Wikipediaquote:Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.
In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.
De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.
In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.
Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.
Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.
Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.
Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.
In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Dan mag er een flinke bezem door de commissieselectie gaan vind ikquote:Op vrijdag 20 december 2024 09:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zeker, al hoeft dat nog niet alles te betekenen... Claude en de mensen om hem heen zijn ook wel heel erg onderdeel van de Radio 2-kliek waar de commissieleden zelf ook in zitten. Zoals ik al zei, Jaap Reesema heeft zelfs dezelfde songwriters. En gisteren trad hij bij 538 nog op met de gitarist van Claude. Dat krijg je natuurlijk wel snel in het kleine Nederlandse muziekwereldje, maar op deze manier wordt het wel een beetje "Wij van WC-eend".
Dus ik heb er wel vertrouwen in, maar als het straks blijkt toch een beetje een slap Radio 2-liedje te zijn zou dat ook niet heel erg verrassend zijn. Sterker nog, dat zou redelijk logisch zijn.
Ook in dat geval zou het prima de beste onder de ingezonden liedjes kunnen zijn en een nummer 1-hit worden. En op het ESF een makkelijke finalist. Dus dan valt er weinig te klagen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 10:53 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dan mag er een flinke bezem door de commissieselectie gaan vind ik
Altijd een genot, die Youtube-comments.quote:
Dit.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ook in dat geval zou het prima de beste onder de ingezonden liedjes kunnen zijn en een nummer 1-hit worden. En op het ESF een makkelijke finalist. Dus dan valt er weinig te klagen.
Hij heeft een nummer met een (volgens mij) Congolese titel, Lelo Toko Bina. Persoonlijk vind ik dit ook z'n beste nummer. Zoiets zou het best goed doen op Eurovisie (Ronnie Flex even wegdenken).quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:13 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik weet niet wat voor taal ze in Congo spreken, maar het zou kunnen dat ie dat in zijn nummer verwerkt heeft en hij daarom zo geheimzinnig erover doet.
Edit: wikipedia zegt dit:
Frans is de officiële taal en de taal van het zakendoen maar Lingala is de taal die in en om Kinshasa wordt gesproken. Communicatie gaat meestal via de 4 nationale talen (Swahili, Tshiluba, Lingala en Kongo)
Als ik dan moet gokken, dan denk ik dat het een van die andere talen is.
A DJ who pretends to scratchquote:Ronald Molendijk wilde volgend jaar zélf op podium Songfestival
Ronald Molendijk vindt het jammer dat Claude is gekozen om volgend jaar naar het Eurovisie Songfestival te gaan. Hij heeft zelf namelijk ook een liedje ingestuurd.
Gitzwarte dag
Presentatrice Airen Mylene stipt het aan in Shownieuws. “We moeten het even hebben over de gitzwarte dag die het voor jou moet zijn, want jij hebt ook een nummer ingestuurd.”
Ronald: “Ja, ik heb dit jaar een keer een nummer ingestuurd.”
Airen: “Hoe groot was de teleurstelling?”
Ronald: “Ehh, nou, voor mij niet zo groot, maar ik heb dat met een jongen gedaan die ook veel podiumervaring heeft, ook internationaal.”
Met wie dan?
Airen vraagt zich af met wie Ronald wilde gaan. “En dan ga je niet zeggen met wie?”
Ronald: “Nee, omdat we het liedje ook nog gewoon gaan uitbrengen natuurlijk.”
Story-baas Guido den Aantrekker: “Je wilde het ook zelf gaan doen dus, hè?”
Ronald beaamt dat. “Ja, natuurlijk, dan had ik ook op het podium gestaan. Weliswaar niet in een Pino-pak, maar als iemand die de toetsen en beats maakt, want het is allemaal playback hè?Alleen de vocalen zijn live. Ik had wel gezwaaid naar je. Was dat de volgende vraag?”
Wie!?!?quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:19 schreef Fred_B het volgende:
Miranda van het Songfestivalforum
https://songfestival.be/l(...)precht-en-origineel/
Gierenquote:Op vrijdag 20 december 2024 15:19 schreef Fred_B het volgende:
Voor de liefhebbers van reacties op het aanwijzen van Claude als inzending, is er op Songfestival.be een verzameling bekende experts opgetrommeld, zoals Aran Bade, Trijntje Oosterhuis, Suzan en Freek en Miranda van het Songfestivalforum:
https://songfestival.be/l(...)precht-en-origineel/
Hahaha. Dus omdat hij het nog gaat uitbrengen wil hij niet zeggen met wie. Ja dat helpt wel voor de hype voor je tophit, Ronald.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:14 schreef Fred_B het volgende:
Mediacourant schreef:
[..]
A DJ who pretends to scratch
In real life of course, this is thirty years old
But in Eurovision, it will give your number a contemporary feel
Ook die meningen die ze in dit stuk menen te moeten verkondigen... het is echt een ziekte in de media van nu. Er moeten maar meningen worden gegeven. Who gives a fuck wat Roland Molendijk ervan denkt, pleur op man! De anderhalve minuut met interviews met mensen die het nummer daadwerkelijk kennen is interessant, de overige 5 minuten zijn volledig irrelevant.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha. Dus omdat hij het nog gaat uitbrengen wil hij niet zeggen met wie. Ja dat helpt wel voor de hype voor je tophit, Ronald.
Tot en met de dag van vandaag weet ik nog steeds niet wie Ronald Molendijk is en waar ik hem van moeten kennen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:14 schreef Fred_B het volgende:
Mediacourant schreef:
[..]
Deze mensen leven echt in een andere realiteit, ergens is het fascinerend.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:14 schreef Fred_B het volgende:
Mediacourant schreef:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 20 december 2024 15:33 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Tot en met de dag van vandaag weet ik nog steeds niet wie Ronald Molendijk is en waar ik hem van moeten kennen.
En dat zijn onze 'deskundigen'.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Deze mensen leven echt in een andere realiteit, ergens is het fascinerend.
Zo zie je maar dat elk onbenul jurylid kan worden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:47 schreef Dave het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
En Idols jurylid
En bevriend met de zwager van Rietbergen, waardoor hij gegarandeerd is van baantjes bij de tv.quote:Op vrijdag 20 december 2024 16:16 schreef Momo het volgende:
Ohja Ronald Molendijk bekend als muzikaal wederhelft van Jeroen Rietbergen of wel vieze Jeroentje uit The Voice .
Dit is Europa iig bespaard gebleven.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:14 schreef Fred_B het volgende:
Mediacourant schreef:
[..]
Met GJ als toeschouwer zat er bij Eva al meer kennis in het publiek dan bij Shownieuws en Renze aan tafel. Want daar zat naast Tina blijkbaar ook Raatgever nog als deskundige. Ik heb het zelf helaas even moeten missen overigens.quote:
Ik zet de radio aan en hoor ons Claude daar met On Y Vaquote:Op vrijdag 20 december 2024 17:36 schreef Greys het volgende:
Songfestival AvroTros heeft weer een leuk filmpje gepost op insta over het filmen van z'n aankondiging, achter de schermen. Op de gebakjes die daar staan om het te vieren staat 'On Y Va!'. Dat kan natuurlijk gewoon 'Daar gaan we, Claude, het avontuur aan' betekenen, maar het zou ook best een leuke songtitel zijn en m'n lijfspreuk is KOM WE GAAN dus dan winnen we want dat is dan Het Lot. Complottheorieën here I come.![]()
ON Y VA LADADADADADADA
[ afbeelding ]
Ik heb echt nog tien keer liever de wat zurige en onwetende Tina dan Stefan Raatgever die altijd iets te blij is met zichzelf en z'n roddels. Hij kondigde nog net niet met wrijvende handjes aan dat hij begin volgende week een artikel publiceert met "de andere kant van het verhaal" mbt Joost (hij heeft zitten graven bij de omgeving van de cameravrouw). Tina vond ik best wel oké gister eigenlijk.quote:Op vrijdag 20 december 2024 18:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Met GJ als toeschouwer zat er bij Eva al meer kennis in het publiek dan bij Shownieuws en Renze aan tafel. Want daar zat naast Tina blijkbaar ook Raatgever nog als deskundige. Ik heb het zelf helaas even moeten missen overigens.
De ‘omgeving’ oftewel iemand van de EBU.quote:Op vrijdag 20 december 2024 18:15 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik heb echt nog tien keer liever de wat zurige en onwetende Tina dan Stefan Raatgever die altijd iets te blij is met zichzelf en z'n roddels. Hij kondigde nog net niet met wrijvende handjes aan dat hij begin volgende week een artikel publiceert met "de andere kant van het verhaal" mbt Joost (hij heeft zitten graven bij de omgeving van de cameravrouw). Tina vond ik best wel oké gister eigenlijk.
Renze vroeg idd of hij dan nieuwe dingen ontdekt had die afwijken van het verhaal dat we kennen en toen zei Stefan iets in de strekking van: "niet echt nieuwe feiten, maar we hebben tot nu toe maar één kant gehoord, en dat is die van Joost". Dus het zal vooral weer benadrukken hoe geschrokken zij was, terwijl dat uit de politieverhoren wel mee leek te vallen. Hij heeft de vrouw zelf niet gesproken. Anyway, dit hoort waarschijnlijk meer in het Joost-topic thuis, maar het kwam op mij ook erg als spuit 11 over.quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:05 schreef Greys het volgende:
Benieuwd of Stefan dan daadwerkelijk bewijzen en feiten heeft opgegraven of dat 't zoveelste verhaal wordt vol viaviavanhorenzeggens. Dat laatste zou wel heel erg spuit 11 zijn inmiddels namelijk nu we de nieuwe deelnemer al hebben.
We hebben alleen Joost gehoord... ja hoor. Gezien de hoeveelheid aandacht die het verhaal van het meisje heeft gehad lijkt het bijna alsof ze half dood moet zijn, zo zwaar heeft ze het, maar nee, we hebben alleen Joost gehoord. Ga je op echte journalistiek richten Reetveger, of vind je dat te eng?quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:13 schreef d_elise het volgende:
[..]
Renze vroeg idd of hij dan nieuwe dingen ontdekt had die afwijken van het verhaal dat we kennen en toen zei Stefan iets in de strekking van: "niet echt nieuwe feiten, maar we hebben tot nu toe maar één kant gehoord, en dat is die van Joost". Dus het zal vooral weer benadrukken hoe geschrokken zij was, terwijl dat uit de politieverhoren wel mee leek te vallen. Hij heeft de vrouw zelf niet gesproken. Anyway, dit hoort waarschijnlijk meer in het Joost-topic thuis, maar het kwam op mij ook erg als spuit 11 over.
Haha ja dit klinkt als 'Stefan heeft zeven maanden na het gebeuren er óók nog even iets over te melden en wil even zorgen dat Joost lekker kut de kerst in gaat'. Geen nieuwe feiten en de vrouw zelf niet gesproken. Viaviavanhorenzeggen dus weer, waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:13 schreef d_elise het volgende:
[..]
Renze vroeg idd of hij dan nieuwe dingen ontdekt had die afwijken van het verhaal dat we kennen en toen zei Stefan iets in de strekking van: "niet echt nieuwe feiten, maar we hebben tot nu toe maar één kant gehoord, en dat is die van Joost". Dus het zal vooral weer benadrukken hoe geschrokken zij was, terwijl dat uit de politieverhoren wel mee leek te vallen. Hij heeft de vrouw zelf niet gesproken. Anyway, dit hoort waarschijnlijk meer in het Joost-topic thuis, maar het kwam op mij ook erg als spuit 11 over.
Mijn vermoeden is dat hij meer is gedoken in het voorjaar van dit jaar en alles voorafgaand aan de eerste halve finale. En daarmee helaas een karakterschets gaat maken dat Joost het er naar gemaakt heeft. Ik kan wel eerlijk zeggen: Joost en Gover waren niet altijd de makkelijkste om mee te werken omdat het onafhankelijke creatieve mensen zijn. Die hoe je het went of keert toch tegen dingen aanlopen die wel of niet kunnen/mogen of verzoeken die ze krijgen vanuit de mensen waar ze mee werken. Dit wist ik begin april al. Maar dat hoort bij het proces om iets te maken. Verschillen van inzicht of botsen of soms dingen anders willen doen is normaal daarin.quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:13 schreef d_elise het volgende:
[..]
Oh, dat zou goed kunnen inderdaad. Bij Renze leek hij vooral op het incident zelf te doelen, maar het kan natuurlijk ook gegooid worden op de weg er naartoe. Dat Joost af en toe lastig is/was lijkt me verder ook geen nieuws meer, dit voelt dan een beetje als natrappen van Stefan, zeker qua timing.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:25 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat hij meer is gedoken in het voorjaar van dit jaar en alles voorafgaand aan de eerste halve finale. En daarmee helaas een karakterschets gaat maken dat Joost het er naar gemaakt heeft. Ik kan wel eerlijk zeggen: Joost en Gover waren niet altijd de makkelijkste om mee te werken omdat het onafhankelijke creatieve mensen zijn. Die hoe je het went of keert toch tegen dingen aanlopen die wel of niet kunnen/mogen of verzoeken die ze krijgen vanuit de mensen waar ze mee werken. Dit wist ik begin april al. Maar dat hoort bij het proces om iets te maken. Verschillen van inzicht of botsen of soms dingen anders willen doen is normaal daarin.
Ook dan is het een enorme spuit 11 en trap na, na zeven maanden. Net nu we weer een beetje in de positiviteit zitten van de nieuwe deelnemer komt hij nog aankakken.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:25 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat hij meer is gedoken in het voorjaar van dit jaar en alles voorafgaand aan de eerste halve finale. En daarmee helaas een karakterschets gaat maken dat Joost het er naar gemaakt heeft. Ik kan wel eerlijk zeggen: Joost en Gover waren niet altijd de makkelijkste om mee te werken omdat het onafhankelijke creatieve mensen zijn. Die hoe je het went of keert toch tegen dingen aanlopen die wel of niet kunnen/mogen of verzoeken die ze krijgen vanuit de mensen waar ze mee werken. Dit wist ik begin april al. Maar dat hoort bij het proces om iets te maken. Verschillen van inzicht of botsen of soms dingen anders willen doen is normaal daarin.
Mamaoutaiquote:Op vrijdag 20 december 2024 21:20 schreef NailQueen het volgende:
[..]
EUROMAMA
[ afbeelding ]
(Hee psst GJ, waar blijft de podcast?)
Morgen om 18u. Vanmiddag opgenomen, de audio gemasterd tijdens het eten voor ik wegging naar Paradiso en online gezet voor onze Heroes op Petje Af. 💕 Was vandaag even one stop shop want Marco kon helaas niet. Dus moest alles zelf doen hehequote:Op vrijdag 20 december 2024 21:20 schreef NailQueen het volgende:
[..]
EUROMAMA
[ afbeelding ]
(Hee psst GJ, waar blijft de podcast?)
Oké nu is het een keer mijn beurt om 'WIE?' te roepen. Ik ga wel even Googlen.quote:
Even gecheckt, ze zegt recent dat ze trots is op alles wat ze bereikt heeft en dit jaar haar beste jaar tot nu toe is.quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:49 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We hebben alleen Joost gehoord... ja hoor. Gezien de hoeveelheid aandacht die het verhaal van het meisje heeft gehad lijkt het bijna alsof ze half dood moet zijn, zo zwaar heeft ze het, maar nee, we hebben alleen Joost gehoord. Ga je op echte journalistiek richten Reetveger, of vind je dat te eng?
Het nummer kan je laten huilen, maar je kan er ook op dansenquote:Op vrijdag 20 december 2024 21:51 schreef Em31 het volgende:
Oké terug naar Claude, hopelijk is het geen ballad. Dat weten we verder nog niet toch?
Dankje Fred, ik ben weer gerust. Dit wordt uptempo met op het einde een stukje ballad met ondertiteling dus.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het nummer kan je laten huilen, maar je kan er ook op dansen
Zwart pak met misschien puntige schouders zou wel een keer tof zijn. Gewaagd, maar tof!quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dankje Fred, ik ben weer gerust. Dit wordt uptempo met op het einde een stukje ballad met ondertiteling dus.
Vind het wel leuk dat ze dit gewoon delen. Omdat er vorig jaar werd gezegd dat sommige artiesten zich dan schamen dat ze het niet zijn geworden. Nergens voor nodig lijkt me.quote:
Dit is ook wel het kaliber artiesten dat daar trots op is. Een Anouk of Douwe Bob zal het wellicht minder snel zeggen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vind het wel leuk dat ze dit gewoon delen. Omdat er vorig jaar werd gezegd dat sommige artiesten zich dan schamen dat ze het niet zijn geworden. Nergens voor nodig lijkt me.
Ja ik vind het ook altijd leuk van bv Douwe dat hij er geen enkel probleem mee heeft om het toe te geven dat hij iets ingezonden heeft. Zowel vorige keer als dit jaar.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vind het wel leuk dat ze dit gewoon delen. Omdat er vorig jaar werd gezegd dat sommige artiesten zich dan schamen dat ze het niet zijn geworden. Nergens voor nodig lijkt me.
Douwe heeft het toch juist steeds gewoon gezegd? Dat was ook toen hij al dan niet per ongeluk verklapte dat Claude ook iets had ingezonden haha.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:03 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dit is ook wel het kaliber artiesten dat daar trots op is. Een Anouk of Douwe Bob zal het wellicht minder snel zeggen.
En dan een kerel in een vogelpak ernaast. Dat werkte dit jaar ook geweldig.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Zwart pak met misschien puntige schouders zou wel een keer tof zijn. Gewaagd, maar tof!
Heeft misschien ook te maken met dat het vorig jaar (ongewenst) gelekt werd, dus misschien willen artiesten dat voor zijn, omdat het waarschijnlijk toch wel uit komt. Maar wat je zegt, ook grote namen hoeven zich nergens voor te schamen, juist leuk dat er zoveel animo is.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja, maar als hij ook naar die auditie is gegaan en het toch niet is geworden is dat eerder een beetje pijnlijk. Niet iets waar hij heel blij van wordt, i.t.t. Vlaamse Judith.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Douwe heeft het toch juist steeds gewoon gezegd? Dat was ook toen hij al dan niet per ongeluk verklapte dat Claude ook iets had ingezonden haha.
En de keer ervoor met Numidia. Die doet daar juist niet moeilijk over.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een “wie zijn die mensen”-gevoel heb bij de namen. Maar Paul Morris heeft 400 volgers meer dan Claude op Instagram en Judith is blijkbaar een Vlaamse.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat hem dat niks uit zou maken. We weten namelijk nu toch ook gewoon dat hij het niet is geworden omdat hij beide keren gewoon ruim vooraf zei dat hij iets had ingezonden. En (maar dat projecteer ik misschien te veel hoor, omdat het voor mij zelf zo zou gelden) als je het dan ook nog tot de laatste audities hebt geschopt en het niet wordt is het nóg veel minder 'schande'. Voor mijn gevoel hoor.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, maar als hij ook naar die auditie is gegaan en het toch niet is geworden is dat eerder een beetje pijnlijk. Niet iets waar hij heel blij van wordt, i.t.t. Vlaamse Judith.
Ik hoop echt zó dat we dat nou eens wat vaker gaan horen, wat nou die andere inzendingen waren die alsnog worden uitgebracht. Heel benieuwd!quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:10 schreef Fred_B het volgende:
Maar mooi dat ze zo toch wat publiciteit pakken. Hopelijk krijgen ze ook wat aandacht in de media als ze hun liedjes uitbrengen.
Ja ok, Douwe is misschien een verkeerd voorbeeld. Frenna dan: meest gestreamde artiest van Nederland, maar nu dezelfde status als Paul Morris (wie?). Als hij het al heeft geschopt tot de audities, that is.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat hem dat niks uit zou maken. We weten namelijk nu toch ook gewoon dat hij het niet is geworden omdat hij beide keren gewoon ruim vooraf zei dat hij iets had ingezonden. En (maar dat projecteer ik misschien te veel hoor, omdat het voor mij zelf zo zou gelden) als je het dan ook nog tot de laatste audities hebt geschopt en het niet wordt is het nóg veel minder 'schande'. Voor mijn gevoel hoor.
Douwe is nuchter (ghe) genoeg daarvoor voor m'n gevoel. Hij heeft z'n echte kans immers al gehad en vindt het gewoon leuk om iets in te zenden denk ik.
Z'n moeder is toch vooruit gegaan, van Congo naar NL? Best een gevaarlijke reis wel. Misschien iets dan over opofferingsgezindheid van moeders ofzo...quote:
quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:35 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Z'n moeder is toch vooruit gegaan, van Congo naar NL? Best een gevaarlijke reis wel. Misschien iets dan over opofferingsgezindheid van moeders ofzo...
True. Er zullen er vast weer tussen zitten die het niet gaan toegeven. Blijft zonde en voelt als onnodig idd.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja ok, Douwe is misschien een verkeerd voorbeeld. Frenna dan: meest gestreamde artiest van Nederland, maar nu dezelfde status als Paul Morris (wie?). Als hij het al heeft geschopt tot de audities, that is.
Dat is helaas wel in zo’n beetje elk land op een andere datum, dus als promotie rond het ESF kan je er weinig mee. Maar voor de Nederlandse markt is het mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:36 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Het is de zondag voor de Eurovisie week Moederdag ook nog.
[..]
Veel Europese landen zitten wel op dezelfde datum als wij.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is helaas wel in zo’n beetje elk land op een andere datum, dus als promotie rond het ESF kan je er weinig mee. Maar voor de Nederlandse markt is het mooi meegenomen.
*neuriet ma ma ma ma ma ma ma op de melodie van ladadaquote:Op vrijdag 20 december 2024 21:59 schreef blackswangreen het volgende:
Arno Krabman is niet vies van een stukje infantiele herhaling, dus bereid je maar vast voor op mamamamamamamama x 20…
Neef van Rolf Sanchez.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Oké nu is het een keer mijn beurt om 'WIE?' te roepen. Ik ga wel even Googlen.
quote:Bridge (mix)
Jij bent mijn basis, mon refuge, ma foi,
Ik draag je mee, overal waar ik ga.
De liefde die jij gaf, gaat nooit voorbij,
Merci, maman, pour chaque moment de joie.
Chorus (mix)
Mon c½ur, ma mère, jij bent mijn licht,
Een ster die nooit zijn glans verliest.
Tu m’as donné tout ton amour,
Jij bent bij mij, altijd en pour toujours.
Oh, mon c½ur, ma mère, jouw kracht is goud,
Je liefde verwarmt, als de zon in de kou.
Van hier tot daar, van toen tot nu,
Maman, je t’aime, dat zeg ik je nu.
Dat doet hij best mooi. Ik denk wel, in combinatie met het moeder-thema en wat er verder over is gezegd, dat z'n Eurovisienummer wellicht wat sentimenteler kan zijn dan je zou verwachten op basis van Ladada. Misschien gaat het wel meer de kant van De Diepte op. Of, om in Claude-termen te blijven, meer de kant van Vas-y op. Dat zijn mooie liedjes... maar ook een beetje saai en weer geheel in de lijn van Nederland op Eurovisie.quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:55 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[ x ]
Ook coverde hij S10 vanavond 💕
Je kunt erop huilen én dansen, zei hij. Dus ik denk en hoop zelf dat het een beetje emo/kalm kippenvelbegin heeft (dat zei die Carolien van de commissie geloof ik, dat ze direct kippenvel kreeg) en dat het dan ergens een soort celebrate-boem heeft waarna het dansdeel begint. Want zoiets zei zij ook, dat ze tijdens de live auditie dacht 'nu nu nu, doe het' en toen 'JAAAAAA'. Ofzo. Haha. Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat doet hij best mooi. Ik denk wel, in combinatie met het moeder-thema en wat er verder over is gezegd, dat z'n Eurovisienummer wellicht wat sentimenteler kan zijn dan je zou verwachten op basis van Ladada. Misschien gaat het wel meer de kant van De Diepte op. Of, om in Claude-termen te blijven, meer de kant van Vas-y op. Dat zijn mooie liedjes... maar ook een beetje saai en weer geheel in de lijn van Nederland op Eurovisie.
Dat Nederland meedoet, blijft natuurlijk lachwekkend. Maar als het gebeurt, is het wel prettig dat het met een liedje gedaan wordt, dat waarschijnlijk wel redelijk vermakelijk gaat zijn en met een artiest met een sympathieke uitstraling. Dan is Claude tussen alle namen die genoemd werden, wel zo’n beetje het best haalbare.quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:59 schreef Sableheart het volgende:
Interessant om te zien hoe enthousiast de eerste reacties hier zijn.
En van wat ik meekrijg is het zeker geen slechte keuze, maar ik wacht tot het lied daadwerkelijk bekend is voordat ik een echte inschatting durf te maken. Enthousiasme van de commissie zegt helaas niet alles, al geeft de keuze voor Joost vorig jaar wat dat betreft wel hoop.
Drie heupwiegende achtergrondzangeressen erbij voor een optimale TROS-sfeerquote:Op zaterdag 21 december 2024 11:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Je kunt erop huilen én dansen, zei hij. Dus ik denk en hoop zelf dat het een beetje emo/kalm kippenvelbegin heeft (dat zei die Carolien van de commissie geloof ik, dat ze direct kippenvel kreeg) en dat het dan ergens een soort celebrate-boem heeft waarna het dansdeel begint. Want zoiets zei zij ook, dat ze tijdens de live auditie dacht 'nu nu nu, doe het' en toen 'JAAAAAA'. Ofzo. Haha. Ben benieuwd.
Het dansdeel kan idd ook meer wiegen zijn. Maar door de omschrijving van de commissie verwacht ik zelf toch wat meer oompf op een gegeven moment.
De Diepte zingt hij in elk geval gewoon meer dan prima, live.
STOP IT FRED.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Drie heupwiegende achtergrondzangeressen erbij voor een optimale TROS-sfeer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Claude zingt live met 2 vrouwelijke backings en 3 bandleden. Dat maakt wel 6 in totaal. 👀quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jaap Reesema had het ergens ook over de eerste 10 seconden, dat Claude je meteen meenam. Dus dat wijst wel op een emo-begin inderdaad. Misschien gaan we wel een beetje de gospel-kant op.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Je kunt erop huilen én dansen, zei hij. Dus ik denk en hoop zelf dat het een beetje emo/kalm kippenvelbegin heeft (dat zei die Carolien van de commissie geloof ik, dat ze direct kippenvel kreeg) en dat het dan ergens een soort celebrate-boem heeft waarna het dansdeel begint. Want zoiets zei zij ook, dat ze tijdens de live auditie dacht 'nu nu nu, doe het' en toen 'JAAAAAA'. Ofzo. Haha. Ben benieuwd.
Het dansdeel kan idd ook meer wiegen zijn. Maar door de omschrijving van de commissie verwacht ik zelf toch wat meer oompf op een gegeven moment.
De Diepte zingt hij in elk geval gewoon meer dan prima, live.
Kortgerokt en een tikje houterig.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh ja je hebt gelijk, die zei ook al zoiets! Ik zou het wel tof vinden, een beetje een opbouwende 'viering' van diep en emo en zacht naar hallelujamama.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Jaap Reesema had het ergens ook over de eerste 10 seconden, dat Claude je meteen meenam. Dus dat wijst wel op een emo-begin inderdaad. Misschien gaan we wel een beetje de gospel-kant op.
Het hangt een beetje van de inzending af. Als het de wat serieuzere kant van Papaoutai opgaat, past dat prima met een bandje, waarbij Claude dan de hoofdrol speelt. Terwijl met iets als Ladada, een stel dansers een nuttigere toevoeging zouden zijn dan een playbackende band.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:11 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Claude zingt live met 2 vrouwelijke backings en 3 bandleden. Dat maakt wel 6 in totaal. 👀
Met een gospelliedje en een moederthema stel ik voor dat we gewoon de Mamas als achtergrondkoor inzetten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Jaap Reesema had het ergens ook over de eerste 10 seconden, dat Claude je meteen meenam. Dus dat wijst wel op een emo-begin inderdaad. Misschien gaan we wel een beetje de gospel-kant op.
Ik vind zelf de vergelijking met Stromae trouwens een beetje mank gaan, dan lijkt hij nog meer op Maître Gims, ook Franstalig en afkomstig uit Congo. Stromae is gewoon een heel ander soort zanger, meer een 'echte' artiest. Het is meer omdat we in Nederland bij een donkere jongen die in het Frans zingt gelijk aan hem denken.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het hangt een beetje van de inzending af. Als het de wat serieuzere kant van Papaoutai opgaat, past dat prima met een bandje, waarbij Claude dan de hoofdrol speelt. Terwijl met iets als Ladada, een stel dansers een nuttigere toevoeging zouden zijn dan een playbackende band.
Helemaal eens. Ze hebben zelfs Nederlandse vlaggen in beslag genomen voor de finale. Echt wtf. Er zou nu werkelijk geen grotere middelvinger naar die EBU zijn als ze volgend jaar hierheen moeten komen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 13:14 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben ook nog steeds boos en verdrietig wat er met Joost is gebeurd (ik eis nog steeds excuses) maar de grootste wraak die we nu kunnen nemen is door te winnen. En misschien ben ik te voorbarig maar ik schat het met Claude zeker niet onmogelijk in.
Ja, dat zei hij tegenquote:Op zaterdag 21 december 2024 14:00 schreef Mandy040986 het volgende:
Cornald had het er een tijd terug toch over dat er een potentieel winnend lied tussen zat? Zou dat deze zijn?
Ik verwacht eigenlijk iets a la Grow van Jeangu. Klein, emotioneel begin met prachtige donkere stem dat opgebouwd wordt naar een wat meer swingend/gospel-achtig einde. En Grow vond ik heel mooi en nog steeds jammer dat dat nooit het podium heeft kunnen halen, maar misschien krijgen we dat nu in een Claude jasje.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hier werd toen ook al opgemerkt dat Cornald nooit zo uitgesproken is over de kansen van een deelnemer, dus dat is toch bijzonder. Al was het maar tegenquote:Op zaterdag 21 december 2024 14:15 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, dat zei hij tegenAran. Dat het inderdaad deze was.
(en als hij het niet was zou hij dat alsnog zeggen, maar goed)
I Evol It, Fred. Niks meer aan doen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Commercieel, jong, een people pleaser-type dat achter de schermen lekker meebuigt, zat al in de 'inner circle' van AvroTros/de selectiecomissie, enzovoort.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:40 schreef Cupfighter het volgende:
Ik snap geen kloot van deze beslissing
Het was een woordgrapjequote:Op zaterdag 21 december 2024 19:32 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Commercieel, jong, een people pleaser-type dat achter de schermen lekker meebuigt, zat al in de 'inner circle' van AvroTros/de selectiecomissie, enzovoort.
Het is niet zo moeilijk.
quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:49 schreef d_elise het volgende:
Volgens mij is dit nog niet gepost, maar Gover reageert heel lief op de keuze voor Claude![]()
[ x ]
Hij wilde het liedje gaan zingenquote:Op zondag 22 december 2024 12:19 schreef Momo het volgende:
https://www.instagram.com/p/DD1ohHEyN8L/
Claude gaat zich nog een keer verspreken
Hahaha jaaaa.quote:Op maandag 23 december 2024 07:46 schreef Cee het volgende:
Had het vorige week op Spotify geluisterd, erg leuk interview.
Oh ja, en die fittie waar ze het aan het eind over hebben hè.
[ x ]
[ x ]
Ik heb het interview niet gezien maar begrijp ik nou goed dat Ome Cornald ziek is?quote:Op zondag 22 december 2024 21:29 schreef Greys het volgende:
Stond deze hier al? Ruim een uur lang met Cornald in het donker. Je leert best veel over hem. Over z'n persoonlijke leven, maar ook over hoe hij zich voelde toen hij antisemiet werd genoemd in de Telegraaf omdat hij commentaar had over hoe hij de Israëlische delegatie zich zag gedragen daar, dat hij bang is dat het wat dát betreft dit keer een herhaling van zetten kan worden met Israël, over het selectieproces etc.
Ja maar daar wilde hij niet zoveel over kwijt, behalve dat het geen griepje wasquote:Op maandag 23 december 2024 10:07 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb het interview niet gezien maar begrijp ik nou goed dat Ome Cornald ziek is?
Ik had hem een paar dagen terug in de SC gezet, inclusief samenvatting voor de mensen met een drukke agenda:quote:Op zondag 22 december 2024 21:29 schreef Greys het volgende:
Stond deze hier al? Ruim een uur lang met Cornald in het donker. Je leert best veel over hem. Over z'n persoonlijke leven, maar ook over hoe hij zich voelde toen hij antisemiet werd genoemd in de Telegraaf omdat hij commentaar had over hoe hij de Israëlische delegatie zich zag gedragen daar, dat hij bang is dat het wat dát betreft dit keer een herhaling van zetten kan worden met Israël, over het selectieproces etc.
quote:Op woensdag 18 december 2024 22:44 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Voor de liefhebber een uur Cornald, grotendeels over het ESF. Hij hield de handrem er wel op, maar enkele hoogtepunten:
-Cornald heeft wat gezondheidsproblemen waar hij (logischerwijs) niet over wilde uitweiden. Maar wel meer dan een griepje.![]()
-Voor het eind van het jaar is de “voorzingsessie” van de artiesten voor de selectiecommissie en wordt het winnende liedje gekozen.
-Cornald heeft er tussen de regels door weinig vertrouwen in dat er op termijn iets structureels gaat veranderen achter de schermen en bij de EBU. Bij de onderhandelingen tussen Avrotros en EBU is hij naar eigen zeggen niet betrokken geweest. Hij merkte wel dat het lang duurde voordat Avrotros “een nieuwe deelname aan zichzelf kon uitleggen”.
-Bij de diskwalificatie van Joost stond de Israëlische delegatie en media dansend op de tafel.
-(tussen neus en lippen door) Waylon stond blijkbaar op het punt op het vliegtuig naar huis te stappen na de hevige kritiek op de krumpersact.
LADA is toch helemaal niet van deze tijd. Waarom niet AUDIoio of KIAiaia of TOYOTAyoyoquote:Op vrijdag 20 december 2024 21:44 schreef Greys het volgende:
ON Y VA MAMA LADADA
Jah. Zoiets wordt het.
Volgens dit sapje mocht Claude het niet zeggen van de commissie (blijkt nergens uit) maar stiekem heeft de commissie er al meer over gezegd dan Claude zelf. Lantinga had het over z'n wereldwijde doorbraak, ongeacht of hij ermee naar Eurovisie zou gaan. Jaap Reesema noemde het een internationale radiohit. Zou een beetje raar zijn als je dat zegt over een nummer grotendeels in het Nederlands.quote:
sorry schatquote:Op maandag 23 december 2024 17:24 schreef HiZ het volgende:
Ken ''m niet, wat ik gehoord heb op YouTube deed me erg aan Stromae denken.
Mening van Jake Reese neem ik niet serieus.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Schijnt wel een belangrijke stem geweest te zijn in het sturen van Joost Klein... die keuze vond je ook niks?quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:32 schreef superniger het volgende:
[..]
Mening van Jake Reese neem ik niet serieus.
Genoteerd. Bedankt voor uw bijdrage.quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:32 schreef superniger het volgende:
[..]
Mening van Jake Reese neem ik niet serieus.
Doel je op het middelmatige nummer of de kortzichtigheid van Nederlanders?quote:Op woensdag 25 december 2024 11:25 schreef Cupfighter het volgende:
Ik hoop alleen dat we geen broccoli herhaling krijgen met die 2 talen
Ik doel op het zeer middelmatige nummerquote:Op woensdag 25 december 2024 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Doel je op het middelmatige nummer of de kortzichtigheid van Nederlanders?
Die broccoli comments waren nog middelmatiger dan het nummer though.quote:Op woensdag 25 december 2024 11:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik doel op het zeer middelmatige nummer
Mee eens hoorquote:Op woensdag 25 december 2024 13:22 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Die broccoli comments waren nog middelmatiger dan het nummer though.
Ik geloof niet dat Nederlanders het centrale probleem waren bij de lage score in dat jaarquote:Op woensdag 25 december 2024 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Doel je op het middelmatige nummer of de kortzichtigheid van Nederlanders?
Het grote aantal broccoli commentaren van Nederlanders bij zijn (overigens prachtige) clip kun je toch ook niet echt flatteus en aanmoedigend vinden als buitenlander.quote:Op donderdag 2 januari 2025 08:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Nederlanders het centrale probleem waren bij de lage score in dat jaar
Het is niet zo dat de televoters eerst naar de Youtube-reacties gaan zoeken om te kijken of ze erop zullen stemmen. Je kunt perfect twee gedachten tegelijkertijd hanteren: het was én een slecht nummer én de Nederlanders lieten zich weer eens van hun meest bekrompen kant zien in hun reacties erop.quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:08 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Het grote aantal broccoli commentaren van Nederlanders bij zijn (overigens prachtige) clip kun je toch ook niet echt flatteus en aanmoedigend vinden als buitenlander.
Het broccoli gedoe was op YouTube etc voornamelijk afkomstig van buitenlandse content creators.quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:08 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Het grote aantal broccoli commentaren van Nederlanders bij zijn (overigens prachtige) clip kun je toch ook niet echt flatteus en aanmoedigend vinden als buitenlander.
Leuk interview, en mooi dat Paul ondanks dat hij het niet geworden is nog zo enthousiast is.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:23 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ding-a-Dong - dé Eurovisie Songfestival podcast · Episode
In onze meest recente podcast spreken we Paul Morris! Hij haalde de laatste 6 tijdens de selectie dit jaar en mocht dus voor de commissie spelen. Daar vertelt ie uitgebreid over. 💕🥰
Ja, ik was zelf heel blij om van iemand anders dan Claude te horen dat diegene zich net zo comfortabel voelde tijdens het hele selectieproces!quote:Op maandag 13 januari 2025 11:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Leuk interview, en mooi dat Paul ondanks dat hij het niet geworden is nog zo enthousiast is.
Nah, als je dat geregisseerd gaat doen krijg je weer een hoop gezeik van mensen die het niet met de keuze eens zijn. Andersom; je weet ook niet of het artiesten nu verboden wordt om over hun deelname naar buiten te komen. Dat lijkt me sterk eerlijk gezegd.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Leuk interview, en mooi dat Paul ondanks dat hij het niet geworden is nog zo enthousiast is.
Het zou misschien wel goed zijn om de artiesten die het niet geworden zijn ook een momentje van aandacht in de nationale media te gunnen. Dat bijvoorbeeld de top 5 die het niet geworden zijn een keer op de radio gedraaid worden (uiteraard als de artiest in kwestie dat wil). Want voor Anouk ofzo zal dat niet hoeven, maar voor minder bekende artiesten levert hun poging om deel te nemen nu helemaal niets op.
Ja, over de concurrentie lijkt me weinig te zeggen. Tenzij ze België, Luxemburg en Finland als concurrenten voor onze 11e plaats beschouwen.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:11 schreef molloot200 het volgende:
[ x ]
Wie weet horen we nog iets van Hila want selectiecommissie
Denk dat het overal over de stoute nummers van Malta en Finland zal gaan.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, over de concurrentie lijkt me weinig te zeggen. Tenzij ze België, Luxemburg en Finland als concurrenten voor onze 11e plaats beschouwen.
Lachen, gieren, brullen, jawel. Nog even Spanje en België er doorheen jassen en door.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat het overal over de stoute nummers van Malta en Finland zal gaan.
Met uiteraard de uitspraak: "Vroeger was alles beter"quote:Op maandag 10 februari 2025 20:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat het overal over de stoute nummers van Malta en Finland zal gaan.
"Waar is de tijd van Frizzle Sizzle en Teach In? Ik weet niet of ik mijn kind hier naar laat kijken"quote:Op maandag 10 februari 2025 20:32 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Met uiteraard de uitspraak: "Vroeger was alles beter"
Daar zal De Beste Zangers ook best wat aan hebben bijgedragen denk ik.quote:Op maandag 10 februari 2025 23:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De meeste mensen kennen Claude in NL, maar 13% kende Joost vorig jaar
Jan de Hoop wou terug naar de tijd van Corrie Brokken. Joost Eerdmans vond ESF een lichtshow was geworden. En ze bespraken België, Finland en Malta. Er werd geobserveerd dat bij Malta een stout woordje werd gezegd. Caroline Tensen vond dat en de skippyballen ordinair.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 11:06 schreef NailQueen het volgende:
Is er gisteren nog wat besproken wat ik straks aan mijn collega's moet uitleggen?
Het gebruikelijke dus. Nergens om me zorgen over te maken.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 11:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Jan de Hoop wou terug naar de tijd van Corrie Brokken. Joost Eerdmans vond ESF een lichtshow was geworden. En ze bespraken België, Finland en Malta. Er werd geobserveerd dat bij Malta een stout woordje werd gezegd. Caroline Tensen vond dat en de skippyballen ordinair.
Claude is kind aan huis bij Radio 2, 538, QMusic. Joost was tot Europapa nog nooit op die radiozenders geweest.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 00:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar zal De Beste Zangers ook best wat aan hebben bijgedragen denk ik.
We kunnen er ook op dansen geloof ik.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:04 schreef drxanax het volgende:
"Heel mooi nummer"....🤔
Krijgen we een ballade of midtempo?
Zei Sander Lantinga ook niet dat hij meteen kippenvel kreeg toen hij het hoorde? Ik gok dat het nummer langzaam start en opbouwt naar uptempo.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:04 schreef drxanax het volgende:
"Heel mooi nummer"....🤔
Krijgen we een ballade of midtempo?
Dat hoop ik ook, hij heeft meerdere liedjes waarin de titel ook meteen het hele refrein is. Maar dat is ook wel de Arno Krabman-methode, veel nummers waarvan je denkt: dit kun je niet menen, dit is te simpel. En dan wordt het toch een hit.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hopelijk vooral niet te veel herhaling zoals in veel van zijn andere nummers.
Ja het ligt er misschien aan wat het dan is, maar je vreest dan ergens toch voor 10x mama je t'aime ofzoquote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, hij heeft meerdere liedjes waarin de titel ook meteen het hele refrein is. Maar dat is ook wel de Arno Krabman-methode, veel nummers waarvan je denkt: dit kun je niet menen, dit is te simpel. En dan wordt het toch een hit.
Ze zeiden geloof ik dat het eerst echt indruk maakt, dus het zal wel rustig en betekenisvol beginnen en vervolgens wordt het nog een feestje.quote:Op woensdag 12 februari 2025 08:18 schreef Niels93 het volgende:
Bij Eva werd toch gezegd dat je er ook op kon dansen? Dus dat het enkel een gevoelige ballad is geloof ik niet
Lage verwachtingen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:42 schreef Arizona het volgende:
Ik begin wel steeds nieuwsgieriger te worden naar het nummer. Ik heb lage verwachtingen, dus het kan bijna alleen maar meevallen
quote:Ook stelde Claude dat het nummer zijn beste werk tot nu toe is. "Ik overdrijf niet jongens, ik zou dat niet zo snel zeggen", zei de zanger tegen het ANP. "Je kan er op huilen, maar ook op dansen. Het heeft alles eigenlijk."
Ja maar niet dat we een trage tango op kunnen dansen ofzo.quote:Op woensdag 12 februari 2025 08:18 schreef Niels93 het volgende:
Bij Eva werd toch gezegd dat je er ook op kon dansen? Dus dat het enkel een gevoelige ballad is geloof ik niet
O ja nee nu heb ik er alle vertrouwen in, als Claude zelf zegt dat het zijn beste nummer ooit is, in plaats van dat hij het weer een middelmatig generiek nummertje vindt!quote:
Beetje slowenquote:Op woensdag 12 februari 2025 08:18 schreef Niels93 het volgende:
Ja dit denk ik ook. Caroline Borgers beschreef het als dat ze bij de eerste keer horen meteen kippenvel kreeg en toen hij het live kwam doen ze op een bepaald moment wist wat er ging komen en toen dacht 'ja ja ja doe het..... JAAAAAAAAA' en dat klinkt alsof er idd een lied ingetogen begint en daarna ergens 'ontploft' oid.quote:Op woensdag 12 februari 2025 14:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ze zeiden geloof ik dat het eerst echt indruk maakt, dus het zal wel rustig en betekenisvol beginnen en vervolgens wordt het nog een feestje.
Ik denk Engels en Frans inderdaad. Anders zeg je niet dat het een internationale radiohit kan worden, lijkt me. Van z'n andere hits heeft hij ook "internationale" versies gemaakt, vaak met nogal afgezaagde teksten ("I am falling, I keep on calling" etc.)quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dit denk ik ook. Caroline Borgers beschreef het als dat ze bij de eerste keer horen meteen kippenvel kreeg en toen hij het live kwam doen ze op een bepaald moment wist wat er ging komen en toen dacht 'ja ja ja doe het..... JAAAAAAAAA' en dat klinkt alsof er idd een lied ingetogen begint en daarna ergens 'ontploft' oid.
Ben echt enorm benieuwd!
En we gokken hier nog steeds Engels en Frans ipv NL en Frans toch? Ivm 'internationale hit' potentie.
En een stukje in zijn moedertaal vermoed ik.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk Engels en Frans inderdaad. Anders zeg je niet dat het een internationale radiohit kan worden, lijkt me. Van z'n andere hits heeft hij ook "internationale" versies gemaakt, vaak met nogal afgezaagde teksten ("I am falling, I keep on calling" etc.)
Bedoel je Lingala? Dan zou het drietalig zijn, en klopt de info niet die Claude eerder gaf.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:23 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
En een stukje in zijn moedertaal vermoed ik.
Liever te veel dan te weinigquote:Op donderdag 13 februari 2025 12:23 schreef Mandy040986 het volgende:
27-02, bericht van avrotros.
Oh spuit elf, sorry.![]()
Maar dat mag de pret niet drukken.![]()
Ik sta er ook zo in dit jaar. Ik vind iedereen enorm enthousiast en ik hoor het niet echt. Sympathieke knul? Zeker, maar een hoerig Malta kan ook scoren (ook al denken velen van niet): daar hoef je niet sympathiek voor te zijn. Met alleen sympathiek win je het niet en ik vind zijn album best wel aardig, maar best wel aardig is eindigen op plek 19 en niet op de eerste plaats.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
O ja nee nu heb ik er alle vertrouwen in, als Claude zelf zegt dat het zijn beste nummer ooit is, in plaats van dat hij het weer een middelmatig generiek nummertje vindt!
Ik ben gewoon een beetje bang voor een wat mindere variant van Ladada met een sausje van troostrijke boodschap. Het lijkt me verder ook een echt aardige jongen, maar of hij het ESF podium gaat “ownen”… ik zie het gewoon niet voor me.
Maar ik hoop positief verrast te worden
Nederlanders vinden dat sympathiek zijn en je moet maar een gewone jongen/meid zijn veel te belangrijk. En je moet zeker niet excentriek zijn van Henk en Ingrid. Hopelijk kan de sympathieke Claude gewoon genieten van zijn ESF avontuur. Zonder te veel gezeik van bepaalde mensen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:04 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
Ik sta er ook zo in dit jaar. Ik vind iedereen enorm enthousiast en ik hoor het niet echt. Sympathieke knul? Zeker, maar een hoerig Malta kan ook scoren (ook al denken velen van niet): daar hoef je niet sympathiek voor te zijn. Met alleen sympathiek win je het niet en ik vind zijn album best wel aardig, maar best wel aardig is eindigen op plek 19 en niet op de eerste plaats.
Ik hoop dat dat ik omver geblazen ga worden, maar daar kunnen we nu nog niks over zeggen uiteraard. Maar misschien hang ik ook nog te veel in mijn teleurstelling van vorig jaar.
Och tijden veranderen. Komt een Rafaella in lingerie dan walgen we collectief. Staat er een stevige Finse met benen wijd, is het nu ineens tof? Het ziet er imo niet uit. Ik ben zielsgelukkig met Claude.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Nederlanders vinden dat sympathiek zijn en je moet maar een gewone jongen/meid zijn veel te belangrijk. En je moet zeker niet excentriek zijn van Henk en Ingrid. Hopelijk kan de sympathieke Claude gewoon genieten van zijn ESF avontuur. Zonder te veel gezeik van bepaalde mensen.
Jaap: "Internationale hit"quote:
"Er zaten een aantal goede liedjes tussen en een winnende". Zoiets zei hij toen ze bij EVA (?) de commissieleden interviewden. Jaap en Caroline en Jacqueline waren er toen ook.quote:
"Er zaten een aantal goede liedjes tussen en een winnende". Zoiets zei hij toen ze bij EVA (?) de commissieleden interviewden. Jaap en Caroline en Jacqueline waren er toen ook.quote:
Volgens songfestivalweblog zat dit nummer inderdaad bij de laatste 6 die mochten optreden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:28 schreef blackswangreen het volgende:
De nieuwe single van Judith, die bij de laatste 6 zat die mochten optreden voor de commissie. Niet bekend of dat dit nummer was. Geschreven met Leon Palmen, die ook meeschreef aan het nummer van Claude.
Lekker lied wel! Ik hou ervan.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:28 schreef blackswangreen het volgende:
De nieuwe single van Judith, die bij de laatste 6 zat die mochten optreden voor de commissie. Niet bekend of dat dit nummer was. Geschreven met Leon Palmen, die ook meeschreef aan het nummer van Claude.
Qmusic en Skyradio muziek. Simpel en betekenisvol. Maar totaal geen competitie op het esf. Beetje vergelijkbaar met Snap van Rosa Linn.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:28 schreef blackswangreen het volgende:
Ja dat. En als het verder wellicht grotendeels bagger was wat er binnen kwam voor het ESF snap ik wel dat ze dit toch ook even live wilden horen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:06 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind het wel leuk, lekker popliedje met een goede melodie en een goede tekst (afgezien van de nanana's). Daar hou ik van. Verder niks wereldschokkends ofzo, maar zou het wel goed doen bij de jury op Eurovisie.
quote:De uitnodiging aan de pers voor de presentatie van het songfestivallied signeert Claude met ‘à bientôt, bisous’ - Frans voor ‘tot snel, kusjes’.
quote:Het liedje dat Claude (21) namens Nederland ten gehore zal brengen bij het Eurovisie Songfestival in Zwitserland wordt in de middag van 27 februari gepresenteerd
Zou de titel kunnen zijn!quote:Op zaterdag 15 februari 2025 18:56 schreef Thrts het volgende:
https://www.ad.nl/songfes(...)tot-bisous~af307c71/
[..]
[..]
Nou zeg, alweer? Wanneer zat Hila Noorzai bij RTL om hetzelfde te doen... niet eens een week geleden?quote:Op zondag 16 februari 2025 22:36 schreef Momo het volgende:
Aran Bade bij Beau over concurrenten Claude
Ik denk Aran weer even laten zien wat voor een schandalig in Estland en Malta is gekozen. Kunnen alle Gerda's weer knikken op de bank.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou zeg, alweer? Wanneer zat Hila Noorzai bij RTL om hetzelfde te doen... niet eens een week geleden?
Volgens mij niet!quote:Op maandag 17 februari 2025 12:43 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Is het al officieel bekend welke talen het liedje in is?
Lubach sowieso niet. Die zit niet meer bij de NPO.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:12 schreef Greys het volgende:
Ik hoop zelf weer bij een speciale Lubach. Beviel me wel vorig jaar toen met Joost.
En dat ze daar gewoon meteen de video erin gooien. Zoals vorig jaar ook.
Oh ja! Nou dan sowieso idd gewoon de clip. Zoals met S10.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Lubach sowieso niet. Die zit niet meer bij de NPO.
De bekendmaking voor de pers is in het Eye Filmmuseum toch? Ik neem aan dat ze gewoon de videoclip tonen, en die tegelijk online zetten.
Klinkt als een Mia en Dion achtige bekendmaking.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:23 schreef blackswangreen het volgende:
De bekendmaking voor de pers is in het Eye Filmmuseum toch? Ik neem aan dat ze gewoon de videoclip tonen, en die tegelijk online zetten.
Klopt: https://songfestival.be/l(...)vrij-op-29-februari/quote:Op maandag 17 februari 2025 17:21 schreef Momo het volgende:
Bij Joost hoorde we toch een week eerder de titel van het nummer?
Artikel dat erbij hoort: https://www.npo3fm.nl/nie(...)sous-blijven-groeienquote:Op woensdag 19 februari 2025 13:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Denk dat het nummer dan echt zo gaat heten?
Zo’n heel intiem begin, en dan dat het losgaat van ja ja jaaaaaaa. Waar kennen we dat ook alweer van?quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:03 schreef Greys het volgende:
Het is eigenlijk gewoon wat Caroline Borgers ook al had gezegd. Meteen kippenvel en later in het lied had ze een overweldigend 'ja ja jaaaaaaa doe het' gevoel. (Dit laatste klinkt als porno dus hopelijk is het lied van Claude dat ook, muzikale porno.)
Bekijk deze YouTube-video op 5:39, het is Sander rdie het zegt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:23 schreef blackswangreen het volgende:
Waar heeft Caroline Borgers dat gezegd dan? Dat kippenvel heb ik wel meegekregen, maar de rest niet
De omschrijving van die “bron” is verder niet echt verrassend, dit had ik ook wel gezegd zonder het nummer te hebben gehoord.
Elke keer weer lachen als er betekenisvol staat.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Denk dat het nummer dan echt zo gaat heten?
Google translate heeft een leuke optie daarvoor.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:34 schreef NailQueen het volgende:
Hoe spreek je de titel uit?Ik kan geen Frans en Frans kent mij niet
A bjentoo, bizoe. Maar dat betekent gewoon “tot snel, kusjes”. Zo sluit je een berichtje af in het Frans. Uit niks blijkt dat dit de titel is.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:34 schreef NailQueen het volgende:
Hoe spreek je de titel uit?Ik kan geen Frans en Frans kent mij niet
In een kort gehaast interviewtje dat rechtop werd gefilmd na afloop van Eva achter de schermen. Een youtube short of een insta reel. Daarin deed ze dat letterlijk van 'komt ie komt ie ja ja ja jaaaaaa'. Kan het niet terugvinden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:23 schreef blackswangreen het volgende:
Waar heeft Caroline Borgers dat gezegd dan? Dat kippenvel heb ik wel meegekregen, maar de rest niet
Die zegt ook zoiets, maar bij Caroline na afloop achter de schermen deed ze echt van JA JA JA JAAAAA. Hahaha. Maar ze bedoelen neem ik aan inderdaad hetzelfde moment!quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:38 schreef Niels93 het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video op 5:39, het is Sander rdie het zegt.
Dat stond inderdaad onder de persuitnodiging voor de bekendmaking idd, als groet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
A bjentoo, bizoe. Maar dat betekent gewoon “tot snel, kusjes”. Zo sluit je een berichtje af in het Frans. Uit niks blijkt dat dit de titel is.
Ja, maar hij schrijft/produceert ook alles voor Claude, samen met Joren van der Voort. En heeft bv. ook Leef van André Hazes jr. geschreven, en De Diepte van S10, plus nog honderd andere hits.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:32 schreef GeorgeM het volgende:
Arno Krabman heeft meegeschreven. Hij schrijft toch ook voor Freek & Suzan?
Misschien is het al ergens gezegd![]()
Als dit het nummer is snap ik wel dat hij relatief vroeg is afgevallen. Dit is niks, een verzameling clichés waar AI zich nog voor zou schamen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:33 schreef Aadrianus het volgende:
Off topic misschien maar weet niet goed waar ik het anders moet posten, maar Wulf heeft een nieuwe single uitgebracht. Zou dat zijn inzending zijn geweest voor ESF? En wat vinden we ervan als dat zo is, en dit niet de eindstreep heeft gehaald?
Beter had hij dit nummer voor Denemarken of Duitsland ingestuurd. Die houden de laatste jaren erg van Skyradio muziek.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:33 schreef Aadrianus het volgende:
Off topic misschien maar weet niet goed waar ik het anders moet posten, maar Wulf heeft een nieuwe single uitgebracht. Zou dat zijn inzending zijn geweest voor ESF? En wat vinden we ervan als dat zo is, en dit niet de eindstreep heeft gehaald?
16:00-16:45 in Eye Filmmuseum. Dus vermoedelijk ook dan online direct.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:36 schreef Thrts het volgende:
Is het al bekend hoelaat en waar het liedje gepresenteerd zal worden?
GJ, Weet je of À Bientôt, Bisous ook daadwerkelijk de titel gaat zijn?quote:Op zondag 23 februari 2025 22:00 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
16:00-16:45 in Eye Filmmuseum. Dus vermoedelijk ook dan online direct.
Dit is niet de titel.quote:Op zondag 23 februari 2025 22:16 schreef Momo het volgende:
[..]
GJ, Weet je of À Bientôt, Bisous ook daadwerkelijk de titel gaat zijn?
Ik gok dat het langzaam begint en dat het ontploft in het tweede deel. Een soort Light and Shadows, maar dan mét echte kwaliteitquote:Op maandag 24 februari 2025 09:57 schreef Niels93 het volgende:
Een vriendin (?) van Claude op z'n TikTok: "Dit is zo mooi, Claude". Dit doet me toch erg vermoeden dat het een ballad is.
[ tiktok ]
Ronald is denk ik voor iemand online gevallen die dat beweert, upload ook al weken dingen op YouTube om het daarna te verwijderen. Is gewoon geheel nep denk ik.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:20 schreef summer52 het volgende:
Gisteravond was Ronald Molendijk in Shownieuws. Hij vertelde dat het liedje Mama heet en in het Nederlands-Lingala gezongen gaat worden. Of het waar is??
Dat is Songland, post al jaren nepinfo over de Nederlandse songfestivalinzending. Tekenend dat die Molendijk daar intrapt... ongelooflijk dom.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Ronald is denk ik voor iemand online gevallen die dat beweert, upload ook al weken dingen op YouTube om het daarna te verwijderen. Is gewoon geheel nep denk ik.
Tja. Van Molendijk verwacht ik niet heel veel. Plus dit is natuurlijk een redacteur geweest intern ook.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:18 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is Songland, post al jaren nepinfo over de Nederlandse songfestivalinzending. Tekenend dat die Molendijk daar intrapt... ongelooflijk dom.
Persoonlijk: Ik denk dat Birth of A New Age nog te vers in het geheugen ligt bij de selectie commissie... en dat we gewoon Engels/Frans krijgen.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:20 schreef summer52 het volgende:
Gisteravond was Ronald Molendijk in Shownieuws. Hij vertelde dat het liedje Mama heet en in het Nederlands-Lingala gezongen gaat worden. Of het waar is??
Oh jammer, vond haar wel een prima toevoeging eigenlijk.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:27 schreef Niels93 het volgende:
Weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, dus dan maar hier: https://www.nu.nl/songfes(...)val-commentator.html
Ziet er elke dag weer erg spectaculair uit.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:59 schreef Thrts het volgende:
Claude is op instagram aan het aftellen voor de song release
Ja, in het creëren van hype was Joost wel ietsje beter...quote:Op maandag 24 februari 2025 15:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ziet er elke dag weer erg spectaculair uit.
Ja, dit valt een beetje tegen allemaal. Al vind ik het ook niet eerlijk om Claude (en iedere volgende deelnemer) met Joost te vergelijken, want ik ben bang dat we zo'n type artiest en leuk voortraject heel lang niet meer zullen krijgen. Claude is wat dat betreft een "normale" artiest met dito marketing.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, in het creëren van hype was Joost wel ietsje beter...
Maar dat aftellen is wel erg suf. Doe dan niks. Of doe er een teaser bij.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:46 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ja, dit valt een beetje tegen allemaal. Al vind ik het ook niet eerlijk om Claude (en iedere volgende deelnemer) met Joost te vergelijken, want ik ben bang dat we zo'n type artiest en leuk voortraject heel lang niet meer zullen krijgen. Claude is wat dat betreft een "normale" artiest met dito marketing.
Maar stiekem mis ik de fun van vorig jaar wel, al kan dat natuurlijk vanaf donderdag nog komen.
Ze was niet geweldig, maar ik vrees dat we er alleen maar wat slechters voor terugkrijgen.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:27 schreef Niels93 het volgende:
Weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, dus dan maar hier: https://www.nu.nl/songfes(...)val-commentator.html
Ik vond haar niet onmisbaar, maar alleen Cornald is ook weer vrij saai. Zet dan Nikkie ernaast ofzo.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh jammer, vond haar wel een prima toevoeging eigenlijk.
Dat ben ik met je eens idd. Doe iets. Geef een beeld, een snippet, een stukje van de video, een titel, een tijdstip. Iets.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:51 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar dat aftellen is wel erg suf. Doe dan niks. Of doe er een teaser bij.
Ohquote:Op maandag 24 februari 2025 15:56 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ze was niet geweldig, maar ik vrees dat we er alleen maar wat slechters voor terugkrijgen.
" Nu er geen cocommentator is, wil hij de kijker meer bij de uitzending betrekken. "Als een soort sidekick op afstand, maar daarover later meer.""
Ik zie nu voor me hoe we commentaar kunnen geven en dat Cornald dat dan opleest. "Mevrouw huppeldepup uit Roozendaal vond de Finse act toch iets te veel een circus."
Ik snap niet waarom ze haar niet gevraagd hebben. Ze wil graag, heeft veel met het songfestival en heeft een goede klik met Cornald. Lijkt me een ideale kandidaat.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vond haar niet onmisbaar, maar alleen Cornald is ook weer vrij saai. Zet dan Nikkie ernaast ofzo.
Ik kijk toch altijd op België.(Jahaa de Belg. Die meme weten we nu wel)quote:Op maandag 24 februari 2025 15:27 schreef Niels93 het volgende:
Weten we volgens mij niet toch, dat ze niet gevraagd is? Ik zie het in het nu.nl bericht niet staan iig. Misschien kon ze niet. Je moet wel twee weken in je agenda vrij kunnen maken. Of oké, één week tegenwoordig, want het perscentrum is niet meer zo lang open. 😅 (Cornald zit daar iig altijd om alles voor te bereiden en repetities te kijken etc.)quote:Op maandag 24 februari 2025 16:00 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze haar niet gevraagd hebben. Ze wil graag, heeft veel met het songfestival en heeft een goede klik met Cornald. Lijkt me een ideale kandidaat.
Ik zie dan niet in waarom we iemand zouden vragen die zelf geen zanger/zangeres is.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:00 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze haar niet gevraagd hebben. Ze wil graag, heeft veel met het songfestival en heeft een goede klik met Cornald. Lijkt me een ideale kandidaat.
Had dat eigenlijk vandaag wel verwacht, maar wie weet doet de AVROTROS de aankomende dagen nog wat.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:59 schreef d_elise het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens idd. Doe iets. Geef een beeld, een snippet, een stukje van de video, een titel, een tijdstip. Iets.
Jup. Na Joost is denk ik elke deelnemer 'saai' qua vooraf hypen haha. We zijn wat dát betreft wel erg verwend vorig jaar.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, in het creëren van hype was Joost wel ietsje beter...
Of dat ze denken: het nummer is zo goed, we droppen gewoon in één keer die bom.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:22 schreef Em31 het volgende:
[..]
Had dat eigenlijk vandaag wel verwacht, maar wie weet doet de AVROTROS de aankomende dagen nog wat.
Of misschien horen we van Bart Arens dat het een ‘prima liedje’ is.
Kan nu al niet wachten op de vertraging.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:06 schreef Greys het volgende:
Ik ben persoonlijk wel benieuwd naar dat nieuwe 'sidekick op afstand' eigenlijk. Vond zelf Jacqueline niet veel toevoegen.
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:19 schreef Dave het volgende:
[..]
Kan nu al niet wachten op de vertraging.
CM: En wat vind jij er eigenlijk van SOA
....
...
SOA: Vocaa...
CM: Ah, de postcard is afgel<<<BUMPER>>>
Hopelijk vist hij de trollies er wel even uit.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:36 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat Cornald gewoon de hoogtepunten uit onze live topics gaat voorlezen dan op nationale televisie.
SOA? Cornald heeft Chlamydia Platje aan de lijn?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:19 schreef Dave het volgende:
[..]
Kan nu al niet wachten op de vertraging.
CM: En wat vind jij er eigenlijk van SOA
....
...
SOA: Vocaa...
CM: Ah, de postcard is afgel<<<BUMPER>>>
Cornald moet hier gewoon meelezen.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:56 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ze was niet geweldig, maar ik vrees dat we er alleen maar wat slechters voor terugkrijgen.
" Nu er geen cocommentator is, wil hij de kijker meer bij de uitzending betrekken. "Als een soort sidekick op afstand, maar daarover later meer.""
Ik zie nu voor me hoe we commentaar kunnen geven en dat Cornald dat dan opleest. "Mevrouw huppeldepup uit Roozendaal vond de Finse act toch iets te veel een circus."
Ik had vandaag wel een teaser verwacht, songtitel, 3 seconden clipje etc.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:05 schreef Thrts het volgende:
Toch best gek dat we echt nog niks weten, 0 teasers?
Tof!quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:59 schreef drxanax het volgende:
Claude wint 3fm award voor 'album vh jaar'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |