Ja vooral op de watertemperatuur letten idd bij zo'n kruik.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn eigen al jaren en jaren. Voor de kinderen niet idioot heet natuurlijk. Ik vind elektrische dekens enzo enger, altijd bang dat ze door een gek defect te heet worden en in brand vliegen of dat m'n kind zich opknoopt in de kabel.
Wollen hoeslakens: kun je die gewoon wassen? Of is dat apart en niet in de droger etc? Want da's geen doen met 1-2 keer per nacht een nat bed.
Update trouwens: met een grote, warme kruik heeft hij doorgeslapen. Vanochtend was de kruik nog aangenaam en hij is er dol op. Nou was dat mijn kruik, dus als het niet meer spekglad is gaan we extra lange kruiken halen bij action of hema. Lijkt me heerlijk als hun hele ligplek lekker warm is en blijft.
Zelfs al zou het thuis op zijn, was het geen spoed. Wel belangrijk maar 1 dag zonder kan wel.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:45 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb gister nog een recept laten ophalen. Heb ik wel 2x over moeten bellen en daarna moest Mrs V het nog eens vragen voor ze het daadwerkelijk leverden, maar alle drie de keren contact gaven ze wel aan dat het prima was want spoed.
Ik weet niet of dit echt de reclame is die ik probeerde te maken..
Heb je een kartonnen doos?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:30 schreef exode het volgende:
Ik heb al gesport, voor niets bij de apotheek gestaan, de woonkamer opgeruimd en een lading spullen vanuit de schuur in de auto gezet.![]()
Zo naar de stort en dan eens nadenken hoe ik de opakat over een paar uur zonder schrammen (van mezelf) bij de kattentrimmer in haar busje ga krijgen.
Ik heb een transport ding, maar die is traumatisch voor de kat. In dozen kruipt die gekke kat van ons niet. Ik denk tillen.quote:
Je kat is stuk.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:18 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb een transport ding, maar die is traumatisch voor de kat. In dozen kruipt die gekke kat van ons niet. Ik denk tillen.
Zo heeft iedereen wat. Mijn tante heeft elektrische dekens gebruikt voor de kinderen vanaf baby aan, omdat zij verminkte ledematen heeft door een lekkende kruikquote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:04 schreef Tink89 het volgende: [..] Ik gebruik mijn eigen al jaren en jaren. Voor de kinderen niet idioot heet natuurlijk. Ik vind elektrische dekens enzo enger, altijd bang dat ze door een gek defect te heet worden en in brand vliegen of dat m'n kind zich opknoopt in de kabel. Wollen hoeslakens: kun je die gewoon wassen? Of is dat apart en niet in de droger etc? Want da's geen doen met 1-2 keer per nacht een nat bed. Update trouwens: met een grote, warme kruik heeft hij doorgeslapen. Vanochtend was de kruik nog aangenaam en hij is er dol op. Nou was dat mijn kruik, dus als het niet meer spekglad is gaan we extra lange kruiken halen bij action of hema. Lijkt me heerlijk als hun hele ligplek lekker warm is en blijft.
Ik heb het net gevraagd.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:53 schreef Leandra het volgende:
Ik zag van de week iets langskomen waarin ChatGPT had gesteld dat ¤ 10.000 bruto een netto inkomen van ¤ 4.500 zou zijn.
Er gewoon even ¤ 1.500 naast zitten, zelfs voor België klopte het netto bedrag niet.
Ergo: ze weet niet alles en roept vaak maar wat.
Dat is een behoorlijk eind van 4500quote:Na belasting en premies hou je ongeveer ¤5.600 - ¤6.200 netto over.
quote:Wil je een precieze berekening, dan kan ik een tool of rekenvoorbeeld voor je opzetten.
Ach, als je iets over de WKR wil weten, dan moet je het niet aan mij vragen, want chat GPT weet dat ook. Ook al heb ik net een cursus gehad. En je omzetcijfers kan je gewoon in chat GPT gooien. En een contract voor een medewerker haal je er ook zo uit.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:53 schreef Leandra het volgende:
Ik zag van de week iets langskomen waarin ChatGPT had gesteld dat ¤ 10.000 bruto een netto inkomen van ¤ 4.500 zou zijn.
Er gewoon even ¤ 1.500 naast zitten, zelfs voor België klopte het netto bedrag niet.
Ooh cool! Ik ben as we speak Het ministerie van toverkunst aan t bouwen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Jouw kat exode![]()
Hoe vervoer je de versgekochte Lego Weg is Weg van Harry Potter in de auto?
Op de achterbank, in de gordels![]()
Ze wist anders wel welke clip ik bedoelde met meisje met rode leren en Mickey mouse top.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:53 schreef Leandra het volgende:
Hier vandaan. Denk 2 zomers erop gehad nu, scheelt enorm in warmte. 6 ramen en 2 deuren binnen, 2 ramen buiten en de veluxramen op zolder. Blijven allemaal goed hangen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:08 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met (niet al te dure) zonwering met zuignap bevestiging?
Wij hebben op zolder en bij de schuifpui zonwering van suneclips.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:08 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met (niet al te dure) zonwering met zuignap bevestiging?
Het maakt ook aan de binnenkant echt wel verschil, ben ik met je eensquote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:33 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben dus die dichte want alleen boven. Buiten werkt vast beter, maar ook met binnen is het verschil hier wel echt behoorlijk.
Ik vind ze het geld wel waard.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:35 schreef oh-oh het volgende:
Ah daar heb ik vorig jaar naar zitten kijken toevallig dus toch een aanrader?
Ze te lezen is het 0-0 gewordenquote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb net gevochten. Met een kunstkerstboom. Dat kutding wilde niet meer uit elkaar, zelfs met zn twee eraan sjorren hielp nietNu heeft ie nog maar twee delen ipv drie en past deel drie niet meer in de doos
![]()
Maar, ik heb mn huis terug.
Klopt, maar das alleen maar omdat het vandaag geen grofvuilophaaldag is. Anders had ik um écht de straat opgeschoptquote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:33 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ze te lezen is het 0-0 geworden.
Onze kerstboom was aan het eind van de vakantie al weg en vorige week afgevoerd.
Afgelopen week even opruimpauze gehad, ik ga komende week weer verder.
We hebben de offerte van de vloer ook intussen.
Nu nog van de verhuizer voor de opslag, hopen dat ze de spullen sneller kunnen ophalen en terugbrengen dan dat ze die offerte sturen.
Even rust nemen hoor. Die boodschappen kunnen vast wel wachtenquote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
De kerstboom is wel al weg, maar er staat nog steeds kerstversiering hier en daar. Er moest ook wel ruimte komen voor het hooglaagbed.
Kan me nergens toe zetten vandaag. Moet nog steeds een paar boodschappen doen.Ben telkens zo moe.
Het gaat redelijk. Hij is nogal beperkt nu, kan zo goed als niks. Das **** Gisteravond en nacht wel veel pijn aan zijn knie in het gips. Die kan natuurlijk geen kant op. En hij heeft al zenuwschade vanuit zijn rug.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:56 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
En @:_Ingrid_ hoe gaat het met Rich?
Ben ff snel heen gegaan, is gelukkig op 5 minuten fietsen. Verder niks gedaan. Alleen Tyler (die heeeeeeel aanwezig pubert zeg maarquote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Even rust nemen hoor. Die boodschappen kunnen vast wel wachten
Dat vind ik ook, maar de rest was tegen. Dus ik begon vandaag met het opruimen. Alle ballen enz zijn al uit de boom, maar toen moest ik naar mijn vrijwilligerswerk. Dus nu staat de boom er nog met alleen lichtjes erin. Nog 1 avondje gezellig licht en dan morgen écht opruimenquote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:26 schreef Kyara het volgende:
Kerstboom is er vorig weekend uitgegaan. Ik vind het fijn om alle kerstspullen weg te hebben als de kerstvakantie voorbij is.
Denk alsjeblieft goed aan jezelf. Mijn buurmeisje had ook zwaar B12-tekort. En merkt het nu direct als het weer mis is en dan gaat ze direct bloed laten prikken.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ben ff snel heen gegaan, is gelukkig op 5 minuten fietsen. Verder niks gedaan. Alleen Tyler (die heeeeeeel aanwezig pubert zeg maar) gevoederd. Ben net pas zelf wat wezen eten, gewoon simpel broodjes gebakken ei.
Misschien toch maar weer bloed laten testen of mijn waardes nu eens verbeterd zijn.
Had flink tekort aan foliumzuur, b12/d3, en m....zuur. Kreeg b12 injecties, maar mocht ik niet meer. Nu b12 complex pillen al een tijdje. Maar iig de moeheid blijft. Trillen komt weer terug. En verwijzing neuroloog duurt ook ruim 3 maanden. (hemiplegische) migraine komt ook wekelijks weer terug, soms paar dagen achter elkaar.
We hoeven alleen de benedenverdieping leeg, dat gaat bij hen in de opslag. We gaan zelf boven/op zolder wonen tijdelijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:56 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Klopt, maar das alleen maar omdat het vandaag geen grofvuilophaaldag is. Anders had ik um écht de straat opgeschopt![]()
Oooh, lekker traag bedrijf dus. Hopelijk straks wat vlotterWanneer is de planning om over te gaan?
En fijn dat de offerte voor de vloer binnen is. Scheelt toch weer stress, want vloer![]()
Ik liet, jaaaaren geleden een offerte maken voor de tuin. Nooit meer wat gehoord. Dat figuur bleef doorzagen over stapstenen. En elke keer schoot ik dat af. Blijkbaar was dat dan een no-go voor een offerte.
@:Kyara gefeliciteerd met oudste![]()
En @:_Ingrid_ hoe gaat het met Rich?
Je hebt helemaal gelijk hoor!quote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:13 schreef Nijna het volgende:
[..]
@:_Ingrid_ ik denk dat de mate van drukte ook wel een grote invloed kan hebben op je vermoeidheid en klachten. Zal vast niet helpend zijn... pas goed op jezelf. Je kan pas voor anderen zorgen als je ook goed voor jezelf zorgt!
Maar lijkt me ook verstandig om je waardes weer te laten controleren als je zo moe blijft.
Das balen zeg!quote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:16 schreef Hupje het volgende:
Mistig... En dan bedenkt een van de buren dat het een goed idee is om lekker de open haard te stokenToen ik het rook (en dus roosters ging sluiten), stonk mijn hele huis al.
Wat irritant, zeg. Hier zijn gelukkig weinig stokers in de buurt.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:16 schreef Hupje het volgende:
Mistig... En dan bedenkt een van de buren dat het een goed idee is om lekker de open haard te stokenToen ik het rook (en dus roosters ging sluiten), stonk mijn hele huis al.
Getverquote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:16 schreef Hupje het volgende:
Op dit moment ff niet. Ene vriendin in de buurt heeft zelf ineens rare gezondheidsproblemen. Andere vriendin en buuf zit zelf totaal niet goed in haar vel, die moet binnenkort aan een kunstgebit en is er erg bang voor. En buum en vriend helpt waar hij kan, zoals van de week rijden naar het ziekenhuis tenzij de vergoeding rond is. Hij heeft zelf fibro dus we willen hem ook niet teveel lastig vallen. En hij helpt buuf dan ook weer. Als je het nog snapt.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 22:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Oi @:_Ingrid_ gaat met jullie beide dus niet lekkerWat Livelink en Nijna ook zeggen, pas ook goed op jezelf he? Is er niemand die jullie kunnen helpen zodat het niet allemaal op jou neerkomt?
![]()
Das aardig aso, wij stoken nooit bij mistig weer.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:16 schreef Hupje het volgende:
We zijn nog niet aan het verbouwen, we gaan verbouwen binnenkort, ik hoop dat we gauw een definitieve datum krijgen dat ze starten... Het gaat een maand of 2 duren...quote:Op zaterdag 11 januari 2025 22:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Ja, nee, tuurlijk, jullie waren aan het verbouwen @:Nijna Ik ben weer lekker bezig![]()
Weet je ook hoelang het ongeveer allemaal gaat duren? Voordeel is wel, straks een verse benedenverdieping![]()
Zat ik bijna een week met een halfverlichte kerstboom, haal ik de lampjes eruit, deed het ene snoer het ineens weerGeen idee wat het geweest is, had meteen al gecheckt of alle lampjes nog goed zaten. Weird.
We willen alles in 1x zodat we maar 1x in de zooi zitten. Leek met het plaatsen van de keuken ook handig dat we dan ook gelijk de vloer doen, als de boel er toch uit is.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Of de ha inschakelen voor hulp @:_Ingrid_? Want het is echt wel heel veel wat je nu op je bordje krijgt.
