abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 december 2024 @ 18:53:54 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215946548
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

2024 Presidentsverkiezing

NOS Amerika Kiest - Vanaf 5 november 23.15 te zien op NPO1
NOS Liveblog: https://nos.nl/collectie/13966/liveblog/2543248

CNN Livestream: Te zien op HBO MAX.
> Vanaf 6 november 02.00 uur te zien op het Youtube kanaal: Bekijk deze YouTube-video

Wanneer sluiten de stemlokalen? 6 November Nederlandse tijd

Live results / Live uitslagen
https://apnews.com/projects/election-results-2024/

pi_215946713
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 18:53 schreef VoMy het volgende:

[..]
Over wie heb je het nu?
Over een ieder die de flauwekul gelooft dat als Rusland niet gestopt word in Oekraïne de rest van Europa eraan moet geloven.
Figuren zoals Laurens Dassen, Paternotte, Brekelmans en Rutte hebben ongeveer hetzelfde gezegd ook bij de kletstafels zonder dat ze kritisch werden bevraagd door lieden van de oppositie en lieden in de media.
Ik weet dat er ook op dit forum genoeg mensen zijn die dit standpunt delen.
  zaterdag 21 december 2024 @ 19:13:24 #3
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215946735
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Over een ieder die de flauwekul gelooft dat als Rusland niet gestopt word in Oekraïne de rest van Europa eraan moet geloven.

Geef eens een quote van iemand die zegt dat alle landen hun defensiebudget naar 5% moeten brengen. Je namenopsomming zegt me niet zoveel. Welke mensen zeggen dat het budget omhoog moet naar 5%, behalve Trump?
pi_215946801
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 18:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Erg slechte zaak, ik hoop dat het slechts een onderhandelingstactiek is want het laatste wat we kunnen gebruiken is de idiote overtuiging dat we met wapens sturen een einde aan de oorlog kunnen maken.
Nou ja, als Trump niet bereid is de daad bij het woord te voegen is het een nogal domme onderhandelingstactiek. Zulke dreigementen werken alleen als je ook daadwerkelijk doet wat je zegt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215946822
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2024 18:29 schreef Rnie het volgende:

[..]
Waarom zou je als NAVO niet meegaan met het plan om 5% uit te geven dan? Binnen dit topic las ik dat we te maken hebben met een uiterst kwaadaardig regime. :Y Als ik het voor het zeggen zou hebben, dan had ik zelfs geopperd om 10% uit te geven.

Elke Euro telt....Fuck Poetin Yeah! Of toch niet? Moeten we onszelf ook nog zien te redden?
Kun je uitleggen waarom de door jou genoemde 10 procent nodig is? Of de 5 procent van Trump? Waarom volstaat 2 procent per lidstaat niet?
  zaterdag 21 december 2024 @ 19:22:57 #6
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215946831
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 18:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Erg slechte zaak, ik hoop dat het slechts een onderhandelingstactiek is want het laatste wat we kunnen gebruiken is de idiote overtuiging dat we met wapens sturen een einde aan de oorlog kunnen maken.
Ik denk dat de oorlog heel snel voorbij is als er geen wapens gestuurd worden. Dan wint Putin en het is voorbij. Is dat wat je wil?
pi_215946869
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik denk dat de oorlog heel snel voorbij is als er geen wapens gestuurd worden. Dan wint Putin en het is voorbij. Is dat wat je wil?
Wat ik wil is dat er gepraat word over het beëindigen van de oorlog. Kortom ik wil Trump, Putin en Zelensky rond de tafel hebben eventueel met Rutte erbij en zo tot een overeenkomst komen.
pi_215946888
Er valt niet te praten met Putin. Die man heeft zo'n beetje ieder verdrag en overeenkomst geschonden dat Rusland getekend heeft. De naiviteit, godsamme :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_215946889
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:13 schreef VoMy het volgende:

[..]
Geef eens een quote van iemand die zegt dat alle landen hun defensiebudget naar 5% moeten brengen. Je namenopsomming zegt me niet zoveel. Welke mensen zeggen dat het budget omhoog moet naar 5%, behalve Trump?
Niemand heeft geroepen dat het budget naar 5% moet. Ik zeg alleen dat je niet moet klagen als men zoiets eist als je er heilig van bent overtuigd dat Putin na Oekraïne de rest van Europa wil veroveren.
pi_215946915
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:28 schreef Barbusse het volgende:
Er valt niet te praten met Putin. Die man heeft zo'n beetje ieder verdrag geschonden dat Rusland getekend heeft. De naiviteit, godsamme :')
Dan praat je niet, dan blijf je maar geld en wapens sturen tot dat de zaak nog verder escaleert. Als het dan op het punt komt om buiten wapens ook manschappen te sturen dan hoop ik dat jij jezelf vrijwillig aanmeld bij de dichtstbijzijnde kazerne. Het budget moet dan wellicht naar 5% om al die ongemotiveerde Nederlanders te trainen en te bewapenen.
  zaterdag 21 december 2024 @ 19:32:18 #11
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215946933
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Niemand heeft geroepen dat het budget naar 5% moet.
Dus alleen Trump en zijn aanhang wil dit en de rest wil dit niet?
  zaterdag 21 december 2024 @ 19:33:11 #12
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215946953
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat ik wil is dat er gepraat word over het beëindigen van de oorlog. Kortom ik wil Trump, Putin en Zelensky rond de tafel hebben eventueel met Rutte erbij en zo tot een overeenkomst komen.
Dan zal je de wapenleveringen moeten opvoeren. Ik snap niet zo goed waarom je wapenleveringen wil stoppen, denk je dat dit de zaak helpt?
Ik denk dat Putin gaat niet komen als ie niet gedwongen wordt.
pi_215946978
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nou ja, als Trump niet bereid is de daad bij het woord te voegen is het een nogal domme onderhandelingstactiek. Zulke dreigementen werken alleen als je ook daadwerkelijk doet wat je zegt.
Helemaal gelijk en ik geloof oprecht dat Trump dit best durft te doen. Er is namelijk volop steun van beide partijen om deze oorlog voort te zetten.
  zaterdag 21 december 2024 @ 19:36:23 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215946993
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:28 schreef Barbusse het volgende:
Er valt niet te praten met Putin. Die man heeft zo'n beetje ieder verdrag en overeenkomst geschonden dat Rusland getekend heeft. De naiviteit, godsamme :')
Appeasementpolitiek werkt, echt, heus
pi_215946996
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dan zal je de wapenleveringen moeten opvoeren. Ik snap niet zo goed waarom je wapenleveringen wil stoppen, denk je dat dit de zaak helpt?
Ik denk dat Putin gaat niet komen als ie niet gedwongen wordt.
Kortom je wil de onderhandelingspositie van Zelensky verbeteren. Risicovol plan gezien het feit dat Putin geen gezichtsverlies kan veroorloven. Putin gaat het veroverde deel van Oekraïne echt niet zomaar opgeven.
pi_215947030
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dan praat je niet, dan blijf je maar geld en wapens sturen tot dat de zaak nog verder escaleert. Als het dan op het punt komt om buiten wapens ook manschappen te sturen dan hoop ik dat jij jezelf vrijwillig aanmeld bij de dichtstbijzijnde kazerne. Het budget moet dan wellicht naar 5% om al die ongemotiveerde Nederlanders te trainen en te bewapenen.
Zie hier een voorbeeld van het voeren van een valse discussie door je. Alles in extreme hyperbolen neerzetten. Check.

Dit is van hetzelfde niveau als dat ik van jou verwacht dat je na Trump's inauguratie naar de VS gaat om vrijwillig mee te helpen om die door jou oh zo gehate illigalen te deporteren.

Man man man wat een cynische kleuter ben je toch ook :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_215947061
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:28 schreef Barbusse het volgende:
Als dat dus volgens jou niet werkt, wat is dan de concrete oplossing?
De enige echte.
  zaterdag 21 december 2024 @ 19:42:20 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215947069
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:41 schreef Rnie het volgende:

[..]
Als dat dus niet werkt, wat is dan de concrete oplossing?
Pas 10000000x genoemd. Rusland laten verliezen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215947076
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
Pas 10000000x genoemd. Rusland laten verliezen.
Hoe dan?
De enige echte.
  zaterdag 21 december 2024 @ 19:43:26 #20
38496 Perrin
pi_215947081
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:43 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hoe dan?
Oekraine steunen, Rusland isoleren.
pi_215947103
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Rusland isoleren.
Voor altijd enzo?
De enige echte.
  zaterdag 21 december 2024 @ 19:45:44 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215947114
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:44 schreef Rnie het volgende:

[..]
Voor altijd enzo?
Tot het voorbij is he.
pi_215947138
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:45 schreef VoMy het volgende:

[..]
Tot het voorbij is he.
En daarna stoppen we met Rusland te isoleren?
De enige echte.
pi_215947148
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:44 schreef Rnie het volgende:

[..]
Voor altijd enzo?
Als dat nodig is. Dat is aan de Russische bevolking.
  zaterdag 21 december 2024 @ 19:49:21 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215947165
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:47 schreef Rnie het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met het ontdekken van de betekenis van het woord voorbij.

Oorlogen stoppen meestal ook als ze voorbij zijn. Bizar hoe dat gaat.
  zaterdag 21 december 2024 @ 19:51:01 #26
38496 Perrin
pi_215947187
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:48 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als dat nodig is. Dat is aan de Russische bevolking.
Inderdaad.

Als ze een regering regelen die een beetje normaal samenwerkt met hun buren, kan het weer normaliseren.

Als ze de volgende oorlogszuchtige dictator op het schild hijsen dan gaat de ellende door.
pi_215947275
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Helemaal gelijk en ik geloof oprecht dat Trump dit best durft te doen. Er is namelijk volop steun van beide partijen om deze oorlog voort te zetten.
Maar jij riep maandenlang dat Trump zou stoppen met wapensteun en dat hij daarmee een einde zou maken aan de oorlog

Want Biden was volgens jou maar stom met z'n wapensteun, dement en oorlogszuchtig.
pi_215947422
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met het ontdekken van de betekenis van het woord voorbij.

Oorlogen stoppen meestal ook als ze voorbij zijn. Bizar hoe dat gaat.
Ik ben nu al optimistisch.

Van 2 naar 5%, let's go! _O_
De enige echte.
pi_215947507
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar jij riep maandenlang dat Trump zou stoppen met wapensteun en dat hij daarmee een einde zou maken aan de oorlog

Want Biden was volgens jou maar stom met z'n wapensteun, dement en oorlogszuchtig.
Niet alleen ik riep dat, Trump riep dat zelf ook, ik zou het erg jammer vinden als Trump de demente Biden achterna gaat wat betreft buitenlandpolitiek.
pi_215947548
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:39 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Zie hier een voorbeeld van het voeren van een valse discussie door je. Alles in extreme hyperbolen neerzetten. Check.

Dit is van hetzelfde niveau als dat ik van jou verwacht dat je na Trump's inauguratie naar de VS gaat om vrijwillig mee te helpen om die door jou oh zo gehate illigalen te deporteren.

Man man man wat een cynische kleuter ben je toch ook :')
Dat is toch de logische conclusie van het niet willen praten en zaken militair op lossen.
Geloof je nu werkelijk dat Putin uiteindelijk terug trekt als hij alleen maar met Oekraïne te maken heeft? Wat laat jouw dat denken?
  zaterdag 21 december 2024 @ 20:14:31 #31
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215947574
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2024 20:05 schreef Rnie het volgende:

[..]

Dit snap ik even niet, waarom zouden we naar 5% gaan?
pi_215947620
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Oekraine steunen, Rusland isoleren.
Isoleren van het westen, hoe zit het met de rest van de wereld? Landen zoals China, India etc etc. Hoe ga je die overtuigen om Rusland te isoleren?
pi_215950170
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 20:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is toch de logische conclusie van het niet willen praten en zaken militair op lossen.
Geloof je nu werkelijk dat Putin uiteindelijk terug trekt als hij alleen maar met Oekraïne te maken heeft? Wat laat jouw dat denken?
En weer maak je een valse voorstelling van zaken en baseer je daar je argumentatie op :')

Je hoeft niet te 'vragen' welke valse voorstelling van zaken, want dat weet je namelijk dondersgoed. Weer een poging tot discussie ontsporen van je. Zoals gewoonlijk.
  zaterdag 21 december 2024 @ 22:43:21 #34
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215950674
3% op termijn is een serieuze mogelijkheid, dat betekent al een absurde hoeveelheid geld binnen Europa. Ruim voldoende om een hele serieuze defensie van op te bouwen.

Alleen voor Nederland zou dat betekenen van 24 miljard naar 36 miljard. Per jaar. 5% is volstrekt onzinnig.

Beter zouden we pakweg de helft van die 12 miljard samen met de rest van Europa aan Oekraïne besteden via een Europese defensie industrie.
  zaterdag 21 december 2024 @ 22:47:42 #35
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215950731
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:47 schreef Rnie het volgende:

[..]
Als het goed is heb je daar op de basisschool of misschien middelbare school een mooi voorbeeld van gekregen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215950809
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 20:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dit snap ik even niet, waarom zouden we naar 5% gaan?
Nou goed, Rutte wilt naar 3%, Trump naar 5%. 4% zal dan een mooie middenweg zijn.

quote:
NATO Secretary-General Mark Rutte has partially sided with Trump on this issue. "We will have to spend more … It will be much more than the 2 percent. I’m clear about that," Rutte said during the European Political Community summit in Budapest last month.

“It is time to shift to a wartime mindset," Rutte later said following reports that NATO will set a new spending target of 3 percent of GDP by 2030.
https://www.politico.eu/a(...)se-defence-spending/
De enige echte.
pi_215950832
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 22:54 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nou goed, Rutte wilt naar 3%, Trump naar 5%. 4% zal dan een mooie middenweg zijn.
[..]

4% zou een half procentpunt meer zijn dan wat de Amerikanen op het moment uitgeven en het dubbele van ons. Echt achterlijk veel.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 21-12-2024 23:07:58 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_215950996
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 19:45 schreef VoMy het volgende:

[..]
Tot het voorbij is he.
Ik reken daar niet op eigenlijk. Duitsland heeft al een aantal jaar op die manier het conflict aangevlogen, zo weinig mogelijk steun geven, zo min mogelijk schepen verbranden, zo dat als Rusland dan financieel aan de grond zit, ze de afzet markt en het netwerk nog hebben. Maar dat werkt niet als je ziet dat alles dat achter Putin komt net zo nationalistisch is, of nog erger. En eer dat machtsvacuum is opgelost is er alleen een land in chaos over.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zaterdag 21 december 2024 @ 23:10:54 #39
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215951022
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 23:08 schreef Sabata het volgende:

[..]
Ik reken daar niet op eigenlijk. Duitsland heeft al een aantal jaar op die manier het conflict aangevlogen, zo weinig mogelijk steun geven, zo min mogelijk schepen verbranden, zo dat als Rusland dan financieel aan de grond zit, ze de afzet markt en het netwerk nog hebben. Maar dat werkt niet als je ziet dat alles dat achter Putin komt net zo nationalistisch is, of nog erger. En eer dat machtsvacuum is opgelost is er alleen een land in chaos over.

Maar dan ietwat groter. Misschien kunnen we daar ook de IS en dat soort clubjes eerst naar toe lokken. En dan een gigantische koepel erop.

Wel door de Amerikanen gemaakt natuurlijk (om toch nog een beetje ontopic te blijven).
  zaterdag 21 december 2024 @ 23:39:38 #40
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215951357
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 22:54 schreef Rnie het volgende:

[..]
[..]
https://www.politico.eu/a(...)se-defence-spending/
Maar de NAVO-landen gaan er zelf over, niet Rutte of Trump.
pi_215953061
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 december 2024 22:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En weer maak je een valse voorstelling van zaken en baseer je daar je argumentatie op :')

Je hoeft niet te 'vragen' welke valse voorstelling van zaken, want dat weet je namelijk dondersgoed. Weer een poging tot discussie ontsporen van je. Zoals gewoonlijk.
Jij leeft in de fantasie dat wapens en geld sturen de oplossing is. Je wilt niet dat er gepraat word, je hoopt op een overwinning over de rug van talloze dode Oekraïners. Die strategie word nu al drie jaar toegepast. Hoe vind je zelf dat het gaat? Is er al enige vooruitgang geboekt? Kun je wijzen op enige successen die de Oekraïners hebben geboekt? Zo ver ik weet zitten de Russen nog steeds diep ingegraven in Oekraïne.

Ondertussen verdwijnt de industrie in Duitsland en ondanks de groene transitie die volgens de progressieven soelaas zou bieden zijn de kosten voor energie nog torenhoog.
  zondag 22 december 2024 @ 09:50:27 #42
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215953089
Wilt. :N
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215953369
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 09:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jij leeft in de fantasie dat wapens en geld sturen de oplossing is. Je wilt niet dat er gepraat word, je hoopt op een overwinning over de rug van talloze dode Oekraïners. Die strategie word nu al drie jaar toegepast. Hoe vind je zelf dat het gaat? Is er al enige vooruitgang geboekt? Kun je wijzen op enige successen die de Oekraïners hebben geboekt? Zo ver ik weet zitten de Russen nog steeds diep ingegraven in Oekraïne.

Ondertussen verdwijnt de industrie in Duitsland en ondanks de groene transitie die volgens de progressieven soelaas zou bieden zijn de kosten voor energie nog torenhoog.

Dode Oekrainers boeien je niet, dus dat argument hoef je niet te maken. Alleen je persoonlijke rijkdom gaat jou aan het hart. Daar wil je niets voor inleveren. Anderen kunnen in de modder zakken. Dat lees ik al jaren in jouw posts tussen de regels door, dus wellicht moet je dan stoppen met empathie voor anderen veinzen. Als rechts-religieuze libertarier heb je daar immers weinig mee op.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215953826
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 10:14 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dode Oekrainers boeien je niet, dus dat argument hoef je niet te maken. Alleen je persoonlijke rijkdom gaat jou aan het hart. Daar wil je niets voor inleveren. Anderen kunnen in de modder zakken. Dat lees ik al jaren in jouw posts tussen de regels door, dus wellicht moet je dan stoppen met empathie voor anderen veinzen. Als rechts-religieuze libertarier heb je daar immers weinig mee op.
Dode Oekraïners boeien mij zeker, volgens mij ben ik de enige hier in dit topic die consequent oproept tot vredesbesprekingen. Maar wat ik nog belangrijker vind is de toekomst van dit continent.
Dit continent is arm aan grondstoffen en niet klaar voor een lang slepend onnodig conflict met een land (Rusland) waar we qua grondstoffen behoorlijk afhankelijk van zijn.
Leuk hoor dat je denkt het morele gelijk aan je kant te hebben maar als je denkt dat het morele aspect de drijfveer is van deze oorlog dan kom je bedrogen uit.
pi_215953938
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 10:14 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Het is pure cynische hypocrisie.

Tegen abortus zijn, want moord. Tegelijkertijd geen donder geven zodra het kind geboren is want eigen verantwoordelijkheid.

Boos zijn dat een CEO van big pharma uit pure wanhoop om een kapot systeem vermoord wordt maar het prima vinden dat een Rittenhouse als minderjarige een staatsgrens oversteekt met een aanvalswapen en 2 mensen vermoordt terwijl hij daar wettelijk gezien niet eens had mogen zijn.

Boos zijn op BLM (George Floydd had het immers aan zichzelf te danken dat een politieagent minutenlang zonder reden z'n knie in z'n nek legde) en opzettelijk de rellen en vreedzame demonstraties op 1 grote hoop gooien, maar unite the right en met name Jan 6th waren 'wandelingetjes' waar niks ernstigs gebeurde.

De morele rot van maga en hun aanhang kent geen grenzen...
pi_215954149
quote:
15s.gif Op zondag 22 december 2024 11:11 schreef Barbusse het volgende:
Tegen abortus zijn, want moord. Tegelijkertijd geen donder geven zodra het kind geboren is want eigen verantwoordelijkheid.

Valt dit onder het kopje MAGA joh? We leren elke dag wat bij in dit topic.
De enige echte.
pi_215954427
quote:
2s.gif Op zondag 22 december 2024 11:29 schreef Rnie het volgende:

[..]
Valt dit onder het kopje MAGA joh? We leren elke dag wat bij in dit topic.
Graag gedaan, Henk.
pi_215955051
quote:
15s.gif Op zondag 22 december 2024 11:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het is pure cynische hypocrisie.

Boos zijn dat een CEO van big pharma uit pure wanhoop om een kapot systeem vermoord wordt maar het prima vinden dat een Rittenhouse als minderjarige een staatsgrens oversteekt met een aanvalswapen en 2 mensen vermoordt terwijl hij daar wettelijk gezien niet eens had mogen zijn.

Boos zijn op BLM (George Floydd had het immers aan zichzelf te danken dat een politieagent minutenlang zonder reden z'n knie in z'n nek legde) en opzettelijk de rellen en vreedzame demonstraties op 1 grote hoop gooien, maar unite the right en met name Jan 6th waren 'wandelingetjes' waar niks ernstigs gebeurde.

De morele rot van maga en hun aanhang kent geen grenzen...
Toch knap hoe je de media talking points weet op te lepelen.
Uiteraard met een hoop stropoppen en halve waarheden maar goed zo rollen we in dit topic.
pi_215955942
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2024 20:05 schreef Rnie het volgende:

[..]

Het Nederlandse leger kan niet eens genoeg mensen vinden om 2% aan uit te geven, laat staan 5%. Er staan nu al 4000 vacatures open en dan zitten we nog niet eens op 2%
pi_215955971
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 13:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Uiteraard met een hoop stropoppen en halve waarheden maar goed zo rollen we in dit topic.
Dat zijn geen media talking points, dat ben jij. Maar dat je geen verantwoording aflegt voor je eigen uitspraken mag geen verrassing meer heten.
pi_215956027
quote:
10s.gif Op zondag 22 december 2024 14:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat zijn geen media talking points, dat ben jij. Maar dat je geen verantwoording aflegt voor je eigen uitspraken mag geen verrassing meer heten.
Uitspraken die jij mij toebedeelt? Lol nee daar ga ik geen verantwoording voor af leggen. Dat zou een mooie boel worden zeg.
pi_215956178
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 14:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Uitspraken die jij mij toebedeelt? Lol nee daar ga ik geen verantwoording voor af leggen. Dat zou een mooie boel worden zeg.
Je hebt ze letterlijk gemaakt over de jaren. Hint: mycroft jezelf maar. Maar zoals ik zei; dat je geen verantwoording af wilt leggen voor je eigen uitspraken mag geen verrassing meer heten.
pi_215956405
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 14:00 schreef Superstom het volgende:

[..]
Het Nederlandse leger kan niet eens genoeg mensen vinden om 2% aan uit te geven, laat staan 5%. Er staan nu al 4000 vacatures open en dan zitten we nog niet eens op 2%
Vacatures? Alsof het nog een keuze is? Het is verdomme oorlog en we moeten zo veel mogelijk doen om het kwaadaardige regime te isoleren van de rest van de wereld. Hoe sneller, hoe beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rnie op 22-12-2024 14:51:38 ]
De enige echte.
  Vis een optie? zondag 22 december 2024 @ 16:26:24 #54
70532 loveli
N
pi_215958714
quote:

[..]
Geen fut om op die post te reageren, maar eens met jou.
crap in = crap out
pi_215959559
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 22 december 2024 @ 17:42:21 #56
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215959662
Trump :')

Binnen no time gaat ie ook weer raaskallen dat hij Groenland wil kopen/ruilen/afpakken.

Wat een oliedomme dude...
pi_215964551
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 17:42 schreef GarlandBriggs het volgende:

Binnen no time gaat ie ook weer raaskallen dat hij Groenland wil kopen/ruilen/afpakken.

Momenteel is het toch Canada als 51e staat? Of zijn we al weer verder in de dolle spiraal naar absolute waanzin?
pi_215965815
Transkinderen zijn weer eens het doelwit. Trump weet wel waar zijn aanhang enthousiast van wordt.

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3ldw274t6ek2d

Maar het is uiteraard voor hun eigen bestwil.

'Levensreddend' of zo ... :|W

[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 23-12-2024 05:24:06 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215965829
quote:

pi_215965836
twitter

Buigen voor Trump, ze likken nog net niet zijn hol schoon lol. Let vooral op die nederige hoofdknikjes, lichaamstaal zegt echt alles.
pi_215965845
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 05:33 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Buigen voor Trump, ze likken nog net niet zijn hol schoon lol. Let vooral op die nederige hoofdknikjes, lichaamstaal zegt echt alles.
Dat heet diplomatie.

Die 5% gaat het natuurlijk nooit worden :D
pi_215965915
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 05:33 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ja Europa dacht na het ineenstorten van de Sovjet Unie, dat Rusland een moderne democratie wordt, die geen bedreiging vormt voor de veiligheid van Europa.
Dat bleek een complete misrekening.

En dus zie je een kentering in Europa op dat gebied.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215965916
quote:
82s.gif Op maandag 23 december 2024 05:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat heet diplomatie.

Klopt, verder zijn ze welgemanierd.
Dat is ook iets dat Maga niet kent.
Ze knikken overigens richting de vraagsteller, niet richting Trump.
pi_215965918
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 07:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, verder zijn ze welgemanierd.
Dat is ook iets dat Maga niet kent.
Ze knikken overigens richting de vraagsteller, niet richting Trump.
Je komt natuurlijk wel veel oprechter over als je dreigt met tarieven!
  maandag 23 december 2024 @ 07:48:00 #65
38496 Perrin
pi_215965955
De President Musk memes worden hem toch een beetje teveel.
twitter
pi_215966058
quote:
82s.gif Op maandag 23 december 2024 05:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat heet diplomatie.

Lol, maar het gaat ook niet bij 2% blijven blijkbaar. Kortom Trump eist en deze figuren bukken en @Kijkertje verkoopt het als diplomatie.
Overigens heb je wel gelijk hoor, ik vind het alleen erg komisch na alle ontwikkelingen in dit topic.
pi_215966232
Maar chivaz met zoveel extra geld voor defensie gaat de oorlog in de Oekraïne natuurlijk niet stoppen terwijl jij ons hier voorspiegelde dat dit trumps plan was. Hoe zit dat nu opeens?
  maandag 23 december 2024 @ 09:09:54 #68
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215966268
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 23:02 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Momenteel is het toch Canada als 51e staat? Of zijn we al weer verder in de dolle spiraal naar absolute waanzin?
Hij zit er nog niet eens en we zitten alweer veel te ver in die spiraal :Y
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 december 2024 @ 09:17:43 #69
862 Arcee
Look closer
pi_215966307
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 23:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
de dolle spiraal naar absolute waanzin
Trump 2025-2029 in a nutshell _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215966353
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 09:05 schreef Basp1 het volgende:
Maar chivaz met zoveel extra geld voor defensie gaat de oorlog in de Oekraïne natuurlijk niet stoppen terwijl jij ons hier voorspiegelde dat dit trumps plan was. Hoe zit dat nu opeens?
Maar basp1 dat doet er toch niet toe? Je gaat als Europeaan toch niet buigen voor de oranje Mussolini? Hij is zo’n enorm gevaar voor de democratie en de rechtsstaat en vervolgens buigen de Europese leiders mee.
Kun je misschien uitleggen waarom verzet nu niet meer nodig is maar dat men nu meebuigt met de grillen van Drumpf?
pi_215966461
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 09:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar basp1 dat doet er toch niet toe? Je gaat als Europeaan toch niet buigen voor de oranje Mussolini? Hij is zo’n enorm gevaar voor de democratie en de rechtsstaat en vervolgens buigen de Europese leiders mee.
Kun je misschien uitleggen waarom verzet nu niet meer nodig is maar dat men nu meebuigt met de grillen van Drumpf?
Ik dacht dat jij zo tegen whataboutism was en dan geef je hier weer een extreem voorbeeld met nog extremere hyperbolen erin. :D

Trump was toch geen oorlogshitser waarom wil hij nu opeens Canada en Panama gaan inlijven? Vragen vragen vragen die uit de compleet paradoxale uitspraken van Trump komen.
pi_215966660
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 09:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik dacht dat jij zo tegen whataboutism was en dan geef je hier weer een extreem voorbeeld met nog extremere hyperbolen erin. :D

Trump was toch geen oorlogshitser waarom wil hij nu opeens Canada en Panama gaan inlijven? Vragen vragen vragen die uit de compleet paradoxale uitspraken van Trump komen.
Prima vragen uiteraard en het antwoord van de mensen hier is natuurlijk dat hij een waanzinnige is. Een dictator, oranje Mussolini die zich laat ringeloren door Putin.
Wat dus de toezegging van die Europese leiders erg bijzonder maakt. Kan iemand mij uitleggen waarom er word geluisterd naar een serieverkrachter en een fascist die de democratie de nek om wou draaien?
  Moderator maandag 23 december 2024 @ 10:36:52 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215966962
Grappig om te zien dat nu iedereen Musk benoemt als man met de controle :D 'Men' kan gewoon maar niet geloven dan iemand die zo oenig doet als Trump echt iets voor elkaar krijgt :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215967223
twitter

AOC, de gedroomde kandidaat van progressief/socialistisch Amerika krijgt een paar lastige vragen en vlucht meteen weg naar vermoedelijk haar kantoor.
Volgens deze man beschuldigt zij hem ook nog van “assault” en word de politie voor hem gebeld.
Jammer dat zo’n “politiek talent” meteen in de slachtofferrol duikt als het moeilijk word.
pi_215967880
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 10:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Prima vragen uiteraard en het antwoord van de mensen hier is natuurlijk dat hij een waanzinnige is. Een dictator, oranje Mussolini die zich laat ringeloren door Putin.
Wat dus de toezegging van die Europese leiders erg bijzonder maakt. Kan iemand mij uitleggen waarom er word geluisterd naar een serieverkrachter en een fascist die de democratie de nek om wou draaien?
Zo bijzonder is die toezegging niet, gezien het feit dat Europa is wakker geschud uit de roes dat Rusland geen bedreiging voor Europa vormt.

Niet voor niets is Finland nu NAVO lid.

Dit heeft niets te maken met buigen naar Trump en jouw persoonlijke frustraties daarover, maar alles met de nieuwe status quo.
pi_215967904
quote:

[..]
Omdat die 'verkrachter en fascist' straks aan het hoofd staat van het machtigste land ter wereld. Het is vrij lastig om de POTUS te negeren.

Maar je draait er weer omheen. Trump wil de Defensie-uitgaven verhogen van 3,5 naar 5 procent van het BNP. Ik dacht dat MAGA juist fel tegen het militair-industrieel complex was.
pi_215968064
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Omdat die 'verkrachter en fascist' straks aan het hoofd staat van het machtigste land ter wereld. Het is vrij lastig om de POTUS te negeren.

Maar je draait er weer omheen. Trump wil de Defensie-uitgaven verhogen van 3,5 naar 5 procent van het BNP. Ik dacht dat MAGA juist fel tegen het militair-industrieel complex was.
Ik draai helemaal nergens om heen, ik vind 5% een waanzinnig voorstel. Maar als je Putin echt de grootste bedreiging ooit vind dan valt zo’n verhoging natuurlijk prima te verdedigen.
Maar wat ik dan weer niet begrijp is waar dan het idee vandaan komt dat Trump in de zak zit van Putin? Die complottheorie heb ik hier jaren moeten lezen en nu dit gebeurt blijft er weinig van die complottheorie over.
Durven jij en je kameraden hier nu toe te geven dat jullie acht jaar lang feitenvrij hebben zitten roepen dat Trump in de zak zat van de Russen? Zo nee, hoe rijm je dan de recente voorstellen van Trump en het feit dat Europese leiders daar in mee willen gaan?
pi_215968378
quote:

Nah, dit is allemaal media-vulling. Zal me niets verbazen als hij inmiddels een team om zich heen heeft die dit soort dingetjes bedenkt om alle zuurstof van elke andere entiteit bij de media weg te trekken. En het werkt. Kijkertje post bijv. over dit onzinnige proefballonnetje en wij lezen het. Ook heerlijk in hapklare brokjes voor zijn achterban die dan kan roepen: hij heeft eigenlijk wel een punt!
  maandag 23 december 2024 @ 12:36:33 #79
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215968456
quote:

[..]
Welke toezeggingen precies?
  maandag 23 december 2024 @ 12:45:19 #80
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215968533
quote:

[..]
Het zijn letterlijk jouw standpunten.
pi_215968568
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik draai helemaal nergens om heen, ik vind 5% een waanzinnig voorstel. Maar als je Putin echt de grootste bedreiging ooit vind dan valt zo’n verhoging natuurlijk prima te verdedigen.
Maar wat ik dan weer niet begrijp is waar dan het idee vandaan komt dat Trump in de zak zit van Putin? Die complottheorie heb ik hier jaren moeten lezen en nu dit gebeurt blijft er weinig van die complottheorie over.
Durven jij en je kameraden hier nu toe te geven dat jullie acht jaar lang feitenvrij hebben zitten roepen dat Trump in de zak zat van de Russen? Zo nee, hoe rijm je dan de recente voorstellen van Trump en het feit dat Europese leiders daar in mee willen gaan?
Ik heb dat nooit letterlijk zo gezegd. Wel vind ik het hoogst opmerkelijk dat Trump Poetin nooit aanvalt. Zelfs trouwe bondgenoten kleineert en beledigt hij als ze ook maar enigszins tegen hem ingaan. Maar geen kwaad woord over Poetin. Dat blijft raar.

En waarom 5 procent? Wou je zeggen dat de NAVO - dus inclusief de VS - het afleggen tegen Rusland in het geval van oorlog? Is daarom zo'n extreme verhoging noodzakelijk?
pi_215968611
twitter

Stel je voor dat Biden aan de lopende band dit soort dingen zou roepen. Zijn fans - ook hier - zouden gillen dat hij seniel, dement en oorlogszuchtig is.
pi_215968629
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Nah, dit is allemaal media-vulling. Zal me niets verbazen als hij inmiddels een team om zich heen heeft die dit soort dingetjes bedenkt om alle zuurstof van elke andere entiteit bij de media weg te trekken. En het werkt. Kijkertje post bijv. over dit onzinnige proefballonnetje en wij lezen het. Ook heerlijk in hapklare brokjes voor zijn achterban die dan kan roepen: hij heeft eigenlijk wel een punt!
Tsja, hij is (bijna) POTUS, zijn woorden hebben gewicht. Alles wat hij zegt is nieuwswaardig.
  maandag 23 december 2024 @ 12:57:45 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215968655
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De enige die 5% als eis voor alle NAVO-landen noemt, en daarmee dus verdedigbaar en noodzakelijk vindt, is Donald Trump. Verder niemand. Dus leg jij maar uit waarom Trump het wil, en niet waarom anderen het zouden willen die het in de praktijk helemaal niet willen en ook niet verdedigen.
pi_215968656
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tsja, hij is (bijna) POTUS, zijn woorden hebben gewicht. Alles wat hij zegt is nieuwswaardig.
Maar de onzinproefballonnetjes zie ik wat mij betreft als ruis voor de zaken die hij echt gaat doordrukken, zoals dat transverbod in het leger. Dat is immers project2025/culture war materiaal. Nu is dat ook maar een klein kopje ergens.

Privatisering van de postal service is al weer verdwenen uit de media. Vraag me af wat er met die pension fund van tientallen miljarden dan gebeurt ineens.
  maandag 23 december 2024 @ 13:45:47 #86
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215969283
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maar de onzinproefballonnetjes zie ik wat mij betreft als ruis voor de zaken die hij echt gaat doordrukken, zoals dat transverbod in het leger. Dat is immers project2025/culture war materiaal. Nu is dat ook maar een klein kopje ergens.

Privatisering van de postal service is al weer verdwenen uit de media. Vraag me af wat er met die pension fund van tientallen miljarden dan gebeurt ineens.
Gaat nog lastig worden, want je ziet dat er ook steeds meer een class war aan het ontstaan is. Daar heeft Trump geen voordeel aan en blijft het zoeken naar dingen die de achterban tevreden houden, maar zodra men straks in hun portemonnee gaat kijken en nog meer zorgconstructies en vangnetten worden vernietigd, gaat dat met een administratie vol rijke lui nog wel eens een staartje krijgen.
pi_215969572
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Stel je voor dat Biden aan de lopende band dit soort dingen zou roepen. Zijn fans - ook hier - zouden gillen dat hij seniel, dement en oorlogszuchtig is.
Riep Trump in zijn eerste termijn ook, Denemarken zei nee en toen was 'ie pissig en gelastte zijn staatsbezoek af. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215970493
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:36 schreef VoMy het volgende:

[..]
Welke toezeggingen precies?
Dat er bovenop de 2% nog meer moet komen.
pi_215970497
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het zijn letterlijk jouw standpunten.
Nope
  maandag 23 december 2024 @ 14:46:49 #90
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215970622
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 14:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat er bovenop de 2% nog meer moet komen.
Er zijn landen en mensen die vinden dat het omhoog moet. Mark Rutte zei het laatst ook nog, nog voordat Trump het zei. Trump is niet de eerste die voor een verhoging is, er zijn landen binnen de NAVO al jaren voor een verhoging.

Maar welke toezeggingen zijn er dat alle NAVO-landen naar 5% gaan dan? Want dat is wat Trump eist en hij is de enige die dat wil en dat wil verdedigen, want Trump is vooralsnog de enige die vindt dat het naar 5% moet. Welke toezeggingen zijn er daarvoor?
pi_215970686
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik heb dat nooit letterlijk zo gezegd. Wel vind ik het hoogst opmerkelijk dat Trump Poetin nooit aanvalt. Zelfs trouwe bondgenoten kleineert en beledigt hij als ze ook maar enigszins tegen hem ingaan. Maar geen kwaad woord over Poetin. Dat blijft raar.

En waarom 5 procent? Wou je zeggen dat de NAVO - dus inclusief de VS - het afleggen tegen Rusland in het geval van oorlog? Is daarom zo'n extreme verhoging noodzakelijk?
Apart dat je jezelf nu distantieert van die complottheorie. Je bent er namelijk altijd als de kippen bij om een inconsistentie uit mijn verhaal te pikken maar je liet de complottheorieën omtrent Trump die in de zak van de Russen zat ongemoeid. Waarom deed je dat als je van mening was dat Trump niet in de zak van de Russen zat?

Waarom 5%? Geen idee, maar dat er een verhoging nodig is om Rusland uit Oekraïne te verdrijven lijkt mij wel logisch. Althans als je er in gelooft dat het nodig is om Rusland militair uit Oekraïne te trappen.
  maandag 23 december 2024 @ 14:53:59 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215970777
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 14:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waarom 5%? Geen idee, maar dat er een verhoging nodig is om Rusland uit Oekraïne te verdrijven lijkt mij wel logisch.
Leg dat dan eens uit. Want jij en Donald Trump zijn nu de enige die pleiten voor 5% zonder enige verdere onderbouwing. Het lijkt jou logisch maar verder lijkt het niemand logisch want niemand zegt het verder. Dat geeft te denken...
  maandag 23 december 2024 @ 15:40:20 #93
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215971192
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 14:53 schreef VoMy het volgende:

[..]
Leg dat dan eens uit. Want jij en Donald Trump zijn nu de enige die pleiten voor 5% zonder enige verdere onderbouwing. Het lijkt jou logisch maar verder lijkt het niemand logisch want niemand zegt het verder. Dat geeft te denken...
Kom op, alsof hij maar ook iets om het uiteindelijke bedrag of percentage geeft.
pi_215971308
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 14:46 schreef VoMy het volgende:

[..]
Er zijn landen en mensen die vinden dat het omhoog moet. Mark Rutte zei het laatst ook nog, nog voordat Trump het zei. Trump is niet de eerste die voor een verhoging is, er zijn landen binnen de NAVO al jaren voor een verhoging.

Maar welke toezeggingen zijn er dat alle NAVO-landen naar 5% gaan dan? Want dat is wat Trump eist en hij is de enige die dat wil en dat wil verdedigen, want Trump is vooralsnog de enige die vindt dat het naar 5% moet. Welke toezeggingen zijn er daarvoor?
Er is een toezegging gemaakt dat het meer moet worden dan 2%. Hoeveel het uiteindelijk gaat worden weet niemand.
pi_215971406
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 13:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Gaat nog lastig worden, want je ziet dat er ook steeds meer een class war aan het ontstaan is. Daar heeft Trump geen voordeel aan en blijft het zoeken naar dingen die de achterban tevreden houden, maar zodra men straks in hun portemonnee gaat kijken en nog meer zorgconstructies en vangnetten worden vernietigd, gaat dat met een administratie vol rijke lui nog wel eens een staartje krijgen.
Ach, zelfs Fokkers hier staan te juichen als sociale zekerheden worden afgebroken, want onder links was het nog slechter gegaan. Dat is een ijzersterke frame. MAGA fans kunnen het altijd voor zichzelf goed praten op deze wijze.
pi_215971868
quote:

[..]
Apart dat je jezelf nu distantieert van die complottheorie. Je bent er namelijk altijd als de kippen bij om een inconsistentie uit mijn verhaal te pikken maar je liet de complottheorieën omtrent Trump die in de zak van de Russen zat ongemoeid. Waarom deed je dat als je van mening was dat Trump niet in de zak van de Russen zat?
Dat er een een of andere commnnectie is tussen Trump en Poetin/Rusland, dat vind ik niet uit de lucht gegrepen. Zit hij daarmee 'in de zak' van Poetin? Weet ik niet. Daar is vooralsnog geen bewijs voor.

quote:
Waarom 5%? Geen idee, maar dat er een verhoging nodig is om Rusland uit Oekraïne te verdrijven lijkt mij wel logisch. Althans als je er in gelooft dat het nodig is om Rusland militair uit Oekraïne te trappen.
Waarom zouden er meer uitgaven nodig zijn om Poetin uit Oekraïne te verdrijven? De NAVO heeft - vooral dankzij de VS - veruit de grootste krijgsmacht ter wereld.

Om Rusland te verslaan op het slagveld is niet meer geld nodig, maar bereidwilligheid. Die is er nu niet, want de NAVO wil geen oorlog met een kernmacht riskeren.
  maandag 23 december 2024 @ 16:42:09 #97
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215972243
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 15:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er is een toezegging gemaakt dat het meer moet worden dan 2%. Hoeveel het uiteindelijk gaat worden weet niemand.
Door enkelen is er gezegd dat het meer moet worden. Dat is geen toezegging, en ook geen toezegging naar Trump. Voor Trump riepen al meer mensen dat het omhoog moest. Dat het percentage moet stijgen is dan ook niet een nieuw idee, of een idee van Trump.

Trumps idee is dat het 5% moet worden. Daar zijn geen toezeggingen voor, zoals jij wel beweerde.
  maandag 23 december 2024 @ 16:42:28 #98
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215972247
Nou moe..heeft niemand het nog over "Pizza" Gaetz gehad???

quote:
A House Ethics Committee found "substantial evidence" former U.S. Rep. Matt Gaetz participated in "prostitution, statutory rape, illicit drug use and obstruction of Congress," according to multiple media outlets that obtained a final draft of the committee's report into allegations of misconduct by Gaetz.
Daarom issie dus via de achterdeur vertrokken. Dit was wel echt een droomkandidaat voor Trump natuurlijk...tikt zo'n beetje alle boxjes af voor een toppositie in Trump 2. :Y

https://www.pnj.com/story(...)it-says/77067705007/
pi_215972311
quote:

[..]

Dus in feite impliceer je dat Trump het noodzakelijk acht om Rusland militair uit Oekraïne te jagen..
pi_215972454
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 14:53 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik pleit nergens voor 5%, ik merk alleen op dat de vraag van die journalist beantwoord werd met de mededeling dat Europese defensie inderdaad versterkt dient te worden. Dat betekent dus dat er geld bij moet. Op geen enkel moment heeft een van die leiders een percentage genoemd. Maar dat het uiteindelijk meer dan 2% moet worden staat buiten kijf. Tenzij de Europese leiders aan het liegen zijn maar dat kan helemaal niet want politici liegen doorgaans niet volgens velen in dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')