abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 januari 2025 @ 10:52:13 #276
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_216339444
Het hele transgender gebeuren is een hype, over paar jaar hoor je er niks meer over.
Omdat we gewoon weer normaal gaan doen.

Ik sta aan de kant van de transsexuelen die hier ook niks mee te maken willen hebben met deze onzin.
  Admin zaterdag 18 januari 2025 @ 11:00:10 #277
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216339519
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn natuurlijk mensen die heel overdreven reageren. Dat is ook niet nodig.
Maar als iemand je aanspreekt als man en je vertelt tegen die persoon dat je graag als vrouw wordt aangesproken, is het bewust misgenderen als je dat dan weigert. En vergis je niet, er zijn veel mensen die dat doen. Het is gewoon pestgedrag.
Als ze dat op normale toon aangeven prima. Zolang ik eraan denk en bij stil sta. Het gaat namelijk tegen je natuur in om een zichtbare man aan te spreken als mevrouw. Dat iemand dat vaker doet is niet per definitie onwil.

quote:
Waar zit het probleem om iemand gewoon aan te spreken zoals deze aangesproken wenst te worden? Zowel qua naam als gender?
Je moet er volledig bij stil staan. Als het iemand is die je goed kent wen je daaraan en gaat het uiteindelijk meer vanzelf (al kun je nog steeds fouten maken). Als het iemand is die je niet persoonlijk kent is dat een stuk lastiger om te onthouden. Temeer daar iedereen en z'n schoonmoeder tegenwoordig zelf maar genders verzint, inclusief bijbehorende benamingen. Dat kun je onmogelijk van iedereen gaan lopen onthouden.

Verder is het grootste gezeik om misgenderen als die persoon er niet eens is. Als ik tegen jantje praat over simone die vroeger simon was en ik zeg 'hij' dan merkt simone daar geen zak van en toch ben je dan een klootzak. Ofzo.
Ik probeer altijd het voorkeursgeslacht te gebruiken, zelfs als ik thuis tv zit te kijken, zolang het hij of zij is. Ik doe niet aan die 'hen' of 'die' onzin en al helemaal niet aan 'zir' en 'xor'. En toch gaat het weleens fout. Lennie in Big Brother is er zoeen waar het onbedoeld fout gaat. Dan sluipt er toch een 'hij' in. Mijn hersenen zien Lennie en denken 'man'. Mijn hersenen horen Lennie en denken 'man. Lullig, maar niet doelbewust en toch zou ik zomaar een hysterische Lennie tegenover me hebben als ik zo'n fout zou maken.
Bij een Loiza Lamers heb ik dat dan weer vrijwel nooit omdat die simpelweg meer op een vrouw lijkt en mijn hersenen daar niet meteen 'man!' schreeuwen.

Verder neem je aan dat ik een probleem heb om een transvrouw vrouw te noemen en een transman man. Kan me niet herinneren dat te hebben gezegd. Of gedaan. En al helemaal niet doelbewust.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 11:08:31 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216339608
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 08:59 schreef Danny het volgende:

[..]
of van die blubbervette die je tegenwoordig ziet. Want dat is een stuk gezonder
Ik heb dan toch liever die graatmagere persoonlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 11:10:30 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216339635
Maar gezond is het ook niet

Net als die dikke niet

Hema moet maar doen wat Hema moet doen denk ik dan maar als reclamebord langs de weg moet het er ook beetje prettig uitzien

Dan vind ik deze campagne eigenlijk wel ok

#nohommo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Admin zaterdag 18 januari 2025 @ 11:14:09 #280
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216339684
quote:
88s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik heb dan toch liever die graatmagere persoonlijk
Ik ook

quote:
88s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:10 schreef sp3c het volgende:
Maar gezond is het ook niet
Als ze daadwerkelijk ondergewicht hebben is dat inderdaad niet gezond. Maar bij veel mensen waarover 'graatmager' geroepen wordt gaat het om mensen wiens gewicht gewoon onder 'gezond gewicht' valt.
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 11:14:48 #281
5428 crew  miss_sly
pi_216339691
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:00 schreef Danny het volgende:

[..]
Als ze dat op normale toon aangeven prima. Zolang ik eraan denk en bij stil sta. Het gaat namelijk tegen je natuur in om een zichtbare man aan te spreken als mevrouw. Dat iemand dat vaker doet is niet per definitie onwil.
[..]
Je moet er volledig bij stil staan. Als het iemand is die je goed kent wen je daaraan en gaat het uiteindelijk meer vanzelf (al kun je nog steeds fouten maken). Als het iemand is die je niet persoonlijk kent is dat een stuk lastiger om te onthouden. Temeer daar iedereen en z'n schoonmoeder tegenwoordig zelf maar genders verzint, inclusief bijbehorende benamingen. Dat kun je onmogelijk van iedereen gaan lopen onthouden.

Verder is het grootste gezeik om misgenderen als die persoon er niet eens is. Als ik tegen jantje praat over simone die vroeger simon was en ik zeg 'hij' dan merkt simone daar geen zak van en toch ben je dan een klootzak. Ofzo.
Ik probeer altijd het voorkeursgeslacht te gebruiken, zelfs als ik thuis tv zit te kijken, zolang het hij of zij is. Ik doe niet aan die 'hen' of 'die' onzin en al helemaal niet aan 'zir' en 'xor'. En toch gaat het weleens fout. Lennie in Big Brother is er zoeen waar het onbedoeld fout gaat. Dan sluipt er toch een 'hij' in. Mijn hersenen zien Lennie en denken 'man'. Mijn hersenen horen Lennie en denken 'man. Lullig, maar niet doelbewust en toch zou ik zomaar een hysterische Lennie tegenover me hebben als ik zo'n fout zou maken.
Bij een Loiza Lamers heb ik dat dan weer vrijwel nooit omdat die simpelweg meer op een vrouw lijkt en mijn hersenen daar niet meteen 'man!' schreeuwen.

Verder neem je aan dat ik een probleem heb om een transvrouw vrouw te noemen en een transman man. Kan me niet herinneren dat te hebben gezegd. Of gedaan. En al helemaal niet doelbewust.
Jij vindt dat je aan het gezicht van de man op de poster van HEMA kunt zien dat ie als vrouw geboren is?

En het was niet per se aan jou persoonlijk gericht, maar ‘je’ in het algemeen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Admin zaterdag 18 januari 2025 @ 11:24:35 #282
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216339784
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij vindt dat je aan het gezicht van de man op de poster van HEMA kunt zien dat ie als vrouw geboren is?
Nee. Waar haal je dat nou weer vandaan? Leg me geen woorden in de mond zeg.

quote:
En het was niet per se aan jou persoonlijk gericht, maar ‘je’ in het algemeen.
Ah ok, omdat je me quotete, vandaar.
pi_216340029
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:48 schreef Danny het volgende:

[..]
mja, dat 'detecteren' van geslacht doen je hersenen onbewust in een paar milliseconden. Zo opzettelijk is dat dus in de meeste gevallen niet. Ook al die overdreven huilvideo's van 'i got misgendered boohoo' zijn in vrijwel alle gevallen gewoon mensen die kijken en een man zien en dan 'hij' zeggen. Of 'sir'. En vervolgens gaan die mensen dan compleet uit hun plaat en proberen op social media de persoon die ze aansprak ook nog compleet zwart te maken en te ruineren. Nare mensen zijn dat.

Je kunt je er ook geen reet van aantrekken.
Als iemand 'mevrouw' tegen mij zegt ga ik ook niet zitten janken. Haal m'n schouders op en neem aan dat-ie een stoornis heeft waardoor zijn hersenen geslacht niet instantly herkennen.
Social Media is natuurlijk het riool van de samenleving, met aandacht schreeuwende influencers en volgers die meehuilen met de wolven
Ik heb daar verder niets mee.

Dat iemand je per abuis met de verkeerde aanspreektitel aanspreekt kan natuurlijk.
Dat is bijvoorbeeld te vergelijken dat iemand naar mijn vrouw vraagt, terwijl mijn partner een man is.

Ik reageer daar verder niet op. Ik verbeter het ook niet als dat op dat moment verder niet relevant is.

Ik ken ook transgenders die er uit zien als een man in een jurk. En die hebben daar verder ook geen moeite mee als ze misgenderd worden.
Alhoewel ik me kan voorstellen dat dat ook pijnlijk kan zijn.

Maar met opzettelijk misgenderen bedoel ik dat iemand bijvoorbeeld Nicky de Jager een kerel noemt, terwijl die weet dat het om een transvrouw gaat.
  Admin zaterdag 18 januari 2025 @ 11:49:50 #284
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216340093
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Social Media is natuurlijk het riool van de samenleving, met aandacht schreeuwende influencers en volgers die meehuilen met de wolven
Ik heb daar verder niets mee.

Dat iemand je per abuis met de verkeerde aanspreektitel aanspreekt kan natuurlijk.
Dat is bijvoorbeeld te vergelijken dat iemand naar mijn vrouw vraagt, terwijl mijn partner een man is.

Ik reageer daar verder niet op. Ik verbeter het ook niet als dat op dat moment verder niet relevant is.

Ik ken ook transgenders die er uit zien als een man in een jurk. En die hebben daar verder ook geen moeite mee als ze misgenderd worden.
Alhoewel ik me kan voorstellen dat dat ook pijnlijk kan zijn.

Maar met opzettelijk misgenderen bedoel ik dat iemand bijvoorbeeld Nicky de Jager een kerel noemt, terwijl die weet dat het om een transvrouw gaat.
Als dat opzettelijk in haar gezicht gebeurt zou dat verre van netjes zijn. Van de andere kant, als iemand mij een wijf noemt terwijl die weet dat ik een man ben zou ik daar ook totaal niet van wakker liggen, dus ik snap persoonlijk niet waarom men zich daar ook maar iets van zou aantrekken. Het is niet zo dat die anderen, in de meeste gevallen zelfs wildvreemden, ook maar enige invloed hebben op wie je bent doordat ze een woordje gebruiken dat niet van toepassing is.

Dit is overigens een van de meest bekende rage-gekkies, als je het dan hebt over overduidelijke mannen. Dat die niet boos zouden worden is nogal kort door de bocht:
Bekijk deze YouTube-video
pi_216340367
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb het over discriminatie en geweld tegen homos door autochtonen, in de jaren negentig.

Dat is tegenwoordig gelukkig anders.

Maar de acceptatie van homoseksualiteit is er niet altijd geweest.
En dat wordt nog wel eens vergeten.
[..]
Het laat zien dat er geen absolute waarheid is over een bepaald onderwerp.

Voortschrijdend inzicht kan tot andere conclusies leiden.
[..]
Nou, nee.
Want als een transman graag fotomodel wil worden, dan is het antwoord dus keihard "nee".
Want dan wordt hij zichtbaar in de maatschappij.
[..]
Allemaal leuk en aardig.

Maar moet daarom een transman in de verborgenheid leven?
[..]
Ik ken meerdere transgenders persoonlijk.
En die ervaren een toename in de kwaliteit van hun leven dankzij de transitie.
Die ga ik niet om de oren meppen met wetenschappelijke onderzoeken die dicteren dat ze geen beter leven mogen hebben dan ze hadden voor de operatie.

En daarbij speelt de maatschappij ook een en rol.
Zo kende ik begin jaren 2000 een jongen die op een gegeven moment in transitie ging.
Die raakte zijn vrienden kwijt, baan kwijt, etc.
Dat is behoorlijk heftig.
Je kunt van alles vinden van iemand die in een verkeerd lichaam zit. Maar zo iemand maatschappelijk verstoten helpt daar zeker niet bij.
Gelukkig is dat ook anders tegenwoordig.
Op een luide minderheid na.
Dat inzichten kunnen veranderen is geen reden om inzichten van nu dan maar af te doen als meningen, dus zinloos.

Fotomodel worden is voor slechts weinigen weggelegd en met grote littekens zit dat er voor niemand in. Ja, een enkele opdracht wellicht. Maar om professioneel fotomodel te worden moet je zeer fotogeniek zijn en voldoen aan een zeer hoge standaard kwa uiterlijk.

Verder lijkt het mij alsof je bewust hebt gelezen over het stukje waar ik aangeef dat het niet gaat om mensen met genderdysforie. Natuurlijk verdienen die hun plek in de maatschappij, liefde en geborgenheid.

Staat helemaal niet ter discussie en buiten een enkele hork om krijgt men dan ook wel.
pi_216340426
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
In feite beweer je nu dat vrouwelijke modellen hun borsten laten amputeren en dmv hormonen lichaamsbeharing stimuleren om een mannelijk uiterlijk te krijgen, anders verliezen ze hun baan.

Want dat is zwaar de modellenwereld over bekritiseerd werd. Dat mager als schoonheidsideaal werd gepresenteerd. Waarbij je uit de branche werd gezet als je lichaamsafmetingen en -verhoudingen niet meer voldeden aan de norm. Met als extreme uitwas graatmagere modellen.

Daarvan is hier geen sprake.
Op de Hema poster wordt niet iemand met geamputeerde borsten als schoonheidsideaal geportretteerd.

Wat obese modellen betreft: om het schoonheidsideaal van magere modellen te doorbreken is er opgeroepen om modellen te kiezen die meer een afspiegeling zijn van de samenleving.
Daar hoort obese ook bij.
Je ziet nu een breder aanbod van modellen dan vroeger.
Het is niet allemaal het figuur van een barbiepop, maar ook niet allemaal obese, of transgender, of whatever.
Je hebt totaal niet begrepen wat ik schreef.

Modellen die zeer slank zijn, ook als dat hun natuurlijke lichaamsbouw, mogen niet omdat er wellicht een enkeling anorexia kan krijgen. Maar fat positivity is helemaal ok, ondanks dat obesitas een heel groot deel van de bevolking treft.

Vrij hypocriet.
pi_216340531
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:46 schreef miss_sly het volgende:
Voor degenen die van mening zijn dat het een decadent modeverschijnsel is en niet eerder bestond in het menselijke bestaan:

https://thecultural.me/th(...)-of-guna-yala-771397
Genderdysforie is inderdaad geen modeverschijnsel, maar er zijn weldegelijk hele duidelijke aanwijzingen dat in ultraprogressieve kringen kinderen wordt wijsgemaakt dat ze wellicht genderdysforie hebben.

Daarom zie je niet alleen een extreme toename, maar is die regionaal. California bv. En zeker Hollywood.

Kinderen zijn zeer beïnvloedbaar en ze krijgen via social media een hoop ideeën over zich uitgestort. Mijn oudste heeft ook even gedacht trans te zijn (een normaal gesprek gevoerd daarover en ze bleek vooral niet te voldoen aan haar beeld van wat een meisje was, zo vond ze jurken (toen) stom…). Momenteel is ze overtuigd van dat ze biseksueel is. Terwijl ze op seksueel gebied nog haar eerste stapjes moet zetten.

We zouden gewoon toe moeten naar een wereld waarin al die hokjes en labels, die ineens zo belangrijk werden (u weet wel, pronouns in de headers van emails enzo), helemaal er niet meer toe doen en jezelf zijn inhoudt dat je dus echt jezelf bent in plaats van ‘ik behoor tot de volgende 41 stammen’.
pi_216340548
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 12:27 schreef VEM2012 het volgende:
Genderdysforie is inderdaad geen modeverschijnsel, maar er zijn weldegelijk hele duidelijke aanwijzingen dat in ultraprogressieve kringen kinderen wordt wijsgemaakt dat ze wellicht genderdysforie hebben.

Daarom zie je niet alleen een extreme toename, maar is die regionaal. California bv. En zeker Hollywood.
There we go.
quote:
en jezelf zijn inhoudt dat je dus echt jezelf bent in plaats van ‘ik behoor tot de volgende 41 stammen’.
Die mensen kunnen niet met hun eigen lichaam leven. Hoe accepteren die zichzelf precies.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216340553
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn natuurlijk mensen die heel overdreven reageren. Dat is ook niet nodig.
Maar als iemand je aanspreekt als man en je vertelt tegen die persoon dat je graag als vrouw wordt aangesproken, is het bewust misgenderen als je dat dan weigert. En vergis je niet, er zijn veel mensen die dat doen. Het is gewoon pestgedrag.

Waar zit het probleem om iemand gewoon aan te spreken zoals deze aangesproken wenst te worden? Zowel qua naam als gender?
Maar als ik morgen tegen iedereen ga zeggen dat ik als vrouw aangesproken wil worden, terwijl ik mijn uiterlijk laat zoals het is (uitgesproken mannelijk), dan vraag ik ook erom.

Dan denk ik aan die wappie die met Thierry opgezadeld werd.

Als je echt als vrouw gaat leven, dan gaat niemand daar vraagtekens bij zetten.
pi_216340570
Dat 60% dit allemaal wel normaal vindt die automutilatie, zegt voor mij iets over de mentale gesteldheid van de wereld op dit moment.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 12:35:15 #291
5428 crew  miss_sly
pi_216340577
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:24 schreef Danny het volgende:

[..]
Nee. Waar haal je dat nou weer vandaan? Leg me geen woorden in de mond zeg.
[..]
Ah ok, omdat je me quotete, vandaar.
Ik leg je geen woorden in de mond, ik stel je een vraag. Daar kun je gewoon op antwoorden zonder verontwaardigd te reageren.
pi_216340627
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:49 schreef Danny het volgende:

[..]
Als dat opzettelijk in haar gezicht gebeurt zou dat verre van netjes zijn. Van de andere kant, als iemand mij een wijf noemt terwijl die weet dat ik een man ben zou ik daar ook totaal niet van wakker liggen, dus ik snap persoonlijk niet waarom men zich daar ook maar iets van zou aantrekken. Het is niet zo dat die anderen, in de meeste gevallen zelfs wildvreemden, ook maar enige invloed hebben op wie je bent doordat ze een woordje gebruiken dat niet van toepassing is.

Dit is overigens een van de meest bekende rage-gekkies, als je het dan hebt over overduidelijke mannen. Dat die niet boos zouden worden is nogal kort door de bocht:
Bekijk deze YouTube-video
Maar je geeft het zelf al aan, een gekkie.

Ik vind haar uitnodiging om het buiten uit te vechten bijzonder.
Alsof dat haar vrouwelijkheid zou bevestigen :+
pi_216340679
quote:

[..]

Kinderen zijn zeer beïnvloedbaar en ze krijgen via social media een hoop ideeën over zich uitgestort. Mijn oudste heeft ook even gedacht trans te zijn (een normaal gesprek gevoerd daarover en ze bleek vooral niet te voldoen aan haar beeld van wat een meisje was, zo vond ze jurken (toen) stom…). Momenteel is ze overtuigd van dat ze biseksueel is. Terwijl ze op seksueel gebied nog haar eerste stapjes moet zetten.

We zouden gewoon toe moeten naar een wereld waarin al die hokjes en labels, die ineens zo belangrijk werden (u weet wel, pronouns in de headers van emails enzo), helemaal er niet meer toe doen en jezelf zijn inhoudt dat je dus echt jezelf bent in plaats van ‘ik behoor tot de volgende 41 stammen’.
Jezelf zijn houdt dan in dat er 7 miljard {of hoeveel inwoners er inmiddels zijn) zijn.

Het probleem zit hem vooral in de maatschappij, die van je verwacht je op een bepaalde specifieke manier te presenteren en te gedragen, al naar gelang je geslacht.

We zitten nu op een keerpunt waarbij dat meer wordt los gelaten. En dan kun je een golfbeweging verwachten waarbij een grote groep neigt naar genderdysforie, maar dat niet heeft.

Het is mooi dat je je kind in goede banen leidt.
Dat ze nu denkt biseksueel te zijn: dat zou best kunnen, en ligt ook wel in de lijn van haar eerdere denken dat ze wellicht trans is .
Dat ze nog geen stapjes op seksueel gebied gedaan heeft zegt niets geaardheid gaat verder dan seksuele oriëntatie.
Dat ik homo ben, dat zagen mijn ouders al toen ik 4 jaar oud was.
Ik ik het voor mezelf terug teken, dan kom ik ook rond die leeftijd uit, qua gedachtengang en gedragingen.

Maar toen was ik niet met seks bezig of zo. Op die leeftijd weet je niet wat dat is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Wantie op 18-01-2025 12:50:05 ]
pi_216340748
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 12:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je hebt totaal niet begrepen wat ik schreef.

Modellen die zeer slank zijn, ook als dat hun natuurlijke lichaamsbouw, mogen niet omdat er wellicht een enkeling anorexia kan krijgen. Maar fat positivity is helemaal ok, ondanks dat obesitas een heel groot deel van de bevolking treft.

Vrij hypocriet.
Nee, dat is het gevolg van misstanden uit het verleden, waardoor daar op dit moment een taboe op rust.

Maar dat wil jij niet horen.
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 12:53:35 #295
5428 crew  miss_sly
pi_216340772
quote:

[..]

Natuurlijk zijn er uitwassen en mensen die er veel te ver in gaan. Dat heb je met alles, dus daar is genderdysforie geen uitzondering op. Pubers zullen van alles denken (te voelen) en dat is helemaal prima. En laat ze dat voelen, praat erover, geef ze in het redelijke ruimte. Ik denk dat voor een wereld zonder hokjes en labels het eerst van belang is dat iedereen weet dat zijn hokje of label ook goed is, geaccepteerd wordt. Dat je goed bent zoals je bent, en dat anderen, ook als ze het niet begrijpen, het wel respecteren.

Dat is nu simpelweg niet zo. En dan krijgen ook de uitwassen en extremen veel meer aandacht en dan groeit dat. Dat doet geen enkele zaak ooit goed, denk ik.
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 12:56:53 #296
5428 crew  miss_sly
pi_216340816
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 12:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar als ik morgen tegen iedereen ga zeggen dat ik als vrouw aangesproken wil worden, terwijl ik mijn uiterlijk laat zoals het is (uitgesproken mannelijk), dan vraag ik ook erom.

Dan denk ik aan die wappie die met Thierry opgezadeld werd.

Als je echt als vrouw gaat leven, dan gaat niemand daar vraagtekens bij zetten.
Dat laatste is dus niet waar. Zelfs mensen die een volledige transitie hebben doorlopen en duidelijk man of vrouw zijn maar waarvan bekend is dat ze anders geboren zijn, lopen constant tegen mensen aan die hen bewust blijven misgenderen, omdat ze freaks of nature zijn, toch echt geen man/vrouw zijn ook al doen ze alsof, en dus gewoon man/vrouw blijven zoals ze geboren zijn. Daar zit de pijn.

Een vergissing is niet erg. Maar als iemand vraag hij/zij/hen genoemd te worden, ook al begrijp je dat niet, waar zit dan het probleem om het wel te doen?
pi_216340946
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 12:34 schreef ludovico het volgende:
Dat 60% dit allemaal wel normaal vindt die automutilatie, zegt voor mij iets over de mentale gesteldheid van de wereld op dit moment.
Als je als man of vrouw geboren bent en je je 100% thuis voelt in je lichaam, dan is het misschien moeilijk voor te stellen.

Ik kan niet in iemands hoofd "kijken" en ik kan ook niet uitleggen waarom sommige mensen het gevoel hebben in het verkeerde lichaam te zitten of een andere geaardheid hebben dan ik. Maar dat ze bestaan staat vast.

We hadden 40 jaar geleden al een "oom in een jurk", hij was op ieder feestje en iedere begrafenis in de familie en niemand die zich er druk om maakte of er problemen mee had. We zijn eigenlijk achteruit aan het gaan.
pi_216341020
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 13:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik kan niet in iemands hoofd "kijken" en ik kan ook niet uitleggen waarom sommige mensen het gevoel hebben in het verkeerde lichaam te zitten of een andere geaardheid hebben dan ik. Maar dat ze bestaan staat vast.

Jawel, normaliseren van dat gedachtegoed, en zelfs medisch een soort van willen beamen (mutilerende procedures), ik denk dat dat onmenselijke schade doet.

quote:
We hadden 40 jaar geleden al een "oom in een jurk", hij was op ieder feestje en iedere begrafenis in de familie en niemand die zich er druk om maakte of er problemen mee had. We zijn eigenlijk achteruit aan het gaan.
Die is een beetje gek.
Maar een individu zal ik ook niet op afgeven of wat dan ook, maar de vraag is meer of je die gekte moet faciliteren, nu maak je als samenleving kosten voor iemand, waarmee je dat persoon niet beter maakt, maar slechter. Dat past niet. Ethisch is het 3x fout.
  Admin zaterdag 18 januari 2025 @ 13:26:56 #299
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216341093
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik leg je geen woorden in de mond, ik stel je een vraag. Daar kun je gewoon op antwoorden zonder verontwaardigd te reageren.
Het is een nogal suggestieve vraag.
Alsof ik jou zou vragen
Jij vindt dat het normaal is om transmensen te schofferen en mishandelen?

Ik vind dat een rare manier van vragen, sorry.
  Admin zaterdag 18 januari 2025 @ 13:33:23 #300
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216341148
quote:

Dat ligt meer aan de hele cultuur van het uitschelden, schofferen en zwartmaken van iedereen die ook maar *iets* durft te zeggen dat niet voor de volle 100% in alles meegaat, van simpel trans zijn tot aan mensen die vinden dat ze kat zijn en met verzonnen woorden aangesproken wensen te worden. Dat soort idioterie weerspiegelt nogal negatief af en gek genoeg vinden veel mensen die gewoon open minded zijn maar alsnog voor -foob of -ist worden uitgemaakt dat niet heel tof en keren zich er dan weer tegen.

Dat is iets waar heel die gemeenschap zelf voor zorgt.

Gelukkig zijn er ook die wel gewoon hun hersens gebruiken, maar veel ervan lijken er toch vooral op uit te zijn om mensen te schofferen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')