quote:Automobilist rijdt in op kerstmarkt Maagdenburg, vermoedelijk aanslag
Op de kerstmarkt in de Duitse stad Maagdenburg is een automobilist ingereden op een groep mensen. De bestuurder is aangehouden.
De deelstaatregering in Saksen-Anhalt gaat ervan uit dat het een aanslag was, zegt een woordvoerder tegen Duitse media. De regionale zender MDR meldde kort na het incident op basis van de politie dat er zeker n dode was. Dagblad Bild heeft het inmiddels over elf doden. Dat aantal is niet door officile bronnen bevestigd.
Ook zijn er berichten dat tussen de 60 en 80 mensen gewond zijn geraakt.
De auto reed naar verluidt recht in op het publiek in de richting van het stadhuis. Er gaan niet-geverifieerde beelden rond op sociale media waarop te zien is dat er mensen op de grond liggen.
'Man uit Saudi-Arabi'
Volgens ooggetuigen die spraken met de lokale krant Mitteldeutsche Zeitung reed de bestuurder in een zwarte SUV. Hij reed door afzettingen om de markt op te komen en ging toen zigzaggen, ogenschijnlijk om zo veel mogelijk slachtoffers te maken, zeggen ze. Toen hij probeerde om te keren, werd hij door politieagenten tegengehouden en gearresteerd.
De krant Die Welt meldt op basis van veiligheidskringen dat de arrestant een man uit Saudi-Arabi is, geboren in 1974. Hij zou de auto kort voor de aanval hebben gehuurd.
De Duitse bondskanselier Scholz zegt in een verklaring op X dat de berichten uit Maagdenburg "op iets slechts duiden". Zijn gedachten zijn bij de slachtoffers en hun families. "Mijn dank gaat uit naar de toegewijde reddingswerkers in deze angstige uren."
'Oorlogsachtige omstandigheden'
De organisator van de kerstmarkt heeft mensen opgeroepen de binnenstad van Maagdenburg te verlaten. De premier van de deelstaat is onderweg naar Maagdenburg. Hij spreekt van een "verschrikkelijke gebeurtenis".
Een man die twee kraampjes uitbaatte op de kerstmarkt, meldt aan de Mitteldeutsche Zeitung dat de automobilist direct langs zijn hamburgerkraam reed en de toonbank omverreed. Hij spreekt van "oorlogsachtige omstandigheden".
Wat een rare vraag? Gaat het goed poepie?quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Grappig. Start eens een poll, ik gok dat jij winnaar wordt van de Gekkie-award in dit topic
Ik spoor prima. Zo te lezen de zaken een stuk beter op een rijtje dan jij?
Ps. Nog geneukt vannacht of was je te druk met posten hier, liefie?![]()
Dat valt “niet mee”, aangezien de dreigingsindicator voor een aanslag in Duitsland op de een-na-hoogste is, al jaren. Dat is niet gebaseerd op “een gevoel” wat de inlichtingendiensten hebben h.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:23 schreef SnertMetChoco het volgende: [..] Terrorisme werkt vanwege sentiment. Dat mensen ervaren dat de dreiging heel groot is, terwijl dat sec bezien, hoe cru het ook is om te zeggen, wel mee valt.
De vraag is natuurlijk of het een echte Trump-aanhanger is, of gewoon een persoon die zijn natuurlijke groep niet in diskrediet wil brengen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet alleen een republikein, zelfs een trump-aanhanger!
Ah, je bent je eigen post van vannacht alweer vergeten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:36 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Wat een rare vraag? Gaat het goed poepie?
Sowieso was de media weer erg voorbarig een terroristisch motief uit te sluiten danwel te roepen dat het geen islamitische aanslag was en de dader helemaal alleen handelde.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:36 schreef Cuendillar het volgende:
Het mormel leeft nog; ben benieuwd wat voor uitleg hij gaat geven.
Want linksom of rechtsom (duh) heeft hij vast een verhaal te vertellen. En omdat hij arts is verdenk ik 'm ervan niet dom te zijn... maar ik snap er nog steeds niets van. Een islamitisch-getinte aanslag plegen om de aandacht te vestigen op de verschrikkingen van de islam. Dat klinkt niet logisch.
Als de daders een vergelijkbare gedachtegang hebben als ik(rechts conservatief), kan dat natuurlijk niet. Dan moet je dat natuurlijk verzonnen hebben. Die jongen die aanslag wou plegen op Trump, deze man. Allemaal 8 jaar + doen alsof ze rechts-conservatief zijn online om iedereen te foppen. Je cope is nogal groot.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of het een echte Trump-aanhanger is, of gewoon een persoon die zijn natuurlijke groep niet in diskrediet wil brengen.
Duitsland is in een ontzettend hoog tempo en in alle opzichten aan het verpauperen en de overheid is de grip op de zaak al lang kwijt. 16 Jaar Merkel heeft onherstelbare schade aangericht.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat valt “niet mee”, aangezien de dreigingsindicator voor een aanslag in Duitsland op de een-na-hoogste is, al jaren. Dat is niet gebaseerd op “een gevoel” wat de inlichtingendiensten hebben h.
Dus leuk dat je probeert de huidige situatie in Duitsland te bagataliseren, het is een feit dat dat land al jarenlang gebukt gaat onder terreurdreiging, en het is natuurlijk een gotspe dat betonblokken tijdens Kerst neergezet dienen te worden en er dikke beveiliging ingehuurd wordt omdat er anders een reeele kans bestaat dat een of andere terrorist je plat rijdt.
Dat is niet normaal en dat gaat het ook niet worden, en iedereen die dat wel normaal vind moet wat mij betreft een dikke reality check krijgen.
Maak ik indruk op je, liefie? Je bent zo bezig met mijquote:Op zaterdag 21 december 2024 10:37 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah, je bent je eigen post van vannacht alweer vergeten.
Dat verklaart een hoop van je geraaskal
Feit blijft dat ook deze knakker gemporteerd uit de derde wereld is met extremistisch gedachtegoed.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:38 schreef phpmystyle het volgende:
Maar het blijft onbegrijpelijk.
Landen als Duitsland, Nederland, Frankrijk huisvesten al decennia onderklasse uit het midden-oosten, en wat wij ervoor terugkrijgen zijn majeure kosten en bij tijd en wijlen enorm bloedvergieten.
Ik ben zo benieuwd hoe hier over 50 jaar over gereflecteerd wordt.
Wat brabbel je?quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Als de daders een vergelijkbare gedachtegang hebben als ik(rechts conservatief), kan dat natuurlijk niet. Dan moet je dat natuurlijk verzonnen hebben. Die jongen die aanslag wou plegen op Trump, deze man. Allemaal 8 jaar + doen alsof ze rechts-conservatief zijn online om iedereen te foppen. Je cope is nogal groot.
Wat is hier dan weer een leugen aan, je kan het zelf letterlijk nalezen, het is niet eens een interpretatie van de politie of media.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:39 schreef Ali_boo het volgende:
Als je al een leugen vertelt, doe het dan op een geloofwaardige manier
Dit is de meest idiote verhaal die ik ooit heb gehoord
Een pro Israel, pro lgbt, pro Wilders, Pro Alex Jones en Elon Musk figuur die tevens anti islam is. Rijdt in op een kerstmarkt, waar geen moslims te bekennen zijn, omdat die er zin in had ofzo?
Dit is waar extreem rechts bekend om staat. Kerstmarkten terroriseren om hiermee zoveel mogelijk zieltjes te winnen.
En dan zijn er mensen die dit soort onzin voor waar aannemen
Toch heeft hij wel een punt. Zoals al eerder (een beetje gekscherend) aangehaald overlijden er in Duitsland jaarlijks veel meer mensen door verkeersongelukken. Misschien wel 100x zoveel. Is het dan rationeel om als land ‘ gebukt te gaan’ onder terreurdreiging?quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat valt “niet mee”, aangezien de dreigingsindicator voor een aanslag in Duitsland op de een-na-hoogste is, al jaren. Dat is niet gebaseerd op “een gevoel” wat de inlichtingendiensten hebben h.
Dus leuk dat je probeert de huidige situatie in Duitsland te bagataliseren, het is een feit dat dat land al jarenlang gebukt gaat onder terreurdreiging, en het is natuurlijk een gotspe dat betonblokken tijdens Kerst neergezet dienen te worden en er dikke beveiliging ingehuurd wordt omdat er anders een reeele kans bestaat dat een of andere terrorist je plat rijdt.
Dat is niet normaal en dat gaat het ook niet worden, en iedereen die dat wel normaal vind moet wat mij betreft een dikke reality check krijgen.
aLleS iS DuH sChUlt VaN mERkeL!!quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Duitsland is in een ontzettend hoog tempo en in alle opzichten aan het verpauperen en de overheid is de grip op de zaak al lang kwijt. 16 Jaar Merkel heeft onherstelbare schade aangericht.
Iedereen is in de war nu.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
aLleS iS DuH sChUlt VaN mERkeL!!
Verder nog briljante analyses?
afgelopen jaar o.a. in keulen en Dusseldorf geweest en nu weekendje Munster. Wat een verpaupering met al die immigranten. Wanbeleidquote:Op zaterdag 21 december 2024 10:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Duitsland is in een ontzettend hoog tempo en in alle opzichten aan het verpauperen en de overheid is de grip op de zaak al lang kwijt. 16 Jaar Merkel heeft onherstelbare schade aangericht.
Gelukkig is hij niet van Arisch bloed, dan blijft er wat onderbuikigs over om op te haten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Feit blijft dat ook deze knakker gemporteerd uit de derde wereld is met extremistisch gedachtegoed.
Over 50 jaar zijn we f allemaal moslim en is reflecteren hierop verboden f de islam is hier verboden. Een tussenweg zie ik niet meer.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:38 schreef phpmystyle het volgende:
Maar het blijft onbegrijpelijk.
Landen als Duitsland, Nederland, Frankrijk huisvesten al decennia onderklasse uit het midden-oosten, en wat wij ervoor terugkrijgen zijn majeure kosten en bij tijd en wijlen enorm bloedvergieten.
Ik ben zo benieuwd hoe hier over 50 jaar over gereflecteerd wordt.
Alles is inderdaad de schuld van Merkel; de totaal mislukte "handel durch wandel" politiek t.a.v. de Russen, "wir schaffen das", de mislukte Energiewende, de totale instorting van de Duitse industrie, de incompetentie van die vrouw kende geen grenzen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
aLleS iS DuH sChUlt VaN mERkeL!!
Verder nog briljante analyses?
Zo te zien op zijn twitter was hij boos op Duitsland en de Duitsers dat ze zoveel moslim extremisten binnen lieten. Niet logisch nee behalve veel mensen op 1 plek, maar iemand die mensen kapot willen rijden met een auto spoort sowieso niet.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat brabbel je?
Welke rechtvaardig zou je kunnen vinden om een kerstmarkt te hitten met een rechts conservatieve gedachtengang?
We moeten in dezen gewoon afwachten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sowieso was de media weer erg voorbarig een terroristisch motief uit te sluiten danwel te roepen dat het geen islamitische aanslag was en de dader helemaal alleen handelde.
Hetzelfde zagen we in de UK met die gast uit Birmingham die in zijn kamer opeens allemaal al qaida propaganda had liggen terwijl de politie een dag ervoor nog zei dat het geen religieus terrorisme was.
Zo te zien deelt de dader ook de haat tegen Merkelquote:Op zaterdag 21 december 2024 10:44 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Alles is inderdaad de schuld van Merkel; de totaal mislukte "handel durch wandel" politiek t.a.v. de Russen, "wir schaffen das", het uitschakelen van alle kerncentrales, de totale instorting van de Duitse industrie, de incompetentie van die vrouw kende geen grenzen.
Politie voert alleen maar uit. Die krijgen een politieke opdracht om bepaalde dingen te verzwijgen om zgn de rust te bewaren, van de burgemeester of andere politieke figuren.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sowieso was de media weer erg voorbarig een terroristisch motief uit te sluiten danwel te roepen dat het geen islamitische aanslag was en de dader helemaal alleen handelde.
Hetzelfde zagen we in de UK met die gast uit Birmingham die in zijn kamer opeens allemaal al qaida propaganda had liggen terwijl de politie een dag ervoor nog zei dat het geen religieus terrorisme was.
Vreemde dokter.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo te zien op zijn twitter was hij boos op Duitsland en de Duitsers dat ze zoveel moslim extremisten binnen lieten. Niet logisch nee behalve veel mensen op 1 plek, maar iemand die mensen kapot willen rijden met een auto spoort sowieso niet.
Hij heeft dus een hekel aan islam, maar pleegt een aanslag op Duitsers die hij lief heeft ?quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat is hier dan weer een leugen aan, je kan het zelf letterlijk nalezen, het is niet eens een interpretatie van de politie of media.
https://x.com/DrTalebJawad
Er zijn in Duitsland gelukkig weinig van dit soort grote terreuraanslagen. Maar wel talrijke steekpartijen en andere ‘kleine’ terreur die onze media meestal niet eens haalt. Daar komen dan nog de intimiderende en provocerende betogingen van pro-Hamas tuig en laatst nog van Syrirs bij. Die tellen niet als terreur, maar laten wel de minachting en ondankbaarheid zien jegens het land dat hen heeft opgenomen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:41 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Toch heeft hij wel een punt. Zoals al eerder (een beetje gekscherend) aangehaald overlijden er in Duitsland jaarlijks veel meer mensen door verkeersongelukken. Misschien wel 100x zoveel. Is het dan rationeel om als land ‘ gebukt te gaan’ onder terreurdreiging?
Het is niet dat hij Duitsers echt lief heeft op zijn twitter, hij is boos op ze omdat ze zoveel moslims het land binnen laten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:47 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hij heeft dus een hekel aan islam, maar pleegt een aanslag op Duitsers die hij lief heeft ?
Gedraagt zich als een terrorist, maar is dat niet, zie zijn twitter account
Zeg ik het zo goed?
Stel je hier nu dat AfD fan zijn je extremistisch maakt?quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Feit blijft dat ook deze knakker gemporteerd uit de derde wereld is met extremistisch gedachtegoed.
Politie voert alleen maar uit. Die krijgen een politieke opdracht om bepaalde dingen te verzwijgen om zgn de rust te bewaren, van de burgemeester of andere politieke figuren.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, je bent je eigen post van vannacht alweer vergeten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:36 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Wat een rare vraag? Gaat het goed poepie?
Ik maak me zorgen om je gebrabbel. Straks stap jij in een auto richting kerstmarkt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:40 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Maak ik indruk op je, liefie? Je bent zo bezig met mij
Ben je de Nederlandse geschiedenis vergeten? Ons rijkdom is gebouwd op andermans bloed, zweet en tranen. Ik snap dat je delulu bent, maar er zijn grenzen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:45 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
We moeten in dezen gewoon afwachten.
Maar het probleem is: als deze terrorist dus echt ex-moslim was, maar wl een islamitisch-like aanslag pleegde, dan gaat mijn suggestie voor een verbod op de islam dus ook niet op. Dan is de islam niet per s de oorzaak, maar de cultuur van mensen uit dat soort landen. En erger: het betreft alle mensen uit die regio('s), wat voor geloof ze ook aanhangen of -hingen.
Ergens klopt dat ook wel met mijn beeld over de islam... die is ooit gesticht om die Arabische stammenstrijd en onderlinge moordlust in te dammen door alle stammen een overkoepelend belang te geven (islam). Dat heeft een tijd gewerkt, zelfs. Probleem is natuurlijk dat de islam inmiddels precies de omgekeerde rol heeft aangenomen: het is een inspiratiebron voor precies het gedrag dat het wou bestrijden.
Is dat 'islamitisch-getint' of is dat gewoon eigenlijk een heel gemakkelijke manier om een aanslag te plegen met een 'wapen' dat gemakkelijk voorhanden is?quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:36 schreef Cuendillar het volgende:
Het mormel leeft nog; ben benieuwd wat voor uitleg hij gaat geven.
Want linksom of rechtsom (duh) heeft hij vast een verhaal te vertellen. En omdat hij arts is verdenk ik 'm ervan niet dom te zijn... maar ik snap er nog steeds niets van. Een islamitisch-getinte aanslag plegen om de aandacht te vestigen op de verschrikkingen van de islam. Dat klinkt niet logisch.
Ik ben geen rechts extremist of blanke man. Dus geen aanslag of kind molesteren vandaag.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:49 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah, je bent je eigen post van vannacht alweer vergeten.
Dat verklaart een hoop van je geraaskal
[..]
Ik maak me zorgen om je gebrabbel. Straks stap jij in een auto richting kerstmarkt.
Klopt, is al wel weer een paar honderd jaar geleden, maar goed, er moet ergens een excuus gevonden worden natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:49 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ben je de Nederlandse geschiedenis vergeten? Ons rijkdom is gebouwd op andermans bloed, zweet en tranen. Ik snap dat je delulu bent, maar er zijn grenzen.
Sowquote:Op zaterdag 21 december 2024 10:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik ben geen rechts extremist of blanke man. Dus geen aanslag of kind molesteren vandaag.
vooral dat als je opgroeit in een islamitische omgeving dat je extremistisch kan maken.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Stel je hier nu dat AfD fan zijn je extremistisch maakt?
Dus het was simpelweg een verward persoon? Geen (moslim) extremist dus.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo te zien op zijn twitter was hij boos op Duitsland en de Duitsers dat ze zoveel moslim extremisten binnen lieten. Niet logisch nee behalve veel mensen op 1 plek, maar iemand die mensen kapot willen rijden met een auto spoort sowieso niet.
Je mist op Fok die nieuwsberichten over vrouwelijke leraren die jongens misbruiken altijd?quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik ben geen rechts extremist of blanke man. Dus geen aanslag of kind molesteren vandaag.
Mjah, het moet toch altijd zo gedraaid worden dat het de schuld van de islam is, nietwaar?quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:52 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
vooral dat als je opgroeit in een islamitische omgeving je extremistisch kan maken.
Hoezo sow? Moslims over 1 kam scheren, Europa van Arabieren willen zuiveren zeggen is allemaal prima. Dus dan kan dit ook.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sow
Grappenmaker hier mensen
Helemaal gestoord en de weg kwijt. Social media (echo tunnels/fuiken) versterken dit ook lijkt me.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:47 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hij heeft dus een hekel aan islam, maar pleegt een aanslag op Duitsers die hij lief heeft ?
Gedraagt zich als een terrorist, maar is dat niet, zie zijn twitter account
Zeg ik het zo goed?
Niet aan geschiedvervalsing doen. Onze rijkdom is pas na WO II ontstaan, dankzij het Marshall plan van de Amerikanen en de ontdekking van de gasbel in Slochteren.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:49 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ben je de Nederlandse geschiedenis vergeten? Ons rijkdom is gebouwd op andermans bloed, zweet en tranen. Ik snap dat je delulu bent, maar er zijn grenzen.
En wat denkt die hiermee te bereiken?quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is niet dat hij Duitsers echt lief heeft op zijn twitter, hij is boos op ze omdat ze zoveel moslims het land binnen laten.
Nee hoor. Kijk even naar het voorlopige resultaat. Als hij een moskee binnen was gereden had het extreemrechts aanzienlijk minder in de kaart gespeeld dan met dit type aanslag.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vreemde dokter.
Hij trekt op een kerstmarkt een bandenspoor omdat hij kritisch is op Duitsland dat zoveel Moslim extremisten toelaat.
We mogen niks uitsluiten. Maar dat zou de grootste mindfuck ooit zijn.
Ik heb geen enkele tr van je gezienquote:Op zaterdag 21 december 2024 10:53 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Hoezo sow? Moslims over 1 kam scheren, Europa van Arabieren willen zuiveren zeggen is allemaal prima. Dus dan kan dit ook.
Dat zijn allemaal prima standpunten om in te nemen en openlijk te verdedigen hier in NWS ja.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:53 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Hoezo sow? Moslims over 1 kam scheren, Europa van Arabieren willen zuiveren zeggen is allemaal prima. Dus dan kan dit ook.
Ik ben van mening dat mensen lelijke dingen doen ongeacht hun geslacht, religie, afkomst. Ik spiegel jou. Hoe ironisch dat je dan zo reageert.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:52 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je mist op Fok die nieuwsberichten over vrouwelijke leraren die jongens misbruiken altijd?
En je denkt dat er buiten de blanke wereld geen mensen zijn die kinderen misbruiken? OK
Heeft niks met draaien te maken, feiten genoeg dat duidelijk maakt dat het geen verrijking is voor landen als Duitsland, Frankrijk, Engeland en in iets mindere mate NL.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, het moet toch altijd zo gedraaid worden dat het de schuld van de islam is, nietwaar?
Is het onze verantwoordelijkheid om jou aan het werk te zetten? Doe je pas iets wanneer wij reporten?quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele tr van je gezien
Misschien denkt hij dat hij hiermee helpt asielbeleid strenger te maken? Woede uiten op een groot publiek? Het hoeft niet logisch te zijn he, je bent sowieso gek als je dit doet.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
En wat denkt die hiermee te bereiken?
Een geloofwaardig motief ontbreekt er in dit verhaal
Doe je daar echt iets mee? Wees even eerlijk. Ben een jaar hier niet geweest en tis nog steeds bashen op alles wat islam is.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele tr van je gezien
Moet er altijd sprake zijn van een geloofwaardig motief?quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Badum tss, maar die ban gaat weer volgen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Is het onze verantwoordelijkheid om jou aan het werk te zetten?
Je doet aan whataboutisms, een graag gekozen taktiek van o.a. Kremlintrollen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:54 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat mensen lelijke dingen doen ongeacht hun geslacht, religie, afkomst. Ik spiegel jou. Hoe ironisch dat je dan zo reageert.
Nee, ik doe wat jullie doen. Maar dan met jullie als hoofdrol ipv een moslim.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:56 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Je doet aan whataboutisms, een graag gekozen taktiek van o.a. Kremlintrollen.
Zijn idolen zoals Wilders waren of zijn allemaal druk bezig om het in een bepaalde hoek te kunnen stoppen. Je leest het zelfs bij zijn soortgenoten in dit topicquote:Op zaterdag 21 december 2024 10:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik heb minder werk aan een tr dan dit zielige gedoe.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Is het onze verantwoordelijkheid om jou aan het werk te zetten?
Ja want ik heb er vannacht nog wat opgepakt oa eentje van een sufferd die vond dat er "massadeportaties" moesten worden uitgevoerdquote:Op zaterdag 21 december 2024 10:55 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Doe je daar echt iets mee? Wees even eerlijk. Ben een jaar hier niet geweest en tis nog steeds bashen op alles wat islam is.
Mjah, de wens om moderatie te zien bij de fanatieke discriminatie in NWS is inderdaad maar 'zielig gedoe'.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb minder werk aan een tr dan dit zielige gedoe.
Het is op vrijwillige basis he, misschien kun je je zelf ook aanbieden als NWS mod.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, de wens om moderatie te zien bij de fanatieke discriminatie in NWS is inderdaad maar 'zielig gedoe'.
De wens om moderatie te zien is wel wat anders dan de contraire man uit te hangen. Het is niet veel anders dan je hond op de stoep laten schijten omdat anderen het ook doen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, de wens om moderatie te zien bij de fanatieke discriminatie in NWS is inderdaad maar 'zielig gedoe'.
Oke, dan zal ik mijn opmerkingen nuanceren en TRs gaan posten. Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb minder werk aan een tr dan dit zielige gedoe.
[..]
Ja want ik heb er vannacht nog wat opgepakt oa eentje van een sufferd die vond dat er "massadeportaties" moesten worden uitgevoerd
Was nooit bon ton
Quote eens 3 posts waarin gezegd wordt dat Europa van Arabieren moet worden gezuiverd?quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:53 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Zou het dan niet beter zijn dat die aan de wereld verteld dat hij weer moslim is geworden, een paar dagen voor de aanslag?quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien denkt hij dat hij hiermee helpt asielbeleid strenger te maken? Woede uiten op een groot publiek? Het hoeft niet logisch te zijn he, je bent sowieso gek als je dit doet.
Dank jequote:Op zaterdag 21 december 2024 10:59 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Oke, dan zal ik mijn opmerkingen nuanceren en TRs gaan posten. Ben benieuwd.
Dat was gisternacht. Zoek het zelf maar terug.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:59 schreef matthijst het volgende:
[..]
Quote eens 3 posts waarin gezegd wordt dat Europa van Arabieren moet worden gezuiverd?
En als er meer zouden overlijden door terrorisme dan door verkeersongelukken (als bijvoorbeeld een aantal aanslagen niet verijdeld zouden worden), dan zou je het ter relativering weer kunnen vergelijken met doden door *insert ziekte*.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:41 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Toch heeft hij wel een punt. Zoals al eerder (een beetje gekscherend) aangehaald overlijden er in Duitsland jaarlijks veel meer mensen door verkeersongelukken. Misschien wel 100x zoveel. Is het dan rationeel om als land ‘ gebukt te gaan’ onder terreurdreiging?
Nee hoor, niet liegen. Je doet aan whataboutisms.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:57 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Nee, ik doe wat jullie doen. Maar dan met jullie als hoofdrol ipv een moslim.
Rare manier van laten zien.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:54 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat mensen lelijke dingen doen ongeacht hun geslacht, religie, afkomst. Ik spiegel jou. Hoe ironisch dat je dan zo reageert.
Hij heeft zeker wel een punt dat er wel heel makkelijk mensen over een kam worden geschoren hoor.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:02 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Nee hoor, niet liegen. Je doet aan whataboutisms.
Done and done.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is op vrijwillige basis he, misschien kun je je zelf ook aanbieden als NWS mod.
Ok.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:02 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Nee hoor, niet liegen. Je doet aan whataboutisms.
Jij vind het logischer dan hij 8 jaar lang op social media een act heeft gehouden? Zelfs op fok houden mensen een act als dat niet zo lang vol.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:59 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou het dan niet beter zijn dat die aan de wereld verteld dat hij weer moslim is geworden, een paar dagen voor de aanslag?
Sorry hoor maar hier is werkelijk geen touw aan vast te knopen
Perrin en ik hebben stiekem woeste seks na alle vuilbakkerij hier.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Rare manier van laten zien.
En ben je een kloon van Perrin, of is dat een fan die elke post van je liked?
Zij. En dank.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij heeft zeker wel een punt dat er wel heel makkelijk mensen over een kam worden geschoren hoor.
Ik zie het meer als een luide opmerking maken over de aanwezigheid van de enorme hoeveelheid stront, terwijl de wijkagent schouderophalend langs loopt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De wens om moderatie te zien is wel wat anders dan de contraire man uit te hangen. Het is niet veel anders dan je hond op de stoep laten schijten omdat anderen het ook doen.
Zijn doel was dus om zijn idolen zwart te maken, zodat Europa in de volgende verkiezingen overspoeld wordt door migranten uit het Midden-Oostenquote:Op zaterdag 21 december 2024 10:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn idolen zoals Wilders waren of zijn allemaal druk bezig om het in een bepaalde hoek te kunnen stoppen. Je leest het zelfs bij zijn soortgenoten in dit topic
Doel bereikt, lijkt me
Hij had kennelijk zo een nws fokker kunnen zijn.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij vind het logischer dan hij 8 jaar lang op social media een act heeft gehouden? Zelfs op fok houden mensen een act als dat niet zo lang vol.
Dit soort dingen regelmatig plaatsen, met zijn echte naam en foto erbij?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je weet hoe riskant dat kan zijn.
Kan je dat wat nader duiden? Vind dit een wat vreemde redenatie maar ik zit ook niet zo goed in het radicaalrechtse gedachtegoed.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iemand die echt anti - islam is kiest geen kerstmarkt uit als doelwit
quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zijn doel was dus om zijn idolen zwart te maken, zodat Europa in de volgende verkiezingen overspoeld wordt door migranten uit het Midden-Oosten
Dat is het punt, autochtone Nederlanders hebben dat afgeleerd op een heel klein deel na met psychische problemen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:54 schreef Servieskast het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een luide opmerking maken over de aanwezigheid van de enorme hoeveelheid stront, terwijl de wijkagent schouderophalend langs loopt.
Dat zou hetzelfde zijn om als islam-aanhanger een moskee op te blazenquote:Op zaterdag 21 december 2024 10:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vreemde dokter.
Hij trekt op een kerstmarkt een bandenspoor omdat hij kritisch is op Duitsland dat zoveel Moslim extremisten toelaat.
We mogen niks uitsluiten. Maar dat zou de grootste mindfuck ooit zijn.
quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:59 schreef matthijst het volgende:
[..]
Quote eens 3 posts waarin gezegd wordt dat Europa van Arabieren moet worden gezuiverd?
Blijkbaar zijn alle mensen uit die regio terroristen en/of sympathisanten. Doodnormaal om hier zo'n opmerking neer te plempen. 2x geliked ook.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:45 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
We moeten in dezen gewoon afwachten.
Maar het probleem is: als deze terrorist dus echt ex-moslim was, maar wl een islamitisch-like aanslag pleegde, dan gaat mijn suggestie voor een verbod op de islam dus ook niet op. Dan is de islam niet per s de oorzaak, maar de cultuur van mensen uit dat soort landen. En erger: het betreft alle mensen uit die regio('s), wat voor geloof ze ook aanhangen of -hingen.
Ergens klopt dat ook wel met mijn beeld over de islam... die is ooit gesticht om die Arabische stammenstrijd en onderlinge moordlust in te dammen door alle stammen een overkoepelend belang te geven (islam). Dat heeft een tijd gewerkt, zelfs. Probleem is natuurlijk dat de islam inmiddels precies de omgekeerde rol heeft aangenomen: het is een inspiratiebron voor precies het gedrag dat het wou bestrijden.
Hij was zo dapper om tegen de enorme stroom poep-reacties in te roeien de eerste uren na de aanslag. Ik respecteer hem daarvoor.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Rare manier van laten zien.
En ben je een kloon van Perrin, of is dat een fan die elke post van je liked?
Welnee, het gaat me er niet om, om het te relativeren. Elke dode en elk slachtoffer is er een te veel. Zowel in het verkeer als door terrorisme.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:00 schreef Akathisia het volgende:
[..]
En als er meer zouden overlijden door terrorisme dan door verkeersongelukken (als bijvoorbeeld een aantal aanslagen niet verijdeld zouden worden), dan zou je het ter relativering weer kunnen vergelijken met doden door *insert ziekte*.
Nederlanders hebben dat afgeleerd? Hahahaahahah. Haal dat laagje economische zekerheid weg en dan praten we verder. 🤣 de verkrachting van kinderen door Arabieren hier zie ik niet echt, wel door een Benno ofzo.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is het punt, autochtone Nederlanders hebben dat afgeleerd op een heel klein deel na met psychische problemen.
Nu er een grote trek is naar Europa komen deze afgeleerde middeleeuwse praktijken weer terug.
Maar schijnbaar willen we dat graag in Europa gezien het stemgedrag van -25-0.
Nu het ineens opvalt gaan mensen terugkrabbelen. Ja we dachten dat het allemaal sereen zou blijven.
NEEE je hebt met je naviteit de verkrachting van je eigen kinderen binnen gestemd.
Nee joh, hij was voornamelijk toch echt gewoon ex-moslim, allochtoon, en uit 'die regio'. Dt is wat we moeten benadrukken.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:06 schreef -XOR- het volgende:
AfD'er dus, en niet bepaald de eerste AfD'er die het plan opvatte om Duitsers te vermoorden.
Iemand die anti-islamitisch is zal een islamitisch doelwit kiezen, zoals een moskee. Gelukkig zijn anti-islamieten meestal geen terroristen, dus dat gebeurt niet vaak.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je dat wat nader duiden? Vind dit een wat vreemde redenatie maar ik zit ook niet zo goed in het radicaalrechtse gedachtegoed.
als je zo een hekel hebt aan de islam zoals deze vent ga je naar een willekeurig duits treinstation en maai je daar wat moslims neer.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je dat wat nader duiden? Vind dit een wat vreemde redenatie maar ik zit ook niet zo goed in het radicaalrechtse gedachtegoed.
of gewoon iemand die rechts nog meer haat dan jijquote:Op zaterdag 21 december 2024 11:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij was zo dapper om tegen de enorme stroom poep-reacties in te roeien de eerste uren na de aanslag. Ik respecteer hem daarvoor.
Ik haat niemand. Sommige lui vind ik wel intens triest.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:10 schreef Loverboii het volgende:
[..]
of gewoon iemand die rechts nog meer haat dan jij
Ik haat rechts niet. Discriminatie is wel iets waar ik niet goed op ga.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:10 schreef Loverboii het volgende:
[..]
of gewoon iemand die rechts nog meer haat dan jij
Dat.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iemand die anti-islamitisch is zal een islamitisch doelwit kiezen, zoals een moskee. Gelukkig zijn anti-islamieten meestal geen terroristen, dus dat gebeurt niet vaak.
Fair enough. Beetje jammer wel wanneer die wijkagent verbolgen gaat lopen spelen wanneer er opgemerkt wordt dat er toch nog steeds wel veel hondenpoep in de wijk ligt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:08 schreef Bofjijff het volgende:
[..]de politie / wijkagent ziet lang niet alles. Haalt af en toe wat weg en gaat af op een melding. Dat is nou eenmaal hoe het werkt. Waterdicht? Zeker niet, je leert er mee leven (of niet en je logt lekker uit)
quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij vind het logischer dan hij 8 jaar lang op social media een act heeft gehouden? Zelfs op fok houden mensen een act als dat niet zo lang vol.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vervang de kerstmarkt met een diversiteit festival en je hebt een duidelijke motief. Hier vind je mensen die voor open grenzen zijn, islam een warm hart toedragen. Dus zou het logisch zijn om daar zoveel mogelijk slachtoffers te maken.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:03 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aha, waarom viel Breivik dan een eiland vol sociaaldemocratische kinderen aan?quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iemand die anti-islamitisch is zal een islamitisch doelwit kiezen, zoals een moskee. Gelukkig zijn anti-islamieten meestal geen terroristen, dus dat gebeurt niet vaak.
De meeste perrons zijn matig bereikbaar per auto denk ik.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:10 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
als je zo een hekel hebt aan de islam zoals deze vent ga je naar een willekeurig duits treinstation en maai je daar wat moslims neer.
Als je een hekel hebt aan duitsland ga je lekker terug. Niet zo lastig hoor allemaal
Het is volstrekt logisch dat de media geen enkel gezag meer heeft aangezien ze deze problemen jaren lang buiten de camera's hebben gehouden. Maar door de aanslagen kan men het niet meer verzwijgen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:13 schreef mcmlxiv het volgende:
Ontkennen dat de anti-moslim haat in dit topic afgelopen avond en nacht groot was, inclusief voorstellen om alle moslims dan maar te deporteren is nogal zot. Dat was gewoon zo, net zoals het na elke aanslag zo is.
Extremisten die niet begrijpen dat ze extremisten zijn is het echte probleem. Of ze nou moslim, extreem-rechts of links, nationalistisch, communistisch of libertair zijn.
Eigenlijk is het best simpel.
- geweld gebruiken om je doel te bereiken
- tegen-geweld normaal vinden om dat doel te verstoren
- groepen verdenken vanwege individuen uit de groep
- buitenwettelijke oplossingen normaal vinden
- structureel “de media” wantrouwen
Voldoe je aan 1 van deze kenmerken dan ben je een extremist. En ja onder moslims zijn er daar best veel van te vinden. We zullen dat binnen wettelijke kaders moeten zien op te lossen en niet via tegen-extremisme
De dadsr is gevlucht uit Saudi-Arabi begin deze eeuw omdat hij zich daar al openlijk tegen de Islam keerde, denk dat er weinig was om naar terug te gaan.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:10 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
als je zo een hekel hebt aan de islam zoals deze vent ga je naar een willekeurig duits treinstation en maai je daar wat moslims neer.
Als je een hekel hebt aan duitsland ga je lekker terug. Niet zo lastig hoor allemaal
Hoe heeft "mainstream media" nou weer "blood on its hands"? Daar denkt onze radicaalrechtse Ierse vriend vast anders over als het gaat om sociale media?quote:
Correct, er zijn in Duitsland grote problemen met extreemrechtse en radicaal Islamtische terreur.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is volstrekt logisch dat de media geen enkel gezag meer heeft aangezien ze deze problemen jaren lang buiten de camera's hebben gehouden. Maar door de aanslagen kan men het niet meer verzwijgen.
Dat lijkt me ook vrij ver gezocht.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe heeft "mainstream media" nou weer "blood on its hands"?
Omdat Breivik de sociaal democraten verantwoordelijk hield voor de massa migratie in Noorwegen! Dat is toch logisch.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, waarom viel Breivik dan een eiland vol sociaaldemocratische kinderen aan?
Terroristen kiezen een doelwit waar ze veel schade aan kunnen richten en publiciteit mee kunnen genereren. Dat lukt met een kerstmarkt beter dan met een moskee. In dat laatste geval had dit topic echt nog geen vijf delen gehad…
Sorry, het gaat niet over de Nederlandse geschiedenis.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:49 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Kerstmarkt .. mensen die sympathiek staan tegenover religie.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat Breivik de sociaal democraten verantwoordelijk hield voor de massa migratie in Noorwegen! Dat is toch logisch.
Het zou raar zijn geweest als hij een rechts kinderkamp had aangevallen.
De cognitieve dissonantie spuit er aan alle kanten uit.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:20 schreef Falco het volgende:
Fascinerend hoe verwarrend deze aanslag uitpakt voor sommige lui
Omdat de eerste zondebok, de dader, of beter, de ideologie van de dader, niet voldoet aan de voorwaarden, moet er nu naarstig naar een alternatief worden gezocht ter bevestiging van het eigengelijk.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe heeft "mainstream media" nou weer "blood on its hands"?
Heel erg bijzonder dan dat iemand dan hier op een kerstmarkt een aanslag pleegt, iets dat het tegenovergestelde van de Islam is en juist een toonbeeld van de Westerse cultuur en tradities. Het is daarom een nogal tegenstrijdig verhaal.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:16 schreef Caland het volgende:
[..]
De dadsr is gevlucht uit Saudi-Arabi begin deze eeuw omdat hij zich daar al openlijk tegen de Islam keerde, denk dat er weinig was om naar terug te gaan.
Mwah, valt mee. Hij is blijkbaar slim genoeg om te constateren dat het voor domrechts helemaal niet uitmaakt wat het motief is. Eens een moslim, altijd een moslim.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heel erg bijzonder dan dat iemand dan hier op een kerstmarkt een aanslag pleegt, iets dat het tegenovergestelde van de Islam is en juist een toonbeeld van de Westerse cultuur en tradities. Het is daarom een nogal tegenstrijdig verhaal.
Als je dan een dergelijke post history achter laat, dan vraag ik me serieus af hoe goed hij was als dokter.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:17 schreef -XOR- het volgende:
Kan me voorstellen dat hij een false flag aanslag wilde plegen, dus (hoe clich) met een auto inrijden op een kerstmarkt, vluchten en dan zorgen dat er een signalement in omloop komt van een Arabisch ogende dader.
Lijkt me trouwens sterk dat hij alleen gehandeld heeft. Als ik de Duitse geheime dienst was zou ik radicaal-rechts nog maar eens goed doorlichten, het liet zich al langer aantekenen dat er vanuit die hoek eens een flinke aanslag zou komen.
Het punt is dat je uit de keuze van het doelwit eenvoudig het motief van de dader kunt afleiden. Dat zegt meer dan wat Posts op social media.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Kerstmarkt .. mensen die sympathiek staan tegenover religie.
In de ogen van een doorgeslagen extremist zal dat dan ook best logisch lijken.
Net als massamoord op kinderen omdat diens ouders een mening hebben.
Um... Ik denk dat ik het probleem wel snap.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:08 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Blijkbaar zijn alle mensen uit die regio terroristen en/of sympathisanten. Doodnormaal om hier zo'n opmerking neer te plempen. 2x geliked ook.
Maar goed, ik ken jouw postgeschiedenis, dus jij zal hier wel weer geen enkel probleem in zien.
De man was boos op Duitsers en Duitsland en ergens in het verknipte hoofdje leek hem dit een goede paybackquote:Op zaterdag 21 december 2024 11:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is dat je uit de keuze van het doelwit eenvoudig het motief van de dader kunt afleiden. Dat zegt meer dan wat Posts op social media.
Als ik een aanslag pleeg op katten waarbij er 100 omkomen heb ik een hekel aan katten. Ook wanneer ik op feesboek gezet heb dat ik honden haatte. Was dat echt zo dan had ik mijn aanslag wel op honden gepleegd of
Bij de geboorte al verloren.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, valt mee. Hij is blijkbaar slim genoeg om te constateren dat het voor domrechts helemaal niet uitmaakt wat het motief is. Eens een moslim, altijd een moslim.
Aha, dan was een moskee aanvallen niet meer de logische keuze?quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat Breivik de sociaal democraten verantwoordelijk hield voor de massa migratie in Noorwegen! Dat is toch logisch.
Het zou raar zijn geweest als hij een rechts kinderkamp had aangevallen.
Dat klinkt ook logischquote:Op zaterdag 21 december 2024 11:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De man was boos op Duitsers en Duitsland en ergens in het verknipte hoofdje leek hem dit een goede payback
Wat heeft een Kerstmarkt tegenwoordig te maken met religie? Denk je dat ze daar bijbels en rozenkransen gaan kopen of iets dergelijks? Het is allemaal vreten en glhwein zuipen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Kerstmarkt .. mensen die sympathiek staan tegenover religie.
In de ogen van een doorgeslagen extremist zal dat dan ook best logisch lijken.
Net als massamoord op kinderen omdat diens ouders een mening hebben.
Het ene heeft niet zoveel te maken met het andere, eigenlijk. Allebei zal in dezen wel waar zijn.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat 'islamitisch-getint' of is dat gewoon eigenlijk een heel gemakkelijke manier om een aanslag te plegen met een 'wapen' dat gemakkelijk voorhanden is?
Hij weet zelf ook wel dat mensen dom genoeg zijn om die post history niet te geloven lolquote:Op zaterdag 21 december 2024 11:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als je dan een dergelijke post history achter laat, dan vraag ik me serieus af hoe goed hij was als dokter.
En wat is er Duitser dan foute kerstmarkten?quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De man was boos op Duitsers en Duitsland en ergens in het verknipte hoofdje leek hem dit een goede payback
Die lui van Bataclan hielden de rockmuziek luisteraars verantwoordelijk voor het ingrijpen in Syri en Irak?quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is dat je uit de keuze van het doelwit eenvoudig het motief van de dader kunt afleiden. Dat zegt meer dan wat Posts op social media.
Als ik een aanslag pleeg op katten waarbij er 100 omkomen heb ik een hekel aan katten. Ook wanneer ik op feesboek gezet heb dat ik honden haatte. Was dat echt zo dan had ik mijn aanslag wel op honden gepleegd of
quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:27 schreef Loverboii het volgende:
een linkse activist met moslim tactics
Een supporter van AFD en Wilders is links?quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:27 schreef Loverboii het volgende:
een linkse activist met moslim tactics
Godsammequote:Op zaterdag 21 december 2024 11:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En wat is er Duitser dan foute kerstmarkten?
De Islam is een religie en geen etniciteit, dus een ex-moslim kan gewoon. Het motief is alleen heel erg tegenstrijdig, want bij een groepering als IS zal men namelijk trots op deze man zijn.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, valt mee. Hij is blijkbaar slim genoeg om te constateren dat het voor domrechts helemaal niet uitmaakt wat het motief is. Eens een moslim, altijd een moslim.
De kerstmarkt-auto komt van Wilders-fansquote:Op zaterdag 21 december 2024 11:29 schreef HowardRoark het volgende:
En ook bijzonder trouwens dat allerlei progressieve en linkse mensen nu hun gram proberen te behalen. We weten allemaal dat dezelfde mensen in de bres waren gesprongen voor de Islam en moslims, mocht een aanslag als deze wl uit Islamtische overtuigingen zijn gepleegd. Dat hebben we immers al honderden keren kunnen zien.
En de realiteit blijft natuurlijk ook dat ongeacht het gedachtegoed van deze terrorist, het een migrant uit een Islamitisch land is. Wr een migrant uit een Islamitisch land die overgaat tot terrorisme, de zoveelste in een hele lange lijst.
[..]
De Islam is een religie en geen etniciteit, dus een ex-moslim kan gewoon. Het motief is alleen heel erg tegenstrijdig, want bij een groepering als IS zal men namelijk trots op deze man zijn.
Nee, het komt van een migrant uit een Islamitisch land. Zoals aangegeven: de zoveelste in een hele lange lijst.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:30 schreef probeer het volgende:
[..]
De kerstmarkt-auto komt van Wilders-fans
Alleen blanken zijn te vertrouwen, jeweets.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het komt van een migrant uit een Islamitisch land. Zoals aangegeven: de zoveelste in een hele lange lijst.
Bingo!quote:
Voor het station genoeg keuze.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De meeste perrons zijn matig bereikbaar per auto denk ik.
Wel bijzonder, dat je eerste reactie is om alsnog te schuimbekken over links en moslims. Afstand nemen van zo'n achterlijke aanslag lijkt me meer op zijn plaats voor je eigenlijk…quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:29 schreef HowardRoark het volgende:
En ook bijzonder trouwens dat allerlei progressieve en linkse mensen nu hun gram proberen te behalen. We weten allemaal dat dezelfde mensen in de bres waren gesprongen voor de Islam en moslims, mocht een aanslag als deze wl uit Islamtische overtuigingen zijn gepleegd. Dat hebben we immers al honderden keren kunnen zien.
En de realiteit blijft natuurlijk ook dat ongeacht het gedachtegoed van deze terrorist, het een migrant uit een Islamitisch land is. Wr een migrant uit een Islamitisch land die overgaat tot terrorisme, de zoveelste in een hele lange lijst.
[..]
De Islam is een religie en geen etniciteit, dus een ex-moslim kan gewoon. Het motief is alleen heel erg tegenstrijdig, want bij een groepering als IS zal men namelijk trots op deze man zijn.
Volkert was blank en Nederlands.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alleen blanken zijn te vertrouwen, jeweets.
Volgens mij was het de rechtse horde die hier en elders als eerste kwam schreeuwen, maar nu is het links die z’n gram komt halen. Stukje omdraaiing.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Speelde hij ook gewelddadige computergames? Vlug, gamen verbieden!1quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het komt van een migrant uit een Islamitisch land. Zoals aangegeven: de zoveelste in een hele lange lijst.
Dat zijn jouw woorden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alleen blanken zijn te vertrouwen, jeweets.
Een gekkie die steeds meer richting complotwappie ging.quote:Volgens berichten in de Duitse media kwam de man aanvankelijk begin jaren 2000 als bezoekend arts naar Duitsland als onderdeel van zijn opleiding tot psychotherapeut. In zijn thuisland zou hij met de dood bedreigd worden sinds hij zich in de jaren negentig openlijk van de islam had afgekeerd.
Na een succesvolle asielaanvraag werd hij erkend als politiek vluchteling in Duitsland, waar hij zich in 2006 vestigde. Tien jaar later kreeg hij een permanente verblijfsvergunning. In de daaropvolgende jaren zou hij uitgroeien tot een prominent figuur in de Saudische ballingengemeenschap.
RADICALE ATHESTISCHE ISLAMCRITICUS
De man omschrijft zichzelf als “athest” en uit zijn sociale media-accounts rijst aanvankelijk het beeld op van een radicale islamcriticus. In 2019 omschreef hij zichzelf in een interview met de Frankfurter Allgemeine Zeitung als “de meest agressieve criticus van de islam in de geschiedenis”. Naast zijn werk als arts had hij er dan ook zijn missie van gemaakt om andere vervolgde ex-moslims Saudi-Arabi en de Golfregio te helpen ontvluchten en hen aan asiel te helpen in westerse landen als Duitsland en Australi. “Er bestaat niet zoiets als een goede islam”, zei hij daarover tegen de Frankfurter Allgemeine Zeitung.
In een interview met de BBC noemde hij zichzelf datzelfde jaar een “activist”, die zijn athesme in Saudi-Arabi niet veilig kon beleven. Der Spiegel schreef eveneens in 2019 dat hij “anderen drie jaar lang had geholpen te ontsnappen met behulp van zijn eigen website en Twitter” (het huidige X).
WARRIGE BERICHTEN
De meest recente berichten op zijn X-account zijn echter warrig. Op een gegeven moment lijkt hij, blijkens de tekst in zijn X-profiel, te zijn gaan geloven dat Duitsland “in het binnen- en buitenland op vrouwelijke Saudische asielzoeksters jaagt om hun levens te vernietigen”. Ook beschuldigt hij Duitsland ervan “Europa te willen islamiseren” en dreigt hij meermaals met “wraak”. Het omslagbeeld van zijn profiel toont een geweer.
Op zijn account begint hij plots rechtsextremistsiche fotomontages en video’s van onder meer de Oostenrijkse extreemrechtse politiek activist Martin Sellner te delen. Ook schurkt hij in eigen land aan tegen de Duitse rechtsextemistische anti-islampartij AfD.
In juni van dit jaar noemt hij in een bericht de Duitse politie “de echte aanjager van het islamisme in Duitsland” en stelt hij dat de politie “vuile tactieken tegen mij en andere islamcritici hebben gebruikt om ons anti-islamactivisme te vernietigen.” “Links is gek. We hebben AfD nodig om de politie tegen zichzelf te beschermen.” Meerdere bekende AfD-politici volgen het account van A., net als de jongerenorganisatie van de AfD, Junge Alternative.
Maar er zit een hiaat in dit verhaal en dat is dat hij uit een islamitisch land is vertrokken omdat hij nogal..anti islamitisch is.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het niet. Ik ga af op wat ik lees in dit topic. Gisteravond was ik hier niet actief.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:33 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Volgens mij was het de rechtse horde die hier en elders als eerste kwam schreeuwen, maar nu is het links die z’n gram komt halen. Stukje omdraaiing.
Hmm.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wel bijzonder, dat je eerste reactie is om alsnog te schuimbekken over links en moslims. Afstand nemen van zo'n achterlijke aanslag lijkt me meer op zijn plaats voor je eigenlijk…
keurig wil ik niet helemaal zeggen maar als echte anti islamist zou je daar met alle gemak je slag kunnen slaan. Of andere plekken, met 5-6% van de bevolking als moslim zeker in de steden niet zo lastig hoor.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En daar staan de moslims keurig op een hoopje bij elkaar?
Je helpt hem nu bij het afleiden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:38 schreef Stepperoller het volgende:
Lol deze afleidingsmanoeuvre
[ x ]
Lukt hem zonder mij ook wel. Die idioten die fan van hem zijn, zijn niet meer te redden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je helpt hem nu bij het afleiden.
Dat ben ik helemaal met je eens, ik geef ook slechts aan dat het een rare situatie is. Ook de manier hoe deze aanslag is gepleegd is namelijk in lijn met wat we vaker hebben gezien van bijvoorbeeld IS-terroristen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar er zit een hiaat in dit verhaal en dat is dat hij uit een islamitisch land is vertrokken omdat hij nogal..anti islamitisch is.
Natuurlijk is het niet raar dat er heel snel zo gedacht wordt na de afgelopen jaren met aanslagen uit die hoek. Ik zie de noodzaak dan ook niet in om hier dwangmatig iets in te willen zien wat er niet lijkt te zijn.
Afleidingsmanoeuvre?quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:38 schreef Stepperoller het volgende:
[ x ]
Hij liegt dat het gedrukt staat, het gaat hem helemaal niet om "een spiegel voorhouden".quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij heeft zeker wel een punt dat er wel heel makkelijk mensen over een kam worden geschoren hoor.
Omdat jouw uitspraken vaak wel erg dicht op zijn ideologie lijken, zoals die blijkt uit wat nu bekend is.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het niet. Ik ga af op wat ik lees in dit topic. Gisteravond was ik hier niet actief.
[..]
Hmm.
En waarom moet ik afstand nemen van de aanslag van een migrant uit Saudie Arabi, op een kerstmarkt in Duitsland?
Dan kan dat op een kerstmarkt toch ook?quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
keurig wil ik niet helemaal zeggen maar als echte anti islamist zou je daar met alle gemak je slag kunnen slaan. Of andere plekken, met 5-6% van de bevolking als moslim zeker in de steden niet zo lastig hoor.
Zolang de kans op het overlijden door zo’n aanslag verwaarloosbaar is in vergelijking met andere doodsoorzaken dan vind ik het wel een valide vergelijking.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:00 schreef Akathisia het volgende:
[..]
En als er meer zouden overlijden door terrorisme dan door verkeersongelukken (als bijvoorbeeld een aantal aanslagen niet verijdeld zouden worden), dan zou je het ter relativering weer kunnen vergelijken met doden door *insert ziekte*.
Of ze nu afscheid nemen van de islam of niet, Arabieren blijven ons, net als de Russen, vijandig gezind.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoeld, maar het is eigenlijk niet logisch als je beweerd anti-Islam te zijn dat je dan een aanslag pleegt op een Kerstmarkt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hij had gewoon voor een moskee moeten gaan.
Nou ... Van mij hoef je dat niet. Net zoals 'de moslimgemeenschap' dat niet hoeft wanneer een of andere radicale moslim iets opblaast. Of links dat niet hoefde toen Volkert Fortuyn vermoordde.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En waarom moet ik afstand nemen van de aanslag van een migrant uit Saudie Arabi, op een kerstmarkt in Duitsland?
Mwah, Arabieren zijn een hele grote groep mensen. Daar zitten er ook wel degelijk bij die erg Westers georinteerd zijn. Het probleem is alleen dat migranten uit Islamtische en Arabische landen disproportioneel voor probleem hier zorgen, helemaal als het aankomt op terrorisme. Dat wordt nu eens te meer bewezen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:44 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Of ze nu afscheid nemen van de islam of niet, Arabieren blijven ons, net als de Russen, vijandig gezind.
Ja man, onze cultuur is de beste. De rest is rommel.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:46 schreef ach het volgende:
Het ligt dus niet aan het geloof maar aan bepaalde culturen. Wel moedig van de msm om dat zo duidelijk naar buiten te brengen
Ja, maar als je beweert anit-Islam te zijn, waarom pleeg je dan een aanslag op een Kerst-markt?quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:47 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Cheert
Probeert er alles aan te doen om te verdoezelen dat het een rechtsboy was.
Dat zeg ik toch? Je kan -tot het de grootste betreft- altijd wel een doodsoorzaak vinden die een andere kan relativeren. Heck, dat deden de complotwappies toch ook door corona te vergelijken met andere ziekten?quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:44 schreef Zwansen het volgende:
Zolang de kans op het overlijden door zo’n aanslag verwaarloosbaar is in vergelijking met andere doodsoorzaken dan vind ik het wel een valide vergelijking.
Er sterven bijvoorbeeld 250.000 mensen in Duitsland door kanker. Dat zijn serieuze aantallen (100-voudige van doden door verkeersongevallen).
false flag poging?quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar als je beweert anit-Islam te zijn, waarom pleeg je dan een aanslag op een Kerst-markt?
Zie de reacties na de aanslag van politici of alleen maar in dit topic. Je wordt uiteindelijk toch wel gezien als immigrant of moslim. Types als gekke Geert of de Duitse variant daarvan spinnen er garen bij.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar als je beweert anit-Islam te zijn, waarom pleeg je dan een aanslag op een Kerst-markt?
Waarom zou ie dan niet geveinsd hebben een herboren moslim te zijn?quote:
Betrekkelijk eenvoudig doelwit met de auto en publiciteit gegarandeerd.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog in posts aangegeven dat ik de AfD helemaal niets vindt. Ik ben ook nooit positief over deze partij geweest.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou ... Van mij hoef je dat niet. Net zoals 'de moslimgemeenschap' dat niet hoeft wanneer een of andere radicale moslim iets opblaast. Of links dat niet hoefde toen Volkert Fortuyn vermoordde.
Er lopen hier echter een aantal users rond die van mening zijn dat wanneer een individu iets verschrikkelijks doet, het de plicht is van een veel grotere groep mensen met enigszins gelijkende ideen maar allerminst net zo gewelddadig en extreem, om die verschrikkelijke daad expliciet af te keuren. In dit specifieke geval; iedereen die sympathiek staat tegenover het AfD en Wilders.
Herinner me er even aan .. was jij nou wel of niet een van die users?
Ja, maar ik bedoel, als je pretendeert anti-Islam te zijn dan rijd je inderdaad toch een Moskee binnen?quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Betrekkelijk eenvoudig doelwit met de auto en publiciteit gegarandeerd.
Maar de discussie begon vanwege iemand die iets zei over dat Duitsland gebukt gaat onder terrorisme. En hoe verschrikkelijk het ook is, er overlijden dus circa 100x meer minder mensen aan dit soort aanslagen dan aan verkeersongevallen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:49 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Je kan -tot het de grootste betreft- altijd wel een doodsoorzaak vinden die een andere kan relativeren. Heck, dat deden de complotwappies toch ook door corona te vergelijken met andere ziekten?
Waarom zijn dat serieuze aantallen aannemend dat lle mensen ergens aan doodgaan?
Misschien was hij ervan overtuigd te kunnen vluchten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom zou ie dan niet geveinsd hebben een herboren moslim te zijn?
Wilders heeft hier natuurlijk volledig gelijk. Het is namelijk ook weer een migrant uit een Islamitisch en Arabisch land.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:47 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Cheert
Probeert er alles aan te doen om te verdoezelen dat het een rechtsboy was.
Misschien is het dan toch wat anders dan de religie. Cultuur? De temperatuur? Het feit dat er een stuk van zijn snikkel is afgesneden? Dat zou trouwens ook de mensen die de Palestijnse tragedie op de voet volgen, moeten interesseren. Het zou ook de agressie van de Joodse mensen daar kunnen verklaren. Wie weet.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar er zit een hiaat in dit verhaal en dat is dat hij uit een islamitisch land is vertrokken omdat hij nogal..anti islamitisch is.
Natuurlijk is het niet raar dat er heel snel zo gedacht wordt na de afgelopen jaren met aanslagen uit die hoek. Ik zie de noodzaak dan ook niet in om hier dwangmatig iets in te willen zien wat er niet lijkt te zijn.
Jij woont liever in Afghanistan? Lijkt me hier in Nederland toch echt wel beter ja. Dit kun je ook makkelijk met data over mensenrechten onderbouwen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja man, onze cultuur is de beste. De rest is rommel.
Ja, want dit is ongeveer hetzelfde als een hekel aan de PVV hebben en daarom Frans Timmermans vermoorden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien was hij ervan overtuigd te kunnen vluchten.
(Eigenlijk denk ik dat het gewoon een gestoorde gek is die makkelijk vatbaar is voor extremiteiten en extreme opvattingen).
Hij is anti-islam, maar vindt Duitsland pro-islamitisch. Hij wilde volgens het AD dan ook wraak nemen op Duitsland, en Duitsers omdat die volgens hem door het terug sturen van andere anti-islamitische vluchtelingen meewerken aan de vernietiging van die vluchtelingen aangezien die meestal geen warm welkom-thuis staat te wachten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel, als je pretendeert anti-Islam te zijn dan rijd je inderdaad toch een Moskee binnen?
Hmm. Cultuur zou zeker kunnen, dat geeft toch een kader van normen en waarden mee. Klimaat zal verder geen rol spelen, in Azi is het ook warm en daar heb je amper terrorisme. Ten slotte zijn Joden natuurlijk ook niet agressief, integendeel zelfs.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Misschien is het dan toch wat anders dan de religie. Cultuur? De temperatuur? Het feit dat er een stuk van zijn snikkel is afgesneden? Dat zou trouwens ook de mensen die de Palestijnse tragedie op de voet volgen, moeten interesseren. Het zou ook de agressie van de Joodse mensen daar kunnen verklaren. Wie weet.
Wat mij betreft voldoende reden om zoiets grondig uit te zoeken. Maar ja, sommige mensen hebben zoiets liever niet.
Verknipte extremisten doen verknipte dingen voor hun terreur-agenda. Wie had dat gedacht!quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, want dit is ongeveer hetzelfde als een hekel aan de PVV hebben en daarom Frans Timmermans vermoorden.
Snap je wat ik bedoel?
Was Breivik niet ook een fan van Wilders?quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En terrorisme door een migrant uit een Arabisch en Islamitisch land, die op social media dan zegt een fan te zijn van Wilders, is geen structureel probleem. Dit zijn de uitzonderingen.
.
Bedankt voor je uitleg.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:57 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Hij is anti-islam, maar vindt Duitsland pro-islamitisch. Hij wilde volgens het AD dan ook wraak nemen op Duitsland, en Duitsers omdat die volgens hem door het terug sturen van andere anti-islamitische vluchtelingen meewerken aan de vernietiging van die vluchtelingen aangezien die meestal geen warm welkom-thuis staat te wachten.
"ohohoh, wat zouden zijn motivaties toch kunnen zijn? Is het wellicht het klimaat?" aldus de Wilders-fanboys.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:38 schreef Stepperoller het volgende:
[ x ]
Als dit een false flag was, dan was deze man toch cht te dom om te schijten. Na zoveel online berichten. Ik begrijp dit gewoon niet, er is geen enkele logica.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom zou ie dan niet geveinsd hebben een herboren moslim te zijn?
Als je een blonde Mozartpruik op doet en erin slaagt om na de aanslag weg te komen heeft Geert wat uit te leggen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, want dit is ongeveer hetzelfde als een hekel aan de PVV hebben en daarom Frans Timmermans vermoorden.
Snap je wat ik bedoel?
Dat is heel deze actie sowieso.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg.
Hier kan jij niks aan doen, maar voor mij is het nogal een mindfuck.
quote:11:34
De verdachte van de aanslag op de kerstmarkt in Maagdenburg werkte in het ziekenhuis in zijn woonplaats Bernburg daadwerkelijk op de afdeling forensische psychiatrie, waar geesteszieke of verslaafde criminelen zijn ondergebracht. Dat bevestigde de kliniek aan de regionale omroep MDR.
Taleb Al Abdulmohsen (50) werkte sinds 2020 als psychiatrisch arts in de Saluskliniek, die zegt nauw samen te werken met de opsporingsautoriteiten. De vijftiger was de afgelopen weken meerdere malen afwezig wegens ziekte en verscheen daardoor onvoorbereid bij vergaderingen, aldus de omroep.
De Saluskliniek nodigde medewerkers naar eigen zeggen uit voor een persconferentie tijdens de lunch.
Nou .. mocht ironie nog een praktijkvoorbeeld nodig hebben ..quote:
zozo... die terrorist van Maagdenburg is een fan van Hamas...quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:05 schreef Bluesdude het volgende:
zozo... die terrorist van Maagdenburg is een fan van Wilders...
Hij wil hier juist duidelijk maken hoe "erg" Hamas is voor iemandquote:Op zaterdag 21 december 2024 12:07 schreef ReplaR het volgende:
[..]
zozo... die terrorist van Maagdenburg is een fan van Hamas...
[ afbeelding ]
Naar het schijnt ook een groot fan van Mariah Carrey, dat zou dan weer verklaren waarom hij voor de Kerstperiode heeft gekozen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:07 schreef ReplaR het volgende:
[..]
zozo... die terrorist van Maagdenburg is een fan van Hamas...
[ afbeelding ]
Deze man was duidelijk geradicaliseerd. Dan zijn de keuzes vaak ook niet erg rationeel. Gewoon het eerste beschikbare doelwit kan dan net zo goed de voornaamste afweging zijn…quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel, als je pretendeert anti-Islam te zijn dan rijd je inderdaad toch een Moskee binnen?
(bij wijze van spreken)
H, leeft virusexpert-antropologe-geopolitiek duider Ginny ook nog.quote:
Correct. Dat zijn er dan twee.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Was Breivik niet ook een fan van Wilders?
Afkomst maakt dus niet zoveel uit.. het gaat om wiens denkbeelden je deelt
Dan helpt het niet dat ook dit weer een migrant betrof natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:03 schreef Nexum het volgende:
Dit soort extreemrechts terrorisme gaan we de komende jaren nog veel vaker mee maken. Dit is precies de reden waarom ik het zorgwekkend vind dat de media het migratiebeleid ontzettend door iedereen’s strot aan het heen duwen is. Het radicaliseert de burgers die zich verloren voelen in de huidige maatschappij en een zondebok nodig hebben om hun angsten en frustraties op te kunnen uiten.
Migratie is absoluut een probleem en er zijn in Europa wijd maatregelen voor nodig, maar de taal binnen het debat moet echt omslaan. We kunnen niet maar tegen het volk populistisch geneuzel uitslaan dat immigranten verantwoordelijk zijn voor bijna al het ellende wat er op dit moment speelt in Europa.
Misschien had ie dan joodse vrouwen kunnen ontvoeren en verkrachten. Dat komt wel over.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij wil hier juist duidelijk maken hoe "erg" Hamas is voor iemand
Door de media opgetrokken nog wel. Je kan toch lezen met je eigen ogen wat hij getwittert heeft?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Wat een volstrekt ongeloofwaardig profiel wordt er rondom deze idioot opgetrokken door de media zeg.
Het zogenaamde motief rammelt ook aan alle kanten.
Topic zal nu wel snel doodbloedenquote:Op zaterdag 21 december 2024 12:12 schreef Discombobulate het volgende:
Ironisch wel, voormalig immigrant en nu full blown AfD.
Tja, het zal vast wel kloppen. Maar het is wel bijzonder om te zien dat we nu overal meteen berichten zien over het motief en diens sociale media. In veel andere gevallen is het narratief meestal 'we weten het niet'. 'Motief onduidelijk' waarna meer dan eens zulke aanslagen in de doofpot verdwijnen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Wat een volstrekt ongeloofwaardig profiel wordt er rondom deze idioot opgetrokken door de media zeg.
Ja hij was duidelijk een fan van Israelquote:Op zaterdag 21 december 2024 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij wil hier juist duidelijk maken hoe "erg" Hamas is voor iemand
Hoezo? Man was moslim. Man onttrok zich van de islam. Man begint afkeer te ontwikkelen tegen islam, logisch gezien hij er zelf mee is opgegroeid. Man voelt zich hopeloos in een chaotische wereld. Man wordt gevoed met populistisch gespuw in een post-corona wereld. Man moet een zondebok hebben. Man begint sterk kritisch te worden op migranten. Man radicaliseert. Man voert geweld uit.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Genoeg mensen die nog in de ontkenningsfase zijn hoorquote:Op zaterdag 21 december 2024 12:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Topic zal nu wel snel doodbloeden
Vorige week kreeg Merkel nog de hoogste onderscheiding voor haar vermeende heldendaden van Amsterdamquote:Op zaterdag 21 december 2024 10:44 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Alles is inderdaad de schuld van Merkel; de totaal mislukte "handel durch wandel" politiek t.a.v. de Russen, "wir schaffen das", de mislukte Energiewende, de totale instorting van de Duitse industrie, de incompetentie van die vrouw kende geen grenzen.
Als de naam van de grote leider van een partij 2x rechtstreeks wordt verbonden aan een grote aanslag in Europa, dan zou ik daar wel conclusies aan verbinden. Zeker als ik me zogenaamd zoveel zorgen maak over de gewelddadigheid van een bepaalde religie. Maar ja, wie ben ik.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Was Breivik niet ook een fan van Wilders?
Afkomst maakt dus niet zoveel uit.. het gaat om wiens denkbeelden je deelt
Wat rammelt eraan? Welke bewijzen kan je daarvoor aanvoeren?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Wat is jouw duiding dan van zijn X profiel en tweets van de afgelopen 8 jaar waaruit dit profiel blijkt?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Ja, dat vind ik ook het ongeloofwaardige hieraan.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Door de media opgetrokken nog wel. Je kan toch lezen met je eigen ogen wat hij getwittert heeft?
Wat bedoel je te zeggen? Het is niet zijn Twitter / X profiel?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook het ongeloofwaardige hieraan.
Omdat extreemlinks zo goed als dood is in Europa.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Dat zijn er dan twee.
Wil je dat echt vergelijken met de tienduizenden terroristische aanslagen vanuit de Islamtische hoek?
En daarnaast speelt culturele afkomst blijkbaar wel een rol. We zien hier immers precies dezelfde tactieken die Islamtische terroristen ook gebruiken en deze terrorist komt ook zelf uit een Islamitisch en Arabisch land.
[..]
Dan helpt het niet dat ook dit weer een migrant betrof natuurlijk.
En waarom zouden we meer van dit soort terrorisme gaan zien vanuit de extreemrechtse hoek?
Omdat het niet strookt met jouw overtuiging/opvatting?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook het ongeloofwaardige hieraan.
10 duizenden ? In de EU? Waar dan? Enneh, zoek eens op extreem rechts + aanslagen Duitslandquote:Op zaterdag 21 december 2024 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Dat zijn er dan twee.
Wil je dat echt vergelijken met de tienduizenden terroristische aanslagen vanuit de Islamtische hoek?
strohalm argument natuurlijk. Dat iemand dezelfde tactiek gebruikt is een wel heel ver gezocht als onderbouwingquote:En daarnaast speelt culturele afkomst blijkbaar wel een rol. We zien hier immers precies dezelfde tactieken die Islamtische terroristen ook gebruiken en deze terrorist komt ook zelf uit een Islamitisch en Arabisch land.
[..]
Dan helpt het niet dat ook dit weer een migrant betrof natuurlijk.
Omdat bepaalde politici er een klimaat voor crerenquote:En waarom zouden we meer van dit soort terrorisme gaan zien vanuit de extreemrechtse hoek?
Eerst vier topics volgeluld in de gedachte een soort gotcha te hebben, nu gaan we er vier vollullen vanuit de ontkenningsfase.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:18 schreef Fok-it het volgende:
Oei de usuals op FOK! Zijn aardig aan het schoppen nu het een keer de andere kant op valt? Jeetje. Nou ja dan moet het ook wel aan de media liggen inderdaad
Dit is zelf een migrant h?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:14 schreef Nexum het volgende:
[..]
Hoezo? Man was moslim. Man onttrok zich van de islam. Man begint afkeer te ontwikkelen tegen islam, logisch gezien hij er zelf mee is opgegroeid. Man voelt zich hopeloos in een chaotische wereld. Man wordt gevoed met populistisch gespuw in een post-corona wereld. Man moet een zondebok hebben. Man begint sterk kritisch te worden op migranten. Man radicaliseert. Man voert geweld uit.
Zo moeilijk is het niet. Maar mensen willen het niet geloven omdat het niet in hun denkhokje past. Moslim = terrorist is makkelijk. Mensen begrijpen dat. Mensen zijn daar mee bekend. Maar moslimman is het slachtoffer van rechts populistische leiders die steeds meer mensen willen bangmaken en radicaliseren = verwarrend en het klopt niet en de media is ons aan het naaien.
Lachwekkend.
Wat is er zo raar aan? Het is toch bepaald niet de eerste geradicaliseerde idioot die doordraait?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:10 schreef inslagenreuring het volgende:
En door voor de koelkast !!quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:14 schreef Nexum het volgende:
[..]
Hoezo? Man was moslim. Man onttrok zich van de islam. Man begint afkeer te ontwikkelen tegen islam, logisch gezien hij er zelf mee is opgegroeid. Man voelt zich hopeloos in een chaotische wereld. Man wordt gevoed met populistisch gespuw in een post-corona wereld. Man moet een zondebok hebben. Man begint sterk kritisch te worden op migranten. Man radicaliseert. Man voert geweld uit.
Zo moeilijk is het niet. Maar mensen willen het niet geloven omdat het niet in hun denkhokje past. Moslim = terrorist is makkelijk. Mensen begrijpen dat. Mensen zijn daar mee bekend. Maar moslimman is het slachtoffer van rechts populistische leiders die steeds meer mensen willen bangmaken en radicaliseren = verwarrend en het klopt niet en de media is ons aan het naaien.
Lachwekkend.
Waarvan het overgrote deel in islamitische landen. De islam zelf heeft het meeste last van extremisme.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is zelf een migrant h?
En dat de Islam wordt gelinkt aan terrorisme is natuurlijk ook niet zo gek met meer dan 66,000 terreuraanslagen vanuit de Islamtische hoek de afgelopen 45 jaar.
Hier denk je te moeilijk. Die man draaide door en moest zijn woede kwijt. Hij koos voor deze manier. Lijkt me erg sterk dat hij dit deed vanuit het gedachtegoed dat hij zich wou afzetten tegen het Westen, want dat is wat je impliceert. Je probeert dit voor jezelf recht te praten omdat het niet klopt met jouw eigen mensbeeld. Je snapt het niet. Mensen zijn complex.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat de Islam wordt gelinkt aan terrorisme is natuurlijk ook niet zo gek met meer dan 66,000 terreuraanslagen vanuit de Islamtische hoek de afgelopen 45 jaar. En dan hebben we het nog niet eens over de moslims die dit stilzwijgend goedkeuren.
De pijnlijke realiteit is nu eenmaal dat de Islam qua agressie, gewelddadigheid en barbarisme niet te vergelijken is met andere religies anno 2024.
Daarom vinden mensen, waaronder ik, het opmerkelijk dat dit een migrant uit een Islamitisch en Arabisch land is, die afstand heeft genomen van de Islam en de dus een ex-moslim is, maar een terreuraanslag pleegt op een cultureel Westers evenement op een manier die ook stereotyperend is voor aanslagen uit de Islamtische hoek (denk bijvoorbeeld aan Nice en Stockholm).
Het orgy of evidence en de snelheid waarmee het dossier wordt afgehecht en bekendgemaakt past er normaliter niet bij.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat bedoel je te zeggen? Het is niet zijn Twitter / X profiel?
Omdat er wel vaker signalen zijn geweest dat AfD'ers bezig waren aanslagen voor te bereiden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En waarom zouden we meer van dit soort terrorisme gaan zien vanuit de extreemrechtse hoek?
Ik ben de eerste die zal erkennen dat de media ook weleens een uitglijder maakt, zie bijvoorbeeld hoe de Maccabisupporters de hand boven het hoofd werd gehouden, maar toen zag ik op X al heel veel genuanceerdere berichtgeving van verslaggevers ter plaatse.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:18 schreef Fok-it het volgende:
Oei de usuals op FOK! Zijn aardig aan het schoppen nu het een keer de andere kant op valt? Jeetje. Nou ja dan moet het ook wel aan de media liggen inderdaad
Lol.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het orgy of evidence en de snelheid waarmee het dossier wordt afgehecht en bekendgemaakt past er normaliter niet bij.
Dat wekt bij mij argwaan op.
Weet je zeker dat het daardoor komt ja? Liep er niet net toevallig iemand met een kleurtje langs je huis?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het orgy of evidence en de snelheid waarmee het dossier wordt afgehecht en bekendgemaakt past er normaliter niet bij.
Het zegt vooral ook wel een hoop dat het dat volk ook totaal niet te doen is om de slachtoffers. Het is gewoon of een politieke winst met circlejerken of een politieke tegenslag met jezelf krom lullenquote:Op zaterdag 21 december 2024 12:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Eerst vier topics volgeluld in de gedachte een soort gotcha te hebben, nu gaan we er vier vollullen vanuit de ontkenningsfase.
Niet elke dader heeft een openbaar profiel waarin hij/zijn dit soort denkbeelden openbaar de lucht in slingert.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat zijn Twitter / X account vals is en de Tweets met terugwerkende kracht geplaatst zijn zodat het narratief aangepast kon worden?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
bron? Want waarschijnlijk tel je alle aanslagen in islamitische landen ook mee.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat de Islam wordt gelinkt aan terrorisme is natuurlijk ook niet zo gek met meer dan 66,000 terreuraanslagen vanuit de Islamtische hoek de afgelopen 45 jaar.
welke Islam heb je het overquote:En dan hebben we het nog niet eens over de moslims die dit stilzwijgend goedkeuren.
De pijnlijke realiteit is nu eenmaal dat de Islam qua agressie, gewelddadigheid en barbarisme niet te vergelijken is met andere religies anno 2024.
Als je hem gewoon als extreem rechts ziet wordt het wellicht makkelijker voor je om het te bevatten.quote:Daarom vinden mensen, waaronder ik, het opmerkelijk dat dit een migrant uit een Islamitisch en Arabisch land is, die afstand heeft genomen van de Islam en de dus een ex-moslim is, maar een terreuraanslag pleegt op een cultureel Westers evenement op een manier die ook stereotyperend is voor aanslagen uit de Islamtische hoek (denk bijvoorbeeld aan Nice en Stockholm).
Bepaalde mensen vinden het natuurlijk helemaal geweldig dat het eindelijk eens (na deccenia van terroristische aanslagen uit naam van de islam) een keer een anti-islam gek zou zijn. Moeten we natuurlijk allemaal nog maar bezien overigens.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:14 schreef Nexum het volgende:
[..]
Lachwekkend.
Vertel? Die zijn immers allemaal nou niet de meest vredelievende types of vies van geweld. Ook koesteren ze de agressieve types in hun achterban.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:19 schreef mackinac het volgende:
Een supporter van Afd, Isral, Wilders en Elon Musk. En dan pleeg je een aanslag op een kerstmarkt. Wat zou daar dan niet aan kloppen?
Mwah, uit eigen directe ervaring weet ik dat de titel 'religie van de vrede' een nogal verkeerde omschrijving is.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, het moet toch altijd zo gedraaid worden dat het de schuld van de islam is, nietwaar?
quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Bepaalde mensen vinden het natuurlijk helemaal geweldig dat het eindelijk eens (na deccenia van terroristische aanslagen uit naam van de islam) een keer een anti-islam gek zou zijn. Moeten we natuurlijk allemaal nog maar bezien overigens.
Conclusie aan het eind van de dag blijft; natuurlijk weer een typische dader uit de typische contreien, iemand uit verre windstreken die hier niet had moeten zijn. Weer een bevestiging dat massa immigratie de grootste Europese fout is van de afgelopen 60 jaar.
https://duitslandinstituu(...)-geweld-in-duitslandquote:De Duitse autoriteiten registreerden afgelopen jaar 1270 geweldsdelicten met een rechtsextremistische achtergrond. Dat zijn er honderd meer dan in 2022, toen 1170 rechtsextreme geweldsdelicten werden gemeld, schrijft de nieuwsredactie van Tagesschau.
In totaal registreerden autoriteiten 28.945 extreemrechts gemotiveerde delicten in 2023. Dat is flink meer dan in 2022, toen het er 23.493 waren. De cijfers zijn nog voorlopig, in mei worden de definitieve cijfers gepresenteerd.
Correct, daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarvan het overgrote deel in islamitische landen. De islam zelf heeft het meeste last van extremisme.
Die extremisten moet je ook goed schaduwen, daar zijn geheime diensten voor.
Ook zo iemand als deze dader had (op basis van zijn Tweets) al veel eerder in beeld moeten zijn.
Ook op FOK! lopen er wel mensen rond waarvan ik me afvraag of ze wel stabiel zijn, gezien alle haat die ze tentoonspreiden. De volgende Karst T bijvoorbeeld.
Dat moeten we helemaal niet bezien, dat is wel duidelijk. Je bent een flink aantal rechts-extremistische aanslagen alweer vergeten?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Bepaalde mensen vinden het natuurlijk helemaal geweldig dat het eindelijk eens (na deccenia van terroristische aanslagen uit naam van de islam) een keer een anti-islam gek zou zijn. Moeten we natuurlijk allemaal nog maar bezien overigens.
Conclusie aan het eind van de dag blijft; natuurlijk weer een typische dader uit de typische contreien, iemand uit verre windstreken die hier niet had moeten zijn. Weer een bevestiging dat massa immigratie de grootste Europese fout is van de afgelopen 60 jaar.
Sociaal-economisch is de PVV zo links als het maar kan.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Een supporter van AFD en Wilders is links?
Eerder extreem-rechts
Alles bij deze man ademt onbetrouwbaardheid en een typische charlatan. Dit is geen serieuze arts geweest. Geen werkgever die deze gek in dienst had.quote:
Joh, ik geef jaarlijks nog een feestje om Breivik's aanslag te herdenken. Puur en alleen omdat hij extreem-rechts was. Dat is me die paar tommy-en-annika-kutkinderen meer dan waard.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat zien we aan dit kabinet ja. Veel meer voordelen kan het groot kapitaal niet krijgen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Sociaal-economisch is de PVV zo links als het maar kan.
Oh wacht! Er is nog hoop, het was een linkse debiel.quote:
Exemplarisch aan de user Rambodirk dusquote:Op zaterdag 21 december 2024 12:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Eigenlijk is je hele post onzin
De meeste van die vluchtelingen waren nog gewoon moslim. Wat ze gemeen hadden was dat ze door hun regering vervolgd (dreigden) werden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Is een vreemd verhaal.
Op dat BBC filmpje met de man, zegt hij dat hij 10-16 uur per dag bezig is online om mensen uit S-A, Oman e.d. naar Duitsland te krijgen. Dit zijn dan mensen die uit de Islam stappen maar vlg het AfD draaiboek nog steeds ongewenste migratie.
Dat die gasten dat niet inzagen dan, of die man had een dubbele agenda
Deze terroristische aanslag zet ineens AfD en bv PVV ook in een extremistische hoek, alsof hun dit goedkeuren. Daarom neig is nog steeds dat hij geronseld is door IS.
Dat had natuurlijk helemaal in de lijn gepast die we vaker hebben gezien met terreuraanslagen. Maar in dit geval is het geen Syrir, maar een Saudi. Kortom, een ander Islamitisch of Arabisch land.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
Geen moslim.
Geen stormlooptopic.
Jammer zeg, we waren zo goed op weg toen users nog claimden dat het een islamitische Syrische asielzoeker was.
Even naar de titel kijken...quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
Geen moslim.
Geen stormlooptopic.
Jammer zeg, we waren zo goed op weg toen users nog claimden dat het een islamitische Syrische asielzoeker was.
Die R-E aanslagen zijn in dat licht weer een reactie op de massa immigratie dus wel gelinkt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat moeten we helemaal niet bezien, dat is wel duidelijk. Je bent een flink aantal rechts-extremistische aanslagen alweer vergeten?
Het was zeker geen typische dader uit typische contreien. Eigenlijk is je hele post onzin, ach RamboDirk.
Inderdaad, dit zaakje stinkt behoorlijk.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:19 schreef mackinac het volgende:
Een supporter van Afd, Isral, Wilders en Elon Musk. En dan pleeg je een aanslag op een kerstmarkt. Wat zou daar dan niet aan kloppen?
Sorry maar ik moet de eerste rechts extremist nog tegen komen die zijn auto bijvoorbeeld vol in een suikerfeest jaagt. Maar blijf gerust ontkennen dat er geen probleem is met massa immigratie & de islam binnen Europa.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat moeten we helemaal niet bezien, dat is wel duidelijk. Je bent een flink aantal rechts-extremistische aanslagen alweer vergeten?
Het was zeker geen typische dader uit typische contreien. Eigenlijk is je hele post onzin, ach RamboDirk.
Wat is dit nou weer voor een halve weergave om een dom punt te maken?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:14 schreef Nexum het volgende:
Man begint sterk kritisch te worden op migranten. Man radicaliseert. Man voert geweld uit.
Zo moeilijk is het niet. Maar mensen willen het niet geloven omdat het niet in hun denkhokje past. Moslim = terrorist is makkelijk.
Karst T was misschien diep van binnen een Arabier?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Sorry maar ik moet de eerste rechts extremist nog tegen komen die zijn auto bijvoorbeeld vol in een suikerfeest jaagt. Maar blijf gerust ontkennen dat er geen probleem is met massa immigratie & de islam binnen Europa.
Waar zegt hij dat er geen probleem is dan?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Sorry maar ik moet de eerste rechts extremist nog tegen komen die zijn auto bijvoorbeeld vol in een suikerfeest jaagt. Maar blijf gerust ontkennen dat er geen probleem is met massa immigratie & de islam binnen Europa.
Totdat je naar hun stemgedrag kijkt... Dan blijken ze gewoon de VVD te zijnquote:Op zaterdag 21 december 2024 12:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Sociaal-economisch is de PVV zo links als het maar kan.
De Nazi's dweepten met het Europees cultureel erfgoed maar legden complete oude Europese stadskernen in de as. Het rechtse denken kent nu eenmaal vreemde kronkels.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:19 schreef mackinac het volgende:
We hebben allemaal Afrikaans dnaquote:Op zaterdag 21 december 2024 12:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Karst T was misschien diep van binnen een Arabier?
Waarom zou hij die willen vergeten? Die horen ook op het conto van de diversiteitsliefhebbers.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:32 schreef Slobeend het volgende:
Je bent een flink aantal rechts-extremistische aanslagen alweer vergeten?
Geen elektrische auto?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:19 schreef mackinac het volgende:
Je erkent alleen dat er een probleem is door je woorden zoveel mogelijk kracht bij te zetten. Anders ben je een wegkijker, goedprater, deuger. Dat moet je toch wel bekend zijnquote:Op zaterdag 21 december 2024 12:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat er geen probleem is dan?
Koningshuizen zijn altijd een target. Onschuldigen op een kerstmarkt niet, maar inmiddels is wel normaal geworden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Karst T was misschien diep van binnen een Arabier?
Een rechtsextremist die moslims afknalt in een mosmee ben je alweer vergeten? Je laatste punt is een whataboutisme.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
En daar is, na het verlies van de oorlog, inderdaad anti-Europese architectuur voor teruggekomen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:37 schreef -XOR- het volgende:
De Nazi's dweepten met het Europees cultureel erfgoed maar legden complete oude Europese stadskernen in de as. Het rechtse denken kent nu eenmaal vreemde kronkels.
Ik zie die titel "religie van de vrede" vooral gehanteerd worden door degenen die de religie het meest haten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Mwah, uit eigen directe ervaring weet ik dat de titel 'religie van de vrede' een nogal verkeerde omschrijving is.
Nee hoor, dat is het niet. De user RamboDirk heeft helemaal gelijk door te benoemen dat het weer een een typische dader uit de typische contreien is. Namelijk iemand met een migratieachtergrond uit een Islamitisch (en Arabisch) land. En mocht je hier een andere mening over hebt, prima, maar kom dan met een paar goede tegenargumenten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
We zijn inmiddels allemaal zo'n mengelmoes van DNA dat een onderscheid van de menselijke soort in rassen vanuit een genetisch oogpunt echt nergens op slaat. Is niets meer dan 18e eeuws schedelmeten en huidskleurtje kijken.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
We hebben allemaal Afrikaans dna
quote:
https://en.wikipedia.org/(...)n_Europe?wprov=sfla1quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Een rechtsextremist die moslims afknalt in een mosmee ben je alweer vergeten? Je laatste punt is een whataboutisme.
Ik wist niet dat de PVV in haar eentje de coalitie vormde.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:33 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat zien we aan dit kabinet ja. Veel meer voordelen kan het groot kapitaal niet krijgen.
Mwah, fraai is het zeker niet inderdaad.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
En daar is, na het verlies van de oorlog, inderdaad anti-Europese architectuur voor teruggekomen.
Inderdaad, de PVV is net zo links als de DDR democratisch was…quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Totdat je naar hun stemgedrag kijkt... Dan blijken ze gewoon de VVD te zijn
Een verwarde Saudische arts die ex-moslim is en sympathien heeft voor extreem-rechts, echt enorm typisch ja. Als je het alleen maar typisch vindt dat hij uit het Midden-Oosten komt dan ben je wel ver heen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het niet. De user RamboDirk heeft helemaal gelijk door te benoemen dat het weer een een typische dader uit de typische contreien is. Namelijk iemand met een migratieachtergrond uit een Islamitisch (en Arabisch) land. En mocht je hier een andere mening over hebt, prima, maar kom dan met een paar goede tegenargumenten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |