abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 januari 2025 @ 23:16:12 #226
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216336845
Waarom zit kuzu bij de Turkse tv?
pi_216336855
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:16 schreef xzaz het volgende:
Waarom deze vraag? Kijk je Turkse tv? In dat geval zal het wel duidelijk worden door te kijken lijkt me?
  vrijdag 17 januari 2025 @ 23:18:06 #228
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216336871
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom deze vraag? Kijk je Turkse tv? In dat geval zal het wel duidelijk worden door te kijken lijkt me?
Versta er geen kut van zapte snel langs iets over Groenland Trump en Oekraïne.
pi_216336974
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Komend week wel interessant debat over voorstel van Bontenbal om aantal moties fors te gaan beperken op basis van een soort staffel. 150 moties + aantal leden partij. En dan maximaal aantal moties per debat.

https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A07822

Men is het er wel over eens dat er veel te veel moties worden ingediend maar hoe het moet worden beperkt is nog een tweede.
Begin eens met alle "spreekt uit" moties gewoon af te schaffen. Die dingen zijn doorgaans enkel voor een post op social media en men heeft het hele debat om zich letterlijk uit te spreken over het onderwerp.

Te meer om dat meer fracties dit soort moties enkel opblaast.
pi_216336977
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:18 schreef xzaz het volgende:

[..]
Versta er geen kut van zapte snel langs iets over Groenland Trump en Oekraïne.
Ik ontvang denk ik geen Turkse zenders en ik spreek geen Turks dus aan mij heb je niks in deze. Misschien is hij een bed en breakfast begonnen daar? Ik vertrek stijl. Oh nee dan ga je niet naar een land waar je al iets mee hebt.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 23:45:45 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216337118
quote:
De vergunningsverlening van bestaande woonwijken, schietterreinen van Defensie en overige infraprojecten staat op losse schroeven door een recente stikstofuitspraak van de Raad van State.
Overal waar maar een hamer of een timmerman aan te pas komt in DenHaag moet een natuurvergunning krijgen ,dat duurt jaren vanwege de gevoelige duinen natuur

doch met het circuit in Zandvoort was er geen enkel probleem
racen met benzineauto s in de duinen mag wel, maar koeien houden dat mag dus niet
https://www.raadvanstate.(...)rn-salderen-wijzigt/
https://www.raadvanstate.nl/stikstof/
quote:
Het land gaat nu nog verder op slot.
In een stad als Den Haag, dat achter de duinen ligt, konden we nu vaak intern salderen bij verbouwing of nieuwbouw.
Straks is er een natuurvergunning nodig vanwege die duinen.
Er breken gouden tijden aan voor ecologen.
Zij kunnen straks in een Bentley rijden vanwege al die rapportages die ze moeten schrijven”, zegt Coen van Rooyen van brancheclub WoningbouwersNL.
Bouwend Nederland stelt dat woningbouwprojecten ’jarenlange vertraging’ oplopen.
Volgens de bouwclub is uitstoot verminderen ’de enige oplossing’.

Werkgeversorganisatie VNO-NCW zegt dat de beslissing van de RvS tot veel ’onzekerheid’ voor bedrijven leidt, die nu mogelijk een natuurvergunning nodig hebben. „
Op vele hoofdkantoren zal men zich afvragen of investeren in Nederland verstandig is, nu met terugwerkende kracht vergunningverlening onzeker is door de stikstofproblematiek.”
quote:
Ook doemen er donkere wolken op voor luchthaven Schiphol. Die heeft al een natuurvergunning gekregen voor 500.000 starts en landingen, die nodig is om de juridische positie van Schiphol te borgen.

'Stikstofstrijder' Johan Vollenbroek
Er loopt al een rechtszaak tegen deze vergunning en nu heeft de RvS het onderzoek naar die vergunning opnieuw geopend vanwege de recente uitspraak. '
Stikstofstrijder' Johan Vollenbroek meent dat de luchthaven zou moeten halveren
Ja wat uit Duitsland komt aanwaaien, dat heeft daar geen enkel probleem, maar hier kan er daardoor niets
quote:
Uit Haagse politieke reacties blijkt dat onder meer CDA, VVD, NSC en PvdA/GL blijven koersen op de vermindering van uitstoot.
Ze sporen het kabinet aan tot ingrepen om de uitstoot te verminderen.

Maar zelfs dan is niet zeker of de zo gewenste daling er daadwerkelijk komt, want een flink deel van de uitstoot komt bijvoorbeeld aanwaaien uit buurlanden.

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 18-01-2025 00:27:30 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216338258
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Komend week wel interessant debat over voorstel van Bontenbal om aantal moties fors te gaan beperken op basis van een soort staffel. 150 moties + aantal leden partij. En dan maximaal aantal moties per debat.

https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A07822

Men is het er wel over eens dat er veel te veel moties worden ingediend maar hoe het moet worden beperkt is nog een tweede.
Ben het inmiddels eens dat het beperkt moet worden, maar niet op deze wijze. Op deze manier durf je begin van het jaar geen moties in te dienen 'want wie weet wat er nog komt' of heb je misschien aan het eind van het jaar bij een belangrijk debat geen ruimte meer. Verder worden nogal veel moties inmiddels door meerdere fracties ondertekend, dan krijg je gedoe over wie de eerste ondertekenaar moet zijn waar hij van de staffel af gaat.

Beperk gewoon het aantal moties per type debat: gewoon debat, max 2 moties per fractie. Wetgeving en begrotingen max 4 moties. APB en debat over regeringsverklaring onbeperkt. Zoiets. En wat er steeds vaker gebeurt dat de moties niet meer worden besproken met de bewindspersoon, maar dat die alleen een kaal stemadvies van ontraden of oordeel kamer (het een paar jaar geleden ingestelde overnemen hoor je nooit meer) of zelfs alleen schriftelijk wordt beantwoord moet niet kunnen.

Als ik de schriftelijke ronde vooraf bekijk lijkt er trouwens weinig steun.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 18-01-2025 08:09:00 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 18 januari 2025 @ 08:26:53 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216338375
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:16 schreef xzaz het volgende:
Hij is daar TV-presentator geworden.
pi_216338405
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 08:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hij is daar TV-presentator geworden.
Je hebt gelijk:

twitter
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 18 januari 2025 @ 10:17:20 #235
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216339082
quote:
Minister Faber wil minderjarige asielzoekers sneller uitzetten na misdrijf

Minderjarige asielzoekers kunnen na een misdrijf sneller hun asielvergunning kwijtraken en het land worden uitgezet. Het gaat om misdrijven tegen de openbare orde, zoals haatzaaien, openlijke geweldpleging of deelnemen aan een terroristische organisatie. Minister Marjolein Faber van Asiel en Migratie wil dit binnen twee weken regelen. Aanleiding is onder meer de groepsverkrachting in Helmond, waar vier tieners deze week voor werden veroordeeld.

De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) kan op dit moment alleen een asielstatus van een minderjarige intrekken als er aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Zo moet de minderjarige veroordeeld zijn volgens het volwassenenrecht en minimaal zes maanden gevangenisstraf hebben gekregen.

Minister Faber wil deze voorwaarden uit het vreemdelingenrecht halen. Ze wil dat de IND voortaan iedere veroordeling voor een misdrijf tegen de openbare orde meeweegt bij het intrekken of weigeren van een vergunning.

Groepsverkrachting in Helmond
In december kondigde de minister al aan dat ze deze wijziging wilde doorvoeren. Deze vrijdag legde ze een verband met de groepsverkrachting in Helmond.

Op 16 december 2023 werd een dakloze vrouw in Helmond verkracht door een groep tieners. Hier waren minderjarige asielzoekers bij betrokken. Vier van de verdachten kregen maandag tot vijftien maanden jeugddetentie, waarvan drie maanden voorwaardelijk. De vijfde verdachte werd schuldig bevonden aan aanranding van de vrouw.

Voor zulke mensen is volgens Faber geen plaats in Nederland, zo zei Faber voor aanvang van de ministerraad. "Zeker na het incident in Helmond ben ik er helemaal klaar mee dat we in dergelijke gevallen de asielvergunning niet kunnen intrekken", laat ze in een verklaring weten.
https://www.omroepbrabant(...)itzetten-na-misdrijf

Ad hoc politiek. Er is iets dat de media haalt, dus gaan we lekker schreeuwen dat we daar wat aan gaan doen. Doen we niet, want kan wettelijk niet, maar dat vertellen we er niet bij. Dit is goed voor de peilingen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216339160
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]
[..]
Ja wat uit Duitsland komt aanwaaien, dat heeft daar geen enkel probleem, maar hier kan er daardoor niets
[..]

We hebben meestal Westenwind, ik vermoed dat er een veel groter deel wegwaait naar Duitsland dan er terugkomt. Maar daar hoor je ze nooit over.

Ik zou me in deze casus beperken tot de kern: wij hebben gewoon decennia veel te weinig gedaan en wij moeten dat oplossen. Nar anderen wijzen is was deze coalitie voortdurend doet maar daar zit hier echt het probleem niet.
pi_216339171
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ad hoc politiek. Er is iets dat de media haalt, dus gaan we lekker schreeuwen dat we daar wat aan gaan doen. Doen we niet, want kan wettelijk niet, maar dat vertellen we er niet bij. Dit is goed voor de peilingen.
Dat Faber niet de intentie heeft daadwerkelijk beleid te maken was toch al duidelijk?
  zaterdag 18 januari 2025 @ 10:26:59 #238
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216339196
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:24 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
We hebben meestal Westenwind, ik vermoed dat er een veel groter deel wegwaait naar Duitsland dan er terugkomt. Maar daar hoor je ze nooit over.

jawel dat staat er ook

quote:
Ongeveer twee derde van alle stikstof (N) die door depositie neerslaat is NHy (NH3 en NH4+ samen), het overige derde deel betreft NOx. De stikstof die neerslaat op de Nederlandse bodem komt voor een aanmerkelijk deel uit het buitenland, ongeveer 29 procent.

De meeste buitenlandse stikstofneerslag komt uit Duitsland, gevolgd door België. De stikstofdepositie van Nederlandse bronnen (71 procent) is voornamelijk afkomstig uit de landbouw en het verkeer. Het aandeel uit het buitenland lijkt heel groot, maar Nederland deponeert vier keer zoveel stikstof in het buitenland als andersom. Naast de landbouw en het verkeer, waarvan de stikstof uit Nederlandse bronnen deels net over de grens terecht komt, speelt ook de zeevaart hierbij een grote rol.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216339213
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:24 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Ik zou me in deze casus beperken tot de kern: wij hebben gewoon decennia veel te weinig gedaan en wij moeten dat oplossen. Nar anderen wijzen is was deze coalitie voortdurend doet maar daar zit hier echt het probleem niet.
Veel ingewikkelder is het inderdaad niet.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 10:28:56 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216339220
quote:

[..]

Was ook het eerste wat ik dacht toen ik het las: "leuk" bedacht, maar gaat dat juridisch stand houden?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216339228
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat Faber niet de intentie heeft daadwerkelijk beleid te maken was toch al duidelijk?
Hoeft toch ook niet als je zelf al het beleid bent.

Faber hoeft alleen te zorgen dat het beleid hoogstpersoonlijk streng kijkt, en er netjes gekapt bij loopt. Links twee drie vier links..
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216339255
quote:

[..]

Feitelijk is dit gewoon het populisme wat je veel in Latijns-Amerika ziet.

Een sterke leider die vooral veel daadkracht wil uitstralen, maar waarbij er feitelijk doorgaans erg weinig van de grond komt. De opvolger heeft weer wat anders dus afgemaakt wordt er niets en al het structurele negeren we maar, want dat levert geen stemmen op en is allemaal ingewikkeld.
pi_216339284
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Hoeft toch ook niet als je zelf al het beleid bent.

Faber hoeft alleen te zorgen dat het beleid hoogstpersoonlijk streng kijkt, en er netjes gekapt bij loopt. Links twee drie vier links..
Het is toch meer rechts, twee, drie, vier?

links willen ze niks mee te maken hebben :{w
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_216339304
Hoeveel tijd heeft Wiersma nog nodig om met een uitgewerkt Stikstofplan te komen?

We hebben het vaak wel over Faber als meest onkundige minister, maar Wiersma is een goede tweede. Totaal ongeschikt voor haar functie.
pi_216339312
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:32 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Feitelijk is dit gewoon het populisme wat je veel in Latijns-Amerika ziet.

Een sterke leider die vooral veel daadkracht wil uitstralen, maar waarbij er feitelijk doorgaans erg weinig van de grond komt. De opvolger heeft weer wat anders dus afgemaakt wordt er niets en al het structurele negeren we maar, want dat levert geen stemmen op en is allemaal ingewikkeld.
Veel meer dan een beetje krabbelen in de marge kun je natuurlijk ook niet in een klein kikkerlandje als Nederland. De meeste problemen hebben een globale oorzaak, die hou je niet tegen met lokale regeltjes.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_216339331
Gewoon even een hersenspinsel.

PVV en BBB willen het extra geld wat vrijkomt door NSC’s realistisch ramen uitgeven aan de Nederlandse burgers, meer geld uigeven is meer werkgelegenheid op deze toch al verhitte arbeidsmarkt. Willen de PVV en BBB als je @phpmystyle en Mona Keijzer’s gevolg ethiek aanhoudt eigenlijk niet gewoon meer arbeidsmigratie?

[ Bericht 2% gewijzigd door KaheemSaid op 18-01-2025 10:51:14 ]
pi_216339354
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 07:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ben het inmiddels eens dat het beperkt moet worden, maar niet op deze wijze. Op deze manier durf je begin van het jaar geen moties in te dienen 'want wie weet wat er nog komt' of heb je misschien aan het eind van het jaar bij een belangrijk debat geen ruimte meer. Verder worden nogal veel moties inmiddels door meerdere fracties ondertekend, dan krijg je gedoe over wie de eerste ondertekenaar moet zijn waar hij van de staffel af gaat.

Beperk gewoon het aantal moties per type debat: gewoon debat, max 2 moties per fractie. Wetgeving en begrotingen max 4 moties. APB en debat over regeringsverklaring onbeperkt. Zoiets. En wat er steeds vaker gebeurt dat de moties niet meer worden besproken met de bewindspersoon, maar dat die alleen een kaal stemadvies van ontraden of oordeel kamer (het een paar jaar geleden ingestelde overnemen hoor je nooit meer) of zelfs alleen schriftelijk wordt beantwoord moet niet kunnen.

Als ik de schriftelijke ronde vooraf bekijk lijkt er trouwens weinig steun.
Zou een indien quotum ook een idee zijn, motie moet minimaal gedekt zijn door 50 zetels aan partijen?
pi_216339599
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:41 schreef KaheemSaid het volgende:
Gewoon even een hersenspinsel.

PVV en BBB willen het extra geld wat vrijkomt door NSC’s realistisch ramen uitgeven aan de Nederlandse burgers, meer geld uigeven is meer werkgelegenheid op deze toch al verhitte arbeidsmarkt. Willen de PVV en BBB als je @:phpmystyle en Mona Keijzer’s gevolg ethiek aanhoudt eigenlijk niet gewoon meer arbeidsmigratie?
Of meer inflatie, kies maar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:44 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zou een indien quotum ook een idee zijn, motie moet minimaal gedekt zijn door 50 zetels aan partijen?
Hier ben ik geen fan van omdat het de minderheidsstandpunten te ver wegdrukt. Ook een Denk moet iets kunnen indienen over bijvoorbeeld discriminatie, zelfs als de rest het er niet mee eens is. Ze vertegenwoordigen namelijk wel een groep kiezers.
pi_216339694
De Telegraaf gaat ook weer lekker

https://www.telegraaf.nl/(...)nstgevend-te-blijven
Stoppen met ’kiloknallers’ was dure stunt van Jumbo: supermarkt worstelt om winstgevend te blijven

Dus Jumbo verloor afgelopen jaar 400 miljoen aan omzet door te stoppen met de verkoop van sigaretten. 14 miljoen door te stoppen met kiloknallers. Nog altijd winstgevend.
Telegraaf kop, stoppen met de kiloknallers was duur :')
  zaterdag 18 januari 2025 @ 11:14:52 #250
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216339695
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:39 schreef Breekfast het volgende:
Hoeveel tijd heeft Wiersma nog nodig om met een uitgewerkt Stikstofplan te komen?

We hebben het vaak wel over Faber als meest onkundige minister, maar Wiersma is een goede tweede. Totaal ongeschikt voor haar functie.
Eerst zei ze in 2025, maar na druk van NSC en VVD heeft ze nu toegezegd eind januari/begin februari met een plan te komen. Maar er is nu een ministeriële commissie ingesteld. Dat zegt wel wat; ik denk niet dat er veel vertrouwen is in Wiersma.

Het is ook opmerkelijk dat ze meer dan een half jaar nodig heeft om de plannen van haar voorganger te verbeteren. Die had eigenlijk alle contouren al uitgetekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')