Omdat die 'verkrachter en fascist' straks aan het hoofd staat van het machtigste land ter wereld. Het is vrij lastig om de POTUS te negeren.quote:Op maandag 23 december 2024 10:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Prima vragen uiteraard en het antwoord van de mensen hier is natuurlijk dat hij een waanzinnige is. Een dictator, oranje Mussolini die zich laat ringeloren door Putin.
Wat dus de toezegging van die Europese leiders erg bijzonder maakt. Kan iemand mij uitleggen waarom er word geluisterd naar een serieverkrachter en een fascist die de democratie de nek om wou draaien?
Ik draai helemaal nergens om heen, ik vind 5% een waanzinnig voorstel. Maar als je Putin echt de grootste bedreiging ooit vind dan valt zo’n verhoging natuurlijk prima te verdedigen.quote:Op maandag 23 december 2024 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat die 'verkrachter en fascist' straks aan het hoofd staat van het machtigste land ter wereld. Het is vrij lastig om de POTUS te negeren.
Maar je draait er weer omheen. Trump wil de Defensie-uitgaven verhogen van 3,5 naar 5 procent van het BNP. Ik dacht dat MAGA juist fel tegen het militair-industrieel complex was.
Nah, dit is allemaal media-vulling. Zal me niets verbazen als hij inmiddels een team om zich heen heeft die dit soort dingetjes bedenkt om alle zuurstof van elke andere entiteit bij de media weg te trekken. En het werkt. Kijkertje post bijv. over dit onzinnige proefballonnetje en wij lezen het. Ook heerlijk in hapklare brokjes voor zijn achterban die dan kan roepen: hij heeft eigenlijk wel een punt!quote:Op zondag 22 december 2024 17:42 schreef GarlandBriggs het volgende:
Trump
Binnen no time gaat ie ook weer raaskallen dat hij Groenland wil kopen/ruilen/afpakken.
Wat een oliedomme dude...
Welke toezeggingen precies?quote:Op maandag 23 december 2024 10:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat dus de toezegging van die Europese leiders erg bijzonder maakt. Kan iemand mij uitleggen waarom er word geluisterd naar een serieverkrachter en een fascist die de democratie de nek om wou draaien?
Het zijn letterlijk jouw standpunten.quote:Op zondag 22 december 2024 13:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Toch knap hoe je de media talking points weet op te lepelen.
Uiteraard met een hoop stropoppen en halve waarheden maar goed zo rollen we in dit topic.
Ik heb dat nooit letterlijk zo gezegd. Wel vind ik het hoogst opmerkelijk dat Trump Poetin nooit aanvalt. Zelfs trouwe bondgenoten kleineert en beledigt hij als ze ook maar enigszins tegen hem ingaan. Maar geen kwaad woord over Poetin. Dat blijft raar.quote:Op maandag 23 december 2024 12:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik draai helemaal nergens om heen, ik vind 5% een waanzinnig voorstel. Maar als je Putin echt de grootste bedreiging ooit vind dan valt zo’n verhoging natuurlijk prima te verdedigen.
Maar wat ik dan weer niet begrijp is waar dan het idee vandaan komt dat Trump in de zak zit van Putin? Die complottheorie heb ik hier jaren moeten lezen en nu dit gebeurt blijft er weinig van die complottheorie over.
Durven jij en je kameraden hier nu toe te geven dat jullie acht jaar lang feitenvrij hebben zitten roepen dat Trump in de zak zat van de Russen? Zo nee, hoe rijm je dan de recente voorstellen van Trump en het feit dat Europese leiders daar in mee willen gaan?
Tsja, hij is (bijna) POTUS, zijn woorden hebben gewicht. Alles wat hij zegt is nieuwswaardig.quote:Op maandag 23 december 2024 12:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nah, dit is allemaal media-vulling. Zal me niets verbazen als hij inmiddels een team om zich heen heeft die dit soort dingetjes bedenkt om alle zuurstof van elke andere entiteit bij de media weg te trekken. En het werkt. Kijkertje post bijv. over dit onzinnige proefballonnetje en wij lezen het. Ook heerlijk in hapklare brokjes voor zijn achterban die dan kan roepen: hij heeft eigenlijk wel een punt!
De enige die 5% als eis voor alle NAVO-landen noemt, en daarmee dus verdedigbaar en noodzakelijk vindt, is Donald Trump. Verder niemand. Dus leg jij maar uit waarom Trump het wil, en niet waarom anderen het zouden willen die het in de praktijk helemaal niet willen en ook niet verdedigen.quote:Op maandag 23 december 2024 12:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik draai helemaal nergens om heen, ik vind 5% een waanzinnig voorstel. Maar als je Putin echt de grootste bedreiging ooit vind dan valt zo’n verhoging natuurlijk prima te verdedigen.
Maar de onzinproefballonnetjes zie ik wat mij betreft als ruis voor de zaken die hij echt gaat doordrukken, zoals dat transverbod in het leger. Dat is immers project2025/culture war materiaal. Nu is dat ook maar een klein kopje ergens.quote:Op maandag 23 december 2024 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, hij is (bijna) POTUS, zijn woorden hebben gewicht. Alles wat hij zegt is nieuwswaardig.
Gaat nog lastig worden, want je ziet dat er ook steeds meer een class war aan het ontstaan is. Daar heeft Trump geen voordeel aan en blijft het zoeken naar dingen die de achterban tevreden houden, maar zodra men straks in hun portemonnee gaat kijken en nog meer zorgconstructies en vangnetten worden vernietigd, gaat dat met een administratie vol rijke lui nog wel eens een staartje krijgen.quote:Op maandag 23 december 2024 12:57 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar de onzinproefballonnetjes zie ik wat mij betreft als ruis voor de zaken die hij echt gaat doordrukken, zoals dat transverbod in het leger. Dat is immers project2025/culture war materiaal. Nu is dat ook maar een klein kopje ergens.
Privatisering van de postal service is al weer verdwenen uit de media. Vraag me af wat er met die pension fund van tientallen miljarden dan gebeurt ineens.
Riep Trump in zijn eerste termijn ook, Denemarken zei nee en toen was 'ie pissig en gelastte zijn staatsbezoek af.quote:Op maandag 23 december 2024 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Stel je voor dat Biden aan de lopende band dit soort dingen zou roepen. Zijn fans - ook hier - zouden gillen dat hij seniel, dement en oorlogszuchtig is.
Nopequote:Op maandag 23 december 2024 12:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het zijn letterlijk jouw standpunten.
Er zijn landen en mensen die vinden dat het omhoog moet. Mark Rutte zei het laatst ook nog, nog voordat Trump het zei. Trump is niet de eerste die voor een verhoging is, er zijn landen binnen de NAVO al jaren voor een verhoging.quote:Op maandag 23 december 2024 14:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat er bovenop de 2% nog meer moet komen.
Apart dat je jezelf nu distantieert van die complottheorie. Je bent er namelijk altijd als de kippen bij om een inconsistentie uit mijn verhaal te pikken maar je liet de complottheorieën omtrent Trump die in de zak van de Russen zat ongemoeid. Waarom deed je dat als je van mening was dat Trump niet in de zak van de Russen zat?quote:Op maandag 23 december 2024 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit letterlijk zo gezegd. Wel vind ik het hoogst opmerkelijk dat Trump Poetin nooit aanvalt. Zelfs trouwe bondgenoten kleineert en beledigt hij als ze ook maar enigszins tegen hem ingaan. Maar geen kwaad woord over Poetin. Dat blijft raar.
En waarom 5 procent? Wou je zeggen dat de NAVO - dus inclusief de VS - het afleggen tegen Rusland in het geval van oorlog? Is daarom zo'n extreme verhoging noodzakelijk?
Leg dat dan eens uit. Want jij en Donald Trump zijn nu de enige die pleiten voor 5% zonder enige verdere onderbouwing. Het lijkt jou logisch maar verder lijkt het niemand logisch want niemand zegt het verder. Dat geeft te denken...quote:Op maandag 23 december 2024 14:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom 5%? Geen idee, maar dat er een verhoging nodig is om Rusland uit Oekraïne te verdrijven lijkt mij wel logisch.
Kom op, alsof hij maar ook iets om het uiteindelijke bedrag of percentage geeft.quote:Op maandag 23 december 2024 14:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Leg dat dan eens uit. Want jij en Donald Trump zijn nu de enige die pleiten voor 5% zonder enige verdere onderbouwing. Het lijkt jou logisch maar verder lijkt het niemand logisch want niemand zegt het verder. Dat geeft te denken...
Er is een toezegging gemaakt dat het meer moet worden dan 2%. Hoeveel het uiteindelijk gaat worden weet niemand.quote:Op maandag 23 december 2024 14:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er zijn landen en mensen die vinden dat het omhoog moet. Mark Rutte zei het laatst ook nog, nog voordat Trump het zei. Trump is niet de eerste die voor een verhoging is, er zijn landen binnen de NAVO al jaren voor een verhoging.
Maar welke toezeggingen zijn er dat alle NAVO-landen naar 5% gaan dan? Want dat is wat Trump eist en hij is de enige die dat wil en dat wil verdedigen, want Trump is vooralsnog de enige die vindt dat het naar 5% moet. Welke toezeggingen zijn er daarvoor?
Ach, zelfs Fokkers hier staan te juichen als sociale zekerheden worden afgebroken, want onder links was het nog slechter gegaan. Dat is een ijzersterke frame. MAGA fans kunnen het altijd voor zichzelf goed praten op deze wijze.quote:Op maandag 23 december 2024 13:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gaat nog lastig worden, want je ziet dat er ook steeds meer een class war aan het ontstaan is. Daar heeft Trump geen voordeel aan en blijft het zoeken naar dingen die de achterban tevreden houden, maar zodra men straks in hun portemonnee gaat kijken en nog meer zorgconstructies en vangnetten worden vernietigd, gaat dat met een administratie vol rijke lui nog wel eens een staartje krijgen.
Dat er een een of andere commnnectie is tussen Trump en Poetin/Rusland, dat vind ik niet uit de lucht gegrepen. Zit hij daarmee 'in de zak' van Poetin? Weet ik niet. Daar is vooralsnog geen bewijs voor.quote:Op maandag 23 december 2024 14:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Apart dat je jezelf nu distantieert van die complottheorie. Je bent er namelijk altijd als de kippen bij om een inconsistentie uit mijn verhaal te pikken maar je liet de complottheorieën omtrent Trump die in de zak van de Russen zat ongemoeid. Waarom deed je dat als je van mening was dat Trump niet in de zak van de Russen zat?
Waarom zouden er meer uitgaven nodig zijn om Poetin uit Oekraïne te verdrijven? De NAVO heeft - vooral dankzij de VS - veruit de grootste krijgsmacht ter wereld.quote:Waarom 5%? Geen idee, maar dat er een verhoging nodig is om Rusland uit Oekraïne te verdrijven lijkt mij wel logisch. Althans als je er in gelooft dat het nodig is om Rusland militair uit Oekraïne te trappen.
Door enkelen is er gezegd dat het meer moet worden. Dat is geen toezegging, en ook geen toezegging naar Trump. Voor Trump riepen al meer mensen dat het omhoog moest. Dat het percentage moet stijgen is dan ook niet een nieuw idee, of een idee van Trump.quote:Op maandag 23 december 2024 15:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is een toezegging gemaakt dat het meer moet worden dan 2%. Hoeveel het uiteindelijk gaat worden weet niemand.
Daarom issie dus via de achterdeur vertrokken. Dit was wel echt een droomkandidaat voor Trump natuurlijk...tikt zo'n beetje alle boxjes af voor een toppositie in Trump 2.quote:A House Ethics Committee found "substantial evidence" former U.S. Rep. Matt Gaetz participated in "prostitution, statutory rape, illicit drug use and obstruction of Congress," according to multiple media outlets that obtained a final draft of the committee's report into allegations of misconduct by Gaetz.
Dus in feite impliceer je dat Trump het noodzakelijk acht om Rusland militair uit Oekraïne te jagen..quote:Op maandag 23 december 2024 14:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Apart dat je jezelf nu distantieert van die complottheorie. Je bent er namelijk altijd als de kippen bij om een inconsistentie uit mijn verhaal te pikken maar je liet de complottheorieën omtrent Trump die in de zak van de Russen zat ongemoeid. Waarom deed je dat als je van mening was dat Trump niet in de zak van de Russen zat?
Waarom 5%? Geen idee, maar dat er een verhoging nodig is om Rusland uit Oekraïne te verdrijven lijkt mij wel logisch. Althans als je er in gelooft dat het nodig is om Rusland militair uit Oekraïne te trappen.
Ik pleit nergens voor 5%, ik merk alleen op dat de vraag van die journalist beantwoord werd met de mededeling dat Europese defensie inderdaad versterkt dient te worden. Dat betekent dus dat er geld bij moet. Op geen enkel moment heeft een van die leiders een percentage genoemd. Maar dat het uiteindelijk meer dan 2% moet worden staat buiten kijf. Tenzij de Europese leiders aan het liegen zijn maar dat kan helemaal niet want politici liegen doorgaans niet volgens velen in dit topic.quote:Op maandag 23 december 2024 14:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Leg dat dan eens uit. Want jij en Donald Trump zijn nu de enige die pleiten voor 5% zonder enige verdere onderbouwing. Het lijkt jou logisch maar verder lijkt het niemand logisch want niemand zegt het verder. Dat geeft te denken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |