abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:17:31 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216144381
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:14 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, dat is een goede. Zet het zoden aan de dijk om die doorstroom te bevorderen?
als ouderen weer naar bejaardenhuizen kunnen wel he
het heeft nu geen zin meer om ouderen te verplichten om thuis te blijven wonen om de huizen bezet te houden,

Het zal ook schelen in de kosten van al die Thuiszorg ZZP ers met hun leaseautos, als we het weer afkunnen met een goede bejaardenhulp per woonblok
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:22:09 #202
323876 michaelmoore
pi_216144429
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:16 schreef blomke het volgende:

[..]
Sterker nog: thuiszorg verzorgt t/m levenseinde aan toe.
De doorstroom is een beleids- en een wilskwestie. Beleid is geweest om bejaardenhuizen te laten krimpen en een hele hoge indicatiestelling voor het verzorgingshuis in te stellen.

De wil bij oude mensen om naar zo'n instelling te gaan is ook een negatieve connotatie: is het laatste levensstation.

ja laatste levenstation ja nou en , beter samen dood gaan dan alleen he

ga jij liever thuis dood dan in de 3 atjehsstraat 6 hoog B ??

Mijnn broer die wordt ook in leven gehouden door de ZZP thuiszorg 2 uur per week in zijn 3 kamer flat, die zou zeer graag naar een verzorgingshuis gaan en ik ook, mijnn zussen ook

We gaan hard op weg naar 5 miljoen ouderen boven de 66

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 02-01-2025 10:32:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216144464
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:15 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat was eigenlijk mijn vraag aan jou. Ik weet het nl. niet.
Dat is vast ergens te vinden, ik zie het vooral in mijn directe omgeving. Ik ken alleen 70+ers in 1gezinswoningen. Maar misschien ik een rare omgeving ;)
pi_216144537
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja laatste levenstation ja nou en , beter samen dood gaan dan alleen he

Dat kan ook beter thuis.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216144540
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:22 schreef michaelmoore het volgende:
Mijnn broer die wordt ook in leven gehouden door de ZZP thuiszorg 2 uur per week in zijn 3 kamer flat, die zou zeer graag naar een verzorgingshuis gaan en ik ook, mijnn zussen ook
Wel eens iemand langdurig opgezocht?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:33:09 #206
323876 michaelmoore
pi_216144544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:31 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat kan ook beter thuis.
nou ikzou niet tot en met de dood thuis willen wonen
pi_216144552
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou ikzou niet tot en met de dood thuis willen wonen
Nou, ik wel. Heb (te) vaak mensen in een verpleeghuis opgezocht. Ons huis is al 100% ingericht op beneden wonen
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:34:10 #208
323876 michaelmoore
pi_216144553
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:32 schreef blomke het volgende:

[..]
Wel eens iemand langdurig opgezocht?
ik zit in Africa nu , drie maand, iedere dag 30c en de zee is vlakbij

Is het mij schuld dat de bejaardenhuizen gesloten zijn?? , moet ik nu iedereen gaan verzorgen?
Ik heb hier verzorging
Mijn broer heeft ook zoons die zijn ook nooit bij hem

mijn huis in nederland staat inderdaad leeg, dus een hok in een bejaardenhuis zou voor mij ideaal zijn

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 02-01-2025 11:12:56 ]
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:34:41 #209
323876 michaelmoore
pi_216144558
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:34 schreef blomke het volgende:

[..]
Nou, ik wel. Heb (te) vaak mensen in een verpleeghuis opgezocht. Ons huis is al 100% ingericht op beneden wonen
mijn broer woont ook beneden
pi_216144773
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mijn broer woont ook beneden
Fijn voor hem en de verzorging. Douche en toilet ook beneden?
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:56:33 #211
323876 michaelmoore
pi_216144790
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:54 schreef blomke het volgende:

[..]
Fijn voor hem en de verzorging. Douche en toilet ook beneden?
jamaar hij kan niet meer lopen, ook niet met rollator, zelf douchen dat gaat ook niet meer

hij heeft wel internet gelukkig
bejaardenhuizen moet terug komen , huizen volhouden met bejaarden is geen noodzaak meer en we gaan naar de 5 miljoen oudere hulpbehoevenden toe he

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 02-01-2025 11:28:23 ]
pi_216145113
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jamaar hjij kan niet meer lopen, ook niet met rollator, zelf douchen dat gaat ook niet meer

hij heeft wel internet gelukkig
bejaardenhuizen moet terug komen , huizen volhouden is geen noodzaak meer en we gaan naar de 5 miljoen oudere hulpbehoevenden toe he
hoe zie je dit werken?
ga jij van dat huis met je privacy en je stuk afbetaald, waar jij wellicht 30 jaar in hebt gewoond naar een kleine kutkamer?
het is niet zo dat die bejaardentehuizen allemaal 5 kamer appartementen gaan worden he.. dat zijn de aanleunwoningen.. dan heb je het over een kleine kamer met een bed, een stoel en je eigen toilet. geluk als je je eigen inloopdouche ook hebt. leuk idee. maar tegen de tijd dat die krengen gebouwd zijn wil je daar nog niet dood gevonden worden.
die ameirkaanse assisted living facilities, daar denkt iedereen aan. luxe kamers, kleine bungalows, zorg op afroep.. tegen hele hoge kosten..
en verder blijft het probleem bestaan. er moet gebouwd worden. en dat lukt maar niet. dus bejaardentehuizen, verzorgingstehuizen, assisted living, dat wordt allemaal niet gebouwd..

leuk idee dat de mensen die niet "doorverhuizen" het probleem zijn, maar dat is echt onzin. laat mensen lekker in hun eigen huis wonen en doodgaan. stuk goedkoper dan allemaal nieuwe bejaardetehuizen ervoor te bouwen.
wat doen we straks met die 5 miljoen bejaarden appartementen als er geen 5 miljoen bejaarden meer zijn? liever dat je lekker thuis blijft en dan daar hulp krijgt waar nodig. nog beter, dat je je huis aanpast op je eigen kosten, douche, toilet, alles aanpassen. lekker op eigen kosten en hulp aan huis wanneer nodig. als t even kan wat familie die bijspringt.

en als er dan gebouwd wordt, dan lekker bouwen voor starters, voor de mensen die geen dak hebben. niet voor de mensen die het al wel hebben.

jij bent 72 en hebt een dak boven je hoofd. prima. blijf daar lekker.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:37:07 #213
323876 michaelmoore
pi_216145144
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:32 schreef freak1 het volgende:

[..]
hoe zie je dit werken?
ga jij van dat huis met je privacy en je stuk afbetaald, waar jij wellicht 30 jaar in hebt gewoond naar een kleine kutkamer?
ja nou en ?/

kamer van 20 m2 is prima als er maar een gemeenschappelijke ruimte is
kamer in bejaarden huis is voor mij prima, zeker als je heel vaak weg bent en later als je niet meer weg kan ook

van 200m2 naar 20 m2 en daarna naar 1 m2
pi_216145168
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja nou en ?/

kamer is prima als er maar een gemeenschappelijke ruimte is
vind jij. vind een grote groep ouderen niet.
wat maakt jou zo belangrijk dat er voor jou een compleet nieuw appartementen complex opgetuigd moet worden waar je je eigen kamer hebt met een gemeenschappelijke ruimte en hulp op afroep terwijl je al een huis hebt? besteed dat geld aan de bouw van instroom woningen.
voor hoeveel geld zou je huis nu te koop komen? zou het starters helpen? ik vermoed dat je huis boven de 350K gaat worden.
en dank u meneer Dood,
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:40:20 #215
323876 michaelmoore
pi_216145186
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:39 schreef freak1 het volgende:

[..]
vind jij. vind een grote groep ouderen niet.
wat maakt jou zo belangrijk dat er voor jou een compleet nieuw appartementen complex opgetuigd moet worden waar je je eigen kamer hebt met een gemeenschappelijke ruimte en hulp op afroep terwijl je al een huis hebt? besteed dat geld aan de bouw van instroom woningen.
voor hoeveel geld zou je huis nu te koop komen? zou het starters helpen? ik vermoed dat je huis boven de 350K gaat worden.
kom jij de achtertuin doen ???
alsof thuiszorg lease auto ZZP ers op afroep niets kosten per uur, daarnaast is die zorg voor 5 miljoen ouderen in 2040 er niet
ik denk met AI en betere zorg toegespitst dat het er veel meer dan 5 miljoen gaan worden
beetje gezellig heid en aanspraak als je op leeftijd komt is ook fijn

van 200m2 naar 20 m2 en dan naar 2 m2
quote:
aantal ouderen in Nederland

Dit betekent dat 1 op de 5 Nederlanders inmiddels ouder is dan 65.
In 2040 is dat naar schatting 1 op de 4.

Dat zijn zo'n 4,82 miljoen ouderen.
Daar kun je ruim 86 keer de Johan Cruijff Arena mee vullen.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 02-01-2025 11:46:59 ]
pi_216145250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
alsof thuiszorg lease auto ZZP ers op[ afroep niets kosten per uur, daarnaast is die zorg voor 5 miljoen ouderen in 2040 er niet
[..]

dat zeg ik toch niet?
ik zeg dat je oplossing om voor die 5 miljoen ouderen allemaal bejaardentehuizen te bouwen een oplossing is die precies aantoond waar die leeftijdsgroep al hun hele leven goed in is geweest. lekker voor zichzelf zorgen.
alle ouderen in een nieuw appartementje, gezamelijke verblijfsruimte, en na mij de zondvloed toch?
als straks die 5 miljoen ouderen om zijn gevallen in een jaartje of 20, wat doen we dan met die 5 miljoen appartementen die speciaal voor hun gemaakt zijn?

het lost helemaal niets op. wat is er mis met lekker in je eigen huis blijven en dat geld gebruiken om je huis aan te passen? goed voor de werkgelegenheid..
en dat geld wat niet gebruikt wordt voor bejaardentehuizen en die bouwground die daar allemaal niet voor gebruikt wordt kan mooi gebruikt worden voor starters appartementen en woningen. de mensen die nog geen dak hebbben want daar ga jij aan voorbij.
en dank u meneer Dood,
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:48:36 #217
323876 michaelmoore
pi_216145263
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:47 schreef freak1 het volgende:

[..]
dat zeg ik toch niet?
ik zeg dat je oplossing om voor die 5 miljoen ouderen allemaal bejaardentehuizen te bouwen een oplossing is die precies aantoond waar die leeftijdsgroep al hun hele leven goed in is geweest. lekker voor zichzelf zorgen.
niet ieder een eigen bejaardenhuis toch ??AI kan in een bejaarrdenhuis de verzorging voor een groot deel verzorgen

Bekijk deze YouTube-video
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 11:49:41 #218
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216145267
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:47 schreef freak1 het volgende:

[..]
dat zeg ik toch niet?
alle ouderen in een nieuw appartementje, gezamelijke verblijfsruimte, en na mij de zondvloed toch?
als straks die 5 miljoen ouderen om zijn gevallen in een jaartje of 20, wat doen we dan met die 5 miljoen appartementen die speciaal voor hun gemaakt zijn?

het lost helemaal niets op. wat is er mis met lekker in je eigen huis blijven en dat geld gebruiken om je huis aan te passen? goed voor de werkgelegenheid..
en dat geld wat niet gebruikt wordt voor bejaardentehuizen en die bouwground die daar allemaal niet voor gebruikt wordt kan mooi gebruikt worden voor starters appartementen en woningen. de mensen die nog geen dak hebbben want daar ga jij aan voorbij.
Ja maar een van de stokpaardjes van michaelmoore zijn bejaardenhuizen. Zo had hij er wel meer door de jaren heen maar dat I niet waar dit topic over gaat dus dat onderwerp is nu ook weer klaar.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:50:44 #219
323876 michaelmoore
pi_216145291
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja maar een van de stokpaardjes van michaelmoore zijn bejaardenhuizen. Zo had hij er wel meer door de jaren heen maar dat I niet waar dit topic over gaat dus dat onderwerp is nu ook weer klaar.
we hebben het overhuisvesting en doorstroom
pi_216145324
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niet ieder een eigen bejaardenhuis toch ??AI kan in een bejaarrdenhuis de verzorging voor een groot deel verzorgen

Bekijk deze YouTube-video
je verdraaid mijn woorden. de woningmarkt is verziekt en er moeten betaalbare huizen bijgebouwd worden. dat lost je niet op door al die dure bouwgrond te gebruiken voor prive appartementjes van de boomers die dat gaan financieeren met hun oude huizen duur proberen te verkopen en wederom schijt te hebben aan de groepen die een starterswoning nodig hebben.
blijf lekker in je eigen huis, ik geloof in kapitalisme, die zorgmarkt trekt ook wel weer aan. desnoods met polen en hongaren in de zorg. als de NL-ers te beroerd zijn om te werken in de zorg komen er vanzelf mensen uit lage lonen landne om hier te werken.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
eens. bejaardentehuizen met prive appartementjes, zorg op afroep en luxe gezamelijke ruimtes zijn de boomers die weer eens goed voor zichzelf zorgen en fuck de rest.
en dank u meneer Dood,
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:58:29 #221
323876 michaelmoore
pi_216145378
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:52 schreef freak1 het volgende:

[..]
je verdraaid mijn woorden. de woningmarkt is verziekt en er moeten betaalbare huizen bijgebouwd worden. dat lost je niet op door al die dure bouwgrond te gebruiken voor prive appartementjes van de boomers die dat gaan financieeren met hun oude huizen duur proberen te verkopen en wederom schijt te hebben aan de groepen die een starterswoning nodig hebben.
blijf lekker in je eigen huis, ik geloof in kapitalisme, die zorgmarkt trekt ook wel weer aan. desnoods met polen en hongaren in de zorg. als de NL-ers te beroerd zijn om te werken in de zorg komen er vanzelf mensen uit lage lonen landne om hier te werken.
[..]
eens. bejaardentehuizen met prive appartementjes, zorg op afroep en luxe gezamelijke ruimtes zijn de boomers die weer eens goed voor zichzelf zorgen en fuck de rest.
een bejaardenhuis heeft geen appartementkes en geen zorg op afroep en geen luxe gezamelijke ruimtes , gewoon een commercieel gerund hok waar je koffie kan drinken en kan kaarten

Ik blijf niet meer LEKKER in mijn eigen huis , die maak ik graag leeg voor een groot gezin
Denkk jij dat de thuiszorg ZZP leaseauto mensen niets kosten dan, die betaal jij met jke zorgpremie en via de gemeente

in een bejaardenhuis heb je een kamer van 20 m2

wat maak jij jje druk om mij jongen ??

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 02-01-2025 12:06:52 ]
pi_216145521
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een bejaardenhuis heeft geen appartementkes en geen zorg op afroep en geen luxe gezamelijke ruimtes , gewoon een commercieel gerund hok waar je koffie kan drinken en kan kaarten

Ik blijf niet meer LEKKER in mijn eigen huis , die maak ik graag leeg voor een groot gezin
Denkk jij dat de thuiszorg ZZP leaseauto mensen niets kosten dan, die betaal jij met jke zorgpremie en via de gemeente

in een bejaardenhuis heb je een kamer van 20 m2

wat maak jij jje druk om mij jongen ??
ik maak mij druk om de woningmarkt. en de woningmarkt is geholpen met nieuwe, betaalbare woningen voor de mensen die momenteel geen woning hebben. de woningmarkt is niet geholpen met nieuwe voorzieningen die over 20 jaar niet meer nodig zijn als die bejaardenberg is afgevlakt.
jouw woning komt vanzelf wel weer vrij als je omvalt. prima. de markt heeft starterswoningen nodig en betaalbare eensgezinswoningen. niet woningen van bejaarden die doorstromen naar een bejaardentehuis waarbij er een heftige prijs gevraagd wordt voor het huis want dat bejaardentehuis moet wel betaald worden.

jij maakt je huis niet lekker leeg, je wilt gewoon een marktconforme prijs en dat geld dan lekker opeten in je nieuwe locatie.
en of die zorg nu betaald wordt voor mensen in een bejaardentehuis of mensen aan huis, dat maakt geen donder uit. en je focus op leaseautos is ook bijzonder, dat is gewoon loon in natura, dat heeft 0 impact.
en dank u meneer Dood,
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:24:46 #223
323876 michaelmoore
pi_216145629
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:13 schreef freak1 het volgende:

[..]
ik maak mij druk om de woningmarkt. en de woningmarkt is geholpen met nieuwe, betaalbare woningen voor de mensen die momenteel geen woning hebben. de woningmarkt is niet geholpen met nieuwe voorzieningen die over 20 jaar niet meer nodig zijn als die bejaardenberg is afgevlakt.
bejaardenberg zal nooit afvlakken , in 2060 zijn er 6 miljoen ouderen

vooal het aantal zeer ouderen zal sterk oplopen 75+ 85+ 90+

quote:
Hoeveel procent wordt 90 jaar?
De levensverwachting bij geboorte bedraagt op dit moment 80 jaar voor mannen en 83 jaar voor vrouwen. Het bereiken van een leeftijd van rond de tachtig is tegenwoordig dus heel normaal.
En een op de vier mensen wordt ouder dan 90.24 mei 2017
quote:
Op elke duizend mensen van tachtig jaar of ouder zijn er drie minstens honderd jaar.
Daarmee staat Nederland volgens het CBS in 'de staart van de middenmoot' van Europa.11 sep 2023
quote:
Binnen de groep ouderen zal ook het aantal 85-plussers flink groeien van circa 375.000 in 2018 naar bijna 560.000 in 2030.

Omdat ouderen relatief vaak zorg ontvangen betekent de stijging van het aantal ouderen ook dat de vraag naar zorg zal toenemen.

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 02-01-2025 12:31:34 ]
pi_216145708
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
bejaardenberg zal nooit afvlakken , in 2060 zijn er 6 miljoen ouderen

vooal het aantal zeer ouderen zal sterk oplopen 75+ 85+ 90+
[..]

zolang jij selectief blijft quoten ga je maar lekker met Blomke discussieren. jullie zitten prima op 1 lijn.
als er op dit moment de groep 40+ groter is dan de groep 40-
en de gemiddelde levensverwachting schommelt rond die 80 jaar (give or take a few)
dan gaat de bejaardenberg krimpen.
en dank u meneer Dood,
  Moderator / Redactie FP donderdag 2 januari 2025 @ 12:32:44 #225
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_216145730
Kan het weer over de woningmarkt gaan?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:33:02 #226
323876 michaelmoore
pi_216145734
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:31 schreef freak1 het volgende:

en de gemiddelde levensverwachting schommelt rond die 80 jaar (give or take a few)
dan gaat de bejaardenberg krimpen.
nee de bejaardenberg zal NOOIT krimpen, nooit door AI en toegspitste medicijnen en voeding
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:34:32 #227
323876 michaelmoore
pi_216145759
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Kan het weer over de woningmarkt gaan?
gaat het tioch het gaat over woningen en de nood voor bejaardenhuisvesting, zeer actueel thema ,voor mij

opmerkingen van blijf maar lekker alleen wonen in je veel te grote huis dat is niet zinvol voor een oplossing
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:37:21 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216145793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
gaat het tioch het gaat over woningen en de nood voor bejaardenhuisvesting, zeer actueel thema ,voor mij

opmerkingen van blijf maar lekker alleen wonen in je veel te grote huis dat is niet zinvol voor een oplossing
Jij hebt helemaal geen nood voor bejaardenhuisvesting.
Als jij je huis verkoopt kun je gewoon een appartement huren.

Maar dat wil je niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:38:05 #229
323876 michaelmoore
pi_216145803
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Jij hebt helemaal geen nood voor bejaardenhuisvesting.
Als jij je huis verkoopt kun je gewoon een appartement huren.

Maar dat wil je niet.
ik wil geen appartement ergens ineen straat

dat lost niets op , ik wilwel graag savonds aanspraak en kaarten
pi_216145836
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
ik wil geen appartement ergens ineen straat

In een weiland echter...
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_216145933
Ik kan me de bejaardenhuizen van vroeger nog wel herinneren. Kleine woonruimtes van ~30 m2, vervallen en oud. Weinig licht. En er hing altijd een onbestemde geur van gekookte kool in de gangen.

Op dat voorzieningenniveau is het best haalbaar om een hoop woningen te realiseren.
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:55:35 #232
323876 michaelmoore
pi_216145996
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:40 schreef nostra het volgende:

[..]
In een weiland echter...
dat kan als het maar bij een dorp is

met FSB taxis of buurt taxi gaat dat prima en tegenwoordig heb je zulke goede scootmobiels

men moeten stoppen om ouderen van mijn leeftijd (72) als domme onbekwame idioten te beschouwen

VBekijk deze YouTube-video
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:56:17 #233
323876 michaelmoore
pi_216146003
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:49 schreef Lichtloper het volgende:
Ik kan me de bejaardenhuizen van vroeger nog wel herinneren. Kleine woonruimtes van ~30 m2, vervallen en oud. Weinig licht. En er hing altijd een onbestemde geur van gekookte kool in de gangen.

Op dat voorzieningenniveau is het best haalbaar om een hoop woningen te realiseren.
ikheb in drente wel een plaggenhutten gezien , waar men de turf stookt een verlichting van een olie lamp, om 5 uur stond men op en er was geenTV of radio nog
pi_216146011
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat kan als het maar bij een dorp is

met FSB taxis of buurt taxi gata dat prima em tegenwoordig heb je zulke goede scootmobiels

men moeten stoppen om ouderen van mijn leeftijd (72) als domme onbekwame idioten te beschouwen
you make it very hard not to.
en dank u meneer Dood,
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:57:41 #235
323876 michaelmoore
pi_216146018
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:56 schreef freak1 het volgende:

[..]
you make it very hard not to.
yes that maybe true but i am very capable of managing mij own business
pi_216146064
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
yes that maybe true but i am very capable of managing mij own business
blijkbaar niet want
-je gaat totaal niet in op waarom het bijbouwen specifiek voor bejaarden die al een huis hebben helpt aan het tekort aan betaalbare, instapklare woningen
-je gaat er maar vanuit dat jouw huis kant en klaar gebruikt kan worden door de mensen die het het hardste nodig hebben
-je blijft maar door zaniken over je eigen zorgvraag ipv de noodzaak en wat er nodig is voor de grote groep

lees rustig dit maar
https://kl.nl/opinie/geen(...)-met-ouderenwelzijn/
en zogauw je weer op de inhoud van het topic, dus over de algehele woningmarkt een discussie kan voeren ben je van harte welkom het gesprek te voeren. zolang je selectief blijft quoten en volledig met oogkleppen op blijft focussen op "wat goed voor mij is en de rest kan erin zakken" zijn er een aantal andere 70 plussers in dit topic waar je het prima mee kan vinden.
en dank u meneer Dood,
  donderdag 2 januari 2025 @ 13:09:29 #237
323876 michaelmoore
pi_216146120
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 13:02 schreef freak1 het volgende:

[..]
blijkbaar niet want
-je gaat totaal niet in op waarom het bijbouwen specifiek voor bejaarden die al een huis hebben helpt aan het tekort aan betaalbare, instapklare woningen

mijn huis is onmiddelijk instapbaar als je niet gaat verbouwen

het huidige systeem van ZZP zorg is niet betaalbaar voor jou en niet haalbaar voor het aantal werkenden, ouderen moeten meer VOOR ELKAAR kunne doen
in 2060 zijn er 8 miljoen ouderen

\Daarnaast is het bouwen van 300 bejaardenhokjes van( 20m2 per persoon )eenvoudiger dan 300 aparte woningen en levert wel snel 300 bestaande woningen op , huur , koop , groot , klein , heel groot die te splitsen zijn
quote:
Het aantal 65-plussers bedraagt nu 20,2% van de totale bevolking. Naar verwachting loopt het aantal 65-plussers op naar 4.800.000 in 2040 (CBS, kernprognose 2022-2070) (externe link) (opent in een nieuw venster).

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 02-01-2025 13:33:07 ]
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 13:40:47 #238
16180 crew  CoolGuy
pi_216146457
klaar met dat offtopic gedoe
pi_216147023
Vrijwel elk huis is onmiddelijk instapbaar als je niet gaat verbouwen. :') Toch zie je in de huidige woningmarkt dat ècht instapklare woningen significant veel populairder zijn, en dat woningen die goed onderhouden zijn maar een verouderd interieur hebben niet in die categorie vallen.
  donderdag 2 januari 2025 @ 14:37:10 #240
323876 michaelmoore
pi_216147151
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 14:22 schreef Bami het volgende:
Vrijwel elk huis is onmiddelijk instapbaar als je niet gaat verbouwen. :') Toch zie je in de huidige woningmarkt dat ècht instapklare woningen significant veel populairder zijn, en dat woningen die goed onderhouden zijn maar een verouderd interieur hebben niet in die categorie vallen.
voor isolatie is een extra hypotheek verkrijgbaar he ,
betere kozijnen enzo, net vloertje erbij
  Moderator / Redactie FP donderdag 2 januari 2025 @ 14:39:08 #241
Brabo Bastard
pi_216147178
quote:
Het huis dat wij gekocht hebben is écht instapklaar, als in een keer sauzen en dat is het. Het mijne is dat iets minder, omdat op den duur de badkamer en keuken vervangen moeten worden. Ik denk dat wij enorm geboft hebben :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_216147481
Hier vliegen zelfs de meest aftandse huizen weg, ongeacht interieur. Sterker nog: fatsoenlijke moderne, perfect onderhouden huizen staan hier niet eens te koop. Huizen zijn vaak te koop omdat er een oud iemand tussen 6 planken uitgedragen is.
pi_216147486
quote:
Als er nu mensen wonen, kun jij er in principe ook wonen (behalve misschien inderdaad als er nu 2 mensen wonen en jij er met 6 mensen in wil). Wat dat betreft is instapklaar inderdaad een rare term.

Wij hebben hier ook eerst een half jaar met een lek raam (het grote in de woonkamer) en een uit elkaar vallende keuken gezeten, omdat we rustig wat opties op een rij wilden zetten. Het ging prima, zoals de oude bewoners er ook tijden mee hebben geleefd. Tussen overdracht en bewoning zaten bij ons 3 dagen, moest ook wel want 2 dagen later waren we ons oude huis kwijt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator / Redactie FP donderdag 2 januari 2025 @ 15:16:33 #244
Brabo Bastard
pi_216147519
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 15:13 schreef blomke het volgende:
Hier vliegen zelfs de meest aftandse huizen weg, ongeacht interieur. Sterker nog: fatsoenlijke moderne, perfect onderhouden huizen staan hier niet eens te koop. Huizen zijn vaak te koop omdat er een oud iemand tussen 6 planken uitgedragen is.
Dan zal de prijs er ook wel naar zijn denk ik?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_216147595
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 15:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Als je van 5 ton voor een tussenwoning "vind dat de prijs daar naar is" wel ja: https://www.funda.nl/deta(...)s-zeeweg-6/43743656/

[ Bericht 7% gewijzigd door blomke op 02-01-2025 15:29:47 ]
  donderdag 2 januari 2025 @ 15:28:34 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216147669
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 14:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voor isolatie is een extra hypotheek verkrijgbaar he ,
betere kozijnen enzo, net vloertje erbij
Als je huis beter geïsoleerd moet worden en nieuwe kozijnen (en ramen) moet hebben is het verre van instapklaar, dan heeft het vast ook een keuken en badkamer uit het jaar kruik.
Dat jij het best vindt om er te blijven wonen betekent niet dat het naar de huidige maatstaven onder "instapklaar" valt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 januari 2025 @ 15:33:58 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216147743
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 15:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Over het algemeen is een huis wat nog verbouwd moet worden niet zoveel goedkoper als de verbouwing kost.
Het voordeel als je het zelf nog moet doen is dat het wel gebeurt zoals jij het wilt, en je niet met allerlei decoratieve "net niet" oplossingen zit waarbij ze de duurzaamheid "vergeten" zijn, en die je er weer uit moet slopen om het wel te verduurzamen.

Ik ben afgelopen voorjaar met mijn zusje bij een heel schattig jaren 30 huisje wezen kijken, helemaal "instapklaar" uiteraard, maar vooral optisch opgeleukt, om de hut te verduurzamen moest je die hele Barbieverbouwing er weer uit slopen.
Enfin; Dat is m niet geworden en ze heeft een paar weken later een levensloopbestendige nieuwbouwwoning gekocht, triple glas, grondgebonden warmtepomp.... al met al zit ze daar straks voor minder een stuk comfortabeler.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216148120
Er gaan momenteel blijkbaar wel veel woningen over de toonbank en verhogingen van hypotheken. Volgens onze hypotheekadviseur is het lange tijd niet zo druk geweest als nu.

De rente daalt langzaam dus ze mag de tijd nemen voor ons ;)
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 16:12:54 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216148192
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 15:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Over het algemeen is een huis wat nog verbouwd moet worden niet zoveel goedkoper als de verbouwing kost.
Het voordeel als je het zelf nog moet doen is dat het wel gebeurt zoals jij het wilt, en je niet met allerlei decoratieve "net niet" oplossingen zit waarbij ze de duurzaamheid "vergeten" zijn, en die je er weer uit moet slopen om het wel te verduurzamen.

Ik ben afgelopen voorjaar met mijn zusje bij een heel schattig jaren 30 huisje wezen kijken, helemaal "instapklaar" uiteraard, maar vooral optisch opgeleukt, om de hut te verduurzamen moest je die hele Barbieverbouwing er weer uit slopen.
Enfin; Dat is m niet geworden en ze heeft een paar weken later een levensloopbestendige nieuwbouwwoning gekocht, triple glas, grondgebonden warmtepomp.... al met al zit ze daar straks voor minder een stuk comfortabeler.
Het oog wil ook wat leandra. :D

Ik heb een aantal vrienden met nieuwbouw en die gaan toch allemaal voor strak, kaal, leeg look. Zeg maar rustiek met industriele elementen zo uit de vt wonen. :D

Vind dat sowieso wel lastig kwa interieur ook je zit vaak vast aan kringloop als je iets leuks wil. De huidige mode is zo er ja hoe zeg je dat, huidig. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 2 januari 2025 @ 16:20:19 #250
323876 michaelmoore
pi_216148266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 15:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je huis beter geïsoleerd moet worden en nieuwe kozijnen (en ramen) moet hebben is het verre van instapklaar, dan heeft het vast ook een keuken en badkamer uit het jaar kruik.
Dat jij het best vindt om er te blijven wonen betekent niet dat het naar de huidige maatstaven onder "instapklaar" valt.
ja mijn generatie was al blij als er bouwbehang op de muren zat , dat scheelde weer de kosten van de behanger

een keuken was altijd van graniet en een CV bestond nog niet, het kolenhok was in de schuur, enkel glas en de kozijnen was vurenhout , maar ja wat wil je voor 22.000 gulden
pi_216148357
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja mijn generatie was al blij als er bouwbehang op de muren zat , dat scheelde weer de kosten van de behanger

een keuken was altijd van graniet en een CV bestond nog niet, het kolenhok was in de schuur, enkel glas en de kozijnen was vurenhout , maar ja wat wil je voor 22.000 gulden
Dan kreeg je ook nog subsidie op dat bedrag.
  donderdag 2 januari 2025 @ 16:33:42 #252
323876 michaelmoore
pi_216148411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:29 schreef blomke het volgende:

[..]
Dan kreeg je ook nog subsidie op dat bedrag.
nee dat was pas later, toen kochten we in 1988 een premieA voor 124.000 gulden

kreegwe dank zij een koopsompolis de maximale premie van contante waarde 42.000 gulden , werden toene allemaal in de weilanden gebouwd, iedereen zeer blij mee

series van 20.000 woningen haast allemaal hetzelfde,
pi_216148420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat was pas later, toen kochten we in 1988 een premieA voor 124.000 gulden
Mijn ouders kregen in 1958, 4000 gulden subsidie op de aankoopprijs van 22000
  donderdag 2 januari 2025 @ 16:35:40 #254
323876 michaelmoore
pi_216148425
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:34 schreef blomke het volgende:

[..]
Mijn ouders kregen in 1958, 4000 gulden subsidie op de aankoopprijs van 221000
dat zal 1985 geweest zijn of 1995
pi_216148441
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat zal 1985 geweest zijn of 1995
Ik weet echt wel wanneer mijn ouders hun huis kochten. Ze trouwden in 1956 en 6 jaar laten ben ik geboren in dat gesubsidieerde huis.
  donderdag 2 januari 2025 @ 16:54:07 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216148591
quote:
88s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het oog wil ook wat leandra. :D

Ik heb een aantal vrienden met nieuwbouw en die gaan toch allemaal voor strak, kaal, leeg look. Zeg maar rustiek met industriele elementen zo uit de vt wonen. :D

Vind dat sowieso wel lastig kwa interieur ook je zit vaak vast aan kringloop als je iets leuks wil. De huidige mode is zo er ja hoe zeg je dat, huidig. :D
Ja, de rustiek van gure winterwind in je nek en aan je voeten dat is idd een goede reden om een opgeleukte jaren 30 woning te kopen waarbij het je ¤ 200 per maand kost om de boel warm te stoken.

Als er iets is wat ik wel zeker weet is dat haar nieuwbouwwoning geen VT-wonen woning wordt, net zoals mijn 3½ jaar oude huis dat ook niet is.
Maar als jij je liever scheel betaalt aan stookkosten voor een arbeidershuisje van 100 jaar oud, laat je dan vooral niet door mij tegenhouden.

Er zijn overigens genoeg jaren 30 huisjes die ook zo uit de VT-wonen zouden kunnen komen lopen, net zoals er genoeg nieuwbouwwoningen zijn die niets in de VT-wonen te zoeken hebben, het VT-wonen argument heeft iig geen reet met wel of geen nieuwbouw te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 januari 2025 @ 16:59:19 #257
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_216148632
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, de rustiek van gure winterwind in je nek en aan je voeten dat is idd een goede reden om een opgeleukte jaren 30 woning te kopen waarbij het je ¤ 200 per maand kost om de boel warm te stoken.

Als er iets is wat ik wel zeker weet is dat haar nieuwbouwwoning geen VT-wonen woning wordt, net zoals mijn 3½ jaar oude huis dat ook niet is.
Maar als jij je liever scheel betaalt aan stookkosten voor een arbeidershuisje van 100 jaar oud, laat je dan vooral niet door mij tegenhouden.

Er zijn overigens genoeg jaren 30 huisjes die ook zo uit de VT-wonen zouden kunnen komen lopen, net zoals er genoeg nieuwbouwwoningen zijn die niets in de VT-wonen te zoeken hebben, het VT-wonen argument heeft iig geen reet met wel of geen nieuwbouw te maken.
Een jaren '30 woning kun je matuurlijk ook verduurzamen, hoewel niet tot het niveau van nieuwbouw, maar met een beetje slim verwarmen en isoleren en verstandig deurenbeleid kom je ook een eind. Verder is het persoonlijk, ik vind zelf een jaren '30 woning meer charme hebben. Zelf woon ik in een huisje van voor 1900 en ik betaal zeker geen 200 euro per maand aan verwarming.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 17:08:02 #258
16180 crew  CoolGuy
pi_216148702
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Een jaren '30 woning kun je matuurlijk ook verduurzamen, hoewel niet tot het niveau van nieuwbouw, maar met een beetje slim verwarmen en isoleren en verstandig deurenbeleid kom je ook een eind. Verder is het persoonlijk, ik vind zelf een jaren '30 woning meer charme hebben. Zelf woon ik in een huisje van voor 1900 en ik betaal zeker geen 200 euro per maand aan verwarming.
Ik heb ook een jaren '30 woning gehad, dat had inderdaad ook veel meer charme dan mijn huidige huis. Maar, het was wel een stuk duurder qua verwarming dan nu (al is dat geen eerlijk vergelijk).
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:11:25 #259
pi_216148735
En het is ook maar wat je kan betalen natuurlijk. Voor mij was er in de gewenste stad de keuze tussen dit of een flat. Als ik nu starter was zou mijn huidige huis al buiten mijn bereik liggen, zelfs zonder mijn investeringen aan onderhoud meegerekend. Terwijl ik een stuk meer ben gaan verdienen sindsdien.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:15:47 #260
pi_216148778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik heb ook een jaren '30 woning gehad, dat had inderdaad ook veel meer charme dan mijn huidige huis. Maar, het was wel een stuk duurder qua verwarming dan nu (al is dat geen eerlijk vergelijk).
Een oudere woning kun je nooit op het niveau krijgen van vergelijkbare nieuwbouw, dat spreek ik niet tegen. Maar ook een oud huis kun je isoleren en is meestal wel geschikt voor zonnepanelen en bijvoorbeeld een warmtepomp. Alleen moet je dat meestal wel zelf regelen na de aankoop en dat moet je incalculeren.
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 17:23:24 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216148850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt :)
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 17:23:55 #262
16180 crew  CoolGuy
pi_216148855
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Een oudere woning kun je nooit op het niveau krijgen van vergelijkbare nieuwbouw, dat spreek ik niet tegen. Maar ook een oud huis kun je isoleren en is meestal wel geschikt voor zonnepanelen en bijvoorbeeld een warmtepomp. Alleen moet je dat meestal wel zelf regelen na de aankoop en dat moet je incalculeren.
Ja, maar dat is wat ik bedoel. Natuurlijk kun je het opwaarderen. Ik heb op dat huis destijds zonnepanelen laten leggen, geen warmtepomp, maar goed, dan nog was ik daar meer geld kwijt per jaar voor energie. Veel meer, 18xx euro vs (zonder salderen) zo'n 6xx nu. Daarom zeg ik, het is geen eerlijk vergelijk, maar het had véél meer charme.

Was een prachtig huis, maar mijn vrouw woonde er niet graag, dus ja, dan moet je wat. :')
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:27:24 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216148893
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Waar het me vooral om gaat is dat ze dat soort huizen vaak decoratief opgeleukt hebben (een Barbieverbouwing) en dat je al die leuke dingen er weer uit moet slopen om een huis te verduurzamen.
Dat is wat me bij veel geflipte woningen tegenstaat.
Je betaalt een flink bedrag voor die instapklare woning maar ook nog voor je energierekening, terwijl dat prima beter zou kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 17:28:32 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216148912
Ik weet ook niet zo goed waar mijn nieuwbouw afkeer vandaan komt. Ik vind het te netjes ofzo. Een beetje zoals een nieuwbouw concertzaal ook altijd te glad is ofzo.

Hetzelfde heb ik met goed geïsoleerde huizen dan heb ik altijd zin om de ramen open te zetten.
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:31:26 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216148939
Dat is overigens gelijk de reden waarom ik geen woningen zou kunnen flippen, ik kan daar niet een paar verfjes en vloeren tegenaan gooien en de badkamer en keuken opknappen en denken "Nou, zo oogt ie wel weer lekker" terwijl het nog steeds een doorwaaiwoning is waar de energierekening ¤ 250 per maand is.

Ik stel veel te hoge eisen en zou het niet kunnen flippen tot iets waar ik zelf niet zou willen wonen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:31:50 #266
pi_216148943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar het me vooral om gaat is dat ze dat soort huizen vaak decoratief opgeleukt hebben (een Barbieverbouwing) en dat je al die leuke dingen er weer uit moet slopen om een huis te verduurzamen.
Je betaalt een flink bedrag voor die instapklare woning maar ook nog voor je energierekening, terwijl dat prima beter zou kunnen.
Ah oké, dat ben ik wel met je eens denk ik. Weet niet zo goed hoe vaak dat voorkomt. Bij mijn huis hadden ze in elk geval geen enkele moeite gedaan om het op te leuken voor de verkoop :D
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:32:28 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216148950
quote:
88s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik weet ook niet zo goed waar mijn nieuwbouw afkeer vandaan komt. Ik vind het te netjes ofzo. Een beetje zoals een nieuwbouw concertzaal ook altijd te glad is ofzo.

Hetzelfde heb ik met goed geïsoleerde huizen dan heb ik altijd zin om de ramen open te zetten.
Dat kan toch gewoon? Of wil je die ramen dan open zetten om dwars te doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:35:42 #268
323876 michaelmoore
pi_216148994
quote:

niks beterdan een nieuwbouwhuis,
achtertuin?? hekken aan weerskanten en dicht straten , plastic stoelen erin met kussens en klaar

maar er zijn ook mensen die zweren bij een tweedenhands fiets of dol zijn op de kringloop en gebruikte kleding
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 17:36:51 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216149005
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat kan toch gewoon? Of wil je die ramen dan open zetten om dwars te doen?
Nee omdat ik het vaak een beetje benauwd en bedompt vind.

Sorry is allemaal een beetje onzinnig hoor ik probeer me zelf altijd te begrijpen, en dat is lastig als ik zelf niet eens weet waarom ik dingen vind :D

* Bosbeetle moet eens leren zijn vingers te houden
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:40:13 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216149040
quote:
88s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Nee omdat ik het vaak een beetje benauwd en bedompt vind.

Sorry is allemaal een beetje onzinnig hoor ik probeer me zelf altijd te begrijpen, en dat is lastig als ik zelf niet eens weet waarom ik dingen vind :D
Terwijl dat niet eens zo hoeft te zijn, het gros van de woningen heeft zelfs nog gewoon ventilatieroosters en daarmee kan het in de winter wel eens minder benauwd en bedompt zijn dan in een gemiddelde jaren 30 woning (hoewel je daar natuurlijk wel natuurlijke ventilatie hebt :+ ) en als ze geen roosters hebben dan hebben ze een compleet systeem met aanvoer van frisse lucht en afvoer van oude lucht, ergo: die zijn zeker minder benauwd en bedompt dan de gemiddelde woning.

Maar goed, misschien is het een geestelijk iets, dat je het eng vindt als ramen helemaal niet open kunnen?
Maar huizen waarbij de ramen helemaal niet open kunnen zijn een uitzondering.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 januari 2025 @ 18:14:50 #271
323876 michaelmoore
pi_216149443
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Terwijl dat niet eens zo hoeft te zijn, het gros van de woningen heeft zelfs nog gewoon ventilatieroosters en daarmee kan het in de winter wel eens minder benauwd en bedompt zijn dan in een gemiddelde jaren 30 woning (hoewel je daar natuurlijk wel natuurlijke ventilatie hebt :+ ) en als ze geen roosters hebben dan hebben ze een compleet systeem met aanvoer van frisse lucht en afvoer van oude lucht, ergo: die zijn zeker minder benauwd en bedompt dan de gemiddelde woning.

Maar goed, misschien is het een geestelijk iets, dat je het eng vindt als ramen helemaal niet open kunnen?
ik had vroeger een vriendin die raakte in paniek bij dichte deuren, en ik ben zelf altijd van oudsher van deuren sluiten , geen tocht
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 18:22:59 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216149544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn gevoel ook vooral komt uit van die wintersport chalets die zelfs als het buiten vriest dat het kraakt binnen nog benauwd warm zijn. Ook daar zet ik dan het liefst een raam open. ( Ik ben dan ook iemand die pas onder de -5 graden overgaat tot het dragen van een trui :D )

Kortom het heeft met wonen niets van doen. :P
pi_216150728
quote:

[..]
Hier zo'n woning aan alle kanten geïsoleerd t/m platte dak van de badkamer aan toe. Dat plus houtkachel, Scheelt enorm!!

Trucje: gebruik de vele loze tussenruimtes tussen kamers en zolder etc. Daar kan je heel veel isolatiemateriaal (chips, EPS) in kwijt.

[ Bericht 7% gewijzigd door blomke op 02-01-2025 19:54:37 ]
pi_216150747
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Vergeet de subsidie niet op isolerende maatregelen!! Tikt lekker aan!!
pi_216150811
quote:
Ik gruwel van de eentonigheid en eenvormigheid van die nieuwe huizen. Buiten en waarschijnlijk binnen alles hetzelfde. Waarschijnlijk doen de bewoners ook alles hetzelfde op hetzelfde tijdstip in hetzelfde standje. Iets met genetisch autisme in zo'n wijk?
  donderdag 2 januari 2025 @ 19:50:58 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216150916
Ja, dat is zo erg dat ik wel eens 4 verschillende buren tegelijk in de sportschool tegenkom.
Die wel allemaal verschillende huizen hebben, en het huis (op één na) ook allemaal zelf hebben laten bouwen, dat dan wel weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 januari 2025 @ 19:55:29 #277
pi_216151000
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 19:41 schreef blomke het volgende:

[..]
Hier zo'n woning aan alle kanten geïsoleerd t/m platte dak van de badkamer aan toe. Dat plus houtkachel, Scheelt enorm!!
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 19:42 schreef blomke het volgende:

[..]
Vergeet de subsidie niet op isolerende maatregelen!! Tikt lekker aan!!
Heb ik allebei ook van geprofiteerd ^O^
  donderdag 2 januari 2025 @ 20:01:43 #278
323876 michaelmoore
pi_216151090
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 19:46 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik gruwel van de eentonigheid en eenvormigheid van die nieuwe huizen. Buiten en waarschijnlijk binnen alles hetzelfde. Waarschijnlijk doen de bewoners ook alles hetzelfde op hetzelfde tijdstip in hetzelfde standje. Iets met genetisch autisme in zo'n wijk?
nou dan kom jij weinig in nieuwbouw wijken, dat was vroeger zo, maar tegenwoordig wordt er netjes en goed gebouwd
pi_216151292
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 19:46 schreef blomke het volgende:

[..]
Ons nieuwbouwhuis verschilt buiten en binnen echt als dag en nacht met dat van de buren waarmee we onder 1 kap zitten, alleen de voorgevel is gelijk volgens mij.
  Moderator / Redactie FP donderdag 2 januari 2025 @ 20:16:44 #280
Brabo Bastard
pi_216151348
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 20:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ons nieuwbouwhuis verschilt buiten en binnen echt als dag en nacht met dat van de buren waarmee we onder 1 kap zitten, alleen de voorgevel is gelijk volgens mij.
Och, mijn huis is ook enorm anders dan die van mijn buren, ook al is de buitenkant nagenoeg gelijk :+
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 2 januari 2025 @ 20:33:47 #281
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_216151676
Veel rijtjeswoningen hebben bij nieuwbouw dezelfde indeling dat is absoluut waar maar mensen doen daar echt hele verschillende dingen mee achter de voordeur.

En zodra het geen rijtjeswoning meer is, is de indeling vaak ook niet zo standaard meer.

En een wintersport chalet vertoont 0% gelijkenis met een nieuwbouwhuis :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_216154110
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 20:33 schreef laziness het volgende:
Veel rijtjeswoningen hebben bij nieuwbouw dezelfde indeling dat is absoluut waar maar mensen doen daar echt hele verschillende dingen mee achter de voordeur.

Ik kijk geregeld op Funda en qua indeling (en interieur) zien nieuwbouw huizen er bijna altijd hetzelfde uit. Het is bijna eng hoe erg ze op elkaar lijken.
pi_216155255
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
In het VK zie je dat ook inderdaad, bij flips hebben ze het nooit over verduurzaming van de woning. Dubbel glas is ongeveer het enige wat ze soms doen.
pi_216157335
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 22:08 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik kijk geregeld op Funda en qua indeling (en interieur) zien nieuwbouw huizen er bijna altijd hetzelfde uit. Het is bijna eng hoe erg ze op elkaar lijken.
Bijna eng? Het is gewoon eng. Plus gebouwd aan een straat waar alles ook hetzelfde eruit ziet: de straat kaarsrecht met veel blik, dezelfde voortuintjes, dezelfde fat-bikes in de tuin....gruwel, gruwel.
  Moderator vrijdag 3 januari 2025 @ 08:52:35 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216157417
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 22:08 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Nou is dat ook wat men tegen je gaat zeggen dat je moet doen als je foto's op funda zet natuurlijk. Alles wat persoonlijk lijkt kwa interieur moet eruit. Liefst moet er even een hip persoon doorheen die hier en daar wat moderne accenten aanbrengt. En de foto's moeten vooral uit een onmogelijk hoek genomen worden waardoor elke ruimte ruimer lijkt dan die is etc.
pi_216163953
https://www.mediacourant.(...)-160-000-euro-boete/

Dat is snel verdiend voor de verkopers :D
blablablabla
  vrijdag 3 januari 2025 @ 20:09:55 #287
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216164043
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 20:05 schreef Elan het volgende:

Wel lekker voor de verkopers, is gratis geld. En verkopen doe'm toch wel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216194367
Blijkbaar gaan er steeds meer huizen onder de vraagprijs weg:

https://dvhn.nl/economie/(...)e04a9b2009f58f017f46

quote:
Keert de wal het schip? Landelijke makelaars zien een afkoeling van de huizenmarkt, vooral in de grote steden. Groningse makelaars zien vooral dat de bomen niet tot in de hemel kunnen groeien.

Het lijkt een fenomeen uit lang vervlogen tijden: een huis verkopen voor een bedrag ónder de vraagprijs. Landelijke makelaars zien vooral in de grote steden dat de interesse afneemt.
Met een verwijzing naar dit artikel: https://www.telegraaf.nl/(...)ige%20belangstelling.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator / Redactie FP maandag 6 januari 2025 @ 20:22:06 #289
Brabo Bastard
pi_216194536
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 20:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met een verwijzing naar dit artikel: https://www.telegraaf.nl/(...)ige%20belangstelling.
Ik denk dat ik met mijn huis precies op tijd was :@
"Omae wa mou shindeiru."
pi_216194914
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 20:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
De interesse neemt af omdat mensen het simpelweg niet kunnen betalen en de moeite niet meer nemen om überhaupt een bod uit te brengen
pi_216195016
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 20:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
De interesse neemt af omdat mensen het simpelweg niet kunnen betalen en de moeite niet meer nemen om überhaupt een bod uit te brengen
Dat is vast een deel van de reden. Je kunt niet blijven overbieden, op een gegeven moment zijn de mensen met 50.000 extra (overbieden en kosten koper) in zak wel ongeveer op.

Het gaat trouwens ook (zelfs vooral) om minder bezichtigingen.
pi_216195351
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 20:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is vast een deel van de reden. Je kunt niet blijven overbieden, op een gegeven moment zijn de mensen met 50.000 extra (overbieden en kosten koper) in zak wel ongeveer op.

Het gaat trouwens ook (zelfs vooral) om minder bezichtigingen.
Uiteraard minder bezichtigen. Huizen staan nu voor bijvoorbeeld 400k te koop die op 375k wel meer bezichtiging hadden gehad etc. Op 375 verdien je er als verkoper nog genoeg aan. Men zet de huizen te hoog in de markt denk ik
pi_216195507
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 20:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Uiteraard minder bezichtigen. Huizen staan nu voor bijvoorbeeld 400k te koop die op 375k wel meer bezichtiging hadden gehad etc. Op 375 verdien je er als verkoper nog genoeg aan. Men zet de huizen te hoog in de markt denk ik
In tijden van sterk stijgende prijzen werden huizen te laag in de markt gezet om veel aandacht te trekken en overbieden mogelijk te maken. In tijden van dalende prijzen (althans volgens onze makelaar) worden de prijzen te hoog ingezet op afdingen mogelijk te maken.
pi_216196386
Wrong topic.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie FP maandag 6 januari 2025 @ 21:35:18 #295
Brabo Bastard
pi_216196420
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 21:33 schreef ludovico het volgende:
Wrong topic.
Ik dacht al :P
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 6 januari 2025 @ 21:41:38 #296
323876 michaelmoore
pi_216196549
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 20:05 schreef Elan het volgende:

ik denk dat sonja knap in de problemen zit
zonder inkomen dus ben je snel op de bodem van je spaarpot, dat gaat heel snel en recht op bijstand heeft ze niet

een appartement kan ze de financiering ook wel schudden nu dan
pi_216196589
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 20:59 schreef blomke het volgende:

[..]
In tijden van sterk stijgende prijzen werden huizen te laag in de markt gezet om veel aandacht te trekken en overbieden mogelijk te maken. In tijden van dalende prijzen (althans volgens onze makelaar) worden de prijzen te hoog ingezet op afdingen mogelijk te maken.
Ik zou hem accuraat op de marktprijs zetten bij hoge vraag. Maar er boven bij een lage vraag.

Een geïnteresseerde die een koopje denkt te kunnen slaan kan je beter wat hoger bij beginnen.

Koopjes zoekers heb je minder bij hoge vraag. Die maken toch geen kans.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie FP maandag 6 januari 2025 @ 21:51:53 #298
Brabo Bastard
pi_216196770
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 21:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik zou hem accuraat op de marktprijs zetten bij hoge vraag. Maar er boven bij een lage vraag.

Een geïnteresseerde die een koopje denkt te kunnen slaan kan je beter wat hoger bij beginnen.

Koopjes zoekers heb je minder bij hoge vraag. Die maken toch geen kans.
Zo dacht mijn verkoopmakelaar ook. Die zei dat als hij voor 250k zou gaan er veel te veel reacties binnen zouden komen. Hij ging op 259k zitten en nog reageerden er 21 mensen waarvan er 19 zijn komen kijken.
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 6 januari 2025 @ 22:31:06 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216197583
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 21:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat sonja knap in de problemen zit
zonder inkomen dus ben je snel op de bodem van je spaarpot, dat gaat heel snel en recht op bijstand heeft ze niet

een appartement kan ze de financiering ook wel schudden nu dan
Nee, met een geschat vermogen van 20 miljoen heeft ze vast geen recht op bijstand.
The love you take is equal to the love you make.
pi_216201323
Mijn adviseur zegt dat je maar 1 hypotheekverstrekker tegelijk kan aanschrijven om een hypotheek aan te vragen omdat hij er anders op af gerekend wordt als er vervolgens niets met de aanvraag wordt gedaan (omdat je bijv ingaat op de offerte van een andere verstrekker)

Is dat iets bekends? Op die manier duurt het allemaal erg lang en kan je niet efficiënt werken tijdens de (korte) financieringstermijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')