Wraps als lunch niet zo fan van (vind ze vaak niet vullend genoegquote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:53 schreef Blues het volgende:
Nog een tip: die witte en/of tarwe pistolets op je werk ook vervangen door volkoren wraps of brood, alle beetjes helpen.
Geenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:02 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wraps als lunch niet zo fan van (vind ze vaak niet vullend genoeg)
Ja als avondeten eet ik ze wel regelmatig maar dan doe ik er bijv gebakken kip en groente in. Voor lunch blijft het toch vaak bij plakjes kipfilet/carpaccio/zalm etc. Maar voor avondeten maak ik er dan meer een maaltijd van ofzo. Maar die wil ik dan ook wel weer warm etenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Geennodig! Ik heb precies hetzelfde en dacht dat ik veel eten nodig te hebben... tot nu dan
![]()
Geen flauw idee waarom, misschien vul ik ze niet goed
Maar wraps geven me halverwege de dag weer trek (jammer, want ze zijn erg lekker)
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:37 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En och, ik zou het niet direct zien als valsspelen, maar meer als een andere manier van calorieën tellen met een (financiële) stok achter de deur.
Ja dat financiële helpt nog niet eens per sé heel ergquote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:38 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik ben altijd meer voorstander van calorieën tellen. Eigenlijk doe je hetzelfde (punten of kcal tellen) maar met kcal tellen is het toch wat meer lange-termijn bestand.
Wat zijn dingen die 'gratis' zijn bij ww? Alleen groente en fruit of ook dingen die meer kcal bevatten?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:09 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
Ja dat financiële helpt nog niet eens per sé heel ergMaar het bijhouden helpt sowieso wel, alleen voelt het raar dat zoveel dingen 'gratis' zijn terwijl je wel eten binnenkrijgt
![]()
Nouja nu al 15kg eraf, dus het doet wel iets
Als je je kcal intake een beetje bijhoudt kan je halverwege de dag een tussendoortje nemen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Geennodig! Ik heb precies hetzelfde en dacht dat ik veel eten nodig te hebben... tot nu dan
![]()
Geen flauw idee waarom, misschien vul ik ze niet goed
Maar wraps geven me halverwege de dag weer trek (jammer, want ze zijn erg lekker)
Ja snackgroente zouden zeker kunnen. Ik zou dan zelf waarschijnlijk eerder voor snacktomaten of paprika gaan maar dat zal niet het meeste uitmaken.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:14 schreef Tele6 het volgende:
@:Pinuts gebroken lijnzaad (een eetlepel per dag door je ontbijt) is een stuk goedkoper en werkt als een trein!
Of chiazaad als je lijnzaad niet zo lekker vindt.
Zou snackgroente in je lijstje ertussen passen ergens?
Ik snack zelf graag wortels en daar zitten redelijk wat vezels en weinig kcal in. Dus zou misschien een toevoeging kunnen zijn.
Ja dat dus. En zonder vlees is helemaal moeilijk om als lunch te maken. Als avondeten vind ik ze ook erg fijn! Lekker met linzen en groentesquote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:09 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja als avondeten eet ik ze wel regelmatig maar dan doe ik er bijv gebakken kip en groente in. Voor lunch blijft het toch vaak bij plakjes kipfilet/carpaccio/zalm etc. Maar voor avondeten maak ik er dan meer een maaltijd van ofzo. Maar die wil ik dan ook wel weer warm eten
Klopt. Alleen ik ben gewend om tussen de middag warm te eten en dan in de avond een tussendoortje na mijn brood.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Als je je kcal intake een beetje bijhoudt kan je halverwege de dag een tussendoortje nemen.
Je kan ook snoepen aan normale groentes he. Scheelt behoorlijk in de prijsquote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja snackgroente zouden zeker kunnen. Ik zou dan zelf waarschijnlijk eerder voor snacktomaten of paprika gaan maar dat zal niet het meeste uitmaken.
Dat ontloopt elkaar idd niet enorm qua voedingswaarde. Tomaatjes en paprika zijn ca 2g vezels per 100g en worteltjes 3g vezelsquote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja snackgroente zouden zeker kunnen. Ik zou dan zelf waarschijnlijk eerder voor snacktomaten of paprika gaan maar dat zal niet het meeste uitmaken.
Wat misschien ook nog een optie is: iets minder pasta/aardappels etc, en dan een handje kikkererwten of linzen toevoegen in je avondeten.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:15 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb een beetje een andere vraag, niet helemaal over afvallen maar wel over voeding. Ik merk al een tijdje dat ik een wat lastige stoelgang heb. Natuurlijk regelmatig wat gegoogled en overal lees je dan vezels blablabla. Nu dacht ik altijd ik eet redelijk gezond, dus dat zit wel goed! Maar ik ging het net eens een beetje uitrekenen, en dan zit ik op een gemiddelde dag toch maar rond de 10 gram zit (waar 25 gram wordt aangeraden door het voedingscentrum).
Ik merk alleen dat ik het lastig vind hoe ik meer vezels kan toevoegen.
Dit is een beetje een gemiddelde dag:
O: kwark -> 0 gram vezels
L: als ik thuis ben: 2 volkoren boterhammen -> 4,83 gram vezels in totaal; als ik op werk ben 2 pistolets (was altijd wit, ga ik nu bruin/tarwe van maken dan is dat 7,28)
T: 2 mandarijnen -> 0.9 gram
D: pasta (1,5) / orzo (1,6 gram) met groente (gem 2) en gehakt (0 gram) of aardappelen (3 gram) met groente (2 gram) en vlees
T: iets van proteïne chocolademousse of clear whey (1 gram)
Dus dan zit ik op net rond de 10 gram. Het enige wat ik voor de rest zo kan bedenken is de pasta vervangen voor volkoren. Dus daar ga ik eens naar zoeken. Maar voor de rest vind ik het lastig. Het kwarkontbijt wil ik graag houden want dit heb ik weer echt nodig voor mijn eiwitten en ik ben totaal geen broodeter in de ochtend.
Hebben jullie tips of aanraders? Andere die hier zich wel eens in verdiept hebben? Mensen die koolhydraatarm eten (doe ik gelukkig niet!) moeten toch helemaal niet aan hun vezels komen?
O: een goede eetlepel tarwezemelen (7gr): +3.2gr vezels (20kcal). Een eetlepel gebroken lijnzaad (5gr): +1.3gr vezels (25kcl). Een banaan (130gr): +3.2gr vezels (117 kcal). Twee eetlepels tasty basics muesli zaden & pitten (25gr): +5.5gr (119 kcal). Met muesli, tarwezemelen en lijnzaad er doorheen is het 164 kcal extra en 9 gram vezels erbij.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:15 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb een beetje een andere vraag, niet helemaal over afvallen maar wel over voeding. Ik merk al een tijdje dat ik een wat lastige stoelgang heb. Natuurlijk regelmatig wat gegoogled en overal lees je dan vezels blablabla. Nu dacht ik altijd ik eet redelijk gezond, dus dat zit wel goed! Maar ik ging het net eens een beetje uitrekenen, en dan zit ik op een gemiddelde dag toch maar rond de 10 gram zit (waar 25 gram wordt aangeraden door het voedingscentrum).
L: als ik thuis ben: 2 volkoren boterhammen -> 4,83 gram vezels in totaal; als ik op werk ben 2 pistolets (was altijd wit, ga ik nu bruin/tarwe van maken dan is dat 7,28)
D: pasta (1,5) / orzo (1,6 gram) met groente (gem 2) en gehakt (0 gram) of aardappelen (3 gram) met groente (2 gram) en vlees
Dus dan zit ik op net rond de 10 gram. Het enige wat ik voor de rest zo kan bedenken is de pasta vervangen voor volkoren. Dus daar ga ik eens naar zoeken. Maar voor de rest vind ik het lastig. Het kwarkontbijt wil ik graag houden want dit heb ik weer echt nodig voor mijn eiwitten en ik ben totaal geen broodeter in de ochtend.
Hebben jullie tips of aanraders? Andere die hier zich wel eens in verdiept hebben? Mensen die koolhydraatarm eten (doe ik gelukkig niet!) moeten toch helemaal niet aan hun vezels komen?
Nou ik zocht even de hoeveelheid vezels in een random setje groente, maar als je daar op een dag maar 2 gram vezels uithaalt, eet je dan niet ook heel weinig groente?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wtf?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:00 schreef vlindertje89 het volgende:
luxe Japanse sojabonen wortel wokmix
Groente, fruit, eieren, aardappels, rood vlees dacht ik?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:10 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wat zijn dingen die 'gratis' zijn bij ww? Alleen groente en fruit of ook dingen die meer kcal bevatten?
Ja ik zag inderdaad dat dat een fout in mijn berekening is. Die 2 gram is per 100 gram (van een random zak wokgroente). Over het algemeen bij het avondeten zo'n 300 gram dus dat scheelt inderdaad wel!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou ik zocht even de hoeveelheid vezels in een random setje groente, maar als je daar op een dag maar 2 gram vezels uithaalt, eet je dan niet ook heel weinig groente?
Groente en fruit kan ik snappen. Maar eieren en aardappels hebben toch best 'veel' kcal. Als in, niet echt heel veel natuurlijk, maar wel teveel om ze als 'gratis' te rekenen. Bij komkommer ofzo snap ik het nog maar als je iedere dag 3 extra eieren en 400 gram extra aardappels opeet want 'gratis' gaat het toch hard.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:24 schreef Meke het volgende:
[..]
Groente, fruit, eieren, aardappels, rood vlees dacht ik?
Ja, zo heet die zak nou eenmaalquote:
Ja daardoor twijfel ik ook een beetje, daar komt ook dat valsspeelgevoel vandaanquote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:34 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Groente en fruit kan ik snappen. Maar eieren en aardappels hebben toch best 'veel' kcal. Als in, niet echt heel veel natuurlijk, maar wel teveel om ze als 'gratis' te rekenen. Bij komkommer ofzo snap ik het nog maar als je iedere dag 3 extra eieren en 400 gram extra aardappels opeet want 'gratis' gaat het toch hard.
Ik merk vooral dat als ik t niet neem m'n spierkracht tijdens krachttraining inzakt. En spierpijn anders is.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:57 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Hebben hier meer mensen ervaring met het gebruik van creatine? Denk er al een tijdje over na maar nog niet de stap genomen om het ook echt te bestellen. Welke voordelen ervaren jullie?
Granola door je kwark doen. Eventueel gebroken lijnzaad.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:15 schreef Pinuts het volgende:
En niet overdrijven met die psyllium! Dat deed ik wel (hoe meer hoe gezonder ofzo dacht ik waarschijnlijk) en dat leverde me een hoop buikpijn op. Duurde even voordat ik het verband gelegd had, maar teveel psyllium is niet beterquote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:37 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Top! Dankje. Ik ga er eens naar kijken bij mijn kruidvat. Moet wel zeggen als je het iedere dag moet nemen is het wel prijzig. Volgens het potje 15 gram per dag, totaal 125 gram dus je zou dan maar 8 dagen per potje doen. Maar ik ga het eens proberen met inderdaad om de dag en kijken of dat wat doet!
Thanks voor de tips allen!
Dat vind ik ook de beste manier voor voldoende vezels; mag ook in de vorm van een flinke klats hummus (8,5 gr vezel per 100gr). Bereide linzen en kikkererwten: rond 5gr per 100.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:34 schreef _flore het volgende:
[..]
Wat misschien ook nog een optie is: iets minder pasta/aardappels etc, en dan een handje kikkererwten of linzen toevoegen in je avondeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |