Weten we de podia van vorig jaar nog?quote:Zoals gebruikelijk in het schaatsen zijn er bij de NK's niet alleen Nederlandse titels te verdienen. Maar komend weekend zijn er voor één keer geen ingewikkelde rekenmodellen of complexe selectieprocedures nodig.
De top drie van alle vier de eindklassementen (NK allround mannen en vrouwen, NK sprint mannen en vrouwen) plaatst zich voor de Europese kampioenschappen. Het gecombineerde EK allround en sprint vindt van 10 tot en met 12 januari ook in Heerenveen plaats.
Die take heb ik al voorbij zien komen ergens hierquote:Op zaterdag 28 december 2024 15:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ach Roest weer eens zwak. Vroege take: We gaan weinig medailles halen in Milaan/Cortina
Met Roest komt het vast wel goed voor volgend jaar (dit jaar is anders.. ). Maar voor goud wordt het sowieso een hele klus volgend jaarquote:Op zaterdag 28 december 2024 15:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ach Roest weer eens zwak. Vroege take: We gaan weinig medailles halen in Milaan/Cortina
Bert voert tenminste z'n werk uit.quote:Op zaterdag 28 december 2024 15:23 schreef ijs_beer het volgende:
Of is het een beetje onzin wat je zegt?
~ Bert 'lul' Maalderink
Ze kwam bij de voorbeschouwing vol in beeld.quote:Op zaterdag 28 december 2024 15:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die had ik net uit mijn gedachten verdrongen
Altijd beter dan Rem de Spoorquote:
Blowers wat harder aangezet?quote:
Hein is al gestopt, hij weet alleen het zelf nog niet.quote:
Ik vrees dat er de komende jaren geen enkele allrounder op de afspraak gaat zijn.quote:Op zaterdag 28 december 2024 16:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
De sprinters zijn op afspraak. De allrounders niet.
Ja, snelste Nederlander ooit. Wel nog ver boven het BRquote:Op zaterdag 28 december 2024 16:06 schreef franklop het volgende:
Was dat dé tijd van Mulder tijdens OKT 2013 die eraan ging?
Luchtdruk is ook hoogquote:Op zaterdag 28 december 2024 16:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, snelste Nederlander ooit. Wel nog ver boven het BR
Bij de allrounders heb je Bosker die zich plaatst voor het EK met enorm matige tijden, bij het NK sprint heb je misschien wel 2 of 3 schaatsers die erbuiten vallen, maar bij het EK sprint ook mee hadden gedaan voor het podium..quote:
Gerard van Velde vindt dit leukquote:Op zaterdag 28 december 2024 16:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het hebben van een tegenstander is overschat .
Tim Krabbe is een andere mening toegedaan.quote:Op zaterdag 28 december 2024 16:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het hebben van een tegenstander is overschat .
Stevige klappenquote:Op zaterdag 28 december 2024 16:56 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het ziet er zo traag uit en toch veruit de snelste.
Het is bij Leerdam even goed maar afwachten hoe constant die is.quote:Op zaterdag 28 december 2024 17:00 schreef Marcoss het volgende:
Bij Kok afwachten hoe dag 2 gaat als je haar vooraf hoorde, maar top-3 is sowieso wel binnen
Een goede 500 dan is ze wel binnen voor top-3quote:Op zaterdag 28 december 2024 17:00 schreef Marcoss het volgende:
Bij Kok afwachten hoe dag 2 gaat als je haar vooraf hoorde, maar top-3 is sowieso wel binnen
Wel bijzonder om Tuitert bij de sprint te zetten en Wennemars bij het allroundenquote:Op zaterdag 28 december 2024 17:06 schreef Cyan9 het volgende:
Wüst en Tuitert zijn een beter duo dan Wüst en Wennemars.
Is dat niet vanwege JOEP? Geen idee of die mee doet trouwens ik had vooral de aandacht bij het dartsen.quote:Op zaterdag 28 december 2024 17:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel bijzonder om Tuitert bij de sprint te zetten en Wennemars bij het allrounden
Volgens mij wel. Martin Hersman kan trouwens weer aanschuiven, Pien is al weer klaar.quote:Op zaterdag 28 december 2024 17:10 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Is dat niet vanwege JOEP? Geen idee of die mee doet trouwens ik had vooral de aandacht bij het dartsen.
Die heeft tussen het bezig zijn met Schulting tijd gevonden om mee te doen ja , maar Erben heeft hem eerder gewoon geanalyseerd.quote:Op zaterdag 28 december 2024 17:10 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Is dat niet vanwege JOEP? Geen idee of die mee doet trouwens ik had vooral de aandacht bij het dartsen.
Oh, dat zou kunnen, al heeft hij wel vaker races geanalyseerd waar Joep meedeed, geloof ikquote:Op zaterdag 28 december 2024 17:10 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Waar ging dit over?quote:
Na de korte voorbeschouwing riep hij toen we al bij de commentatoren zaten hoorbaar: 'Goed gedaan jongens. Godverdomme'quote:
Zonde, had gehoopt dat zij in de top drie (met Conijn en Beune) zou eindigen.quote:
quote:Op zondag 29 december 2024 11:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Na de korte voorbeschouwing riep hij toen we al bij de commentatoren zaten hoorbaar: 'Goed gedaan jongens. Godverdomme'
Voor de spanning wel ja.quote:
Die gaat het nog lastig krijgen met Conijn. Wel jammer dat de strijd om plek 1 en plek 3 al beslist is.quote:
Zou toch nog spannend kunnen worden. Op de 3km pakte Conijn 2.7 seconde. Als je dat extrapoleert naar de 5km dan kom je op 4.5 seconde.quote:
Beune komt fris over en heeft straks een richttijd, ik denk dat die het wel over de streep gaat trekken.quote:Op zondag 29 december 2024 11:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zou toch nog spannend kunnen worden. Op de 3km pakte Conijn 2.7 seconde. Als je dat extrapoleert naar de 5km dan kom je op 4.5 seconde.
Vind het ook onbegrijpelijk. Je moet toch gewoon weten dat 1.7 seconden een intens groot verschil is, en dat was het niet. Die vent heeft volgens mij echt een iq van 74quote:Op zondag 29 december 2024 11:45 schreef Marcoss het volgende:
Dat Hersman zich 1x vergist met de 1,7 seconden kan nog, maar dat je het maar blijft noemen (en er niet meteen op terugkomt als Beune opeens op 0,6 zit na een vergelijkbare ronde), is wel heel matig
Ik dacht al dat ik het verkeerd hoorde of niet goed heb gezien wat de split was.quote:Op zondag 29 december 2024 11:45 schreef Marcoss het volgende:
Dat Hersman zich 1x vergist met de 1,7 seconden kan nog, maar dat je het maar blijft noemen (en er niet meteen op terugkomt als Beune opeens op 0,6 zit na een vergelijkbare ronde), is wel heel matig
EK sprint is ook al over een paar weken, wie zegt dat ze het dan wel vol kan houden.quote:Op zondag 29 december 2024 11:51 schreef superniger het volgende:
Minachting van je publiek. Gewoon de 500 rijden.
Die is er wel.quote:Op zondag 29 december 2024 11:48 schreef Janneke141 het volgende:
Van Velde gaat er vanuit dat de KNSB toch even een aanwijsplek gaat maken die er helemaal niet is.
Die kan de KNSB er vast opeens van makenquote:Op zondag 29 december 2024 11:48 schreef Janneke141 het volgende:
Van Velde gaat er vanuit dat de KNSB toch even een aanwijsplek gaat maken die er helemaal niet is.
In dit soort scenario's zijn de regels ineens heel vloeibaar inderdaadquote:Op zondag 29 december 2024 11:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die kan de KNSB er vast opeens van maken
Maar alsnog is er niemand met vergelijkbare tijden die dan nu thuis blijft, dat zou bij de mannen anders zijnquote:Op zondag 29 december 2024 11:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
EK sprint is ook al over een paar weken, wie zegt dat ze het dan wel vol kan houden.
Speciaal voor de commentatoren moet ze gewoon 1 achternaam kiezenquote:Op zondag 29 december 2024 11:57 schreef Arcee het volgende:
Lekker praktisch om in het commentaar de hele tijd de volledige Antoinette Rijpma-de Jong uit te spreken.:')
Minachting voor de kijkerquote:Op zondag 29 december 2024 12:01 schreef wimderon het volgende:
De stream op de NOS-site zet ook keurig NPO1 door.
Word je en passant ook nog even opgeschrikt door reclame voor Pieter Derks.
Prima cabaretier dat hoor! Zijn wekelijkse item op de radio is ook genotquote:Op zondag 29 december 2024 12:01 schreef wimderon het volgende:
De stream op de NOS-site zet ook keurig NPO1 door.
Word je en passant ook nog even opgeschrikt door reclame voor Pieter Derks.
Ieder z'n voorkeur zullen we dan maar zeggen.quote:Op zondag 29 december 2024 12:14 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Prima cabaretier dat hoor! Zijn wekelijkse item op de radio is ook genot
Smeekens houdt het op De Jong-Rijpma.quote:Op zondag 29 december 2024 11:57 schreef Arcee het volgende:
Lekker praktisch om in het commentaar de hele tijd de volledige Antoinette Rijpma-de Jong uit te spreken.:')
Terugverlangen naar Niemann-Stirnemann-Kleemannquote:Op zondag 29 december 2024 11:57 schreef Arcee het volgende:
Heeft zijn visitekaartje afgegeven.quote:Op zondag 29 december 2024 12:26 schreef Janneke141 het volgende:
Roest kan zich het beste terugtrekken voor de 10 en dan een aanwijsplek claimen, toch?
Ik vraag mij ook steeds af, of de uitspraak niet Rypma is. In Friesland is dat namelijk zo. In de tijd dat de achternamen werd ingevoerd (onder Napoleon) verdomden de Hollandse overheersers om in Fryslân de 'y' in de achternamen te zetten, en maakten er een 'ij' van.quote:Op zondag 29 december 2024 11:57 schreef Arcee het volgende:
Op basis waarvan zou Roest die verdienen? Het EK is al over 2 weken.quote:Op zondag 29 december 2024 12:26 schreef Janneke141 het volgende:
Roest kan zich het beste terugtrekken voor de 10 en dan een aanwijsplek claimen, toch?
Hij rijdt de hele tijd onrustig met armen los terwijl hij op de 5 juist heel rustig rijdt. Zijn opening was al harken. Was bij het WCKT toch ook al zo?quote:Op zondag 29 december 2024 12:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja dat enorme verval in de slotronde kwam redelijk uit de lucht vallen
Erben is het met je eens.quote:Op zondag 29 december 2024 12:30 schreef vaarsuvius het volgende:
huizinga deed zijn handjes niet op de rug, daarom ging het mis
Aanwijsplekken moeten ze afschaffen.quote:Op zondag 29 december 2024 12:32 schreef AgnesGru het volgende:
Kok verdient mijn inziens wel een aanwijsplek, Roest niet.
Was me tijdens de rit niet opgevallen, maar is vrij duidelijk inderdaad.quote:Op zondag 29 december 2024 12:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij rijdt de hele tijd onrustig met armen los terwijl hij op de 5 juist heel rustig rijdt. Zijn opening was al harken. Was bij het WCKT toch ook al zo?
Of ook afwijsplekken introduceren!quote:Op zondag 29 december 2024 12:33 schreef superniger het volgende:
[..]
Aanwijsplekken moeten ze afschaffen.
Skate-offs!quote:Op zondag 29 december 2024 12:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Of ook afwijsplekken introduceren!
Aan de hand van een matrix?quote:Op zondag 29 december 2024 12:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Of ook afwijsplekken introduceren!
Nee, gewoon persoonlijk gevoel.quote:
Nergens op, het zou zwaar onterecht zijn. Maar de wegen van de KNSB zijn in de regel vrij ondoorgrondelijk.quote:Op zondag 29 december 2024 12:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Op basis waarvan zou Roest die verdienen? Het EK is al over 2 weken.
Zelden zo'n goeie schaatser gezien die zo'n slappe mentaliteit heeftquote:Op zondag 29 december 2024 12:40 schreef Pino112 het volgende:
Het is op bij Roest, is natuurlijk zo'n druk seizoen geweest.
Stereotype terrorboerquote:Op zondag 29 december 2024 12:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zelden zo'n goeie schaatser die zo'n slappe mentaliteit heeft
Mja, dit lijkt toch voornamelijk fysiek te zijn?quote:Op zondag 29 december 2024 12:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zelden zo'n goeie schaatser gezien die zo'n slappe mentaliteit heeft
Ik heb het niet over z'n prestaties maar z'n interview. Klinkt weinig vastberadenheid uit om te laten zien wat ie waard is.quote:Op zondag 29 december 2024 12:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, dit lijkt toch voornamelijk fysiek te zijn?
Ja, eens hoor, maar denk dat er nu ook wel bij zit dat er twijfel is wanneer het fysiek goed gaat komenquote:Op zondag 29 december 2024 12:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over z'n prestaties maar z'n interview. Klinkt weinig vastberadenheid uit om te laten zien wat ie waard is.
Die kijken schaatsen op de Belg.quote:Op zondag 29 december 2024 13:08 schreef Mansjester het volgende:
Wijfje en Bosker passen als pure middelmaat ook echt goed bij elkaar he
Anders is ze het haasje.quote:Op zondag 29 december 2024 13:10 schreef Van_Poppel het volgende:
Conijn zal richting haar PR moeten om NK te worden.
6:56:36 geloof ik. Vang me niet op een tiende.quote:
Wat erg ditquote:Op zondag 29 december 2024 12:56 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Die is tegenwoordig influencer geworden, de reacties zijn niet mals.
Maar ze heeft plezier tijdens de trainingen!quote:
En de matige 3 als je wel deze 5 kan rijden..quote:Op zondag 29 december 2024 13:27 schreef hhh38 het volgende:
Wat een mooie ontknoping
Antwanet komt erg goed weg met die matige 1500m van Groenewoud.
Je bent zelf saai.quote:Op zondag 29 december 2024 13:32 schreef superniger het volgende:
Saaiste onderdeel nu. De 10km mannen.
gelukkig, kan ik wat opruimenquote:Op zondag 29 december 2024 13:32 schreef superniger het volgende:
Saaiste onderdeel nu. De 10km mannen.
Dat lijkt me wel heel veel!quote:Op zondag 29 december 2024 13:36 schreef hhh38 het volgende:
10 minuten is helaas net te veel voor Huizinga vrees ik
Vooral voor spanning, dus Huizinga.quote:Op zondag 29 december 2024 14:43 schreef Mansjester het volgende:
Zijn jullie zo voor Snellink of Huizinga?
Beauquote:Op zondag 29 december 2024 14:43 schreef Mansjester het volgende:
Voor de underdog, Huizinga dusquote:Op zondag 29 december 2024 14:43 schreef Mansjester het volgende:
Snellink in de chasse patate?quote:
Mooi vlak wel hoor.quote:Op zondag 29 december 2024 14:55 schreef hhh38 het volgende:
Rondetijden gaan wel iets omhoog. Begin van een instorting?
Einde tijdperk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |