Laat het woord ‘kamerbreed’ maar weg dan, dan is mijn antwoord wat meer in proportie. Maar waarom dat exhibitionisme? Waarom?quote:Op zondag 19 januari 2025 21:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kamerbreed?
Ik vind het een nogal overdreven reactie.
Nee als ik de antiwoke brigade zie, die gaan door tot de jaren vijftig.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nee, eerder de jaren negentig
Reclame voor ondergoed.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Laat het woord ‘kamerbreed’ maar weg dan, dan is mijn antwoord wat meer in proportie. Maar waarom dat exhibitionisme? Waarom?
Ik begrijp soms niet waarom ik me hier voor moet verantwoorden. Alsof het raar is hoe ik er over denk. En dan ben ik ook nog eens niet goed in argumenteren.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Reclame voor ondergoed.
Al sinds de jaren vijftig presenteert zich dat met een ontbloot bovenlijf.
En anno 2925 is dat exhibitionisme?
Ik weet niet goed wat dit betekent…?quote:Op zondag 19 januari 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
een tijd van normaliteitquote:Op zondag 19 januari 2025 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik weet niet goed wat dit betekent…?
Tja, ik weet het niet.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp soms niet waarom ik me hier voor moet verantwoorden. Alsof het raar is hoe ik er over denk. En dan ben ik ook nog eens niet goed in argumenteren.
Bedoel je dat die dingen toen nog normaal waren? Dus niet zo vreemd? Want ik vind zo’n HEMA-poster vreemd.quote:
Toen zaten transgenders achterin de Gay kroegen aan de bar en merkte je daar niets van.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik weet niet goed wat dit betekent…?
nee, in de jaren 90 was men niet obsessief bezig met identiteitspolitiek en respectvolle omgang gewoon een a-poltiek gegeven.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bedoel je dat die dingen toen nog normaal waren? Dus niet zo vreemd? Want ik vind zo’n HEMA-poster vreemd.
Oh is het een transgender, ik dacht dat het een vrouw was die door kanker haar beide borsten was kwijtgeraakt. Maar goed, maakt voor het zicht niet uit.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet.
Een twitteraar is viesmad over het gekozen model voor reclame voor Hema ondergoed.
Ik heb nog niemand hier vernomen die de poster in het wild heeft zien hangen en ermee geconfronteerd werd.
Maar toch wordt er breeduit schande van gesproken.
En daar wordt van alles bij gesleept.
Nu exhibitionisme.
Maar waar het uiteindelijk op neer lijkt te komen, wat overigens niet wordt toegegeven, is dat men wil dat transgender onzichtbaar is in de samenleving.
De vraag is dan: waar ligt de grens?
Mag Nikkie wel op RTL, maar Louisa niet in een bikini?
En mag Loiza wèl model zijn, maar deze jongeman niet?
Is prima. Allemaal prima, als het maar fatsoenlijk blijft.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toen zaten transgenders achterin de Gay kroegen aan de bar en merkte je daar niets van.
Nu presenteren ze het songfestival
Er zijn zoveel dingen om heimwee naar te hebben in de jaren ‘90!quote:Op zondag 19 januari 2025 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nee, in de jaren 90 was men niet obsessief bezig met identiteitspolitiek en respectvolle omgang gewoon een a-poltiek gegeven.
wel heimwee naar die tijd
‘Maar waar het uiteindelijk op neer lijkt te komen, wat overigens niet wordt toegegeven, is dat men wil dat transgender onzichtbaar is in de samenleving.’quote:Op zondag 19 januari 2025 22:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet.
Een twitteraar is viesmad over het gekozen model voor reclame voor Hema ondergoed.
Ik heb nog niemand hier vernomen die de poster in het wild heeft zien hangen en ermee geconfronteerd werd.
Maar toch wordt er breeduit schande van gesproken.
En daar wordt van alles bij gesleept.
Nu exhibitionisme.
Maar waar het uiteindelijk op neer lijkt te komen, wat overigens niet wordt toegegeven, is dat men wil dat transgender onzichtbaar is in de samenleving.
De vraag is dan: waar ligt de grens?
Mag Nikkie wel op RTL, maar Louisa niet in een bikini?
En mag Loiza wèl model zijn, maar deze jongeman niet?
Nee, weer ruimte voor vooruitgang. DEI was terug in de tijd met mensen weer beoordelen obv huidskleur bv…quote:
Ja, humor heb je wel.quote:Op zondag 19 januari 2025 23:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, weer ruimte voor vooruitgang. DEI was terug in de tijd met mensen weer beoordelen obv huidskleur bv…
Maar dat invididu ziet zichzelf niet als mosvorming. Maar juist een verbetering.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
‘Maar waar het uiteindelijk op neer lijkt te komen, wat overigens niet wordt toegegeven, is dat men wil dat transgender onzichtbaar is in de samenleving.’
Nee, de misvormingen van een individu. Zichtbaarheid is niet wenselijk. Geldt voor elke Joop.
De ellende in LA heeft laten zien dat DEI allesbehalve a laughing matter is.quote:
Maar je bent hartstikke goed in haiku's zonder 'stilte'.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp soms niet waarom ik me hier voor moet verantwoorden. Alsof het raar is hoe ik er over denk. En dan ben ik ook nog eens niet goed in argumenteren.
Ik denk dat 'men' voornamelijk wil dat het allemaal niet zo door onze strot wordt geduwd. Gewoon, op een 'normale' wijze je vertonen, bescheiden en rustig. Wat is daar mis mee? Van een ouwe heterovent van 67 jaar als ik verwacht 'men' ook beschaafdheid en bescheidenheid. Toen ik 20 was trouwens ook. Extravagantie doe je maar in artistieke omgevingen maar niet in openbare ruimtes.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:01 schreef Wantie het volgende:
Die gay parade is inderdaad extravagant..quote:Op maandag 20 januari 2025 08:04 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik denk dat 'men' voornamelijk wil dat het allemaal niet zo door onze strot wordt geduwd. Gewoon, op een 'normale' wijze je vertonen, bescheiden en rustig. Wat is daar mis mee? Van een ouwe heterovent van 67 jaar als ik verwacht 'men' ook beschaafdheid en bescheidenheid. Toen ik 20 was trouwens ook. Extravagantie doe je maar in artistieke omgevingen maar niet in openbare ruimtes.
By the way, gelukkig zie je op gayparades nauwelijks nog met peniskoker zwaaiende mannen.met ontbloot bovenlijf. Bescheidenheid, fatsoen en keurig in de pas lopen in de openbare ruimte zoals het hoort.
Ik wist niet dat jij in LA woonde.quote:Op maandag 20 januari 2025 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De ellende in LA heeft laten zien dat DEI allesbehalve a laughing matter is.
Wat dat betreft we dodged a bullit met Harris. Letterlijk en figuurlijk…
quote:Op maandag 20 januari 2025 07:55 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar je bent hartstikke goed in haiku's zonder 'stilte'.
Geen 1 keer. Maar ik zit mij er niet op te verheugen dit nog mee te maken in mijn bescheiden leventje dat mij nog rest.quote:Op maandag 20 januari 2025 08:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die gay parade is inderdaad extravagant..
En ik moet altijd lachen om de ophef op Fok elk jaar.
Want zoals je al aangeeft: dat was in het verleden een stuk erger.
Vooral in de jaren negentig .
Dat zijn degenen die naar die jaren terug verlangen kennelijk vergeten.
Maar reclame voor ondergoed op de ondergoed afdeling van de Hema extravagant noemen....
En door de strot geduwd...
Zeg eens eerlijk: hoe vaak ben je deze poster tegen het lijf gelopen?
‘Maar dat invididu ziet zichzelf niet als mosvorming. Maar juist een verbetering.’quote:Op maandag 20 januari 2025 07:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat invididu ziet zichzelf niet als mosvorming. Maar juist een verbetering.
Verder zien we transgender modellen die zich staande weten te houden in de modellenwereld. Dat lukt niet als je misvormd bent.
Met fa reclames waarbij borsten getoond worden.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen idee.quote:Op maandag 20 januari 2025 08:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
‘Maar dat invididu ziet zichzelf niet als mosvorming. Maar juist een verbetering.’
Nou dat is fijn voor het model. Alleen wie kijkt er tegenaan?
Zie de OP; de poster schijnt in de HEMA te hangen.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee.
Zag hij deze poster bij de Hema hangen?
Jeetje.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zie de OP; de poster schijnt in de HEMA te hangen.
Een posterquote:Op maandag 20 januari 2025 10:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jeetje.Een bekende poster ? Of meer een lurker ?
Dat is dus een nee.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zie de OP; de poster schijnt in de HEMA te hangen.
De argumenten worden steeds vergezochter.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 17:14 schreef Troel het volgende:
Ik heb gelukkig niet zelf te maken met verwijdering van borst(en) of borstkanker, maar kan me voorstellen dat dat ongelooflijk kut is. Of je gekwetst wordt door die foto durf ik niet te zeggen. Ik zou dat wel naar vinden als dat zo zou zijn, maar deze ophef hebben we toch ook niet als ze een kaal iemand gebruiken? Daar kun je misschien wel dezelfde mensen mee kwetsen.
Het is wel overzichtelijk maar je sluit er toch een aanzienlijk aantal mensen mee uit. Het is zo rigoureus.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:24 schreef Bassie48 het volgende:
Trump heeft het gisteren gezegd: er bestaan vanaf nu alleen nog maar mannen en vrouwen. Ik vind dat wel overzichtelijk ipv de 65 gender-identiteiten die de woke-gemeenschap heeft geïdentificeerd.
Ik wens je veel succes bij je emigratiequote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:24 schreef Bassie48 het volgende:
Trump heeft het gisteren gezegd: er bestaan vanaf nu alleen nog maar mannen en vrouwen. Ik vind dat wel overzichtelijk ipv de 65 gender-identiteiten die de woke-gemeenschap heeft geïdentificeerd.
Het bevalt mij hier veel beter dan daar dus ik blijf hier.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes bij je emigratie
Net 65 genders?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:03 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het bevalt mij hier veel beter dan daar dus ik blijf hier.
Het is finaal uit de hand gelopen met de woke-gekte dus krijg je dat men terug slaat. Van 65 naar 2 is inderdaad rigoureus maar een logisch gevolg.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is wel overzichtelijk maar je sluit er toch een aanzienlijk aantal mensen mee uit. Het is zo rigoureus.
Wat Trump allemaal zegt kan me echt aan mijn reet roestenquote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:24 schreef Bassie48 het volgende:
Iedereen heeft zijn eigen hokje he.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:07 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
I am a dirty old man, verder pas ik in geen ander hokje.
65? Echt waar?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:05 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is finaal uit de hand gelopen met de woke-gekte dus krijg je dat men terug slaat. Van 65 naar 2 is inderdaad rigoureus maar een logisch gevolg.
Geen idee, ze vermommen zich denk ik. Ik zou het verschil bijvoorbeeld niet kunnen zien tussen Transmasculien en een Intergenderman. Ik vraag mij af of jij dat wel zou kunnen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn eigen hokje he.
En 65 genders: hoeveel ben je er in het wild tegen gekomen?
Ja, belachelijk.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:20 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
72 zelfs.
https://www.medicinenet.c(...)_genders/article.htm
Totale waanzin dus.
Je bent ze dus niet bewust in het wild tegen gekomen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:14 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Geen idee, ze vermommen zich denk ik. Ik zou het verschil bijvoorbeeld niet kunnen zien tussen Transmasculien en een Intergenderman. Ik vraag mij af of jij dat wel zou kunnen.
Daarom is het fijn dat baas Trump per decreet heeft besloten dat het er nog maar 2 zijn.
Dan raak ik in ieder geval niet meer in de war.
1. Dat er 72 identiteiten zijn terwijl ik op school heb geleerd dat er maar 2 zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bent ze dus niet bewust in het wild tegen gekomen.
. waarvan raakte je dan in de war?
Los van het feit dat genderdysforie niet opeens verdwijnt omdat Trump zegt dat het niet bestaat.
Dan moet je de school aanklagen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:38 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
1. Dat er 72 identiteiten zijn terwijl ik op school heb geleerd dat er maar 2 zijn.
Dus als iedereen vindt dat bomen niet bestaan, dan bestaan ze niet...quote:2. Als iedereen nou vindt dat het niet bestaat, dan bestaat het niet. Maar zolang er mensen zijn menen dat er veel meer zijn, dan houden we het probleem in stand.
Omdat ze feitelijk juiste informatie gegeven hebben?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan moet je de school aanklagen.
[..]
Je geeft nu zelf toe dat er meer smaken zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat ze feitelijk juiste informatie gegeven hebben?
Man - vrouw. Meer smaken zijn er niet. Intersekse is simpelweg een ontwikkelstoornis.
Kut om zulke freaks te zien jaquote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Is toch kut als je dat constant meemaakt
Kijk nog steeds Judge Judy (jaja, suf, whatever). Die noemen ze ook regelmatig "sir".quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:50 schreef Danny het volgende:
Punt is dat het personeel daar initieel een man ziet. Niet bewust, maar je hersenen interpreteren het als man. En dan zeg je 'meneer'. Zo werkt dat. Zo leer je dat. Dat is netjes en beleefd.
