nee de bejaardenberg zal NOOIT krimpen, nooit door AI en toegspitste medicijnen en voedingquote:Op donderdag 2 januari 2025 12:31 schreef freak1 het volgende:
en de gemiddelde levensverwachting schommelt rond die 80 jaar (give or take a few)
dan gaat de bejaardenberg krimpen.
gaat het tioch het gaat over woningen en de nood voor bejaardenhuisvesting, zeer actueel thema ,voor mijquote:Op donderdag 2 januari 2025 12:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Kan het weer over de woningmarkt gaan?
Jij hebt helemaal geen nood voor bejaardenhuisvesting.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gaat het tioch het gaat over woningen en de nood voor bejaardenhuisvesting, zeer actueel thema ,voor mij
opmerkingen van blijf maar lekker alleen wonen in je veel te grote huis dat is niet zinvol voor een oplossing
ik wil geen appartement ergens ineen straatquote:Op donderdag 2 januari 2025 12:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal geen nood voor bejaardenhuisvesting.
Als jij je huis verkoopt kun je gewoon een appartement huren.
Maar dat wil je niet.
In een weiland echter...quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
ik wil geen appartement ergens ineen straat
dat kan als het maar bij een dorp isquote:
ikheb in drente wel een plaggenhutten gezien , waar men de turf stookt een verlichting van een olie lamp, om 5 uur stond men op en er was geenTV of radio nogquote:Op donderdag 2 januari 2025 12:49 schreef Lichtloper het volgende:
Ik kan me de bejaardenhuizen van vroeger nog wel herinneren. Kleine woonruimtes van ~30 m2, vervallen en oud. Weinig licht. En er hing altijd een onbestemde geur van gekookte kool in de gangen.
Op dat voorzieningenniveau is het best haalbaar om een hoop woningen te realiseren.
you make it very hard not to.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat kan als het maar bij een dorp is
met FSB taxis of buurt taxi gata dat prima em tegenwoordig heb je zulke goede scootmobiels
men moeten stoppen om ouderen van mijn leeftijd (72) als domme onbekwame idioten te beschouwen
yes that maybe true but i am very capable of managing mij own businessquote:
blijkbaar niet wantquote:Op donderdag 2 januari 2025 12:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
yes that maybe true but i am very capable of managing mij own business
mijn huis is onmiddelijk instapbaar als je niet gaat verbouwenquote:Op donderdag 2 januari 2025 13:02 schreef freak1 het volgende:
[..]
blijkbaar niet want
-je gaat totaal niet in op waarom het bijbouwen specifiek voor bejaarden die al een huis hebben helpt aan het tekort aan betaalbare, instapklare woningen
quote:Het aantal 65-plussers bedraagt nu 20,2% van de totale bevolking. Naar verwachting loopt het aantal 65-plussers op naar 4.800.000 in 2040 (CBS, kernprognose 2022-2070) (externe link) (opent in een nieuw venster).
voor isolatie is een extra hypotheek verkrijgbaar he ,quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:22 schreef Bami het volgende:
Vrijwel elk huis is onmiddelijk instapbaar als je niet gaat verbouwen.Toch zie je in de huidige woningmarkt dat ècht instapklare woningen significant veel populairder zijn, en dat woningen die goed onderhouden zijn maar een verouderd interieur hebben niet in die categorie vallen.
Het huis dat wij gekocht hebben is écht instapklaar, als in een keer sauzen en dat is het. Het mijne is dat iets minder, omdat op den duur de badkamer en keuken vervangen moeten worden. Ik denk dat wij enorm geboft hebbenquote:Op donderdag 2 januari 2025 14:22 schreef Bami het volgende:
Vrijwel elk huis is onmiddelijk instapbaar als je niet gaat verbouwen.Toch zie je in de huidige woningmarkt dat ècht instapklare woningen significant veel populairder zijn, en dat woningen die goed onderhouden zijn maar een verouderd interieur hebben niet in die categorie vallen.
Als er nu mensen wonen, kun jij er in principe ook wonen (behalve misschien inderdaad als er nu 2 mensen wonen en jij er met 6 mensen in wil). Wat dat betreft is instapklaar inderdaad een rare term.quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:22 schreef Bami het volgende:
Dan zal de prijs er ook wel naar zijn denk ik?quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:13 schreef blomke het volgende:
Hier vliegen zelfs de meest aftandse huizen weg, ongeacht interieur. Sterker nog: fatsoenlijke moderne, perfect onderhouden huizen staan hier niet eens te koop. Huizen zijn vaak te koop omdat er een oud iemand tussen 6 planken uitgedragen is.
Als je van 5 ton voor een tussenwoning "vind dat de prijs daar naar is" wel ja: https://www.funda.nl/deta(...)s-zeeweg-6/43743656/quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dan zal de prijs er ook wel naar zijn denk ik?
Als je huis beter geïsoleerd moet worden en nieuwe kozijnen (en ramen) moet hebben is het verre van instapklaar, dan heeft het vast ook een keuken en badkamer uit het jaar kruik.quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor isolatie is een extra hypotheek verkrijgbaar he ,
betere kozijnen enzo, net vloertje erbij
Over het algemeen is een huis wat nog verbouwd moet worden niet zoveel goedkoper als de verbouwing kost.quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dan zal de prijs er ook wel naar zijn denk ik?
Het oog wil ook wat leandra.quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Over het algemeen is een huis wat nog verbouwd moet worden niet zoveel goedkoper als de verbouwing kost.
Het voordeel als je het zelf nog moet doen is dat het wel gebeurt zoals jij het wilt, en je niet met allerlei decoratieve "net niet" oplossingen zit waarbij ze de duurzaamheid "vergeten" zijn, en die je er weer uit moet slopen om het wel te verduurzamen.
Ik ben afgelopen voorjaar met mijn zusje bij een heel schattig jaren 30 huisje wezen kijken, helemaal "instapklaar" uiteraard, maar vooral optisch opgeleukt, om de hut te verduurzamen moest je die hele Barbieverbouwing er weer uit slopen.
Enfin; Dat is m niet geworden en ze heeft een paar weken later een levensloopbestendige nieuwbouwwoning gekocht, triple glas, grondgebonden warmtepomp.... al met al zit ze daar straks voor minder een stuk comfortabeler.
ja mijn generatie was al blij als er bouwbehang op de muren zat , dat scheelde weer de kosten van de behangerquote:Op donderdag 2 januari 2025 15:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je huis beter geïsoleerd moet worden en nieuwe kozijnen (en ramen) moet hebben is het verre van instapklaar, dan heeft het vast ook een keuken en badkamer uit het jaar kruik.
Dat jij het best vindt om er te blijven wonen betekent niet dat het naar de huidige maatstaven onder "instapklaar" valt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |