abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:33:02 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216145734
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:31 schreef freak1 het volgende:

en de gemiddelde levensverwachting schommelt rond die 80 jaar (give or take a few)
dan gaat de bejaardenberg krimpen.
nee de bejaardenberg zal NOOIT krimpen, nooit door AI en toegspitste medicijnen en voeding
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:34:32 #227
323876 michaelmoore
pi_216145759
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Kan het weer over de woningmarkt gaan?
gaat het tioch het gaat over woningen en de nood voor bejaardenhuisvesting, zeer actueel thema ,voor mij

opmerkingen van blijf maar lekker alleen wonen in je veel te grote huis dat is niet zinvol voor een oplossing
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:37:21 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216145793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
gaat het tioch het gaat over woningen en de nood voor bejaardenhuisvesting, zeer actueel thema ,voor mij

opmerkingen van blijf maar lekker alleen wonen in je veel te grote huis dat is niet zinvol voor een oplossing
Jij hebt helemaal geen nood voor bejaardenhuisvesting.
Als jij je huis verkoopt kun je gewoon een appartement huren.

Maar dat wil je niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:38:05 #229
323876 michaelmoore
pi_216145803
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Jij hebt helemaal geen nood voor bejaardenhuisvesting.
Als jij je huis verkoopt kun je gewoon een appartement huren.

Maar dat wil je niet.
ik wil geen appartement ergens ineen straat

dat lost niets op , ik wilwel graag savonds aanspraak en kaarten
pi_216145836
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
ik wil geen appartement ergens ineen straat

In een weiland echter...
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_216145933
Ik kan me de bejaardenhuizen van vroeger nog wel herinneren. Kleine woonruimtes van ~30 m2, vervallen en oud. Weinig licht. En er hing altijd een onbestemde geur van gekookte kool in de gangen.

Op dat voorzieningenniveau is het best haalbaar om een hoop woningen te realiseren.
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:55:35 #232
323876 michaelmoore
pi_216145996
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:40 schreef nostra het volgende:

[..]
In een weiland echter...
dat kan als het maar bij een dorp is

met FSB taxis of buurt taxi gaat dat prima en tegenwoordig heb je zulke goede scootmobiels

men moeten stoppen om ouderen van mijn leeftijd (72) als domme onbekwame idioten te beschouwen

VBekijk deze YouTube-video
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:56:17 #233
323876 michaelmoore
pi_216146003
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:49 schreef Lichtloper het volgende:
Ik kan me de bejaardenhuizen van vroeger nog wel herinneren. Kleine woonruimtes van ~30 m2, vervallen en oud. Weinig licht. En er hing altijd een onbestemde geur van gekookte kool in de gangen.

Op dat voorzieningenniveau is het best haalbaar om een hoop woningen te realiseren.
ikheb in drente wel een plaggenhutten gezien , waar men de turf stookt een verlichting van een olie lamp, om 5 uur stond men op en er was geenTV of radio nog
pi_216146011
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat kan als het maar bij een dorp is

met FSB taxis of buurt taxi gata dat prima em tegenwoordig heb je zulke goede scootmobiels

men moeten stoppen om ouderen van mijn leeftijd (72) als domme onbekwame idioten te beschouwen
you make it very hard not to.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:57:41 #235
323876 michaelmoore
pi_216146018
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:56 schreef freak1 het volgende:

[..]
you make it very hard not to.
yes that maybe true but i am very capable of managing mij own business
pi_216146064
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
yes that maybe true but i am very capable of managing mij own business
blijkbaar niet want
-je gaat totaal niet in op waarom het bijbouwen specifiek voor bejaarden die al een huis hebben helpt aan het tekort aan betaalbare, instapklare woningen
-je gaat er maar vanuit dat jouw huis kant en klaar gebruikt kan worden door de mensen die het het hardste nodig hebben
-je blijft maar door zaniken over je eigen zorgvraag ipv de noodzaak en wat er nodig is voor de grote groep

lees rustig dit maar
https://kl.nl/opinie/geen(...)-met-ouderenwelzijn/
en zogauw je weer op de inhoud van het topic, dus over de algehele woningmarkt een discussie kan voeren ben je van harte welkom het gesprek te voeren. zolang je selectief blijft quoten en volledig met oogkleppen op blijft focussen op "wat goed voor mij is en de rest kan erin zakken" zijn er een aantal andere 70 plussers in dit topic waar je het prima mee kan vinden.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  donderdag 2 januari 2025 @ 13:09:29 #237
323876 michaelmoore
pi_216146120
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 13:02 schreef freak1 het volgende:

[..]
blijkbaar niet want
-je gaat totaal niet in op waarom het bijbouwen specifiek voor bejaarden die al een huis hebben helpt aan het tekort aan betaalbare, instapklare woningen

mijn huis is onmiddelijk instapbaar als je niet gaat verbouwen

het huidige systeem van ZZP zorg is niet betaalbaar voor jou en niet haalbaar voor het aantal werkenden, ouderen moeten meer VOOR ELKAAR kunne doen
in 2060 zijn er 8 miljoen ouderen

\Daarnaast is het bouwen van 300 bejaardenhokjes van( 20m2 per persoon )eenvoudiger dan 300 aparte woningen en levert wel snel 300 bestaande woningen op , huur , koop , groot , klein , heel groot die te splitsen zijn
quote:
Het aantal 65-plussers bedraagt nu 20,2% van de totale bevolking. Naar verwachting loopt het aantal 65-plussers op naar 4.800.000 in 2040 (CBS, kernprognose 2022-2070) (externe link) (opent in een nieuw venster).

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 02-01-2025 13:33:07 ]
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 13:40:47 #238
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216146457
klaar met dat offtopic gedoe
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216147023
Vrijwel elk huis is onmiddelijk instapbaar als je niet gaat verbouwen. :') Toch zie je in de huidige woningmarkt dat ècht instapklare woningen significant veel populairder zijn, en dat woningen die goed onderhouden zijn maar een verouderd interieur hebben niet in die categorie vallen.
  donderdag 2 januari 2025 @ 14:37:10 #240
323876 michaelmoore
pi_216147151
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 14:22 schreef Bami het volgende:
Vrijwel elk huis is onmiddelijk instapbaar als je niet gaat verbouwen. :') Toch zie je in de huidige woningmarkt dat ècht instapklare woningen significant veel populairder zijn, en dat woningen die goed onderhouden zijn maar een verouderd interieur hebben niet in die categorie vallen.
voor isolatie is een extra hypotheek verkrijgbaar he ,
betere kozijnen enzo, net vloertje erbij
  Moderator / Redactie FP donderdag 2 januari 2025 @ 14:39:08 #241
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_216147178
quote:
Het huis dat wij gekocht hebben is écht instapklaar, als in een keer sauzen en dat is het. Het mijne is dat iets minder, omdat op den duur de badkamer en keuken vervangen moeten worden. Ik denk dat wij enorm geboft hebben :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_216147481
Hier vliegen zelfs de meest aftandse huizen weg, ongeacht interieur. Sterker nog: fatsoenlijke moderne, perfect onderhouden huizen staan hier niet eens te koop. Huizen zijn vaak te koop omdat er een oud iemand tussen 6 planken uitgedragen is.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216147486
quote:
Als er nu mensen wonen, kun jij er in principe ook wonen (behalve misschien inderdaad als er nu 2 mensen wonen en jij er met 6 mensen in wil). Wat dat betreft is instapklaar inderdaad een rare term.

Wij hebben hier ook eerst een half jaar met een lek raam (het grote in de woonkamer) en een uit elkaar vallende keuken gezeten, omdat we rustig wat opties op een rij wilden zetten. Het ging prima, zoals de oude bewoners er ook tijden mee hebben geleefd. Tussen overdracht en bewoning zaten bij ons 3 dagen, moest ook wel want 2 dagen later waren we ons oude huis kwijt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP donderdag 2 januari 2025 @ 15:16:33 #244
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_216147519
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 15:13 schreef blomke het volgende:
Hier vliegen zelfs de meest aftandse huizen weg, ongeacht interieur. Sterker nog: fatsoenlijke moderne, perfect onderhouden huizen staan hier niet eens te koop. Huizen zijn vaak te koop omdat er een oud iemand tussen 6 planken uitgedragen is.
Dan zal de prijs er ook wel naar zijn denk ik?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_216147595
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 15:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Als je van 5 ton voor een tussenwoning "vind dat de prijs daar naar is" wel ja: https://www.funda.nl/deta(...)s-zeeweg-6/43743656/

[ Bericht 7% gewijzigd door blomke op 02-01-2025 15:29:47 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 2 januari 2025 @ 15:28:34 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216147669
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 14:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voor isolatie is een extra hypotheek verkrijgbaar he ,
betere kozijnen enzo, net vloertje erbij
Als je huis beter geïsoleerd moet worden en nieuwe kozijnen (en ramen) moet hebben is het verre van instapklaar, dan heeft het vast ook een keuken en badkamer uit het jaar kruik.
Dat jij het best vindt om er te blijven wonen betekent niet dat het naar de huidige maatstaven onder "instapklaar" valt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 januari 2025 @ 15:33:58 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216147743
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 15:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Over het algemeen is een huis wat nog verbouwd moet worden niet zoveel goedkoper als de verbouwing kost.
Het voordeel als je het zelf nog moet doen is dat het wel gebeurt zoals jij het wilt, en je niet met allerlei decoratieve "net niet" oplossingen zit waarbij ze de duurzaamheid "vergeten" zijn, en die je er weer uit moet slopen om het wel te verduurzamen.

Ik ben afgelopen voorjaar met mijn zusje bij een heel schattig jaren 30 huisje wezen kijken, helemaal "instapklaar" uiteraard, maar vooral optisch opgeleukt, om de hut te verduurzamen moest je die hele Barbieverbouwing er weer uit slopen.
Enfin; Dat is m niet geworden en ze heeft een paar weken later een levensloopbestendige nieuwbouwwoning gekocht, triple glas, grondgebonden warmtepomp.... al met al zit ze daar straks voor minder een stuk comfortabeler.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216148120
Er gaan momenteel blijkbaar wel veel woningen over de toonbank en verhogingen van hypotheken. Volgens onze hypotheekadviseur is het lange tijd niet zo druk geweest als nu.

De rente daalt langzaam dus ze mag de tijd nemen voor ons ;)
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 16:12:54 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216148192
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 15:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Over het algemeen is een huis wat nog verbouwd moet worden niet zoveel goedkoper als de verbouwing kost.
Het voordeel als je het zelf nog moet doen is dat het wel gebeurt zoals jij het wilt, en je niet met allerlei decoratieve "net niet" oplossingen zit waarbij ze de duurzaamheid "vergeten" zijn, en die je er weer uit moet slopen om het wel te verduurzamen.

Ik ben afgelopen voorjaar met mijn zusje bij een heel schattig jaren 30 huisje wezen kijken, helemaal "instapklaar" uiteraard, maar vooral optisch opgeleukt, om de hut te verduurzamen moest je die hele Barbieverbouwing er weer uit slopen.
Enfin; Dat is m niet geworden en ze heeft een paar weken later een levensloopbestendige nieuwbouwwoning gekocht, triple glas, grondgebonden warmtepomp.... al met al zit ze daar straks voor minder een stuk comfortabeler.
Het oog wil ook wat leandra. :D

Ik heb een aantal vrienden met nieuwbouw en die gaan toch allemaal voor strak, kaal, leeg look. Zeg maar rustiek met industriele elementen zo uit de vt wonen. :D

Vind dat sowieso wel lastig kwa interieur ook je zit vaak vast aan kringloop als je iets leuks wil. De huidige mode is zo er ja hoe zeg je dat, huidig. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 2 januari 2025 @ 16:20:19 #250
323876 michaelmoore
pi_216148266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 15:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je huis beter geïsoleerd moet worden en nieuwe kozijnen (en ramen) moet hebben is het verre van instapklaar, dan heeft het vast ook een keuken en badkamer uit het jaar kruik.
Dat jij het best vindt om er te blijven wonen betekent niet dat het naar de huidige maatstaven onder "instapklaar" valt.
ja mijn generatie was al blij als er bouwbehang op de muren zat , dat scheelde weer de kosten van de behanger

een keuken was altijd van graniet en een CV bestond nog niet, het kolenhok was in de schuur, enkel glas en de kozijnen was vurenhout , maar ja wat wil je voor 22.000 gulden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')