Ja vooral op de watertemperatuur letten idd bij zo'n kruik.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn eigen al jaren en jaren. Voor de kinderen niet idioot heet natuurlijk. Ik vind elektrische dekens enzo enger, altijd bang dat ze door een gek defect te heet worden en in brand vliegen of dat m'n kind zich opknoopt in de kabel.
Wollen hoeslakens: kun je die gewoon wassen? Of is dat apart en niet in de droger etc? Want da's geen doen met 1-2 keer per nacht een nat bed.
Update trouwens: met een grote, warme kruik heeft hij doorgeslapen. Vanochtend was de kruik nog aangenaam en hij is er dol op. Nou was dat mijn kruik, dus als het niet meer spekglad is gaan we extra lange kruiken halen bij action of hema. Lijkt me heerlijk als hun hele ligplek lekker warm is en blijft.
Zelfs al zou het thuis op zijn, was het geen spoed. Wel belangrijk maar 1 dag zonder kan wel.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:45 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb gister nog een recept laten ophalen. Heb ik wel 2x over moeten bellen en daarna moest Mrs V het nog eens vragen voor ze het daadwerkelijk leverden, maar alle drie de keren contact gaven ze wel aan dat het prima was want spoed.
Ik weet niet of dit echt de reclame is die ik probeerde te maken..
Heb je een kartonnen doos?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:30 schreef exode het volgende:
Ik heb al gesport, voor niets bij de apotheek gestaan, de woonkamer opgeruimd en een lading spullen vanuit de schuur in de auto gezet.![]()
Zo naar de stort en dan eens nadenken hoe ik de opakat over een paar uur zonder schrammen (van mezelf) bij de kattentrimmer in haar busje ga krijgen.
Ik heb een transport ding, maar die is traumatisch voor de kat. In dozen kruipt die gekke kat van ons niet. Ik denk tillen.quote:
Je kat is stuk.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:18 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb een transport ding, maar die is traumatisch voor de kat. In dozen kruipt die gekke kat van ons niet. Ik denk tillen.
Zo heeft iedereen wat. Mijn tante heeft elektrische dekens gebruikt voor de kinderen vanaf baby aan, omdat zij verminkte ledematen heeft door een lekkende kruikquote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:04 schreef Tink89 het volgende: [..] Ik gebruik mijn eigen al jaren en jaren. Voor de kinderen niet idioot heet natuurlijk. Ik vind elektrische dekens enzo enger, altijd bang dat ze door een gek defect te heet worden en in brand vliegen of dat m'n kind zich opknoopt in de kabel. Wollen hoeslakens: kun je die gewoon wassen? Of is dat apart en niet in de droger etc? Want da's geen doen met 1-2 keer per nacht een nat bed. Update trouwens: met een grote, warme kruik heeft hij doorgeslapen. Vanochtend was de kruik nog aangenaam en hij is er dol op. Nou was dat mijn kruik, dus als het niet meer spekglad is gaan we extra lange kruiken halen bij action of hema. Lijkt me heerlijk als hun hele ligplek lekker warm is en blijft.
Ik heb het net gevraagd.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:53 schreef Leandra het volgende:
Ik zag van de week iets langskomen waarin ChatGPT had gesteld dat ¤ 10.000 bruto een netto inkomen van ¤ 4.500 zou zijn.
Er gewoon even ¤ 1.500 naast zitten, zelfs voor België klopte het netto bedrag niet.
Ergo: ze weet niet alles en roept vaak maar wat.
Dat is een behoorlijk eind van 4500quote:Na belasting en premies hou je ongeveer ¤5.600 - ¤6.200 netto over.
quote:Wil je een precieze berekening, dan kan ik een tool of rekenvoorbeeld voor je opzetten.
Ach, als je iets over de WKR wil weten, dan moet je het niet aan mij vragen, want chat GPT weet dat ook. Ook al heb ik net een cursus gehad. En je omzetcijfers kan je gewoon in chat GPT gooien. En een contract voor een medewerker haal je er ook zo uit.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:53 schreef Leandra het volgende:
Ik zag van de week iets langskomen waarin ChatGPT had gesteld dat ¤ 10.000 bruto een netto inkomen van ¤ 4.500 zou zijn.
Er gewoon even ¤ 1.500 naast zitten, zelfs voor België klopte het netto bedrag niet.
Ooh cool! Ik ben as we speak Het ministerie van toverkunst aan t bouwen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Jouw kat exode![]()
Hoe vervoer je de versgekochte Lego Weg is Weg van Harry Potter in de auto?
Op de achterbank, in de gordels![]()
Ze wist anders wel welke clip ik bedoelde met meisje met rode leren en Mickey mouse top.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:53 schreef Leandra het volgende:
Hier vandaan. Denk 2 zomers erop gehad nu, scheelt enorm in warmte. 6 ramen en 2 deuren binnen, 2 ramen buiten en de veluxramen op zolder. Blijven allemaal goed hangen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:08 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met (niet al te dure) zonwering met zuignap bevestiging?
Wij hebben op zolder en bij de schuifpui zonwering van suneclips.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:08 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met (niet al te dure) zonwering met zuignap bevestiging?
Het maakt ook aan de binnenkant echt wel verschil, ben ik met je eensquote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:33 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben dus die dichte want alleen boven. Buiten werkt vast beter, maar ook met binnen is het verschil hier wel echt behoorlijk.
Ik vind ze het geld wel waard.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:35 schreef oh-oh het volgende:
Ah daar heb ik vorig jaar naar zitten kijken toevallig dus toch een aanrader?
Ze te lezen is het 0-0 gewordenquote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb net gevochten. Met een kunstkerstboom. Dat kutding wilde niet meer uit elkaar, zelfs met zn twee eraan sjorren hielp nietNu heeft ie nog maar twee delen ipv drie en past deel drie niet meer in de doos
![]()
Maar, ik heb mn huis terug.
Klopt, maar das alleen maar omdat het vandaag geen grofvuilophaaldag is. Anders had ik um écht de straat opgeschoptquote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:33 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ze te lezen is het 0-0 geworden.
Onze kerstboom was aan het eind van de vakantie al weg en vorige week afgevoerd.
Afgelopen week even opruimpauze gehad, ik ga komende week weer verder.
We hebben de offerte van de vloer ook intussen.
Nu nog van de verhuizer voor de opslag, hopen dat ze de spullen sneller kunnen ophalen en terugbrengen dan dat ze die offerte sturen.
Even rust nemen hoor. Die boodschappen kunnen vast wel wachtenquote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
De kerstboom is wel al weg, maar er staat nog steeds kerstversiering hier en daar. Er moest ook wel ruimte komen voor het hooglaagbed.
Kan me nergens toe zetten vandaag. Moet nog steeds een paar boodschappen doen.Ben telkens zo moe.
Het gaat redelijk. Hij is nogal beperkt nu, kan zo goed als niks. Das **** Gisteravond en nacht wel veel pijn aan zijn knie in het gips. Die kan natuurlijk geen kant op. En hij heeft al zenuwschade vanuit zijn rug.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:56 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
En @:_Ingrid_ hoe gaat het met Rich?
Ben ff snel heen gegaan, is gelukkig op 5 minuten fietsen. Verder niks gedaan. Alleen Tyler (die heeeeeeel aanwezig pubert zeg maarquote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Even rust nemen hoor. Die boodschappen kunnen vast wel wachten
Dat vind ik ook, maar de rest was tegen. Dus ik begon vandaag met het opruimen. Alle ballen enz zijn al uit de boom, maar toen moest ik naar mijn vrijwilligerswerk. Dus nu staat de boom er nog met alleen lichtjes erin. Nog 1 avondje gezellig licht en dan morgen écht opruimenquote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:26 schreef Kyara het volgende:
Kerstboom is er vorig weekend uitgegaan. Ik vind het fijn om alle kerstspullen weg te hebben als de kerstvakantie voorbij is.
Denk alsjeblieft goed aan jezelf. Mijn buurmeisje had ook zwaar B12-tekort. En merkt het nu direct als het weer mis is en dan gaat ze direct bloed laten prikken.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ben ff snel heen gegaan, is gelukkig op 5 minuten fietsen. Verder niks gedaan. Alleen Tyler (die heeeeeeel aanwezig pubert zeg maar) gevoederd. Ben net pas zelf wat wezen eten, gewoon simpel broodjes gebakken ei.
Misschien toch maar weer bloed laten testen of mijn waardes nu eens verbeterd zijn.
Had flink tekort aan foliumzuur, b12/d3, en m....zuur. Kreeg b12 injecties, maar mocht ik niet meer. Nu b12 complex pillen al een tijdje. Maar iig de moeheid blijft. Trillen komt weer terug. En verwijzing neuroloog duurt ook ruim 3 maanden. (hemiplegische) migraine komt ook wekelijks weer terug, soms paar dagen achter elkaar.
We hoeven alleen de benedenverdieping leeg, dat gaat bij hen in de opslag. We gaan zelf boven/op zolder wonen tijdelijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:56 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Klopt, maar das alleen maar omdat het vandaag geen grofvuilophaaldag is. Anders had ik um écht de straat opgeschopt![]()
Oooh, lekker traag bedrijf dus. Hopelijk straks wat vlotterWanneer is de planning om over te gaan?
En fijn dat de offerte voor de vloer binnen is. Scheelt toch weer stress, want vloer![]()
Ik liet, jaaaaren geleden een offerte maken voor de tuin. Nooit meer wat gehoord. Dat figuur bleef doorzagen over stapstenen. En elke keer schoot ik dat af. Blijkbaar was dat dan een no-go voor een offerte.
@:Kyara gefeliciteerd met oudste![]()
En @:_Ingrid_ hoe gaat het met Rich?
Je hebt helemaal gelijk hoor!quote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:13 schreef Nijna het volgende:
[..]
@:_Ingrid_ ik denk dat de mate van drukte ook wel een grote invloed kan hebben op je vermoeidheid en klachten. Zal vast niet helpend zijn... pas goed op jezelf. Je kan pas voor anderen zorgen als je ook goed voor jezelf zorgt!
Maar lijkt me ook verstandig om je waardes weer te laten controleren als je zo moe blijft.
Das balen zeg!quote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:16 schreef Hupje het volgende:
Mistig... En dan bedenkt een van de buren dat het een goed idee is om lekker de open haard te stokenToen ik het rook (en dus roosters ging sluiten), stonk mijn hele huis al.
Wat irritant, zeg. Hier zijn gelukkig weinig stokers in de buurt.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:16 schreef Hupje het volgende:
Mistig... En dan bedenkt een van de buren dat het een goed idee is om lekker de open haard te stokenToen ik het rook (en dus roosters ging sluiten), stonk mijn hele huis al.
Getverquote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:16 schreef Hupje het volgende:
Op dit moment ff niet. Ene vriendin in de buurt heeft zelf ineens rare gezondheidsproblemen. Andere vriendin en buuf zit zelf totaal niet goed in haar vel, die moet binnenkort aan een kunstgebit en is er erg bang voor. En buum en vriend helpt waar hij kan, zoals van de week rijden naar het ziekenhuis tenzij de vergoeding rond is. Hij heeft zelf fibro dus we willen hem ook niet teveel lastig vallen. En hij helpt buuf dan ook weer. Als je het nog snapt.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 22:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Oi @:_Ingrid_ gaat met jullie beide dus niet lekkerWat Livelink en Nijna ook zeggen, pas ook goed op jezelf he? Is er niemand die jullie kunnen helpen zodat het niet allemaal op jou neerkomt?
![]()
Das aardig aso, wij stoken nooit bij mistig weer.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:16 schreef Hupje het volgende:
We zijn nog niet aan het verbouwen, we gaan verbouwen binnenkort, ik hoop dat we gauw een definitieve datum krijgen dat ze starten... Het gaat een maand of 2 duren...quote:Op zaterdag 11 januari 2025 22:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Ja, nee, tuurlijk, jullie waren aan het verbouwen @:Nijna Ik ben weer lekker bezig![]()
Weet je ook hoelang het ongeveer allemaal gaat duren? Voordeel is wel, straks een verse benedenverdieping![]()
Zat ik bijna een week met een halfverlichte kerstboom, haal ik de lampjes eruit, deed het ene snoer het ineens weerGeen idee wat het geweest is, had meteen al gecheckt of alle lampjes nog goed zaten. Weird.
We willen alles in 1x zodat we maar 1x in de zooi zitten. Leek met het plaatsen van de keuken ook handig dat we dan ook gelijk de vloer doen, als de boel er toch uit is.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Of de ha inschakelen voor hulp @:_Ingrid_? Want het is echt wel heel veel wat je nu op je bordje krijgt.
Sterkte![]()
Ik haalde de plannen van jou en Hillie door elkaar, @:Nijna Jullie gaan verbouwen, zij was met de verhuizing bezig![]()
Twee maanden zal best pittig zijn. Ik kreeg het al op mn heupen van alleen een nieuwe keuken. Maar als je alles goed regelt van te voren, dan moet het te doen zijn. En daarna dan een verse benedenverdieping![]()
Zoon wilde gister één voor één de lampjes vervangen, misschien dat het daar niet goed ging. Toen ik het snoer weer inplugde, deed ie het weer. Zaten een paar kapotte lampjes in en die heb ik vervangen maar daar lag het niet aan. Dan zal het idd het snoer zijn. Weet alleen niet meer welke van de twee het nou was![]()
En fikkie stoken exode![]()
Ik heb nog steeds een lezersblok. Er liggen dus, nog steeds, acht ongelezen boeken in mn kast en dat is me nog nooit gebeurd. Ik verslind boeken normaliter. En nu staan the Tudors op... Videoland? Heb de dvd's maar streamen gaat makkelijker. Denk dat ik alle diensten maar opzeg
In die laatste versie van Hitster ben ik ook best goed, al zeg ik het zelfquote:Op zondag 12 januari 2025 11:06 schreef exode het volgende:
Wij gaan bewust niet de gehele benedenverdieping in 1 keer doen. Wij zouden dan echt het huis uit moeten vanwege gebrek aan plaats boven.
Bij ons zou het ook betekenen dat de gehele vloer inclusief draagbalken eruit moet namelijk, dus dat was een schatting van 3 maanden. Op zijn positiefst.
Nu zijn ze met wachttijden, droogtijden etc etc etc ook een week of 8 bezig volgens mijn planning. En kunnen we gewoon in huis blijven want de woonkamer blijft normaal beschikbaar.
Morgen bel ik de aannemer want die is terug van vakantie en ik wil de planning gaan vastleggen. Ben erg benieuwd want hij wilde in maart al starten en wij vonden mei beter te plannen. We hebben 3 mogelijke data (niet exact op 1 dag vastgepind maar wel om en nabij zeg maar) dus hopelijk past dat voor hem ook.
En anders hebben we pech en wordt het onhandiger gepland voor ons. Of langer zonder keuken, of een stop omdat wij op vakantie (luxe!) etc etc.
Ik ben moeeeeee, gisteren echt zo'n leuke avond gehad, maar was pas om 1 uur thuis en ik kon niet slapen vanwege alle prikkels. MAAR geen watten in mijn hoofd en ik heb zo enorm gelachen. Lang gekletst en daarna nog Hitster gespeeld. Ik als niet drinker heb me prima vermaakt met de steeds gekkere antwoorden na de biertjes![]()
En ik wist verrassend veel antwoorden, vooral bij de Guilty Pleasure versie.
Hiiie, bah!quote:Op zondag 12 januari 2025 12:24 schreef exode het volgende:
Die wildcamera he, die had zwager geleend. Ze hadden steeds gaten in het kippenhok maar konden niet echt iets vinden.
Hadden ze onze wildcamera geleend en gisterenavond neergezet. Nou alle ratten van de hele omgeving hebben daar vannacht gefeest....23 filmpjes van ratten. Niet 1 gezin maar gewoon alle families van de hele omgeving in dat hok.
Weet niet of je zwager nu blij is dat hij weet wat die gaten veroorzaaktquote:Op zondag 12 januari 2025 12:24 schreef exode het volgende:
Die wildcamera he, die had zwager geleend. Ze hadden steeds gaten in het kippenhok maar konden niet echt iets vinden.
Hadden ze onze wildcamera geleend en gisterenavond neergezet. Nou alle ratten van de hele omgeving hebben daar vannacht gefeest....23 filmpjes van ratten. Niet 1 gezin maar gewoon alle families van de hele omgeving in dat hok.
Oh, dat was mijn nachtmerrie toen ik de wildcamera ging plaatsen. Ik heb namelijk een konijn buiten. Maar gelukkig geen rat gezien; alleen katten en het konijn. Ik zou mijn kippen wegdoen als ik al die ratten zagquote:Op zondag 12 januari 2025 12:24 schreef exode het volgende:
Denk dat dat hetzelfde idee is als Honeywell evohome. Heerlijk vind ik dat. Als ik in de middag ineens besluit in bad te willen, dan kan ik op kantoor alvast de verwarming aanzettenquote:Op zondag 12 januari 2025 13:56 schreef livelink het volgende:
Wij zijn bijna klaar met alle huistoestanden voorlopig. In 2023 hebben we de kozijnen vervangen en hebben we Tado geïnstalleerd zodat we alleen maar de kamer hoefden te verwarmen waar we waren.
Maar kan je dat per kamer of moet het meteen voor het hele huis? Bij Tado kun je dus per kamer de temperatuur regelen. Bij ons is het puur een bezuinigingsmaatregel om te zorgen dat er nooit ergens de verwarming aan staat waar het niet moet. We hebben nu wel schimmel in de badkamerquote:Op zondag 12 januari 2025 17:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Denk dat dat hetzelfde idee is als Honeywell evohome. Heerlijk vind ik dat. Als ik in de middag ineens besluit in bad te willen, dan kan ik op kantoor alvast de verwarming aanzetten
Oh bah, schimmel is stom!quote:Op zondag 12 januari 2025 17:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar kan je dat per kamer of moet het meteen voor het hele huis? Bij Tado kun je dus per kamer de temperatuur regelen. Bij ons is het puur een bezuinigingsmaatregel om te zorgen dat er nooit ergens de verwarming aan staat waar het niet moet. We hebben nu wel schimmel in de badkamer![]()
Achteraf was alleen ventileren niet voldoende en was het toch wel handig geweest om daar af en toe de verwarming aan te zetten. Leerpuntje.
Sorry voor onze buren gisteravond, maar wij stookten ook.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:16 schreef Hupje het volgende:
Per radiator zelfsquote:Op zondag 12 januari 2025 17:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar kan je dat per kamer of moet het meteen voor het hele huis? Bij Tado kun je dus per kamer de temperatuur regelen. Bij ons is het puur een bezuinigingsmaatregel om te zorgen dat er nooit ergens de verwarming aan staat waar het niet moet. We hebben nu wel schimmel in de badkamer![]()
Achteraf was alleen ventileren niet voldoende en was het toch wel handig geweest om daar af en toe de verwarming aan te zetten. Leerpuntje.
Ligt dat niet meer aan wat je erin gooit en de weersomstandigheden?quote:Op zondag 12 januari 2025 19:15 schreef LeSage het volgende:
[..]
Sorry voor onze buren gisteravond, maar wij stookten ook.
Mijn vriend wilde iets aan de elektra doen, en toen sprong de vergrendelde stop. Tot Enexis kwam toch maar even de haard aangedaan![]()
Sowieso ruik je het bij ons gelukkig bijna niet. Midden op het dak van onze twee kapper en die is heel hoog.
Nou, als de kachelpijp vlakbij je openstaande raam staat ruik je dat beter.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ligt dat niet meer aan wat je erin gooit en de weersomstandigheden?
Volgens mij stoken mijn directe buren allemaal niet, maar als het een beetje bewolkt is meurt de hele hut gewoon van het stoken van de mensen daarnaast (of daarnaast?). Allemaal tweekappers of vrijstaand, dus de afstand tussen mij en 2 buren verder is best fors.
Zo is de schouw dus nu (let niet op de ongelijke lampen en zo en op de rommeltjes. Dit weekend zijn de laatste dingen over gegaan en alle dozen van zolder gehaald. Vandaag uitpaktijd voor mij. En de lampen is voor manquote:Op maandag 13 januari 2025 07:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Kloodgieter![]()
Maar mooie oplossing, plant in de schouw.
Hier een schouw tegen de muur, met daarvoor een verhoging die de halve muur in beslag neemt. Als ik die weg wil hebben, moet ook het plafond. Dus, mijn apparatuur staat er in. Moet wat.
Werd om 3.44 uur wakker, viel in slaap met een 5 aan het begin en weet nu weer wat mijn wekker voor geluid maakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |