abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216148357
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja mijn generatie was al blij als er bouwbehang op de muren zat , dat scheelde weer de kosten van de behanger

een keuken was altijd van graniet en een CV bestond nog niet, het kolenhok was in de schuur, enkel glas en de kozijnen was vurenhout , maar ja wat wil je voor 22.000 gulden
Dan kreeg je ook nog subsidie op dat bedrag.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 2 januari 2025 @ 16:33:42 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216148411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:29 schreef blomke het volgende:

[..]
Dan kreeg je ook nog subsidie op dat bedrag.
nee dat was pas later, toen kochten we in 1988 een premieA voor 124.000 gulden

kreegwe dank zij een koopsompolis de maximale premie van contante waarde 42.000 gulden , werden toene allemaal in de weilanden gebouwd, iedereen zeer blij mee

series van 20.000 woningen haast allemaal hetzelfde,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216148420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat was pas later, toen kochten we in 1988 een premieA voor 124.000 gulden
Mijn ouders kregen in 1958, 4000 gulden subsidie op de aankoopprijs van 22000
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 2 januari 2025 @ 16:35:40 #254
323876 michaelmoore
pi_216148425
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:34 schreef blomke het volgende:

[..]
Mijn ouders kregen in 1958, 4000 gulden subsidie op de aankoopprijs van 221000
dat zal 1985 geweest zijn of 1995
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216148441
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat zal 1985 geweest zijn of 1995
Ik weet echt wel wanneer mijn ouders hun huis kochten. Ze trouwden in 1956 en 6 jaar laten ben ik geboren in dat gesubsidieerde huis.
  donderdag 2 januari 2025 @ 16:54:07 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216148591
quote:
88s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het oog wil ook wat leandra. :D

Ik heb een aantal vrienden met nieuwbouw en die gaan toch allemaal voor strak, kaal, leeg look. Zeg maar rustiek met industriele elementen zo uit de vt wonen. :D

Vind dat sowieso wel lastig kwa interieur ook je zit vaak vast aan kringloop als je iets leuks wil. De huidige mode is zo er ja hoe zeg je dat, huidig. :D
Ja, de rustiek van gure winterwind in je nek en aan je voeten dat is idd een goede reden om een opgeleukte jaren 30 woning te kopen waarbij het je ¤ 200 per maand kost om de boel warm te stoken.

Als er iets is wat ik wel zeker weet is dat haar nieuwbouwwoning geen VT-wonen woning wordt, net zoals mijn 3½ jaar oude huis dat ook niet is.
Maar als jij je liever scheel betaalt aan stookkosten voor een arbeidershuisje van 100 jaar oud, laat je dan vooral niet door mij tegenhouden.

Er zijn overigens genoeg jaren 30 huisjes die ook zo uit de VT-wonen zouden kunnen komen lopen, net zoals er genoeg nieuwbouwwoningen zijn die niets in de VT-wonen te zoeken hebben, het VT-wonen argument heeft iig geen reet met wel of geen nieuwbouw te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 januari 2025 @ 16:59:19 #257
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_216148632
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, de rustiek van gure winterwind in je nek en aan je voeten dat is idd een goede reden om een opgeleukte jaren 30 woning te kopen waarbij het je ¤ 200 per maand kost om de boel warm te stoken.

Als er iets is wat ik wel zeker weet is dat haar nieuwbouwwoning geen VT-wonen woning wordt, net zoals mijn 3½ jaar oude huis dat ook niet is.
Maar als jij je liever scheel betaalt aan stookkosten voor een arbeidershuisje van 100 jaar oud, laat je dan vooral niet door mij tegenhouden.

Er zijn overigens genoeg jaren 30 huisjes die ook zo uit de VT-wonen zouden kunnen komen lopen, net zoals er genoeg nieuwbouwwoningen zijn die niets in de VT-wonen te zoeken hebben, het VT-wonen argument heeft iig geen reet met wel of geen nieuwbouw te maken.
Een jaren '30 woning kun je matuurlijk ook verduurzamen, hoewel niet tot het niveau van nieuwbouw, maar met een beetje slim verwarmen en isoleren en verstandig deurenbeleid kom je ook een eind. Verder is het persoonlijk, ik vind zelf een jaren '30 woning meer charme hebben. Zelf woon ik in een huisje van voor 1900 en ik betaal zeker geen 200 euro per maand aan verwarming.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 17:08:02 #258
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216148702
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Een jaren '30 woning kun je matuurlijk ook verduurzamen, hoewel niet tot het niveau van nieuwbouw, maar met een beetje slim verwarmen en isoleren en verstandig deurenbeleid kom je ook een eind. Verder is het persoonlijk, ik vind zelf een jaren '30 woning meer charme hebben. Zelf woon ik in een huisje van voor 1900 en ik betaal zeker geen 200 euro per maand aan verwarming.
Ik heb ook een jaren '30 woning gehad, dat had inderdaad ook veel meer charme dan mijn huidige huis. Maar, het was wel een stuk duurder qua verwarming dan nu (al is dat geen eerlijk vergelijk).
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:11:25 #259
pi_216148735
En het is ook maar wat je kan betalen natuurlijk. Voor mij was er in de gewenste stad de keuze tussen dit of een flat. Als ik nu starter was zou mijn huidige huis al buiten mijn bereik liggen, zelfs zonder mijn investeringen aan onderhoud meegerekend. Terwijl ik een stuk meer ben gaan verdienen sindsdien.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:15:47 #260
pi_216148778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik heb ook een jaren '30 woning gehad, dat had inderdaad ook veel meer charme dan mijn huidige huis. Maar, het was wel een stuk duurder qua verwarming dan nu (al is dat geen eerlijk vergelijk).
Een oudere woning kun je nooit op het niveau krijgen van vergelijkbare nieuwbouw, dat spreek ik niet tegen. Maar ook een oud huis kun je isoleren en is meestal wel geschikt voor zonnepanelen en bijvoorbeeld een warmtepomp. Alleen moet je dat meestal wel zelf regelen na de aankoop en dat moet je incalculeren.
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 17:23:24 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216148850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 17:23:55 #262
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216148855
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Een oudere woning kun je nooit op het niveau krijgen van vergelijkbare nieuwbouw, dat spreek ik niet tegen. Maar ook een oud huis kun je isoleren en is meestal wel geschikt voor zonnepanelen en bijvoorbeeld een warmtepomp. Alleen moet je dat meestal wel zelf regelen na de aankoop en dat moet je incalculeren.
Ja, maar dat is wat ik bedoel. Natuurlijk kun je het opwaarderen. Ik heb op dat huis destijds zonnepanelen laten leggen, geen warmtepomp, maar goed, dan nog was ik daar meer geld kwijt per jaar voor energie. Veel meer, 18xx euro vs (zonder salderen) zo'n 6xx nu. Daarom zeg ik, het is geen eerlijk vergelijk, maar het had véél meer charme.

Was een prachtig huis, maar mijn vrouw woonde er niet graag, dus ja, dan moet je wat. :')
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:27:24 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216148893
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Waar het me vooral om gaat is dat ze dat soort huizen vaak decoratief opgeleukt hebben (een Barbieverbouwing) en dat je al die leuke dingen er weer uit moet slopen om een huis te verduurzamen.
Dat is wat me bij veel geflipte woningen tegenstaat.
Je betaalt een flink bedrag voor die instapklare woning maar ook nog voor je energierekening, terwijl dat prima beter zou kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 17:28:32 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216148912
Ik weet ook niet zo goed waar mijn nieuwbouw afkeer vandaan komt. Ik vind het te netjes ofzo. Een beetje zoals een nieuwbouw concertzaal ook altijd te glad is ofzo.

Hetzelfde heb ik met goed geïsoleerde huizen dan heb ik altijd zin om de ramen open te zetten.
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:31:26 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216148939
Dat is overigens gelijk de reden waarom ik geen woningen zou kunnen flippen, ik kan daar niet een paar verfjes en vloeren tegenaan gooien en de badkamer en keuken opknappen en denken "Nou, zo oogt ie wel weer lekker" terwijl het nog steeds een doorwaaiwoning is waar de energierekening ¤ 250 per maand is.

Ik stel veel te hoge eisen en zou het niet kunnen flippen tot iets waar ik zelf niet zou willen wonen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:31:50 #266
pi_216148943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar het me vooral om gaat is dat ze dat soort huizen vaak decoratief opgeleukt hebben (een Barbieverbouwing) en dat je al die leuke dingen er weer uit moet slopen om een huis te verduurzamen.
Dat is wat me bij veel geflipte woningen tegenstaat.
Je betaalt een flink bedrag voor die instapklare woning maar ook nog voor je energierekening, terwijl dat prima beter zou kunnen.
Ah oké, dat ben ik wel met je eens denk ik. Weet niet zo goed hoe vaak dat voorkomt. Bij mijn huis hadden ze in elk geval geen enkele moeite gedaan om het op te leuken voor de verkoop :D
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:32:28 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216148950
quote:
88s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik weet ook niet zo goed waar mijn nieuwbouw afkeer vandaan komt. Ik vind het te netjes ofzo. Een beetje zoals een nieuwbouw concertzaal ook altijd te glad is ofzo.

Hetzelfde heb ik met goed geïsoleerde huizen dan heb ik altijd zin om de ramen open te zetten.
Dat kan toch gewoon? Of wil je die ramen dan open zetten om dwars te doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:35:42 #268
323876 michaelmoore
pi_216148994
quote:

niks beterdan een nieuwbouwhuis,
achtertuin?? hekken aan weerskanten en dicht straten , plastic stoelen erin met kussens en klaar

maar er zijn ook mensen die zweren bij een tweedenhands fiets of dol zijn op de kringloop en gebruikte kleding
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 17:36:51 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216149005
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat kan toch gewoon? Of wil je die ramen dan open zetten om dwars te doen?
Nee omdat ik het vaak een beetje benauwd en bedompt vind.

Sorry is allemaal een beetje onzinnig hoor ik probeer me zelf altijd te begrijpen, en dat is lastig als ik zelf niet eens weet waarom ik dingen vind :D

* Bosbeetle moet eens leren zijn vingers te houden
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:40:13 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216149040
quote:
88s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Nee omdat ik het vaak een beetje benauwd en bedompt vind.

Sorry is allemaal een beetje onzinnig hoor ik probeer me zelf altijd te begrijpen, en dat is lastig als ik zelf niet eens weet waarom ik dingen vind :D
Terwijl dat niet eens zo hoeft te zijn, het gros van de woningen heeft zelfs nog gewoon ventilatieroosters en daarmee kan het in de winter wel eens minder benauwd en bedompt zijn dan in een gemiddelde jaren 30 woning (hoewel je daar natuurlijk wel natuurlijke ventilatie hebt :+ ) en als ze geen roosters hebben dan hebben ze een compleet systeem met aanvoer van frisse lucht en afvoer van oude lucht, ergo: die zijn zeker minder benauwd en bedompt dan de gemiddelde woning.

Maar goed, misschien is het een geestelijk iets, dat je het eng vindt als ramen helemaal niet open kunnen?
Maar huizen waarbij de ramen helemaal niet open kunnen zijn een uitzondering.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 januari 2025 @ 18:14:50 #271
323876 michaelmoore
pi_216149443
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Terwijl dat niet eens zo hoeft te zijn, het gros van de woningen heeft zelfs nog gewoon ventilatieroosters en daarmee kan het in de winter wel eens minder benauwd en bedompt zijn dan in een gemiddelde jaren 30 woning (hoewel je daar natuurlijk wel natuurlijke ventilatie hebt :+ ) en als ze geen roosters hebben dan hebben ze een compleet systeem met aanvoer van frisse lucht en afvoer van oude lucht, ergo: die zijn zeker minder benauwd en bedompt dan de gemiddelde woning.

Maar goed, misschien is het een geestelijk iets, dat je het eng vindt als ramen helemaal niet open kunnen?
ik had vroeger een vriendin die raakte in paniek bij dichte deuren, en ik ben zelf altijd van oudsher van deuren sluiten , geen tocht
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 18:22:59 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216149544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn gevoel ook vooral komt uit van die wintersport chalets die zelfs als het buiten vriest dat het kraakt binnen nog benauwd warm zijn. Ook daar zet ik dan het liefst een raam open. ( Ik ben dan ook iemand die pas onder de -5 graden overgaat tot het dragen van een trui :D )

Kortom het heeft met wonen niets van doen. :P
pi_216150728
quote:

[..]
Hier zo'n woning aan alle kanten geïsoleerd t/m platte dak van de badkamer aan toe. Dat plus houtkachel, Scheelt enorm!!

Trucje: gebruik de vele loze tussenruimtes tussen kamers en zolder etc. Daar kan je heel veel isolatiemateriaal (chips, EPS) in kwijt.

[ Bericht 7% gewijzigd door blomke op 02-01-2025 19:54:37 ]
pi_216150747
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Vergeet de subsidie niet op isolerende maatregelen!! Tikt lekker aan!!
pi_216150811
quote:
Ik gruwel van de eentonigheid en eenvormigheid van die nieuwe huizen. Buiten en waarschijnlijk binnen alles hetzelfde. Waarschijnlijk doen de bewoners ook alles hetzelfde op hetzelfde tijdstip in hetzelfde standje. Iets met genetisch autisme in zo'n wijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')