Allemaal leuk en aardig, maar dat betekent niet dat deze transman geen modellenwerk mag aannemen. Je hebt opdrachtgevers die qua modellen afwijken van de norm die je omschreef. Hema is daar een voorbeeld van. Dove is een ander voorbeeld. En hij is bovendien niet de enige transgender die modellenwerk doet. Fok is wel eens vaker op tilt geslagen bij transvrouwen in reclame voor dames artikelen. Dat dit om een niche markt gaat, prima. Maar hij is er wel. En hij zorgt voor veel exposure, want het gaat behoorlijk viraal.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:15 schreef VEM2012 het volgende: [..] Dat inzichten kunnen veranderen is geen reden om inzichten van nu dan maar af te doen als meningen, dus zinloos. Fotomodel worden is voor slechts weinigen weggelegd en met grote littekens zit dat er voor niemand in. Ja, een enkele opdracht wellicht. Maar om professioneel fotomodel te worden moet je zeer fotogeniek zijn en voldoen aan een zeer hoge standaard kwa uiterlijk.
Maar waarom is er dan ophef over reclame gericht aan transgenders.quote:Verder lijkt het mij alsof je bewust hebt gelezen over het stukje waar ik aangeef dat het niet gaat om mensen met genderdysforie. Natuurlijk verdienen die hun plek in de maatschappij, liefde en geborgenheid. Staat helemaal niet ter discussie en buiten een enkele hork om krijgt men dan ook wel.
zou me letterlijk niet minder kunnen boeien. Daarbij doen de mensen daar het totaal niet opzettelijk. Ik vind het nogal flauw om dat dan breeduit in een video te publiceren alsof ze je iets verschrikkelijks aan doen. Sterker; op voorhand al gewoon een camera neerzetten ook gewoonquote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Is toch kut als je dat constant meemaakt
Ik heb haar ook niet gezegd dat ze niet biseksueel is, ik heb haar gezegd dat het onnodig is om jezelf nu al te labelen en dat ze zichzelf de vrijheid moet geven om te ontdekken hoe en wat. En dat het mij totaal niet uitmaakt of ze bi, lesbisch of hetero is. Uiteraard zou ik zeggen. Ik wil haar niet beperken, ik wil dat ze zichzelf niet beperkt.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jezelf zijn houdt dan in dat er 7 miljard {of hoeveel inwoners er inmiddels zijn) zijn.
Het probleem zit hem vooral in de maatschappij, die van je verwacht je op een bepaalde specifieke manier te presenteren en te gedragen, al naar gelang je geslacht.
We zitten nu op een keerpunt waarbij dat meer wordt los gelaten. En dan kun je een golfbeweging verwachten waarbij een grote groep neigt naar genderdysforie, maar dat niet heeft.
Het is mooi dat je je kind in goede banen leidt.
Dat ze nu denkt biseksueel te zijn: dat zou best kunnen, en ligt ook wel in de lijn van haar eerdere denken dat ze wellicht trans is .
Dat ze nog geen stapjes op seksueel gebied gedaan heeft zegt niets geaardheid gaat verder dan seksuele oriëntatie.
Dat ik homo ben, dat zagen mijn ouders al toen ik 4 jaar oud was.
Ik ik het voor mezelf terug teken, dan kom ik ook rond die leeftijd uit, qua gedachtengang en gedragingen.
Maar toen was ik niet met seks bezig of zo. Op die leeftijd weet je niet wat dat is.
Verzonnen misstanden. Er is geen enkele aanwijzing dat anorexia werd bevorderd door heroin chic.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is het gevolg van misstanden uit het verleden, waardoor daar op dit moment een taboe op rust.
Maar dat wil jij niet horen.
Zo denk ik dat trans activisme contraproductief werkt als het gaat om acceptatie van de lhbtiqa+ gemeenschap.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er uitwassen en mensen die er veel te ver in gaan. Dat heb je met alles, dus daar is genderdysforie geen uitzondering op. Pubers zullen van alles denken (te voelen) en dat is helemaal prima. En laat ze dat voelen, praat erover, geef ze in het redelijke ruimte. Ik denk dat voor een wereld zonder hokjes en labels het eerst van belang is dat iedereen weet dat zijn hokje of label ook goed is, geaccepteerd wordt. Dat je goed bent zoals je bent, en dat anderen, ook als ze het niet begrijpen, het wel respecteren.
Dat is nu simpelweg niet zo. En dan krijgen ook de uitwassen en extremen veel meer aandacht en dan groeit dat. Dat doet geen enkele zaak ooit goed, denk ik.
Ik sluit niet uit dat het voorkomt, maar er zijn ook transvrouwen en transmannen (al ken ik alleen maar transvrouwen) die gewoon normaal meedraaien zonder dat ze te maken hebben met pesterijen of erger.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste is dus niet waar. Zelfs mensen die een volledige transitie hebben doorlopen en duidelijk man of vrouw zijn maar waarvan bekend is dat ze anders geboren zijn, lopen constant tegen mensen aan die hen bewust blijven misgenderen, omdat ze freaks of nature zijn, toch echt geen man/vrouw zijn ook al doen ze alsof, en dus gewoon man/vrouw blijven zoals ze geboren zijn. Daar zit de pijn.
Een vergissing is niet erg. Maar als iemand vraag hij/zij/hen genoemd te worden, ook al begrijp je dat niet, waar zit dan het probleem om het wel te doen?
Rare vent. Ziet er ook raar uit, hij lijkt wel een verklede vrouw. En dat in een restaurant.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik denk dat als een transman bv voor Suit Supply in een pak gaat staan er geen ophef is, omdat je het niet ziet. Loïza Lamers hoor ik ook nooit ophef over.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dat betekent niet dat deze transman geen modellenwerk mag aannemen. Je hebt opdrachtgevers die qua modellen afwijken van de norm die je omschreef. Hema is daar een voorbeeld van. Dove is een ander voorbeeld. En hij is bovendien niet de enige transgender die modellenwerk doet. Fok is wel eens vaker op tilt geslagen bij transvrouwen in reclame voor dames artikelen. Dat dit om een niche markt gaat, prima. Maar hij is er wel. En hij zorgt voor veel exposure, want het gaat behoorlijk viraal.
[..]
Maar waarom is er dan ophef over reclame gericht aan transgenders.
Had je er echt zoveel nodig???quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:16 schreef tong80 het volgende:
Net paar badhanddoeken gekocht. Mooie aanbieding.
[ afbeelding ]
Zou dit nou niet gewoon in scene gezet zijn?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Mwoa, dat moet hij helemaal zelf weten. Punt is dat het personeel daar initieel een man ziet. Niet bewust, maar je hersenen interpreteren het als man. En dan zeg je 'meneer'. Zo werkt dat. Zo leer je dat. Dat is netjes en beleefd.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:40 schreef Bassie48 het volgende:
Rare vent. Ziet er ook raar uit, hij lijkt wel een verklede vrouw. En dat in een restaurant.
Heeft ze dit bij al die restaurants in scene gezet? Volgens mij filmt ze om een punt te maken dat ze telkens sir genoemd wordt. Lijkt me doodvermoeiend.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou dit nou niet gewoon in scene gezet zijn?
Kijk, dat er assholes rondlopen, ok. Maar ga filmen en de meeste assholes houden zich ineens in, net als dat ter hoogte van een flitspaal zelfs een petje in een afgetrapt Golfje GTI heel braaf 10 km/u onder de maximumsnelheid rijdt.
Er zijn ook heel veel biologische vrouwen die die littekens hebben vanwege een medisch noodzakelijke masectomie. Als de littekens het probleem zijn, vind ik dat problematisch.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat als een transman bv voor Suit Supply in een pak gaat staan er geen ophef is, omdat je het niet ziet. Loïza Lamers hoor ik ook nooit ophef over.
Waar de dame uit de OP vermoedelijk op aanslaat is de zichtbare littekens. Waarmee Hema bewust kiest om te wijzen op dat we hier te maken hebben met een biologische vrouw.
Nou vind ik de ophef onzinnig, maar als je politiek gaat bedrijven… dan krijg je dit soort gezeik.
Een beetje hetzelfde als op een eerste date gaan beginnen over politiek. Ook niet doen. Verlaagt de kans dat de avond horizontaal eindigt enorm.
En zeg eens eerlijk: zou je die in zo’n reclame zien?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn ook heel veel biologische vrouwen die die littekens hebben vanwege een medisch noodzakelijke masectomie. Als de littekens het probleem zijn, vind ik dat problematisch.
Er wordt vooraf al gefilmd. En het is social media. Niet bepaald de meest betrouwbare bron.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Heeft ze dit bij al die restaurants in scene gezet? Volgens mij filmt ze om een punt te maken dat ze telkens sir genoemd wordt. Lijkt me doodvermoeiend.
Gelukkig zijn er inderdaad bedrijven die dat doen. En Hema zou het ook doen, als er een goede optie voor was. Dit is gewoon een heel ludieke reclame voor heren boxers.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En zeg eens eerlijk: zou je die in zo’n reclame zien?
Grapjas. Weldegelijk 8 stuks gekocht.quote:
Dat dit soort anti Goddelijke campagnes onderdeel zijn van een duivelse agenda ..quote:
Ik heb ze ook bij de HEMA gekocht + gewone handdoeken + gastendoekjes + washandjes. Prima kwaliteit hoor.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:21 schreef tong80 het volgende:
Op zaterdag 18 januari 2025 14:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Had je er echt zoveel nodig???
Benieuwd naar wat voorbeelden dan…quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er inderdaad bedrijven die dat doen.
Ik wens je veel succes met jouw clubje zometeen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:34 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Dat dit soort anti Goddelijke campagnes onderdeel zijn van een duivelse agenda ..
Wel een hoop werk om zoiets in scene te zetten. Maar goed ik sluit niks uit.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er wordt vooraf al gefilmd. En het is social media. Niet bepaald de meest betrouwbare bron.
Nou Danny ik weet niet of jij weet hoe het is om constant 'zij' genoemd te worden. Maar ik niet. Lijkt me bloedirritant.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:30 schreef Danny het volgende:
[..]
zou me letterlijk niet minder kunnen boeien. Daarbij doen de mensen daar het totaal niet opzettelijk. Ik vind het nogal flauw om dat dan breeduit in een video te publiceren alsof ze je iets verschrikkelijks aan doen. Sterker; op voorhand al gewoon een camera neerzetten ook gewoonAandachtszoekertje dus.
Dat is verder niet relevant.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verzonnen misstanden. Er is geen enkele aanwijzing dat anorexia werd bevorderd door heroin chic.
Net zo min als dat Tipper Gore gelijk had dat de jeugd door het luisteren naar gangster rap crimineel werd.
We gaan het zien op Fok.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat als een transman bv voor Suit Supply in een pak gaat staan er geen ophef is, omdat je het niet ziet. Loïza Lamers hoor ik ook nooit ophef over.
Uitgaande dat dat zo is, wat is dan het probleem precies?quote:Waar de dame uit de OP vermoedelijk op aanslaat is de zichtbare littekens. Waarmee Hema bewust kiest om te wijzen op dat we hier te maken hebben met een biologische vrouw.
Wat is daar precies politiek aan?quote:Nou vind ik de ophef onzinnig, maar als je politiek gaat bedrijven… dan krijg je dit soort gezeik.
Ik weet liever op voorhand dat ik met een transman te heb, dan pas tussen de lakens.quote:Een beetje hetzelfde als op een eerste date gaan beginnen over politiek. Ook niet doen. Verlaagt de kans dat de avond horizontaal eindigt enorm.
Dan kun je het natuurlijk vragen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:13 schreef deedeetee het volgende:
Arme ziel een mes in het hart elke x als iemand heel netjes sir zegt.![]()
Nou zou ik dat eerlijk gezegd ook niet tegen deze persoon zeggen want die ziet er niet eens uit als een heer.Maar soms weet je niet hoe een merkwaardig mens genoemd wil worden. Het is vaak erg lastig.
Inderdaad. Is makkelijk praten als cisgender. Dan loop je simpelweg niet tegen dit probleem aan.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan kun je het natuurlijk vragen.
Verder is het lastig om dit soort situaties te begrijpen als je geen genderdysforie hebt.
De woke-mens eist van jou dat jij bij elke ontmoeting je eerst aan de persoon in kwestie beleefd vraagt hoe hij/zij/X genoemd wil worden. Dus "Goedenavond onbekend mens, hoe wilt u dat ik u aanspreek: meneer, mevrouw of X?" En dat dus ca. 30x op een dag bij de gemiddelde Nederlander die zich in de openbare ruimte beweegt.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:13 schreef deedeetee het volgende:
Arme ziel een mes in het hart elke x als iemand heel netjes sir zegt.![]()
Nou zou ik dat eerlijk gezegd ook niet tegen deze persoon zeggen want die ziet er niet eens uit als een heer.Maar soms weet je niet hoe een merkwaardig mens genoemd wil worden. Het is vaak erg lastig.
Jij vindt het niet relevant. Dat kan.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is verder niet relevant.
De reden waarom er nu een taboe op ligt is vanwege misstanden uit het verleden.
Klopt.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij vindt het niet relevant. Dat kan.
Ja, zo kun je natuurlijk de boze boomer blijven, door dat zelf op die manier aan te wakkeren.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:41 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De woke-mens eist van jou dat jij bij elke ontmoeting je eerst aan de persoon in kwestie beleefd vraagt hoe hij/zij/X genoemd wil worden. Dus "Goedenavond onbekend mens, hoe wilt u dat ik u aanspreek: meneer, mevrouw of X?" En dat dus ca. 30x op een dag bij de gemiddelde Nederlander die zich in de openbare ruimte beweegt.
Opzoekt, in dit geval. Altijd camera paraat, kickt erop mensen aan te vallen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Nee, ik blijf liever de nuchtere, rationele en zakelijk ingestelde burger. Maar jij mag van mij zijn wie je wilt zijn hoor.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, zo kun je natuurlijk de boze boomer blijven, door dat zelf op die manier aan te wakkeren.
Misschien moet je toch wat meer zelfkennis vergaren.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:58 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, ik blijf liever de nuchtere, rationele en zakelijk ingestelde burger. Maar jij mag van mij zijn wie je wilt zijn hoor.
En dan geel, en stervormig zeker.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:01 schreef Bassie48 het volgende:
Ik denk dat het efficiënter is als transgenders een embleem op hun jas naaien zodat anderen meteen weten wat de aanspreektitel moet zijn.![]()
Nee, niet bestaande misstanden. Kortom, er was geen sprake van misstanden.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Feit blijft dat door die misstanden daar nu een taboe op rust.
Dat jij vindt dat die misstanden een storm in een glas water waren verandert dat niet.
Dat is jouw mening.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, niet bestaande misstanden. Kortom, er was geen sprake van misstanden.
Geen psver meer?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes met jouw clubje zometeen.
Nee hoor. Bovendien ongevraagde adviezen van onbekenden neem ik nooit aan.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Misschien moet je toch wat meer zelfkennis vergaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |