco het volgende:

[..]
Het gaat dan ook om de bewegende beelden.

[ afbeelding ]
En dat is duidelijk geen hitlergroet, zie mijn eerdere toelichting daarop.

Maar als mensen hierover door willen drammen, mij best. Je zet jezelf ongelofelijk voor lul. Maar dat mag.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:45:37 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216401460

Puike verzorgingsstaat van herr Hitler.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216401473
quote:

[..]
Je moet niet naar letters kijken, maar naar daden/uitvoering.

Dadelijk ga je me nog vertellen dat Wilders links is omdat hij dat roept en opschrijft, terwijl hij onderwijl rustig VVD rechts stemt.
pi_216401475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En de rest weet dat je kennelijk nog nooit hitler een hitlergroet hebt zien maken.

Ik heb inhoudelijk onderbouwd waarom het een totaal andere beweging is. En laten we wel zijn: als Harris het had gedaan hadden de idioten die hier nu een hitlergroet in gezien hadden direct geroepen dat het geen hitlergroet is (en helaas velen aan de rechterzijde de idioot uitgehangen door haar dat wel in de mik te willen schuiven).

At best kun je zeggen dat het een beetje ervan weg heeft en dan nog verdient eenieder, gelet op de ernst van de beschuldiging, het voordeel van de twijfel, tenzij die persoon overduidelijk het nazisme een warm hart toedraagt.
Nu de woordjes deportatie en AFD erbij en kijk dan nog eens naar het plaatje...
pi_216401482
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:44 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Hij wilde inderdaad gewoon een vogelthe aanwijzen...

Kom op, Hitlergroet of niet.. het lijkt er weldegelijk op. Van een man van zijn statuur mag je toch wel iets meer hersenen verwachten.
Heb je hem de minuten daarvoor zien stuiteren als een kleuter die net te horen heeft gekregen dat Sinterklaas kadootjes heeft gebracht?

Het is een rare kwast af en toe.

Maar het is overduidelijk op essentile punten anders dan de hitlergroet, zoals ik al netjes heb uitgelegd.
pi_216401496
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En dat is duidelijk geen hitlergroet, zie mijn eerdere toelichting daarop.

Maar als mensen hierover door willen drammen, mij best. Je zet jezelf ongelofelijk voor lul. Maar dat mag.
Ik denk dat jij degene bent die zichzelf voor lul zet.
Maar dat geeft niks ;)
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:51:24 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216401507
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb je hem de minuten daarvoor zien stuiteren als een kleuter die net te horen heeft gekregen dat Sinterklaas kadootjes heeft gebracht?

Maar het is overduidelijk op essentile punten anders dan de hitlergroet, zoals ik al netjes heb uitgelegd.
Je wilt eigenlijk zeggen dat Elon zo ongecontroleerd is en zo'n gebrek aan kennis, ontwikkeling en fatsoen heeft dat hij per ongeluk 2 keer een beweging maakt die zou kunnen worden uitgelegd als hitlergroet?

Er hat es nicht gewut?
Wullie bin KOEL Soneal
pi_216401518
quote:

[..]

I know. Maar het lijkt er wel op. Niet goed uitgevoerd, misschien ook niet zo bedoelt. Maar ontkennen dat het er in de basis op lijkt, slaat nergens op.

90%+ van de mensen zouden als eerste denken aan de Hitlergroet. Dan ben je dus op z'n zachtst gezegd 'wat lomp' met je beweging.

Verder is Musk natuurlijk een doorgesnoven idioot, maar dat doet er verder niet zoveel toe.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:52:45 #255
38496 Perrin
pi_216401521
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je wilt eigenlijk zeggen dat Elon zo ongecontroleerd is en zo'n gebrek aan kennis, ontwikkeling en fatsoen heeft dat hij per ongeluk 2 keer een beweging maakt die zou kunnen worden uitgelegd als hitlergroet?

Er hat es nicht gewut?
En hij is tegelijkertijd een briljant zakenman. In sommige mensen hun brein gaan dat soort dingen samen.
pi_216401529
De Musktrollen gaan wel hard in topic.
pi_216401534
quote:

[..]

Op essentile punten maakt hitler precies dezelfde beweging en zien we ook wat rechts radicalen in Amerika die beweging maken. Maar nee wij moeten geloven dat elon als rare kwast er echt iets anders mee bedoelde.
pi_216401540
Een semi Hitlergroet blijkt wel een perfecte afleiding van allerlei andere meuk die beide heren momenteel teweeg brengen.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:55:52 #259
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216401554
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Vooral veel mensen die zich 'kritische Nederlander' noemen zijn daar gevoelig voor.
pi_216401562
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:47 schreef zuco het volgende:

[..]
Nu de woordjes deportatie en AFD erbij en kijk dan nog eens naar het plaatje...
De plannen van Trump tav deportatie gaat om het uitzetten van illegalen die misdrijven gepleegd hebben. Faber gaf afgelopen week aan hetzelfde in Nederland te willen en daar gingen de handen (terecht!) voor op elkaar.

Een oudhollands woord hiervoor is ook wel ‘handhaving’.

Dat AfD een nazipartij is heb ik nog niet hardgemaakt zien worden. Linkse mensen zijn nogal gemakkelijk met die kwalificatie, deze wordt ook gegeven aan de Nederlandse regering.

Dat binnen die partij ook wat dubieuze figuren zitten is vers 2, maar dat geldt ook voor GL en daar is het kennelijk geen probleem…

Een beetje objectief zijn helpt echt.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:56:20 #261
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_216401564
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ken zijn slappe handjes, maar heb jij dat gifje bekeken. Quasi een 1 op 1 kopie van hoe Musk het deed, alsof Musk zich gebaseerd heeft op dit filmpje. Dit gifje was niet zo n van die slappe handjes, dat is toch duidelijk. Goed geprobeerd om het te deflecteren,

Als Musk niet beschuldigd wil worden van nazisme, dan moet ie niet gaan rommelen bij de rechtse partijen in Duitsland en zeker niet een nazi groet op een podium brengen. Kunnen we het daar over eens zijn? Jij probeert echt te zeggen dat dit niet op een nazi groet lijkt of wat? Ben jij blind of heb je onlangs een beroerte gehad of zo?

Ik moet ook niet met een witte capuchon en KKK op de borst in de spotlight gaan staan als ik niet als Klu Klux Klan adept neergezet wil worden. Ook al doe ik voor de rest niks met de KKK. Dat is gewoon om problemen vragen en iedereen met 2 hersencellen begrijpt dat. Zeker op zo'n podium is een beetje fatsoen niet te veel gevraagd zou ik zeggen.
pi_216401569
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:50 schreef zuco het volgende:

[..]
Ik denk dat jij degene bent die zichzelf voor lul zet.
Maar dat geeft niks ;)
Ik kan tenminste mijn standpunt onderbouwen. Tot op heden hoor ik van de andersdenkenden niets anders dan ‘nietus’.
pi_216401585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er hat es nicht gewut?
Je kan zeggen dat gelet op de kwaadwillendheid bij de Democraten en hun neiging om overal over te liegen hij het had moeten zien aankomen, maar uiteindelijk is dat een kort rokje argument…
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:59:37 #264
38496 Perrin
pi_216401589
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
Een semi Hitlergroet blijkt wel een perfecte afleiding van allerlei andere meuk die beide heren momenteel teweeg brengen.
Die andere meuk wordt ook prima gezien hoor. De Muskofielen zorgen hier gewoon voor wat entertainment.
pi_216401597
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:52 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
I know. Maar het lijkt er wel op. Niet goed uitgevoerd, misschien ook niet zo bedoelt. Maar ontkennen dat het er in de basis op lijkt, slaat nergens op.

90%+ van de mensen zouden als eerste denken aan de Hitlergroet. Dan ben je dus op z'n zachtst gezegd 'wat lomp' met je beweging.

Verder is Musk natuurlijk een doorgesnoven idioot, maar dat doet er verder niet zoveel toe.
Nee, niet 90%. 90% van de mensen die hem toch al haat, dat wel.
  donderdag 23 januari 2025 @ 13:00:49 #266
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216401600
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:56 schreef kl1172 het volgende:
Ik moet ook niet met een witte capuchon en KKK op de borst in de spotlight gaan staan als ik niet als Klu Klux Klan adept neergezet wil worden.
Je mag je niet als spook verkleden?
pi_216401617
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die andere meuk wordt ook prima gezien hoor. De Muskofielen zorgen hier gewoon voor wat entertainment.
Zal best. Maar je geeft ze een discussie die ze graag willen omdat ze er kunnen schermen met valide punten. Kan men ook mooi andere discussies naar toebuigen.
pi_216401637
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Op essentile punten maakt hitler precies dezelfde beweging en zien we ook wat rechts radicalen in Amerika die beweging maken. Maar nee wij moeten geloven dat elon als rare kwast er echt iets anders mee bedoelde.
Hitler wapperde ook veel met zijn vingertje. Conclusie: mensen die met hun vinger wapperen (met name heel populair in progressieve kringen…) zijn stiekem nazi.

Ja, ga lekker zo door zou ik zeggen.

Musk zou ook wel gek zijn om een hitlergroet te brengen, want ook Biden heeft ontdekt dat er veel Joden in Amerika zijn met heel veel macht. Die wil je niet tegen je het harnas in jagen.

Hij heeft geen historie van het aanhangen van het nazisme, de context ontbrak, hij heeft niets te winnen met het maken van een hitlergroet…

Het is bizar vergezocht, maar kennelijk is dit twijgje de beste stok om mee te slaan.
  Official ESF Kreviewer donderdag 23 januari 2025 @ 13:06:52 #269
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216401660
quote:

[..]
Man man man, gooi jezelf weg.
pi_216401669
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hitler wapperde ook veel met zijn vingertje. Conclusie: mensen die met hun vinger wapperen (met name heel populair in progressieve kringen…) zijn stiekem nazi.

Kom op.. 90%+ van de mensen zou in eerste instantie denken, WTF doet die gast nou de Hitlergroet? Dan LIJKT het er dus wel degelijk op. Of het dan in details afwijkt of niet, het oordeel is dan al snel gevormd. En dat is op z'n zachtst gezegd 'een beetje lomp' van Elon en volledig aan zichzelf te wijten (en datgene wat hij heeft gesnoven/geslikt).
pi_216401674
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:56 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Ik ken zijn slappe handjes, maar heb jij dat gifje bekeken. Quasi een 1 op 1 kopie van hoe Musk het deed, alsof Musk zich gebaseerd heeft op dit filmpje. Dit gifje was niet zo n van die slappe handjes, dat is toch duidelijk. Goed geprobeerd om het te deflecteren,

Als Musk niet beschuldigd wil worden van nazisme, dan moet ie niet gaan rommelen bij de rechtse partijen in Duitsland en zeker niet een nazi groet op een podium brengen. Kunnen we het daar over eens zijn? Jij probeert echt te zeggen dat dit niet op een nazi groet lijkt of wat? Ben jij blind of heb je onlangs een beroerte gehad of zo?

Ik moet ook niet met een witte capuchon en KKK op de borst in de spotlight gaan staan als ik niet als Klu Klux Klan adept neergezet wil worden. Ook al doe ik voor de rest niks met de KKK. Dat is gewoon om problemen vragen en iedereen met 2 hersencellen begrijpt dat. Zeker op zo'n podium is een beetje fatsoen niet te veel gevraagd zou ik zeggen.
Wat jij mist is dat de beweging in het filmpje helemaal geen hitlergroet is. Wellicht met de tekst erbij dat die beweging duidelijker wordt.

Heel simpel: er zijn kennelijk malloten die uren aan beeldmateriaal van hitler door hebben gespit om een beweging te vinden van hitler die erop lijkt en daar wordt dan een verhaal omheen gesponnen wat kennelijk bij de simpelen van geest erin gaat als koek.
pi_216401681
quote:
9s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:06 schreef Kreator het volgende:

[..]
Man man man, gooi jezelf weg.
Geen antwoord op de vraag dus. Typisch.
pi_216401691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:07 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Kom op.. 90%+ van de mensen zou in eerste instantie denken, WTF doet die gast nou de Hitlergroet? Dan LIJKT het er dus wel degelijk op. Of het dan in details afwijkt of niet, het oordeel is dan al snel gevormd. En dat is op z'n zachtst gezegd 'een beetje lomp' van Elon en volledig aan zichzelf te wijten (en datgene wat hij heeft gesnoven/geslikt).
Bewijs die 90% maar eens.
  Official ESF Kreviewer donderdag 23 januari 2025 @ 13:11:05 #274
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216401707
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik kan tenminste mijn standpunt onderbouwen. Tot op heden hoor ik van de andersdenkenden niets anders dan ‘nietus’.
Er valt niets te onderbouwen aan de beelden van Musk die tweemaal de hitlergroet maakt. Er zijn beelden. Het was geen getekende versie ofzo. Gewoon live op tv.
pi_216401718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bewijs die 90% maar eens.
Ja laat ook maar, je bent niet serieus te nemen. Ik steek hier geen moeite in. Het LIJKT erop voor het overgrote deel van de wereld. Fact. Dat jij dat anders ziet, prima. Scherp dat je in een oogwenk zag dat het er TOTAAL niet op leek. Kudo's voor je inzicht ^O^

Nee, dat is geen antwoord op je vraag. Die ga ik je ook niet geven, ieder weldenkend mens weet dat het zo is. :W

Ik laat buiten beschouwing of het er ook daadwerkelijk een was. Dat boeit me niet eens zoveel. Het is gewoon oliedom van Musk.
  donderdag 23 januari 2025 @ 13:12:31 #276
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216401726
Ok, stel: we zijn het erover eens dat Musk een dolfie deed.

Wie gaat er een flying fuck aan doen?
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 23 januari 2025 @ 13:12:33 #277
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_216401728
quote:
5s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:11 schreef Kreator het volgende:

[..]
Er valt niets te onderbouwen aan de beelden van Musk die tweemaal de hitlergroet maakt. Er zijn beelden. Het was geen getekende versie ofzo. Gewoon live op tv.
hebben jullie het nou nog over die ja/nee hitlergroet _O-
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_216401735
Case closed

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_216401738
twitter
  Official ESF Kreviewer donderdag 23 januari 2025 @ 13:13:48 #280
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216401748
quote:

Hij heeft geen historie van het aanhangen van het nazisme,

Musk is geboren op 28 juni 1971 in Pretoria, Zuid-Afrika, zoon van een Canadees model en een Zuid-Afrikaans elektromechanisch ingenieur, piloot, zeeman, consultant, project-ontwikkelaar, en voor de helft eigenaar van een Zambiaanse smaragd-mijn nabij het Tanganyikameer.[9][10] Zijn grootmoeder van vaderskant was Brits en hij heeft ook Pennsylvania-Duitse wortels. Na de scheiding van zijn ouders in 1980 woonde Musk vooral bij zijn vader.

Daar zit toch wel wat negerhaat in de roots, jochie.
pi_216401751
quote:

[..]

Ja, ga lekker zo door zou ik zeggen.

Musk zou ook wel gek zijn om een hitlergroet te brengen, want ook Biden heeft ontdekt dat er veel Joden in Amerika zijn met heel veel macht. Die wil je niet tegen je het harnas in jagen.

Hij heeft geen historie van het aanhangen van het nazisme, de context ontbrak, hij heeft niets te winnen met het maken van een hitlergroet…

Het is bizar vergezocht, maar kennelijk is dit twijgje de beste stok om mee te slaan.
Of ie extreem-rechts is of zulke ideen constant verkondigt is eigenlijk niet eens het punt. Hij doet het voor de clicks, de ophef, de spotlight. Paar weken geleden had hij z'n X-avatar veranderd in Pepe the Frog, een bekend extreem rechts signaal op 4chan voorheen. En een dag of 2 later was het weer weg. Voor de clicks, de nieuwsberichten, etc.

Of waarom denk je dat hij dat hij zulke acties onderneemt? Onrust zaaien in de Engels en Duitse politiek. De zogenaamde pedo-duiker tweet was ook zo'n geval, hij moet en zal altijd de meeste aandacht hebben.
pi_216401759
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:13 schreef Kreator het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Musk is geboren op 28 juni 1971 in Pretoria, Zuid-Afrika, zoon van een Canadees model en een Zuid-Afrikaans elektromechanisch ingenieur, piloot, zeeman, consultant, project-ontwikkelaar, en voor de helft eigenaar van een Zambiaanse smaragd-mijn nabij het Tanganyikameer.[9][10] Zijn grootmoeder van vaderskant was Brits en hij heeft ook Pennsylvania-Duitse wortels. Na de scheiding van zijn ouders in 1980 woonde Musk vooral bij zijn vader.

Eigenlijk dus niet uitspreken als Musk, maar een Moesk! :D
pi_216401763
quote:
5s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:11 schreef Kreator het volgende:

[..]
Reageer dan gewoon normaal op mijn onderbouwing.
pi_216401773
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:11 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja laat ook maar, je bent niet serieus te nemen. Ik steek hier geen moeite in. Het LIJKT erop voor het overgrote deel van de wereld. Fact. Dat jij dat anders ziet, prima. Scherp dat je in een oogwenk zag dat het er TOTAAL niet op leek. Kudo's voor je inzicht ^O^

Nee, dat is geen antwoord op je vraag. Die ga ik je ook niet geven, ieder weldenkend mens weet dat het zo is. :W

Ik laat buiten beschouwing of het er ook daadwerkelijk een was. Dat boeit me niet eens zoveel. Het is gewoon oliedom van Musk.
Jij roept zonder onderbouwing 90%. Als ik je vraag dat te onderbouwen heb je niets anders dan de bekende duim.
pi_216401780
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:12 schreef Ali_boo het volgende:
Case closed

[ x ]
Kennelijk ook een nazi…
pi_216401783
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:13 schreef Kreator het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dit is een racistische opmerking van je.
  Vis een optie? donderdag 23 januari 2025 @ 13:17:33 #287
70532 loveli
N
pi_216401793
De hele deugmeute hakt VEM2012 even de kop af. Iemand die een doordacht een andere mening heeft dan het gewenste narratief, dat kunnen we niet hebben.
crap in = crap out
pi_216401794
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Of ie extreem-rechts is of zulke ideen constant verkondigt is eigenlijk niet eens het punt. Hij doet het voor de clicks, de ophef, de spotlight. Paar weken geleden had hij z'n X-avatar veranderd in Pepe the Frog, een bekend extreem rechts signaal op 4chan voorheen. En een dag of 2 later was het weer weg. Voor de clicks, de nieuwsberichten, etc.

Of waarom denk je dat hij dat hij zulke acties onderneemt? Onrust zaaien in de Engels en Duitse politiek. De zogenaamde pedo-duiker tweet was ook zo'n geval, hij moet en zal altijd de meeste aandacht hebben.
Nou, waarom geef je hem die dan?
pi_216401799
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij roept zonder onderbouwing 90%. Als ik je vraag dat te onderbouwen heb je niets anders dan de bekende duim.
Jou onderbouwingen zijn wel heel lekker ja. Bewijs maar eens dat het er in een oogwenk voor het merendeel er NIET op lijkt. Zo kan ik ook wat vragen. :W
pi_216401807
Natuurlijk weet musk dat t opgevat kan worden als de hitlergroet, hij is gewoon aan t trollen dat enge mannetje :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_216401850
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kennelijk ook een nazi…
Een Ashkenazi idd

Sorry ik moest hem wel maken :@
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 23 januari 2025 @ 13:27:52 #292
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216401872
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:17 schreef loveli het volgende:
De hele deugmeute hakt VEM2012 even de kop af. Iemand die een doordacht een andere mening heeft dan het gewenste narratief, dat kunnen we niet hebben.
Zwaktebod.
pi_216401913
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:18 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Jou onderbouwingen zijn wel heel lekker ja. Bewijs maar eens dat het er in een oogwenk voor het merendeel er NIET op lijkt. Zo kan ik ook wat vragen. :W
Ah! Nu moet ik het tegendeel bewijzen… Wie stelt, bewijst.

En het is jouw met een -w in dezen.
  Official ESF Kreviewer donderdag 23 januari 2025 @ 13:33:31 #294
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216401918
quote:
Je kunt de letterlijke feiten niet anders zien dan ze zijn. Er waren beelden. Je kunt dit niet subjectief even wegredeneren.

De zon komt op, de zon gaat onder, water is nat en Musk deed een hitlergroet.
pi_216401925
quote:
Doordacht zelfs :D

Het troll gehalte is hoog hier.
pi_216401932
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ah! Nu moet ik het tegendeel bewijzen… Wie stelt, bewijst.

En het is jouw met een -w in dezen.
Nouja, jij stelt dat het er niet op lijkt. Ik heb daar nog geen goede onderbouwing van gezien.
pi_216401933
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:33 schreef Kreator het volgende:

[..]
Je kunt de letterlijke feiten niet anders zien dan ze zijn. Er waren beelden. Je kunt dit niet subjectief even wegredeneren.

De zon komt op, de zon gaat onder, water is nat en Musk deed een hitlergroet.
Jij verwart meningen met feiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')