abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216239236
Of wat het thema dan ook was :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_216239643
Ik heb een elektrische deken maar die gaat alleen aan als ik wakker ben.
Ik moet zo boodschappen doen maar ik heb zo geen zin..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_216239678
Ik moet opstaan en zo geen zin. :P
pi_216239757
Ik moet een funko terugbrengen en ik heb ook geen zin :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216239869
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:04 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik gebruik mijn eigen al jaren en jaren. Voor de kinderen niet idioot heet natuurlijk. Ik vind elektrische dekens enzo enger, altijd bang dat ze door een gek defect te heet worden en in brand vliegen of dat m'n kind zich opknoopt in de kabel.

Wollen hoeslakens: kun je die gewoon wassen? Of is dat apart en niet in de droger etc? Want da's geen doen met 1-2 keer per nacht een nat bed.

Update trouwens: met een grote, warme kruik heeft hij doorgeslapen. Vanochtend was de kruik nog aangenaam en hij is er dol op. Nou was dat mijn kruik, dus als het niet meer spekglad is gaan we extra lange kruiken halen bij action of hema. Lijkt me heerlijk als hun hele ligplek lekker warm is en blijft.
Ja vooral op de watertemperatuur letten idd bij zo'n kruik. :Y

Wol moet wel op een eigen programma en mag niet in de droger, maar is heel snel droog, (tot op zekere hoogte) zelfreinigend en vochtafstotend dus dat maakt het weer vrij goed te doen vind ik qua 'onderhoud'.

Fijn dat de kruik geholpen heeft!
pi_216240100
Ik heb al gesport, voor niets bij de apotheek gestaan, de woonkamer opgeruimd en een lading spullen vanuit de schuur in de auto gezet. ^O^
Zo naar de stort en dan eens nadenken hoe ik de opakat over een paar uur zonder schrammen (van mezelf) bij de kattentrimmer in haar busje ga krijgen.
pi_216240212
Zooo, lekker bezig exode :D en succes straks met opakat :)

Funko is teruggebracht en nu zit ik, uiteraard O-) te lunchen met zoon.
If they say
pi_216240261
Ik heb gister nog een recept laten ophalen. Heb ik wel 2x over moeten bellen en daarna moest Mrs V het nog eens vragen voor ze het daadwerkelijk leverden, maar alle drie de keren contact gaven ze wel aan dat het prima was want spoed.

Ik weet niet of dit echt de reclame is die ik probeerde te maken..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216240406
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:45 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb gister nog een recept laten ophalen. Heb ik wel 2x over moeten bellen en daarna moest Mrs V het nog eens vragen voor ze het daadwerkelijk leverden, maar alle drie de keren contact gaven ze wel aan dat het prima was want spoed.

Ik weet niet of dit echt de reclame is die ik probeerde te maken..
Zelfs al zou het thuis op zijn, was het geen spoed. Wel belangrijk maar 1 dag zonder kan wel.

Na een paar x laat bestellen en leveringsproblemen, hou ik nu minstens 1,5 week aan als buffer.
pi_216240407
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:30 schreef exode het volgende:
Ik heb al gesport, voor niets bij de apotheek gestaan, de woonkamer opgeruimd en een lading spullen vanuit de schuur in de auto gezet. ^O^
Zo naar de stort en dan eens nadenken hoe ik de opakat over een paar uur zonder schrammen (van mezelf) bij de kattentrimmer in haar busje ga krijgen.
Heb je een kartonnen doos? :+
pi_216240410
Fleece want ik kan niet tegen wol :@
Werewolf
pi_216240619
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:59 schreef vencodark het volgende:

[..]
Heb je een kartonnen doos? :+
Ik heb een transport ding, maar die is traumatisch voor de kat. In dozen kruipt die gekke kat van ons niet. Ik denk tillen.
pi_216240694
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:18 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb een transport ding, maar die is traumatisch voor de kat. In dozen kruipt die gekke kat van ons niet. Ik denk tillen.
Je kat is stuk. :P
Succes.
pi_216240738
Wij zijn weer thuis! *O* Heerlijke reis gehad O+

Wat heb ik afgelopen maand gemist? 8-)
pi_216240940
Dat de apotheken staken werd hier vorige week uitgebreid aangekondigd in de buurtapp, moest daar wel hard om lachen.

Ik had net een collega die een juridische kwestie heeft voorgelegd aan ChatGPT en het antwoord dat hij kreeg ging verdedigen want 'ChatGPT zegt dat het mag'. Jongens, ik denk dat ik mijn baan wel op kan zeggen :+
  vrijdag 10 januari 2025 @ 14:53:10 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216240982
Ik zag van de week iets langskomen waarin ChatGPT had gesteld dat ¤ 10.000 bruto een netto inkomen van ¤ 4.500 zou zijn.

Er gewoon even ¤ 1.500 naast zitten, zelfs voor België klopte het netto bedrag niet.

Ergo: ze weet niet alles en roept vaak maar wat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:47:44 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_216241417
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:04 schreef Tink89 het volgende: [..] Ik gebruik mijn eigen al jaren en jaren. Voor de kinderen niet idioot heet natuurlijk. Ik vind elektrische dekens enzo enger, altijd bang dat ze door een gek defect te heet worden en in brand vliegen of dat m'n kind zich opknoopt in de kabel. Wollen hoeslakens: kun je die gewoon wassen? Of is dat apart en niet in de droger etc? Want da's geen doen met 1-2 keer per nacht een nat bed. Update trouwens: met een grote, warme kruik heeft hij doorgeslapen. Vanochtend was de kruik nog aangenaam en hij is er dol op. Nou was dat mijn kruik, dus als het niet meer spekglad is gaan we extra lange kruiken halen bij action of hema. Lijkt me heerlijk als hun hele ligplek lekker warm is en blijft.
Zo heeft iedereen wat. Mijn tante heeft elektrische dekens gebruikt voor de kinderen vanaf baby aan, omdat zij verminkte ledematen heeft door een lekkende kruik :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216241419
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:53 schreef Leandra het volgende:
Ik zag van de week iets langskomen waarin ChatGPT had gesteld dat ¤ 10.000 bruto een netto inkomen van ¤ 4.500 zou zijn.

Er gewoon even ¤ 1.500 naast zitten, zelfs voor België klopte het netto bedrag niet.

Ik heb het net gevraagd.
quote:
Na belasting en premies hou je ongeveer ¤5.600 - ¤6.200 netto over.
Dat is een behoorlijk eind van 4500

En ook
quote:
Wil je een precieze berekening, dan kan ik een tool of rekenvoorbeeld voor je opzetten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:50:23 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_216241434
quote:

Ach, als je iets over de WKR wil weten, dan moet je het niet aan mij vragen, want chat GPT weet dat ook. Ook al heb ik net een cursus gehad. En je omzetcijfers kan je gewoon in chat GPT gooien. En een contract voor een medewerker haal je er ook zo uit. :{w

Nog 21 dagen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216241563
Mijn ervaring is dat chatGPT er vaker naast zit dan dat het goede info heeft. Alleen al de vraag welke dierentuin in Nederland koala’s heeft is nog nooit goed beantwoord. Copilot doet het al wat beter en komt in ieder geval met een bronvermelding/link voor meer info, maar zit er ook nog vaak naast.

Ik heb van de week gevraagd met wie ‘Kees de groot’ geboren in ‘Amsterdam’ in 1919 getrouwd was in 1948 (ik kon in het zelf gevonden document niet goed lezen of er den of der in de achternaam stond). Ik kreeg zowel van copilot als chatGPT het antwoord dat ‘andere naam die er op lijkt’ getrouwd was met ‘naam’ in 1918. Dan faal je gewoon nog flink als AI

Dat is net als waarom Google niet zo nuttig meer is nu zij AI geïmplementeerd hebben, als je daar een vraag stelt krijg je ook eerst allerlei foute/ niet gevraagde antwoorden en moet je je eerst door allerlei onzin/verkooplinkjes heen werken voor je bij nuttige info komt. Praktisch voor luie basisvragen (hoeveel inch is 5 cm), maar niet voor lastigere vragen.
pi_216241660
Mijn directe collega's zijn enorm bezig met AI en alles erom heen. Chat GPT is natuurlijk gewoon een verzamelbak van alles wat op internet staat. Ook alle onzin ;)

Maar
De kat is getrimd, ik herhaal de kat is getrimd.

Beest was strontzenuwachtig maar die mevrouw was een soort kattenfluisteraar dus ging hartstikke goed. Ze geloofde niet dat hij al 18 jaar is. Ja, hij is niet alleen raar maar ook fit en druk en en en.

Want echt als je vreemde kat opzoekt (via chat GPT) krijg je een foto van hem. Vroeger toen we nog een kattenoppas aan huis hadden, hadden we een paar keer een vrouw die kattengedragskundige was. Die noemde hem heel politiek correct 'apart'. Ze bedoelde eigenlijk weird as f*ck. _O-

En nu is ie nog gekker want hij heeft een mooie kale plek op zijn rug, vilt was niet meer te kammen dus hoppa scheren maar.

Maar het is wel een enorme lieverd die nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan (behalve dan duiven, minstens 1 muis, een rat, padden, 100en libelles, vlinders en vast nog meer vogels waar ik alleen vieze ingewanden van terugvond).
pi_216242495
Jouw kat exode O+

Hoe vervoer je de versgekochte Lego Weg is Weg van Harry Potter in de auto?
Op de achterbank, in de gordels :') _O-
If they say
pi_216243311
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Jouw kat exode O+

Hoe vervoer je de versgekochte Lego Weg is Weg van Harry Potter in de auto?
Op de achterbank, in de gordels :') _O-
Ooh cool! Ik ben as we speak Het ministerie van toverkunst aan t bouwen.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:03:09 #24
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216243679
quote:

Ze wist anders wel welke clip ik bedoelde met meisje met rode leren en Mickey mouse top.
pi_216244413
Ik vind ChatGPT vooral fijn voor genereren. Lange teksten omzetten naar taalniveau A2, plaatjes maken op basis van specifieke aanwijzingen maar ook voor de sinterklaassurprises gebruikt (ik wilde quizvragen over een bepaald onderwerp). Ik cross reference ook wel dingen die ik zelf bedenk (ideeën voor een workshop, wetenschappelijke artikelen). Voor opzoekbare feitjes ben ik niet zo fan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_216244817
Ik gebruik het wel, maar stel dan vaak een paar vragen en kom regelmatig inconsistenties tegen.
Als ik die dan weer benoem, heb ik wel de indruk dat ik het daarna beter begrijp dan ervoor.
pi_216250337
Heeft iemand hier toevallig ervaring met (niet al te dure) zonwering met zuignap bevestiging?
pi_216251721
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 09:08 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met (niet al te dure) zonwering met zuignap bevestiging?
Hier vandaan. Denk 2 zomers erop gehad nu, scheelt enorm in warmte. 6 ramen en 2 deuren binnen, 2 ramen buiten en de veluxramen op zolder. Blijven allemaal goed hangen.

:D Even de betaling opgezocht. Velux gekocht voorjaar 21, rest voorjaar 22. Dus al 4 resp 3 jaar erop.
pi_216251803
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 09:08 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben op zolder en bij de schuifpui zonwering van suneclips.
Op zolder heb ik ze binnen, het houdt wel wat tegen, maar ik denk dat buiten beter werkt.
Op de benedenverdieping heb ik aan de achterkant buiten, behalve op de schuivende deur van de schuifpui, want dan kan hij niet open, dus daar heb ik hem aan de binnenkant geplakt.

Ze hebben 2 verschillende uitvoeringen, hoe dichter geweven, hoe minder zon/warmte er doorheen komt. Maar hoe minder je ook naar buiten kan kijken. Die dichtste heb ik op zolder aan de achterkant. Verder de iets minder dicht geweven.
Ze zitten er hier de hele zomer op en het blijft prima zitten.
Fake it till you make it...
pi_216252374
Wij hebben dus die dichte want alleen boven. Buiten werkt vast beter, maar ook met binnen is het verschil hier wel echt behoorlijk.
pi_216254481
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:33 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben dus die dichte want alleen boven. Buiten werkt vast beter, maar ook met binnen is het verschil hier wel echt behoorlijk.
Het maakt ook aan de binnenkant echt wel verschil, ben ik met je eens :)
  zaterdag 11 januari 2025 @ 14:35:40 #32
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_216254599
Ah daar heb ik vorig jaar naar zitten kijken toevallig dus toch een aanrader?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216255186
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 14:35 schreef oh-oh het volgende:
Ah daar heb ik vorig jaar naar zitten kijken toevallig dus toch een aanrader?
Ik vind ze het geld wel waard.
Wij hebben voor en zijkant op de begane grond en de 1e verdieping van die optrekbare screens, ook heel fijn. Maar een stuk kostbaarder.
En beneden bij de schuifdeur wilde ik iets wat ik niet steeds op hoef te halen als ik de deur open wil doen. Werkt echt prima.
pi_216255741
Ik heb net gevochten. Met een kunstkerstboom. Dat kutding wilde niet meer uit elkaar, zelfs met zn twee eraan sjorren hielp niet }:| Nu heeft ie nog maar twee delen ipv drie en past deel drie niet meer in de doos :')
Maar, ik heb mn huis terug.
If they say
pi_216256619
De kerstboom is wel al weg, maar er staat nog steeds kerstversiering hier en daar. Er moest ook wel ruimte komen voor het hooglaagbed.
Kan me nergens toe zetten vandaag. Moet nog steeds een paar boodschappen doen.Ben telkens zo moe.
pi_216256836
Kerstboom is er vorig weekend uitgegaan. Ik vind het fijn om alle kerstspullen weg te hebben als de kerstvakantie voorbij is.

We gaan door met de verjaardagen nu. Oudste vandaag en over 2 weken de meiden.
pi_216256915
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb net gevochten. Met een kunstkerstboom. Dat kutding wilde niet meer uit elkaar, zelfs met zn twee eraan sjorren hielp niet }:| Nu heeft ie nog maar twee delen ipv drie en past deel drie niet meer in de doos :')
Maar, ik heb mn huis terug.
Ze te lezen is het 0-0 geworden ;) .

Onze kerstboom was aan het eind van de vakantie al weg en vorige week afgevoerd.
Afgelopen week even opruimpauze gehad, ik ga komende week weer verder.
We hebben de offerte van de vloer ook intussen.
Nu nog van de verhuizer voor de opslag, hopen dat ze de spullen sneller kunnen ophalen en terugbrengen dan dat ze die offerte sturen :+ .
pi_216257239
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:33 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ze te lezen is het 0-0 geworden ;) .

Onze kerstboom was aan het eind van de vakantie al weg en vorige week afgevoerd.
Afgelopen week even opruimpauze gehad, ik ga komende week weer verder.
We hebben de offerte van de vloer ook intussen.
Nu nog van de verhuizer voor de opslag, hopen dat ze de spullen sneller kunnen ophalen en terugbrengen dan dat ze die offerte sturen :+ .
Klopt, maar das alleen maar omdat het vandaag geen grofvuilophaaldag is. Anders had ik um écht de straat opgeschopt :P

Oooh, lekker traag bedrijf dus. Hopelijk straks wat vlotter ;) Wanneer is de planning om over te gaan?
En fijn dat de offerte voor de vloer binnen is. Scheelt toch weer stress, want vloer :Y

Ik liet, jaaaaren geleden een offerte maken voor de tuin. Nooit meer wat gehoord. Dat figuur bleef doorzagen over stapstenen. En elke keer schoot ik dat af. Blijkbaar was dat dan een no-go voor een offerte.

@Kyara gefeliciteerd met oudste *O*

En @_Ingrid_ hoe gaat het met Rich?
If they say
  zaterdag 11 januari 2025 @ 20:00:54 #39
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216258863
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
De kerstboom is wel al weg, maar er staat nog steeds kerstversiering hier en daar. Er moest ook wel ruimte komen voor het hooglaagbed.
Kan me nergens toe zetten vandaag. Moet nog steeds een paar boodschappen doen.Ben telkens zo moe.
Even rust nemen hoor. Die boodschappen kunnen vast wel wachten :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_216259349
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:56 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

En @:_Ingrid_ hoe gaat het met Rich?
Het gaat redelijk. Hij is nogal beperkt nu, kan zo goed als niks. Das **** Gisteravond en nacht wel veel pijn aan zijn knie in het gips. Die kan natuurlijk geen kant op. En hij heeft al zenuwschade vanuit zijn rug.
Ging zijn rechterbeen ook meedoen en zijn rug. Moest hij ook nog nr 2 doen. ;(
Ligt niet fijn op de zij dan erna. Maar tis allemaal weer gelukt.
Nu gaat t weer redelijk, veel uren kunnen slapen uiteindelijk.
Overgezet naar ons eigenlijk ziekenhuis, das wel fijn!
Willen ze wel weer opnieuw foto's maken en een gesprek met de chirurg aankomende week. Moet dan maar.
pi_216259452
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:00 schreef livelink het volgende:

[..]
Even rust nemen hoor. Die boodschappen kunnen vast wel wachten :*
Ben ff snel heen gegaan, is gelukkig op 5 minuten fietsen. Verder niks gedaan. Alleen Tyler (die heeeeeeel aanwezig pubert zeg maar :( ) gevoederd. Ben net pas zelf wat wezen eten, gewoon simpel broodjes gebakken ei.
Misschien toch maar weer bloed laten testen of mijn waardes nu eens verbeterd zijn.
Had flink tekort aan foliumzuur, b12/d3, en m....zuur. Kreeg b12 injecties, maar mocht ik niet meer. Nu b12 complex pillen al een tijdje. Maar iig de moeheid blijft. Trillen komt weer terug. En verwijzing neuroloog duurt ook ruim 3 maanden. (hemiplegische) migraine komt ook wekelijks weer terug, soms paar dagen achter elkaar.
pi_216259521
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:26 schreef Kyara het volgende:
Kerstboom is er vorig weekend uitgegaan. Ik vind het fijn om alle kerstspullen weg te hebben als de kerstvakantie voorbij is.
Dat vind ik ook, maar de rest was tegen. Dus ik begon vandaag met het opruimen. Alle ballen enz zijn al uit de boom, maar toen moest ik naar mijn vrijwilligerswerk. Dus nu staat de boom er nog met alleen lichtjes erin. Nog 1 avondje gezellig licht en dan morgen écht opruimen :D
  zaterdag 11 januari 2025 @ 20:41:48 #43
37150 livelink
pi_216259585
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:35 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Ben ff snel heen gegaan, is gelukkig op 5 minuten fietsen. Verder niks gedaan. Alleen Tyler (die heeeeeeel aanwezig pubert zeg maar :( ) gevoederd. Ben net pas zelf wat wezen eten, gewoon simpel broodjes gebakken ei.
Misschien toch maar weer bloed laten testen of mijn waardes nu eens verbeterd zijn.
Had flink tekort aan foliumzuur, b12/d3, en m....zuur. Kreeg b12 injecties, maar mocht ik niet meer. Nu b12 complex pillen al een tijdje. Maar iig de moeheid blijft. Trillen komt weer terug. En verwijzing neuroloog duurt ook ruim 3 maanden. (hemiplegische) migraine komt ook wekelijks weer terug, soms paar dagen achter elkaar.
Denk alsjeblieft goed aan jezelf. Mijn buurmeisje had ook zwaar B12-tekort. En merkt het nu direct als het weer mis is en dan gaat ze direct bloed laten prikken.
pi_216260064
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:56 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Klopt, maar das alleen maar omdat het vandaag geen grofvuilophaaldag is. Anders had ik um écht de straat opgeschopt :P

Oooh, lekker traag bedrijf dus. Hopelijk straks wat vlotter ;) Wanneer is de planning om over te gaan?
En fijn dat de offerte voor de vloer binnen is. Scheelt toch weer stress, want vloer :Y

Ik liet, jaaaaren geleden een offerte maken voor de tuin. Nooit meer wat gehoord. Dat figuur bleef doorzagen over stapstenen. En elke keer schoot ik dat af. Blijkbaar was dat dan een no-go voor een offerte.

@:Kyara gefeliciteerd met oudste *O*

En @:_Ingrid_ hoe gaat het met Rich?
We hoeven alleen de benedenverdieping leeg, dat gaat bij hen in de opslag. We gaan zelf boven/op zolder wonen tijdelijk.

Raar van die offerte voor de tuin... maar misschien maar goed dat je dan niet met dat bedrijf ik zee bent gegaan, anders had je stapstenen gehad in de tuin...

@_Ingrid_ ik denk dat de mate van drukte ook wel een grote invloed kan hebben op je vermoeidheid en klachten. Zal vast niet helpend zijn... pas goed op jezelf. Je kan pas voor anderen zorgen als je ook goed voor jezelf zorgt!
Maar lijkt me ook verstandig om je waardes weer te laten controleren als je zo moe blijft. :*
pi_216260123
Mistig... En dan bedenkt een van de buren dat het een goed idee is om lekker de open haard te stoken -O- Toen ik het rook (en dus roosters ging sluiten), stonk mijn hele huis al.
pi_216260550
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 21:13 schreef Nijna het volgende:

[..]

@:_Ingrid_ ik denk dat de mate van drukte ook wel een grote invloed kan hebben op je vermoeidheid en klachten. Zal vast niet helpend zijn... pas goed op jezelf. Je kan pas voor anderen zorgen als je ook goed voor jezelf zorgt!
Maar lijkt me ook verstandig om je waardes weer te laten controleren als je zo moe blijft. :*
Je hebt helemaal gelijk hoor!
Kan makkelijk 10-12 uur slapen als ik geen wekker zet val ik zo weer in slaap.
En dat zonder oordopjes in. Maakt niet uit hoe laat ik naar bed ga. Ga maandag de huisarts weer bellen.
pi_216260565
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 21:16 schreef Hupje het volgende:
Mistig... En dan bedenkt een van de buren dat het een goed idee is om lekker de open haard te stoken -O- Toen ik het rook (en dus roosters ging sluiten), stonk mijn hele huis al.
Das balen zeg!
  zaterdag 11 januari 2025 @ 21:50:33 #48
37150 livelink
pi_216260683
quote:
Wat irritant, zeg. Hier zijn gelukkig weinig stokers in de buurt.
pi_216260732
quote:
Getver :{
pi_216260874
Oi @_Ingrid_ gaat met jullie beide dus niet lekker ;( Wat Livelink en Nijna ook zeggen, pas ook goed op jezelf he? Is er niemand die jullie kunnen helpen zodat het niet allemaal op jou neerkomt? :*

Ja, nee, tuurlijk, jullie waren aan het verbouwen @Nijna Ik ben weer lekker bezig :')
Weet je ook hoelang het ongeveer allemaal gaat duren? Voordeel is wel, straks een verse benedenverdieping :)

Lekker dan @Hupje :{ Ik snap dat niet hoor, stoken met mistig weer.

Zat ik bijna een week met een halfverlichte kerstboom, haal ik de lampjes eruit, deed het ene snoer het ineens weer :? Geen idee wat het geweest is, had meteen al gecheckt of alle lampjes nog goed zaten. Weird.
If they say
pi_216261333
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 22:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Oi @:_Ingrid_ gaat met jullie beide dus niet lekker ;( Wat Livelink en Nijna ook zeggen, pas ook goed op jezelf he? Is er niemand die jullie kunnen helpen zodat het niet allemaal op jou neerkomt? :*

Op dit moment ff niet. Ene vriendin in de buurt heeft zelf ineens rare gezondheidsproblemen. Andere vriendin en buuf zit zelf totaal niet goed in haar vel, die moet binnenkort aan een kunstgebit en is er erg bang voor. En buum en vriend helpt waar hij kan, zoals van de week rijden naar het ziekenhuis tenzij de vergoeding rond is. Hij heeft zelf fibro dus we willen hem ook niet teveel lastig vallen. En hij helpt buuf dan ook weer. Als je het nog snapt. ;)
Andere bestie woont tegenwoordig voornamelijk in Portugal of zit bij haar ouders in Amersfoort, ook niet in de buurt van Assen.
Verder familie van Rich woont in Noord Holland of Brabant of wel dichterbij, maar druk aan het werk.
En die willen we dan ook niet teveel lastig vallen.
Sinds een paar maanden een nieuwe vriendschap en je raad het al, ookal met lichamelijke klachten. :{
We kiezen ze wel uit he! :s) Maar wel een schat van een vent! En met 2 rechterhanden, dus die komt binnenkort helpen klussen. Want er blijft nu veel liggen.
Verder wel goede kennissen en ook vrienden van Rich die hij op een vriendenforum spreekt, maar ook allemaal aan de andere kant van het land.

Mijn moeder heeft het druk met mijn vader en zichzelf. Ze werkt ook nog steeds fulltime. Haar buurman, waar ze mee bevriend was is net overleden en door miscommunicatie -O- zijn ze niet bij de uitvaart geweest. Ze hadden wel graag afscheid genomen. De postbode heeft de rouwkaart niet gebracht. Uren totaal gebeld en ge-appt met mijn moeder ervoor en erna om proberen om te boel te redden zeg maar. Gelukkig is de uitvaart opgenomen en kunnen ze het iig terugkijken.
En met mijn zusje nog steeds niet zo'n contact dat ze zou komen helpen en die zit psychisch ook niet lekker nu.
pi_216262976
quote:
Das aardig aso, wij stoken nooit bij mistig weer.
Bij ons was het helder maar toen ik gisteren richting Brabant reed werd het zicht steeds minder.

Ik kwam vannacht pas thuis van een topavond bij/met vrienden en ons huis stonk dus ook, vooral de badkamer. Bleek dat zowel B als Juul vuurtje hadden gestookt bij de Scouting.
pi_216263001
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 22:04 schreef Mushanga71 het volgende:

Ja, nee, tuurlijk, jullie waren aan het verbouwen @:Nijna Ik ben weer lekker bezig :')
Weet je ook hoelang het ongeveer allemaal gaat duren? Voordeel is wel, straks een verse benedenverdieping :)

Zat ik bijna een week met een halfverlichte kerstboom, haal ik de lampjes eruit, deed het ene snoer het ineens weer :? Geen idee wat het geweest is, had meteen al gecheckt of alle lampjes nog goed zaten. Weird.
We zijn nog niet aan het verbouwen, we gaan verbouwen binnenkort, ik hoop dat we gauw een definitieve datum krijgen dat ze starten... Het gaat een maand of 2 duren...

Dat lichtjessnoer klinkt alsof er ergens een breukje ofzo in een kabeltje zit. Als je dan wat met het snoer hannest, dan maakt het weer goed contact en doen ze het weer, zoiets?

@_Ingrid_ zijn er bij jullie in de buurt misschien mogelijkheden voor een vrijwilliger, die bijvoorbeeld zo'n ritje naar het ziekenhuis kan doen? Of die eens een klusje wil doen of weet ik veel, thuis een uurtje komt helpen zodat jij even weg kan ofzo? Kan het buurtteam niet met jullie meedenken?
Geen idee of je zit te wachten op dit soort adviezen hoor, maar ik dacht ik gooi het toch maar neer, wie weet heb je er iets aan. Sterkte :*

@exode, he getver. Gaat altijd zo in je kleren zitten die rooklucht.
Leuke avond gehad, goed zo ^O^
pi_216263549
Of de ha inschakelen voor hulp @_Ingrid_? Want het is echt wel heel veel wat je nu op je bordje krijgt.
Sterkte :*

Ik haalde de plannen van jou en Hillie door elkaar, @Nijna Jullie gaan verbouwen, zij was met de verhuizing bezig ;)
Twee maanden zal best pittig zijn. Ik kreeg het al op mn heupen van alleen een nieuwe keuken. Maar als je alles goed regelt van te voren, dan moet het te doen zijn. En daarna dan een verse benedenverdieping ;)

Zoon wilde gister één voor één de lampjes vervangen, misschien dat het daar niet goed ging. Toen ik het snoer weer inplugde, deed ie het weer. Zaten een paar kapotte lampjes in en die heb ik vervangen maar daar lag het niet aan. Dan zal het idd het snoer zijn. Weet alleen niet meer welke van de twee het nou was :')

En fikkie stoken exode :D

Ik heb nog steeds een lezersblok. Er liggen dus, nog steeds, acht ongelezen boeken in mn kast en dat is me nog nooit gebeurd. Ik verslind boeken normaliter. En nu staan the Tudors op... Videoland? Heb de dvd's maar streamen gaat makkelijker. Denk dat ik alle diensten maar opzeg :')
If they say
pi_216264152
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Of de ha inschakelen voor hulp @:_Ingrid_? Want het is echt wel heel veel wat je nu op je bordje krijgt.
Sterkte :*

Ik haalde de plannen van jou en Hillie door elkaar, @:Nijna Jullie gaan verbouwen, zij was met de verhuizing bezig ;)
Twee maanden zal best pittig zijn. Ik kreeg het al op mn heupen van alleen een nieuwe keuken. Maar als je alles goed regelt van te voren, dan moet het te doen zijn. En daarna dan een verse benedenverdieping ;)

Zoon wilde gister één voor één de lampjes vervangen, misschien dat het daar niet goed ging. Toen ik het snoer weer inplugde, deed ie het weer. Zaten een paar kapotte lampjes in en die heb ik vervangen maar daar lag het niet aan. Dan zal het idd het snoer zijn. Weet alleen niet meer welke van de twee het nou was :')

En fikkie stoken exode :D

Ik heb nog steeds een lezersblok. Er liggen dus, nog steeds, acht ongelezen boeken in mn kast en dat is me nog nooit gebeurd. Ik verslind boeken normaliter. En nu staan the Tudors op... Videoland? Heb de dvd's maar streamen gaat makkelijker. Denk dat ik alle diensten maar opzeg :')
We willen alles in 1x zodat we maar 1x in de zooi zitten. Leek met het plaatsen van de keuken ook handig dat we dan ook gelijk de vloer doen, als de boel er toch uit is.
We hebben ook gedacht om eerst het een en dan het ander te doen, maar toen besloten we door te sparen tot alles in 1x kon... ik hoop dat we niet teveel obstakels tegenkomen onderweg.
Ik verwacht dat het ook een hoop "wachten" is, want de vloer moet opgehoogd en dat moet in een paar lagen zei degene die dat doet. Dat zal dan ook weer moeten drogen/uitharden. Dus er zullen vast ook dagen zijn dat er niks gebeurd.
pi_216264243
Wij gaan bewust niet de gehele benedenverdieping in 1 keer doen. Wij zouden dan echt het huis uit moeten vanwege gebrek aan plaats boven.
Bij ons zou het ook betekenen dat de gehele vloer inclusief draagbalken eruit moet namelijk, dus dat was een schatting van 3 maanden. Op zijn positiefst.

Nu zijn ze met wachttijden, droogtijden etc etc etc ook een week of 8 bezig volgens mijn planning. En kunnen we gewoon in huis blijven want de woonkamer blijft normaal beschikbaar.

Morgen bel ik de aannemer want die is terug van vakantie en ik wil de planning gaan vastleggen. Ben erg benieuwd want hij wilde in maart al starten en wij vonden mei beter te plannen. We hebben 3 mogelijke data (niet exact op 1 dag vastgepind maar wel om en nabij zeg maar) dus hopelijk past dat voor hem ook.
En anders hebben we pech en wordt het onhandiger gepland voor ons. Of langer zonder keuken, of een stop omdat wij op vakantie (luxe!) etc etc.

Ik ben moeeeeee, gisteren echt zo'n leuke avond gehad, maar was pas om 1 uur thuis en ik kon niet slapen vanwege alle prikkels. MAAR geen watten in mijn hoofd en ik heb zo enorm gelachen. Lang gekletst en daarna nog Hitster gespeeld. Ik als niet drinker heb me prima vermaakt met de steeds gekkere antwoorden na de biertjes _O-
En ik wist verrassend veel antwoorden, vooral bij de Guilty Pleasure versie.
pi_216264697
Wij hebben een paar jaar geleden de keuken en bijkeuken verbouwd. Ik vond het een heel gedoe, met koken in de garage en een koelkast in de woonkamer. En dan met de pannen over straat :+ Omdat we een aparte keuken hebben, hebben we de woonkamer toen zo gelaten. Eigenlijk moet daar de vloer eruit. Maar ik ben bang wat er dan aan zullen treffen en dus stel ik het uit (liefst tot het oneindige, ik zou nog wel ooit willen verhuizen) :@
  zondag 12 januari 2025 @ 11:58:53 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216264706
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:06 schreef exode het volgende:
Wij gaan bewust niet de gehele benedenverdieping in 1 keer doen. Wij zouden dan echt het huis uit moeten vanwege gebrek aan plaats boven.
Bij ons zou het ook betekenen dat de gehele vloer inclusief draagbalken eruit moet namelijk, dus dat was een schatting van 3 maanden. Op zijn positiefst.

Nu zijn ze met wachttijden, droogtijden etc etc etc ook een week of 8 bezig volgens mijn planning. En kunnen we gewoon in huis blijven want de woonkamer blijft normaal beschikbaar.

Morgen bel ik de aannemer want die is terug van vakantie en ik wil de planning gaan vastleggen. Ben erg benieuwd want hij wilde in maart al starten en wij vonden mei beter te plannen. We hebben 3 mogelijke data (niet exact op 1 dag vastgepind maar wel om en nabij zeg maar) dus hopelijk past dat voor hem ook.
En anders hebben we pech en wordt het onhandiger gepland voor ons. Of langer zonder keuken, of een stop omdat wij op vakantie (luxe!) etc etc.

Ik ben moeeeeee, gisteren echt zo'n leuke avond gehad, maar was pas om 1 uur thuis en ik kon niet slapen vanwege alle prikkels. MAAR geen watten in mijn hoofd en ik heb zo enorm gelachen. Lang gekletst en daarna nog Hitster gespeeld. Ik als niet drinker heb me prima vermaakt met de steeds gekkere antwoorden na de biertjes _O-
En ik wist verrassend veel antwoorden, vooral bij de Guilty Pleasure versie.
In die laatste versie van Hitster ben ik ook best goed, al zeg ik het zelf :D

Klinkt als een leuk avondje!

Ik heb weer eens gedanst gisteravond en teveel biertjes gedronken. Nu ligt mijn outfit in de ossengalzeep te weken vanwege mysterieuze vlekken :D Waarschijnlijk het bokbier dat niet allemaal naar binnen is gegaan.

Heerlijk O+
pi_216264782
Als het allemaal tegelijk kan, dan scheelt het idd veel troep @Nijna Straks een paar maanden afzien maar dan ben je ook meteen klaar.

Das wel andere koek @exode, als ook de draagbalken vervangen zouden moeten worden. En als je op den duur toch wil verhuizen, lekker zo laten en das dan voor de volgende :Y
En fijn dat je zo'n heerlijke avond hebt gehad O+

En ik wil zo graag een nieuwe vloer beneden maar dat is er nooit van gekomen. S-t-b-e wilde dan heel de vloer eruit slopen (er liggen minimaal twee lagen plavuizen en dat dan zelf doen dus dan had ik minimaal een jaar in een bouwput gezeten omdat ie niet van het vlotte is, zeg maar :') en dat weigerde ik) maar de tegels zijn redelijk egaal dus ik wilde gewoon een vloer op de bestaande.
Wie weet, later...
If they say
pi_216264871
De draagbalken van de vloer zijn nog goed hoor. Zijn recent nog gecheckt maar we kunnen nu niet goed genoeg isoleren in de kruipruimte voor vloerverwarming. Is nu met Tonzon gedaan vanwege ruimtegebrek en wat gekke hoekjes.

In de woonkamer willen we dus de vloer beter isoleren, vloerverwarming, isolerende voorzetwanden en een wtw systeem. We gaan al wel het raam vervangen en 1 muur isoleren omdat daar een deel van de keuken komt dus dat is wel zo verstandig om meteen te doen.

Zodra ik weet wanneer de aannemer begint kunnen we de volgende stappen eindelijk inplannen. Dat gaat rust geven want we staan in wachtstand. En de definitieve offerte hebben we ook nog niet. Daarna weten we of we de schutting kunnen vervangen en een overkapping laten maken door de tuinman. Want dan komt ook de lang gewenste jaccuzi.
pi_216264976
Die wildcamera he, die had zwager geleend. Ze hadden steeds gaten in het kippenhok maar konden niet echt iets vinden.
Hadden ze onze wildcamera geleend en gisterenavond neergezet. Nou alle ratten van de hele omgeving hebben daar vannacht gefeest....23 filmpjes van ratten. Niet 1 gezin maar gewoon alle families van de hele omgeving in dat hok.
pi_216265024
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:24 schreef exode het volgende:
Die wildcamera he, die had zwager geleend. Ze hadden steeds gaten in het kippenhok maar konden niet echt iets vinden.
Hadden ze onze wildcamera geleend en gisterenavond neergezet. Nou alle ratten van de hele omgeving hebben daar vannacht gefeest....23 filmpjes van ratten. Niet 1 gezin maar gewoon alle families van de hele omgeving in dat hok.
Hiiie, bah! :X
pi_216265146
Isoleren is een behoorlijke klus in de oude dame, exode. Wel lekker dat er wel het nodige gedaan kan worden :Y
Komt de verdere vloerisolatie ooit nog wel. Of niet ;)

Wij hebben een dakopbouw die geïsoleerd moet worden, als ie leegkomt :P
Ga ik tzt es kijken voor die voorzetwanden want dat zal hier ook wel te doen zijn.
De screens met zuignappen die ik hier voorbij zag komen, is ook wel wat. Zon staat natuurlijk heel de dag te branden maar als ik via de ramen wat kan tegenhouden... Zoon wil die kamer graag maar het is daar nu écht te warm in de zomer.
Ik ga es een lijstje maken :)
If they say
pi_216265156
quote:
Weet niet of je zwager nu blij is dat hij weet wat die gaten veroorzaakt ;)
If they say
  zondag 12 januari 2025 @ 13:51:10 #65
37150 livelink
pi_216265791
quote:
Oh, dat was mijn nachtmerrie toen ik de wildcamera ging plaatsen. Ik heb namelijk een konijn buiten. Maar gelukkig geen rat gezien; alleen katten en het konijn. Ik zou mijn kippen wegdoen als ik al die ratten zag :X
  zondag 12 januari 2025 @ 13:56:07 #66
37150 livelink
pi_216265826
Wij zijn bijna klaar met alle huistoestanden voorlopig. In 2023 hebben we de kozijnen vervangen en hebben we Tado geïnstalleerd zodat we alleen maar de kamer hoefden te verwarmen waar we waren. In de praktijk hebben we dus al 2 jaar alleen de woonkamer verwarmd naar maximaal 19 graden. De rest van het huis staat de verwarming op 15. Maar goed, het heeft wel geholpen.

In 2024 zonnepanelen genomen en de kruipruimte laten isoleren en morgen wordt er een hybride warmtepomp geplaatst. We hebben echt een heel slecht geïsoleerde hoekwoning uit 1985. De spouwmuren zijn niet te isoleren (te smal) en met de energiecrisis kregen wij ineens een voorschot van 800 euro per maand voorgeschoteld. Dus we moesten echt wel aan de bak. En pas nu, na al deze maatregelen gaan we eens kijken naar wat er verder nog nodig is in het huis.

Maar eerst het huis van mijn ouders verder leeghalen en verkopen :X

[ Bericht 12% gewijzigd door livelink op 12-01-2025 14:18:24 ]
  zondag 12 januari 2025 @ 17:35:14 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_216269514
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 13:56 schreef livelink het volgende:
Wij zijn bijna klaar met alle huistoestanden voorlopig. In 2023 hebben we de kozijnen vervangen en hebben we Tado geïnstalleerd zodat we alleen maar de kamer hoefden te verwarmen waar we waren.
Denk dat dat hetzelfde idee is als Honeywell evohome. Heerlijk vind ik dat. Als ik in de middag ineens besluit in bad te willen, dan kan ik op kantoor alvast de verwarming aanzetten ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 12 januari 2025 @ 17:56:22 #68
37150 livelink
pi_216269871
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:35 schreef Troel het volgende:

[..]
Denk dat dat hetzelfde idee is als Honeywell evohome. Heerlijk vind ik dat. Als ik in de middag ineens besluit in bad te willen, dan kan ik op kantoor alvast de verwarming aanzetten ;)
Maar kan je dat per kamer of moet het meteen voor het hele huis? Bij Tado kun je dus per kamer de temperatuur regelen. Bij ons is het puur een bezuinigingsmaatregel om te zorgen dat er nooit ergens de verwarming aan staat waar het niet moet. We hebben nu wel schimmel in de badkamer :')
Achteraf was alleen ventileren niet voldoende en was het toch wel handig geweest om daar af en toe de verwarming aan te zetten. Leerpuntje.
pi_216270510
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:56 schreef livelink het volgende:

[..]
Maar kan je dat per kamer of moet het meteen voor het hele huis? Bij Tado kun je dus per kamer de temperatuur regelen. Bij ons is het puur een bezuinigingsmaatregel om te zorgen dat er nooit ergens de verwarming aan staat waar het niet moet. We hebben nu wel schimmel in de badkamer :')
Achteraf was alleen ventileren niet voldoende en was het toch wel handig geweest om daar af en toe de verwarming aan te zetten. Leerpuntje.
Oh bah, schimmel is stom!

Wij hebben ook Tado en hadden in de gang de radiator ingesteld op aanslaan onder de 15 graden. Maar toen het een periode koud en nat was geweest, stond het vocht aan de binnenkant van de voordeur en op de muren :{. Daar moest hij dus ook wat hoger.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216270871
quote:
Sorry voor onze buren gisteravond, maar wij stookten ook.
Mijn vriend wilde iets aan de elektra doen, en toen sprong de vergrendelde stop. Tot Enexis kwam toch maar even de haard aangedaan :D
Sowieso ruik je het bij ons gelukkig bijna niet. Midden op het dak van onze twee kapper en die is heel hoog.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 12 januari 2025 @ 19:17:38 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_216270901
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:56 schreef livelink het volgende:

[..]
Per radiator zelfs
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216271027
Wij verwarmen de badkamer met elektrische vloerverwarming en het kantoor van vriend met een klein elektrisch kacheltje, hoeven we boven niet te stoken.
pi_216271059
Vandaag een hele dag kou geleden, maar voor een super goed doel.
Mijn zusje nam haar clip op in een kerk en wij mochten figureren O+
pi_216271183
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:15 schreef LeSage het volgende:

[..]
Sorry voor onze buren gisteravond, maar wij stookten ook.
Mijn vriend wilde iets aan de elektra doen, en toen sprong de vergrendelde stop. Tot Enexis kwam toch maar even de haard aangedaan :D
Sowieso ruik je het bij ons gelukkig bijna niet. Midden op het dak van onze twee kapper en die is heel hoog.
Ligt dat niet meer aan wat je erin gooit en de weersomstandigheden?

Volgens mij stoken mijn directe buren allemaal niet, maar als het een beetje bewolkt is meurt de hele hut gewoon van het stoken van de mensen daarnaast (of daarnaast?). Allemaal tweekappers of vrijstaand, dus de afstand tussen mij en 2 buren verder is best fors.
pi_216271683
Wat je stookt en het weer.

Nat of vochtig hout meurt altijd.

Met mist stoken is gewoon een no go, je rookt de hele wijk dan uit. De rook kan nergens heen. Mensen met luchtweg of longproblemen worden daar echt ziek van.

Als het chemisch ruikt flikkeren ze ze er vaak geen schoon hout in.
pi_216271802
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ligt dat niet meer aan wat je erin gooit en de weersomstandigheden?

Volgens mij stoken mijn directe buren allemaal niet, maar als het een beetje bewolkt is meurt de hele hut gewoon van het stoken van de mensen daarnaast (of daarnaast?). Allemaal tweekappers of vrijstaand, dus de afstand tussen mij en 2 buren verder is best fors.
Nou, als de kachelpijp vlakbij je openstaande raam staat ruik je dat beter.
Maar wij stoken wel droog hout en goed hout.
  zondag 12 januari 2025 @ 21:19:02 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_216272638
Bij vriend in de straat ook regelmatig de stank. Erg fijn met de oudste zijn astma :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216273451
Hier stinkt het nu ook in de straat and it's not us. Het is een huis een meter of 200 verderop. Er komen zwarte en grijze rookwolken uit de schoorsteen. Vervuild hout denk ik. Aan onze schoorsteen zie je eigenlijk niet eens dat we stoken.

Onze roosters zijn dicht nu, anders is de stank enorm binnen.
pi_216274504
Wij hadden in het vorige huis ook evohome. Maar dat werkte toch niet altijd geweldig. Soms bleef beneden de vloerverwarming maar doorverwarmen als boven (op kantoor) de verwarming aan stond. Of dat op een slaapkamer ineens de verwarming flink stond te stoken terwijl hij gewoon stond ingesteld op 15 graden (en ook niet aan de knop was gedraaid).

Maar over het algemeen werkte het wel fijn.

Nu alleen vloerverwarming in de woonkamer/keuken en de gang. En op de slaapkamers airco (anders moesten we alsnog met de lelijke buizen van beneden weer naar boven. En de airco kwam er sowieso). Op de badkamer hebben wij dus nooit de verwarming aan gehad. Heb ik ook nooit gemist. In de douche is het lekker warm. En verder zijn we er maar een paar minuten.

Er hangt wel nog een handdoekradiator, maar die doet het volgens mij nu ook niet meer, maar blijft wel om de handdoeken op te hangen. En er is een kleine radiator naast het toilet op de badkamer. Die doet het nog wel. Maar zal in de praktijk dus waarschijnlijk niet/zelden aan staan.

Morgen gaat de kloodgieter uh loodgieter de vloerverwarming in bedrijf stellen en mogen we dus langzaam beginnen met opstoken. Dat zou wel heel fijn zijn. Met alleen de airco is het aanpoten om het een beetje behaaglijk te houden. Zonder te hoog in temperatuur te gaan zitten.

De kachel hebben we niet laten zitten. Ik ben daar niet zo van. De schouw moest wel blijven staan (midden in de woonkamer en is dragend). Deze hebben we aan drie kanten ruim open gemaakt en daar willen we een mooie grote plant in als eyecatcher. En het breekt de ruimte ook omdat het anders één hele grote ruimte is.
pi_216276182
Kloodgieter :D
Maar mooie oplossing, plant in de schouw.

Hier een schouw tegen de muur, met daarvoor een verhoging die de halve muur in beslag neemt. Als ik die weg wil hebben, moet ook het plafond. Dus, mijn apparatuur staat er in. Moet wat.

Werd om 3.44 uur wakker, viel in slaap met een 5 aan het begin en weet nu weer wat mijn wekker voor geluid maakt :')
If they say
pi_216276415
Hier hebben meerdere buren nog een openhaard, vooral van de buren waar wij onze (2onder1) kap mee delen hebben we veel stankoverlast.

De vorige bewoners hebben de openhaard in ons huis vervangen voor een gaskachel. Vonden ze toen nog lekker duurzaam :+ Die hebben wij er dus uit gesloopt (met schouw en al) en daarvoor in de plaats een pellet kachel laten plaatsen. Daar ben ik nog steeds elke dag blij mee, ook al is hij lang niet zo milieuvriendelijk als in eerste instantie werd aangegeven. Hij geeft in ieder geval geen stankoverlast ^O^
pi_216276699
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 07:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Kloodgieter :D
Maar mooie oplossing, plant in de schouw.

Hier een schouw tegen de muur, met daarvoor een verhoging die de halve muur in beslag neemt. Als ik die weg wil hebben, moet ook het plafond. Dus, mijn apparatuur staat er in. Moet wat.

Werd om 3.44 uur wakker, viel in slaap met een 5 aan het begin en weet nu weer wat mijn wekker voor geluid maakt :')
Zo is de schouw dus nu (let niet op de ongelijke lampen en zo en op de rommeltjes. Dit weekend zijn de laatste dingen over gegaan en alle dozen van zolder gehaald. Vandaag uitpaktijd voor mij. En de lampen is voor man ;)

En in het midden dan dus een plant en dat word dan nog mooi afgewerkt er omheen.
Het was eerst een hele lelijke witte kolom met alleen onder drie openingen (en dan naar boven toe plaatstaal) en in een opening de kachel.
We denken dat het heel vroeger een openhaard is geweest omdat er dus in het midden een gat in het beton zat en de kachelpijp daar recht boven zat. (De kachel die er nu in zat was zichtbaar later passend gemaakt)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216277181
Oh, wow Hillie, je keuken, die kleur O+ Gelukkig dat er niets beschadigd is geraakt. Met kloodgieters weet je het maar nooit ;)
Die kolom breekt idd de ruimte. Mooi ook, die kleur. Moet je wel een huge plant inzetten of meerdere wat kleinere.
Maar het ziet er allemaal tof uit! Heerlijk, zo`n verse woning. Uitpakken is dan wel een dingetje maar daarna is het genieten :)

Belde net de vrouwenkliniek. Heb begin maart een afspraak want het was druk :+
En ik belde de bank om mn pas te deblokkeren. Zoon moest zaterdag naar de ah dus ik gaf hem mijn pasje. Belt ie in paniek op, pasje pleite. Hij 17 keer de appie doorgerend, ik ook naar binnen (haat aan supermarkten) bank gebeld om pas te blokkeren, naam en nummer bij de counter achtergelaten. Komen we buiten, kijkt ie in zn borstzak en: hallooo pasje o|O
If they say
  maandag 13 januari 2025 @ 09:53:19 #84
176471 oh-oh
pi_216277314
Wat een gaaf huis maar wat een rare unit idd!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216277785
Maar je moet maar zo denken mush, de afspraak staat in ieder geval! Maar niet ideaal dat het zo lang duurt.

En in de nis moet inderdaad een flink grote plant komen. Evt aangevuld met wat kleintjes. Maar we hebben contact gezocht met iemand die daar in kan adviseren. Wij zijn niet zo thuis in planten
  maandag 13 januari 2025 @ 10:38:33 #86
176471 oh-oh
pi_216277847
Ik zou daar een terrarium of vivarium of zo in laten bouwen, echt vet!
Maar idd een hele grote plant kan ook maar de pot moet wel groot zijn en er in kunnen etc.
( Groucho Marx )
pi_216277915
Ja hebben we ook aan gedacht inderdaad (of aquarium). Maar uiteindelijk voor de simpele oplossing gegaan
  maandag 13 januari 2025 @ 10:47:00 #88
176471 oh-oh
pi_216277927
Aquarium was mijn eerste gedachte maar ik dacht ook meteen skip dat maar want die zou er ter plekke ingebouwd moeten worden :')
( Groucho Marx )
  maandag 13 januari 2025 @ 10:47:59 #89
176471 oh-oh
pi_216277941
Qua planten is het nadeel natuurlijk het gebrek aan licht daar, en er moet behoorlijk wat formaat in, ik ben heel benieuwd waar ze mee komen!
( Groucho Marx )
pi_216278124
Goed dat je advies over de planten gaat vragen, Hillie, want ik denk idd dat daar planten moeten komen die wat meer van schaduw houden :Y
Maar dan heb je wel een prachtige blikvanger midden in je woonkamer O+

Mijn dochter kickte 25 jaar geleden een plant van me om. Ik stekte die en die is nu zo groot geworden dat ie niet meer in de vensterbank past :D Planten zijn best weird. Ze leven bij mij of decennia lang of ze leggen binnen een paar jaar het loodje.

Nouja, tijd gaat snel genoeg dus die twee maanden wachten op de afspraak zijn zo om ;)

Nog 26 dagen en dan Toto O+
If they say
pi_216278148
Ja klopt. Maar we hebben wel van die speciale spotjes voor planten daar hangen die dus daglicht simuleren. Dus daar is (na advies van een collega) wel over nagedacht. Zij heeft zelf voor ze mijn collega werd altijd in de bloemen en planten branche gewerkt alleen meer specialisatie in bloemen. Vandaar dat we wel bij een oud collega van haar advies gaan opvragen. Maar ik ben ook wel benieuwd wat de opties zijn hoor
  maandag 13 januari 2025 @ 11:15:03 #92
176471 oh-oh
pi_216278268
Een hele grote hertshoorn of zo <3
Hoe groter de plant hoe lastiger ze mooi blijven wel.
De logeerhond loopt binnen te kakken, gelukkig slaapt ze in elk geval vanaf vanavond weer thuis.
De baby woog bij geboorte 2 kilo en 50 gram en doet het boven verwachting goed, ze blijven wss 3 weken in het zh.
Tot die tijd zal ik haar wel ophalen overdag en uitlaten maar de avond- en de ochtendronde mag papa weer lekker doen :P
( Groucho Marx )
pi_216278601
Das een hele slimme oplossing Hillie, van die spotjes. Dan heb je een stuk meer opties voor planten. Handig, zo'n collega :) Ik ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat. Wordt vast prachtig want: planten O+

Ooh, das een heel licht baby'tje dan oh-oh. Fijn dat hij in het zh blijft. Voor ouders minder, voor kindje beter.
En lekker, poep scheppen :+

Haal ik net beleg voor zoon, vergeet ik voor mezelf een kaasbroodje te halen :') Had geen zin om terug te gaan dus maar een broodje met zoons beleg gegeten. Vindt mn maag de peper wat minder... :')
If they say
  maandag 13 januari 2025 @ 11:45:04 #94
176471 oh-oh
pi_216278646
Ik vind het een keurig gewicht voor de termijn, hij was 9 weken te vroeg!
( Groucho Marx )
  maandag 13 januari 2025 @ 11:48:30 #95
176471 oh-oh
pi_216278680
Oh ja, wat is als verse moeder nou een leuk kado om te krijgen?
Iets orgineels?
( Groucho Marx )
pi_216278812
Das wel heel erg te vroeg ;(
Geen idee voor een origineel kado. Ik kom niet verder dan iets voor onder de douche of voor in de maag :+
If they say
  maandag 13 januari 2025 @ 12:04:13 #97
176471 oh-oh
pi_216278845
Ze blijft al die tijd in het ziekenhuis, daarom waren ze uiteindelijk wel blij dat ze naar Heerlen moesten, in Maastricht lig je niet met je baby op de kamer en daar wel.
Hij gaat vanaf morgen weer werken en neemt dan verlof als ze thuis zijn, haar moeder blijft al die tijd bij haar in het zh logeren.
Ze mogen wel nog even goed oefenen met die hond en een buggy want het is fucking drama kan ik je wel vertellen :') :D
( Groucho Marx )
pi_216278889
Das wel fijn dat ze dan samen op een kamer zijn.
Haha, gaat kersverse papa maar oefenen zonder beeb in de buggy :P
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')