Volgens mij wel…quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:31 schreef Bami het volgende:
Maar, jullie kregen dus avondeten van jullie kraamzorg? Dat is wel echt heel chill zeg.
Bij de eerste werd het voorbereiden van de avondmaaltijd wel aangeboden want ze heeft 1x aardappels geschild en gekookt zodat we die savonds konden opbakken maar geen volledige maaltijden.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:31 schreef Bami het volgende:
Maar, jullie kregen dus avondeten van jullie kraamzorg? Dat is wel echt heel chill zeg.
1 nacht was het, het is redelijk dramatisch gebleven tot een jaar of 3. MAAR jouwes gaat het vast beter doen. En nu ze 6 is, is ze niet uit bed te krijgen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:59 schreef Bami het volgende:
Oh ik zou tekenen voor met 1,5 doorslapen. Dat doet ze hier met ruim 2 nog niet.
Maar inderdaad, het beste cadeau wat je kan geven is een avondmaaltijd.
Dit. Vooral omdat ex alleen maar roerbakgroenten kon maken naast het opwarmen van soep en als ik ergens niet van hou zijn het zijn roerbakgroenten. Dus ik had de vriezer volzitten, maar kreeg alles gewoon vers van de kraamverzorgster. Die stuurde ex overigens wel gewoon met een lijstje naar de winkelquote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:41 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb beide keren m'n vriezer volgepropt van te voren.
Leuke vraagquote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Die bevalling en de dagen erna: wat zou je anders doen met de kennis die je nu hebt?
Ik beviel in het gewone bad (jacuzziquote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:34 schreef BE het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet zo gek?
Zij is er toch voor de kraamvrouw? En niet per se om alle klusjes op te knappen?
Dit lijkt me bij uitstek een klus die je aan de echtgenoot kan vragen. Die heeft toch ook niet de hele dag zijn handen vol?
Wat een leuke vraag!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Die bevalling en de dagen erna: wat zou je anders doen met de kennis die je nu hebt?
Fijn!quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:50 schreef oh-oh het volgende:
Over eten gesproken, ik was vanochtend al voor dag en dauw in het ziekenhuis en mijn bloeddruk en suiker waren perfect!
Wij konden vroeger niet appen of bellen dus we zochten het maar uit hoorquote:Op woensdag 15 januari 2025 10:01 schreef -Spring het volgende:
Dit vind ik toch wel een van de irritantste bijkomstigheden aan het hebben van kinderen.
[ afbeelding ]
Ps1: ja, ik ben een pussy.
Ps2: ze heeft zelf dr naam in mijn contacten gezet.
PANIEKquote:Op woensdag 15 januari 2025 10:01 schreef -Spring het volgende:
Dit vind ik toch wel een van de irritantste bijkomstigheden aan het hebben van kinderen.
[ afbeelding ]
Hahahaha zo vaak?quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:12 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
PANIEK
Ps1: ik zei altijd dat ik 1 keer per maand voor zoiets (of lunch) naar school kom. Voor de rest lossen ze het zelf maar op. Maar het gebeurd gelukkig zelden
Dat heb ik gezegd, niet gedaan. Vooral bij oudste die begin eerste jaar zijn boterhammen nog wel eens achterliet. Maar dat leerde snel genoeg af. In ben voor oudste dit jaar nog niet geweest en voor jongste voor gymkleding (want daarna nog les en muziekles dus stinkie kleding niet gewenst)quote:
Whaha zo heb ik er ook 1quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:01 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
Whaha zo heb ik er ook 1
[ afbeelding ]
Herkenbaarquote:Op woensdag 15 januari 2025 10:01 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
Heerlijk dit!quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
Whaha zo heb ik er ook 1
[ afbeelding ]
Van nablijven leert hij misschien wel z’n spullen compleet te hebben.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Eergister nog, met iets voor Duits![]()
Nou is het zo dat als ze hun materiaal vergeten, ze een uur moeten nablijven. Dus, dan breng ik het maar
De bevallingen zelf waren prima, daar zou ik niks anders bij doen. Bij de periode erna: ik had mezelf meer zelfvertrouwen gegund. Moeder worden vond ik heftig, opeens verantwoordelijk voor zo'n hummeltje dat maar net 2 kg woog.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Ik moet er ook gewoon om lachen..quote:
Maar dat mag dus ook op een school op verschillende niveaus of richtingen zijn he? Dus hier kan je op een school bijvoorbeeld kiezen voor vwo + sport of vwo + expressie en dat zijn dan al twee keuzes.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:30 schreef exode het volgende:
Wij maakten ons dus een beetje zorgen om de buurvrouw van 2 deuren verderop. Wij hoorden van de buurman dat ze 2 januari was bevallen. Maar het was helemaal stil en de versiering van de geboorte werden na 1 dag al weggehaald. Ik heb serieus getwijfeld om uberhaupt een kaartje in de bus te doen. Gordijnen zaten potdicht en zelfs hun nogal aanwezige Jack Russel hoorden we sindsdien niet.
Maar all well, ik kreeg net een Appje met een foto van de knappe nieuwe straatbewoner en dat alles goed gaat. En nee, ik heb niet geAppt of rondgevraagd of wat dan ook. Wel hadden we het kaartje toch in de bus gedaan. Ik vermoedde dat als het niet goed was de buurman dat ook had verteld (niet de papa in kwestie he, er zit dus 1 huis tussen ons en de nieuwe ouders in)
Ik ben benieuwd hoe het met B zal gaan op de middelbare. Over 1,5 week gaan we naar de eerste open dag en een week daarna nog 1tje. Best spannend, want verloofde kent alle middelbaren binnen fietsafstand, 75% is al vooraf afgeschoten. De keuze is niet reuze zeg maar. Ik geloof dat we tot 3 kanshebbers gaan komen terwijl hij er op 6 moet inschrijven. (want ja het is loten hier)
We know, maar dat is hier dus niet zo breed aanwezig. Je zou denken van wel, maar dan moet hij naar Utrecht en dat is en 10 kilometer fietsen en langs het Amsterdamrijnkanaal, voor wie het niet kent; daar fiets ik zelf niet eens als het donker is.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar dat mag dus ook op een school op verschillende niveaus of richtingen zijn he? Dus hier kan je op een school bijvoorbeeld kiezen voor vwo + sport of vwo + expressie en dat zijn dan al twee keuzes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 33% gewijzigd door exode op 15-01-2025 13:48:56 ]
Always.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:00 schreef -Spring het volgende:
Hoe vaak klikken jullie op je mobiel naast het gele belletje om op de abo-pagina terecht te komen?
N00b in deze, hoe gaat dat dan met die loting?quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:43 schreef exode het volgende:
Ik bleek echt een n00b te zijn inzake middelbare scholen. 6 moeten we er dus opgeven en ik dacht, in alle 6 wordt je meegenomen in lotingen etc. Niet dus.
Dat wisten jullie vast allemaal al, maar ik dus niet. Net zoals dat je uberhaupt 6 scholen op moet geven.
Overigens hebben ze bij ons nog geen voorlopig advies gehad in groep 7. Het is dat wij het zelf heel goed in kunnen schatten ook nav alle eerdere rapporten, cito's en gesprekken. B is een Havo/VWO kind, waarbij wij ervan uitgaan dat Havo beter bij hem past.
En het komt vast allemaal wel goed, ook als het wel Utrecht wordt. Krijgt ie gewoon een Fatbike (geintje je).
Hij is nou eenmaal vergeetachtigquote:Op woensdag 15 januari 2025 12:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Van nablijven leert hij misschien wel z’n spullen compleet te hebben.![]()
Bij de beide optie-scholen van mijn zoon moeten ze hun mobiel bij de start in de kluis doen en pas bij het naar huis gaan, eruit halen.
Jammer joh.
Ja, nou ja, ik ben nou eenmaal een zacht gekookt ei qua kinderenquote:Op woensdag 15 januari 2025 14:47 schreef oh-oh het volgende:
Als je alles nagedragen wordt hoef je ook geen moeite te doen om niet vergeetachtig te zijn
Nope, dat dus ook niet.quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:45 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hij is nou eenmaal vergeetachtig![]()
Ja, die foon moet hier ook in de kluisMaar in de pauze buiten het schoolplein mag het wel.
True, je brood vergeten en zelf lekker met een bakje thee op de bank bedenken dat je kind barst van de honger vind ik flauw. Zeker als het eigenlijk nooit voorkomt verder. En als je toch tijd hebt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:56 schreef exode het volgende:
Als ik elke keer als B iets vergeet, het moet brengen kan ik stoppen met werken. Elke dag....beide kanten op, dus naar school of naar huis. Het enige wat ik wel breng is zijn tas, zonder boterhammen en fruit de dag doorkomen vind ik wel heel cruel.
Dus hij heeft vaker in zijn gewone kleding gegymd, zijn huiswerk te laat ingeleverd, koude handen gehad zonder handschoenen etc etc.
Ik had wel gehoopt dat mijn standvastigheid zou helpen tegen de vergeetachtigheid...nee dus.
Dat laatste hoeft dan weer niet. B gaat meteen de badkamer in als hij uit bed komt. Eerst plassen, dan medicatie en in 1 beweging zijn deo erachteraan. Het staat allemaal bij elkaar dus in het zicht.quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
True, je brood vergeten en zelf lekker met een bakje thee op de bank bedenken dat je kind barst van de honger vind ik flauw. Zeker als het eigenlijk nooit voorkomt verder. En als je toch tijd hebt.
Komt nooit voor zulke dingen hoor maar ik herinner hem wel dagelijks of hij deo opgedaan heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier nog erger. Foon wordt in beslag genomen en de ouders mogen um komen ophalenquote:Op woensdag 15 januari 2025 14:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nope, dat dus ook niet.
Ik begreep zelfs dat als je daarmee betrapt wordt, het ding sowieso bij de mentor ofzo terecht komt en je die echt 17:00 ofzo pas mag ophalen.![]()
Zelfs als je bijv. 14:00 al klaar bent.
Ze willen echt stimuleren dat leerlingen normaal sociaal contact hebben met de hoofden gebogen op het scherm zitten.
Nee, B zit in groep 7. Volgend schooljaar moeten we eraan geloven. Maar dus dit schooljaar al naar open dagen. Volgend kan hij dan eventueel naar open lesmiddagen en wij naar informatie avonden.quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:08 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hier nog erger. Foon wordt in beslag genomen en de ouders mogen um komen ophalen![]()
Maar dat geldt dus niet voor buiten het schoolplein en daar maakt zoon soms gebruik van.
exode, ik kan het artikel niet lezen, maar moeten ze zich al inschrijven voor de loting?
Hier geeft je de scholen op, op volgorde van voorkeur en waar je wordt ingeloot, daar schrijf je je in.
Tis net een tombola. Eerst krijgt een kind een nummer en daarna gaan ze in de molen voor een school. Hoe lager het nummer wat het kind krijgt, hoe minder kans op de favo school. Het nummer wat ze krijgen is random, dus niet wie het eerst alles ingevuld heeft, krijgt het eerste nummer. Maar, het blijft gewoon naar, die loting.
quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:05 schreef Kyara het volgende:
We hebben voor oudste alle vwo scholen in de regio bezocht, die is nu onder pannen. Voor ronde 2 alle vmbo scholen. Dan spelen ook ineens profielen enzo mee. Ik heb me echt in moeten lezen in vmbo, de verschillende niveaus en profielen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, nu al naar de opendagen dus. Hier gingen ze vanuit school ook naar opendagen in groep 8. Maar voor zoon stond het al vast welke school hij wilde dus dat scheelde.quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:11 schreef exode het volgende:
[..]
Nee, B zit in groep 7. Volgend schooljaar moeten we eraan geloven. Maar dus dit schooljaar al naar open dagen. Volgend kan hij dan eventueel naar open lesmiddagen en wij naar informatie avonden.
Bij de scholen hier is het wisselend, het ene jaar is het loten, het andere jaar hebben ze zelfs te weinig inschrijvingen. Dus dat is gissen volgend jaar.
quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Ben blij dat we gewoon komen kiezen. 16 scholen die vwo aanboden. De meeste weg gestreept op afstand, geloof of onderwijs type. Maar 4 die we goed bekeken hebben en beide jongens kozen een andere. Inschrijven en klaar.
[..]En dat in het leven staan is ook vrij noeizaam ivm autisme bij beiden. Ze bewandelen echt een heel ander pad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor, hier in de omgeving ook een aantal vmbo-t scholen (die zichzelf soms ook mavo noemen...). Met een vmbo basis of kader advies kun je daar dus niet terecht.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Vmbo is altijd met alle niveaus, dacht ik.
Ah, dat wist ik niet. Weer wat geleerdquote:Op woensdag 15 januari 2025 16:43 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Nee hoor, hier in de omgeving ook een aantal vmbo-t scholen (die zichzelf soms ook mavo noemen...). Met een vmbo basis of kader advies kun je daar dus niet terecht.
En ook een school die wel basis en kader aanbiedt, maar geen vmbo-t.
Herkenbaar, maar dan 1 met ass die ingehaald wordt sociaal emotioneel door de jongste (zonder ass, alhoewel ik daar ook wel eens mijn twijfels over heb) intussen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
En dat in het leven staan is ook vrij noeizaam ivm autisme bij beiden. Ze bewandelen echt een heel ander pad.
Ja hier ook. Mavo wordt hier vaak aan havo/vwo scholen geplakt. Voor basis en kader zijn ook heel andere dingen nodig qua praktijkvakken terwijl vmbo-tl (=mavo) dat allemaal niet heeft. Er is maar een handjevol scholen dat echt het volledige vmbo aanbiedt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:43 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Nee hoor, hier in de omgeving ook een aantal vmbo-t scholen (die zichzelf soms ook mavo noemen...). Met een vmbo basis of kader advies kun je daar dus niet terecht.
En ook een school die wel basis en kader aanbiedt, maar geen vmbo-t.
1 van de 2 scholen gaat ze geweldig vinden.. zo niet vreet ik mn schoen op!quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Vmbo is altijd met alle niveaus, dacht ik.
Hopen dan maar dat één van de scholen haar bevalt @:gewoonmezelf87
quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
1 van de 2 scholen gaat ze geweldig vinden.. zo niet vreet ik mn schoen op!
vhbo was vroeger een opleiding waarmee je vanuit het vbo in 3 jaar je havo diploma kon halen. Of in 2 jaar na de mavo. Viel onder MBO opleidingen (op de havo examens stond ook voor havo en vhbo)quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:58 schreef FlyingFish het volgende:
Waarom heet mavo tegenwoordig eigenlijk vmbo, maar havo niet vhbo? Havo past nu als enige niet netjes in het rijtje…
Weer wat geleerd! Maar goed dat ik mijn overpeinzing postte!quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
vhbo was vroeger een opleiding waarmee je vanuit het vbo in 3 jaar je havo diploma kon halen. Of in 2 jaar na de mavo. Viel onder MBO opleidingen (op de havo examens stond ook voor havo en vhbo)
Heftig he.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Martijn Krabbé heeft uitgezaaide longkanker: 'Zal niet meer beter worden'
https://www.rtl.nl/boulev(...)view-linda-niet-meer
Oi, dan komt het helemaal flink binnenquote:Op woensdag 15 januari 2025 21:18 schreef Vicky het volgende:
[..]
Heftig he.
Iemand in mijn zeer directe omgeving heeft bijna hetzelfde. Zo verdrietig
Nog nooit en ik fok uitsluitend mobiel.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:00 schreef -Spring het volgende:
Hoe vaak klikken jullie op je mobiel naast het gele belletje om op de donatiepagina terecht te komen?
Zeer regelmatig. En ik heb ook een abo, @Vanyelquote:Op woensdag 15 januari 2025 13:00 schreef -Spring het volgende:
Hoe vaak klikken jullie op je mobiel naast het gele belletje om op de donatiepagina terecht te komen?
Nou, ik zag die foto van laatst en aangezien we niet echt een positieve update kregen (niet dat ik dat perse verwacht natuurlijk), vreesde ik er wel voor.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oi, dan komt het helemaal flink binnen![]()
![]()
Ben hier echt even ondersteboven van. Had niet verwacht dat het zo ernstig zou zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |