abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 januari 2025 @ 16:02:18 #201
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216331865
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 14:37 schreef Hanca het volgende:
Kortom, boosrechts Nederland is bang dat straks voor de zoveelste keer blijkt dat bijna iedere Nederlander grote klimaatmaatregelen wil.
Ik ben bang dat het er vooral op neerkomt dat bijna iedere Nederlander grote klimaatmaatregelen wil waar hij zelf geen last van heeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216332133
quote:
Haha, wat een niveau heeft onze volksvertegenwoordiging _O-
  vrijdag 17 januari 2025 @ 16:39:29 #203
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216332160
Post die trein2000 nog wel eens?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 17 januari 2025 @ 16:51:20 #204
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216332277
Ondertussen moeten we nog maar afwachten of dit kabinet nog iets gaat bereiken op gebied van stikstof. Want zelfs vicepremier Mona Keijzer gaat nu publiekelijk zeggen dat het onzin is. PVV is uiteraard ook tegen.

quote:
PVV en BBB halen uit naar stikstofdoelen: ‘Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig’
Het stikstofspook is terug in Den Haag. De discussie staat volledig op scherp, nu PVV en BBB willen dat de overheid zich niet langer blindstaart op de doelen. PVV-leider Geert Wilders wil ‘kappen met die doorgeslagen stikstofregels’, BBB-vicepremier Mona Keijzer zegt: ,,Het is totaal uit balans.” Haar partijgenoot en staatssecretaris van Landbouw Jean Rummenie noemt een nieuw stikstofslot zelfs ‘economische zelfmoord’.
https://www.ad.nl/politie(...)-mee-bezig~ae7d7869/

Schoof hamert nu bij wekelijkse persco ook op de vrijwillige maatregelen dus daar zit niet echt iets op komst qua dwang. We blijven maar voortmodderen.
pi_216332364
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ondertussen moeten we nog maar afwachten of dit kabinet nog iets gaat bereiken op gebied van stikstof. Want zelfs vicepremier Mona Keijzer gaat nu publiekelijk zeggen dat het onzin is. PVV is uiteraard ook tegen.
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-mee-bezig~ae7d7869/

Schoof hamert nu bij wekelijkse persco ook op de vrijwillige maatregelen dus daar zit niet echt iets op komst qua dwang. We blijven maar voortmodderen.
De kamer, met name juist NSC en VVD zijn altijd duidelijk. En die zullen Keijzer ook wel uitleggen dat de enige manier om een economisch debacle te voorkomen is, dat er nu snel stevige maatregelen gaan komen. Dat ze echt de rechter niet kunnen negeren en bedrijven niks hebben aan vergunningen die snel weer wegvallen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 17 januari 2025 @ 17:42:03 #206
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216332731
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
De kamer, met name juist NSC en VVD zijn altijd duidelijk. En die zullen Keijzer ook wel uitleggen dat de enige manier om een economisch debacle te voorkomen is, dat er nu snel stevige maatregelen gaan komen. Dat ze echt de rechter niet kunnen negeren en bedrijven niks hebben aan vergunningen die snel weer wegvallen.
De Kamer wel maar dit kabinet voelt de urgentie totaal niet. Schoof zat lekker te lullen over fantastische vrijwillige regelingen en dat er geld gaat naar innovatie!!!

Komende week wordt uitspraak in greenpeace zaak verwacht begreep ik. Schoof zegt de urgentie alsnog niet te zien als er een forse uitspraak komt. Het maakt me treurig.
pi_216332848
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zo te zien heeft de frikandellenmevrouw haar tweet verwijderd, zal wel teveel terugslag op zijn geweest.
[ afbeelding ]
Zat ze niet net nog te klagen dat die vragen allemaal geld kosten. 22.500 voor een vraag over een soap lijkt me nou ook niet helemaal de moeite.
pi_216332893
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De Kamer wel maar dit kabinet voelt de urgentie totaal niet. Schoof zat lekker te lullen over fantastische vrijwillige regelingen en dat er geld gaat naar innovatie!!!

Komende week wordt uitspraak in greenpeace zaak verwacht begreep ik. Schoof zegt de urgentie alsnog niet te zien als er een forse uitspraak komt. Het maakt me treurig.
Maar Schoof heeft geen invloed, BBB ook nauwelijks. En als je PVV belooft dat Madlener dan op nog 50km 130 borden kan presenteren zijn die ook wel om. Ik heb juist op dit dossier, gezien de kamerdebatten, wel goede hoop.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216332894
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij. NSC waait altijd met alle winden mee dus die zullen geen sta-in-de-weg zijn. VVD zal ook wel wat lullen over hoe belangrijk die ondernemers voor Nederland zijn want ze staan nog niet op winst in de peilingen. Uitstellen en de problemen vergroten is zo ongeveer het credo van dit kabinet dus te verwachten dat ze denken enekl traineren werkt al 30 jaar, dat kan vast wel minimaal 33 jaar worden. Meteen ook een mooi cadeau voor als PvdA in de toekomst in een regering komt en deze problematiek enkel erger is geworden.
pi_216333022
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij. NSC waait altijd met alle winden mee dus die zullen geen sta-in-de-weg zijn. VVD zal ook wel wat lullen over hoe belangrijk die ondernemers voor Nederland zijn want ze staan nog niet op winst in de peilingen. Uitstellen en de problemen vergroten is zo ongeveer het credo van dit kabinet dus te verwachten dat ze denken enekl traineren werkt al 30 jaar, dat kan vast wel minimaal 33 jaar worden. Meteen ook een mooi cadeau voor als PvdA in de toekomst in een regering komt en deze problematiek enkel erger is geworden.
Hoeveel kamerdebatten over stikstof heb jij het laatste half jaar gezien?

Ik denk ik allemaal, zo kom ik daarbij.
pi_216333219
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoeveel kamerdebatten over stikstof heb jij het laatste half jaar gezien?

Ik denk ik allemaal, zo kom ik daarbij.
Ik geloof dat ik er 1 met een half oog heb gevolgd. Maar ik vind enkel een beroep op autoriteit een zwak argument van je. Wat heb je gezien. Wat zei NSC dan? Waarom zou NSC niet kunnen draaien van wat ze in die debatten hebben gezegd? Wat zei VVD dan? Waarom zou VVD niet kunnen draaien van wat ze in die debatten hebben gezegd?
Uberhaupt waarom ben je zo stellig nadat we al hebben gezien dat dit kabinet meesterlijk is alles wat krom is recht te lullen.

Volgens mij kan in elk geval NSC hun stokpaardje weer tevoorschijn halen. In landsbelang laten we ons standpunt varen over stikstof.
pi_216333430
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik geloof dat ik er 1 met een half oog heb gevolgd. Maar ik vind enkel een beroep op autoriteit een zwak argument van je. Wat heb je gezien. Wat zei NSC dan? Waarom zou NSC niet kunnen draaien van wat ze in die debatten hebben gezegd? Wat zei VVD dan? Waarom zou VVD niet kunnen draaien van wat ze in die debatten hebben gezegd?
Uberhaupt waarom ben je zo stellig nadat we al hebben gezien dat dit kabinet meesterlijk is alles wat krom is recht te lullen.

Volgens mij kan in elk geval NSC hun stokpaardje weer tevoorschijn halen. In landsbelang laten we ons standpunt varen over stikstof.
Ik adviseer: lees er gewoon een paar na. NSC (Holman) en VVD (Van Campen) staan echt pal met samen met Vedder (CDA) voor snelle en goede maatregelen.

Een tip, dit debat: https://www.tweedekamer.n(...)14688&did=2024D48840

Dit bijvoorbeeld:

quote:
De heer Van Campen (VVD):
Dit is precies de reden waarom ik de minister aanspoor tot concrete maatregelen en waarom mijn totale verwondering er is dat die maatregelen nog niet in de Kamerbrieven zijn opgenomen. Ik kan mij voor een heel groot gedeelte aansluiten bij het betoog van de heer Grinwis, want we zijn verplicht om aan die doelen te voldoen. We zijn het aan die boeren verplicht om ze uit de ellende te helpen. We zijn het aan die natuurgebieden verplicht om ze in een goede staat van instandhouding te brengen. Nogmaals, waar dat niet meer gebiedsgericht kan, wat altijd mijn voorkeur heeft gehad, zal dat dus met een generieker spoor moeten. En we hebben geen tijd te verliezen. Mevrouw Bromet zegt dat de handhavingsverzoeken in het voorjaar worden ingediend, maar anderhalf, twee jaar geleden zaten we hier ook al. Toen luidde het College van Gedeputeerde Staten van Overijssel de alarmbel en zei: er liggen handhavingsverzoeken waarvan we bijna niet meer kunnen afzien omdat er geen zicht is op legalisatie. Wat gaan we doen om te zorgen voor zicht op legalisatie? Dat wil ik weten van de minister.
Of dit:

quote:
De heer Van Campen (VVD):
Je kunt geen ijzer met handen breken, maar zoals ik verderop wilde aangeven verwacht ik echt dat we in januari een concretere uitwerking van de voorstellen krijgen van de minister waarin staat hoe we ervoor gaan zorgen dat de uitstoot concreet, structureel daalt. De minister vestigt haar hoop op twee sporen. Het eerste is innovatie. Nou, daarvan weten we dat er nog geen stalvloer bij de rechter standhoudt. En wanneer komt die Rav-systematiek? Dat zou ik ook willen vragen aan de staatssecretaris van IenW, die hier niet aanwezig is. Daar wachten we ook al eindeloos op. Ik heb een motie uit 2023 die minister Van der Wal daar al om vroeg. We hebben nog steeds geen duidelijkheid over hoe die innovaties in recht kunnen worden verleend.
Het tweede spoor is die bedrijfsgerichte emissiereducties. Daar ben ik een groot voorstander van. Ik denk dat dat heel veel kan doen omdat je dan de boer zelf aan het roer zet, maar we hebben geen vijf tot zeven jaar de tijd om te wachten tot dit is uitgewerkt. De heer Grinwis deed een aantal voorstellen voor hoe je al vandaag de dag kunt beginnen. Ik heb daar zelf ook een onderzoek onder liggen. Dat is datzelfde onderzoek waar de heer Grinwis het over had. Je kunt al in een korte tijd beginnen met forfaitair werken met dergelijke normen. Dan gaat die boer geprikkeld en gestimuleerd worden om te komen tot emissievermindering.
Of Holman, NSC:
quote:
Toen wij daar waren met een aantal Kamerleden, was het antwoord van de Raad van State heel simpel gezegd: u moet leveren. Wij leveren niet. Je zult een plan moeten maken dat aangeeft hoe wij leveren. Dat gaat niet door allerlei processen te beschrijven. Dat gaat niet door een duizenddingendoekje over natuurontwikkeling te formuleren. Er zal actie moeten komen. Je zult visie moeten hebben. Je zult een plan moeten maken, waarin je dat duidelijk moet aangeven. De enige manier om een doorbraak te krijgen in de hele affaire, in de hele stikstofzaak, is doordat wij daadwerkelijk gaan leveren.
En dit
quote:
Ja. Door daadwerkelijk het monster in de bek te durven kijken, naar wat de werkelijke problematiek is, en door op grond van visie een plan te formuleren, zodat je daadwerkelijk verandering brengt in de situatie waarin we nu verkeren. Het is heel eenvoudig dat we moeten leveren. We moeten de instandhouding van de natuur organiseren. Dan zal blijken of de plannen toereikend zijn en of er genoeg middelen zijn, maar kom met een plan. Je zult de emissie moeten verlagen. Dan is er een discussie over wat een gepaste omvang is van de veestapel om de doelen te halen. Daarbij horen ook aanvullende maatregelen, op termijn misschien met stalsystemen, met innovaties en wellicht ook met normeren en beprijzen, zoals de heer Van Campen schetst. Maar als we geen actie ondernemen, als we geen concreet doel hebben, als we niet alle mogelijke oplossingen bundelen, dan blijven we gewoon drie jaar doorgaan zoals we nu bezig zijn. Volgens mij wil niemand dat.
En dit was ook opvallend:
quote:
Mevrouw Bromet (GroenLinks-PvdA):
Het betoog van de heer Holman had het betoog van GroenLinks-PvdA kunnen zijn, vijf jaar geleden, maar we zijn nu vijf jaar verder. Daar word ik wel een beetje kriegel van. De realiteit is dat we nog groeien in stikstof, doordat er latente ruimte is die ingenomen wordt, doordat er nog geen vergunningplicht is voor intern salderen. Hoe staat de heer Holman tegenover dat soort maatregelen, die we morgen in kunnen voeren?

De heer Holman (NSC):
Terecht. Ik veronderstel dat mevrouw Bromet mij niet kwalijk neemt dat ik hier vijf jaar geleden niet was en u niet heb kunnen steunen. Maar het is toch een ondersteuning van uw verhaal. Misschien hebt u dan de eer om na vijf jaar tijd, met terugwerkende kracht, toch gelijk te krijgen op dat punt. Je zult daadwerkelijk invulling moeten geven aan de vraag die u stelt.
pi_216333548
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik adviseer: lees er gewoon een paar na. NSC (Holman) en VVD (Van Campen) staan echt pal met samen met Vedder (CDA) voor snelle en goede maatregelen.

Een tip, dit debat: https://www.tweedekamer.n(...)14688&did=2024D48840

Dit bijvoorbeeld:
[..]
Of dit:
[..]
Of Holman, NSC:
[..]
En dit
[..]
En dit was ook opvallend:
[..]

Topreactie! Dankje.

Maar ik ben niet erg overtuigd. Dat aansporen haast te maken deed de VVD ook bij bijvoorbeeld Faber. Zonder dat het enig effect heeft gesorteert of enige consequentie had. Ik zou niet weten waarom het op dit onderwerp anders is. Zoals ik dit lees gaan ze de minister gewoon nog een keer aansporen iets te doen. Zo van neem nog maar 6 maanden en als je dan weer niks presenteert dan krijg je gewoon nog 6 maanden. Net zo lang tot de VVD er beter voorstaat in de peiling.

NSC vind ik minder stellig dan de VVD. Maar die zullen vast wel stellen dat ze vertrouwen hebben in de minister.

Terwijl ik het typ zie ik dit bericht.https://nos.nl/artikel/25(...)and-mag-niet-op-slot
quote:
De meest betrokken bewindslieden, onder wie die van Landbouw (Wiersma), Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening (Keijzer) en Infrastructuur en Waterstaat (Madlener) moeten de komende weken op zoek naar andere oplossingen dan BBB-minister Wiersma nu op tafel heeft gelegd.
Dus ze mogen nu op zoek naar een oplossing. Want dat hoefde blijkbaar nog niet ofzo. Zo hoog staat het op het prioriteitenlijstje van ze. Dat na een jaar de minister maar eens wordt gevraagd of ze wil beginnen haar werk te doen.

Je ziet dat ze nog maar een keer inzetten op uitstellen en vertragen.
pi_216333776
Ik heb ook een beetje mijn bedenkingen als ik zie wie er in die commissie zitten. 3 ministers die het probleem ontkennen, het is bijna nieuwe kansloze geitenpaadjes gegarandeerd want de BBB gaat echt nooit de sector saneren. Een Hermans erbij zou al een slok op een borrel schelen.

Verder is de vraag niet of de Kamer blaft maar of die bijt. Een kabinetsval op stikstof is immers voor de BBB geen ramp en de PVV waait gewoon populistisch mee, kan de VVD bij hun achterban impopulair beled gaan verdedigen. Zie ik opportunist Yesilgöz niet doen.
pi_216333828
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:16 schreef tizitl2 het volgende:
Ik heb ook een beetje mijn bedenkingen als ik zie wie er in die commissie zitten. 3 ministers die het probleem ontkennen, het is bijna nieuwe kansloze geitenpaadjes gegarandeerd want de BBB gaat echt nooit de sector saneren. Een Hermans erbij zou al een slok op een borrel schelen.

Verder is de vraag niet of de Kamer blaft maar of die bijt. Een kabinetsval op stikstof is immers voor de BBB geen ramp en de PVV waait gewoon populistisch mee, kan de VVD bij hun achterban impopulair beled gaan verdedigen. Zie ik opportunist Yesilgöz niet doen.
Eens, het zou mooi zijn als het een positief effect heeft maar verwacht er weinig van…
pi_216333960
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:16 schreef tizitl2 het volgende:

Er staat oa. Die drie konden niet missen omdat ze dorect betrokken zijn, maar ik neem aan dat Hermans (Groene groei en klimaat) en Beljaarts (EZ) er ook bij zitten.

En nogmaals: het kabinet stribbelt idd tegen, maar de Kamer is wel echt duidelijk.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 19:29:43 #217
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216334003
@Hanca
Dat je je inleest valt natuurlijk te prijzen. Maar vind jij het onderwerp zo belangrijk/boeiend dat je serieus urenlange (commissie)debatten hierover volgt? Met artikelen in het nieuws en een schuin gericht op de praatprogramma's kun je ook prima het spel overzien denk ik.

Ik vind het een oersaai onderwerp namelijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216334086
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:29 schreef phpmystyle het volgende:
@:hanca
Dat je je inleest valt natuurlijk te prijzen. Maar vind jij het onderwerp zo belangrijk/boeiend dat je serieus urenlange (commissie)debatten hierover volgt? Met artikelen in het nieuws en een schuin gericht op de praatprogramma's kun je ook prima het spel overzien denk ik.

Ik kijk sowieso veel commissiedebatten (meer dan plenaire, die zijn vaak niks, zeker die met lijsttrekkers skip ik bijna altijd op de APB na). En ik denk inderdaad dat de landbouwcommissie momenteel mijn favoriete commissie is, dat was altijd financiën, maar helaas zijn die inhoudelijk echt minder geworden.

Praatprogramma's kijk ik niet, waarom zou je kijken naar mensen die over politiek praten als je de politieke debatten zelf ook kunt zien.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 19:36:22 #219
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216334105
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik kijk sowieso veel commissiedebatten (meer dan plenaire, die zijn vaak niks, zeker die met lijsttrekkers skip ik bijna altijd op de APB na). En ik denk inderdaad dat de landbouwcommissie momenteel mijn favoriete commissie is, dat was altijd financiën, maar helaas zijn die inhoudelijk echt minder geworden.

Praatprogramma's kijk ik niet, waarom zou je kijken naar mensen die over politiek praten als je de politiek zelf ook kunt zien.
Hoe meer de camera erop, hoe valser ze zijn..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 17 januari 2025 @ 19:36:43 #220
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216334112
Delay and pray.
Beproefde tacktiek in hopeloze situaties.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216334175
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:29 schreef phpmystyle het volgende:
@:hanca

Ik vind je posts oersaai. Ik snap ook niet waarom je ze plaatst. Voegt telkens toch 0,0 toe aan het topic.
pi_216335402
Kunnen ze niet een crisiswet maken? Dat werkte de vorige keer ook goed.
pi_216335548
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er staat oa. Die drie konden niet missen omdat ze dorect betrokken zijn, maar ik neem aan dat Hermans (Groene groei en klimaat) en Beljaarts (EZ) er ook bij zitten.

En nogmaals: het kabinet stribbelt idd tegen, maar de Kamer is wel echt duidelijk.
Ik hoor eigenlijk geen enkele bron over Hermans, Beljaarts wel maar dan wordt het dus nog meer een PVV & BBB aangelegenheid met trekpop Schoof erbij.

Enige waarschijnlijke minister van een andere partij die ik voorbij zie komen is Brekelmans van defensie, en daar vind men vast wel een uitzondering voor zodat ze hun oefenterrein hebben.

En ja ik weet dat de Kamer kritisch is, maar gaan ze als het er om hangt dan ook Wiersma wegstemmen met het risico van een kabinetsval? Ik zie die niet zo snel en gok meer op 2 jaar uitstelgedrag en vingers in de oren.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 21:41:01 #224
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216335772
Komend week wel interessant debat over voorstel van Bontenbal om aantal moties fors te gaan beperken op basis van een soort staffel. 150 moties + aantal leden partij. En dan maximaal aantal moties per debat.

https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A07822

Men is het er wel over eens dat er veel te veel moties worden ingediend maar hoe het moet worden beperkt is nog een tweede.
pi_216336158
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Komend week wel interessant debat over voorstel van Bontenbal om aantal moties fors te gaan beperken op basis van een soort staffel. 150 moties + aantal leden partij. En dan maximaal aantal moties per debat.

https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A07822

Men is het er wel over eens dat er veel te veel moties worden ingediend maar hoe het moet worden beperkt is nog een tweede.
Bontebal is best wel lekker bezig. Mag hopen dat hij wat kiezers weet te winnen. Denk niet dat er veel in de kamer op een meer constructieve manier bezig zijn op het moment. Niet mijn politiek verder dat CDA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')