abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216295604
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:36 schreef Bami het volgende:

[..]

Oh en ik kreeg dus niet van die leuke bordjes met fruithapjes, maar enkel het eten waar ik zelf om vroeg, zonder opmaak. Viel stiekem toch een beetje tegen. _O-
Niet? Ik kreeg een bordje fruit op bed, mijn man moest ernaast met zijn eigen bordje fruit en zij zat beneden te Mario karten met de 4-jarige :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 14-01-2025 16:55:59 ]
pi_216295844
Eten gekregen van de kraamhulp? Ik zelfs geen bordje fruit :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216296076
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:57 schreef Quoi het volgende:
Die bevalling en de dagen erna: wat zou je anders doen met de kennis die je nu hebt?
Dan was ik bij de eerste thuisbevallen want turbobevalling en naar het ziekenhuis moeten gaat niet zo goed samen. Mocht het toch poliklinisch moeten (want ik was deels medisch) dan had ik na de bevalling de VK terug laten komen toen ze in het ziekenhuis aan het dreigen waren met opnames. VK ging weg toen de ontbijtronde begon en het plan was dat ik zou ontbijten, douchen en dan voor koffietijd thuis. Dat werd voor het avondeten.

Zwanger doe ik ook zo nog een keer en bevallen als het moet ook wel maar 2 kinderen is echt genoeg en ik wil nooit meer die baby/dreumes periode.
pi_216296370
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 17:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Eten gekregen van de kraamhulp? Ik zelfs geen bordje fruit :')
De eerste wilde ook echt aardappels schillen/groente voorbereiden om 2 uur, dan stond alles klaar voor mijn man in de avond. O+
(Mijn man kookt zo weinig mogelijk met aardappels, maar toch wel 2 keer gebruik van gemaakt in de 3 dagen die ze er was (dag 8-9&10))

En de tweede regelde ontbijt, lunch en fruithap. Dat was 10 dagen luxe :D
pi_216296595
Ik weet nog wel dat wij bij B echt een top kraamhulp hadden. Een oudere dame die de vaart er goed onder had. Het huis is nooit meer zo schoon geweest als toen. En ze had heel snel extra hulp geregeld ook ivm borstvoeding en te snel afvallen door verloofde. Er bleef eten gemaakt worden. Inclusief bordjes fruit trouwens.

Bij Juul hadden we 3 verschillende kraamhulpen dat was wel onhandig. Maar ze waren alle 3 lief en continue bezig inclusief fruithapjes O+ En ook weer extra uren en hulp ivm te snel afvallen verloofde met borstvoeding.

Die eerste had de mevrouw van het consultatiebureau ook in record tempo ons huis uit gebonjourd. Die kwam voor de hielprik, verloofde lag op bed, ik was bezig met opruimen of whatever. Loopt ze de slaapkamer in en zegt 'Ok, wie is de echte moeder van jullie 2?'
Nou mevrouw, op zich is er maar 1 die in bed ligt en ten tweede kan je die vraag beter anders stellen, zeker in de eerste emotionele dagen na een geboorte. B had een matige start dus we waren al niet al te bijdehand of wakker. Ik was echt flabbergasted en het was niet alleen de vraag maar ook de toon. Echt alsof ze vroeg 'van wie is deze hondenpoep?'

Die kraamhulp nam het volledig over. 'Nou mevrouw, doe die hielprik en dan mag je meteen weer linea recta door die deur naar buiten.'
Bij het eerste bezoek aan het consulatie bureau bleek ook dat er een notitie van gemaakt was en die vrouw dus niet op ons ingezet mocht worden zeg maar....dus de kraamhulp heeft daarna ongetwijfeld nog gebeld met ze of zo.

Maar goed daarna hebben we meer aantekeningen gehad omdat wij later begonnen met voedsel en vragen stelden over de vaccinaties.

Met Juul zaten we bij een ander bureau, wat een verademing was dat zeg.
pi_216297216
Ik zou best nog wel een keer willen bevallen, maar dan net zo als bij A en T. Gewoon thuis, zonder te persen..

De kraamhulp bij A was geweldig. Superleuke meid. De spoedkraamhulp bij T was een hell. Ze had haar laatste dienst voor haar vakantie. Had er blijkbaar geen zin in. Kwam 1,5 uur te laat. Volgens haar omdat haar tomtom het niet deed maar ik woonde toen op 1 van de bekendste straten van onze stad.
Haar haar zat keurig in de krul, haar make up zat perfect. Ze had zich eerst netjes opgedirkt. Schoonmaken deed ze met haar ogen dicht. Er was een spoortje van badkamer naar bed op wit laminaat. Nadat ze klaar was was het laminaat roze.
De kraam die later kwam was een topmens. Ze zag de roze vloer en ging het bijna meteen schoonmaken.

Beide keren werd ik verwend met fruitsalade, heerlijke belegde boterhammen en grote glazen thee.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_216298542
Zwanger zijn *O*

Bevallen -O-

Ik kan nog steeds niet zonder tranen het bevalverhaal van de tweede teruglezen. Maar de kraamhulp die ik daarna had was een engel O+
pi_216298892
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:44 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Niet? Ik kreeg een bordje fruit op bed, mijn man moest ernaast met zijn eigen bordje fruit en zij zat beneden te Mario karten met de 4-jarige :D
Man moest voor zijn eigen eten zorgen. :') En ze weigerde ook het bevalbad op te ruimen, dus man heeft dat op dag 2 zelf moeten doen inclusief dweilen.
  Moderator / Colorchick dinsdag 14 januari 2025 @ 20:32:28 #184
382129 crew  Donna
pi_216299064
Bij de oudste maar enkele uurtjes kraamhulp gehad na 9 dagen ziekenhuis. Was een lieve vrouw, incl. fruithapjes.

Bij de jongste elke dag een paar uurtjes. Langer vonden we niet nodig. Was een super leuke meid. O+
  dinsdag 14 januari 2025 @ 20:34:39 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216299115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:24 schreef Bami het volgende:

[..]
Man moest voor zijn eigen eten zorgen. :') En ze weigerde ook het bevalbad op te ruimen, dus man heeft dat op dag 2 zelf moeten doen inclusief dweilen.
Maar dat is toch niet zo gek?
Zij is er toch voor de kraamvrouw? En niet per se om alle klusjes op te knappen?
Dit lijkt me bij uitstek een klus die je aan de echtgenoot kan vragen. Die heeft toch ook niet de hele dag zijn handen vol?
pi_216299555
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:36 schreef Bami het volgende:

Oh en ik kreeg dus niet van die leuke bordjes met fruithapjes, maar enkel het eten waar ik zelf om vroeg, zonder opmaak. Viel stiekem toch een beetje tegen. _O-
Ik kreeg ze gelukkig ook niet, vond die vormpjes enzo een tikje stom.
Mijn Mrs kreeg dat wel, maar haar kraamzorg was zo lekker bezig met mooie hapjes maken dat ze niet eens doorhad dat mijn kind lag te verhongeren door heftige stuwing in de tepels. Had in de kraamweek een volle dag geen slok melk binnengekregen. Daar moest ik toen ze weg was achterkomen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216299624
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:34 schreef BE het volgende:

[..]
Maar dat is toch niet zo gek?
Zij is er toch voor de kraamvrouw? En niet per se om alle klusjes op te knappen?
Dit lijkt me bij uitstek een klus die je aan de echtgenoot kan vragen. Die heeft toch ook niet de hele dag zijn handen vol?
Helemaal eens, maar de partner geen eten geven vind ik echt bizar dichtgetikt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:07:08 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216299669
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Helemaal eens, maar de partner geen eten geven vind ik echt bizar dichtgetikt.
Ja, dat is ook echt idioot.
Dat je hem zijn eigen brood laat smeren tussen de middag, a la, maar avondeten is gewoon echt raar.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:08:08 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216299690
Ik kreeg fruitcocktails! O+ Fruit in zo'n groot theeglas en dan met Roosvicee red fruit er doorheen! O+ _O_
Dat is het enige dat ik me ervan herinner. Niet hoe ze heet, niet hoe ze eruit ziet. Ik zou zo over ze kunnen struikelen, geen idee! :D :@
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:18:03 #190
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_216299899
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er weinig meer van weet. Bij de tweede moest mijn ex in de kraamweek weg en kwam mijn moeder. Toen was er in de nacht iemand die een kind aangaf en verschoonde enzo in plaats van dat ik het zelf allemaal moest doen. Heerlijk was dat!

Morgen 17 jaar geleden werd de oudste geboren O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216300000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:07 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, dat is ook echt idioot.
Dat je hem zijn eigen brood laat smeren tussen de middag, a la, maar avondeten is gewoon echt raar.
Oh avondeten hebben we sowieso helemaal zelf moeten verzorgen. Dat doet kraamzorg volgens mij niet meer, iig dit bureau niet gaven ze aan. Maar zijn ontbijt moest hij ook zelf regelen want ze vond de oven te ingewikkeld om te leren hoe ze daarin de broodjes af moest bakken.

Qua bevalbad, ik had toch liever die dag nog mijn man de hele tijd bij me gehad op de slaapkamer boven dan de kraamzorg. Want diezelfde man zat er na 2 a 3 dagen mentaal zo doorheen van constant aan en in zorgmodus staan dat ik hem toen maar naar beneden gestuurd heb om even zijn eigen ding te doen en we allebei apart ons avondeten op hebben.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:25:51 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216300027
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:24 schreef Bami het volgende:
ik had toch liever die dag nog mijn man de hele tijd bij me gehad
Oh, dan zitten wij sowieso anders in elkaar! :o Daar had ik niet per se behoefte aan.
Niet dat ik hem niet om me heen wilde maar hij hoefde zeker niet de hele dag bij me te zijn. Dan snap ik sowieso wel dat hij er doorheen zat. Dat ligt denk ik niet alleen aan dat bevalbad opruimen. :@ Maar daarmee maak ik me vast niet populair. :+

En sorry, maar afbakbroodjes had hij van mij ook echt zelf mogen doen. :o
pi_216300046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:25 schreef BE het volgende:

[..]
Oh, dan zitten wij sowieso anders in elkaar! :o Daar had ik niet per se behoefte aan.
Niet dat ik hem niet om me heen wilde maar hij hoefde zeker niet de hele dag bij me te zijn.

Ik vond het vooral raar dat ze wel vroeg wat hij wilde ontbijten, maar zodra het woord oven viel was ze volledig afgehaakt. Zijn twee knopjes, had dan gewoon niks gevraagd dan had hij het sowieso wel zelf gefixt. :D
pi_216300081
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:25 schreef BE het volgende:

[..]
Niet dat ik hem niet om me heen wilde maar hij hoefde zeker niet de hele dag bij me te zijn. Dan snap ik sowieso wel dat hij er doorheen zat. Dat ligt denk ik niet alleen aan dat bevalbad opruimen. :@ Maar daarmee maak ik me vast niet populair. :+

Oh nee hij moest er van mij niet zijn hoor. Dat deed hij zichzelf aan, maar juist met zoiets was hij dan mentaal ook heel druk. Hij gaf zichzelf juist geen pauze of ruimte, dus dat ging pas beter toen ik dat doorkreeg en hem dwong dat wel te doen. Maar het was zeker niet zo dat ik hem vroeg steeds bij me te zijn. :D

Maar als ik had mogen kiezen waar ik denk dat mijn man meer toevoegde en minder stress van had gehad, dan was het op zijn minst fijn geweest als ze had geholpen. Maargoed, er zijn ook legio kraamzorgen die dat wel opruimen dus wie weet hebben we een volgende keer wel geluk haha. En zou daar nu dus ook eerder hulp bij vragen, als het weer zo'n gedoe zou blijken als de vorige keer (het bad had gelekt).
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:29:22 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216300103
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:24 schreef Bami het volgende:

[..]
Hadden jullie gevraagd of ze bami wilde maken? Zou ik ook weigeren :P
pi_216300123
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:29 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hadden jullie gevraagd of ze bami wilde maken? Zou ik ook weigeren :P
_O-
pi_216300157
Maar, jullie kregen dus avondeten van jullie kraamzorg? Dat is wel echt heel chill zeg.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:34:33 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216300206
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:31 schreef Bami het volgende:
Maar, jullie kregen dus avondeten van jullie kraamzorg? Dat is wel echt heel chill zeg.
Volgens mij wel…
En toen kwam mijn moeder en die maakte een paella voor haar. En toen ze weg ging heb ik haar een paellapan gegeven.
Rini O+

De kraamhulp van zoon weet ik niet meer. Die kreeg geen paellapan in ieder geval
pi_216300300
Oja maar dat zou ik dus ook anders doen in de kraamtijd, zorgen dat man niet/minder vergeet voor zichzelf te zorgen. Want ik redde me echt wel met dat hummeltje en ook nog veel kraamzorg uren.
pi_216300367
Ik heb beide keren m'n vriezer volgepropt van te voren. En bij de tweede hadden we superlieve buren die bakken soep kwamen brengen. Ik geloof niet dat de kraamzorg iets met het avondeten te maken heeft gehad, voor die tijd was ze ook al lang en breed naar huis. Ze zat zich sowieso tamelijk te vervelen en dat deed ze al meer aan was en schoonmaak dan de bedoeling was.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')