Sterkte![]()
Ik haalde de plannen van jou en Hillie door elkaar, @:Nijna Jullie gaan verbouwen, zij was met de verhuizing bezig![]()
Twee maanden zal best pittig zijn. Ik kreeg het al op mn heupen van alleen een nieuwe keuken. Maar als je alles goed regelt van te voren, dan moet het te doen zijn. En daarna dan een verse benedenverdieping![]()
Zoon wilde gister één voor één de lampjes vervangen, misschien dat het daar niet goed ging. Toen ik het snoer weer inplugde, deed ie het weer. Zaten een paar kapotte lampjes in en die heb ik vervangen maar daar lag het niet aan. Dan zal het idd het snoer zijn. Weet alleen niet meer welke van de twee het nou was![]()
En fikkie stoken exode![]()
Ik heb nog steeds een lezersblok. Er liggen dus, nog steeds, acht ongelezen boeken in mn kast en dat is me nog nooit gebeurd. Ik verslind boeken normaliter. En nu staan the Tudors op... Videoland? Heb de dvd's maar streamen gaat makkelijker. Denk dat ik alle diensten maar opzeg
In die laatste versie van Hitster ben ik ook best goed, al zeg ik het zelfquote:Op zondag 12 januari 2025 11:06 schreef exode het volgende:
Wij gaan bewust niet de gehele benedenverdieping in 1 keer doen. Wij zouden dan echt het huis uit moeten vanwege gebrek aan plaats boven.
Bij ons zou het ook betekenen dat de gehele vloer inclusief draagbalken eruit moet namelijk, dus dat was een schatting van 3 maanden. Op zijn positiefst.
Nu zijn ze met wachttijden, droogtijden etc etc etc ook een week of 8 bezig volgens mijn planning. En kunnen we gewoon in huis blijven want de woonkamer blijft normaal beschikbaar.
Morgen bel ik de aannemer want die is terug van vakantie en ik wil de planning gaan vastleggen. Ben erg benieuwd want hij wilde in maart al starten en wij vonden mei beter te plannen. We hebben 3 mogelijke data (niet exact op 1 dag vastgepind maar wel om en nabij zeg maar) dus hopelijk past dat voor hem ook.
En anders hebben we pech en wordt het onhandiger gepland voor ons. Of langer zonder keuken, of een stop omdat wij op vakantie (luxe!) etc etc.
Ik ben moeeeeee, gisteren echt zo'n leuke avond gehad, maar was pas om 1 uur thuis en ik kon niet slapen vanwege alle prikkels. MAAR geen watten in mijn hoofd en ik heb zo enorm gelachen. Lang gekletst en daarna nog Hitster gespeeld. Ik als niet drinker heb me prima vermaakt met de steeds gekkere antwoorden na de biertjes![]()
En ik wist verrassend veel antwoorden, vooral bij de Guilty Pleasure versie.
Hiiie, bah!quote:Op zondag 12 januari 2025 12:24 schreef exode het volgende:
Die wildcamera he, die had zwager geleend. Ze hadden steeds gaten in het kippenhok maar konden niet echt iets vinden.
Hadden ze onze wildcamera geleend en gisterenavond neergezet. Nou alle ratten van de hele omgeving hebben daar vannacht gefeest....23 filmpjes van ratten. Niet 1 gezin maar gewoon alle families van de hele omgeving in dat hok.
Weet niet of je zwager nu blij is dat hij weet wat die gaten veroorzaaktquote:Op zondag 12 januari 2025 12:24 schreef exode het volgende:
Die wildcamera he, die had zwager geleend. Ze hadden steeds gaten in het kippenhok maar konden niet echt iets vinden.
Hadden ze onze wildcamera geleend en gisterenavond neergezet. Nou alle ratten van de hele omgeving hebben daar vannacht gefeest....23 filmpjes van ratten. Niet 1 gezin maar gewoon alle families van de hele omgeving in dat hok.
Oh, dat was mijn nachtmerrie toen ik de wildcamera ging plaatsen. Ik heb namelijk een konijn buiten. Maar gelukkig geen rat gezien; alleen katten en het konijn. Ik zou mijn kippen wegdoen als ik al die ratten zagquote:Op zondag 12 januari 2025 12:24 schreef exode het volgende:
Denk dat dat hetzelfde idee is als Honeywell evohome. Heerlijk vind ik dat. Als ik in de middag ineens besluit in bad te willen, dan kan ik op kantoor alvast de verwarming aanzettenquote:Op zondag 12 januari 2025 13:56 schreef livelink het volgende:
Wij zijn bijna klaar met alle huistoestanden voorlopig. In 2023 hebben we de kozijnen vervangen en hebben we Tado geïnstalleerd zodat we alleen maar de kamer hoefden te verwarmen waar we waren.
Maar kan je dat per kamer of moet het meteen voor het hele huis? Bij Tado kun je dus per kamer de temperatuur regelen. Bij ons is het puur een bezuinigingsmaatregel om te zorgen dat er nooit ergens de verwarming aan staat waar het niet moet. We hebben nu wel schimmel in de badkamerquote:Op zondag 12 januari 2025 17:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Denk dat dat hetzelfde idee is als Honeywell evohome. Heerlijk vind ik dat. Als ik in de middag ineens besluit in bad te willen, dan kan ik op kantoor alvast de verwarming aanzetten
Oh bah, schimmel is stom!quote:Op zondag 12 januari 2025 17:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar kan je dat per kamer of moet het meteen voor het hele huis? Bij Tado kun je dus per kamer de temperatuur regelen. Bij ons is het puur een bezuinigingsmaatregel om te zorgen dat er nooit ergens de verwarming aan staat waar het niet moet. We hebben nu wel schimmel in de badkamer![]()
Achteraf was alleen ventileren niet voldoende en was het toch wel handig geweest om daar af en toe de verwarming aan te zetten. Leerpuntje.
Sorry voor onze buren gisteravond, maar wij stookten ook.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:16 schreef Hupje het volgende:
Per radiator zelfsquote:Op zondag 12 januari 2025 17:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar kan je dat per kamer of moet het meteen voor het hele huis? Bij Tado kun je dus per kamer de temperatuur regelen. Bij ons is het puur een bezuinigingsmaatregel om te zorgen dat er nooit ergens de verwarming aan staat waar het niet moet. We hebben nu wel schimmel in de badkamer![]()
Achteraf was alleen ventileren niet voldoende en was het toch wel handig geweest om daar af en toe de verwarming aan te zetten. Leerpuntje.
Ligt dat niet meer aan wat je erin gooit en de weersomstandigheden?quote:Op zondag 12 januari 2025 19:15 schreef LeSage het volgende:
[..]
Sorry voor onze buren gisteravond, maar wij stookten ook.
Mijn vriend wilde iets aan de elektra doen, en toen sprong de vergrendelde stop. Tot Enexis kwam toch maar even de haard aangedaan![]()
Sowieso ruik je het bij ons gelukkig bijna niet. Midden op het dak van onze twee kapper en die is heel hoog.
Nou, als de kachelpijp vlakbij je openstaande raam staat ruik je dat beter.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ligt dat niet meer aan wat je erin gooit en de weersomstandigheden?
Volgens mij stoken mijn directe buren allemaal niet, maar als het een beetje bewolkt is meurt de hele hut gewoon van het stoken van de mensen daarnaast (of daarnaast?). Allemaal tweekappers of vrijstaand, dus de afstand tussen mij en 2 buren verder is best fors.
Zo is de schouw dus nu (let niet op de ongelijke lampen en zo en op de rommeltjes. Dit weekend zijn de laatste dingen over gegaan en alle dozen van zolder gehaald. Vandaag uitpaktijd voor mij. En de lampen is voor manquote:Op maandag 13 januari 2025 07:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Kloodgieter![]()
Maar mooie oplossing, plant in de schouw.
Hier een schouw tegen de muur, met daarvoor een verhoging die de halve muur in beslag neemt. Als ik die weg wil hebben, moet ook het plafond. Dus, mijn apparatuur staat er in. Moet wat.
Werd om 3.44 uur wakker, viel in slaap met een 5 aan het begin en weet nu weer wat mijn wekker voor geluid maakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was zelf nog geen 2.5 kilo en geboren bij 40 weken en dat heb ik ook flink ingehaald.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:28 schreef Troel het volgende:
Mijn oudste was net iets zwaarder dan 2,5 kilo toen hij geboren werd, maar dat heeft hij heel erg ingehaald
Zeker netjes. Mijn meiden waren met 7 weken te vroeg nog geen 2 kilo.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:45 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind het een keurig gewicht voor de termijn, hij was 9 weken te vroeg!
Ik ben niet heel origineel, maar ik vond het in m’n kraamtijd er leuk om elke dag een kleinigheidje uit te kunnen pakken. De ene dag een tijdschrift (of boek, aangezien je niet mobiel bent en de kleine nog veel slaapt had ik best wat tijd om te lezen). De andere dag een fijne doucheschuim. Dan weer iets voor de kleine.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:48 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja, wat is als verse moeder nou een leuk kado om te krijgen?
Iets orgineels?
Je vroeg om een origineel cadeau.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:22 schreef oh-oh het volgende:
Ja dag, die mag ze zelf kopen hahahahaha en ze heeft een mega beker weet ik, die neemt ze altijd mee wandelen en zo.
Simply Colors.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:37 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja dat vind ik heel leuk!!! Nog tips waar?
Een puzzelboekje, kleurboekje voor volwassenen, lekkere bonbons, fruitmand? Het is fijn dat ze bij de baby mag blijven, maar een groot deel van de dag verveel je je te pletter. Je wil niet de afdeling af, want je weet maar nooit, maar het is ook niet de bedoeling dat je de hele dag gaat babyknuffelen. Het is vooral veel kolven (als ze bv geeft), veel wachten. Dus iets van afleiding is fijn!quote:Op maandag 13 januari 2025 13:22 schreef oh-oh het volgende:
Ja dag, die mag ze zelf kopen hahahahaha en ze heeft een mega beker weet ik, die neemt ze altijd mee wandelen en zo.
In Heerlen kan dat ja, ook met couveusequote:Op maandag 13 januari 2025 14:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zeker netjes. Mijn meiden waren met 7 weken te vroeg nog geen 2 kilo.
Samen op een kamer klinkt heel fijn. Kan dat met couveuses?
Cadeautips: wij werden nogal verrast door de vroeggeboorte en hadden nog niet alles in huis. Je zou kunnen kijken naar kleertjes (rompertjes) in maatje 44. Of een mooi invulboek of notieboekje om alles over die eerste periode in het ziekenhuis op te schrijven. Als je vooral iets voor de moeder wil doen terwijl ze in het ziekenhuis ligt dan zou ik kiezen voor iets lekker te eten en te drinken, een fijne douchegel/bodylotion oid. Iets om je fijn te voelen in een omgeving waar je eigenlijk niet wilt zijn.
Hoeft niet, die van mij heeft heel lang met zijn maatje 44 gedaanquote:Op maandag 13 januari 2025 14:31 schreef oh-oh het volgende:
Ik weet niet of ze een geboortekaartje doen, het zijn geen Nederlanders!
Maar iets met de naam is wel leuk, aangezien het geen standaard naam is.
Elke dag iets uitpakken, leuk,maar ik heb ook maar 24 uur in een dag![]()
Kleine kleren zat ik aan te denken maar ik denk dat ie daar zo uit gegroeid is!
Ik kan je ook wel helpen, heb hier een borduurmachine staan om de naam ergens op te zetten.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:57 schreef oh-oh het volgende:
Nou die Nijntje badcape met naam is 40 euro met verzenden en zo, ik vind het wel gezegend![]()
En haar moeder blijft 24/7 bij haar.
En die hond vreet hier mijn dure edgar en cooper brokken op
Dat jaquote:
En helemaal omdat ik op zaal kwam te liggen met mama's die hun verse baby's wel bij zich mochten houden. Dochter lag in de couveuse en ik was op dat moment een kindloze mama op zaal. Das pijnlijk.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:08 schreef Elleska het volgende:
Slapen op zaal ook niet. Als je dan toch niet samen kan slapen dan snap ik wel dat je naar huis gaat.
Ik mocht destijds kiezen. Op de ruime, lichte kamer blijven, maar met 2 moeders met hun kinderen bij zich. Of naar een achterkamer met 4 anderen, maar ook zonder babies. Ik heb het een dag aangekeken en toen gevraagd of ze me aub willen verhuizen. Ik lag een half uur later op die andere afdelingquote:Op maandag 13 januari 2025 17:25 schreef Mushanga71 het volgende:
En helemaal omdat ik op zaal kwam te liggen met mama's die hun verse baby's wel bij zich mochten houden. Dochter lag in de couveuse en ik was op dat moment een kindloze mama op zaal. Das pijnlijk.
Dan was dat idd een betere optie. Tis echt geen doen, kindloos op zo'n zaal.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:42 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik mocht destijds kiezen. Op de ruime, lichte kamer blijven, maar met 2 moeders met hun kinderen bij zich. Of naar een achterkamer met 4 anderen, maar ook zonder babies. Ik heb het een dag aangekeken en toen gevraagd of ze me aub willen verhuizen. Ik lag een half uur later op die andere afdeling![]()
En bevallen is niet mijn talent. De VK raadde het ook sterk af na de tweede. Gelukkig vond ik het zelf ook wel genoeg
maar kan dat ook als je kindje op de high care ligt? Op de medium care kan ik het me nog voorstellen maar als er meer zorg nodig is voor de kindjes?quote:Op maandag 13 januari 2025 17:16 schreef Ynske het volgende:
In Heerlen is het wat dat betreft echt fijn geregeld. Daar lig je altijd op je eigen kamer met je kindje altijd op de kamer, ook als het een tweeling is of in couveuse.
Helaas door de ziekenhuis shit gaat dit binnenkort veranderen en moet je naar Geleen om te bevallen. Naar een ouder en minder aangepaste locatie dan in de bevallingsvleugel in Heerlen
Ik moest eerst blijven omdat ik een totaal ruptuur had. Op dag 3 bleek dat mini toch wel heel erg geel werd. Hij is toen naar de neonatologie verhuisd. Dat lag hij op de "koude kamer" in een bedje. Achter het raam was de warme kamer met de couveuses. Best gek, mijne was bijna 4kg en achter het glas lagen echte ukkies.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:17 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan was dat idd een betere optie. Tis echt geen doen, kindloos op zo'n zaal.
Jouwe lag ook in de couveuse?
Bij C ben ik bevallen in een klinische kamer. Witte tegeltjes een allerlei 'eng spul' in het zicht, op een bed met beugelsquote:Op maandag 13 januari 2025 20:46 schreef Kyara het volgende:
Mijn ervaring dateert inmiddels ook van bijna 12 jaar geleden. Volgens mij is er in de tussentijd in ons ziekenhuis ook het een en ander veranderd en is er een moeder & kind vleugel gekomen met waarschijnlijk ook meer mogelijkheden.
Hier een open tht van juni, dus ik zit safe. Tenzij de vele zakken ervoor wel van april warenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Blauwe bessen Albert Heijn mogelijk besmet met hepatitis A
https://nos.nl/artikel/25(...)smet-met-hepatitis-a
Ik heb zo'n dichte zak liggen dus die gaat terug.
Plus een open zak
14 april 2026 en alles ervoor dus wij hebben ze sowieso gegetenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:38 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Hier een open tht van juni, dus ik zit safe. Tenzij de vele zakken ervoor wel van april waren
Mijn ogen zijn nog stralend groenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:42 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
14 april 2026 en alles ervoor dus wij hebben ze sowieso gegeten
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:52 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Mijn ogen zijn nog stralend groen
A Direct eisen dat er een andere verpleegkundige kwam.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Die bevalling en de dagen erna: wat zou je anders doen met de kennis die je nu hebt?
Bij nr 1. Zo'n beetje alles. Eenmaal thuis ging het wel. En we leven allebei nog, dus dan valt het prima mee.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Die bevalling en de dagen erna: wat zou je anders doen met de kennis die je nu hebt?
Ik doe dit nooit meer, maar hypothetisch gezien... Ik zou:quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Achteraf zou ik dus echt never nooit niet aan een stuitbevalling beginnen!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Bevalling; meer (laten) vastleggen wellicht, en mijn baby iets langer onder water houden als ik weer in bad mag bevallen. Maar ik had echt een droombevalling die daadwerkelijk vrijwel exact volgens mijn bevalplan ging (nog steeds mega dankbaar voor), daarom heb ik oprecht wel soort van zin om het nog een keer te doen. Wordt vast een deceptie wanneer het zover is.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Ik heb daar genoeg idyllische beelden van gezien dat ik het op zijn minst zou willen proberen, denk ik nu. Maar lijkt me een hele lastige keuze.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:19 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Achteraf zou ik dus echt never nooit niet aan een stuitbevalling beginnen!
Niet? Ik kreeg een bordje fruit op bed, mijn man moest ernaast met zijn eigen bordje fruit en zij zat beneden te Mario karten met de 4-jarigequote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:36 schreef Bami het volgende:
[..]
Oh en ik kreeg dus niet van die leuke bordjes met fruithapjes, maar enkel het eten waar ik zelf om vroeg, zonder opmaak. Viel stiekem toch een beetje tegen.![]()
Dan was ik bij de eerste thuisbevallen want turbobevalling en naar het ziekenhuis moeten gaat niet zo goed samen. Mocht het toch poliklinisch moeten (want ik was deels medisch) dan had ik na de bevalling de VK terug laten komen toen ze in het ziekenhuis aan het dreigen waren met opnames. VK ging weg toen de ontbijtronde begon en het plan was dat ik zou ontbijten, douchen en dan voor koffietijd thuis. Dat werd voor het avondeten.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
De eerste wilde ook echt aardappels schillen/groente voorbereiden om 2 uur, dan stond alles klaar voor mijn man in de avond.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Eten gekregen van de kraamhulp? Ik zelfs geen bordje fruit
Man moest voor zijn eigen eten zorgen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:44 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Niet? Ik kreeg een bordje fruit op bed, mijn man moest ernaast met zijn eigen bordje fruit en zij zat beneden te Mario karten met de 4-jarige
Maar dat is toch niet zo gek?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:24 schreef Bami het volgende:
[..]
Man moest voor zijn eigen eten zorgen.En ze weigerde ook het bevalbad op te ruimen, dus man heeft dat op dag 2 zelf moeten doen inclusief dweilen.
Ik kreeg ze gelukkig ook niet, vond die vormpjes enzo een tikje stom.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:36 schreef Bami het volgende:
Oh en ik kreeg dus niet van die leuke bordjes met fruithapjes, maar enkel het eten waar ik zelf om vroeg, zonder opmaak. Viel stiekem toch een beetje tegen.![]()
Helemaal eens, maar de partner geen eten geven vind ik echt bizar dichtgetikt.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:34 schreef BE het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet zo gek?
Zij is er toch voor de kraamvrouw? En niet per se om alle klusjes op te knappen?
Dit lijkt me bij uitstek een klus die je aan de echtgenoot kan vragen. Die heeft toch ook niet de hele dag zijn handen vol?
Ja, dat is ook echt idioot.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar de partner geen eten geven vind ik echt bizar dichtgetikt.
Oh avondeten hebben we sowieso helemaal zelf moeten verzorgen. Dat doet kraamzorg volgens mij niet meer, iig dit bureau niet gaven ze aan. Maar zijn ontbijt moest hij ook zelf regelen want ze vond de oven te ingewikkeld om te leren hoe ze daarin de broodjes af moest bakken.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:07 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, dat is ook echt idioot.
Dat je hem zijn eigen brood laat smeren tussen de middag, a la, maar avondeten is gewoon echt raar.
Oh, dan zitten wij sowieso anders in elkaar!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:24 schreef Bami het volgende:
ik had toch liever die dag nog mijn man de hele tijd bij me gehad
Ik vond het vooral raar dat ze wel vroeg wat hij wilde ontbijten, maar zodra het woord oven viel was ze volledig afgehaakt. Zijn twee knopjes, had dan gewoon niks gevraagd dan had hij het sowieso wel zelf gefixt.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:25 schreef BE het volgende:
[..]
Oh, dan zitten wij sowieso anders in elkaar!Daar had ik niet per se behoefte aan.
Niet dat ik hem niet om me heen wilde maar hij hoefde zeker niet de hele dag bij me te zijn.
En sorry, maar afbakbroodjes had hij van mij ook echt zelf mogen doen.
Oh nee hij moest er van mij niet zijn hoor. Dat deed hij zichzelf aan, maar juist met zoiets was hij dan mentaal ook heel druk. Hij gaf zichzelf juist geen pauze of ruimte, dus dat ging pas beter toen ik dat doorkreeg en hem dwong dat wel te doen. Maar het was zeker niet zo dat ik hem vroeg steeds bij me te zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:25 schreef BE het volgende:
[..]
Oh, dan zitten wij sowieso anders in elkaar!Daar had ik niet per se behoefte aan.
Niet dat ik hem niet om me heen wilde maar hij hoefde zeker niet de hele dag bij me te zijn. Dan snap ik sowieso wel dat hij er doorheen zat. Dat ligt denk ik niet alleen aan dat bevalbad opruimen.Maar daarmee maak ik me vast niet populair.
En sorry, maar afbakbroodjes had hij van mij ook echt zelf mogen doen.
Hadden jullie gevraagd of ze bami wilde maken? Zou ik ook weigerenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:24 schreef Bami het volgende:
[..]
Man moest voor zijn eigen eten zorgen.En ze weigerde ook het bevalbad op te ruimen, dus man heeft dat op dag 2 zelf moeten doen inclusief dweilen.
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hadden jullie gevraagd of ze bami wilde maken? Zou ik ook weigeren
Volgens mij wel…quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:31 schreef Bami het volgende:
Maar, jullie kregen dus avondeten van jullie kraamzorg? Dat is wel echt heel chill zeg.
Bij de eerste werd het voorbereiden van de avondmaaltijd wel aangeboden want ze heeft 1x aardappels geschild en gekookt zodat we die savonds konden opbakken maar geen volledige maaltijden.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:31 schreef Bami het volgende:
Maar, jullie kregen dus avondeten van jullie kraamzorg? Dat is wel echt heel chill zeg.
1 nacht was het, het is redelijk dramatisch gebleven tot een jaar of 3. MAAR jouwes gaat het vast beter doen. En nu ze 6 is, is ze niet uit bed te krijgen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:59 schreef Bami het volgende:
Oh ik zou tekenen voor met 1,5 doorslapen. Dat doet ze hier met ruim 2 nog niet.
Maar inderdaad, het beste cadeau wat je kan geven is een avondmaaltijd.
Dit. Vooral omdat ex alleen maar roerbakgroenten kon maken naast het opwarmen van soep en als ik ergens niet van hou zijn het zijn roerbakgroenten. Dus ik had de vriezer volzitten, maar kreeg alles gewoon vers van de kraamverzorgster. Die stuurde ex overigens wel gewoon met een lijstje naar de winkelquote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:41 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb beide keren m'n vriezer volgepropt van te voren.
Leuke vraagquote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Ik beviel in het gewone bad (jacuzziquote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:34 schreef BE het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet zo gek?
Zij is er toch voor de kraamvrouw? En niet per se om alle klusjes op te knappen?
Dit lijkt me bij uitstek een klus die je aan de echtgenoot kan vragen. Die heeft toch ook niet de hele dag zijn handen vol?
Wat een leuke vraag!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Fijn!quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:50 schreef oh-oh het volgende:
Over eten gesproken, ik was vanochtend al voor dag en dauw in het ziekenhuis en mijn bloeddruk en suiker waren perfect!
Wij konden vroeger niet appen of bellen dus we zochten het maar uit hoorquote:Op woensdag 15 januari 2025 10:01 schreef -Spring het volgende:
Dit vind ik toch wel een van de irritantste bijkomstigheden aan het hebben van kinderen.
[ afbeelding ]
Ps1: ja, ik ben een pussy.
Ps2: ze heeft zelf dr naam in mijn contacten gezet.
PANIEKquote:Op woensdag 15 januari 2025 10:01 schreef -Spring het volgende:
Dit vind ik toch wel een van de irritantste bijkomstigheden aan het hebben van kinderen.
[ afbeelding ]
Hahahaha zo vaak?quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:12 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
PANIEK
Ps1: ik zei altijd dat ik 1 keer per maand voor zoiets (of lunch) naar school kom. Voor de rest lossen ze het zelf maar op. Maar het gebeurd gelukkig zelden
Dat heb ik gezegd, niet gedaan. Vooral bij oudste die begin eerste jaar zijn boterhammen nog wel eens achterliet. Maar dat leerde snel genoeg af. In ben voor oudste dit jaar nog niet geweest en voor jongste voor gymkleding (want daarna nog les en muziekles dus stinkie kleding niet gewenst)quote:
Whaha zo heb ik er ook 1quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:01 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
Whaha zo heb ik er ook 1
[ afbeelding ]
Herkenbaarquote:Op woensdag 15 januari 2025 10:01 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
Heerlijk dit!quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
Whaha zo heb ik er ook 1
[ afbeelding ]
Van nablijven leert hij misschien wel z’n spullen compleet te hebben.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Eergister nog, met iets voor Duits![]()
Nou is het zo dat als ze hun materiaal vergeten, ze een uur moeten nablijven. Dus, dan breng ik het maar
De bevallingen zelf waren prima, daar zou ik niks anders bij doen. Bij de periode erna: ik had mezelf meer zelfvertrouwen gegund. Moeder worden vond ik heftig, opeens verantwoordelijk voor zo'n hummeltje dat maar net 2 kg woog.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Ik moet er ook gewoon om lachen..quote:
Maar dat mag dus ook op een school op verschillende niveaus of richtingen zijn he? Dus hier kan je op een school bijvoorbeeld kiezen voor vwo + sport of vwo + expressie en dat zijn dan al twee keuzes.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:30 schreef exode het volgende:
Wij maakten ons dus een beetje zorgen om de buurvrouw van 2 deuren verderop. Wij hoorden van de buurman dat ze 2 januari was bevallen. Maar het was helemaal stil en de versiering van de geboorte werden na 1 dag al weggehaald. Ik heb serieus getwijfeld om uberhaupt een kaartje in de bus te doen. Gordijnen zaten potdicht en zelfs hun nogal aanwezige Jack Russel hoorden we sindsdien niet.
Maar all well, ik kreeg net een Appje met een foto van de knappe nieuwe straatbewoner en dat alles goed gaat. En nee, ik heb niet geAppt of rondgevraagd of wat dan ook. Wel hadden we het kaartje toch in de bus gedaan. Ik vermoedde dat als het niet goed was de buurman dat ook had verteld (niet de papa in kwestie he, er zit dus 1 huis tussen ons en de nieuwe ouders in)
Ik ben benieuwd hoe het met B zal gaan op de middelbare. Over 1,5 week gaan we naar de eerste open dag en een week daarna nog 1tje. Best spannend, want verloofde kent alle middelbaren binnen fietsafstand, 75% is al vooraf afgeschoten. De keuze is niet reuze zeg maar. Ik geloof dat we tot 3 kanshebbers gaan komen terwijl hij er op 6 moet inschrijven. (want ja het is loten hier)
We know, maar dat is hier dus niet zo breed aanwezig. Je zou denken van wel, maar dan moet hij naar Utrecht en dat is en 10 kilometer fietsen en langs het Amsterdamrijnkanaal, voor wie het niet kent; daar fiets ik zelf niet eens als het donker is.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar dat mag dus ook op een school op verschillende niveaus of richtingen zijn he? Dus hier kan je op een school bijvoorbeeld kiezen voor vwo + sport of vwo + expressie en dat zijn dan al twee keuzes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 33% gewijzigd door exode op 15-01-2025 13:48:56 ]
Always.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:00 schreef -Spring het volgende:
Hoe vaak klikken jullie op je mobiel naast het gele belletje om op de abo-pagina terecht te komen?
N00b in deze, hoe gaat dat dan met die loting?quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:43 schreef exode het volgende:
Ik bleek echt een n00b te zijn inzake middelbare scholen. 6 moeten we er dus opgeven en ik dacht, in alle 6 wordt je meegenomen in lotingen etc. Niet dus.
Dat wisten jullie vast allemaal al, maar ik dus niet. Net zoals dat je uberhaupt 6 scholen op moet geven.
Overigens hebben ze bij ons nog geen voorlopig advies gehad in groep 7. Het is dat wij het zelf heel goed in kunnen schatten ook nav alle eerdere rapporten, cito's en gesprekken. B is een Havo/VWO kind, waarbij wij ervan uitgaan dat Havo beter bij hem past.
En het komt vast allemaal wel goed, ook als het wel Utrecht wordt. Krijgt ie gewoon een Fatbike (geintje je).
Hij is nou eenmaal vergeetachtigquote:Op woensdag 15 januari 2025 12:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Van nablijven leert hij misschien wel z’n spullen compleet te hebben.![]()
Bij de beide optie-scholen van mijn zoon moeten ze hun mobiel bij de start in de kluis doen en pas bij het naar huis gaan, eruit halen.
Jammer joh.
Ja, nou ja, ik ben nou eenmaal een zacht gekookt ei qua kinderenquote:Op woensdag 15 januari 2025 14:47 schreef oh-oh het volgende:
Als je alles nagedragen wordt hoef je ook geen moeite te doen om niet vergeetachtig te zijn
Nope, dat dus ook niet.quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:45 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hij is nou eenmaal vergeetachtig![]()
Ja, die foon moet hier ook in de kluisMaar in de pauze buiten het schoolplein mag het wel.
True, je brood vergeten en zelf lekker met een bakje thee op de bank bedenken dat je kind barst van de honger vind ik flauw. Zeker als het eigenlijk nooit voorkomt verder. En als je toch tijd hebt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:56 schreef exode het volgende:
Als ik elke keer als B iets vergeet, het moet brengen kan ik stoppen met werken. Elke dag....beide kanten op, dus naar school of naar huis. Het enige wat ik wel breng is zijn tas, zonder boterhammen en fruit de dag doorkomen vind ik wel heel cruel.
Dus hij heeft vaker in zijn gewone kleding gegymd, zijn huiswerk te laat ingeleverd, koude handen gehad zonder handschoenen etc etc.
Ik had wel gehoopt dat mijn standvastigheid zou helpen tegen de vergeetachtigheid...nee dus.
Dat laatste hoeft dan weer niet. B gaat meteen de badkamer in als hij uit bed komt. Eerst plassen, dan medicatie en in 1 beweging zijn deo erachteraan. Het staat allemaal bij elkaar dus in het zicht.quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
True, je brood vergeten en zelf lekker met een bakje thee op de bank bedenken dat je kind barst van de honger vind ik flauw. Zeker als het eigenlijk nooit voorkomt verder. En als je toch tijd hebt.
Komt nooit voor zulke dingen hoor maar ik herinner hem wel dagelijks of hij deo opgedaan heeft.
Hier nog erger. Foon wordt in beslag genomen en de ouders mogen um komen ophalenquote:Op woensdag 15 januari 2025 14:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nope, dat dus ook niet.
Ik begreep zelfs dat als je daarmee betrapt wordt, het ding sowieso bij de mentor ofzo terecht komt en je die echt 17:00 ofzo pas mag ophalen.![]()
Zelfs als je bijv. 14:00 al klaar bent.
Ze willen echt stimuleren dat leerlingen normaal sociaal contact hebben met de hoofden gebogen op het scherm zitten.
Nee, B zit in groep 7. Volgend schooljaar moeten we eraan geloven. Maar dus dit schooljaar al naar open dagen. Volgend kan hij dan eventueel naar open lesmiddagen en wij naar informatie avonden.quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:08 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hier nog erger. Foon wordt in beslag genomen en de ouders mogen um komen ophalen![]()
Maar dat geldt dus niet voor buiten het schoolplein en daar maakt zoon soms gebruik van.
exode, ik kan het artikel niet lezen, maar moeten ze zich al inschrijven voor de loting?
Hier geeft je de scholen op, op volgorde van voorkeur en waar je wordt ingeloot, daar schrijf je je in.
Tis net een tombola. Eerst krijgt een kind een nummer en daarna gaan ze in de molen voor een school. Hoe lager het nummer wat het kind krijgt, hoe minder kans op de favo school. Het nummer wat ze krijgen is random, dus niet wie het eerst alles ingevuld heeft, krijgt het eerste nummer. Maar, het blijft gewoon naar, die loting.
quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:05 schreef Kyara het volgende:
We hebben voor oudste alle vwo scholen in de regio bezocht, die is nu onder pannen. Voor ronde 2 alle vmbo scholen. Dan spelen ook ineens profielen enzo mee. Ik heb me echt in moeten lezen in vmbo, de verschillende niveaus en profielen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, nu al naar de opendagen dus. Hier gingen ze vanuit school ook naar opendagen in groep 8. Maar voor zoon stond het al vast welke school hij wilde dus dat scheelde.quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:11 schreef exode het volgende:
[..]
Nee, B zit in groep 7. Volgend schooljaar moeten we eraan geloven. Maar dus dit schooljaar al naar open dagen. Volgend kan hij dan eventueel naar open lesmiddagen en wij naar informatie avonden.
Bij de scholen hier is het wisselend, het ene jaar is het loten, het andere jaar hebben ze zelfs te weinig inschrijvingen. Dus dat is gissen volgend jaar.
quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Ben blij dat we gewoon komen kiezen. 16 scholen die vwo aanboden. De meeste weg gestreept op afstand, geloof of onderwijs type. Maar 4 die we goed bekeken hebben en beide jongens kozen een andere. Inschrijven en klaar.
[..]En dat in het leven staan is ook vrij noeizaam ivm autisme bij beiden. Ze bewandelen echt een heel ander pad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor, hier in de omgeving ook een aantal vmbo-t scholen (die zichzelf soms ook mavo noemen...). Met een vmbo basis of kader advies kun je daar dus niet terecht.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Vmbo is altijd met alle niveaus, dacht ik.
Ah, dat wist ik niet. Weer wat geleerdquote:Op woensdag 15 januari 2025 16:43 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Nee hoor, hier in de omgeving ook een aantal vmbo-t scholen (die zichzelf soms ook mavo noemen...). Met een vmbo basis of kader advies kun je daar dus niet terecht.
En ook een school die wel basis en kader aanbiedt, maar geen vmbo-t.
Herkenbaar, maar dan 1 met ass die ingehaald wordt sociaal emotioneel door de jongste (zonder ass, alhoewel ik daar ook wel eens mijn twijfels over heb) intussen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
En dat in het leven staan is ook vrij noeizaam ivm autisme bij beiden. Ze bewandelen echt een heel ander pad.
Ja hier ook. Mavo wordt hier vaak aan havo/vwo scholen geplakt. Voor basis en kader zijn ook heel andere dingen nodig qua praktijkvakken terwijl vmbo-tl (=mavo) dat allemaal niet heeft. Er is maar een handjevol scholen dat echt het volledige vmbo aanbiedt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:43 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Nee hoor, hier in de omgeving ook een aantal vmbo-t scholen (die zichzelf soms ook mavo noemen...). Met een vmbo basis of kader advies kun je daar dus niet terecht.
En ook een school die wel basis en kader aanbiedt, maar geen vmbo-t.
1 van de 2 scholen gaat ze geweldig vinden.. zo niet vreet ik mn schoen op!quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Vmbo is altijd met alle niveaus, dacht ik.
Hopen dan maar dat één van de scholen haar bevalt @:gewoonmezelf87
quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
1 van de 2 scholen gaat ze geweldig vinden.. zo niet vreet ik mn schoen op!
vhbo was vroeger een opleiding waarmee je vanuit het vbo in 3 jaar je havo diploma kon halen. Of in 2 jaar na de mavo. Viel onder MBO opleidingen (op de havo examens stond ook voor havo en vhbo)quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:58 schreef FlyingFish het volgende:
Waarom heet mavo tegenwoordig eigenlijk vmbo, maar havo niet vhbo? Havo past nu als enige niet netjes in het rijtje…
Weer wat geleerd! Maar goed dat ik mijn overpeinzing postte!quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
vhbo was vroeger een opleiding waarmee je vanuit het vbo in 3 jaar je havo diploma kon halen. Of in 2 jaar na de mavo. Viel onder MBO opleidingen (op de havo examens stond ook voor havo en vhbo)
Heftig he.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Martijn Krabbé heeft uitgezaaide longkanker: 'Zal niet meer beter worden'
https://www.rtl.nl/boulev(...)view-linda-niet-meer
Oi, dan komt het helemaal flink binnenquote:Op woensdag 15 januari 2025 21:18 schreef Vicky het volgende:
[..]
Heftig he.
Iemand in mijn zeer directe omgeving heeft bijna hetzelfde. Zo verdrietig
Nog nooit en ik fok uitsluitend mobiel.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:00 schreef -Spring het volgende:
Hoe vaak klikken jullie op je mobiel naast het gele belletje om op de donatiepagina terecht te komen?
Zeer regelmatig. En ik heb ook een abo, @Vanyelquote:Op woensdag 15 januari 2025 13:00 schreef -Spring het volgende:
Hoe vaak klikken jullie op je mobiel naast het gele belletje om op de donatiepagina terecht te komen?
Nou, ik zag die foto van laatst en aangezien we niet echt een positieve update kregen (niet dat ik dat perse verwacht natuurlijk), vreesde ik er wel voor.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oi, dan komt het helemaal flink binnen![]()
![]()
Ben hier echt even ondersteboven van. Had niet verwacht dat het zo ernstig zou zijn.
Yep.. haar levensverwachting is max 1 jaarquote:Op woensdag 15 januari 2025 21:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oi, dan komt het helemaal flink binnen![]()
![]()
Ben hier echt even ondersteboven van. Had niet verwacht dat het zo ernstig zou zijn.
Nice! Dank je wel.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:55 schreef hilliebillie het volgende:
@:exode wij zouden deze vriezer ‘krijgen’ in de keuken. Maar was helaas niet meer leverbaar. Vandaar dat ze nu exact dezelfde maar dan van Bosch geleverd hebben (in overleg natuurlijk). Maar daar kan ik zo het typenummer niet van vinden want die heb ik niet op mail gehad.
Iedere keer weerquote:Op woensdag 15 januari 2025 13:00 schreef -Spring het volgende:
Das wel heel kortquote:Op woensdag 15 januari 2025 21:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
Yep.. haar levensverwachting is max 1 jaar
Die zag ik ook maar dacht meer dat het door de prednison ofzo kwam. Dit had ik eigenlijk niet verwacht. Hoopte hem over niet al te lange tijd weer in zn programma's zien.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou, ik zag die foto van laatst en aangezien we niet echt een positieve update kregen (niet dat ik dat perse verwacht natuurlijk), vreesde ik er wel voor.
Dit inderdaad. Donatiepagina staat er niet bij mij.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nog nooit en ik fok uitsluitend mobiel.
Maar ik heb een abo en geen donatiepagina volgens mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |