abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216289686
Geen blauwe bessen hier in huis.
Fake it till you make it...
pi_216289700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 07:42 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
14 april 2026 en alles ervoor dus wij hebben ze sowieso gegeten :{
Mijn ogen zijn nog stralend groen :9
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_216289711
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 07:52 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Mijn ogen zijn nog stralend groen :9
:D
Mijnus dezelfde kleur als de bessen 8-)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216289882
Ben mn sleutels vergeten...en s-t-b-e heeft me geblockt :') Dus maar iemand gebeld die die niet geblockt heeft :')
Tis kkkkoud.

Heb nog NOOIT mijn Huissleutels vergeten.

Wow, dat ging snel! Ben binnen.

Uhm, tip: koop nooit een jas met veel of diepe zakken... O-)
If they say
pi_216289963
Ik weet niet hoe jullie dag gisteren was, maar ik heb de hele dag in mijn blote kont rondgelopen O-) Heerlijk dagje sauna met mijn verloofde.

Zo de aannemer maar eens bellen, ik wil nu wel weten wanneer hij gaat beginnen. (het ligt aan ons overigens, wij hielden snel starten steeds af) En hij moet nog langskomen om meerdere dingen te checken zoals het dak en of er echt vloerverwarming kan in de uitbouw.

Blauwe bessen worden hier werkelijk gevreten maar niet uit de diepvries.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 09:29:32 #156
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_216290198
Blauwe bessen van picnic :9
Een van de weinige dingen die ik nog mag.
Mijn suikerwaarden zijn eindelijk prima trouwens, maar goed, ik vreet echt amper wat.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216293390
Ik heb best zin om nog een keer te bevallen. Maar die kraamtijd. :'(

Wij kregen gisteren en vandaag nieuwe (kunststof) kozijnen, de CVketel heeft goed zijn best mogen doen om alles weer op temperatuur te krijgen. Gelukkig was de onderhoudsmeneer daarvoor er vandaag haha.
pi_216293633
Ik wil echt níet meer bevallen :N :+ Ik kijk er niet naar ook terug ofzo maar het is geen doen om zoiets niet heel heftig te laten zijn en ik heb geen zin meer in die polonaise.

Bij de oudste was ik met een paar uur uit en thuis. Bij de jongste werd ik ingeleid, dus we hebben een nacht op de verloskamer doorgebracht. In de ochtend was hij er gelukkig al dus dat werd niet nog een nacht in dat stomme bevalbed. En daarna moest ik sowieso na de bevalling nog een nacht blijven (vanwege mijzelf). Ik zag daar best tegenop maar het was zo fijn. We hadden een kamer met z'n drietjes en alle verzorging werd gedaan voor ons. Dus we kregen te eten en drinken en ik kreeg iedere drie uur een verschoonde baby in mijn armen om te voeden en ondertussen werden de kruiken verwisseld enzo zo'n luxe O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_216293812
Bevallen :r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216294019
De eerste: bevallen :r

De tweede: bevallen O+
pi_216294148
Nou ja, de 1e bevalling was hels.
Totaal verkrampt van de weeën dus ik ben er zeker ruim 24 uur zoet mee geweest.

Baby 2 was er veel sneller. :Y
  dinsdag 14 januari 2025 @ 14:57:29 #162
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216294226
Die bevalling en de dagen erna: wat zou je anders doen met de kennis die je nu hebt?
pi_216294322
Ik ben (n=1) niet goed in bevallen :+ Kind moest na thuisbevalling met míj mee naar het ziekenhuis.
Wat ik vooral anders zou doen is mezelf minder wegcijferen in de kraamtijd. En daarna me niet zomaar weg laten sturen bij artsen die zeggen dat baby's nu eenmaal huilen. :')
pi_216294467
Mijn dochter werd na 43 weken zwangerschap en een bevalling van 43 uur, met vacuümpomp geboren, had een apgarscore van 1 en moest beademd worden.
Daar is dus écht alles misgegaan. Heb dus ook geen kraamtijd gehad omdat ze een week in het zh moest blijven. Daarna was het: zoek het maar uit.
Had gelukkig wel mn mams en schoonmoeder

Bij zoon werd ik ingeleid een dag voor de uitgerekende datum en die bevalling duurde 12 uur.
Bij hem had ik wel kraamzorg en mijn dochter O+ die me hielp.
Verder stond ik er praktisch alleen voor. Geen mams meer en een schoonmoeder in het buitenland.

Zou fijn zijn geweest als ik een partner had gehad die wat daadkrachtiger en behulpzamer was geweest :')
If they say
pi_216294548
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Die bevalling en de dagen erna: wat zou je anders doen met de kennis die je nu hebt?
A Direct eisen dat er een andere verpleegkundige kwam.
B Niet accepteren dat ze de oxytocine zo hoog zetten: "eigenlijk is het maximum x maar omdat er niks gebeurt willen we graag 1,5x doen"
C Als niet B, aangeven dat ze de oxytocine weer lager moesten zetten toen ik verzoop in de weeën ipv gewoon door laten gaan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216294858
Mijn 1e bevalling kijk ik absoluut niet positief op terug, maar ik zou niet weten hoe ik dat had positief kunnen beïnvloeden. Behalve wellicht door de laatste 10 weken niets meer te eten of een keizersnede af te dwingen.

De keizersnede van nr 2 en 3 was een verademing, en het herstel ging ook nog eens een stuk vlotter. Ik zal mijn dochters ook zeker een keizersnede aanraden, mochten ze die kans krijgen.
pi_216294908
Eten meenemen naar het ziekenhuis, dat zou ik anders doen.

Bij B lastig want dat ging totaal niet als gepland. Inclusief ambulance en een halve bevaltas mee. Dus daar was anders doen niet echt een optie.

Bij Juul was het 'gepland' want inleiden vanwege te lang met gebroken vliezen.
Ik was uitgehongerd aan het wachten tot de medicatie zijn werk deed bij verloofde. Kreeg een heerlijke tomatensoep van de verpleegkundige. Zegt verloofde dreigend 'die stinkt, als je die opeet mag je niet in deze kamer blijven'.

Dus nou ja, eten zonder geur meenemen dus. ;)

En verder zou ik dus echt nooit zwanger willen zijn laat staan bevallen. Die bikkel van me doorstond het als een champ al blijft die tomatensoep een gimmick. Net zoals de koffie die niet te zuipen was waarop verloofde zei 'sorry ik ben vergeten vooraf de recensies te checken'.

Conclusie: zij is de bikkel en is erg grappig als ze gaat bevallen.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 16:01:37 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216295062
Bevalling 1 met 40 weken duurde vooral erg lang (24 uur in het ziekenhuis) en uiteindelijk met knip, vacuumpomp geboren, placenta moest er op de ok uit (onder narcose hechten, top). Kind na 2 dagen nog een week op kinderafdeling. Wat is anders zou doen is niet zo eigenwijs zijn om midden in de nacht perse naar kind te willen strompelen waardoor hechtingen open gingen staan :X (dat voel ik na 13 jaar nog steeds af en toe).

Bevalling 2 met 33 weken begon met gebroken vliezen en in plaats van dat te doen wat in je hoofd gestampt is, namelijk gaan liggen. Ben ik nog als een kip zonder kop gaan rondrennen om tassen te pakken en ben ook nog rustig van de auto naar het ziekenhuis gewandeld. Dat zou ik zeker anders doen :') Uiteindelijk met ks geboren. Waar ik ook een beetje spijt van heb is dat we Earlybirds niet hebben ingeschakeld en dat ik niks heb (laten) opschrijven over die eerste dagen/weken.

Ik heb nu dus wel een heel idyllisch beeld van een kraamtijd met een kraamverzorgster die fruithapjes maakt enzo. Omdat ik dat jammer genoeg nooit gehad heb.
pi_216295104
Ik heb bij de tweede wel de belangrijkste dingen van de eerste keer kunnen veranderen. Ik heb er ook lang genoeg over na kunnen denken :') Concreet heb ik me minder laten overvallen door de weeënstorm. Een beetje overvallen was het nog wel (mede ook door de gyn die me toch weer op mijn mouw ging spelden 'dat het wel drie dagen kon duren') maar ik begreep nu in ieder geval wel wat er gebeurde. Voor een hypothetische volgende keer zou ik die weeën op deze manier graag voorkómen maar ik denk dat we wel alles geprobeerd hebben zonder succes (m.u.v. een geplande keizersnede maar dat voert ook wat ver). Verder wilde ik vooral meer ontspannen in de borstvoeding staan en me minder uit het veld laten slaan door de pijnlijkheid. Dat is echt prima gelukt O+
pi_216295111
quote:
Bij nr 1. Zo'n beetje alles. Eenmaal thuis ging het wel. En we leven allebei nog, dus dan valt het prima mee. :P

Nr 2, ik had de weeenstorm en hechten wel willen overslaan (hechten kon slecht verdoofd worden door littekens van bevallig #1. Maar eigenlijk ging dat prima. Om 2 uur 's nachts zijn de vliezen gebroken, rond 6 uur beginnende weeën, tegen 2 uur pers weeën. 14:41 een kind en om 5 uur weer thuis aan tafel voor het avondeten :D
En die kraam wil ik ook wel weer, tof mens!

Die tweede was echt een goedmaker qua ervaring.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 16:10:21 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216295180
quote:
Ik doe dit nooit meer, maar hypothetisch gezien... Ik zou:
- niet meer ingeleid willen worden tenzij echt medisch noodzakelijk
- minder getoucheerd willen worden (bij de eerste echt heel vaak, ook tijdens het inleiden)
- een ctg willen waar ik mee kan lopen (kon bij nr 2 wel, ideaal)
- minder mensen in m'n kamer willen (bij de oudste waren we met 12 man)
- me achteraf veel meer laten vertroetelen. Ik stond stijf van de adrenaline en m'n kraamzorg prikte daar niet doorheen.
- de kraamzorg wegsturen als ze net zo'n feeks was als ik bij de oudste had
- ik denk geen borstvoeding meer geven. Dat is twee keer een intense strijd geweest en de onzekerheid en het altijd aan staan en nooit slapen, heeft me echt gebroken.

De geboorte van de oudste was een hel. 48 uur incl inleiding, een hoop gedoe, slaapmedicatie en dan gebroken vliezen, een gyn die ongevraagd stript, doodzieke baby, etc.
De geboorte van de jongste was ik in control. Echt prima, doe ik liever dan naar de tandarts gaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216295310
quote:
Achteraf zou ik dus echt never nooit niet aan een stuitbevalling beginnen!
pi_216295482
De eerste bevalling duurde lang, was verder wel prima, maar de 2e ging makkelijker. Ik denk dat het ook scheelde dat ik een idee had wat ik kon verwachten en daardoor toch relaxter was ofzo.

Kraamverzorgster van de eerste was O+ , ik had haar zoon op de peuterspeelzaal gehad. Echt een leuk mens.
Overigens was de kraamverzorgster bij de tweede ook helemaal prima.

Alleen de eerste tijd na de bevalling van de 2e zou ik nooit weer over willen doen, het vele huilen en dan na 2 jaar volkomen uitgeput instorten. Nooit meer.

En ik zou veel meer mijn grenzen bewaken qua kraamvisite bijvoorbeeld.
Fake it till you make it...
pi_216295534
quote:
Bevalling; meer (laten) vastleggen wellicht, en mijn baby iets langer onder water houden als ik weer in bad mag bevallen. Maar ik had echt een droombevalling die daadwerkelijk vrijwel exact volgens mijn bevalplan ging (nog steeds mega dankbaar voor), daarom heb ik oprecht wel soort van zin om het nog een keer te doen. Wordt vast een deceptie wanneer het zover is. :')

Kraamtijd; Geen kunstvoeding geven en kolven maar gewoon meer aanleggen, meer wol zodat baby beter warm blijft, idealiter een fijnere kraamzorg maar dat is wel lastig als je niet een zzp-er kiest (en ik weet nog niet of ik die extra kosten er voor over heb), meer huid-op-huid ook en hopelijk lukt het me dan beter om hulp in te roepen. Plus ik zou me meer willen overgeven aan hoe het gaat ipv me druk maken om dingen die ik toch niet kon veranderen.

Oh en ik kreeg dus niet van die leuke bordjes met fruithapjes, maar enkel het eten waar ik zelf om vroeg, zonder opmaak. Viel stiekem toch een beetje tegen. _O-
pi_216295558
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:19 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Achteraf zou ik dus echt never nooit niet aan een stuitbevalling beginnen!
Ik heb daar genoeg idyllische beelden van gezien dat ik het op zijn minst zou willen proberen, denk ik nu. Maar lijkt me een hele lastige keuze.
pi_216295604
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:36 schreef Bami het volgende:

[..]

Oh en ik kreeg dus niet van die leuke bordjes met fruithapjes, maar enkel het eten waar ik zelf om vroeg, zonder opmaak. Viel stiekem toch een beetje tegen. _O-
Niet? Ik kreeg een bordje fruit op bed, mijn man moest ernaast met zijn eigen bordje fruit en zij zat beneden te Mario karten met de 4-jarige :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 14-01-2025 16:55:59 ]
pi_216295844
Eten gekregen van de kraamhulp? Ik zelfs geen bordje fruit :')
If they say
pi_216296076
quote:
Dan was ik bij de eerste thuisbevallen want turbobevalling en naar het ziekenhuis moeten gaat niet zo goed samen. Mocht het toch poliklinisch moeten (want ik was deels medisch) dan had ik na de bevalling de VK terug laten komen toen ze in het ziekenhuis aan het dreigen waren met opnames. VK ging weg toen de ontbijtronde begon en het plan was dat ik zou ontbijten, douchen en dan voor koffietijd thuis. Dat werd voor het avondeten.

Zwanger doe ik ook zo nog een keer en bevallen als het moet ook wel maar 2 kinderen is echt genoeg en ik wil nooit meer die baby/dreumes periode.
pi_216296370
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 17:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Eten gekregen van de kraamhulp? Ik zelfs geen bordje fruit :')
De eerste wilde ook echt aardappels schillen/groente voorbereiden om 2 uur, dan stond alles klaar voor mijn man in de avond. O+
(Mijn man kookt zo weinig mogelijk met aardappels, maar toch wel 2 keer gebruik van gemaakt in de 3 dagen die ze er was (dag 8-9&10))

En de tweede regelde ontbijt, lunch en fruithap. Dat was 10 dagen luxe :D
pi_216296595
Ik weet nog wel dat wij bij B echt een top kraamhulp hadden. Een oudere dame die de vaart er goed onder had. Het huis is nooit meer zo schoon geweest als toen. En ze had heel snel extra hulp geregeld ook ivm borstvoeding en te snel afvallen door verloofde. Er bleef eten gemaakt worden. Inclusief bordjes fruit trouwens.

Bij Juul hadden we 3 verschillende kraamhulpen dat was wel onhandig. Maar ze waren alle 3 lief en continue bezig inclusief fruithapjes O+ En ook weer extra uren en hulp ivm te snel afvallen verloofde met borstvoeding.

Die eerste had de mevrouw van het consultatiebureau ook in record tempo ons huis uit gebonjourd. Die kwam voor de hielprik, verloofde lag op bed, ik was bezig met opruimen of whatever. Loopt ze de slaapkamer in en zegt 'Ok, wie is de echte moeder van jullie 2?'
Nou mevrouw, op zich is er maar 1 die in bed ligt en ten tweede kan je die vraag beter anders stellen, zeker in de eerste emotionele dagen na een geboorte. B had een matige start dus we waren al niet al te bijdehand of wakker. Ik was echt flabbergasted en het was niet alleen de vraag maar ook de toon. Echt alsof ze vroeg 'van wie is deze hondenpoep?'

Die kraamhulp nam het volledig over. 'Nou mevrouw, doe die hielprik en dan mag je meteen weer linea recta door die deur naar buiten.'
Bij het eerste bezoek aan het consulatie bureau bleek ook dat er een notitie van gemaakt was en die vrouw dus niet op ons ingezet mocht worden zeg maar....dus de kraamhulp heeft daarna ongetwijfeld nog gebeld met ze of zo.

Maar goed daarna hebben we meer aantekeningen gehad omdat wij later begonnen met voedsel en vragen stelden over de vaccinaties.

Met Juul zaten we bij een ander bureau, wat een verademing was dat zeg.
pi_216297216
Ik zou best nog wel een keer willen bevallen, maar dan net zo als bij A en T. Gewoon thuis, zonder te persen..

De kraamhulp bij A was geweldig. Superleuke meid. De spoedkraamhulp bij T was een hell. Ze had haar laatste dienst voor haar vakantie. Had er blijkbaar geen zin in. Kwam 1,5 uur te laat. Volgens haar omdat haar tomtom het niet deed maar ik woonde toen op 1 van de bekendste straten van onze stad.
Haar haar zat keurig in de krul, haar make up zat perfect. Ze had zich eerst netjes opgedirkt. Schoonmaken deed ze met haar ogen dicht. Er was een spoortje van badkamer naar bed op wit laminaat. Nadat ze klaar was was het laminaat roze.
De kraam die later kwam was een topmens. Ze zag de roze vloer en ging het bijna meteen schoonmaken.

Beide keren werd ik verwend met fruitsalade, heerlijke belegde boterhammen en grote glazen thee.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_216298542
Zwanger zijn *O*

Bevallen -O-

Ik kan nog steeds niet zonder tranen het bevalverhaal van de tweede teruglezen. Maar de kraamhulp die ik daarna had was een engel O+
pi_216298892
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:44 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Niet? Ik kreeg een bordje fruit op bed, mijn man moest ernaast met zijn eigen bordje fruit en zij zat beneden te Mario karten met de 4-jarige :D
Man moest voor zijn eigen eten zorgen. :') En ze weigerde ook het bevalbad op te ruimen, dus man heeft dat op dag 2 zelf moeten doen inclusief dweilen.
  Moderator / Colorchick dinsdag 14 januari 2025 @ 20:32:28 #184
382129 crew  Donna
pi_216299064
Bij de oudste maar enkele uurtjes kraamhulp gehad na 9 dagen ziekenhuis. Was een lieve vrouw, incl. fruithapjes.

Bij de jongste elke dag een paar uurtjes. Langer vonden we niet nodig. Was een super leuke meid. O+
  dinsdag 14 januari 2025 @ 20:34:39 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216299115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:24 schreef Bami het volgende:

[..]
Man moest voor zijn eigen eten zorgen. :') En ze weigerde ook het bevalbad op te ruimen, dus man heeft dat op dag 2 zelf moeten doen inclusief dweilen.
Maar dat is toch niet zo gek?
Zij is er toch voor de kraamvrouw? En niet per se om alle klusjes op te knappen?
Dit lijkt me bij uitstek een klus die je aan de echtgenoot kan vragen. Die heeft toch ook niet de hele dag zijn handen vol?
pi_216299555
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:36 schreef Bami het volgende:

Ik kreeg ze gelukkig ook niet, vond die vormpjes enzo een tikje stom.
Mijn Mrs kreeg dat wel, maar haar kraamzorg was zo lekker bezig met mooie hapjes maken dat ze niet eens doorhad dat mijn kind lag te verhongeren door heftige stuwing in de tepels. Had in de kraamweek een volle dag geen slok melk binnengekregen. Daar moest ik toen ze weg was achterkomen.
pi_216299624
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:34 schreef BE het volgende:

[..]
Maar dat is toch niet zo gek?
Zij is er toch voor de kraamvrouw? En niet per se om alle klusjes op te knappen?
Dit lijkt me bij uitstek een klus die je aan de echtgenoot kan vragen. Die heeft toch ook niet de hele dag zijn handen vol?
Helemaal eens, maar de partner geen eten geven vind ik echt bizar dichtgetikt.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:07:08 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216299669
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Helemaal eens, maar de partner geen eten geven vind ik echt bizar dichtgetikt.
Ja, dat is ook echt idioot.
Dat je hem zijn eigen brood laat smeren tussen de middag, a la, maar avondeten is gewoon echt raar.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:08:08 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216299690
Ik kreeg fruitcocktails! O+ Fruit in zo'n groot theeglas en dan met Roosvicee red fruit er doorheen! O+ _O_
Dat is het enige dat ik me ervan herinner. Niet hoe ze heet, niet hoe ze eruit ziet. Ik zou zo over ze kunnen struikelen, geen idee! :D :@
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:18:03 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_216299899
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er weinig meer van weet. Bij de tweede moest mijn ex in de kraamweek weg en kwam mijn moeder. Toen was er in de nacht iemand die een kind aangaf en verschoonde enzo in plaats van dat ik het zelf allemaal moest doen. Heerlijk was dat!

Morgen 17 jaar geleden werd de oudste geboren O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216300000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:07 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, dat is ook echt idioot.
Dat je hem zijn eigen brood laat smeren tussen de middag, a la, maar avondeten is gewoon echt raar.
Oh avondeten hebben we sowieso helemaal zelf moeten verzorgen. Dat doet kraamzorg volgens mij niet meer, iig dit bureau niet gaven ze aan. Maar zijn ontbijt moest hij ook zelf regelen want ze vond de oven te ingewikkeld om te leren hoe ze daarin de broodjes af moest bakken.

Qua bevalbad, ik had toch liever die dag nog mijn man de hele tijd bij me gehad op de slaapkamer boven dan de kraamzorg. Want diezelfde man zat er na 2 a 3 dagen mentaal zo doorheen van constant aan en in zorgmodus staan dat ik hem toen maar naar beneden gestuurd heb om even zijn eigen ding te doen en we allebei apart ons avondeten op hebben.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:25:51 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216300027
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:24 schreef Bami het volgende:
ik had toch liever die dag nog mijn man de hele tijd bij me gehad
Oh, dan zitten wij sowieso anders in elkaar! :o Daar had ik niet per se behoefte aan.
Niet dat ik hem niet om me heen wilde maar hij hoefde zeker niet de hele dag bij me te zijn. Dan snap ik sowieso wel dat hij er doorheen zat. Dat ligt denk ik niet alleen aan dat bevalbad opruimen. :@ Maar daarmee maak ik me vast niet populair. :+

En sorry, maar afbakbroodjes had hij van mij ook echt zelf mogen doen. :o
pi_216300046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:25 schreef BE het volgende:

[..]
Oh, dan zitten wij sowieso anders in elkaar! :o Daar had ik niet per se behoefte aan.
Niet dat ik hem niet om me heen wilde maar hij hoefde zeker niet de hele dag bij me te zijn.

Ik vond het vooral raar dat ze wel vroeg wat hij wilde ontbijten, maar zodra het woord oven viel was ze volledig afgehaakt. Zijn twee knopjes, had dan gewoon niks gevraagd dan had hij het sowieso wel zelf gefixt. :D
pi_216300081
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:25 schreef BE het volgende:

[..]
Niet dat ik hem niet om me heen wilde maar hij hoefde zeker niet de hele dag bij me te zijn. Dan snap ik sowieso wel dat hij er doorheen zat. Dat ligt denk ik niet alleen aan dat bevalbad opruimen. :@ Maar daarmee maak ik me vast niet populair. :+

Oh nee hij moest er van mij niet zijn hoor. Dat deed hij zichzelf aan, maar juist met zoiets was hij dan mentaal ook heel druk. Hij gaf zichzelf juist geen pauze of ruimte, dus dat ging pas beter toen ik dat doorkreeg en hem dwong dat wel te doen. Maar het was zeker niet zo dat ik hem vroeg steeds bij me te zijn. :D

Maar als ik had mogen kiezen waar ik denk dat mijn man meer toevoegde en minder stress van had gehad, dan was het op zijn minst fijn geweest als ze had geholpen. Maargoed, er zijn ook legio kraamzorgen die dat wel opruimen dus wie weet hebben we een volgende keer wel geluk haha. En zou daar nu dus ook eerder hulp bij vragen, als het weer zo'n gedoe zou blijken als de vorige keer (het bad had gelekt).
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:29:22 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216300103
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:24 schreef Bami het volgende:

[..]
Hadden jullie gevraagd of ze bami wilde maken? Zou ik ook weigeren :P
pi_216300123
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:29 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hadden jullie gevraagd of ze bami wilde maken? Zou ik ook weigeren :P
_O-
pi_216300157
Maar, jullie kregen dus avondeten van jullie kraamzorg? Dat is wel echt heel chill zeg.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:34:33 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216300206
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:31 schreef Bami het volgende:
Maar, jullie kregen dus avondeten van jullie kraamzorg? Dat is wel echt heel chill zeg.
Volgens mij wel…
En toen kwam mijn moeder en die maakte een paella voor haar. En toen ze weg ging heb ik haar een paellapan gegeven.
Rini O+

De kraamhulp van zoon weet ik niet meer. Die kreeg geen paellapan in ieder geval
pi_216300300
Oja maar dat zou ik dus ook anders doen in de kraamtijd, zorgen dat man niet/minder vergeet voor zichzelf te zorgen. Want ik redde me echt wel met dat hummeltje en ook nog veel kraamzorg uren.
pi_216300367
Ik heb beide keren m'n vriezer volgepropt van te voren. En bij de tweede hadden we superlieve buren die bakken soep kwamen brengen. Ik geloof niet dat de kraamzorg iets met het avondeten te maken heeft gehad, voor die tijd was ze ook al lang en breed naar huis. Ze zat zich sowieso tamelijk te vervelen en dat deed ze al meer aan was en schoonmaak dan de bedoeling was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')