quote:Op donderdag 2 januari 2025 19:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Hier zo'n woning aan alle kanten geïsoleerd t/m platte dak van de badkamer aan toe. Dat plus houtkachel, Scheelt enorm!!
Heb ik allebei ook van geprofiteerdquote:Op donderdag 2 januari 2025 19:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Vergeet de subsidie niet op isolerende maatregelen!! Tikt lekker aan!!
nou dan kom jij weinig in nieuwbouw wijken, dat was vroeger zo, maar tegenwoordig wordt er netjes en goed gebouwdquote:Op donderdag 2 januari 2025 19:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik gruwel van de eentonigheid en eenvormigheid van die nieuwe huizen. Buiten en waarschijnlijk binnen alles hetzelfde. Waarschijnlijk doen de bewoners ook alles hetzelfde op hetzelfde tijdstip in hetzelfde standje. Iets met genetisch autisme in zo'n wijk?
Ons nieuwbouwhuis verschilt buiten en binnen echt als dag en nacht met dat van de buren waarmee we onder 1 kap zitten, alleen de voorgevel is gelijk volgens mij.quote:Op donderdag 2 januari 2025 19:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik gruwel van de eentonigheid en eenvormigheid van die nieuwe huizen. Buiten en waarschijnlijk binnen alles hetzelfde. Waarschijnlijk doen de bewoners ook alles hetzelfde op hetzelfde tijdstip in hetzelfde standje. Iets met genetisch autisme in zo'n wijk?
Och, mijn huis is ook enorm anders dan die van mijn buren, ook al is de buitenkant nagenoeg gelijkquote:Op donderdag 2 januari 2025 20:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ons nieuwbouwhuis verschilt buiten en binnen echt als dag en nacht met dat van de buren waarmee we onder 1 kap zitten, alleen de voorgevel is gelijk volgens mij.
Ik kijk geregeld op Funda en qua indeling (en interieur) zien nieuwbouw huizen er bijna altijd hetzelfde uit. Het is bijna eng hoe erg ze op elkaar lijken.quote:Op donderdag 2 januari 2025 20:33 schreef laziness het volgende:
Veel rijtjeswoningen hebben bij nieuwbouw dezelfde indeling dat is absoluut waar maar mensen doen daar echt hele verschillende dingen mee achter de voordeur.
In het VK zie je dat ook inderdaad, bij flips hebben ze het nooit over verduurzaming van de woning. Dubbel glas is ongeveer het enige wat ze soms doen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 17:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar het me vooral om gaat is dat ze dat soort huizen vaak decoratief opgeleukt hebben (een Barbieverbouwing) en dat je al die leuke dingen er weer uit moet slopen om een huis te verduurzamen.
Dat is wat me bij veel geflipte woningen tegenstaat.
Je betaalt een flink bedrag voor die instapklare woning maar ook nog voor je energierekening, terwijl dat prima beter zou kunnen.
Bijna eng? Het is gewoon eng. Plus gebouwd aan een straat waar alles ook hetzelfde eruit ziet: de straat kaarsrecht met veel blik, dezelfde voortuintjes, dezelfde fat-bikes in de tuin....gruwel, gruwel.quote:Op donderdag 2 januari 2025 22:08 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik kijk geregeld op Funda en qua indeling (en interieur) zien nieuwbouw huizen er bijna altijd hetzelfde uit. Het is bijna eng hoe erg ze op elkaar lijken.
Nou is dat ook wat men tegen je gaat zeggen dat je moet doen als je foto's op funda zet natuurlijk. Alles wat persoonlijk lijkt kwa interieur moet eruit. Liefst moet er even een hip persoon doorheen die hier en daar wat moderne accenten aanbrengt. En de foto's moeten vooral uit een onmogelijk hoek genomen worden waardoor elke ruimte ruimer lijkt dan die is etc.quote:Op donderdag 2 januari 2025 22:08 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik kijk geregeld op Funda en qua indeling (en interieur) zien nieuwbouw huizen er bijna altijd hetzelfde uit. Het is bijna eng hoe erg ze op elkaar lijken.
Wel lekker voor de verkopers, is gratis geld. En verkopen doe'm toch wel.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 20:05 schreef Elan het volgende:
https://www.mediacourant.(...)-160-000-euro-boete/
Dat is snel verdiend voor de verkopers
Met een verwijzing naar dit artikel: https://www.telegraaf.nl/(...)ige%20belangstelling.quote:Keert de wal het schip? Landelijke makelaars zien een afkoeling van de huizenmarkt, vooral in de grote steden. Groningse makelaars zien vooral dat de bomen niet tot in de hemel kunnen groeien.
Het lijkt een fenomeen uit lang vervlogen tijden: een huis verkopen voor een bedrag ónder de vraagprijs. Landelijke makelaars zien vooral in de grote steden dat de interesse afneemt.
Ik denk dat ik met mijn huis precies op tijd wasquote:Op maandag 6 januari 2025 20:12 schreef Hanca het volgende:
Blijkbaar gaan er steeds meer huizen onder de vraagprijs weg:
https://dvhn.nl/economie/(...)e04a9b2009f58f017f46
[..]
Met een verwijzing naar dit artikel: https://www.telegraaf.nl/(...)ige%20belangstelling.
De interesse neemt af omdat mensen het simpelweg niet kunnen betalen en de moeite niet meer nemen om überhaupt een bod uit te brengenquote:Op maandag 6 januari 2025 20:12 schreef Hanca het volgende:
Blijkbaar gaan er steeds meer huizen onder de vraagprijs weg:
https://dvhn.nl/economie/(...)e04a9b2009f58f017f46
[..]
Met een verwijzing naar dit artikel: https://www.telegraaf.nl/(...)ige%20belangstelling.
Dat is vast een deel van de reden. Je kunt niet blijven overbieden, op een gegeven moment zijn de mensen met 50.000 extra (overbieden en kosten koper) in zak wel ongeveer op.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De interesse neemt af omdat mensen het simpelweg niet kunnen betalen en de moeite niet meer nemen om überhaupt een bod uit te brengen
Uiteraard minder bezichtigen. Huizen staan nu voor bijvoorbeeld 400k te koop die op 375k wel meer bezichtiging hadden gehad etc. Op 375 verdien je er als verkoper nog genoeg aan. Men zet de huizen te hoog in de markt denk ikquote:Op maandag 6 januari 2025 20:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is vast een deel van de reden. Je kunt niet blijven overbieden, op een gegeven moment zijn de mensen met 50.000 extra (overbieden en kosten koper) in zak wel ongeveer op.
Het gaat trouwens ook (zelfs vooral) om minder bezichtigingen.
In tijden van sterk stijgende prijzen werden huizen te laag in de markt gezet om veel aandacht te trekken en overbieden mogelijk te maken. In tijden van dalende prijzen (althans volgens onze makelaar) worden de prijzen te hoog ingezet op afdingen mogelijk te maken.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Uiteraard minder bezichtigen. Huizen staan nu voor bijvoorbeeld 400k te koop die op 375k wel meer bezichtiging hadden gehad etc. Op 375 verdien je er als verkoper nog genoeg aan. Men zet de huizen te hoog in de markt denk ik
Ik dacht alquote:
ik denk dat sonja knap in de problemen zitquote:Op vrijdag 3 januari 2025 20:05 schreef Elan het volgende:
https://www.mediacourant.(...)-160-000-euro-boete/
Dat is snel verdiend voor de verkopers
Ik zou hem accuraat op de marktprijs zetten bij hoge vraag. Maar er boven bij een lage vraag.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:59 schreef blomke het volgende:
[..]
In tijden van sterk stijgende prijzen werden huizen te laag in de markt gezet om veel aandacht te trekken en overbieden mogelijk te maken. In tijden van dalende prijzen (althans volgens onze makelaar) worden de prijzen te hoog ingezet op afdingen mogelijk te maken.
Zo dacht mijn verkoopmakelaar ook. Die zei dat als hij voor 250k zou gaan er veel te veel reacties binnen zouden komen. Hij ging op 259k zitten en nog reageerden er 21 mensen waarvan er 19 zijn komen kijken.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou hem accuraat op de marktprijs zetten bij hoge vraag. Maar er boven bij een lage vraag.
Een geïnteresseerde die een koopje denkt te kunnen slaan kan je beter wat hoger bij beginnen.
Koopjes zoekers heb je minder bij hoge vraag. Die maken toch geen kans.
Nee, met een geschat vermogen van 20 miljoen heeft ze vast geen recht op bijstand.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat sonja knap in de problemen zit
zonder inkomen dus ben je snel op de bodem van je spaarpot, dat gaat heel snel en recht op bijstand heeft ze niet
een appartement kan ze de financiering ook wel schudden nu dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |