SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Te lang.quote:Op donderdag 19 december 2024 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang heeft de zon nou al niet meer geschenen inmiddels??
quote:Hier valt nu ook een aardige bak water. Ik heb het gemist, die regen.
@ACT-F ?quote:Op maandag 9 september 2024 17:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Graag je mening hierover nogmaals in December.
Gr
gr
Gaaf land.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:53 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is tot en met gisteren.
De wat?quote:Op donderdag 19 december 2024 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang heeft de zon nou al niet meer geschenen inmiddels??
Die blauwe balkjes kun je nog wel een paar maanden doortrekken.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:53 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is tot en met gisteren.
U riep?quote:
Januari en februari kunnen er inderdaad ook wat van. Ach ja, redelijk standaard en normaal in de 5 maanden herfst hier.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die blauwe balkjes kun je nog wel een paar maanden doortrekken.
Gister 13 gradenquote:Op donderdag 19 december 2024 17:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Januari en februari kunnen er inderdaad ook wat van. Ach ja, redelijk standaard en normaal in de 5 maanden herfst hier.
Komende dagen gaat het beetje op en neer.quote:
Sommige soorten kunnen bloeien in december. De meeste februari/maart.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:31 schreef Zwoerd het volgende:
De eerste sneeuwklokjes bloeien hier al.
Dat is jouw taakquote:Op donderdag 19 december 2024 21:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb je het jaaroverzicht al klaar??
quote:Op donderdag 19 december 2024 20:31 schreef Zwoerd het volgende:
De eerste sneeuwklokjes bloeien hier al.
De zon whut DE ZONquote:Op donderdag 19 december 2024 18:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende dagen gaat het beetje op en neer.
Maar het voornaamste is dat morgen de zon wat langer komt kijken, waarschijnlijk. En met 8 graden dus prima weer
Dat staat niet in de taakomschrijving. Maar iets meer inzet om het af te maken zou je sieren. Succes!quote:
Sowieso wordt 90% van de mensen gelijk vrolijker met zon. Vandaag 6-8 graden met best veel licht. Prima herfst weer. Die shit herfst duurt hier altijd veel te lang. Of eigenlijk is het weer gewoon te vaak 1 grote kansloze sneue bende.quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een verschil in licht met de afgelopen weken. Meteen een stuk makkelijker om uit bed te komen.
He bent nogal van de herhalingquote:Op vrijdag 20 december 2024 10:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Sowieso wordt 90% van de mensen gelijk vrolijker met zon. Vandaag 6-8 graden met best veel licht. Prima herfst weer. Die shit herfst duurt hier altijd veel te lang. Of eigenlijk is het weer gewoon te vaak 1 grote kansloze sneue bende.
Ja, dat zijn we allemaal hierquote:Op vrijdag 20 december 2024 10:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
He bent nogal van de herhaling
Geniet nu maar van de zon
Komkommer nieuws..quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
Het moet wel echt heel heftig gesteld zijn geweest als zelfs nu.nl op de hoofdpagina kopt dat de zon weer eens schijnt![]()
![]()
https://www.nu.nl/binnenl(...)deels-toevallig.html
11 of 12 dagen amper tot geen zon is ook wel echt sneuquote:Op vrijdag 20 december 2024 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
Het moet wel echt heel heftig gesteld zijn geweest als zelfs nu.nl op de hoofdpagina kopt dat de zon weer eens schijnt![]()
![]()
Valencia/Alicante half januari, graadje of 20 zou best moeten lukken toch? (Overweeg dan een midweekje de zon/warmte op te zoeken)quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
Het lastige is dat het echt van tevoren niet te garanderen is in die tijd van het jaar....quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:56 schreef Oriente het volgende:
[..]
Valencia/Alicante half januari, graadje of 20 zou best moeten lukken toch? (Overweeg dan een midweekje de zon/warmte op te zoeken)
Ik heb vandaag de zon ook gezien!quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
Kerstigquote:Op vrijdag 20 december 2024 14:28 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vertrek morgen naar Berlijn voor een paar daagjes. Graad of 5 a 6 max en vrijwel geheel bewolkt gedurende mijn verbijf zie ik.
Ideaal Jägermeister weertje dus
Mijn witte kerst wat doe je!quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
Naar de Alpen gaan, daar komen dikke pakketten 🌨️🥶quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Mijn witte kerst wat doe je!
https://www.nu.nl/binnenl(...)isch-nederlands.html
Morgen even ca. twee weekjes naar ons huis daarquote:Op vrijdag 20 december 2024 15:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Naar de Alpen gaan, daar komen dikke pakketten 🌨️🥶
Zugspitze arena, toch? T/m woensdag vallen er wel dikke pakketten. 50-100 cm moet lukkenquote:Op vrijdag 20 december 2024 15:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Morgen even ca. twee weekjes naar ons huis daar![]()
Jawohlquote:Op vrijdag 20 december 2024 17:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zugspitze arena, toch? T/m woensdag vallen er wel dikke pakketten. 50-100 cm moet lukken
Bon voyage
Maar echtquote:Op zaterdag 21 december 2024 11:31 schreef Mark-Hgl het volgende:
Gelukkig heeft de zon van gisteren hier alweer plaatsgemaakt voor grijze soep met regen.
Het Ampelmannetje!quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:42 schreef dick_laurent het volgende:
Oh, dus dit is nou die bekende kansloze grijze treurnis waar @:INViCTuS het altijd over heeft.
[ afbeelding ]
Muy interesante.
Gooi de winkelwagen vol en rij die oude taart die in de weg loopt tegen haar enkels.quote:Op zaterdag 21 december 2024 14:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Maar echt![]()
Het is treurig gesteld deze dag
En overal een gekkenhuis in de winkels, mensen met korte lontjes wat een feest![]()
quote:Op zaterdag 21 december 2024 17:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gooi de winkelwagen vol en rij die oude taart die in de weg loopt tegen haar enkels.
Whut waaar?? Alphen landen>?quote:Op zaterdag 21 december 2024 17:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Komende drie dagen sneeuw (50 cm of meer), daarna zon
Ik hoorde een stel in de supermarkt boos tegen elkaar roepen: "Dit is toch ook niet mijn idee, die hele Kerst".quote:Op zaterdag 21 december 2024 17:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]behalve dat laatste, ik heb me kostelijk vermaakt met al die stresskippen in de supert
![]()
Wie grijpt het laatste toetje enzo, bijna ruzie, echt wayooo keep calm joh![]()
Ik stond ff een tijdje te obeserveren gewoon om hoe raar de mens kan doen. Lijkt zowat een "nieuwe normaal"
Zondag t/m dinsdag krijg je inderdaad sneeuw en een relatief lage sneeuwgrens, dus dat scheelt. Al vallen de hoeveelheden daar tegen (of mee). Kleine 50, denk ik. De Arlberg, klassiek staugebied, krijgt 90-120 cm.quote:Op zaterdag 21 december 2024 17:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Komende drie dagen sneeuw (50 cm of meer), daarna zon
Altijd mooi dit. Klagen heeft ook geen zin. Gewoon je ding doen, boodschappen halen en niet zeuren. Je weet dat het druk is, dus rustig doorlopen of ander moment kiezen. Ik kan me precies niet druk maken met kerstquote:Op zaterdag 21 december 2024 17:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]behalve dat laatste, ik heb me kostelijk vermaakt met al die stresskippen in de supert
![]()
Wie grijpt het laatste toetje enzo, bijna ruzie, echt wayooo keep calm joh![]()
Ik stond ff een tijdje te obeserveren gewoon om hoe raar de mens kan doen. Lijkt zowat een "nieuwe normaal"
Wat zeggen de meer geavanceerde modellen over het Erzgebirge en dan met name omgeving Oberwiesenthal de komende pak 'm beet twee weken?quote:Op zaterdag 21 december 2024 21:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zondag t/m dinsdag krijg je inderdaad sneeuw en een relatief lage sneeuwgrens, dus dat scheelt. Al vallen de hoeveelheden daar tegen (of mee). Kleine 50, denk ik. De Arlberg, klassiek staugebied, krijgt 90-120 cm.
Inmiddels die van 6:00 bevestigd. Flinke klappen (en harde woei). Kortom: het is ontzettend tyfusweer. Doe mij maar saai windstil grijs weer , in plaats van dit.quote:Op zondag 22 december 2024 00:13 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zie ik nou toch voor morgenochtend. Onweer
*hoopt*
Nou datquote:Op zaterdag 21 december 2024 21:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zondag t/m dinsdag krijg je inderdaad sneeuw en een relatief lage sneeuwgrens, dus dat scheelt. Al vallen de hoeveelheden daar tegen (of mee). Kleine 50, denk ik. De Arlberg, klassiek staugebied, krijgt 90-120 cm.
[..]
Altijd mooi dit. Klagen heeft ook geen zin. Gewoon je ding doen, boodschappen halen en niet zeuren. Je weet dat het druk is, dus rustig doorlopen of ander moment kiezen. Ik kan me precies niet druk maken met kerst
Gewoon ‘s avonds om 21.30 je boodschappen doen. Hele supermarkt voor jezelf en de vulploeg heeft alles net weer aangevuldquote:Op zondag 22 december 2024 08:25 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou dateen beetje planning kan ook veel helpen.
Ideaal uitslaapweer toch? Lig je zo lekker warm en comfortabel in je bed op een dag dat je nergens vroeg naar toe hoeft en dan hoor je het buiten tekeer gaat. En dan rol je je nog een keer lekker om, genietend van het geluid van het tyfusweer buiten.quote:Op zondag 22 december 2024 07:52 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Inmiddels die van 6:00 bevestigd. Flinke klappen (en harde woei). Kortom: het is ontzettend tyfusweer. Doe mij maar saai windstil grijs weer , in plaats van dit.
En dan is de grap ook nog dat het dit jaar in augustus eindelijk eens ophield met regenen, dus bijna alles komt van de eerste 7 maanden.quote:
Inderdaad. Van die regenbui die duurde van oktober 2023 tot augustus 2024. Nu valt het wel mee op zich.quote:Op zondag 22 december 2024 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan is de grap ook nog dat het dit jaar in augustus eindelijk eens ophield met regenen, dus bijna alles komt van de eerste 7 maanden.
Woh best verschil met hier zeg. Ik heb 793mm gemeten dit jaar tot nu toe. Normaal is ergens rond de 650-700mm denk ik, zou ik moeten nakijken.quote:
Het gaat momenteel aardig tekeerquote:Op zondag 22 december 2024 21:43 schreef DemonRage het volgende:
Er schuift weer een leuke buienlijn het land op.
De kans is het grootst aan de kust... Als je 1 van die pakketten ziet liggen op het strand..quote:Op zondag 22 december 2024 23:52 schreef TLC het volgende:
Een witte Kerst zit er zeker niet in dit jaar he
Wel een droge. Morgen kerstmiddag dus ik ben er blij meequote:Op zondag 22 december 2024 23:52 schreef TLC het volgende:
Een witte Kerst zit er zeker niet in dit jaar he
Lekker rustig baantje.quote:
Dat zou anders best erg toevallig zijn nu de Tocht der Tochtenquote:Op maandag 23 december 2024 15:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, geweldig. Zou wel grappig zijn als hij dan weg is en direct kan er wel weer een worden gehouden.
Ik moet gewoon werken dus nothanksquote:
Nee. Opzouten (quote:
Ligt net wat meer dan hier volgens mij. Hier sneeuwt het nu ook goed door, later vandaag droog. Vanaf morgen zon. Op de pistes/berg ligt een meter ofzo. Morgen of overmorgen sneeuwwandelen. Denk ff naar de Seebensee en terug als dat lukt. Mooi uitzicht op de Zugspitze dan ookquote:
Meeste viel in Zwitserland, volgens mij. Daarnaast ook veel in schneeloch Mittelberg en de Arlberg. Maar bij jou ongetwijfeld ook dikke pakketten. Vanaf morgen kaiserwetter. Wel mooiquote:Op dinsdag 24 december 2024 09:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ligt net wat meer dan hier volgens mij. Hier sneeuwt het nu ook goed door, later vandaag droog. Vanaf morgen zon. Op de pistes/berg ligt een meter ofzo. Morgen of overmorgen sneeuwwandelen. Denk ff naar de Seebensee en terug als dat lukt. Mooi uitzicht op de Zugspitze dan ook
Sluiten we 2024 toch nog in stijl af.quote:Op dinsdag 24 december 2024 09:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Begint ook wel traditie te worden dit
Te veel is ook niet praktisch. Prima zo jaquote:Op dinsdag 24 december 2024 09:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meeste viel in Zwitserland, volgens mij. Daarnaast ook veel in schneeloch Mittelberg en de Arlberg. Maar bij jou ongetwijfeld ook dikke pakketten. Vanaf morgen kaiserwetter. Wel mooi
Dit is echt zo'n kutstatistiek omdat beleving gewoon totaal anders kan zijn. In één hele zonnige week in juni kan je al ruim 100 uur tanken. 100 uur in heel december zou al zeer zonnig zijn. Als je de rest van juni dan een magere 4,5 uur zon per dag hebt, heb je een gemiddelde juni die door iedereen als somber wordt ervaren.quote:Op dinsdag 24 december 2024 09:41 schreef INViCTuS het volgende:
Erg karig dit. Eigenlijk zou het gemiddelde elk jaar minimaal rond de 2000 moeten liggen.
Pas op de plaats: in 2024 aanmerkelijk minder uren zonneschijn dan met name in 2018, 2019, 2020 en 2022! De zonnigste maand van dit jaar was augustus; februari en december verliepen zeer somber.
Het kon de laatste jaren niet op voor wat betreft het aantal uren zonneschijn! Het kalenderjaar 2023 eindige in De Bilt met 1842 uren zon op de 9de plaats van de ranglijst; 2022 groeide met 2209 uren zelfs uit tot dé ‘Mister Bluesky’ sinds het begin van de metingen. En verder staan ook 2018, 2019 en 2020 (onwijs zonnig ‘coronavoorjaar’) in de top 10.
Dit jaar moeten we echter genoegen nemen met minder zon. Van een ronduit somber 2024 is echter geen sprake. De teller staat in De Bilt momenteel op 1698 tegen normaal 1715 uur. Daar zal wel niet zoveel meer bijkomen ofwel we komen iets onder het langjarig gemiddelde uit.
Zonnige maanden in 2024 waren januari, augustus, september en november. In augustus scheen de zomerzon 248 tegen normaal 196 uur. Slechts 6 keer was de ‘korenmaand’ zonniger. Sombere maanden waren februari, april, mei en de huidige maand december. In februari scheen de zon maar 38 tegen normaal 90 uur. In 1966 was dat eveneens het geval en in 1907 en in 1926 registreerde de sprokkelmaand een nog geringer aantal uren zon.
Wij zijn weer thuis. Hallelujah wat een verschil zeg.quote:Op dinsdag 24 december 2024 12:39 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag is het standaard Nederlandse herfstweer alweer terug. Koud, nat en grijs. Treurnis
Pohhh lekker zeg! Ik wil ook warm en zonquote:Op dinsdag 24 december 2024 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij zijn weer thuis. Hallelujah wat een verschil zeg.Letterlijk van dikke winterjas en muts op in de motregen naar in je tshirtje in de zon. Beter.
Zoooo dat lijkt mij ook geweldigquote:
Zoiets. Pohquote:Op dinsdag 24 december 2024 15:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zoooo dat lijkt mij ook geweldigdat je de voordeur open doet en denkt wtf..hoe kom ik eruit
Omgekeerde route hier.quote:Op dinsdag 24 december 2024 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij zijn weer thuis. Hallelujah wat een verschil zeg.Letterlijk van dikke winterjas en muts op in de motregen naar in je tshirtje in de zon. Beter.
Het is al zo goed als twee jaar flink te nat, het gehele jaar door.quote:Op dinsdag 24 december 2024 09:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Begint ook wel traditie te worden dit
De droom van de Fokkerquote:Op dinsdag 24 december 2024 15:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zoooo dat lijkt mij ook geweldigdat je de voordeur open doet en denkt wtf..hoe kom ik eruit
Mooiquote:Op woensdag 25 december 2024 16:16 schreef INViCTuS het volgende:
Met oud en nieuw helaas niet zo mild/zacht als vorig jaar
Waarschijnlijk gewoon standaard grijze treurnis met een graad of 6-8.quote:Op woensdag 25 december 2024 17:00 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Mooi
<FOK!er doet de gordijnen dicht op oudjaarsavond.jpg>
En ondertussen bij weerberichten lopen blaten dat het grotendeels droog blijft, maar in realiteit is het continu miezeren en miezeren.quote:Op donderdag 26 december 2024 10:42 schreef Mark-Hgl het volgende:
Wederom een grijze ochtend met vieze miezerregen.
De vooruitzichten voor de komende twee weken laten qua zonneschijn ook weinig positiefs zien als ik het zo zie…
Ja, en kansloos donkergrijze deprimerende treurnis ohne endequote:Op donderdag 26 december 2024 12:45 schreef Dreassic het volgende:
[..]
En ondertussen bij weerberichten lopen blaten dat het grotendeels droog blijft, maar in realiteit is het continu miezeren en miezeren.
Ja dat vooral, dit kun je geen droog weer noemen want alles is alsnog zeiknat buiten…en lekker om doorheen te fietsen is het nou ook niet bepaald.quote:Op donderdag 26 december 2024 12:45 schreef Dreassic het volgende:
[..]
En ondertussen bij weerberichten lopen blaten dat het grotendeels droog blijft, maar in realiteit is het continu miezeren en miezeren.
quote:Op donderdag 26 december 2024 12:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, en kansloos donkergrijze deprimerende treurnis ohne ende. Zo intens saai die 5 maanden herfst hier. Laat gewoon de zon schijnen en het maakt niet uit of dat met -2 is of met +12. Keer sneeuw mag ook.
Maargoed, hoort bij dat suffe zeeklimaat![]()
![]()
Doe mij maar weer lente
noooooooooooooquote:Op donderdag 26 december 2024 13:37 schreef 12Beaufort het volgende:
Begin januari lijkt een stuk kouder te worden...
[ afbeelding ]
Ja en de rest?quote:Op donderdag 26 december 2024 13:37 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
Als het weerbeeld maar wat vriendelijker is idd..quote:Op donderdag 26 december 2024 12:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, en kansloos donkergrijze deprimerende treurnis ohne ende. Zo intens saai die 5 maanden herfst hier. Laat gewoon de zon schijnen en het maakt niet uit of dat met -2 is of met +12. Keer sneeuw mag ook.
![]()
Doe mij maar weer lente
OPBOKKENquote:Op donderdag 26 december 2024 13:37 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
Het lijkt weer van dat kansloze gure weer te worden. Zeg maar net niet weer. 1-4 graden waarbij er sneeuw kan vallen waar je precies niks aan hebtquote:Op donderdag 26 december 2024 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en de rest?
Temperatuur is niet alles al lijkt het soms in de winter de enige graadmeter te zijn, als het precies hetzelfde weer maar dan kouder is schiet het nog niet op.
[..]
Als het weerbeeld maar wat vriendelijker is idd..
Daar kan het zo vaak wel wat hier zelden lukt. Gewoon sneeuw en daarna dagenlang zon. Al heb je daar soms last van inversie, oben blau unten grau.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
Strakblauw luchtje gisteren en vandaag. Leuk uitzicht blijft het op de Zugspitze
Stiekem misschien toch wel mijn favoriete berg
Ja maar het is dan wel koud!quote:Op donderdag 26 december 2024 19:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het lijkt weer van dat kansloze gure weer te worden. Zeg maar net niet weer. 1-4 graden waarbij er sneeuw kan vallen waar je precies niks aan hebt. Ik wil niet te negatief klinken, maar het zit ook gewoon zelden mee hier.
Dat corona jaar toen de overheid alles verboden hadquote:Op donderdag 26 december 2024 19:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja maar het is dan wel koud!
Ik kan me nog een hele mooie maart herinneren, 2021? Strakblauw, best koud/fris en dat dagen tot weken lang.
Het is ook niet dat ik het per se de mooiste berg/omgeving vind, maar de Zugspitze heeft gewoon een speciaal plekje in mijn hart. Was mijn eerste grote/iconische berg die ik vanuit het dal ben opgelopen incl de klettersteig. Nadien nog vanuit diverse andere routes gedaan.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Daar kan het zo vaak wel wat hier zelden lukt. Gewoon sneeuw en daarna dagenlang zon. Al heb je daar soms last van inversie, oben blau unten grau.
Zugspitze is wel een mooie berg, maar omliggende dalen zijn relatief laag. Van mij mag het nog best iets ruiger en hoger. Wel fan van Vorarlberg of de Arlberg omgeving.
Zonnepanelengenot destijds.quote:Op donderdag 26 december 2024 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat corona jaar toen de overheid alles verboden had. Buiten was het toen 3/4 weken lang extreem zonnig. Toen was het inderdaad ook relatief koud. Mooiste maart ooit. Dat moet toch vaker kunnen
? Al is het in maart makkelijker dan in januari of februari.
Ik denk dat ik (bijna) elk dal in Tirol en Vorarlberg wel eens als vakantiebestemming heb gehadquote:Op donderdag 26 december 2024 20:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het is ook niet dat ik het per se de mooiste berg/omgeving vind, maar de Zugspitze heeft gewoon een speciaal plekje in mijn hart. Was mijn eerste grote/iconische berg die ik vanuit het dal ben opgelopen incl de klettersteig. Nadien nog vanuit diverse andere routes gedaan.
Het is wel een 'vriendelijke' omgeving, dat is wel prettig. Zeker nu met de kleine ideaal om hem aan de bergen te laten 'wennen'.
Ötztal of Stubaital trekken me misschien persoonlijk nog meer. Silvretta of Dachstein is ook tof, net als Osttirol.
Nouja, eigenlijk heel Oostenrijk dus. En Süd Tirol natuurlijk, prachtig gebied
Net als de Zwitserse Alpen en ook Triglav in Slovenië.
Gewoon Alpengenot
Ja de maanden waarin het wil stellen vaak wel teleur. Nu is maart nog een prima winterse maand maar vaak hebben we dat soort ongein in het voorjaar.quote:Op donderdag 26 december 2024 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat corona jaar toen de overheid alles verboden had. Buiten was het toen 3/4 weken lang extreem zonnig. Toen was het inderdaad ook relatief koud. Mooiste maart ooit. Dat moet toch vaker kunnen
? Al is het in maart makkelijker dan in januari of februari.
Ligt er nog veel sneeuw?quote:Op donderdag 26 december 2024 19:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
Strakblauw luchtje gisteren en vandaag. Leuk uitzicht blijft het op de Zugspitze
Stiekem misschien toch wel mijn favoriete berg
Ja ligt nu genoeg.. wordt wel wat warmer de komende dagen. Maar begin volgende week alweer kouder meen ik. Denk dat je wel goed zit, waar ga je skiën?quote:Op donderdag 26 december 2024 20:59 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ligt er nog veel sneeuw?
Ga over een weekje die kant op voor wintersport. Zugspitz arena
Zelfs bij de befaamde grijze treurnis is het beter dan in Nederland jaquote:Op donderdag 26 december 2024 20:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik denk dat ik (bijna) elk dal in Tirol en Vorarlberg wel eens als vakantiebestemming heb gehad. Ooit moet ik daar inderdaad ook wonen/huis hebben. Alpen/bergen
![]()
![]()
het weer is daar ook altijd fascinerender dan hier.
Ehrwald.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja ligt nu genoeg.. wordt wel wat warmer de komende dagen. Maar begin volgende week alweer kouder meen ik. Denk dat je wel goed zit, waar ga je skiën?
Ah ja daar zit ik nu ook. Is inderdaad het beste weer wat je kunt wensen. Komende anderhalve week staat veel zon infetekend, zou mooi zijn.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ehrwald.
Nu schitterend weer daar in die regio zo te zien, geniet ervan!
grijze treurnis ohne ende. 27 uurquote:Op donderdag 26 december 2024 21:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zelfs bij de befaamde grijze treurnis is het beter dan in Nederland ja
Zonnepanelen doen het nog slechter dan vorig jaar zag ik.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
grijze treurnis ohne ende. 27 uur![]()
.Elk jaar weer...
[ x ]
Eerlijk gezegd mis ik het niet, en ben ik wel een zonliefhebber.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
grijze treurnis ohne ende. 27 uur![]()
.Elk jaar weer...
[ x ]
Mwoah, op een zonnige dag is het toch echt later 'donker' dan op een grijze dag. Dan kijk je om 16 uur al naar buiten en denk je.. meh.quote:Op donderdag 26 december 2024 22:08 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd mis ik het niet, en ben ik wel een zonliefhebber.
Van de zon in de winter krijg je het niet warmer. En het wordt nog steeds even vroeg donker.
Het kan ook zijn dat ik de positieve dingen van de zon in de winter vergeten ben omdat het zo lang geleden is.
Deze december vind ik stuk prettiger dan vorig jaar toen het fokkin' koud was. Nog 0 keer handschoenen aangehad met hardlopen deze maand.
Hier heb je lente:quote:Op donderdag 26 december 2024 12:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
![]()
Doe mij maar weer lente
Doe je de lange broek aan, boeie.quote:Op donderdag 26 december 2024 22:51 schreef Evangelion het volgende:
17 graden verschil is echt wel veel dus oneens maar OK OK
Grijs/regen/mist met 2-5 graden is ook net zo erg. Zon of afgewisseld zon en wolken en dan maakt mij het niet uit of het -2 of +12 isquote:Op donderdag 26 december 2024 22:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mwoah, op een zonnige dag is het toch echt later 'donker' dan op een grijze dag. Dan kijk je om 16 uur al naar buiten en denk je.. meh.
En zonnig weer oogt vriendelijker en nodigt veel meer (mensen) uit om naar buiten te gaan.
Liever zon met -5 dan grijs/regen met 12 graden.
Bij ons thuis zou de zon schijnenquote:Op vrijdag 27 december 2024 09:01 schreef INViCTuS het volgende:
1 graad en dikke mist![]()
. Wat een kansloze rotzooi is dat.
Vrijwel het hele land heeft last van die kansloze mist. Dit is nog erger dan gister. Nou, wie wou er ook alweer kouquote:Op vrijdag 27 december 2024 09:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bij ons thuis zou de zon schijnen
Hier strakblauw
Jij niet, dat is onderhand duidelijkquote:Op vrijdag 27 december 2024 10:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vrijwel het hele land heeft last van die kansloze mist. Dit is nog erger dan gister. Nou, wie wou er ook alweer kou
Mag wel, maar dan graag eerst 20 cm sneeuw en daarna zonquote:Op vrijdag 27 december 2024 10:43 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Jij niet, dat is onderhand duidelijk
Bij ons thuis de hele dag volle bak zon dus, net bevestigd door moedersquote:Op vrijdag 27 december 2024 10:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vrijwel het hele land heeft last van die kansloze mist. Dit is nog erger dan gister. Nou, wie wou er ook alweer kou
En weer blijft de mist gewoon hangen.quote:Plaatselijk kan de mist zeer dicht zijn, met een zicht van minder dan tweehonderd meter, waarschuwt het KNMI. Naar verwachting trekt de mist rond negen uur vanochtend weer weg. De waarschuwing geldt tot ongeveer 9.00 uur.
Ik!quote:Op vrijdag 27 december 2024 10:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
200 meter zicht hier in Twente. Als ik naar buiten kijk misschien zelfs minder. Dat belooft wat met vuurwerk als dit met oud en nieuw gebeurt.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:35 schreef THEFXR het volgende:
mist lijkt erger te worden ipv weg te trekken
quote:
Het was wel een hele mistige dag inderdaad... Autorijden ook niet geweldig met dit weer. Zelfs in de stad niet.quote:
Morgen wordt niet veel beter. Hier is de verwachting bewolkt/mistig en 0/1 graadquote:
Jaaroverzicht?quote:
Jah, alleen loopt het weer zwaar te kutten met X of Youtube.. hij laat de linkjes weer niet zien. Zwaar frustrerend en vermoeiend. Niemand lijkt te weten waar die bug vandaan komtquote:
Rustig aan, neem de tijdquote:Op vrijdag 27 december 2024 22:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jah, alleen loopt het weer zwaar te kutten met X of Youtube.. hij laat de linkjes weer niet zien. Zwaar frustrerend en vermoeiend. Niemand lijkt te weten waar die bug vandaan komt
Alles bepalend voor de rest van 2025 voor het voorspellen van het weerquote:
Tis gewoon frustrerend... de linkjes zijn goed. Volgens Danny ligt het aan Twitter.. ik heb geen idee waarom. Ik heb het ook met Youtube. Normaal zie je de video gewoon in zijn geheel waar je dan op kan klikken, nu alleen een linkje achtig iets met "klik hier om de video te bekijken" in mijn scherm.quote:
Testquote:Op vrijdag 27 december 2024 22:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis gewoon frustrerend... de linkjes zijn goed. Volgens Danny ligt het aan Twitter.. ik heb geen idee waarom. Ik heb het ook met Youtube. Normaal zie je de video gewoon in zijn geheel waar je dan op kan klikken, nu alleen een linkje achtig iets met "klik hier om de video te bekijken" in mijn scherm.
Ja dat gaat prima zo te zienquote:
Bij mij werkt het wel gewoon, misschien iets met adblocker die je eventueel gebruikt? Dat kan hoop fouten veroorzaken namelijkquote:Op vrijdag 27 december 2024 22:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis gewoon frustrerend... de linkjes zijn goed. Volgens Danny ligt het aan Twitter.. ik heb geen idee waarom. Ik heb het ook met Youtube. Normaal zie je de video gewoon in zijn geheel waar je dan op kan klikken, nu alleen een linkje achtig iets met "klik hier om de video te bekijken" in mijn scherm.
Gebruik ik niet (voor zover ik weet)quote:Op vrijdag 27 december 2024 23:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bij mij werkt het wel gewoon, misschien iets met adblocker die je eventueel gebruikt? Dat kan hoop fouten veroorzaken namelijk
Ik kopieer gewoon de link in het adresbalk, plak het hierin zonder iets erbij toe te voegen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 23:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja dat gaat prima zo te zien
Voeg jij dan gewoon de link toe aan je bericht of gebruik je die youtube knop in de balk en voeg je daar de link in?
Of zet je er zelf tags om? En een tweet?
quote:
Dan zal het nu wel weer goed lopenquote:Op vrijdag 27 december 2024 23:13 schreef Frutsel het volgende:
Hmm...nu zie ik de meeste weer wel... wtf is dit joh
Effe zien of ik het zo online knal of morgenquote:Op vrijdag 27 december 2024 23:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
Dan zal het nu wel weer goed lopengewoon doorgaan waar je mee bezig bent dan komt het wel goed!
Gelukkig hoef ik alleen maar wat knip en plakwerk te doen,,,,ooh wacht, statistieken voor elke user moet ik ook nog gaan fixen, well we got some time left
Misschien handig om te weten om wat voor type thermometers het zijnquote:Op zaterdag 28 december 2024 09:24 schreef Resistor het volgende:
Misschien een rare vraag, maar zijn er meer mensen bij wie de buitenthermometer hele rare waardes aangeeft? Bij mijn moeder geeft er 1 opeens meer dan 40°C aan, en bij mij is er 1 naar de 20,7°C gegaan en een andere is helemaal weg.
Ik vind het vreemd dat op 2 locaties met 3 verschillende modellen het mis gaat.quote:Op zaterdag 28 december 2024 09:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Misschien handig om te weten om wat voor type thermometers het zijn![]()
Meestal als ze rare waardes aangeven kan het duiden op defect.
mentaal zwakke zonquote:Op zaterdag 28 december 2024 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
En even dreigde de zon door te komen, maar was toch net niet gelukt. Nu heeft die het zo te zien definitief opgegeven voor vandaag.
Mooi!quote:Op zaterdag 28 december 2024 14:56 schreef 12Beaufort het volgende:
Begin januari een stuk kouder, met vooral in de nachten vorst.
En meer zon![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Storm en sneeuw? Wel mooi om het nieuwe jaar mee te beginnenquote:
Was vorig jaar Januari ook al zoquote:Op zondag 29 december 2024 10:22 schreef Tjacka het volgende:
Godverdomme ging net zo goed met het besparen van gas.
Kans op storm is vooralsnog klein.quote:Op zondag 29 december 2024 10:14 schreef 12Beaufort het volgende:
2 januari storm met windstoten boven de 120 km.
Het is wel wat meer naar het zuiden gezakt tov gister. Nog verder naar het zuiden en we krijgen sneeuw ipv storm![]()
[ afbeelding ]
Pittige run, maar wat ik gisteren heb gezien in de weermodellen is dat de windstoten vooral verbonden zijn met een koufront (zeer zware windstoten en valwinden mogelijk). Geen echte storm.quote:
Snil Snil Snilquote:Op zondag 29 december 2024 09:47 schreef MissHobje het volgende:
Omg ik krijg me toch *SNIL* kriebelskon wel eens heel veel worden
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klein?quote:Op zondag 29 december 2024 11:25 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Kans op storm is vooralsnog klein.
Omdat de natuur een schijt hekel heeft aan al dat vuurwerkquote:Op zondag 29 december 2024 10:11 schreef PzKpfw het volgende:
Waarom nou uitgerekend weer dat schijtweer tijdens de jaarwisseling..
Ik heb net een zooi kerstlichtjes slingers door mijn huis gehangen voor wat meer lichtquote:Op zondag 29 december 2024 14:40 schreef Nattekat het volgende:
Gezocht: daglicht
Laatst gezien: november
Op dagen/weken als deze verlang ik oprecht naar zo'n heel fel lichtpaneel in m'n kamer. Ik heb er al één in de keuken, maar ik wil meerquote:Op zondag 29 december 2024 14:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik heb net een zooi kerstlichtjes slingers door mijn huis gehangen voor wat meer licht![]()
Je voelt het ook hequote:
Ohh fijn ja, soms ook echt ff lekker een bak licht.quote:Op zondag 29 december 2024 14:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op dagen/weken als deze verlang ik oprecht naar zo'n heel fel lichtpaneel in m'n kamer. Ik heb er al één in de keuken, maar ik wil meer
Dan zou het op Schiphol ook continu kutweer moeten zijnquote:Op zondag 29 december 2024 14:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Omdat de natuur een schijt hekel heeft aan al dat vuurwerk![]()
Payback time
Verbazingwekkend veel warmte nog van de zon zo om 16:15quote:Op zondag 29 december 2024 14:40 schreef Nattekat het volgende:
Gezocht: daglicht
Laatst gezien: november
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 29 december 2024 16:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Verbazingwekkend veel warmte nog van de zon zo om 16:15* Nattekat trekt Dick door z'n scherm naar Nederland terugSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op zondag 29 december 2024 16:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
* Nattekat trekt Dick door z'n scherm naar Nederland terug
Ik ben eraan gewend en heb nog steeds jetlag, dus heeft daar niets mee te maken.quote:Op zondag 29 december 2024 16:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, ik was dus vorig weekend een paar dagen in Berlijn samen met de vrouw... En we hadden beiden oprecht een soort jetlag gevoel, vanwege het feit dat het niet echt licht werd buiten en zo vroeg donker (Berlijn is sws nog half uur eerder donker dan NL, dus kan je nagaan)
Dat fuckt dan echt opeens enorm met je interne klok als je dat niet meer gewend bent![]()
ICON komt niet verder dan een stevige wind. Als van de veertig leden slechts eentje met storm komt, dan vind ik dat wel een vrij kleine kans ja. Wellicht dat ICON hierin dan onderpresteert.quote:Op zondag 29 december 2024 13:10 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Klein?
De hoogtestroming ligt net ten noorden van Nederland de kans op storm is zeker niet klein. Alles ligt aan de precieze koers, dat wel.
Nah das toch echt andersquote:Op zondag 29 december 2024 15:58 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan zou het op Schiphol ook continu kutweer moeten zijn
Waar de ... woon jijquote:
waarschijnlijk, is code voor waarschijnlijk gewoon over ons land heen, dus nog meer flutweer.quote:
[..]
Verbazingwekkend veel warmte nog van de zon zo om 16:15KolereSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Nouja ik gun het je hoor, dat wel, maar pfff ik wil dit.[b]Hobbelicious is back!
[/b]
En het liefst met dubbele cijfers.quote:Op zondag 29 december 2024 17:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Kolere![]()
![]()
![]()
![]()
Nouja ik gun het je hoor, dat wel, maar pfff ik wil dit.
Ik gun het jou ook hoorquote:Op zondag 29 december 2024 17:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Kolere![]()
![]()
![]()
![]()
Nouja ik gun het je hoor, dat wel, maar pfff ik wil dit.
[..]
Verbazingwekkend veel warmte nog van de zon zo om 16:15SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja dat ..her vochtige deprimerende bluh, waterkoud steeds.. kijk serieus uit naar de vorst..dat voelt zoveel fijner! Voor mij danquote:Op zondag 29 december 2024 18:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En het liefst met dubbele cijfers.
Kansloos deprimerende koude k*t weer alweer helemaal zat. Doodsaai, lelijk, vochtig, donker en koud
Over wanneer praat je? Oud en nieuw?quote:Op zondag 29 december 2024 19:39 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Ook bij ECMWF is de storm zo goed als verdwenen. Het was dus een storm in een glas water. GFS is de enige die volhoudt.
De nacht van 1 op 2 januari.quote:
https://www.hornbach.nl/p(...)-usb-usb-c/10599963/quote:Op zondag 29 december 2024 14:59 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohh fijn ja, soms ook echt ff lekker een bak licht.
Ik heb van die govee lampen allerlei soorten maar daar zit ook een mega felle witlicht stand ( je kunt het zo gek maken als je wilt) en toxh ff fijn dat het aankan. Gebruik het meestal met poetsen
Ik zeg doenquote:Op zondag 29 december 2024 21:21 schreef Nattekat het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)ik/9200000109856704/
[ afbeelding ]
Ik heb het dubbele gevonden
Ik zou dit echt zo kunnen kopen.
Nou dat lijkt het niet lang vol te houden, die winterse verwachtingquote:Op zondag 29 december 2024 07:56 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Storm en sneeuw? Wel mooi om het nieuwe jaar mee te beginnen![]()
Maar eerst maar eens kijken hoe lang dat in de kaarten blijft staan…
Tuurlijk niet. Vanaf maart gaan we langzaam weer richting zonder-jas weer. 2025 wordt een prachtig zonovergoten jaar, kun je alvast noteren.quote:Op maandag 30 december 2024 09:06 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Nou dat lijkt het niet lang vol te houden, die winterse verwachting
Dus grote kans dat het de standaard Nederlandse kant wordt. Niet echt winter, maar soms een beetjequote:Op maandag 30 december 2024 09:56 schreef 12Beaufort het volgende:
De spreiding word na zaterdag groot. Het kan alle kanten op zeg maar![]()
[ afbeelding ]
Zei je dat over dit jaar ook? Kwam er ook niet vanquote:Op maandag 30 december 2024 10:14 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Vanaf maart gaan we langzaam weer richting zonder-jas weer. 2025 wordt een prachtig zonovergoten jaar, kun je alvast noteren.
Het is anders een prachtig najaar geweest, afgezien van de laatste 1,5 week.quote:Op maandag 30 december 2024 10:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zei je dat over dit jaar ook? Kwam er ook niet van
quote:Op maandag 30 december 2024 10:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het is anders een prachtig najaar geweest, afgezien van de laatste 1,5 week.
Ik had toen ik nog in NL woonde ook zo'n daglicht lamp...quote:Op zondag 29 december 2024 21:21 schreef Nattekat het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)ik/9200000109856704/
[ afbeelding ]
Ik heb het dubbele gevonden
Ik zou dit echt zo kunnen kopen.
Dit is een bouwlamp, nog even wat fellerquote:Op maandag 30 december 2024 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik had toen ik nog in NL woonde ook zo'n daglicht lamp...
Wel aantal keer gebruikt maar ja, voelde beetje als neuken zonder klaarkomen vond ik altijd.
Dat krijg je met het opwarmende klimaat.quote:Op maandag 30 december 2024 10:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dus grote kans dat het de standaard Nederlandse kant wordt. Niet echt winter, maar soms een beetje![]()
voornamelijk grijs, soms neerslag en koud. Maar wel meer reuring dan nu.
G'dumme wat was/december triest qua weer. Niet overdreven veel neerslag, maar motregen of mist is eigenlijk ook niet droog. Denk dat de zon op 4 of 5 dagen te zien is geweest.. Goed, de 2 beroerdste maanden betreft weer komen nog. Alleen weet meer daglicht, dat is dan positief
3.4 graden als jaargemiddelde. Pohquote:Op maandag 30 december 2024 10:34 schreef INViCTuS het volgende:
Mooi land, maar dat klimaat is wel waardeloos
IJsland: één van de weinige landen waar 2024 een koud jaar is geweest! Ook de slotfase van het jaar verloopt zeer koud op IJsland.
IJsland is één van de weinige landen waar 2024 een te koud jaar is geweest. Op basis van voorlopige cijfers komt het IJslands jaargemiddelde uit op 3,4 tegen normaal 4,0°. Volgens de IJslandse meteoroloog Trausti Jonsson was 1998 voor het laatst een (beduidend) kouder jaar.
Hele jaar door koud 🥶🥶. Vaak natuurlijk ook grijs.quote:Op maandag 30 december 2024 12:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
3.4 graden als jaargemiddelde. Poh
Sneu voor jequote:Op maandag 30 december 2024 13:00 schreef Paul het volgende:
ik ben zo bang voor de storm en regen en alle vuurpijlen die dan in daken vallen ohhhhhhhh
Kreeg net nog een herinnering dat er 6 jaar geleden sneeuw lagquote:Op maandag 30 december 2024 11:53 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Dat krijg je met het opwarmende klimaat.
Ik heb de hoop op een koude winter inmiddels al opgegeven. 99% van de winters deze eeuw waren stuk voor stuk k*t (op een enkele week na). 2010 was dan nog enigszins een winter, maar verder was het drama.
De winters in de toekomst worden steeds grijzer, warmer, natter en stormachtiger. Schaatsen op natuurijs wordt steeds meer iets van vroeger...de laatste elfstedentocht is 28 jaar geleden.
Ja echt jammer hoor.. in mijn jeugd en tienerjaren hadden we zoveel sneeuw en ijspret. Ik kon weken (maanden?) lang met de slee naar school, schaatsen na school, schaats events georganiseerd door school het was geweldig.quote:Op maandag 30 december 2024 13:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kreeg net nog een herinnering dat er 6 jaar geleden sneeuw lag.
Maar Nederland is natuurlijk nooit een echt winter land geweest met ons zee klimaat. We hebben natuurlijk wel strenge winters en langere periodes koud weer gehad vroeger. Maar de afgelopen 25 jaar is het echt max 2 weken echt winter in dat seizoen.
Tijdens corona hebben ze hier nog op de singels geschaatst. Dus het kan nog wel, maar het moet allemaal ff net goed vallen.quote:Op maandag 30 december 2024 13:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja echt jammer hoor.. in mijn jeugd en tienerjaren hadden we zoveel sneeuw en ijspret. Ik kon weken (maanden?) lang met de slee naar school, schaatsen na school, schaats events georganiseerd door school het was geweldig.
Echt jammer dat dat niet meer is.
Ja zo nu en dan komt er wel een korte periode maar tot halverwege de jaren 80 was het gewoon veel, lang en vaakquote:Op maandag 30 december 2024 13:30 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Tijdens corona hebben ze hier nog op de singels geschaatst. Dus het kan nog wel, maar het moet allemaal ff net goed vallen.
2012 was de kans nog groot op een elfstedentocht, maar het kon net niet helaas.
Ik kan me als kind idd ook wel strengere en volop sneeuw winters herinneren. Met stip op 1 de winter van 1979
Je bedoelt de Golfstroomquote:Op maandag 30 december 2024 13:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja zo nu en dan komt er wel een korte periode maar tot halverwege de jaren 80 was het gewoon veel, lang en vaak
Dus ik blijf hopen op een keer ouderwets winter plezier in Nederland.
Las laatst iets over het stilvallen van de straalstroom en dat wellicht daardoor het hier dan weer kouder wordt..
Lijkt me ook niet goed maar wellicht zijn de winters dan wel weer serieus.
Kortom klimaatverandering is toch wel een heel ding inmiddels.
Positieve mensenquote:Op maandag 30 december 2024 12:59 schreef MissHobje het volgende:
Vandaag is grijs.
Iets minder grijs dan gister, toen was het donkergrijs![]()
Er zit vooruitgang in![]()
Iets met 50 tinten grijs vrees ik de komende tijd..
Ik probeer het positief in te zien![]()
I don't care if Monday's bluequote:Op maandag 30 december 2024 14:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Positieve mensen![]()
De rest mag naar R&P
Ik denk dat iedereen nu spontaan genezen is.quote:Op maandag 30 december 2024 15:14 schreef Evangelion het volgende:
[..]
I don't care if Monday's blue
Tuesday's grey and Wednesday too
Thursday, I don't care about you
It's Friday, I'm in love
Ja, de tomaten zullen niet hard groeien daar denk ikquote:Op maandag 30 december 2024 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hele jaar door koud 🥶🥶. Vaak natuurlijk ook grijs.
Waarom zou je dat willen? Slecht voor de tuin ook
Dit. Fuck die shit. Als volwassen persoon altijd al ruk gevonden. Wtf moet je ermee...quote:
Haha, in je verbeelding. Dat is echt nooit geweest hoor. In ieder geval niet zo lang als jij het beschrijft, geen weken.quote:Op maandag 30 december 2024 13:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja echt jammer hoor.. in mijn jeugd en tienerjaren hadden we zoveel sneeuw en ijspret. Ik kon weken (maanden?) lang met de slee naar school, schaatsen na school, schaats events georganiseerd door school het was geweldig.
Echt jammer dat dat niet meer is.
Of ze is heel oudquote:Op maandag 30 december 2024 18:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, in je verbeelding. Dat is echt nooit geweest hoor. In ieder geval niet zo lang als jij het beschrijft, geen weken.
Die volwassen kou-tisten hebben allemaal een dure spiegelreflexcamera gekocht speciaal voor die ene dag in het jaar dat het misschien sneeuwt.quote:Op maandag 30 december 2024 18:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Fuck die shit. Als volwassen persoon altijd al ruk gevonden. Wtf moet je ermee...
Leuk misschien als je 10 jaar bent en een beetje sleetje wil rijden en sneeuwballen wil gooien, maar anders?
Volwassenen die hopen op sneeuw.Why? Zodat je nóg langer in de file kan staan naar je werk? Zodat je de hele tijd moet uitkijken waar je loopt omdat je half uitglijdt over de vieze blubber? Zodat je warm binnen kan zitten en naar buiten kan kijken en dan roepen: Ohhh mot je kijkuh..ut sjneeuwt, wat gesjellug!!!
![]()
![]()
Tot zover mijn anti-sneeuw rant. Einde bericht.
Ik ben ook heel oud. Heb 3 elfstedentochten meegemaakt en de horrorwinter van 1979.quote:Op maandag 30 december 2024 18:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Of ze is heel oud![]()
Maar wekenlang lijkt mij niet. Afgelopen 25 jaar zullen er jaren geweest zijn dat dat misschien 2/3 weken kon, maar dat is wel uitzonderlijk.
Ik dacht dat jij eind 30/begin 40 was eigenlijk. Dat is niet heel oudquote:Op maandag 30 december 2024 18:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ben ook heel oud. Heb 3 elfstedentochten meegemaakt en de horrorwinter van 1979.
Dit.quote:Op maandag 30 december 2024 18:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Fuck die shit. Als volwassen persoon altijd al ruk gevonden. Wtf moet je ermee...
Leuk misschien als je 10 jaar bent en een beetje sleetje wil rijden en sneeuwballen wil gooien, maar anders?
Volwassenen die hopen op sneeuw.Why? Zodat je nóg langer in de file kan staan naar je werk? Zodat je de hele tijd moet uitkijken waar je loopt omdat je half uitglijdt over de vieze blubber? Zodat je warm binnen kan zitten en naar buiten kan kijken en dan roepen: Ohhh mot je kijkuh..ut sjneeuwt, wat gesjellug!!!
![]()
![]()
Tot zover mijn anti-sneeuw rant. Einde bericht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |