abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216300157
Maar, jullie kregen dus avondeten van jullie kraamzorg? Dat is wel echt heel chill zeg.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:34:33 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216300206
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:31 schreef Bami het volgende:
Maar, jullie kregen dus avondeten van jullie kraamzorg? Dat is wel echt heel chill zeg.
Volgens mij wel…
En toen kwam mijn moeder en die maakte een paella voor haar. En toen ze weg ging heb ik haar een paellapan gegeven.
Rini O+

De kraamhulp van zoon weet ik niet meer. Die kreeg geen paellapan in ieder geval
pi_216300300
Oja maar dat zou ik dus ook anders doen in de kraamtijd, zorgen dat man niet/minder vergeet voor zichzelf te zorgen. Want ik redde me echt wel met dat hummeltje en ook nog veel kraamzorg uren.
pi_216300367
Ik heb beide keren m'n vriezer volgepropt van te voren. En bij de tweede hadden we superlieve buren die bakken soep kwamen brengen. Ik geloof niet dat de kraamzorg iets met het avondeten te maken heeft gehad, voor die tijd was ze ook al lang en breed naar huis. Ze zat zich sowieso tamelijk te vervelen en dat deed ze al meer aan was en schoonmaak dan de bedoeling was.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_216300451
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:31 schreef Bami het volgende:
Bij de eerste werd het voorbereiden van de avondmaaltijd wel aangeboden want ze heeft 1x aardappels geschild en gekookt zodat we die savonds konden opbakken maar geen volledige maaltijden.

Bij de tweede volgens mij niet maar toen werd er flink in de tijd gekort wegens personeelstekort+zomervakantie dus daar was helemaal geen tijd voor. Ik heb het niet gemist, had zelf de vriezer en voorraadkast al volgestopt dus avondeten was vooral opwarmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 14-01-2025 21:52:58 ]
pi_216300465
Ik heb gezegd dat iedereen die in de eerste 2 weken langs wilde komen ook avondeten voor ons mee moest nemen. Dat werkte goed. :D
pi_216300620
Avondeten hier ook niet hoor. Wat ik sindsdien altijd aanbood als vriendinnen of lieve kennissen bevielen, is om een pan eten te brengen.

Dat was het meest waardevolle die eerste weken. Niet hoeven te koken.

Bij B waren we de eerste weken allebei helemaal kapot, bij Juul sliep ik de eerste weken in een andere kamer. Toen verloofde gestopt was met borstvoeding wisselden we dat af. Jammer alleen dat Juul pas bij 1,5 jaar een nacht doorsliep. En ze was niet bepaald geruisloos wakker in die 1,5 jaar. De hele wijk kon meegenieten. Moe heeft in die periode een nieuwe dimensie gekregen.

B sliep vanaf 6 weken al door en is altijd een makkelijke slaper gebleven.
pi_216300746
Oh ik zou tekenen voor met 1,5 doorslapen. Dat doet ze hier met ruim 2 nog niet. :')
Maar inderdaad, het beste cadeau wat je kan geven is een avondmaaltijd.
pi_216301007
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:59 schreef Bami het volgende:
Oh ik zou tekenen voor met 1,5 doorslapen. Dat doet ze hier met ruim 2 nog niet. :')
Maar inderdaad, het beste cadeau wat je kan geven is een avondmaaltijd.
1 nacht was het, het is redelijk dramatisch gebleven tot een jaar of 3. MAAR jouwes gaat het vast beter doen. En nu ze 6 is, is ze niet uit bed te krijgen.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 22:15:26 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216301010
Ik weet nog wel dat wij ons geen raad wisten met die kraamhulp(en). Tips en trucs voor de verzorging van M. prima, maar koken en stofzuigen doe ik zelf wel, dacht mijn man.

Ik zou bij nader inzien veel meer hebben gevaren op eigen intuïtie bij het voeden. Al die kraamhulpen met andere richtlijnen en adviezen :') Pas toen de rust terugkeerde in huis, ging M. een beetje netjes drinken.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 22:15:58 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_216301016
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:41 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb beide keren m'n vriezer volgepropt van te voren.
Dit. Vooral omdat ex alleen maar roerbakgroenten kon maken naast het opwarmen van soep en als ik ergens niet van hou zijn het zijn roerbakgroenten. Dus ik had de vriezer volzitten, maar kreeg alles gewoon vers van de kraamverzorgster. Die stuurde ex overigens wel gewoon met een lijstje naar de winkel :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216301825
Kraamhulp en schoonmaken? S-t-b-e zou dat doen. Haha :')
Die moest bij de bevalling van dochter trouwens niet aan me komen. En de gyn in opleiding die me wilde toucheren óók niet. Die heb ik weggesnauwd :@ Pas toen ik compleet gaar was en het me allemaal echt niks meer kon schelen, mocht ze even voelen.

Bij zoon was de afspraak: als ik om een epiduraal vroeg, zou ik die krijgen. Toen ik erom vroeg, was de anesthesist bezig. Maar, dat was de afspraak? Dus hield ik ze daaraan. Toen ie er eindelijk was en de epiduraal erin zat, had ik al persweeën. Binnen no-time was dat kind er, met een knip. Had dus precies niks aan die pijnstilling.
Zou me niks verbazen dat ze me daarom midden in de nacht naar huis stuurden :')

Ben niet echt in de wieg gelegd voor bevallingen.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216302484
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Die bevalling en de dagen erna: wat zou je anders doen met de kennis die je nu hebt?
Leuke vraag :)

Bij de eerste was de bevalling gewoon een drama. Maar niemand kon er iets aan doen dat ik hellp kreeg en dat het dus zeer slecht ging. Ik zou nu wel hulp vragen aan artsen toen Ow eindelijk thuis kwam. Het slaat natuurlijk nergens op dat we via YouTube moesten leren hoe we ons kind in bad moest doen. Verlengde kraamzorg was wel wenselijk geweest.

Bij nummer twee: Qua bevalling niets. Ik vond het heerlijk om te bevallen. Qua kraamtijd had ik mee op mezelf willen vertrouwen. Borstvoeding lukte gewoon niet zonder tepelhoedje, maar met ging het perfect. De kraamzorg was hier tegen waardoor de kraamtijd best stressvol was.

Bij nummer drie: redelijk perfect! Zou geen verbeterpunten weten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 15-01-2025 06:58:19 ]
pi_216304210
@Troel gefeliciteerd met oudste :*
If they say
  woensdag 15 januari 2025 @ 06:54:29 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_216304219
Dank, dank!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 januari 2025 @ 07:10:49 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216304236
Gefeliciteerd troel
pi_216304245
Gefeliciteerd Troel!
pi_216304693
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:34 schreef BE het volgende:

[..]
Maar dat is toch niet zo gek?
Zij is er toch voor de kraamvrouw? En niet per se om alle klusjes op te knappen?
Dit lijkt me bij uitstek een klus die je aan de echtgenoot kan vragen. Die heeft toch ook niet de hele dag zijn handen vol?
Ik beviel in het gewone bad (jacuzzi :') ). De verloskundige (kraamhulp was er pas toen ik al schoon en alles in bed lag) vroeg aan mijn man of hij tegen bloed kon. Hij heeft het bad schoongemaakt.
Of nou ja... in de jacuzzi zat nog wat restant kwamen we iets later achter. Maar de schoonmaakster had als tip om daar van dat spul van HG voor te halen, werkte goed!

Volgens mij kregen we samen ontbijt op bed van de kraamhulp, in elk geval na de jongste ;).

Gefeliciteerd Troel!
Fake it till you make it...
pi_216304965
Gefeliciteerd Troel!

De tweede kraam wist niet wat ze met mij aan moest. Ik weigerde om de hele dag op bed te blijven hangen. Ze was al verbaasd dat ik 3 uur na de bevalling aan tafel zal te eten.

Ze verzon steeds maar klusjes om me rustig aan tafel te houden. Zat ik de was te vouwen en kon zij lunch voor mij en man maken.

Maar als je bij de eerste aan flarden lag (woorden gyneacoloog), dan is het herstel van een simpele bevalling een peulenschil :P
pi_216304968
quote:
Die bevalling en de dagen erna: wat zou je anders doen met de kennis die je nu hebt?
Wat een leuke vraag!

Bij dochter zou ik iets langer wachten met bellen, was het 1e kleinkind voor mijn ouders en dus stonden mijn moeder (en zus+zwager die haar brachten) al in de verloskamer terwijl ik nog niet eens opgefrist was (of aangekleed) verder echt een prima kraamtijd gehad met een iets oudere kraamhulp die vooral graag kletste en waarvan ik de naam niet kon onthouden :')

Kraamtijd bij de jongste was eigenlijk heel erg prima, 1 heks van een kraamhulp weggestuurd toen ze mm kind wegduwde bij t badje en de rest was echt geweldig, voldoende rust kunnen nemen

De bevalling was heftig en werd gevoelsmatig erg opgejaagd door t infuus, kleine in nood en met 7cm moest ik gaan persen, mn hele onderkant voelde zwaar gekneusd achteraf, daar had luisteren naar mij wel wat fijner geweest.
S. 2014
J. 2016
pi_216304991
Ik heb ook geen idee meer hoe ze eruit zagen en heetten, maar ik was ook dol op mijn kraamhulpen.

De tweede bracht zelfs achterop de fiets, 8 kilometer, mn oudste naar school. Die school was in haar woonplaats, dus dan was ze eerst 8 km naar ons komen fietsen, en dan bracht ze op de fiets m'n oudste weer terug. Over een open, winderige zeedijk. O+

Verder had ze zo weinig te doen, dat ze uiteindelijk maar de dode bloemetjes uit de tuinplanten stond te knippen. Dus na dag drie heb ik haar bedankt voor alles en gezegd dat ze maar naar huis moest gaan.
pi_216305057
Mijn eerste bevalling duurde 48 uur. Ik ging kapot, maar m'n verloskundige bleef me telefonisch maar geruststellen. Ik had tijdens die uren continu weeen en heb geen minutes kunnen slapen. Achteraf had ik gewild dat ik beter voor mezelf op had gekomen. Ik voelde me in die periode snel een aansteller en downgrade m'n eigen behoeftes.

De bevalling van de tweede duurde 50 minuten. Die zou ik zo overdoen. Ik zit soms langer op de wc :+
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:50:26 #219
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_216305354
Over eten gesproken, ik was vanochtend al voor dag en dauw in het ziekenhuis en mijn bloeddruk en suiker waren perfect!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216305451
Dit vind ik toch wel een van de irritantste bijkomstigheden aan het hebben van kinderen.

Ps1: ja, ik ben een pussy.
Ps2: ze heeft zelf dr naam in mijn contacten gezet.
pi_216305459
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:50 schreef oh-oh het volgende:
Over eten gesproken, ik was vanochtend al voor dag en dauw in het ziekenhuis en mijn bloeddruk en suiker waren perfect!
Fijn! *O*
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:11:09 #222
176471 oh-oh
pi_216305566
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:01 schreef -Spring het volgende:
Dit vind ik toch wel een van de irritantste bijkomstigheden aan het hebben van kinderen.

[ afbeelding ]

Wij konden vroeger niet appen of bellen dus we zochten het maar uit hoor :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216305582
quote:

[ afbeelding ]

PANIEK

Ps1: ik zei altijd dat ik 1 keer per maand voor zoiets (of lunch) naar school kom. Voor de rest lossen ze het zelf maar op. Maar het gebeurd gelukkig zelden
pi_216305589
Oh ik zou zoveel veranderen.
Eerste:
- geen ruggenprik weigeren. Wat een hel toen ik persweeën moest opvangen omdat hij nog te hoog lag.
- luie donder van een kraamhulp wegsturen. Een boterham kon ik krijgen als ik erom vroeg. Als ik haar te pakken kon krijgen. Dus pas lunch om 16u ofzo. Ze heeft gemist dat zoon niet genoeg dronk en heel ernstig geelzucht had.
- minder vertrouwen hebben in zorgverleners. Heel erge pijn aan mijn stuitje hoorde er NIET gewoon bij, dat ding stond gewoon helemaal scheef. Daardoor heel heftige bekkenklachten gehad bij de tweede, vooral na de bevalling. Zo erg dat de eerste 3 maanden helemaal verpest zijn. Ik heb er nog verdriet van.
Tweede:
- GEEN knip. Herstel was erger dan mijn twee bevallingen samen. Op toilet viel ik soms bijna flauw van de pijn. De ruptuur bij de eerste was een eitje vergeleken met dit.
Kraamzorg was prima, iemand die echt van aanpakken wist. En door corona kwam ze maar 3 uurtjes in de middag. Ik vond het heerlijk.

Ik wil echt niet nog eens bevallen dus ik vind het jammer dat ik nooit een "gewone" beginperiode heb gehad. Bij de eerste belandden we na een week in het ziekenhuis waarna het nog 2 maanden duurde voordat alles qua voeding weer goed ging en bij de tweede kon ik de eerste 8 weken niet lopen. Maar dan ook echt niet. Een paar meter strompelen lukte en de trap op was op handen en voeten :{
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:16:12 #225
176471 oh-oh
pi_216305628
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:12 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
PANIEK

Ps1: ik zei altijd dat ik 1 keer per maand voor zoiets (of lunch) naar school kom. Voor de rest lossen ze het zelf maar op. Maar het gebeurd gelukkig zelden
Hahahaha zo vaak?
( Groucho Marx )
pi_216305784
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:16 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Hahahaha zo vaak?
Dat heb ik gezegd, niet gedaan. Vooral bij oudste die begin eerste jaar zijn boterhammen nog wel eens achterliet. Maar dat leerde snel genoeg af. In ben voor oudste dit jaar nog niet geweest en voor jongste voor gymkleding (want daarna nog les en muziekles dus stinkie kleding niet gewenst)

Maar ik heb geen baan, dus achter de kinderen aanrennen is makkelijker te doen :P
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:30:23 #227
176471 oh-oh
pi_216305821
Mijn zusje zegt altijd al had ik de tijd, dat had ik geen zin :D
( Groucho Marx )
pi_216306066
quote:

[ afbeelding ]

Whaha zo heb ik er ook 1

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_216306338
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:53 schreef Vicky het volgende:

[..]
Whaha zo heb ik er ook 1

[ afbeelding ]
_O-
pi_216306359
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:17 schreef -Spring het volgende:

[..]
_O-
Nog zo 1..

Maf kind
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 15 januari 2025 @ 11:21:12 #231
35189 Troel
scherp en bot
pi_216306367
Overigens heb ik de beste gevoelens bij de verpleger die we hadden bij de jongste. Daar besloten de ouders van mijn ex ineens naar het ziekenhuis te gaan terwijl we heel duidelijk hadden gemaakt dat we naar huis zouden gaan. Wij mochten via de andere uitgang naar buiten O+ :+ *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:24:28 #232
176471 oh-oh
pi_216306898
:D Ik ging net Cheddar ophalen, was de moeder van de buuf daar de boel gronding aan het schoonmaken _O-
Het was nodig, ik twijfelde nog of ik iets zou doen daar.
Hond blijft vandaag daar, morgen mag ik weer.
( Groucho Marx )
pi_216306911
quote:

[ afbeelding ]

Herkenbaar _O-
Eergister nog, met iets voor Duits :')
Nou is het zo dat als ze hun materiaal vergeten, ze een uur moeten nablijven. Dus, dan breng ik het maar :')
If they say
pi_216306942
Bij de eerste werd ik met 41 weken ingeleid (want zwangerschapssuiker). Aan de weeënopwekkers die eerst niets deden. Toen ze wel wat deden kreeg ik een ruggenprik en stelde ze die in op een bepaalde stand en ze zeiden er bij ‘als het niet genoeg werkt kunnen we altijd nog ophogen’. Dat hebben ze na meermaals vragen nooit gedaan.
Kind was niet ingedaald dus vier uur lang persweeën voor ik mocht persen.
Toen geroepen dat ik nooit meer ingeleid wilde worden. Want als een kind er nog niet klaar voor is is ie er nog niet klaar voor.

Na de bevalling ergens midden in de nacht, even apart op een kamer gezet (met man en kind natuurlijk). Kind mee aangelegd voor borstvoeding en toen waren ze weg en kwamen ook niet meer terug. Maar kind snapte helemaal niks van aanhappen en ik was me daar maar aan het klooien. Voelde me echt heel ongelukkig dat niemand me kwam helpen.

De tweede werd ik ingeleid met 42 weken maar begon een uur voor ik het ziekenhuis moest bellen de weeën vanzelf.
Was zo gepiept de bevalling (deze keer met remifentanil ofzoiets, heerlijk spul). en ook het herstel ging goed. Liep dezelfde dag al een verdieping naar beneden omdat ik moest poepen. Was eigenlijk niet de bedoeling blijkbaar :D
pi_216307130
Hier heeft dat kind van die totaal ruptuur net zijn tussentijdse toets gehaald. Nog 2 maandjes en dan kan hij er misschien met onze auto vandoor :o
(Nog een half jaartje met ons ernaast)
pi_216307155
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:53 schreef Vicky het volgende:

[..]
Whaha zo heb ik er ook 1

[ afbeelding ]
Heerlijk dit!
S. 2014
J. 2016
pi_216307168
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:25 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Herkenbaar _O-
Eergister nog, met iets voor Duits :')
Nou is het zo dat als ze hun materiaal vergeten, ze een uur moeten nablijven. Dus, dan breng ik het maar :')
Van nablijven leert hij misschien wel z’n spullen compleet te hebben. :P

Bij de beide optie-scholen van mijn zoon moeten ze hun mobiel bij de start in de kluis doen en pas bij het naar huis gaan, eruit halen.

Jammer joh. :P
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:54:23 #239
176471 oh-oh
pi_216307207
Dan kan die je gelukkig niet bellen !
( Groucho Marx )
pi_216307228
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:54 schreef oh-oh het volgende:
Dan kan die je gelukkig niet bellen !
Prima beleid toch. *O*
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:59:45 #241
208890 June.
Seriously?
pi_216307247
M'n baarmoeder was gescheurd bij m'n tweede dus was achteraf misschien wel voor een keizersnede gaan. Maarja,het was destijds een weloverwogen keus. Herstel van een normale bevalling incl knip en daarna nog een keizersnede had ik wel graag over geslagen :+
Shine bright like a diamond.
pi_216307251
Hoe vaak klikken jullie op je mobiel naast het gele belletje om op de donatiepagina terecht te komen?

[ Bericht 2% gewijzigd door -Spring op 15-01-2025 15:59:02 ]
pi_216307486
quote:
De bevallingen zelf waren prima, daar zou ik niks anders bij doen. Bij de periode erna: ik had mezelf meer zelfvertrouwen gegund. Moeder worden vond ik heftig, opeens verantwoordelijk voor zo'n hummeltje dat maar net 2 kg woog.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216307524
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Heerlijk dit!
Ik moet er ook gewoon om lachen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_216307573
Wij maakten ons dus een beetje zorgen om de buurvrouw van 2 deuren verderop. Wij hoorden van de buurman dat ze 2 januari was bevallen. Maar het was helemaal stil en de versiering van de geboorte werden na 1 dag al weggehaald. Ik heb serieus getwijfeld om uberhaupt een kaartje in de bus te doen. Gordijnen zaten potdicht en zelfs hun nogal aanwezige Jack Russel hoorden we sindsdien niet.

Maar all well, ik kreeg net een Appje met een foto van de knappe nieuwe straatbewoner en dat alles goed gaat. En nee, ik heb niet geAppt of rondgevraagd of wat dan ook. Wel hadden we het kaartje toch in de bus gedaan. Ik vermoedde dat als het niet goed was de buurman dat ook had verteld (niet de papa in kwestie he, er zit dus 1 huis tussen ons en de nieuwe ouders in)

Ik ben benieuwd hoe het met B zal gaan op de middelbare. Over 1,5 week gaan we naar de eerste open dag en een week daarna nog 1tje. Best spannend, want verloofde kent alle middelbaren binnen fietsafstand, 75% is al vooraf afgeschoten. De keuze is niet reuze zeg maar. Ik geloof dat we tot 3 kanshebbers gaan komen terwijl hij er op 6 moet inschrijven. (want ja het is loten hier)
pi_216307640
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:30 schreef exode het volgende:
Wij maakten ons dus een beetje zorgen om de buurvrouw van 2 deuren verderop. Wij hoorden van de buurman dat ze 2 januari was bevallen. Maar het was helemaal stil en de versiering van de geboorte werden na 1 dag al weggehaald. Ik heb serieus getwijfeld om uberhaupt een kaartje in de bus te doen. Gordijnen zaten potdicht en zelfs hun nogal aanwezige Jack Russel hoorden we sindsdien niet.

Maar all well, ik kreeg net een Appje met een foto van de knappe nieuwe straatbewoner en dat alles goed gaat. En nee, ik heb niet geAppt of rondgevraagd of wat dan ook. Wel hadden we het kaartje toch in de bus gedaan. Ik vermoedde dat als het niet goed was de buurman dat ook had verteld (niet de papa in kwestie he, er zit dus 1 huis tussen ons en de nieuwe ouders in)

Ik ben benieuwd hoe het met B zal gaan op de middelbare. Over 1,5 week gaan we naar de eerste open dag en een week daarna nog 1tje. Best spannend, want verloofde kent alle middelbaren binnen fietsafstand, 75% is al vooraf afgeschoten. De keuze is niet reuze zeg maar. Ik geloof dat we tot 3 kanshebbers gaan komen terwijl hij er op 6 moet inschrijven. (want ja het is loten hier)
Maar dat mag dus ook op een school op verschillende niveaus of richtingen zijn he? Dus hier kan je op een school bijvoorbeeld kiezen voor vwo + sport of vwo + expressie en dat zijn dan al twee keuzes.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_216307646
Heeft er hier iemand een inbouwdiepvries? Bij voorkeur met 4 lades, maar 3 mag op zich ook. Dus niet onderdeel van een koelvrieskast maar echt apart.

Ze zijn dun gezaaid merk ik. Wij moeten volgende week vrijdag aan de keukenontwerper de apparatuur doorgeven die we in de keuken gaan plaatsen. We kunnen standaard maten doorgeven, voor de koelkast, vaatwasser en inductie is dat makkelijk maar aangezien de inbouw diepvriezers met 4 lades dun gezaaid zijn twijfelen we dus.

Die vrouw met wie ik ga trouwen zou het liefste een easy access vriezer hebben. Dus niet met deur maar met alleen maar lades. En dan inbouw. Nou die kan ik wel vinden, voor 3000 Euro _O-

Sowieso maakt die vrouw het duurder want we hebben een hele goede compacte koelkast van Liebherr, net 2 jaar oud. Ik dacht dan kopen we er een Koelvrieskast naast (niet letterlijk) maar dat plan werd echt keihard afgeschoten. 1 grote koelkast wensen we (ja we, want ik heb natuurlijk niets te zeggen >:) )
Maar als ik die vriezer niet kan vinden, bestel ik per ongeluk een koelvrieskast, merk ze niet, toch?
pi_216307654
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar dat mag dus ook op een school op verschillende niveaus of richtingen zijn he? Dus hier kan je op een school bijvoorbeeld kiezen voor vwo + sport of vwo + expressie en dat zijn dan al twee keuzes.
We know, maar dat is hier dus niet zo breed aanwezig. Je zou denken van wel, maar dan moet hij naar Utrecht en dat is en 10 kilometer fietsen en langs het Amsterdamrijnkanaal, voor wie het niet kent; daar fiets ik zelf niet eens als het donker is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 33% gewijzigd door exode op 15-01-2025 13:48:56 ]
pi_216307777
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:00 schreef -Spring het volgende:
Hoe vaak klikken jullie op je mobiel naast het gele belletje om op de abo-pagina terecht te komen?
Always.
pi_216307807
Hier 2 optionele middelbare scholen op zo’n 5,5 km. fietsen. Voor de ene fiets je 300 meter verder dan voor de andere. :+
Dat maakt het makkelijk.
Een 3e vwo-school is streng geformeerd dus die valt automatisch af.
Ook wij hebben eind deze maand 2 open avonden. :)
pi_216307857
Wij werden geadviseerd om in groep 7 vast te oriënteren op middelbare scholen, dus gaan wij zaterdag onze 1e open dag bezoeken... mijn oude middelbare maar ik vind dit wel een hele stap ineens... mijn kleintje...
S. 2014
J. 2016
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:59:28 #252
176471 oh-oh
pi_216307879
Die van mijn zus wonen Utrecht centrum en die hebben geloot voor scholen in Soest .
Uiteindelijk alledrie naar een ander gymnasium gegaan :D
( Groucho Marx )
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:29:19 #253
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_216308131
Wij hebben vorig jaar in groep 7 ook het rondje gedaan met zoon. In onze gemeente (Tilburg) wordt er niet standaard geloot. Enkele scholen loten, en dan moet je gewoon een tweede keuze opgeven.

Dit jaar hoeven we niet nogmaals. J. heeft in november en december een traject gevolgd speciaal voor groep 8 leerlingen bij zijn voorkeurs middelbareschool. Dat beviel goed, dus nu hij al 8 keer daar een dag is geweest en les heeft gehad, was voor hem de keuze duidelijk. Ik vind het wel prima. Het is zeker niet de school het dichtste bij, maar het is wel een goede school, en dus echt zijn keuze (mijn oude middelbare school heeft ie vorig jaar na de open dag meteen afgeschoten :'( )
pi_216308161
Ik ben allang blij dat mijn zoon slimmer is dan ik want dat betekent ook dat ik niet door mijn oude middelbare school hoef te wandelen. :')
Dat was vbo.
pi_216308273
Ik bleek echt een n00b te zijn inzake middelbare scholen. 6 moeten we er dus opgeven en ik dacht, in alle 6 wordt je meegenomen in lotingen etc. Niet dus.
Dat wisten jullie vast allemaal al, maar ik dus niet. Net zoals dat je uberhaupt 6 scholen op moet geven.

Overigens hebben ze bij ons nog geen voorlopig advies gehad in groep 7. Het is dat wij het zelf heel goed in kunnen schatten ook nav alle eerdere rapporten, cito's en gesprekken. B is een Havo/VWO kind, waarbij wij ervan uitgaan dat Havo beter bij hem past.

En het komt vast allemaal wel goed, ook als het wel Utrecht wordt. Krijgt ie gewoon een Fatbike (geintje je).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 januari 2025 @ 14:45:08 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216308291
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:43 schreef exode het volgende:
Ik bleek echt een n00b te zijn inzake middelbare scholen. 6 moeten we er dus opgeven en ik dacht, in alle 6 wordt je meegenomen in lotingen etc. Niet dus.
Dat wisten jullie vast allemaal al, maar ik dus niet. Net zoals dat je uberhaupt 6 scholen op moet geven.

Overigens hebben ze bij ons nog geen voorlopig advies gehad in groep 7. Het is dat wij het zelf heel goed in kunnen schatten ook nav alle eerdere rapporten, cito's en gesprekken. B is een Havo/VWO kind, waarbij wij ervan uitgaan dat Havo beter bij hem past.

En het komt vast allemaal wel goed, ook als het wel Utrecht wordt. Krijgt ie gewoon een Fatbike (geintje je).
N00b in deze, hoe gaat dat dan met die loting?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_216308295
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:50 schreef vencodark het volgende:

[..]
Van nablijven leert hij misschien wel z’n spullen compleet te hebben. :P

Bij de beide optie-scholen van mijn zoon moeten ze hun mobiel bij de start in de kluis doen en pas bij het naar huis gaan, eruit halen.

Jammer joh. :P
Hij is nou eenmaal vergeetachtig ;)
Ja, die foon moet hier ook in de kluis :D Maar in de pauze buiten het schoolplein mag het wel.
If they say
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:47:35 #258
176471 oh-oh
pi_216308314
Als je alles nagedragen wordt hoef je ook geen moeite te doen om niet vergeetachtig te zijn :D
( Groucho Marx )
pi_216308334
Zoon zit wél op mijn ouwe middelbare en heeft het er naar zijn zin. Zijn zus zat erop dus hij wilde ook. En het is dichtbij. Denk ook daarom :')

Hier voor VWO moesten er 12 scholen worden opgegeven, echt idioot.

Succes met schoolkeuzes, opendagen en lotingen! Want het is best stressvol allemaal.
If they say
pi_216308346
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:47 schreef oh-oh het volgende:
Als je alles nagedragen wordt hoef je ook geen moeite te doen om niet vergeetachtig te zijn :D
Ja, nou ja, ik ben nou eenmaal een zacht gekookt ei qua kinderen :P
If they say
pi_216308392
Ik lees nu dus dat die hele lotingprocedure op de schop is gegaan in Utrecht eo
https://www.ad.nl/utrecht(...)ind-er-van~a60dfe34/

Het was dus zo dat als je op keuze 1 werd uitgeloot of om andere redenen niet ingeschreven je in ronde 2 van keuze 2 ging loten. Etc etc.
pi_216308396
Heel flauw misschien maar toen A. een paar weken terug zijn gymspullen thuis had laten liggen, breng ik het ook niet.
Tuurlijk is het maar 2 minuten fietsen en ik heb alle tijd maar dat is dan jammer.
De juf vergeeft het hem vast wel als hij dat 1 x vergeet.
pi_216308411
Als ik elke keer als B iets vergeet, het moet brengen kan ik stoppen met werken. Elke dag....beide kanten op, dus naar school of naar huis. Het enige wat ik wel breng is zijn tas, zonder boterhammen en fruit de dag doorkomen vind ik wel heel cruel.

Dus hij heeft vaker in zijn gewone kleding gegymd, zijn huiswerk te laat ingeleverd, koude handen gehad zonder handschoenen etc etc.

Ik had wel gehoopt dat mijn standvastigheid zou helpen tegen de vergeetachtigheid...nee dus.
pi_216308417
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hij is nou eenmaal vergeetachtig ;)
Ja, die foon moet hier ook in de kluis :D Maar in de pauze buiten het schoolplein mag het wel.
Nope, dat dus ook niet.
Ik begreep zelfs dat als je daarmee betrapt wordt, het ding sowieso bij de mentor ofzo terecht komt en je die echt 17:00 ofzo pas mag ophalen. :D
Zelfs als je bijv. 14:00 al klaar bent.

Ze willen echt stimuleren dat leerlingen normaal sociaal contact hebben met de hoofden gebogen op het scherm zitten.
pi_216308445
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:56 schreef exode het volgende:
Als ik elke keer als B iets vergeet, het moet brengen kan ik stoppen met werken. Elke dag....beide kanten op, dus naar school of naar huis. Het enige wat ik wel breng is zijn tas, zonder boterhammen en fruit de dag doorkomen vind ik wel heel cruel.

Dus hij heeft vaker in zijn gewone kleding gegymd, zijn huiswerk te laat ingeleverd, koude handen gehad zonder handschoenen etc etc.

Ik had wel gehoopt dat mijn standvastigheid zou helpen tegen de vergeetachtigheid...nee dus.
True, je brood vergeten en zelf lekker met een bakje thee op de bank bedenken dat je kind barst van de honger vind ik flauw. Zeker als het eigenlijk nooit voorkomt verder. En als je toch tijd hebt.

Komt nooit voor zulke dingen hoor maar ik herinner hem wel dagelijks of hij deo opgedaan heeft. :P
pi_216308488
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:59 schreef vencodark het volgende:

[..]
True, je brood vergeten en zelf lekker met een bakje thee op de bank bedenken dat je kind barst van de honger vind ik flauw. Zeker als het eigenlijk nooit voorkomt verder. En als je toch tijd hebt.

Komt nooit voor zulke dingen hoor maar ik herinner hem wel dagelijks of hij deo opgedaan heeft. :P
Dat laatste hoeft dan weer niet. B gaat meteen de badkamer in als hij uit bed komt. Eerst plassen, dan medicatie en in 1 beweging zijn deo erachteraan. Het staat allemaal bij elkaar dus in het zicht.

Ook zijn haar doen, vergeet ie nooit onze ijdeltuit.
pi_216308511
We hebben voor oudste alle vwo scholen in de regio bezocht, die is nu onder pannen. Voor ronde 2 alle vmbo scholen. Dan spelen ook ineens profielen enzo mee. Ik heb me echt in moeten lezen in vmbo, de verschillende niveaus en profielen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216308543
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:57 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nope, dat dus ook niet.
Ik begreep zelfs dat als je daarmee betrapt wordt, het ding sowieso bij de mentor ofzo terecht komt en je die echt 17:00 ofzo pas mag ophalen. :D
Zelfs als je bijv. 14:00 al klaar bent.

Ze willen echt stimuleren dat leerlingen normaal sociaal contact hebben met de hoofden gebogen op het scherm zitten.
Hier nog erger. Foon wordt in beslag genomen en de ouders mogen um komen ophalen :D
Maar dat geldt dus niet voor buiten het schoolplein en daar maakt zoon soms gebruik van.

exode, ik kan het artikel niet lezen, maar moeten ze zich al inschrijven voor de loting?
Hier geeft je de scholen op, op volgorde van voorkeur en waar je wordt ingeloot, daar schrijf je je in.
Tis net een tombola. Eerst krijgt een kind een nummer en daarna gaan ze in de molen voor een school. Hoe lager het nummer wat het kind krijgt, hoe minder kans op de favo school. Het nummer wat ze krijgen is random, dus niet wie het eerst alles ingevuld heeft, krijgt het eerste nummer. Maar, het blijft gewoon naar, die loting.
If they say
pi_216308581
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:08 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hier nog erger. Foon wordt in beslag genomen en de ouders mogen um komen ophalen :D
Maar dat geldt dus niet voor buiten het schoolplein en daar maakt zoon soms gebruik van.

exode, ik kan het artikel niet lezen, maar moeten ze zich al inschrijven voor de loting?
Hier geeft je de scholen op, op volgorde van voorkeur en waar je wordt ingeloot, daar schrijf je je in.
Tis net een tombola. Eerst krijgt een kind een nummer en daarna gaan ze in de molen voor een school. Hoe lager het nummer wat het kind krijgt, hoe minder kans op de favo school. Het nummer wat ze krijgen is random, dus niet wie het eerst alles ingevuld heeft, krijgt het eerste nummer. Maar, het blijft gewoon naar, die loting.
Nee, B zit in groep 7. Volgend schooljaar moeten we eraan geloven. Maar dus dit schooljaar al naar open dagen. Volgend kan hij dan eventueel naar open lesmiddagen en wij naar informatie avonden.

Bij de scholen hier is het wisselend, het ene jaar is het loten, het andere jaar hebben ze zelfs te weinig inschrijvingen. Dus dat is gissen volgend jaar.
pi_216308788
Ben blij dat we gewoon komen kiezen. 16 scholen die vwo aanboden. De meeste weg gestreept op afstand, geloof of onderwijs type. Maar 4 die we goed bekeken hebben en beide jongens kozen een andere. Inschrijven en klaar.

quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:05 schreef Kyara het volgende:
We hebben voor oudste alle vwo scholen in de regio bezocht, die is nu onder pannen. Voor ronde 2 alle vmbo scholen. Dan spelen ook ineens profielen enzo mee. Ik heb me echt in moeten lezen in vmbo, de verschillende niveaus en profielen.

SPOILER
SPOILER
pi_216308796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:11 schreef exode het volgende:

[..]
Nee, B zit in groep 7. Volgend schooljaar moeten we eraan geloven. Maar dus dit schooljaar al naar open dagen. Volgend kan hij dan eventueel naar open lesmiddagen en wij naar informatie avonden.

Bij de scholen hier is het wisselend, het ene jaar is het loten, het andere jaar hebben ze zelfs te weinig inschrijvingen. Dus dat is gissen volgend jaar.
Ah, nu al naar de opendagen dus. Hier gingen ze vanuit school ook naar opendagen in groep 8. Maar voor zoon stond het al vast welke school hij wilde dus dat scheelde.
Das maar afwachten dan hoe het volgend jaar gaat? Best spannend omdat het twee kanten op kan gaan. Zal te maken hebben met de hoeveelheid kinderen die naar het VO gaan. In Amsterdam is het altijd een gedoe. De leuke scholen zijn zo vol, de mindere niet. Had mazzel dat zoon naar een niet zo leuke wilde.
Maar het blijft lastig. Vroegah schreef je je gewoon in bij een school en dat was dat. Zelfs bij dochter ging het nog zo.
If they say
pi_216308845
Voordeel is dat beide scholen in onze gemeente liggen, dus niet Utrecht en ik begreep dat daar nog wel voorrangsregels voor gelden.

Nu eerst maar eens sfeer proeven, vooral voor B. Hij kan zich niets bij middelbare scholen voorstellen.
pi_216308933
Is ook moeilijk voorstellen hoor exode. Het is echt zo anders dan de basisschool. Zoon had natuurlijk het voorbeeld van zn zus, voor B is het écht nieuw.
Hopelijk bevalt één van de scholen in de buurt. Scheelt reizen en een rotroute want in de winter langs het kanaal...
If they say
pi_216308981
Sarah is echt een vmbo kind. Alleen nog afwachten of dit basis of kader om tl gaat worden..
Maar dat hebben we in beide scholen die ze nu wil bezoeken dus dat scheelt.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 15 januari 2025 @ 16:16:58 #275
176471 oh-oh
pi_216309107
Bij ons heeft alleen mijn broertje met hangen en wurgen de mavo gedaan en verder iedereen vwo en we hebben jaren gedacht dat ie niet helemaal goed was 😂
( Groucho Marx )
pi_216309126
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Ben blij dat we gewoon komen kiezen. 16 scholen die vwo aanboden. De meeste weg gestreept op afstand, geloof of onderwijs type. Maar 4 die we goed bekeken hebben en beide jongens kozen een andere. Inschrijven en klaar.
[..]
SPOILER
En dat in het leven staan is ook vrij noeizaam ivm autisme bij beiden. Ze bewandelen echt een heel ander pad.
pi_216309130
Vmbo is altijd met alle niveaus, dacht ik.
Hopen dan maar dat één van de scholen haar bevalt @gewoonmezelf87
If they say
  woensdag 15 januari 2025 @ 16:43:53 #278
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_216309355
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Nee hoor, hier in de omgeving ook een aantal vmbo-t scholen (die zichzelf soms ook mavo noemen...). Met een vmbo basis of kader advies kun je daar dus niet terecht.
En ook een school die wel basis en kader aanbiedt, maar geen vmbo-t.
pi_216309390
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:43 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Nee hoor, hier in de omgeving ook een aantal vmbo-t scholen (die zichzelf soms ook mavo noemen...). Met een vmbo basis of kader advies kun je daar dus niet terecht.
Ah, dat wist ik niet. Weer wat geleerd ;)
If they say
pi_216309650
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:18 schreef Kyara het volgende:

[..]
En dat in het leven staan is ook vrij noeizaam ivm autisme bij beiden. Ze bewandelen echt een heel ander pad.
Herkenbaar, maar dan 1 met ass die ingehaald wordt sociaal emotioneel door de jongste (zonder ass, alhoewel ik daar ook wel eens mijn twijfels over heb) intussen.
Het komt de oudste op school cognitief aanwaaien, de jongste werkt zich een slag in de rondte. Maar die is wel veel meer de wereld aan het ontdekken, dat doet de oudste dan weer niet.
Ik had het er van het weekend nog met iemand over, maar mensen begrijpen het echt niet.
Kreeg het advies dat we gewoon een vriendje voor het kind moesten regelen, dan zou het wel goed komen... 8)7
Fake it till you make it...
pi_216309910
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:43 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Ja hier ook. Mavo wordt hier vaak aan havo/vwo scholen geplakt. Voor basis en kader zijn ook heel andere dingen nodig qua praktijkvakken terwijl vmbo-tl (=mavo) dat allemaal niet heeft. Er is maar een handjevol scholen dat echt het volledige vmbo aanbiedt.
pi_216310140
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Hopen dan maar dat één van de scholen haar bevalt @:gewoonmezelf87
1 van de 2 scholen gaat ze geweldig vinden.. zo niet vreet ik mn schoen op!
S. 2014
J. 2016
pi_216311370
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 17:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
1 van de 2 scholen gaat ze geweldig vinden.. zo niet vreet ik mn schoen op!
:D
If they say
pi_216311916
Hier 1 middelbare school in de straat. De oudste was heel duidelijk, die wordt het want ik ga echt niet verder fietsen dan noodzakelijk. Hij moest van mij wel kijken op een andere school 7 km verderop. Daar hebben ze tweetalig onderwijs en dat leek me echt wat voor hem.

Maar hij wilde dat niet. Prima. We zijn in ieder geval gaan kijken en dan had hij qua school ook vergelijkingsmateriaal.

De jongste riep toen ze in groep 6 zat wel dat ze naar de school wat verder weg wil, dat mag maar het is niet zo’n fietser.. ik zie het klagen elke ochtend wel voor me. Aan de andere kant ook goed voor haar als ze zou gaan fietsen.

In groep 7 heeft ze toch besloten hier in de straat naar school te gaan. Leek haar toch wel praktisch en de meeste van haar vriendinnen gaan daar ook heen (ondanks dat die allemaal vwo advies gaan krijgen waarschijnlijk, dochter eerst havo/vwo nu bijgesteld naar mavo/havo wat denk ik ook beter bij haar past).

De school hier noemt vmbo-t inderdaad mavo en heeft behalve een mavo klas ook een mavo-havo klas. Dat maakt voor haar het advies van havo/vwo naar mavo/havo toch wat kleiner dan meteen naar mavo.
De andere vmbo varianten hebben ze hier niet. Op de school op 7 km hebben ze alle reguliere typen onderwijs.

Ik ben op de basisschool volgens mij bij beide 1x lunch gaan brengen. Wel ooit nog na schooltijd een beugelbakje of een jas op een zomerse dag maar wel de dag voor de vakantie.

Wat wel zo is als een kind de lunch vergeet wordt er wel gedeeld. Dus ze zullen nooit honger hebben. Maar ik wil zelf liever niet dat andere moeten delen omdat mijn kind de lunch vergeten is en ik tijd heb om het te brengen (als ik het door heb tenminste).
pi_216312328
Waarom heet mavo tegenwoordig eigenlijk vmbo, maar havo niet vhbo? Havo past nu als enige niet netjes in het rijtje…
pi_216312465
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:58 schreef FlyingFish het volgende:
Waarom heet mavo tegenwoordig eigenlijk vmbo, maar havo niet vhbo? Havo past nu als enige niet netjes in het rijtje…
vhbo was vroeger een opleiding waarmee je vanuit het vbo in 3 jaar je havo diploma kon halen. Of in 2 jaar na de mavo. Viel onder MBO opleidingen (op de havo examens stond ook voor havo en vhbo)
pi_216312594
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:05 schreef Kyara het volgende:

[..]
vhbo was vroeger een opleiding waarmee je vanuit het vbo in 3 jaar je havo diploma kon halen. Of in 2 jaar na de mavo. Viel onder MBO opleidingen (op de havo examens stond ook voor havo en vhbo)
Weer wat geleerd! Maar goed dat ik mijn overpeinzing postte!
pi_216313372
Martijn Krabbé heeft uitgezaaide longkanker: 'Zal niet meer beter worden'
https://www.rtl.nl/boulev(...)view-linda-niet-meer
;(
If they say
pi_216313561
Ik was vanavond weer op een informatieavond van het VO. Gelukkig pas groep 7, dus we hebben nog even. Ik vind t maar ingewikkeld allemaal :D Vooral omdat er eigenlijk niks dichtbij zit hier.
pi_216313809
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Martijn Krabbé heeft uitgezaaide longkanker: 'Zal niet meer beter worden'
https://www.rtl.nl/boulev(...)view-linda-niet-meer
;(
Heftig he.
Iemand in mijn zeer directe omgeving heeft bijna hetzelfde. Zo verdrietig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_216314030
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:18 schreef Vicky het volgende:

[..]
Heftig he.
Iemand in mijn zeer directe omgeving heeft bijna hetzelfde. Zo verdrietig
Oi, dan komt het helemaal flink binnen ;( :*
Ben hier echt even ondersteboven van. Had niet verwacht dat het zo ernstig zou zijn.
If they say
pi_216314219
quote:
Hoe vaak klikken jullie op je mobiel naast het gele belletje om op de donatiepagina terecht te komen?
Nog nooit en ik fok uitsluitend mobiel.
Maar ik heb een abo en geen donatiepagina volgens mij
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 15 januari 2025 @ 21:52:26 #293
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216314335
quote:
Zeer regelmatig. En ik heb ook een abo, @Vanyel
Jij klikt duidelijk beter.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_216314346
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:34 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oi, dan komt het helemaal flink binnen ;( :*
Ben hier echt even ondersteboven van. Had niet verwacht dat het zo ernstig zou zijn.
Nou, ik zag die foto van laatst en aangezien we niet echt een positieve update kregen (niet dat ik dat perse verwacht natuurlijk), vreesde ik er wel voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')