Intersekse is geen gender. Stond al uitgelegd waarom.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je geeft nu zelf toe dat er meer smaken zijn.
Dan noem je dus iets op dat niet relevant is.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 23:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Intersekse is geen gender. Stond al uitgelegd waarom.
Als radicaal-rechts definitief de macht grijpt in Nederland dan zal hopelijk per decreet à la Trump worden verklaard dat in het Koninkrijk der Nederlanden inwoners voortaan bestaan uit mannen (te identificeren via XY chromosoom), vrouwen (te identificeren via XX chromosoom) en 'foutjes-van-de-natuur.' Mannen en vrouwen zijn de norm. 'Foutjes van de natuur' hebben recht op een lang en gelukkig leven maar het is hen verboden invloed uit te oefenen op jongeren om hun geaardheid op te dringen. Genderdysforie wordt gezien als een decadent cultureel verschijnsel dat onmogelijk een duurzaam karakter kan hebben en uit het dagelijks leven op de achtergrond moet blijven.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat ze feitelijk juiste informatie gegeven hebben?
Man - vrouw. Meer smaken zijn er niet. Intersekse is simpelweg een ontwikkelstoornis.
Waarom kijk je dan?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 23:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Kut om zulke freaks te zien ja
Edit: ze moet lekker doen wat ze wil heur, maar dit soort video's helpen niet mee aan acceptatie, lijkt me.
Ik ken mijn pappenheimers.quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan noem je dus iets op dat niet relevant is.
Ik zou de wetenschap leidend laten zijn (man vs vrouw meet je dus af aan gameten). Genderdysforie is een aandoening waar we hulp bij moeten bieden. Alleen wel de juiste graag.quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Als radicaal-rechts definitief de macht grijpt in Nederland dan zal hopelijk per decreet à la Trump worden verklaard dat in het Koninkrijk der Nederlanden inwoners voortaan bestaan uit mannen (te identificeren via XY chromosoom), vrouwen (te identificeren via XX chromosoom) en 'foutjes-van-de-natuur.' Mannen en vrouwen zijn de norm. 'Foutjes van de natuur' hebben recht op een lang en gelukkig leven maar het is hen verboden invloed uit te oefenen op jongeren om hun geaardheid op te dringen. Genderdysforie wordt gezien als een decadent cultureel verschijnsel dat onmogelijk een duurzaam karakter kan hebben en uit het dagelijks leven op de achtergrond moet blijven.
Zoiets dus maar dan wel geformuleerd in een juridische context die moet voldoen aan een noodzakelijke, nieuwe grondwet.
En je weet ook het verschil tussen geslacht en gender.quote:
Homoseksualiteit wordt ook gezien als decadent verschijnsel.quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Als radicaal-rechts definitief de macht grijpt in Nederland dan zal hopelijk per decreet à la Trump worden verklaard dat in het Koninkrijk der Nederlanden inwoners voortaan bestaan uit mannen (te identificeren via XY chromosoom), vrouwen (te identificeren via XX chromosoom) en 'foutjes-van-de-natuur.' Mannen en vrouwen zijn de norm. 'Foutjes van de natuur' hebben recht op een lang en gelukkig leven maar het is hen verboden invloed uit te oefenen op jongeren om hun geaardheid op te dringen. Genderdysforie wordt gezien als een decadent cultureel verschijnsel dat onmogelijk een duurzaam karakter kan hebben en uit het dagelijks leven op de achtergrond moet blijven.
Zoiets dus maar dan wel geformuleerd in een juridische context die moet voldoen aan een noodzakelijke, nieuwe grondwet.
quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Geslacht ziet op mensen, gender op woorden. Dat de progressieve woordverdraaiers dat woord zijn gaan gebruiken voor verwarde gedachten die ze hebben… ach…quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
En je weet ook het verschil tussen geslacht en gender.
Net doen of iets niet bestaat maakt niet dat het weg gaat.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 23:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Kut om zulke freaks te zien ja
Edit: ze moet lekker doen wat ze wil heur, maar dit soort video's helpen niet mee aan acceptatie, lijkt me.
Je hebt homo's met XY-chromosomen en je hebt homo's met XX-chromosomen. De één noem je voor de wet man en de ander voor de wet vrouw maar niet homoman of homovrouw want we gaan het dan niet weer onoverzichtelijk maken. Zo moeilijk is het echt niet.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Homoseksualiteit wordt ook gezien als decadent verschijnsel.
Dat ook maar meteen verbieden in een nieuwe grondwet?
Omdat het nogal overkomt als zoeken. En die “vrouw” ziet er gewoon uit als een vent. Dus ga dan niet verontwaardigd lopen doen als iemand je “sir” noemt.quote:
Heeft niks met complottheorieen te maken.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan moet je de school aanklagen.
[..]
Dus als iedereen vindt dat bomen niet bestaan, dan bestaan ze niet...
Ik dacht dat ik niet op BNW zat
Ze presenteert zich duidelijk als vrouw. Alleen die stem werkt niet mee. Ik vind haar wel een goed punt maken door te laten zien hoe vaak dit (misschien onbedoeld) gebeurt.quote:Op woensdag 22 januari 2025 11:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Omdat het nogal overkomt als zoeken. En die “vrouw” ziet er gewoon uit als een vent. Dus ga dan niet verontwaardigd lopen doen als iemand je “sir” noemt.
Sowieso een hoop gejank.
Het enige wat echt duidelijk is, is dat ze/hij er uit ziet als een man. Blijkbaar mag men zich daar niet naar gedragen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 11:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ze presenteert zich duidelijk als vrouw. Alleen die stem werkt niet mee. Ik vind haar wel een goed punt maken door te laten zien hoe vaak dit (misschien onbedoeld) gebeurt.
Tegenwoordig wordt gezond verstand gezien als desinformatie door links. Hetzelfde geldt voor biologie, en wetenschap wordt ook als desinformatie beschouwd. We moeten gewoon weer normaal gaan doen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 11:47 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Heeft niks met complottheorieen te maken.
Kijk, er was een tijd (duizenden, tienduizenden, honderdduizend jaren) dat mensen vonden dat er maar 2 type 'mens' waren , namelijk man en vrouw. Tegenwoordig onder invloed van totaal ontspoorde culturele ontwikkelingen en aangejaagd door Social Media menen sommigen, waaronder wetenschappers, dat er opeens, zo maar uit het niets, dat we ons al die tijd hebben vergist en dat er dus 72 soorten mensen zijn.
Gekkigheid is van alle tijden maar dit is duidelijk doorgeslagen. Dus terug naar een overzichtelijke wereld aub. Less is More.
Waarom hebben we eigenlijk 2 geslachten?quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Je hebt homo's met XY-chromosomen en je hebt homo's met XX-chromosomen. De één noem je voor de wet man en de ander voor de wet vrouw maar niet homoman of homovrouw want we gaan het dan niet weer onoverzichtelijk maken. Zo moeilijk is het echt niet.
Gerustgesteld?
Er was ook een tijd dat de mens vond dat de aarde plat was .quote:Op woensdag 22 januari 2025 11:47 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Heeft niks met complottheorieen te maken.
Kijk, er was een tijd (duizenden, tienduizenden, honderdduizend jaren) dat mensen vonden dat er maar 2 type 'mens' waren , namelijk man en vrouw. Tegenwoordig onder invloed van totaal ontspoorde culturele ontwikkelingen en aangejaagd door Social Media menen sommigen, waaronder wetenschappers, dat er opeens, zo maar uit het niets, dat we ons al die tijd hebben vergist en dat er dus 72 soorten mensen zijn.
Gekkigheid is van alle tijden maar dit is duidelijk doorgeslagen. Dus terug naar een overzichtelijke wereld aub. Less is More.
Voortplanting. Vraag mij ook niet waarom dat bij de Schepping anders kon.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom hebben we eigenlijk 2 geslachten?
Waarom niet gewoon 1?
Hoe planten 2 homos zich voort?quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:42 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Voortplanting. Vraag mij ook niet waarom dat bij de Schepping anders kon.
Het is niet de norm voor voortplanting volgens evolutionaire en huidige culturele principes maar is niet onnatuurlijk omdat de gelijkslachtige liefde al duizenden jaren voorkomt.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus homoseksualiteit is onnatuurlijk?
Dus als iets al duizenden jaren voor komt is het natuurlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:05 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is niet de norm voor voortplanting volgens evolutionaire en huidige culturele principes maar is niet onnatuurlijk omdat de gelijkslachtige liefde al duizenden jaren voorkomt.
Jee, wat kun jij zuigen zeg.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als iets al duizenden jaren voor komt is het natuurlijk.
En waarom denk je dat dat niet geldt voor genderdysforie?
Dat kwam toen ook voor maar werd niet gezien als natuurlijk. Nu ook niet. Als iets voorkomt dat niet de norm is dan is het een foutje van de natuur.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als iets al duizenden jaren voor komt is het natuurlijk.
En waarom denk je dat dat niet geldt voor genderdysforie?
Ik vind het wel leuk, hij houdt mij scherp. Het is een soort Socrates -achtige benadering om tot 'de waarheid' te komen.quote:
Wat voor problemen lost dat op voor homoseksuele mannen?quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:34 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat kwam toen ook voor maar werd niet gezien als natuurlijk. Nu ook niet. Als iets voorkomt dat niet de norm is dan is het een foutje van de natuur.
Homoseksualiteit wordt nu door grote delen van de bevolking, verreweg de meerderheid, gezien als foutje van de natuur. Niet qua genderidentiteit maar seksuele voorkeur. Homovrienden van mij voelen zich gewoon een man. Die houden niet een één of ander raar verhaal op dat zij zich niet "kunnen vinden in een binaire indeling".
Ik ben er van overtuigd dat de meeste homomannen zich laten transformeren tot heteroman als de stand van de technologie dat toelaat (m.b.v. AI , DNA-manipulatie en implantatie van programmeerbare chips wellicht) want dat lost een hoop problemen voor die mensen op. Maar dit is nog toekomstmuziek.
Sociale acceptatie (als heteroman is de vijver van partners nu eenmaal veel groter en ook een lastig coming-out proces in familiekring hoeft niet meer)quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat voor problemen lost dat op voor homoseksuele mannen?
Dus in plaats van ervoor zorgen dat we een maatschappij hebben waarin bovenstaande geen issue meer is zie jij liever dat homoseksualiteit verdwijnt uit de samenleving.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:07 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Sociale acceptatie (als heteroman is de vijver van partners nu eenmaal veel groter en ook een lastig coming-out proces in familiekring hoeft niet meer)
Geen discriminatie en stigmatisering (werk, gezondheidszorg)
Veiligheid op straat
Geen psychisch geweld (online, offline)
Geen hogere kans op depressies en angsten.
Etc.
Genoeg voordelen dus..
Homoseksualiteit zal altijd een issue blijven maar ok ik kan niet in de toekomst kijken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus in plaats van ervoor zorgen dat we een maatschappij hebben waarin bovenstaande geen issue meer is zie jij liever dat homoseksualiteit verdwijnt uit de samenleving.
Ik zie in Nederland sociale acceptatie, zowel in de maatschappij, als in de sociale omgeving en familiekring, ik zie geen stigmatisering op het werk of in de gezondheidszorg, geen discriminatie of geweld op straat, geen offline psychisch geweld. Online wel, bijvoorbeeld door jou, geen hogere angsten of depressies.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Homoseksualiteit zal altijd een issue blijven maar ok ik kan niet in de toekomst kijken.
In ieder geval geeft homoseksualiteit meer nadelen dan voordelen. Alleen als de meeste mensen homo willen worden, bijvoorbeeld door een onverklaarbaar natuurverschijnsel, dan vervalt dat nadeel natuurlijk ...... maar eerlijk zie jij dat in een paar eeuwen gebeuren?
https://www.rijksoverheid(...)heid-lhbtiq-personenquote:Op woensdag 22 januari 2025 21:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie in Nederland sociale acceptatie, zowel in de maatschappij, als in de sociale omgeving en familiekring, ik zie geen stigmatisering op het werk of in de gezondheidszorg, geen discriminatie of geweld op straat, geen offline psychisch geweld. Online wel, bijvoorbeeld door jou, geen hogere angsten of depressies.
Wat ik in jouw verhaal begrijp zou iedereen tot een meerderheid moeten behoren, anders zijn ze in het nadeel en kunnen ze net bovenstaande te maken krijgen.
Tja, dat is terug naar de jaren vijftig. En daar zijn we niet voor niets van af gestapt. Ik zie daarom liever een samenleving waarin iedereen zichzelf kan zijn en daarvoor de ruimte krijgt.
Op een paar uitzonderingen na biedt Nederland dat.
En ik weet dat er mensen zijn die dat maar al te graag willen afbreken. En die zijn vrij luid aanwezig, ook op Fok. Maar die zijn in de minderheid.
Terwijl ze willen behoren tot de meerderheid die jij schetst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |