abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 januari 2025 @ 08:26:36 #251
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216338374
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 08:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voor iemand die er niet me geconfronteerd wil worden houdt dit onderwerp je wel heel erg bezig.

Verder is transgenderisme iets van alle tijden en kom je het bij vele volkeren en culturen tegen.
Het houdt mij bezig omdat het jullie bezig houdt.

Je hebt duidelijk niet het artikel gelezen. Jammer want de conclusie is dat transgenderisme de laatste jaren enorm is toegenomen onder jongeren. Een klas leerlingen van 12- en 13-jarigen waar 40% nadenkt over in transitie gaan. Maar dat is zeker ook normaal? En de constatering dat onzekere jongeren 'vroeger' kozen voor een Gothic-uiterlijk en nu meer voor een ombouwing is zeker ook niet relevant?

Of zou het toch kunnen dat de hausse aan woke, transgenderisme en gender-identiteit een marginaal cultuurverschijnsel blijkt te zijn dat slechts een kort leven is beschoren?
Science matters
pi_216338463
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 08:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je kan het zo gek niet verzinnen of er zijn wel mensen die heel luid hun afkeer laten blijken. Niet teveel van aantrekken.
Is best lastig als je partner tegen de grond getrapt wordt omdat je hand in hand loopt.
Of stelselmatig de huid vol gescholden krijgt als je savonds samen op straat loopt.
Waardoor je op een gegeven moment 1 meter uit elkaar gaat lopen, on te voorkomen dat de verbale intimidatie uitmondt in fysieke.

quote:
Dat homoseksualiteit ook als een mentale aandoening werd gezien is een feit, maar bij genderdysforie staat het gewoon vast.
Dat stond ook vast bij homoseksualiteit.

quote:
De serieuze kritiek gaat ook niet om de mensen die genderdysforie hebben, maar vooral over het aanbieden van onbewezen medische ‘oplossingen’ aan minderjarigen. Waar gelukkig overal ter wereld een terugtrekkende beweging in is. Ook de VS zal nu vol op de rem gaan trappen en nu Trudeau opdondert zal ook Canada wel bereid zijn om de wetenschap weer toe te laten op dit gebied.

Want daar is het vooral misgegaan: activisten hebben op dit terrein de overhand weten te krijgen.

Nogmaals: de kritiek richt zich niet tot de mensen met genderdysforie, maar de waanzin die daar omheen is ontstaan.
Met als gevolg dat mensen met genderdysforie niet langer hun leven kunnen inrichten zoals ze willen.
En de ervaring uit Oost Europa leert dat het dan een kleine stap is om andere minderheden, waarvan vroeger werd gesteld dat ze geestesziek zijn, ook te gaan beperken in hun levenswijze.

Hier in Nederland is het nog niet zo ver.
Dus Nicky de Jager hoeft nog niet op zoek naar ander werk, ergens in de nacht schoonmaak of zo, waar de samenleving geen aanstoot neemt aan haar geesteziekte.
pi_216338478
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 08:26 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Het houdt mij bezig omdat het jullie bezig houdt.

Je hebt duidelijk niet het artikel gelezen. Jammer want de conclusie is dat transgenderisme de laatste jaren enorm is toegenomen onder jongeren. Een klas leerlingen van 12- en 13-jarigen waar 40% nadenkt over in transitie gaan. Maar dat is zeker ook normaal? En de constatering dat onzekere jongeren 'vroeger' kozen voor een Gothic-uiterlijk en nu meer voor een ombouwing is zeker ook niet relevant?

Of zou het toch kunnen dat de hausse aan woke, transgenderisme en gender-identiteit een marginaal cultuurverschijnsel blijkt te zijn dat slechts een kort leven is beschoren?
Tja, dat zeiden ze ook over homoseksualiteit.

Maar waarom moeten degenen die echt zo zijn lijden onder een of andere hype?
  zaterdag 18 januari 2025 @ 08:56:27 #254
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216338491
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 08:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dat zeiden ze ook over homoseksualiteit.

Maar waarom moeten degenen die echt zo zijn lijden onder een of andere hype?
1. Homoseksualiteit is zo oud als de mens. Dus dat klopt niet.

2. Dat zou ook niet moeten. Laat die mensen met rust. Maar die hype is dus de oorzaak van maatschappelijke tegenkrachten op die hype.
Science matters
  Admin zaterdag 18 januari 2025 @ 08:59:27 #255
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216338507
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:43 schreef sp3c het volgende:
Terug naar de graatmagere modelletjes dan maar

Das een gezonde levensstijl
of van die blubbervette die je tegenwoordig ziet. Want dat is een stuk gezonder
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_216338542
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 08:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Religie ook. ;)
Kortom, er blijft niets van het punt over.
pi_216338548
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 08:56 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
1. Homoseksualiteit is zo oud als de mens. Dus dat klopt niet.
Transgender ook.

quote:
2. Dat zou ook niet moeten. Laat die mensen met rust. Maar die hype is dus de oorzaak van maatschappelijke tegenkrachten op die hype.
Je bedoelt: maak die mensen onzichtbaar.

Dat is niet hetzelfde.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 09:09:15 #258
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216338557
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 08:59 schreef Danny het volgende:

[..]
of van die blubbervette die je tegenwoordig ziet. Want dat is een stuk gezonder
Ja, dat is mij ook wat. Die mensen zeggen glashard dat dik zijn niet ongezond is want "slanke mensen gaan ook dood."

En dan houdt het op.
Science matters
pi_216338581
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 09:09 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ja, dat is mij ook wat. Die mensen zeggen glashard dat dik zijn niet ongezond is want "slanke mensen gaan ook dood."

En dan houdt het op.
Dikke mensen moeten ook uit het openbare leven geweerd worden.
Hoe aanstootgevend is het wel niet om een obese persoon bij de Hema een halve rookworst naar binnen zien duwen :{w
  Admin zaterdag 18 januari 2025 @ 09:22:34 #260
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216338645
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 09:09 schreef Bassie48 het volgende:

[..]

En dan houdt het op.
Ik vind het altijd zo bijzonder dat mensen het wel oké vinden om iemand een gratenpakhuis te noemen (hoewel degenen waar dat over gezegd wordt vaak gewoon in de range 'gezond gewicht' zitten), maar op hun achterste benen gaan staan als iemand die obesitas heeft 'dik' genoemd wordt. Fatshaming bad, thin/healthyshaming good ofzo.
  Admin zaterdag 18 januari 2025 @ 09:24:21 #261
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216338661
oh ja, wat betreft die woke ads; ik koop nooit wat bij de hema. Kom er sporadisch, omdat binnen altijd zo'n rare, ondefinieerbare geur hangt die me misselijk maakt.
Iemand enig idee waar die geur vandaan komt?

(oh ja, die ad, lekker boeiend. ze willen woke zijn, laat ze. Als het je niet bevalt koop je er niets, zo moeilijk is het allemaal niet)
pi_216338680
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 00:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als jij als meisje opzettelijk als jongen wordt gezien of aangesproken.
Dat is toch precies wat transgenders zelf continu doen? Zichzelf zien als iemand van het andere geslacht?
pi_216338703
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 08:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is best lastig als je partner tegen de grond getrapt wordt omdat je hand in hand loopt.
Of stelselmatig de huid vol gescholden krijgt als je savonds samen op straat loopt.
Waardoor je op een gegeven moment 1 meter uit elkaar gaat lopen, on te voorkomen dat de verbale intimidatie uitmondt in fysieke.
[..]
Dat stond ook vast bij homoseksualiteit.
[..]
Met als gevolg dat mensen met genderdysforie niet langer hun leven kunnen inrichten zoals ze willen.
En de ervaring uit Oost Europa leert dat het dan een kleine stap is om andere minderheden, waarvan vroeger werd gesteld dat ze geestesziek zijn, ook te gaan beperken in hun levenswijze.

Hier in Nederland is het nog niet zo ver.
Dus Nicky de Jager hoeft nog niet op zoek naar ander werk, ergens in de nacht schoonmaak of zo, waar de samenleving geen aanstoot neemt aan haar geesteziekte.
Het is niet zo dat homoseksuelen overal voor hun leven moeten vrezen. Dat is eigenlijk alleen iets wat je ziet als er een concentratie is van mensen die niet helemaal sporen vanwege religieuze indoctrinatie. Maar omdat religie een volstrekt onverklaarbare uitzonderingspositie heeft treden we daar nauwelijks tegenop.

Ten aanzien van ‘ja, naar vroeger was homo zijn ook een geestesziekte’… er zijn medicijnen uit de handel genomen omdat ze onveilig bleken te zijn en toch niet bleken te werken: neem jij daarom maar geen enkel medicijn, of snap je dan wel dat het een niets zegt over het ander?

Verder kan iedere man die wil leven als een vrouw en iedere vrouw die wil leven als een man dat gewoon doen, het punt is simpelweg dat fysieke ingrepen niet aantoonbaar helpen, veel negatieve gevolgen hebben en daarom deze behandelingen voor minderjarigen (temeer omdat de meesten er vanzelf overheen zullen groeien) in principe ongeschikt zijn.

Dit alles op basis van deugdelijk onderzoek.

Ik heb je ook al eens eerder op de wpath files gewezen. Laat me raden: je hebt daar niets mee gedaan. Anders had je ook wel je handen van dat soort Mengele praktijken afgetrokken.
pi_216338713
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 09:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kortom, er blijft niets van het punt over.
Er blijft eigenlijk nooit wat van jouw punten over, maar dat hoef je mij niet te vertellen hoor…
pi_216338732
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 09:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dikke mensen moeten ook uit het openbare leven geweerd worden.
Hoe aanstootgevend is het wel niet om een obese persoon bij de Hema een halve rookworst naar binnen zien duwen :{w
En toch vinden we het normaal dat graatmagere modellen niet meer mogen, want een enkeling zou wel eens anorexia kunnen krijgen… en obese modellen juichen we toe onder het mom van inclusie, ondanks dat obesitas inmiddels een mondiale pandemie is…

Bedankt voor deze voorzet hoe idioot al dat inclusiegeneuzel in de praktijk is.
pi_216338736
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 09:22 schreef Danny het volgende:

[..]
Ik vind het altijd zo bijzonder dat mensen het wel oké vinden om iemand een gratenpakhuis te noemen (hoewel degenen waar dat over gezegd wordt vaak gewoon in de range 'gezond gewicht' zitten), maar op hun achterste benen gaan staan als iemand die obesitas heeft 'dik' genoemd wordt. Fatshaming bad, thin/healthyshaming good ofzo.
Hear hear!
pi_216339022
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is niet zo dat homoseksuelen overal voor hun leven moeten vrezen. Dat is eigenlijk alleen iets wat je ziet als er een concentratie is van mensen die niet helemaal sporen vanwege religieuze indoctrinatie. Maar omdat religie een volstrekt onverklaarbare uitzonderingspositie heeft treden we daar nauwelijks tegenop.
Ik heb het over discriminatie en geweld tegen homos door autochtonen, in de jaren negentig.

Dat is tegenwoordig gelukkig anders.

Maar de acceptatie van homoseksualiteit is er niet altijd geweest.
En dat wordt nog wel eens vergeten.

quote:
Ten aanzien van ‘ja, naar vroeger was homo zijn ook een geestesziekte’… er zijn medicijnen uit de handel genomen omdat ze onveilig bleken te zijn en toch niet bleken te werken: neem jij daarom maar geen enkel medicijn, of snap je dan wel dat het een niets zegt over het ander?
Het laat zien dat er geen absolute waarheid is over een bepaald onderwerp.

Voortschrijdend inzicht kan tot andere conclusies leiden.

quote:
Verder kan iedere man die wil leven als een vrouw en iedere vrouw die wil leven als een man dat gewoon doen
Nou, nee.
Want als een transman graag fotomodel wil worden, dan is het antwoord dus keihard "nee".
Want dan wordt hij zichtbaar in de maatschappij.
quote:
, het punt is simpelweg dat fysieke ingrepen niet aantoonbaar helpen, veel negatieve gevolgen hebben en daarom deze behandelingen voor minderjarigen (temeer omdat de meesten er vanzelf overheen zullen groeien) in principe ongeschikt zijn.
Allemaal leuk en aardig.

Maar moet daarom een transman in de verborgenheid leven?

quote:
Dit alles op basis van deugdelijk onderzoek.

Ik heb je ook al eens eerder op de wpath files gewezen. Laat me raden: je hebt daar niets mee gedaan. Anders had je ook wel je handen van dat soort Mengele praktijken afgetrokken.
Ik ken meerdere transgenders persoonlijk.
En die ervaren een toename in de kwaliteit van hun leven dankzij de transitie.
Die ga ik niet om de oren meppen met wetenschappelijke onderzoeken die dicteren dat ze geen beter leven mogen hebben dan ze hadden voor de operatie.

En daarbij speelt de maatschappij ook een en rol.
Zo kende ik begin jaren 2000 een jongen die op een gegeven moment in transitie ging.
Die raakte zijn vrienden kwijt, baan kwijt, etc.
Dat is behoorlijk heftig.
Je kunt van alles vinden van iemand die in een verkeerd lichaam zit. Maar zo iemand maatschappelijk verstoten helpt daar zeker niet bij.
Gelukkig is dat ook anders tegenwoordig.
Op een luide minderheid na.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 18-01-2025 10:24:32 ]
pi_216339138
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 09:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En toch vinden we het normaal dat graatmagere modellen niet meer mogen, want een enkeling zou wel eens anorexia kunnen krijgen… en obese modellen juichen we toe onder het mom van inclusie, ondanks dat obesitas inmiddels een mondiale pandemie is…

Bedankt voor deze voorzet hoe idioot al dat inclusiegeneuzel in de praktijk is.
In feite beweer je nu dat vrouwelijke modellen hun borsten laten amputeren en dmv hormonen lichaamsbeharing stimuleren om een mannelijk uiterlijk te krijgen, anders verliezen ze hun baan.

Want dat is zwaar de modellenwereld over bekritiseerd werd. Dat mager als schoonheidsideaal werd gepresenteerd. Waarbij je uit de branche werd gezet als je lichaamsafmetingen en -verhoudingen niet meer voldeden aan de norm. Met als extreme uitwas graatmagere modellen.

Daarvan is hier geen sprake.
Op de Hema poster wordt niet iemand met geamputeerde borsten als schoonheidsideaal geportretteerd.

Wat obese modellen betreft: om het schoonheidsideaal van magere modellen te doorbreken is er opgeroepen om modellen te kiezen die meer een afspiegeling zijn van de samenleving.
Daar hoort obese ook bij.
Je ziet nu een breder aanbod van modellen dan vroeger.
Het is niet allemaal het figuur van een barbiepop, maar ook niet allemaal obese, of transgender, of whatever.
pi_216339150
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 09:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er blijft eigenlijk nooit wat van jouw punten over, maar dat hoef je mij niet te vertellen hoor…
Ik voel je pijn :*
  † In Memoriam † zaterdag 18 januari 2025 @ 10:33:18 #270
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_216339258
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 03:42 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Transgenders zijn niet normaal, ze zijn een product van een samenleving die niet meer weet wat normaal is. Als we jouw gedachtegang zouden volgen dan zou pedofilie inmiddels ook geaccepteerd zijn. Het is nu nauwelijks voor te stellen, maar zo'n veertig/vijftig jaar geleden werd er nog veelvuldig gepleit voor acceptatie van seks met kinderen. Ik was 14 jaar en daar zat een arts op TV te bepleiten dat de maatschappij het helemaal verkeerd zag met de "liefde tussen kind en volwassene". Ongelofelijk natuurlijk, wetende dat we nu leven in een heel andere cultuur.

Hier een greep uit artikelen uit de jaren '70 en '80 die nu nooit meer de krant zouden halen.
[..]
Het was toen in die jaren even een cultuurdingetje maar uiteindelijk werd het door de massa uitgebannen. Dat gaat ook met genderidentiteit gebeuren. Dat is ook een cultuurdingetje. Het wordt straks "man, vrouw en foutje van de natuur". En foutjes van de natuur zijn niet normaal maar zielig. En uiteraard moet men met zijn poten van zielige mensen afblijven, ze mogen niet in elkaar worden geslagen of zo. Maar ze zijn zielig en dus niet normbepalend. Dus geen posters van transgenders in de HEMA.
Pedofielen daarvan moeten we in zekere zin accepteren dat ze bestaan en zorgen dat ze 'uit de kast' komen en hulp zoeken. Zo worden kinderen beschermd.

Hoe zijn transgenders precies een gevaar voor wie dan ook? Das het grote verschil.
:')
  zaterdag 18 januari 2025 @ 10:44:00 #271
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216339350
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]
Pedofielen daarvan moeten we in zekere zin accepteren dat ze bestaan en zorgen dat ze 'uit de kast' komen en hulp zoeken. Zo worden kinderen beschermd.

Hoe zijn transgenders precies een gevaar voor wie dan ook? Das het grote verschil.
In cultureel opzicht dus niet.
Science matters
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 10:46:42 #272
5428 crew  miss_sly
pi_216339384
Voor degenen die van mening zijn dat het een decadent modeverschijnsel is en niet eerder bestond in het menselijke bestaan:

https://thecultural.me/th(...)-of-guna-yala-771397
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Admin zaterdag 18 januari 2025 @ 10:48:12 #273
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216339403
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 00:40 schreef Wantie het volgende:

Als jij als meisje opzettelijk als jongen wordt gezien of aangesproken.
mja, dat 'detecteren' van geslacht doen je hersenen onbewust in een paar milliseconden. Zo opzettelijk is dat dus in de meeste gevallen niet. Ook al die overdreven huilvideo's van 'i got misgendered boohoo' zijn in vrijwel alle gevallen gewoon mensen die kijken en een man zien en dan 'hij' zeggen. Of 'sir'. En vervolgens gaan die mensen dan compleet uit hun plaat en proberen op social media de persoon die ze aansprak ook nog compleet zwart te maken en te ruineren. Nare mensen zijn dat.

Je kunt je er ook geen reet van aantrekken.
Als iemand 'mevrouw' tegen mij zegt ga ik ook niet zitten janken. Haal m'n schouders op en neem aan dat-ie een stoornis heeft waardoor zijn hersenen geslacht niet instantly herkennen.
  Admin zaterdag 18 januari 2025 @ 10:50:00 #274
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216339420
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Geen idee. Misschien in de zin dat graatmagere modellen ook als gevaar worden gezien? Ik weet 't ook niet. Ik vind beide gevallen nonsens. En nog wel meer gevallen. Laat mensen lekker doen wat ze willen. Daar mag je alles van vinden, maar zolang ze je niet lastig vallen zie ik ook geen enkele reden om hun lastig te vallen.
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 10:51:29 #275
5428 crew  miss_sly
pi_216339435
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:48 schreef Danny het volgende:

[..]
mja, dat 'detecteren' van geslacht doen je hersenen onbewust in een paar milliseconden. Zo opzettelijk is dat dus in de meeste gevallen niet. Ook al die overdreven huilvideo's van 'i got misgendered boohoo' zijn in vrijwel alle gevallen gewoon mensen die kijken en een man zien en dan 'hij' zeggen. Of 'sir'. En vervolgens gaan die mensen dan compleet uit hun plaat en proberen op social media de persoon die ze aansprak ook nog compleet zwart te maken en te ruineren. Nare mensen zijn dat.

Je kunt je er ook geen reet van aantrekken.
Als iemand 'mevrouw' tegen mij zegt ga ik ook niet zitten janken. Haal m'n schouders op en neem aan dat-ie een stoornis heeft waardoor zijn hersenen geslacht niet instantly herkennen.
Er zijn natuurlijk mensen die heel overdreven reageren. Dat is ook niet nodig.
Maar als iemand je aanspreekt als man en je vertelt tegen die persoon dat je graag als vrouw wordt aangesproken, is het bewust misgenderen als je dat dan weigert. En vergis je niet, er zijn veel mensen die dat doen. Het is gewoon pestgedrag.

Waar zit het probleem om iemand gewoon aan te spreken zoals deze aangesproken wenst te worden? Zowel qua naam als gender?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')