abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215941849
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:18 schreef Fok-it het volgende:
Oei de usuals op FOK! Zijn aardig aan het schoppen nu het een keer de andere kant op valt? Jeetje. Nou ja dan moet het ook wel aan de media liggen inderdaad
Ik ben de eerste die zal erkennen dat de media ook weleens een uitglijder maakt, zie bijvoorbeeld hoe de Maccabisupporters de hand boven het hoofd werd gehouden, maar toen zag ik op X al heel veel genuanceerdere berichtgeving van verslaggevers ter plaatse.

Momenteel zie ik de media iig niet selectief shoppen in de beschikbare informatie (of nou ja, in het begin wel een beetje. De toon van de berichtgeving was wel anders toen het in dit topic nog storm liep) en dus geen reden om aan te nemen dat ze weer zo'n uitglijder aan het maken zijn.
  zaterdag 21 december 2024 @ 12:24:48 #252
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215941853
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het orgy of evidence en de snelheid waarmee het dossier wordt afgehecht en bekendgemaakt past er normaliter niet bij.

Dat wekt bij mij argwaan op.
Lol.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215941866
quote:

[..]
Het orgy of evidence en de snelheid waarmee het dossier wordt afgehecht en bekendgemaakt past er normaliter niet bij.

Weet je zeker dat het daardoor komt ja? Liep er niet net toevallig iemand met een kleurtje langs je huis?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 21 december 2024 @ 12:25:36 #254
319979 Fok-it
All is well
pi_215941870
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:19 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Eerst vier topics volgeluld in de gedachte een soort gotcha te hebben, nu gaan we er vier vollullen vanuit de ontkenningsfase.
Het zegt vooral ook wel een hoop dat het dat volk ook totaal niet te doen is om de slachtoffers. Het is gewoon of een politieke winst met circlejerken of een politieke tegenslag met jezelf krom lullen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215941871
quote:

[..]

Niet elke dader heeft een openbaar profiel waarin hij/zijn dit soort denkbeelden openbaar de lucht in slingert.
pi_215941874
quote:

[..]

Wil je zeggen dat zijn Twitter / X account vals is en de Tweets met terugwerkende kracht geplaatst zijn zodat het narratief aangepast kon worden?
Of, wat wil je eigenlijk zeggen?

Vind je van jezelf trouwens dat je radicaliseert?
pi_215941881
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is zelf een migrant hè?

En dat de Islam wordt gelinkt aan terrorisme is natuurlijk ook niet zo gek met meer dan 66,000 terreuraanslagen vanuit de Islamtische hoek de afgelopen 45 jaar.

bron? Want waarschijnlijk tel je alle aanslagen in islamitische landen ook mee.
Selectief aantal jaren trouwens.
Afgelopen 100 jaar heeft extreem rechts de meeste doden op zijn geweten
quote:
En dan hebben we het nog niet eens over de moslims die dit stilzwijgend goedkeuren.
De pijnlijke realiteit is nu eenmaal dat de Islam qua agressie, gewelddadigheid en barbarisme niet te vergelijken is met andere religies anno 2024.
welke Islam heb je het over
quote:
Daarom vinden mensen, waaronder ik, het opmerkelijk dat dit een migrant uit een Islamitisch en Arabisch land is, die afstand heeft genomen van de Islam en de dus een ex-moslim is, maar een terreuraanslag pleegt op een cultureel Westers evenement op een manier die ook stereotyperend is voor aanslagen uit de Islamtische hoek (denk bijvoorbeeld aan Nice en Stockholm).
Als je hem gewoon als extreem rechts ziet wordt het wellicht makkelijker voor je om het te bevatten.
  zaterdag 21 december 2024 @ 12:27:38 #258
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215941891
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:14 schreef Nexum het volgende:

[..]
Hoezo? Man was moslim. Man onttrok zich van de islam. Man begint afkeer te ontwikkelen tegen islam, logisch gezien hij er zelf mee is opgegroeid. Man voelt zich hopeloos in een chaotische wereld. Man wordt gevoed met populistisch gespuw in een post-corona wereld. Man moet een zondebok hebben. Man begint sterk kritisch te worden op migranten. Man radicaliseert. Man voert geweld uit.

