abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216239236
Of wat het thema dan ook was :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_216239643
Ik heb een elektrische deken maar die gaat alleen aan als ik wakker ben.
Ik moet zo boodschappen doen maar ik heb zo geen zin..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_216239678
Ik moet opstaan en zo geen zin. :P
pi_216239757
Ik moet een funko terugbrengen en ik heb ook geen zin :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216239869
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:04 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik gebruik mijn eigen al jaren en jaren. Voor de kinderen niet idioot heet natuurlijk. Ik vind elektrische dekens enzo enger, altijd bang dat ze door een gek defect te heet worden en in brand vliegen of dat m'n kind zich opknoopt in de kabel.

Wollen hoeslakens: kun je die gewoon wassen? Of is dat apart en niet in de droger etc? Want da's geen doen met 1-2 keer per nacht een nat bed.

Update trouwens: met een grote, warme kruik heeft hij doorgeslapen. Vanochtend was de kruik nog aangenaam en hij is er dol op. Nou was dat mijn kruik, dus als het niet meer spekglad is gaan we extra lange kruiken halen bij action of hema. Lijkt me heerlijk als hun hele ligplek lekker warm is en blijft.
Ja vooral op de watertemperatuur letten idd bij zo'n kruik. :Y

Wol moet wel op een eigen programma en mag niet in de droger, maar is heel snel droog, (tot op zekere hoogte) zelfreinigend en vochtafstotend dus dat maakt het weer vrij goed te doen vind ik qua 'onderhoud'.

Fijn dat de kruik geholpen heeft!
pi_216240100
Ik heb al gesport, voor niets bij de apotheek gestaan, de woonkamer opgeruimd en een lading spullen vanuit de schuur in de auto gezet. ^O^
Zo naar de stort en dan eens nadenken hoe ik de opakat over een paar uur zonder schrammen (van mezelf) bij de kattentrimmer in haar busje ga krijgen.
pi_216240212
Zooo, lekker bezig exode :D en succes straks met opakat :)

Funko is teruggebracht en nu zit ik, uiteraard O-) te lunchen met zoon.
If they say
pi_216240261
Ik heb gister nog een recept laten ophalen. Heb ik wel 2x over moeten bellen en daarna moest Mrs V het nog eens vragen voor ze het daadwerkelijk leverden, maar alle drie de keren contact gaven ze wel aan dat het prima was want spoed.

Ik weet niet of dit echt de reclame is die ik probeerde te maken..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216240406
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:45 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb gister nog een recept laten ophalen. Heb ik wel 2x over moeten bellen en daarna moest Mrs V het nog eens vragen voor ze het daadwerkelijk leverden, maar alle drie de keren contact gaven ze wel aan dat het prima was want spoed.

Ik weet niet of dit echt de reclame is die ik probeerde te maken..
Zelfs al zou het thuis op zijn, was het geen spoed. Wel belangrijk maar 1 dag zonder kan wel.

Na een paar x laat bestellen en leveringsproblemen, hou ik nu minstens 1,5 week aan als buffer.
pi_216240407
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:30 schreef exode het volgende:
Ik heb al gesport, voor niets bij de apotheek gestaan, de woonkamer opgeruimd en een lading spullen vanuit de schuur in de auto gezet. ^O^
Zo naar de stort en dan eens nadenken hoe ik de opakat over een paar uur zonder schrammen (van mezelf) bij de kattentrimmer in haar busje ga krijgen.
Heb je een kartonnen doos? :+
pi_216240410
Fleece want ik kan niet tegen wol :@
Werewolf
pi_216240619
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:59 schreef vencodark het volgende:

[..]
Heb je een kartonnen doos? :+
Ik heb een transport ding, maar die is traumatisch voor de kat. In dozen kruipt die gekke kat van ons niet. Ik denk tillen.
pi_216240694
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:18 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb een transport ding, maar die is traumatisch voor de kat. In dozen kruipt die gekke kat van ons niet. Ik denk tillen.
Je kat is stuk. :P
Succes.
pi_216240738
Wij zijn weer thuis! *O* Heerlijke reis gehad O+

Wat heb ik afgelopen maand gemist? 8-)
pi_216240940
Dat de apotheken staken werd hier vorige week uitgebreid aangekondigd in de buurtapp, moest daar wel hard om lachen.

Ik had net een collega die een juridische kwestie heeft voorgelegd aan ChatGPT en het antwoord dat hij kreeg ging verdedigen want 'ChatGPT zegt dat het mag'. Jongens, ik denk dat ik mijn baan wel op kan zeggen :+
  vrijdag 10 januari 2025 @ 14:53:10 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216240982
Ik zag van de week iets langskomen waarin ChatGPT had gesteld dat ¤ 10.000 bruto een netto inkomen van ¤ 4.500 zou zijn.

Er gewoon even ¤ 1.500 naast zitten, zelfs voor België klopte het netto bedrag niet.

Ergo: ze weet niet alles en roept vaak maar wat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:47:44 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_216241417
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:04 schreef Tink89 het volgende: [..] Ik gebruik mijn eigen al jaren en jaren. Voor de kinderen niet idioot heet natuurlijk. Ik vind elektrische dekens enzo enger, altijd bang dat ze door een gek defect te heet worden en in brand vliegen of dat m'n kind zich opknoopt in de kabel. Wollen hoeslakens: kun je die gewoon wassen? Of is dat apart en niet in de droger etc? Want da's geen doen met 1-2 keer per nacht een nat bed. Update trouwens: met een grote, warme kruik heeft hij doorgeslapen. Vanochtend was de kruik nog aangenaam en hij is er dol op. Nou was dat mijn kruik, dus als het niet meer spekglad is gaan we extra lange kruiken halen bij action of hema. Lijkt me heerlijk als hun hele ligplek lekker warm is en blijft.
Zo heeft iedereen wat. Mijn tante heeft elektrische dekens gebruikt voor de kinderen vanaf baby aan, omdat zij verminkte ledematen heeft door een lekkende kruik :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216241419
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:53 schreef Leandra het volgende:
Ik zag van de week iets langskomen waarin ChatGPT had gesteld dat ¤ 10.000 bruto een netto inkomen van ¤ 4.500 zou zijn.

Er gewoon even ¤ 1.500 naast zitten, zelfs voor België klopte het netto bedrag niet.

Ik heb het net gevraagd.
quote:
Na belasting en premies hou je ongeveer ¤5.600 - ¤6.200 netto over.
Dat is een behoorlijk eind van 4500

En ook
quote:
Wil je een precieze berekening, dan kan ik een tool of rekenvoorbeeld voor je opzetten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:50:23 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_216241434
quote:

Ach, als je iets over de WKR wil weten, dan moet je het niet aan mij vragen, want chat GPT weet dat ook. Ook al heb ik net een cursus gehad. En je omzetcijfers kan je gewoon in chat GPT gooien. En een contract voor een medewerker haal je er ook zo uit. :{w

Nog 21 dagen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216241563
Mijn ervaring is dat chatGPT er vaker naast zit dan dat het goede info heeft. Alleen al de vraag welke dierentuin in Nederland koala’s heeft is nog nooit goed beantwoord. Copilot doet het al wat beter en komt in ieder geval met een bronvermelding/link voor meer info, maar zit er ook nog vaak naast.

Ik heb van de week gevraagd met wie ‘Kees de groot’ geboren in ‘Amsterdam’ in 1919 getrouwd was in 1948 (ik kon in het zelf gevonden document niet goed lezen of er den of der in de achternaam stond). Ik kreeg zowel van copilot als chatGPT het antwoord dat ‘andere naam die er op lijkt’ getrouwd was met ‘naam’ in 1918. Dan faal je gewoon nog flink als AI

Dat is net als waarom Google niet zo nuttig meer is nu zij AI geïmplementeerd hebben, als je daar een vraag stelt krijg je ook eerst allerlei foute/ niet gevraagde antwoorden en moet je je eerst door allerlei onzin/verkooplinkjes heen werken voor je bij nuttige info komt. Praktisch voor luie basisvragen (hoeveel inch is 5 cm), maar niet voor lastigere vragen.
pi_216241660
Mijn directe collega's zijn enorm bezig met AI en alles erom heen. Chat GPT is natuurlijk gewoon een verzamelbak van alles wat op internet staat. Ook alle onzin ;)

Maar
De kat is getrimd, ik herhaal de kat is getrimd.

Beest was strontzenuwachtig maar die mevrouw was een soort kattenfluisteraar dus ging hartstikke goed. Ze geloofde niet dat hij al 18 jaar is. Ja, hij is niet alleen raar maar ook fit en druk en en en.

Want echt als je vreemde kat opzoekt (via chat GPT) krijg je een foto van hem. Vroeger toen we nog een kattenoppas aan huis hadden, hadden we een paar keer een vrouw die kattengedragskundige was. Die noemde hem heel politiek correct 'apart'. Ze bedoelde eigenlijk weird as f*ck. _O-

En nu is ie nog gekker want hij heeft een mooie kale plek op zijn rug, vilt was niet meer te kammen dus hoppa scheren maar.

Maar het is wel een enorme lieverd die nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan (behalve dan duiven, minstens 1 muis, een rat, padden, 100en libelles, vlinders en vast nog meer vogels waar ik alleen vieze ingewanden van terugvond).
pi_216242495
Jouw kat exode O+

Hoe vervoer je de versgekochte Lego Weg is Weg van Harry Potter in de auto?
Op de achterbank, in de gordels :') _O-
If they say
pi_216243311
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Jouw kat exode O+

Hoe vervoer je de versgekochte Lego Weg is Weg van Harry Potter in de auto?
Op de achterbank, in de gordels :') _O-
Ooh cool! Ik ben as we speak Het ministerie van toverkunst aan t bouwen.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:03:09 #24
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216243679
quote:

Ze wist anders wel welke clip ik bedoelde met meisje met rode leren en Mickey mouse top.
pi_216244413
Ik vind ChatGPT vooral fijn voor genereren. Lange teksten omzetten naar taalniveau A2, plaatjes maken op basis van specifieke aanwijzingen maar ook voor de sinterklaassurprises gebruikt (ik wilde quizvragen over een bepaald onderwerp). Ik cross reference ook wel dingen die ik zelf bedenk (ideeën voor een workshop, wetenschappelijke artikelen). Voor opzoekbare feitjes ben ik niet zo fan.
pi_216244817
Ik gebruik het wel, maar stel dan vaak een paar vragen en kom regelmatig inconsistenties tegen.
Als ik die dan weer benoem, heb ik wel de indruk dat ik het daarna beter begrijp dan ervoor.
pi_216250337
Heeft iemand hier toevallig ervaring met (niet al te dure) zonwering met zuignap bevestiging?
pi_216251721
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 09:08 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met (niet al te dure) zonwering met zuignap bevestiging?
Hier vandaan. Denk 2 zomers erop gehad nu, scheelt enorm in warmte. 6 ramen en 2 deuren binnen, 2 ramen buiten en de veluxramen op zolder. Blijven allemaal goed hangen.

:D Even de betaling opgezocht. Velux gekocht voorjaar 21, rest voorjaar 22. Dus al 4 resp 3 jaar erop.
pi_216251803
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 09:08 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben op zolder en bij de schuifpui zonwering van suneclips.
Op zolder heb ik ze binnen, het houdt wel wat tegen, maar ik denk dat buiten beter werkt.
Op de benedenverdieping heb ik aan de achterkant buiten, behalve op de schuivende deur van de schuifpui, want dan kan hij niet open, dus daar heb ik hem aan de binnenkant geplakt.

Ze hebben 2 verschillende uitvoeringen, hoe dichter geweven, hoe minder zon/warmte er doorheen komt. Maar hoe minder je ook naar buiten kan kijken. Die dichtste heb ik op zolder aan de achterkant. Verder de iets minder dicht geweven.
Ze zitten er hier de hele zomer op en het blijft prima zitten.
Fake it till you make it...
pi_216252374
Wij hebben dus die dichte want alleen boven. Buiten werkt vast beter, maar ook met binnen is het verschil hier wel echt behoorlijk.
pi_216254481
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:33 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben dus die dichte want alleen boven. Buiten werkt vast beter, maar ook met binnen is het verschil hier wel echt behoorlijk.
Het maakt ook aan de binnenkant echt wel verschil, ben ik met je eens :)
  zaterdag 11 januari 2025 @ 14:35:40 #32
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_216254599
Ah daar heb ik vorig jaar naar zitten kijken toevallig dus toch een aanrader?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216255186
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 14:35 schreef oh-oh het volgende:
Ah daar heb ik vorig jaar naar zitten kijken toevallig dus toch een aanrader?
Ik vind ze het geld wel waard.
Wij hebben voor en zijkant op de begane grond en de 1e verdieping van die optrekbare screens, ook heel fijn. Maar een stuk kostbaarder.
En beneden bij de schuifdeur wilde ik iets wat ik niet steeds op hoef te halen als ik de deur open wil doen. Werkt echt prima.
pi_216255741
Ik heb net gevochten. Met een kunstkerstboom. Dat kutding wilde niet meer uit elkaar, zelfs met zn twee eraan sjorren hielp niet }:| Nu heeft ie nog maar twee delen ipv drie en past deel drie niet meer in de doos :')
Maar, ik heb mn huis terug.
If they say
pi_216256619
De kerstboom is wel al weg, maar er staat nog steeds kerstversiering hier en daar. Er moest ook wel ruimte komen voor het hooglaagbed.
Kan me nergens toe zetten vandaag. Moet nog steeds een paar boodschappen doen.Ben telkens zo moe.
pi_216256836
Kerstboom is er vorig weekend uitgegaan. Ik vind het fijn om alle kerstspullen weg te hebben als de kerstvakantie voorbij is.

We gaan door met de verjaardagen nu. Oudste vandaag en over 2 weken de meiden.
pi_216256915
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb net gevochten. Met een kunstkerstboom. Dat kutding wilde niet meer uit elkaar, zelfs met zn twee eraan sjorren hielp niet }:| Nu heeft ie nog maar twee delen ipv drie en past deel drie niet meer in de doos :')
Maar, ik heb mn huis terug.
Ze te lezen is het 0-0 geworden ;) .

Onze kerstboom was aan het eind van de vakantie al weg en vorige week afgevoerd.
Afgelopen week even opruimpauze gehad, ik ga komende week weer verder.
We hebben de offerte van de vloer ook intussen.
Nu nog van de verhuizer voor de opslag, hopen dat ze de spullen sneller kunnen ophalen en terugbrengen dan dat ze die offerte sturen :+ .
pi_216257239
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:33 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ze te lezen is het 0-0 geworden ;) .

Onze kerstboom was aan het eind van de vakantie al weg en vorige week afgevoerd.
Afgelopen week even opruimpauze gehad, ik ga komende week weer verder.
We hebben de offerte van de vloer ook intussen.
Nu nog van de verhuizer voor de opslag, hopen dat ze de spullen sneller kunnen ophalen en terugbrengen dan dat ze die offerte sturen :+ .
Klopt, maar das alleen maar omdat het vandaag geen grofvuilophaaldag is. Anders had ik um écht de straat opgeschopt :P

Oooh, lekker traag bedrijf dus. Hopelijk straks wat vlotter ;) Wanneer is de planning om over te gaan?
En fijn dat de offerte voor de vloer binnen is. Scheelt toch weer stress, want vloer :Y

Ik liet, jaaaaren geleden een offerte maken voor de tuin. Nooit meer wat gehoord. Dat figuur bleef doorzagen over stapstenen. En elke keer schoot ik dat af. Blijkbaar was dat dan een no-go voor een offerte.

@Kyara gefeliciteerd met oudste *O*

En @_Ingrid_ hoe gaat het met Rich?
If they say
  zaterdag 11 januari 2025 @ 20:00:54 #39
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216258863
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
De kerstboom is wel al weg, maar er staat nog steeds kerstversiering hier en daar. Er moest ook wel ruimte komen voor het hooglaagbed.
Kan me nergens toe zetten vandaag. Moet nog steeds een paar boodschappen doen.Ben telkens zo moe.
Even rust nemen hoor. Die boodschappen kunnen vast wel wachten :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_216259349
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:56 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

En @:_Ingrid_ hoe gaat het met Rich?
Het gaat redelijk. Hij is nogal beperkt nu, kan zo goed als niks. Das **** Gisteravond en nacht wel veel pijn aan zijn knie in het gips. Die kan natuurlijk geen kant op. En hij heeft al zenuwschade vanuit zijn rug.
Ging zijn rechterbeen ook meedoen en zijn rug. Moest hij ook nog nr 2 doen. ;(
Ligt niet fijn op de zij dan erna. Maar tis allemaal weer gelukt.
Nu gaat t weer redelijk, veel uren kunnen slapen uiteindelijk.
Overgezet naar ons eigenlijk ziekenhuis, das wel fijn!
Willen ze wel weer opnieuw foto's maken en een gesprek met de chirurg aankomende week. Moet dan maar.
pi_216259452
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:00 schreef livelink het volgende:

[..]
Even rust nemen hoor. Die boodschappen kunnen vast wel wachten :*
Ben ff snel heen gegaan, is gelukkig op 5 minuten fietsen. Verder niks gedaan. Alleen Tyler (die heeeeeeel aanwezig pubert zeg maar :( ) gevoederd. Ben net pas zelf wat wezen eten, gewoon simpel broodjes gebakken ei.
Misschien toch maar weer bloed laten testen of mijn waardes nu eens verbeterd zijn.
Had flink tekort aan foliumzuur, b12/d3, en m....zuur. Kreeg b12 injecties, maar mocht ik niet meer. Nu b12 complex pillen al een tijdje. Maar iig de moeheid blijft. Trillen komt weer terug. En verwijzing neuroloog duurt ook ruim 3 maanden. (hemiplegische) migraine komt ook wekelijks weer terug, soms paar dagen achter elkaar.
pi_216259521
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:26 schreef Kyara het volgende:
Kerstboom is er vorig weekend uitgegaan. Ik vind het fijn om alle kerstspullen weg te hebben als de kerstvakantie voorbij is.
Dat vind ik ook, maar de rest was tegen. Dus ik begon vandaag met het opruimen. Alle ballen enz zijn al uit de boom, maar toen moest ik naar mijn vrijwilligerswerk. Dus nu staat de boom er nog met alleen lichtjes erin. Nog 1 avondje gezellig licht en dan morgen écht opruimen :D
  zaterdag 11 januari 2025 @ 20:41:48 #43
37150 livelink
pi_216259585
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:35 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Ben ff snel heen gegaan, is gelukkig op 5 minuten fietsen. Verder niks gedaan. Alleen Tyler (die heeeeeeel aanwezig pubert zeg maar :( ) gevoederd. Ben net pas zelf wat wezen eten, gewoon simpel broodjes gebakken ei.
Misschien toch maar weer bloed laten testen of mijn waardes nu eens verbeterd zijn.
Had flink tekort aan foliumzuur, b12/d3, en m....zuur. Kreeg b12 injecties, maar mocht ik niet meer. Nu b12 complex pillen al een tijdje. Maar iig de moeheid blijft. Trillen komt weer terug. En verwijzing neuroloog duurt ook ruim 3 maanden. (hemiplegische) migraine komt ook wekelijks weer terug, soms paar dagen achter elkaar.
Denk alsjeblieft goed aan jezelf. Mijn buurmeisje had ook zwaar B12-tekort. En merkt het nu direct als het weer mis is en dan gaat ze direct bloed laten prikken.
pi_216260064
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:56 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Klopt, maar das alleen maar omdat het vandaag geen grofvuilophaaldag is. Anders had ik um écht de straat opgeschopt :P

Oooh, lekker traag bedrijf dus. Hopelijk straks wat vlotter ;) Wanneer is de planning om over te gaan?
En fijn dat de offerte voor de vloer binnen is. Scheelt toch weer stress, want vloer :Y

Ik liet, jaaaaren geleden een offerte maken voor de tuin. Nooit meer wat gehoord. Dat figuur bleef doorzagen over stapstenen. En elke keer schoot ik dat af. Blijkbaar was dat dan een no-go voor een offerte.

@:Kyara gefeliciteerd met oudste *O*

En @:_Ingrid_ hoe gaat het met Rich?
We hoeven alleen de benedenverdieping leeg, dat gaat bij hen in de opslag. We gaan zelf boven/op zolder wonen tijdelijk.

Raar van die offerte voor de tuin... maar misschien maar goed dat je dan niet met dat bedrijf ik zee bent gegaan, anders had je stapstenen gehad in de tuin...

@_Ingrid_ ik denk dat de mate van drukte ook wel een grote invloed kan hebben op je vermoeidheid en klachten. Zal vast niet helpend zijn... pas goed op jezelf. Je kan pas voor anderen zorgen als je ook goed voor jezelf zorgt!
Maar lijkt me ook verstandig om je waardes weer te laten controleren als je zo moe blijft. :*
pi_216260123
Mistig... En dan bedenkt een van de buren dat het een goed idee is om lekker de open haard te stoken -O- Toen ik het rook (en dus roosters ging sluiten), stonk mijn hele huis al.
pi_216260550
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 21:13 schreef Nijna het volgende:

[..]

@:_Ingrid_ ik denk dat de mate van drukte ook wel een grote invloed kan hebben op je vermoeidheid en klachten. Zal vast niet helpend zijn... pas goed op jezelf. Je kan pas voor anderen zorgen als je ook goed voor jezelf zorgt!
Maar lijkt me ook verstandig om je waardes weer te laten controleren als je zo moe blijft. :*
Je hebt helemaal gelijk hoor!
Kan makkelijk 10-12 uur slapen als ik geen wekker zet val ik zo weer in slaap.
En dat zonder oordopjes in. Maakt niet uit hoe laat ik naar bed ga. Ga maandag de huisarts weer bellen.
pi_216260565
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 21:16 schreef Hupje het volgende:
Mistig... En dan bedenkt een van de buren dat het een goed idee is om lekker de open haard te stoken -O- Toen ik het rook (en dus roosters ging sluiten), stonk mijn hele huis al.
Das balen zeg!
  zaterdag 11 januari 2025 @ 21:50:33 #48
37150 livelink
pi_216260683
quote:
Wat irritant, zeg. Hier zijn gelukkig weinig stokers in de buurt.
pi_216260732
quote:
Getver :{
pi_216260874
Oi @_Ingrid_ gaat met jullie beide dus niet lekker ;( Wat Livelink en Nijna ook zeggen, pas ook goed op jezelf he? Is er niemand die jullie kunnen helpen zodat het niet allemaal op jou neerkomt? :*

Ja, nee, tuurlijk, jullie waren aan het verbouwen @Nijna Ik ben weer lekker bezig :')
Weet je ook hoelang het ongeveer allemaal gaat duren? Voordeel is wel, straks een verse benedenverdieping :)

Lekker dan @Hupje :{ Ik snap dat niet hoor, stoken met mistig weer.

Zat ik bijna een week met een halfverlichte kerstboom, haal ik de lampjes eruit, deed het ene snoer het ineens weer :? Geen idee wat het geweest is, had meteen al gecheckt of alle lampjes nog goed zaten. Weird.
If they say
pi_216261333
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 22:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Oi @:_Ingrid_ gaat met jullie beide dus niet lekker ;( Wat Livelink en Nijna ook zeggen, pas ook goed op jezelf he? Is er niemand die jullie kunnen helpen zodat het niet allemaal op jou neerkomt? :*

Op dit moment ff niet. Ene vriendin in de buurt heeft zelf ineens rare gezondheidsproblemen. Andere vriendin en buuf zit zelf totaal niet goed in haar vel, die moet binnenkort aan een kunstgebit en is er erg bang voor. En buum en vriend helpt waar hij kan, zoals van de week rijden naar het ziekenhuis tenzij de vergoeding rond is. Hij heeft zelf fibro dus we willen hem ook niet teveel lastig vallen. En hij helpt buuf dan ook weer. Als je het nog snapt. ;)
Andere bestie woont tegenwoordig voornamelijk in Portugal of zit bij haar ouders in Amersfoort, ook niet in de buurt van Assen.
Verder familie van Rich woont in Noord Holland of Brabant of wel dichterbij, maar druk aan het werk.
En die willen we dan ook niet teveel lastig vallen.
Sinds een paar maanden een nieuwe vriendschap en je raad het al, ookal met lichamelijke klachten. :{
We kiezen ze wel uit he! :s) Maar wel een schat van een vent! En met 2 rechterhanden, dus die komt binnenkort helpen klussen. Want er blijft nu veel liggen.
Verder wel goede kennissen en ook vrienden van Rich die hij op een vriendenforum spreekt, maar ook allemaal aan de andere kant van het land.

Mijn moeder heeft het druk met mijn vader en zichzelf. Ze werkt ook nog steeds fulltime. Haar buurman, waar ze mee bevriend was is net overleden en door miscommunicatie -O- zijn ze niet bij de uitvaart geweest. Ze hadden wel graag afscheid genomen. De postbode heeft de rouwkaart niet gebracht. Uren totaal gebeld en ge-appt met mijn moeder ervoor en erna om proberen om te boel te redden zeg maar. Gelukkig is de uitvaart opgenomen en kunnen ze het iig terugkijken.
En met mijn zusje nog steeds niet zo'n contact dat ze zou komen helpen en die zit psychisch ook niet lekker nu.
pi_216262976
quote:
Das aardig aso, wij stoken nooit bij mistig weer.
Bij ons was het helder maar toen ik gisteren richting Brabant reed werd het zicht steeds minder.

Ik kwam vannacht pas thuis van een topavond bij/met vrienden en ons huis stonk dus ook, vooral de badkamer. Bleek dat zowel B als Juul vuurtje hadden gestookt bij de Scouting.
pi_216263001
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 22:04 schreef Mushanga71 het volgende:

Ja, nee, tuurlijk, jullie waren aan het verbouwen @:Nijna Ik ben weer lekker bezig :')
Weet je ook hoelang het ongeveer allemaal gaat duren? Voordeel is wel, straks een verse benedenverdieping :)

Zat ik bijna een week met een halfverlichte kerstboom, haal ik de lampjes eruit, deed het ene snoer het ineens weer :? Geen idee wat het geweest is, had meteen al gecheckt of alle lampjes nog goed zaten. Weird.
We zijn nog niet aan het verbouwen, we gaan verbouwen binnenkort, ik hoop dat we gauw een definitieve datum krijgen dat ze starten... Het gaat een maand of 2 duren...

Dat lichtjessnoer klinkt alsof er ergens een breukje ofzo in een kabeltje zit. Als je dan wat met het snoer hannest, dan maakt het weer goed contact en doen ze het weer, zoiets?

@_Ingrid_ zijn er bij jullie in de buurt misschien mogelijkheden voor een vrijwilliger, die bijvoorbeeld zo'n ritje naar het ziekenhuis kan doen? Of die eens een klusje wil doen of weet ik veel, thuis een uurtje komt helpen zodat jij even weg kan ofzo? Kan het buurtteam niet met jullie meedenken?
Geen idee of je zit te wachten op dit soort adviezen hoor, maar ik dacht ik gooi het toch maar neer, wie weet heb je er iets aan. Sterkte :*

@exode, he getver. Gaat altijd zo in je kleren zitten die rooklucht.
Leuke avond gehad, goed zo ^O^
pi_216263549
Of de ha inschakelen voor hulp @_Ingrid_? Want het is echt wel heel veel wat je nu op je bordje krijgt.
Sterkte :*

Ik haalde de plannen van jou en Hillie door elkaar, @Nijna Jullie gaan verbouwen, zij was met de verhuizing bezig ;)
Twee maanden zal best pittig zijn. Ik kreeg het al op mn heupen van alleen een nieuwe keuken. Maar als je alles goed regelt van te voren, dan moet het te doen zijn. En daarna dan een verse benedenverdieping ;)

Zoon wilde gister één voor één de lampjes vervangen, misschien dat het daar niet goed ging. Toen ik het snoer weer inplugde, deed ie het weer. Zaten een paar kapotte lampjes in en die heb ik vervangen maar daar lag het niet aan. Dan zal het idd het snoer zijn. Weet alleen niet meer welke van de twee het nou was :')

En fikkie stoken exode :D

Ik heb nog steeds een lezersblok. Er liggen dus, nog steeds, acht ongelezen boeken in mn kast en dat is me nog nooit gebeurd. Ik verslind boeken normaliter. En nu staan the Tudors op... Videoland? Heb de dvd's maar streamen gaat makkelijker. Denk dat ik alle diensten maar opzeg :')
If they say
pi_216264152
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Of de ha inschakelen voor hulp @:_Ingrid_? Want het is echt wel heel veel wat je nu op je bordje krijgt.
Sterkte :*

Ik haalde de plannen van jou en Hillie door elkaar, @:Nijna Jullie gaan verbouwen, zij was met de verhuizing bezig ;)
Twee maanden zal best pittig zijn. Ik kreeg het al op mn heupen van alleen een nieuwe keuken. Maar als je alles goed regelt van te voren, dan moet het te doen zijn. En daarna dan een verse benedenverdieping ;)

Zoon wilde gister één voor één de lampjes vervangen, misschien dat het daar niet goed ging. Toen ik het snoer weer inplugde, deed ie het weer. Zaten een paar kapotte lampjes in en die heb ik vervangen maar daar lag het niet aan. Dan zal het idd het snoer zijn. Weet alleen niet meer welke van de twee het nou was :')

En fikkie stoken exode :D

Ik heb nog steeds een lezersblok. Er liggen dus, nog steeds, acht ongelezen boeken in mn kast en dat is me nog nooit gebeurd. Ik verslind boeken normaliter. En nu staan the Tudors op... Videoland? Heb de dvd's maar streamen gaat makkelijker. Denk dat ik alle diensten maar opzeg :')
We willen alles in 1x zodat we maar 1x in de zooi zitten. Leek met het plaatsen van de keuken ook handig dat we dan ook gelijk de vloer doen, als de boel er toch uit is.
We hebben ook gedacht om eerst het een en dan het ander te doen, maar toen besloten we door te sparen tot alles in 1x kon... ik hoop dat we niet teveel obstakels tegenkomen onderweg.
Ik verwacht dat het ook een hoop "wachten" is, want de vloer moet opgehoogd en dat moet in een paar lagen zei degene die dat doet. Dat zal dan ook weer moeten drogen/uitharden. Dus er zullen vast ook dagen zijn dat er niks gebeurd.
pi_216264243
Wij gaan bewust niet de gehele benedenverdieping in 1 keer doen. Wij zouden dan echt het huis uit moeten vanwege gebrek aan plaats boven.
Bij ons zou het ook betekenen dat de gehele vloer inclusief draagbalken eruit moet namelijk, dus dat was een schatting van 3 maanden. Op zijn positiefst.

Nu zijn ze met wachttijden, droogtijden etc etc etc ook een week of 8 bezig volgens mijn planning. En kunnen we gewoon in huis blijven want de woonkamer blijft normaal beschikbaar.

Morgen bel ik de aannemer want die is terug van vakantie en ik wil de planning gaan vastleggen. Ben erg benieuwd want hij wilde in maart al starten en wij vonden mei beter te plannen. We hebben 3 mogelijke data (niet exact op 1 dag vastgepind maar wel om en nabij zeg maar) dus hopelijk past dat voor hem ook.
En anders hebben we pech en wordt het onhandiger gepland voor ons. Of langer zonder keuken, of een stop omdat wij op vakantie (luxe!) etc etc.

Ik ben moeeeeee, gisteren echt zo'n leuke avond gehad, maar was pas om 1 uur thuis en ik kon niet slapen vanwege alle prikkels. MAAR geen watten in mijn hoofd en ik heb zo enorm gelachen. Lang gekletst en daarna nog Hitster gespeeld. Ik als niet drinker heb me prima vermaakt met de steeds gekkere antwoorden na de biertjes _O-
En ik wist verrassend veel antwoorden, vooral bij de Guilty Pleasure versie.
pi_216264697
Wij hebben een paar jaar geleden de keuken en bijkeuken verbouwd. Ik vond het een heel gedoe, met koken in de garage en een koelkast in de woonkamer. En dan met de pannen over straat :+ Omdat we een aparte keuken hebben, hebben we de woonkamer toen zo gelaten. Eigenlijk moet daar de vloer eruit. Maar ik ben bang wat er dan aan zullen treffen en dus stel ik het uit (liefst tot het oneindige, ik zou nog wel ooit willen verhuizen) :@
  zondag 12 januari 2025 @ 11:58:53 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216264706
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:06 schreef exode het volgende:
Wij gaan bewust niet de gehele benedenverdieping in 1 keer doen. Wij zouden dan echt het huis uit moeten vanwege gebrek aan plaats boven.
Bij ons zou het ook betekenen dat de gehele vloer inclusief draagbalken eruit moet namelijk, dus dat was een schatting van 3 maanden. Op zijn positiefst.

Nu zijn ze met wachttijden, droogtijden etc etc etc ook een week of 8 bezig volgens mijn planning. En kunnen we gewoon in huis blijven want de woonkamer blijft normaal beschikbaar.

Morgen bel ik de aannemer want die is terug van vakantie en ik wil de planning gaan vastleggen. Ben erg benieuwd want hij wilde in maart al starten en wij vonden mei beter te plannen. We hebben 3 mogelijke data (niet exact op 1 dag vastgepind maar wel om en nabij zeg maar) dus hopelijk past dat voor hem ook.
En anders hebben we pech en wordt het onhandiger gepland voor ons. Of langer zonder keuken, of een stop omdat wij op vakantie (luxe!) etc etc.

Ik ben moeeeeee, gisteren echt zo'n leuke avond gehad, maar was pas om 1 uur thuis en ik kon niet slapen vanwege alle prikkels. MAAR geen watten in mijn hoofd en ik heb zo enorm gelachen. Lang gekletst en daarna nog Hitster gespeeld. Ik als niet drinker heb me prima vermaakt met de steeds gekkere antwoorden na de biertjes _O-
En ik wist verrassend veel antwoorden, vooral bij de Guilty Pleasure versie.
In die laatste versie van Hitster ben ik ook best goed, al zeg ik het zelf :D

Klinkt als een leuk avondje!

Ik heb weer eens gedanst gisteravond en teveel biertjes gedronken. Nu ligt mijn outfit in de ossengalzeep te weken vanwege mysterieuze vlekken :D Waarschijnlijk het bokbier dat niet allemaal naar binnen is gegaan.

Heerlijk O+
pi_216264782
Als het allemaal tegelijk kan, dan scheelt het idd veel troep @Nijna Straks een paar maanden afzien maar dan ben je ook meteen klaar.

Das wel andere koek @exode, als ook de draagbalken vervangen zouden moeten worden. En als je op den duur toch wil verhuizen, lekker zo laten en das dan voor de volgende :Y
En fijn dat je zo'n heerlijke avond hebt gehad O+

En ik wil zo graag een nieuwe vloer beneden maar dat is er nooit van gekomen. S-t-b-e wilde dan heel de vloer eruit slopen (er liggen minimaal twee lagen plavuizen en dat dan zelf doen dus dan had ik minimaal een jaar in een bouwput gezeten omdat ie niet van het vlotte is, zeg maar :') en dat weigerde ik) maar de tegels zijn redelijk egaal dus ik wilde gewoon een vloer op de bestaande.
Wie weet, later...
If they say
pi_216264871
De draagbalken van de vloer zijn nog goed hoor. Zijn recent nog gecheckt maar we kunnen nu niet goed genoeg isoleren in de kruipruimte voor vloerverwarming. Is nu met Tonzon gedaan vanwege ruimtegebrek en wat gekke hoekjes.

In de woonkamer willen we dus de vloer beter isoleren, vloerverwarming, isolerende voorzetwanden en een wtw systeem. We gaan al wel het raam vervangen en 1 muur isoleren omdat daar een deel van de keuken komt dus dat is wel zo verstandig om meteen te doen.

Zodra ik weet wanneer de aannemer begint kunnen we de volgende stappen eindelijk inplannen. Dat gaat rust geven want we staan in wachtstand. En de definitieve offerte hebben we ook nog niet. Daarna weten we of we de schutting kunnen vervangen en een overkapping laten maken door de tuinman. Want dan komt ook de lang gewenste jaccuzi.
pi_216264976
Die wildcamera he, die had zwager geleend. Ze hadden steeds gaten in het kippenhok maar konden niet echt iets vinden.
Hadden ze onze wildcamera geleend en gisterenavond neergezet. Nou alle ratten van de hele omgeving hebben daar vannacht gefeest....23 filmpjes van ratten. Niet 1 gezin maar gewoon alle families van de hele omgeving in dat hok.
pi_216265024
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:24 schreef exode het volgende:
Die wildcamera he, die had zwager geleend. Ze hadden steeds gaten in het kippenhok maar konden niet echt iets vinden.
Hadden ze onze wildcamera geleend en gisterenavond neergezet. Nou alle ratten van de hele omgeving hebben daar vannacht gefeest....23 filmpjes van ratten. Niet 1 gezin maar gewoon alle families van de hele omgeving in dat hok.
Hiiie, bah! :X
pi_216265146
Isoleren is een behoorlijke klus in de oude dame, exode. Wel lekker dat er wel het nodige gedaan kan worden :Y
Komt de verdere vloerisolatie ooit nog wel. Of niet ;)

Wij hebben een dakopbouw die geïsoleerd moet worden, als ie leegkomt :P
Ga ik tzt es kijken voor die voorzetwanden want dat zal hier ook wel te doen zijn.
De screens met zuignappen die ik hier voorbij zag komen, is ook wel wat. Zon staat natuurlijk heel de dag te branden maar als ik via de ramen wat kan tegenhouden... Zoon wil die kamer graag maar het is daar nu écht te warm in de zomer.
Ik ga es een lijstje maken :)
If they say
pi_216265156
quote:
Weet niet of je zwager nu blij is dat hij weet wat die gaten veroorzaakt ;)
If they say
  zondag 12 januari 2025 @ 13:51:10 #65
37150 livelink
pi_216265791
quote:
Oh, dat was mijn nachtmerrie toen ik de wildcamera ging plaatsen. Ik heb namelijk een konijn buiten. Maar gelukkig geen rat gezien; alleen katten en het konijn. Ik zou mijn kippen wegdoen als ik al die ratten zag :X
  zondag 12 januari 2025 @ 13:56:07 #66
37150 livelink
pi_216265826
Wij zijn bijna klaar met alle huistoestanden voorlopig. In 2023 hebben we de kozijnen vervangen en hebben we Tado geïnstalleerd zodat we alleen maar de kamer hoefden te verwarmen waar we waren. In de praktijk hebben we dus al 2 jaar alleen de woonkamer verwarmd naar maximaal 19 graden. De rest van het huis staat de verwarming op 15. Maar goed, het heeft wel geholpen.

In 2024 zonnepanelen genomen en de kruipruimte laten isoleren en morgen wordt er een hybride warmtepomp geplaatst. We hebben echt een heel slecht geïsoleerde hoekwoning uit 1985. De spouwmuren zijn niet te isoleren (te smal) en met de energiecrisis kregen wij ineens een voorschot van 800 euro per maand voorgeschoteld. Dus we moesten echt wel aan de bak. En pas nu, na al deze maatregelen gaan we eens kijken naar wat er verder nog nodig is in het huis.

Maar eerst het huis van mijn ouders verder leeghalen en verkopen :X

[ Bericht 12% gewijzigd door livelink op 12-01-2025 14:18:24 ]
  zondag 12 januari 2025 @ 17:35:14 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_216269514
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 13:56 schreef livelink het volgende:
Wij zijn bijna klaar met alle huistoestanden voorlopig. In 2023 hebben we de kozijnen vervangen en hebben we Tado geïnstalleerd zodat we alleen maar de kamer hoefden te verwarmen waar we waren.
Denk dat dat hetzelfde idee is als Honeywell evohome. Heerlijk vind ik dat. Als ik in de middag ineens besluit in bad te willen, dan kan ik op kantoor alvast de verwarming aanzetten ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 12 januari 2025 @ 17:56:22 #68
37150 livelink
pi_216269871
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:35 schreef Troel het volgende:

[..]
Denk dat dat hetzelfde idee is als Honeywell evohome. Heerlijk vind ik dat. Als ik in de middag ineens besluit in bad te willen, dan kan ik op kantoor alvast de verwarming aanzetten ;)
Maar kan je dat per kamer of moet het meteen voor het hele huis? Bij Tado kun je dus per kamer de temperatuur regelen. Bij ons is het puur een bezuinigingsmaatregel om te zorgen dat er nooit ergens de verwarming aan staat waar het niet moet. We hebben nu wel schimmel in de badkamer :')
Achteraf was alleen ventileren niet voldoende en was het toch wel handig geweest om daar af en toe de verwarming aan te zetten. Leerpuntje.
pi_216270510
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:56 schreef livelink het volgende:

[..]
Maar kan je dat per kamer of moet het meteen voor het hele huis? Bij Tado kun je dus per kamer de temperatuur regelen. Bij ons is het puur een bezuinigingsmaatregel om te zorgen dat er nooit ergens de verwarming aan staat waar het niet moet. We hebben nu wel schimmel in de badkamer :')
Achteraf was alleen ventileren niet voldoende en was het toch wel handig geweest om daar af en toe de verwarming aan te zetten. Leerpuntje.
Oh bah, schimmel is stom!

Wij hebben ook Tado en hadden in de gang de radiator ingesteld op aanslaan onder de 15 graden. Maar toen het een periode koud en nat was geweest, stond het vocht aan de binnenkant van de voordeur en op de muren :{. Daar moest hij dus ook wat hoger.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216270871
quote:
Sorry voor onze buren gisteravond, maar wij stookten ook.
Mijn vriend wilde iets aan de elektra doen, en toen sprong de vergrendelde stop. Tot Enexis kwam toch maar even de haard aangedaan :D
Sowieso ruik je het bij ons gelukkig bijna niet. Midden op het dak van onze twee kapper en die is heel hoog.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 12 januari 2025 @ 19:17:38 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_216270901
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:56 schreef livelink het volgende:

[..]
Per radiator zelfs
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216271027
Wij verwarmen de badkamer met elektrische vloerverwarming en het kantoor van vriend met een klein elektrisch kacheltje, hoeven we boven niet te stoken.
pi_216271059
Vandaag een hele dag kou geleden, maar voor een super goed doel.
Mijn zusje nam haar clip op in een kerk en wij mochten figureren O+
pi_216271183
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:15 schreef LeSage het volgende:

[..]
Sorry voor onze buren gisteravond, maar wij stookten ook.
Mijn vriend wilde iets aan de elektra doen, en toen sprong de vergrendelde stop. Tot Enexis kwam toch maar even de haard aangedaan :D
Sowieso ruik je het bij ons gelukkig bijna niet. Midden op het dak van onze twee kapper en die is heel hoog.
Ligt dat niet meer aan wat je erin gooit en de weersomstandigheden?

Volgens mij stoken mijn directe buren allemaal niet, maar als het een beetje bewolkt is meurt de hele hut gewoon van het stoken van de mensen daarnaast (of daarnaast?). Allemaal tweekappers of vrijstaand, dus de afstand tussen mij en 2 buren verder is best fors.
pi_216271683
Wat je stookt en het weer.

Nat of vochtig hout meurt altijd.

Met mist stoken is gewoon een no go, je rookt de hele wijk dan uit. De rook kan nergens heen. Mensen met luchtweg of longproblemen worden daar echt ziek van.

Als het chemisch ruikt flikkeren ze ze er vaak geen schoon hout in.
pi_216271802
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ligt dat niet meer aan wat je erin gooit en de weersomstandigheden?

Volgens mij stoken mijn directe buren allemaal niet, maar als het een beetje bewolkt is meurt de hele hut gewoon van het stoken van de mensen daarnaast (of daarnaast?). Allemaal tweekappers of vrijstaand, dus de afstand tussen mij en 2 buren verder is best fors.
Nou, als de kachelpijp vlakbij je openstaande raam staat ruik je dat beter.
Maar wij stoken wel droog hout en goed hout.
  zondag 12 januari 2025 @ 21:19:02 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_216272638
Bij vriend in de straat ook regelmatig de stank. Erg fijn met de oudste zijn astma :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216273451
Hier stinkt het nu ook in de straat and it's not us. Het is een huis een meter of 200 verderop. Er komen zwarte en grijze rookwolken uit de schoorsteen. Vervuild hout denk ik. Aan onze schoorsteen zie je eigenlijk niet eens dat we stoken.

Onze roosters zijn dicht nu, anders is de stank enorm binnen.
pi_216274504
Wij hadden in het vorige huis ook evohome. Maar dat werkte toch niet altijd geweldig. Soms bleef beneden de vloerverwarming maar doorverwarmen als boven (op kantoor) de verwarming aan stond. Of dat op een slaapkamer ineens de verwarming flink stond te stoken terwijl hij gewoon stond ingesteld op 15 graden (en ook niet aan de knop was gedraaid).

Maar over het algemeen werkte het wel fijn.

Nu alleen vloerverwarming in de woonkamer/keuken en de gang. En op de slaapkamers airco (anders moesten we alsnog met de lelijke buizen van beneden weer naar boven. En de airco kwam er sowieso). Op de badkamer hebben wij dus nooit de verwarming aan gehad. Heb ik ook nooit gemist. In de douche is het lekker warm. En verder zijn we er maar een paar minuten.

Er hangt wel nog een handdoekradiator, maar die doet het volgens mij nu ook niet meer, maar blijft wel om de handdoeken op te hangen. En er is een kleine radiator naast het toilet op de badkamer. Die doet het nog wel. Maar zal in de praktijk dus waarschijnlijk niet/zelden aan staan.

Morgen gaat de kloodgieter uh loodgieter de vloerverwarming in bedrijf stellen en mogen we dus langzaam beginnen met opstoken. Dat zou wel heel fijn zijn. Met alleen de airco is het aanpoten om het een beetje behaaglijk te houden. Zonder te hoog in temperatuur te gaan zitten.

De kachel hebben we niet laten zitten. Ik ben daar niet zo van. De schouw moest wel blijven staan (midden in de woonkamer en is dragend). Deze hebben we aan drie kanten ruim open gemaakt en daar willen we een mooie grote plant in als eyecatcher. En het breekt de ruimte ook omdat het anders één hele grote ruimte is.
pi_216276182
Kloodgieter :D
Maar mooie oplossing, plant in de schouw.

Hier een schouw tegen de muur, met daarvoor een verhoging die de halve muur in beslag neemt. Als ik die weg wil hebben, moet ook het plafond. Dus, mijn apparatuur staat er in. Moet wat.

Werd om 3.44 uur wakker, viel in slaap met een 5 aan het begin en weet nu weer wat mijn wekker voor geluid maakt :')
If they say
pi_216276415
Hier hebben meerdere buren nog een openhaard, vooral van de buren waar wij onze (2onder1) kap mee delen hebben we veel stankoverlast.

De vorige bewoners hebben de openhaard in ons huis vervangen voor een gaskachel. Vonden ze toen nog lekker duurzaam :+ Die hebben wij er dus uit gesloopt (met schouw en al) en daarvoor in de plaats een pellet kachel laten plaatsen. Daar ben ik nog steeds elke dag blij mee, ook al is hij lang niet zo milieuvriendelijk als in eerste instantie werd aangegeven. Hij geeft in ieder geval geen stankoverlast ^O^
pi_216276699
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 07:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Kloodgieter :D
Maar mooie oplossing, plant in de schouw.

Hier een schouw tegen de muur, met daarvoor een verhoging die de halve muur in beslag neemt. Als ik die weg wil hebben, moet ook het plafond. Dus, mijn apparatuur staat er in. Moet wat.

Werd om 3.44 uur wakker, viel in slaap met een 5 aan het begin en weet nu weer wat mijn wekker voor geluid maakt :')
Zo is de schouw dus nu (let niet op de ongelijke lampen en zo en op de rommeltjes. Dit weekend zijn de laatste dingen over gegaan en alle dozen van zolder gehaald. Vandaag uitpaktijd voor mij. En de lampen is voor man ;)

En in het midden dan dus een plant en dat word dan nog mooi afgewerkt er omheen.
Het was eerst een hele lelijke witte kolom met alleen onder drie openingen (en dan naar boven toe plaatstaal) en in een opening de kachel.
We denken dat het heel vroeger een openhaard is geweest omdat er dus in het midden een gat in het beton zat en de kachelpijp daar recht boven zat. (De kachel die er nu in zat was zichtbaar later passend gemaakt)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216277181
Oh, wow Hillie, je keuken, die kleur O+ Gelukkig dat er niets beschadigd is geraakt. Met kloodgieters weet je het maar nooit ;)
Die kolom breekt idd de ruimte. Mooi ook, die kleur. Moet je wel een huge plant inzetten of meerdere wat kleinere.
Maar het ziet er allemaal tof uit! Heerlijk, zo`n verse woning. Uitpakken is dan wel een dingetje maar daarna is het genieten :)

Belde net de vrouwenkliniek. Heb begin maart een afspraak want het was druk :+
En ik belde de bank om mn pas te deblokkeren. Zoon moest zaterdag naar de ah dus ik gaf hem mijn pasje. Belt ie in paniek op, pasje pleite. Hij 17 keer de appie doorgerend, ik ook naar binnen (haat aan supermarkten) bank gebeld om pas te blokkeren, naam en nummer bij de counter achtergelaten. Komen we buiten, kijkt ie in zn borstzak en: hallooo pasje o|O
If they say
  maandag 13 januari 2025 @ 09:53:19 #84
176471 oh-oh
pi_216277314
Wat een gaaf huis maar wat een rare unit idd!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216277785
Maar je moet maar zo denken mush, de afspraak staat in ieder geval! Maar niet ideaal dat het zo lang duurt.

En in de nis moet inderdaad een flink grote plant komen. Evt aangevuld met wat kleintjes. Maar we hebben contact gezocht met iemand die daar in kan adviseren. Wij zijn niet zo thuis in planten
  maandag 13 januari 2025 @ 10:38:33 #86
176471 oh-oh
pi_216277847
Ik zou daar een terrarium of vivarium of zo in laten bouwen, echt vet!
Maar idd een hele grote plant kan ook maar de pot moet wel groot zijn en er in kunnen etc.
( Groucho Marx )
pi_216277915
Ja hebben we ook aan gedacht inderdaad (of aquarium). Maar uiteindelijk voor de simpele oplossing gegaan
  maandag 13 januari 2025 @ 10:47:00 #88
176471 oh-oh
pi_216277927
Aquarium was mijn eerste gedachte maar ik dacht ook meteen skip dat maar want die zou er ter plekke ingebouwd moeten worden :')
( Groucho Marx )
  maandag 13 januari 2025 @ 10:47:59 #89
176471 oh-oh
pi_216277941
Qua planten is het nadeel natuurlijk het gebrek aan licht daar, en er moet behoorlijk wat formaat in, ik ben heel benieuwd waar ze mee komen!
( Groucho Marx )
pi_216278124
Goed dat je advies over de planten gaat vragen, Hillie, want ik denk idd dat daar planten moeten komen die wat meer van schaduw houden :Y
Maar dan heb je wel een prachtige blikvanger midden in je woonkamer O+

Mijn dochter kickte 25 jaar geleden een plant van me om. Ik stekte die en die is nu zo groot geworden dat ie niet meer in de vensterbank past :D Planten zijn best weird. Ze leven bij mij of decennia lang of ze leggen binnen een paar jaar het loodje.

Nouja, tijd gaat snel genoeg dus die twee maanden wachten op de afspraak zijn zo om ;)

Nog 26 dagen en dan Toto O+
If they say
pi_216278148
Ja klopt. Maar we hebben wel van die speciale spotjes voor planten daar hangen die dus daglicht simuleren. Dus daar is (na advies van een collega) wel over nagedacht. Zij heeft zelf voor ze mijn collega werd altijd in de bloemen en planten branche gewerkt alleen meer specialisatie in bloemen. Vandaar dat we wel bij een oud collega van haar advies gaan opvragen. Maar ik ben ook wel benieuwd wat de opties zijn hoor
  maandag 13 januari 2025 @ 11:15:03 #92
176471 oh-oh
pi_216278268
Een hele grote hertshoorn of zo <3
Hoe groter de plant hoe lastiger ze mooi blijven wel.
De logeerhond loopt binnen te kakken, gelukkig slaapt ze in elk geval vanaf vanavond weer thuis.
De baby woog bij geboorte 2 kilo en 50 gram en doet het boven verwachting goed, ze blijven wss 3 weken in het zh.
Tot die tijd zal ik haar wel ophalen overdag en uitlaten maar de avond- en de ochtendronde mag papa weer lekker doen :P
( Groucho Marx )
pi_216278601
Das een hele slimme oplossing Hillie, van die spotjes. Dan heb je een stuk meer opties voor planten. Handig, zo'n collega :) Ik ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat. Wordt vast prachtig want: planten O+

Ooh, das een heel licht baby'tje dan oh-oh. Fijn dat hij in het zh blijft. Voor ouders minder, voor kindje beter.
En lekker, poep scheppen :+

Haal ik net beleg voor zoon, vergeet ik voor mezelf een kaasbroodje te halen :') Had geen zin om terug te gaan dus maar een broodje met zoons beleg gegeten. Vindt mn maag de peper wat minder... :')
If they say
  maandag 13 januari 2025 @ 11:45:04 #94
176471 oh-oh
pi_216278646
Ik vind het een keurig gewicht voor de termijn, hij was 9 weken te vroeg!
( Groucho Marx )
  maandag 13 januari 2025 @ 11:48:30 #95
176471 oh-oh
pi_216278680
Oh ja, wat is als verse moeder nou een leuk kado om te krijgen?
Iets orgineels?
( Groucho Marx )
pi_216278812
Das wel heel erg te vroeg ;(
Geen idee voor een origineel kado. Ik kom niet verder dan iets voor onder de douche of voor in de maag :+
If they say
  maandag 13 januari 2025 @ 12:04:13 #97
176471 oh-oh
pi_216278845
Ze blijft al die tijd in het ziekenhuis, daarom waren ze uiteindelijk wel blij dat ze naar Heerlen moesten, in Maastricht lig je niet met je baby op de kamer en daar wel.
Hij gaat vanaf morgen weer werken en neemt dan verlof als ze thuis zijn, haar moeder blijft al die tijd bij haar in het zh logeren.
Ze mogen wel nog even goed oefenen met die hond en een buggy want het is fucking drama kan ik je wel vertellen :') :D
( Groucho Marx )
pi_216278889
Das wel fijn dat ze dan samen op een kamer zijn.
Haha, gaat kersverse papa maar oefenen zonder beeb in de buggy :P
If they say
  maandag 13 januari 2025 @ 12:11:09 #99
176471 oh-oh
pi_216278929
Nou ik loop met een paar honden in een buggy, ik wens hem veeeeeeeeeel succes :')
( Groucho Marx )
pi_216279611
Mijn zoon was bij geboorte ook nog geen 3 kilo en die kwam met 38 weken.
Die baby van de buren is inderdaad op prima gewicht, zeker met die termijn. :Y

Cadeautips… ik was destijds heel blij met een grote drinkfles voor mezelf. :+ Want tijdens voeden of snugglen met je baby vergeet je weleens drinken bij je te zetten.
De tepelcrème voor geïrriteerde tepels door de borstvoeding was ook welkom. :+
  maandag 13 januari 2025 @ 13:22:50 #101
176471 oh-oh
pi_216279923
:D Ja dag, die mag ze zelf kopen hahahahaha en ze heeft een mega beker weet ik, die neemt ze altijd mee wandelen en zo.
( Groucho Marx )
  maandag 13 januari 2025 @ 13:23:27 #102
176471 oh-oh
pi_216279930
Mijn nichtje was 2.5 kilo met 42 weken, tis nog steeds een mager ding :D
( Groucho Marx )
  maandag 13 januari 2025 @ 13:28:50 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_216280002
Mijn oudste was net iets zwaarder dan 2,5 kilo toen hij geboren werd, maar dat heeft hij heel erg ingehaald :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 13:55:19 #104
382129 crew  Donna
pi_216280386
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:28 schreef Troel het volgende:
Mijn oudste was net iets zwaarder dan 2,5 kilo toen hij geboren werd, maar dat heeft hij heel erg ingehaald :')
Ik was zelf nog geen 2.5 kilo en geboren bij 40 weken en dat heb ik ook flink ingehaald. :D
  maandag 13 januari 2025 @ 14:01:52 #105
176471 oh-oh
pi_216280496
Ik weet nog bij die van mijn zusje dat iedereen dacht dat ze ons gefopt had met de termijn maar dan zou je eerder zeggen dat je later uitgerekend bent om van het gezeik af te zijn en dat kind kwam maar niet en kwam maar niet :D En dan was het zo een schriel kippetje.
Die andere twee waren ook zo laat maar echt twee dikke bonkies!
( Groucho Marx )
  maandag 13 januari 2025 @ 14:21:41 #106
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216280763
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:45 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind het een keurig gewicht voor de termijn, hij was 9 weken te vroeg!
Zeker netjes. Mijn meiden waren met 7 weken te vroeg nog geen 2 kilo.
Samen op een kamer klinkt heel fijn. Kan dat met couveuses?

Cadeautips: wij werden nogal verrast door de vroeggeboorte en hadden nog niet alles in huis. Je zou kunnen kijken naar kleertjes (rompertjes) in maatje 44. Of een mooi invulboek of notieboekje om alles over die eerste periode in het ziekenhuis op te schrijven. Als je vooral iets voor de moeder wil doen terwijl ze in het ziekenhuis ligt dan zou ik kiezen voor iets lekker te eten en te drinken, een fijne douchegel/bodylotion oid. Iets om je fijn te voelen in een omgeving waar je eigenlijk niet wilt zijn.
pi_216280771
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:48 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja, wat is als verse moeder nou een leuk kado om te krijgen?
Iets orgineels?
Ik ben niet heel origineel, maar ik vond het in m’n kraamtijd er leuk om elke dag een kleinigheidje uit te kunnen pakken. De ene dag een tijdschrift (of boek, aangezien je niet mobiel bent en de kleine nog veel slaapt had ik best wat tijd om te lezen). De andere dag een fijne doucheschuim. Dan weer iets voor de kleine.
Wat ik ook leuk vind is iets met de naam van het kind er op. (Toen je jongste van m’n zus geboren werd waren van die grote scrabble letters helemaal hip, maar tegenwoordig zie je het overal en is dat ook alles behalve origineel).

Ik heb ook wel eens iets laten maken van het geboortekaartje (een klok of zo maar er zal vast wat meer van te maken zijn). Mijn schoonzus heeft die nog een aantal jaar op de babykamer gehad.
Dit is vooral leuk als ze helemaal een mooie geboortekaartje hebben laten ontwerpen ipv een standaard iets, maar ook dat kan mooi zijn natuurlijk.

Of van die milestone kaarten, waarbij ze op bepaalde momenten een foto maken met dat kaartje er bij. Daarvan weet ik dat veel ouders dat ook graag doen.

Fijn dat je hun hond hebt kunnen opvangen! (En fijn dat ie weer naar huis gaat :D )
  maandag 13 januari 2025 @ 14:29:13 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216280873
Volgens mij zijn er ook milestone kaarten voor prematuur geboren kinderen.
  maandag 13 januari 2025 @ 14:31:02 #109
176471 oh-oh
pi_216280896
Ik weet niet of ze een geboortekaartje doen, het zijn geen Nederlanders!
Maar iets met de naam is wel leuk, aangezien het geen standaard naam is.
Elke dag iets uitpakken, leuk,maar ik heb ook maar 24 uur in een dag _O-
Kleine kleren zat ik aan te denken maar ik denk dat ie daar zo uit gegroeid is!
( Groucho Marx )
  maandag 13 januari 2025 @ 14:36:39 #110
208890 June.
Seriously?
pi_216280932
Zo'n badhanddoek/cape met naam erin gegraveerd? Vond ik wel leuk om te krijgen destijds.
Shine bright like a diamond.
  maandag 13 januari 2025 @ 14:37:41 #111
176471 oh-oh
pi_216280942
Oh ja dat vind ik heel leuk!!! Nog tips waar? :D
( Groucho Marx )
pi_216280957
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:22 schreef oh-oh het volgende:
:D Ja dag, die mag ze zelf kopen hahahahaha en ze heeft een mega beker weet ik, die neemt ze altijd mee wandelen en zo.
Je vroeg om een origineel cadeau. :+
Maar nee: verder geen briljante ideeën. Cadeaubonnen kan altijd. Persoonlijk kaartje erbij en BAM!
pi_216280978
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:37 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja dat vind ik heel leuk!!! Nog tips waar? :D
Simply Colors.
Maar ik durf niet te kijken wat die tegenwoordig allemaal hebben. Voor ik het weet word ik doodgegooid met reclame ervan.
  maandag 13 januari 2025 @ 14:42:42 #114
176471 oh-oh
pi_216280997
Haha die namen van die websites, koter.nl en zo _O-
( Groucho Marx )
pi_216281065
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:22 schreef oh-oh het volgende:
Een puzzelboekje, kleurboekje voor volwassenen, lekkere bonbons, fruitmand? Het is fijn dat ze bij de baby mag blijven, maar een groot deel van de dag verveel je je te pletter. Je wil niet de afdeling af, want je weet maar nooit, maar het is ook niet de bedoeling dat je de hele dag gaat babyknuffelen. Het is vooral veel kolven (als ze bv geeft), veel wachten. Dus iets van afleiding is fijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 13 januari 2025 @ 14:57:25 #116
176471 oh-oh
pi_216281174
Nou die Nijntje badcape met naam is 40 euro met verzenden en zo, ik vind het wel gezegend _O-
En haar moeder blijft 24/7 bij haar.
En die hond vreet hier mijn dure edgar en cooper brokken op _O-
( Groucho Marx )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 januari 2025 @ 15:12:57 #117
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216281458
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:21 schreef Kyara het volgende:

[..]
Zeker netjes. Mijn meiden waren met 7 weken te vroeg nog geen 2 kilo.
Samen op een kamer klinkt heel fijn. Kan dat met couveuses?

Cadeautips: wij werden nogal verrast door de vroeggeboorte en hadden nog niet alles in huis. Je zou kunnen kijken naar kleertjes (rompertjes) in maatje 44. Of een mooi invulboek of notieboekje om alles over die eerste periode in het ziekenhuis op te schrijven. Als je vooral iets voor de moeder wil doen terwijl ze in het ziekenhuis ligt dan zou ik kiezen voor iets lekker te eten en te drinken, een fijne douchegel/bodylotion oid. Iets om je fijn te voelen in een omgeving waar je eigenlijk niet wilt zijn.
In Heerlen kan dat ja, ook met couveuse O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 januari 2025 @ 15:14:44 #118
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216281488
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:31 schreef oh-oh het volgende:
Ik weet niet of ze een geboortekaartje doen, het zijn geen Nederlanders!
Maar iets met de naam is wel leuk, aangezien het geen standaard naam is.
Elke dag iets uitpakken, leuk,maar ik heb ook maar 24 uur in een dag _O-
Kleine kleren zat ik aan te denken maar ik denk dat ie daar zo uit gegroeid is!
Hoeft niet, die van mij heeft heel lang met zijn maatje 44 gedaan
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 januari 2025 @ 15:15:27 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216281500
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:57 schreef oh-oh het volgende:
Nou die Nijntje badcape met naam is 40 euro met verzenden en zo, ik vind het wel gezegend _O-
En haar moeder blijft 24/7 bij haar.
En die hond vreet hier mijn dure edgar en cooper brokken op _O-
Ik kan je ook wel helpen, heb hier een borduurmachine staan om de naam ergens op te zetten.
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 13 januari 2025 @ 15:17:28 #120
176471 oh-oh
pi_216281524
Oh wat lief, en jammer , ik heb net maar snel besteld O+
Want dat was nog voor 15:00 en dan zou ik het morgen hebben.
( Groucho Marx )
  maandag 13 januari 2025 @ 15:26:50 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216281619
Fijn dat je wat gevonden hebt @oh-oh
Heel lief!
  maandag 13 januari 2025 @ 15:45:31 #122
176471 oh-oh
pi_216281876
Nou ja zo een badcape kun je er een paar van krijgen desnoods, ze kunnen ook als deken, en Nijntje is leuk aangezien zij Luxemburgs en Engels zijn.
( Groucho Marx )
pi_216282135
Nijntje O+

Dochter was 2550 gram na 43! weken zwangerschap en bleef een week in het zh. Ik ben naar huis gegaan toen, want aparte afdeling en mocht er niet 24/7 bij zijn. Zoon werd 1 dag voor de uitgerekende datum geboren met 2855 gram. Was s'nachts, maar mooi dat ze me de straat opschopten want we hoefden niet te blijven :')
If they say
  maandag 13 januari 2025 @ 16:18:21 #124
176471 oh-oh
pi_216282257
Oh nou ja daarom is ze blij dat ze uiteindelijk naar Heerlen moesten.
Het is heerlijk luxe daar.
En ze mag bij hem blijven tot ie naar huis mag.
Maar ze heeft ook complicaties van de ruggenprik, hele erge migraine, ze krijgt vandaag een mri...
( Groucho Marx )
pi_216282584
Das fijn dat het zo kan, ook voor haar dan :Y

Ik had zelf weinig schade, behalve mentaal dan en toen was thuis bijkomen fijner. Dochter merkte er toch weinig van. Zat wel elke dag bij haar, maar slapen, op zaal? :{w
If they say
  maandag 13 januari 2025 @ 16:54:58 #126
176471 oh-oh
pi_216282763
Daar kan ik me nou niks bij voorstellen, zelfs ik niet.
( Groucho Marx )
pi_216282915
:D
Bevallen is niet plezant, laten we het daar maar op houden ;)
If they say
pi_216282982
Bevallen is kut. :+
pi_216282992
Slapen op zaal ook niet. Als je dan toch niet samen kan slapen dan snap ik wel dat je naar huis gaat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 januari 2025 @ 17:16:53 #130
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216283095
In Heerlen is het wat dat betreft echt fijn geregeld. Daar lig je altijd op je eigen kamer met je kindje altijd op de kamer, ook als het een tweeling is of in couveuse.

Helaas door de ziekenhuis shit gaat dit binnenkort veranderen en moet je naar Geleen om te bevallen. Naar een ouder en minder aangepaste locatie dan in de bevallingsvleugel in Heerlen
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 13 januari 2025 @ 17:19:30 #131
176471 oh-oh
pi_216283121
Ja echt ruk, en mijn vader kwam laatst op de spoed in Heerlen terecht, vanuit Sittard...
( Groucho Marx )
pi_216283176
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:07 schreef vencodark het volgende:
Bevallen is kut. :+
Dat ja :D

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:08 schreef Elleska het volgende:
Slapen op zaal ook niet. Als je dan toch niet samen kan slapen dan snap ik wel dat je naar huis gaat.
En helemaal omdat ik op zaal kwam te liggen met mama's die hun verse baby's wel bij zich mochten houden. Dochter lag in de couveuse en ik was op dat moment een kindloze mama op zaal. Das pijnlijk.
If they say
pi_216283396
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:25 schreef Mushanga71 het volgende:
En helemaal omdat ik op zaal kwam te liggen met mama's die hun verse baby's wel bij zich mochten houden. Dochter lag in de couveuse en ik was op dat moment een kindloze mama op zaal. Das pijnlijk.
Ik mocht destijds kiezen. Op de ruime, lichte kamer blijven, maar met 2 moeders met hun kinderen bij zich. Of naar een achterkamer met 4 anderen, maar ook zonder babies. Ik heb het een dag aangekeken en toen gevraagd of ze me aub willen verhuizen. Ik lag een half uur later op die andere afdeling :{

En bevallen is niet mijn talent. De VK raadde het ook sterk af na de tweede. Gelukkig vond ik het zelf ook wel genoeg :%
pi_216283883
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:42 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ik mocht destijds kiezen. Op de ruime, lichte kamer blijven, maar met 2 moeders met hun kinderen bij zich. Of naar een achterkamer met 4 anderen, maar ook zonder babies. Ik heb het een dag aangekeken en toen gevraagd of ze me aub willen verhuizen. Ik lag een half uur later op die andere afdeling :{

En bevallen is niet mijn talent. De VK raadde het ook sterk af na de tweede. Gelukkig vond ik het zelf ook wel genoeg :%
Dan was dat idd een betere optie. Tis echt geen doen, kindloos op zo'n zaal.
Jouwe lag ook in de couveuse?
Ik vroeg toen aan de verpleging waarom ik moest blijven? Omdat je kind in de couveuse ligt. Oké...maar dan kan ik dus naar huis? Vonden ze best raar dat ik dat vroeg :') Maar dan kun je niet steeds naar je kindje. Maar dat kon toch al niet want, couveuse.
Heb mn spullen gepakt en ben naar huis gegaan.
Elke ochtend naar het zh en in de avond weer naar huis en mn eigenste bed in. Werkte prima. Was gelukkig maar één week.
If they say
  maandag 13 januari 2025 @ 18:52:07 #135
37150 livelink
pi_216284348
Ik heb bij mijn oudste in een zaal gelegen en de kinderen waren bij ons, maar werden in de avond naar een apart zaaltje gereden zodat wij rustig konden slapen. Als je kind dan 's nachts gevoed moest worden kwamen ze het even brengen en daarna weer weg. We werden geholpen met alles wat met de verzorging van de baby te maken had.

Bij mijn jongste was ik op een kraamkamer, waar ik met kind de hele tijd samen was. Mijn man mocht er ook slapen, maar moest natuurlijk bij mijn oudste zijn, dus die kon niet blijven.

Ik vond het verschrikkelijk. Je kreeg nul begeleiding. De bedoeling is dat je alles samen met je man doet, maar dat kon dus bij ons helemaal niet. Mijn zoon was niet op gewicht, had moeite om op temperatuur te blijven en je moest alles zelf doen. Toen we uiteindelijk naar huis mochten na een paar dagen, was ik gek van zorgen over mijn zoon. Ik had het gevoel dat het helemaal niet goed ging met hem. Eenmaal thuis heb ik meteen de verloskundige gebeld en die is gelijk gekomen. Zoon was inderdaad niet op temperatuur, dus ze heeft hem bij mij gelegd (huid op huid) zodat hij op temperatuur kwam. Drinken ging ook helemaal niet goed. Zij heeft ons thuis nog een paar dagen begeleid. De kraamkamer voelde achteraf als een verkapte bezuinigingsmaatregel.

Ik had geen keuze, maar vond de situatie met mijn dochter veel beter.
  maandag 13 januari 2025 @ 19:16:42 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216284631
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:16 schreef Ynske het volgende:
In Heerlen is het wat dat betreft echt fijn geregeld. Daar lig je altijd op je eigen kamer met je kindje altijd op de kamer, ook als het een tweeling is of in couveuse.

Helaas door de ziekenhuis shit gaat dit binnenkort veranderen en moet je naar Geleen om te bevallen. Naar een ouder en minder aangepaste locatie dan in de bevallingsvleugel in Heerlen
maar kan dat ook als je kindje op de high care ligt? Op de medium care kan ik het me nog voorstellen maar als er meer zorg nodig is voor de kindjes?
pi_216284641
Wat heeft zo'n kraamkamer voor nut als je daar geen begeleiding krijgt @livelink? Of was het de bedoeling dat jij en je man het maar samen uitzochten? Gaat gewoon niet als je al een kind hebt. Gelukkig dat de vk wél wist wat ze moest doen.

Mijn vk, die pas veel later kwam nadat zoon en ik het zh waren uitgekickt, stuurde me direct mn bed in. Was uitgeput na 48 uur wakker ofzo.

Het is altijd fijn als er wordt geluisterd naar het gevoel van de moeder. Gelukkig doen artsen dat ook.
Was met zoon en zn Kawasaki. Die morgen gehoord van een arts die ik nooit eerder had gezien dat hij roodvonk had. Was zoo blij, dochter was jarig en dat was een mooi kado. Maar, ik vertrouwde het niet en dat gaf ik aan. Die avond, nadat we in het zh de verjaardag van dochter hadden 'gevierd', stroomde de kamer vol artsen en werd er gestart met de behandeling met imuunglobuline. Ik vroeg de artsen, waarom? Antwoord: we hebben naar je geluisterd want jij bent zijn moeder en als jouw gevoel iets zegt... O+
If they say
  maandag 13 januari 2025 @ 19:19:35 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216284664
Ik heb bij beide bevallingen in het ziekenhuis gekraamd. Oudste eerste twee nachten op zaal gelegen met baby maar daarna werd hij opgenomen met een infectie. Bij mijn meiden meteen naar kamer zonder kinderen. Met monitor boven je bed met 24/7 camera zodat je wel altijd zicht op je kind had (in elk geval op 1 van de twee).
pi_216284906
Slapen de nacht na een bevalling vond ik sowieso niks (vooral bij de eerste). Ik heb de hele nacht die bevalling over liggen doen voor mn gevoel...
Ik lag eerst op zaal met moeders met kind, toen moest mijn kind toch naar de kinderafdeling, ik verplaatst naar kamer zonder kinderen. Maar amper geslapen. Volgens mij mochten we na 1 of 2 nachten naar huis.

Van de jongste beviel ik thuis in eigen bad.

Verbouwing begint waarschijnlijk al over een maand, ik denk dat ik het gejinxt heb door te zeggen dat ze van mij morgen dan wel mochten beginnen... :+ maar goed dan is het ook eerder klaar.
Alleen moet ik dan nu wel vaart gaan zetten achter het inpakken misschien.
pi_216285021
Whaha @Nijna :D Des de eerder ben je er vanaf.
Inpakse dan maar :)
If they say
pi_216285396
@Nijna dat is lekker vlot, maar is de rommel ook vlot voorbij.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:17 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan was dat idd een betere optie. Tis echt geen doen, kindloos op zo'n zaal.
Jouwe lag ook in de couveuse?
Ik moest eerst blijven omdat ik een totaal ruptuur had. Op dag 3 bleek dat mini toch wel heel erg geel werd. Hij is toen naar de neonatologie verhuisd. Dat lag hij op de "koude kamer" in een bedje. Achter het raam was de warme kamer met de couveuses. Best gek, mijne was bijna 4kg en achter het glas lagen echte ukkies.

We zijn samen op dag 7 naar huis gegaan. Had thuis ook niks te zoeken en nu komt ik 3 keer per dag naar beneden. Wij konden hem gewoon voeden en badderen.

Bij nr 2 moest ik weer in het ziekenhuis bevallen, maar liep er 2 uur na de bevalling weer uit. Lekker naar huis. Grote broer stond te wachten O+
pi_216285942
Ik vond het ook raar zonder kind op de kraamafdeling te liggen. 's Nachts kwamen er vrouwen met baby die net bevallen waren. En die van mij lag verdiepings hoger.
  maandag 13 januari 2025 @ 20:40:33 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216286119
Bij de oudste na de geboorte (en een hoop gedoe omdat het niet goed ging en ze een infuus moest enzo) uiteindelijk met baby naast me in een warmtebedje met infuus in m'n eigen kamer. In Tilburg, echt ideaal daar. Als baby moest drinken ofzo konden we bellen en werden we meteen geholpen. En ze hielden zelf ook goed de tijden enzo in de gaten. En toen ik echt niet meer kon na 40 uur wakker, hebben ze me in overleg laten slapen en een voeding overgenomen. Bij het wakker worden, lag er een lief briefje van de nacht-vpk met hoe het gegaan was.

Bij de jongste in weert m'n eigen kamer. Couveuse en alle blauwe lampen gewoon op mijn kamer. Was heel fijn en heel kut. Want coronatijd dus ik was heel veel alleen en kon niet van de kamer. Ik mocht m niet alleen laten. De eerste zeven nachten heeft hij wel op de couveusekamer geslapen, omdat het met vier blauwe lampen geen doen is om zelf ook nog wat te slapen. Maar dan kwamen ze 'm voor de voeding 's nachts even brengen.

Ik had een zaal echt niet getrokken, maar was er beide keren dan ook mentaal slecht aan toe.

Overigens mag je in beide ziekenhuizen ook gewoon blijven (zo lang er plek is) zo lang je baby er is. Geen maanden, maar de negen dagen bij de jongste waren geen probleem. En als hij daarna naar de kinderafdeling moest, mocht ik ook daar gewoon bij hem op z'n kamertje slapen en de verzorging zelf doen. Sterker nog: dat was de bedoeling.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 13 januari 2025 @ 20:46:27 #144
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216286222
Mijn ervaring dateert inmiddels ook van bijna 12 jaar geleden. Volgens mij is er in de tussentijd in ons ziekenhuis ook het een en ander veranderd en is er een moeder & kind vleugel gekomen met waarschijnlijk ook meer mogelijkheden.
pi_216287109
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:46 schreef Kyara het volgende:
Mijn ervaring dateert inmiddels ook van bijna 12 jaar geleden. Volgens mij is er in de tussentijd in ons ziekenhuis ook het een en ander veranderd en is er een moeder & kind vleugel gekomen met waarschijnlijk ook meer mogelijkheden.
Bij C ben ik bevallen in een klinische kamer. Witte tegeltjes een allerlei 'eng spul' in het zicht, op een bed met beugels

Bij D, 4 jaar later, was de nieuwe vk vleugel af. Met een chill bed en niks engs in zicht. Mooie kamer met paarse gordijnen. Toen de hel losbrak bleek het bed uitvouwbaar, waren er genoeg kasten met eng spul. Erna was het zo weer sfeervol. O+
D mocht 2 uur later al mee, geen idee of neo-babies op de nieuwe vleugel bij de moeder mochten blijven.
pi_216287285
Bevallen is tof! Zou er zo nog een paar doen…
Alleen die slapeloze nachten daarna ;)

En hier is het vandaag precies 12 jaar geleden dat ik in het ziekenhuis terecht kwam. Eerst alleen in een kamer. En een dag nadat Ow was geboren moest ik naar de zaal. Waar dus ook moeders met pasgeboren baby’s lagen. Ik ben na 1 nacht tegen advies in van de artsen naar huis gegaan ;)
Moest ik zelfs nog een formulier voor invullen, want ik moest eigenlijk nog wel wat langer blijven…
pi_216287868
Auw @Deepfreeze :{ Maar toch mazzel dat jullie nog in het ziekenhuis waren.

Denk dat je één van de weinigen bent die de bevalling tof vond @Loj ;)
Hoewel...
We kijken nu weer het nieuwe seizoen van een huis vol. De gedachte alleen al aan 6, 7, 8, 9, 10 x te moeten bevallen... :N
If they say
pi_216289632
Blauwe bessen Albert Heijn mogelijk besmet met hepatitis A

https://nos.nl/artikel/25(...)smet-met-hepatitis-a

Ik heb zo'n dichte zak liggen dus die gaat terug.
Plus een open zak :X
If they say
pi_216289659
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 07:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Blauwe bessen Albert Heijn mogelijk besmet met hepatitis A

https://nos.nl/artikel/25(...)smet-met-hepatitis-a

Ik heb zo'n dichte zak liggen dus die gaat terug.
Plus een open zak :X
Hier een open tht van juni, dus ik zit safe. Tenzij de vele zakken ervoor wel van april waren :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_216289669
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 07:38 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hier een open tht van juni, dus ik zit safe. Tenzij de vele zakken ervoor wel van april waren :')
14 april 2026 en alles ervoor dus wij hebben ze sowieso gegeten :{
If they say
pi_216289686
Geen blauwe bessen hier in huis.
pi_216289700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 07:42 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
14 april 2026 en alles ervoor dus wij hebben ze sowieso gegeten :{
Mijn ogen zijn nog stralend groen :9
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_216289711
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 07:52 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Mijn ogen zijn nog stralend groen :9
Mijnus dezelfde kleur als de bessen 8-)
If they say
pi_216289882
Ben mn sleutels vergeten...en s-t-b-e heeft me geblockt :') Dus maar iemand gebeld die die niet geblockt heeft :')
Tis kkkkoud.

Heb nog NOOIT mijn Huissleutels vergeten.

Wow, dat ging snel! Ben binnen.

Uhm, tip: koop nooit een jas met veel of diepe zakken... O-)
If they say
pi_216289963
Ik weet niet hoe jullie dag gisteren was, maar ik heb de hele dag in mijn blote kont rondgelopen O-) Heerlijk dagje sauna met mijn verloofde.

Zo de aannemer maar eens bellen, ik wil nu wel weten wanneer hij gaat beginnen. (het ligt aan ons overigens, wij hielden snel starten steeds af) En hij moet nog langskomen om meerdere dingen te checken zoals het dak en of er echt vloerverwarming kan in de uitbouw.

Blauwe bessen worden hier werkelijk gevreten maar niet uit de diepvries.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 09:29:32 #156
176471 oh-oh
pi_216290198
Blauwe bessen van picnic :9
Een van de weinige dingen die ik nog mag.
Mijn suikerwaarden zijn eindelijk prima trouwens, maar goed, ik vreet echt amper wat.
( Groucho Marx )
pi_216293390
Ik heb best zin om nog een keer te bevallen. Maar die kraamtijd. :'(

Wij kregen gisteren en vandaag nieuwe (kunststof) kozijnen, de CVketel heeft goed zijn best mogen doen om alles weer op temperatuur te krijgen. Gelukkig was de onderhoudsmeneer daarvoor er vandaag haha.
pi_216293633
Ik wil echt níet meer bevallen :N :+ Ik kijk er niet naar ook terug ofzo maar het is geen doen om zoiets niet heel heftig te laten zijn en ik heb geen zin meer in die polonaise.

Bij de oudste was ik met een paar uur uit en thuis. Bij de jongste werd ik ingeleid, dus we hebben een nacht op de verloskamer doorgebracht. In de ochtend was hij er gelukkig al dus dat werd niet nog een nacht in dat stomme bevalbed. En daarna moest ik sowieso na de bevalling nog een nacht blijven (vanwege mijzelf). Ik zag daar best tegenop maar het was zo fijn. We hadden een kamer met z'n drietjes en alle verzorging werd gedaan voor ons. Dus we kregen te eten en drinken en ik kreeg iedere drie uur een verschoonde baby in mijn armen om te voeden en ondertussen werden de kruiken verwisseld enzo zo'n luxe O+
pi_216293812
Bevallen :r
pi_216294019
De eerste: bevallen :r

De tweede: bevallen O+
pi_216294148
Nou ja, de 1e bevalling was hels.
Totaal verkrampt van de weeën dus ik ben er zeker ruim 24 uur zoet mee geweest.

Baby 2 was er veel sneller. :Y
  dinsdag 14 januari 2025 @ 14:57:29 #162
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216294226
Die bevalling en de dagen erna: wat zou je anders doen met de kennis die je nu hebt?
pi_216294322
Ik ben (n=1) niet goed in bevallen :+ Kind moest na thuisbevalling met míj mee naar het ziekenhuis.
Wat ik vooral anders zou doen is mezelf minder wegcijferen in de kraamtijd. En daarna me niet zomaar weg laten sturen bij artsen die zeggen dat baby's nu eenmaal huilen. :')
pi_216294467
Mijn dochter werd na 43 weken zwangerschap en een bevalling van 43 uur, met vacuümpomp geboren, had een apgarscore van 1 en moest beademd worden.
Daar is dus écht alles misgegaan. Heb dus ook geen kraamtijd gehad omdat ze een week in het zh moest blijven. Daarna was het: zoek het maar uit.
Had gelukkig wel mn mams en schoonmoeder

Bij zoon werd ik ingeleid een dag voor de uitgerekende datum en die bevalling duurde 12 uur.
Bij hem had ik wel kraamzorg en mijn dochter O+ die me hielp.
Verder stond ik er praktisch alleen voor. Geen mams meer en een schoonmoeder in het buitenland.

Zou fijn zijn geweest als ik een partner had gehad die wat daadkrachtiger en behulpzamer was geweest :')
If they say
pi_216294548
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Die bevalling en de dagen erna: wat zou je anders doen met de kennis die je nu hebt?
A Direct eisen dat er een andere verpleegkundige kwam.
B Niet accepteren dat ze de oxytocine zo hoog zetten: "eigenlijk is het maximum x maar omdat er niks gebeurt willen we graag 1,5x doen"
C Als niet B, aangeven dat ze de oxytocine weer lager moesten zetten toen ik verzoop in de weeën ipv gewoon door laten gaan.
pi_216294858
Mijn 1e bevalling kijk ik absoluut niet positief op terug, maar ik zou niet weten hoe ik dat had positief kunnen beïnvloeden. Behalve wellicht door de laatste 10 weken niets meer te eten of een keizersnede af te dwingen.

De keizersnede van nr 2 en 3 was een verademing, en het herstel ging ook nog eens een stuk vlotter. Ik zal mijn dochters ook zeker een keizersnede aanraden, mochten ze die kans krijgen.
pi_216294908
Eten meenemen naar het ziekenhuis, dat zou ik anders doen.

Bij B lastig want dat ging totaal niet als gepland. Inclusief ambulance en een halve bevaltas mee. Dus daar was anders doen niet echt een optie.

Bij Juul was het 'gepland' want inleiden vanwege te lang met gebroken vliezen.
Ik was uitgehongerd aan het wachten tot de medicatie zijn werk deed bij verloofde. Kreeg een heerlijke tomatensoep van de verpleegkundige. Zegt verloofde dreigend 'die stinkt, als je die opeet mag je niet in deze kamer blijven'.

Dus nou ja, eten zonder geur meenemen dus. ;)

En verder zou ik dus echt nooit zwanger willen zijn laat staan bevallen. Die bikkel van me doorstond het als een champ al blijft die tomatensoep een gimmick. Net zoals de koffie die niet te zuipen was waarop verloofde zei 'sorry ik ben vergeten vooraf de recensies te checken'.

Conclusie: zij is de bikkel en is erg grappig als ze gaat bevallen.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 16:01:37 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216295062
Bevalling 1 met 40 weken duurde vooral erg lang (24 uur in het ziekenhuis) en uiteindelijk met knip, vacuumpomp geboren, placenta moest er op de ok uit (onder narcose hechten, top). Kind na 2 dagen nog een week op kinderafdeling. Wat is anders zou doen is niet zo eigenwijs zijn om midden in de nacht perse naar kind te willen strompelen waardoor hechtingen open gingen staan :X (dat voel ik na 13 jaar nog steeds af en toe).

Bevalling 2 met 33 weken begon met gebroken vliezen en in plaats van dat te doen wat in je hoofd gestampt is, namelijk gaan liggen. Ben ik nog als een kip zonder kop gaan rondrennen om tassen te pakken en ben ook nog rustig van de auto naar het ziekenhuis gewandeld. Dat zou ik zeker anders doen :') Uiteindelijk met ks geboren. Waar ik ook een beetje spijt van heb is dat we Earlybirds niet hebben ingeschakeld en dat ik niks heb (laten) opschrijven over die eerste dagen/weken.

Ik heb nu dus wel een heel idyllisch beeld van een kraamtijd met een kraamverzorgster die fruithapjes maakt enzo. Omdat ik dat jammer genoeg nooit gehad heb.
pi_216295104
Ik heb bij de tweede wel de belangrijkste dingen van de eerste keer kunnen veranderen. Ik heb er ook lang genoeg over na kunnen denken :') Concreet heb ik me minder laten overvallen door de weeënstorm. Een beetje overvallen was het nog wel (mede ook door de gyn die me toch weer op mijn mouw ging spelden 'dat het wel drie dagen kon duren') maar ik begreep nu in ieder geval wel wat er gebeurde. Voor een hypothetische volgende keer zou ik die weeën op deze manier graag voorkómen maar ik denk dat we wel alles geprobeerd hebben zonder succes (m.u.v. een geplande keizersnede maar dat voert ook wat ver). Verder wilde ik vooral meer ontspannen in de borstvoeding staan en me minder uit het veld laten slaan door de pijnlijkheid. Dat is echt prima gelukt O+
pi_216295111
quote:
Bij nr 1. Zo'n beetje alles. Eenmaal thuis ging het wel. En we leven allebei nog, dus dan valt het prima mee. :P

Nr 2, ik had de weeenstorm en hechten wel willen overslaan (hechten kon slecht verdoofd worden door littekens van bevallig #1. Maar eigenlijk ging dat prima. Om 2 uur 's nachts zijn de vliezen gebroken, rond 6 uur beginnende weeën, tegen 2 uur pers weeën. 14:41 een kind en om 5 uur weer thuis aan tafel voor het avondeten :D
En die kraam wil ik ook wel weer, tof mens!

Die tweede was echt een goedmaker qua ervaring.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 16:10:21 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216295180
quote:
Ik doe dit nooit meer, maar hypothetisch gezien... Ik zou:
- niet meer ingeleid willen worden tenzij echt medisch noodzakelijk
- minder getoucheerd willen worden (bij de eerste echt heel vaak, ook tijdens het inleiden)
- een ctg willen waar ik mee kan lopen (kon bij nr 2 wel, ideaal)
- minder mensen in m'n kamer willen (bij de oudste waren we met 12 man)
- me achteraf veel meer laten vertroetelen. Ik stond stijf van de adrenaline en m'n kraamzorg prikte daar niet doorheen.
- de kraamzorg wegsturen als ze net zo'n feeks was als ik bij de oudste had
- ik denk geen borstvoeding meer geven. Dat is twee keer een intense strijd geweest en de onzekerheid en het altijd aan staan en nooit slapen, heeft me echt gebroken.

De geboorte van de oudste was een hel. 48 uur incl inleiding, een hoop gedoe, slaapmedicatie en dan gebroken vliezen, een gyn die ongevraagd stript, doodzieke baby, etc.
De geboorte van de jongste was ik in control. Echt prima, doe ik liever dan naar de tandarts gaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216295310
quote:
Achteraf zou ik dus echt never nooit niet aan een stuitbevalling beginnen!
pi_216295482
De eerste bevalling duurde lang, was verder wel prima, maar de 2e ging makkelijker. Ik denk dat het ook scheelde dat ik een idee had wat ik kon verwachten en daardoor toch relaxter was ofzo.

Kraamverzorgster van de eerste was O+ , ik had haar zoon op de peuterspeelzaal gehad. Echt een leuk mens.
Overigens was de kraamverzorgster bij de tweede ook helemaal prima.

Alleen de eerste tijd na de bevalling van de 2e zou ik nooit weer over willen doen, het vele huilen en dan na 2 jaar volkomen uitgeput instorten. Nooit meer.

En ik zou veel meer mijn grenzen bewaken qua kraamvisite bijvoorbeeld.
pi_216295534
quote:
Bevalling; meer (laten) vastleggen wellicht, en mijn baby iets langer onder water houden als ik weer in bad mag bevallen. Maar ik had echt een droombevalling die daadwerkelijk vrijwel exact volgens mijn bevalplan ging (nog steeds mega dankbaar voor), daarom heb ik oprecht wel soort van zin om het nog een keer te doen. Wordt vast een deceptie wanneer het zover is. :')

Kraamtijd; Geen kunstvoeding geven en kolven maar gewoon meer aanleggen, meer wol zodat baby beter warm blijft, idealiter een fijnere kraamzorg maar dat is wel lastig als je niet een zzp-er kiest (en ik weet nog niet of ik die extra kosten er voor over heb), meer huid-op-huid ook en hopelijk lukt het me dan beter om hulp in te roepen. Plus ik zou me meer willen overgeven aan hoe het gaat ipv me druk maken om dingen die ik toch niet kon veranderen.

Oh en ik kreeg dus niet van die leuke bordjes met fruithapjes, maar enkel het eten waar ik zelf om vroeg, zonder opmaak. Viel stiekem toch een beetje tegen. _O-
pi_216295558
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:19 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Achteraf zou ik dus echt never nooit niet aan een stuitbevalling beginnen!
Ik heb daar genoeg idyllische beelden van gezien dat ik het op zijn minst zou willen proberen, denk ik nu. Maar lijkt me een hele lastige keuze.
pi_216295604
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:36 schreef Bami het volgende:

[..]

Oh en ik kreeg dus niet van die leuke bordjes met fruithapjes, maar enkel het eten waar ik zelf om vroeg, zonder opmaak. Viel stiekem toch een beetje tegen. _O-
Niet? Ik kreeg een bordje fruit op bed, mijn man moest ernaast met zijn eigen bordje fruit en zij zat beneden te Mario karten met de 4-jarige :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 14-01-2025 16:55:59 ]
pi_216295844
Eten gekregen van de kraamhulp? Ik zelfs geen bordje fruit :')
If they say
pi_216296076
quote:
Dan was ik bij de eerste thuisbevallen want turbobevalling en naar het ziekenhuis moeten gaat niet zo goed samen. Mocht het toch poliklinisch moeten (want ik was deels medisch) dan had ik na de bevalling de VK terug laten komen toen ze in het ziekenhuis aan het dreigen waren met opnames. VK ging weg toen de ontbijtronde begon en het plan was dat ik zou ontbijten, douchen en dan voor koffietijd thuis. Dat werd voor het avondeten.

Zwanger doe ik ook zo nog een keer en bevallen als het moet ook wel maar 2 kinderen is echt genoeg en ik wil nooit meer die baby/dreumes periode.
pi_216296370
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 17:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Eten gekregen van de kraamhulp? Ik zelfs geen bordje fruit :')
De eerste wilde ook echt aardappels schillen/groente voorbereiden om 2 uur, dan stond alles klaar voor mijn man in de avond. O+
(Mijn man kookt zo weinig mogelijk met aardappels, maar toch wel 2 keer gebruik van gemaakt in de 3 dagen die ze er was (dag 8-9&10))

En de tweede regelde ontbijt, lunch en fruithap. Dat was 10 dagen luxe :D
pi_216296595
Ik weet nog wel dat wij bij B echt een top kraamhulp hadden. Een oudere dame die de vaart er goed onder had. Het huis is nooit meer zo schoon geweest als toen. En ze had heel snel extra hulp geregeld ook ivm borstvoeding en te snel afvallen door verloofde. Er bleef eten gemaakt worden. Inclusief bordjes fruit trouwens.

Bij Juul hadden we 3 verschillende kraamhulpen dat was wel onhandig. Maar ze waren alle 3 lief en continue bezig inclusief fruithapjes O+ En ook weer extra uren en hulp ivm te snel afvallen verloofde met borstvoeding.

Die eerste had de mevrouw van het consultatiebureau ook in record tempo ons huis uit gebonjourd. Die kwam voor de hielprik, verloofde lag op bed, ik was bezig met opruimen of whatever. Loopt ze de slaapkamer in en zegt 'Ok, wie is de echte moeder van jullie 2?'
Nou mevrouw, op zich is er maar 1 die in bed ligt en ten tweede kan je die vraag beter anders stellen, zeker in de eerste emotionele dagen na een geboorte. B had een matige start dus we waren al niet al te bijdehand of wakker. Ik was echt flabbergasted en het was niet alleen de vraag maar ook de toon. Echt alsof ze vroeg 'van wie is deze hondenpoep?'

Die kraamhulp nam het volledig over. 'Nou mevrouw, doe die hielprik en dan mag je meteen weer linea recta door die deur naar buiten.'
Bij het eerste bezoek aan het consulatie bureau bleek ook dat er een notitie van gemaakt was en die vrouw dus niet op ons ingezet mocht worden zeg maar....dus de kraamhulp heeft daarna ongetwijfeld nog gebeld met ze of zo.

Maar goed daarna hebben we meer aantekeningen gehad omdat wij later begonnen met voedsel en vragen stelden over de vaccinaties.

Met Juul zaten we bij een ander bureau, wat een verademing was dat zeg.
pi_216297216
Ik zou best nog wel een keer willen bevallen, maar dan net zo als bij A en T. Gewoon thuis, zonder te persen..

De kraamhulp bij A was geweldig. Superleuke meid. De spoedkraamhulp bij T was een hell. Ze had haar laatste dienst voor haar vakantie. Had er blijkbaar geen zin in. Kwam 1,5 uur te laat. Volgens haar omdat haar tomtom het niet deed maar ik woonde toen op 1 van de bekendste straten van onze stad.
Haar haar zat keurig in de krul, haar make up zat perfect. Ze had zich eerst netjes opgedirkt. Schoonmaken deed ze met haar ogen dicht. Er was een spoortje van badkamer naar bed op wit laminaat. Nadat ze klaar was was het laminaat roze.
De kraam die later kwam was een topmens. Ze zag de roze vloer en ging het bijna meteen schoonmaken.

Beide keren werd ik verwend met fruitsalade, heerlijke belegde boterhammen en grote glazen thee.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_216298542
Zwanger zijn *O*

Bevallen -O-

Ik kan nog steeds niet zonder tranen het bevalverhaal van de tweede teruglezen. Maar de kraamhulp die ik daarna had was een engel O+
pi_216298892
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:44 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Niet? Ik kreeg een bordje fruit op bed, mijn man moest ernaast met zijn eigen bordje fruit en zij zat beneden te Mario karten met de 4-jarige :D
Man moest voor zijn eigen eten zorgen. :') En ze weigerde ook het bevalbad op te ruimen, dus man heeft dat op dag 2 zelf moeten doen inclusief dweilen.
  Moderator dinsdag 14 januari 2025 @ 20:32:28 #184
382129 crew  Donna
pi_216299064
Bij de oudste maar enkele uurtjes kraamhulp gehad na 9 dagen ziekenhuis. Was een lieve vrouw, incl. fruithapjes.

Bij de jongste elke dag een paar uurtjes. Langer vonden we niet nodig. Was een super leuke meid. O+
  dinsdag 14 januari 2025 @ 20:34:39 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216299115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:24 schreef Bami het volgende:

[..]
Man moest voor zijn eigen eten zorgen. :') En ze weigerde ook het bevalbad op te ruimen, dus man heeft dat op dag 2 zelf moeten doen inclusief dweilen.
Maar dat is toch niet zo gek?
Zij is er toch voor de kraamvrouw? En niet per se om alle klusjes op te knappen?
Dit lijkt me bij uitstek een klus die je aan de echtgenoot kan vragen. Die heeft toch ook niet de hele dag zijn handen vol?
pi_216299555
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:36 schreef Bami het volgende:

Ik kreeg ze gelukkig ook niet, vond die vormpjes enzo een tikje stom.
Mijn Mrs kreeg dat wel, maar haar kraamzorg was zo lekker bezig met mooie hapjes maken dat ze niet eens doorhad dat mijn kind lag te verhongeren door heftige stuwing in de tepels. Had in de kraamweek een volle dag geen slok melk binnengekregen. Daar moest ik toen ze weg was achterkomen.
pi_216299624
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:34 schreef BE het volgende:

[..]
Zij is er toch voor de kraamvrouw? En niet per se om alle klusjes op te knappen?
Dit lijkt me bij uitstek een klus die je aan de echtgenoot kan vragen. Die heeft toch ook niet de hele dag zijn handen vol?
Helemaal eens, maar de partner geen eten geven vind ik echt bizar dichtgetikt.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:07:08 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216299669
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Helemaal eens, maar de partner geen eten geven vind ik echt bizar dichtgetikt.
Ja, dat is ook echt idioot.
Dat je hem zijn eigen brood laat smeren tussen de middag, a la, maar avondeten is gewoon echt raar.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:08:08 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216299690
Ik kreeg fruitcocktails! O+ Fruit in zo'n groot theeglas en dan met Roosvicee red fruit er doorheen! O+ _O_
Dat is het enige dat ik me ervan herinner. Niet hoe ze heet, niet hoe ze eruit ziet. Ik zou zo over ze kunnen struikelen, geen idee! :D :@
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:18:03 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_216299899
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er weinig meer van weet. Bij de tweede moest mijn ex in de kraamweek weg en kwam mijn moeder. Toen was er in de nacht iemand die een kind aangaf en verschoonde enzo in plaats van dat ik het zelf allemaal moest doen. Heerlijk was dat!

Morgen 17 jaar geleden werd de oudste geboren O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216300000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:07 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, dat is ook echt idioot.
Dat je hem zijn eigen brood laat smeren tussen de middag, a la, maar avondeten is gewoon echt raar.
Oh avondeten hebben we sowieso helemaal zelf moeten verzorgen. Dat doet kraamzorg volgens mij niet meer, iig dit bureau niet gaven ze aan. Maar zijn ontbijt moest hij ook zelf regelen want ze vond de oven te ingewikkeld om te leren hoe ze daarin de broodjes af moest bakken.

Qua bevalbad, ik had toch liever die dag nog mijn man de hele tijd bij me gehad op de slaapkamer boven dan de kraamzorg. Want diezelfde man zat er na 2 a 3 dagen mentaal zo doorheen van constant aan en in zorgmodus staan dat ik hem toen maar naar beneden gestuurd heb om even zijn eigen ding te doen en we allebei apart ons avondeten op hebben.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:25:51 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216300027
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:24 schreef Bami het volgende:
ik had toch liever die dag nog mijn man de hele tijd bij me gehad
Oh, dan zitten wij sowieso anders in elkaar! :o Daar had ik niet per se behoefte aan.
Niet dat ik hem niet om me heen wilde maar hij hoefde zeker niet de hele dag bij me te zijn. Dan snap ik sowieso wel dat hij er doorheen zat. Dat ligt denk ik niet alleen aan dat bevalbad opruimen. :@ Maar daarmee maak ik me vast niet populair. :+

En sorry, maar afbakbroodjes had hij van mij ook echt zelf mogen doen. :o
pi_216300046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:25 schreef BE het volgende:

[..]
Oh, dan zitten wij sowieso anders in elkaar! :o Daar had ik niet per se behoefte aan.
Niet dat ik hem niet om me heen wilde maar hij hoefde zeker niet de hele dag bij me te zijn.

Ik vond het vooral raar dat ze wel vroeg wat hij wilde ontbijten, maar zodra het woord oven viel was ze volledig afgehaakt. Zijn twee knopjes, had dan gewoon niks gevraagd dan had hij het sowieso wel zelf gefixt. :D
pi_216300081
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:25 schreef BE het volgende:

[..]
Niet dat ik hem niet om me heen wilde maar hij hoefde zeker niet de hele dag bij me te zijn. Dan snap ik sowieso wel dat hij er doorheen zat. Dat ligt denk ik niet alleen aan dat bevalbad opruimen. :@ Maar daarmee maak ik me vast niet populair. :+

Oh nee hij moest er van mij niet zijn hoor. Dat deed hij zichzelf aan, maar juist met zoiets was hij dan mentaal ook heel druk. Hij gaf zichzelf juist geen pauze of ruimte, dus dat ging pas beter toen ik dat doorkreeg en hem dwong dat wel te doen. Maar het was zeker niet zo dat ik hem vroeg steeds bij me te zijn. :D

Maar als ik had mogen kiezen waar ik denk dat mijn man meer toevoegde en minder stress van had gehad, dan was het op zijn minst fijn geweest als ze had geholpen. Maargoed, er zijn ook legio kraamzorgen die dat wel opruimen dus wie weet hebben we een volgende keer wel geluk haha. En zou daar nu dus ook eerder hulp bij vragen, als het weer zo'n gedoe zou blijken als de vorige keer (het bad had gelekt).
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:29:22 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216300103
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:24 schreef Bami het volgende:

[..]
Hadden jullie gevraagd of ze bami wilde maken? Zou ik ook weigeren :P
pi_216300123
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:29 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hadden jullie gevraagd of ze bami wilde maken? Zou ik ook weigeren :P
_O-
pi_216300157
Maar, jullie kregen dus avondeten van jullie kraamzorg? Dat is wel echt heel chill zeg.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:34:33 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216300206
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:31 schreef Bami het volgende:
Maar, jullie kregen dus avondeten van jullie kraamzorg? Dat is wel echt heel chill zeg.
Volgens mij wel…
En toen kwam mijn moeder en die maakte een paella voor haar. En toen ze weg ging heb ik haar een paellapan gegeven.
Rini O+

De kraamhulp van zoon weet ik niet meer. Die kreeg geen paellapan in ieder geval
pi_216300300
Oja maar dat zou ik dus ook anders doen in de kraamtijd, zorgen dat man niet/minder vergeet voor zichzelf te zorgen. Want ik redde me echt wel met dat hummeltje en ook nog veel kraamzorg uren.
pi_216300367
Ik heb beide keren m'n vriezer volgepropt van te voren. En bij de tweede hadden we superlieve buren die bakken soep kwamen brengen. Ik geloof niet dat de kraamzorg iets met het avondeten te maken heeft gehad, voor die tijd was ze ook al lang en breed naar huis. Ze zat zich sowieso tamelijk te vervelen en dat deed ze al meer aan was en schoonmaak dan de bedoeling was.
pi_216300451
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:31 schreef Bami het volgende:
Bij de eerste werd het voorbereiden van de avondmaaltijd wel aangeboden want ze heeft 1x aardappels geschild en gekookt zodat we die savonds konden opbakken maar geen volledige maaltijden.

Bij de tweede volgens mij niet maar toen werd er flink in de tijd gekort wegens personeelstekort+zomervakantie dus daar was helemaal geen tijd voor. Ik heb het niet gemist, had zelf de vriezer en voorraadkast al volgestopt dus avondeten was vooral opwarmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 14-01-2025 21:52:58 ]
pi_216300465
Ik heb gezegd dat iedereen die in de eerste 2 weken langs wilde komen ook avondeten voor ons mee moest nemen. Dat werkte goed. :D
pi_216300620
Avondeten hier ook niet hoor. Wat ik sindsdien altijd aanbood als vriendinnen of lieve kennissen bevielen, is om een pan eten te brengen.

Dat was het meest waardevolle die eerste weken. Niet hoeven te koken.

Bij B waren we de eerste weken allebei helemaal kapot, bij Juul sliep ik de eerste weken in een andere kamer. Toen verloofde gestopt was met borstvoeding wisselden we dat af. Jammer alleen dat Juul pas bij 1,5 jaar een nacht doorsliep. En ze was niet bepaald geruisloos wakker in die 1,5 jaar. De hele wijk kon meegenieten. Moe heeft in die periode een nieuwe dimensie gekregen.

B sliep vanaf 6 weken al door en is altijd een makkelijke slaper gebleven.
pi_216300746
Oh ik zou tekenen voor met 1,5 doorslapen. Dat doet ze hier met ruim 2 nog niet. :')
Maar inderdaad, het beste cadeau wat je kan geven is een avondmaaltijd.
pi_216301007
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:59 schreef Bami het volgende:
Oh ik zou tekenen voor met 1,5 doorslapen. Dat doet ze hier met ruim 2 nog niet. :')
Maar inderdaad, het beste cadeau wat je kan geven is een avondmaaltijd.
1 nacht was het, het is redelijk dramatisch gebleven tot een jaar of 3. MAAR jouwes gaat het vast beter doen. En nu ze 6 is, is ze niet uit bed te krijgen.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 22:15:26 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216301010
Ik weet nog wel dat wij ons geen raad wisten met die kraamhulp(en). Tips en trucs voor de verzorging van M. prima, maar koken en stofzuigen doe ik zelf wel, dacht mijn man.

Ik zou bij nader inzien veel meer hebben gevaren op eigen intuïtie bij het voeden. Al die kraamhulpen met andere richtlijnen en adviezen :') Pas toen de rust terugkeerde in huis, ging M. een beetje netjes drinken.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 22:15:58 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_216301016
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:41 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb beide keren m'n vriezer volgepropt van te voren.
Dit. Vooral omdat ex alleen maar roerbakgroenten kon maken naast het opwarmen van soep en als ik ergens niet van hou zijn het zijn roerbakgroenten. Dus ik had de vriezer volzitten, maar kreeg alles gewoon vers van de kraamverzorgster. Die stuurde ex overigens wel gewoon met een lijstje naar de winkel :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216301825
Kraamhulp en schoonmaken? S-t-b-e zou dat doen. Haha :')
Die moest bij de bevalling van dochter trouwens niet aan me komen. En de gyn in opleiding die me wilde toucheren óók niet. Die heb ik weggesnauwd :@ Pas toen ik compleet gaar was en het me allemaal echt niks meer kon schelen, mocht ze even voelen.

Bij zoon was de afspraak: als ik om een epiduraal vroeg, zou ik die krijgen. Toen ik erom vroeg, was de anesthesist bezig. Maar, dat was de afspraak? Dus hield ik ze daaraan. Toen ie er eindelijk was en de epiduraal erin zat, had ik al persweeën. Binnen no-time was dat kind er, met een knip. Had dus precies niks aan die pijnstilling.
Zou me niks verbazen dat ze me daarom midden in de nacht naar huis stuurden :')

Ben niet echt in de wieg gelegd voor bevallingen.
If they say
pi_216302484
quote:
Leuke vraag :)

Bij de eerste was de bevalling gewoon een drama. Maar niemand kon er iets aan doen dat ik hellp kreeg en dat het dus zeer slecht ging. Ik zou nu wel hulp vragen aan artsen toen Ow eindelijk thuis kwam. Het slaat natuurlijk nergens op dat we via YouTube moesten leren hoe we ons kind in bad moest doen. Verlengde kraamzorg was wel wenselijk geweest.

Bij nummer twee: Qua bevalling niets. Ik vond het heerlijk om te bevallen. Qua kraamtijd had ik mee op mezelf willen vertrouwen. Borstvoeding lukte gewoon niet zonder tepelhoedje, maar met ging het perfect. De kraamzorg was hier tegen waardoor de kraamtijd best stressvol was.

Bij nummer drie: redelijk perfect! Zou geen verbeterpunten weten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 15-01-2025 06:58:19 ]
pi_216304210
@Troel gefeliciteerd met oudste :*
If they say
  woensdag 15 januari 2025 @ 06:54:29 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_216304219
Dank, dank!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 januari 2025 @ 07:10:49 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216304236
Gefeliciteerd troel
pi_216304245
Gefeliciteerd Troel!
pi_216304693
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:34 schreef BE het volgende:

[..]
Ik beviel in het gewone bad (jacuzzi :') ). De verloskundige (kraamhulp was er pas toen ik al schoon en alles in bed lag) vroeg aan mijn man of hij tegen bloed kon. Hij heeft het bad schoongemaakt.
Of nou ja... in de jacuzzi zat nog wat restant kwamen we iets later achter. Maar de schoonmaakster had als tip om daar van dat spul van HG voor te halen, werkte goed!

Volgens mij kregen we samen ontbijt op bed van de kraamhulp, in elk geval na de jongste ;).

Gefeliciteerd Troel!
pi_216304965
Gefeliciteerd Troel!

De tweede kraam wist niet wat ze met mij aan moest. Ik weigerde om de hele dag op bed te blijven hangen. Ze was al verbaasd dat ik 3 uur na de bevalling aan tafel zal te eten.

Ze verzon steeds maar klusjes om me rustig aan tafel te houden. Zat ik de was te vouwen en kon zij lunch voor mij en man maken.

Maar als je bij de eerste aan flarden lag (woorden gyneacoloog), dan is het herstel van een simpele bevalling een peulenschil :P
pi_216304968
quote:
Wat een leuke vraag!

Bij dochter zou ik iets langer wachten met bellen, was het 1e kleinkind voor mijn ouders en dus stonden mijn moeder (en zus+zwager die haar brachten) al in de verloskamer terwijl ik nog niet eens opgefrist was (of aangekleed) verder echt een prima kraamtijd gehad met een iets oudere kraamhulp die vooral graag kletste en waarvan ik de naam niet kon onthouden :')

Kraamtijd bij de jongste was eigenlijk heel erg prima, 1 heks van een kraamhulp weggestuurd toen ze mm kind wegduwde bij t badje en de rest was echt geweldig, voldoende rust kunnen nemen

De bevalling was heftig en werd gevoelsmatig erg opgejaagd door t infuus, kleine in nood en met 7cm moest ik gaan persen, mn hele onderkant voelde zwaar gekneusd achteraf, daar had luisteren naar mij wel wat fijner geweest.
S. 2014
J. 2016
pi_216304991
Ik heb ook geen idee meer hoe ze eruit zagen en heetten, maar ik was ook dol op mijn kraamhulpen.

De tweede bracht zelfs achterop de fiets, 8 kilometer, mn oudste naar school. Die school was in haar woonplaats, dus dan was ze eerst 8 km naar ons komen fietsen, en dan bracht ze op de fiets m'n oudste weer terug. Over een open, winderige zeedijk. O+

Verder had ze zo weinig te doen, dat ze uiteindelijk maar de dode bloemetjes uit de tuinplanten stond te knippen. Dus na dag drie heb ik haar bedankt voor alles en gezegd dat ze maar naar huis moest gaan.
pi_216305057
Mijn eerste bevalling duurde 48 uur. Ik ging kapot, maar m'n verloskundige bleef me telefonisch maar geruststellen. Ik had tijdens die uren continu weeen en heb geen minutes kunnen slapen. Achteraf had ik gewild dat ik beter voor mezelf op had gekomen. Ik voelde me in die periode snel een aansteller en downgrade m'n eigen behoeftes.

De bevalling van de tweede duurde 50 minuten. Die zou ik zo overdoen. Ik zit soms langer op de wc :+
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:50:26 #219
176471 oh-oh
pi_216305354
Over eten gesproken, ik was vanochtend al voor dag en dauw in het ziekenhuis en mijn bloeddruk en suiker waren perfect!
( Groucho Marx )
pi_216305451
Dit vind ik toch wel een van de irritantste bijkomstigheden aan het hebben van kinderen.

Ps1: ja, ik ben een pussy.
Ps2: ze heeft zelf dr naam in mijn contacten gezet.
pi_216305459
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:50 schreef oh-oh het volgende:
Over eten gesproken, ik was vanochtend al voor dag en dauw in het ziekenhuis en mijn bloeddruk en suiker waren perfect!
Fijn! *O*
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:11:09 #222
176471 oh-oh
pi_216305566
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:01 schreef -Spring het volgende:
Dit vind ik toch wel een van de irritantste bijkomstigheden aan het hebben van kinderen.

[ afbeelding ]

Wij konden vroeger niet appen of bellen dus we zochten het maar uit hoor :D
( Groucho Marx )
pi_216305582
quote:

[ afbeelding ]

PANIEK

Ps1: ik zei altijd dat ik 1 keer per maand voor zoiets (of lunch) naar school kom. Voor de rest lossen ze het zelf maar op. Maar het gebeurd gelukkig zelden
pi_216305589
Oh ik zou zoveel veranderen.
Eerste:
- geen ruggenprik weigeren. Wat een hel toen ik persweeën moest opvangen omdat hij nog te hoog lag.
- luie donder van een kraamhulp wegsturen. Een boterham kon ik krijgen als ik erom vroeg. Als ik haar te pakken kon krijgen. Dus pas lunch om 16u ofzo. Ze heeft gemist dat zoon niet genoeg dronk en heel ernstig geelzucht had.
- minder vertrouwen hebben in zorgverleners. Heel erge pijn aan mijn stuitje hoorde er NIET gewoon bij, dat ding stond gewoon helemaal scheef. Daardoor heel heftige bekkenklachten gehad bij de tweede, vooral na de bevalling. Zo erg dat de eerste 3 maanden helemaal verpest zijn. Ik heb er nog verdriet van.
Tweede:
- GEEN knip. Herstel was erger dan mijn twee bevallingen samen. Op toilet viel ik soms bijna flauw van de pijn. De ruptuur bij de eerste was een eitje vergeleken met dit.
Kraamzorg was prima, iemand die echt van aanpakken wist. En door corona kwam ze maar 3 uurtjes in de middag. Ik vond het heerlijk.

Ik wil echt niet nog eens bevallen dus ik vind het jammer dat ik nooit een "gewone" beginperiode heb gehad. Bij de eerste belandden we na een week in het ziekenhuis waarna het nog 2 maanden duurde voordat alles qua voeding weer goed ging en bij de tweede kon ik de eerste 8 weken niet lopen. Maar dan ook echt niet. Een paar meter strompelen lukte en de trap op was op handen en voeten :{
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:16:12 #225
176471 oh-oh
pi_216305628
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:12 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
PANIEK

Ps1: ik zei altijd dat ik 1 keer per maand voor zoiets (of lunch) naar school kom. Voor de rest lossen ze het zelf maar op. Maar het gebeurd gelukkig zelden
Hahahaha zo vaak?
( Groucho Marx )
pi_216305784
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:16 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Hahahaha zo vaak?
Dat heb ik gezegd, niet gedaan. Vooral bij oudste die begin eerste jaar zijn boterhammen nog wel eens achterliet. Maar dat leerde snel genoeg af. In ben voor oudste dit jaar nog niet geweest en voor jongste voor gymkleding (want daarna nog les en muziekles dus stinkie kleding niet gewenst)

Maar ik heb geen baan, dus achter de kinderen aanrennen is makkelijker te doen :P
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:30:23 #227
176471 oh-oh
pi_216305821
Mijn zusje zegt altijd al had ik de tijd, dat had ik geen zin :D
( Groucho Marx )
pi_216306066
quote:

[ afbeelding ]

Whaha zo heb ik er ook 1

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_216306338
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:53 schreef Vicky het volgende:

[..]
Whaha zo heb ik er ook 1

[ afbeelding ]
_O-
pi_216306359
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:17 schreef -Spring het volgende:

[..]
_O-
Nog zo 1..

Maf kind
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 15 januari 2025 @ 11:21:12 #231
35189 Troel
scherp en bot
pi_216306367
Overigens heb ik de beste gevoelens bij de verpleger die we hadden bij de jongste. Daar besloten de ouders van mijn ex ineens naar het ziekenhuis te gaan terwijl we heel duidelijk hadden gemaakt dat we naar huis zouden gaan. Wij mochten via de andere uitgang naar buiten O+ :+ *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:24:28 #232
176471 oh-oh
pi_216306898
:D Ik ging net Cheddar ophalen, was de moeder van de buuf daar de boel gronding aan het schoonmaken _O-
Het was nodig, ik twijfelde nog of ik iets zou doen daar.
Hond blijft vandaag daar, morgen mag ik weer.
( Groucho Marx )
pi_216306911
quote:

[ afbeelding ]

Herkenbaar _O-
Eergister nog, met iets voor Duits :')
Nou is het zo dat als ze hun materiaal vergeten, ze een uur moeten nablijven. Dus, dan breng ik het maar :')
If they say
pi_216306942
Bij de eerste werd ik met 41 weken ingeleid (want zwangerschapssuiker). Aan de weeënopwekkers die eerst niets deden. Toen ze wel wat deden kreeg ik een ruggenprik en stelde ze die in op een bepaalde stand en ze zeiden er bij ‘als het niet genoeg werkt kunnen we altijd nog ophogen’. Dat hebben ze na meermaals vragen nooit gedaan.
Kind was niet ingedaald dus vier uur lang persweeën voor ik mocht persen.
Toen geroepen dat ik nooit meer ingeleid wilde worden. Want als een kind er nog niet klaar voor is is ie er nog niet klaar voor.

Na de bevalling ergens midden in de nacht, even apart op een kamer gezet (met man en kind natuurlijk). Kind mee aangelegd voor borstvoeding en toen waren ze weg en kwamen ook niet meer terug. Maar kind snapte helemaal niks van aanhappen en ik was me daar maar aan het klooien. Voelde me echt heel ongelukkig dat niemand me kwam helpen.

De tweede werd ik ingeleid met 42 weken maar begon een uur voor ik het ziekenhuis moest bellen de weeën vanzelf.
Was zo gepiept de bevalling (deze keer met remifentanil ofzoiets, heerlijk spul). en ook het herstel ging goed. Liep dezelfde dag al een verdieping naar beneden omdat ik moest poepen. Was eigenlijk niet de bedoeling blijkbaar :D
pi_216307130
Hier heeft dat kind van die totaal ruptuur net zijn tussentijdse toets gehaald. Nog 2 maandjes en dan kan hij er misschien met onze auto vandoor :o
(Nog een half jaartje met ons ernaast)
pi_216307155
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:53 schreef Vicky het volgende:

[..]
Whaha zo heb ik er ook 1

[ afbeelding ]
Heerlijk dit!
S. 2014
J. 2016
pi_216307168
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:25 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Herkenbaar _O-
Eergister nog, met iets voor Duits :')
Nou is het zo dat als ze hun materiaal vergeten, ze een uur moeten nablijven. Dus, dan breng ik het maar :')
Van nablijven leert hij misschien wel z’n spullen compleet te hebben. :P

Bij de beide optie-scholen van mijn zoon moeten ze hun mobiel bij de start in de kluis doen en pas bij het naar huis gaan, eruit halen.

Jammer joh. :P
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:54:23 #239
176471 oh-oh
pi_216307207
Dan kan die je gelukkig niet bellen !
( Groucho Marx )
pi_216307228
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:54 schreef oh-oh het volgende:
Dan kan die je gelukkig niet bellen !
Prima beleid toch. *O*
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:59:45 #241
208890 June.
Seriously?
pi_216307247
M'n baarmoeder was gescheurd bij m'n tweede dus was achteraf misschien wel voor een keizersnede gaan. Maarja,het was destijds een weloverwogen keus. Herstel van een normale bevalling incl knip en daarna nog een keizersnede had ik wel graag over geslagen :+
Shine bright like a diamond.
pi_216307251
Hoe vaak klikken jullie op je mobiel naast het gele belletje om op de donatiepagina terecht te komen?

[ Bericht 2% gewijzigd door -Spring op 15-01-2025 15:59:02 ]
pi_216307486
quote:
De bevallingen zelf waren prima, daar zou ik niks anders bij doen. Bij de periode erna: ik had mezelf meer zelfvertrouwen gegund. Moeder worden vond ik heftig, opeens verantwoordelijk voor zo'n hummeltje dat maar net 2 kg woog.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216307524
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Heerlijk dit!
Ik moet er ook gewoon om lachen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_216307573
Wij maakten ons dus een beetje zorgen om de buurvrouw van 2 deuren verderop. Wij hoorden van de buurman dat ze 2 januari was bevallen. Maar het was helemaal stil en de versiering van de geboorte werden na 1 dag al weggehaald. Ik heb serieus getwijfeld om uberhaupt een kaartje in de bus te doen. Gordijnen zaten potdicht en zelfs hun nogal aanwezige Jack Russel hoorden we sindsdien niet.

Maar all well, ik kreeg net een Appje met een foto van de knappe nieuwe straatbewoner en dat alles goed gaat. En nee, ik heb niet geAppt of rondgevraagd of wat dan ook. Wel hadden we het kaartje toch in de bus gedaan. Ik vermoedde dat als het niet goed was de buurman dat ook had verteld (niet de papa in kwestie he, er zit dus 1 huis tussen ons en de nieuwe ouders in)

Ik ben benieuwd hoe het met B zal gaan op de middelbare. Over 1,5 week gaan we naar de eerste open dag en een week daarna nog 1tje. Best spannend, want verloofde kent alle middelbaren binnen fietsafstand, 75% is al vooraf afgeschoten. De keuze is niet reuze zeg maar. Ik geloof dat we tot 3 kanshebbers gaan komen terwijl hij er op 6 moet inschrijven. (want ja het is loten hier)
pi_216307640
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:30 schreef exode het volgende:
Wij maakten ons dus een beetje zorgen om de buurvrouw van 2 deuren verderop. Wij hoorden van de buurman dat ze 2 januari was bevallen. Maar het was helemaal stil en de versiering van de geboorte werden na 1 dag al weggehaald. Ik heb serieus getwijfeld om uberhaupt een kaartje in de bus te doen. Gordijnen zaten potdicht en zelfs hun nogal aanwezige Jack Russel hoorden we sindsdien niet.

Maar all well, ik kreeg net een Appje met een foto van de knappe nieuwe straatbewoner en dat alles goed gaat. En nee, ik heb niet geAppt of rondgevraagd of wat dan ook. Wel hadden we het kaartje toch in de bus gedaan. Ik vermoedde dat als het niet goed was de buurman dat ook had verteld (niet de papa in kwestie he, er zit dus 1 huis tussen ons en de nieuwe ouders in)

Ik ben benieuwd hoe het met B zal gaan op de middelbare. Over 1,5 week gaan we naar de eerste open dag en een week daarna nog 1tje. Best spannend, want verloofde kent alle middelbaren binnen fietsafstand, 75% is al vooraf afgeschoten. De keuze is niet reuze zeg maar. Ik geloof dat we tot 3 kanshebbers gaan komen terwijl hij er op 6 moet inschrijven. (want ja het is loten hier)
Maar dat mag dus ook op een school op verschillende niveaus of richtingen zijn he? Dus hier kan je op een school bijvoorbeeld kiezen voor vwo + sport of vwo + expressie en dat zijn dan al twee keuzes.
pi_216307646
Heeft er hier iemand een inbouwdiepvries? Bij voorkeur met 4 lades, maar 3 mag op zich ook. Dus niet onderdeel van een koelvrieskast maar echt apart.

Ze zijn dun gezaaid merk ik. Wij moeten volgende week vrijdag aan de keukenontwerper de apparatuur doorgeven die we in de keuken gaan plaatsen. We kunnen standaard maten doorgeven, voor de koelkast, vaatwasser en inductie is dat makkelijk maar aangezien de inbouw diepvriezers met 4 lades dun gezaaid zijn twijfelen we dus.

Die vrouw met wie ik ga trouwen zou het liefste een easy access vriezer hebben. Dus niet met deur maar met alleen maar lades. En dan inbouw. Nou die kan ik wel vinden, voor 3000 Euro _O-

Sowieso maakt die vrouw het duurder want we hebben een hele goede compacte koelkast van Liebherr, net 2 jaar oud. Ik dacht dan kopen we er een Koelvrieskast naast (niet letterlijk) maar dat plan werd echt keihard afgeschoten. 1 grote koelkast wensen we (ja we, want ik heb natuurlijk niets te zeggen >:) )
Maar als ik die vriezer niet kan vinden, bestel ik per ongeluk een koelvrieskast, merk ze niet, toch?
pi_216307654
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar dat mag dus ook op een school op verschillende niveaus of richtingen zijn he? Dus hier kan je op een school bijvoorbeeld kiezen voor vwo + sport of vwo + expressie en dat zijn dan al twee keuzes.
We know, maar dat is hier dus niet zo breed aanwezig. Je zou denken van wel, maar dan moet hij naar Utrecht en dat is en 10 kilometer fietsen en langs het Amsterdamrijnkanaal, voor wie het niet kent; daar fiets ik zelf niet eens als het donker is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 33% gewijzigd door exode op 15-01-2025 13:48:56 ]
pi_216307777
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:00 schreef -Spring het volgende:
Hoe vaak klikken jullie op je mobiel naast het gele belletje om op de abo-pagina terecht te komen?
Always.
pi_216307807
Hier 2 optionele middelbare scholen op zo’n 5,5 km. fietsen. Voor de ene fiets je 300 meter verder dan voor de andere. :+
Dat maakt het makkelijk.
Een 3e vwo-school is streng geformeerd dus die valt automatisch af.
Ook wij hebben eind deze maand 2 open avonden. :)
pi_216307857
Wij werden geadviseerd om in groep 7 vast te oriënteren op middelbare scholen, dus gaan wij zaterdag onze 1e open dag bezoeken... mijn oude middelbare maar ik vind dit wel een hele stap ineens... mijn kleintje...
S. 2014
J. 2016
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:59:28 #252
176471 oh-oh
pi_216307879
Die van mijn zus wonen Utrecht centrum en die hebben geloot voor scholen in Soest .
Uiteindelijk alledrie naar een ander gymnasium gegaan :D
( Groucho Marx )
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:29:19 #253
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_216308131
Wij hebben vorig jaar in groep 7 ook het rondje gedaan met zoon. In onze gemeente (Tilburg) wordt er niet standaard geloot. Enkele scholen loten, en dan moet je gewoon een tweede keuze opgeven.

Dit jaar hoeven we niet nogmaals. J. heeft in november en december een traject gevolgd speciaal voor groep 8 leerlingen bij zijn voorkeurs middelbareschool. Dat beviel goed, dus nu hij al 8 keer daar een dag is geweest en les heeft gehad, was voor hem de keuze duidelijk. Ik vind het wel prima. Het is zeker niet de school het dichtste bij, maar het is wel een goede school, en dus echt zijn keuze (mijn oude middelbare school heeft ie vorig jaar na de open dag meteen afgeschoten :'( )
pi_216308161
Ik ben allang blij dat mijn zoon slimmer is dan ik want dat betekent ook dat ik niet door mijn oude middelbare school hoef te wandelen. :')
Dat was vbo.
pi_216308273
Ik bleek echt een n00b te zijn inzake middelbare scholen. 6 moeten we er dus opgeven en ik dacht, in alle 6 wordt je meegenomen in lotingen etc. Niet dus.
Dat wisten jullie vast allemaal al, maar ik dus niet. Net zoals dat je uberhaupt 6 scholen op moet geven.

Overigens hebben ze bij ons nog geen voorlopig advies gehad in groep 7. Het is dat wij het zelf heel goed in kunnen schatten ook nav alle eerdere rapporten, cito's en gesprekken. B is een Havo/VWO kind, waarbij wij ervan uitgaan dat Havo beter bij hem past.

En het komt vast allemaal wel goed, ook als het wel Utrecht wordt. Krijgt ie gewoon een Fatbike (geintje je).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 januari 2025 @ 14:45:08 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216308291
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:43 schreef exode het volgende:
Ik bleek echt een n00b te zijn inzake middelbare scholen. 6 moeten we er dus opgeven en ik dacht, in alle 6 wordt je meegenomen in lotingen etc. Niet dus.
Dat wisten jullie vast allemaal al, maar ik dus niet. Net zoals dat je uberhaupt 6 scholen op moet geven.

Overigens hebben ze bij ons nog geen voorlopig advies gehad in groep 7. Het is dat wij het zelf heel goed in kunnen schatten ook nav alle eerdere rapporten, cito's en gesprekken. B is een Havo/VWO kind, waarbij wij ervan uitgaan dat Havo beter bij hem past.

En het komt vast allemaal wel goed, ook als het wel Utrecht wordt. Krijgt ie gewoon een Fatbike (geintje je).
N00b in deze, hoe gaat dat dan met die loting?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216308295
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:50 schreef vencodark het volgende:

[..]
Van nablijven leert hij misschien wel z’n spullen compleet te hebben. :P

Bij de beide optie-scholen van mijn zoon moeten ze hun mobiel bij de start in de kluis doen en pas bij het naar huis gaan, eruit halen.

Jammer joh. :P
Hij is nou eenmaal vergeetachtig ;)
Ja, die foon moet hier ook in de kluis :D Maar in de pauze buiten het schoolplein mag het wel.
If they say
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:47:35 #258
176471 oh-oh
pi_216308314
Als je alles nagedragen wordt hoef je ook geen moeite te doen om niet vergeetachtig te zijn :D
( Groucho Marx )
pi_216308334
Zoon zit wél op mijn ouwe middelbare en heeft het er naar zijn zin. Zijn zus zat erop dus hij wilde ook. En het is dichtbij. Denk ook daarom :')

Hier voor VWO moesten er 12 scholen worden opgegeven, echt idioot.

Succes met schoolkeuzes, opendagen en lotingen! Want het is best stressvol allemaal.
If they say
pi_216308346
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:47 schreef oh-oh het volgende:
Als je alles nagedragen wordt hoef je ook geen moeite te doen om niet vergeetachtig te zijn :D
Ja, nou ja, ik ben nou eenmaal een zacht gekookt ei qua kinderen :P
If they say
pi_216308392
Ik lees nu dus dat die hele lotingprocedure op de schop is gegaan in Utrecht eo
https://www.ad.nl/utrecht(...)ind-er-van~a60dfe34/

Het was dus zo dat als je op keuze 1 werd uitgeloot of om andere redenen niet ingeschreven je in ronde 2 van keuze 2 ging loten. Etc etc.
pi_216308396
Heel flauw misschien maar toen A. een paar weken terug zijn gymspullen thuis had laten liggen, breng ik het ook niet.
Tuurlijk is het maar 2 minuten fietsen en ik heb alle tijd maar dat is dan jammer.
De juf vergeeft het hem vast wel als hij dat 1 x vergeet.
pi_216308411
Als ik elke keer als B iets vergeet, het moet brengen kan ik stoppen met werken. Elke dag....beide kanten op, dus naar school of naar huis. Het enige wat ik wel breng is zijn tas, zonder boterhammen en fruit de dag doorkomen vind ik wel heel cruel.

Dus hij heeft vaker in zijn gewone kleding gegymd, zijn huiswerk te laat ingeleverd, koude handen gehad zonder handschoenen etc etc.

Ik had wel gehoopt dat mijn standvastigheid zou helpen tegen de vergeetachtigheid...nee dus.
pi_216308417
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hij is nou eenmaal vergeetachtig ;)
Ja, die foon moet hier ook in de kluis :D Maar in de pauze buiten het schoolplein mag het wel.
Nope, dat dus ook niet.
Ik begreep zelfs dat als je daarmee betrapt wordt, het ding sowieso bij de mentor ofzo terecht komt en je die echt 17:00 ofzo pas mag ophalen. :D
Zelfs als je bijv. 14:00 al klaar bent.

Ze willen echt stimuleren dat leerlingen normaal sociaal contact hebben met de hoofden gebogen op het scherm zitten.
pi_216308445
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:56 schreef exode het volgende:
Als ik elke keer als B iets vergeet, het moet brengen kan ik stoppen met werken. Elke dag....beide kanten op, dus naar school of naar huis. Het enige wat ik wel breng is zijn tas, zonder boterhammen en fruit de dag doorkomen vind ik wel heel cruel.

Dus hij heeft vaker in zijn gewone kleding gegymd, zijn huiswerk te laat ingeleverd, koude handen gehad zonder handschoenen etc etc.

Ik had wel gehoopt dat mijn standvastigheid zou helpen tegen de vergeetachtigheid...nee dus.
True, je brood vergeten en zelf lekker met een bakje thee op de bank bedenken dat je kind barst van de honger vind ik flauw. Zeker als het eigenlijk nooit voorkomt verder. En als je toch tijd hebt.

Komt nooit voor zulke dingen hoor maar ik herinner hem wel dagelijks of hij deo opgedaan heeft. :P
pi_216308488
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:59 schreef vencodark het volgende:

[..]
True, je brood vergeten en zelf lekker met een bakje thee op de bank bedenken dat je kind barst van de honger vind ik flauw. Zeker als het eigenlijk nooit voorkomt verder. En als je toch tijd hebt.

Komt nooit voor zulke dingen hoor maar ik herinner hem wel dagelijks of hij deo opgedaan heeft. :P
Dat laatste hoeft dan weer niet. B gaat meteen de badkamer in als hij uit bed komt. Eerst plassen, dan medicatie en in 1 beweging zijn deo erachteraan. Het staat allemaal bij elkaar dus in het zicht.

Ook zijn haar doen, vergeet ie nooit onze ijdeltuit.
pi_216308511
We hebben voor oudste alle vwo scholen in de regio bezocht, die is nu onder pannen. Voor ronde 2 alle vmbo scholen. Dan spelen ook ineens profielen enzo mee. Ik heb me echt in moeten lezen in vmbo, de verschillende niveaus en profielen.

SPOILER
pi_216308543
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:57 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nope, dat dus ook niet.
Ik begreep zelfs dat als je daarmee betrapt wordt, het ding sowieso bij de mentor ofzo terecht komt en je die echt 17:00 ofzo pas mag ophalen. :D
Zelfs als je bijv. 14:00 al klaar bent.

Ze willen echt stimuleren dat leerlingen normaal sociaal contact hebben met de hoofden gebogen op het scherm zitten.
Hier nog erger. Foon wordt in beslag genomen en de ouders mogen um komen ophalen :D
Maar dat geldt dus niet voor buiten het schoolplein en daar maakt zoon soms gebruik van.

exode, ik kan het artikel niet lezen, maar moeten ze zich al inschrijven voor de loting?
Hier geeft je de scholen op, op volgorde van voorkeur en waar je wordt ingeloot, daar schrijf je je in.
Tis net een tombola. Eerst krijgt een kind een nummer en daarna gaan ze in de molen voor een school. Hoe lager het nummer wat het kind krijgt, hoe minder kans op de favo school. Het nummer wat ze krijgen is random, dus niet wie het eerst alles ingevuld heeft, krijgt het eerste nummer. Maar, het blijft gewoon naar, die loting.
If they say
pi_216308581
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:08 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hier nog erger. Foon wordt in beslag genomen en de ouders mogen um komen ophalen :D
Maar dat geldt dus niet voor buiten het schoolplein en daar maakt zoon soms gebruik van.

exode, ik kan het artikel niet lezen, maar moeten ze zich al inschrijven voor de loting?
Hier geeft je de scholen op, op volgorde van voorkeur en waar je wordt ingeloot, daar schrijf je je in.
Tis net een tombola. Eerst krijgt een kind een nummer en daarna gaan ze in de molen voor een school. Hoe lager het nummer wat het kind krijgt, hoe minder kans op de favo school. Het nummer wat ze krijgen is random, dus niet wie het eerst alles ingevuld heeft, krijgt het eerste nummer. Maar, het blijft gewoon naar, die loting.
Nee, B zit in groep 7. Volgend schooljaar moeten we eraan geloven. Maar dus dit schooljaar al naar open dagen. Volgend kan hij dan eventueel naar open lesmiddagen en wij naar informatie avonden.

Bij de scholen hier is het wisselend, het ene jaar is het loten, het andere jaar hebben ze zelfs te weinig inschrijvingen. Dus dat is gissen volgend jaar.
pi_216308788
Ben blij dat we gewoon komen kiezen. 16 scholen die vwo aanboden. De meeste weg gestreept op afstand, geloof of onderwijs type. Maar 4 die we goed bekeken hebben en beide jongens kozen een andere. Inschrijven en klaar.

quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:05 schreef Kyara het volgende:
We hebben voor oudste alle vwo scholen in de regio bezocht, die is nu onder pannen. Voor ronde 2 alle vmbo scholen. Dan spelen ook ineens profielen enzo mee. Ik heb me echt in moeten lezen in vmbo, de verschillende niveaus en profielen.

SPOILER
SPOILER
pi_216308796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:11 schreef exode het volgende:

[..]
Nee, B zit in groep 7. Volgend schooljaar moeten we eraan geloven. Maar dus dit schooljaar al naar open dagen. Volgend kan hij dan eventueel naar open lesmiddagen en wij naar informatie avonden.

Bij de scholen hier is het wisselend, het ene jaar is het loten, het andere jaar hebben ze zelfs te weinig inschrijvingen. Dus dat is gissen volgend jaar.
Ah, nu al naar de opendagen dus. Hier gingen ze vanuit school ook naar opendagen in groep 8. Maar voor zoon stond het al vast welke school hij wilde dus dat scheelde.
Das maar afwachten dan hoe het volgend jaar gaat? Best spannend omdat het twee kanten op kan gaan. Zal te maken hebben met de hoeveelheid kinderen die naar het VO gaan. In Amsterdam is het altijd een gedoe. De leuke scholen zijn zo vol, de mindere niet. Had mazzel dat zoon naar een niet zo leuke wilde.
Maar het blijft lastig. Vroegah schreef je je gewoon in bij een school en dat was dat. Zelfs bij dochter ging het nog zo.
If they say
pi_216308845
Voordeel is dat beide scholen in onze gemeente liggen, dus niet Utrecht en ik begreep dat daar nog wel voorrangsregels voor gelden.

Nu eerst maar eens sfeer proeven, vooral voor B. Hij kan zich niets bij middelbare scholen voorstellen.
pi_216308933
Is ook moeilijk voorstellen hoor exode. Het is echt zo anders dan de basisschool. Zoon had natuurlijk het voorbeeld van zn zus, voor B is het écht nieuw.
Hopelijk bevalt één van de scholen in de buurt. Scheelt reizen en een rotroute want in de winter langs het kanaal...
If they say
pi_216308981
Sarah is echt een vmbo kind. Alleen nog afwachten of dit basis of kader om tl gaat worden..
Maar dat hebben we in beide scholen die ze nu wil bezoeken dus dat scheelt.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 15 januari 2025 @ 16:16:58 #275
176471 oh-oh
pi_216309107
Bij ons heeft alleen mijn broertje met hangen en wurgen de mavo gedaan en verder iedereen vwo en we hebben jaren gedacht dat ie niet helemaal goed was 😂
( Groucho Marx )
pi_216309126
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Ben blij dat we gewoon komen kiezen. 16 scholen die vwo aanboden. De meeste weg gestreept op afstand, geloof of onderwijs type. Maar 4 die we goed bekeken hebben en beide jongens kozen een andere. Inschrijven en klaar.
[..]
SPOILER
En dat in het leven staan is ook vrij noeizaam ivm autisme bij beiden. Ze bewandelen echt een heel ander pad.
pi_216309130
Vmbo is altijd met alle niveaus, dacht ik.
Hopen dan maar dat één van de scholen haar bevalt @gewoonmezelf87
If they say
  woensdag 15 januari 2025 @ 16:43:53 #278
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_216309355
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Nee hoor, hier in de omgeving ook een aantal vmbo-t scholen (die zichzelf soms ook mavo noemen...). Met een vmbo basis of kader advies kun je daar dus niet terecht.
En ook een school die wel basis en kader aanbiedt, maar geen vmbo-t.
pi_216309390
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:43 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Nee hoor, hier in de omgeving ook een aantal vmbo-t scholen (die zichzelf soms ook mavo noemen...). Met een vmbo basis of kader advies kun je daar dus niet terecht.
Ah, dat wist ik niet. Weer wat geleerd ;)
If they say
pi_216309650
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:18 schreef Kyara het volgende:

[..]
En dat in het leven staan is ook vrij noeizaam ivm autisme bij beiden. Ze bewandelen echt een heel ander pad.
Herkenbaar, maar dan 1 met ass die ingehaald wordt sociaal emotioneel door de jongste (zonder ass, alhoewel ik daar ook wel eens mijn twijfels over heb) intussen.
Het komt de oudste op school cognitief aanwaaien, de jongste werkt zich een slag in de rondte. Maar die is wel veel meer de wereld aan het ontdekken, dat doet de oudste dan weer niet.
Ik had het er van het weekend nog met iemand over, maar mensen begrijpen het echt niet.
Kreeg het advies dat we gewoon een vriendje voor het kind moesten regelen, dan zou het wel goed komen... 8)7
pi_216309910
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:43 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Ja hier ook. Mavo wordt hier vaak aan havo/vwo scholen geplakt. Voor basis en kader zijn ook heel andere dingen nodig qua praktijkvakken terwijl vmbo-tl (=mavo) dat allemaal niet heeft. Er is maar een handjevol scholen dat echt het volledige vmbo aanbiedt.
pi_216310140
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Hopen dan maar dat één van de scholen haar bevalt @:gewoonmezelf87
1 van de 2 scholen gaat ze geweldig vinden.. zo niet vreet ik mn schoen op!
S. 2014
J. 2016
pi_216311370
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 17:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
1 van de 2 scholen gaat ze geweldig vinden.. zo niet vreet ik mn schoen op!
If they say
pi_216311916
Hier 1 middelbare school in de straat. De oudste was heel duidelijk, die wordt het want ik ga echt niet verder fietsen dan noodzakelijk. Hij moest van mij wel kijken op een andere school 7 km verderop. Daar hebben ze tweetalig onderwijs en dat leek me echt wat voor hem.

Maar hij wilde dat niet. Prima. We zijn in ieder geval gaan kijken en dan had hij qua school ook vergelijkingsmateriaal.

De jongste riep toen ze in groep 6 zat wel dat ze naar de school wat verder weg wil, dat mag maar het is niet zo’n fietser.. ik zie het klagen elke ochtend wel voor me. Aan de andere kant ook goed voor haar als ze zou gaan fietsen.

In groep 7 heeft ze toch besloten hier in de straat naar school te gaan. Leek haar toch wel praktisch en de meeste van haar vriendinnen gaan daar ook heen (ondanks dat die allemaal vwo advies gaan krijgen waarschijnlijk, dochter eerst havo/vwo nu bijgesteld naar mavo/havo wat denk ik ook beter bij haar past).

De school hier noemt vmbo-t inderdaad mavo en heeft behalve een mavo klas ook een mavo-havo klas. Dat maakt voor haar het advies van havo/vwo naar mavo/havo toch wat kleiner dan meteen naar mavo.
De andere vmbo varianten hebben ze hier niet. Op de school op 7 km hebben ze alle reguliere typen onderwijs.

Ik ben op de basisschool volgens mij bij beide 1x lunch gaan brengen. Wel ooit nog na schooltijd een beugelbakje of een jas op een zomerse dag maar wel de dag voor de vakantie.

Wat wel zo is als een kind de lunch vergeet wordt er wel gedeeld. Dus ze zullen nooit honger hebben. Maar ik wil zelf liever niet dat andere moeten delen omdat mijn kind de lunch vergeten is en ik tijd heb om het te brengen (als ik het door heb tenminste).
pi_216312328
Waarom heet mavo tegenwoordig eigenlijk vmbo, maar havo niet vhbo? Havo past nu als enige niet netjes in het rijtje…
pi_216312465
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:58 schreef FlyingFish het volgende:
Waarom heet mavo tegenwoordig eigenlijk vmbo, maar havo niet vhbo? Havo past nu als enige niet netjes in het rijtje…
vhbo was vroeger een opleiding waarmee je vanuit het vbo in 3 jaar je havo diploma kon halen. Of in 2 jaar na de mavo. Viel onder MBO opleidingen (op de havo examens stond ook voor havo en vhbo)
pi_216312594
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:05 schreef Kyara het volgende:

[..]
vhbo was vroeger een opleiding waarmee je vanuit het vbo in 3 jaar je havo diploma kon halen. Of in 2 jaar na de mavo. Viel onder MBO opleidingen (op de havo examens stond ook voor havo en vhbo)
Weer wat geleerd! Maar goed dat ik mijn overpeinzing postte!
pi_216313372
Martijn Krabbé heeft uitgezaaide longkanker: 'Zal niet meer beter worden'
https://www.rtl.nl/boulev(...)view-linda-niet-meer
;(
If they say
pi_216313561
Ik was vanavond weer op een informatieavond van het VO. Gelukkig pas groep 7, dus we hebben nog even. Ik vind t maar ingewikkeld allemaal :D Vooral omdat er eigenlijk niks dichtbij zit hier.
pi_216313809
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Martijn Krabbé heeft uitgezaaide longkanker: 'Zal niet meer beter worden'
https://www.rtl.nl/boulev(...)view-linda-niet-meer
;(
Heftig he.
Iemand in mijn zeer directe omgeving heeft bijna hetzelfde. Zo verdrietig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_216314030
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:18 schreef Vicky het volgende:

[..]
Heftig he.
Iemand in mijn zeer directe omgeving heeft bijna hetzelfde. Zo verdrietig
Oi, dan komt het helemaal flink binnen ;( :*
Ben hier echt even ondersteboven van. Had niet verwacht dat het zo ernstig zou zijn.
If they say
pi_216314219
quote:
Hoe vaak klikken jullie op je mobiel naast het gele belletje om op de donatiepagina terecht te komen?
Nog nooit en ik fok uitsluitend mobiel.
Maar ik heb een abo en geen donatiepagina volgens mij
  woensdag 15 januari 2025 @ 21:52:26 #293
37150 livelink
pi_216314335
quote:
Zeer regelmatig. En ik heb ook een abo, @Vanyel
Jij klikt duidelijk beter.
pi_216314346
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:34 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ben hier echt even ondersteboven van. Had niet verwacht dat het zo ernstig zou zijn.
Nou, ik zag die foto van laatst en aangezien we niet echt een positieve update kregen (niet dat ik dat perse verwacht natuurlijk), vreesde ik er wel voor.
pi_216314373
@exode wij zouden deze vriezer ‘krijgen’ in de keuken. Maar was helaas niet meer leverbaar. Vandaar dat ze nu exact dezelfde maar dan van Bosch geleverd hebben (in overleg natuurlijk). Maar daar kan ik zo het typenummer niet van vinden want die heb ik niet op mail gehad.
pi_216314384
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:34 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Yep.. haar levensverwachting is max 1 jaar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_216314411
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:55 schreef hilliebillie het volgende:
@:exode wij zouden deze vriezer ‘krijgen’ in de keuken. Maar was helaas niet meer leverbaar. Vandaar dat ze nu exact dezelfde maar dan van Bosch geleverd hebben (in overleg natuurlijk). Maar daar kan ik zo het typenummer niet van vinden want die heb ik niet op mail gehad.
Nice! Dank je wel.
pi_216314475
quote:
Iedere keer weer :(
pi_216314507
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:56 schreef Vicky het volgende:

[..]
Yep.. haar levensverwachting is max 1 jaar
Das wel heel kort ;(

quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:53 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nou, ik zag die foto van laatst en aangezien we niet echt een positieve update kregen (niet dat ik dat perse verwacht natuurlijk), vreesde ik er wel voor.
Die zag ik ook maar dacht meer dat het door de prednison ofzo kwam. Dit had ik eigenlijk niet verwacht. Hoopte hem over niet al te lange tijd weer in zn programma's zien.
If they say
pi_216314529
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nog nooit en ik fok uitsluitend mobiel.
Maar ik heb een abo en geen donatiepagina volgens mij
Dit inderdaad. Donatiepagina staat er niet bij mij.
Wel als ik op de laptop ga. Maar dat doe ik nooit (alleen nu om het even te checken). Maar daar staat ie dan weer niet naast het belletje

Heftig inderdaad van Martijn Krabbé. Ik keek er naar uit dat hij weer kopen zonder kijken zou gaan presenteren
pi_216314544
Qua middelbare school is het bij ons denk ik weinig moeilijk kiezen. Er zit er 1 op 5 minuten fietsen en anders moeten ze meteen een half uur. Als ze geen praktische middelbare willen doen (horeca of groen) vermoed ik dat ik het al weet.
Dat is dan 3e generatie, want mama en ik zaten er ook allebei O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')