Zo moeilijk is het niet. Maar mensen willen het niet geloven omdat het niet in hun denkhokje past. Moslim = terrorist is makkelijk. Mensen begrijpen dat. Mensen zijn daar mee bekend. Maar moslimman is het slachtoffer van rechts populistische leiders die steeds meer mensen willen bangmaken en radicaliseren = verwarrend en het klopt niet en de media is ons aan het naaien.

Lachwekkend.
Bepaalde mensen vinden het natuurlijk helemaal geweldig dat het eindelijk eens (na deccenia van terroristische aanslagen uit naam van de islam) een keer een anti-islam gek zou zijn. Moeten we natuurlijk allemaal nog maar bezien overigens.

Conclusie aan het eind van de dag blijft; natuurlijk weer een typische dader uit de typische contreien, iemand uit verre windstreken die hier niet had moeten zijn. Weer een bevestiging dat massa immigratie de grootste Europese fout is van de afgelopen 60 jaar.
pi_215941892
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:19 schreef mackinac het volgende:
Een supporter van Afd, Israël, Wilders en Elon Musk. En dan pleeg je een aanslag op een kerstmarkt. Wat zou daar dan niet aan kloppen?
Vertel? Die zijn immers allemaal nou niet de meest vredelievende types of vies van geweld. Ook koesteren ze de agressieve types in hun achterban.
pi_215941908
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 10:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Mjah, het moet toch altijd zo gedraaid worden dat het de schuld van de islam is, nietwaar?
Mwah, uit eigen directe ervaring weet ik dat de titel 'religie van de vrede' een nogal verkeerde omschrijving is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215941919
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:27 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Bepaalde mensen vinden het natuurlijk helemaal geweldig dat het eindelijk eens (na deccenia van terroristische aanslagen uit naam van de islam) een keer een anti-islam gek zou zijn. Moeten we natuurlijk allemaal nog maar bezien overigens.

Conclusie aan het eind van de dag blijft; natuurlijk weer een typische dader uit de typische contreien, iemand uit verre windstreken die hier niet had moeten zijn. Weer een bevestiging dat massa immigratie de grootste Europese fout is van de afgelopen 60 jaar.
quote:
De Duitse autoriteiten registreerden afgelopen jaar 1270 geweldsdelicten met een rechtsextremistische achtergrond. Dat zijn er honderd meer dan in 2022, toen 1170 rechtsextreme geweldsdelicten werden gemeld, schrijft de nieuwsredactie van Tagesschau.

In totaal registreerden autoriteiten 28.945 extreemrechts gemotiveerde delicten in 2023. Dat is flink meer dan in 2022, toen het er 23.493 waren. De cijfers zijn nog voorlopig, in mei worden de definitieve cijfers gepresenteerd.
https://duitslandinstituu(...)-geweld-in-duitsland

Zullen we het er gewoon bij laten dat extreem denkende mensen gewoon kut zijn
pi_215941920
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215941922
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waarvan het overgrote deel in islamitische landen. De islam zelf heeft het meeste last van extremisme.
Die extremisten moet je ook goed schaduwen, daar zijn geheime diensten voor.

Ook zo iemand als deze dader had (op basis van zijn Tweets) al veel eerder in beeld moeten zijn.
Ook op FOK! lopen er wel mensen rond waarvan ik me afvraag of ze wel stabiel zijn, gezien alle haat die ze tentoonspreiden. De volgende Karst T bijvoorbeeld.
Correct, daar heb je gelijk in.

Maar waar het plaatsvindt is niet relevant. Buiten Europa is niet ineens minder erg natuurlijk. Bovendien benadrukt het ook dat in enorme hoeveelheden mensen uit zulke landen hier toelaten gewoon vragen om problemen is.

En met betrekking tot dat laatste, daar kan ik niet goed over oordelen. Maar als we dan recent zien dat er hier een behoorlijk aantal users zijn die het toejuichen dat een CEO van een Amerikaanse zorgverzekeraar op straat worden neergeschoten en hierbij aangeven dit zelfs bij meer CEOs te willen zien, dat zijn dat op zijn minst hele verontrustende teksten inderdaad.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215941923
Is een vreemd verhaal.
Op dat BBC filmpje met de man, zegt hij dat hij 10-16 uur per dag bezig is online om mensen uit S-A, Oman e.d. naar Duitsland te krijgen. Dit zijn dan mensen die uit de Islam stappen maar vlg het AfD draaiboek nog steeds ongewenste migratie.
Dat die gasten dat niet inzagen dan, of die man had een dubbele agenda

Deze terroristische aanslag zet ineens AfD en bv PVV ook in een extremistische hoek, alsof hun dit goedkeuren. Daarom neig is nog steeds dat hij geronseld is door IS.
Vakman pur sang
  zaterdag 21 december 2024 @ 12:31:03 #265
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215941925
Geen moslim.
Geen stormlooptopic.

Jammer zeg, we waren zo goed op weg toen users nog claimden dat het een islamitische Syrische asielzoeker was. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zaterdag 21 december 2024 @ 12:32:01 #266
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_215941927
quote:

[..]

Dat moeten we helemaal niet bezien, dat is wel duidelijk. Je bent een flink aantal rechts-extremistische aanslagen alweer vergeten?

Het was zeker geen typische dader uit typische contreien. Eigenlijk is je hele post onzin, ach RamboDirk.
  zaterdag 21 december 2024 @ 12:32:55 #267
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215941935
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:28 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Een supporter van AFD en Wilders is links?

Eerder extreem-rechts
Sociaal-economisch is de PVV zo links als het maar kan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 21 december 2024 @ 12:32:56 #268
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215941936
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:30 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Alles bij deze man ademt onbetrouwbaardheid en een typische charlatan. Dit is geen serieuze arts geweest. Geen werkgever die deze gek in dienst had.
pi_215941938
quote:

[..]

Joh, ik geef jaarlijks nog een feestje om Breivik's aanslag te herdenken. Puur en alleen omdat hij extreem-rechts was. Dat is me die paar tommy-en-annika-kutkinderen meer dan waard.

/s

Ransaap.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator zaterdag 21 december 2024 @ 12:33:24 #270
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_215941939
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:32 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Sociaal-economisch is de PVV zo links als het maar kan.
Dat zien we aan dit kabinet ja. Veel meer voordelen kan het groot kapitaal niet krijgen.
  zaterdag 21 december 2024 @ 12:33:25 #271
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215941940
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:30 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Oh wacht! Er is nog hoop, het was een linkse debiel.
Misschien halen we toch nog deeltje 20 vanavond....
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 21 december 2024 @ 12:33:29 #272
319979 Fok-it
All is well
pi_215941942
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:32 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Eigenlijk is je hele post onzin
Exemplarisch aan de user Rambodirk dus
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215941944
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Is een vreemd verhaal.
Op dat BBC filmpje met de man, zegt hij dat hij 10-16 uur per dag bezig is online om mensen uit S-A, Oman e.d. naar Duitsland te krijgen. Dit zijn dan mensen die uit de Islam stappen maar vlg het AfD draaiboek nog steeds ongewenste migratie.
Dat die gasten dat niet inzagen dan, of die man had een dubbele agenda

Deze terroristische aanslag zet ineens AfD en bv PVV ook in een extremistische hoek, alsof hun dit goedkeuren. Daarom neig is nog steeds dat hij geronseld is door IS.
De meeste van die vluchtelingen waren nog gewoon moslim. Wat ze gemeen hadden was dat ze door hun regering vervolgd (dreigden) werden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215941948
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
Geen moslim.
Geen stormlooptopic.

Jammer zeg, we waren zo goed op weg toen users nog claimden dat het een islamitische Syrische asielzoeker was. :')
Dat had natuurlijk helemaal in de lijn gepast die we vaker hebben gezien met terreuraanslagen. Maar in dit geval is het geen Syriër, maar een Saudi. Kortom, een ander Islamitisch of Arabisch land.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 21 december 2024 @ 12:34:58 #275
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215941951
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
Geen moslim.
Geen stormlooptopic.

Even naar de titel kijken...

Oh ja, daar staat het! #5.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')